Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. ONTRUIMING BUNGEHUIS

Yes! We zijn begonnen. De krakertjes van het prachtige Bungehuis, waar je vroeger mocht roken tijdens colleges Moderne Letterkunde van de faculteit Neerlandistiek olv de veel te vroeg overleden genius Anthony Mertens, gaan er weldra uitgemept worden door De Sterke Arm. Chips! Bier! Nootjes! Developing...
Update: En we zijn binnen!
Update: Beroepskrakers naastgelegen Vrankrijk tonen zich niet solidair en kijken verveeld uit hun raamvensters. 0000bunge.jpgEerste krakertjes verlaten het pand.
Update: Harde kern krakertjes weigert pand te verlaten en heeft zich "ingehaakt".
1111vrankrijk.jpgSCHERMFOTO: Kraaktuig Vrankrijk wordt vervelend. Politie plaatst zwarte racistische apartheidsschermen. Tijd om De Jantjes te bellen en de boel schoon te vegen.
Update: Game, Set & Match voor de ME. Bungehuis leeg. 46 arrestaties.

Reaguursels

Inloggen

roflastc | 25-02-15 | 12:17
Zal het mijn kinderen vertellen dat hun leeftijdgenoten die toevallig hebben doorgeleerd aan de UvA en daardoor arts,notaris of notaris kunnen worden met dank aan het vele gratis verstrekte studie geld,hen beschouwen als genetisch afval.
Patjepejer dat ben je.
Mein Kampf pas gelezen zeker.

swassannuf | 25-02-15 | 13:21

Wordt er eens geprotesteerd tegen regenten, snappen de vuilnisophalers van GS er weer geen reet van. Deze aanstaande artsen, advocaten en notarissen die jullie genetisch afval het naar de zin moeten maken willen dat de UvA de studies verbeterd zodat men de titel na diploma ook echt waard is en dat de universiteit een modern instituut is. De sherryslobberaars van het bestuur intresseert dat geen reet zolang het collegegeld maar vloeit en ze lekker rijk zijn voor hun feerieke feestjes op de uni. Protest is volslagen terecht, vergeet niet dat er aardig wat docenten achterstaan en dit allemaal gaat over prutbeleid van het bestuur hea.

roflastc | 25-02-15 | 12:17

Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 16:16
Alsof je daar die enge UvA voor nodig hebt om 50+% belastingbetaler te mogen worden.
Frus,

swassannuf | 25-02-15 | 12:02

Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 16:16
Huilebalk.

swassannuf | 25-02-15 | 11:58

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 14:28
+10

swassannuf | 25-02-15 | 11:57

DeNieuweRegisseur | 24-02-15 | 13:48
Bedankt,U bent voorzitter van de jury?

swassannuf | 25-02-15 | 11:50

Mensen hier geloven nog dat Nederland democratisch is en dat het malieveld werkt?
Er zal niets veranderen tot we die hele zooi eruit gooien in den haag, je kunt poetsen wat je wilt maar als je het water niet vervangt dan is je vaat nog niet schoon

Care | 24-02-15 | 21:36

Volgens mij studeren en werken de meeste, zijn het de toekomstige 50+% belastingbetalers, pensioen op de 73 maar dan wel zonder het vermogen van de babyboemertjes. Misschien heb ik het mis en is het allemaal werkschuw dreadlocks tuig. Ik zit momenteel in de universiteittsbieb, waar het elke dag propvol zit, en ik tel nul krakende dreadlocks maar goed.

Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 16:16

Ja. Sowieso is de houding van gs en ze reaguurders waar ze zo trots op zijn wat aangaat studenten of gestuurdeerden (o zo atheïstisch maar elke wetenschapper is een elitaire Linksmensch) heel raar. Ook in deze discussie lijken ze niet te vinden dat het bestuur van de UvA zo goed os of dat het onderwijs in ned geen enkele aanpassing behoeft nog menen ze tegen vrijheid van meningsuiting te zijn. Het is gewoon een afkeer van studenten.

Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 16:13

Fantastisch dit, "wij Nederlanders" roepen het hardst dat wij "Vrijheid van Meningsuiting" kennen en dat wij "Een Vrij Land" zijn. Telkens weer blijkt dat wij het meest bekrompen landje zijn!!

Deze mensen voeren aktie voor hun principe EN DAT MAG IN EEN VRIJ LAND!

Deze mensen hebben een mening EN DAT MAG IN EEN VRIJ LAND!

Waarom wordt hier bij GS alles afgeschoten wat "links" of "rechts" of "welke kant dan ook" reageert??

Wat een vrijheid hier en maar roepen dat we in een democratie wonen, respect, vrijheid????!!!

Deze lege woorden moeten door de mensen zelf ingevuld worden middels daden!

rowe | 24-02-15 | 15:54

Het bestuur van de UVA moet miljoenen bezuinigen vanwege falend (PvdA) management en baasjes. De medewerkers zijn dit protest begonnen en dit is overgenomen door de studenten. Wier gebouw onder hun kont vandaan werd verkocht en de studies werden ineen geschoven om kosten te besparen. Engels bij Nederlands enz. zonder plan en overleg over de Kwaliteit. En laat dát nou net de inzet zijn GOKTrommelkiller. Kwaliteit van onderwijs. Er is maanden overleg met de bestuurders geweest zonder resultaat. En dat GOKtrommelgiller was nou net een van de grote argumenten waarmee studenten in het nieuwe feodale leenstelsel werden gerommeld door Jet Bussemaker. ( PvdA) De kwaliteit van het onderwijs kon door meer inzage in de financiële zaken en begroting gunstig beïnvloed worden. Een groot bedrog dus. Terecht dat die studenten pissed off zijn.

ristretto | 24-02-15 | 15:06

Goktrommelkiller,
Blijf jij alsjeblieft uit mijn comfortzone. Liever gezegd blijf uit ieders comfortzone. Hutje op de hei lijkt me wel wat. Ver weg van het echte leven en de realiteit.
Zucht. Ik zal het nog een keer proberen.

Je hebt gelijk. Aai over de bol. Speen er in.

ristretto | 24-02-15 | 14:57

Boeie, de Bungehuisbezetters ageren tegen de Maagdenhuisbezetters die nu de lakens uitdelen in de Geesteswetenschappen. Lekkere vage studies. Ga is een behoorlijk vak leren kutjes ende kutstudentjes en maak je eige is druk om IS of zo omhooggevallen provincialen die naar de Grote stad zijn verhuisd voor een kansloze studie op de arbeidersmarkt. Vage eikels. Ga de ME maar helpen Romeinen het land uit te trappen in Feyenoord donderdag dan doe je nog wat nuttigs.

IndoFortuyn | 24-02-15 | 14:44

@ Goktrommelkiller | 24-02-15 | 14:28
En u scoort voorlopig het allerdomste comment van vandaag.

dutchdj | 24-02-15 | 14:35

@goktrommelkiller. Maak nie uit wat ik zeg, jij begint gewoon van 'allemaal tuig dat dood moet landverraders, ben het met me eens of je bent moslimtalibanwimkok. Ik blijf bij me eerste opmerking; ik hoop dat je een trolley bent.

Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 14:33

Dom rechts volk zit hier weer tussen zeg, verdiep je eens waarom er door de studenten gedemonstreerd en bezet wordt, en blijf anders lekker 'hard aan het werk' achter je bureau bij dat kut baantje van je. Stelletje rechtse paupers hier, zum kotsen.

dutchdj | 24-02-15 | 14:30

@Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 14:15
.
Je praat feces, die hele uva is een links bolwerk dat allang ontmanteld had moeten zijn.
De linkse haat straalt van dat instituut af.
Het brengt fopwetenschappers voort.
Het doet foponderzoeken naar n-iet bestaande problemen.
Het ondersteund terreur, vrouw-ongelijkheid, islamisering, etc etc.
Het is een broeinest van links tuig.
De mensen die daar vanaf komen dienen eerst een heropvoeding te krijgen voor ze als normaal mens kunnen denken.
Ze zijn volledig links geindoctrineerd.
Levensgevaarlijk voor je land zulke indoctrinatie-instituten.
En jij loopt dat hier wat te verdedigen!

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 14:28

Nope. Ben en stem niet Links.

Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 14:15

Stel; er zijn al zeker 10 jaar grote misstanden op de universiteit waar jij les geeft of studeerd. Via het bestuur en de politiek, inclusief alle placebo medezeggenschapsraden, lukt het niet dit serieus aan te kaarten. Wat te doen? Als je ff je weerstand tegen hoogopgeleiden laat varen en probeert je voor te stellen dat er echt iets structureel mis is met het bestuur van de/je universiteit. Wat doe je dan?

Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 14:15

De straat optrappen zonder studeersubsidie en/of uitkering.

bahnhof zoo | 24-02-15 | 14:10

@Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 13:12
.
Ik ruik opeens een heel penetrante linkse poeplucht.
(snel weg rent)

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 14:09

waarom wordt er niet opgetreden tegen dit valszingend schorriemorrie? Zijn dit studenten met een beurs? Afpakken dan, je hoort op school te zijn.

-Wil- | 24-02-15 | 14:07

Hey-Ho, CvB!
Hier krijg je problemen mee!
Hey-Ho, CvB!
Dit geweld was niet OK!

geylegerrit | 24-02-15 | 14:07

Verhaal is simpel.
Rechter heeft gesproken.
Gebouw moet ontruimt worden.
Stinkende links studenten-gajes hindert de politie bij ontruiming en worden derhalve verzocht te vertrekken.
Dat doen ze niet, weigerachtig en zogenaamd vreedzaam als ze zijn, dan verdrijft de politie ze in dit geval nog met zeer zachte hand uit die straat.
.
Kan meneer gebrokenvleugel (ah wat zielig) wel roepen dat het zogenaamd lieve studenten zijn, niets is minder waar.
Het blijven vuile linkse provocateurs.
Ze tolereren geen gezag en gaan de confrontatie aan met de politie.
Aan hun uiterlijk zelfs zijn op km's afstand te herkennen.
Foezelhaar, vlasbaardjes, plo sjaaltjes, rugzakjes (pgb?) capuchons, dreadlocks, etc etc.
Om van te braken dit volk, zeker als ze in je comfortzone komen.

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 14:01

Dat draadloos internet voor sommige een argument (voor? tegen? Kweenie) is, geeft aan hoelang zij al niet op een universiteit zijn geweest.

Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 13:49

@swassannuf | 24-02-15 | 13:41
Gefeliciteerd, u bent genomineerd voor slechtste troll van de dag.

DeNieuweRegisseur | 24-02-15 | 13:48

Maar hadden die linkse niet met autoriteit om kunnen gaande doorgeleerde gratis studiegeld ontvangende raddraaiers zonder diploma wel wifi?

swassannuf | 24-02-15 | 13:41

De steigerpaalbrigade van Vrankrijk slaapt blijkbaar overal doorheen. Misschien wel beter voor de sfeer ook.

Ad Hominem | 24-02-15 | 13:26

Hoor net dat Berlusconi onderweg is naar het Bungahuis om de daar aanwezigen er zelf uit te knuppelen

Ad1617 | 24-02-15 | 13:26

Terwijl de echte Nederlander aan het werk is staan deze linkse raddraaiers goverdegloeiende ons belastinggeld te verbranden door enorme politie-inzet te vereisen.

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 12:57

Dat jij aan het werk bent ga je niemand wijsmaken, of ben je gewoon een betaalde rechtse trol om deze geweldloze demonstratie van studenten, uit alle politieke richtingen in een vies daglicht te stellen, om je rechtse geweldscultuur te verhullen.

gebrokenvleugel | 24-02-15 | 13:18

Hmmm, post vanaf me tel. Taal is ietwat scheef.

Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 13:14

Et kalifaat past je beter dan je zelf doorhebt.

Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 13:13

@goktrommelkiller. Ik hoop maar dat je een trolley bent anders wil ikje ff wijzen op je facistische neigingingen heb. (Bepalen wie wel en wie niet echte Nederlanders zijn, ontzegging van recht op protest, regels boven mensen, geweld verheerlijken enz enz enz)

Fatbirdsdontfly | 24-02-15 | 13:12

Goktrommelkiller, lees je eens in voordat je begint te stomen en te briesen: TheEgg | 24-02-15 | 11:48
Wie zijn hier nou de saboteurs? Demonstrerende studenten of het universiteitsbestuur dat de zakken vult en het Bungehuis verkoopt ten koste van goed onderwijs? En waarom moet de ME er aan te pas komen? Omdat het universiteitsbestuur liever eigen studenten laat arresteren dan naar hun zorgen te luisteren.

Diotima | 24-02-15 | 13:08

-weggejorist-

markruttos | 24-02-15 | 13:07

Goktrommelkiller, verdiep je eens ergens in, doe eens je kop in je aars stoppen. Je praat al poep dus dat is een goed begin.

Zit alles live te volgen. Studenten die een punt hebben worden keurig teruggedrongen.
De meeste studenten hebben dure kleren dassen en tassen. Zo krakerig is dit dus niet. En nogmaals terecht protest. Volgens de bezetters is het gebouw intact gelaten. We zullen zien.

ristretto | 24-02-15 | 13:04

Moeten deze linksigen geen ramen gaan ingooien bij PVVers?
Kom op, jullie kunnen het!

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 13:00

Goed dat studenten demonstreren tegen die graaiers in de top.

kicktherabbit | 24-02-15 | 13:00

@Goktrommelkiller | 24-02-15 | 12:52
Heb ik ooit gezegd dat ik aan hun kant sta? Nee. Het leven is ook niet zo zwart/wit dat je per se een kant moet kiezen. Wel vind ik dat de ME in dit geval te snel te hard optreedt.
.
Er zit een groot verschil tussen het verstoren van de openbare orde en het hinderen van anderen en het stilzitten op een stuk straat, die reeds is afgesloten en waar nog voldoende ruimte voor de ME was om met busjes langs te rijden.
.
De situatie wat betreft Feyenoord is volledig onvergelijkbaar daar zij het met geweld uitlokten en het dan ook verdiende om neergemept te worden.
.
Ps: Mensen die je niet kent beoordelen op basis van uiterlijk? Erg volwassen.

DeNieuweRegisseur | 24-02-15 | 12:59

Terwijl de echte Nederlander aan het werk is staan deze linkse raddraaiers goverdegloeiende ons belastinggeld te verbranden door enorme politie-inzet te vereisen.
.
Deze mensen willen moedwillig de maatschappij saboteren.
Opsluiten die handel, voer voor psychologen is het.

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 12:57

Hoeiboei, wat een geweldsorgie. Zeker nooit bij een huldiging van Ajax geweest? De studenten doen niets en de ME vindt het ook wel prima. Maar goed, Pritt ruft blijkbaar een bruine streep in zijn onderbroek van alle commotie. Laat die Jantjes lekker het Kalifaat gaan schoonvegen anders.

Ad Hominem | 24-02-15 | 12:56

@DeNieuweRegisseur | 24-02-15 | 12:43
.
Het claimen van de openbare weg en niet opvolgen van politiebevel is ook ontoelaatbaar, zelfs strafbaar!
Waarom sta jij aan de kant van deze in het ongelijk staande linkse stinkerds?
Je ziet al aan hun uiterlijk dat het provocateurs zijn.
Weigeren te vertrekken=klapjes vangen.
.
Wel zeiken tegen de die feyenoord fans en het geweldig vinden dat ze gemept worden door de ME.
En u opeens huilie huilie doen als de ME nog geen tik heeft uitgedeeld tegen deze vieze smerige.....
Ik heb eerder medelijden met de ME dat zij deze vieze verwaarloosde zwervers en radikalen moeten aanraken om ze tot weggaan te bewegen.
Je zou er een enge ziekte van kunnen oplopen, op zijn minst een infectie met e-coli.
Man wat walg ik van die lui.

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 12:52

Waarom haalt politie spandoeken weg? Is helemaal geen gerechtelijk bevel voor. VvMU.
Feynman | 24-02-15 | 12:41
Omdat Nederland fascistisch wordt. Wel zo makkelijk.

Diotima | 24-02-15 | 12:52

Iemand is gewond geraakt door een paard.
Kan me niet herinneren dat het smijten met paarden onderdeel was van de geweldsinstructie?

Driewerf Hoezee | 24-02-15 | 12:50

Diotima | 24-02-15 | 12:30
Het is verkocht en krijgt een andere bestemming. Neemt niet weg dat er op dit moment nog gewerkt en gestudeerd wordt en dat mensen die niets met het UvA bestuur te maken hebben niet bij hun spullen kunnen. Je wilt het bestuur aanpakken? Pak het bestuur dan aan en zet je tent op in de boardroom.

Weird Guilders | 24-02-15 | 12:47

Groene haren, onverzorgd uiterlijk en Palestina sjaals, je weet weer genoeg.

Gaul Shaarad | 24-02-15 | 12:44

-weggejorist-

markruttos | 24-02-15 | 12:43

@Goktrommelkiller | 24-02-15 | 12:35
Mijn god, lees je beter in voordat je reageert. "[..] die op geweld uit zijn". Alle studenten en sympathisanten zaten zojuist stil op de grond en riepen "Geen geweld". De ME daarentegen was aan het uitlokken, mensen aan het duwen, wegtrekken en aan het dreigen met paarden.

Ofwel, praat geen onzin.

DeNieuweRegisseur | 24-02-15 | 12:43

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 12:35

Doe normaal zeg als ze op geweld uit waren hadden ze allang het Bungehuis gesloopt of in brand gestoken, tot aan nu zie je niemand van de studenten enig geweld gebruiken.
De politie probeert wel de lont in het kruitvat te krijgen.

gebrokenvleugel | 24-02-15 | 12:41

Waarom haalt politie spandoeken weg? Is helemaal geen gerechtelijk bevel voor. VvMU.

Feynman | 24-02-15 | 12:41

Mag er een lange lat op dit brilletje?

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 12:37

@gebrokenvleugel | 24-02-15 | 12:24
.
Het zijn geen studenten, dit zijn gecapuchonde linkse stinkerds die op geweld uit zijn.
Zoals linksen altijd op geweld uit zijn.
Er op los rossen, dat is wat de ME moet doen met deze provocateurs!

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 12:35

auto doordrukken en op handrem en versnelling voor ingang bungehuis zetten

limburgs_frietjuh | 24-02-15 | 12:35

Vroeger bij de kroningsrellen hadden ze de paarden zomaar weg ik meen dat ze dat met dartpijltjes en vuurwerk deden.
Het is jammer de politie had zich moeten beheersen het was vreedzaam tot nu toe.
Ze lokken geweld uit waarschijnlijk vooropgezet, om later de vreedzame demonstranten weg te zetten als links krakertuig, typisch rechtse geweldspolitiek.

gebrokenvleugel | 24-02-15 | 12:34

@Politie nu duidelijk escalatie aan het uitlokken.
gebrokenvleugel | 24-02-15 | 12:27
.
Jij en je ongewassen linkse stinkvriendjes met hun gore dreadlocks en grote bek zorgen voor overlast.
Een rechter heeft besloten dat het gebouw ontruimd wordt, dan wordt het ook ontruimd.
En terecht!

Poch!

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 12:33

Weird Guilders | 24-02-15 | 12:19
Het Bungehuis waar gewerkt wordt aan onderzoek en onderwijs? Wees kritisch, die onzin moet je niet slikken. De UvA heeft dat gebouw aan een vastgoedontwikkelaar verkocht.

www.aedesrealestate.nl/nl/projecten/10...

Diotima | 24-02-15 | 12:30

Politie nu duidelijk escalatie aan het uitlokken.

gebrokenvleugel | 24-02-15 | 12:27

The_Challenger | 24-02-15 | 11:55
Echt, hoe kan je een (naar ik hoop) marginale groep moslimstudenten van de VU die hun universiteit Israël-vrij (geen academisch standpunt, me dunkt) willen vergelijken met wat linksige studenten van de UvA? Jij kan je wel beroepen op heersende wetten en regels, maar weet je ook waarom die studenten het Bungehuis bezetten? Kijk, Nederland werd ook door opstand onafhankelijk omdat ze de wetten en het bestuur onrechtvaardig vonden. Lees wat TheEgg | 24-02-15 | 11:48 zegt.

Diotima | 24-02-15 | 12:25

Zijn goed bezig de studenten geweldloos maken ze hun punt goed duidelijk, heel de politiek en Nederland zal het nu weten.
Politie probeert nu escalatie uit te lokken door zittende demonstranten op te pakken, met paarden proberen ze te intimideren.

gebrokenvleugel | 24-02-15 | 12:24

Het rancuneuze toontje van pritt bevalt me niet. Tegelijkertijd kan ik ook de actie niet goedkeuren. Waarom het Bungehuis waar juist gewerkt wordt aan onderzoek en onderwijs? Verzet tegen het UvA bestuur is altijd goed maar zorg dan ook dat je actie meer gevolgen heeft voor het bestuur en minder voor studenten en omderzoek.

Weird Guilders | 24-02-15 | 12:19

@Driewerf Hoezee | 24-02-15 | 11:26
Even rectificeren. De boel schijn ongeschonden te zijn binnen en opgeruimd volgens een Kerel.

Driewerf Hoezee | 24-02-15 | 12:19

het liefst zou ik zien dat de groep buiten zich tegen de politie zou keren en het pand opnieuw ingenomen wordt.
normaal zou een demo invloed moeten hebben en op zijn minst gehoord worden.
echter in dit land heeft de elite een giga plank voor de kop.
hoog tijd dat die eraf getimmerd wordt

limburgs_frietjuh | 24-02-15 | 12:18

The_Challenger | 24-02-15 | 11:55
Dat betreft de VU, niet de UvA.

Diotima | 24-02-15 | 12:09

@ristretto | 24-02-15 | 11:58
En zo te horen moeten de plafonds open.

Driewerf Hoezee | 24-02-15 | 12:00

Lol. Een van de bezetters, die overigens lekker onder de douche was geweest en zijn haar had geföhnd, bezeerde dat er nog ongeveer 30 mensen verstopt zouden zijn in het gebouw.

ristretto | 24-02-15 | 11:58

Die 'studenten' op de stoep lijken me eerder middelbarescholieren. Groen als gras.

Guido | 24-02-15 | 11:58

@Diotima | 24-02-15 | 11:48

Als een Godwin terecht is heb ik daar geen problemen mee, maar je verdedigt nu een groep mensen die het liefste de reichskristalnacht over willen doen als het aan hun lag.

www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=uva+joden...

The_Challenger | 24-02-15 | 11:55

Terwijl ze voorkomen dat de arrestantenbus weg kan rijden door em te blokkeren staat er een student vlak achter een politiepaard op dat beest zijn billen te tikken. Zo'n beest is heel geduldig, maar als het gaat vervelen dan gaat ie schoppen.

Dhr. de Wit | 24-02-15 | 11:55

@(c)ZWITSUL | 24-02-15 | 10:57
Tja, ze proberen al maanden om in gesprek te gaan. Als het bestuur dan gewoon botweg weigert, wat moet je dan? Ik vind bovendien dat er een heel groot verschil is tussen deze bezetting en jouw voorbeeld van blokkeren van wegen. Het verschil is dat ze nu de organisatie treffen waar ze tegen ageren, die blokkering treft vooral anderen. Zouden ze een niet-universiteitsgebouw bezetten dan mag er van mij ook meteen met grof geweld ontruimt worden. Dit is wat mij betreft volledig binnen proportie.

Dit soort besturen bestaat uit baantjesjagers uit de -molen, die vooral andere dingen aan het doen zijn als wat ze zouden moeten doen. Het nieuws staat al jaren bol van de beleggende woningbouwers, "vastgoedprojectjes" van scholen, enz. Na er een puinhoop van gemaakt te hebben incasseren ze nog even een gouden handdruk en hop, naar de volgende plek om te verkloten. Dat soort tuig hoort maar op 1 plaats: Tegen de muur. Dan is zo'n bezetting eigenlijk nog redelijk mild.

TheEgg | 24-02-15 | 11:48

Omdat dit keurige Amsterdamse studentjes met een rollende r zijn betekent niet dat deze mensen geen taakstraf of boete mogen krijgen.

DaRealSwag | 24-02-15 | 11:48

Ad Hominem | 24-02-15 | 11:26
Amen!
_
Die studenten komen op voor goed onderwijs en fatsoenlijke inspraak. Ieder die lollig over de ontruiming doet, de studenten weg zet als radicale nietsnutten, had vast ook met bier en nootjes naar de Reichskristallnacht kunnen kijken want ordnung muss sein en foei onwelgevallige meningen jegens het bestuur. Zo, ga nu maar 'Godwin' roepen.

Diotima | 24-02-15 | 11:48

Gutgut Prittekind, de enige toon die ik kan bespeuren in de GS-stukjes over het Bungehuis is die van rancune... Hebben ze je daar zo gepest, Pritt?

Snokky | 24-02-15 | 11:42

@eerstneukendanpraten | 24-02-15 | 09:58

Daar protesteert dat tuig tegen. Het gaat ze niet snel genoeg

The_Challenger | 24-02-15 | 11:37

Van Der Laan doet een G Nekschotje.
Lang leve de corruptie, waar een klein land groot in kan zijn.
.
Zoals andere reaguurders al aangeven, het wordt tijd voor nieuwe universiteiten nu de studenten klanten zijn geworden. Als studenten slim zijn gaan ze gewoon lekker in het buitenlans studeren, goedkoper woirdt het er hier toch niet op. Kunnen ze lekker in hun studieland blijven hangen. Dan kan Nederland zich mooi profileren als kennixland

General McAuliffe | 24-02-15 | 11:33

Allemaal D66 stemmertjes wakker geworden.

gebrokenvleugel | 24-02-15 | 11:27

Jaja, 'linkse' mensen met hun 'criminele' activiteiten. Blijf vooral de rechtse bankenlobby rimmen en sponsoren met je belastinggeld. God weet dat die zich altijd aan de wet houden.

Ad Hominem | 24-02-15 | 11:26

Ontruiming voorbij zegt de AT5 meneer.
Stel je eens voor wat een zooi het daarbinnen is na de logeerpartij van al die blowende worldpeace linkse blijblijmaniakken. Of ben ik nu te stigmatiserend enzo?

Driewerf Hoezee | 24-02-15 | 11:26

Hee jo, Captain Jack nu.

Driewerf Hoezee | 24-02-15 | 11:17

Ik hoor een variant op 'alle Duitsers zijn homo'.
VERZINT eensch wat nieuwsch!

Driewerf Hoezee | 24-02-15 | 11:17

Fok. Mis ik de beste nog. Zijn het soms allemaal schoppen(de)boeren?

Barry Hay | 24-02-15 | 11:17

Ik zie daar de ruitenheer. Is de hartendame ook van de partij? Of zij inmiddels de jokers ingezet.

Barry Hay | 24-02-15 | 11:16

Ach ja, ze zouden eens protesteren voor beter onderwijs. SLAAN!

wapster | 24-02-15 | 11:15

Als deze beschamende vertoning voorbij is, dan kan Blutsemaker haar borst nat maken.
Ze had met de invoering van het leenstelsel beloofd dat er meer inspraak zou komen en studenten ook meer te vertellen zouden krijgen, voor wat betreft de begroting, als prikkel voor meer kwaliteit.
Het college van bestuur (pvda) gesteund door v/d Laan (pvda) en Blutsemaker(pvda) zullen het nog moeilijk genoeg gaan krijgen met dat idiote machtsvertoon.
Het is natuurlijk een veeg teken dat docenten, met een vaste aanstelling, wel durven te zeggen wat er mis is en de 60% flexwerkers dat niet durven uit angst hun baan te verliezen.

Bierosaurus | 24-02-15 | 11:15

Redactie GS doe eens wat minder saai !
Lichtstadfan | 24-02-15 | 11:11

tieten tieten tieten !

(c)ZWITSUL | 24-02-15 | 11:14

Kudt Zit ik naar dat oersaaie AT5 journaal te kijken dommel ik in slaap en klap op mijn toetsenbord. Het halve alphabet staat in mijn voorhoofd.
Redactie GS doe eens wat minder saai !

Lichtstadfan | 24-02-15 | 11:11

Laat ze toch lekker, wat een verademing, eindelijk iets zonder schieten

priwax | 24-02-15 | 11:10

Erg raar dat Geenstijl tegen deze studenten ageert, die beter onderwijs willen en minder nepotisme daarin.

Ommie de HaatMoker | 24-02-15 | 11:07

@wapster | 24-02-15 | 10:56

Wat heeft dit met eigen kinderen te maken? En ja als mijn kinderen dit deden hadden ze ook uit het bungehuis gehaald mogen worden. Ook hardhandig als ze zich zouden verzetten. In ons huis gelden onze wetten. In de openbare ruimte en op straat de wetten van de Staat der Nederlanden. Hou je je daar niet aan kun je repressailles verwachten ja.
Wat zou er gebeuren als iemand van de PVV jouw huis bezet?
Of een moskee in aanbouw?

The_Challenger | 24-02-15 | 11:05

Deze studenten, die overigens door veel medewerkers worden gesteund, zijn helemaal niet zo links. De Bestuurders geven geen inspraak en transparantie waar dit wel is vastgelegd.
Bezetten is een middel na maandenlang praten. Eindelijk mensen met ruggengraat en principes. Het hoeven niet jouw ideeën te zijn maar waardeer ze een positief deze jonge mensen.

ristretto | 24-02-15 | 11:01

@(c)ZWITSUL | 24-02-15 | 09:57
Nee, de bestuurders die daar zitten, dat is lekker democratisch. Ja, via de politieke partijen, die hier tegenwoordig, terecht, de baantjesmolen worden genoemd. Het lijkt het communisme wel: Een partijkaart voor de leuke baantjes. En verstand van zaken is leuk, maar geen prioriteit.

Lees eens wat over het ROC in Leiden, voor het laatste schandaal op dat gebied.
TheEgg | 24-02-15 | 10:26

ik erken onmiddelijk dat ik geen diepgaande kennis heb van alle achetergronden, maar keur deze 'bezettings' methoden af.. net als dat ik bus/taxi/vrachtwagenchauffeurs die een weg blokkeren tuig zou vinden.
Aktie prima en een democratisch recht, maar niet ten koste van je medestudenten cq bedrijfsvoering.
Blijf dan allemaal gewoon lekker thuis als protest of gebruik social media.

(c)ZWITSUL | 24-02-15 | 10:57

@The Challenger
Voed jij je kinderen ook zo op? Als ze niet luisteren ga je heel hard slaan? Echt, gast.

wapster | 24-02-15 | 10:56

Muxje | 24-02-15 | 10:46
En bovendien hoef je potdorie toch niets te bezetten? Als ik een geschil heb met Mevrouw Ad Hominem, dan ga ik haar toch ook niet gijzelen om mijn mening kracht bij te zetten?

Linkse halve zolen denken altijd dat ze de wet maar opzij kunnen zetten omdat ze hoegenaamd idealistisch zijn. Stel je voor dat rechtse mensen hetzelfde zouden doen. Dat ze, wanneer ze het niet eens zijn dat een persoon a la Mauro mag blijven, Mauro zelf maar op het vliegtuig zetten en uitzetten. Ben benieuwd of mensen het dan net zo'n 'kek' plan vinden om de wet te negeren.

Rest In Privacy | 24-02-15 | 10:49

Zijn we toch dieptreurig gezakt met het sloopbeleid van VVDPVDA, dat nu zelfs studenten protesteren niet om geld maar gewoon omdat ze tekort en te weinig studie aangeboden krijgen.

gebrokenvleugel | 24-02-15 | 10:49

@Ad Hominem 10:43: Je hard willen maken voor je mening is op zich een bewonderenswaardige eigenschap. Jammer alleen dat bij die lieden de meningen zelf zelden deugen. Niet iets om je zegen over te geven...

Muxje | 24-02-15 | 10:46

Ingehaakt? Traangas. Of mag dat ook al niet meer van Europa?

Muxje | 24-02-15 | 10:43

Nee, een beetje zuurrechts reaguren vanuit je rijtjeshuis in Purmerend, dat heeft pas nut. Jonge mensen met een mening, mijn zegen hebben ze.

Ad Hominem | 24-02-15 | 10:43

@honde
fascinerend. Is er iemand die een paar duizend piek over heeft voor de aanstellerites van deze beatniks?

shorty99 | 24-02-15 | 10:43

Ik vind het wel ironisch. Een 'linkse' actie tegen een bestuur gerund door 'linkse' partijen zoals de PvdA en D66. Op de HES waar ik studeerde hadden we ook een bestuur die vol zat met allemaal 'linkse' dagdromers (PvdA o.a). Zijn destijds een hoop schandaaltjes ala InHolland voorgekomen. Heb in die 5 jaar minstens 5 verschillende managers en directeuren voorbij zien komen. Het is wel duidelijk, de grootste geldverspilling in het onderwijs zit in de bovenste bestuurslagen. En dat zijn bijna alleen maar 'linkse' types die met mooie woorden waardeloze opleidingen opzetten die naderhand niets waard blijkt te zijn. Maar ondertussen hebben de 'linkse' bestuurders wel de zakken gevuld. Ik kots op daarom beide! Jammer dat de ME ook niet even met de lange lat langs het UvA bestuur gaat.

Indoneesje | 24-02-15 | 10:41

Zwarte schermutselingen! Waar zijn de Quinsy's?

hfakker | 24-02-15 | 10:39

@wapster | 24-02-15 | 10:27

De bezetting is verboden door de rechter. Als ze niet vrijwillig gaan mogen ze er zeker uitgemept worden ja. Iets met oorzaak en gevolg. Heel hard slaan is trouwens niet hetzelfde zo hard mogelijk slaan.

The_Challenger | 24-02-15 | 10:37

pibasso | 24-02-15 | 10:33
Tja, als je naar een samenleving wilt gaan waar je niet op democratische manieren je zin wilt krijgen, dat vind ik dat ook goed. Vrees wel dat het met deze studenten dan naarder zou aflopen dan nu. Ik mompel nu iets over het Tiananmenplein. Zachtjes, maar net hard genoeg om het op te schrijven.

Rest In Privacy | 24-02-15 | 10:35

wat een tokkies.... tering hee..

freakin77 | 24-02-15 | 10:34

@J.R. Thorbecke | 24-02-15 | 10:22

inspraak werkt best goed in Nederland, not! Stemmen ook. Succes. An die Arbeit!

pibasso | 24-02-15 | 10:33

Moeten die 'studenten' niet studeren ?
Of 'studeren' ze allemaal sociale wiskunde of meer van dat soort vage 'studies'?

QBert | 24-02-15 | 10:32

Is dit het pvda gl kabinet van 2032, een pakhuis vol tofuvreters.

Archy Bunker | 24-02-15 | 10:32

Vrankrijk... Is dat luizige hippiehonk nog steeds niet uitgerookt?

Muxje | 24-02-15 | 10:32

Als ze het Bunga Bunga huis gaan ontruimen, wordt dat dan uitgezonden op the Spice Channel?

Dhr. de Wit | 24-02-15 | 10:31

Ik vind gewoon gezellig. Beetje schreeuwen, beetje vuurwerk, lekker paardjes kijken. Allemaal heel gemoedelijk.

Petrus Poortwachter | 24-02-15 | 10:30

@shorty99 | 24-02-15 | 10:23
Nee de boete wordt betaald door mensen die die de actie steunen.

Ik geloof niet dat inspraak van dit soort mensen gaat helpen op verbetering van het onderwijs. Ja de UvA is kut en ja het kan en moet vele malen beter, maar ik geloof niet dat dit soort mensen bijdragen aan een beter beleid of bestuur.

honde | 24-02-15 | 10:30

En weer zien we de slooppraktijken door het kabinet van de Vereninging Van Declareren, ons land en economie gaat langzaam kapot gemaakt worden.
18 maart afrekendag, komt allen.

gebrokenvleugel | 24-02-15 | 10:27

@The Challenger
Nee, maar dat is wel waar ene ron78 (10:09) voor pleit: mensen met een mening die niet de zijne is zo hard mogelijk slaan.

wapster | 24-02-15 | 10:27

@(c)ZWITSUL | 24-02-15 | 09:57
Nee, de bestuurders die daar zitten, dat is lekker democratisch. Ja, via de politieke partijen, die hier tegenwoordig, terecht, de baantjesmolen worden genoemd. Het lijkt het communisme wel: Een partijkaart voor de leuke baantjes. En verstand van zaken is leuk, maar geen prioriteit.

Lees eens wat over het ROC in Leiden, voor het laatste schandaal op dat gebied.

TheEgg | 24-02-15 | 10:26

De afgelopen decennia ging de ME met de lange lat over nozems, dijkers, hippies, junkies, krakers, hooligans en studenten. Maar nooit over rifapen. Dan delen ze gevulde koeken uit. Nooit begrepen.

Piet Karbiet | 24-02-15 | 10:24

Dat is dus het geluid van de zaag om die kettingen te doorbreken?

Cynische Narcist | 24-02-15 | 10:23

@wapster | 24-02-15 | 10:19

Ik kijk nu al een tijdje maar ik heb nog geen klap gezien. Wel een hoop ongewassen en ongeschoren mensen die er wereldvreemde ideeën op nahouden

The_Challenger | 24-02-15 | 10:23

En wie gaat de dwangsom betalen dan? De laatste die ze aantreffen?

shorty99 | 24-02-15 | 10:23

pibasso | 24-02-15 | 10:13
Iets bezetten is zó 40-45. Inspraak dwing je op andere manieren af, stumpert.

Rest In Privacy | 24-02-15 | 10:22

nuckin*futs | 24-02-15 | 10:21

Helaas wel.

ron78 | 24-02-15 | 10:22

@pibasso | 24-02-15 | 10:13

Een universiteit met studenten die zeer gericht is op het pleasen van de Islam en de laatste jaren anti-semitische neigingen heeft laten zien hoef ik niet te steunen.
Deze per definitie foute linksekerkprotestanten moet je gewoon uit dat Bungehuis halen dus.

The_Challenger | 24-02-15 | 10:21

Krakers?

nuckin*futs | 24-02-15 | 10:21

@ron78
En die moet je zo hard mogelijk slaan?

wapster | 24-02-15 | 10:19

brrr Linkse hipster hippies... enge mensen.

ron78 | 24-02-15 | 10:16

Die gast van die vergeten groente is ook aardig afgevallen.

The_Challenger | 24-02-15 | 10:13

@ron78
Want?

wapster | 24-02-15 | 10:13

Alle beeldschermactivisten met commentaar hiero ongezien de tiefus! Lekker kankeren op die linkse kutpartijen (vind ik overigens ook mooi), maar gelijk volle pijp op het orgel als studenten -die meer ruggegraat hebben dan de gemiddelde reaguurder- hun faculteit bezetten. Ga eens wat doen met deze foute energie of ga aan het werk.

pibasso | 24-02-15 | 10:13

@witchmaster | 24-02-15 | 10:03

Loop even naar de dichtsbijzijnde reformwinkel. Die hebben vast wel een potje dr. Vogel voor die bloeddruk van je.

vaas klaak | 24-02-15 | 10:12

Als ze toch bezig zijn laten ze dan Vrankrijk ook even leeg halen.

The_Challenger | 24-02-15 | 10:11

Die studenten hebben gewoon gelijk. De studiemogelijkheden worden beperkt door het bestuur dat miljoenen moet bezuinigen. Terwijl het nieuwe studie leenstelsel nou net bedoeld is om deze beperkingen op te heffen.
Mogen die studenten op zijn minst meepraten waaraan HUN geld wordt besteed?
Stelletje machtsbestuurders. Waarom moeten ze miljoenen bezuinigen? Volkomen onduidelijk beleid. Geen transparantie.

ristretto | 24-02-15 | 10:10

Toen ik er gisteren ladderzat langs fietste had het meer cachet.

IQmin100 | 24-02-15 | 10:10

Heel hard dat werkschuw tuig er uit meppen,heel hard.

ron78 | 24-02-15 | 10:09

@rowe | 24-02-15 | 09:54

Jij hebt internet in je kraakpand ?

QBert | 24-02-15 | 10:08

Zijn er al beelden van bebloede ongeschoren ongewassen groenlinksers gesignaleerd?

QBert | 24-02-15 | 10:07

Lijkzakken or it didn't happen.

Kapitein Stijlvol | 24-02-15 | 10:06

En waarom zetten ze die straat niet gewoon af? Dit is toch onverantwoord?

Helsie | 24-02-15 | 10:06

@witchmaster | 24-02-15 | 09:58

Wow. Zelden zo'n hersenloze reactie ontvangen. Succes daarmee.

vaas klaak | 24-02-15 | 10:06

Wat een slap geouwehoer hier. Deze jongens en meiden durven tenminste op te komen tegen bizarre bestuursbeslissingen en de verkrachting van ons onderwijs.

Linksdragende principes? Links activisme? Schaapachtige slappe kutten zijn jullie. Verschuilend achter een polemisch woordenspel. Wees eens een echt mens en kom op voor je principes.

JohannesDeStroper | 24-02-15 | 10:05

Graftakkels, gezeik om niets; aan het werk schoppen!

sickstyle | 24-02-15 | 10:04

@vaas klaak | 24-02-15 | 10:00
Nogmaals waarom onderneemt u dan geen actie ?
U kan toch ook naar het malieveld , iedereen lult hier in het rond maar blijven zitten waar ze zitten en vooral verroer je niet .
Of is hier een tegel neer plempen ook al een vorm van actie voeren ( schiet in de lach)

witchmaster | 24-02-15 | 10:03

Die poeptoeter nu. Is dat Volksmenner die hier ook wel eens komt?

The_Challenger | 24-02-15 | 10:03

Ga werken, stelletje hippies.

EllaRouvoet | 24-02-15 | 10:03

snap niet dat er mensen gaan klappen als ze naar buiten komen, klappen is voor zeehonden! Afvoeren die handel!

honde | 24-02-15 | 10:03

De eerste 'bezetter' die ze willen interviewen, is niet eens een Nederlander. Dus gaststudenten gaan in Nederland demonstreren voor insprak (en onze politie bezighouden)??? WTF.

Helsie | 24-02-15 | 10:01

@rowe | 24-02-15 | 09:54

Lekkere jij bak op de vroege morgen. Nederland gaat kapot aan linksdragende principes. Maar de dag dat uw realiteitszin groter wordt dan de som van uw arrogantie en naïviteit is nog ver weg kennelijk.

vaas klaak | 24-02-15 | 10:00

hoop van harte dat ALLE kosten, schoonmaak en ontruiming ect. ect. bij jullie terecht komen.. maar daar zijn vast gisteren al wat afspraakjes over gemaakt.. dit is allemaal voor de buhne

(c)ZWITSUL | 24-02-15 | 09:59

Als je in dit land buiten je schuld om teveel toeslag hebt ontvangen, krijg je 100% boete. Als je jarenlang zwart geld hebt achtergehouden op een Zwitserse rekening geldt er een pardonregeling.
Ik kan het niet meer volgen.

wapster | 24-02-15 | 09:59

@vaas klaak | 24-02-15 | 09:53
tja maar ze nemen wel actie , u l*lt hier en blijft zitten , zoals altijd verschillen moeten er zijn .
Tussen haakje.s vergeet niet te stemmen 18 maart

witchmaster | 24-02-15 | 09:58

Was er laatst ook niet ergens iets met een faculteit die "Judenfrei" was gemaakt?

eerstneukendanpraten | 24-02-15 | 09:58

bende of geen bende binnen, hier zijn de laatste Nederlanders die voor hun principe opkomen.
rowe | 24-02-15 | 09:54

echt joh .. flikker toch een end op met je anti democratische 'bezetting'

(c)ZWITSUL | 24-02-15 | 09:57

bende of geen bende binnen, hier zijn de laatste Nederlanders die voor hun principe opkomen.

Dat de Rabobank er een bende van gemaakt heeft met het Libor schandaal wordt ook door de klanten betaald. Ruim 760 miljoen euro boete (moest niet mogelijk zijn) en een flinke doofpot.

Niet alles moet om geld gaan in het leven. We zijn met z'n alle onze principes kwijt en geven af op mensen die dit nog wel hebben (Belgen, Grieken, Fransen, Spanjaarden, etc.).

Slaap zacht medelanders.

rowe | 24-02-15 | 09:54

Links activisme. Ik word er schijtziek van.

vaas klaak | 24-02-15 | 09:53

Ook een mooie baan zo'n politie agent.... snelheid laseren/flitsen, boete uitdelen als je fout geparkeerd staat (= allemaal voor uw veiligheid?!) als er écht iets is roep je dat er onderbezetting is en dat je niet kunt komen en nu een paar mensen die voor hun recht (!!) uitkomen, uitzetten... wow, wat een baan!

"schat, nog iets leuks meegemaakt op het werk vandaag?",
"jazeker, verschillende medeburgers een vette prent gegeven omdat ze zeker 10 km te hard reden en daarmee de veiligheid in gevaar brachten (?) en ook nog even de gemeenschap gered van een stel separatistische studenten".

"Schat, ik ben trots op jou, dagelijks de burgers beschermen tegen dat gespuis"
;-)

rowe | 24-02-15 | 09:51

Ik heb het gevoel of dat ik naar een wedstrijd curling tussen de Kaaiman Eilanden en Burundi zit te kijken.
Ik snap er geen hout van en ik heb geen flauw idee voor wie ik moet zijn.

Dat de kwaliteit van onze indoctriniversiteiten in het algemeen en die in Amsterdam in het bijzonder belabberd is, is het understatement van het jaar, maar ik weet nou niet precies wat die studenten nou willen.

Cuyahoga | 24-02-15 | 09:50

On geacht waar mensen tegen demonstreren, ordnung muss sein, hè Pritt?

wapster | 24-02-15 | 09:49

Ik geef die studentjes wel na dat zij de enige zijn in lange tijd die voor hun principes opkomen.
Kun je het eens of oneens zijn met hun principes, ze staan tenminste op.

BeunDeHaas | 24-02-15 | 09:47

zal wel een enorme teringbende zijn binnen.. wie gaat dat betalen ? tuig ..

(c)ZWITSUL | 24-02-15 | 09:43

Ze hebben in elk geval voor enige aktie gezorgd in dit godvergeten land. De meeste houden het bij commentaar al dan niet in schrift! Nederland is moe en futloos. Dit, terwijl er in heel Europa wekelijks demonstraties gehouden worden tegen de macht in Brussel.

Succes studenten!

Slaap zacht medelanders.

rowe | 24-02-15 | 09:42

Doe eens knuppelen dan.

ViagraFalls | 24-02-15 | 09:41

Mwa.... eerst met zachte dwang. Daarna pas de mobiele eenheid.
Kunnen ze niet zeggen dat ze geen mogelijkheid hebben gehad om er ongeschonden uit te komen.

chiel_labiel | 24-02-15 | 09:41

Ik neem aan dat de kosten gewoon worden doorbelast aan die linkse rotstudenten?

Rest In Privacy | 24-02-15 | 09:40

Wat zijn jullie snel met topics vandaag. Zit met m'n hoofd nog helemaal in dat koningshuisverhaal met die skibroeken en alles!

Rest In Privacy | 24-02-15 | 09:37

Koffie staat klaar, laten we maar eens kijken wat dit gaat worden.
Ik denk dat de vaatdoekjes gewoon weggaan.

BeunDeHaas | 24-02-15 | 09:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken