Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeil: PvdA WEGGEVAAGD op PS2015

pvdaaaaaaaaaaaaaaaa.jpgPOSITIEF NIEUWSCH! De PvdA stevent af op een Nederlaag des Doods tijdens de komende PS2015 verkiezingen. In Groningen donderen de sociaal Samsoniden van 12 naar 4 zetels in de peilings. Zie plaotje uut Dagblad van het Noorden. Dat zijn landslide nederlagen die er toe doen. Mes. Steek. Pijn - bloed op de achterbank van de dienstwagen met dvd-scherms. Oké, ze zitten niet stil daar in hun HQ grachtenpand, hartje Reservaat. De paniek is inmiddels zo groot dat er zelfs voorzichtige pogingen tot doortastendheid worden ondernomen. Koenders (PvdA) die haatimams uit Nederland wegjorist, Aboutaleb (PvdA) die stoer "Rot Op" roept naar elke camera (behalve die in het Witte Huis), Van der Laan (PvdA) die pocht met minder minder minder tasjesroof in 020 (terwijl de kalasjnikovs knallen). En uiteraard Samsom (PvdA) zelf, die uit pure ellende maar bejaarden gaat wassen voor de 60+ vote. Maar het is te laat. De vrij onbeduidende PS2015 gaat een giga payback worden voor het tomeloze gepruts van de goedvolk-elite. Met desastreuze gevolgen voor parlementair Nederland. De PVV profiteert. Pechtold profiteert. De Provincialen profiteren. Met andere woorden: PUINHOPEN en nog meer onwerkbaar polletiek gepruts in het vooruitzicht voor het hopeloos verdeelde Nederland. We hebben er zin an. PS: plemp ook even uw vote in onze extraspeciale PS2015 POLL. Dankoewel.

Reaguursels

Inloggen

Dus al die groningse pvda stemmers gaan massal naar vvd, d66 en pvv? denk dat vooral de SP winst gaat boeken.
Bijstandtrekkers stemmen geen vvd.

Rest In Privacy | 19-02-15 | 13:18

Ziet er veelbelovend uit enkel begrijp ik de winst van D66 werkelijk niet. Je zou toch zeggen dat het collaboreren met deze regering afgestraft zou moeten worden.

equal to condell | 18-02-15 | 19:33

@Zatkniss | 18-02-15 | 09:40

Uw opmerking geeft blijk van zeer weinig kennis over de PVV en wie er binnen deze partij zoal actief zijn. U blaat de meute maar wat na.

Desmoulins | 18-02-15 | 19:27

Goed nieuws? Ik zie dat vervloekte D66 van 3 naar 6 zetels gaan en de PVV maar van 3 naar 5. Bovendien dan ook nog groei voor GroenLinks die graag met D66 wil samenhokken als het om besluitvorming gaat. En tja, dat dat verrotte PvdA van 12 naar 4 zetels zou gaan is natuurlijk heugelijk, maar ik verwacht in dat opzicht altijd weer een onplezierige verrassing.

Willibald von Klúúúk | 18-02-15 | 19:11

Kan geen libertarische partij stemmen in de poll. Gelukkig in het echt wel.

Kiwi45 | 18-02-15 | 18:12

Toch mooi van Geen Stijl dat ze mij al geëmigreerde Groninger op de hoogte houden. Mijn dag kan niet meer stuk. Ik hoop dat er echt niks van die K*T PVDA overblijft in Groningen. Decennia lang hebben ze Groningen bestuurt en ze hebben er een pauperzooi van gemaakt waarbij ze heel goed voor zichzelf hebben gezorgd. Op bijna alle (semi) ambtelijke posities hebben ze geloofsgenoten gepositioneerd. De komende 25 jaar in de oppositie en opruimen dat zootje !

Roffel | 18-02-15 | 17:52

Pvdafbraak evengoed nog 4 zetel zijn er dan altijd Groninges die nog meer door elkaar geschud moeten worden en Groninger Dwazen66 stemmen zijn jullie niet goed bij het hufd

Kurt1953 | 18-02-15 | 17:45

Betweetert
Ligt vooral aan je omgeving. Als je wat meer met succesvolle medelanders omgaat en minder met kansloze losers, dan kom je vanzelf D'66 stemmerts tegen.

Fisccon | 18-02-15 | 16:37

"Divide and conquer"
vraag me toch soms af of die aluhoedjes niet een beetje gelijk hebben.

niemand specifiek | 18-02-15 | 16:21

Dat worden héééle lange vergaderingen in de Groningse Staten met 10 kleine kutpartijtjes die allemaal ongeveer even groot zijn en allemaal even veel spreektijd moeten. 10 minuten eerste termijn + antwoord van de Gedeputeerde en je bent 2 uur verder. Met 3 puntjes op de agenda heb je dan een hele werkdag gevuld.

Stormageddon | 18-02-15 | 16:09

Nog even @poll: in plaats van 'die 2 Turken/VNL/Groep Dinges' bij één bolletje te zetten, zou ik ervoor kiezen om hier 'PvdA, D66, GL' van te maken of iets in die geest. Als er één pot nat is, is dat het.

Driewerf Hoezee | 18-02-15 | 14:51

aangezien het regime = VVD+PvdA+CDA+D66+GL+CU krijgen we het zandduineffect: wat er van voren bij VVD en PvdA afgaat waait er van achteren bij CDA D66 weer aan. Het regime heeft nu 32 zetels en gaat naar 26 en blijft gewoon aan de macht. Wat VVD- en PvdA-poppetjes worden vervangen door wat D66- en CDA-figuren terwijl de afgevoerde VVD- en PvdA types verdwijnen in het baantjescircuit van de staat.
En zo gaat het al 70 jaar. Dit volk wil dit regime en deze politiek zo graag dat het er steeds weer op blijft stemmen.

wlodek | 18-02-15 | 14:02

Maar ja wat heb je eraan als men op D'66 stemt?
D'66 is nog erger dan PvdA.

Overigens als je de pol van Geenstijl mag geloven dan komt alles goed. Alleen jammer dat het volk er anders over denkt.

ProAsfalt | 18-02-15 | 13:41

Dat Groningers opeens massaal weglopen met zo'n nihilistische, europartij als D'66 kan ik niet snappen. Willen ze hun belastingcenten en spaargeld direct overmaken naar Brussel en daarna Groningen opheffen? Vragen vragen.

sterke koffie | 18-02-15 | 13:37

Tobus | 18-02-15 | 12:31
Present.

Coolchwip_ | 18-02-15 | 13:22

Ik knip die grafiek uit en steek 'm bij m'n pa z'n graf door de spleet. Dat zal 'm goed doen, dat getalletje 4 bij de PvdA. Heeft ie nog nooit gezien, ook niet toen er maar 100 zetels waren in de kamer. Ik zie dan z'n grafsteen op en neer gaan van plezier, ech waor!

HebpermabanvanPvdA | 18-02-15 | 13:21

Ai dat ziet eruit als een volledig stuurloos Nederland. Iedereen evenveel zetels.

A la snackbar | 18-02-15 | 13:10

@ luto | 18-02-15 | 12:29
Om dat Wilders dit exact voor ogen heeft.
En dat hij daar zijn mond over houdt is logisch: dat kost hem alleen maar stemmen, die hij juist wint onder het mom van aanslagjes, het "zie je wel ik heb gelijk" effect.

Tobus | 18-02-15 | 12:33

Libertariërs, kom er nou es in!

Tobus | 18-02-15 | 12:31

Wanneer geeft Wilders eens een mening over het feit dat alles en iedereen wordt afgeluisterd. Dat internet wordt afgetapt en dat iedereen gecontroleerd wordt. Daar hoor ik hem nooit over. Dat afluisteren wordt gerechtvaardigd in het kader van dat er eventueel een aanslag zal kunnen worden gepleegd die je toch niet kan voorkomen. Dit is gewoon achterlijk!! Hoezo de angst regeert...

De controlemaatschappij waarin wij leven bedreigd de wereld pas echt. Niet die paar gekkies van jihadisten die ergens een aanslag willen plegen.

luto | 18-02-15 | 12:29

Zoveel mogelijk op niet landlijke partijen stemmen zodat de 2de kamer misschien eindelijk eens rekening moet houden met de burger want ze moeten dan echt aan het werk, mooiste zou zijn als er uberhaupt geen landelijke partij meer in de 1ste kamer komt gaan we als land wel naar de kloten maar echt veel erger als dit kan het ook niet worden, met die, ik weet wel wat goed voor jullie, maar vooral voor mezelf politiek.

Umberto die trotzoni | 18-02-15 | 12:29

En dat allemaal omdat de uitspraak tegen Biertje van der Roest op 17 maart is.

The_Black_Knight | 18-02-15 | 12:25

Dat D'66 MOET verzonnen zijn. Ik ken NIEMAND die D'66 zou gaan stemmen. Wie controleert deze (voorlopige) uitslag, of moeten we op de blauwe ogen van de "onafhankelijke (*proest) onderzoekers" geloven?

Betweetert | 18-02-15 | 12:13

Toch weinig PVV zetels, vind ik, wat een wegkijkers daar zeg, in deze tijden links gaan blijven stemmen, bord, kop, schaam schaam schaam

CrapoTheGreat | 18-02-15 | 12:12

Maar komen er nu ook minder-minder-minder PvdA burgemeesters en minder-minder-minder andere lucratieve baantjes waar PvdAers zich in genesteld hebben?
Anders blijft dit veelkoppige monster de publieke sector negatief beinvloeden.
En nee, Dhimmies 666 is niet het alternatief.
Dan blijft alles bij het oude.
Erger zelfs.

Dostranamus | 18-02-15 | 12:02

Toch kiezen thans blijkbaar toch nog 137 landverraders VVD...

AsEl | 18-02-15 | 12:01

PvdA zijn omarmers.
D66 zijn bagatelliseerders.
SP zijn ontkenners.
CDA zijn wegkijkers.

Da hilft nür eins leute!
Dass dich nie wieder fopfen!

wakkere_nederlander | 18-02-15 | 11:49

Oftewel, zoals altijd: de PvdA is dood. Leve D66.

Kan iemand die Groningers uit gaan leggen dat D66 dit kabinet als "constructieve" "oppositie" in alles steunt, dus ook in hun gasbeleid? Dit kabinet is net zo goed van D66 als van die twee andere partijen.

Russells Teapot | 18-02-15 | 11:48

Hulde dat PvdA en VVD een knauw gaan krijgen. Schokkend is echter dat D66 garen spint bij de onvrede in Nederland. De onvrede waar D66 een voorstander van is en dan doel ik op de EU en de islam. Dom Nederlands volk. We krijgen wat we verdienen. Ik stem in ieder geval PVV dus aan mij zal de ondergang van dit eens zo mooie land niet liggen.

griffin peterson | 18-02-15 | 11:45

Tja, met die partijen die (virtueel) winnen ben je ook lekker af zeg! Dit blijft dus lood om oud ijzer. Bovendien zijn er te veel partijen en zou een drempel lucht brengen en meer helderheid.

goedemorgennederland | 18-02-15 | 11:41

D66 - levert ons onvoorwaardelijk uit aan de EU
GL - verkoopt onze ziel en zaligheid aan de duivelse Islam

Yeah sure | 18-02-15 | 11:38

Die zetel verschuiving zegt alles over de partijen anno nu. Er is geen grote partij meer. Omdat er geen duidelijke koers wordt gevaren door partijen anno nu.
Er wordt gehandeld met verkiezingsbelofte alleen maar voor de eigen kont. Steevast liegen. Dat gaat natuurlijk een keer fout.

Zullen we de macht (terug)geven aan de burger. Dan doen wij het zelf wel. Krijgen we echt weer vrijheid.

Libertarianism | 18-02-15 | 11:36

GL en D66 gaan vooruit, dus niemand is werkelijk tot inzicht gekomen daar in Groningen. Dan kunnen ze net zo goed weer op de PvdAars stemmen.

Vooral die D66 toename... dan spoor je echt niet.

De Mentalist | 18-02-15 | 11:29

Wat een Pyrrus overwinning! PvdA en VVD krimpen sterk in maar D666 spint er garen bij. D666 van onze Bilderberg_Pechthold is de ergste van allemaal: zij leveren ons direct en 100% gewetenloos uit aan de EU en aan de islam. Dan zal dit land krijgen wat het door zijn stemgedrag verdient. Als dat ZO gaat verlopen dan ben ik klaar met al dat gezeur over islam en EU. Dan is het duidelijk dat een groot gedeelte van ons volk blijkbaar wilt dat hun (klein)kinderen zich bekleden in burka's met EU opdruk.

matrixbluepill | 18-02-15 | 11:17

De enige troost bij het zien van de verwachte winst voor D66 is dat de uitgebreide coalitie hiermee toch haar meerderheid in de senaat gaat kwijtraken.

Pierre Tombal | 18-02-15 | 11:10

Zoals Cruijf als zei; elk voordeel hep jun nadeel.
In deze is het de opkomst van de tuinkabouter Pechtold.
Levensgevaarlijk en nog nooit de echte wereld gezien.
Vergeet niet dat veel rechters een D66 link hebben en volgens mij vinden we allemaal wel wat van de ' recht' spraak in Nederland.

Daarbij ook nog de gedachte dat Pechtold ons land binnen het jaar verkwanseld aan Brussel met als tegenprestatie een mooi baantje in Brussel. Niet dat PVVDA dat ook niet deden, maar D66 moeten we in elk geval ook buiten de deur houden.

Wauter Bos | 18-02-15 | 11:04

Haha, d66 winst. Je. verwacht. het. niet.

lulkut | 18-02-15 | 11:01

Inderdaad positief nieuws… maar wat ik stuitender vindt is dat er idioten zijn die "dan maar" op D66 stemmen. Die partij is in de pijlingen dus 2x zo groot geworden. De meest Eurofiele partij van Nederland groeit dus ten koste van de wanPartijen VVD en PvdA. Dat vind ik dan weer helemaal niet zulk goed nieuws.

kanon0503 | 18-02-15 | 10:57

Die kudt studenten ook met hun d66... Nee PvdA en dan ja d66?! Schiet dus helemaal niet op.

Doc Damage | 18-02-15 | 10:56

Outsider-Inside
Duidelijk verhaal en inderdaad een proteststem naar de PVV lijkt de enige uitweg. Beter zou zijn dat landelijk de kiezers het volledig, Maar dan ook volledig laten afweten en dus de gehele politiek (arrogante en polariserende kliek) afgestraft wordt voor tientallen jaren wanbeleid en eigen belangen vooropstellen in hun rol als "lakei" van het Establishment.
Het Calimerolandje Nederland stelt helaas niets meer voor en ze zijn al trots als een Pauw, wanneer de Rotterdamse burgemeester wordt uitgenodigd naar Washington. Alle voorpagina´s van de kranten en landelijke TV-programma´s besteden er aandacht aan.
Een steeds griezeliger wordende “heldenverering” welke zijn weerga niet kent.
Eigenlijk een zielige ontwikkeling.

Knoekibebo | 18-02-15 | 10:52

Gezien het aantal zetel dat de Goudse Madrasa Coalitie gaat halen volgens deze peiling: geen enkele redden tot vreugde..... D666, PvdA, VVD en Groen Slinks komen samen gewoon op 18 (!) zetels. Tel daar de zetels voor SP (6) en CU (3) bij op en je komt met BlowingBubbles tot de conclusie dat NL het nooit maar dan ook nooit zal leren..... We zijn verdoemd. 27 'weg met ons' garantie zetels. Tegen de 10 voor PVV en CDA samen, waarbij CDA ook nog eens een felle linkse, anti Israel vleugel heeft. Feit is dat we als lemmingen naar de afgrond gaan.

BlowingBubbles | 18-02-15 | 10:46

Hoihoihoi,vlaggetjes, jippiejee.
We gaan nog extremer linkse politiek krijgen.
Soewarte Partij + D666 + Crist.dem.Allochtonen.
Wat zal het hier geweldig worden...
... en wat ben ik blij dat ik over 3 dagen weer weg kan uit dit kutland.

Rest In Privacy | 18-02-15 | 10:45

Stemmen op die struisvogels van dégénéré666, goed bezig.

natte krant | 18-02-15 | 10:38

Zag een peiling van onderzoeksbureau AHA Groningen, zij deden Drente in opdracht van RTV Drente, aldaar waren de verschuivingen minimaal, PVV liep zelfs iets terug ten gunste van D66.
Ik moet het allemaal nog maar zien.

gebrokenvleugel | 18-02-15 | 10:35

Er verandert helemaal niets, het systeem is uit de tijd.

rechtsdwalendeautist | 18-02-15 | 10:34

Stem je links dan krijg je islam. Stem je rechts dan krijg je het groot-hertogdom Europa. Duss..

marcoplarco | 18-02-15 | 10:32

Naar SP en D66... nee dan heb je wat.

Le Roi | 18-02-15 | 10:18

Ach.. de bestuurlijke kwaliteiten van de PVV doen er helemaal niet toe. De andere partijen hebben namelijk ook geen bestuurlijke kwaliteiten en daadkracht of ballen hebben ze al helemaal niet, het zijn bijna allemaal zeer middelmatige baantjesjagers die schijt hebben aan hun eigen bevolking en braaf in het gelid lopen van de partijleiding en de EU. Met volksvertegenwoordiging of democratie heeft het allemaal niks meer te maken.

Het is nu het beste dat dit achterhaalde partijen-systeem zo snel mogelijk implodeert en dat we nu snel van dit rampen-kabinet verlost worden en alles wat daarbij kan helpen is meegenomen.

En aangezien de Provincie de meest overbodige bestuurslaag in Nederland is heeft stemmen op lokale partijen ook geen zin. Dus de ideale gelegenheid om luid en duidelijk een signaal af te geven dat je ontevreden bent.

Als je de zaak in Den Haag nu maximaal onder druk wilt zetten (via de EK) dan is de beste optie om PVV te stemmen op 18 maart en dat ga ik dus ook maar doen.
Niet omdat ik de PVV zo geweldig vind, maar dat is nu (bij gebrek aan beter) de meest effectieve manier om af te dwingen dat de andere partijen de huidige foute koers gaan verleggen.

Outsider-Inside | 18-02-15 | 10:18

@ deraderendraaien | 18-02-15 | 09:48

Jij bedoelt VVD-wethouder De Greef en zijn handtastelijkheden na afloop van een raadsvergadering, wat door d666-burgemeester Jan Hoekema (en zijn vrind Bas Eenhoorn) naarstig naar de doofpot is verwezen, maar tog openbaar werd.

Jan Hoekema en zijn wijf Marleen Barth (pvda) zijn al eerder in het nieuws geweest v.w.b. hun 'roofpraktijken' ten koste van de Wassenaarse bevolking.

Toevallig gisteren nog aan @RedactieGS geopperd om over de foute d666-er Jan Hoekema maar es een vernietigend item te maken. Wassenaar zal GS dankbaar zijn.

Guy Fawkes | 18-02-15 | 10:18

necrosis | 18-02-15 | 09:49
Daar heeft hij mee gedreigd. Die man was destijds een malloot. Heeft niets met linkse propaganda te maken.

asylumstreetspanker | 18-02-15 | 10:16

@kwark001
Het ambt van Commissaris van de Koning heeft vrij weinig te maken met het Koninklijk Huis of de Koninklijke Familie.

De CdK is voorzitter van het college van Gedeputeerde Staten en voorzitter van de Provinciale Staten. De CdK vertegenwoordigt de provincie in en buiten rechte en is binnen de provincie het gezicht van het Rijk.

Anders gezegd, de CdK is de provinciale 'burgemeester'. Als de Koning of een lid van het Koninklijk Huis een (formeel) bezoek brengt aan de provincie, dan loopt de CdK daar altijd naast, zoals ook de burgemeester van de gemeente die bezocht wordt dat doet.

Stijlicoon | 18-02-15 | 10:13

De pest van de PVV is dat die ook het neo-liberale evangelie belijden.

Bigi Bana Boy | 18-02-15 | 10:13

Dit is dan toevallig Groningen waar een specifieke problematiek speelt. Landelijk gezien gaat het verlies van de PvdA gewoon naar D66, waarmee we waarschijnlijk nog verder van huis zijn.

Bigi Bana Boy | 18-02-15 | 10:11

En ondertussen zijn de heilige boontjes bij elkaar weer goed voor 8 zetels. Hoera voor het geloof. Fucking idioot stemvee. Het laat zich van nepsocialisten naar kinderverkrachtende christelijke duwen en ze begrijpen niet dat al deze politici uit de zelfde koker komen. Tijd voor revolutie. Maar die komt niet en zal er ook niet komen. De bevolking voorliegen zal welig blijven tieren en met nog meer schijnheiligen op het politieke toneel zal dit alleen maar erger worden. Tnx stemvee. (en ja, ook de PVV hoort tot de volksverlakkende elite, alleen de toon is anders)

deministerpresident | 18-02-15 | 10:07

@Stijlicoon | 18-02-15 | 09:52
.
U heeft gelijk. Het zal dan wel de Provincie Flevoland worden. Toch is de burgemeester van Hilversum via een andere route op die plek terecht gekomen.

Piet Karbiet | 18-02-15 | 10:06

d66? hebben de mensen dat fantasie verhaal nou nog niet door? Kennelijk willen ze meer bureaucratie in gruningen en meer islam... Jeetje zeg als de meerderheid daar in gruningen vrijwillig voor kiest, dan moet het daar nu echt een hel zijn!

Dutchmen32 | 18-02-15 | 10:05

We krijgen er veel meer SP en D66 voor in de plaats. Ik weet niet of ik dat een vooruitgang vind ....

J. Jarig | 18-02-15 | 10:05

Heerlijk nieuws die vieze verraders .. weg met ons Nederlanders partij.. eindelijk naar de afgrond, gauw nog minder minder minder stemmen voor deze Judas club.

blauwe zander | 18-02-15 | 10:03

Zatkniss | 18-02-15 | 09:40
De GeenStijl PS 2015 poll toont aan dat 60% van de reaguurders een stem op de PVV ambieert boven elke andere partij. Zelf weet ik het niet. Ik ben totaal verlamd door wat de VVD zijn aanhang geflikt heeft onder de leiding van groothuichelaar Rutte. De PVV daarentegen zou op basis van zijn partijprogramma mijn stem verdienen, maar Wilders is mij te extremistisch, kent weinig nuance en is een windvaan. De ene keer richt hij zijn pijlen op hoofddoekjes, de andere keer op de EU. Ik snap wat hij wil bereiken, ik begrijp zijn frustraties, maar hij zou het toch een keer over een mildere boeg moeten proberen. Niet alle Marokkanen/moslims het land uit willen zetten maar je beperken tot het verwijderen van de rotte appels en het stopzetten van de moslimimmigratie. Zolang Wilders niet matigt blijft mijn stem aan hem verloren.

De waard zijn gast | 18-02-15 | 10:02

necrosis | 18-02-15 | 09:51

Nee, geen flauw idee, zag het net ook in de tool. Nu we toch bezig zijn: kijk eens bij de weggejoriste plemp van "bekende vd politie" want dat is Baby R. die wanhopig om een unban vraagt maar GU geeft geen krimp...

eerstneukendanpraten | 18-02-15 | 10:02

Ik ga in Groningen lokaal stemmen. Lijkt de enige optie richting verandering.

Mesmer | 18-02-15 | 09:58

Stijlicoon | 18-02-15 | 09:52

Met alle respect. Ik geloof niet dat een PVV-er CdK zal willen zijn. Als ik de standpunten van de PVV omtrent het koningshuis moet geloven.

kwark001 | 18-02-15 | 09:55

@Piet Karbiet
Kan nog lang duren. De PVV heeft geen wethouders of gedeputeerden die minstens een termijn hebben uitgediend. Dat lijkt me wel een minimum aan bestuurlijke ervaring om als burgemeesterskandidaat enige kans te maken.

Verder zal er voor een PVV-kandidaat weinig draagvlak te vinden zijn in de lokale gemeenteraden. Links (PvdA, SP, GL, D66) wil geen PVV-ers. Rechts (CDA, VVD) vindt de eigen kandidaten sowieso beter.

Numeriek leggen de PVV-ers het overigens altijd af tegen de rest. Er zijn tussen de 100 en de 150 (oud) PVV-ers in Nederland. En niet iedereen is geschikt voor het burgemeestersambt. Het leveren van kandidaten is dus zonder meer een probleem.

Commissaris van de Koning is een ander verhaal. Het zou (hoe vreemd dat ook klinkt) zomaar kunnen dat de PVV eerder een CdK zal leveren dan een burgemeester. Ook voor deze functie is bestuurlijke ervaring nodig. Een volledige termijn als gedeputeerde (eventueel vooraf gegaan door het lidmaatschap van de Provinciale Staten of de Staten-Generaal) lijkt mij het minimum, maar dat is voor de PVV niet onhaalbaar. Het zou goed kunnen dat de PVV dit jaar gedeputeerden mag leveren. Als die het 4 jaar vol houden zonder ongelukken, dan maken zij een goede kans als zij CdK willen worden. Dat zit zo. De CdK is een politieke benoeming, waarbij (in tegenstelling tot de burgemeesterschappen) nog wel rekening wordt gehouden met de politieke kleur. En de PVV heeft 1/5 van de styemmen van Nederland, maar nog geen CdK. Het zou dus kunnen dat de dan zittenende minister van BZK besluit toch een PVV-er te benoemen. Waarschijnlijk in een niet al te zware provincie.

Stijlicoon | 18-02-15 | 09:52

@eerstneukendanpraten | 18-02-15 | 09:47
Geheel offtopic, maar weet jij waarom alle reaguursels van Kaas de Vies verdwenen zijn?

necrosis | 18-02-15 | 09:51

@Optelsommetje | 18-02-15 | 09:46
Die PVV'er heeft nooit in een brievenbus gepist, dat is linkse propaganda.
Of blief jij de feiten niet?

necrosis | 18-02-15 | 09:49

@Guy Fawkes | 18-02-15 | 09:31
Was er eergisteren geen opheft over die D666er die tijdens een nieuwjaarsreceptie z'n handen niet kon thuishouden,en nu weer een snoepreisje wil maken op kosten van de Wassenaarse gemeenschap? Ik heb er minder ophef over gehord dan over de PvdA en VVD beroepsdeclaranten.Merkwaardig vind ik dat.

deraderendraaien | 18-02-15 | 09:48

@Igor Putkin | 18-02-15 | 09:43
Opvallend dat politici van PvdA ALLE voorstellen van PVV naar de prullenbak verwijzen omdat het voorstellen van de PVV zijn, niet vanwege de inhoud.
Wat zegt dat dan?

necrosis | 18-02-15 | 09:47

En omdat de redactie het nalaat speel ik nu even een klein beetje voor Feynman. De twee voornaamste oorzaken voor het instorten van het rode bolwerk Groningen zijn de houding van de landelijke PvdA ten aanzien van de aardgasproblematiek en het gedram van de provinciale PvdA ten aanzien van de plaatsing van mega-windmolenparken in de provincie. Het heeft er al toe geleid dat de lokale PvdA-ers de landelijke coryfeeën niet meer hoeven te zien, zie : www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=...

Wat de mogelijke plaatsing van windmolens teweeg brengt ziet u bijvoorbeeld hier: tegenwindn33.nl/

En dat windmolens alleen op subsidie draaien is nu ook voor de volle 100% bewezen voor deze 172 exemplaren: www.nu.nl/binnenland/3930403/exploitan...

eerstneukendanpraten | 18-02-15 | 09:47

Igor Putkin | 18-02-15 | 09:43
Tja, dat is hun interpretatie van Vrijheid :) Meer straffen, behalve als je zelf door de brievenbus aan het pissen bent.
.
Anyway je kunt ook niet veel meer verwachten van een clubje waar je niet eens lid van kunt worden. Het valt me gelukkig mee dat de PVV lang niet de grootste wordt.

Optelsommetje | 18-02-15 | 09:46

Heeeeeee de piratenpartij mag ook in de poll hoor ... nu pvv moeten aanvinken als meest zinnig keuze.

Mr.Red | 18-02-15 | 09:46

asylumstreetspanker | 18-02-15 | 09:36
.
Het wel en wee van de schijtlijster en de bermbomrat belangrijker vinden dan eigen bejaarden waar je electoraal technisch niet op hoeft te rekenen, is exemplarisch voor groenlinks en d'66.
.
Een dubbele moraal en achterhaalde hoaxkolder uit de 70'er jaren. Het is zeer retro om de idealen van 45 jaar geleden weer te roeptoeteren. Dat deze toen ook al mislukten maakt groenlinks en D'66 niks uit. Helaas.

pluizigkroeshaar | 18-02-15 | 09:45

Wie stemmen er dan op die gluiperige club van D66?
Die willen nog meer afbraak dan de huidige kabinetspartijen.
Op naar de slavernij als het aan D66 ligt.

Willem van Rood | 18-02-15 | 09:44

Klopt, die stemmen op Geen ID66 komen van de studenten. Als je vertelt op de PVV te stemmen wordt de kans op neuqsex geminimaliseerd. Alleen bij wat GL gereuzel gaan de beentjes uit elkaar.

Piet Karbiet | 18-02-15 | 09:43

Interessant hoe hier door bepaalde reaguurders een stemmer op een andere partij dan de Partij voor de VRIJHEID het liefst in een kamp gepleurd en voor gek verklaard zou worden.
Dat zegt toch wel weer veel, zo niet alles.

Igor Putkin | 18-02-15 | 09:43

D66 is van hetzelfde N.A.P. als de PvdA. Daar wordt Nederland niets beter van.

onnosel | 18-02-15 | 09:41

Hoop dat de groningers zich wel bedenken dat de VVD, PvdA, CDA en D66 in varierende kabinetten er voor gezorgd hebben dat de situatie is zoals die nu is.

merallas | 18-02-15 | 09:41

PvdA inruilen voor D66.

Wat een horror!
kwark001 | 18-02-15 | 08:59

precies.. Groningers willen blijkbaar minder gas en meer islam en EU, dus flikker daar die megamoskeeen maar neer.

(c)ZWITSUL | 18-02-15 | 09:41

Piet Karbiet | 18-02-15 | 09:19
Daar zijn ze helaas niet geschikt voor. Er hangt nog steeds een stigma op actief zijn voor de pvv. Helaas welke pvv ert is geschikt? Misschien Fleur maar dan houdt het op. Wilders heeft erg veel pech met zijn politieke ambtsdragers het zijn geen hoogvliegers helaas helaas. Het is echt tijd voor wat anders

Zatkniss | 18-02-15 | 09:40

Een land zonder PvdA, dat ik dat nog mee mag maken...
*traantje wegpinkt*

necrosis | 18-02-15 | 09:40

Als Diederik even deskundig bejaarden wast
als dat hij politiek toepast dan vrees ik het ergste,
die man ziet niks, ruikt niks, doet niks
en ontkent alles ... nee hoor dat is geen shit
dat hoort zo.., blijft u hier maar liggen, wij van de PvdA regelen alles, voor 2017 komt alles goed.

Berthe | 18-02-15 | 09:40

@Bierosaurus | 18-02-15 | 09:28
Ikzelf zat meer aan een Brusselse kruiwagen te denken.

deraderendraaien | 18-02-15 | 09:39

De verantwoordelijkheid nemen. Vooral het "nemen " van de verantwoordelijkheid, daar worden ze op afgerekend. De PVV heeft het niet over hun hart kunnen krijgen om in te stemmen met een NL/EU waar de vleermuizen beter beschermd worden (flora en fauna- wet) dan bejaarden.
Maar er zijn altijd mensen die blijven KIETSEN voor die "verantwoordelijlhidsnemers".

asylumstreetspanker | 18-02-15 | 09:36

Stijlicoon | 18-02-15 | 09:28
En wie stemmen in Oost-Groningen op de PVV? De vroegere aanhangers van Fré Meis van de CPN (communisten). In dat licht is het zo gek nog niet dat Wilders geen politieke partij wil met leden met invloed.

Ci Ty33 | 18-02-15 | 09:35

De propagandamachine staat aan. Tel de PvdA-ers op Radio 1.
Het is stuitend om mee te maken dat de publieke omroep er niet is voor het publiek maar voor OSM. (Ons Soort Mensen)

ristretto | 18-02-15 | 09:34

Zo te zien houden ze de Christenunie en de PvdD nog op afstand

Almasri | 18-02-15 | 09:33

Vandaag woensdag 18 Februari 2015 dus over exact 4 weken op woensdag 18 Maart 2015 zijn de Provinciale Staten verkiezingen.
Het lijkt mij zinnig, GeenStijl, om al jullie aandacht en tijd te besteden aan de afbraak en de totale vernietiging van de PvdA i.p.v. dat gezeur over Mark Verheijen.
Toegegeven, Mark Verheijen is een lul en moet WEG maar nu is het veel belangrijker om de komende 4 weken er aan mee te werken dat de PvdA een mega nederlaag gaat lijden op 18 Maart 2015 a.s.

kippevlees | 18-02-15 | 09:33

"Koenders (PvdA) die haatimams uit Nederland wegjorist"
Slechts 3 van de 7. Maar de organiserende haatclubs en bestaande haatzaaihutten blijven buiten schot.
De PvdA sterft. Reden voor slechts een klein "Hoera!", want de problemen blijven, en kiezers stemmen vervolgens op Pechtold of GL. Van de regen in de drup.

Fijnstoffer | 18-02-15 | 09:33

Die Samsom toch. Eerst misbruikt hij zijn gehandicapt kind voor politiek gewin en nu weer weerloze bejaarden. Kennelijk nog een medogenloos trekje uit zijn activistisch verleden.

watazooi | 18-02-15 | 09:32

@ deraderendraaien | 18-02-15 | 09:14

Zolang er Schreeuwapen*, Peoplucht-verspreiders* en KoMo-zakken* en woestijn-apen zijn, zal d666 aanhang hebben.

Stalin, Pol-Pot, Mao Tse Tong en Adolf Peggold zijn allen op dezelfde manier aan de macht gekomen.

(* de gefingeerde namen zijn opvraagbaar)

Guy Fawkes | 18-02-15 | 09:31

Gisteren al in de draad gezet bij het Verheijen-topic en nu al door de redactie overgenomen, dat schiet lekker op...

eerstneukendanpraten | 18-02-15 | 09:30

Ben van mening dat de NL politiek de omstandigheden dient te creëren dat NL autarkisch kan zijn qua energie (en voedselvoorziening) , zodat we niet afhankelijk zijn van de olie-criminelen in het MO. Daarom zouden n.m.m. de mijnen in Zd. Limburg weer operabel moeten gemaakt, en extra kernenergiecentrales moeten worden gebouwd. Of het tot daadwerkelijke exploitatie moet komen is vers twee, maar zo zijn we in ieder geval niet chantabel.

Ci Ty33 | 18-02-15 | 09:30

Bakito | 18-02-15 | 08:57
Bravo, als commentambtenaar zat u net voor negenen achter uw pc. Uw baasje zal tevreden zijn.
Bakito | 18-02-15 | 09:07
De PvdA draait zich in alle hoeken en verkopen hun moeder voor een zetel of het behoud van een mislukt kabinet in plaats van te kiezen voor de eigen bevolking én de richtlijnen van het partijprogramma. Dat heeft niets met het aanpakken van een crisis te maken.

Oktoberfest | 18-02-15 | 09:30

Tijd om de onderste steen m.b.t. D66
naar boven te halen.

Berthe | 18-02-15 | 09:29

@Guy Fawkes | 18-02-15 | 09:22
En je zal maar worden gewassen door Samson. Walgelijk, aangerand voor een stem.. * teiltje zoekt *

Botte Hork | 18-02-15 | 09:29

"Die (Oost)Groningers stemmen al sinds de oertijd PvdA"
[[[Mad.doC]]] | 18-02-15 | 09:01

Juist ja, die Oost Grunnigers stemmen dan nu op SP (stemden vroeger op CPN). De winst van D66 en Groen Slnks komt hoofdzakelijk bij de Stadjers vandaan. (Groningen is een studentenstad, dus kaasje voor D66 en GL).

Brulboei_61SB | 18-02-15 | 09:29

Het einde van het rode tijdperk is inzicht.
Asscher zal de laatste partijleider zijn.

Jerolimo | 18-02-15 | 09:28

deraderendraaien | 18-02-15 | 09:14
Het kan er bij mij nog steeds niet in dat D666 zo hoog in de peilingen staat.

Tsja, je hebt heel veel mensen die hun status en inkomen ontlenen aan datgene wat peggold weet te bewerkstelligen c.q. te continueren.

Bierosaurus | 18-02-15 | 09:28

Bakito | 18-02-15 | 09:07

Waren ze maar weggelopen, dan hadden we nu die ellende niet gehad!

doskabouter | 18-02-15 | 09:28

In Groningen deed de PVV het nooit al te best. Bemoedigend om te lezen dat ze daar nu toch 5 zetels gaan binnenharken. Dikke kans dat ze in andere provinciens wel de grootste worden.

Stijlicoon | 18-02-15 | 09:28

Dat mag u onderhand wel eens weten beste Bakito.
Desmoulins | 18-02-15 | 09:01
.
Denk dat die makaak nog een beetje extra doorgedraaid is van het VVD wijf topic:
.
Bakito | 17-02-15 | 14:10
En jij mag als eerste helemaal gratis een weekend aan een wiek van een windmolen hangen, gewoon omdat het kan.
eerstneukendanpraten | 17-02-15 | 14:14
.
Nix aan doen, lekker aandachtsziek laten hangenen en verschrompelen aan die wiek. Hij gaat binnenkort zeer waarschijnlijk toch net zo deaud als die rotte Pioenrozen van de Vleespetzeloten

Rudjen | 18-02-15 | 09:27

Dat de pvvda het nog zo goed doet zeg. Ik had hooguit éen zetel verwacht van subsidie-en-baantjes-carroussel-incrowd.

Rommelende Onderbuik | 18-02-15 | 09:26

@ Bakito | 18-02-15 | 09:07

En gaat ff je spuitje vragen aan de verzorging op de gesloten afdeling, want je brabbelt weer onzin.

Of doel je op Rattus Catholicus Maximus die zijn coalitiebeloften (verlaging % ointwikkelingshulp) niet na kwam, waardoor de PVV zijn steun in trok , zoals elke niet-pluche-geile volksvertegenwoordiger behoort te doen.

*meelij met Robert Fleury*

Guy Fawkes | 18-02-15 | 09:26

.. maar goed. PVV. Niet omdat Geert nog een kans krijgt "oplossingen" te veroorzaken, dat kan en mag helemaal niet van de machtige subsidie-wereld die welvaart danktzij het in stand houden van problemen, met medewerking van ambtenarij en media.

Wel omdat Geert de enige is die zijn leven wil wagen voor Nederland, door gewoon de andere kant op te willen.

Jan Passant mk2 | 18-02-15 | 09:24

@Bakito | 18-02-15 | 09:07
Als jij afspraken niet nakomt, loop ik ook weg.

necrosis | 18-02-15 | 09:22

@ Bakito | 18-02-15 | 09:04

Jonguhtje, zo vroeg nog en nu al straalbezopen. De NL-se gezondheidszorg holt achteruit als je ziet dat psychoten aan een PC-tje worden gezet en verder aan hun lot worden overgelaten.

Gelukkig is er GS voor dit soort psychoten-d666-tokkie-down-syndromers als bakito.

Guy Fawkes | 18-02-15 | 09:22

Ik heb het even uitgerekend: die 4 zetels voor de PvdA zijn dankzij de stemmen van al die Groningse ambtenaren die hun baantje aan de PvdA te danken hebben.

Rest In Privacy | 18-02-15 | 09:21

Slechts 6% van de NL bevolking is moslim. Dus als je moslims voortrekt in alles hou je 6% van de kiezers over.

Vogelbeest | 18-02-15 | 09:21

@Bakito
Regerinsverantwoordelijkheid. Dat woord staat dus voor alles wat er zo slecht en verderfelijk is aan de PVDA, D66, CDA, VVD.... Die uitspraak is hetzelfde als je moet stemmen anders gaat er een stem verloren. Die is eigenlijk nog erger.

Mark_D_NL | 18-02-15 | 09:20

Ja, maar D66. Das nog veel enger.

Driewerf Hoezee | 18-02-15 | 09:19

Raar. (Terecht) teleurgesteld zijn als kiezer in de coalitie van PvdA en VVD - en daarom maar kiezen voor D66.
D66 is niets anders dan PvdA en VVD samen. Met een nog gevaarlijker Eurofiel als baasje.

Jan Passant mk2 | 18-02-15 | 09:19

Wanneer wordt een PVV-er eens een keer Commissaris van de Keunigin? Of Burgemeester? Ik kan niet wachten.

Piet Karbiet | 18-02-15 | 09:19

dat er mensen zijn die op de D66 stemmen je gaat van erg naar erger .

rukkieduck | 18-02-15 | 09:15

@Islamofiel 09:05: Liever dat dan de rebound van GL en de opkomst van PvdD.

Muxje | 18-02-15 | 09:15

Het kan er bij mij nog steeds niet in dat D666 zo hoog in de peilingen staat.

deraderendraaien | 18-02-15 | 09:14

Mark en companen grossieren wel in records. Beste Kabinet sinds WO2, Grootste verlies sins WO2, Nog steeds niet geneukt sinds WO2, Hoogste aantal interne corruptie gevallen sinds WO2... en dat lijstje is al veel langer en wordt veel langer. Dus ja oorzaak, gevolg dingetje dat verlies bij deze verkiezingen.

Mark_D_NL | 18-02-15 | 09:13

@dathoujetoch | 18-02-15 | 09:06

Dat gedoe in Gouda is ook grotendeels te wijten aan die halve salafist, of hele salafist -blijft toch een schemergebied, van D'66. De PvdA is erg maar D'66 is eigenlijk van hetzelfde kaliber.

Desmoulins | 18-02-15 | 09:12

Mooi, kom maar door met die 'de beste mensen uit alle partijen-regering!!!'

Einde van de Domheid | 18-02-15 | 09:11

@Bakito | 18-02-15 | 09:04

De EUSSR is slechts een verwijzing naar de totalitaire vorm; de wens tot centralisatie binnen een structuur zonder rekenschap af te leggen. De EU is geen rechts of links project; het is een religie. De term 'europaten' gebruikt door de Winter dekt de lading dan ook een stuk beter...
We zijn het dus slechts gedeeltelijk eens, aangezien jij nog steeds in gedateerde tegenstellingen denkt. Loslaten, dus.

Desmoulins | 18-02-15 | 09:09

Aan het gas ermee!

Rudjen | 18-02-15 | 09:07

toch raar dat de SP hetzelfde aantal zetels heeft behouden, lijkt mij toch een betere keuze voor een ex-pvda'er als het hypocriete opgeblazen eurofiele D66

giovanni erkelens | 18-02-15 | 09:07

necrosis | 18-02-15 | 09:04
Is logisch. PvdA liep niet weg voor regeringsverantwoordelijkheid in zware crisis zoals de PVV. Daar wordt je als partij op afgerekend, dat is van alle tijden.

Bakito | 18-02-15 | 09:07


Is het geen tijd om, nu de peevanderaa op zijn rug ligt, Dom666 aan te pakken. Die zijn nog erger dan de peevanderaa.

dathoujetoch | 18-02-15 | 09:06

Yeps, van links naar links, van erg tot erger.

Machoclown | 18-02-15 | 09:05

Ziet er goed uit, behalve dan de winst voor het politiek correcte D'66

Islamofiel | 18-02-15 | 09:05

PVDA op 4.
Bedankt Geenstijl!!
Nog even doorgaan en de partij bestaat niet meer.

luto | 18-02-15 | 09:05

@[[[Mad.doC]]] | 18-02-15 | 09:01
Bij GR14 kregen ze anders goed op hun lazer en verloren ze zeer oude rode bolwerken.
Dat men toen in grote getale op D'66 gingen stemmen was natuurlijk weer minder....

necrosis | 18-02-15 | 09:04

Het maakt geen zak uit. De helft loop weg naar D66 en Groenlinks. Van Links naar Links dus. Dat zal echt geen aardbeving geven hoor.

observer59 | 18-02-15 | 09:04

Desmoulins | 18-02-15 | 09:01
EU is inderdaad een rechts en neoliberaal project. Term EUSSR slaat nergens op. We zijn het eens!

Bakito | 18-02-15 | 09:04

@Godsammekraken | 18-02-15 | 09:00

Zogenaamd weldenkende mantra's en het op structurele wijze ageren tegen de PVV leveren dus extra zetels op in dit terminale land. Van de regen in de drup...

Desmoulins | 18-02-15 | 09:03

Ik heb hetzelfde als Bakito gepolt "PVV"!!!!

Machoclown | 18-02-15 | 09:03

Ik schrik van 4 zetels voor GroenLinks, gevaarlijk.

dubbert | 18-02-15 | 09:03

Didi is slechts bezig zijn aftocht richting een grote zorgmoloch te regelen. Daar gaat ie uiteraard niet door met bejaarden wassen maar schuift ie ongetwijfeld aan tafel bij dikke vrienden met gelijke partijkaart op zak.

Godsammekraken | 18-02-15 | 09:03

Met recht brekend nieuws

Rest In Privacy | 18-02-15 | 09:02

@Bakito | 18-02-15 | 08:57

GL en D'66 zijn neoliberaal of wat daar ook maar iets van weg heeft. Groningen kiest eigenlijk nergens voor...
Wie pro-EU is, kiest voor een neoliberale koers.
Dat mag u onderhand wel eens weten beste Bakito.

Desmoulins | 18-02-15 | 09:01

Die (Oost)Groningers stemmen al sinds de oertijd PvdA, dus juich niet te vroeg. Wanneer ze verlenging, of zelfs verhoging van hun uitkering in het vooruitzicht wordt gesteld, kommen ze als makke schaapjes weer terug bij de kudde.

[[[Mad.doC]]] | 18-02-15 | 09:01

D66 profiteert. Groot geworden door nietszeggend te blijven.

Godsammekraken | 18-02-15 | 09:00

Als je dan gaat kiezen voor d66 wat is dan je winst?

Pempy Boludo | 18-02-15 | 09:00

PvdA inruilen voor D66.

Wat een horror!

kwark001 | 18-02-15 | 08:59

In Grunn single digits. En hoe!! Nu nog de rest van Nederland.

Godsammekraken | 18-02-15 | 08:58

Zoals bij zoveel verkiezingen de laatste jaren waarbij de ondergang van het rode gespuis werd voorspeld...... Eerst zien, dan geloven.

Ikdus | 18-02-15 | 08:57

De stemmen van de PvdA gaan naar SP, Groenlinks en D66. Groningen kiets terecht voor een minder neoliberalere koers.

Bakito | 18-02-15 | 08:57

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino