Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Power. Power. Power. Nooit een megamoskee

Takbir. DOeiPower to the people! Het is blijkbaar allemaal niet voor niets geweest. De onophoudelijke stroom aan publicaties. Onze aanwezigheid met draaiende camera in Gouda. De geplande bouw van de gigantische en groteske megamoskee aldaar hangt aan een zijden draadje, door de hoge mate van verzet. Het bestuur van de El Wahda zet zijn vraagtekens bij het project nu dat zelfs de landelijke politiek er openlijk aan twijfelt. Nog een beetje duwen dus. Nog een beetje zuigen en ons land blijft een nieuwe megamoskee bespaard, belooft een woordvoerder. "We liggen zo onder vuur, dat we er misschien maar helemaal van moeten afzien. Er is binnen het bestuur een sfeer ontstaan van 'hier zijn we niet tegen opgewassen'." Dat betekent dus 1-1. Zoals het moskeebestuur is niet is opgewassen tegen onwelwillend Nederland, is Nederland niet opgewassen tegen een Islamitisch Centrum (met aparte vrouweningang) dat plaats moet bieden aan 4.500 gelovigen. Daarmee zou het trouwens twee keer zo groot worden als de tot nu toe grootste moskee in ons land. De gemeenteraad in Gouda stemt overmorgen over de bouw en het lijkt erop dat er een dikke vette streep doorheen gehaald kan worden. Kleine slag om de arm. Vooralsnog gaat het om slechts één stem verschil, in het voordeel van de overgebleven weldenkende inwoners van Gouda. Hou vol politiek — denk aan de achterban. Het is bijna 18 maart. Power. Power. Powerrr!

Reaguursels

Inloggen

Ik lees in Spits dat de moskeebouwers in feite het finale besluit hebben uitgesteld (want dan had je een definitief 'nee' gehad) en nu een soort moskee light alsnog op die plek willen doordrukken. let maar op. als die er eenmaal is, wordt binnen de kortste keren een vergunning voor uitbreiding in verbouwing aangevraagd.

Joris Draaksteker | 11-03-15 | 16:37

Laten we in elk geval even precies loggen wie (naam + toenaam + adres) er VOOR die moskeet gaat stemmen.

Mocht deze vrouwonvriendelijke, onderdrukkende, segregerende haathut er toch komen, dat we in elk geval verhaal kunnen halen als het alsnog mis gaat.

Koek Bakker | 10-03-15 | 01:08

Capt. Iglo | 09-03-15 | 17:37
Nee hoe het hier werkt is hoe het hier altijd gewerkt heeft, en dat kunt u zien door de Europese geschiedenis van de laatste 100 jaar te bestuderen. Helaas, geschiedenis herhaalt zich. Verder bent u wel grappig op een naïeve manier. Welkom.

Bernard Couperus | 09-03-15 | 21:53

Dat ding gaat er heus wel komnen. Niet nu, maar wel over een tijdje, als alles stil lijkt, is de deal opeens tot stand gekomen.

aajjee | 09-03-15 | 19:13

'we zijn hier niet tegen opgewassen"

Mooi dat moet dan op 99% van de islamisering ook maar eens van toepassing worden.

Tijd dat die droeftoeters doorkrijgen dat er toch echt ruggegraat is in dit land en dat hier aloude waarden en normen niet per direct de kliko in gaan, als er fundamentalisten om vanalles en nogwat staan te schreeuwen.

Eigen volk eerst!!

voedselbankier | 09-03-15 | 18:47

@ BlowingBubbles | 09-03-15 | 17:39

Toevallig niet maar hoezo? wat heeft dat hier mee te maken?

Capt. Iglo | 09-03-15 | 18:21

kan nu al zeggen dat `t door gaat.
zo flauw is nl wel.

iets | 09-03-15 | 18:09

Laat elke locale politicus zich realiseren dat ook ik en mijn echtgenote zeer nauwkeurig zullen toezien hoe er in deze zaak gestemd wordt.
Een stem vóór deze moskee betekent geen enkele kans op onze stem in de toekomst.

Alteidt Glijck | 09-03-15 | 17:58

Capt. Iglo | 09-03-15 | 16:44
Laat me raden, uw salaris wordt voldaan vanuit gemeenschapsgeld?

BlowingBubbles | 09-03-15 | 17:39

Omdat Bernard anders gaat huilen

@ Kolbjørn Varmann5983 | 09-03-15 | 12:06

Ze beweren nergens dat pedofilie e.d. is toegestaan. Ja in het Midden-Oosten zijn er van die zogenaamde geleerde die dit zeggen maar in Nederland heb ik dat niemand in het openbaar horen zeggen. U doet aannames over een "vereniging" zonder dat zij dit ooit hebben uitgesproken. In de Bijbel staat ook genoeg moord en doodslag (en opdrachten daartoe) maar iedereen die een kerk bezoekt verwijt u niet dat zij dit ook vinden/ goedkeuren. Jullie hebben het niet over feiten maar over eigen gevoelens en aannames. Feit is dat een islamitische organisatie een moskee wil bouwen, hier de financiering en vergunning voor heeft gekregen volgens onze eigen procedures (die voor iedereen gelden) en dus mogen ze dit doen. Wanneer deze moskee er staat en ze overtreden de wet moeten ze worden gestraft, zo werkt het hier.

Capt. Iglo | 09-03-15 | 17:37

@ Bernard Couperus | 09-03-15 | 17:26

Als feiten dooddoeners zijn is dat natuurlijk uw probleem. Die mensen wonen hier (zijn hier overigens over het algemeen zelfs geboren en getogen) dus hebben dezelfde rechten als u en ik, als u dat niet wil accepteren bent u net zo erg als zij.

Capt. Iglo | 09-03-15 | 17:30

@Kolbjørn Varmann5983 | 09-03-15 | 12:06
Voor een Zwitsul niet slecht! Die komt aan zeg; in ieder geval heeft onze Capt Iglo Mo nog niet gereageerd.

Bernard Couperus | 09-03-15 | 17:30

Capt. Iglo | 09-03-15 | 16:44
Maar dan nog ben je een stumper als je in sneltreinvaart dergelijke joekels van fouten maakt. Het leidt een beetje af van de argumenten, zo ver u die al had natuurlijk. Al met al, als ik zo uw tegels lees, komt u niet verder dan: "het mag voor iedereen, en door het bepalen dat het niet meer mag voor een groep, wordt aan het uitgangspunt geweld gedaan." Eentje in de categorie: "we hebben vrijheid van godsdienst, dus het mag.". Complete dooddoener wat mij betreft.

Bernard Couperus | 09-03-15 | 17:26

Als het echt niet doorgaat daar in Gouda, dan is er een slag gewonnen maar de oorlog nog lang niet. Te overwinnen is de fascistisch-destructieve islam plus de morele verwardheid die die islam faciliteert zich te verbreiden. Dus de islam moet afstand nemen van alle oproepen tot dood & destructie zoals die vermeld staan in de islamitische leer en zoals die voor absoluut worden gehouden door nog steeds veel te veel moslims wereldwijd. En de politiek moet ophouden met het faciliteren van de islamitische drang tot afschaffen en vernietigen van universele mensenrechten en moderne rechtsstaat en openheid voor wetenschap. Als dit lukken wil, dan betekent dat dat toekomstig zeer veel mensen, miljoenen, een wreed lot bespaart blijft (zie wat ISIS allemaal uitvreet) en dat juist die miljoenen mensen veel groter kans hebben deel te nemen aan juist een constructieve ontwikkeling die veel welvaart en vooruitgang brengt. Het is dus praktisch een keuze van leven of dood. Krijgt de doodscultus islam volop kans zich te ontplooien, dan is er ook heel veel dood te oogsten. Gaat de keuze evenwel uit naar leven, dan verschijnt er een veel opwekkender scenario. Zo simpel is het.

Benedict Broere | 09-03-15 | 17:02

@ Indoneesje | 09-03-15 | 13:00

Moslims geven geen gelijke behandeling? Moslims maken de regels hier toch niet dus die hebben helemaal niks te geven. In Nederland geldt de Nederlandse wet en daar valt vrijheid van godsdienst onder alsmede het feit dat wanneer je, je niet aan de wet houdt, je wordt bestraft. Daar hebben moslims helemaal 0 invloed op in Nederland dus wat lul je nou slap? En verder bewijs je mijn stelling alleen maar door te zeggen dat ik mijn mond moet houden etc. Ik ben het niet met je eens dus moet ik mijn mond maar houden, gelukkig leven we in een vrij land en maak ik dat altijd zelf nog uit.

@ Bernard Couperus | 09-03-15 | 14:27

Och, och, och.... goed hoor! Sommige mensen hebben gewoon een baan en typen even snel een reactie, de goede spelling is dan wel het laatste waar ik me mee bezighoud. Daar heeft u de tijd dan weer voor, misschien een baan of een hobby zoeken?

@ Pieter V | 09-03-15 | 14:33

Volgens mij zit er "gewoon" een Scientology Church in Amsterdam hoor dus hoe je er bij komt dat deze verboden zou zijn is mij een raadsel.

Capt. Iglo | 09-03-15 | 16:44

Pieter V | 09-03-15 | 14:33
jij weet dat en een groeiend aantal mensen ook, zelf weten ze het nog niet en de andersgelovigen die dit haatgeloof omarmen
Laten we bidden tot de kaasgoden in Gouda dat ze daar wijsheid brengen.

hakbarry | 09-03-15 | 16:28

Er waren ook berichten dat Moslim winkeliers
werden afgeperst te betalen omdat ze anders
bijvoorbeeld geen lijkwassingen konden krijgen
indien er familieleden kwamen te overlijden,

Berthe | 09-03-15 | 16:10

Mooi. Niemand zit immers te wachten op meer islam.

lekker wijf | 09-03-15 | 15:58

Juich niet te vroeg! Het zal mij niets verbazen als het uiteindelijk gewoon door gaat.

Hollemans | 09-03-15 | 15:18

-weggejorist-

wahalla | 09-03-15 | 15:03

Natuurlijk willen ze die mega moskee niet. Dat is een veel te grote impactr op zo'n klein wijkje. Al die parkeeroverlast en zoveel mensen bij die kinderopvang moeten we niet willen met z'n allen toch? Heeft niks met islam te maken.

Ik reaguur al 5 jaar | 09-03-15 | 14:47

@Capt. Iglo | 09-03-15 | 12:31

De Scientology Church is ook verboden hoor.

De islam is geen godsdienst maar een uiterst gewelddadige ideologie en hoort dan ook in het geheel niet als godsdienst aangemerkt te worden. Dit is een anomalie die onze wetgeving is geslopen om die wetten gemaakt zijn in een tijd dat men hier nog geen zicht had op de islam.
Zelfde rechten?
Alleen als ze de rechten van anderen respecteren en alle Nederlandse wetten erkennen en naleven. En daar mankeert nog heel erg veel aan.

Tot die tijd is het een fascistische sekte en niets anders.

Pieter V | 09-03-15 | 14:33

Capt. Iglo | 09-03-15 | 12:31
Vreemd, ik zie het net andersom, namelijk dat de PVV een reactie is op een religie welke allerlei vervelende zaken met zich meebrengt. Maar ja, ik ben dan ook geen aanhanger van deze religie. Nederlands is, en blijft een lastige taal. Ondanks de huisregels van GeenStijl, mag jij je van geluk spreken dat je tegel er door kwam (doet pijn aan de ogen):
-"onderscheidt" is "onderscheid"
- "behandelt worden" is "behandeld worden";
-"partij programma" is "partijprogramma";
-"Jullie maken onderscheidt" is "Jullie maken onderscheid" (je valt in herhaling, wel consequent overigens);
- "gelijkgestemde" is "gelijkgestemden";
-"anders denkende" is "andersdenkenden"

Bernard Couperus | 09-03-15 | 14:27

@Peter Emile | 09-03-15 | 13:11
Had ik ook al!
Misschien zit die achterlijke Capt. Iglo er achter :-)
Eerst tekst maar typen in Word en dan copy paste.

Pieter V | 09-03-15 | 14:24

@Bierosaurus | 09-03-15 | 12:32

Wel een "opblaasmoskeet" voor eenmalig gebruik hoor.
Wie zei daar TNT?

Pieter V | 09-03-15 | 14:21

Heel goed GeenStijl! Journalistiek dient ook om die zaken aan het licht te stellen waarvan de gevestigde media om wat voor politiek correcte redenen niet aan durven. KLASSE ! GeenStijl is een van de laatste goede websites waar vrijheid de norm is!

Bernard Couperus | 09-03-15 | 14:15

Hoeveel Kerken of Boeddhistische tempels
zijn er laatst ook alweer in de Arabische wereld bijgebouwd ?

Berthe | 09-03-15 | 13:56

(c)ZWITSUL | 09-03-15 | 10:46
Inderdaad. Ook heel nieuwsgierig.

BlowingBubbles | 09-03-15 | 13:30

-weggejorist-

Marcel Blauw53565490 | 09-03-15 | 13:20

Verdomme, GS!

Zit ik hier op mijn toetsenbord te rammelen om uitgerekend meneer Iglo van een rake repliek te dienen in zorgvuldig gekozen bewoordingen, krijg ik weer zo'n rare foutmelding na het posten.

Ik kap ermee.

Ik ga wat nuttigs doen.

Peter Emile | 09-03-15 | 13:11

Vergeet D66 niet, met 6 zetels de grootste partij in de Goudse gemeenteraad. Alle D66 raadsleden stemden unaniem voor de bouw van de salafistische megahaathut.

appelvink | 09-03-15 | 13:01

Capt. Iglo | 09-03-15 | 12:31 Het grondrecht vervalt als moslims een gelijke behandeling eisen maar zelf geen gelijke behandeling geven. En waarom zouden moslims het recht hebben om andere niet als gelijke te behandelen, op basis van hun godsdienstrecht? In Nederland is er een vrijheid van godsdienst maar heeft de islam geen grondwettelijke basis en derhalve dienen moslims zich ondergeschikt te maken aan onze grondwet. Wat dus simpelweg inhoud dat de moskee die men bouwt in strijd is met de Nederlandse grondwet.
.
En inderdaad je kunt beter stoppen met reageren in zijn algeheel. Want je lijkt het maar niet te willen snappen dat moslims van ons eisen dat wij accepteren dat wij anders denken, maar dat zij NIET accepteren dat wij anders over de islam denken. En wat betreft PVV en fascisme, de parallellen zijn er ook tussen islam en fascisme alleen daar durft u niet op in te gaan. Ik houd het bij gebrek aan algemene kennis van de islam.

Indoneesje | 09-03-15 | 13:00

Neveneffecten van komst moskee op Nederland:

1: Meer Nederlanders die zich uit onwetendheid laten bekeren tot islam.

2: Eisen van vrije dagen van school en werk voor de islamitische feestdagen.

3: Eisen dat men op vrijdagmiddag vrij wil van werk en school voor het vrijdaggebed.

4: Integreren kun je vergeten.

5: Bij meerderheid moslims in een bedrijf, eisen van een gebedsruimte en en tijd voor het dagelijks 5 x bidden.

6: De kloof tussen andersgelovigen en moslims zal groter worden

7: De moslims zijn volgens de koran verheven boven andersgelovigen en zullen dus altijd ondankbaar zijn tegen andersgelovigen ( taqqiya).

8: Verwacht niet van moslims dat ze dankbaar zijn dat ze hier vrij hun religie mogen belijden. Ze zijn daarvoor Allah dankbaar.

9: Steeds meer halal producten invoeren in de samenleving zoals; halal voedsel, halalbankieren en halal hypotheken.

10: In overheids/openbare ruimten een wasgelegenheid eisen voor de rituele wassing.

En nog véél meer eisen.

Dr. Frambozenjam | 09-03-15 | 12:35

Die moslims kunnen toch een opblaashal huren en ergens in de polder in het westen dit neerzetten, een soort mobiele moskee en elke dag weer opblazen.

behangtafel | 09-03-15 | 12:35

Ook zo'n woord Tolerantie. Voor wat, voor wie, waarom ?. In mijn woordenboek komt dat ultralinkse woord niet voor.

behangtafel | 09-03-15 | 12:32

Jullie moeten onderscheidt maken tussen iets dat wenselijk is (namelijk een volledig seculiere maatschappij waar religie achter de voordeur plaatsvindt en verder niet gebruikt wordt voor het bedrijven van politiek) en de huidige situatie. Ik heb het over de huidige situatie en in die situatie is vrijheid van religie een grondrecht en mogen deze mensen dus een moskee bouwen. Wanneer dit ze onmogelijk wordt gemaakt, heeft dit gevolgen voor iedereen wanneer andere gebruik willen maken van een grondrecht waar andere het niet mee eens zijn. Iedereen moet dus gelijk behandelt worden, ook moslims. Verder herhaal ik nogmaals dat ik WOII er niet bij betrokken heb, maar als ik dat wel had gedaan met betrekking tot de PVV was ik hier voor rotte vis uitgemaakt. Verander overigens in het PVV programma moslims/ islam door joden en je hebt het partij programma van de NSDAP maar dit terzijde. Jullie maken onderscheidt tussen gelijkgestemde (die jullie meer rechten (willen) toekennen) en anders denkende (die zoveel mogelijk beperkt moeten worden). Verder stop ik nu met reageren, niet omdat ik geen zin meer heb, maar het wordt een beetje irritant dat ik alles 5x moet typen omdat de Geenstijl server schijnbaar aan het roken is.

Capt. Iglo | 09-03-15 | 12:31

Server doet vreemd

Bierosaurus | 09-03-15 | 12:31

@ Bakito | 09-03-15 | 11:21

"jullie".... JIJ vindt dat moskee's in de gaten gehouden moeten worden en het eindigt weer es in "jullie"..... over paranoia gesproken.

Maar begrijp volledig, dat het jou niet uitmaakt dat ie moskee er niet komt, jij bent maar al te goed bekend met de uitwassen van de islam per slot van rekening. Je zal je goede redenen er voor hebben.

Kga er voor het gemak van uit dat jij veel slechte ervaringen heb de islaam en daarom zo paranoide bent geworden. De demagogie van Adolf Peggold heeft overduidelijk uitwerking op de zwakken van geest.

Guy Fawkes | 09-03-15 | 12:26

Eigenlijk zouden we alle gebedshuizen moeten verbieden, religie moet geen onderdeel uit maken van een beschaafde en moderne samenleving.

comebackkid1972 | 09-03-15 | 12:23

De PvdA is druk aan het tellen welke bevolkingsgroep het grootste is en kan dienen als stemvee voor de PvdA. In het voordeel van die groep zal de beslissing vallen.
Verder heeft u als inwoner van Gouda mazzel dat de SGP en CU een hekel hebben aan een ander geloof dan het Christendom.

r04drunn3r | 09-03-15 | 12:16

Er komen zo kort voor 18 maart weer een hoop onwaarschijnlijke zaken voorbij.

miss error | 09-03-15 | 12:09

Als de Gemeente Gouda slim is, maken ze voor die grond, een ander bestemmingplan.

Snowy2000 | 09-03-15 | 12:07

-weggejorist-

Kolbjørn Varmann5983 | 09-03-15 | 12:06

Capt. Iglo | 09-03-15 | 11:54 De radicale vorm van islam kent vele parallellen met het fascisme en nazisme. Het zou u eens goed doen om wat beeld materiaal van massa executies van Joden in o.a Oekraïne te bekijken. Deze lijken namelijk verdacht veel op de etnische genocide die er nu gepleegd word door IS. Ook het antisemitisme binnen de islam heeft veel parallellen met wat er o.a in Mein Kampf stond.
.
Bij kritiek op moslims word veelal de WOII en fascisme/nazi kaart getrokken. Wanneer dat andersom gebeurt is dat dus een zwakte volgens u? Of bent u bang dat een PVV minder vergelijkenissen toont met fascisme dan islam?

Indoneesje | 09-03-15 | 12:02

Capt. Iglo | 09-03-15 | 11:40 Een grondrecht wat niet meer bij deze tijd hoort. Vrijheid van religie is prima maar onder de voorwaarden die de samenleving bepaald en niet God! Dus gelijkheid van man en vrouw, homo, lesbisch, transseksueel etc. Het woord van God mag geen bepalende stem krijgen in onze samenleving en dan interesseert het mij geen moer welke god je aanhangt. Laat dat even heel duidelijk zijn, in de echte wereld moeten we ons niet laten leiden door verzonnen sprookjes van eeuwen geleden.
.
En inderdaad, de grootste zwakte van de Nederlanders is een tolerantie richting intolerantie. Ik bestrijd de islam of welke religie dan ook op het moment dat intolerantie vertoont naar ieder niet in hetzelfde geloofd. Tolerantie heeft ook zijn grenzen namelijk. En ik spreek uit ervaring (moslim familie, gereformeerde familie) dat zodra je toelaat en accepteert dat religie een centrale rol gaat spelen in de samenleving het onderdrukkende karakter onmiddellijk naar boven komt. De relatie met mijn broer is door de islam al zodanig verziekt dat ik hem bijna als verloren mag beschouwen. Religie is een ziekte en islam misschien wel de grootste.

Indoneesje | 09-03-15 | 11:58

was die burgemeester van Gouda niet getrouwd met een moslima?

vomit comet | 09-03-15 | 11:57

Dank voor jullie bijdrage in deze GeenStijl!

Coyote | 09-03-15 | 11:56

@ Peter Emile | 09-03-15 | 11:46

Als ik (of iemand anders) WO2 ergens bij haal wordt dat als zwakte gezien, maar voor de "tegenpartij" is dit volop geoorloofd zie ik in dit draadje. Dat geeft in het klein aan hoe NL er uit zou zien als jullie je zin krijgen, als je voor ons bent is alles geoorloofd, ben je tegen ons mag je niks en moet je vooral je moet houden of oprotten. Klinkt eigenlijk vrijwel hetzelfde als in islamitische landen en nazi Duitsland, vind je ook niet? Jullie maken zelf van Nederland wat jullie zeggen te willen bestrijden.

Capt. Iglo | 09-03-15 | 11:54

Maar laat ze aub nooit een eerste steen zetten dan want zodra die is gezet komt ie er linksom of rechtsom al moet de hele wereld barsten want er is nog nooit een moskee afgebroken, lees u maar eens in in het bouw van de moskee op het kastelenplein in eindhoven.

Umberto die trotzoni | 09-03-15 | 11:54

Essay ´Of Paradise and Power´ (Robert Kagan) zegt Kagan dat de VS and de EU verschillende ´visies´ hebben omtrent ´the use of power´. Maar belangrijker is de ware conclusie: ´US possession of power and the Europeans' lack of it´.

En ´The clash of civilizations´ (Samuel Huntington) legt min of meer uit wat er compleet mis gaat in inmiddels een exorbideel van de ´EU´. Maar je hoeft het in feite niet te lezen. Loop een blokje om in je wijk en je krijgt een aardig beeld.

chicago river | 09-03-15 | 11:49

Capt. Iglo | 09-03-15 | 11:27 |

Ik citeer u even:
"Vrijheid beperken van de ene groep houdt automatisch in dat je je eigen vrijheden inperkt en waar jullie hier daar erg trots op schijnen te zijn, is het in werkelijkheid een hellend vlak waar we zelf ook last van gaan krijgen".

Ik wil u er even op wijzen dat we hier in West Europa direct na de bevrijding in 1945, in alle vrijheid die andere dodelijke ideologie, het fascisme, hebben kunnen verbieden, en dus de vrijheid hebben ontnomen aan nazi's en andere fascisten, zonder dat onze eigen vrijheid daardoor in gevaar kwam. Integendeel: het heeft onze vrijheid versterkt.

Het inperken van de vrijheid van een totalitaire en vrijheidsbedreigende beweging als de islam, is alleen maar goed voor onze vrijheid.

En dat hellende vlak waarover u het heeft, kunnen we bewonderen in vrijwel alle islamitische landen, waar de vrijheid met voeten wordt getreden en waar andersdenkenden en andersgelovigen worden gemarginaliseerd of vervolgd. Of erger: kijk naar de barbarij in naam van de islam in IS.

Met andere woorden: áls er al sprake is van een 'hellend vlak' dan is het wel het sneaky proces van islamisering. Islamisering betekent vrijheidsbeperking. Zowel van moslims (die daar geen enkele moeite mee schijnen te hebben, want de meesten vinden onze vrijheid maar niks) als voor niet-moslims.

Peter Emile | 09-03-15 | 11:46

Pas op hè: als de VVD tegenstemt is het vanwege 'bestuurlijke criteria'. Nog een inspraakrondje, nog een leuke folder voor de buurt, een poosje wachten tot er geen verkiezingen aankomen en de GeenStijl even is afgeleid en die partij stemt weer gewoon vóór.

simpelman | 09-03-15 | 11:44

Mogelijk goed nieuws dus voor de Goudanaren, maar te gek voor woorden dat het zover heeft moeten komen..
.
Was Gouda een volledige private en autonome stad, dan had je heel dit gedoe niet gehad natuurlijk. Dan was alle grond privaat bezit (in plaats van Staatseigendom) en had niets of niemand de Goudanaren een barbaarse haattempel in de achtertuin kunnen opdringen. De Goudanaren hadden dan eenvoudigweg kunnen weigeren om de ongewenste invloed op de leefomgeving buiten de deur te houden.
.
Niet dat het nodig zou zijn geweest, want was Gouda een autonome geprivatiseerde stad zonder overheden om burgers te terroriseren dan was er al geen Islam geweest. Private eigenaren zijn immers zelf eigenaar van grond, bezit en de vruchten van arbeid, waardoor er geen sociaal dwangstelsel zou zijn geweest om op te parasiteren, zouden aanhangers van Islam in de eerste plaats de grond al mogen betreden.
.
Helaas zijn ook Goudanaren liever horigen van de Staat der Nederlanden en haar lokale dependances, dan dat ze onafhankelijke soevereine individuen zijn....En de mens die vrijwillig onderdaanschap prefereert boven vrij zijn, verdient eigenlijk ook niets anders dan een middeleeuws haatpaleis in de achtertuin.
.
Onafhankelijk Gouda. Hoe mooi had het kunnen zijn....

De Libertariër | 09-03-15 | 11:43

@ Indoneesje | 09-03-15 | 11:32

En dat is dus jouw blindheid, het gaat niet alleen om een moskee maar om bepaalde grondrechten die die moskee tot stand laten komen (vrijheid van religie e.d.). En wie heeft het hier over WO2? En ik heb helemaal niks met moslims of religie in het algemeen, maar de wetten zijn hier nu eenmaal zoals ze zijn en behoren dan voor iedereen hetzelfde te zijn. Ik heb het al vaker gezegd en ik herhaal het nog maar een keer, mensen als jij willen voorkomen dat hun huis rood geschilderd wordt door het zelf rood te schilderen. Je bestrijd de islam vanwege intolerantie, ongelijkheid etc. door zelf intolerant te zijn en ongelijkheid te prediken. Stel even de islam wordt uitgebannen door jou en gelijkgestemde, dan zou iemand anders, bij wijzen van spreken, weer een andere beweging/ partij oprichten om dezelfde reden als jij alleen dan zijn jij en gelijkgestemde de intolerante die moeten oprotten.

Capt. Iglo | 09-03-15 | 11:40

De overwinning begint in de Hollandsche Goudse kaasstad.

IQmin100 | 09-03-15 | 11:39

-weggejorist-

Kolbjørn Varmann5983 | 09-03-15 | 11:37

Eerst zien en dan geloven ,er komen vast 2 grote voor in de plaats ,vergeet vooral niet de mega instroom van moslims zogenaamd als vluchtelingen in ons land ,nee deze klus wordt niet geklaard ,onze straten worden steeds meer en meer met in zwarte lappen gehulde luid tokkelde wijven en baard dragende engerds bevolkt. Dank zij de wegkijkende linkse kliek.

blauwe zander | 09-03-15 | 11:35

Er zitten veel bruinhemden in het gemeente bestuur van Gouda, de helft min 1.

behangtafel | 09-03-15 | 11:33

Capt. Iglo | 09-03-15 | 11:23 Ik moet ook niets hebben van gereformeerde meuk! Ook allemaal wegwezen aub! Ik ben zo seculier als de pest. Maar dit topic gaat over een MOSKEE! Gristenen hebben hier nu niets mee te maken. En prima als ze een moskee willen bouwen maar wel 1 waar mannen en vrouwen samen naar binnen gaan en zonder 'muur' om zich te kunnen afscheiden van ongelovigen. Kul argument dus! Het is u slechts te doen omdat het hier over 'moslims' gaat dan gaan er weer allerlei bellen rinkelen bij sommige mensen. Die zien meteen weer spoken uit WOII opduiken. Zum kotsen! Als er 1 parallel te trekken valt met WOII dan zijn salafisten en extremistische moslim geen haar beter dan de SA,SS of Mussolini's fascisten. Snap werkelijk niet dat 'fatsoenlijke' mensen moslims behandelen alsof het een bedreigde diersoort is.

Indoneesje | 09-03-15 | 11:32

gematigde islam is net zoiets als gematigd nationaal-socialisme

wlodek | 09-03-15 | 11:32

Bakito | 09-03-15 | 11:21
Ja, want die ellende die dagelijks voortkomt uit dat geloof is allemaal niet echt. Is paranoia.

rokertje | 09-03-15 | 11:30

"We moeten ook religies hier de ruimte geven om te bestaan."

Dixit Samsom in het RTL4-debat.

De islam verdient geen enkele ruimte.

Omdat de islam geen religie is maar een staatsvorm. Een totalitaire, wel te verstaan, die onze democratische en vrije staatsvorm tot in de wortels bedreigt en aantast.

Daarom zou de islam geen enkele ruimte moeten mogen krijgen. En al helemaal geen mega-moskee.

In landen waar moslims in de meerderheid zijn, is de democratie dood, ook al doet men daar zijn best de 'democratische' schijn op te houden vanwege westerse geldstromen. In die landen worden minderheden, of het nou religieuze, seksuele of culturele minderheden betreft, op zijn minst gediscrimineerd, maar meestal ronduit geïntimideerd, onderdrukt of vervolgd.

In landen waar moslims (nog) in de minderheid zijn, is geen sprake van het belijden van hun religie, maar van het streven naar een meerderheid ("Ons grootste wapen is de de baarmoeder") en het streven naar een door de islam gedomineerde staat via een sneaky proces van islamisering.

En dat laatste wordt door een onbegrijpelijk groot deel van de politiek correcte autochtone bevolking gefaciliteerd.

De islam de ruimte geven, betekent politieke, culturele en sociale zelfmoord.
Nog afgezien van de tweedracht en de morele rotting die deze verraderlijke ideologie verspreidt.

Peter Emile | 09-03-15 | 11:29

Maar waar is pow-nieuws toch? Of is er helemaal niets gebeurd dat we moeten weten, met z'n allen? Ik krijg er ontwenningsverschijnselen van, brrrrr!!!!!!

bruin kikkertje | 09-03-15 | 11:29

ik geloof er niks van, dit zijn kolonisten bezig met piketpaaltjes te slaan en zo'n moskee is een gigantisch symbool van de gestaag voortgaande moslimkolonisatie van Nederland.
DIt zijn lui met een missie die niet opgeven, ze buigen nu zogenaamd wat mee voor de show maar die moskee komt er echt.

wlodek | 09-03-15 | 11:28

Bakito | 09-03-15 | 11:21
Het is eerder ´afkeer´. Niet ´paranoia´. Ik kijk wel uit.

chicago river | 09-03-15 | 11:28

@ bruin kikkertje | 09-03-15 | 11:22

Het gaat niet om een kerk of ander gebedshuis, het gaat om rechten. Als zij (moslims) geen gebruik mogen maken van hun vrijheid van religie, gaan ze gewoon zeuren wanneer wij gebruik willen maken van ons recht op vrije meningsuiting bijvoorbeeld of een ander recht. Dat is hoe mensen werken. Vrijheid beperken van de ene groep houdt automatisch in dat je, je eigen vrijheden inperkt en waar jullie hier daar erg trots op schijnen te zijn, is het in werkelijkheid een hellend vlak waar we zelf ook last van gaan krijgen en dus niet iets om trots op te zijn.

Capt. Iglo | 09-03-15 | 11:27

bruin kikkertje | 09-03-15 | 11:22
dat is niet te voorspellen. De 'ontkerkelijking' van moskeeen heeft nog niet plaatsgevonden. Financiering doen ze soms door afpersing van (moslim) ondernemers ("betaal of je wordt buitengesloten en krijgt geen klanten meer"), en dat houden ze al lange tijd vol. ik denk zelfs dat je een beetje naief bent in je veronderstelling.

--sql error-- | 09-03-15 | 11:27

Dubieus geld, dubieuze haatimams, dubieus verkozen stromannetje - lijkt mij een duidelijke zaak.
[Los van het feit dat vrijheid van religie potverdekke geen generaal pardon bij voorbaat is voor importjihadisme, zelfislamisering en vrouwendiscriminatie].

Zeddegeizot | 09-03-15 | 11:25

Capt. Iglo | 09-03-15 | 11:23
Dat is wel zo. Maar dat maakt me er niet achterdochtig van.

chicago river | 09-03-15 | 11:25

@ Indoneesje | 09-03-15 | 11:19

Dat mag zondag in de Gereformeerde kerk toch ook, daar heb ik je nog nooit bezwaar tegen horen maken of iemand horen vragen om die kerk af te breken. Als religieuze onderdrukking niet is toegestaan moet dat voor alle religies gelden zolang dat niet zo is hebben ze dezelfde rechten en mogen dus ook moslims een "kerk" bouwen.

Capt. Iglo | 09-03-15 | 11:23

goh.. hebben die Saudi's helemaal voor niets die gemeenteraadsleden (pvda/vvd) omgekocht...

--sql error-- | 09-03-15 | 11:22

Capt. Iglo 11.09: "Als de ene iets wil, dan de andere ook" Wil jij een nieuwe kerk?
Waarom dan? Er staan er ondertussen genoeg te koop.
Dat zal met de moskeeën ook wel gebeuren na een tijdje, als ze hun bange schapen niet meer in de hand kunnen houden met bedreigingen via de sharia-wetten.

bruin kikkertje | 09-03-15 | 11:22

Het is gewoon uitstel omdat de financiering van de school en het centrum niet door gaan.
De bedoeling dit te ge (mis) bruiken bij de bouw van het moskee complex.
Al die verhalen over buitenlandse investeerders,totale onzin.
Het grootste gedeelte komt uit Nederlands belasting geld.
En zwart crimineel geld.
Ik zou de wet bibop hier maar eens op af sturen
Laat ze maar openbaar maken hoe ze van plan waren ,het te financieren.

m29 | 09-03-15 | 11:22

Guy Fawkes | 09-03-15 | 11:09
Maakt mij niks uit hoor, ik probeer slecht jullie paranoia te verzachten.

Bakito | 09-03-15 | 11:21

Capt. Iglo | 09-03-15 | 11:09 Jij snapt er dus helemaal niets van! Dus u vind het kunnen dat we een gebouw faciliteren waar vrouwen niet hetzelfde recht hebben als mannen en waar een ware afscheidingsmuur moet worden gebouwd om zo niet in aanraking te komen met ongelovigen? En dat vindt jij dus schijnbaar prima?
.
Een gebouw dat juist niet symbool staat voor vrijheid maar voor staat voor religieuze onderdrukking hoort niet thuis in Nederland!

Indoneesje | 09-03-15 | 11:19

Krijg hele vreemde meldingen nu. Iets met ddos...

eerstneukendanpraten | 09-03-15 | 11:17

Ik heb heimwee naar de jaren 1980-90 zonder die nu al bijna vijfhonderd(!) moskeeen, en toen U en ik nog vrij konden denken en mochten zeggen wat we wilden zonder voor "raassiest" uitgemaakt te worden. Hoe lang nog voor we geen broodje (varkens)ham meer mogen eten?

telelezer | 09-03-15 | 11:17

Kunnen we weer reaguren? Hopla! Wat was er gisteren gaande dan? Een boos teken van Allah?

bruin kikkertje | 09-03-15 | 11:17

Hoewel deze wel weer lukt....
Sorry Von Loghausen, joris ze maar weg.

Peter Emile | 09-03-15 | 11:16

Wat is er toch aan de hand met de site? Kan geen tegel meer plempen, terwijl ik geen ban heb of zo.

Peter Emile | 09-03-15 | 11:15

Die mega moskee komt dan gewoon ergens anders. Kwestie van tijd.

Dirk III | 09-03-15 | 11:14

Een achterhaald wereldbeeld moet je niet aanmoedigen door het toestaan van het bouwen van gebouwen om collectief dit achterhaalde wereldbeeld uit te dragen.

Godshuizen horen in een moderne samenleving niet thuis.

Antitheïst | 09-03-15 | 11:13

@ Bakito | 09-03-15 | 10:43
met 1 grote is verdeel en heers makkelijker ook nog. Zo'n bestuur gewoon uit meerdere groepen laten bestaan en ze vechten elkaar de tent uit.

TheseDays00 | 09-03-15 | 11:12

Ter herinnering:

-Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten. (Erdogan).

Nl moet pas op de plaats maken. Een groot STOPbord voor alle ´uitwassen´.

chicago river | 09-03-15 | 11:10

Nederland weer een beetje minder vrij gemaakt, wees er trots op! De volgende keer als de blanke autochtone Nederlander (zoals ik) iets wil, gaan mensen dat ook blokkeren want mensen zijn net kleine kleutertjes als de 1 iets niet mag dan zorgen ze er voor dat de ander het ook niet mag en andersom.

Capt. Iglo | 09-03-15 | 11:09

@ Bakito | 09-03-15 | 10:43

Beetje rare gedachte, dat jij vindt dat alle moskee's in de gaten gehouden moeten worden. Wat is daar de reden van, jij islomofoob ?!

Guy Fawkes | 09-03-15 | 11:09

Iedere moskee is islamitische politiek om grond te veroveren, daarom dat zij in iedere stad, ieder dorp en scheve steeg de 'grootste moskee van Europa' willen neerzetten. Politici zouden dat kunnen weten als ze niet zo 'thick' waren. Er zijn er 500 in NL, kappen nu.
Moskee? Nee!

eastender | 09-03-15 | 11:05

Bakito | 09-03-15 | 11:00
Daar hoeft het geen 40/45 of Noord-Korea voor te zijn. Er lopen heel veel mensen met heel veel vrije tijd rond die daar dingen mee doen die ons landje niet welgevallig is. Dus nee, liever niet.

rokertje | 09-03-15 | 11:05

Met al die domme weekdieren: het wordt hooguit uitstel, geen afstel.

Fijnstoffer | 09-03-15 | 11:03

Gewoon niet doen. Nederland had vroeger wel een cultuur waarin het mogelijk was om samen grote dingen te doen. Die cultuur is ingestort.
De islam is geen cultuur van "samen dingen doen". Daar moet altijd 1 centrale figuur het voortouw nemen - en zolang die persoon de macht heeft om de rest te dwingen of te chanteren, dan gebeurt er wat.

Voor het bouwen van zo'n monstermoskee moeten wij, de Nederlandse belastingbetalers, eerst zo'n schimmige figuur genoeg macht en geld geven om de boel op gang te trekken.

Dus nee, niet doen. Of moet ik er nog een Godwin bijhalen om duidelijk te maken hoe ongewenst het is zo'n oncontroleerbare- en totalitaire leider aan de macht te helpen?

Jan Passant mk2 | 09-03-15 | 11:02

Of het gaat gewoon door of er komt iets dergelijks onder een andere naam, links of rechtsom gaan de haatbaarden gefaciliteerd worden.

Boemibol | 09-03-15 | 11:01

@Bakito | 09-03-15 | 10:43
U zou een punt kunnen hebben, maar dat 'islamofoben' maakt het weer zo onserieus. Jammer.

Driewerf Hoezee | 09-03-15 | 11:00

rokertje | 09-03-15 | 10:58
Helaas voor jou leven we niet in '40-45 of Noord-Korea en mag iedereen zelf bepalen wat hij/zij in vrije tijd doet of denkt.

Bakito | 09-03-15 | 11:00

-weggejorist-

Red Pill | 09-03-15 | 11:00

Haha, pvda banner naast dit artikel, compleet met kerktoren naast minaret. Samsom wil mij echt aan het lachen maken. Nee, je krijgt mijn stem niet, nu niet en nooit niet (noch de pvv).

TheseDays00 | 09-03-15 | 11:00

Bakito | 09-03-15 | 10:43
Geen grote en geen kleintjes. Hoef je helemaal niets in de gaten te houden. Logica......

rokertje | 09-03-15 | 10:58

"We liggen zo onder vuur, dat we er misschien maar helemaal van moeten afzien. Er is binnen het bestuur een sfeer ontstaan van 'hier zijn we niet tegen opgewassen'."
Dat beste haatbaard, is nou een democratie. De meerderheid heeft gesproken en wenst geen (mega)moskee.
Kruip maar weer snel uit die slachtoffer rol.

Super Grover | 09-03-15 | 10:57

ik vergelijk een Mega moskee toch maar even met een Megastal. Dat willen we niet in dit land zoveel varkens bij elkaar in één ruimte. Minder stallen zelfs, zou voor mens en dier veel gezonder zijn!

demdem | 09-03-15 | 10:55

Uit een van de bronnen - D66-Kamerlid Gerard Schouw: ,,Den Haag gaat niet over het bouwen van moskeeën of kerken. Daar is de lokale democratie mans genoeg voor.''
Democratie? Bedoelt ze die van meeste stemmen gelden? Of die zoals het EU-grondwet referendum waar de meerderheid (61.5%) tegen stemde, en toch werd doorgevoerd?

figuur | 09-03-15 | 10:55

Nu maar wachten welke linksdraaiende burgemeester het wel rond krijgt.

doskabouter | 09-03-15 | 10:54

Nu het licht van de schijnwerpers hun schimmige dealtjes bijna bereikt hebben, wordt het de PvdA te heet onder de voeten en willen ze liever met de megamoskee stoppen: pbs.twimg.com/media/B_aG3LxWcAAGxJK.j...

Prof. D.A.H. Vintik | 09-03-15 | 10:54

ik vergelijk een Mega moskee toch maar even met een Megastal. Dat willen we niet in dit land zoveel varkens bij elkaar in één ruimte. Minder stallen zelfs, zou voor mens en dier veel gezonder zijn!

demdem | 09-03-15 | 10:54

Verder moeten de mensen in Gouda maar eens tot bezinning komen, als links stemt krijg je linkse mensen in de gemeenteraad, het is jullie eigen schuld als dat ding er alsnog komt. Moet je maar geen pvda groenlinks of d66 stemmen, die willen meer meer meer. Astu.

Bokito ergo sum | 09-03-15 | 10:53

Ik begrijp niet dat 'fatsoenlijke' *kuch* partijen bereidt zijn een gebouw te faciliteren dat regelrecht ingaat, tegen niet alleen onze normen, waarden en principes. Maar zelfs onze grondwet.
.
Maar Wilders vervolgen is natuurlijk wel bon ton. Onbegrijpelijk!! In Nederland gaan man,vrouw, transgender, homo etc door dezelfde deur naar binnen en naar buiten. Accepteer je dat niet dan rot je op uit Nederland. Leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker.

Indoneesje | 09-03-15 | 10:52

Dat ding wordt toch weer door de strot geduwd van de echte Nederlanders door die "oh zo met de Nederlander meelevende" islamietjes.
U weet wel dat zootje dat met intimidatie en fraude altijd hun zin doordrukt en schijt heeft aan niet moslims.
Misschien dat het dan de hoogste tijd wordt om ze met hun eigen middelen te gaan bestrijden. Onze overheid blijkt steeds weer evenzogoed schijt te hebben aan de echte Nederlanders.

Pieter V | 09-03-15 | 10:51

Voor de verkiezingen zijn er altijd "leuke dingen voor de menser" Zoals een VVD-MinPres die een PVV-tje doet of een Moskee project dat opgeblazen wordt.

Na de verkiezingen is het weer back to basics en kunnen we fluiten naar de duizend Euri die ons voor de voruge verkiezingen werden beloofd.

Lichtstadfan | 09-03-15 | 10:50

Orange Willem | 09-03-15 | 10:45
Nou, het christendom is niet mijn religie.
Het niveau van beschaving dat we nu in het Westen kennen hebben we echt niet te danken aan de christelijke kerken hoor! Eerder aan oude Grieken, Renaissance, Verlichting, politiek Liberalisme en wat dies meer zij. De kerken hebben ons alleen maar dom gehouden met hun achterlijke sprookjes.

Aristotalloss | 09-03-15 | 10:50

Met de huidige spanningen tussen Oost en West lijkt het mij handig om die atoombunker voor ons zelf te houden. Zie af van dat centrum, of bouw het 5km verderop in een weiland.

wiener mit pommes | 09-03-15 | 10:49

eerst zien dan geloven

Gaaaap | 09-03-15 | 10:49

Die moskee komt er, al is het niet nu, dan begint het gejengel gewoon volgend jaar weer als het terrein nog steeds niet wordt gebruikt en de gemeente er mee in zijn maag komt te zitten. Net zo lang totdat er in de gemeenteraad net genoeg stemmen zijn. Mark my words.

TheseDays00 | 09-03-15 | 10:48

Megamoskee's komen er gewoon. In iedere stad. Vroeg of laat.

Rest In Privacy | 09-03-15 | 10:48

breng de hoofdrolspelers van die gemeenteraad is wat meer in beeld.
Met name die wethouder van D66 en die van de CU.. wat drijft hen om Nederland op te zadelen met een megahaatpaleis ?
Wonen ze zelf eigenlijk in de buurt.. hebben ze moslims in de familie.. van dat soort vragen zeg maar.
Waarom ? worden ze bedreigd ? Afgeperst .. hun kinderen .. wat speelt er onder de oppervlakte.. de geldstromen..

(c)ZWITSUL | 09-03-15 | 10:46

Tuurlijk heb ik ook zo mijn bedenkingen tegen de CU maar laat het duidelijk zijn dat islam absoluut niet past in het Westen waar uiteindelijk het chistendom de godsdienst is. Met toch wel even andere waarden en normen dan die fascistische totalitaire ideologie die, als je een keer de moeite neemt om je er in te verdiepen, geen enkele twijfel laat over wat het uiteindelijke doel is.

Orange Willem | 09-03-15 | 10:45

Als de bouw net zo lang duurde als de moskee hier in Dordrecht dan duurde de bouw minstens 5 jaar en het nog niet af.

Eshek | 09-03-15 | 10:44

Een zwaluw maakt nog geen zomer. Het gaat ook niet zo zeer om dat ene gebouw (hoewel reuze goed als die er niet komt), maar om het faciliteren van onsmakelijk, intolerant, discriminerend en anti democratisch gedachtengoed. Volgende stap moet zijn te kijken wat er nu precies verkondigd wordt aan de kinderen van de bezoekers van de drie (!) moskeeen in Gouda die samengevoegd zouden worden in deze Salafistische Mega Madrasa...

BlowingBubbles | 09-03-15 | 10:43

Ik zou niet graag het raadslid willen zijn die de knoop door moet hakken. Maar tuurlijk is dat ding een idioot idee, ik ken die buurt ze kunnen dat verkeer nooit aan dat wordt dubbelparkeren tot en met. De D66-burgermeester moet maar een tentje in zijn tuin opzetten.

Bokito ergo sum | 09-03-15 | 10:43

Volgens mij is één grote, centrale moskee makkelijker in de gaten te houden dan vele kleintjes. Beetje rare logica van de islamofoben.

Bakito | 09-03-15 | 10:43

Ik geloof er geen reet van, we leven in Neder(ig)land weet je...

De waard zijn gast | 09-03-15 | 10:42

(met aparte vrouweningang)

Dat hebben ze zelfs in Staphorst volgens mij bij geen enkele kerk.

Ferdo76 | 09-03-15 | 10:42

Wordt weer een fatsoensfeestje mocht de bouw definitief niet doorgaan. De Peter r de Vries'en en Farid Azarkan's van deze wereld spinnend in De Volkskrant, DWDD, Pauw en Nieuwsuur dat het toch echt allemaal de schuld is van Wilders. Totdat een zwakzinnige mocro zo geindoctrineerd raakt door die linkse haat dat hij de daad bij het woord voegt.

vaas klaak | 09-03-15 | 10:42

Goede ontwikkeling, maar slecht één stem dat het verschil moet gaan maken is eigenlijk echt een blamage. Schandalig. Dat zijden draadje kan nog weleens heel sterk blijken...

Driewerf Hoezee | 09-03-15 | 10:40

Dit land kennende staat er over 3 jaar een multicultureel centrum met bijles voor kinderen (lees = mos'quee met madras).

Piet Karbiet | 09-03-15 | 10:39

Dit varkentje is nog lang niet gewassen.
De rubberen ruggen daar op het stadhuis zullen koste wat het kost de CU onder druk zetten om vóór te stemmen!

lanexx | 09-03-15 | 10:38

Het hangt om de stem van de Gristen Unie en die zijn, op z'n zachtst gezegd, nogal hypocriet.
Die haathut is dan ook (nog) niet van de baan.

McPhart | 09-03-15 | 10:37

Mooi, die halvemaanshaathut bouw je maar ergens in de zandbak!

Boer Harm uut Twente | 09-03-15 | 10:37

19 maart in het nieuws:
Burgemeester slaat eerste paal voor bouw megamoskee.

Balletje Mayo | 09-03-15 | 10:36

-weggejorist-

Islamofiel | 09-03-15 | 10:36

-weggejorist-

Islamofiel | 09-03-15 | 10:36

Hopelijk is dit de omslag.
Islam moet niet worden gefaciliteerd of gedoogd tot ze bereid is te passen in de Europese godsdienstvrede.
De islam maakt nu royaal gebruik van de vrijheid van godsdienst terwijl haar eigen leerstellingen daar tegen zijn:
-"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [2:193, herhaald in 8:39].

Het wordt tijd dat we dat soort leerstellingen serieus nemen en islamwoordvoerders niet meer op hun woord geloven. Zie geven immers gehoor aan het vers: "Zij die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren"[9.19].

Het wordt tijd dat we terugvechten en daar pas mee stoppen tot de islam werkelijk in de Europese godsdienstvrede past en afstand neemt van de opdracht om de wereld te veroveren.

Islamofiel | 09-03-15 | 10:36

Mooi. Dit varkentje is gewassen.

rara | 09-03-15 | 10:28
Niet te vroeg juichen, ik houd mijn kruit nog even droog. (spreekwoordelijk)

Sjaak uit Dordt | 09-03-15 | 10:35

Ja en nu?

Eshek | 09-03-15 | 10:35

Prima, goed, Mooi zo, niets meer aan doen. Opzouten met die haatbaarden... zelfs in Gouda niet welkom

simplie | 09-03-15 | 10:31

Wat een fijn nieuws zo op deze zonnige dag!

PoepHoofdSr | 09-03-15 | 10:31

Ach het wordt over 18 maart heen getild.

dolffie | 09-03-15 | 10:30

Ik vraag me ook af wie de eigenaar van de grond
wordt,
immers huren is volgens de islam ook haram
en wanneer er dus erfpacht op de grond zit
gaat het rechtstreeks in tegen de regeltjes
daarom wilden ze de moskee ook in eigendom hebben, en dan moet je consequent zijn en ook die grond niet willen huren

Berthe | 09-03-15 | 10:30

Mooi. Dit varkentje is gewassen.

rara | 09-03-15 | 10:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken