Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Doorzoek bonnetjes van Annemieke Traag (D66)

Annemiek%80traag.jpgGeenStijl CrowdSource Dingetje! D'r komen verkiezingen aan voor een bestuurslaag waarvan eigenlijk niemand weet waar die voor dient: de Provinciale Staten. We weten wel dat ze veel geld kosten. Neem Annemieke Traag (twitter), gedeputeerde in Gelderland voor D66. In november vorig jaar bleek zij tienduizenden euro's taxpoet kapot geslagen te hebben aan een zinloos "dienstreisje" naar de Amerikaanse vakantiekusten van Californië. Omdat we toch wel eens benieuwd waren naar het praktisch nut van types als Traag, besloten we d'r een Wob-verzoek tegenaan te gooien. Op zoek naar de bonnetjes, maar ook naar de dagelijkse agendadingetjes van zo'n D66-tuthola met een provinciale fröbelfunctie. De vangst kwam in januari, tijdens de nasleep van Charlie Hebdo. Geen kwade opzet hoor, de ambtelijke juristen van Provincie Gelderland, en dit mag ook wel eens gezegd, waren welwillend en het Wobje ging in goed overleg. Maar we waren nogal druk. Daarna kwamen de MegaMoskee, de Rijswijkse Kwestie en de VVD-bonnetjes van de Mark Verheijen Maand. Lang verhaal kort: die Wob-vangst ligt al een tijdje onaangeroerd. Het zijn namelijk een paar honderd pagina's. Maarrr, zo bedachten we ineens. Die geven dus als geheel een aardig beeld van de dagelijkse beslommeringen van Annemieke Traag van D66. Lintje knippen hier, chardonnay'tje drinken daar, duurzaamheidssubsidie uitreiken zus, met z'n allen naar de Chinees (!) zo. En een boel buitenlandse tripjes natuurlijk. Stuttgart, Hannover, Californië, noem maar op. Daarom, van ons voor jullie, een stapel PDF'jes voor de liefhebber van het betere bonnetjesbeheer, en het verzoek: participeer eens mee, qua lezen & duiden. Wie weet wat voor pareltjes er op te duiken zijn. We hebben de volgende PDF-documenten in de aanbieding: - Een lijst aan haar portefeuille gerelateerde GS-besluiten. - Een lijst met agenda-activiteiten zoals werkbezoeken, dienstreizen en congressen (1,4MB, mogelijk Adobe Reader nodig). - Een lijst (verslagen van) dagelijkse bezigheden en werkbezoeken. (300 pagina's, 11MB) - Een lijst met lunch-, diner- en borrelbonnetjes. Zoek zoek, glazen Chardonnay & liters Chinese jasmijnthee. (28MB) - Tot slot en als leukste: een lijst met declaraties van "werkmissies" naar Berlijn, congressen in Stuttgart, hotels in Brussel en 1.001 dingen in de regio Gelderland: 132 pagina's gratis reispret. (63MB) Degene die het eerste de totale maatschappelijke kosten van Annemieke Traag optelt, wint een jaar lang gratis chagrijn over het besef dat er honderden Annemiekes Traag in Nederland zijn, omringd door duizenden ambtenaren die ook allemaal wel eens mee willen op dienstreis.

Reaguursels

Inloggen

Doe dat nou ook eens met de SP, de 'zuinige partij' die zo graag 'transparant' wil zijn, maar zijn bonnetjes niet wil prijsgeven.

Antira | 06-03-15 | 08:44

Wees blij, als ze Annemieke Snel was geweest was het misschien nog duurderder geweest.

Breinbrouwsels | 05-03-15 | 19:29

@King of the Oneliner | 05-03-15 | 17:13
Staat er ook ergens wat het resultaat van dat bezoekje is?

Martin_rsd | 05-03-15 | 17:45

Doe ook eens zo'n wobje bij PVV provinciale staten leden? Misschien pakt dat goed uit en wint Greet nog meer zetels!!

Martin_rsd | 05-03-15 | 17:43

"50PLUS vraagt naar aanleiding van de mededelingenbrief van gedeputeerde Traag naar de nut en noodzaak van de aangekondigde studiereis naar Californië. gaan er mee en hoeveel gaat het kosten? De reis naar Silicon Valley is gericht op het realiseren van een uitstekend innovatief klimaat in Gelderland en vindt plaats in het kader van de uitvoering van de Prioritaire programma’s Topsectoren en Innovatie en Energietransitie. Een bezoek aan mensen, bedrijven en organisaties op een locatie, die op het gebied van innovatie als voorbeeld dient voor de hele wereld, draagt bij aan het verkrijgen van inspiratie. Voor een succesvolle uitvoering van de prioritaire programma’s is samenwerking tussen de drie O’s (Overheden, Ondernemers en Onderwijsinstellingen) essentieel. Door de reis te maken samen met vertegenwoordigers van deze 3 O’s, wordt het gemeenschappelijk gevoel van urgentie en haalbaarheid van het realiseren van een sprankelend innovatief klimaat in Gelderland versterkt. Na afloop van de reis zal een verslag worden gemaakt waarin de afspraken, die tijdens de reis worden gemaakt tussen de deelnemers, zullen zijn opgenomen. De personen die mee gaan zijn vertegenwoordigers van bedrijfsleven, overheden en onderwijsinstellingen in Gelderland. Omdat de exacte samenstelling van het reisgezelschap nog niet bekend is, kunnen nu nog geen namen worden genoemd.De organisatiekosten van de reis voor de provincie bedragen € 49.133 (ex btw). De overige reiskosten ( € 41.380) blijven voor rekening van de individuele reisdeelnemers op grond van de Gedragscode bestuurlijke integriteit Commissaris van de Koningin en gedeputeerden, artikel 10.6 "

King of the Oneliner | 05-03-15 | 17:13

Tragisch

Gele Beer | 05-03-15 | 12:14

Ze heeft het van geen vreemde, dat 'snoepreizen', me dunkt !

www.leidschdagblad.nl/regionaal/leiden...

..... maar zo rolt d666 te lande nu eenmaal. Potverteren ten laste van de murw geslagen belastingbetaler onder goedkeurend oog van Lager Chef Adolf Pegtol. Walgelijk demoniserend, destructief, dictatoriaal tokkie-volluk, dat d666 gespuis.

Zal 18 maart wel een hoop moslim keizers naar zich toe trekken, dat neo-fascisten kluppie.

Guy Fawkes | 05-03-15 | 11:44

Politici en ambtenaren denken allemaal dat ze heel belangrijk en onmisbaar zijn. Maar wat ze moeten doen daar falen ze volledig in: het zuinig omgaan met ons geld.

Dutch_Holland | 05-03-15 | 10:57

De lunch en diner bonnetjes vallen reuze mee. 730 euri in 2012 en 1192 euro in 2013. Schappelijk. Maar Dining56 heeft een prettige manier om een fooi te kunnen declareren. 15 Euro administratiekosten, 2x.

Montu | 05-03-15 | 10:31

@Durmazon
U schrijft:

Een kennis van mij werkt als jurist bij een provincie.
Zij omschrijft de provincie als 'een sociale werkplaats'.

En dat geldt m.i. in toenemende mate voor elke Nederlandse overheidsinstelling met natuurlijk als absolute klapper onze EU ambtenarij waar de miljarden je om de oren vliegen als muggen op een mooie zomeravond

thesmul | 05-03-15 | 10:12

@Hannesdepannes

U zegt u was in loondienst..... Ik neem aan dat u een gewone baan had bij een normaal bedrijf.
Of u daar nu euro 450 declareert voor een zakje patat heeft mijn interesse niet. Dat drijft alleen de prijs op van uw producten/diensten. Ik ga dan wel naar de concurrent die dat niet doet en dus veel goedkoper is.
Ik kan niet naar een andere overheid!
Dus uitbannen dat graaien bij de overheid!

thesmul | 05-03-15 | 10:08

Beste redactie!
Goed artikel.
Gooi daar a.u.b. ook even een maandje dagelijkse rapportage tegenaan zoals met Mark Verheijen.
Waarom niet van elke partij een persoon aanpakken?
Altijd elke dag wat nieuws en ...... het is goed voor onze democratie

thesmul | 05-03-15 | 10:04

Ik vind veel reacties erg overtrokken. Mijn zakelijke declaraties (toen ik nog in loondienst werkte) zouden minstens zoveel vragen oproepen. Heb ook beurzen bezocht en meer dan € 250 betaald voor en hotelkamer. Heb ook gegeten met zakenrelaties gegeten in sterrenrestaurants. Op een bepaald niveau hoort dat bij je functievervulling (en is natuurlijk ook leuk). Als je dat niet doet, krijg je zakelijk een stuk minder voor elkaar.

Hannesdepannes | 05-03-15 | 09:53

Geenstijl crowdsourcende onderzoeksjournalistiek: onbetaalbaar!

Sliptong | 05-03-15 | 09:50

Wat zullen die politici zich de pleuris lachen,dat zij dat stelen van belastinggeld van hardwerkende arbeiders gewoon legaal kunnen blijven doen naast hun riante salarissen ,het zijn de roofridders van de 21ste eeuw.

blauwe zander | 05-03-15 | 09:49

Forestaverde | 05-03-15 | 08:55

Dit gaat over ONS geld.
Niks NSB'er. Gewoon normaal doen en geld behandelen alsof je er zelf hard voor hebt moeten werken.

P5ycH0 | 05-03-15 | 09:22

Zij is er maar één van de vele parasieten die daar rondlopen en mega salarissen opstrijken, en voor wat?
Als er een rapport komt van wat het allemaal opbrengt, zou er niks, nada staan, dus een enorme kostenpost voor de burger. Met andere woorden gecreëerde baantjes voor de ons kent ons types!

lanexx | 05-03-15 | 09:22

Ik zie vooralsnog geen totale kosten in de panelen verschijnen, dames.

BeunDeHaas | 05-03-15 | 09:19

Ik ben ook erg benieuwd naar de kosten van deze ultieme graaier.

Maarwiewastelefoon | 05-03-15 | 09:08

Een kennis van mij werkt als jurist bij een provincie.
Zij omschrijft de provincie als 'een sociale werkplaats'.

Durmazon | 05-03-15 | 08:58

We blijven ook een volk van gluiperige NSB'ers he. Bah.

Forestaverde | 05-03-15 | 08:55

@ CoffeePatch | 04-03-15 | 20:52
Hallo, anders gaat de SP er banen mee creëren en dat is helemaal een onnozel plan natuurlijk, van de gekke zeg maar..
Gaat verder met taxpoet zwoegen voor topbestuurders gaat.

Dr. Blechtrummel | 05-03-15 | 08:24

Ik snap jullie wel hoor, jullie wonen allemaal in mooie huizen en hebben een gezellig gezin, een ontzettend actieve vriendenkring en u bent allen lid van een paar sprotverenigingen. Als jullie baas jullie voor een klus in het buitenland vragen dan zeggen jullie graag JA! Ook als dit 3 nachten per week is en ook als jullie dan alleen maar uit de vuilnisbak mogen eten en onder een brug slapen. Dan nog zeggen jullie, in godsnaam laat mij zelf een deel bijbetalen, ik maak tijdens de trips toch ook geen gebruik van mijn leaseauto / openbaar vervoer kaart. Zo zijn jullie toch allemaal?

Nogmaals, ik ben tegen uitspattingen, maar als ik voor de baas naar het buitenland moet dan wil ik niet in bouwvallen van hotels verblijven, met easy-jet vliegen, of iedere dag McDonalds moeten eten.

Nut en noodzaak van de reizen op provinciaal niveau moeten vraagtekens bij gezet worden. Ook deelnemers en ja ook hotelrekeningen etc. Maar ze hoeven van mij ook weer niet in een jeugdherberg.

MarcS | 05-03-15 | 08:20

@tipo | 04-03-15 | 22:11
Die 1e 250M is onderdeel van de volgende 300M, ze brengen het als 2 dingen, dan lijkt het nog iets te zijn wat ze doen.

MarcS | 05-03-15 | 08:13

@balustrade | 04-03-15 | 20:52
Ja hij misschien wel, maar als we de rest los zouden laten dan zal naast iemand die profiteert er ettelijke anderen zijn die aan de negatieve tepel sabbelen.

MarcS | 05-03-15 | 08:05

@dr. P. von Orno | 04-03-15 | 20:43
Onafhankelijk van de hoogte en het nut van de reizen, vind ik het heel goed verdedigbaar dat iemand nooit zou moeten hoeven betalen om zijn werk goed te kunnen doen. In sommige functies betekend dit idd uit eten gaan met mensen, omdat je soms zaken gemakkelijker tijdens een dineetje kunt regelen dan tijdens een vergadering. Meestal gaat het om gunnen ipv wat anders dan ook.

MarcS | 05-03-15 | 08:02

@gebrokenvleugel | 04-03-15 | 20:22
Opstelten en Teeven kunnen niet weg, dan moet Markie kabinet laten vallen. PvdA dorst daar ook niet op aan te sturen, due wordt het zoals altijd "En toch habe ich es nicht gewusst"

MarcS | 05-03-15 | 07:55

@centenkrabber | 04-03-15 | 22:22
2 wat? Mannen die jouw uitwonen tijdens zo'n nacht?

MarcS | 05-03-15 | 07:51

Triest dit. In het bedrijfsleven gaat het er door de bank genomen soberder aan toe. Daar maak je continue de afweging; wat kost het en wat levert het op. 9 van de 10 afspraken kunnen okk in de kantine can het provinciehuis en dan gewoon zelf betalen van je vette salaris. Zoals gewoene mensen doen.

Hoeki Oekema | 05-03-15 | 07:07

tipo | 04-03-15 | 23:51

En in welke ratio worden deze bestuurders benoemd?

Juist.

Mike Oxlong | 05-03-15 | 01:41

Leuk crowdfunding projectje? Ik zou doneren.

Boze Blanke Man | 05-03-15 | 01:14

Overdonderen met grote hoeveelheid papier om de schade te beperken.
Groen Gas, innovatie, stroomlijnen, blablablabla

TheNox | 05-03-15 | 01:12

Klik maar niet eens meer.... ga weg.....

pim achtertuin | 05-03-15 | 00:36

Op zoek gaat naar declaraties, van futloze ballonnetjes. Die moet ze zelf maar betalen, hier zakt m,n broek van af.

Archy Bunker | 05-03-15 | 00:17

Ik heb nog steeds geen overzicht van wat tuthola Traag nou gekost heeft aan de belastingbetaler. De uitleg over het Nederlands paviljoen begrijp ikook niet goed. Rutte en een paar ministers hebbe daar acte de precense gegeven, dus dat lijkt me niveau genoeg. Waarom er dan ook mindere goden uit de provincie daar heen moeten is mij een raadsel. Nou ja raadsel: Je zit met je projecten in een netwerk en vindt zelf dat je er bij moet horen. Maar mij lijkt het aannemelijk dat de standhouders op de messe heel goed het verhal kunnen doen, waarom uitgerekend daar staan. De rest is dus dure backup en hart onder de riem steken op onze kosten.

Graaf van Egmont | 05-03-15 | 00:15

Archy Bunker | 05-03-15 | 00:07

Ahh. De connaisseur inzake futloze ballonnetjes en masterspotter of cheap typo's is er nog.

Help liever ons volk en doorzoek bonnetjes.

Mike Oxlong | 05-03-15 | 00:12

Mike Oxlong|04-03-15|23:50| Een ,futloos, ballonnetje dat ,pop, doet. Meneer, een futloos ballonnetje, bevat geen lucht, kan dus niet ,pop, doen. Dat ,zie, mijn allang, je raakt verward in je eigen spinsel.

Archy Bunker | 05-03-15 | 00:07

je zou je bijna inschrijven voor zo een partij... bijna maar toch niet helemaal

bourqoi | 05-03-15 | 00:05

Ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was

Dynd | 05-03-15 | 00:00

Archy Bunker | 04-03-15 | 23:50

Je futloze ballonnetje zie een poos geleden al "pop"

Mike Oxlong | 04-03-15 | 23:56

Ik ben even niet zo geïnteresseerd in deze trina, ik heb liever dat de beerput rond Ivo Opstelten opengaat. Kunnen jullie van GS daar niet wat meer werk van maken, onderzoek plegen of zo. Zou handig zijn als de beerput van Ivo opengaat voor 18 maart a.s.

Beroep = Boerenlul | 04-03-15 | 23:55

@Mike Oxlong 23:29
Sinds 2003 is er in de provincies sprake van dualisme, een scheiding tussen bestuur en volksvertegenwoordiging.
zie ook: www.eerstekamer.nl/behandeling/200301...

Een gedeputeerde is dus nooit een volksvertegenwoordiger in de provincie. Een kleinigheid, maar u bent abuis.

tipo | 04-03-15 | 23:51

Hebben ze niet eens website laten bouwen door een neefje of zo? Nou jaaaaa zeg.

kloopindeslootjijook | 04-03-15 | 23:51

Begrijp dat je wat verwarring wil zaaien met je overgecompenseerde uitdrukkingen, maar voor mij ben je niet meer dan een gewone backstabber.

Archy Bunker | 04-03-15 | 23:50

Nu begrijp ik waarom de belastingdienst ons zo uitperst... !!!!

Vaker doen zo'n WOB-verzoekje.

Omnisciens | 04-03-15 | 23:42

Dat heet toch; inzet voor de publieke zaak?

Barani517 | 04-03-15 | 23:37

tipo | 04-03-15 | 23:11

Neem nu gewoon je verlies. Of lees even door op Woordenboek.NL (NL, you know, als in Nederland)
En zelfs in de meest gecomprimeerde definitie is een Nederlandse gedeputeerde nog immer een direct gevolg van een democratisch proces.

Mike Oxlong | 04-03-15 | 23:29

Daarom is GS zo belangrijk
om al die smerige graaiers
met hun compleet nutteloze "dienstreizen"
aan de kaak te stellen.

meneer Q | 04-03-15 | 23:28

Mooi, het is een begin.
Er zijn er vast meer.
Nog 13 dagen te gaan.

kuifkast | 04-03-15 | 23:25

-weggejorist-

meneer Q | 04-03-15 | 23:22

Vark Merheijen | 04-03-15 | 23:13
Je hebt in ieder geval twee van de drie punten juist; alles behalve dat 'Joods'. Of ligt dat laatste sowieso een beetje gevoelig bij jou? En nogmaals, de PVV vind ik niet zo belangrijk. Het gaat mij om de vleeswond.

Bernard Couperus | 04-03-15 | 23:17

Archy Bunker | 04-03-15 | 22:48

Tot dusver heeft nog niemand mij weten te refuteren. Verder is er noch met de fundatie noch mijn respiratoir niets mis.

... Google maar even of vraag je maat Tipo

Mike Oxlong | 04-03-15 | 23:16

@Bernard Couperus | 04-03-15 | 23:05
Ja PVV. Waarschijnlijk ook Joods, hoog-opgeleid en politiek bewogen.

Vark Merheijen | 04-03-15 | 23:13

@Mike Oxlong | 04-03-15 | 22:40
> Als je deze documenten leuk vind kan je als burger zelf zo'n verzoek doen. Heb je geen blogje voor nodig.
Daarom hebben journalisten zelfs nog hulp nodig van Brenno de Winter om hun WOB-verzoek erdoor te krijgen, na 3 keer moedwillig weigeren en 2 keer toestaan onder zeer frustrerende en tegenwerkende omstandigheden. Maar je kan het doen ja. Ik denk dat een bepaald deel van de overheid zeer geinteresseerd is in de gegevens van kritische burgers. De overheid dreigt namelijk ook wel eens met openbaarmaking van uw NAW-gegevens als het WOB-verzoek ze tegenstaat. Wat hebben WOBers te verbergen? WOB de WOBers!

Vark Merheijen | 04-03-15 | 23:11

@Mike Oxlong 23:00
Dat is de Vlaamse vertaling van gedeputeerde en niet de Nederlandse. In Nederland zijn Statenleden de volksvertegenwoordigers en Gedeputeerden Staten de bestuurders. In Vlaanderen zijn gedeputeerden tevens volksvertegenwoordigers.

Is ook ingewikkeld voor normale mensen. Dat snap ik.

tipo | 04-03-15 | 23:11

Wat een prijzen!
Kunnen die lui niet gewoon een bed- en breakfast nemen?
Stukken voordeliger.

gaffelbaard | 04-03-15 | 23:09

Vark Merheijen | 04-03-15 | 22:40
PVV? Tja, als je de pleister voor de vleeswond zo belangrijk vindt: mijn zegen heb je.

Bernard Couperus | 04-03-15 | 23:05

Vark Merheijen | 04-03-15 | 22:57

Op welke wijze heeft dit te maken met Annemieke Traag?

Kranten hebben een andere functie. En toen GeenStijl nog niet in een ongemakkelijke spagaat zat tussen eigenaar Telegraaf en Publieke omroep neef Powned had je misschien een punt.

Maar zoek rustig verder. Waar rook is is vuur immers.. toch?

Mike Oxlong | 04-03-15 | 23:05

Voor dit soort mensen is destijds de guillotine uitgevonden.

der_Dicke | 04-03-15 | 22:58

> Mike Oxlong | 04-03-15 | 22:40
Je vergeet de hoeveelheid inzet, het niveau van entertainment van GeenStijl ten op zichte van kranten die gelezen worden door mensen die zich daardoor slimmer voelen, de kosten van een GS-journalist tov van Perdiep Ramesar etc. Bovendien kijk je haast opzettelijk weg van de politieke invloed, dramas, schandalen waar GS een diepe vinger in heeft en heeft gehad.
.
De maagdenhuis bezetting: Daar was geen GS journalist bij aanwezig. Maar toch stond een boos meisje op de tafel daar AT5 te beschuldigen dat ze zouden gezegd hebben dat er "alleen maar langharig werkschuw tuig zat" en dwong ze de AT5 camera in te zoomen op die langharige dikke gast van 40. Later moest ze zich verontschuldigen door in deze "nieuwe democratie" haar hand op te steken en te zeggen dat het niet AT5 was, maar dat het Geenstijl was. Dat is een geslaagde trol. Dat laat zien hoe het daar aan toe gaat. En het koste 140 woorden en een linkje naar een livestream. En -sure enough- tijdens het voorlezen van hun demands ging ook de livestream en hun site down.

Vark Merheijen | 04-03-15 | 22:57

Er wordt gewag gemaakt van een maximum per dag/per persoon van 139,16 euro voor kamer+ontbijt, wat op zich niet onredelijk is.

Voor de Hannover trip moet ze het verschil bijbetalen, maar bij de overschrijding naar Brussel wordt daar schijnbaar niets mee gedaan. Het gaat dan maar om 38 euro (of hier ontbijt bovenop kwam is niet duidelijk), maar toch. Schijnbaar is al het eten en drinken gratis tijdens dit soor reizen, want daarvoor zijn geen bonnetjes te vinden.

Men kan met eenmaal overstappen van Arnhem naar Brussel en daar makkelijk op tijd zijn voor een activiteit die pas om 10:45 begint en de volgende dag al om 12:00 eindigt, maar mevrouw moest natuurlijk met de dienstauto (ik neem aan met chauffeur).

Afgezien van dat vakantiebezoek naar Californie vind ik het verder wel meevallen. Het blijft geldverspilling, maar het is niet alsof het iedere week feest is.

Een delegatie uit China meenemen naar een Chinees restaurant is natuurlijk wel een uiting van treurnis.

Lagging | 04-03-15 | 22:53

Mike Oxlong|04-03-15|22:40| Zak je langzaam de grond in, of heb je een klaplong. Lullig he, als ze je argumenten onderuit halen.

Archy Bunker | 04-03-15 | 22:48

@Mike Oxlong 22:40
En voor wat betreft uw eigen eindredactie: Traag is gedeputeerde en geen volksvertegenwoordiger.

tipo | 04-03-15 | 22:46

@Mike Oxlong 22:40
Wiens geld is het, wat hier door Traag uitgegeven wordt? Dat van eindredacteuren of dat van Nederlandse burgers?

tipo | 04-03-15 | 22:44

Vark Merheijen | 04-03-15 | 22:16

Als je deze documenten leuk vind kan je als burger zelf zo'n verzoek doen. Heb je geen blogje voor nodig.
Maar de vraag waarom je door de bonnetjes van deze mevrouw wil wroeten is wel interessant. Het artikel begint met een insinuatie en een linkje naar nog een insinuatie artikel.
Vroeger zou een redacteur een journalist op pad hebben gestuurd met de opdracht: "snuffel eens wat rond en kom terug met iets wat we hard kunnen maken! ". Vermoedelijk is -als het überhaupt bestaat- eindredactie hooguit een parttimebaantje hier op GS.
Nu graven een handvol debielen zonder redacteur en enig ethisch besef door bonnetjes van een volksvertegenwoordiger.
En -sure enough- nu lijkt het langzaam laden van een overheids pdf-je al verdacht.

Mike Oxlong | 04-03-15 | 22:40

@Bernard Couperus | 04-03-15 | 22:19
Moet je "sowieso" zeggen om in uw PVV-kringen aanzien te krijgen? Aber doch, ik zal mijn mond wassen met uw Germaanse cultuurzeep. Zonder te bellenblazen: "zoiezo" is een mooier vernederlandst woord, en het is overhaupt geen zonde om je daarvan te bedienen.

Vark Merheijen | 04-03-15 | 22:40

-weggejorist-

Sset | 04-03-15 | 22:36

-weggejorist-

Sset | 04-03-15 | 22:36

Om te huilen.... KoopGraag ipv Traag

Sset | 04-03-15 | 22:36

Kunnen we bestuurders geen vast champagne-/reis-/-etc budget geven? Houden we meer bestuurders over. En meteen een vast inkomen voor iedereen. Minder regels waar we allemaal iets aan hebben. Tegelijkertijd minder kans op fraude op alle fronten.

Haagse Tokkie | 04-03-15 | 22:35

Ik vind het belachelijk dat er vergadert moet worden icm alcoholische dranken. Als het werk is, graag alcoholvrij blijven.

The Exorcist | 04-03-15 | 22:31

www.rijksoverheid.nl/documenten-en-pub...

pdf-alert
in dit besluit worden de onkostenvergoedingen weergegeven. deze onkostenvergoedingen worden netto uitbetaald omdat zij geacht worden de beroepskosten te dekken. er is geen ruimte voor declaraties wanneer er een onkostenvergoeding is. wanneer kosten worden vergoed, zijn er geen onkosten. dat betekent dat de belastingdienst de provincie gelderland eenn naheffingsaanslag kan opleggen voor het ten onrechte netto uitbetalen van een vast bedrag per maand als onkostenvergoeding. de loonheffing kan verhaald worden op de werknemer, op de nsb-66 troela, maar in 99% van de gevallen kiest de werkgever voor een zgn. brutering. dat houdt in dat de provincie de loonheffing voor haar rekenig neemt, plus de belasting over de belasting die niet verhaald is. uiteraard verhoogd met rente en een boete. geldt niet alleen voor deze nitwit want de andere gedeputeerden zullen het zelfde laken een pak zijn. dus de provincie kan fors gaan bij betalen. geen nood, denken de raamambtenaren, we verhogen gewoon de provinciale opcenten mrb of we verzinnen een of andere heffing. met als sluitstuk dat nitwits voor niks op uw kosten de grote meneer en mevrouw uithangen. u mag betalen!!!! keer op keer op keer. even nog een toegift voor de fijnproevers. wanneer een werknemer kosten maakt voor zijn werkgever dan is er sprake van een verschot, je schiet iets voor voor een ander en die andere betaalt jouw kosten. dus als de provincie had gezegd, koop jij even de kerstboom voor in de hal. dan kan de werknemer dat ook declareren, maar dan is er geen sprake van een onkostenvergoeding of van een kosten-declaratie. dit is ooit al een keer duidelijk naar voren gekomen toen guusje ter horst twee broodjes haring declareerde, terwijl zij als minister een ruime netto-onkostenvergoeding kreeg. was in de tijd van de zonnebril van wouter bos. voor zover ik weet niets mee gedaan uiteraard. nogmaals, waar een onkostenvergoeding wordt uitbetaald, kan geen sprake zijn van kostendeclaraties, tenzij de werknemer een uitgave voor de werkgever doet.

minimá-armezusvan.. | 04-03-15 | 22:30

gebrokenvleugel | 04-03-15 | 20:22
De enige manier om ze terug te pakken is ze hun baantjes af te nemen. Dat kan door en masse op andere partijen te stemmen. 18 maart de eerste kans. Uit frustratie thuis blijven helpt niet!!!! Gewoon op een andere partij stemmen dan D66, VVD, PvdA, CDA, Groen Links en Christen Unie.

BlowingBubbles | 04-03-15 | 22:28

Hij laadt wel Traag die laatste PDF.

Dhr. de Wit | 04-03-15 | 22:27

worden die bonnetjes in veelvoud gemaakt zodat ook de leden van de andere provincies diezelfde kosten ook declareren, is wel lucratief

metoo1 | 04-03-15 | 22:24

Reinaert | 04-03-15 | 19:59

Voor dat geld slaap ik met twee in het 5 sterren hotel (kasteel) Ballynahinch. Aanrader voor iedereen trouwens.

centenkrabber | 04-03-15 | 22:22

Vark Merheijen | 04-03-15 | 22:16
zoiezo? Even de speen eruit halen. Plop!

Bernard Couperus | 04-03-15 | 22:19

@Mike Oxlong | 04-03-15 | 22:08
Wobjournalistiek 2.0
Honderden "sneue" reaguur-minions zijn ineens bezig hun democratisch gekozen bestuur transparant te houden. (Als Geenstijl iets gevonden had dan hadden ze dat wel zo gebracht. Nu maken ze er een leuk paasei-zoeken van. Ik vind het zoiezo wel leuk om eens dit soort documenten in te zien.)

Vark Merheijen | 04-03-15 | 22:16

Welke toegevoegde waarde hebben dit soort lieden nog? Waarom niet beurzen uitschrijven voor ondernemers om dergelijke studiereizen te verrichten? In de natuurkunde bestaat er zoiets als de Wet van de Thermodynamica, maar volgens mij kunnen we deze wet volledig doortrekken naar de ambtenarij. Duurdoenerij, egotripperij en vriendjespolitiek. Want volgens mij was zij ook diegene die haar bevriende vriendinnetje van de TU Twente met haar 'bedrijf' de studiereis naar California heeft laten organiseren (als ik het mij niet vergis hier ook op GS toentertijd).
-
Er wordt niets meer gebouwd in Nederland. We leven van het geld rondpomp circuit, elkaar adviseren en bezig houden. Of ben ik nu gewoon te cynisch, en aan een nieuwe aflevering van House of Cards toe?

Bernard Couperus | 04-03-15 | 22:11

Oh, het wordt nog bonter:
"In Noord-Brabant is de ambitie van D66 dat in 2040 alle woningen energieneutraal zijn. Voor goedkope leningen aan woningeigenaren zou 250 miljoen euro beschikbaar moeten komen."

"D66 Gelderland wil 300 miljoen euro vrijmaken voor een fonds voor innovatief mkb."

"D66 Utrecht wil dat de provincie 50 miljoen euro investeert in goede en veilige fietspaden."
www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-o...

Tot zo ver de lagere lasten met D66.

In Gelderland (2 miljoen inwoners, 3,3 miljard reserve) zou morgen iedere inwoner 1650 Euro op zijn of haar rekening gestort kunnen krijgen. In Noord Brabant (2,5 miljoen inwoners, 2,0 miljard reserve) 850 Euro.

De D66 is daar tegen.

tipo | 04-03-15 | 22:11

Fopjournalistiek 2.0

In the good old days moest de riooljournalist daadwerkelijk met de beentjes in de blubber. Met de buik en een telelens op het natte gazon. Met eigen handen door de vuilnis opzoek naar foute bonnetjes.
Nu heb je blijkbaar alleen een lui wobverzoekje en handvol sneue reaguur-minions nodig.

Mike Oxlong | 04-03-15 | 22:08

"50PLUS vraagt naar aanleiding van de mededelingenbrief van gedeputeerde Traag naar
de nut en noodzaak van de aangekondigde studiereis naar Californië.
gaan er mee en
hoeveel gaat het kosten?
De reis naar Silicon Valley is gericht op het realiseren van een uitstekend innovatief klimaat in
Gelderland en vindt plaats in het kader van de uitvoering van de Prioritaire programma’s
Topsectoren en Innovatie en Energietransitie. Een bezoek aan mensen, bedrijven en
organisaties op een locatie, die op het gebied van innovatie als voorbeeld dient voor de hele
wereld, draagt bij aan het verkrijgen van inspiratie. Voor een succesvolle uitvoering van de
prioritaire programma’s is samenwerking tussen de drie O’s (Overheden, Ondernemers en
Onderwijsinstellingen) essentieel. Door de reis te maken samen met vertegenwoordigers van
deze 3 O’s, wordt het gemeenschappelijk gevoel van urgentie en haalbaarheid van het
realiseren van een sprankelend innovatief klimaat in Gelderland versterkt. Na afloop van de reis
zal een verslag worden gemaakt waarin de afspraken, die tijdens de reis worden gemaakt tussen
de deelnemers, zullen zijn opgenomen.
De personen die mee gaan zijn vertegenwoordigers van bedrijfsleven, overheden en
onderwijsinstellingen in Gelderland.
Omdat de exacte samenstelling van het reisgezelschap nog
niet bekend is, kunnen nu nog geen namen worden genoemd.De organisatiekosten van de reis voor de provincie bedragen € 49.133 (ex btw). De overige
reiskosten ( € 41.380) blijven voor rekening van de individuele reisdeelnemers op grond van de
Gedragscode bestuurlijke integriteit Commissaris van de Koningin en gedeputeerden, artikel
10.6 "

King of the Oneliner | 04-03-15 | 21:58

Een ding is duidelijk. Dit moet gewoon lekker digitaal ergens op een site.

www.geenstijl.nl/archives/images/lunch...

Dining 56 (pg. 16). Bedrag: 790.-. "11 personen vergadering incl. 3-gangendiner". Maar ik was daarbij, kijk maar op de bon: "12 x Keuken, 420 Euro (35E PP)". Ik heb ook minstens 5 van de 25 witte wijntjes stukgeslagen en daarom moest ik (haha, ik...) de fooi betalen.

Vark Merheijen | 04-03-15 | 21:57

Eigenlijk zouden ze ieder halfjaar verkiezingen moeten houden. Want daar gaat de ""economie"" geweldig van groeien, zoals daar plots zijn, een enorme groei in de huizenverkoop, heel veel hypotheekaanvragen, en een enorme boost van de autoverkopen. Vlak de geweldige daling van de werkeloosheid niet uit, en de opleving van de export. Kweet niet, snap er de ballen niet van, maar zijn er soms VERKIEZINGEN op komst??? Afgezien van het feit dat de brandweer, de hele dag branden moet blussen, en dagelijks druk is met ,gevonden, stoffelijke resten in grijze zakken met ritssluiting. Kunt U het nog volgen, in de zuidelijke landen snappen ze het ook niet. Enfin, morgen weer CBS.>>>

Archy Bunker | 04-03-15 | 21:52

@Piet Karbiet | 04-03-15 | 21:45
Lekker jointje?

LetTheSunshine | 04-03-15 | 21:51

@tipo: de acceptgiro lag al klaar ter ondertekening.

PryzmXL | 04-03-15 | 21:50

Zitten we die dinerbonnen door te spitten, lees ik opeens:
"Provinciale Staten hebben op 25 februari besloten om € 5 miljoen te reserveren om de start van het wielerevenement Giro d’Italia in 2016 naar Gelderland te halen."
gelderland.d66.nl/start-giro-d-italia...

Minder lasten, roeptoeteren de D66-ers dan. De Giro d’Italia kost 2,50 Euro per Gelderlander van zuigeling tot hoogbejaarde.

tipo | 04-03-15 | 21:46

Zo traag was ze niet met op dienstreis gaan en allerlei declaraties. Daar was Traag als de kippen bij.

Romia | 04-03-15 | 21:46

@LetTheSunshine | 04-03-15 | 21:1

Verklaart u nader. Een bestuurder moet voor een website alle middenstanders van Nederland om een offerte vragen?
Dat zijn zo'n 250.000 offertes. Als uw moeder een verjaardagstaart nodig heeft gaat u ook eerst de hele stad af?

Piet Karbiet | 04-03-15 | 21:45

@Graaf van Egmont, punt 2 is natuurlijk van de zotte, wat denkt men staande in de rij wachten op een kroket?.... of in de dienstwagen even naar huis rijden voor de lunch .... nope kids op de opvang , manlief druk,hard en voooral veel van huis bezig!
Dus D`66... Groen links... pvda.. etc... bakfiets hokkie uggs... pffff oja ook die fel gekleurde opblaasbare jassen ook zoiets een airbag voor op de fiets?... die hebben 9 van de 10 al.

AlsBoter | 04-03-15 | 21:41

Er moet wel gezegd worden dat de hotels in Hannover tijdens de Hannover Messe absurd hoge prijzen vragen voor een kamer, eerlijk is eerlijk.

michello | 04-03-15 | 21:37

over het besef dat er honderden XXX in Nederland zijn, omringd door duizenden ambtenaren die ook allemaal wel eens mee willen op dienstreis.

am*dam | 04-03-15 | 21:33

D66 die hadden we binnen het graaiersnieuws van onlangs nog niet veel voorbij zien komen. Mooi dit. Who's next ?

G,I. Jane | 04-03-15 | 21:32

Hebben andere media dit al massaal overgenomen? Staat dit nieuws ook op teletekst net zo snel als Faber?

rien6139 | 04-03-15 | 21:32

.
Ik zou eens uitzoeken welke personen geld kregen voor het maken van die TV serie op Omroep Gelderland ( gepresenteerd door Jochem van Gelder ) of daar geen vrienden of familie van Gelderse D66 hotemetoten tussen zaten.
en wat die TV serie precies kostte en wat er van overbleef

Berthe | 04-03-15 | 21:30

Goed zo van Rossum, WOB ze helemaal kapot stuk. Allemaal, gemeenten, provincies, waterschappen en ministeries, ze doen lekker mee en vreten uit dezelfde ruif. Er gaat bizar veel geld over de balk. Ooit ben ik kort ambtenaar geweest, gelukkig kwam ik na een jaar tot ander inzicht, en ik ben nog nooit zo vaak als toen naar restaurants en naar diverse borrels geweest. Vaak met een stuk in mijn kraag naar huis gefietst. Bottomline is dat er veel belastinggeld over de balk geflikkerd wordt. Ik weet feilloos hoeveel er op gemeentelijk niveau kan worden bezuinigd. Zeker 1/3e van de ambtenaren kan ongezien optiefen en een andere baan zoeken, het draait dan gewoon door. Minder, minder, minder overheid. Zou ook prima een one-issue partijprogramma kunnen zijn, 30-40% minder ambtenaren en dus minder regeldruk. Anyone???

pibasso | 04-03-15 | 21:30

"Gedeputeerde Traag heeft de kosten van een diner en een lunch tijdens een bespreking over
Topsectoren met gedeputeerden van de provincies Overijssel en Noord-Brabant gedeclareerd.
Er is een relatie met de portefeuille van gedeputeerde Traag en aangenomen wordt dat de
gedeputeerde GS heeft vertegenwoordigd en dat bij die gelegenheid een Gelders belang is
gediend.
De declaratie komt als bestuurlijke uitgave voor volledige vergoeding in aanmerking."

Het is natuurlijk prima dat iemand die declaraties heeft nagekeken, maar er blijven dan voor mij 2 vragen over:
1. De controleur neemt aan dat de gedeputeerde GS heeft vertegenwoordigd en dat een Gelders belang is gediend. Hij weet het dus niet zeker?
2. Waarom moeten die gasten altijd in een restaurant bijeenkomen voor een diner of lunch? Hebben ze geen kantoor en kantine in het provinciehuis?

Graaf van Egmont | 04-03-15 | 21:28

Dat van dat luxe leventje tijdens dienstreizen is vaak omdat ze van huis uit niks gewend zijn. waarom zou je er niet van profiteren. Omdat het kan. En ziet dat je baas nog duurder verblijft en eet. De anders altijd zo´n gierigaard.
Omdat het kan.
ritter vn hüpfburg | 04-03-15 | 20:38
.
Ja, bekend fenomeen. Ik maak dit in mijn werk ook vaak mee: tijdens beurzen verblijven we in hotels van 800€ de nacht, etentjes van 1500€ (5 personen) is meer regel dan uitzondering. Het beïnvloedt je keuzegedrag wel als je baas er niet bij is. De een kan daar beter mee overweg dan de ander. Feit is dat als ik mijn creditcard-maximum overschrijdt in de maand ik onherroepelijk mijn baan verlies, dit zou dus ook voor mevrouw Traag (whats in a name) moeten gelden, smerige declaratiegleuf.

PryzmXL | 04-03-15 | 21:28

Heeft ze ook een dochter ?... ik heb AlsBoter jr. in de aanbieding... die haalt het TRAAGe er wel uit.

AlsBoter | 04-03-15 | 21:27

@Van Rossem | 04-03-15 | 19:54
U is een held.
Ja er zijn honderden van dit soort figuren aan het 'werk' en ik hoop dat u zo nu en dan nog een paar WOB-verzoekjes wilt investeren. Eindelijk transparantie! Hoera! Hoera!

michello | 04-03-15 | 21:25

Met reaguren verandert er niks. Beter zelf de politiek ingaan of een lynchmob organiseren.

Diotima | 04-03-15 | 21:23

Het mag gezegd: bij een diner met twaalf personen bij Dining 56 (p.16 van www.geenstijl.nl/archives/images/lunch...) zijn 26 glazen huiswijn geschonken (25 wit, 1 rood), voor een totaalbedrag van € 110,50. Totaalbedrag dus minder dan de prijs van één door Marc V. gedeclareerde fles wijn. Netjes.

henkvaningrid | 04-03-15 | 21:23

IK ben barmhartig en doe alles uit "eigen "zak..@Driewerf Hoezee @Lingo star

AlsBoter | 04-03-15 | 21:23

hoe kleinburgerlijk kun je trouwens zijn door een groep chinezen mee te nemen naar een chinees-indisch restaurant. volgende keer toch maar een fatsoenlijk steakhouse nemen!

sennholz | 04-03-15 | 21:22

Maar komende zaterdag en de week erop komt u ze allemaal tegen in het winkelcentrum om u te overtuigen op hun partij te stemmen. Als ze mij aanspreken reposteer ik altijd met: "Wir sprechen Deutsch" en dan ben ik verder van het gezeur af.

eerstneukendanpraten | 04-03-15 | 21:20

En ik me maar afvragen waar die D voor staat.
Nu weet ik het: Declareren 66.

Banno22 | 04-03-15 | 21:19

@Piet Karbiet | 04-03-15 | 21:16
Het verhaal van Faber BV is belachelijk. Een dikke middelvinger naar iedere zelfstandige.

LetTheSunshine | 04-03-15 | 21:19

Ik vind helemaal mooi. Die Faber, dat is pas erg. Mevrouw Traag heeft vast absoluut heel veel nieuwe in- en vergezichten en concepten mogen ontmoeten. Dat is onbetaalbaar. Dat merkt u als kutburger pas later.

*kleiduivenmachien oppoetsen doet*

Piet Karbiet | 04-03-15 | 21:16

@AlsBoter | 04-03-15 | 20:52
Maar voor hoeveel? En wie gaat dat betalen?
Vragen, vragen vragen...

Driewerf Hoezee | 04-03-15 | 21:14

Hoe ontstaan dergelijke functies nu eigenlijk? Worden die letterlijk verzonnen door verwante hooggestemde? Is er enige vorm van bedrijfsvoering zoals van toepassing bij de betalende derde? Houdt dit circus zichzelf in stand met een vrijbrief op belastinggeld? Met welke leeftijd gaat u met 'pensioen'?

LetTheSunshine | 04-03-15 | 21:14

Nu morgen gelijk mannetje Pechtold een roze plofkap onder de neus duwen en vragen wanneer hij Annemieke gaat weg-jorissen

Berthe | 04-03-15 | 21:13

het schaapjesvolk*

Moussie8971 | 04-03-15 | 21:12

het schaapjesvolk*

Moussie8971 | 04-03-15 | 21:12

Een lid van Provinciale Staten heeft NIETS te zoeken buiten zijn/haar provincie. Dus alles kan op de fiets en je kunt ook thuis eten. Die lap grond een beetje droog houden en af en toe een oehoe beschermen is alles waar je je mee bezig hoeft te houden. Lijkt me goedkoop kunnen.

IQmin100 | 04-03-15 | 21:12

Mark Verheijen,Marjolein Faber, Annemieke Traag en alle politici die sjoemelen, tegen u zeg ik houd de eer aan uzelf en stap op. Het moet is een keer afgelopen zijn dat politici zich onaantastbaar wanen en denken dat de wetten alleen voor de schaapjesvolk gelden.

Moussie8971 | 04-03-15 | 21:10

De Provinciale Staten stammen nog uit de tijd van de trekschuit en de postkoets. Toen Den Haag nog een dag reizen was vanuit de provincie. Uit die tijd stamt ook de regel dat Prinsjesdag op een Dinsdag valt omdat men op Zondag niet mocht reizen en daarna de hele Maandag onderweg was met paard en wagen. Tegenwoordig zijn de Provinciale Staten een overbodige bestuurslaag en kun je vanuit Limburg met de dienstauto met chauffeur in een dag op en neer naar Friesland om een partijtje te swaffelen met Ed Nijpels. Al had dat ook via een videoverbinding gekund.

Osdorpertje | 04-03-15 | 21:09

De weg naar een positie in de politiek.
Het begint bij een jonge vrouw die vindt dat er te weinig speelplaatsn zijn voor de kinderen van de buurt.
Ze gaat met andere bewoners een soort actie opzetten. Praten met gemeente, handtekeningen verzamelen enzovoorts. Dan komen er meer schommeltjes, de actie heeft geholpen.
En wat zeggen de buurtbewoners tegen die vrouw: goed van jou, weet je wat, jij moet in de politiek, jij krijgt dingen voor elkaar. En zo begint het dan. Na de schommeltjes komt er een wandelpad met een brug van niets naar nergens. En dan een paar jaar later op de verkieslijst van de 2e kamer.

Dat is je loopbaanpad naar de landelijke politiek, en dan is de beer los.

Banno22 | 04-03-15 | 21:09

Ik vraag me toch terdege af hoeveel landelijke/provinciale/gemeenteraad en gedeputeerden nu met knikkende knietjes Geefstijl zitten te F5'en, afwachtend op hun publiekelijke schavot.
.
Hulde hiervoor!

PryzmXL | 04-03-15 | 21:08

Als we de bonnetjes zien van de honderden andere Traagjes is de huidige crisis grotendeels verklaard.

de Voorzittert | 04-03-15 | 21:06

Iemand die Traag heet en dan voor innovatie pleit, dat is best grappig. Verder zie ik geen bonnetjes die ophef kunnen cre-eren. Behalve dat de provincie opgeheven moet worden, wegens zinloos gezever op metafysisch niveau zonder enige toegevoegde waarde.

tipo | 04-03-15 | 21:04

@McMarx | 04-03-15 | 20:54

Vind je? Daar ben ik het dus niet mee eens. En guess what: ik bestuur een paar clubjes, waaronder een club waar héél veel publiek geld in om gaat. Toch heilig ik die doelstelling nog steeds en dat lukt steeds beter. De geldstromen drogen op, de publieke opinie wordt steeds beter hoorbaar en zelfs bestuurders zijn niet doof.

Back to the basics. Zouden meer mensen moeten doen!

Reinaert | 04-03-15 | 21:01

Prof. D.A.H. Vintik | 04-03-15 | 20:00
Waarom was Bono nou weer mee??
Jimmydepimmy | 04-03-15 | 20:01

Niet-declarabel: Hij deed deze gig pro-bono!

PryzmXL | 04-03-15 | 21:00

AlsBoter | 04-03-15 | 20:52
Dan ga je er met boter en suiker in.

lingo star | 04-03-15 | 21:00

Ga de geschiedenis eens na van de uitgaven van de koningshuizen en bedenk dat politici zich eigenlijk equivalenten wanen. De arogantie op en top.

Rest In Privacy | 04-03-15 | 20:59

@Reinaert | 04-03-15 | 20:23
Jij leeft in lang vervlogen tijden.

Rest In Privacy | 04-03-15 | 20:54

Ik betaal met veel plezier heeel er veeel belasting zodat de D66 mevrouw gratis koffie kan drinken en nutteloze reizen onderneemt. Niks nada nul toegevoegde waarde. Als ik naar berlijn wil betaal ik ook gewoon zelf.. Waardeloos graaier. Bah Bah bah.

denoorman | 04-03-15 | 20:52

Even snel alles gelezen. Geen speld tussen te krijgen qua procedure en regels en dergelijke. Een Limburgse onderzoekje kan Gelderland zich besparen. Alstublieft Gelderland, geen dank, scheelt weer een paar duizend euro aan belastinggeld.

Wanneer rekenen we politici eens af op basis van resultaten in plaats van plannen, goede bedoelingen, inspanningen en overig geleuter?

Je kunt van Jos van Rey vinden wat je wil, die man heeft echter wel voor Roermond EN de Roermondse burger geweldige resultaten bereikt.

balustrade | 04-03-15 | 20:52

D66 weet wel raad met die Nuon miljoenen.

CoffeePatch | 04-03-15 | 20:52

Ik zou d,r doen ! punt

AlsBoter | 04-03-15 | 20:52

Niemand zit te wachten op Pechtold!

LimbabweFC | 04-03-15 | 20:50

Om te kotsen. Mensen worden steeds verder uitgeknepen en dit tuig leeft the royal life. Van ons geld!

Doc Damage | 04-03-15 | 20:47

Heerlijke reizen naar Berlijn en Californië.
Heb je gewoon nodig als politicus.
En werkelijk waar: elk kopje koffie moet worden betaald door de inwoners van Gelderland.
Bizar.

En nu is het genoeg! | 04-03-15 | 20:46

Ik ben een betrokken reaguurder, maar dit laat ik echt even over aan de lui zondermetmeer vrije tijd. Maar hulde voor het publiceren.

Driewerf Hoezee | 04-03-15 | 20:46

Het voltallige college van B&W van mijn woonplaats ging enige jaren geleden voor 4 dagen naar Finland (op kosten van de taxpoet betaler). Reden bezoek aan Finland: inspiratie opdoen voor nieuwe bouwprojecten.
Jawel dit is waar gebeurd.

Banno22 | 04-03-15 | 20:46

Eerst de reactie van Peggolt afwachten en daarna opbokken. Weg met corrupte politici van de fried air partij!

pluizigkroeshaar | 04-03-15 | 20:46


Tsja, de boven ons gestelden.

*Gebruikt theezakje aan kleerhanger te drogen hangt voor de volgende keer*

Bierosaurus | 04-03-15 | 20:44

Kotsziek wordt ik van deze declaraties.
Op kosten van de belastingbetaler zo'n leventje hebben.

En of we straks nog wel even met z'n allen de broekriem aan willen halen wanneer er minder aardgasbaten naar de staatsruif vloeien.

Fuck You greedy graaiers.

Repelsteel | 04-03-15 | 20:43

Moet maar eens afgelopen zijn. Toen ik als teamleider op een middelbare school wel eens uit eten ging, mocht ik altijd 15 euro pp declareren, de rest kon ik uit eigen zak bijpassen. Waarom kan dat bij de provincie niet?

dr. P. von Orno | 04-03-15 | 20:43

Ik vind die reisjes wel te verdedigen. Hoe kun je nou Gelderland besturen als je nog nooit in Californië bent geweest?

Wim Denkbaar | 04-03-15 | 20:41

Kritiek hierop hebben betekent dat je een populistische ordeverstoorder bent.

lingo star | 04-03-15 | 20:40

Dat van dat luxe leventje tijdens dienstreizen is vaak omdat ze van huis uit niks gewend zijn. waarom zou je er niet van profiteren. Omdat het kan. En ziet dat je baas nog duurder verblijft en eet. De anders altijd zo´n gierigaard.
Omdat het kan.

ritter vn hüpfburg | 04-03-15 | 20:38

Traag van begrip.

boasatlas | 04-03-15 | 20:35

Helsinki:

"Resultaat van de reis

Internationale erkenning van het 'behoud door ontwikkeling' beleid op het gebied van militair erfgoed.
De Nieuwe Hollandse Waterlinie wordt hoog aangeschreven door de overige Europese partners.
Daarbij wordt het aanpakken van de Waterlinie als geheel èn het sturen op kwaliteit als bijzonder
aangemerkt."

Ze hebben elkaar heel hard zitten te feliciteren. "Sturen op kwaliteit, wat een vondst!" Kennelijk niet door de provincie maar door de EU betaald. Maakt verder weinig uit voor wie het echt betaald heeft natuurlijk, maar is zo'n EU-project www.atfort.eu/ nou ook te WOBben?

Arjan | 04-03-15 | 20:34

Onderaan de vierde... 63 MB - kosten om alleen 10 ambtelijke bobo`s een stedentripje naar Berlijn te laten maken, exclusief de reis zelf € 12.900 EX btw. Dat had Strauss Kahn veel beter geregeld.

Feynman | 04-03-15 | 20:34

0,0 % begrip voor de gewone belastingbetaler en dus vinden ze het normaal om zo geld weg te gooien .
Bedankt D66 !

elevator | 04-03-15 | 20:33

Lol! Pag 51.

Schwabische spezialitäten
In het kader van het opsnuiven van de Zuid
-
Duitse
cultuur bracht ons reisgezelschap, als laatste
onderdeel van het programma, op vrijdagmiddag een
bezoek aan de opening van het Cannstatter Volksfest
,
het op een na grootste bierfeest van Duitsland

aanalleskomteeneind | 04-03-15 | 20:32

@Jimmydepimmy | 04-03-15 | 20:01
Hij wilde de handtekening van Timmerfrans.

Godsammekraken | 04-03-15 | 20:32

Duur vreten en zuipen op kosten van de belastingbetaler tijdens het doen van onbelangrijke onbenullige misbare zaken. Bezuinigen en korten doen we wel bij de paupers.

Dit kan ook op een kantoor met een kop automaatkoffie. Bammetjes van thuis. Scheelt al snel een ton per graaier.

doskabouter | 04-03-15 | 20:32

Tweet:
Annemieke Traag heeft geretweet
michiel uitdehaag @MichielUitdehaa · 12 u 12 uur geleden

Minder lasten, meer banen, beter onderwijs #D66. Nog 14 dagen tot aan de verkiezingen. Ga stemmen 18/3, uw stem telt dubbel! @d66gelderland

Annemieke voorspelt dat uw stem dubbel telt.
Waar zou ze die info vandaan hebben?

bodemloos | 04-03-15 | 20:31

Ik lees die TwitterT van mevrouw nog even en daar springen de tranen van in de ogen. Het provinciale D'66 congres (WTF??) over duurzame energie? Het politieke café in bibliotheek Harderwijk?? Man, man, man, ga godverdomme eens aan HET WERK Traag!!

mindless | 04-03-15 | 20:31

Overigens barst de provincie GLD barst van de centen, verkoop NUON etc..
Ze hebben zelfs een afdeling Vermogensbeheer ( dat gaat geld kosten uiteraard, ambtenaren en geld, slechte combi).
De idee om de centen gewoon aan de inwoners van GLD terug te geven is natuurlijk absurd, een wereld op zich die gasten v/d provincie, ken er persoonlijk eentje een vrolijke kerel, met een hoop vrije tijd en altijd op vakantie.
Hoppa, miljarden in de plus :http://sis.prv.gelderland.nl/brondoc/PS/2010/NOTITIE/SIS_9127.PDF

Uw Verzekeringsadvis | 04-03-15 | 20:31

14 Combinatie menu p.p. EUR 350.00
11 Jasmijnthee EUR 24.20
1 Cola EUR 2.20
1 Spa Blauw EUR 2.20
2 Verse sinaasappelsap EUR 5.60
+
Totaal:
EUR 384.20

Vast de Nederlander in het gezelschap dat voor 2 drankjes ging.

Boris die Sauertopf | 04-03-15 | 20:31

Op pagina 67 ook een assistent en wat seniors op reis. Seniors 1100 euro per dag. Assistent 400 euro per dag. Bijna een half maandloon die 1100. O ja totaal 12900 euro. Het was een mooie reis.

aanalleskomteeneind | 04-03-15 | 20:29

Holy shit deze dame heeft echt over al verstand van! En ze heeft meer lintjes geknipt dan alle monarchen sinds 1867 bij elkaar.
En ook nog tijd over om de was op te hangen.

RdeFriesch | 04-03-15 | 20:29

Mens, ga koken!

eerstneukendanpraten | 04-03-15 | 20:28

Helemaal als je wéét dat je bonnetjes openbaar worden: 379 euro per nacht uitgeven aan een hotelkamer. Je reinste waanzin. Ook deze partij (D66) is doodeng.

de Voorzittert | 04-03-15 | 20:28

De hotelprijzen tijdens deHannover messe rijzen de pan uit, maar 379,= Euro per persoon is van een zódanige orde, dat het een verblijf in een hotel in een dorpje rondom Hannover rechtvaardigt.
-
Als hele multinationals het kunnen, dan kan een gedeputeerde het ook.

bisbisbis | 04-03-15 | 20:26

Onverteerbaar! Komen we ooit nog eens van dit soort boevenbendes af? Zoveel mensen die nu in de armoede moeten leven omdat ze al die overbodige bestuurslagen moeten bekostigen. En dat volk leeft als God in Frankrijk.

Arnold9638 | 04-03-15 | 20:26

Jajaja, allemaal lekker boeiend maar wanneer komt hier het "Zwaai hier Ivo en Fred uit"-bericht? Dit nav. datzelfde Nieuwsuur waar jullie zo op zitten vitten vanwege 'wegkijken'.

Nou Geenstijl ook niet wegkijken nu echt blijkt dat Opa Opstelten, de eeuwige leugenaar en z'n kompaan Fredje Teeven zeer zeker wel meer wisten over de deal met crimineel Cees H.

U weet wel, Ivo "een politicus liegt nooit" Opstelten, die nu gewoon glashard blijkt te hebben gelogen. Dat zet al z'n uitspraken (natuurlijk) op de helling.
Dag Ivo, dag Fred, het is nu uit met de pret!

Gazzerop | 04-03-15 | 20:26

een creditcard met bestedingslimiet van 7000 euro. ik weet genoeg.

sennholz | 04-03-15 | 20:26

Nu snap ik dat Pechtold zo voorzichig was bij de vragen (Faber) van vLeeuwen;))

rien6139 | 04-03-15 | 20:24

@Chow | 04-03-15 | 20:07

Wie het nodig acht om tijdens een simpele dienstreis hotels à € 379 p.p.p.n. te boeken moet zich sowieso na laten kijken. Of je nu wel of niet zelf een deel bijdraagt is dan wat mij betreft niet eens meer aan de orde: dan leef je op véél te grote voet ten opzichte van je positie als eenvoudig provinciebestuurder.

Besturen doe je in dit land "sober en doelmatig" is mij altijd geleerd.

Reinaert | 04-03-15 | 20:23

Ze hebben gewoon een *telefaxnummer* +1

Boris die Sauertopf | 04-03-15 | 20:23

@Einde van de Domheid | 04-03-15 | 20:20

Dat is helemaal waar. Zoals ik al stelde: nut & noodzaak kan ik niet beoordelen. Enige wat ik stelde was dat de keuze voor de restaurants niet exorbitant is. Wij gaan zakelijk, (dus van eigen geld!) duurder uit eten. Maar wij voegen dan ook iets toe waar klanten voor willen betalen.

ole guapa | 04-03-15 | 20:22

En dan ook nog dat moraliserende d66-vingertje erbij. Bah.

Van Duyvenbode | 04-03-15 | 20:22

Dit houdt nooit meer op, vandaag leugenaar Opstelten ontmaskerd, blijf vrolijk zitten VVD heeft overal schijt aan, en de reizende gemeenschap parasieten blijven dit ook gewoon doen dit stopt nooit niet.
Net zoals de wettelijk verboden te hoge verhoging van de OZB in vele gemeentes, stopt ook niet, regering doet of ze gek is van niets weten en laten het passeren.

gebrokenvleugel | 04-03-15 | 20:22

ole guapa | 04-03-15 | 20:18
Voor 4 eters.
Er wordt op geen enkele manier aangegeven wie die andere 3 zijn.
Noch wordt de bon gesplitst!

Einde van de Domheid | 04-03-15 | 20:20

@bocikam | 04-03-15 | 20:17
Nee. Vermoed ik.

Rest In Privacy | 04-03-15 | 20:19

379EU voor een hotelkamer en een dienstauto.
Ik heb zelf ook nogal wat buitenlandse beurzen bezocht. Een kamer kostte dan USD120,- en het hotel zat dan vol met medebeursgangers en standhouders. Er stond dan geen dienstaudio en een medewerker klaar.
Ik vind het nogal wat!!!

Einde van de Domheid | 04-03-15 | 20:18

Heb eens even gekeken naar de dinerbonnetjes. Op zich zijn dit geen exorbitante bedragen als je uitgaat van middelklasse restaurants. Dinercouverts tussen de 20 en 30 euro, die betaal ik ook als ik uit ga eten. Over nut&noodzaak van al deze etentjes kan ik niets zeggen.

Hoewel ik als eerste vind dat deze volstrekt overbodige bestuurslaag dient te worden opgeheven (want Libertarier) hebben we het hier niet over flessen van 250 euro.

ole guapa | 04-03-15 | 20:18

We kunnen wel reaguren met zijn allen, maar is er ook maar 1 onder ons die verbaast is dat er graaiers zijn op het pluche?

bocikam | 04-03-15 | 20:17

Op een van die bonnetjes staat ook:
"Kun je uitsluitsel geven over de 3 kamers? In het vervolg ambtenaren zelf laten betalen/declareren"

Antwoord:

"Ik heb nog even navraag gedaan en het is hééééél gebruikelijk om 379 euro voor een kamer te vragen"

Lol. Ik betaal 379 euro per maand voor een bezemhok.

aanalleskomteeneind | 04-03-15 | 20:16

Je wilt niet weten hoeveel gemeenschapsgeld er wordt weggefikt in het meest nutteloze bestuursorgaan van dit land.

raskol | 04-03-15 | 20:16

100 mb per gedeputeerde.Hoeveel van die belastinggeld verbrandings nietsnutten zijn er wel niet.

van stampij | 04-03-15 | 20:13

'niet' naar boven schopt: ""Ik zie NIET in...

Rest In Privacy | 04-03-15 | 20:12

Inderdaad de laatste stuiptrekkingen van Opstelten, straks meer bij Nieuwsuur.
Kan niet anders dan aftreden betekenen... toch... ehh.. o nee, het is NL.

ongelofelijktoch | 04-03-15 | 20:12

Niet het deel 'D66' is het probleem, maar het 'gedeputeerde'. Ongeacht de partij zijn dat de bestuurders met 0,0 aansluiting met de samenleving. Allemaal auto met chauffeur, terwijl het werk van een wethouder in een 100.000+-gemeente minimaal even zwaar en veel belangrijker is. Volgens mij is er geen gemeente met eigen auto's per wethouder, als er al dienstauto's zijn.

Jeugdzorg is bij de provincie weg. Is er ergens in NL al 1 gedeputeerde wegbezuinigd? (Of een voorstel om het in een provincie met 1 minder te doen na 18 maart?)

AlDieKutnamenBestaan | 04-03-15 | 20:11

Ik zie in waarom ik die documenten als particulier zou moeten gaan doorspitten. Zeker, als ik al wel weet dat er bedrog en geprofiteer tussen zit die eigen is aan politici. Ik laat dit graag over aan de betaalde krachten van bijvoorbeeld GS.

Rest In Privacy | 04-03-15 | 20:11

Erg leuk!

Mevrouw66 is erg bezig met over innovatie praten. Ik zie al jaren de resultaten van al dat geouwehoer: niks zippo nada.

Mevrouw, innovatie moet je of DOEN of overlaten aan anderen.

DebraCadabra | 04-03-15 | 20:11

Goed zo GS. Geef die gasten acuut buikpijn door hun gedrag open en bloot te schandpalen.
Per slot van rekening zijn zij 'daders' die belastinggeld gebruiken voor hun eigen gerief maar wel de betrouwbare bestuurder willen spelen.
--
Eigenlijk zou het best een mooi periodiek item kunnen zijn: kies een bestuurder/minister/etc uit, WOB ze, en plaats het online. In no-time worden jullie de gesel van politici en dwingen jullie hen hun gedrag aan te passen.

appeltjesgroeneweide | 04-03-15 | 20:09

Ga zelf eens aan de journalistieke plicht zou ik zeggen in plaats van de handel af de schuiven op de hardwerkende reaguurder. En we kunnen het miet over laten aan beroepswerkelozen zoals Bakito, Supermattie en Rasta. Over de laatste gesproken is die alweer ontsnapt of zit ie nog vast in paviljoen 11?

mindless | 04-03-15 | 20:09

Het enige dat gaat helpen is een vaste reiskosten vergoeding per reis (10% van het ticket if treinkaartje). Daarboven is alles voor eigen rekening. Moet u eens opletten hoe rap het afgelopen is.

Wees_eens_creatief | 04-03-15 | 20:08

Een budget geldt dus niet voor politici en een crisis? Ach, we doen het toch voor volk & vaderland?

fingers | 04-03-15 | 20:08

Reinaert | 04-03-15 | 19:59

De kosten
voor de hotelovernachting zijn € 379,- per persoon. Conform de Reisregeling buitenland tarieven
per 1 oktober 2013 zal mevrouw Traag een deel van de hotelovernachting zelf betalen.

Chow | 04-03-15 | 20:07

whats in a name

Cousin Eddie | 04-03-15 | 20:06

Heilbot, Tournedos, mevrouw weet wel wat ze eet van onze centen. Ook D66 is dus afgevallen voor mij. Wat een graaiers. En dan die " dienstreizen"... Waarom moet in Godsnaam een gedeputeerde van een provincie op reis in het buitenland? Wat is dat voor onzin ?

070 | 04-03-15 | 20:05

Of/
Opstellen gaat weer eens op zijn bek op de NPO 1.

mindless | 04-03-15 | 20:03

Prof. D.A.H. Vintik | 04-03-15 | 20:00
Die Floriade gaat nog eens heel groot worden.

BombaAriba | 04-03-15 | 20:03

haha@Jimmydepimmy | 04-03-15 | 20:01
Voor Unicef?

Prof. D.A.H. Vintik | 04-03-15 | 20:03

Geen enkele verrassing dit natuurlijk. Onze politieke kaste houdt elkaar tcoh wel de hand boven het hoofd, zelfs over partijgrenzen heen. Dan bindt je de kat op het spek en zijn dit de gevolgen.

Hebben we het nog niet eens gehad over het deel van de ijsberg wat aan de andere kant van het oppervlak zit. Boven water steekt het arrogante of onhandige gepruts van doorzichtige malversaties uit zoals deze. Onder water en onderhands hebben we het elkaar toeschuiven van opdrachten en benoemde baantjes binnen overheid, semi-overheid en semi-semi-overheid. Geheel legaal betaald uit geroofd inkomen.

Godsammekraken | 04-03-15 | 20:02

Met zoveel werkeloosheid onder de reaguurders ("Allemaal afgepakt door die buitenlanders!!11!!1"), moet dat klusje in een dag geklaart zijn! Heel goed van Rossum!

Wees_eens_creatief | 04-03-15 | 20:02

Prof. D.A.H. Vintik | 04-03-15 | 20:00
Waarom was Bono nou weer mee??

Jimmydepimmy | 04-03-15 | 20:01

Bij de Chinees hebben ze tenminste geen flessen wijn van 100+ euro.

je postbode | 04-03-15 | 20:00

Hotelovernachtingen van € 379,- per persoon. Dan hoef je dus zo'n PDF niet eens meer verder door te spitten maar mag je meteen door naar de conclusie: *graaier* en meer niet.

Biertje van der Roest zal wel jaloers zijn: zó moet het Biertje!

Reinaert | 04-03-15 | 19:59

Misschien hadden we deze 103 MB aan ellende beter als torrent kunnen aanbieden.

Feynman | 04-03-15 | 19:57

"Een jaar lang gratis chagrijn". Briljant!
Helaas heb ik daar deze bonnetjes al niet eens meer voor nodig...

Jimmydepimmy | 04-03-15 | 19:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken