Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Maagdenhuisnozems worden langzaam krankzinnig

dieluidraaiendoormane.jpgJa, laat dat stukje tekst maar even bezinken. Waarom zit je tegelijk te huilen, overgeven, lachen en automutileren? Vind je het een vreemd stukje tekst, dat de volledige degeneratie van de jeugd illustreert of zo? Berg de scheermesjes ff op. Even over die "non-Eurocentric perspectives and ideas that challenge ongoing Colonialism". Welk gedachtegoed verzet zich tegen vermeend Westers kolonialisme? Dat zijn natuurlijk de stromingen als socialisme/communisme in Noord-Korea, Cuba en Venezuela, pan-Arabisme zoals in het Midden-Oosten tot de jaren '80 of het islamisme waartussen het Midden-Oosten zo nu en dan schakelt. Wat zou toch de reden zijn dat er zo weinig in dit gedachtegoed onderwezen wordt? Misschien omdat dit gedachtegoed steevast eindigt met dood, verderf, verminking, misère, tirannie en willekeur? En omdat al die landen bij elkaar een BNP hebben dat gelijk is aan dat van Delfzijl? En ze zien nog iets over het hoofd, namelijk dat communisme, socialisme en pan-Arabisme in zijn oorsprong door en door Europees, en daarmee "etnocentrisch", gedachtegoed zijn. Marx ontwikkelde zijn leer in een bibliotheek in London en het pan-Arabisme is gebaseerd Arabisch nationalisme, dat een vinding is van Westerse mogendheden die dit sentiment tijdens de WW1 cultiveerden om Arabieren tegen de Ottomanen op te stoken. Ook de zogeheten Ba'ath partijen zoals die van Bashar al-Assad en Saddam Hoessein zijn rechtsstreekse ctrl-c/ctrl-v's van de Nationaal-Socialistische 1-partijstaat. Dan rest er nog het islamisme, dat inderdaad eens geen Europese stroming is. Moet hierin dan onderwezen worden? Als het aan de spreker van gisteravond, Hamasvriend, Zwartepietenhater en Joop-scribent Abulkasim Al-Jaberi ligt: ongetwijfeld. Jaberi verpersoonlijkt een dynamiek die zich onvermijdelijk laat gelden als er weer eens tegen de blanke, kapitalistisch-racistisch-mysogenistische samenleving van leer getrokken wordt. De causes van onrendabelen vervlechten zich. Wat de actuele neuq heeft een racistisch liedje in Aladin, de veronderstelde "dehumanisering" van moslims en Rutte's steun voor Israël met de democratisering van universiteitsbestuur te maken? En Zwarte Piet? Laat die neger nou eens met rust! En LGBTBQIAPRKLNGERGNIQK-mensen, wie de fuck zijn dat allemaal? Conclusie: Op de Nieuwe Universiteit is dus eigenlijk gewoon iedereen welkom behalve blanke, heteroseksuele mannen die bereid zijn te werken voor hun geld. Het begint er steeds meer op een soort cult-achtige gelijkheidssekte te lijken daar. Je begint bijna te denken dat hun sluitstuk een mass suicide wordt. Hier neemt hun secretaresse fanmail in ontvangst: newuniversityofcolour@gmail.com UPDATE: UvA hoogleraar vindt dat U moet betalen voor alle tyfuszooi.

Reaguursels

Inloggen

Nequebard | 11-03-15 | 15:35
Owja, helemaal eens! De term 'linkse kerk' is ook uitermate gepast. Nu de kerken zijn leeggelopen weet iedereen te vertellen dat de zingevingsfunctie van het Christendom is overgenomen door de klankschaaltherapeuten en dolfijnauralezers in het New Age-buikademcentrum, maar niemand vraagt zich af wat er eigenlijk is gebeurd met de rol van 'moreel herderschap' die de kerk eeuwenlang heeft gespeeld. Welnu, aan die rol wordt inmiddels met vérve invulling gegeven door progressieve denkers en doeners.

Het marxisme heeft vanaf de 19de eeuw bijna een-op-een het schulddenken van het Christendom overgenomen. Na tweeduizend jaar geleerd te hebben dat je intrinsiek "zondig" bent, is de geest meer dan rijp voor een nieuwe variant op de erfzonde. Tweeduizend jaar van blootstelling aan dit denken, heeft de gangmakers in Europa verslaafd gemaakt aan schuld en boete. Zij zijn verslaafd aan morele SM; wie heeft de zweep, en wie mag er een ander mee slaan, en wie moet ermee geslagen worden, en wil zelf geslagen worden, en wie mag zo meteen slaan? Hun eigen knagende schuldbesef maakt tevens dat zij de gedachte dat iemand zich zomaar aan dit spel zou kunnen onttrekken door boven de massa uit te steken, onverdraaglijk vinden. Elke vorm van zelfwaardering of zelfontplooiing is zondig. Zodra zij dit bij een ander menen waar te nemen, grijpen ze naar de zweep, en, kromgetrokken van geile nijd en goddelijk oordeelsbesef, slaan ze d'r op! Met dit spel van schuld en boete houden zij ons en elkaar in het gareel.

En let er maar eens op: het zijn ook precíes dezelfde types. De potterige dames met kort grijs kapsel en uilenbrillen die met asielzoekers uit Burkina Faso getrouwd zijn, de blozende wereldvreemde sexloze welzijnswerkers, mompelende passief-agressieve protesteerdertjes, of zo'n Beatrice de Graaf (zie boven) die haar innerlijke tekortkomingen compenseert door de wereld de les te lezen; honderd jaar geleden waren dat nonnen, priesters en patertjes geweest.

Het kloosterleven was eeuwenlang dé plek waar je als sociale miskleun terecht kon. Je was er veilig voor je eigen falen, eenvoudig genoeg om te begrijpen, uniform en grauw genoeg om niet uit de toon te vallen, en het bood ook een heerlijk gevoel van superieure rechtvaardiging: je was dan wel niet in staat om mee te doen aan het wereldgebeuren omdat je te lelijk, te dom of te suf was, maar je kon de wereld wél hooghartig bekritiseren, want je had toch immers een streepje voor bij God Himself. Het progressieve kamp, bevolkt door de miskleunen van nu (agogen, idealisten en andere losgezongen wereldverbeteraars) is een goed hedendaags alternatief. Het voordeel aan het klooster was alleen dat deze lieden zich niet meer mochten voortplanten.

Het is een gevaarlijk menstype, omdat ze een ideaal nastreven/afdwingen over hoe *mensen* dienen te zijn. In de achterzak zit altijd een checklist waarop ze kunnen afvinken "wie deugt" en "wie niet deugt". Ze zijn ook altijd boos en verontwaardigd. Ze kunnen het niet uitstaan als andere mensen het wagen om zomaar onbezwaard en zónder hun Goddelijke Goedkeuring van het leven te genieten, lol te hebben en het zichzelf gemakkelijk te maken. Dan fronsen die wenkbrauwen, en gaat het vingertje omhoog, en dan zetten ze dat smalende toontje op, en dan gaan ze je korzelig toespreken in de hoop je een schuldcomplex te kunnen aanpraten. "Weet je wel hoeveel bomen daarvoor gekapt moeten worden? Weet je wel dat je van suiker kanker kunt krijgen? Weet je wel dat je daar blind van kan worden?"

Dus terug het klooster in, die lui.

Lagonda | 12-03-15 | 10:51

Ha fijn; het an sich aardige doel (beschouwing van de opbouw en organisatie van de Universiteit) dat nu misbruikt wordt om policore wereldbeelden te verspreiden. POLITIEK heurt niet in de studentenbanken (net als religie overigens).

De boodschap | 12-03-15 | 09:54

Als het hier je niet zint, rot je op. Hoe moeilijk is dat nou te snappen!?

jeremylst1 | 12-03-15 | 07:35

Ahhh!! Er is weer een nieuwe video van Pat Condell.
En hoe toepasselijk op dit onderwerp hier!

Kijkuhhhh!!
www.youtube.com/user/patcondell

gaffelbaard | 12-03-15 | 01:05

Ik vroeg me al af waarom ik alleen maar langharige zwerf achtige types op tv zag.
Dit maakt veel duidelijk.
Moeten ze nou meer of minder gaan blowen?

Janee ??? | 12-03-15 | 00:47

@Pierke Smulders | 11-03-15 | 21:07
"Wat wordt er eigenlijk zoal op de UVA gestudeerd? Nog iets nuttigs, of worden mensen opgeleid voor de bijstand?"

Was het maar voor de bijstand. Over het algemeen komen dit soort nutteloze figuren terecht in het subsidiecircuit, of ze krijgen universitaire titels cadeau binnen dogmatisch-ideologische gammawetenschappen om te pretenderen dat hun domlinkse onderbuikmeningen valide & doordachte standpunten zijn.

Over het algemeen specialiseren deze onbenullen zich in vakgebieden die een schande zijn voor de wetenschap. Neem bijvoorbeeld die totale nonvaleur van een Rens Vliegenthart, wiens tweet wordt aangehaald in het artikel. Volgens zijn twitter is hij:

"Hoogleraar Media en Samenleving aan de UvA. Doceert over en onderzoekt media, politiek en publiek. Lid van de Jonge Akademie. Blogt op stukroodvlees.nl"

Oftewel, hij is hoogleraar in een vakgebied waar linkse meningen de voorkeur krijgen boven intelligentie, en waar de wetenschappelijke methode een onbekend verschijnsel is. Links gefilosofeer vermomd als wetenschap, en betaald met guurrechts belastinggeld.

Een typisch voorbeeld van een hoogleraar die niets weet, niets kan en de maatschappij of de mensheid niets te bieden heeft, maar een mooie baan bij een universiteit heeft omdat hij een door de elite gewenste linkse mening verkondigt, en die ook nog eens uit een elitair-linkse dynastie komt met de nodige politici erin.

Verder alles wat Snackbar van Allah | 11-03-15 | 19:02 zegt:
Van die Vliegenthart moet je weten dat ie

- hoogleraar is op een gebied waar ie nog nooit wat noemenswaardigs had gepubliceerd
- familie is van een oud-minister en broer is van een eerste kamer lid
- getrouwd is met een Groen Links voorzitter
- al zijn onderzoek kon doen dankzij geld van de directeur. In CW-gebied ook wel bekend als 'de vriendjes van P&C'
- op dezelfde afdeling werkt als PvdA er Moorman, die UHD is met zo mogelijk nog minder wetenschappelijk inzicht.

Zie hier de tengels vd politiek in de UvA. Je zult er maar werken."

Zo iemand die geboren is met een gouden lepel in de mond, maar intussen zichzelf als socialist profileert, en PVV-stemmers die half zoveel verdienen als hij als inhalige kapitalisten beschouwt.

Die in zijn hele rijke blanke eliteleventje nog nooit in contact is geweest met de realiteit, maar zich wel profileert als maatschappelijk expert, omdat hij goed op de hoogte is van de schrijfsels van andere inhoudsloze elitair-linkse luchtfietsers waarin staat hoe de maatschappij volgens hun ideologische dogma's in elkaar zou moeten steken.

Iemand die alles in zijn nutteloze leven te danken heeft aan zijn linkse mening en zijn invloedrijke contacten in zijn al even wereldvreemde familie en vriendengroep van linkse regenten.

Met wetenschap heeft hij niets van doen, en zijn gebrek aan inhoud wordt natuurlijk pijnlijk duidelijk door zo'n wereldvreemde oudlinkse tweet waarin "de overheid" de schuld krijgt, terwijl er maar weinig mensen in dit land zo diep verankerd zitten in de overheid als hijzelf.

En natuurlijk moet "de overheid" dan betalen, omdat deze sukkel niet doorheeft dat dat erop neerkomt dat de belastingbetaler moet betalen. In zijn ivoren toren bestaan belastingbetalers helemaal niet namelijk, en is de overheid een instantie die over Onbeperkt Gratis Geld beschikt, en zijn alle bezuinigingen het gevolg van Rechts Egoisme.

Dat dit soort mensen er hoogleraar kan zijn, geeft ongeveer aan hoe serieus de UvA als "universiteit" genomen kan worden.

Russells Teapot | 11-03-15 | 22:59

Kortom; we houden Pakmans Junior ver bij de UvA vandaan. Alhoewel, als de opvoeding slaagt - voor het slapen gaan lezen wij werkjes van potentaten - zal Pakmans jr. deze verweekten van geest en lichaam snel domineren en voor zich aan 't werk zetten. Hmmm, interessant...

Pakmans | 11-03-15 | 21:58

Wat wordt er eigenlijk zoal op de UVA gestudeerd? Nog iets nuttigs, of worden mensen opgeleid voor de bijstand?
Pierke Smulders | 11-03-15 | 21:07

Nietszeggende subjectieve studies als CW en politicologie, geleid door familieleden van linksgeorienteerden.

Zie die eerdere opmerking over die Vliegenthart - die zit ook alleen op zo'n professor post vanwege nepotisme. En die dwaze roeptoeter Linda Duits komt ook van die afdeling, las ik net ergens.

Niet serieus nemen, die lui. Totale uitverkoop vd wetenschap voor politiek gewin.

Snackbar van Allah | 11-03-15 | 21:43

We geven de UvA meer kleur door al deze roomblanke linkscorrecte braafstudenten van het instituut te trappen en te vervangen door goed presterende negers, Indiërs en Chinezen uit het buitenland.
Russells Teapot | 11-03-15 | 18:12

Grappig, toen ik klaar was met mijn studie elektrotechniek bestond al bijna 30% vd master studenten uit Chinezen en Indiërs. Maar beta studies zijn natuurlijk veels te kapitalistisch, met al die studenten die meteen een baan vinden en geld gaan verdienen.
Wat wordt er eigenlijk zoal op de UVA gestudeerd? Nog iets nuttigs, of worden mensen opgeleid voor de bijstand?

Pierke Smulders | 11-03-15 | 21:07

Fijn, maar niet heus, die buitenlandse culturen:
De regerende families van Abu Dhabi en Dubai doen fanatiek mee met Endurance-wedstrijden met hun paarden. Afgelopen maanden zijn er aldaar 12 wedstrijden gehouden, die geheel uit de duim waren gezogen. Dat is een vorm van dierenmishandeling omdat die paarden ervaring moeten opdoen om op het hoogste niveau mee te doen. Onlangs werd er wel een wedstrijd gehouden, maar daarin overleden 4 paarden.
www.telegraph.co.uk/sport/olympics/equ...

Ci Ty33 | 11-03-15 | 21:01

@XaleX_2 | 11-03-15 | 15:08


"De holbewoners die het eerste wiel hadden uitgevonden hadden ook geen kapitalisme nodig."


Het wiel is niet door "holbewoners" uitgevonden maar door Indo-Europeanen (Het woord voor wiel is overgenomen in Semitische talen, om maar eens wat te zeggen). Zij waren neolithisch en hadden een duidelijke gestratificeerde samenleving, een duidelijk bewijs van een NIET-socialistische maatschappij. Lees Marija Gimbutas, J.P. Mallory en vooral David W. Anthony voor bronnen.

en.wikipedia.org/wiki/The_Horse,_the_W...

omanders | 11-03-15 | 20:56

Heb een paar dagen geleden een kort bezoekje gebracht aan het Maagdenhuis. Dat was wel schrikken. Te vrezen valt dat het de spes patriae is die later ons land zal besturen. Want helaas geen enkele student getroffen die de intellectuele vaardigheden had om in een paar samenhangende zinnen, of desnoods een paar losse elevator pitches doelstellingen te formuleren. Het leek wel of ze nog nergens over hadden nagedacht. Vooral oeverloze verhalen aangehoord over onroerend goed, waar geen kop en staart aan zat. Het was niveau brugklassertjes op het schoolplein van een vmbo-school.

Ci Ty33 | 11-03-15 | 20:34

Dit komt omdat er zo weinig overblijft om voor of tegen te demonstreren. Het zal altijd: "Meer Moslims in Nederland!" of "Minder Moslims in Nederland!" zijn. Het is nooit: "Genoeg Moslims in Nederland!".
Vroeger streden de nozems tegen de globalisering. Nu laten ze een trol in Amerika via Tumblr bepalen hoe we hier tegen discriminatie moeten strijden. Malcolm X integreren in dat poldermodel in je hoofd leid dan tot multinationale faal als Geen-Zwarte Piet.
Waar je het lef vandaan haalt om als uitwisselingsstudent te gaan demonstreren. Go back to dreadlockland. Ga terug naar dat land van je met z'n perfecte democratie en onderwijs. En nee, dat zijn die rebellen in Mexico niet.
We gaan helemaal anti-Kolonisten van Catan op de meest pietluttige zaken. Totdat er een *blanke* agent een *zwarte* crimineel neerschiet (want *zwart* en schutter *blank*). Meer kleur de universiteit binnenbrengen door pigment-gehandicapte albino's te verkiezen boven iemand die gewoon z'n werk goed doet of hard studeert. De democratie opnieuw uitvinden door boos door elkaar te praten, burgemeesters af te snauwen en twee overjarige totaal misplaatste boosmeneren telkens het woord te geven.
Toen klapte een meisje met haar handen als een kolibrie en kreeg het woord: "Ik stem ervoor dat we al die bewakers eruit zetten voordat de Politie komt. Ze hebben hier niets te zoeken en lopen de studenten in de weg. Ze zijn te overduidelijk aanwezig. We kunnen die bewakers er toch gewoon met z'n allen uitzetten als iedereen dat hier wil?". Democratie, een gevaarlijke, rechtse, buitensluitende, democratie. Die nieuwe democratie die klinkt zo slecht nog niet. Wat als we het hier allemaal in Nederland niet meer willen? Dan stemmen we en gooien we ze er allemaal uit! En dat voor zo'n beducht meisje.

Vark Merheijen | 11-03-15 | 20:28

zuenie | 11-03-15 | 15:18
"Wij kunnen ontzettend veel leren van allerlei culturen. Russisch, chinees of anders. Zij ook van ons."
Het lijkt me interessant als u er bv een drie-tal lijstjes aan toevoegt met telkens 10 items, zodat ook anderen wat opsteken van die - volgens u - leerzame culturen zoals de Russen, de Chinezen en bv de Arabieren.

Ci Ty33 | 11-03-15 | 20:22

@Bakito | 11-03-15 | 15:20
Ik dacht dat Bakunin de grote atheïst was.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 20:15

Zat inhoud hier, alleen niet waardig om met het visieloos volk hier te delen, bovenal omdat het totaal nutteloos is en bommetjes gooien is af en toe gewoon heerlijk.
.
♪ They see me trollin' they're hatin' ♫
dutchdj | 11-03-15 | 16:27

Blije borderliner, maar vnaaf weer het mesje in de arm... brrr griezel

Copycrauw | 11-03-15 | 19:59

Amerikaanse waanzin. Janken over kolonialisme, maar het zelf uitvoeren. Al die onzin komt namelijk rechtstreeks bij de burgervreters vandaan. En dat zijn dan weer die mensen die wél janken over Europees kolonialisme, maar dan weer niét Hawaii, Puerto Rico, of de Filipijnen los willen laten. Niet dat die nog los willen, maar als Nederlands Indië gewoon was gebleven en daar nu een beschaafde staat zat, hadden ze misschien Anno 2015 ook geen vrijheidsdrang meer gehad.

Maar goed, het is dus duidelijk dat -zoals bij zo'n beetje elke opstand- de radicalen weer eens aan de macht zijn gekomen. Oftewel, tijd dat er wordt ingegrepen. Compleet opdoeken die bende, iedereen laten opdraaien voor de schade, en natuurlijk lekker de bak in. En ontsla die hoogleraar ook maar. Zo typisch voor linkse lui, zijn manier van denken. We moeten allemaal "de discussie" aangaan, en blijven knuffelen, BEHALVE als het om radicaal links gedachtengoed gaat.

De universiteit dient mensen op te leiden. Niet te indoctrineren met politieke onzin. Als je meer negerts op de universiteit wilt zien, dan moeten er meer negerts naar de universiteit gaan. Lijkt me zelfs met het leenstelsen niet zo moeilijk, toch?

Piet van het Padje | 11-03-15 | 19:37

Wat opvalt is dat kwaliteit nergens een argument is.
-
Wat eigenlijk ook wel opvalt, is dat de argumentatie niet deugt: Wij, in het Westen, gebruiken Westerse literatuur. En *dus* worden we geindoctrineerd. Wmah, misschien heeft het gewoon met beschikbaarheid, leesbaarheid en kwaliteit te maken.
-
En als homo-Nigerianen goed waren in Werktuigbouwkunde, dan was die literatuur niet in het Duits, maar in het Nigeriaans. Ow wacht, dat is ook Engels, omdat het een Britse kolonie is geweest.

Allemaal | 11-03-15 | 19:12

Van die Vliegenthart moet je weten dat ie

- hoogleraar is op een gebied waar ie nog nooit wat noemenswaardigs had gepubliceerd
- familie is van een oud-minister en broer is van een eerste kamer lid
- getrouwd is met een Groen Links voorzitter
- al zijn onderzoek kon doen dankzij geld van de directeur. In CW-gebied ook wel bekend als 'de vriendjes van P&C'
- op dezelfde afdeling werkt als PvdA er Moorman, die UHD is met zo mogelijk nog minder wetenschappelijk inzicht.

Zie hier de tengels vd politiek in de UvA. Je zult er maar werken.

Snackbar van Allah | 11-03-15 | 19:02

Ingenieurs krijgen ook enkel Eurocentrische wiskunde en natuurkunde.

Waarom is het de tweede wet van (trigger-alert vanwege blankheid en westerlijkheid) Newton en wordt er geen onderricht gegeven in "Jua Kali" oftewel de Afrikaanse in de schaduw van een boom onderhoud plegen. Bron: www.vice.com/video/cowboy-capitalists-...

Barre_de_k | 11-03-15 | 18:45

Ik word hier bang van. Dit soort new-age reli-malloten behoren tot de NWO.

Ron_Paul | 11-03-15 | 18:27

@dutchdj | 11-03-15 | 16:50
Ik zie nu trouwens pas dat Russels Teapot je al helemaal tot de grond toe heeft afgebrand.


Verder niks meer aan toe te voegen.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 18:25

@dutchdj | 11-03-15 | 16:50
Nee, de VVD is niet rechts. Ga maar eens met een Amerikaan praten.


Wat wij hier rechts noemen is een lachertje.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 18:22

Ik weet nog een leuk spelletje. De bezetters van het maagdenhuis willen dus een "University of Colour."

Tijd dan voor een potje zoek de neger onder hun eigen gelederen:

static3.ad.nl/static/photo/2015/7/12/1...

Bron:
www.pc55.nl/binnenland/154785-radiomak...

Hmmm. Niet makkelijk. Ik zie drie lichtgetinten en geen enkele neger (al blijf ik zoeken natuurlijk). Quinsy Gario zou de donkerste zijn hier, ik denk dat je op het gemiddelde PVV-feestje meer negers aantreft.

Ik heb een goed idee waarmee iedereen tevreden is.

We geven de UvA meer kleur door al deze roomblanke linkscorrecte braafstudenten van het instituut te trappen en te vervangen door goed presterende negers, Indiërs en Chinezen uit het buitenland.

Het is tenslotte niet alsof er enige intellectuele bijdrage verwacht kan worden van dit trieste stelletje. En dan zijn we allemaal blij: zij omdat de universiteit meer kleur heeft, wij omdat de universiteit dankzij hun vertrek meer kwaliteit heeft. Win-win!

Of verwacht ik nu iets teveel consistentie van deze linksmensen aangaande hun eigen idealen?

Russells Teapot | 11-03-15 | 18:12

Het meest hypocriete aan communisten en aanverwanten vind ik nog wel dat ze hun mond vol hebben van diversiteit in de strijd om hun onnatuurlijke utopische staatsvorm, maar zodra de revolutie achter de rug is moet iedere vorm van ethnische, religieuze en culturele identiteit door middel van moord en repressie onmiddelijk verbannen worden om tot een maatschappij van totale, ziel verpletterende uniformiteit te komen.
Vies, vies, vies volk. Werk communisme tegen waar u maar kan, waarde reaguurders. Nooit meer socialisme!

van gulder | 11-03-15 | 18:03

Echte wetenschap (beta) is gebaseerd op feiten, verkregen door empirisch onderzoek. En of die feiten nou wel of niet koloniaal zijn, of gevonden door een chineese lesbo, het blijven feiten.
Wat al die alfa studies betreft, daar kun je tot in de eeuwigheid over blijven doorlullen want feiten zijn daar inherent aan de waan van de dag.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 17:56

@zuenie | 11-03-15 | 15:18
"De waarheid is dat ook wij in het westen een heel aantal foutieve standpunten en leefwijzen volgen."

Nee, die HEBBEN we gevolgd in het verleden. Alle voorbeelden die linkse mensen aandragen (slavernij, holocaust, kolonialisme) spelen tientallen tot honderden jaren voor mijn geboorte.

Maar deze zelfde foutieve standpunten en leefwijzen zijn in andere culturen nog steeds gemeengoed, diezelfde culturen waarvan linkse mensen spontaan ejaculeren omdat ze ze zo Prachtig en Verrijkend vinden.

"Zo was ik ooit heel verbaasd dat een ik ontzettend trots was op onze VOC mentaliteit. Wat kort gezegd neerkomt op het goed kunnen uitbuiten van andere culturen."

Hieruit blijkt alleen maar je eigen kortzichtigheid, wat niet ongewoon is voor linkscorrecte cultuurrelativisten. Misschien bedoelde die persoon wel heel iets anders met "VOC-mentaliteit" dan jij in je hoofd had.

Maar daar vraag je niet naar, in plaats daarvan veroordeel je hem omdat hij iets zegt wat volgens jouw eenvoudige ideologie Fout en Racistisch is.

Zo zou "VOC-mentaliteit" bijvoorbeeld net zo goed kunnen slaan op ondernemerszin, ambitie en de wil om over je eigen grenzen te gaan. Ik noem maar iets. Voor veel mensen betekent het dat.

Maar jij vind dat jij het beter weet dan alle andere mensen. Dat het "kort gezegd zou neerkomen" op het "uitbuiten van andere culturen" is een betekenis die jijzelf persoonlijk hanteert. En vervolgens neem je automatisch aan dat alle andere mensen die dat woord gebruiken dezelfde definitie hanteren.

Terwijl ik persoonlijk het bespottelijk kortzichtig, ongenuanceerd en simplistisch vind om te stellen dat het daar "kort gezegd op neerkomt." Je verklaart je eigen niet-onderbouwde mening wel heel erg makkelijk tot een feit daar.

Oftewel, je neemt je eigen cultuur en belevingswereld als maatstaf die je vervolgens voor anderen gebruikt. Je doet precies dat waar linkse mensen hun tegenstanders altijd van beschuldigen: jezelf tot norm maken en het vanzelfsprekend vinden dat iedereen zich daaraan conformeert. Nogal neokoloniaal en arrogant van je.

Russells Teapot | 11-03-15 | 17:42

Dit zijn de mensen die vinden dat Europa zo snel mogelijk geen Europa meer moet zijn: overspoelen en infiltreren met multi cultuur om zo de blanke autochtone europeaan buiten spel te zetten. Want dat zijn de slechterikken.
Verschrikkelijk vind ik dat die weg met ons instelling.
Aan deze ooit studerende intellectueel kunnen we beter een voorbeeld nemen:
www.youtube.com/watch?v=Yp77vNefJhQ

demdem | 11-03-15 | 17:33

@dutchdj | 11-03-15 | 16:54
Dat jij denkt dat een kabinet De Absolute Macht heeft in een land, dat is pas dom.

Ben je op de hoogte van het stemgedrag van mensen in de ambtenarij, rechtelijke macht, wetenschap, onderwijs en media? Denk je echt dat je daar als "rechts" kabinet veel tegen begint?

Bovendien is het nogal een hypocriete manier van redeneren, om heel arbitrair en volledig uit de lucht gegrepen alleen die partijen ECHT links te noemen, die nog nooit hebben geregeerd. Zodat we al het linkse gedrag van PvdA/CDA/D66 en bij tijd en wijle zelfs de VVD kunnen negeren. Het woord "links" herdefinieren om je argument kloppend te krijgen.

Nederland is een ziekelijk links land, dat blijkt wel uit het feit dat dit soort totale nitwits succesvol een universitaire studie kunnen volgen.

Russells Teapot | 11-03-15 | 17:20

Dragen de dames studenten demonstranten nog geen burka dan?
Nee?
Das niet zo mooi, want niet solidair hoor.

Mr.Red | 11-03-15 | 17:19

@dutchdj | 11-03-15 | 16:37
Leuk spelletje van causaliteit en correlatie. Iedereen kan het spelen, ik ook: dat we de afgelopen vijftig jaar op Nederlands grondgebied geen oorlog hebben gehad is te danken aan de afwezigheid van linkse partijen in de kabinetten.

solcama | 11-03-15 | 17:17

@dutchdj | 11-03-15 | 16:45
"Hey visieloos rechtschmensch, leuke rant, maar je praat peop."

Dank voor deze bijdrage. Dit is een inhoudelijke doodssteek voor mijn betoog, en ik ga mij nu gepast schamen voor mijn domrechtse geleuter waar een intellectueel als jij zo moeiteloos doorheen heeft geprikt.

Blijf alsjeblieft je onmetelijke wijsheid delen in deze panelen, zodat ik mag leren aan je voeten.

Russells Teapot | 11-03-15 | 17:15

@Igor Putkin | 11-03-15 | 15:03
"Dat er buiten Nederland en de Amerikaanse series op tv nog een wereld aan veelal hogere culturen open ligt kun je beter maar gewoon wegstoppen en verzwijgen."

Niemand stopt het weg of verzwijgt het. Andere culturen krijgen al idioot veel aandacht op linkse universiteiten, helemaal als je het afmeet aan de bijdrages van deze culturen aan en de relevantie ervan voor onze beschaving.

Het punt is, het draagt economisch gezien niets bij om 60 Nepal-deskundigen te hebben, en de enigen die geinteresseerd zijn in dat soort dingen zijn uitgedroogde, zichzelf belangrijk vindende, onrendabele linkse gutmenschen van de grachtengordeloide persuasie, die vinden dat hun hobby's overheidsgeld verdienen omdat zij zichzelf als Hoger Ontwikkelde, Betere Mensen zien.

Een beetje net alsof een PVVer subsidie eist voor de barbecue in zijn tuin, zo redelijk is het om meer geld te eisen voor onderzoek naar irrelevante "vreemde" culturen.

Zoals jij het brengt klinkt het alsof je aandacht voor culturen gelijk trekt, maar wat je in werkelijkheid doet is "vreemde" culturen onevenredig veel aandacht geven en volgens andere maatstaven beoordelen omdat je ideologie in weerwil van de feitelijke realiteit stelt dat andere culturen Beter zijn.

Dat is de wortel van het weg-met-ons denken dat is ontstaan doordat onze universiteiten politieke correctheid belangrijker zijn gaan vinden dan wetenschappelijke inhoud.

Russells Teapot | 11-03-15 | 17:12

Wat de fok??? als het je hier niet aanstaat dan ga je toch buiten de EU of de VS studeren???

Stelletje naieve weg-met-ons dwazen!

demdem | 11-03-15 | 17:07

@XaleX_2 | 11-03-15 | 14:53
"En dus niet een maatstaf voor een succesvolle ontwikkeling van de beschaving, in tegendeel. Andere culturen met hun bijbehorende historie mogen dan wel kut zijn, maar onze eigen cultuur is net zo primitief, destructief en onhoudbaar"

Heb je ook argumenten om dit inhoudelijk te onderbouwen?

Of heb je er uberhaupt niet over nagedacht, maar herhaal je gewoon wat policor mantra's omdat je denkt dat dat een uiting van intelligentie is?

Wou je serieus beweren dat onze cultuur (gelijkheid man en vrouw, democratie, vrijheid van meningsuiting, economische vrijheid, emancipatie van LGBTBQIAPRKLNGERGNIQK's, vrije pers, toegankelijk onderwijs) gelijk is aan bijvoorbeeld de cultuur in Afghanistan (waar van al deze dingen in de allerverste verte geen sprake is) waar "social justice" vaak op een niveau ligt dat nog vele malen lager is dan het bij ons lag in de duistere middeleeuwen?

Onze cultuur is net zo primitief, destructief en onhoudbaar?

Nou, er is een manier waarop jij wel een punt hebt: onze cultuur kan blijkbaar resulteren in personen die zo godsgruwelijk dom zijn dat ze het voor elkaar krijgen om bloedserieus vol te houden dat onze cultuur "net zo primitief, destructief en onhoudbaar" is als de Afghanistaanse, in weerwil van de overduidelijke feitelijke onjuistheid van die stelling.

Dat is inderdaad wel iets waar we ons als cultuur collectief voor mogen schamen.

Russells Teapot | 11-03-15 | 16:59

XaleX_2 | 11-03-15 | 15:08
Nee Xalex. Dat beweer ik niet. Het feit dat je die conclusie uit het citaat van mij kunt halen, duidt erop dat begrijpend lezen nog niet helemaal je ding is. Lees mijn tweede post nog een keer goed. Ik praat over gunstigere condities die te vinden zijn in dat zogenaamd vermaledijde kapitalistische westen. Juist om kapitalistische redenen. Vervolgens koppel jij de meest idiote conclusies hieraan in je betoog. Studerend aan de UvA?

lillendvleesch | 11-03-15 | 16:55

-weggejorist-

dutchdj | 11-03-15 | 16:54

dutchdj | 11-03-15 | 16:37 Graag uitleg waar ik ooit Links van heb beschuldigd in dit draadje. Lol! *zwaait terug*. Juistem, alles is de schuld van conservatief rechts *proest*. Je doet nu precies hetzelfse waarvan jij de GS reaguurders beschuldigd. Ben je daadwerkelijk zo dom?

Indoneesje | 11-03-15 | 16:51

@ TeeJee
De VVD niet rechts noemen, nee echt, jij snapt hem niet. En voornamelijk links uit het midden kabinetten gehad? Dacht het niet, hier een lijstje voor je. nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabi...

dutchdj | 11-03-15 | 16:50

Russells Teapot | 11-03-15 | 16:36

Plus veel, hulde en bloemen!

eerstneukendanpraten | 11-03-15 | 16:46

LGBXTIA... WTF hoe moeten we rekening houden met asexuelen? En wat is het verschil tussen biseksueel en Intersexueel. Ik dacht dat die I voor indianen stond en de A voor afro's dan hebben we alle knuffel minderheden wel gehad.

wiza | 11-03-15 | 16:46

@ Russells Teapot
Hey visieloos rechtschmensch, leuke rant, maar je praat peop.

dutchdj | 11-03-15 | 16:45

@dutchdj | 11-03-15 | 16:37
Ach kijk nou, laat het trolletje zich toch nog uit de tent lokken!
De VVD rechts noemen is net zo dom als denken dat communisme werkt. We hebben nooit een linkse regering gehad? Onze regeringen hebben altijd links van het midden gelegen omdat alles en iedereen altijd geleerd is dat alles wat maar riekt naar rechts je een nazi maakt. Die "kneejerk" reactie is een groot probleem in het Westen.


Nee sufferdje; we hebben sinds WO2 nooit een echt rechtse regering gehad. Was het maar zo'n feest geweest, dan hadden we nu veel minder gezeik gehad.



Rest In Privacy | 11-03-15 | 16:45

Weekje geleden in een kraakpand een tof feest met lsd-trommelaars en vage disco muziek. Lagen ook bergen flyers van "De Nieuwe Universiteit" dus dan weet je al wie dat daadwerkelijk runt.

Ommie de HaatMoker | 11-03-15 | 16:45

@Russells Teapot | 11-03-15
U bent lekker bezig vandaag Russel. Ga zo door.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 16:37

@ Indoneesje
Stuitende arrogantie? De gierput van de rechtse arrogantie is hier zo hoog dat moet af en toe gewoon even ingedamd worden, anders gaat het te hard stinken, alles is altijd maar de schuld van links, terwijl we nog nooit een echte linkse regering hebben gehad. Alleen maar paars en de laatste jaren vooral conservatief en rechts, dat is waardoor we nu in de problemen zitten in dit land. Vooral door rechts VVD beleid zitten we in de grootst mogelijke ellende, de partij bij uitstek van corruptie, vriendjespolitiek en zaken lobby's. De puinhopen komen niet van links, de puinhopen komen van visieloos conservatief en rechts. Je weet wel, voornamelijk de VVD, die partij die anderen overal de schuld van geeft, de partij die zelf vergeten is dat ze sinds WO2 17 maal in de regering hebben gezeten, de partij waar de massa immigratie naar Nederland mee is begonnen met kabinet de Jong, die partij waarvan de Grote Blonde dictator de naam is vergeten, die overigens haast net zo links is als de SP op de Islam standpunten na, zo veel tunnelvisie heeft dat rechtse volk hier namelijk. *zwaait terug*

dutchdj | 11-03-15 | 16:37

Goed, tijd voor een rant.

Inderdaad, dit krijg je als je mensen hoge cijfers gaat geven voor het hebben van linkse meningen in plaats van intellectuele prestaties, en als je stuitend domme linkse luchtfietsers "professor" noemt en hen onderwijs laat geven.

Dan krijg je dit soort totale hersenloze nitwits die gebouwen gaan bezetten om de voorgaande generaties te imiteren, en dingen gaan eisen die ze zelf niet eens begrijpen, maar waarmee ze zichzelf als Goede Mensen op de kaart kunnen zetten, de enige drijfveer van deze gepamperde zelfvoldane beroepsboeroepers.

Immers, hun docenten op middelbaar- en hoger onderwijs hebben altijd die idealen aangeprezen, en omdat linkse studenten slaafse meelopers zonder intelligentie of persoonlijkheid zijn, papegaaien ze braaf de idealen na die de autoriteiten in hun leven hen hebben ingelepeld.

De maagdenhuisbezetters zijn hen onderwezen als zijnde visionaire helden (in plaats van de verwende, egoistische, decadente, misplaatst arrogante hippies die ze in werkelijkheid waren), dus apen ze dat na (zelf iets bedenken gaat niet, daar heb je individualiteit voor nodig). Dit doen ze in de hoop ook een beetje lof te krijgen van de linkse elite, en zo zichzelf ervan te overtuigen niet helemaal de meeste nutteloze personen op deze planeet te zijn.

Uiteraard in de volle overtuiging dat ze heel erg dwars, tegendraads en eigenzinnig zijn. Dat zeggen hun linkse docenten tenslotte altijd nadat hun standpunten verbatim worden nagepraat door hun studenten: "Wat zijn julle dwars, tegendraads en eigenzinnig zeg! Goed dat er nog jongeren zijn die Zelf Nadenken!"

Brave, conformistische linkshippies die als robotjes precies doen wat de gevestigde orde wil dat ze doen. Nuttige idioten van de culturele elite, die alleen maar politiek correcte mantra's kunnen repeteren omdat ze niet over het vermogen beschikken om een eigen mening te vormen.

Dat is namelijk in hun sociale omgeving not done, een eigen mening hebben, daar is het gebruikelijk om voorspelbare nietszeggende linkse idealen te spuien om de Eigen Goedheid te bewijzen, en zo een imago als Intellectueel, Moreel Ontwikkeld, Genuanceerd en Tolerant Persoon op te bouwen. Want er is maar één ding wat telt voor de linkse student: de meningen die andere linkse studenten hebben over hem/haar/het (de anders-seksuelen mogen we natuurlijk niet uitsluiten).

Verder zijn ze zelf natuurlijk de meest eurocentrische mensen die er zijn, want zij zijn de enigen die alles wat ze zien en lezen koppelen aan de plek waar het vandaan komt, in plaats van de inhoud. Zij zijn de enigen die primitief en middeleeuws mensen beoordelen op etniciteit, huidskleur, geslacht en seksuele voorkeur. Het niet-linkse deel van de maatschappij loopt in dat opzicht een paar honderd jaar op ze voor.

Sowieso hebben ze niet veel op met inhoud, ze geven de voorkeur de wereld te beoordelen naar aanleiding van hun ideologische overtuigingen hoe de wereld zou moeten zijn, in plaats van feitelijke data die beschrijft hoe de wereld in werkelijkheid is.

Hieruit blijkt overigens ook ontegenzeggelijk dat de kwaliteit van onderwijs deze laagbegaafde faalhazen aan de anus kan oxideren. Inhoudelijke kwaliteit is niet relevant, het gaat erom dat de docent een lesbische negerin is!

De RvB van de UvA heeft misschien een hoop domme dingen gedaan, maar ik hoop toch dat ze deze laagbegaafde totaalidioten niet serieus gaan nemen, of gaan pretenderen dat deze beroepsgekwetsen een punt zouden hebben.

Dit soort mensen zou per direct van de "universiteit" getrapt moeten worden, want hieruit blijkt dat zo op intellectueel vlak de maatschappij HELEMAAL NIETS te bieden hebben.

Mensen die in "ongoing colonialism" geloven zijn net zo scherpzinnig, objectief, goed geinformeerd en intellectueel als mensen die in chemtrails of kabouters geloven. Deze gekkies horen thuis in de marge van de samenleving, om daar uitgelachen en bespot te worden door mensen die wél over intelligentie en het vermogen tot zelfstandig nadenken beschikken.

De universiteiten van dit land moeten ontlinkst worden, want deze religieuze krankzinnigen hebben niets te zoeken in instituten die wetenschappelijk onderzoek als doel hebben. Geen universitaire erkenning of overheidsgeld meer voor sociologische gamma-religies.

*/ einde rant

Russells Teapot | 11-03-15 | 16:36

@dutchdj | 11-03-15 | 16:27
Kortom, u bent een verspilling van genetisch materiaal.
Ga eens deaud.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 16:34

Hoe plegen wij wetenschappelijk verantwoord zelfmoord?
Nou, zo dus.
Gefeliciteerd, met deze briljante "nieuwe" visie, op het wetenschappelijk onderwijs.
Dit zal internationaal vast veel succes brengen.

Genex | 11-03-15 | 16:34

TP 1984 | 11-03-15 | 16:31
maar dit is gewoon letterlijk copy paste van Amerikaanse gekkies. Het is al bewezen dat dit totaal belachelijke situaties te weeg brengt.

Maarwiewastelefoon | 11-03-15 | 16:33

Het huidige onderwijsstelsel is ook ruk.
Of dit veel beter is zien we vanzelf wel na een tijdje.
Iedereen heeft wat mij betreft recht op onderwijs.
Geef het eens 2 a 3 jaar om te zien wat het in de praktijk teweeg brengt. Dan pas oordelen.

Laat ze maar aanpappen en als het niets is dan kan er altijd nog terug geschakeld worden naar bewezen methoden.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 16:31

dutchdj | 11-03-15 | 16:27

hahaha kijk deze complete ontkenning dan. Je weet toch hopelijk wel dat je een slachtoffer bent van het mentale virus cultureel marxisme?

Maarwiewastelefoon | 11-03-15 | 16:30

dutchdj | 11-03-15 | 16:27 Je stuitende arrogantie gaat nog wel een keer gestraft worden. Zo werkt Karma, wanneer het toeslaat zal je aan mijn woorden denken. *zwaait*

Indoneesje | 11-03-15 | 16:29

dutchdj | 11-03-15 | 16:19
Je waanbeelden hebben totaal geen plaats in de realiteit vriend. Ga aub door met je complete tijdverspilling aan deze meuk, leverd ons nog enig vermaak op.

Maarwiewastelefoon | 11-03-15 | 16:28

@ TeeJee | 11-03-15
Zat inhoud hier, alleen niet waardig om met het visieloos volk hier te delen, bovenal omdat het totaal nutteloos is en bommetjes gooien is af en toe gewoon heerlijk.
.
♪ They see me trollin' they're hatin' ♫

dutchdj | 11-03-15 | 16:27

dutchdj | 11-03-15 | 16:19 Dommer dan jou ben ik zelden in me leven tegen gekomen. Andere mensen betichten van tunnelvisie, d.m.v tunnelvisie! Briljant! Maar goed, op het moment dat jij sterft zal jou ecologische footprint bijna net zo groot of zelfs groter zijn als dat van het domme rechtse volk. Wens je veel plezier met je door kinderen en slavenarbeid gemaakte kleding en iPhone+iPad. En natuurlijk je milieu vervuilden vluchten naar exotische oorden voor het opsnuiven van 'cultuur'. En ook veel plezier met je vervuilende tweedehands diesel omdat je simpelweg te weinig geld voor een fucking prius hebt! *rolt weer om van het lachen*

Indoneesje | 11-03-15 | 16:26

@dutchdj | 11-03-15 | 16:19
Juist. U heeft dus geen inhoud, maar bent gewoon een domme troll.
Zelfs Bakito doet het beter dan u. Een triest conclusie.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 16:24

chicago river | 11-03-15 | 15:07

Helemaal roger en dankie!

eerstneukendanpraten | 11-03-15 | 16:24

lag moet natuurlijk lach zijn^

dutchdj | 11-03-15 | 16:23

Lag..?
Geen Uni gedaan blijkbaar...

alpha centauri | 11-03-15 | 16:21

dutchdj | 11-03-15 | 16:19
Het gevoel is geheel wederzijds.

Battery!!! | 11-03-15 | 16:21

Uitleggen heeft geen zin bij rechts dom volk met tunnelvisie, die zijn net als religekkies, net zo dom en extreem, alleen het is af en toe zo heerlijk om hier zo nu en dan eens een bommetje te gooien, want ik lag me kapot hier om dat domme volk.

dutchdj | 11-03-15 | 16:19

'hun' omhoog mikt...

alpha centauri | 11-03-15 | 16:17

Igor Putkin | 11-03-15 |
Die 'hogere culturen' hebben het anders al een heel eind geschopt, vindt je niet..?
Ze komen met scheepsladingen tegelijk de Middellandse zee over om hier hier 'hogere geluk en levensstandaard' te vinden...

alpha centauri | 11-03-15 | 16:16

dutchdj | 11-03-15 | 16:05
ga weg man achterlijke cultureel-marxistische TUMBLR debiel.

Dit is gewoon toegepast cultureel marxisme, zo simpel is het gewoon. De zelfde kanker die ons politieke correctheid heeft opgeleverd.

Maarwiewastelefoon | 11-03-15 | 16:16

@bierosaurus. +100 voor deze `'dutch speakword' van Gaal kan trots op je zijn.

centenkrabber | 11-03-15 | 16:14

LGBTBQIA+

Klinkt als een naam voor een over the top sandwich.

Iedereen moet ook een speciaal sneeuwvlokje zijn tegenwoordig...

broodje_kruidenboter | 11-03-15 | 16:13

@dutchdj
Hoog tijd dat jijzelf gekoloniseerd wordt. Dat is pas ´obvious´.

chicago river | 11-03-15 | 16:13

oh mijn fucking god dus dit was het doel van die achterlijke debielen? Dit is letterlijk TUMBLR gestoordheid dat nu wordt geimplementeerd.

Maarwiewastelefoon | 11-03-15 | 16:12

Vroeger in de kolonien had je je koloniale uitvreters die aan de macht gekomen waren en plantages aanlegden en wat infrastructuur en behoorlijk profiteerden van de inheemse bevolking. Wij hebben vandaag de dag uitvretende cultuurverijkers die behoorlijk profiteren van de autochtonen. Ik zeg tijd voor dekolonistatie van Nederland, uitvreters wegwezen. Maar dat zullen die Maagdenhuislui vast niet zo bedoelen.

bijna_raak | 11-03-15 | 16:11

dutchdj | 11-03-15 | 16:05 Je hele betoog zit vol van 'tunnelvisie'. Inderdaad gewoon; LOL! *rolt om van het lachen*

Indoneesje | 11-03-15 | 16:11

@dutchdj,

Dat mensen anders denken dan jij wil niet gelijk zeggen dat ze "dom" zijn. Je mag ze dan ook niet gelijk wegzetten als "tuig" of "nitwitters."

Alsjeblieft, heb wat respect voor andersdenkenden.

En ik wil ook graag met je delen dat, als mensen het volgens jou niet snappen, het misschien handig is om uit te leggen hoe het wel allemaal in elkaar zit.

Opmerkingen als "Blijf lekker verder slapen" zijn niet constructief.

Dat wilde ik je nog even meegeven.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 16:11

Als je een LBTGQIA universiteit wilt zonder euro/amerikaanse studieboeken dan richt je er zelf maar 1 een op. Waarom zou zo een universiteit van belastinggeld betaald moeten worden?
Veel studie zal het niet opleveren zonder de koloniale euro/amerikaanse studieboeken maar goed zelfs een goede douchebeurt zit er bij deze lui niet in laat staan dat ze van plan zijn echt te gaan studeren.

Oculus Malus | 11-03-15 | 16:11

Igor Putkin | 11-03-15 | 15:03
Waarvoor pleur je er niet naar op?Jankert.

Smarties | 11-03-15 | 16:09

It shall me a sausage orphans

Bierosaurus | 11-03-15 | 16:08

-weggejorist-

befferton | 11-03-15 | 16:07

@dutchdj | 11-03-15 | 16:05
Als het zo obvious is kunt u het wel even uitleggen. Ik ben er klaar voor.

solcama | 11-03-15 | 16:07

@Lalala Geld! | 11-03-15 | 15:11
"The college know-it-all hippies."

Dat dus.

Godsammekraken | 11-03-15 | 16:07

@dutchdj | 11-03-15 | 16:05
LOL. Gewoon LOL.

atheïstisch stemvee | 11-03-15 | 16:07

@dutchdj | 11-03-15 | 16:05
Zo zo, stoere meid!

Leg het maar uit dan. Durf de discussie maar aan te gaan, in plaats van zo'n laffe nietszeggende dombo-tegel te plaatsen.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 16:06

Er zijn in de wereld vermoedelijk meer dan 10.000 universiteiten. Waarom. Ga. Je. Niet. Ergens. Anders. Promoveren. Op. Stripverhalen. mobile.twitter.com/DanHF. Of je bent 'lekker part time' onderzoek aan het doen naar Gender en Communicatie en klaagt over te weinig democratie op de universiteit. Ga. Gewoon. Iets. Anders. Doen.

MrWorf | 11-03-15 | 16:05

Het domme rechtse tunnelvisie tuig hier alsook de redactie snapt er weer de ballen van zoals gewoonlijk. Obvious things are obvious. Blijf lekker verder slapen nitwitters.

dutchdj | 11-03-15 | 16:05

@Bakito | 11-03-15 | 16:00
Oh, dat is wel degelijk geprobeerd. Met nadruk op "geprobeerd"
De menselijke natuur laat echter geen spaan heel van dit zeer idealistisch systeem.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 16:04

Bakito | 11-03-15 | 16:00 Noord-Korea is zuiver communisme #feit!

Indoneesje | 11-03-15 | 16:04

Die studenten geven zelf al aan ver boven hun capaciteit te verkeren. Koloniale hersenspoeling? Woord devaluatie gaat heel groot worden in 2015, nog groter dan in 2014.

centenkrabber | 11-03-15 | 16:01

@JdelaT | 11-03-15 | 15:47
"Burgerlijk" en "bekrompen" zijn nietszeggende kreten die in de media gebruikt werden om de oppositie te kleineren.

solcama | 11-03-15 | 16:01

balustrade | 11-03-15 | 15:50
Precies. Zuiver communisme is nog nooit uitgeprobeerd.

Bakito | 11-03-15 | 16:00

Bakito | 11-03-15 | 15:45 Lachwekkend! Bij deze bent u dan ook niet meer serieus te noemen. *zwaait*

Indoneesje | 11-03-15 | 16:00

@BSE rundfunk | 11-03-15 | 15:50
Ik doe niet aan dat achterhaalde links-rechts denken. U kunt gewoon naar bijvoorbeeld de prestaties vd Chinese economie kijken, sinds China haar economie meer vrijheid heeft gegeven. Daar hoeft niets voor geclaimd te worden.

Pierke Smulders | 11-03-15 | 15:59

XaleX_2 | 11-03-15 | 15:44 Vervang in jou hele betoog het woord kapitalisme voor communisme of marxisme en je zult zien dat het geen 'kapitalistisch' probleem is. Macht en geld corrumpeert en dat is binnen communistische dan wel andere politieke stromingen niet anders.
.
Dat er dingen mis zijn met het kapitalisme ga ik niet ontkennen. Wat wel een feit is, is dat dankzij het kapitalisme miljoenen mensen uit de armoede zijn gestapt. De roof op werelddelen, volkeren en flora en fauna is mede debet aan het feit dat er gewoonweg teveel mensen op deze planeet rondlopen. Heeft weinig tot niets te maken met kapitalisme aangezien andere politieke stromingen ook niet werken mits er genoeg grondstoffen, bronnen en voedsel binnen komen om de bevolking te voorzien.
.
Het systeem wat jij voorhoud is een systeem wat alleen gaat werken bij een minimale menselijke populatie. Het is dus een idealistisch systeem wat slechts te bereiken is door +/- 5 miljard mensen te 'verwijderen'. Dat u de schuld legt bij het kapitalisme is frappant aangezien 'westerse' landen veelal met een inkrimping van de bevolking te maken hebben. Wat juist zou moeten leiden in een kapitalistisch systeem tot een vermindering van vraag naar grondstoffen etc. Wat weer positief voor o.a flora en fauna en dergelijke. Je stelling over het kapitalisme is derhalve niet geheel juist, wel onderstreep ik inderdaad dat er wel degelijk dingen fout zijn aan het kapitalistisch systeem maar de huidige staat van de wereld is daar niet de oorzaak van.

Indoneesje | 11-03-15 | 15:58

@XaleX_2 | 11-03-15 | 15:44
Komt u maar even met een beter systeem op de proppen. Graag eentje die nog niet de revue al gepasseerd is en door de menselijke natuur volledig zijn bedoeling voorbij is geschoten.


Rest In Privacy | 11-03-15 | 15:58

Met dit soort commiegeneuzel raken die werkschuwe rijkeluiskindertjes dat beetje draagvlak dat ze al hadden natuurlijk direct kwijt en word dat hele gebeuren een verzamelplaats voor wereldvreemde politieke utopisten en diep trieste wappies van allerlei pluimage.
Gewoon lachen om te zien hoe dit alles verzand in een soort burning man festival.
Kan de mobiele eenheid ons nu dan eindelijk verlossen van dit pijnlijke schouwspel? Opstaan van jullie luie reet, traantjes weg en ga wat nuttigs doen.

van gulder | 11-03-15 | 15:51

@Pierke Smulders | 11-03-15 | 15:44
Gaan we nu claimen?
Ideologiegeil als we zijn, moet alles natuurlijk wijken daarvoor.
"Rechts! Rechts! Rehhechts!" Guttegut wat kinderachtig weer.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 15:50

@Bakito | 11-03-15 | 15:45

Noem mij eens een "communistisch" land dat geen dictatuur was?

balustrade | 11-03-15 | 15:50

Dat die gasten nou niet inzien dat hun 'maakbare samenleving', ook in het klein, alleen maar kan leiden tot uitsluiting van bepaalde groepen, omdat je geforceerd andere groepen buitensporig voortrekt. Moet ik in het bestuur omdat ik homoseksueel ben? Of omdat ik de beste persoon ben voor die plek? Maar wat dan wel weer schrijnend is, is dat dit soort types dan weer heulen met extremistische gasten die uitsluiting JUIST willen, zoals die enge moslims of die vreselijke malcolm-X-negers. Die aparte ingangen voor vrouwen willen, ALS ze al mogen studeren. Dat gaat toch nooit samen? En waarom moet een universiteit zich inzetten om meer gekleurde mensen binnen te halen terwijl het overgrote deel van de gekleurde medemens niet eens in staat is een lullige ROC af te ronden? Dan maar zonder startkwalificaties de universiteit op? Want niet-blank?

Adversary | 11-03-15 | 15:48

"Dit om hun existentiële leegte te vullen."
@Cynische Narcist | 11-03-15 | 15:41

Precies. Ik lees hier uiteenlopende theorieën over wat deze mensen bezielt. Wat hun drive is: cultuur-marxisme (mooie term), alu-hoedjes, genetische aanleg, sociale omstandigheden of dat de staat & culturele identiteit (de witte uiteraard)in de weg staan. Maar ik denk inderdaad dat het existentiële leegte is. Of in normaal Nederlands: zeiken om het zeiken, want er mist iets in mijn leven.

atheïstisch stemvee | 11-03-15 | 15:48

Waarom zou het erg zijn dat het onderwijs Eurocentrisch is? Dit is immers Europa! Wil je geen Eurocentrisch onderwijs, dan ga je maar buiten Europa studeren.

Jan Gerritsen9977 | 11-03-15 | 15:48

necrosis | 11-03-15 | 15:45
Iedereen die vóór 1998 heeft gestemd, maakt niet uit op welke partij, is medeplichtig aan de EU.

Bakito | 11-03-15 | 15:47

Op de "Nieuwe Universiteit" lopen ze alweer hopeloos en politiek correct achter op de actuele ontwikkelingen.
"Dekoloniseren" is alweer jaren uit den tijd. Kolonisewren is in. Nederland is in een vergevorderd stadium van gekoloniseerd worden door islamisten, Eurofielen, wereldburgers. Iedereen kan hier rechten doen gelden, behalve de nieuwe Untermensch dan.
Die laatste groep mag van harte en door iedere schurk gediscriminiert worden.

Dat gebeurt dan ook, de "Nieuwe Universiteit" is ook een instituut dat van harte meedoet aan de vervolgingen.

Jan Passant mk2 | 11-03-15 | 15:47

Dus die aap gaat naar Noord Korea verhuizen?!

*zwaaien doet*

Piet Karbiet | 11-03-15 | 15:47

Het is niet snel goed he? De laatste keer dat het Maagdenhuis echt bezet werd waren het helden en nu een stelletje flierefluiters. Zijn wij niet de gevestigde orde van toen? De burgerlijkheid, de bekrompenheid, de zwakzinnigheid van toen? Eenieder die een paradigma doorbreekt zal verguisd worden.

JdelaT | 11-03-15 | 15:47

Indoneesje | 11-03-15 | 15:38
Sovjet-Unie was een dictatuur. Had helemaal niks met communisme te maken.

Bakito | 11-03-15 | 15:45

@Bakito | 11-03-15 | 15:38
Kijk mij niet aan, ik heb niet op de EU gestemd.

necrosis | 11-03-15 | 15:45

Hmmm uni 2025 studierichtingen:
Voodoo
Alchemie
Wichelarij
Medicijnman
Culinair kannibalisme
De sport van koppensnellen
De Inca methodes
.....

Verwilder(s)t Niet | 11-03-15 | 15:45

Tijd dat je terug naar school gaat. Nederland heeft geen laissez faire kapitalistisch systeem.
.
Kapitalisme kan in een goede ingepakte vorm van strakke regelgeving zorgen voor groei, technologische ontwikkeling, zelf-ontplooiing, vooruitgang, langere levensverwachting en vooral stabiliteit.
.
Het marxistische idealistisch denken is vele malen schadelijker voor de wereld dan het 'kapitalisme'. Sowieso zijn mensen die idealistisch denken (hoi PvdA) gevaarlijker dan kapitalisten omdat de grens verdwijnt van wat er werkelijk mogelijk is en wat idealisten in hun droom wereld voor mogelijk houden.
.
Je kunt niet 192 verschillende nationaliteiten bij elkaar stoppen en verwachten dat iedereen met elkaar vriendjes zal zijn. Dat druist rechtstreeks tegen onze menselijke natuur in. Maar maak dat maar die idealistische dagdromers maar eens wijs.
Indoneesje | 11-03-15 | 15:20

Ten eerste heb ik marxisme helemaal niet genoemd, dat is iets wat jij nu in mijn schoenen schuift. En ten tweede, zit het in de diepste fundamenten fout met het kapitalisme of iedere andere hebzuchtvorm dat tot systeem wordt verheven. Je kan kapitalisme proberen te reguleren en te kaderen, maar de basis van ongelimiteerde groei in een beperkte wereld blijft bestaan. Geld is niet een ruilmiddel binnen het kapitalisme, maar een manipulatiemiddel, een machtsmiddel en zeer effectief middel om iets wat niet van jou is (egocentrisch weer) toe te eigenen op basis van hebzucht. Sinds de VoC tijd wordt de massa niets anders geleerd dan dat dit een legitiem en moreel houdbaar systeem is terwijl de feiten dit tegenspreken. Niet alleen is kapitalisme roof van andere werelddelen en de volkeren die daar rondlopen en de flora/fauna, maar bovenal is het een roof op de toekomst van de aarde. Als jij het verband niet kan zien structurele uitbuiting en langzaam maar zekere destructie van onze aarde dan is dat jou probleem, maar het is voor iedereen die zijn ogen even open doet zichtbaar. De mens is ver weg van zijn oorspronkelijke natuur en heeft een perverse realiteit opgebouwd met een bijbehorend systeem en we zitten daar zo vast in dat we onze oorspronkelijke natuur en gedragingen zijn vergeten. Kort gezegd, de mensheid is blind en van het padje af en veel primitiever dan ze/we denken te zijn.

XaleX_2 | 11-03-15 | 15:44

XaleX_2 | 11-03-15 | 15:08
Dat vreselijke kapitalisme heeft anders in Azie een paar miljard mensen uit de armoede getrokken.
Behalve in Noord-Korea dan, daar heeft het gelukkig geen voet aan de grond kunnen krijgen.

Pierke Smulders | 11-03-15 | 15:44

Nequebard 15:29
.
+10
.
U heeft het heel goed begrepen en perfect onder woorden gebracht. Inderdaad zeer gevaarlijke lieden dit!

De Libertariër | 11-03-15 | 15:44

Wat een slap geouwehoer. Duidelijk weer geschreven door zo'n "white guilt" mannetje die na een paar colleges ineens denkt dat alles de schuld is van de witte man.

Het stupide idee dat gedwongen diversiteit beter is, dat quota voor bepaalde groepen ineens de wereld zal verheffen. Godverdomme, hoe DOM ben je dan?


Ah ja joh, laten we een transseksuele neger met parkinson en down als hoogleraar quantum mechanica aanstellen.
Wil je diversiteit? Verbeter dan gewoon je onderwijs, de toegankelijkheid van je onderwijs en neem de beste mensen aan die je aan kan nemen. Dan ontstaat er vanzelf diversiteit omdat de intelligente mensen (ongeacht wat voor specificaties deze hebben) de kans krijgen om in die posities te komen.


Kortzichtig activistengelul. Bleh.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 15:44

Godverdomme. Ik stond al die tijd achter ze, maar dit verschrikkelijke tumblr-activisme moet ik even laten zitten. LGBT kende ik, maar LGBTQIA+? Je zou bijna denken dat het sarcastisch is. Verschrikkelijk.

Pot Vol Koffie | 11-03-15 | 15:43

De jongetjes en meisjes in het maagdenhuis hebben best een punt. Maar zodra ze dit soort flauwekul op papier zetten neemt niemand ze nog serieus.

Jerolimo | 11-03-15 | 15:43

Begrijp er geen reet van. De universiteit moet gedekoloniseerd worden en daarom willen de schatjes geen literatuur uit Europa en Amerika. Hier is duidelijk sprake van een gemis aan elementaire geschiedenislesjes bij de lichtgewichtjes. Amerika is een kolonie geweest van de Britten. Meer Amerikaanse literatuur lijkt dus meer voor de hand te liggen.

Maar om überhaubt nog het idee te hebben dat je wordt benadeeld door "je" koloniale verleden als allernieuwste universitaire lichting... Zou het falen dan niet gewoon eens aan jezelf kunnen liggen?

medusa324 | 11-03-15 | 15:42

necrosis | 11-03-15 | 15:31
Een voorbeeldje:
www.youtube.com/watch?v=GEzOgpMWnVs
Verder is er nog een generaal die een boekje opendoet op youtube. Nou, die zal er wel verstand van hebben, denk ik zo.

AntiSoof | 11-03-15 | 15:42

Was geschreven: Spartacus.
Nu was het ten tijde van het oude Rome zo dat gladiatoren nu niet direct bekend stonden vanwege hun intellectuele capaciteiten.
Daarom vochten ze ook in de arena. Dat is waar dat soort lieden thuishoorden.
En wat de inhoud betreft gaat het over eurofielie en neoliberaal gedram dat je rustig fascisme kunt noemen.
Mag je natuurlijk niet zeggen van de neoliberaal geïndoctrineerden, en al de andere discipelen en gatekeepers van deze religie... die je vertelt dat je pas een echt mens bent als je bretellen draagt en een dikke Audi onder je kont hebt.
Dat soort idioten dus die de boel lopen te verpiemelen.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 15:42

Dit zijn zwak-geestelijken die zich spiegelen aan hun Amerikaanse evenbeelden die zij zien op televisie, het internet en 'TED talks'.

Hier is niets origineels te bespeuren. Alleen een gevalletje 'academia' verbatim. Binnen no-time zal het merendeel van dit extremistische volk zich bekeerd hebben tot het islamitische geloof. Dit om hun existentiële leegte te vullen.

Cynische Narcist | 11-03-15 | 15:41

Ik vind het vervelend, maar deze gedwongen diversiteit creëren suggereert alsof gekleurde mensen de lelijke meisjes zijn, die op dansles geen partner konden vinden.

Om hen te helpen, dwong de dansleraar de jongens om toch ook maar met hen te dansen, “omdat het anders zo zielig voor ze is,” wat ze dan vol tegenzin maar deden.

Nu doet bovenstaande oproep alsof gekleurde mensen en LBGTPBEVN’s net zo zielig en lelijk zijn als die meisjes op dansles. Dat bevalt me helemaal niet.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 15:41

Igor Putkin | 11-03-15 | 15:10
geen alu-hoedjes gedoe, die zaken zijn uitgebreid beschreven en toegegeven.
Veel van die lieden werden (financieel) gesponsord vanuit rusland en kregen expliciet instructies hun propaganda te verspreiden op Uni's in europa.

--sql error-- | 11-03-15 | 15:40

Het doet me denken aan 1969-1970, toen ik letteren studeerde aan de UvA. Die toko was gedurende het marxistisch geïnspireerde oproer van '68-'69 overgenomen door 'revolutionaire' ouderejaars, ondersteund door wat jonge docenten. Hoogleraren hadden niets meer in te brengen.

Die ouderejaars organiseerden én begeleidden studiegroepen die ze 'studieblokken' noemden, en uit het zeer gekleurde en zeer beperkte aanbod kon je kiezen uit o.m. 'marxistisch-leninistische literatuursociologie'.

Ik ben meteen met die 'studie' gestopt en ik ben wat nuttigs gaan doen: werken.

Peter Emile | 11-03-15 | 15:39

necrosis | 11-03-15 | 15:25
Correct necro, maar zijn leer zou je ook kunnen toepassen op de marchtsconcentratie bij de EU.

Bakito | 11-03-15 | 15:38

Bakito | 11-03-15 | 15:23 Het communistische Rusland heeft decennia lang Oost-Europa bezet na de WOII. Het communistisch Rusland heeft zelfs een non-agressie pact gesloten met Nazi-Duitsland en Oost-Polen en de Baltische staten geannexeerd op het moment dat Duitsland West-Polen binnenviel. Het communistische Rusland heeft na de bevrijding van Auschwitz het kamp direct weer in gebruik genomen voor tegenstanders van het regime van Stalin. Het communistische Rusland heeft een groot aandeel gehad in de Vietnam en Korea oorlog. Noord-Korea is een land wat haar eigen bevolking volgens het fascisme van Mussolini indoctrineert van geboorte tot aan het graf. Wat werkkampen kent voor politieke tegenstanders en waar men maar 1 partij systeem kent en waar hongersnoden voor meer doden hebben gezorgd dan de Vietnam oorlog. Communisten zijn verantwoordelijk voor de dood van ruim 3 miljoen Cambodjanen en tientallen miljoenen chinezen en Russen tijdens de 'culturele' en communistische revoluties. Your f*king point is?

Indoneesje | 11-03-15 | 15:38

Die bezetting duurt me veels te lang, het bestuur heeft al een redelijke handreiking gedaan, nu oprotten met die beroepsrellers en nog enkele overgebleven studentjes of anders eruit meppen.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 15:38

zuenie | 11-03-15 | 15:18
Je zou de migrantenstromen eens kunnen bekijken; behoorlijk wat Russen/Chinezen/Afrikanen/Arabieren die in het westen willen wonen. Andersom is die migrantenstroom toch behoorlijk kleiner.

Pierke Smulders | 11-03-15 | 15:38

@Lagonda | 11-03-15 | 15:29
Ik denk dat het nog veel erger is. Ik denk niet eens dat het een soort cognitieve dissonantie is bij deze mensen. Ik denk eerder dat de meeste mensen van nature behoefte hebben aan een religie, een kader waarbinnen ze het leven kunnen verklaren. En deze mensen hebben, na de teloorgang van het christendom in de westerse wereld, besloten om cultuurrelativisme en extreem gelijkheidsdenken tot hun religie te verheffen. Dat is nu hun 'gids' in het leven, het idee dat iedereen en alles van nature gelijk is en dat alle ongelijkheid voortkomt uit onderdrukking.

Daarom is het haast onmogelijk om met logische, goed doordachte argumenten tot deze mensen door te dringen. Ze zijn overtuigd van hun eigen wereldbeeld, en als je tegenvoorbeelden levert dan sluiten ze zich daar moeiteloos voor af, zoals gelovigen zich soms afsluiten voor de evolutietheorie. Het is ook de reden waarom ze geneigd zijn om heel agressief te reageren op kritiek: want trek je die natuurlijke, aangeboren gelijkheid en de rol van 'onderdrukking' in twijfel, dan haal je hun hele Marxistische dialectiek onderuit.

Nequebard | 11-03-15 | 15:35

*pakt de afstandsbeziening en skipt naar laatste hoofdstuk*
Het heeft nu wel lang genoeg geduurd.

Mastermattie | 11-03-15 | 15:34

lol.
Niburu.co of ninefornews.nl lezers. Aluhoedjes, complotters, hippies.
Kan er iemand RAINING BLOOD van SLAYER opzetten aub please!!!!

Stilett | 11-03-15 | 15:33

@Bakito | 11-03-15 | 15:23
Honderden oorlogen?
Ik zie graag een uitgebreid verslag van jouw hand.
*stopwatch starten doet*

necrosis | 11-03-15 | 15:31

Ach.
Ik heb niets tegen diversiteit, zolang die 'diversiteiten' maar intelligent, beschaafd en niet godsdienstwaanzinnig zijn.

Tja. En daar zit nu juist het probleem met de 'diversiteit' die ons al veertig jaar wordt opgedrongen.

En de dwaallichten met hippie-genen die nu het Maagdenhuis bezetten, gaan dat nu nog eens dunnetjes overdoen.

Worden er overigens al djembé-cursussen gegeven in het Maagdenhuis?

Peter Emile | 11-03-15 | 15:31

Klein adviesje voor de mensen hierachter: ga in India oid je studue doen als het hier te koloniaal naar je smaak is en vergelijk dan nog eens. Niet dat het hier niet beter kan, maar dit is inhoudsloos gezever.

TheseDays00 | 11-03-15 | 15:30

@ solcama | 11-03-15 | 15:25

bedankt!

DubbelDibbel | 11-03-15 | 15:30

@necrosis | 11-03-15 | 15:18

Kom vanavond naar Milaan - Piazza Leonardo Da Vinci
21:00 - dan doen we een trio met de student die ik tot dan heb uitgekozen.

Je herkent mij aan mijn nickname.

XXX

hangtiet met knoop | 11-03-15 | 15:30

Ziedaar de grote taaie prop die links maar niet door de keel kan krijgen: het ongemakkelijke gegeven dat culturen niet gelijk, en zelfs *niet gelijkwaardig* aan elkaar zijn.

Meer nog dan genetische aanleg (volgens links het favoriete verklaringsmodel van eng-bah-vies-rechts) en sociaal-economische omstandigheden (volgens links het enige juiste verklaringsmodel) is het met name cultuur dat voor het overgrote deel het gedrag van (groepen) mensen bepaalt, omdat cultuur, anders dan je genen of je sociale positie, dwingend is in het *specifiek voorschrijven* van gedrag.

Vandaar dat multiculturalisten altijd erg hun best doen om juist de factor cultuur onder het vloerkleed te moffelen, door net te doen alsof alle culturen "eigenlijk hetzelfde" zijn, en dus inwisselbaar.

Lagonda | 11-03-15 | 15:29

@ zuenie | 11-03-15 | 15:18

Ik ben in het principe met je eens, maar wat die lieden willen heeft niks met een gelijkwaardige uitwisseling van cultuur en filosofie te maken. Die lui willen alleen de voordelen van het westen (toegang tot universiteiten, vrijheid van meningsuiting, etc), maar hebben een haat op de culturele context die die voordelen mogelijk heeft gemaakt. Tegelijkertijd sluiten ze de ogen voor de achterlijke aspecten van andere culturen (vrouwenbesnijdenis, etc).

DubbelDibbel | 11-03-15 | 15:29

Zullen we ze de suggestie aan de hand doen dat ze maar beter een nieuw niet-Eurocentrisch vaderland moeten zoeken? Doei!

omanders | 11-03-15 | 15:29

Ik vind dit een enge tekst. Dat komt omdat ik de context begrijp. Ik heb een beetje ervaring met wat men de 'sociale wetenschappen' noemt, en ik weet dat de 'sociale wetenschappen' in West-Europa en Noord-Amerika eind jaren zestig zijn overgenomen door Marxisten (tijdens de eerste ronde van studentenprotesten, waartoe ook de oorspronkelijke bezetters van het Maagdenhuis behoorden).

Deze mensen hebben een interessante theorie dominant gemaakt: dat traditie, religie en natie in de weg staan aan het succesvol tot stand brengen van het communisme. En dat ze die dingen dus van alle kanten en op alle mogelijke manieren aan moeten vallen. Daar is dit een uiting van: ze willen dat we in Europa ophouden vooral Europese cultuur en geschiedenis te bestuderen, en ze willen dat we ophouden vooral Europese en Amerikaanse (dus veruit de meeste traditionele) auteurs en onderzoekers te lezen. Ze voegen daar ook feminisme, opkomen voor gehandicapten en homoseksualiteit aan toe, want al die dingen vreten in hun ogen aan de 'white-male-dominated traditional western world' die ze willen vernietigen.

Dit zijn geen suffe hippies. Dit zijn hele gevaarlijke mensen die onze samenleving kunnen en willen veranderen.

Nequebard | 11-03-15 | 15:29

Bakito | 11-03-15 | 15:23
Waar je oorlogen zegt, bedoel je uiteraard vredesmissies.

Adversary | 11-03-15 | 15:28

Dus als je
-een man bent,
-die blank is,
-en NL of (westers) europees is,
-geen homo is,
-en niet gehandicapt,
-en ook geen armoedige,
dan kan je solliciteren of studeren bij die universiteit daar vergeten.

Lekker divers hoor.... Tsssss.

gaffelbaard | 11-03-15 | 15:28

Meeroever | 11-03-15 | 14:50
Vandaar dat plusje achter het woord, denk ik. :)

polt | 11-03-15 | 15:27

zuenie | 11-03-15 | 15:18 Ik ben toch benieuwd over welke kolonisatie ze het dan hebben. Leg mij dat toch maar eens uit.
.
Daarnaast is het gewoon een realistisch feit dat voor Nederland een 'westerse' manier van denken ons verder brengt dan landen die een andere koers varen. Ook kun je niet spreken van een 'westerse' manier van koloniseren omdat landen als Japan en Zuid-Korea ondanks hun 'westerse' koers hun eigen culturele identiteit hebben behouden. Iets wat door o.a lieden zoals deze groep gepoogd word om juist de Nederlandse identiteit te slopen, in een poging een ideale gemixte samenleving te creëren gebaseerd culturele minderheden. Ook dat is gewoon een verkapte vorm van racisme aangezien de 'westerse' manier van denken vooral een 'blanke' manier van denken is.
.
En ik heb het idee dat er heel veel al overgenomen word van andere culturen ook op scholen dus het is gewoon complete onzin wat er geluld word. Ben ook benieuwd welke foutieve standpunten wij dan volgen, zo ja noem ze maar eens op.

Indoneesje | 11-03-15 | 15:27

Collegedictaten uit de derde wereld halen dan maar? Ik heb wel eens presentaties gevolgd van professoren van vooraanstaande universiteiten in Saudie-Arabië, de Philippijnen en Indonesië. Echt totaal niet interessant of vernieuwend. Die zijn nu op een niveau waar wij 40 jaar geleden waren.

AlfredvonSchlieffen | 11-03-15 | 15:27

In de VS zijn ze al een stukje verder. Daar beheert dat soort idioten al de media.

youtu.be/FS5wi65-h2o

Bad Karma | 11-03-15 | 15:26

Moslims worden ‘gedehumaniseerd’.????
politiek.thepostonline.nl/2015/03/11/m...
.
_____________
.
Wat wordt er dan met niet-moslims gedaan?
Even kijken, wat waren ze niet allemaal,...
O ja,.... varkens, apen, ongelovige honden.... die vooral dood moeten.
En dan zouden moslims worden gedehumaniseerd ???????
Ziek!

Rest In Privacy | 11-03-15 | 15:25

@Bakito | 11-03-15 | 15:20
De ideeën van Marx werden echter gekaapt door de communisten.
En later door de politici van het westen.
Die zaten hun zakken te vullen ten koste van het Nederlandse volk....

necrosis | 11-03-15 | 15:25

Bakito | 11-03-15 | 15:23
Toch ben ik liever in de USA dan in Noord-Korea jij niet ?

Rest In Privacy | 11-03-15 | 15:25

Nou... ze hebben een punt. Terwijl er tonnen aan oosterse filosofieen bestaan, slaat de UvA je met Foucault, Foucault en nog eens Foucault om de oren. Niks mis met die gast, maar er is meer op de wereld :)

polt | 11-03-15 | 15:25

Wel heel erg eng in lijn met wat engerds als Martin Schultz van de EU en andere eurofielen die een tsunamie van niet westerse cultuur Europa willen laten overspoelen om ons te kolonialiseren. Kennelijk blaten zo vooral hun extreem linkse professoren na zonder na te denken wat dat precies voor gevolgen heeft en wat het betekent. Ik dacht dat studenten wel wat slimmer waren. Maar dit laat op een zeer bedroevende wijze zien dat het met de intelligentie en het inzicht van deze studenten eigenlijk belabberd gesteld is.

benjemal | 11-03-15 | 15:24

Indoneesje | 11-03-15 | 15:20
Het kapitalistische Amerika heeft na WO2 honderden oorlogen gevoerd buiten haar eigen grenzen, het communistische Noord-Korea hooguit eentje.

Bakito | 11-03-15 | 15:23

Wow, het cultuur-marxisme is nog nooit zo groot geweest. Wat een policor ellende aan de MUvA.
Het meest ergerlijke is nog wel dat de initiatiefnemers nog nooit iets meegemaakt hebben in het leven en met de zilveren lepel zijn opgegroeid. Overigens is het Pan-Arabisme geen nationalistische stroming maar een imperialistische.

Desmoulins | 11-03-15 | 15:23

UvA sluiten en een echte universiteit bouwen voor echte studenten.
De rest gaat ..... who gives a fuck!

pejoar | 11-03-15 | 15:23

Hun 13-jarige leider is net in Syrië naar de 72 maagden geschoten voor permanente neukles,dus deze gekkies kunnen zichzelf imploderen.

R.B.Scott | 11-03-15 | 15:21

Wat leuk, een email adres! Wat zouden we daar mee kunnen?

omanders | 11-03-15 | 15:21

@ solcama | 11-03-15 | 15:14

heb je youtube links naar video's over die Bezmenov? klinkt interessant.

DubbelDibbel | 11-03-15 | 15:21

Marx is de grondlegger van het atheïsme. Beetje respect a.u.b.

Bakito | 11-03-15 | 15:20

XaleX_2 | 11-03-15 | 14:53 Tijd dat je terug naar school gaat. Nederland heeft geen laissez faire kapitalistisch systeem.
.
Kapitalisme kan in een goede ingepakte vorm van strakke regelgeving zorgen voor groei, technologische ontwikkeling, zelf-ontplooiing, vooruitgang, langere levensverwachting en vooral stabiliteit.
.
Het marxistische idealistisch denken is vele malen schadelijker voor de wereld dan het 'kapitalisme'. Sowieso zijn mensen die idealistisch denken (hoi PvdA) gevaarlijker dan kapitalisten omdat de grens verdwijnt van wat er werkelijk mogelijk is en wat idealisten in hun droom wereld voor mogelijk houden.
.
Je kunt niet 192 verschillende nationaliteiten bij elkaar stoppen en verwachten dat iedereen met elkaar vriendjes zal zijn. Dat druist rechtstreeks tegen onze menselijke natuur in. Maar maak dat maar die idealistische dagdromers maar eens wijs.

Indoneesje | 11-03-15 | 15:20

Dit soort volk hoort hier niet thuis en zo simpel is het. Ga maar eens in Cuba voor een paar jaar wonen. Denk niet dat jij 4 uur in een moestuintje elke dag wil gaan staan om voor jezelf en je familie eten op tafel te zetten. Ziehier de democratische waarden die te ver gaan.

Men zit volle bak te teren op democratische waarden, die dit zogenaamd verleden hebben opgebouwd en dan lekker zeiken en plukken van diezelfde democratie. Vindt je het gek dat de meerderheid van de bevolking direct voor je weg loopt, rifaap. Je moet je kritiek eens uitvoeren in saudi arabie, kijken hoe snel het duurt voordat je zweepslagen krijgt en opgesloten wordt. Hypocriet!

Joop.nl journalistje met waanbeelden dat het allemaal de witte man zijn schuld is. Dit soort idioten horen geen eens een podium te krijgen om hun hersenspinsel andere op te dwingen.

sickstyle | 11-03-15 | 15:20

@IQmin100

Om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ze niet aan het werk komen en aan de subsidietepel gaan hangen. Vervolgens kan werkend Nederland zich 's avonds op DWDD weer gruwelijk gaan ergeren aan deze betweterige, arrogante, uit-de-hoogte kuttekoppen. Je ziet bij dat soort programma's "live" je belastingpoet verdampen.

Raymond9177 | 11-03-15 | 15:20

Vind het een prachtig en begrijpbaar stukje. Ik kan me er ontzettend goed in vinden. Wij zijn hier westers opgevoed en worden opgeleid om onze westerse samenleving ideaal te vinden. De waarheid is dat ook wij in het westen een heel aantal foutieve standpunten en leefwijzen volgen. Zo was ik ooit heel verbaasd dat een ik ontzettend trots was op onze VOC mentaliteit. Wat kort gezegd neerkomt op het goed kunnen uitbuiten van andere culturen. Dat lijkt me niet de juiste manier van een samenleving.

Mooi om deze reacties te zien. Met alle respect: Wij kunnen ontzettend veel leren van allerlei culturen. Russisch, chinees of anders. Zij ook van ons. Welke samenleving beter is vind ik niet zomaar te beoordelen. Het wordt behoorlijk filosofisch om te bepalen wat 'beter' is.

zuenie | 11-03-15 | 15:18

@hangtiet met knoop | 11-03-15 | 15:03
En ik dan?
Sta ik hier voor Jan-met-de-korte-achternaam met mijn 'sixpack', mijn emmer, spons en zeem.....
*wederom: snik*

necrosis | 11-03-15 | 15:18

Die intolerante en drammerige beroepsdemonstranten verdienen een hard lesje van de ME. Ik hoop niet dat dit de visie gaat worden van de nieuwe generatie, dan krijgen we een tweede babyboomergeneratie, laat dat aub niet gebeuren.

Rest In Privacy | 11-03-15 | 15:18

Dit is zo'n tenenkrommend Engels, dat ik denk dat het OF een hoax is, OF de accreditatie HEEEEEEL lang op zich zal laten wachten. Wie dit zo de wereld inslingert is namelijk onvergelijkelijk DOM.

Tux1337 | 11-03-15 | 15:17

Culturele zelfmutilatie is ook een westerse uitvinding bij uitstek.

Muxje | 11-03-15 | 15:16

Hulde en applaus Spartacus!
Briljant stukje.

Desmoulins | 11-03-15 | 15:15

@Igor Putkin | 11-03-15 | 15:10
Dat is geen alu hoedje. Bekijk op youtube maar eens de video's van Yuri Bezmenov.

solcama | 11-03-15 | 15:14

wat een vreeslijke onzin. Het gedachtengoed is overigens weinig origineel; dit soort gender/"white privilege" gelul verziek al jaren Amerikaanse universiteiten. Het zet de deur open voor allerlei pseudo-wetenschappelijke studies die een caste van pseudo-wetenschappers financieel verzorgt. Waren de originators van dergelijk gedachtegoed wellicht nog originele (en omstreden) denkers (Fanon, Foucault etc), de huidige 5 generation copy-cats zijn het spoor helemaal bijster met hun jargon. Hun jargon is een soort van tweede identiteit geworden, een paradigme waarin echt kritisch denken niet meer gewenst is, maar eindeloos woordjes als "power structuren", "privilege" etc ad nauseum herhaald worden.

DubbelDibbel | 11-03-15 | 15:13

Peloton ME er door heen einde bezetting kunnen ze weer gaan studeren, daar voor zitten ze toch op de universiteit? Stelletje luie lapzwansen!!!!

dwar | 11-03-15 | 15:13

Willen dekoloniseren door terug te gaan in de tijd, de verlichting voorbij, tot we allemaal weer krom lopen. Daar zit me een massa hersencellen bijeen, blijkbaar.

Vergeetput | 11-03-15 | 15:12

Gen. Maximus | 11-03-15 | 15:10
Ik was vrij duidelijk dacht ik zo.

XaleX_2 | 11-03-15 | 15:12

"Ma'am, I'm afraid you have hippies"
Godsammekraken | 11-03-15 | 14:46

CARTMAN:
Ma'am, I need to clear out your giggling
stoners and your drum-cricle hippies
RIGHT NOW, or soon they're gonna attract
something much worse!

ELDERLY WOMAN:
Ooooo.what's that?

CARTMAN:
The college know-it-all hippies.

Lalala Geld! | 11-03-15 | 15:11

@Badderbeest! | 11-03-15 | 14:50
Natuurlijk! We moeten weer terug naar mondelinge overlevering. Al die boeken zijn toch maar slecht voor de natuur, want de bomen en het CO2.

Suerte Piet | 11-03-15 | 15:11

@atheïstisch stemvee | 11-03-15 | 15:04
Dat vond ik ook, maar Joris vond van niet....
*snik*

necrosis | 11-03-15 | 15:10

Bokito ergo sum | 11-03-15 | 15:00
Ook weird. Jij begint over Bomans en ik kon eerstneukendanpraten eindelijk mijn Bomans-linkje sturen. Telepathie in de panelen.

chicago river | 11-03-15 | 15:10

XaleX_2 | 11-03-15 | 14:53
Dikke lul 3 bier! Als jij geen correlatie ziet tussen BNP en andere factoren die op beschaving duiden dan heb je met opzet oogkleppen op. Hebzucht does not equal welvaart

Gen. Maximus | 11-03-15 | 15:10

Meeroever | 11-03-15 | 14:50

De A hoort er eigenlijk niet bij...

Pi Mol | 11-03-15 | 15:10

Vooruit, deze versie dan ook nog even voor alle Tofik Dibioten en andere racismeroepers.
www.youtube.com/watch?v=IXsOJsXpDcE

White privellige in je broekje.

atheïstisch stemvee | 11-03-15 | 15:10

--sql error-- | 11-03-15 | 15:09
"/aluhoedje" ontbreekt aan het eind van uw reaguursel.

Igor Putkin | 11-03-15 | 15:10

De zelf-haat onder (sommige) Europeanen is trouwens een direct gevolg van een geslaagd massa-indoctrinatie programma van de KGB in de jaren van de koude oorlog. Europa moest zich van binnenuit kapot maken, anders zou het een probleem kunnen vormen voor de Soviet-unie. Via universiteiten in Duitsland, Nederland, etc zijn er destijds grootse programma's opgezet door de Russen.
Hetzelfde deden ze in arabische landen www.dailymail.co.uk/news/article-23481...

--sql error-- | 11-03-15 | 15:09

Ik snap de jeugd van tegenwoordig niet meer.
Ik ben 30...
Ben ik nu oud?
Het voelt wel heel oud. Oud en verbitterd. Cynisch, ook wel een beetje.

Dwaalspoor | 11-03-15 | 15:08

Omdat academisch denken en innovatie in die 'hebzuchtige' omgevingen toch vaak wat meer voet aan de grond krijgen. Ja, daar komen dan best wat positieve zaken uit voort.
lillendvleesch | 11-03-15 | 14:56
Dus jij beweert dat ontwikkeling en innovatie de vrucht is van hebzucht? Het is een natuurlijk proces van de mens om vooruit te willen gaan en zich willen verbeteren, heeft geen reet met kapitalisme/hebzucht te maken. Het ligt dichter bij de realiteit om te beweren dat Kapitalisme juist de vooruitgang beperkt en gijzelt omwille van egocentrisch materialisme en hebzucht. Dat er dus ook voor zorgt dat innovatie/ontwikkeling plaatsvind omdat er mensen heel erg rijk van worden ipv ontwikkeling op basis van wat nodig is voor de mensheid en de aarde. Ontwikkeling op basis van primitief egocentrisme is een doodlopend pad. Naast dat het systeem van kapitalisme feitelijk niets meer is dan een globaal roofsysteem, roof van andere segmenten en bovenal onze eigen toekomst op aarde. De holbewoners die het eerste wiel hadden uitgevonden hadden ook geen kapitalisme nodig.

XaleX_2 | 11-03-15 | 15:08

eerstneukendanpraten | 11-03-15 | 14:48
Over schrijfsels gesproken - excuus @Joris (kort offtopic) Dat stuk over Zwitserland van Godfried Bomans hoorde ik als audioversie op radio Rijnmond. Moest het even zoeken, maar het heet ´Een taai volkje´ en vind je hierrr (stukje naar boven scrollen):

books.google.nl/books?id=Al6fS3WtkTkC...

chicago river | 11-03-15 | 15:07

Tayyip Erdogan was net langdurig op TV.
Waar ging het over?
De verbetering van de kwaliteit van de Turkse universiteiten en een verbeterde samenwerking....
Wij bezuinigen langzamerhand onze enige echte inkomstenbron weg.
Voor zover ik weet al meer dan 30 jaar achter elkaar!
Alleen al het onderzoek naar grote staatsaanbestedingen in logistiek (VU) had die bezuinigingen ruimschoots gecompenseerd.

Einde van de Domheid | 11-03-15 | 15:07

@Cuyahoga | 11-03-15 | 14:57
Ben je op de hoogte hoe ze vrouwenbesnijdenissen in Afrika uitvoeren?
Je houdt het meisje (want meestal minderjarig) vast bij armen en benen, zet een radio op maximum volume en gebruikt een roestig scheermes voor de 'operatie'.
Overigens heb ik nog nooit een operatie ondergaan....
Ik ben nog 100% origineel, zelfs mijn amandelen zitten er nog in.

necrosis | 11-03-15 | 15:07

Zijn die bezetters idioten of hebben ze de bezetting laten kapen door idioten

Islamofiel | 11-03-15 | 15:05

eerstneukendanpraten | 11-03-15 | 14:52
LOL!! Mooie beeldspraak over de GS reaguurders.

Igor Putkin | 11-03-15 | 15:05

@necrosis | 11-03-15 | 15:02
Slayer versie is beter vind ik.
Het is een halfvergeten nummer dat mij de laatste tijd steeds vaker te binnen schiet als ik de media weer eens afstruin.

atheïstisch stemvee | 11-03-15 | 15:04

@eerstneukendanpraten | 11-03-15 | 14:57
Ja, gek is dat. Alhoewel ik zeker weet dat die hele kliek in het geniep bij elkaar racistischer is dan de KKK. De kat in het donker knijpen. Links lullen, rechts vullen.

Dhr. de Wit | 11-03-15 | 15:04

LGBTBQIA ???
Ze bedoelen dus eigenlijk "alles en iedereen behalve blanke mannen"??

Pierke Smulders | 11-03-15 | 15:04

Ik zou hier een hoop over kunnen schrijven en en detail uitleggen wat er allemaal mis is met deze lui.

Maar ik moet (ook als blanke vrouw) werken.

Om het goed te maken ga ik vanavond in Milaan in het universiteitsgebied op zoek naar een jonge tech-student die al een tijd niet meer geneukt heeft en laat me helemaal uit elkaar trekken!

hangtiet met knoop | 11-03-15 | 15:03

Tja, dit kan de benepen raamambtenaar met de piepertjes om 17.30 op tafel en een campingvakantie in eigen land, omdat dat taaltechnisch beter uitkomt, natuurlijk niet bevatten.
Dat er buiten Nederland en de Amerikaanse series op tv nog een wereld aan veelal hogere culturen open ligt kun je beter maar gewoon wegstoppen en verzwijgen.

Igor Putkin | 11-03-15 | 15:03

Ze willen liever studeren op literatuur in Mandarijn, Xhosa en Inuit. En tentamens doen bij lesbische negerin of trans aboriginal. Succes daarmee. Terwijl jullie 'working group' daarmee bezig is haalt de andere helft van de studenten wel even z'n bul snel en goedkoop in België.

IQmin100 | 11-03-15 | 15:02

Kindertjes van artsen en advocaten. Door en door verwend en de toekomstige politieke leiders. Veel geluk Nederland

Bad Karma | 11-03-15 | 15:02

Deze beroepsdemonstranten duiken overal op. Occupy, slavernijverleden, Gaza, zwarte Piet en nu het maagdenhuis.
Je zal maar student zijn aan de UVA en ze gaan zo aan de haal met jouw demonstratie. Wat denkt Sywert van Lienden van deze figuren op zijn universiteit?

Duifmans | 11-03-15 | 15:02

@atheïstisch stemvee | 11-03-15 | 14:57
Fantastisch nummer, en de tekst zegt alles!
Ik heb hem zelf ook al een paar keer gepost.....

necrosis | 11-03-15 | 15:02

Godfried Boomans zei het al veel eerder dan dat wij het weten, linkse zelfbenoemde intellectuelen zijn gewoon eng. Deze gasten komen waarschijnlijk allemaal uit het Gooi en sommigen hebben absoluut bij Kinderen voor Kinderen gezongen, kan niet anders.

Bokito ergo sum | 11-03-15 | 15:00

HE LE MAAL gestoord.
Waarom gaan ze zelf niet gewoon. Naar de Universiteit van Bokkie Wokkie als ze zo graag een gekleurde uni willen? Man man man, wat is er een hoop veranderd sinds ik klaar ben met mn studie. En niet ten goede.

Dick Luyenlomp | 11-03-15 | 14:59

Straks komt er ook een faculteit Nigeriaans zakendoen, in 491 handige colleges.
"My dear friend, this is my plea to you to help me get money out of my country."

Dhr. de Wit | 11-03-15 | 14:59

Dit gebeurt nu eenmaal als je een protest laat kapen door de International Socialisten. Zulke Identity Politics bleken uiteindelijk ook de nagel in de doodskist van Occupy Wallstreet te zijn.

solcama | 11-03-15 | 14:59

"Op de Nieuwe Universiteit is dus eigenlijk gewoon iedereen welkom behalve blanke, heteroseksuele mannen die bereid zijn te werken voor hun geld. Het begint er steeds meer op een soort cult-achtige gelijkheidssekte te lijken daar."

Moet zijn: "Op de Nieuwe Universiteit zijn dus eigenlijk alleen nog maar "studenten" welkom met de hersens van een garnaal en het wereldbeeld van een betonklinker."

Pieter V | 11-03-15 | 14:58

Ik ben nog niet zo lang geleden geopereerd.
Ik moet zeggen dat ik het wel prettig vond dat de professor die mij geholpen heeft een verwerpelijke moderne westerse studie had gedaan.
Ik heb toch echt het idee dat als er een Afrikaanse sjamaan een dansje had gedaan en me ingesmeerd met een zalfje van ape-ingewanden, het resultaat minder goed zou zijn geweest.
Maar goed, ik ben dan ook xenofoob, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

Cuyahoga | 11-03-15 | 14:57


Dhr. de Wit | 11-03-15 | 14:53

Nee, dan zijn die naar zweetlucht stinkende alfalfa-vreters opeens een stuk minder sosjaal...

eerstneukendanpraten | 11-03-15 | 14:57

XaleX_2 | 11-03-15 | 14:53
Omdat academisch denken en innovatie in die 'hebzuchtige' omgevingen toch vaak wat meer voet aan de grond krijgen. Ja, daar komen dan best wat positieve zaken uit voort.

lillendvleesch | 11-03-15 | 14:56

Als Saddam Hoessein nog geleefd had, had IS geen poot aan de grond gekregen.

necrosis | 11-03-15 | 14:56

@XaleX_2 | 11-03-15 | 14:53
Wie zou wie meer nodig hebben? Het kapitalisme jou of andersom?

Godsammekraken | 11-03-15 | 14:56

Hoog tijd voor een antikoloniale, anti-imperialistische, anti-heteronormatieve, duurzame quantummechanica.

Wim Denkbaar | 11-03-15 | 14:55

Zolang ze maar niet eisen dat er echt wetenschappelijk onderwijs wordt gegeven daar op de UvA. Dat zou pas een hoop aanpassingen in de staf vergen.

B.agger | 11-03-15 | 14:55

Tja, wie gedacht had dat Staatsonderwijs in handen van Marxisten ooit iets andere dan Marxistisch tuig zou voortbrengen, komt nu bedrogen uit, maar voor de ook maar klein beetje ingelezen en ontwikkelde Nederlander zal dit niet als een verrassing komen.
.
Staatsonderwijs kent geen ander doel dan denken onmogelijk maken. En dat resulteert dus in activistische idioten die in emotionele vlagen smeken om barbarij aan het curriculum toe te voegen.
.
Het staatsonderwijs dient volledig geprivatiseerd te worden en de overheid dient zich volstrekt uit de markt terug te trekken.

De Libertariër | 11-03-15 | 14:55

Onze maatschappij moet kapot, blijkbaar. Alleen zijn degenen die dit roepen te stom om te poepen omdat ze niet beseffen dat ze dan zelf ook kapot gaan.

BekiekUtMoar | 11-03-15 | 14:55

Geen woord over de moderne kolonisatie van Europa en de Grote Vervanging van haar oorspronkelijke bewoners door massale import via luchthavens en de baarmoeder.

Piet Karbiet | 11-03-15 | 14:54

De geschiedenis herhaalt zich en dat heb je te danken aan bovenstaand fascistisch, ongewassen, hersenloos linksvolk.

Bad Karma | 11-03-15 | 14:54

Oftewel: Laten we met z'n allen stoppen met nadenken, leren en doorontwikkelen en alleen maar nog maar op een balans van totale bijzaken letten zoals vertegenwoordiging van alle huidskleuren, etniciteiten, landen van herkomst, boeken uit alle taalstreken, etc?

lillendvleesch | 11-03-15 | 14:54

"En omdat al die landen bij elkaar een BNP hebben dat gelijk is aan dat van Delfzijl?"

Kul argument. Geld/hebzucht/kapitalisme is een van de grote primitieve kankers op aarde. En dus niet een maatstaf voor een succesvolle ontwikkeling van de beschaving, in tegendeel. Andere culturen met hun bijbehorende historie mogen dan wel kut zijn, maar onze eigen cultuur is net zo primitief, destructief en onhoudbaar. Het is voornamelijk verbazend dat desondanks het grote hebzuchtsysteem opgezet door de elite er toch nog positieve ontwikkelingen plaatsvinden.

XaleX_2 | 11-03-15 | 14:53

Zoveel mensen in dit land zijn zo ver van de werkelijkheid verwijderd met hun hippie-gedachtegoed dat het dit land niet verkeerd zou doen om weer eens in een oorlog te belanden, om de echte problemen in het leven te onderkennen. Jankerts.

Versleten_Paddestoel | 11-03-15 | 14:53

Tuut tuut boing boing peppi en kokki. Dat is het eerste dat mij te binnenschoot.

Djengo123 | 11-03-15 | 14:53

En PVV'ers, zijn die ook welkom?
/retorische vraag

Dhr. de Wit | 11-03-15 | 14:53

Verdomme, ik had toch zo gehoopt dat deze onzin in Amerika zou blijven. Maar nee hoor, we hebben blijkbaar nog niet genoeg problemen hier.

Battery!!! | 11-03-15 | 14:52

Maar ze vergeten de dieren, er moeten meer dieren aanwezig zijn in de universiteit. Lesgeven zal ietwat lastig worden maar een kudde schapen die vanuit de binnentuin door de gangen naar de binnenstaande voederbak kuiert, dat moet toch kunnen?

eerstneukendanpraten | 11-03-15 | 14:52

Dus we moeten ons "optrekken" aan inferieure afrikaanse kudtculturen ? Dat is wat ze zeggen ?

Badderbeest! | 11-03-15 | 14:50

LGBTBQIA

Hehe dat woord wordt steeds langer...

Meeroever | 11-03-15 | 14:50

Wat een nodeloos geleuter. Het is fOccupy + Garoïden + Gazademonstranten en een paar studenten met goedmenserige bedoelingen. Ontruimen maar.

Driewerf Hoezee | 11-03-15 | 14:49

Daar gaat het laatste beetje respect voor deze "studenten".

0591 | 11-03-15 | 14:48

Ik weet nog wel een exotisch niet-westers boek, de Kamasutra.

eerstneukendanpraten | 11-03-15 | 14:48

Hier is maar 1 reactie op mogelijk: Ha-Ha! (points finger)

Kapitein_Koek | 11-03-15 | 14:47

"Ma'am, I'm afraid you have hippies"

Godsammekraken | 11-03-15 | 14:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl