Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Taxi Oorlog II: taxirijders vs Uber-chauffeurs

oie_6FfI0cWgmCit.gifDe overheid moet taxi-app Uber volledig aan banden leggen. Anders gaan de taxirijders van Amsterdam zelf maatregelen nemen. O ja. Ze gaan Uber-chauffeurs klem rijden en wegen blokkeren. Dat zal de situatie een stuk leefbaarder maken. Gezien de reputatie van Amsterdamse taxichauffeurs zal dat wel niet bij gevaarlijke manoeuvres op de weg blijven. Dat wordt blikschade en kaakschade. Mooie instelling ook. 'Wij krijgen onze zin niet, dus wij gaan zorgen voor gevaarlijke situaties op de weg." Alsof fabrikanten van faxmachines mensen met een twitteraccount van de trap af gaan duwen uit protest. Alsof docenten naaktfoto's lekken van leerlingen die hun kennis van Wikipedia halen. Dat die irritante vrouwen die vroeger altijd hun vriendinnen probeerde te koppelen aan mislukte collega's iedereen beginnen te slaan die Tinder op zijn telefoon heeft. Uber biedt comfortabele auto's voor een prettig tarief en vriendelijke chauffeurs, via een gebruikersvriendelijke app op je telefoon. Wij snappen wel waarom negentig procent van de taxichauffeurs in de hoofdstad geen zin heeft daar mee te concurreren. Sowieso. De enige legale taxi die wij vertrouwen in Amsterdam is Dave Kuipers. Maar goed. Deze hele taxi-oorlog is geflikflooi in de marge. Als we straks allemaal in zelfrijdende auto's van Google door onze steden reizen, lachen we er om. Tot die tijd de openbare weg in Amsterdam maar even vermijden. Om veel redenen, maar nu ook vanwege de komende taxi-oorlog.

Reaguursels

Inloggen

Een zelfde soort probleem zie je in bijvoorbeeld de film en muziek industrie. Er komen nieuwe\betere technieken en manieren van aanbod. In plaats van inzet door de industrie om hier in mee te gaan en zelf te vernieuwen vechten ze er tegen en houden vast aan ouderwetse gewoontes. En ondertussen heel hard huilen dat men gebruik gaat maken van de (illegale) alternatieven. Go Uber, Go Popcorntime, Go Moviebox etc..

Skiwi-- | 05-02-15 | 13:27

@Bopje ja dáár vergis jij ne wat betreft Uber. Ik heb weliswaar het ethisch besef van een pinda, maar ik vraag vaak aan Uber chauffeurs of ze Uber ok vinden en of het een beetje verdiend. Zonder uitzondering zijn alle chauffeurs hier (Londen) blij met Uber. Vooral
De chauffeurs die vroeger op de radio cab zaten (niet de black cab, dat zijn de ouderwetse boys die niet overstappen) Uber vervangt gewoon de oude radio cab in de straat. Die loketjes met zwaailicht waar een Paki achter smoezelig raampje de telefoon opneemt. Die vroegen tot 50% commissie. En Paki dispatcher geeft goede klusjes aan collega-Pakis rijders. Uber vraagt 20% en verdeelt de klussen eerlijk. Veel Uber rijders huren een Toyota Prius hybrid en rijden de heke dag Uber ritjes. Levert zo'n 300 pond per dag op. Echt iedereen blij hier met Uber behalve die ouderwetse veel te dure black cabs. Niks race naar de bottom, dit is voor ceel mensen, klant en chauffeur, een grote verbetering. Nederland voelt ouderwets aan als ik er ben, welke moderne metropool heeft nou géén Uber die je binnen
4 minuten voor een prikkie komt oppikken na 1 klik in je app?!

rockdaman | 05-02-15 | 10:24

De oorzaak van veel ellende in de taxiwereld is dat er geen wederkerende business is. Bijna altijd ben je een eenmalige klant en de chauffeur weet dit. Dus staat er jankmuziek op, krijg je discussies over een te korte rit of wordt er omgereden. Uber lost dit probleem op via een ratingsysteem en reviews. Verder is het toch echt een kwestie van vraag en aanbod, en als reguliere taxi's wat minder werk hebben door uber(pop) dan is dat jammer maar helaas voor ze. De dinosauriërs zijn ook ooit uitgestorven en op een enkele bioloog na is niemand daar rouwig om.

Voorburg | 05-02-15 | 09:21

Dat een taxi in NL duur is is niet de schuld van de chauffeur maar van den haag. Als je weet aan wat voor regels met bijbehorende kosten ze moeten voldoen dan snap je dat. Wanneer uper-pop, want daar gaat het om en niet uber, zich vervolgens aan geen enkel regel hoeft te houden dan snap ik de frustratie wel. Neemt niet weg dat 80% van de chauffeurs in adam boeven zijn en het verpesten voor de goede hardwerkende chauffeur.

Hunter S. Thompson | 05-02-15 | 09:03

Tca is de reden waarom ik in Amsterdam nooit meer met een taxi ga.

En ja, de afkomst van veel chauffeurs gaat gelijk op met hun manieren en beleefdheid.

Mr.Red | 05-02-15 | 08:45

Goldman Sachs zit in uber. Dus je kan laag of hoog springen. Uber gaat gewoon door. Sowieso succes met het verbieden van populaire software. Niemand download meer illegaal films toch?

Durereaguurder | 05-02-15 | 08:39

Lol. Die maroctaxis komen niet in Zuidoost. Durven ze niet. Daar heersen de snorders. De uber 1.0 zeg maar. En, Igor putkin, je hebt best een grote muil, weet je zeker dat je niet uit Amsterdam komt ?

ristretto | 05-02-15 | 07:23

De meeste taxichauffeurs in 020 zijn tegenwoordig moslims. Hitserige onbeschofte minachtemde macho ventjes. Afschaffen die handel en allemaal met Uber gaan taxiën.

McMarx | 05-02-15 | 03:56

De reguliere taxi's in 020 kunnen wat mij aangaat compleet de typhus genieten.
Als je zelf niet 100 procent zeker van van je route, kun je er op de voorhand van uitgaan dat je verneukt wordt waar je bij bent... Alleen worden worden zulke "misstappen" weggeschreven als incidenten, terwijl ze door het veelvuldig voorkomen ervan gewoon als structurele verschijnselen in de boeken zouden moeten worden opgenomen.

taxhond | 05-02-15 | 02:03

Het merendeel van de taxi's in Amsterdam zijn geen dikke auto's. Een Dacia Duster of andere ouwe bak met een dagwaarde van 500 euro en daar weiger ik dus een premium tarief voor te betalen alleen omdat ze blauwe platen en een licentie hebben.

Het is niet Uberpop die het verneukt voor de goede chauffeurs maar hun legale collega's die er een zooitje van maken, al jaren lang. Als ze daar nou eens hun woede op richten, maar daar is het denk ik eigenlijk voor. Jammer joh! Ubers alles!

Skiwi-- | 05-02-15 | 01:45

Uber(pop) dat is:
- thuiszorg voor een kwartje door elke drie weken een andere uitzendkracht
- dure spijkerbroeken door kinderen in Bangladesh voor een paar roepies laten naaien
- een amerikaan die drie banen heeft en nog niet rond kan komen
Uberkapitalisme dus ..., de enigen die binnenlopen zijn de app-eigenaren en de durfkapitalisten.
Eisen aan taxi-vervoer dienen voor elke chauffeur en auto hetzelfde te zijn, wel wil ik kiezen voor een klein hybride autootje voor een stadsritje of een luxe Mercedes voor de langere zakenrit, no problem. Wel SatNav en meter aan, veilige auto, verkeersregels respecteren en met twee woorden spreken, aub.
En handhaving en een goede klachtenregeling voor de foutieve types.
En alles sal reg kom.
PS. heb me eigen TCA-nummertjes in 020, dus nooit problemen.

Bopje | 04-02-15 | 23:50

Onzin. De markt is vrij. Iedereen kan een taxi beginnen, daarom is de kwaliteit ook bij een hoop achteruit gegaan.

lex8310 | 04-02-15 | 22:51

@Best koud hierboven | 04-02-15 | 20:53
De taximarkt is heel lang dusdanig beschermd en afgezonderd geweest dat er ernstig sprake was van een oneerlijk *gebrek* aan concurrentie. Toen hoorde je de taxibranche niet.....

Godsammekraken | 04-02-15 | 21:41

Het gaat niet om uber maar uberpop. Gewone uber is gewoon legaal. Wie gewone uber wil rijden, prima. Maar Ubererpop is verboden. Iets wat verboden is daar hoort gewoon tegen opgetreden te worden.

lex8310 | 04-02-15 | 21:37

Ook hier weer meerdere mensen met argumenten als "Uber pop is illegaal want je moet een vergunning hebben voor personenvervoer", of iets in die richting. Soort van, het mag nu eenmaal niet omdat het nu eenmaal niet mag.

Je kan je ook afvragen of de ontwikkeling van techniek en maatschappij nu eenmaal iets hebben ontwikkelt dat de hele regelgeving volslagen ridicuul heeft gemaakt. Het nog niet echt een steekhoudend argument gehoord waarom ik een vergunning zou moeten hebben om iemand van a naar b te brengen als ik toch plek heb.

Overigens is de redenering Uber = geen deeleconomie en uber = kut want idiote geldwolven, dus deeleconomie = kut ook een bijzonder slecht onderbouwde cirkelredenering.

De zoon van | 04-02-15 | 21:12

Loebas | 04-02-15 | 19:48
"marktwerking,concurrentie en vrije markt gelijk aan scheldwoorden."

Als het verkeerd gebruikt wordt om de burger te laten opdraaien voor gegraai en wel cashen en de risico's door anderen laten lopen zoals pensioengeld van anderen naar Griekenland brengen wel ja. Verder een prima stuk gereedschap. Gebruiken zodat echt iedereen er wat aan heeft, dat schijnt moeilijk te zijn want gezonde marktregulering dat schijnt iets onbegrijpelijks te zijn. Misschien bij een volgende crisis.

kloopindeslootjijook | 04-02-15 | 21:02

@Latrinalia | 04-02-15 | 18:38
Het omg superduper effect is er omdat voor het eerst in de taxi geschiedenis de klant weer centraal staat. Zowel de taxi branche als overheid hebben dat nooit en te nimmer voor ogen gehad. Redelijk superduper toch dunkt mij?

Inferi0r | 04-02-15 | 21:02

@Goatboy2014 | 04-02-15 | 18:59
Kwestie van vraag een aanbod. De prijzen van echte taxi's zijn altijd hoog. Naar voor jou zoon met zijn licenties, maar fuck de overheid. Licenties voor wat in vredesnaam???? Alleen maar voor de kassa van de overheid.

Bij Uber hebben zowel chauffeurs als passagiers (ja die ook) een rating en op basis daarvan wordt een rit wel of niet gereden door beide partijen. Prijzen zijn transparant (al voor de rit aanvangt). Aankomtijden en vertrektijden zijn transparant. Gereden route is achteraf transparant, de betaling is transparant en er is een goede klachtenregeling.

Die dure licenties bieden dit ALLEMAAL niet? Waarom zijn die er dan. Jammer voor je zoon, maar je moet ook niet voor iets veel betalen als je er niets voor krijgt.

Inferi0r | 04-02-15 | 21:00

@lex8310 | 04-02-15 | 20:10
Nou en. De officiële rijders houden zich al 25 jaar niet aan de regels. De ellende is dat zij extreem dure licenties nodig hebben (waar je geen fuck aan hebt) maar die wel doorberekend worden aan de klant.

Niets meer dan terecht dat Uber de rechter gewoon negeert. Een rechter die op hetzelfde laken slaapt als de overheid die er alleen op uit is zo duur mogelijke licenties te verkopen (zonder serieuze controle), want kassa.

Waar ik ook maar kan rij ik met Uber. Wat een helden toko.

Inferi0r | 04-02-15 | 20:56

@CosmicPsycho | 04-02-15 | 18:45
Jij snapt duidelijk het concept niet. Als er een bedrijf een branche innoveert is het Uber wel, een van de tientallen voorbeelden: blog.uber.com/uberpool

Inferi0r | 04-02-15 | 20:53

@Russells Teapot | 04-02-15 | 18:13
Het zijn particulieren die tegen betaling passagiers meenemen. Ze hebben geen (dure) taxivergunning die reguliere taxi's wel hebben. Daarom zijn ze oneerlijke concurrentie en dus verboden.

Best koud hierboven | 04-02-15 | 20:53

Als het aan mij ligt rollen ze dat Uber regio 040 ook uit. Voor mijn part word ik vervoerd in een Micraatje. Als ze maar veilig rijden en tegen een fatsoenlijke prijs en handjes thuis houden.

G,I. Jane | 04-02-15 | 20:43

Houdt er ook rekening dat dit ook gaat gelden voor andere beroepen. Dus juich maar niet te vroeg.

lex8310 | 04-02-15 | 20:19

Het gaat Uber alleen om geld en data. Uber pakt 20% commissie op iedere rit.

lex8310 | 04-02-15 | 20:18

srry hoor GS, maar de text uit zijn twiet account "Antieke taxi.... Kan toch gewoon niet meer dit. Dan stap ik liever in een nette uber Pop dan deze grafkist uit 96 "
Dan snapt hij niet dat 80 % voorkeur voor de chauffeur is en 20% voor de auto.
Als de klant blij op zijn bestemming is voor een betaalbare prijs. win win, voor de chauffeur en klant.

XaaD666 | 04-02-15 | 20:13

Jongens, het gaat om Uberpop. Dat is door de rechter verboden en na 7 maanden nog steeds niet wordt opgetreden.

lex8310 | 04-02-15 | 20:10

Dit is weer typisch.
UberPOP is het antwoord van de maatschappij op de belachelijke prijzen en belabberde service binnen de taxi industrie. Dat noem je evolutie. En dat ze zich er op deze manier tegen willen verzetten, zorgt voor nog een stuk minder sympathie. Dit is precies de reden dat UberPOP bestaansrecht heeft.

ShameLess | 04-02-15 | 19:52

In een land dat "communisme 2.0" heeft uitgevonden zijn begrippen als marktwerking,concurrentie en vrije markt gelijk aan scheldwoorden.

Loebas | 04-02-15 | 19:48

Er is NIETS Amsterdams meer aan 'Amsterdamse' taxichauffeurs.

Peter Emile | 04-02-15 | 19:45

Het valt mij meestal wel mee, taxi, maar waar ik me wel aan irriteer dat ze het adres soms EN niet weten, EN dan de TomTom (of andere satnav) niet aan zetten. Beetje lopen zoeken, of vragen (op straat of aan mij, pfff, daarom zit ik niet in een taxi, dat ik op moet letten), ipv gewoon die satnav aanzetten

Hemmenaar7 | 04-02-15 | 19:38

zeg Rockdaman op reis met Floortje?

mierus | 04-02-15 | 19:31

@Igor Putkin | 04-02-15 | 18:40
Ik maakte laatst dezelfde rit als jij maar blijf erbij dat ik toch liever de brandweerauto pak.

www.henkout.nl/media/topics-pictures/z...

Godsammekraken | 04-02-15 | 19:24

Even gechecked: heb nu 108 Uber ritjes gedaan, meredendeel in Londen en een paar in: Rotterdam, Los Angeles, New York, San Francisco, New Delhi (de dag voordat ze dicht gingen) en Bangkok. Zeg maar doei-doei tegen de TCA, de RTC en al die andere door de maffia gerunde taxi centrales met hun onbeschofte telefonistes en agressieve tokkie chauffeurs in te dure autos.

rockdaman | 04-02-15 | 19:22

Regelmatig vlieg ik vanuit Londen (thuis) voor het weekend naar Rotterdam, waarbij dan gewoon Uber neem. Net als in Londen. Zelfde app, zelfde account, werkt wereldwijd, ook in Rotterdam. Ik zie vaak die ouwe knakkers met hun kale kop en grijze snorren nietsnuttend wachtend op een duur betalende klant koffie drinken bij de ingang van Rotterdam Airport met hun veel te dure Mercedes Benz (hallo, het is een fokking taxi om van A naar B te komen zo cheap mogelijk, ik wil helemala geen Benz) met blauw kenteken op de stoep geparkeerd. Bekijk het maar ik neem Uber. Die weigeren nooit een rit (ook geen korte), komen je ophalen en je ziet op je app realtime waar ze zijn, je krijgt achteraf een email met route - en als ze omrijden kun je klagen waarna je vrijwel altijd het te veel betaalde teruggestort krijgt van Uber, je kunt alleen met creditcard betalen terwijl de meeste taxi's altijd toevallig hun credit card machine 'stuk' hebben, de Uber chauffeurs zijn altijd vriendelijk want ze willen 5 sterren rating krijgen... En dat voor de helft van de prijs. Nee ik heb geen medelijden met die ouwe taxi's, hoe eerder die opgerot zijn en vervangen met Uber hoe beter.

rockdaman | 04-02-15 | 19:20

Concurrentie is helemaal best en ben voorstander.
Echter, als er geconcurreerd mag worden dienen beide partijen aan de zelfde voorwaarden te voldoen.
Zelfde vergunningen, zelfde regels, ook blauwe platen op de wagen en dus geen privé KM meer (je valt tenslotte onder personenvervoer), (als ZZP'er of eenmansbedrijf bekend staan, KVK inschrijving misschien)enz. Dat de een via een app werkt de ander via een centrale boeit me niet. Maar gelijke monniken gelijke kappen.

Super Grover | 04-02-15 | 19:19

Wanneer de taxibranche goede betaalbare service zou leveren, zou een uberpop geen bestaansrecht hebben....'nuf said'

Nickname85 | 04-02-15 | 19:17

stakkers, ik heb de taxioorlog? in de jaren '90 mogen meemaken, alleen grote bekken en voor de rest niets. laat de klant zelf kiezen bij welk hij/zij instapt. die kiest toch dan wel voor de chauffeur die het meest betrouwbaar over komt of bij een bedrijf met een goede naam.

Joopdehond8994 | 04-02-15 | 19:15

Ik loop liever een uur dan dat ik 5 minuten in een Amsterdamse taxi zit.

Hoeki Oekema | 04-02-15 | 19:14

Ik ben ook tegen gloeilampen, gebruik alleen kaarsen.. want die arme kaarsenmakers verdienen geen droog brood meer tegenwoordig

baard van troje | 04-02-15 | 19:08

@Igor Putkin | 04-02-15 | 18:40
oh je ze spreken zeker enig 'Nederlands'... vooral 'Nee' en getallen.

Dibe | 04-02-15 | 19:08

@Igor Putkin | 04-02-15 | 18:53
Je spreekt eerstneukendanpraten tegen. Als bewijs haal je eigen ervaring aan. Honderd taxiritten, alle taxibestuurders spreken Nederlands en gedragen zih prima. Dat moet dan bewijzen dat alle taxichauffeurs in Amsterdam Nederlands spreken. En hoezo is dat een kwestie van benadering? Als je ze goed benadert kunnen ze opeens wel ABN spreken?

Lewis Lewinsky | 04-02-15 | 19:05

Slechte ervaringen gehad met taxi's in A'dam, mij niet gezien, ik loop nog liever, kruip desnoods. Verbaast me niets dat ze gaan dreigen en klemrijden, intimideren is ze aangeboren.
Toen er nog NL chauffeurs waren ging het nog wel, al was dat ook niet altijd zuivere koffie, maar momenteel is het bijna alleen maar gore vieze drab.

Dibe | 04-02-15 | 19:05

Misschien een idee:
We laten de klant zelf kiezen!
Et voilá! Mensen die liever een taxi nemen, nemen een taxi, en mensen die van uber gebruik willen maken, nemen een ubertje.
Voorlopig klagen alleen de taxichauffeurs, en niet de klanten.ik weet genoeg.

baard van troje | 04-02-15 | 19:03

-weggejorist-

Bouwvakkersdécolleté | 04-02-15 | 19:03

En dat de taxi s in 020 zo kut zijn... Tja doorsnede van de Amsterdamse bevolking denk ik dan maar

Goatboy2014 | 04-02-15 | 19:01

Uber pop is illegaal want je moet een vergunning hebben voor personenvervoer. Dat heeft de rechter vastgesteld dus is een uberpop chauffeur een doodordinaire snorder. En met snorders werd altijd al stevig afgerekend door de echte taxichauffeurs.
Mijn zoon is taxichauffeur , diploma netjes gehaald forse pachtkosten om de taxi te betalen. Gewoon hard werken voor soms weinig en soms redelijk. Netjes naar de klanten dus een gewild chauffeur. Moet die jongen dan droog brood eten omdat uber zo hip is?
Chauffeurs bij uber verdienen nog slechter. En uber verdubbelde de prijzen tijdens de gijzeling in sidney. Fijne jongens dus

Goatboy2014 | 04-02-15 | 18:59

Ooit wel eens gezien wat voor figuren achter CS staan op de taxistandplaats, gefrustreerde, weerzinwekkende types. En dat is dus voor de meeste toeristen het eerste menselijke contact in 020. Wat een blamage..

romario..... | 04-02-15 | 18:57

Lewis Lewinsky | 04-02-15 | 18:51
Als je dat namelijk uit mijn comment haalt is het inderdaad maar goed dat je geen huisarts bent.
"dokter, ik ben wat moe de laatste tijd"
" oh, ik hoor het al, u heeft kanker"

Igor Putkin | 04-02-15 | 18:56

Waarom zou ik als passagier moeten meebetalen aan de hobby van taxichauffeur Dave Kuipers die graag in een nieuwe Mercedes S-klasse rijdt van € 140.000,-?

hatari | 04-02-15 | 18:54

Lewis Lewinsky | 04-02-15 | 18:51
Toon mij waar ik beweer dat het niet bestaat.

Igor Putkin | 04-02-15 | 18:53

Geen last van. Ik kom zowiezo niet meer in Allahmsterdam.
Zo, nu heerlijk wat shoarmavlees klaarmaken. Dat dan weer wel.

Frikandel_met_mayo | 04-02-15 | 18:53

@Igor Putkin | 04-02-15 | 18:48
Lees je eigen comment nog eens, wegkijker.

Lewis Lewinsky | 04-02-15 | 18:51

ik heb een fiets.

--sql error-- | 04-02-15 | 18:50

eerstneukendanpraten | 04-02-15 | 18:45
Eerlijk zijn.

Igor Putkin | 04-02-15 | 18:50

Lewis Lewinsky | 04-02-15 | 18:45
Ik zeg niet dat het niet bestaat. Lezen.

Igor Putkin | 04-02-15 | 18:48

Balzakius | 04-02-15 | 18:41
Ik kom niet zo vaak in de zuidelijke provincies. Wel in Amsterddam. Amsterdammers zijn ruwweg op te delen in 4 groepen: betweterig tinnef, tokkies, tuig en kakkers. Overeenkomst, een ontiegelijke grote bek en een spraakgebrek.

Igor Putkin | 04-02-15 | 18:46

Uber sloopt de markt. Het lijkt een uitkomst, maar met die tarieven valt niks te verdienen. Ik wens niemand zulke onmogelijke concurrentie toe en hoop erg dat een vergelijkbare onderneming niet zal ontstaan in mijn vakgebied.

Kapucijnes | 04-02-15 | 18:46


Igor Putkin | 04-02-15 | 18:40

En ik ben daar nog nooit een loslopende primaat tegengekomen.

eerstneukendanpraten | 04-02-15 | 18:45

@Igor Putkin | 04-02-15 | 18:40
De typische wegkijkredenering. Mij is het nooit overkomen, dus bestaat het niet, zeg je.

Nog een mazzel dat je geen huisarts bent. *U denkt kanker te hebben? Dat bestaat niet want ik heb het ook nooit gehad. Kwestie van benadering*.

Lewis Lewinsky | 04-02-15 | 18:45

UberPoep.

Driewerf Hoezee | 04-02-15 | 18:45

Uber zijn uiteindelijk niets meer dan ordinaire uitbuiters. Heeft niets met innovatie of shared economy te maken. Nieuwe wijn in hele oude zakken. Weg ermee.

CosmicPsycho | 04-02-15 | 18:45

@Igor Putkin | 04-02-15 | 18:37
Er zijn zuidelijke provincies vol primaten. Dan valt dit nog wel mee.

Balzakius | 04-02-15 | 18:41

eerstneukendanpraten | 04-02-15 | 18:14
Nu heb ik al zeker meer dan 100 taxiritten in A'dam gemaakt en ben nog nooit een chauffeur tegengekomen die geen Nederlands sprak. Ook nog nooit afgezet trouwens, behalve keurig op de plaats van bestemming.
Kwestie van benadering denk ik.

Igor Putkin | 04-02-15 | 18:40

Verzin een businessmodel dat alle regels aan de laars lapt en voor totale marktverstoring zorgt incl oneerlijke concurrentie, gooi er wat trendy marketing termen tegenaan (start-up, duurzaam, toekomst oid), bouw een app = omg superduper!

Latrinalia | 04-02-15 | 18:38

Logisch gedrag in een stad vol primaten.

Igor Putkin | 04-02-15 | 18:37

Uber Uber alles.. sterf maar tering taxi tuig

(c)ZWITSUL | 04-02-15 | 18:32

@donkeyd | 04-02-15 | 18:26
Span dan gewoon een rechtszaak aan. Een beetje serieus bedrijf houdt zijn medewerkers in toom. Als er juridisch niets aan te doen is, vraag jezelf dan af of je ze niet beter kunt joinen of kopiëren. - If you can't beat them... blabla

Balzakius | 04-02-15 | 18:29

Die bijbeuners van Uberpop mogen (en moeten, want verboden) wegwezen maar als ik ooit een taxi nodig heb is t er 1 van 'normale' Uber: fatsoenlijke chauffeurs (m/v)in fatsoenlijke wagens die fatsoenlijk hun werk doen voor een fatsoenlijke prijs.

Lepo | 04-02-15 | 18:28

Jezus wat een slecht artikel.. Geef in ieder geval aan dat het om Uber Pop gaat en niet om alle Uber chauffeurs.

Uber Pop is een illegale service waar de chaufferus particulieren zijn. Is dus gewoon een snorder met een hippere naam. Vind je t gek dat ze boos zijn?

donkeyd | 04-02-15 | 18:26

goed dat jullie zelfrijdende auto's melden, dat is nl. waarom uber zoveel waard is, de infrastructuur om zelfrijdende autos als taxis te laten opereren.

wist je trouwens dat in allee jaren zelfrijdende autos van google er precies 1 ongeluk is geweest (niet de schuld van de computer), ja daar kunne die doodrijders die zich taxirijder noemen nog wat van leren, de criminele lastpakken.

nikkipikki | 04-02-15 | 18:26

@baard van troje | 04-02-15 | 18:20
Gebruik dan ook gewoon Über..

Balzakius | 04-02-15 | 18:26

Niet zo lang geleden 3x taxi nodig gehad in 020;de eerste had niet terug van €20, de tweede reed meteen verkeerd en toen ik dat zei riep ie 5 keer sorry alleen de laatste was correct, en dat in anderhalf uur.

mierus | 04-02-15 | 18:25

Huh, artikeltje uit het AD? Zitten die ook al 020? Zoals het failliete NRC en iedere andere journalist en zijn moeder?

Piet Karbiet | 04-02-15 | 18:21

Okee prima maar doe mij dan wel een normale goedkope taxirit... ik hoef als ik lam naar huis wil niet mee te betalen aan iemands mercedes.
Duurste taxiland ter wereld.
Een opel astra mag ook of een toyota whatever

baard van troje | 04-02-15 | 18:20

Bizar, nee beestachtig gedrag altijd in de taxibranche. We horen toch ook niet van V&D medewerkers die klanten van de Bijenkorf en Wehkamp willen gaan klemrijden?
.
Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat de eerste taxichauffeur die zo'n kunstje flikt direct zijn vergunning, rijbevoegdheid, en flink wat vrije tijd kwijt is.
.
Als je beesten wil corrigeren doe je dat hard en onverbiddelijk!

Parel van het Zuiden | 04-02-15 | 18:20

Als de taxichauffers *tegen* zijn dan ben ik *voor*.

Godsammekraken | 04-02-15 | 18:20

De taxibranche is nooit doorontwikkeld en heeft jarenlang alleen maar de tarieven verhoogd. Als er vervolgens een slimme ondernemer opstaat, gaat TCA o.a. volledig op 404.
Kentekens noteren, aangifte doen en van de kaart vegen.

Meteen een leuke case om eens te bekijken of de gemiddelde taxicentrale zich nog steeds schuldig maakt aan drugshandel in de auto's. (Hulde PowNed) Waaraan we meteen de Hells-Angels kwestie kunnen hangen: Is de centrale een criminele organisatie, of een organisatie die onder andere bestaat uit criminelen? Kapotprocederen met het gigantische budget dat Uber heeft gekregen, om vervolgens een stedelijk monopoly te creëren. Klanten ook weer blij.

Balzakius | 04-02-15 | 18:19

Helemaal geen taxi lijkt me vooralsnog een beter plan.

Weerduivel | 04-02-15 | 18:17

In 020 taxi rijden is net iets spannender dan zonder boerka in IS-country wulpse bewegingen maken.

hangtiet met knoop | 04-02-15 | 18:17

Liever een Uber-chauffeur dan zo'n zwakzinnige mafiose TCA-drijvert.

Zaadhaan | 04-02-15 | 18:15

Laat die Amsterdamse taxichauffeurs eerst eens Nederlands leren.

eerstneukendanpraten | 04-02-15 | 18:14

In dat artikel staat dat de rechter Uberpop illegaal heeft verklaard. Weet iemand waarom dat is? Lijkt me geen onbelangrijk detail.

Russells Teapot | 04-02-15 | 18:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken