achtergrond

Geenstijl

NS & ProRail nemen groter risico op tunnelramp

oie_mVeBgixpJPEe.jpgBenieuwd waar vandaag de spoorregeling standje burgeroorlog gaat. Het is tot nu toe elke werkdag raak. Gelukkig gaat de NS maatregelen nemen. Samen met ProRail, Rover en het ministerie willen ze soepelere veiligheidsmaatregelen voor tunnels. Zodra er één rookmelder afgaat, ligt het treinverkeer in de Schiphol stiller dan de passagiers van MH370. Maar dan voor een langere periode. Kortom, niet meer janken als kleine meisjes wanneer er veiligheidssignalen gaan loeien. Nou, GeenStijl, de spoorlui nemen maatregelen om vertragingen tegen te gaan. Goed, toch? Nee? Niet goed? Is het weer niet goed, zure zeikstengels? Nee, het is inderdaad niet goed. Dat de railsverantwoordelijken maatregelen nemen om vertragingen tegen te gaan, appreciëren we. Maar is dit echt de beste maatregel die je kunt nemen? De grootste recente storingen, bij Utrecht, hadden te maken met onsamenhangende software en een geknapte bovenleiding. Waarom daar niet in investeren? Maar nee. In plaats van reizigersveiligheid te vergroten door verouderd materiaal, software en systemen te verbeteren, wordt de reizigersveiligheid juist verslechterd. Kortom, dit plan faalt weer harder dan een intercity die met 120 kilometer per uur tegen een blaadje aan rijdt. Wij geven het op. De NS en ProRail kunnen officieel niks. Tjoeke tjoeke faalhazen.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.