Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EBRU UMAR - NOS cursus: overvallen doe je zo

tarik100pix.jpgWas het adrenaline of puur amateurisme, dat NOS finest afgelopen donderdag in geuren en kleuren een boekje opendeden over hoe je zonder pasje maar mét geweer het gebouw in kunt komen, waar onder andere het NOS journaal wordt opgenomen? Adrenaline of puur amateurisme, dat NOS finest afgelopen donderdag uitlegden dat pasjes, sluizen en dubbele draaideuren allemaal geen effect hebben, als iemand met een klappertjespistool aanbelt? En was het adrenaline of puur amateurisme, dat NOS finest afgelopen donderdag zonder enige terughoudendheid berichtte dat het een klappertjespistool was, dat die dingen ‘op internet’ voor een paar tientjes te krijgen zijn en dat het bezit strafbaar is omdat ze zo op echte geweren lijken? Het eerste wat je te horen krijgt als je beveiligd wordt – écht beveiligd hé, niet van dat amateuristische gedoe maar beveiligd door brede mannen die pistolen mogen dragen – is dat je met niemand over je beveiliging mag praten. Niemand. Vervolgens krijg je te horen waar je op moet letten: routine loslaten, nooit meer op vaste tijden naar de sportschool/ werk/ familie/ whatever, altijd een rondje om je auto lopen voordat je instapt, overal waar je binnenstapt de uitgangen in het oog houden, geen oogcontact maken met je beveiligers – je wilt ze niet ontmaskeren waardoor je niet alleen je eigen maar ook hun veiligheid in gevaar brengt – en nog een miljoenmiljard dingen die je niet wilt weten laat staan onthouden. Beveiliging is een precaire zaak – het is niet stoer. Beveiliging betekent dat het meest basale recht, namelijk vrijheid wordt ontnomen. En hoe makkelijk het is om je vrijheid kwijt te raken, hebben Herman de Schermman (vooruit dan, hartjes ondanks alles), Twan Huys (holy meck wat een amateur) en Ron Fresen (woorden schieten te kort) donderdagavond Nederland uren en uren en uren getoond. We weten nu allemaal dat er een paniekknop is, hoe het personeel het pand uit wordt geholpen, waar ze moeten verzamelen - zelfs dat er een geluiddichte ruimte is waar je altijd nog een gijzelaar kunt oppakken - dat de politie en co binnen x-minuten aanwezig is, hoe ze binnenkomen, wat ze doen. En alsof het niet genoeg was, is alles de dagen erop nog herhaald. Uitentreuren herhaald. Dat Tarik Zahzah totaal de weg kwijt is, weten we wel. Maar dat élke idioot élk pand binnenkomt en daar niet eens met een functionerend pistool mee hoeft te dreigen, weten we nu dankzij het oeverloze gekakel van NOS finest. Seriously Marcel Gelauff, Henk Hagoort en elke bobo op het mediapark: jullie zitten met je neus in de politiek. Konden jullie nou echt geen betere spin bedenken anders dan open en bloot, niet alleen jullie faal op de nationale televisie uit te vergroten maar ook elke driecellige in Nederland te vertellen hoe ze overvallertje moeten te spelen?

Reaguursels

Inloggen

@Rene Freauger | 01-02-15 | 22:36
Ik neem aan dat de oliepijpleidingen alleen op Schiphol betrekking hebben? (En niet een pijpleiding naar Borselle? Als dat wel zo is, dan mogen die jongens spitten tot ze een ons wegen en doen ze verder geen kwaad).

Natu-San | 02-02-15 | 17:24

Wat mij het meeste interesseert om te weten is de reden dat NPO1 uit de kucht ging. Dit is de noodzender die ALTIJD, ik herhaal ALTIJD uitzendklaar dient te zijn. Althans zo begrijp ik het.
-
Dus al die leidnggevende dure NPO-Bobo's hebben gefaald en dienen per onmiddellijk ontslagen te worden als incompetent! NU!
Salut! Evocatus

Evocatus | 02-02-15 | 12:57

@Litsehimmel | 02-02-15 | 00:33
Wat doet zo'n vrouw dan ook in een dergelijke positie?!

Er moet iemand mee om de knoppen te poetsen en ik heb uit bijzonder onbetrouwbare bron dat ze het liefst meerdere knoppen tegelijk poetst, dat wij deze kwalificaties nooit te zijn krijgen is voor de veiligheid, natuurlijk.

SmegmaSmeer | 02-02-15 | 11:38

@ebru

Beveiliging is in NL relatief, wij leven al langere tijd in relatieve veiligheid.
Dien ten gevolgen is de beveiliging niet effectief genoeg om aanslagen danwel mafklappers tegen te houden.
Loop 's Morgens maar naar een willekeurig ministerie en loop met de stroom mee, je wandeld gewoon naar binnen, zelfs in de tweede kamer is dit geen enkel probleem, ja er staan metaal detectoren niet iedere bom is van metaal. Een aantal ministers gaat met de fiets naar het werk, 2de kamerleden strekken de benen en wandelen vrolijk kwebbelend om de hofvijver heen, een aanslag plegen is niet zo heel erg ingewikkeld in NL.
Hoever moet je een beveiliging doordrijven om je veilig te voelen? Tien jaar terug voelden wij ons veilig met een portier!
De wereld is veranderd, en niet ten goeden, we anticiperen er alleen ietwat traag op.

Sexpresso | 02-02-15 | 11:36

Beveiliging? Laat me niet lachen. Gebruikers in Nederland snappen er niets van. En maar lachen over de paranoia van de Amerikanen, met 'the Beast'. De hele gang van zaken op het Media Park is voor iemand die geïnteresseerd is in 'risico = kans x effect' een drama. Beveiliging en Veiligheid in Nederland is sinds WOII al een sluitpost. Succes ermee.

Karl Warsteiner | 02-02-15 | 10:45

1+1 | 01-02-15 | 23:53
Spuit elf *zelf* zie ik nu ;-)

De waard zijn gast | 02-02-15 | 10:26

1+1 | 01-02-15 | 23:53
Oh. De laatste keer vloog daar nog een compleet vliegtuig naar binnen.

De waard zijn gast | 02-02-15 | 10:24

Ho ho Ebru Umar... Driecellige Nederlanders? Correctie graag. Het moet zijn: eencellige Nederlanders. Driecellig is wel heul veel hoor.
Ik dank u. Alvast.

Frikandel_met_mayo | 02-02-15 | 09:47

Ik heb nog niemand gehoord over dat amateuristische gedoe nadien met die persconferentie van de burgemeester. Dat gekut met die microfoons e.d. Dat je je plopkap in beeld wilt hebben, prima. Maar sluit je audio dan verder gewoon aan op de rest van de microfoons? Zodat je niet handmatig naar elke mond moet bewegen omdat je maar 1 plopkap hebt meegenomen. Of lekker vol in beeld gaan staan met je reet omdat je niet doorhebt dat er ook camera's staan en niet alleen radio.

Martinspire | 02-02-15 | 09:32

Noslim Tarik Zah2 heeft aangetoond dat de rode media burcht zo lek is als een mandje;-)
Prof. Pinto laat uw licht schijnen!
Twee worde in die werelt sijn,
Dats allene mijn ende dijn,
Mochtmen die verdriven,
Pays ende vrede bleven fijn,
Het ware al vri, niemen eygijn,
Manne metten wiven.

kapitein oosterlng | 02-02-15 | 08:38

De volgende dag zag ik een dikke ordner met een soort NOS rampenplan voorbijkomen dat er duidelijk niet in voorzag dat men zelf onderdeel is van de calamiteit. Enfin, ik vond Twan Huys juist de enige die als journalist bleef functioneren. Ron Fresen liet zich meeslepen en was binnen enkele minuten de kijker vergeten. Het meest verbaasd was ik dat men direct besloot beelden van de dader en zijn handelen volledig uit te zenden op het moment dat nog niet duidelijk was of hij alleen handelde en wat er eventueel juist was van de claims in zijn dreigbrief.

Simon_GS | 02-02-15 | 08:17

Nu Petra Stienen in de VK; moslims zijn de nieuwe katholieken.

Piet Karbiet | 02-02-15 | 08:11

Dit wisten we toch al?

Roer | 02-02-15 | 08:06

De NOS is zo met zijn slachtofferrol bezig dat ze voor alles blind zijn. Ze wanen zich een soort redactie van Charlie Hebdo.

Der Schnitzeljäger | 02-02-15 | 07:46

Mmmh zo had ik er inderdaad nog niet over nagedacht. Morgen maar even zo n nepblaffer komen. Bedankt Ebru.

roze_bril | 02-02-15 | 07:20

Nog even en ik krijg een hekel aan Deense dingen en dat allemaal door een Duitse hond.

ristretto | 02-02-15 | 07:15

duitse herder | 02-02-15 | 06:28
Ja, en nou is het wel duidelijk.

Rammstein | 02-02-15 | 06:33

necrosis | 02-02-15 | 00:55
Ja, waar bleef je nou ?

Rammstein | 02-02-15 | 06:32

Nederland is een land geworden om jezelf op te sluiten voor je eigen veiligheid. Hier niet, hier leef ik weer in vrijheid,

duitse herder | 02-02-15 | 06:28

Ja pistool was eenvoudig te onderscheiden van echt. Niet door de uitstraling van het pistool maar wel door de gene die hem in zijn hand hield soms achter zijn rug. Ook het briefje met uitleg aan beveiliging gaf prijs dat hij sympathie en begrip nodig achte om voorbij te komen. Een simpele ik heb een pistool dus breng me nu naar studio 8 had volstaan.
ik zei gelijk dat het nep was zonder twijfel een echt pistool fokt je op en deze 007 was te koel. Maarja roepen jullie hier maar dat Ebru dat nietb kon weten alsof zij geen ogen, intuïtie en gezond verstand zou hebben.

Veel Vaak | 02-02-15 | 05:02

-weggejorist-

INH.30CL | 02-02-15 | 04:21

-weggejorist-

necrosis | 02-02-15 | 03:43

@necrosis | 02-02-15 | 03:26

Zich excuseert voor de komende 30 minuten; ik ga even kijken of Amanpour nog iets zinnigs uit Joko Widodo weet te peuteren.

vaas klaak | 02-02-15 | 03:35

@necrosis | 02-02-15 | 03:26

Ik durfde er al niet over te beginnen. Lag het aan mijn gebrek aan etiquette?

vaas klaak | 02-02-15 | 03:30

@toetanchamon | 02-02-15 | 02:48
Ik zal het even mailen naar je conservators....
*gnehehe*

necrosis | 02-02-15 | 03:29

@vaas klaak | 02-02-15 | 03:22
Was het al opgevallen dat ik u geen kerstkaart gestuurd heb?
*griffel*

necrosis | 02-02-15 | 03:26

*Zichzelf vermanend vingerwijst om dat hij @necrosis | 02-02-15 | 03:09 vergeet in te voegen*

vaas klaak | 02-02-15 | 03:25

Is inderdaad iets waarvoor ik me best zou mogen schamen. Gebeurt me ook ieder jaar weer bij het adressen uitprinten voor kerstkaarten, gebrek aan etiketten.

vaas klaak | 02-02-15 | 03:22

@vaas klaak | 02-02-15 | 02:46
Als u op de hoogte was van reaguurdersetiquette, zou u zijn nick (@de grote Anti) correct schrijven.
*tikplank van @vaas klaak wikkelt in grijze tape*

necrosis | 02-02-15 | 03:09

@Kudtkip | 02-02-15 | 02:52

Meh. Het enige wat er feitelijk onjuist is aan 'finest' is de apostrophe er voor, achter de S van NOS. Maar da's klein bier.

vaas klaak | 02-02-15 | 02:58

Deze column/topic van Ebru legt fileer-bloot neer waar het haar aan trefzekere analyse aan ontbreekt.

In het bijzonder vanwege het Engelse woord "finest", dat keer op keer herhaald moest.
Niet eens volgens de retoriek-opbouw van de pointe des columns.

Ebru: bezin je eens, en toenemend vaker, alvorens dit soort stupide verbanden onder de noemer "finest" te publiceren - GS onwaardig.

Kudtkip | 02-02-15 | 02:52

@necrosis | 02-02-15 | 02:40
gaffer tape, dat bedoel ik nou. ;)

toetanchamon | 02-02-15 | 02:48

Tot welke diepte wil de policor gemeenschap nog zakken. De psychose van een hulpbehoevend individu tot belang van het brede publiek te verklaren. Verdomme Gelauf, open lekker een freakshow en toon daarin onder andere het leed van de kinderen van het door hun vader verlaten gezin Samsom.

Bezorgde_Burger | 02-02-15 | 02:48

@necrosis | 02-02-15 | 02:40
.
Dat gezegd hebbende kunnen we aan de grote anti in ieder geval mededelen dat u in ieder geval zelf geen technicus bent. Dan zou u weten dat het gaffertape is.

vaas klaak | 02-02-15 | 02:46

Die Turkin heb wel een punt.

jojo1956 | 02-02-15 | 02:42

@toetanchamon | 02-02-15 | 02:24
Volgens mij ben je gewoon bestolen, ik zou direct een legertje advocaten op die prutsers afsturen!
Bovendien weet iedere technicus dat je dingen niet repareert met lijm, maar met gaffeltape!

necrosis | 02-02-15 | 02:40

@de grote Anti | 02-02-15 | 02:27
Dan ben je dus nog geen 47, en kan je ook niet terugverlangen naar '47. En dus ook nog niet oud. Of ik begrijp @necrosis natuurlijk weer niet.

zetje01 | 02-02-15 | 02:38

@necrosis | 02-02-15 | 02:31
Hier heb je een brood *smack*
Ik zie er ook niet echt uit als een van de meest vriendelijke mensen op deze focking planeet.. Dus soms sta je in een winkel en kijkt zo'n klant achter je in de rij met trillende benen omhoog. Ik bedoel shit, ik ben er om jullie te beschermen.. pff. *busje hoort*

de grote Anti | 02-02-15 | 02:38

En nu even helemaal ontopic:
Door dit soort acties (van Tarik) voelen mensen zichzelf straks niet meer veilig tijdens het doen van de dagelijkse boodschappen bij de buurtsuper zonder kogelvrij vest.
Het is niet ondenkbaar dat een 'lone wolf' met doorgeladen wapen een onomkeerbaar statement wil maken, zoals Tristan deed in Alphen.
Mensen gaan elkaar wantrouwen om de kleinste dingen.
Hopelijk heb ik het mis, en kan ik over een uurtje of 6 een vers brood, wat beleg en mijn dagelijkse dosis nicotine gaan halen....

necrosis | 02-02-15 | 02:31

@zetje01 | 02-02-15 | 02:19
In '67 zat ik nog lekker warm ergens in een teelbal.

de grote Anti | 02-02-15 | 02:27

@necrosis | 02-02-15 | 02:20
Hou op schei uit, ook bij mij is de beveiliging dus k.. geregeld. Wie zegt mij dat het masker nog echt is? ik lig in een andere vitrine.

toetanchamon | 02-02-15 | 02:24

Yeah, '67 was wel dope.

zetje01 | 02-02-15 | 02:19

@de grote Anti | 02-02-15 | 01:58
Weet je wanneer je oud bent?
Als je terugverlangt naar de leeftijd die je NU hebt!
(©necrosis)

necrosis | 02-02-15 | 02:11

@eerstneukendanpraten | 01-02-15 | 23:00
Oh, ben ik aan de beurt vandaag?

toetanchamon | 02-02-15 | 02:06

@necrosis | 02-02-15 | 01:49
Het profilen van jou is lastig hoor.. Nu moet je weer pas woensdag werken? Je hebt allochtone collega's die geen mening hebben over belangrijke wereldzaken zeg je, je weet ook erg veel andere shidt. En je bent oud. En je weet van wapens. Maar wat voor werk doe je dan @necrosis?

de grote Anti | 02-02-15 | 01:58

@Graaf van Egmont: U bent dus rechercheur/politieman geweest?
En nu dus gepensioneerd?

King of the Oneliner | 02-02-15 | 01:56

@necrosis | 02-02-15 | 01:41
Levende lijken.. brr. Maar ik had het dus over een huis dat ergens in onze wijk staat. Er is hier een redelijk gemoedelijke sfeer. Maarja whatever, geen last van die figuren en ze snappen denk ik ook wel dat ze zich NET ALS ONS een beetje moeten gedragen. Maar echt.. i shidt you not, deze buurt hier is een russen-magneet. Ik heb de vreemdste dingen gezien. Maar ik moet zeggen wel allemaal vrij netjes. Zelfs al zijn ze stomdronken, met wat hersens weten ze heel goed het sleutelgat te vinden. Oja, en meestal zijn ze niet dronken.

de grote Anti | 02-02-15 | 01:53

@de grote Anti | 02-02-15 | 01:30
Wat betreft slapen, ik hoef woensdagmiddag pas weer te werken.
*negeert tandengeknars op de achtergrond en kraakt nog een kroonkurkje*

necrosis | 02-02-15 | 01:49

@de grote Anti | 02-02-15 | 01:30
Volgende keer dat er weer van die vage figuren komen wonen, moet je hard 'Twoja matka jestkurwa' roepen.
Als je heel hard moet gaan rennen, zijn het Polen.
En verder ben ik geen begrafenisondernemer.
Werken met dooie lijken, het idee al....

necrosis | 02-02-15 | 01:41

Mijn oma mailde mij net dat ik minder moet vloeken.. Dus ik accepteer die bitch haar respect. En shidt.

de grote Anti | 02-02-15 | 01:40

@necrosis | 02-02-15 | 01:18
Jij bent zo focking moeilijk te duiden, maar dat is leuk. What the fuck, je bent een begravenis ondernemer ofzo iets, misschien het mortuarium, je hebt de hele wereld gezien.. duidelijk geen idioot dus. Klopt. En je bent er altijd. Slaap je weleens?

Maarja, hier mijn spannende verhaaltje waar ik nog niet de politie voor gebeld heb.. Er staat hier ergens heul vlakbij mijn focking huis een ander focking huis verderop waar er telkens vage russische figuren (of pools ik ben geen kenner) komen wonen voor een tijdje. En dan *poof* zijn ze weer weg.

de grote Anti | 02-02-15 | 01:30

@nieuwsflits | 02-02-15 | 01:18
Zowel de NOS, de NPO en de omroepen zijn een stel zelf verrijkende geldverbranders.
Ze vreten allemaal van mijn taxpoet!

necrosis | 02-02-15 | 01:30

NOS brengt nieuws en sport. NPO zorgt ervoor dat de programma's op 1 van de 3 netten komt. En dan heb je de aanbieders. De omroepen. Zo jammer dat men hier blijkbaar het verschil niet weet.

nieuwsflits | 02-02-15 | 01:18

@de grote Anti | 02-02-15 | 01:08
Mij boeit het niet dat ze niet wilden komen, maar dan moeten ze ook niet bij mij komen aanbellen als één van de echtelieden onder een wit laken hun voordeur verlaat.
Zover zal het trouwens nooit komen aangezien ze door de verhuurder ontruimd zijn.

necrosis | 02-02-15 | 01:18

Maar Ebru, snap je nou niet dat juist de kracht van hetgeen waar wij voor staan, juist de kwetsbaarheid en openheid van onze samenleving is?
Een ander wereld wens ik niemamd toe.

SaintNick | 02-02-15 | 01:15

@necrosis | 02-02-15 | 01:05
Is dat niet meer dan logisch dat ze niet overal kunnen zijn.. tegelijk?

de grote Anti | 02-02-15 | 01:08

@de grote Anti | 02-02-15 | 00:56
Ik heb welgeteld één keer de politie gebeld (112) aangezien de buren elkaar bestookten met servies.
Toen voelden ze zich niet geroepen om te komen.
Wel worden ze massaal ingezet als 'Barry' 2 dagen op bezoek is, of wanneer Ajax tegen Feyenoord speelt.
Ik zal er even bij stil staan.....

necrosis | 02-02-15 | 01:05

@necrosis | 02-02-15 | 00:45
Hmm, ik beschouw jou als behoorlijk wijs.. Maar politie doet meer dan alleen bonnen uitschrijven, trust me. De mensen krijgen dat alleen (meestal voor een goede reden) niet te horen. Ga er maar vanuit dat wanneer jij je reaguurende hoofd op je kussen rust, er politie deuren aan het intrappen is bij zeer gevaarlijke criminelen. En ook mensen redden die in een sloot zijn beland met hun auto, wilde loslopende honden afschieten, of op zoek zijn naar een vermist/ontvoerd kind. Echtelijke ruzies bemiddelen. Echt.. ze zitten zeker niet allemaal in de bosjes. Sta daar even bij stil, je weet de helft nog niet eens.

de grote Anti | 02-02-15 | 00:56

Waar is iedereen trouwens?
Zit iedereen bij @Rammstein op de bank naar de Super Bowl te kijken?

necrosis | 02-02-15 | 00:55

@necrosis | 02-02-15 | 00:53
Nee, die zitten in het 'etc' gedeelte ;-)

Litsehimmel | 02-02-15 | 00:54

@IQmin100 | 02-02-15 | 00:11
Maar dat doet ze op een dusdanig kundige manier en met zo veel stijl dat ze jullie wél weer allemaal keurig bij 'den ballen' vast heeft ;-)

Litsehimmel | 02-02-15 | 00:54

@Litsehimmel | 02-02-15 | 00:47
Ik wist niet dat NOS in een overheidsgebouw zat.

necrosis | 02-02-15 | 00:53

Voor hetzelfde geld was deze knul gewoon een probeerseltje om te zien hoe makkelijk men overheidsgebouwen etc binnen kan komen. In dat geval: missie geslaagd, denk ik.

Litsehimmel | 02-02-15 | 00:47

@de grote Anti | 02-02-15 | 00:40
Ik dacht dat politieagenten er tegenwoordig voornamelijk zijn om de staatskas te spekken...

necrosis | 02-02-15 | 00:45

@Graaf van Egmont | 02-02-15 | 00:26
Respect.. Vooral als politie agent zal het moeilijk zijn. Je bent er immers om burgers te beschermen, zelfs de slechte.

de grote Anti | 02-02-15 | 00:40

De NOS faalde hopeloos en Berichtgeving door NOS door de naam te publiceren is een rookgordijn om het onvermogen te verdoezelen.
Een geldverslindende tent wat grof geld uitgeeft voor voetbal en nog reclame maakt ook!

TheNox | 02-02-15 | 00:33

@Graaf van Egmont | 02-02-15 | 00:04
Kostelijk en tenenkrommend tegelijk. Wat doet zo'n vrouw dan ook in een dergelijke positie?! Bammetjes maken voor kleintjes en luiers verschonen lijkt me een betere dagtaak in dit specifieke geval.

Litsehimmel | 02-02-15 | 00:33

Ars Vivendi | 02-02-15 | 00:29
Fight fire with fire, retards with retards.

Litsehimmel | 02-02-15 | 00:31

NPO verdient niet eens bestaansrecht, laat staan beveiliging.
Weg met dit miljarden-verslindende propaganda-apparaat van onze linkse roverheid.

Goktrommelkiller | 02-02-15 | 00:31

Graaf van Egmont | 02-02-15 | 00:26
Tenzij u nu in een soort Vanilla Sky/Repo Men scenario zit ... ;-)

Litsehimmel | 02-02-15 | 00:30

@saintinel | 01-02-15 | 21:45
Ik heb me wel erg verbaasd over die in de gang drentelende, nogal bovenmatig corpulente politiemannen, die vervolgens volslagen ongeorganiseerd de ruimte binnen renden waar de 'verwarde man' zich bevond, alwaar zij het vuurwapen niet veilig stelden, etc.

Anderzijds verbaast het mij ook weer niet, het werk- en denkniveau van de gemiddelde agent is VMBO, net niet zwakbegaafd.

Het zal je beroep maar wezen trouwens.

Ars Vivendi | 02-02-15 | 00:29

de grote Anti | 02-02-15 | 00:08
Ik heb met tijdens mijn carrière vaak ik gevaarlijke situaties begeven. Soms zonder, soms met getrokken pistool. En ik had altijd een bepaalde rust over me als ik dat deed. Het ergste is de paar minuten daarvoor, als je niet weet wat je te wachten staat. Weten wat je doet of gaat doen is een eerste vereiste. Dat ik dit nu kan typen is een teken dat het altijd nog goed is gegaan.

Graaf van Egmont | 02-02-15 | 00:26

@Ars Vivendi

Je vergeet de snelweg!

JohnnyLion | 02-02-15 | 00:19

Moet je nagaan hoe Wilders zich voelt, al jaren streng beveiligd, omdat een bepaalde groep middeleeuwse figuren en hun linksmenschen 'm liever onder de grond zien verdwijnen.

JohnnyLion | 02-02-15 | 00:17

De Televaag had ook een mooie full spread 3-d plattegrond van het NOS-gebouw gezet op p2. Kat in t bakkie.

Binnenbaan | 02-02-15 | 00:17

We hebben een 'verwarde mannen'-probleem.
Dat zie je bij de NPO (Gelauf, ...)
Dat zie je in de politiek (Opstelten, Dijsselbloem, ...)
Dat zie je iedere dag op straat.

Ars Vivendi | 02-02-15 | 00:14

Ebru is weer veel later klaar dan de rest van het land.

IQmin100 | 02-02-15 | 00:11

Geen idee wat voor geestverruimends ZahZah tot zich had genomen, maar handig was het niet.

kloopindeslootjijook | 02-02-15 | 00:09

@Graaf van Egmont | 01-02-15 | 23:42
Niet alleen in de film hoor.. www.youtube.com/watch?v=2_ElyBm3wCQ
Maarja, diep van binnen vinden (echte) mannen geweld bijzonder interessant. Niet zo vreemd. Wat wel belangrijk is, als je niet aan de goede kant van het spectrum staat, moet je de consequenties accepteren. En dat kan de dood zijn. Vergeet je gevangenis maar.

de grote Anti | 02-02-15 | 00:08

Norman Schwarzkopf | 02-02-15 | 00:00
Ik had niet het idee dat hij een weg naar de maagden zocht, maar het Is wel overduidelijk waar hij mee gebrainwashed Is.
-Het westen wil de rest uitroeien
-Alle moslims hebben goede bedoelingen
-Het westen doet aan false Flag aanvallen om moslims in kwaad daglicht te stellen. Deze retoriek hoor je heel veel onder Nederlandse moslims, blijkbaar thuis en in de moskee word deze onzin verkondigd. Dus Is niet vreemd dat ze zich zo gedragen. En sommigen zelfs naar t kalifaat willen. De multiculturele bullshit Is al lang gefaald.

ca12nag3 | 02-02-15 | 00:07

Litsehimmel | 02-02-15 | 00:02
Ja dat was een lol momentje. Vooral toen ze door kreeg wat ze eigenlijk gezegd had. Die grote vragende natte ogen. Kostelijk.

Graaf van Egmont | 02-02-15 | 00:04

Het open boekje over beveiliging was van eenzelfde niveau als Jeanine Hennis' "Wij vliegen vanuit Jordanië maar mogen dat vanuit veiligheidsoverwegingen niet publiek maken". De naïvieteit van de doorsnee Hollandse bestuurder is van een dusdanige order van grootte dat menig wereldleider zich facepalmend door Nederlandse betrekkingen heenslaat. "We fok horses". And ourselves, time and time again.

Litsehimmel | 02-02-15 | 00:02

Norman Schwarzkopf | 02-02-15 | 00:00
Dan moeten ze snel zijn want de optimale beveiging wordt opgeschroefd.

Graaf van Egmont | 02-02-15 | 00:02

Deze Noslim was echt niet gek weet je!Hij is gewoon vooruit gestuurd als een soort verkenner!Al die gebrainwashte tokkiehaatbaarden met hun ongewassen lijven staan te trappelen van ongeduld als je het mij vraagt om eternal roem te vergaren.
Ze willen in 1 naar zwavel stinkende adem worden genoemd met the big guys:De Osamas de Attas de Kouachibrothers en al dat andere gestoorde gespuis!Good Luck Hilversum

Norman Schwarzkopf | 02-02-15 | 00:00

1+1 | 01-02-15 | 23:53
Ik vergat je opvolgende comment te lezen.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 23:59

@Graaf van Egmont | 01-02-15 | 23:58
Daar moest ik ook meteen aan denken.

Lewis Lewinsky | 01-02-15 | 23:59

1+1 | 01-02-15 | 23:53
Uit de (weinige echte) beelden van 9/11 bleek mij wat anders.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 23:58

@ca12nag3| 01-02-15 | 23:45
Volkomen juist. Goed gezegd.

En als we dat adagium van *routine loslaten, nooit meer op vaste tijden naar whatever* op de NOS zouden toepassen, dan zou het NOS-journaal op random tijdstippen, volkomen onverwacht en totaal onverhoeds moeten worden uitgezonden.

Lewis Lewinsky | 01-02-15 | 23:58

De Publieke Omroepmens.
-
Is vér verheven boven de losers die zijn/haar salaris ophoesten.
-
En gezegend met een onbegrensd dédain.

bisbisbis | 01-02-15 | 23:57

@mezelf los van de vliegtuig dan.

1+1 | 01-02-15 | 23:56

Attention shoppers!
saintinel | 01-02-15 | 21:45 wil graag opgehaald worden in de ballenbak.

Kameroudste | 01-02-15 | 23:55

Het enige gebouw waar volgens mij niemand in komt is het Pentagon.

1+1 | 01-02-15 | 23:53

Misschien heeft Tarik wel meegedaan aan de quiz nieuwskenner van de week bij radio1. Er zat vorige week nl. een gast die echt helemaal geen flikker wist en zich eigenlijk de reis naar het mediapark had kunnen besparen. Ik denk dat dat Tarik was op een verkenningsmissie.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 23:50

King of the Oneliner | 01-02-15 | 23:41
Je hebt daar een paar stevige punten te pakken. Beveiliging verwatert namelijk altijd als er geen behoorlijk toezicht is van een echte veiligheidsmanager. Meestal wordt het hele pasjessysteem nl. bij de afdeling onderhoud en logistiek neergelegd. Dezelfde afdeling die ook over de schoonmakers en catering gaan. Het wordt al gauw een ons kent ons wereldje.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 23:47

Ebru mixed persoons-beveiliging met reguliere voordeur beveiliging. Dat met hun reet op een bureaustoel naar monitoren zit te staren. Die hebben geen pistool op zak. Zou overigens de situatie alleen maar gevaarlijker hebben gemaakt aangezien die T.Z. of het wapen van de bewakers had opgeëist, of er was geschoten met alle gevolgen van dien. Ik weet echt niet waar Ebru hier mee heen wil. Weet ze wel wat welk soort bewaker is?
Deze beroepen zijn totaal verschillend. natuurlijk zijn beide een bewaker maar toch wel iets anders.
En echt niet te vergelijken dus dit stuk raakt kant nog wal.

ca12nag3 | 01-02-15 | 23:45

de grote Anti | 01-02-15 | 23:36
In de film, die later vast uitgebracht zal worden wel ja.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 23:42

Elke beveiliging is makkelijk te omzeilen.
1)er werken meestal domme VMBO'ers in een apepakje voor een minimum salaris, met slechte conditie en geen echte wapens.
2)pasjes en dergelijke worden alleen pontificaal uitgedeeld en opgedragen aan onschuldige bezoekers en wanneer er belangrijk bezoek is. Normaal gaan schoonmakers, vaste staf, catering etc. via andere wegen naar binnen en kunnen overal komen.
3)met een AK47 heb je geen pasje nodig.
Von Stauffenberg kwam de Wolfsschanze ook binnen om Hitler te vermoorden...

King of the Oneliner | 01-02-15 | 23:41

'De politie noemt ons pand optimaal beveiligd, zonder dat het een Fort Knox is''. De politie heeft extra maatregelen aangekondigd en zal de beveiliging verder opschroeven."
Even een close read gedaan. Hoe kun je de beveiliging van een pand dat al optimaal beveiligd is verder opschroeven?
Kortom, iedereen wauwelt elkaar maar kritiekloos na daar bij de NPO. Maar we zijn niet anders gewend. Dat de Televaag daar dan ook nog kond van doet, valt me zwaar tegen.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 23:41

Toch zie ik het probleem niet zo als de NPO niet kan uitzenden in een crisissituatie. Want wie is er nou echt afhankelijk van die prutsers?

mindless | 01-02-15 | 23:38

@nieuwsflits | 01-02-15 | 23:28
Jij werkt bij de NOS?

Lewis Lewinsky | 01-02-15 | 23:37

@Graaf van Egmont | 01-02-15 | 23:28
Dat weet en snap ik stiekum ook wel, maar soms gaat het anders.

de grote Anti | 01-02-15 | 23:36

Ebru's ultieme seksuele fantasie: gesandwiched worden door twee stoere personal beveiligers...

King of the Oneliner | 01-02-15 | 23:34

ok

thepinkpainter | 01-02-15 | 23:34

[!]@thepinkpainter | 01-02-15 | 23:30
Rot. Op.

Lewis Lewinsky | 01-02-15 | 23:33

Oh? het moest ECHT lijken? dat wist ik niet! sorrie!

thepinkpainter | 01-02-15 | 23:30

de grote Anti | 01-02-15 | 23:25
Geloof me, dat schreeuwen hoort erbij. Wordt gewoon aangeleerd. Je moet duidelijk zijn in je bedoelingen en aanwijzingen. Kan er later nooit gezegd worden dat de verdachte het niet had kunnen horen of snappen. Bij een AT gaat het niet anders hoor.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 23:28

Jaja beste stuurlui. We weten het allemaal beter. Papagaaien de zgn deskundo's na. Feit is. Man komt bij receptie binnen. Weet niet voor welk programma hij komt. Portier vraagt door. Gekkie trekt pistool en een a4tje met aanwijzingen. Wat moet je als beveiliger? Je neemt hem mee of neem je het risico van een kogel. Keuze rustig blijven en meenemen. Weg van balie. Kan collega politie bellen. Aangekomen bij studio zijn mensen rustig en zeggen hem in studio plaats te nemen. Portier praat rustig met hem. Gekkie doet geen rare dingen.
Intussen loopt het pand leeg. Ook eindregies van NPO 1 tm 3 en BVN moeten weg. Nadeel daar is dat uitzendproces grotendeels geautomatiseerd is. Een playlist wordt afgespeeld. NPO 1 moet om 2000 live naar de studio voor het journaal. Op NPO 3 draait een lijst zonder live dingen en speelt rustig door.

In de NOS studio's heb je per studio 3 uitgangen. Programma, programma schoon zonder titels en een uitgang waarop je nog een andere bron, BV een camera, op kan zetten. Dat heeft held Hans gedaan. Het kan zijn dat door een kunstgreep Den Haag deze lijn is opgenomen. Let wel, iedereen moest van politie het pand uit. Er zijn mensen achter gebleven.

Je weet niet of Gekkie alleen was. Wat moet je? NPO kan niet bij haar spullen, NOS niet bij haar spullen. Politie laat niemand in het pand. Geen wonder dat het even duurt. Maar opa Opstelten en andere politici spreken schande, Broertjes doet er ook een schepje bovenop.
De Televaag heeft een boze ex-beveiliger gevonden en die kankert er ook nog op los. Die Quinsiet NOS medewerkers als de reden waarom hij het veld heeft moeten ruimen.

Ik kan je vertellen dat de huidige beveiligers stukken vriendelijker zijn. En niet iedere dag met tegenzin naar hun werk gaan zoals Mr. Grumpy die het een missie was om als NAZI iedereen te benaderen.

Dat er een pasje nodig is om op je werkplek te komen neem ik voor lief. Het is nu eenmaal zo. Ik kom nergens in waar ik niet hoef of mag zijn. Ga ik me niet druk om maken.

nieuwsflits | 01-02-15 | 23:28

ik miste ook een beetje de helmen, schilden, gezichtsbescherming,nou ja, ze wisten dat het een chocola pistooltje was misschien?

thepinkpainter | 01-02-15 | 23:27

Ebru heeft gelijk, het lijkt wel bizar makkelijk zo met een balletjespistool, het zet idioten misschien aan het denken, en dat de NOS hier gewoon alles in het openbaar gooit (?) vind ik nogal vreemd. Alles voor de kijkcijfers hmm? Trouwens, ook de politie heeft niet goed gehandeld spijt mij te zeggen. Je richt je pistool op de nep terrorist, kijkt hem diep in de ogen, en als hij gewoon niet begrijpt dat hij fout zit en zich dus niet overgeeft, schiet je een 9mm tussen zijn ogen. Geen consessies. Ik hoorde het 'laat het wapen vallen en op je knieen' geblaf weer met knarsende tanden aan. Die agenten stonden stijf van de adrenaline. Maar het waren dan ook geen special forces. Echt, europa zou wat moeten leren van de s.a.s. Geen consessies, minder kudtkoters die de terrorist willen uithangen.

de grote Anti | 01-02-15 | 23:25

Bewaking, toegeven, gescheiden zwemmen omdat meisjes anders verkracht worden in de kleedhokjes. Er is maar één oplossing.

Patatter | 01-02-15 | 23:25

finale dart is net klaar: double dutch, Mighty Mike versloeg Barney!!!

thepinkpainter | 01-02-15 | 23:22

.... eh ... de Super Bowl begint zo .....

Rammstein | 01-02-15 | 23:21

Viel mij ook op.
De knullige RTV Zoetermeer stijl überhaupt.
En die Gelauff. Wat een enge man, puur op vooroordeel.
Die moet gepést zijn vroeger.
Stapt zo uit The Office.

hfakker | 01-02-15 | 23:20

ok

thepinkpainter | 01-02-15 | 23:20

@thepinkpainter | 01-02-15 | 22:57
Ga eens deaudt met je aluhoedjesgelul.

Lewis Lewinsky | 01-02-15 | 23:19

Ebru Umar cursus: bashen doe je zo
Lekker makkelijk hoor. Iets over beste stuur lui mompelt.

meneerkakneus | 01-02-15 | 23:18

Toch vind ik dat de NOS het die avond goed aangepakt heeft. Een prachtig kleurrijk scherm met even geduld aub. Voor hetzelfde geld had het er in zwart-wit gestaan.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 23:17

het is alleen jammer dat de waarheid vaak achterwege wordt gelaten bij de Nederlandsche Onzin Stichting.

thepinkpainter | 01-02-15 | 23:17

Gelukkig vinden ze bij de NOS dat ze allemaal prima gedaan hebben bij de NOS omdat het nou eenmaal gebruikelijk is bij de NOS om de standaard en het middelpunt aller dingen te zijn. Zij bepalen immers wat breed gedragen wordt. Dus voor hen doet dit niet terzake. Want drie letters: NOS. Naadloos Onpartijdige Superioriteit.

flat out | 01-02-15 | 23:15

Logisch toch, ze willen overvallen worden. De natte droom van Brussel om er nog meer controle... uhm anti terrorisme wetten door heen te drukken.

Zet de deuren wagenwijd open, wacht op wat calamiteiten, push vervolgens je niet populaire beleid erdoor heen als oplossing en klaar is kees.

Durereaguurder | 01-02-15 | 23:15

Ik denk dat het een complot is om ervoor te zorgen dat meer mensen in complottheorieën gaan geloven.

Fransg | 01-02-15 | 23:10

@hakbarry | 01-02-15 | 21:27
Ebru = Bullet-Tooth Tony!

*And the fact that you've got "Replica" written down the side of your guns... *

Handsomeboy | 01-02-15 | 23:09

Twan Lee en Ferry boot. Niveau NOS...

Mark_D_NL | 01-02-15 | 23:08

maar dat is niet gefilmd zolof, de films die we zagen, zagen we nooit bloed?!

thepinkpainter | 01-02-15 | 23:05

oei wat een alu-folie!

Zoloft | 01-02-15 | 23:03

oei wat een ketchup!

thepinkpainter | 01-02-15 | 23:02

Nos-mensen zijn gewend om een dichte deur vol in beeld te brengen en dan nietszeggende reportages live uit te zenden.
- Ben je op je post, Ferry?
- Jazeker, ik ben er, Twan.
- Is er iets te melden? Enig nieuws, Ferry?
- Nee niets. Geen enkel nieuws, Twan.

Komt het nieuws een keer wel naar ze toe dan weten ze niet hoe gauw ze de live verbinding moeten verbreken.

De logica is weer eens ver te zoeken, Twan. Zeg dat wel, Ferry.

Lewis Lewinsky | 01-02-15 | 23:02

Denk trouwens dat Tarik ons wilde waarschuwen voor een invasie door ruimteschepen vanuit de Andromedanevel omdat er de laatste tijd nogal veel geplette aluminiumhoedjes in de graftombe van Toetanchamon zijn gevonden. Zit natuurlijk wat in...

eerstneukendanpraten | 01-02-15 | 23:00

@Piet Karbiet | 01-02-15 | 22:16
Een grote korrel zeker?

Driewerf Hoezee | 01-02-15 | 22:58

ja, het was weer een leuk en spannend toneelstukje, en net als bij al die "onthoofdingen" en moorden in Parijs: weer geen spetter bloed he? het mag niet te eng worden voor kijkers met zwakke zenuwen!

thepinkpainter | 01-02-15 | 22:57

Tegen volstrekte gekken die ten koste van alles kwaad willen is geen kruid gewassen.

eerstneukendanpraten | 01-02-15 | 22:54

Achteraf is altijd makkelijk praten

Baard-aap | 01-02-15 | 22:50

Nooit details loslaten over je beveiliging, schrijft ze. Om vervolgens tien regels te besteden aan alle details over de beveiliging van ongetwijfeld iemand die die beveiliging heel hard nodig heeft om te overleven.
Was vast niet kwaad bedoeld, maar het wringt wel een beetje.
En verder: ja, de NOS heeft zich weer eens een incompetenteus bestuurd orgaan getoond. Herman de Schermman en de beveiliger hielden het hoofd gelukkig nog koel, maar die Gelauff had toch al lang door Stas Dekker gejorist moeten zijn.

Professor Superhirn | 01-02-15 | 22:49

Misschien een beetje magertjes onderwerp voor zo'n heel stuk, maar Ebru heeft natuurlijk wel honderd procent gelijk.

Lewis | 01-02-15 | 22:44

Komop Ebru nu niet net doen alsof er een groot geheim onthuld is dat kan toch iedereen wel nagaan met een beetje googlen en wat observeren en eens rondvragen kom je nog steeds een heel eind, beveiliging in Nederland is een wassen neus. Het gaat om de illusie van veiligheid, niet om echte veiligheid. Veilig zijn we namelijk nooit, maar we laten ons nou eenmaal graag bang maken door van alles en nog want dat zijn demense onderhand een lekker gevoel gaan vinden en daar spelen beveiligingsbedrijven en beleidsmakers dankbaar op in.

SmegmaSmeer | 01-02-15 | 22:43

Nog een tip voor bij elk willekeurig bedrijf: ná het brandalarm oefenen mag personeel weer en groupe naar binnen. 9 van de 10x staan de sluizen dan gewoon open en kan iedereen gewoon naar binnen.

de Voorzittert | 01-02-15 | 22:42

Feynman | 01-02-15 | 21:27

dat is nou het hele punt.
met een minimum aan bedrog en een maximum aan stommiteiten is dit in alle facetten herhaalbaar/ dupliceerbaar. de rest van het relaas is gevolg. kan je lang en breed uitmeten, punt is simpelweg dat we onze zaakjes nauwelijks op orde hebben, hoe graag we dat ook willen laten lijken.

hakbarry | 01-02-15 | 22:37

Overigens kan ik me nog een jaren oud artikel uit de Panorama herinneren, waarbjj ze een volledig battleplan beschreven op 10 risicovolle locaties in NL, w.o. de oliepijpleidingen naar Schiphol en Borsele. Om te beschrijven wat een terrorist theoretisch zou kunnen doen. Vond dat toe al dom en dit net zo

Rene Freauger | 01-02-15 | 22:36

In principe is al die informatie al bekend. Maar honderd keer herhalen is wel erg lief voor demense met slechte plannen. Denk alleen niet dat de eerste mafklapper met pistool bij de NOS voor de deur staat.

Driewerf Hoezee | 01-02-15 | 22:29

Spijker... kop.
Iedereen in Nederland die er iets van vindt roept dat gewapende terroristen niet tegen zijn te houden.
Oh nee? Nou als dat zo was waren we hopeloos verloren, kan de politie en het leger ook opgedoekt worden.
Hell..., je wordt toch doodziek van dat domme geleuter.
Organisatie, training, bewapening en een beetje goede wil. Meer is er niet nodig om iedere lamlul die slecht wil pinpoint een halt toe te roepen. En dat zeg ik omdat ik er iets van weet, ex-landmacht en na 15 jaar beveiligingsactiviteiten te hebben uitgevoerd. Maar dit land is zo pacifistisch dat ze een bomaanslag zouden beantwoorden met een stille tocht. Een kogelregen wordt gevolgd met vlaggetjes zwaaien. En een terrorist is vooral iemand die zonder geweld bekeerd dient te worden en met wie men de dialoog aan moet gaan. I rest my case.

Peshmelba | 01-02-15 | 22:25

Nou, hier strooien ze gewoon zout hoor.

Piet Karbiet | 01-02-15 | 22:16

@Emile Zola | 01-02-15 | 22:08
De wildwest schietpartijen in 020 staan nu onder supervisie van D66,die de nieuw beoogde MP zullen leveren als het aan hun ligt.
Dan vrees ik dat we er wat betreft nationale veiligheid aan de goden zijn overgeleverd,en daarmee bedoel ik dan uiteraard Brussel.

deraderendraaien | 01-02-15 | 22:14

Ahhh, maar 1 bijzinnetje over anchorman TWEN straight from the banlieues of Nijmegen. Ahhhh:/

maggoo | 01-02-15 | 22:13

-weggejorist-

BenKeurmerk | 01-02-15 | 22:11

'[...] met geweer' ... eh. Ja en nee. Maar schat. Maar dit keer doe je wel de spijker even rammen.

Vageling | 01-02-15 | 22:10

@ Graaf van Egmont | 01-02-15 | 22:00
Een beetje beveiligd gebouw heeft sluizen bij de ingang. Een sluis die slechts één persoon tegelijk doorlaat.
En de bewaker achter kogelvrij glas heeft geen macht om die sluisdeuren tegelijk te openen.

minik | 01-02-15 | 22:09

De wildwest schietpartijen in 020 laten zien dat Rutte als een moderne Colijn weer een " gaat u maar rustig slapen" trekt als hij beweert dat er zichtbaar en onzichtbaar hard gewerkt wordt om Parijse toestanden te voorkomen. Ondertussen schijnt iedereen zo ongeveer een ak47 te bezitten en wordt er nooit iemand gepakt na een volgende Amsterdamse knalfuif. Hij probeert het volk te pamperen want onrust, zo vlak voor de verkiezingen.. Daar komt alleen maar ellende van. Bovendien komt dit het grote blonde gevaar alleen maar ten goede. En dan komt Tarik men zijn BB gun en laat hij met zijn blotebillen gezicht even zien dat de boel zo lek is als een mandje en we helemaal nergens op voorbereid zijn. Er is nog niets gebeurt omdat nog niemand het geprobeerd heeft, niet omdat we allemaal zo op scherp staan.

Emile Zola | 01-02-15 | 22:08

@VanBukkem | 01-02-15 | 21:53

Stop jij bij 1 uurtje zendtijd dan op een avond? Beide natuurlijk

Rene Freauger | 01-02-15 | 22:02

Laat vallen. Laat vallen. Laat valllleeennnn
Laat vallen. Laat vallen. Laat valllleeennnnLaat vallen. Laat vallen. Laat valllleeennnn

Jaaaaaaaa. Allang

msgambler | 01-02-15 | 22:02

Ik had een beter column verwacht van Ebru. Beetje vergezocht precies?

@baybabmus | 01-02-15 | 22:00

højre vær så venlig | 01-02-15 | 21:55
Blijft natuurlijk overeind staan, dat het allemaal niet veel uitgehaald heeft als een terrorist zijn kalashnikov op een medewerkster met een pasje richt.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 22:00

Mark_D_NL | 01-02-15 | 21:50
Jij denkt nog slechter over die gasten dan ik. Waarvoor hulde.
Ik moest even denken aan een jaar of 20 geleden dat politiekorpsen er geld van Den Haag bij kregen, omdat ze meer personeel nodig hadden. Toen het geld binnen was, gaven ze het uit aan ICT en politiewagens. Daarna begon het gejank om meer personeel gewoon weer.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 21:56

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 21:44

Lol, dat heb ik serieus gemist. Bedankt voor de tip. *steen achter zich sluiT

højre vær så venlig | 01-02-15 | 21:55

@Ebru
Prima stukje. Laatste alinea mag wat mij betreft nog een stuk scherper, want het wassen van een dergelijk bedroevend niveau dat het met de beste wil van de wereld niet als spin gezien kan worden. Het handelen van de NPO was dermate ridicuul dat het nog het beste als absurdistische satire bestempeld kan worden. En dat maakt het tragisch. Erg tragisch.

Chiant | 01-02-15 | 21:54

@captainobvious wat schrijf jij nou de polite heeft het knap opgelost,ik miste alleen het Benny Hill muzikekje erbij wat een amateurs,ze schoten elkaar bijna neer,gauw weer de flitaauto in.

Jos2797 | 01-02-15 | 21:53

Schiphol Oost is ook al zo'n lachertje om in het beveiligde deel bij klm te komen. Je loopt daarna zo een hangar in of de landinsbaan op. Ik snap dat objectbeveiliging niet waterdicht wordt gemaakt (object beveiligen ipv het gehele terrein waterdicht beveiligen), maar na die controle is er weinig meer dat je nog in de weg staat van vrij rondlopen.

Rene Freauger | 01-02-15 | 21:53

Het positieve is dat de linkse publieke omroep zich rotgeschrokken is en misschien eindelijk toegeeft dat er gevaar bestaat ipv Wilders uit te lachen voor zin waarschuwingen

telelezer | 01-02-15 | 21:52

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 21:46
Geld voor beveiliging zit in de salarissen van die nep Nos hoernalisten.

Mark_D_NL | 01-02-15 | 21:50

Wat ik zo triest vond is dat de agenten met alleen maar zielige 9 mm pistooltjes naar binnen gingen.
Al je een echte terrorist hebt met een uzi of kalashnikoff dan ben je toch nergens met die kinderpistooltjes.
Dat zag je aan de agent in Parijs die medogenloos kapotvermoord werd door het walgelijke moslimgespuis die hem terloops even genadeloos afmaakte terwijl hij langs de op de grond liggende om genade vragende agent liep

telelezer | 01-02-15 | 21:50

captainobvious | 01-02-15 | 21:32
Ja die amerikanen zijn zo.goed dat er regelmatig toch een idioot het witte huis in komt met een pistool.

Mark_D_NL | 01-02-15 | 21:48

De pen is machtiger dan het zwaard, maar een neurotische tiener met een veredeld waterpistool legt zonder moeite de staatsomroep plat. Wat zijn we toch een goed land.

vaas klaak | 01-02-15 | 21:47

De beveiliging keek weg, net als de NOS.

Markies DeCanteclaer | 01-02-15 | 21:46

Het zou trouwens zo maar kunnen, dat de NPO geld voor de beveiliging gewoon in leuke programma's heeft gestopt of heeft betaald voor de uitzendrechten van de eredivisie. Is dat al onderzocht?

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 21:46

De enig veilige wijze om onze gebouwen te beveiligen is afscheid nemen van een bepaalde "religie".
Zolang die hier rond huist, vergeet het dan maar.
(Ja dit voorval was daaraan gerelateerd)

Goktrommelkiller | 01-02-15 | 21:46

Ik vertrouw het hele gebeuren nog steeds niet. Het leek wel een zeer slecht geacteerde film.
Het zou me dan ook niets verbazen, als die Tarik ingehuurd was. Dit, om één of andere wet of budget er door te krijgen, ... of zoiets dergelijks.
 
Daarbij zijn de meeste gebouwen in NL erg slecht beveiligd. Als een terrorist hier echt iets wil, dan kan dat zonder al te veel moeite. Dit wisten vele al, maar de NOS heeft dat inderdaad nog eens extra goed benadrukt...

saintinel | 01-02-15 | 21:45

De fout lag al eerder. De NOS had het hele gedoe live moeten uitzenden. Camera aan, Tarik in miljoenen huiskamers. Dat is Nieuws.

Maar ja, dan heb je verslaggevers nodig. Mannen die nieuws willen verslaan. En die heeft de NOS niet.

De NOS heeft alleen maar politiek correcte papagaaien.

Lewis Lewinsky | 01-02-15 | 21:44

@VanBukkem | 01-02-15 | 21:38

Nice, dan wil ik graag dat je Tour of Duty weer volledig met originele muziek uitzend. Als we dan toch bezig met zendtijd eisen

Rene Freauger | 01-02-15 | 21:44

højre vær så venlig | 01-02-15 | 21:40
leg die steen maar weer neer. Als je nu nog niet weet dat er een politieman en een gewapende beveiliger op de redactie om het leven zijn gekomen, dan ga maar weer slapen.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 21:44

Terwijl Tarik een theoretisch verhaal wilde vertellen wat er mis gaat in onze maatschappij,liet de NOS het in de praktijk zien bedoeld Ebru.

deraderendraaien | 01-02-15 | 21:43

Overigens, die bewapende politieagenten en de bewapende beveiliger bij dat Franse tijdschrift hielpen ook niet echt.
Als je een gebouw echt wil beveiligen, moet je denken aan het niveau Amerikaanse of Israelische ambassade, daar komt echt niemand in.
Het tonen van de beelden zal misschien zelfs anderen afschrikken, want hoe dan ook, de politie in Hilversum heeft dit knap en snel opgelost.
captainobvious | 01-02-15 | 21:32

*Steen optillen doeT. Was er gewapende beveiliging bij Charlie ? Linkje gewenst

højre vær så venlig | 01-02-15 | 21:40

-Tarik heeft mij wel op een idee gebracht-.

VanBukkem | 01-02-15 | 21:38

Journalisten, de vertegenwoordigers van de premature ejaculatie als het op eigenpijpende waarheidsvinding aankomt. Zoals een advocaat die jurisprudentie wel kan waarderen, maar dan lager.

Jim Lovell | 01-02-15 | 21:35

Een gebouw beveiligen en niet toestaan dat iemand ongewenst binnenkomt doen ze anders al jaren in vele landen en ook bij bv Nederlandse banken. (neen niet het kantoortje bij u in de buurt)
Dat de NPO dingen niet goed geregeld had wil niet zeggen dat het niet kan.

minik | 01-02-15 | 21:33

Wat een gelul, er is bijna geen gebouw in Nederland met beveiliging waar iemand met een wapen niet binnen kan komen, en iedereen met meer dan twee werkende hersencellen weet dat. Een beveiliger zoals bij de NOS zit, is een veredelde portier, en heeft verdomde weinig te maken met echte beveiliging. Overigens, die bewapende politieagenten en de bewapende beveiliger bij dat Franse tijdschrift hielpen ook niet echt.
Als je een gebouw echt wil beveiligen, moet je denken aan het niveau Amerikaanse of Israelische ambassade, daar komt echt niemand in.
Het tonen van de beelden zal misschien zelfs anderen afschrikken, want hoe dan ook, de politie in Hilversum heeft dit knap en snel opgelost.

captainobvious | 01-02-15 | 21:32

Zoals ook in de Televaag uitvoerig uit de doeken werd gedaan: het NOS-personeel had dikke schijt aan de voor miljoenen geupgrade beveiliging en alle regels en voorschriften waar dat mee gepaard ging. Dit keer was het een mafklappie met een speelgoedpistooltje zodat iedereen het "drama" overleefde en men zich vervolgens te buiten kon gaan aan een avondvullende circlejerk.

Godsammekraken | 01-02-15 | 21:31

Ebru, 💋

ristretto | 01-02-15 | 21:30

Je hebt gelijk Ebru. Over genomen of aanwezige veiligheidsmaatregelen praat je niet. Kan nooit interessant zijn voor de mensen van goede wil.

Graaf van Egmont | 01-02-15 | 21:29

Jeestje, je betrekt het zomaar niet op jezelf... of stiekum toch maar mag je er niet over praten... met niemand!

Aanmodderfakker | 01-02-15 | 21:29

Enigzins vergezocht, niet Ebru? Alsof er nu niets gaat veranderen/is verandert aan de manieren van beveiliging, de protocollen en overige maatregelen.

oxigan | 01-02-15 | 21:28

Persoonsbeveiliging en het beveiligen van een gebouw zijn natuurlijk niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken. Dat ze wel een erg groot kijkje geven in de keuken met de berichtgeving is een feit.

Supermatthijs | 01-02-15 | 21:28

hakbarry | 01-02-15 | 21:27
Dat is haar punt niet.

Feynman | 01-02-15 | 21:27

Ebru, gebruikt u ook Always als opvulmiddel?

Plukkiehaar | 01-02-15 | 21:27

Amen

Feynman | 01-02-15 | 21:27

Ach Ebru, had jij het wapen van echt kunnen onderscheiden?

hakbarry | 01-02-15 | 21:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken