Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Buig voor uw nieuwe leider. Kalifaat in Nederland

MarienWeststrate.jpgIedereen diep door de knieën en handjes gevouwen! Heel erg binnenkort krijgt ons land een kalief aan de macht, zo'n religieus boosmensch als Gods directe vertegenwoordiger op aarde. Terwijl de gewone man op straat nog siddert voor een vijandelijke overname uit moslimachtige hoek, grijpen christenextremisten hun kans in het Zeeuwse durp Krabbendijke. In het nieuw gestichte 'refo-Kalifaat' komt een bejaardenhuis enkel en alleen voor ouderen met een reformatorische achtergrond. Het tehuis krijgt louter personeel uit eigen gezindte en een aparte ingang, zodat de snel gekwetste bewoners niet geconfronteerd worden met ongelovige ouderen die al met één been in het hellevuur staan. De plannen zijn in kannen en kruiken, zegt een doodsbang gemeenteraadslid over het Kalifaat 'waar andersdenkenden er niet meer bijhoren'. Het begint nu nog klein, maar verzetsheld Marien Weststrate (foto) voorziet een volledige overname van Zeeland, Nederland en daarna de rest van de wereld. "Er komt vandaag of morgen nog een voorstel om van een SGP-boer grond te kopen voor een SGP-begraafplaats, of een straat waar ik als niet-SGP'er straks niet meer doorheen mag." Politiek-Den Haag doet niets, er is nul ophef onder de sheeple. Nederland laat 't allemaal zomaar gebeuren. Zeg later nooit dat wij van de GeenStijl u niet gewaarschuwd hebben.

Reaguursels

Inloggen

TP 1984 | 18-02-15 | 17:00
Ja, dat is ook te zien aan die 21 Kopten die onthoofd werden! Niets, helemaal niets zeiden ze. Dus struisvogels? Ik dacht het niet.

mom van avezaath | 18-02-15 | 23:44

10+ voor de Grefo's! Ik zit liever ook niet met islamitisch tuig opgescheept.... Weg met de multicul!

de.suriXL | 18-02-15 | 19:55

@PrinsesStoepje | 18-02-15 | 19:12
Zelfs voor ironie is het teveel aandacht voor een non-probleem.

Godsammekraken | 18-02-15 | 19:16

Is allemaal prima, als ze maar niet gesubsidieerd worden door de belastingbetaler. Dan wordt geld verkeerd besteed.

Of dit voor moslims ook zou moeten kunnen? Eventueel. Maar moslims zijn wél een geval apart, dat moet onderkend worden. Omdat er andere problematiek speelt en ze niet al een lange tijd in Nederland vertoeven.

Bald Gefkens | 18-02-15 | 19:14

Godsammekraken | 18-02-15 | 12:58
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat Klaps het een beetje ironisch bedoelt... Grefo's kunnen hele benauwde enge ongezellige mensen zijn maar laat ze lekker bij elkaar en ze zullen je niet lastig vallen.

PrinsesStoepje | 18-02-15 | 19:12

Geen enkel probleem mee. Er mogen er nog veel meer van komen. Werkt zelfs heilzaam op de omgeving.

Willibald von Klúúúk | 18-02-15 | 18:51

G-Klasse | 18-02-15 | 16:21
Helemaal mee eens. Maar gristenen afzeiken is zo lekker hot, toch?

mom van avezaath | 18-02-15 | 18:45

Ach, dit is slechts struisvogelpolitiek.
Zeeland loopt toch als eerste onder water. 3x raden wat een struisvogel doet bij een overstroming... inderdaad, dan komt het koppie uit de grond en doen ze gewoon mee met de rest als ze niet meer om een andere waarheid heen kunnen.

Rest In Privacy | 18-02-15 | 17:00

Geheel terecht. Anders wordt er alleen maar vals gezongen, verkeerd gebeden en dominee niet genoeg geëerd. Je zou toch met een Roomsche aan tafel moeten zitten als je uit Lunteren komt, of Staphorst of Krabbendijke. Dat kan niet. Dus nogmaals geheel terecht, ongelovige schurken!

goedemorgennederland | 18-02-15 | 16:37

Wat een onzinstuk!
Er bestaan al sinds jaren tehuizen voor Humanisten, Antroposofen, Katholieken en wat al niet meer. Mag je op je oude dag misschien nog wat tijd doorbrengen met gelijk gestemden? Of moeten we onze oude dag ook 'verantwoord multicultureel' slijten?

G-Klasse | 18-02-15 | 16:21

religie is een verslaving! ... een zeer besmettelijke geestelijkbuitenzinnige verslaving. Laat ze lekker hokken. Dan doen we ook met onze middelen [drogerende] verslaafden.

Centauri3 | 18-02-15 | 16:09

Het verschil is dat de Refo's geen mensen hun hoofd afsnijden en geen weerloze mensen gruwelijk vermoorden door ze met benzine te overgieten en in brand te steken en geen vrouwen en meisjes na ze verkracht te hebben als slavinnen te verkopen.

telelezer | 18-02-15 | 15:54

Zo zijn er ook humanistische (=antichristelijke) bejaardenoorden, en hindoestaanse, chinese en surinaamse. Wat is er mis met een bejaardenoord waar eenieder in stemmig zwart de Vreeze des Heren HEERE afwacht?

Guido | 18-02-15 | 15:23

Slecht kopieerwerk; in Eindhoven wordt al jaren gesproken over een bejaardenhuis voor alleen turken......

newtoholland.nl | 18-02-15 | 15:21

Balkenende is daar in de buurt een bekende familienaam.

bruin kikkertje | 18-02-15 | 15:15

Hun kerkje is bijna leeggelopen en dus investeren ze het daarbij behorende kapitaal nog vlug even in een privé aards paradijsje. Mogen ze gerust doen want dat kapitaaltje kwam oorspronkelijk toch ook van schenkingen door eigen gelovigen aan die kerk. Ze maken gewoon gebruik van wat van hen is, maar de Naaste is er wel niet gewenst. Gaan ze dan zelf wel gewenst zijn straks, "in het Aangezicht des Heeren"?
Of geloven ze daar eigenlijk, diep in hun hart, niet zo erg in?

bruin kikkertje | 18-02-15 | 15:12

Wat een gelul, deze bejaardentehuizen bestaan allang en het mooiste is, daar zitten ze niet 24 uur met een luier om en krijgen ze, zoals het voor ouderen hoort een goede verzorging en ja, uit eigen middelen betaald. Jaloers, iemand?

mom van avezaath | 18-02-15 | 15:04

Daarom sta ik achter de Russische president Poetin. Controle in Europa/NL is helemaal weg.

sercencer | 18-02-15 | 15:03

Gereformeerden doen al eeuwen niet meer aan openbare terechtstellingen van verkeerde gelovigen. Bovendien zit hun baas Boven in de Hemel.

Jezus_Boeddha | 18-02-15 | 14:47

Er is hier in Breda een bejaardentehuis uitsluitend voor Turken. En Grieks orthodoxe Turken worden daar niet bedoeld.
Er zijn meerdere tehuizen slegts vir mossels en die mossels hebben daar niet zelf voor gewerkt noch gespaard.

SicSeb | 18-02-15 | 14:46

Kom maar op met de verwensingen. Rasies, foob enz.
Ik vind segegratie op basis van een religie een slecht idee. Religie doe je maar in gebedshuizen en/of achter de voordeur verder nergens. Niet op scholen, niet in de zorg, niet in bestuurlijke functies. Here's the kicker voor bloksnorverwensingen: Bij het uitfaseren daarvan hebben religies die hier reeds een eeuwenlange traditie hebben wat meer credit. Joods/christelijk ja, islam nee. Ik weiger over het graf van mn voorouders te pissen om een kak ideologie als islam te pleasen.

vaas klaak | 18-02-15 | 14:46

De ene religieuze stroming wil terug naar de Vroege Middeleeuwen, de andere terug naar verzuild NL 1950, schiet niet echt op die manier tog!

william7055 | 18-02-15 | 14:43

Je kan de plank natuurlijk ook volledig mis slaan Klaps, door een non issue als dit te presenteren als ware het gelijk de fascistische islamitische leer, serieus een kind snapt het verschil tussen vrijheid van vereniging en de intercultureel niet te mengen islam.

Carib | 18-02-15 | 14:35

is ook een homobejaardenhuis. lekker toch? ieder zijn eigen omgeving?
of is Klap de pseudo voor kwit met z'n onverwerkte verleden?

BRickY | 18-02-15 | 14:33

Wat een commotie om niets.
Die mensen laten anderen in hun waarde, plegen geen terroristische acties, stenigen geen overspelers, gooien geen homo's van daken. Ze zeggen wel wat ze ervan vinden maar daar blijft het ook bij. Laat ze lekker bij elkaar hun oude dag doorbrengen. Ze doen verder geen vlieg kwaad en ze hebben het verdient want die mensen hebben wel altijd hard gewerkt voor hun oude dag en zitten daarom niet bij ons op de bagagedrager. Dat kun je van veel binnengekomen profiteurs niet zeggen.

rooie vogel | 18-02-15 | 14:30

Anderen weigeren op grond van geloof of juist geen geloof is strafbaar! Toch??

doskabouter | 18-02-15 | 14:25

Er is hier in Breda een bejaardentehuis uitsluitend voor Turken. En Grieks orthodoxe Turken worden daar niet bedoeld.
Er zijn meerdere tehuizen slegts vir mossels en die mossels hebben daar niet zelf voor gewerkt noch gespaard.

SicSeb | 18-02-15 | 14:24

Zijn er dan ook Zeeuwen zonder reformatorische achtergrond?
Maar laten we eerlijk zijn; het zal daar beter toeven zijn dan in een 'Hollands' bejaardenhuis.
Die gereformeerden zorgen goed voor elkaar en geld is nimmer een probleem.
Het personeel is ook gemotiveerd en vanuit hun overtuiging wordt goed en oprecht voor de mensen gezorgd.

Ik weet het wel als ik niet meer voor mezelf kan zorgen; dan ga ik naar Zeeland of de bajes.

Wauter Bos | 18-02-15 | 14:23

Waardeloos stuk Klaps. Het gaat slechts over een deel van het bejaardenhuis. En wat is er mis met een bejaardenhuis waar mensen "onder elkaar" zijn, dat verhoog de mantelzorg voor elkaar en de zelfredzaamheid met elkaar.

thheo | 18-02-15 | 14:22

@Simon_GS | 18-02-15 | 14:04
De term overdrachtelijk is u niet vreemd neem ik aan? Overigens, goede band, Luie Hond!

Coyote | 18-02-15 | 14:15

Dit mag gewoon. Een gereformeerd bejaardenhuis is een bejaardenhuis voor gereformeerden. Daar staat geen tv, daar wordt voor en na het eten gebeden en 's zondags is er een kerkdienst. Ook het personeel hangt dezelfde levensovertuiging aan en handelt daarnaar.

Het staat eenieder vrij om een islamitisch bejaardenhuis te stichten. Waar vijf keer per dag gebeden wordt, geen alcohol geschonken wordt, islamitische feestdagen worden gevierd en al het voer halal is.

Allemaal geen punt. Maar...
- de zorg moet op niveau zijn
- niemand mag worden gedwongen
- val buitenstaanders er niet mee lastig
- en zorg dat het de belastingbetaler niets kost

Stijlicoon | 18-02-15 | 14:06

Coyote | 18-02-15 | 13:49
Luie hond!

Simon_GS | 18-02-15 | 14:04

Is dit de nieuwe stagair van Quid? Kom maar eens terug wanneer er haat gezaaid wordt vanuit dat bejaardentehuis. En nee, ik bedoel niet als Geert Wilders daar een speech houdt.

The_Challenger | 18-02-15 | 14:03

@Godsammekraken | 18-02-15 | 12:58
Klaps is de nieuwe Kwit!
Rechts is het nieuwe links!
Een comment op Klaps is een comment op Kwit!

Iemand een onverdoofde haring met uitjes?

wakkere_nederlander | 18-02-15 | 13:56
-weggejorist-
frank4444 | 18-02-15 | 13:56

En ik vraag me af waarom mannen en vrouwen eigenlijk aparte WC's hebben, pis is pis, en schijt is schijt

CrapoTheGreat | 18-02-15 | 13:54

@Mocro2897 | 18-02-15 | 13:43
Ow, ik dacht dat je Sadam Hoessein bedoelde.

Piet Karbiet | 18-02-15 | 13:54

Zo'n bejaardenoord noemen we dan een 'gesticht'. Prima.

Rest In Privacy | 18-02-15 | 13:53

Ik word altijd botergeil van topics over refo's.

Bakito | 18-02-15 | 13:53

Als we nou alle religies aanpakken ook die een wezenlijke bijdrage hebben geleverd aan onze ethiek, tradities en cultuur, en waar al lang en breed mee afgerekend is, dan zal de islam wel inbinden of iets dergelijks. Wat zijn we toch moreel verheven.

Desmoulins | 18-02-15 | 13:52

Waarom niet iedereen die sprookjes geloofd in de Efteling dumpen

pejoar | 18-02-15 | 13:51

Helemaal geweldig, ik wil graag zo min mogelijk mensen met een denkbeeldig vriendje tegenkomen

priwax | 18-02-15 | 13:51

He Klaps, doe eens vergelijkend warenonderzoek tussen de Grefo's en De Islam. Neem dan alle pijnpunten mee, van religiekritiek tot de man-vrouw verhouding, antizionisme, homohaat en het recht op sexuele zelfbeschikking, scheiding tussen Kerk en Staat, de omgang met afvalligen, alsmede de houding tav andere geloofsopvattingen en ongelovigen en plaats dit eens in een breder historisch perspectief. Dan ben ik wel benieuwd naar de uitkomst van je onderzoek en welke seculiere ontwikkeling er de afgelopen eeuwen heeft plaatsgevonden binnen zowel de Christelijke als de Mohammedaanse traditie.

Coyote | 18-02-15 | 13:49

Militant dom-atheistisch gewauwel.
Typisch voor goedvolk. Alles op één hoop gooien.

Desmoulins | 18-02-15 | 13:48

Grefo's zijn ook gestoord, niet hetzelfde als onze booslim vrienden, maar alsnog gestoord. Overigens is het nogal de regel dat deze debielen in complete afzondering leven in hun lange rokken cultuur. Intolerant? Ja. Heb ik er last van? Gelukkig (bijna) nooit. Zolang ze maar in hun eigen polio, pokken reservaten blijven laat ik ze met rust.

HaatAth3ist | 18-02-15 | 13:46

Prima, zo'n tehuis. Christenen zitten graag bij elkaar, beetje koffie drinken met een bastogne erbij. Advocaatje net na 12:00 's middags, kerktelefoon iets harder op zondag.

Net zoals atheïsten liever niet tussen christenen rondhangt wegens evangelisatiegeleuter-moeheid of dat agnosten liever bij elkaar kruipen om de hele dag te roepen 'Geen idee, 'k heb geen idee!'.

Next.

lillendvleesch | 18-02-15 | 13:45

Bij mij zijn religekkies ook niet welkom.

Grolo | 18-02-15 | 13:45

waarom zouden echte Nederlandse mensen niet tussen gelijkgezindten mogen zitten ? Zij horen hier en zijn niet bezig hun levenswijze desnoods met geweld aan anderen op te dringen, dit in tegenstelling tot allerlei ons opgedrongen buitenlanders met hun bavianencultuur die hier het stenen tijdperk weer willen invoeren.

wlodek | 18-02-15 | 13:45

ca12nag3 | 18-02-15 | 13:26

Nou er was niet lang geleden een gek aan de macht die zei dat hij Gods stem hoorde en dat hij de opdracht kreeg om oorlog te voeren. Het aantal doden die hij op zijn geweten heeft mag IS niet eens van dromen. Of zijn we Bush nu al vergeten?

Mocro2897 | 18-02-15 | 13:43

Ja, islamitische bejaardentehuizen zijn er ook al. Anders komen die er wel.
Het verschil is dat de refo-gelovigen waarschijnlijk zelf betalen voor alle extraatjes die zo'n bejaardentehuis voor gelovigen zal ontvangen.

Bij een islamitisch tehuis zullen de eisen nog wel wat hoger liggen en spreekt het vanzelf dat er niets wordt bijbetaald door de bewoners.

Jan Passant mk2 | 18-02-15 | 13:42

Vula | 18-02-15 | 13:24
Zo is het. Het enige probleem is ev. euthanasie, daar zullen ze niet aan meewerken. Maar als de multiculturalisering door blijft gaan, dan ben ik wel zo opportunistisch om bekering te overwegen. Bovendien is het in een refo bejaardenhuis vast wel gezellig, want in die kringen schijnt de jenever een goede vriend te zijn.

Ci Ty33 | 18-02-15 | 13:39

Kheb toch duidelijk VEEL MINDER moeite met christenen en atheisten dan met moslims. Daar kunnen de slachtoffers van de islam over meepraten!

Aanmodderfakker | 18-02-15 | 13:38

De SGP schrijft op de website over theocratie o.a.: "Vaak wordt gedacht dat ‘theocratie’ betekent dat religieuze leiders hun wil aan het volk opleggen. Maar dat is in tegenspraak met het gereformeerde gedachtegoed van de SGP. Met nadruk stelt de SGP dat de overheid mensen niet mag dwingen tot een (christelijk) geloof of tot een (seculiere) levensovertuiging, omdat geloof en dwang elkaar uitsluiten". Kom daar maar eens om bij de mensen van het kalifaat in het Midden Oosten!

Simon_GS | 18-02-15 | 13:37

@behangtafel | 18-02-15 | 13:19
Goed idee! Ik moet dit weekend toch nog in Rotterdam zijn :)

kanon0503 | 18-02-15 | 13:34

Tja als moslims er mee weg komen dan wij ook denken die Grefo's en aangezien grefo's een stuk minder of zeg maar gerust geen aanslagen plegen, anderen en anders denkende niet vermoorden en haatzaaien heb ik hier in tegenstelling tot moslim enclaves niet zoveel moeite mee.....

StijlvolRechts | 18-02-15 | 13:33

Is toch niets nieuws onder de zon. Er zijn ook al jaren Joodse bejaardentehuizen. Moeten we daar nu ook allemaal massaal moeilijk over doen?

Weerduivel | 18-02-15 | 13:30

@miko | 18-02-15 | 13:23
Ik kom ze bij het duiken in Zeeland zo af en toe ook tegen. Hoe oostelijker hoe grefo met Tholen als dieptepunt. Maar gelukkig hakken ze mijn lul niet af als ik met mn wetsuit op mn knieeen achter de dijk sta. En ik kan ook ergens anders naartoe. Tot op zekere hoogte wil ik een dergelijke lokale diversificatie wel toestaan. Zolang het vooral voor eigen rekening is.

Godsammekraken | 18-02-15 | 13:30

Zo lang die SGP-ers openlijk tegen de islam zijn (en dat zijn ze) en ze vermoorden geen niet-SGP-ers (en dat doen ze niet) vind ik die SGP-ers best te doen.

Vogelbeest | 18-02-15 | 13:28

De hoogste tijd dat we al deze religieuze gekkigheid verbannen tot achter de individuele voordeur en kerk/synagoge/moskee/temple. En verder geen enkele verdeling van onze gemeenschap faciliteren. Die verdeling in religieuze groepen is de bron van veel ellende in samenlevingen. Al eeuwen.

BlowingBubbles | 18-02-15 | 13:28

zelden zoiets doms gelezen op GS.
dit is zelfs nog slechter dan sjonnie kwit zijn hersendiaree.

--sql error-- | 18-02-15 | 13:27

Roompot gaat 7 nieuwe vakantieparken bouwen in Zeeland. Lol.

Geert Linkers | 18-02-15 | 13:27

Nooit gedacht dat op de SGP stemmen een reële optie zou kunnen worden...

Piet Karbiet | 18-02-15 | 13:26

Refos, nu ook in uw land om u te onthoofden, Jezus u akbar....
Wat een vergelijking van het niveau van een booslim.
Kan iedere boerenlul tegenwoordig stukken schrijven voor geenstijl?
Geheel ongezoute mening ofcourse.

ca12nag3 | 18-02-15 | 13:26

@wapster | 18-02-15 | 13:22
Neeheeee dat noemen we gehandicapte zorg.

miko | 18-02-15 | 13:26

@Koekfabriek | 18-02-15 | 13:02
Weet je wie er ook over dacht om mensen met hetzelfde geloof hun laatste uren samen te brengen? Nou?

miko | 18-02-15 | 13:24

Ik kan iedereen aanraden zijn familieleden in een zo zwaar mogelijk bejaardentehuis te laten wonen, ook als je niet gelovig bent. Veel beter dan die openbare. Bij de christelijk huizen werken mensen met enorm plichtsbesef.

Vula | 18-02-15 | 13:24

Ieder beest zijn feest. Ze vallen er verder niemand anders er mee lastig, zoals het hoort.

brutus68 | 18-02-15 | 13:23

@Godsammekraken | 18-02-15 | 12:58
Ik zou zeggen ga eens een tijdje tussen ze in wonen. Kijken hoeveel ze met je op hebben.
Ik heb twee stages gelopen in de bible belt en nooit zo een verstikkende gemeenschap mee gemaakt.

miko | 18-02-15 | 13:23

Eng-gereformeerde kindertjes zetten we toch ook bij elkaar?

wapster | 18-02-15 | 13:22

@nope | 18-02-15 | 12:57
Dat is dus het hele punt.
Hoofddoekjes? Doen nonnen ook!
Vrouwen achtergesteld? Doet de SGP ook.
Halal slachten? Joden ook!
Omdat er meer achterlijke hazen zijn hoeven we dat niet te pikken.
twee maal fout maakt niet een goed

miko | 18-02-15 | 13:21

Prima toch dat die mensen tussen hun eigen soort oud willen worden? Natuurlijk is het jammer dat sommigen religieus gemotiveerd geen omgang willen hebben met mensen van een andere overtuiging. Maar ga je het mengen afdwingen? En als ik het artikel goed begrijp, gaat het slechts om een deel van een gebouw, dat verder toegankelijk is.

Diotima | 18-02-15 | 13:20

Kappen die refo's ook (ff voor wezen: nog steeds) koppen af?

JIP! | 18-02-15 | 13:19

kanon0503 | 18-02-15 | 13:06
.
Geweldig joh, ook eens doen voor een moskee vrijdags om 12.00 uur als het gebed begint.

behangtafel | 18-02-15 | 13:19

Is toch heerlijk voor die ouwetjes dat ze zekerweten niet lastig gevallen kunnen worden door bijvoorbeeld haathoofddoeken vermomd als verzorgende.

Rest In Privacy | 18-02-15 | 13:19

tot nu toe zijn reformatorische groepen nog niet aan het afslachten van medemensen begonnen of is gebleken dat ze dat willen(zelfverdediging mogelijk wel).en dat kan je van RK .islam en heidens niet zeggen.

pedro300 | 18-02-15 | 13:18

@Igor Putkin | 18-02-15 | 13:11
Je moet dat hunebed even wat verder over je oren trekken.

Godsammekraken | 18-02-15 | 13:16

Hm. Het is anders wel een tamelijk verschil dat de SGP je niet levend verbrandt in een kooi of je keel afsnijd op een youtube video.

Lefgozer | 18-02-15 | 13:16

De vraag is: komt er een muur of een dikke voordeur?

Driewerf Hoezee | 18-02-15 | 13:15

Jaja, pffff. En nou weer gewoon verder met islam bashen.

Vod Kanockers | 18-02-15 | 13:15

zat er aan te komen over 50 jaar is nederland een deel van kalifaat europa met zwaar bewaakte compounds waar de restanten van het christendom een veilig heenkomen hebben gezocht en gevonden.Ben bang dat de randstad dan een grote NO-GO zone is die gemeden wordt als de pest.

Umberto die trotzoni | 18-02-15 | 13:14

Stoppen met die onzin. Zodra er doden vallen that is

Graaf van Egmont | 18-02-15 | 13:13

Het zijn wel ónze religekkies hè?

knutsel | 18-02-15 | 13:12

Godsammekraken | 18-02-15 | 12:58
*Kuch* Kerkklokken*kuch* EO *kuch*

Igor Putkin | 18-02-15 | 13:11

Volgens mij brengt elke vorm van religie mafklappers voort....

Wijze uit het Oosten | 18-02-15 | 13:11

Een tehuis voor gelijkgezinden, het moet inderdaad niet gekker worden. IS is er niks bij.

Lewis | 18-02-15 | 13:06

Gezellig, dan ga ik daar dus als niet-gelovige binnenkort eens doorheen rijden. Op een zondag. Met m'n muziek aan. Op precíés hetzelfde moment wanneer de kerkgang begint. Een privé straat maken waar niet-gelovigen niet doorheen mogen… juist. En nu opbokken. SGP = Super Gereformeerde Ploerten.

kanon0503 | 18-02-15 | 13:06

Ze mogen ook geen TV van hun Refo-God.
Dat klinkt dan wel weer aantrekkelijk.
Een leven zonder Roelvinkjes en Jinek.

Piet Karbiet | 18-02-15 | 13:05

Koekfabriek | 18-02-15 | 13:02
Van mij mogen ze. Zolang ze maar gaen eisen gaan stellen aan wat en wie ze verzorgt. Als we voor elk clubje mensen speciaal personeel moeten hebben dan wordt de zorg nog meer uitgehold.

Haatgenerator | 18-02-15 | 13:05

Religie hoort achter de voordeur, dat snappen die grefo's tenminste wel.

Muxje | 18-02-15 | 13:04

Hoe zouden refos eigenlijk reageren als er een bejaardenhuis 'slegs vir ongelovigen' komt?
Dan is de wereld te klein, dan wel.
Want je kunt namelijk alleen gekwetst of gediscrimineerd worden als je gelooft.

Artikel 6 schrappen uit de grondwet, NU!

Dhr. de Wit | 18-02-15 | 13:04

Heeft de 2e kamerdominee van der Staay al gereageerd?

Brulboei_61SB | 18-02-15 | 13:03

Twee redenen waarom het een prima plan is:1 U mag als "normaal" persoon zo'n tehuis niet in, dit lijkt me een bescherming,2 U komt in uw eigen tehuis minder reli-gekkies tegen omdat die nu fijn bij elkaar zitten. Wat is het probleem eigenlijk?

drastic | 18-02-15 | 13:03

Er is al jaren een bejaardentehuis in Amstelveen met een aparte vleugel voor Joden. Mijn opa zat in een bejaardentehuis wat primair christenen bediende. Er is een ziekenhuis in Amstelveen met een joodse en een christelijke vleugel. Waarom schrijf je daar niet eens een topic over? Het is toch helemaal niet vreemd om mensen met de zelfde achtergrond bij elkaar te plaatsen in hun laatste jaren(als ze dit zelf willen).

Koekfabriek | 18-02-15 | 13:02

Klaps is de nieuwe Kwit en toont zich van zijn allerdebielste kant. Waarom wij het kalifaat hebbben te vrezen is dat wij dan het stenen tijdperk opgelegd krijgen. De refos uit het bovenstaande broddelwerkje hebben natuurlijk bijna even achterlijke opvattingen maar houden die WEL voor zichzelf.

Essentieel verschil.

Godsammekraken | 18-02-15 | 12:58

Ik kan er eerlijk gezegd niet mee zitten. Wat de islam mag mogen refo's dan toch ook.....?

nope | 18-02-15 | 12:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken