Jaloerse taxichauffeurs komen beunhazen slopen
De haat jegens snorders van UberPOP is groot onder asociale automobilisten die tegen fikse geldbedragen bejaarden en dronken jongeren rondrijden, soms ook aangeduid als 'taxichauffeurs'. De haat zit zelfs zo diep dat de professionals nergens meer voor terugdeinzen. Iedereen die gebruik maakt van UberPOP moet KAPOT. De taxichauffeurs jammeren over iets als broodroof en beplakken 'betrapte' auto's in Rotterdam met tientallen haatstickers. De chauffeurs van UberPOP worden daarbij bovendien bedreigd. Ongelooflijk, nietwaar? De bovenstaande video levert het keiharde bewijs. "We doen nu nog rustig met gewoon normale actie, snap je? Dit is nog niks, in vergelijking met wat er volgende week gaat gebeuren. Wij vragen om respect. Stop ermee." Hier nog zo'n filmpje. Dergelijke dreigementen zijn eigenlijk alleen maar nog een extra reden om als passagier taxichauffeurs vooral links te laten liggen. De illegale beunhazen van UberPOP zijn in alles anders dan hun professionele collega's: dienstbaar, vriendelijk en goedkoop bovendien. Daar kan geen prutskeurmerk tegenop.
Reaguursels
InloggenBeetje gezonde concurrentie kan geen kwaad...
Als taxi chauffeurs al boos om Uberpop worden, kunnen alvast beginnen met huilen, google komt.
Niemand die het opvalt dat een werkeloze met een auto van 78.000 euro uit 2010 uberpop rijdt?
Lekker met een uitkering rondrijden, niemand maakt je wat en de reaguurders hier vinden het allemaal best.
Vaak in een taxi gezeten voor mijn werk maar wat een achteruitgang bij sommige taxi-bedrijven. 140 km/u door utrecht omdat meneer de mocro haast had(ja dit ritje leverde weinig op).
Nee graag een nederlandse taxichauffeur graag.
sickstyle | 07-03-15 | 15:46 Wat ben je dom. Klok en Klepel verhaal.
Lees het vonnis en leer er van.
Taxichauffeurs professionals? Hahaha, prutsers, oplichters, dan nog liever met het OV.
-weggejorist-
De reden dat men Uber illegaal heeft verklaard is omdat de overheid inzicht verliest in taxi verkeer voor inlichtingsdoeleinden. Tevens verliest het natuurlijk een hoop belastinggeld want de idioten tussenpartijen zoals verzekeraars met grote callcenters en taxi centrales hoeven niet meer betaald te worden. Dit noem ik krampachtig proberen vast te houden aan een verouderd systeem om mensen aan het werk te houden en je laten beïnvloeden door lobbyisten van de de taxi centrale's.
Deze gehele chauffeur industrie zal binnen 10a20 jaar toch verdwijnen want #selfdrivingcars zullen massaal worden ingevoerd. Wie denk je dat deze auto's zal beheren en betaald wordt door reizigers? Het gaat geen Nederlands bedrijf zijn dat kan ik je al verzekeren dus wederom weg belasting geld voor NL want men zal wel ergens in oost EU goedkoop belasting kunnen dokken.
Het enige wat overblijft zijn extreem luxe chauffeurs voor diegene die nog een mens achter steur willen hebben, daar is voor dit schorem die amper Nederlands kunnen, tokkie zijn en toeristen dagelijks oplichten vanaf schiphol geen plaats in die markt niche.
Men denkt omdat een rechterje iets illegaal heeft verklaard dat dit genoeg justificatie is om mensen dwars te rijden, intimideren en dreiging mogelijk geweld. Vrijheidsberoving, intimidatie en bedreiging zijn naar mij beter genoeg reden om minimaal 2 jaar de cel in gaan. Werkelijk te schandalig voor woorden. Hoop dat iemand eens naar een rechtertje om deze idioten stapt. Denk je nu werkelijk dat omdat iemand UBER gebruikt in NL dat zoiets strafbaar is? Water brengen naar een woestijn noem ik het. Tevens is de wet altijd grijs gebied geweest en is compleet onduidelijk. De wet is niet aangepast en de rechters in kwestie hebben hun interpretatie van die grijze wetgeving uitgesproken.
VVD heeft inmiddels aangegeven dat de Taxi wet zal moeten worden aangepast. Of dat in 2015/2016 zal gebeuren weet ik niet. Met de komst van D66 aan de macht die extreem voor flex werkers is zal deze verandering hoe dan ook worden gemaakt.
De reclassering in Amsterdam heet al jaren TCA.
De taxi branche heeft wel een puntje natuurlijk dat zij nu een veel dure regels moeten voldoen en Uber niet.
.
Sprekend vanuit 020 is de Taxi Maffia Amsterdam, ehh sorry de TCA, natuurlijk legendarisch k*t met stoofperen, dus laten boel maar vrij maken, zodat ook de gewone man als bijverdienste kan rijden.
.
D66, is dit niet een daadwerkelijk leuk referendumpuntje?
"Wilt u diensten als Uber in uw regio?" Ja / Nee.
Ik schat 92% ....
@tejootje
wat een lijst met regels zeg
Kan dat niet handiger?
ennn... brandstof een verplichting?
Wake up!!
als we nou allemaal een sticker op de auto opplakken met "ik ben UberPop chauffeur" .. zou het helpen?
Taxichauffeurs zijn in mijn stad voor 95% allemaal agressieve islamieten. Asociaal. Zeer klantonvriendelijk.
Ik neem al zeker 20 jaar geen taxi meer. Ook niet in Amsterdam. Daar is het nog erger.
Krijk de kkr maar. Ik regel wel lekker m'n eigen vervoer, doehoeiiiii!!!!
** zwaait vriendelijk **
Heb jaren op een taxi gereden, maar er is zoveel veranderd op gebied van taxi's. als ik naar mijn eigen vroegere taxi standplaats ga kijken waar ik vroeger altijd stond had je vroeger
2 grote bedrijven en dan nog een paar familie bedrijfjes, alles wat er niet hoorde in dat gebied werd vriendelijk en daarna wat onvriendelijker verteld op te rotten, zo niet de gevolgen waren voor hen zelf. Nu heb je al die wetten en plichten met papierwerk en nog meer van dat gelul, voorheen een bewijs van goed gedrag en een dokters verklaring en natuurlijk straten kennis van je gebied. ik zie tegenwoordig bijna geen Nederlanders meer rijden, nu zijn het mensen die hun kameel hebben omgeruild voor een taxi, ik heb niks tegen die mensen hoor daar gaat het niet om maar waar zijn al die Nederlanders, wel die zijn weggejaagd door al die regels uit Den Haag vandaan, wat vroeger zo simpel was is nu zo moeilijk gemaakt en daar hebben de Nederlanders geen zin meer in denk ik zo, en zo als met meerdere dingen alles word verkloot door dat gajes uit Den Haag. en ik vraag me nu nog af of de chauffeurs nog wel stratenkennis hebben of doen ze de ritten alles met zo'n lulding die ze op het raam plakken, als dat zo is zullen de ritten vele malen duurder zijn want een chauffeur met stratenkennis hebben altijd wel een straatje tussen door........ en UBERPOP is gewoon een dieven zootje die het eten uit de bek van de chauffeurs die wel de moeite hebben genomen om al die papiertjes te regelen....
-weggejorist-
Leve de vrije markt.
Weg met al die macho naffer taxicahauffeurs zoals die in 020 rondrijden. Gajes is het.
Castor12 | 06-03-15 | 23:55
Het gaat toch over Uberpop?
En ben het eens met dat asochauffeurs ook aangepakt moeten worden. Dat kunnen ook de klagers hier doen , maar durven dat niet.
Ja sorry gs, maar hier slaan jullie de plank toch mis. Je kan vinden van taxichauffeurs wat je wil, ik heb er ook geen goede ervaringen mee, maar daar gaat het niet om. Het speelveld moet gelijk zijn. Of iedereen een vergunning of iedereen vrij.
Uber zal vroeg of laat ook aan allerlei regels moeten voldoen want het gaat om personenvervoer tegen betaling. De overheid zal vroeg of laat inzien dat het meten met twee maten echt niet kan, en anders maakt een rechter ze dit wel duidelijk. Dus ubers hou je vast voor de verplichtingen die komen gaan.
-aanschaf blauwe kentekenplaten
-(dure) verplichte taxi-inzittendenverzekering
-aanschaf boordcomputer met jaarlijkse keuring
-printer
-kiwa bedrijfsvergunning a 1700 euro
-inschrijving kvk
-telefoonkosten
-brandstof
-onderhoud
-winstmarge voor investeringen
-rijtijdenverantwoordingsboekjes
-rittenlijsten
-gepaste kleding
-jaarlijkse APK
-boekhouding bijhouden incl. boekhouder
-omzetbelasting
-inkomstenbelasting
-bewijs van gedrag
-geneeskundige verklaring
-branchediploma
-aov-diploma
-reanimatiecursus
.
En plotseling realiseert de uber zich dat hij het niet gaat redden met een goedkoop ritprijsje.
@lex8310
Ga eens in op de schofterige behandeling tot aan oplichting toe waarop veel centrale aangesloten chauffeurs hun klanten keer op keer op trakteren waar daar hoor ik je namelijk niet over .
@Ingpe | 06-03-15 | 22:57
Jij begrijpt het als een van de weinige.
Über, booking.com, couverts enz. enz. enz. allemaal prachtige apps die maar een ding doen en dat is de kleine (illegale) ondernemer leegzuigen met enorme fees die oplopen tot wel 30%. Als wij eens na gaan denken dan moeten we dat helemaal niet willen. Maak gewoon een afspraak met een hotel, taxichauffeur of wie dan ook en gun hem of haar 10% en jezelf 10% en laat die apps lekker voor wat ze zijn want ze zuigen kleine zelfstandigen leeg als volwassen bloedzuigers. Een ander probleem van die apps is dat ze uit het buitenland komen dus het geld verdwijnt ook nog eens uit onze economie en dat is op de lange termijn ook niet goed.
In een grijs verleden ben ik zelf taxi chauffeur geweest. Alles werd door Marokkanen en Afganen overgenomen. Omdat ik me niet liet intimideren hebben deze gasten meermaals in mijn huis ingebroken terwijl ik bij het station stond. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen. Dalende omzetten omdat die gasten de klanten wegjagen i.p.v. aantrekken. Jammer van het vak. Was best gezellig.
Er zit hier natuurlijk niemand meer, maar hoe kán dat, dat in zoveel steden de taxibranche volledig gekaapt is door allochtonen, en dan vaak ook nog een specifieke groep? Ik was laatst in Eindhoven - alleen maar Noord-Afrikaanse chauffeurs, en een mannetje dat de klanten opving en verdeelde. Geen blanke te zien. In de plaats waar ik woon ook - opeens was dat zo, een jaar of twee geleden. Reguliere taximaatschappijen kun je nog wel bellen, maar bij het station, op andere standplaatsen komen ze niet meer. HOE. IS. HET. MOGELIJK dat iedereen het ziet gebeuren en er niks aan doet? Als chauffeur verjaagd worden, in je eigen land... ik kan er woedend om worden.
Vrije markt. Zo werkt dat. Dus ...
Bij RamBam hadden zoiets over glazenwassers...
En nogmaals aan de slimmerds onder ons, lees de rechtspraak over uber.
Dat Snappen ze niet @Ikgraainiet. Als ze kunnen profiteren van illegale dingen staan ze voorop tot ze zelf aan de beurt komen, dan janken ze het hardst.
Een hoop zijn er gewoon trol en begrijpen totaal niet waar het overgaat. Zijn net papegaaien die elkaar napraten.
Al eens stil gestaan dat vakbekwame huisschilders
thuis zitten zonder werk omdat Poolse baggeraars
voor een scheet en drie knikkers werken??
De taxibranch werkt per definitie niet. Goede service is omgekeerd evenredig aan geld verdienen. Daarom: uber.
Kwestie van tijd en simpele evolutie. Beetje taxibedrijf met goede service en prijzen overleeft, de pauper chauffeurs gaan dood.
Dat kunnen geen miljard stickertjes tegenhouden.
Als een ware tijdreiziger. Met je papieren krant in een taxi zitten. Technische mensen ontwikkel ons s.v.p. die chauffeurs eens gauw overbodig. Min gepeupel. Fuck 'm... Addept or die!!!
100 euro voor een enkele reis leidseplein - weesp op zaterdagavond, of 30 euro voor een uberpoplollie met spotify aansluiting?
@Iemandmetverstand | 06-03-15 | 19:03
Ach kijk wat schattig. Een taxichauffeur die speciaal voor dit topic een zwitsalletje heeft gemaakt.
Intimidatie en dreiging tot geweld gebruiken om je zin te krijgen zal nooit werken. Tevens als je naar geschiedenis kijkt krijgen dit soort praktijken vaak het tegenovergestelde effect. In andere video zeggen ze "we hadden het veel erger kunnen doen, begrijp je?" AKA onderliggende dreiging tot geweld.
Wat deze chauffeurtjes niet begrijpen is dat de taxi centrale het meeste baat hebben met taxi chauffeurtje tegen UBER chauffeurs op te zetten. Het oude systeem is niet meer van deze tijd. Met de opkomst van smarthphones, een handheld computer moet het gewoon mogelijk zijn om direct chauffeurs te benaderen. Uber en andere gedecentraliseerde diensten die zorgen tussen een directe relatie tussen klanten en chauffeurs. Ik heb twee uber chauffeurs waar ik geregeld mee rij terwijl ik onderweg me werk doe. Het bevalt me stukken beter dan dat ik 600 neertel voor zo'n dure aap met een spraak gebrek die door een taxi centrale onderbetaald wordt en vrijwel als loonslaaf wordt misbruikt en een hekel aan zijn werk heeft.
Een zakcentje verdienen omdat je in de shit zit wat beter is dan een kranten wijk of supermarkt loopjongen begrijp ik van harte.
Daarboven deze gladiolen zetten men mensen online die het recht op privacy hebben. Hier zie ik als iemand met redelijke wetskennis toch even grof geld in tegen deze chauffeur, omstanders en hun bazen.
Ik zeg UBER en andere oplossingen massaal invoeren.
Taxichauffeurs zijn truckers die te stom waren om het chauffeursdiploma te halen. Zelfde mentaliteit, zelfde laagbegaafdheid, zelfde tuig. En je nog oplichten ook, als je niet bekend bent in de plaats waar ze je zogenaamd via "de snelste route" brengen. Een weldenkend mens neemt nooit een taxi. Althans, niet in de grote steden in Nederland.
Velen hier hebben geen enkel idee waar het over gaat.
Lees dit en wordt wijzer. uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocume...
Diegene die Uberpop goedkeuren moeten maar eens bedenken dat hun baan ook door zwartwerkers gedaan worden.
Ik reis veel voor mijn werk. Ik pak overal een taxi, behalve in Nederland. Zooo slecht. Wel mooie Tesla's
We vragen om respect jaja die kennen we. Dus doen wat wij willen of we slaan je in elkaar.
Aan veel reacties is af te lezen dat de taxiwereld wordt bezien als een asociale bedrijfstak waar je goed op je tellen moet passen. Dat is zeer triest en ook (grotendeels) de werkelijkheid.
Het is echter het asociale overheidsbeleid geweest dat dit veroorzaakt heeft. Een voorheen goed taxi systeem móést anders ingericht waardoor alibaba en de zeven struikrovers de taxiwereld overnamen.
We weten inmiddels waar dat toe heeft geleid!
Gevalletje eigen rechter spelen door allochtone en autochtone 'officiële' taxichaufeurs. Nog meer reden om in ieder geval Uber te rijden.
Bezit van andere mensen aantasten door stickers te plakken.
(en volledig tegenstrijdig vind ik dit weer niet erg als die Russen dat doen wanneer mensen over trottoirs rijden...)
Zieke pedomohamedanen sterf snel aub!!!
www.youtube.com/watch?v=CY4gNBf2n3o
Mooie manier om de kut taxi chauffeurs baanloos te maken. Hup uber.
FF wachten op de zelfrijdende auto ( dat duurt niet lang meer) en dan zijn we van dit "respect"volk af.
Ik haat die asociale agressieve incapabele onbeleefde vuile afzetters van de reguliere taxi's ook. En die haat zit zo diep dat ik nooit meer bij zo'n agressieve allochtoon die de weg niet eens weet en die geen manieren heeft instap. Mijn leven is mij lief. Ik ga liever lopen.
Wat een rare reacties van mensen die amper verstand hebben van de taxi markt hier in NL. Über is illegaal en snorders ook. Je mag hef vergelijken met iemand die keurig wit werkt en iemand die zwart werkt. Overigens domme praat over slechte taxi Er zijn voldoende middelen om klachten in te dienen, iedere taxi heeft een eigen nummer (p nummer op registratie kaart) daaronder telefoonnummer van onafhankelijke klachtenlijn. In Amsterdam TTO verplichting waarmee iedere rit te traceren is op omrijden en foute tarieven. Ook gelden er maximale tarieven enz enz . Dus al dat domme geklets is puur onwetenheid. Verdiep je eerst voordat je zomaar een mening geeft en bedenk eens wat jij zou doen als jij je baan kwijtraakt door iemand die zwart zijn werk doet ...:
En de overheid luistert gewoon naar deze bullebakken. Dat is nog het ergste.
in de westerse wereld noemen we dit kartelvorming
Het 'gewone volk' verdient haar brood door: huis verhuren (airbnb), taxi-bedrijf (uber), eten koken (naam weet ik even niet meer). Gratis: spullen uiltenen via peerby.com etc.
Als er minder geld in de onderklasse rond gepompt wordt, worden deze onderklasse vanzelf meer 'zelfoplossend' en dan ook nog binnen de juridische lijntjes. Ik noem dat de 'balanstheorie'.
Alles wat uit balans is, zoekt uiteindelijk balans op.
En als je meer dan het gemiddelde wilt verdienen, zal je meer dan gemiddeld en creatiever actie moeten ondernemen. De Karaoke-taxi is hier een leuk voorbeeld van. Of de 100% vrouwen voor vrouwen-taxi.
Altijd leuker en beter dan het spelen van een 'verwarde man'; daar hebben we er meer dan genoeg van.
Peter Emile | 06-03-15 | 18:23
Dat komt omdat je voor de bediening van de Uberpop App moet kunnen lezen en schrijven.
'We vragen om respect'.
Ik weet genoeg. Type chauffeur waar ik nooit bij in zou stappen.
toen die zei
:"je hebt vrouw en kinderen,weet je" had ik los gegaan, dat is nét even teveel prikkels meneer lichtgetintië.
tattooboer | 06-03-15 | 17:20
.
Dan pas? Valt me tegen van je.
Dus jij had al die tijd dat accent verdragen?
Taxichauffeurs in Amsterdam - voor verreweg het grootste deel Marokkanen, Turken en wat er verder uit verschillende zand- en steenwoestijnen hierheen in gekomen - doen aan selectieve verontwaardiging. Het barst in de stad van de snorders, eveneens Turken, Marokkanen en ander Saraceens volk, dat dit 'beroep' uitoefent gecombineerd met een uitkering, want ziek, zwak, misselijk en/of te beroerd of gewoon ongeschikt om legaal werk te doen. Maar omdat deze snorders 'broeders' zijn, worden ze ongemoeid gelaten.
Voorbeeld: Op het bruggetje bij het Holland Casino staat elke nacht rond 03.00 uur, de sluitingstijd van het casino, minstens een dozijn snorders "taxi, taxi" te sissen naar de casinogangers, fluisterend, alsof ze drugs of vieze boekjes verkopen. Vijftig meter verderop staan de legale taxichauffeurs, ook zonder uitzondering Marokkanen en Turken. Ze weten verdomd goed wie er op dat bruggetje staan. Maar het zijn 'broeders', dus dan mag het.
De Überpopgasten zijn dat doorgaans niet.
Ik neem regelmatig een taxi in Amsterdam maar dan wel iemand die ik ken. En uitsluitend TCA. De service van de gemiddelde taxichauffeur is bedroevend. Mocro's zijn bijna op een uitzondering na uit je te qua prij op t lichten. Dus heb ik een kleine lijst met betrouwbare lui in mijn mobiel staan. Evenzo vind ik de ritprijs niet echt in verhouding staan. Met Uber heb ik nog geen ervaring.
Tot zover de vrije markteconomie.
Ik versta er geen zak van.
Ik ben een lieve taxi chauffeuse, maar durf niet in Amsterdam te rijden met al die maffe lui, mijn brood kan ik mondjesmaat verdienen, maar al door twee bedrijven uitgebuit, schooiers zijn het !
Hier een lekkere discussie spoiler:
Stuurt de taxichauffeur een brief op de post, als hij het ook kan afhandelen met een mailtje?
Ik zou voor het mailtje kiezen, dat scheelt weer 80 cent en komt betrouwbaarder aan.
Ik vind het een groter probleem dat er een steeds grotere groep mensen in Nederland steeds minder goed kunnen nadenken. De wereld veranderd, dat ziet toch iedereen?
UBERPOP verdient het om de taxi te vervangen.
Moet je kijken wat een maffia tuig die taxi chauffeurs.
Verticaal gefilmd. Dus waar.
Onbegrijpelijk... de Amsterdamse taxi-maffia wil alleen heerschappij. Waarom geen systeem zoals in Londen? Nooit langer dan 1 minuut wachten, vriendelijke chauffeurs die bovendien veilig achter glas zitten en nog redelijk geprijst ook.
ik vind taxi's uber stom
Heerlijk. Afghanen die elkaar hier naar het leven staan. Daar hebben ze dus duizenden kilometers voor gereisd om hier de strijd-welke strijd dan ook- voort te zetten.
toen die zei
:"je hebt vrouw en kinderen,weet je" had ik los gegaan, dat is nét even teveel prikkels meneer lichtgetintië.
Uberpop chauffeur is snorder, illigale chauffeur. Vroeger gingen snorders de Maas in als ze door reguliere chauffeurs werden betrapt. Dan is stickers pakken eigenlijk best wel vriendelijk
Rotterdam, Oude Hollandse sigarenrokers van Sint job en een deel van de RTC noemen ze de Taliban. Ook wel een paar nette chauffeurs ( ongeacht de kleur gewoon goeie gasten)
Wil je vrije markt prima maar geef dan de ruimte ook aan de huidige chauffeurs die vergunningen moeten hebben etc. Realiseer ja dat je als inzittende bij een ongeval het kan schudden inzittende verzekering dekt schade niet.
Ho ff Geenstijl. Als jullie je iets meer in de taxizaak zouden verdiepen kwam je al snel tot een andere conclusie. Op zich is er niets mis met een taxi-app. Het is alleen niet eerlijk als de 'reguliere taxi' aan 1001 voorschriften en regels moet voldoen terwijl de ander dat niet hoeft. Dáár gaat het om. Ik had jullie slimmer ingeschat.
Geen normaal Nederlands woord heb ik kunnen bespeuren, laat staan een correcte Nederlandse zin! Tuig van de richel is het, elkaar een beetje onder druk zetten en bedreigen. Bah! Vreemd volk is het: Zowel die (reguliere) taxichauffeurs als die UberPOP chauffeurs.
Nu worden er nog stickers geplakt op een UberPOP auto, nog even en ze verplichten ze een gele ster op hun kleding te naaien. Mensen, stop hier nou toch mee!
De politiek moet ingrijpen. Maar zoals gebruikelijk kijken ze weer weg. Bah bah en nog eens bah!
Je vraagt je inderdaad toch af waarom het zoveel goedkoper / beter kan. Zouden mensen tegenwoordige echt van alle kanten gepakt worden? De key naar succes? Het zal toch niet zeker, vragen, vragen.
Dat volk noemen wij hier in het Noorden geen Nederlanders, maar "import".
oftewel, vanwege een monopoliepositie konden taxichauffeurs gewoon lekker de asociale eikels uithangen, en wilde eigenlijk niemand met de taxi, behalve als je geen keus had of als je een (domme) toerist was. nu is er een alternatief en laat iedereen de taxi's keihard vallen.. welkom op de vrije markt die wij graag zeggen te hebben
@KlunsJohannus | 06-03-15 | 17:04
Ik denk dat iedereen bereid is geld te betalen voor een hele goede service.
Als je constateert dat je een poot uitgedraaid wordt, slecht behandeld en ook nog eens uitgelachen door het gespuis, dan kun je begrijpen dat er alternatieven worden verzonnen.
M.A.W., ze balen dat ze hun luizenleventje voor goed geld door hun vingers zien wegglippen.
@7,62x39 | 06-03-15 | 16:31
Na 6 weken Panama moet ik u daar enigszins gelijk in geven, verdomt praktisch om een taxi te paaien en hem 15$ te beloven als hij me naar een hostel kan krijgen met een slaapplek. Ik heb hem 5$ extra gegeven omdat hij doorzette en bij hostel nr5 was er plek.
De enkele keer dat ik in een taxi zit, ben ik meestal zo ver heen dat ik de dag er na de chauffeur al niet eens meer voor de geest kan halen. Het enige wat mij dan aan de taxirit is bij gebleven is een lege beurs. Reden genoeg dan toch voor de zekerheid maar voor Uber te kiezen..
Nooit bij zo'n Kudt mocro in de taxi.
Capt. Iglo | 06-03-15 | 16:17
Dat is een vergelijking van niets, met alle respect. Hier is de technologie op zichzelf niet het probleem. Als de UberPop chauffeurs aan dezelfde vergunningen en eisen moesten voldoen als de "professionals", maar voor het beter uitoefenen van hun werk graag gebruik wilden maken van een app, zouden ze 100% in hun recht staan. De boosheid wordt hier echter niet veroorzaakt door de voortschrijdende technologie waar UberPop gebruik van maakt, maar door het feit dat de chauffeurs nergens aan hoeven voldoen, hetgeen per saldo zorgt voor broodroof en oneerlijke concurrentie ten opzichte van de bestaande chauffeurs. Als de overheid UberPop wil gaan toestaan, zal ze de bestaande chauffeurs eerst moeten uitkopen.
ook een keer gehad. ziek uit vakantie. in Eindhoven 2 uur s'nachts kotsend op straat en de laatste trein gemist. koste mij 170euro om me naar Leiden te laten rijden door een onvriendelijke mocro. neen dank u dat doe ik niet meer.
Igor Putkin | 06-03-15 | 16:18
Niet janken, dit is alleen een beetje ravotten. Geen nsb actie waard.
nooit van me leven stap ik in een tca of rtc taxi nooit
buiten dat dit de lomperikken van de onderste laag zijn.
hebben die gasten totaal geen idee wat ze doen. uberpop
heerst en de taxi in huidige vorm is dood ,ze hebben alleen nog wat spasmes .
Zonder uber heb je weinig keuze, enkel keuzes die je niet zelf maakt, maar dat doen zij, de reguliere taxi-chauffeurs, die over t algemeen nuawelijsk Nederlands spreken -handig, verstaan ze je niet.., wel even voor je; je 'afzetten', omrijden, in een andere auto plaats laten nemen, je van voor naar achter in de wachtrij bij de taxiplaats zetten, je er midden op een kruispunt uitgooien, je geen wisselgeld teruggeven, .lazer toch op... en rijden kunnen ze vaak ook al niet.
-weggejorist-
Ik stap echt niet in bij een mocro.
Dat begint al met de klanken die ze uitstoten, dat Rrrrr en dat Chrrchchch, gruwelijk.
Dat wordt de derde wereldoorlog en mocro raakt dan gezondheid en taxi kwijt.
2x geUbert, was redelijk en je kunt ze gewoon verstaan.
De politiek moet hier ingrijpen.... dit zijn pure maffia praktijken van deze zogenaamd "legale" taxi chauffeurs.
MAFFIA.
Goed dat uber deze intimidatie wereld op zn kop zet.
Weg met dit soort dreig klootzakjes.
Het is natuurlijk niet gek dat uber zo'n succes is, goedkoop, klantvriendelijk, flexibel.
Daar stap ik liever in dan bij zo'n respectloze kutmaro die je ook nog een poot uitdraait.
Straks is carpoolen ook broodroof, uber prima alternatief voor de teveel vragende en te weinig leverende asociale taxichauffeurs
In Amsterdam zijn het alleen nog maar analfabete doorgesnoven haatmarokkanen die taxichauffeurtje spelen, werkelijk het meest walgelijke volk dat in de stad rondrijdt. Altijd ruziemaken, fietsers proberen aan te rijden etc, heerlijk dat deze mongeaulen nu (een beetje) de sjaak zijn.
Niets dan uitstekende ervaringen met Uber. Internationaal. Taxi's in t buitenland veelal ok maar NL taxi's... Met name Amsterdam: gajes!
Hup Uber!
Het is allebei niks
Gewoon katholieke taxi nemen!
;P
Er zijn best wel goede taxi's met normale chauffeurs, in Amsterdam ,maar die staan niet voor het centraal station.
Die moet je bellen.
Vroeger was taxichauffeur een eerzaam beroep voor nette mensen. Als ik zie wat zich tegenwoordig taxichauffeur noemt.. Daarom loop ik nog liever. Is nog gezonder ook.
Wanneer worden die taxichauffeurs in Amsterdam eens opgepakt voor criminele activiteiten?
Als je een inbreker neerslaat wordt je door een arrestatieteam van je bed gelicht, zo ongeveer.
maakt mij niet uit wat voor taxi ik heb legaal of "illegaal"..
zolang hij maar op tijd is mij afzet waar ik moet zijn.
en te betalen is.
normaal gesproken zijn ze standaard 30/45 min te laat en vragen een te hoge prijs.
een snorder bel je en die staat er vaak binnen 5 minuten en je komt voor een "normaal" bedrag thuis..
Laatste keer dat ik een taxi nam op Rotterdam CS sprak de chauffeur amper Hollands , wou hij omrijden en mochten mijn kids de gordels achterin niet gebruiken want kapot, dat was verdomme de RTC zoals het nu is .
Nooit meer, dan eerder Uber .
Ik ben en burger van dit land - en ik maak toevallig zélf wel uit bij wie ik wel of niet in de auto ga zitten.
-
en of ik hem dan een vergoeding voor de verstookte brandstof geef: daar komen wij samen wel uit.
-
Ik ben al een paar jaar he-le-maal klaar met het onbeschofte, niet Nederlands sprekende, omrijdende, de -radio-niet-zachter-zettende, de raampjes-open-houdende, de-deuren-niet-open-houdende, de-bagage-niet-achterin-zettende, hoeso-keef-jai-keen-fooi- geteisem dat de overheid mij meent te mogen opdringen.
-
Ik rij echt nooit meer met een taxi. Dat is een soort sodomie. Jezelf met scheermesjes bewerken geeft dezelfde kick als in zo'n ATC taxi stappen.
panadol | 06-03-15 | 16:35
Weet je bij Uber dan wel of je bij iemand instapt die te vertrouwen is?
@DiekoThaKurd | 06-03-15 | 16:31
hahahahahahahha goede actie
Ook zoiets. Als er 3 taxi's staan. En ik heb als klant zin om in taxi nummer 2 te stappen, dan mag dat niet. Je MOET de eerste nemen. Als in 1 een onfris figuur zit en in 2 een kerel die ik betrouwbaarder vind, mag dat niet.
Ik ben wel eens bewust in 2 gaan zitten. Meteen heibel. Hoezo klant is koning.
Aan de ene kant begrijp ik de frustratie bij de taxi-chauffeurs want die moeten heel veel inversteren. Maar aan de andere kant, wil ik nog niet dood aangetroffen worden in een taxi in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht. Aso-volk die de boel belazeren. Snap trouwens niet waarom die taxi's op 1 plek moeten wachten. Waarom niet zoals in London of diverse Amerikaanse steden: rond rijden met een vrij of bezet lampje op je wagen. Mensen kunnen je aanhouden, instappen en wegwezen. En waarom gaan die taxi-chauffeurs ook niet als Uberpop-chauffeurs rondrijden ? Beter nog iets verdienen dan helemaal niets verdienen en stil staan. En bij aangehouden worden, kunnen ze hun hele vergunningsrotzooi laten zien. Maar ja, als zij niet mee willen met vernieuwing in taxi-wereld, tja dan krijg je deze wild-west situaties. je bent ondernemer of niet, toch ?!
Overigens fuck die agessieve gasten. Alleen al daarom gebruik ik volgende keer Uber in plaats van die agressieve kereltjes die menen het alleenrecht te hebben op mensen vervoeren.
If you can't beat 'em, join 'em. Snap niet waarom alle taxichaufeurs zich nog niet op uberpop hebben geregistreerd. Al was het maar als slim protest.
Toch is het een verloren zaak, uiteindelijk: gisteren getuige geweest van een kennis die via UberPop vervoer bestelde in een achterafstraatje in Rotterdam. Hij had zijn telefoon nog niet weggestopt of er kwam al een sjieke Passat aanrijden om hem op te pikken: naast een betere, eerlijke prijs ben je ook nog eens een stuk rapper op weg.
Dikke autos rijden hoge prijzen vragen en k services. Ik heb een stinkende hekel aan die arrogante Nederlandse taxi mongolen.
Maar die bange nederlandse gemeentes durven niets te doen om dit volk een in toom te houden, op te voeden en te downplayen
Aangifte doen van vernieling en bedreiging. Mag je natuurlijk nog hopen dat er wat gebeurt maar lijkt me goed om te doen.
Uberpop reinste broodroof. Als je als overheid de taxibranche zo inricht met dure vergunningen moet je ook optreden naar diegenen die zich er niet aan houden.
Aangifte doen van vernieling en bedreiging. Mag je natuurlijk nog hopen dat er wat gebeurt maar lijkt me goed om te doen.
Tja ik snap het wel aan de ene kant.
Iedereen met een rijbewijs kan iemand meenemen. Gaat altijd goed. Alleen als je er geld voor vraagt moet je plotseling aan allerlei onzinregels voldoen en allerlei onzinvergunningen hebben. Overbodige regels maken concurrentie moeilijker en leiden daarmee tot een pseudokartel, met onvermijdelijk te hoge prijzen en slechte dienstverlening. Afschaffen die beperkingen voor beroepschauffeurs en als we dan bezig zijn ook de beperkingen op immigratie afschaffen. Ik wil als ik op straat loop en het begint te regenen kunnen kiezen uit een lange stoet taxi's, gereden door goedkope vriendelijke Afrikanen, Oosteuropeanen, Aziaten etc. voor een schijntje. Wat zeg ik, ik wil een privéchauffeur die braaf buiten wacht als ik in de kroeg sta. Zonder de huidige poespas. Uber is een eerste stap. Vrijheid zal overwinnen. Hoezee!
Vul deze code in op Uber en ontvang je eerste rit tot 20 gratis ! Code is : pxxrd
Taximaffia
De hele taximarkt is gewoon overgenomen door die Marocs. Bij ons is meer dan 80% Maroc. Als Nederlander kom je daar echt niet meer tussen, al zou je willen. En met het bekende respect eisen en intimideren en groepsgedrag zorgen ze voor hun eigen markt en prijsafspraken. De keren dat ik een taxi pak (station-huis) zeg ik al van tevoren bij elke afslag dat hij links of rechts moet. Als ik dat niet doe duurt de rit aanmerkelijk langer. Laatst had ik er eentje die zei dat ik ongelijk had en hij reed gewoon zijn eigen route. Rekende dus ook een groter bedrag dan anders. Ik heb het reguliere bedrag betaald en ben uitgestapt. Je wil niet weten wat ik verbaal toegevoegd kreeg. Volgende keer maar eens uberpop proberen.
In het algemeen begrijpen die vloeiend ABN sprekende medelanders de wet niet. Maar deze gerechtelijke uitspraak snappen ze dan weer wel.......
Ik snap wel waarom ze omrijden; ze weten nl. niet waar mijn huis woont.
Hier in Den Haag moeten chauffeurs een pasje hebben om door de pollers van de centrumring te komen. Heb het meegemaakt dat ze zeggen niet zo'n pasje te hebben, en dat betekent dus kilometers omrijden. Bewijs maar dat ze geen pas hebben, moeilijk. Het is en blijft gewoon een shady business.
Ik woon al jaren niet meer in NL en reis veel voor het werk. Het enige land waar ik niet met de taxi ga in NL. Zeker niet vanaf Schiphol.
Te duur en te gevaarlijk.
Uper for the win! En anders MTA!
Ik stap niet in bij mensen die niet in NL zijn geboren. Veel zelf rijden dus.
Exact de reden waarom ik GEEN taxi's meer neem. Deze tak uit de vervoerbranch zet zichzelf met hun idiote gedrag zelf buiten spel. Van mij geen Euro meer.
Buitenlanders in NL die ruzie krijgen omdat een andere buitenlander een nieuwe formule heeft uitgevonden.
deftige duif | 06-03-15
In een grote stad wegen de kosten van een taxi op tegen de hoge parkeertarieven en het openbaar vervoer is vaak omslachtig.
Dat die Uberpop zo populair is laat zien dat mensen het niet meer pikken. Die taxichauffeurs zijn zo onaardig en asociaal tegenwoordig. In plaats van te zeiken op die App kunnen ze beter hun eigen gedrag aanpassen.
Even OT, als het mag:
Kandidaten voor een ouderwetse GS manhunt:
www.dumpert.nl/mediabase/6642913/5e676...
Hahaha taxichauffeurs die respect eisen. Een beetje zoiets als moslims die respect eisen. Eerst geven, dan krijgen, mafkees.
Ach, over 10-15 jaar rijden er enkel onbemande Google taxi's rond...
@ KlunsJohannus | 06-03-15 | 16:15
Dat zeiden paardenfokkers ook toen de auto kwam maar ze hadden gewoon pech, net als die taxi chauffeurs wat mij betreft. Waren het nou nog sympathieke lui maar het gros is gewoon een ontzettende asociale afzetter, voor hun geldt karma is a bitch! En vooruitgang niet tegen te houden.
@Albasalix | 06-03-15 | 16:07 Glazenwassers. Nog veel erger.
Maar ik begrijp die taxi chauffeurs wel. Ik heb ook eensch een taxipas gehaald, omdat ik uit de bijstand wilde komen op de een of andere manier. Taxipas en heftruck bewijsje gehaald in de hoop op meer kans op werk.
Dik kosten maken en onzin rijles voor 800,- euro...
Nu is mijn pas bijna verlopen na 5 jaar??? Een rijbewijs niet maar een taxipas wel.. kan ik weer dokken.
Ik snap wel dat ze het als broodroof zien.
Taxichauffeurs hebben gelijk. Dit is oneerlijke concurrentie. Zij hebben tienduizenden euro's betaald aan vergunningen, keuringen, auto en ander officieel (verplicht!) gedoe met torenhoge kosten. De uberpop chauffeurs hoeven dit allemaal niet en ik kan heel goed begrijpen dat dit in hè verkeerde keelgat schiet bij de andere chauffeurs. Dit staat los van hoe slecht de service is bij de gemiddelde chauffeur. Pak dát ook hard aan.
Kwam recent met buitenlandse gasten aan op Schiphol en sprak Engels.
Daarom dacht de chauffeur van de officiële Schiphol taxi rustig 160 euro te kunnen vragen voor een rit naar Den Haag.
Toen ik hem in het Nederlands vroeg of hij wel helemaal goed bij zijn hoofd was en of hij iedereen waarvan hij dacht die geen Nederlands sprak op een dergelijke asociale probeerde te naaien kwam de taxi regelaar van dienst op mij af of ik mijn taalgebruik wilde temperen.
En of ik niet zo luid wilde protesteren.
Volledig gestoord de mentaliteit van de reguliere chauffeurs, om je kapot te schamen.
Lang leve Uber, fuck you Schiphol taxi.
Als taxivergunningen sneller bij wangedrag werden ingenomen, gaan de rotte appels ertussen uit, durven meer mensen met de taxi en is er meer brood te verdelen.
Hier zijn die taxichauffeurs Marokkanen of ander moslimtuig die nog nooit van klantvriendelijkheid hebben gehoord. Als vrouw zou ik al helemaal niet bij zulke figuren instappen. De tijd dat taxichauffeurs nette en beschaafde mensen waren is allang voorbij.
Ik snap niet dat er niet opgetreden wordt tegen het eigen rechter spelen van die taxi chauffeurs. Als ik iemand 5 km te hard zie rijden op de snelweg en ik rij 'm klem zodat hij geen kant meer op kan en bel vervolgens de politie, ben ik degene die opgepakt wordt en de hardrijder met een "excuses meneer, fijne dag verder" verder zijn weg mag vervolgen (terecht). Maar als taxi chauffeurs hetzelfde doen kijkt de politie de andere kant op, of sterker nog, geeft de UberPop chauffeur een boete en neemt zijn auto in beslag (bron: www.taxipro.nl/straattaxi/2015/02/25/p...)
Waanzin dit!
Instaptarief is zo debiel hoog dat een normale particulier nog liever gaat lopen. In de rest van de wereld is een vrije taximarkt. Hier hebben we weer zo'n mistnevel aan regels opgetrokken om dat ambtenarenapparaat maar draaiende te houden dat je 3 verschillende kastjes nodig hebt en dan heb ik het nog niet eens over alle vergunningen... EUR 100,- voor een enkeltje Schiphol-Den Haag is buiten elke proportie...
Ik dacht dat al die taxichauffeurs tegenwoordig de kabouterpost bezorgen?
Deze week maar 2x uberpoppen in plaats van 1. Wat een tokkievolk die "Pro" chauffeurs zeg.
Die taxi chauffeurs zijn gewoon criminelen, met hun dreigementen. Ze hebben de keurige Nederlandse taxi chauffeurs al weg gejaagd. Alsof dat geen broodroof is. Al die gasten vormen een kartel die geweld niet schuwt.
De taximarkt is sinds jaar en dag een beroepsgroep voor aartsluie semi criminelen.
De hele taximarkt is gewoon overgenomen door die Marocs. Bij ons is meer dan 80% Maroc. Als Nederlander kom je daar echt niet meer tussen, al zou je willen. En met het bekende respect eisen en intimideren en groepsgedrag zorgen ze voor hun eigen markt en prijsafspraken.
@Godsammekraken | 06-03-15 | 16:05
Dus ik kan jou bellen als ik weer eens naar de hoeren wil?
Normale taxi: chauffeur die nauwelijks Nederlands spreekt, 0 service, aan het eind een rekening van minimaal 30 euro en het zijn ook nog eens agressieve, bedreigende idioten.
Uber: Vriendelijke "bijverdiener", die, over het algemeen, normaal Nederlands spreekt en het kost je 5 euro.
mmmmmm...... Lastig!
Erger tuig dan taxichauffeurs ken ik niet! Zeker niet in de grote steden.
Ik zou het niet erg vinden als ze een andere 'baan' moeten zoeken.
Kruip liever achteruit naar huis dan dat ik bij een reguliere taxi instap. Dat was vroeger al zo, maar met het huidige bestand al chauffeurs al helemaal. Met UberPop heeft het wat mij betreft niet zo veel te maken.
Ik neem uit principe in NL geen taxi. Bijna allemaal aso volk, die chauffeurs.
Uber vind ik een goeie ontwikkeling, alleen kan ik de verontwaardiging bij de 'pro's' wel begrijpen. Ach ja, welkom in 2015.
beunhazen? Ik sla een taxiploert niet hoger aan dan welke willkeurige boerenlul met een rijbewijs ook.
Tja dat krijg je als een monopolie hebt en toptarieven hanteert. Ik denk dat ik liever bij de man in het blauw in stap dan bij hetopgeschoten stuk tuig dat naast hem zit en zich "taxichauffeur" noemt.
Illegale broodroof moet keihard worden aangepakt, ludieke acties zijn hiervoor een heel goed middel.
Tokkiechauffeurs.
Gelukkig spreken beide heren wel keurig Nederlands!
Er is geen taximarkt maar een taxikartel.
Daarom auto of Fiets.
REAGEER OOK