Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LACHEN. Weer ISIS Onthoofdingsvideo opgedoken

Bah GeenStijl. Moet dat nu? Waarom nu wéér die perverse ISIS-propaganda uitzenden? Bah bah. Hebben jullie geen journalistieke codes ofzo? Dit kan echt niet. Als journalist heb je bepaalde verantwoordelijkheden, en met het tonen van mensen in doodsnood ga je een grens over. De grens van goede smaak en propor... proportio... proporia... proportionilaliteit. Groetjes van Pieter Klein, de moraalpalende haatbaard die Margreet Spijker head first van het Unilever-gebouw gooide.

Reaguursels

Inloggen

Volgens mij is dit de enige manier om IS effectief te bestrijden. Door te laten zien hoe infantiel hun bloedzwangere propaganda is.

JeanDragage | 06-02-15 | 00:08

Ja. Leuk. Denk ik.

segfault | 05-02-15 | 10:41

Er worden daar dagelijks mensen geëxecuteerd incl. beeldmateriaal. Ga naar theync of kaotic en je vindt genoeg. Deze enkele filmpjes die de msm laten zien zijn slechts het topje van de ijsberg.
Eigenlijk zouden alle executies integraal op tv getoond moeten worden zodat die half zachte kudt hippies eindelijk door zouden krijgen met wie wij al 14 eeuwen in oorlog zijn.

SicSeb | 05-02-15 | 05:51

Hoe laag kan de mens nog landen om zulks onthoofdingsvideos in de duinen na te apen. Deze stinkende baardige bastaarden zijn om te kotsen.

restman | 05-02-15 | 04:38

@treser.info

Als die vermoorde arme drommels ook maar een fractie hadden gehad van de tegenwoordigheid van geest welke jij bezit,
dan hadden ze natuurlijk weer veilig bij moeder de vrouw thuis gezeten.
(Met uiteraard, net als jij flink wat stoere verhalen voor aan de koffietafel..)

Wanne | 05-02-15 | 04:00

Je kan er idd maar beter de spot mee drijven.

De Mentalist | 05-02-15 | 01:12

Kolere, wat een zieke discussie

holegeluba | 05-02-15 | 00:38

Nu begrijp ik de droevige situatie van het diepgezakte rtl: "Wat ik onderbelicht vind is de kwestie van het verlengstuk zijn van een psychopatische propagandamachine. Media vormen in zekere zin zelf altijd een verlengstuk van die machine; in beginsel is dat altijd zo als je de boodschap van iemand uitzendt of publiceert. Of dat nou een citaat is van Rutte, een tweet van Wilders, een cartoon...". Nou, dat is een vergelijk, hoor, IS die een piloot in brand steekt en Rutte en Wilders. En het bizarre nieuws propaganda vinden: Je zend dit toch niet uit ter beïnvloeding en werving? Man, man, man, je bent de weg kwijt. Je durft niet eens islam te noemen en krachtig voor dit land te staan. Dit is dan de RTL adjunct-hoofdredacteur... Kan daar iemand ingrijpen?

eastender | 05-02-15 | 00:06

treser.info | 04-02-15 | 22:43
"In welke situatie je ook terecht komt er is altijd een uitweg. Het moment dat je positief denken opgeeft is het moment van je einde werkelijkheid."

Ook hier ben ik wat cynischer. Is het "positief denken" wat je niet moet opgeven, of moet je "bereid zijn alles te doen om te overleven" introduceren?

Overlevenden uit auschwitz (of andere hellen) overleefden vaak omdat ze net dat schimmelige bammetje van de verzwakte medemens pikten, is dat "positief denken"? Ik zou zeggen eerder het instinctief ten koste van alles willen overleven. Of dat nu je buurman opeten betekent bij grote honger, of iemand de zee in schuiven omdat anders je reddingsbootje dreigt te zinken.

Casus nav mensen van flats smijten: je werkt op the WT-towers op de 100ste verdieping. Alle verdiepingen onder je staan in brand omdat een stel eikels dat een mooie landingsbaan vonden. Inmiddels ook jouw verdieping. Wat doe je om te overleven/niet te verbranden?
1/ positief denkend schuif je iedereen opzij op de brandtrap.
2/ positief denkend spring je met je TU storm plu uit het raam: wat voor mary poppins werkte...
3/ iets anders.

harstef | 05-02-15 | 00:00

treser.info | 04-02-15 | 15:41

Ha lekkere krachtpatsert, altijd goed te weten dat superman GEEN sprookje is.

Over het kooitillen gesproken: ik tel grofweg 12 spijlen aan de voorkant, als kooi 4-kant is zijn dat dus 12*5=60 spijlen ex hoekstaal. Als piloot 1.7m is zal kooi +- 1.9m zijn, dus totaal lengte 114m (=60*1.9). Het kunnen natuurlijk holle plastic buisjes zijn, maar het zou ook zomaar staal kunnen zijn. Even uitgaande van doorsnede 16mm staal zit je op 1.61kg/m (bron: www.staaltabellen.nl/stafstaal). Dat is dan dus 114×1.61= 183.54kg

Nu snap ik best dat dat voor jou -superhero-benchpresser-green guy- easypeasy is, ook nadat je dagen gemarteld bent en wellicht al een paar dagen geen bammetjes hebt gekregen; voor gewone mensen wordt het al wat lastiger.
Daarbij heeft deze Jordanees niet jouw beam-me-up-scotty horloge. Dus nadat hij 184kg heeft moeten tillen met zijn gehavende lijf, moet hij nog faster-than-a-speeding-bullet rennen om kogels uit die speelgoed geweertjes van deze niet bestaande boefjes te ontwijken. Nu weet ik dat jij dat wel kan, maar de gewone sterveling niet.

Zeggen dat het filmpje ge-edit is is stating the obvious, dat is het Nos-journaal ook. Zelfs je achterelkaar geplakte vhs-bandjes zijn dat. Elke nitwit kan zien dat de filmpjes uit meerdere opnames bestaan, het moet er immers wel cool uitzien en het slachtoffer moet wel doen wat er op dat moment verlangt wordt. Niet onvergelijkbaar met oorlogsfotografie waar een kind alleen uitgemergeld op verdorde aarde wordt geportretteerd. Het beeld moet het beoogde effect hebben. Toch zou ik niet durven zeggen dat het gefotografeerde uitgemergelde Ethiopische jongetje nep is. Of eigenlijk gewoon een westers jongetje met anorexia. Dat is wel wat jij hier equivalent suggereert.

Waarom de onthoofdingen zelf niet in beeld zijn? Misschien wel omdat de engels sprekende woordvoerder bij nader inzien toch niet zo'n sterke maag had? Misschien omdat ze stiekem de lui eerst doodschieten en pas na hun dood onthoofden wegens teveel gedoe? Misschien omdat de gevangenen op het moment supreme opeens iets heldhaftigs deden als hun volkslied zingen, "where are the women" of "losers" roepen? Wie zal het zeggen.

Ik ben blij dat er nog mensen als jij zijn die geloven in de oneindige goedheid van anderen, behalve dan misschien die van politici. Dus ook in geval van IS geloven in een Wag the dog scenario.
Ik ben denk ik wat cynischer, ik denk dat het IS-tuig doet wat ze tonen: mensen op bewust & wrede wijze vermoorden. Zelfs als ze het gestileerd filmen.

harstef | 04-02-15 | 23:20

treser.info | 04-02-15 | 22:43
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar de bevlogenheid waarmee je jouw standpunt duidelijk probeert te maken siert je. Ik begrijp nu ook beter waarom jij de dingen ziet zoals jij ze ziet. Niet mijn point of view maar ik heb ook geen bewijs dat jij geen gelijk kan hebben.

De waard zijn gast | 04-02-15 | 22:55

Sad wat ik als voorbeeld aangaf waartoe ze in staat zijn met die oude man gaat niet om wat IS doet door hem van het gebouw te kukelen maar om wat vervolgens de mensen in de straat doen door hem te stenigen.
Waarmee maar weer eens is bewezen dat moslims zich niet kunnen onttrekken van de filosofie van IS en dit dus goedkeuren when de shit hits the fan..
@De waard id ook onder bedreiging van vuurwapens in 1990 in Bosnië door Servische beesten. In welke situatie je ook terecht komt er is altijd een uitweg. Het moment dat je positief denken opgeeft is het moment van je einde werkelijkheid. Vergeet ook niet dat je hersens het sterkste wapen in de wereld zijn. Dus laat je brein stomen en je zult versteld staan in wat voor een topprestaties je in staat bent.
Daarbij geef je aan hoe ze die Jordaanse piloot zouden hebben teruggestopt nadat hij uit die kooi zou proberen te stoppen. Dit is maar de vraag want wie zegt dat IS leden in die zelfde ruimte aanwezig waren. Vergeet niet het zijn pussy’s die zelfs nog vrezen voor een vrouw. Als het al echt zou zijn gebeurd zaten ze waarschijnlijk veilig op afstand met een vertraagde ontsteking om de brandstof en de vonk voor de vuurzee te genereren. Maar zoals ik al zei het is nog veels simpeler door gewoon achteraf dmv CGI een vuurzee te monteren en het geheel a la Hollywood stijl te monteren en de wereld in te sturen. En het frappante is dat 99% van alle reaguurders niet beter weet en altijd al is opgevoed met Hollywood scripts dus het automatisch zal aannemen voor waarheid. Zelfs de Matrix was nog beter gemonteerd en dat was maar film.

treser.info | 04-02-15 | 22:43

Voor humor is zelfreflectie nodig, jezelf niet altijd serieus hoeven nemen, dat kennen ze niet bij IS.

Rachar | 04-02-15 | 22:14

-weggejorist-

The worlds smartest | 04-02-15 | 21:10

Dit filmpje bewijst maar dat er vaak gereaguurd wordt zonder dat er eerst goed gelezen of gekeken wordt.
Mensen, kijk dat filmpje nou eerst eens. Het is GRAPPIG. Erg grappig zelfs! Kunnen we niet genoeg doen, die malloten van IS belachelijk maken.

Dr. Snoepjes | 04-02-15 | 20:55

@Bernard Couperus 16:46 Voor dit soort humor moet je in Israel zijn. Niets waar niet om gelachen kan worden, heerlijk.

Klipstra | 04-02-15 | 20:48

Zie je wel, ze hebben wel humor!
Alleen een beetje jammer dat nu uitgerekend dat niks met de Islam te maken heeft.
Good Meuning | 04-02-15 | 14:49
.
Het is - zoals je kon verwachten - niet gemaakt door Arabieren maar door Joden.

Hans Hillen | 04-02-15 | 19:14

Ik heb gekeken, en heb er alweer spijt van.....
Rimpeldoos | 04-02-15 | 18:06

Ga ik lekker niet gleuve! Dan kom je niet met zo'n reactie. Alhoewel, ik heb nou al weer spijt van deze reactie. Vette Bye!!

Karl Warsteiner | 04-02-15 | 18:34

Ik heb gekeken, en heb er alweer spijt van.....
We moeten dit geloof gewoon verbieden, en iedereen die het wil blijven volgen tyft maar naar een land waar het wel mag.
Dikke doei!!!!

Rimpeldoos | 04-02-15 | 18:06

Geloof nou maar dat die mannen zijn onthoofd.
En dat is nog een barmhartige dood als je ziet wat ze met die piloot hebben gedaan.
De grote champignon daar komt het nog van daar om de monsters te stoppen.

Real Dutch Meat | 04-02-15 | 18:05

@lilluke halve hoan | 04-02-15 | 17:18
Nou, 'graag' zou ik ook niet willen zeggen.
In het filmpje van de executie (iswatzewillendatjedenkt) van Japannert Goto bijvoorbeeld, heb ik geen handeling gezien die iets met snijden van doen heeft. Dat bedoel ik meer. En dat is toch best gek voor een verder wrede en shockerende club.

Driewerf Hoezee | 04-02-15 | 17:36

lol.

lillendvleesch | 04-02-15 | 17:32

@Driewerf Hoezee | 04-02-15 | 14:15
Wil je graag "het échte werk"zien?
Doe maar eens zoeken op wikileaks......
doe maar niet....

lilluke halve hoan | 04-02-15 | 17:18

@rara | 04-02-15 | 14:10
Niet écht...
Kan zelfs niet naar persiflages van Barbarij kijken, sorry...

lilluke halve hoan | 04-02-15 | 17:17

Duidelijk een hoax
de lichtval is een typische dag in februari in de hollandse duinen.

meneer Q | 04-02-15 | 17:02

Wat een gruwelijk filmpje; gruwelijk goed wel te verstaan. Top humor. Weet iemand wie/waar dit opgenomen is?

Bernard Couperus | 04-02-15 | 16:46

treser.info | 04-02-15 | 15:41
.
Weet je wat ik zo vreemd vind? Aan de ene kant geloof je geen reet van het filmpje van die verbrande piloot; aan de andere kant hecht je wel waarde aan een filmpje waarbij ze een vermeende homo van een gebouw flikkeren (excuse my language). Waarom zou de ene getoonde wreedheid fake zijn en de andere real? Die homo had toch makkelijk de trap af kunnen rennen toen ze hem meenamen?

De waard zijn gast | 04-02-15 | 16:41

Haha! Circumcision!

Marcel66664746 | 04-02-15 | 16:37

Pieter Klein had ook liever gehad dat de misdaden van de nazi's niet bekend werden. Geeft alleen maar vooroordelen over de gewone duitsers.

Elmer Fudd | 04-02-15 | 16:34

De waard ik heb al wat levensbedreigende situaties meegemaakt van belanden in een vuurzee, beschoten worden, in een 140km/h crash belanden en een vliegtuig besturen dat uit controle is geraakt, vergassing overleeft..
treser.info | 04-02-15 | 15:41
.
En dat allemaal overleefd onder bedreiging van tientallen vuurwapens? Want dat is waar het hier om gaat. Buiten het feit dat ontsnappen uit de kooi een zinloze actie was geweest; denk jij nou echt dat ze hem dan niet hadden teruggestopt? Jij bent dus nooit in een situatie belandt waar ontsnappen onmogelijk was en de dood je enige vooruitzicht, dus ga hier niet lopen verkondigen hoe deze arme man had kunnen ontsnappen aan zijn lot, want dat kon hij namelijk niet. Punt.

De waard zijn gast | 04-02-15 | 16:30

@De Geus 15:41
.
De intrinsieke tegenstrijdigheid van uw middelste zin lijkt u in het geheel te ontgaan.
.
Zo schrijft u dat 'dit mag in Nederland', hetgeen al glashelder impliceert dat er iets of iemand is die toestemming moet verlenen om iets te mogen. Daar heeft u gelijk in, want dat is de overheid. Dat brengt me bij het tweede deel van uw zin...
.
Daar zegt u 'vrije pers heet dat'. Maar als de pers eerst toestemming moet hebben om te zeggen wat men wil, dan is de pers dus niet vrij, maar aan banden gelegd. Je bent vrij of je bent het niet. Je kunt ook niet een beetje zwanger zijn, toch.??
.
En dat is de realiteit in Nederland. Er is geen vrijheid van meningsuiting, noch persvrijheid. Er mag enkel gezegd worden wat de Staat goed keurt. Dat maakt uitdrukkingsvrijheid hooguit een privilege...
.
Niet geheel toevallig mag u in Nederland dan ook discrimineren of zich racistisch uiten, werkt de EU hard aan beroepsvergunningen (welke enkel welgevallige journalisten worden toegekend uiteraard) en probeert middels allerlei krankzinnige uitvindingen als 'haatzaaierij' en 'groepsbelediging' langzaam iedere kritiek op het multicultieproject onmogelijk te maken.
.
Ain't no such thing als een vrije pers in Nederland!!

De Libertariër | 04-02-15 | 16:18

LOL
Meer van dit soort filmpjes graag!

Schietmijmaarlek | 04-02-15 | 16:14

@Oeleflaffel | 04-02-15 | 15:08
Ja, best erg erg. Dat is zo'n typisch voorbeeld van de hel waar de islamitische medemensch dagelijks doorheen moet in ons racistische land.
Geen wonder dat er daarom enorme moskeeën met atoombunkers voor ze gebouwd worden. Twee miljoen moslims passen echt niet in het achterhuis - en zeker niet allemaal achter de boekenkast.

Jan Passant mk2 | 04-02-15 | 16:08

Hoe meer onthoofdingsfilmpjes, hoe beter.
laat maar zien, in veelvoud, waar het IS-Kalifaat voor staat c.q. hoe naar die booslims zijn - ook in NL.

McMarx | 04-02-15 | 16:03

haha, lol filmpje, mooi voor een zonnige woensdag.

Henk de Vries2074 | 04-02-15 | 16:01

Nou die moeten dus allemaal onthoofd worden.

Spielmacher | 04-02-15 | 16:00

Treser.info. Misschien heb je wel een punt. Heb maar hier en haar gescrold, verwachtte ook meer achteruitdeinzen en dat het sneller zou gaan (vuur inademen). Maar je hebt het zelf over waartoe mensen in staat zijn. Waarom zou je dan twijfelen aan de beelden van uberhaupt deze monsters?

sad | 04-02-15 | 15:59

De bottomline is natuurlijk dat IS die filmpjes de wereld instuurt voor de kudo's. Hoe vaker afgespeeld, hoe meer mensen worden geïnspireerd dan wel geïntimideerd, en hoe harder die jihadhartjes/piemeltjes gaan kloppen. Ik heb het filmpje op Dumpert bekeken. Hopelijk telt het dan niet mee in de cijfers van de paarse broeken van IS.

PrinsesStoepje | 04-02-15 | 15:58

sad de spijlen worden pas heet na verloop van tijd. Als je instand reageert kun je die spijlen prima vastpakken. Dat dit niet gebeurde is al niet logisch.
@De Waard je zult mij nooit horen zeggen dat WW2 en de gaskamers etc niet hebben plaatsgevonden. Doe ff normaal en verteld dit soort zaken voor je eigen parochie.
Btw er zijn wel degelijk nog steeds levende getuigenissen van Joden die de gaskamer hebben overleeft.
Doe maar je research en je zult nog versteld staan waartoe mensen in staat zijn.

treser.info | 04-02-15 | 15:45

Leuk filmpje. Goeie parodie.

griffin peterson | 04-02-15 | 15:45

Ik ben laf dus ik kijk niet.

Willem van Rood | 04-02-15 | 15:44

De waard ik heb al wat levensbedreigende situaties meegemaakt van belanden in een vuurzee, beschoten worden, in een 140km/h crash belanden en een vliegtuig besturen dat uit controle is geraakt, vergassing overleeft.. No Shit dus ik wordt niet zo snel warm of koud van dit soort propaganda.
Ik wens jullie verder allemaal veel succes met je te laten indoctrineren door dit soort typische fear propaganda shit.
En by the way weet je wat mij pas onrustig maakt is wat vanmorgen gebeurde met die oude man (homo) die ze van dat hoge gebouw gooiden en vervolgens bleek hij na landing op straat niet volledig dood te zijn waarop het publiek in de straat vervolgens stenen verzameld en hem stenigt. Dus met andere woorden die moslim in de straat keurt de acties van IS, waarbij elke Homo of vrouw die niet luistert van een hoog gebouw mag worden gekukeld, goed. Wat nou moslims hebben niets met IS te maken?
Dat is pas iets wat echt verontrustend is dat als puntje bij paaltje komt de gemiddelde moslim bepaalde handelingen van IS wel degelijk goedkeurt.
Waar moet dat naar toe WW3.0

treser.info | 04-02-15 | 15:41

Laat Pieter Klein er rustig zijn eigen journalistieke principes op nahouden. In Nederland mag dat, vrije pers heet dat. Niet mee bemoeien.

De Geus | 04-02-15 | 15:41

treser.info | 04-02-15 | 15:30
Die 6 miljoen joden die in WW2 over de kling zijn gejaagd hadden ook collectief dan wel individueel iets kunnen ondernemen; volgens jouw redenatie heeft die slachting dus ook nooit plaatsgevonden?

De waard zijn gast | 04-02-15 | 15:39

IS: het levende bewijs dat God niet bestaat.

Koos Knak | 04-02-15 | 15:38

treser.info: jij gelooft nog in de kabouters zeker? We worden dagelijks overspoeld met beelden en getuigenissen over de wreedheden (verkrachtingen, genocide, onthoofdingen, kruisgingen, van gebouwen gooien en noem maar op) van is en jij twijfelt aan de echtheid van de gefilmde beestachige moorden? Trouwens al eens geprobeerd een kooi op te tillen waar je zelf in zit(de gloeiend spijlen nog daar gelaten)? Man, man, man... Verwant met moslims?

sad | 04-02-15 | 15:38

De waard CGI aangezien hij anders wel degelijk iets ondernomen had. Net zo nep als de onthoofdingen waar nooit iets effectief van te zien is. Dit knapperend vuurtje kunnen ze nog genereren met CGI maar die onthoofding is onmogelijk. Dus waarom zou ik dit dan wel geloven als de uitvoering ervan totaal niet logisch is.

treser.info | 04-02-15 | 15:30

treser.info | 04-02-15 | 15:20
Je hebt inderdaad te veel McGyver en Die Hard gekeken. Het echte leven is: gezonde en sterke, levenslustige mannen die zich onder bepaalde omstandigheden als vee af laten maken. Gelukkig ben jij die-ene-persoon-die-op-geen-enkel-real-life-filmpje-meedoet die zich in zo'n situate vrij-McGyvert. Succes als je er een keer voor staat.

De waard zijn gast | 04-02-15 | 15:27

Goed Rachar jij hebt gelijk je weet 100% zeker dat het echt gebeurd is. Ik wens je succes met leven mate.

treser.info | 04-02-15 | 15:25

zal d'r wel om gevraagd hebben...

deze_naam_bestaat | 04-02-15 | 15:24

treser.info | 04-02-15 | 14:58
Zeg eencellige, de fik stond heel snel in de piloot. Moet die man dan brandend als een fakkel een kooi optillen en brandend als een fakkel weglopen? Denk dat die IS-varkens 'm geneens de kogel geven maar 'ontwijkertje' gaan spelen. Denk eens na voor je wat plempt hier.

De waard zijn gast | 04-02-15 | 15:22

Voor de domme kutreaguurders die het filmpje niet hebben gekeken maar wel reageren. KIJKEN. In tijden niet zo gelachen.

WieIsDeChef | 04-02-15 | 15:22

je reageert dan ook voordat je verbrand of in de brand staat. dat dit filmpje jullie op het verkeerde been zet omdat hij reeds in de fik staat is natuurlijk logisch als ze met cgi en een blue screen en een Hollywood productie van maken.
En Desmouilins het leven is een MacGyver of Die Hard omgeving. Die het bij voorbaat opgeven zullen altijd verliezen.

treser.info | 04-02-15 | 15:20

heeft groenlinksch al geklaagd over het milieu-vervuilende aspect van dit soort verbrandingen.

minimá-armezusvan.. | 04-02-15 | 15:20

@treser.info | 04-02-15 | 14:58
Niet kijken, wel een mening hebben. Hoe dom ben jij eigenlijk?

Lewis Lewinsky | 04-02-15 | 15:19

100% nep. Belachelijk dat jullie je nu al maanden laten wijsmaken dat er effectief onthoofdingen plaatsvinden. Is allemaal in scene gezet. Zou het echt zijn geweest dan zou je het ook daadwerkelijk zien gebeuren.
Geen enkele reden om het allerbelangrijkste van de daad weg te laten.
Idem het filmpje van die brandende kooi met de Jordaanse piloot. iemand erop gelet hoe die kooi vrij gemakkelijk van de grond te tillen was en hoe je er vervolgens gemakkelijk onderdoor kon kruipen?
treser.info | 04-02-15 | 14:58
---
Jij hebt bovenstaand filmpje dus niet gezien, het is gewoon een grapje, kijk maar gerust. Die kooifilm was wel bewerkt maar ook echt gebeurd.

Rachar | 04-02-15 | 15:16

@treser.info | 04-02-15 | 15:11
Als je in brand staat dan stik je voordat je verbrandt. Er is niet voldoende zuurstof in je lijf om jouw adrenalinestoot ook om te zetten in beweging.

rara | 04-02-15 | 15:15

treser.info | 04-02-15 | 15:11

Zullen we het eens aan een test onderwerpen?
U heeft werkelijk geen idee waar u over spreekt.
Het leven is geen MacGyver of Die Hard.

Desmoulins | 04-02-15 | 15:15

Wat een walgelijk figuur....De Staat der Nederlanden heeft werkelijk NIETS(!) in dat hele Midden Oosten te zoeken (nou ja, olie dan) en steunt al twee decennia lang de bloedige agressieve oorlog die het Westen daar ontketend heeft, met honderdduizenden doden als gevolg en natuurlijk ook IS als gevolg.
.
Dat deze man dit durft(!) te bagatelliseren met een debiele kreet als 'dit is een oorlog waarin we meevechten omdat we niet kunnen weglopen', toont wat mij betreft aan dat het morele kompas van deze man totaal stukkappot is. Reddeloos verloren.
.
Enerzijds een moralistisch vingertje opsteken over het uitzenden van gruwelijkheden maar tegelijk wel voorstander zijn van door het Westen gepleegde gruwelijkheden, op een schaal die zijn weega niet kent. Ongelofelijk.
.
Vuilnisman, neemt u deze zak ook even mee?

De Libertariër | 04-02-15 | 15:14

treser.info | 04-02-15 | 14:58

Natuurlijk joh.
Helder licht.

Desmoulins | 04-02-15 | 15:13

Graaf als de werkelijk de fik om je heen slaat grijp je meteen onder die rand van die kooi en gooi je hem achterover zodat je kunt weg lopen uit die vuur haard.
Die kooi stond op geen enkele manier vergrendeld aan de boven/onderzijde. Je kon aan de voorzijde zelfs onder de rand van de kooi doorkijken. Het gewicht van de kooi is ook prima te doen als je volgepompt met adrenaline een vluchtpoging onderneemt. En als ze je dan vervolgens tijdens je vlucht een headshot geven beter toch?

treser.info | 04-02-15 | 15:11

Wie zegt dat het in brand steken van 'tegenstanders' van de islam niets met de islam te maken hebben, die liegt!

Muhammad ibn Jarir al-Tabari (autoriteit) zegt het zelf:
''... verbrand hen met vuur en doodt hen met kracht...''

Precies zoals in het filmpje.
Eerst het vuur dan de bulldozer.

Desmoulins | 04-02-15 | 15:10

Hopelijk is het volgende filmpje netzo hilarisch.

Het vrije woord | 04-02-15 | 15:09

@Jan Passant mk2 | 04-02-15 | 14:54
Whahaha. Over het hebben van fobieën gesproken:
"Selem o halykom dames,

Ik wil jullie waarschuwen. Ga niet de deur uit in het donker en laat je kinderen ook niet alleen. Amine (15 jaar) ging gisteren rond kwart voor zeven in de avond een vriend ophalen om naar bijles te gaan. Door de wind ging hij bijna tegen een auto. Amine ging op tijd wijken. De man wou hem aanrijden. Hij ging heel hard achteruit rijden. Amine ging snel fietsen waar geen auto bij kon. Daarna deed de man de deur open en schreeuwde tegen hem. KUT MAROKKAAN GA TERUG NAAR JE EIGEN LAND. DIEF DIEF DIEF. Wij zijn erg van geschrokken. ik ga vanmiddag aangifte bij de politie
Doe voorzichtig dames"

Is allemaal echt gebeurd.

Oeleflaffel | 04-02-15 | 15:08

Persvrijheid is ook de vrijheid om iets niet te laten zien, lijkt me zo. RTL maakt een keuze vanuit die vrijheid, Geenstijl maakt een andere vanuit diezelfde vrijheid. Het publiek mag zelf kiezen welke van de twee hij prefereert, dat is dus een perfect voorbeeld van persvrijheid met keuzevrijheid voor het publiek. Als Geenstijl geen respect heeft voor de keuze van RTL, dan heeft Geenstijl dus ook geen respect voor persvrijheid.

Billy Idol | 04-02-15 | 15:08

The Exorcist | 04-02-15 | 15:05
Natuurlijk is die film ge-edit. Dat blijkt uit alles. De vraag is: is die piloot in de hens gestoken?

Graaf van Egmont | 04-02-15 | 15:08

Ja bello je bent zeker ook een babyphone gebruiker in het echte leven..
Lees wat exorcist al aangeeft en open je ogen schaap.

treser.info | 04-02-15 | 15:06

treser.info | 04-02-15 | 14:58
En wie hangt er dan op zijn knieën tussen de spijlen? En wie klapt er dan achterover?

Graaf van Egmont | 04-02-15 | 15:05

Aluhoedjes zijn ook vertegenwoordigd vandaag lees ik.

cees2025 | 04-02-15 | 15:04

De video van de piloot die in de fik is gestoken, is trouwens vet ge-edit. Net alsof ik naar een hollywood film zat te kijken met slow motion, vertraging, toegevoegd geluid.

The Exorcist | 04-02-15 | 15:03

treser.info | 04-02-15 | 14:58

Ja ja. het was niet die kooi die in de hens stond, maar die piloot. Dwaas dat je er bent.

bello | 04-02-15 | 15:03

Eigenlijk niet om te lachen maar dit is dan toch wel komisch.

simplie | 04-02-15 | 15:01

100% nep. Belachelijk dat jullie je nu al maanden laten wijsmaken dat er effectief onthoofdingen plaatsvinden. Is allemaal in scene gezet. Zou het echt zijn geweest dan zou je het ook daadwerkelijk zien gebeuren.
Geen enkele reden om het allerbelangrijkste van de daad weg te laten.
Idem het filmpje van die brandende kooi met de Jordaanse piloot. iemand erop gelet hoe die kooi vrij gemakkelijk van de grond te tillen was en hoe je er vervolgens gemakkelijk onderdoor kon kruipen?

treser.info | 04-02-15 | 14:58

mensen doodvermoorden kan wat creatiever in 2015 dunkt mij

boterkaaseneieren | 04-02-15 | 14:58

Toch frappant dat er zoveel mensen hier reaguren zonder de video te hebben gekeken.

Dr. Snoepjes | 04-02-15 | 14:57

Niet om ut een of ander maar Pieter Klein heeft hier (best wel) een redelijk punt. Staat misschien haaks op een of andere GS soera maar een redelijk punt maakt ie.

Grijskijkert | 04-02-15 | 14:56

humor altijd +1

arie181818 | 04-02-15 | 14:52

geestig, als de achterliggende waarheid niet zo afschuwelijk barbaars was.

Baronwater | 04-02-15 | 14:52

steven spielberg?

ganzo | 04-02-15 | 14:51

Zie je wel, ze hebben wel humor!
Alleen een beetje jammer dat nu uitgerekend dat niks met de Islam te maken heeft.

Good Meuning | 04-02-15 | 14:49

Ik moest lachen. Vooral toen ik die joodse namen in de aftiteling verschenen. Zo kennen we ze weer.

Graaf van Egmont | 04-02-15 | 14:43

-weggejorist-

stridsel | 04-02-15 | 14:42

-weggejorist-

stridsel | 04-02-15 | 14:42

It was a clear circumcision.. cut! Jammer van die 504 bad gateway die het aanklikgenot eerst bederft...

stridsel | 04-02-15 | 14:42

Aan het eind van het filmpje wordt het eens te meer duidelijk dat moslimmannen latente homo's zijn.

JohnnyLion | 04-02-15 | 14:41

"Een perverse redenering; alsof het de taak van media is dagelijks ongefilterd alle gruwelijke beelden per strekkende meter over de schutting te gooien en te roepen: kijk dan, kijk dan - zo gruwelijk is de wereld! Er is echt geen noodzaak die video zelf te publiceren. Er ís geen plicht tot publicatie van waanzin."
Er is wél een noodzaak te publiceren en te laten zien hoe walgelijk de wereld is. Laat er geen misverstand over bestaan hoe de realiteit is. Alleen zo ontstaat er draagvlak om dit niet meer te accepteren. Censuur is uitsluitend de gevestigde orde van dienst. De gevestigde orde die verantwoordelijkheid draagt over de hedendaagse realiteit.

Coenass_ | 04-02-15 | 14:39

Vond de column van de heer Klein zo gek nog niet. En wat betreft Margreet Spijker, kan die niet gaan vakkenvullen oid? Tenenkrommend, ook bij WNL.

Coyote | 04-02-15 | 14:36

More, more! Het wordt tijd dat GS gaat samenwerken met een cluppie in Israël dan wel er een dependance opzet.

levend fossiel | 04-02-15 | 14:34

Ik snap dat Unilever niet helegaar.

Piet Karbiet | 04-02-15 | 14:33

Het schokeert allang niet meer. Bijna het zelfde als een artikel over liquidaties, roof Finnen, bezuinigingen of de NS die weer faalt.
Nieuws? Misschien. Nieuw? Absoluut niet.
Ik zou het het mooist vinden als we die droeftoeters zouden negeren. Geen letter meer over schrijven (zal nooit gebeuren) en ze he le maal de touwtyfus in bombarderen.

Super Grover | 04-02-15 | 14:32

Ik lig 's nachts in bed wel eens plannetjes uit te broeden, strateeg die ik ben.
Wat nou als we de ultieme wraak eens zouden loslaten op Akkra, de zelfbenoemde hoofdstad van het kalifaat? Een paar B52 ers er over en platgooien die zooi. Een soort Dresden 2.0.
Ja maar, die kindertjes en vrouwen dan, hoor ik u denken. Nou die kindertjes gaan alleen maar het terrorisme voeden en de vrouwen baren die kindertjes. Dat zouden we niet moeten willen met zijn allen.

Graaf van Egmont | 04-02-15 | 14:31

>>> 502 Bad Gateway, error.

bello | 04-02-15 | 14:29

Zionistische humor.

cees2025 | 04-02-15 | 14:28

Heb hartelijk gelachen om die parodie.

Lilia2 | 04-02-15 | 14:24

Muhaha lmao

Veel Vaak | 04-02-15 | 14:24

Best wel lollig... I said it good yes?

Chicken George | 04-02-15 | 14:24

@ Mark_Pugner | 04-02-15 | 14:08
Veel te veel werk. En dan? Wordt het ongeloofwaardig: kijk we hebben hem weer tot leven gewekt, dat kan IS namelijk (wetenschap, weet je).

TheseDays00 | 04-02-15 | 14:23

-weggejorist-

paddostoel | 04-02-15 | 14:23

Oke, dit was dan wel weer vermakelijk!
Kudo's

paddostoel | 04-02-15 | 14:23

Noem me raar, maar ik hoef dit niet meer te zien. Maar vreemd genoeg zou ik er geen problemen mee hebben als die inteelt Arabische rednecks te zien onthoofd worden.

-

Ik mis ook alle remmingen als het gaat om die gasten. Kan er niets aan doen. Ik weet het, ik ben dan net zo erg als zij, maar er zijn ook seriemoordenaars, nazi's, Ceaucescu, Saddam en meer inferieur tuig geëxecuteerd. En ik lig daar nog steeds niet wakker van.

Zaaddodendepasta | 04-02-15 | 14:22

Was leuker geweest als hij zichzelf nog had vermoord.

Arnoudo | 04-02-15 | 14:22

Misschien een autostart, denk dat niet iedereen dit durft aan te klikken.

Feynman | 04-02-15 | 14:22

Wegkijken. Wordt je daar kaal van?

Morgenhout | 04-02-15 | 14:22

Nog maar een keer gekeken, kan er wel achterstaan

cucaracha | 04-02-15 | 14:21

hoax, uit zeer betrouwbare Haagse kringen. Deze video is zeer waarschijnlijk opgenomen door carnavals vereniging het Zwarte Masker uit Zwartsluis, bij de kleine klimduin langs het Markermeer. De praalwagen is voorzien van een kopie van Lange Jan uit de Efteling.

ALLAAFFF Snackbar

haatbaardtaart | 04-02-15 | 14:21

-weggejorist-

Han CNX | 04-02-15 | 14:19

Islam is ❤

deministerpresident | 04-02-15 | 14:19

Een ontslag vergelijken met een onthoofding. Sorry daar sla je volledig de plank mee mis.

PS: van mij hoeft geenstijl niet iedere onthoofding/verbranding te tonen. Snap de boodschap nu wel.

Mans5 | 04-02-15 | 14:18

@timkuikzuigtbal | 04-02-15 | 14:11
U gaat zélf nog eens op een realityshow lijken zo ^^

Driewerf Hoezee | 04-02-15 | 14:17

Moord -zelfs indien gefaked- kan nooit genoeg worden getoond. Opdat wij nooit vergeten.

61 | 04-02-15 | 14:17

Europa schoonvegen van dit gezwel. Dat is de belangrijkste missie van één Westers Europa. Alle koppen dezelfde kant op nu ze er nog op zitten.

demdem | 04-02-15 | 14:16

Dit kijkt een stuk lekkerder weg dan het filmpje van gisteren.

HermanBrood | 04-02-15 | 14:15

Kill Bustin Jeeber

niks mis mee | 04-02-15 | 14:15

@Mark_Pugner | 04-02-15 | 14:08
Het blijft raar, dat je het 'echte werk' nooit ziet. Ergens moeten we er een beetje op vertrouwen dat de overheden rondomons de 'authenticiteit' ook op dat front beoordelen...

Driewerf Hoezee | 04-02-15 | 14:15

Europa schoonvegen van dit gezwel. Dat is de belangrijkste missie van één Westers Europa. Alle koppen dezelfde kant op nu ze er nog op zitten.

demdem | 04-02-15 | 14:14

Dit kijkt een stuk lekkerder weg dan het filmpje van gisteren.

HermanBrood | 04-02-15 | 14:14

Islam met humor bestrijden.
Gaat never nooit lukken.
Humor vereist een bepaalde mate van intelligentie en empathie.
Iets wat dus nooit gecombineerd kan worden met islam.

Cuyahoga | 04-02-15 | 14:14

Pff dat hoef ik niet te zien zo op een normale woensdagmiddag.

miknic | 04-02-15 | 14:13

dit helpt niet...

Chielleke | 04-02-15 | 14:12

excuses voor de triple post.

timkuikzuigtbal | 04-02-15 | 14:11

De eerste twee oorlogen waren om olie goedkoop en beschikbaar te houden. Nu is er reden voor een derde, maar geen zin, geld of energie.

Feynman | 04-02-15 | 14:10

Wauw, dat je zo hard de plank kan mis slaan...

JockeyM | 04-02-15 | 14:10

@spastische_darm | 04-02-15 | 14:07
Helpt het als ik zeg dat dit een best wel komisch filmpje is en dat je er rustig naar kan kijken?

rara | 04-02-15 | 14:10

Om in Opstelten's termen te spreken: Ik kijk niet, Ik heb nooit gekeken en ik zal ook nooit kijken.

CBSraming | 04-02-15 | 14:10

-weggejorist-

Dibe | 04-02-15 | 14:10

-weggejorist-

timkuikzuigtbal | 04-02-15 | 14:09

Het zou wel weer aan mij liggen, maar ook ik vind het tonen van dergelijke foto's en filmpjes niet respectvol naar de overledene en zijn/haar familie. Ook denk ik dat de IS beulen er een langdurige stijve piemol aan overhouden en ook dat gun ik ze niet.

Weerduivel | 04-02-15 | 14:08

-weggejorist-

timkuikzuigtbal | 04-02-15 | 14:08

Ongeveer even hard om moeten grijnzen als het originele werk.

cucaracha | 04-02-15 | 14:08

Nog even over die ~onthoofding~ van Goto van een paar dagen geleden:

The complete video is only 67 seconds.

I think I figured out how they fake the headless body:

- At 59 seconds pause the video

- Look closely at the left side of the screen

- Notice the terrain where the "blood" has spilled by Goto's neck? It is very different than the surrounding terrain; in fact the terrain dips down noticeably.

- Keep following that area and you can almost see a distinct shaped pattern separating the normal terrain from where it dips down only around where Goto's head should be

- I'm not sure but you could make a case that they dug a hole around where Goto's head would be, Goto stuck his head in the hole, they filled the rest of the hole with some artificial filler and dumped something that looks like blood around it.

- If Jihad John is beheading Goto starting with his larynx and cutting towards the spine, then why would the neck of the corpse of Goto be positioned as if he was touching his chin to his chest? In an actual beheading that went from the larynx to the spine I'd guess that the neck would be in the exact opposite position when it was complete.

Also, in reviewing the past titles of the beheading videos, the pattern is consistently lastname_dvd.mp4 for all of them.

Mark_Pugner | 04-02-15 | 14:08

het begint zo op een reality tv show te lijken, elke week een nieuwe episode, mischien dat endemol hier iets mee kan.

timkuikzuigtbal | 04-02-15 | 14:08

Ik sla een keer over

spastische_darm | 04-02-15 | 14:07

Alweer een trendbreuk zo te zien: deze keer opgenomen in de duinen bij Katwijk? Ik sla nog even over (eet broodje zalm), dus ik hoor wel of het wat is.

Driewerf Hoezee | 04-02-15 | 14:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LIVE. JIT noemt namen verdachten MH17: Igor, Sergei, Oleg en Leonid