Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trololo. Griekenland draait Europese Unie gek

doodeuro.jpg Jaja, het benne luie belastingontwijkende kudtgrieken, allemaal. Maar man wat een lol, nu al, met die kleine linksradicale Tsipras. Zondag de verkiezingen winnen met een veldoverwicht dat we niet meer gezien hebben sinds het Ajax van Van Gaal in het midden van de jaren negentig. Maandagmorgen sneller een regeringscoalitie vormen dan Juncker zijn eerste gin-tonic van de week naar binnen kon klokken. En dan met die kleine rechtse opponent gelijk een serie duidelijke boodschappen afgeven om duidelijk te maken dat Brussel de bezuinigingswurging van de Troika in het ivoren achterste kan schuiven. Het kabinet is gevormd met linkse academici (en dus niet met ervaren bestuurders met baantjesnetwerken en vriendjesbelangen), maar uitgerekend Defensie is naar Panos Kammenos, de leider van de rechtse anti-immigratiepartij Onafhankelijke Grieken waar Syriza een coalitie mee vormt. Zo van: "Daar is je marine. Ga jij maar lekker dobbernegers uit het water knallen." Het MinFin is naar Yanis Varoufakis gegaan, de man die de austerity measures van de Troika "fiscal waterboarding" noemde (LOL). Ook de nieuwe MinBuZa die in Brussel zaken moet doen is van de categorie trololo. En dan de daden: Politieke adviseurs zijn ontslagen. LOL. Schoonmakers terug aangenomen. LOL. Privatisering van grote overheidsbedrijven is stopgezet. LOL. Afgeknepen ambtenaren krijgen hun 13e maand terug. LOL. Waar het van betaald wordt? Geen idee - maar dat geld gaat in ieder geval níet terug naar de landen die voor de bailout betaald hebben. Da's een probleempje voor EuroGroup voorzitter Dijsselbloem (EU), die in eigen land als MinFin Dijsselbloem (PvdA) beloofd heeft dat de Grieken alles terugbetalen. ROFLOL. Eerste politieke daad van Tsipras: hij bezocht het graf van 200 Griekse verzetshelden die in WOII door de nazi's zijn vermoord. Boodschapje voor Merkel was dat, geschreven met de middelvinger. LOL. Daarna ontving hij de Russische ambassadeur, nog vóór hij de eerste EU-official te woord stond. En toen hij zich eenmaal tot de EU richtte, zei hij: 'Ik wil géén nieuwe Ruslandboycots!' ROFL. Ondertussen zijn alle Europese beurzen al dagenlang aan het duikelen. Moeha. Je gaat je wel 1 ding hardop afvragen: Wil Syriza, dat claimt dat Griekenland niet uit de euro zal stappen, misschien toch uit de euro stappen? Want de Grieken gaan kicking & screaming het gevecht aan met Brussel en eigenlijk is daar maar 1 conclusie uit te trekken: Wat is het een ongelofelijke klerezooi met die euro. Trololo. Kom op Brussel, je kan het. Powerrr, powerrr, powerrr...

Reaguursels

Inloggen

Goeie zet van Walexima. Subsidiehek om hun vlucht.., ik bedoel landgoedje... Konaki, koninkje, Cognacje...

Asjemenâh | 30-01-15 | 02:12

O Trelos, Oi Treli,To trelos, tralalalalala...

Asjemenâh | 30-01-15 | 01:16

Grieken laten Europa er naar fluiten en op de buik schrijven...

Asjemenâh | 30-01-15 | 01:13

Grieken staan er om bekend dat zij vroeger al skatologie als een hoogstaande studie achtten. Nu is het proktologie i.p.v. politicilogie.

Asjemenâh | 30-01-15 | 01:12

U bedoelt: Trelili..

Asjemenâh | 30-01-15 | 01:10

Denk dat de Grieken in ieder geval die 1% corrupten gaat plukken en onteigenen.
Poetin had volgens mij ook zoiets gedaan.

forcone | 29-01-15 | 20:06

15 jaar geleden wisten we al dat dit niet gaat werken. Binnenkort verlaat Griekenland de EU en de UK zal volgen wat het einde van de EU betekent. Ik hoop dat de verantwoordelijke politici voor het hele EU experiment hun straf niet zullen ontlopen.

Deviant | 29-01-15 | 19:52

De tzatziki wordt duur betaald.

En de grootste rat heeft het zinkende schip al verlaten en zit nu op een comfortabele bestuursfunctie bij KPN.

romario..... | 29-01-15 | 18:18

Laten we de Grieken steunen door met vakantie te gaan naar Griekenland. Mooi en goedkoop.

frisenfruitig | 29-01-15 | 17:20

scenario:
Griekenland wil betere voorwaarden
Europa zegt nee.
Griekenland doet nee
Griekenland krijgt geen geld meer, want die miljarden zijn vooral garanties (die zijn gekoppeld aan voorwaarden)
..
moment of truth
..
a) griekenland in Euro maar net als voorheen. PVV politiek greek style (grote bek, geen daden
b) Griekenland uit Euro (vrijwillig, drachme, totaalinflatie met bankrun waarvan ze zelfs in Argentinie nog schrikken, maar na 15 jaar wel weer op de rails.
.
met als extra bonus dat we dan eindelijk een voorbeeld hebben of het nu goed of slecht is om in de Euro te zitten..

Deus Absurdia | 29-01-15 | 17:04

@OudeNederlander | 29-01-15 | 11:12 "Denk even aan Nederland dat al 5++ mijard aan EU heeft gestort: daar kun je in 1 keer de gezondheidszorg van moderniseren en dan houd je nog geld over.'
.
Precies, en intussen worden de revenuen van de productieve burgers voor het leeuwendeel afgeroomd met woekertaxen en de participatiesamenleving (nóg meer tax voor nóg minder dienstverlening).
In Griekenand wil men nu, "to restart the economy," de middenklasse te hulp schieten met belastingverlagingen, een heel vies woord in VVD66PvdCDAGLCU kringen: www.transform-network.net/en/blog/blog...

ben kokhals | 29-01-15 | 16:50

Ik kan niet wachten tot ik voor €1000,- weer drie weken een boot kan huren en voor €10 elke avond met het hele gezin uit eten kan gaan in het mooie Griekenland .

dam-dame | 29-01-15 | 16:05

Correctie, mijn god: beleven = beginnen.

Aardbewoner | 29-01-15 | 15:58

Aardbewoner | 29-01-15 | 15:48

Sof, bij het checken van m'n link zie ik dat het artikel betalend is. Het ging dus over de conclusie in de roman 'Een man' van Oriana Fallaci die gitzwart is: tegen diegenen die aan de touwtjes trekken valt weinig te beleven. Het hoofdpersonage, zo tragisch Grieks als ze niet meer komen, overleed in 1976 'in verdachte omstandigheden' zoals dat heet.

Aardbewoner | 29-01-15 | 15:57

In het verleden kwam er een bezettingsmacht die de poen terug kwam halen. En oh mijn Wodan, die Duitsers worden steeds pissiger......

Pinel | 29-01-15 | 15:02

Buiten een oligarchisch groepje komt natuurlijk niemand ook maar in de buurt van volledige informatie over achtergronden van wat zich momenteel politiek afspeelt.
Maar met dat stukje dat ik afgeleid uit ontwikkelingen cognitief meen te weten en aangevuld door in meer dan veertig jaren als volwassene ontwikkelde 'Zeitzeuge-Intuition', bevalt mij persoonlijk die ontwikkeling rondom Griekenland wel.
En in het bijzonder dat als daardoor een begin is gemaakt met de Amerikaanse neoliberale banksters uit Europa te verjagen, ben ik graag bereid om 20% en eventueel zelfs meer van mijn pensioen op te offeren. Dit, eerlijk gezegd ook wel omdat ik daarnaast nog wat (weliswaar in koopkracht verminderde) lijfrente-uitkering krijg en wat afbetaalde stenen heb ;-)

WirMachenMusik | 29-01-15 | 14:54

@bakoenin | 29-01-15 | 11:56 De strategische ligging van Griekenland is niet half zo belangrijk als jij schetst. De tijden dat de Grieken het Perzische/islamitische gevaar bij Thermopylae moest tegen houden is allang lang voorbij hoor. Die komen tegenwoordig gewoon met het vliegtuig of trein. De Grieken betalen zelf de grootste prijs bij uitreding uit de EU en NAVO.

1oog | 29-01-15 | 14:21

Gaan ze toch gewoon lekker weg uit de EU en NAVO en terug naar een junta? Zal mij als evil Noord-Europeaan aan m'n reet roesten wat die gasten doen.

Tripps | 29-01-15 | 13:43

De Treinende Rechter | 29-01-15 |

Dat trek ik ook niet. Dat die aandeelhouders, die in feite de meeste problemen zouden moeten oplossen want met de aandelen zijn ze eigenaar, zo ontzien zijn. Maar ja, de aandeelhouders van de banken zijn jullie en ik zelf, via onze pensioenfondsen en verzekeraars... Iedereen heeft belangen in iedereen, en er zijn veel te grote belangen mee gemoeid. Niemand wil dat bij een exit van Griekenland ook spanje, Italie, Portugal en ook Frankrijk mee vallen. Dat storten onze banken en pensioenfondsen ook mee de afgrond in.

Enter Yeti 09.19: Trek van die 575 miljard NL export eerst eens de import, bijv. van olie en ingevoerde groenten en fruit, af en kijk dan wat er maar over blijft.

bruin kikkertje | 29-01-15 | 12:59

doskabouter| 29-01-15 | 12:10

What we're witnessing may not be the end of Life but the end of the West.

Aardbewoner | 29-01-15 | 12:58

Einde van de Domheid | 29-01-15 | 09:27 .

Bien étonnés de se retrouver ensemble.

Aardbewoner | 29-01-15 | 12:56

net op tijd is draghi begonnen,met zijn geldfabriek
saperdeflappen fabriceren,verdeel en heers,natuurlijk moet het lui lekkerlandje weer opdraaien voor het waardeloos papier,wordt natuurlijk weer terug betaald met rente.
zelfs het muntgeld is bagger,om er klinkende munt van te maken,zit er ijzer schroot in,met een koper legering opgefraaid
het hele cristelijke naastenliefde verhaal van de eu moet de nek omgedraaid worden.
eu samenwerking oude stijl.
euro neuro zeuro ,laat ze hun muntje maar laten schommelen,goedkope import.
goedkope vakantie in griekenland.
krijgen we nog wat terug.
de grieken zeggen kalimera kalimanta en kaliklota voor de euro,en ze hebben gelijk

soledad | 29-01-15 | 12:55

Toch wel mooi om te zien dat de Grieken uitgaan van de eigen kracht. Ze hebben nu zoveel geld geleend dat ze arrogantie kunnen veroorloven. En stappen ze uit de euro is het Griekse verhaal dat er niet te onderhandelen viel met de overige EU landen. Bizar. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Hypno2050 | 29-01-15 | 12:48

Probleem is natuurlijk dat de werkman in Griekenland er nooit super van heeft geprofiteerd, maar nu wel moet kromliggen voor schulden waar de zakkenvullers hun opbrengsten reeds lang in Zwitserland hebben gestald.
Het is een beetje te vergelijken met de zogenaamde scheefwoners die hier een huis huren en geen hypotheek kunnen krijgen.Wel betalen voor de afrek van de hypotheek van een ander en zelf ook een extra huursverhoging.
Ondertussen worden de banken rijker en rijker en gebeurd er niets om het systeem aan te pakken (bv door obligatiehouders en aandeelhouders te laten betalen voor banken die in de fout zijn gegaan). Neen, de simpele burger alles maar betalen...

De Treinende Rechter | 29-01-15 | 12:47

@1oog | 29-01-15 | 10:54 "Maar in het verkiezingsprogramma staat ook nog eens dat zij [Syriza] graag zien dat Griekenland uit de NAVO stapt."
.
Goed zo! De NAVO is immers verworden van verdedigingsorganisatie tot de knokploeg van de Washingtonse- en Brusselse neocons. Uitstekend voornemen daarom, om uit die club van oorlogshitsers te willen. Griekenland kan beter overschakelen naar de SCO (Shanghai Cooperation Organization, en de BRICs), iets dat ook voor Syrië interessant kan zijn: www.globalresearch.ca/the-case-for-bri...

ben kokhals | 29-01-15 | 12:34

@janneman1977 | 29-01-15 | 10:26
* gniffel* Zo kunnen alleen Engelsen dat.

Handsomeboy | 29-01-15 | 12:21

De EU en vooral duitsland mogen niet klagen..
zij hebben de hele infrastructuur van griekenland in handen (alhoewel privatisering stopgezet, gelukkig)
eerlijk gechanteerd!

Ik zeg go Greece go!
laat zien dat men zonder eliteambtenaren en eu kontenlikkers die uit zijn op eigen verrijking een beter land op kan bouwen.

Natuurlijk gaat de EU alles doen om deze regering de kop in te drukken.

het probleem is, als een land al een paar jaar in armoede leeft dat boeit ze dat ene jaartje dat ze moeten afzien nadat ze de EU verlaten ook niet..

Dus Go Greece Go. laat ons zien waarom jullie de bakermat van de beschaving en democratie zijn..

oafc | 29-01-15 | 12:18

Kunnen we er niet een paar eilanden bezetten als onderpand?

Koonkluk Huis | 29-01-15 | 12:15

bakoenin | 29-01-15 | 11:56

Wat hebben wij te maken met de strategische ligging van Griekenland? Is moderne oorlogvoering en landjepik al normaal geworden? Gatverdamme wat een kut wereld leven we toch. Gore hebzucht en de verslaving aan groei. Bezeten van financiële listen en bedrog. Misschien is de huidige aarde wel end of life.

doskabouter | 29-01-15 | 12:10

Morgen gaat rozengeur en maneschijn naar de grieken nee hij neemt niets in zijn zaken mee, maar zijn maat heeft een kruiwagen vol , de grieken er uit gooien ????
NU niet nooit niet dat geeft een boemerang effect en daar zijn ze als de dood voor , immers waar moet je met al die ex-ministers naar toe die nu aan het graaien zijn in de E.U ?
die laten dit nooit gebeuren , het was een droom en het blijft een droom die door de burger wordt bekostigd

witchmaster | 29-01-15 | 12:06

Kammenos? Moet dat sinds kort niet Kammenpo zijn?

Misschien stappen de Grieken wel over naar de roebel, dat zou pas ROFLOL zijn.

Suerte Piet | 29-01-15 | 12:06

1oog | 29-01-15 | 11:28
Nee dus, Griekenland is helemaal niet afgeschreven, en het draait niet alleen om het financiele plaatje maar ook om de strategische ligging.
Overigens heeft Duitsland, wat zo boos doet zelf al 8x kwijtschelding van schulden gehad de afgelopen 150 jaar, en Griekenland 5 keer.
Tamelijk hypocriet niet waar, terwijl de bedragen van Duitsland veel hoger waren in verhouding (de tijd waarin ze plaatsvonden)
En Duitsland heeft na de tweede wereldoorlog dus geen dubbeltje aan herstelbetalingen hoeven te doen,
Maar de strategische ligging van Griekenland is een veel belangrijker punt, en een boze regering daar is het laatste wat vooral Amerika wil.
Daarom ook van die kant toezeggingen van steun.
Dit is veel groter dan het financiele plaatje en de beperkte invalshoek van de eurocraten.

bakoenin | 29-01-15 | 11:56

Hoewel ik de Grieken geen ongelijk kan geven zorgt die bagger EU maar dat ik mijn geld ,dat ongevraagd is uitgeleend, terug krijg. Er ligt nog wat goud daar in Griekenland en ze hebben nog wat eilanden. Halen ze zich dat goud maar en claimen ze de eilanden maar.

DerUnterMensch | 29-01-15 | 11:51

-weggejorist-

LuckyGirl | 29-01-15 | 11:45

Ja, nu is het mooi geweest met die Grieken.
Weer ambtebnaren aannemen terwijl ze er nog veel te veel hebben.
Kerstbonussen weer geven. Nou *dat* was nodig... NOT.
.
In maart GEEN EU geld meer voor Griekenland.
Laat ze maar in hun eigen excrement zinken.

hotmint | 29-01-15 | 11:40

Doe Griekenland maar uit de EU. Nee, niet alleen uit de Euro. Gewoon helemaal uit de EU.
Dan is dat asielprobleem van ze ook gelijk opgelost. Griekenland is de poort naar de EU, en de deur staat wagenwijd open.
http://www.nu.nl/weekend/3917044/reportage-grieks-vakantieparadijs-syriers-toegangspoort-eu.html

gaffelbaard | 29-01-15 | 11:39

De Libertariër | 29-01-15 | 11:19

Sorry hoor, maar jij bent hier de complotgek.

Bakito | 29-01-15 | 11:35

Wellicht een beetje "of topic"

Steeds hoor ik de rode kameraden praten over NEO-liberalisme;daarbij verwarren ze zeer bewust het grote onderscheid tussen Kapitalisme en Liberalisme.
Liberalisme bepleit zelfredzaamheid en als het niet anders kan sociale voorzieningen voor diegenen die het echt nodig hebben;dat is iets heel anders dan kapitalisme,dat staat voor ikke,ikke en de rest kan stikke.
Het wordt de hoogste tijd dat de linkse rakkers worden voorzien van het predikaat:NEO-communisme,want dat klopt bijna altijd wel!

Pieter H | 29-01-15 | 11:32

@bakoenin | 29-01-15 | 11:08 Het is tegenwoordig bon ton om nooit zelf verantwoordelijkheid te nemen.. dat snap ik. Maar de door en door corrupte politici van dat land hebben toch echt zelf die schulden gemaakt waardoor zij maar al te graag de Euro en het goedkoop lenen wat daarmee gepaard gaat omarmden. In Brussel is Griekenland allang afschreven en die 3% invloed zal de euro niet deren zolang Italië en Spanje niet dezelfde kant opgaan. Je kan het framen zoals je wilt maar de route waar Griekenland nu op gaat zal met name de Grieken zelf treffen. De Russische economie houdt het op deze manier nog slechts 2 jaar vol, dan zijn de reserves op, China heeft slechts interesse te investeren in landen waar iets te halen valt (Griekenland maakt en produceert vrijwel niets.. ). Nee degene die echt geniet van een verzwakt Griekenland is meneer Erdogan die zowel geografisch, territoriaal als economisch groeiende kansen ziet.

1oog | 29-01-15 | 11:28

Van Rossem, luie flikker, je hebt net een heel artikel van Reuters overgenomen als zijnde jouw blog. Konden jullie Van Leeuwen niet iets beters laten doen in Athene? Iets met onderzoek, graven en peop gooien. Krijg je ook extra aandacht en dus €'s voor.

Sardonicus | 29-01-15 | 11:22

@Bakito
.
O God... Is dit het punt waarop je de Rothschilds in de discussie gaat betrekken, die iedere overheid in de wereld in hun zak heeft...?
.
Man man man... Je zou nog geen socialistisch monstrum herkennen als er 1 op je gezicht zou zitten... ;-)

De Libertariër | 29-01-15 | 11:19

sinar2 | 29-01-15 | 11:09
Sorry hoor maar de Grieken werken meer uren per jaar dan Nederlanders.
Dat is nu al zo vaak aangetoond dat ik niet eens meer een linkje ga plaatsen.
En die hele klaagzang hoe slecht die Grieken wel niet zijn gaat echt niet meer helpen.
Ze krijgen vanuit de hele wereld steun, behalve natuurlijk vanuit de boekhouderskliek in Brussel en de Nederlandse pekbroeken.
Echt een geweldig idee om nu met de vuist op tafel te gaan slaan, dan weet je zeker dat je niet alleen je poen kwijt bent, maar ook nog eens een strategische vriend tot vijand gaat maken.

bakoenin | 29-01-15 | 11:17

Al dat geld dat naar Griekenland ging was bedoeld om rente te betalen over eerdere leningen; daar zag de gewone Griek amper wat van.
Net als Ijsland hebben ze nu de parasitenlaag eruit gesneden - niks bankiers en corrupte poltici/elite.
Van al dat geld wat nu echt in hun land blijft kunnen ze met gemak weer wat opbouwen.
Denk even aan Nederland dat al 5++ mijard aan EU heeft gestort: daar kun je in 1 keer de gezondheidszorg van moderniseren en dan houd je nog geld over.

OudeNederlander | 29-01-15 | 11:12

De Libertariër | 29-01-15 | 11:01
Haha, alsof zulke beslissingen worden genomen door politici i.p.v. door de miljardairs achter de schermen. Wat ben je toch naïef als het over zulke grote processen gaat.

Bakito | 29-01-15 | 11:12

Zolang er in héél Europa slechts mensen worden benoemd uit partijpolitieke overwegingen en niet vanwege hun kennis zullen de regeringen en hun slippendragers,de onrendabelen,NOOIT toegeven dat ze fout zaten;ze laten anderen graag voor hun fouten bloeden. De gemeente Amsterdam met Asscher als financieel wethouder is een schoolvoorbeeld!!
Zolang er nog steeds geen bindende referenda zijn;de bij partijen aangesloten ambtenaren hun eigen bazen kiezen zal er NIETS veranderen.
Zolang ambtenaren lid mogen zijn van politieke partijen en op die wijze een gigantische belangenverstrengeling veroorzaken,zal van ambtelijke integriteit geen sprake kunnen zijn en kan de nomaklatura ongestoord zijn gang gaan !
Dus niet huili,huili,maar anders of helemaal niet stemmen.

Pieter H | 29-01-15 | 11:09

@mood | 29-01-15 | 10:31
De grieken hebben al die jaren ervoor ervan geprofiteerd. Treinmachinsten met een salaris van 100.000 euro. Ze hebben allemaal op veel te grote voet geleefd, het kon niet op qua uitkeringen en gratis van alles en nog wat.
Dat land is economisch gezien een derdewereld land en had dat moeten blijven. Maar ze wilden zonodig met de rijke landen meedoen.
Ik spreek al jaren grekse collega's en die verklaarden ons gek dat we 40 uur per week werkten. Ze vonden zelf 30 uur al veel te veel en je mocht blij zijn als ze daarvan de helft van de tijd echt wat deden. Hun motto was om alleen te genieten van het leven zolang het kon.
En nu zitten ze met de shit en hoor je ze jammeren of wij niet nog harder kunnen werken voor ze. Van mij dus geen enkel medelijden.

sinar2 | 29-01-15 | 11:09

1oog | 29-01-15 | 10:54
Dat is dus al gebeurd, het stompzinnige gedrag van de Trojka heeft het land al verpaupert, en de deur wagenwijd opengezet voor Rusland en China die zeer veel interesse in de strategische ligging hebben en de havens.
Onze boekhouders hebben de geo- politieke consequenties niet beseft toen ze die "luie" Grieken wel eens even een lesje zouden leren.
De haat tegen vooral Frau Merkel, onze swabische keukenmeid is enorm, en er blijft weinig anders over voor de EU om in te binden willen ze niet in een gigantisch debacle terecht komen.
Reken er maar op dat Jeroentje morgen met rode oortjes en een beslagen brilletje zit.
Toen de EU hun puppets van ND en Pasok er nog had zitten ach toen ging het wel, die waren omgekocht, maar ze hadden nooit met dit scenario rekening gehouden.
Dom dom dom.

bakoenin | 29-01-15 | 11:08

Het probleem voor Europa is, dat deze Griek zo snel is, standaard politici nog slomer dan de NS.

Dutch_Holland | 29-01-15 | 11:01

@Bakito 09:29
.
Bakito bakito toch.... De Griekse overheid is de Euro niet in gedwongen zoals je suggereert, maar heeft hier zelf voor gekozen? Waarom? Omdat het voor de hebzuchtige en egoïstische Griekse houders van staatsmacht nagenoeg onmogelijk was geworden om zelf geld te lenen... Dus sloot het socialistische tuig zich aam bij de Euro en wat volgde was een potverteringsbonanza.... Werkelijk, socialisten zouden het zand in de Sahara nog op kunnen krijgen...
.
En krijgen ze te maken met de gevolgen van dit grotesk egoïstische beleid en wat doen ze?? Een vette middelvinger opsteken naar diegenen van wie dat geld geleend is... Hebzuchtiger en graaieriger kan niet...
.
En de productieven maar bloeden onder het juk van deze knalrode uitzuigers....

De Libertariër | 29-01-15 | 11:01

Snackbar van Allah | 29-01-15 | 09:09

Zelden zo'n treffende vergelijking gelezen. Hulde maat!

Vanilla | 29-01-15 | 10:58

Ze moeten van Griekenland gewoon één groot Disney-park maken. Rondritjes door het Colloseum, alle inwoners met tafellaken om en lauwerkrans op de hele dag Nana Mouskouri en Demis Roussos zingen. Palmtakken wuiven, en druiven en dadels op terrasstoelen in de vorm van loungebankstellen serveren met deegrolletjes gyros en een ouzo. Een paar Cleopatra-makeover-salons voor de wijven en een paar arena's (waarin je bevolkingsgroepen globale problematiek met de hand laten uitvechten) voor de mannen. Brood en spelen dus. Waarzeggers op wat rotsen en gangbang-eilandjes aan de zuidkust. Hebben ze zo hun BNP vertienvoudigd.

Jos Tiebent | 29-01-15 | 10:54

Wat een ongelofelijk naïeve reacties van sommigen hierboven zeg. De Grieken zullen de komende maanden zich steeds meer realiseren hoe het voelt om een Paard van Troje binnen gehaald te hebben. Dat Syriza als radicaal half marxistische partij heult met Rusland is tot daar aan toe. Maar in het verkiezingsprogramma staat ook nog eens dat zij graag zien dat Griekenland uit de NAVO stapt. Buurman Erdogan ziet dat het goed is... een sterk verpauperd Griekenland zonder (financiële) bondgenoten lost een aantal zaken immers gemakkelijk op.. te beginnen met Cyprus..

1oog | 29-01-15 | 10:54

Abject.
Dat idee krijg ik ook.
Gewoon lekker een tonnetje of wat cashen bij een gekke bank, en na mijn een jaar lang durende wereldcruise melden dat het geld op is en geen zin meer heb de boel terug te betalen.
Op is op en de AOW is niet voldoende voor zelfs maar een tientje aflossing in de maand.

mallekater | 29-01-15 | 10:49

Ach het valt wel mee, de Grieken hebben voor het meest sociale verkiezingsprogramma gekozen en straks is iedereen arm en dus gelijk. Nou ja, op de bobo's van Syriza dan na, maar die hebben ook een grote verantwoordelijkheid om iedereen arm en afhankelijk te houden.

flashforward | 29-01-15 | 10:46

Gewoon er uit schoppen en totaal isoleren.

Ommie de HaatMoker | 29-01-15 | 10:46

Er is dus toch een uitweg uit de EU en euro?
Wij zijn allemaal Syriza!
*spaarcenten verbrassen gaat en zich voorts lekker in de schulden steekt*

Abject | 29-01-15 | 10:45

Met Rusland kunnen de Grieken onderhandelen met het mes op tafel. Ik geef ze een goede kans dat ze er op vooruit gaan. In moreel opzicht zeker want vernederd worden door de EU is altijd een slechte zaak. Dat ondervinden wij ook maar doen er (nog) niks tegen.

PowPow | 29-01-15 | 10:43

roze_bril | 29-01-15 | 09:17

Kijk dat is nu de fout die dit alles heeft veroorzaakt. Het is niet altijd een rekensommetje. Privatisering sloopt alles.

doskabouter | 29-01-15 | 10:40

Zal het nog eens uitleggen:
Staatssteun aan banken is eigenlijk binnen de EU not done. Banken stonden te wankelen vanwege hun investering in Griekse staatspapieren.
Dan wordt er door andere "AAA" EU leden geld tegen zeer laag percentage geleend en aan Griekenland tegen een hoger percentage uitgeleed.
Wat moet Griekenland met het geld doen?
Just, aan de 'wankelende' banken geven...
Verkapte staatssteun dus. En Griekenland het haasje...

Pavlos | 29-01-15 | 10:38

Langzaam tekent zich af dat Griekenland een splijtzwam in het Brusselse (Romeinse) Rijk is.Merkel gaf aan dat de euro-zone wel buiten het land verder kan.Dus... niet zonder meer zeggen dat de euro een klerezooi is.En buiten dat,dat maken de financiële markten zelf wel uit,oftewel: "Zoals de (financiële) heren wijzen,zullen wij ze prijzen".Ook zijn er al dagen bankruns aan de gang en die zijn fataal voor het land,zoals in Amerika 1929. De vraag is dus of de EU waarmaakt het zonder Griekenland te kunnen.Dat geldt ook voor Amerika die het land om strategische redenen wil behouden.

Dolphi | 29-01-15 | 10:38

Bakito | 29-01-15 | 09:09

Wie het doet maakt mij niet uit, als het maar gebeurt!

doskabouter | 29-01-15 | 10:37

Yes! Kijk eens aan, links versus rechts flauwekul trappen ze niet meer in, gewoon op hoofdlijnen okay, en samen aanpakken die corrupte bende. Laat dit een voorbeeld zijn.
De vorige regering heeft kennelijk de regeringswissel gereduceerd tot het pikken van alle zeep uit het regeringsgebouw, het lostrekken van de electriciteit en het doorspoelen van het wachtwoord voor de overheids-website. Dat hebben ze vast van de Clintons geleerd, die het bestek, tafellinnen en de letter "W" van alle toetsenborden achteroverdrukten toen ze uit het Witte Huis moesten. Niet dat die "W" een haar beter was, maar het geeft aardig weer wat voor soort struikrovers de mensen telkens weer aan de macht helpen. Misschien kan de Griekse regering daarom als koekje van eigen deeg even de Griekse fiod op de vorige ministers loslaten.
.
Dus kom op Grieken, donder die eu-troika eruit. Het zal niet lang duren voor één euro gewisseld kan worden voor één drachma.

ben kokhals | 29-01-15 | 10:37

Ik hoop dat deze zet van Griekenland aanleiding geeft tot meer..... zoals (ook) wij nu als makke schapen achter de EU aanlopen, triest! We roepen, schelden maar doen intussen niets. De wereld is nog nooit beter geworden van "meelopers". De Grieken komen in elk geval op voor hun mening en gezien de armoede waartoe ze gedwongen worden, een logische stap!

Wij zouden willen dat we weer een fatsoenlijke zorg, pensioen en sociaal vangnet zouden krijgen maar wij accepteren (dom!) dat dit zogenaamd niet meer betaalbaar zou zijn?! Tussentijds zitten er vele politici op dik pluche bij de verschillende eigen gecreëerde toezichthouders (waarop?) en andere instanties die miljarden verslinden!

Succes Hellas!

rowe | 29-01-15 | 10:34

In Griekenland is de democratie geboren, zij laten zich niet dicteren door zelfbenoemde potentaten met hun e-mails uit Brussel!
Dat doen wij wel.

lanexx | 29-01-15 | 10:32

Rusland heeft de EU bij haar ballen.

Old_Spice | 29-01-15 | 10:31

Iedereen die hier zeikt over het terug betalen van het geleende geld. De Griekse burger heeft geen enkele cent van dit geleende geld gezien. Het is bij de paar grootste banken terrecht gekomen en verder niet. Er wordt dan ook niet terug betaald en daar heb ik ook helemaal geen problemen mee.
Mocht dat Griekenland over een halfjaar ineens opleven, dan moet je eens zien hoeveel landen hetzelfde gaan doen. Ik kan dat alleen maar beamen. Go Greece, Go!!

mood | 29-01-15 | 10:31

@ het Ei:
Heb het woord "ook" niet gebruikt...
Misschien had ik "alleen maar" moeten gebruiken?

Pavlos | 29-01-15 | 10:29

Dat gaat net zo lang goed totdat Duitsland Griekenland als lost cause gaat aanmerken, en daarmee is een faillissement van die bende bijna een zekerheid.

TheStef | 29-01-15 | 10:27

Bakito | 29-01-15 | 09:47

Die extreem linkse stink hippies die nooit werken hebben een keer gelijk gehad van de honderd keer. Zet er #Feit achter. Nu kan het een keer en dan laat je het. Bovendien waren we al failliet geweest als die aan de macht waren gekomen.

De 'extreem-rechtse radicale' minder islam en EU willende PVV roept het al jaren. Dus eigen het tegengaan van de EU niet alleen aan extreem links toe.

The_Challenger | 29-01-15 | 10:26

@Feynman | 29-01-15 | 09:46

De spijker op de kop!

Het was veel beter geweest om meteen 5 jaar geleden de verliezen op Griekenland te nemen in plaats van er nog eens honderden miljarden Euro's achteraan te smijten.
When you're in a hole... Stop Digging!

Als je een hypotheek hebt en je raakt werkloos dan gaat de bank je ook echt niet nog eens een paar ton extra lenen zodat je de maandelijkse lasten kunt blijven betalen. De Euro-politici hebben de problemen nodeloos en tegen beter weten in verergerd en krijgen nu de rekening voor hun wanbeleid gepresenteerd.

Outsider-Inside | 29-01-15 | 10:25

beetjemoe | 29-01-15 | 10:15
ND is rechts, en Pasok is een corrupte olichargen likkende partij, die zichzelf het stempeltje links gegeven heeft maar meer een soort van PvdA is.
De EU en de Franse banken waren heel goed op de hoogte van het financiële wanbeleid van die clubs en de grootscheepse diefstal die er plaats vond. Toch hebben ze het land vol met miljarden gedouwd zonder te controleren wat er met dat geld gebeurde.
Als er maar wapens gekocht werden en Siemens aan de slag mocht.

bakoenin | 29-01-15 | 10:22

Ach ik gun de Grieken echt hun eigen politiek en hun eigen manier van leven, maar zouden ze dat dan ook even zelf willen betalen. Kan iedereen wel zitten zeiken over de duimschroeven die hen worden aangedraaid, maar als ze al dat geld niet was geleend waren ze al lang geleden in een totale meltdown ten onder gegaan. Toen ze in de Euro kwamen door vergaande boekhoudfraude te bedrijven konden ze veeeeel goedkoper geld lenen dan daarvoor. Nou dat hebben ze dan ook gedaan. Alleen er komt een moment waarop je toch echt ofwel de rente moet voldoen ofwel het geld moet terugbetalen en waarschijnlijk beide. Kan de gewone man in de straat Griek waarschijnlijk allemaal weinig aan doen (hoewel die daar natuurlijk ook indirect van mee profiteerde) maar alle andere mensen die nu dit gedrag via hun belastingafdrachten noeten ondersteunen al helemaal niet.

Sloopkogels | 29-01-15 | 10:20

Zelfs Obama is al door de EU "ingevlogen" als mediator. "Joh, Tsipras denk er nog eens rustig over na, bedenk wat je de andere aandoet". Het is toptijd voor Billies en Teena ladies in Brussel.

ad melkert | 29-01-15 | 10:19

Er is teveel gedaan aan die EU en er moet evenveel gesloopt worden. Ik roep hulde voor de politieke aardverschuiving in Griekenland, maar wil wel dat geld terugzien. Niet van Griekenland, maar van de EU.

Driewerf Hoezee | 29-01-15 | 10:18

Niet handig om een hoogleraar minister te maken. Hij wordt een speelbal van de EU.

i-Wonder | 29-01-15 | 10:17

Gelukkig hebben onze politici op een achterna middag Nederland via het ESM nog eens 40 Miljard aan garanties versterkt aan deze puinhoop. Ze wilden eigenlijk niet van het zonnige terras af komen om stemmen, weet u nog?

Parel van het Zuiden | 29-01-15 | 10:17

Weg met de EU dictatuur!
Weg met de bankdieten!
Weg met de regering Marks Moeder 2!
Leve de Griekse bevrijders!

oplichter | 29-01-15 | 10:16

Nebuchednezzar | 29-01-15 | 10:13
/Dan hadden al die miljarden gebruikt kunnen worden om de banken te ondersteunen/
Eh kuch, dat is ook voornamelijk gebeurd met die Bail-outs de schuld aan de (Franse) banken is nu schuld aan ons geworden.

bakoenin | 29-01-15 | 10:16

Nebuchednezzar | 29-01-15 |

Dan waren de Nederlandse overheid, de Nederlandse bedrijven en de Nederlandse banken, verzekeringsboeren en pensioenfondsen die miljarden die ze aan Griekse staatsobligaties en bedrijfsleningen en bankenpapier hebben, gelijk kwijt, en zouden wij daar nog veel meer problemen door krijgen.
Onze overheid, banken, verzekeraars en pensioenfondsen zijn het bodemloze gat.

Griekenland is ook decennia lang genaaid door de politieke elite. Net als wij. Het volk heeft nu gesproken en gekozen voor een omwenteling/change.

frisenfruitig | 29-01-15 | 10:16

Grappig dat iedereen de euro en de EU de schuld geeft, terwijl het toch de linkse Grieken waren en de Amerikaanse banken die Griekenland volledig de afgrond in geholpen hebben.

De EU is heel diep door het stof gegaan om Griekenland te helpen zowel met broodnodige hervormingen en financiële steun en op het moment dat ze er bijna bovenop zijn en na 6 jaar ellende een klein lichtpuntje aan de horizon verschijnt, laten ze alles weer in elkaar storten door een stel linkse radicalen zonder bestuurlijke ervaring.

En dan ook nog aanpappen met de Russen. Haha. Toedeledoki Griekenland!

beetjemoe | 29-01-15 | 10:15

‘Zogenaamd uit solidariteit met Griekenland wordt jullie gevraagd om leningen te garanderen die niet naar Griekenland gaan om de economie te stimuleren, maar slechts tien seconden in handen zijn van de Griekse overheid om daarna naar de crediteuren, de Europese banken te gaan. En de tragedie is dat die Europese banken bankroet zijn. Dus dat geld gaat ook niet naar Nederlandse investeringen of hypotheken, maar verdwijnt in de failliete Europese banken. Dus het is niet goed voor Griekenland, en evenmin voor Nederland of Duitsland. Deze vicieuze cirkel is het begin van het einde van de eurozone.’ - Nieuwe minister van Financien van Griekenland. En hij heeft gelijk!

Dannydekr 2.0 | 29-01-15 | 10:14

Veel Europese regeringsleiders knijpen hem nu behoorlijk. Als Griekenland nu uittreedt hebben ze een onmogelijke boodschap uit te leggen aan het thuisfront. Laat Mark 'geen cent meer naar Griekenland' Rutte nu maar eens uitleggen waarom hij toch instemde en waarom we het geld niet terugkrijgen met rente zoals hij beloofd heeft in Rutte I. Hij had al veel eerder de stekker uit Griekenland moeten trekken. Dan hadden al die miljarden gebruikt kunnen worden om de banken te ondersteunen die blootgesteld waren aan Griekse risico's in plaats van ze te dumpen in een bodemloos gat.

Nebuchednezzar | 29-01-15 | 10:13

Geweldig en hoopgevend wat er in Griekenland gebeurt. Laat Griekenland a.u.b. het eerste schaap zijn dat over de dam gaat in de hoop dat er velen volgen.

frisenfruitig | 29-01-15 | 10:11

Dima Beeline | 29-01-15
Bij een default en uit de Euro nemen ze geen financiële shit over, maar kunnen ze zich wel heel goedkoop in dat land nestelen. Wij zijn dan echt alles kwijt.
China heeft kapitaal genoeg om dat kleine landje de aankomende 400 jaar overeind te houden.

bakoenin | 29-01-15 | 10:10

Heeft Instituut Clingendael al toegegeven dat Wilders weer gelijk heeft?
Overigens: weg met de EU, leve de EEG.

Fijnstoffer | 29-01-15 | 10:10

al ben ik het nioet eens met de koers die de nieuwe regering voert, heerlijk om eindelijk eens een ruggengraat rond te zien lopen in het Europese politieke spel. Deze man staat voor zijn volk, heeft niets met plucheplakkende baantjesjagers, heeft niets met de Europese ivoren toren elite, heerlijk.

Nebuchednezzar | 29-01-15 | 10:09

Stel dat de nieuwe Griekse regering zou besluiten: we zetten onze euro-pers aan, drukken voor elke Griek € 10000 (of €10000000) en daarmee kan iedereen boodschappen gaan doen in de rest van Europa. Is er dan een manier waarop Brussel dat zou kunnen tegenhouden?

simpelman | 29-01-15 | 10:09

Haha, mooi, lijkt me mooi als zoiets ook in nederland gaat gebeuren, maar de meeste mensen stemmen straks in nederland toch gewoon weer pvda, bijna iedereen in nederland is immers afhankelijk van een of andere uitkering/subsidie/toeslag. Minder belasting betalen ==minder gratis geld voor stumpers.

Henk de Vries2074 | 29-01-15 | 10:08

Griekenland eruit, UK volgt en laten wij aub de derde zijn!!!

Waakvlam | 29-01-15 | 10:08

Dima Beeline | 29-01-15 | 10:04
Strak plan, de Russen en Chinezen zullen heel blij zijn met die strategische ligging, de havens en de gasvelden.
Dat kon wel eens een heel duur grapje worden :-)

bakoenin | 29-01-15 | 10:07

Feynman | 29-01-15 | 09:46
Amen to that.

jemagookniksmeer | 29-01-15 | 10:07

@Bakito | 29-01-15 | 09:56

Omdat die "onzichtbaar" zijn voor de gewone man. Die kijkt ook alleen maar het NOS journaal. Wij weten niet eens precies welke mechanismen daar een rol spelen. Maar het is wel opmerkelijk dat een reder zei dat fiscale aspecten waar hij van profiteerde gewoon in de grondwet vast lagen.

roze_bril | 29-01-15 | 10:07

Is die 1000 piek van Rutte nu ook naar de haaien?
Het gedrocht Europa heeft verzuimd het mogelijk te maken dat niet presterende leden kunnen worden buitengezet. De eerste de beste amateurvereniging kan dit echter wèl! En, al eens de koersen vergeleken van niet Euro landen voor de Euro en die van onze munt nu? Daar staat dan zonneklaar het fiasco van de euro. Trouwens voorspeld: een muntunie is nog nooit gelukt.

goedemorgennederland | 29-01-15 | 10:07

Eindelijk politici die hun kiezers niet voorliegen

GuusBert | 29-01-15 | 10:06

@bakoenin Rusland heeft geen geld. De BRICS bank ook niet. Waarom zou je financiele shit overnemen als je de brug naar de Krim al niet eens kan betalen.

Dima Beeline | 29-01-15 | 10:05

Allemaal leuk voor die grieken maar ik weet nu al wie voor dat feestje gaat bloeden: de hardwerkende noord-europeaan die nog verder moet gaan bukken voor nog hogere belastingen. Want dat geld moet toch ergens vandaan komen.
En Rutte en Dijsselbloem zullen wel als eersten toezeggingen doen om nog meer geld naar Brussel te sturen.

sinar2 | 29-01-15 | 10:05

Ik lees nu dat de redenen dat Griekenland gered moet worden, de volgende zijn:
1. In totaal hebben de Eurozone landen voor 164 miljard aan exposure in Griekse staatsobligaties.
2. banken en verzekeraars hebben ook exposure in Griekse bedrijven en Griekse banken (die op hun beurt nog veel meer exposure in Griekse bedrijven hebben). Maar wanneer Griekenland failliet gaat zal de daarop volgende Depressie veel van die bedrijven en banken kopje onder duwen. Dat drukt dan vervolgens weer zwaar op de balans van Nederlandse en andere West Europese banken.
3. Men is bang dat een Grieks faillissement overslaat op andere zwakke landen, die op dezelfde manier verrot in elkaar steken. (bron: www.forexinfo.nl/artikelen/verdieping/...)

Dus met de miljardensteun steunen we niet Griekenland, maar we houden ons eigen financiële systeem in stand.

Dat noem ik een zgn clusterfuck. Want dat financiele systeem, al die organisaties die met geld rendement willen maken (wat dus de oorzaak is van alles) zegt dank u en verhoogt snel de marges om zelf te kunnen overleven.

Regelrecht de EU uittrappen per a.s. maandag, nog voor Juncker zijn eerste slok binnenheeft. Grenzen dicht, geldkraan dicht. Zoek het lekker uit daar. Verlies hebben we toch al, nog meer geld hoeft daar niet heen als ze het zo goed weten. Stinkende nietsnutten.

Dima Beeline | 29-01-15 | 10:04

decorrespondent.nl/2385/De-geschieden...
Inderdaad als Brussel zich hard gaat opstellen staan de Russen, maar ook de Chinezen al te wachten.
En een vijandig Griekenland vlakbij de rebelse Turken en het Midden Oosten is toch iets wat nachtmerries bij onze EU elite oproept.

bakoenin | 29-01-15 | 10:03

Einde van de Domheid | 29-01-15 | 09:53
Het woord 'assessment' begrijp ik in dit verband niet zo goed maar mijn antwoord luidt: de moslims!

menzo | 29-01-15 | 10:01

Het kan dus wel : verkiezingen...... winnen..... meteen MP zijn...... regering meteen vormen.
Geweldig. En wat een lol met deze man.
Uh..... ik zou hem doen.

edelweiss | 29-01-15 | 09:59

Het is misschien niet het meest originele reaguursel, maar:
*chips en bier klaar zetten doet*
De Grieken flikken het gewoon, een dikke vinger naar BXL.
Heerlijk om te zien!.

Stoned Hengst | 29-01-15 | 09:59

Einde van de Domheid | 29-01-15 | 09:46
Wat ik begrepen heb is dat de Duitsers meer aan loonmatiging hebben gedaan.
Als Goldman Sachs voor hun oplichterij gestraft wordt vind ik dat prima. Maar ook jij probeert net te doen alsof Griekenland er door het boze grootkapitaal ingeluisd is. Ze wilden zelf die euro, dat is een feit.

menzo | 29-01-15 | 09:57

roze_bril | 29-01-15 | 09:51
Waarom komen de werkende burgers dan in opstand tegen de EU en niet multinationals als Monsanto, Bayer, Shell en Goldman-Sachs?

Bakito | 29-01-15 | 09:56

Wat voor rente rekenen die banken eigenlijk op hun Griekse leningen? Als ik geld naar een bank breng, moet ik tegenwoordig bijna bijbetalen.

simpelman | 29-01-15 | 09:55

allemaal de schuld van Pegida, aldus Merkel.

--sql error-- | 29-01-15 | 09:54

Volstrekt logisch wat er nu in Griekenland gebeurt. Dit ga je in meer Euro-landen krijgen.

Hoe ironisch is het dat onze rode PvdA landbouw-ingenieur Dijsselbloem nu het gevecht moet aangaan namens het grootkapitaal tegen een Grieks kabinet dat een natte droom is voor elke rechtgeaarde PvdA-er zoals de Bakito's en de Supermathijsen van deze wereld. Verwarrende tijden voor links.

Door het idiote Euro systeem blijven de Euro-landen in jarenlange stagnatie hangen en slepen we ons voort van het ene probleem naar het andere, omdat de Euro in de huidige set-up gewoon nooit gaat werken.

Zo blijven we nog 15 jaar in de huidige stagnatie hangen, een hele generatie wordt nu de vernieling in gejaagd. De Europese bevolking gaat dit gewoon niet lang meer pikken en dit is het allemaal ook niet waard. En door de Euro zijn ook nog eens overal extreme politieke bewegingen opgekomen en wordt Griekenland in de handen van de Russen gedreven. Laten we nu stoppen met dit experiment, het heeft genoeg gekost. Better to end with a shock, than shocks with no end.

Outsider-Inside | 29-01-15 | 09:54

Herstel:
menzo | 29-01-15 | 09:39
O financieel genie, wat is jouw assessment van de verdubbeling van de staatsschuld, zo vanaf Balkenende?

Einde van de Domheid | 29-01-15 | 09:53

Heel slim om Putin te paaien. Voert druk lekker op maar er gebeurd verder niets in 2015. Patstellingen maar leningen gaan door conform afspraak, grieken binden beetje in en iedereen kan zich weer focusen op nationale (eigen) belangen. Status quo is key objective!

fingers | 29-01-15 | 09:53

Minister De Jager belooft: Grieken betalen alles terug
www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2010/5...
Onze Jan Kees de Jager is sinds november vorig jaar de nieuwe financieel directeur bij de KPN...
En maar graaien en de anderen ervoor op laten draaien.

ecologiste | 29-01-15 | 09:52

Stevig staaltje blufpoker van de Grieken die het met hun nieuwe regering de EU flink moeilijk kan maken. Zou mij niet verbazen als de EU ze een flink eind tegemoet komt.

devil13 | 29-01-15 | 09:51

Overigens hebben de rijke Grieken honderden miljarden naar Europese banken gesluisd. Daar zit het geld waarover o.a. geen belasting is/wordt betaald. Dat is niet het gevolg van het neoliberalisme zoals Bakito graag wil doen geloven. Maar dit heeft te maken met het moraal van de gevestigde orde. Die is in het socialisme nog het ergst gebleken. Juist het aanpakken van de gevestigde orde. Daar is veel winst te behalen. Dan zeg ik bepaalde maatregelen die hij doet zijn daar op gericht, maar ook een aantal juist niet.

roze_bril | 29-01-15 | 09:51

@Pavlos | 29-01-15 | 09:21
Niet "ook". Al dat geld naar Griekenland is gebruikt om onze banken overeind te houden. Het enige dat Griekenland daarvan meekrijgt voor de eigen economie is een lagere rente, maar dat zet in de Griekse situatie ook niet echt zoden aan de dijk.

TheEgg | 29-01-15 | 09:51

Klinkt wel professioneel en daadkrachtig. Ok, zitten natuurlijk wel haken en ogen aan.
Maar dat we naar het geld kunnen fluiten, wordt meer en meer bevestigd. Dank je Duiselbloem en andere naaiers.

ET007 | 29-01-15 | 09:49

menzo | 29-01-15 | 09:39
O financieel genie, wat is jouw assessment van de verdubbeling van het bergotingstekort zo vanaf Balkenende?

Einde van de Domheid | 29-01-15 | 09:49

De mensen met hun 'ivoren achterste' zullen het vast wel weer mooi gaan uitleggen. Haha.
Het is 5 voor 12. De nl-se bank is ook al vast goud aan het kopen...

NL Sucks | 29-01-15 | 09:49

Ga eerst eens na wat er werkelijk in Griekenland gebeurt is. Los van hun levens- en denkwijze (kunnen wij nooit iemand op veroordelen) hebben ze van de Goldman Sachs boeven(Draghi, Di Rupo, de voormalig Griekse minister Papadimos, Romano Prodi van Italie, etc.), een dermate schuldenconstructie in de maag gesplitst gekregen dat de deze de komende generaties lang, niet terugbetaald kan worden (westers systeem wat ook in Irak, Afghanistan, etc. wordt opgelegd).

We kunnen makkelijk afgeven op "de Grieken" maar als uw en mijn toekomst alsmede van onze kinderen en de volgende generaties, in het teken staan van armoede en ellende, dan is er niets te verliezen en dan zouden wij hetzelfde doen. Althans dan hoop ik dat er wel medelanders zijn die ervoor willen gaan.

Anderzijds zijn wij een roepend, scheldend, tierend volkje zonder dat wij echt aktie ondernemen. In heel Europa vinden wekelijks acties plaats (staat niet in de msm maar als je even wat verder kijkt dan vind je deze eenvoudig) tegen het regime. De enige mensen die in Nederland iets ondernemen (break the system) worden "zielig verklaart" terwijl dit de mensen met gutz zijn!

Niemand springt hier op de barricade terwijl heel Nederland leeggeplunderd wordt door de roverheid en Brussel;

Zorg wordt alsmaar duurder en we krijgen alleen maar minder

Sociale zekerheden verdwijnen als sneeuw voor de zon

Werkeloosheid neemt dramatische vormen aan en de uitkeringen ook (behalve de roverheid; ongewijzigd en ook geen sollicitatieplicht???!!)

Regeldruk is onhoudbaar en de toezichthouders (doorgaans oud-ministers) onbetaalbaar.

De EU is een oorlogsmachine i.o.v. USA en een heel werelddeel volgt gedwee (.... waar hebben we dit eerder meegemaakt)

Amerika met al haar schandalen wordt blindelings vertrouwd in de strijd tegen het Oosten en Rusland? Niemand die hier kanttekeningen bij plaatst ondanks de afluisterpraktijken en de vele vele vele leugens die Amerika tot op de dag van vandaag verspreid.

Etc. etc. alle macht en geld gaat naar de elite en ik ben dan ook erg blij dat de Grieken wél opstaan tegen deze grootste diefstal die de mensheid gekend heeft. Dit in de hoop dat er meerdere landen om ons heen volgen want wij in Nederland houden het bij klagen zonder aktie!

Ga zo door Griekenland!

rowe | 29-01-15 | 09:48

menzo | 29-01-15 | 09:29
De eerste serieuze kritiek kwam uit linkse hoek. Om dit te neutraliseren werden al deze critici door de EU-propaganda-machine als extreemlinkse, stenengooiende stinkhippies afgeschilderd. Zoals EU-critici nu worden weggezet als nationalistische fascisten.

Dit geeft te denken, niet?

Bakito | 29-01-15 | 09:47

Misschien wordt het tijd dat het kolonelsregime in Griekenland terugkomt.

Brulboei_61SB | 29-01-15 | 09:47

Staatsvormen hebben draagvlak nodig. Kunnen niet bestaan zonder welwillende burgers. De EU heeft geen draagvlak. De Europese heeft zelfs haar best gedaan om burgers juist te schofferen. Resultante, niemand is bereid te offeren voor de EU, niemand is bereid te vechten voor de EU.
.
Ik zou Europese politici en ambtenaren willen hun toon in het debat fors te matigen en de dialoog aan te gaan inzake democratische en rechtstatelijke hervormingen, corruptiebestrijding, en beeindigen van het gegraai.
.
Doe het snel, beste politici en ambtenaren, Er is geen respect voor u, er is geen ontzag voor u, er is geen loyaliteit jegens u onder de burgerij. Daar heeft u immers niet geinvesteerd. U heeft niets voor ze betekend. Brussel zal branden als u op deze voet doorgaat. Tientallen miljoenen door uw gedupeerde burgers weten wie u bent.

Parel van het Zuiden | 29-01-15 | 09:47

menzo | 29-01-15 | 09:39
ik begrijp dat jij de positie inneemt dat wij een financieel sterk land zijn dat Griekenland liever kwijt dan rijk is.
Prima.
Maar leg eens uit waarom de Duitse economie met 15% is gegroeid en de onze -7 is?
En terwijl je dat doet beantwoord je ook deze vraag: Goldman Sachs heeft Griekenland dmv fraude in de EU geloodst en daar miljarden aan verdiend. Zijn zij juridisch gevrijwaard? (Vind je?)

Einde van de Domheid | 29-01-15 | 09:46

Europa heeft NA de Griekse default in 2009 hun staatsschuld weten fors te escaleren, de jeugdwerkeloosheid laten exploderen en de Griekse economie laten instorten. De staatsschuld is ten opzichte van de economie in slechts drie jaar VERDUBBELD. De maatregelen vanuit Europa zijn dus een beetje dom geweest.

Even los van het feit dat het grappig zou zijn als Griekenland nog mirakuleus zou KUNNEN gaan betalen, moet vastgesteld worden dat deze manier van crisisbeheersing gelijk staat met het blussen van een bosbrand door er met vliegtuigen benzine op te dumpen in plaats van water.

Ieder jaar weer komt de Europese Troika met de verwachting dat hun geniale ideeën de komende drie jaren echt gaan werken. Ieder jaar weer zie je een verdere krimp van de Griekse economie en daarmee de enige draagkracht om ooit af te lossen. De Troika is een brandweer die met alle toeters en bellen gekomen is, om af en toe een emmer water tegen de gevel te gooien.

Als Griekenland in 2009 gewoon echt failliet was gegaan had dat GEEN schade opgeleverd voor de Griekse economie. Die had voor rente en aflossingen immers GEENEENS een begrotings tekort. Griekenland had gewoon verder gekund binnen de Euro zonder de staatsschuld af te lossen.

Als Griekenland failliet was gegaan had dat GEEN schade opgeleverd voor de Europese economie. Griekenland is maar 2% van de Eurozone, dus het boeit sowieso niet. Erger nog, de geforceerde krimp vanuit het financiële waterboarden geeft minder bestedingen van Grieken in de EU.

Beleggers hadden niet nog steeds, vijf jaar na dato, in onzekerheid gezeten over hun investeringen in mediterrane staatsschulden. Ze hadden een deel gekregen van de honderd miljard die toen uitstond, in plaats van nu risico lopen in de vele honderdenmiljarden die de Europese landen nu aan Griekenland hebben "uitgeleend".

Niet alleen heeft deze debiele crisisaanpak al ZES jaar de euro gegijzeld, de unieke kans is verkwanselt om aan te tonen dat de Euro sterker is als haar leden. Regelmatig gaat USA op gemeentelijke, provenciaal, statelijk en federaal niveau failliet en niemand twijfelt over de dollar.

De Griekse staatsschuld niet afschrijven is nu gewoon junkiegelul. Net zoals iemand die met een herionespuit in de arm beweert geen probleem te hebben. Deel gewoon het huidige uitstaande saldo eens op het aantal Grieken dat nog werk of een bedrijf heeft en je weet hoe irreëel de verwachting is dat het nog opgehoest kan worden.

Griekenland is een heel mooi voorbeeld wat er gebeurt als politici ongehinderd door enige kennis of ervaring centrale bankier gaan spelen om zo lang mogelijk de financiële realiteit te ontkennen en iedereen in het kapitalistische systeem in vertwijfeling achterlaat omdat echt helemaal NIEMAND meer begrijpt welke ingrepen in de toekomst nog komen, waardoor niemand durft te investeren of besteden.

Dit is echt het recept om een failed state te maken.

Feynman | 29-01-15 | 09:46

een munt die je al 7 jaar moet redden is toch geen munt of wel dan? Opzouten met dat ding. De twistappel van de EU.
Geef GVD nou eens toe dat het een VERGISSING was.
Maar nee wat zij ze diplomatiek, wat zijn ze arrogant. Zij hebben bepaald dus zij hebben altijd gelijk.
Regel 1 the boss heeft altijd gelijk, indien niet zie 1.
Rechtvaardigheid bestaat niet. Democratie bestaat niet. Slechts grote graaier[rofiteurs en arme drommels. En zo is het gekomen...

ecologiste | 29-01-15 | 09:46

Dat we onze 18 miljard nooit meer terugzien (zélfs geen rente) wist ik natuurlijk allang. Hoe harder Dijsselbloem (met zn gluiperige PvdA smoel) het riep hoe zekerder ik het wist.
-
en waar hebben we het nu helemaal over ? per werkende Nederlander is het maar € 2600,- Het is niet alsof wij als tweeverdieners die € 5200,- zelf hadden kunnen gebruiken ofzo.
-
Maar ach, ik hoop dat de Grieken een mooie vuurwerkshow voor het geld zullen geven welke het begin van het einde van de EU en euro inleid.

Badderbeest! | 29-01-15 | 09:45

@GodZelf
Dat zou vervelend zijn ! Dan is hij tot de Islam bekeert en liegt hij dat hij homo is, omdat hij weet dat ik dat beter aankan dan dat hij zegt dat hij ook de politiek ingegaan is. Hoop dat het nooit zover komt !

Potloodduwer | 29-01-15 | 09:45

De Grieken gooien het dure Brusselse servies vakkundig aan diggelen.
Ik vind het mooi.

Jackanders | 29-01-15 | 09:44

Ja, een Grieks Wirtschaftswunder zie ik ook niet gebeuren.
Hoeveel potten olijven kan een gemiddelde Europeaan op?

Piet Karbiet | 29-01-15 | 09:44

@LangeTijdGeleden | 29-01-15 | 09:34

Het was ook niet beter toen we Bentleyrijdende managers hadden. Remember LPF?

Barry Hay | 29-01-15 | 09:44

Ik weet, na zoveel jaar crisis, nog steeds niet waar die Grieken al dat geld nou voor geleend hebben. Ik snap dat die 240 miljard voor een deel leningen zijn om de rente te kunnen betalen op geld dat we ze eerder geleend hebben, maar ik heb geen idee waar ze zoveel geld nou in gestopt hebben. Ik begrijp wel dat rijke Grieken en hoge politici erg veel hebben gestolen en dat die niet aangepakt worden omdat ze toch al rijk zijn. En ik begrijp ook dat de organisaties en mensen die zo incompetent zijn geweest om veel te veel geld in Griekenland te steken, koste wat kost gered moeten worden, en dat bedrijven elke euro schade weer schaamteloos via hun resterende klanten kunnen en mogen verrekenen.

@mr. coffee | 29-01-15 | 09:36
Jammer dat het zo lang en zo ontzettend veel miljarden moest duren. Jammer van al dat meewarige gelach met mensen die het wat eerder begrepen.

Jan Passant mk2 | 29-01-15 | 09:42

Als je kind politicus wil worden moet je direct uit de ouderlijke macht gezet worden en het kind opgenomen in een gesloten inrichting. We hebben immers hoogstwaarschijnlijk met een sociopaat te maken..

mindless | 29-01-15 | 09:40

@johan3 | 29-01-15 | 09:24
Leuk. Ook dat dikke mannetje, dat financiën deed voor de huidige oplichter, zat daar in beeld. Mannetje garandeerde onsch dat al die miljarden terugbetaald zouden worden en zat daar meewarig te lachen omdat Geert zo dom was niet te begrijpen dat je klanten eerst geld moet geven, omdat ze anders niks kunnen of willen kopen in je winkeltje.

Jan Passant mk2 | 29-01-15 | 09:40

Nu onze linkse Geert aan de macht, en dan gebeurt er eindelijk weer eens wat!

Staatsgeheim | 29-01-15 | 09:40

Einde van de Domheid | 29-01-15 | 09:37
hehe net doen of je me niet begrijpt, heel goed

menzo | 29-01-15 | 09:39

menzo | 29-01-15 | 09:34
De Duitse economie in 1952 was winstgevend of hoopvol zeg je?

Einde van de Domheid | 29-01-15 | 09:37

Jan Passant mk2 | 29-01-15 | 09:32
Dat begrijpen ze echt wel hoor, IMF ECB en de eurogroep zijn Griekenland ook wel een beetje zat.

mr. coffee | 29-01-15 | 09:36

Als we het niet terugkrijgen dan moet Jan Kees de Jager maar achter het CS gaan werken om alles tot de laatste cent zelf terug te betalen.

__dictatuur | 29-01-15 | 09:36

Grieken terug naar de drachme, wij weer terug naar de gulden... mooi man.

vhKarelkruizenruiker | 29-01-15 | 09:35

Einde van de Domheid | 29-01-15 | 09:27
(...) "was in their own interests", en daar hadden ze groot gelijk in want dat hebben zij sindsdien allang terugverdiend dankzij de Duitse economie.
In het geval van Griekenland gaat dit niet op, dus wat is het punt dat je wilt maken?

menzo | 29-01-15 | 09:34

Even kijken wat wij in de 2e kamer hebben zitten...

Geen economen, geen mensen met ervaring in echt werk, we hebben een Schoeffers diploma trutje op defensie post, we hebben "12-jaar-studie-kunst-cultuur"-Pechtold die aan de touwtjes trekt, we hebben "mamas-kindje-die-geen-minuut-heeft-gewerkt-echt-bedrijf"-MP Rutte.

Man, de 80% van de 2e kamer bestaat uit falende kunst/cultuur/politicologie studentjes die het denken allemaal te weten maar stuk voor stuk rijke ouders met connecties hebben (gehad) aan wie ze hun huidige positie te danken hebben. We zouden ons fucking moeten schamen.

LangeTijdGeleden | 29-01-15 | 09:34

@mr. coffee | 29-01-15 | 09:29
Ja, maar begrijpen ze dat in Den Haag. Of Brussel.
Daar werken erg veel dove mensen die al vaker gewaarschuwd werden en dan alleen maar meewarig zaten te lachen en met hun wijze hoofden deden schudden.

Jan Passant mk2 | 29-01-15 | 09:32

Tijd voor chips en cola.
En nu NL nog.
Maar dat zal wishful thinking blijven.
Schaapjes.

jemagookniksmeer | 29-01-15 | 09:32

@Potloodduwer | 29-01-15 | 09:17
Als islamist is liegen tegen ongelovigen helemaal toegestaan of zelfs gewenst.

God Zelf | 29-01-15 | 09:32

.. bovendien is Nederland een land dat afhankelijk is van handel. Als onze klanten geen geld meer hebben, dan stort de handel in.
Daarom: geef ze miljarden, dan kunnen ze weer wat kopen bij onze ondernemers!

Jan Passant mk2 | 29-01-15 | 09:31

@Muxje | 29-01-15 | 09:15
Dat klopt helemaal en wij zijn zo stom geweest daar geld in te stoppen om de welvaartsachterstand met de rest van de EU landen weg te werken. Net zoiets als een junk geld voor een opleiding geven en dan verbaasd zijn dat ie het aan drugs heeft besteed.

God Zelf | 29-01-15 | 09:31

Bakito | 29-01-15 | 09:25
Haha dat is nu zo'n beetje de linkse insteek geworden: de arme Grieken werden aan handen en voeten de EU ingetrokken en werden zomaar op een dag wakker met de Euro.

menzo | 29-01-15 | 09:29

Jan Passant mk2 | 29-01-15 | 09:26
Die Grieken krijgen natuurlijk geen euro meer als ze zo doorgaan. Dat begrijp je toch hopelijk wel.

mr. coffee | 29-01-15 | 09:29

De revolutie begint in Griekenland

IQmin100 | 29-01-15 | 09:29

Als de drachme er terug is, ga ik er weer op vakantie.

wakker worden | 29-01-15 | 09:28

En dan horen we weer niks van Pechtold.

Angelica | 29-01-15 | 09:27

Even lachen?
After World War 2, Germany's creditors (US EvdD) recognized that full payment of the country's debts would make revival harder and could destabilize the whole of Europe. In 1953, they agreed to forgive about 50 percent of West Germany's debts, and made the rest contingent on economic performance. The creditor countries acknowledged at the time that the debt relief was in their own interests.
www.bloombergview.com/articles/2015-01...

Einde van de Domheid | 29-01-15 | 09:27

We zagen dat 'geld' toch nooit meer terug, ik heb al die leugenaars distelbloem & cohorten nooit geloofd.
Wij kunnen nog wat leren van de grieken met onze bruine armen.
Een nekschot in slow-motion voor de Euro hoop ik en de typhus voor de Troika.

LuckyGirl | 29-01-15 | 09:27

O jee, waar gaan al die socialisten dit allemaal van betalen? Hun spaarpot is leeg.
Snel, ga ze helpen met nog een paar miljard. Zet de geldpersen aan, onze pensioenen en spaargelden zijn nog veel te veel waard volgens Brussel.

Jan Passant mk2 | 29-01-15 | 09:26

Waarom zou Griekenland uit de euro stappen? De Griekse Bank heeft een eigen drukpers waarmee ze officiële euro's kunnen drukken.

simpelman | 29-01-15 | 09:26

Eigenlijk komt heel die Euro-ellende ook voort uit de zieke gedachte waar ook ons binnenlandse immigratie-beleid al tientallen jaren onder lijdt: De Maakbaarheids Wens.

Er wordt totaal niet ingezien dat volken verschillen van religie, mentaliteit, arbeidsethos etcetc.
En dat sommige dingen nu eenmaal niet samen gaan.

Over het Nazisme tot de macht miljard (Islam) hoeven we het helemaal niet te hebben, maar wat te denken van al die kut-landen die allemaal maar tot de Eurozone werden toegelaten?

Kut-landen in economisch en arbeids-ethisch opzicht dan.
Het is geen toeval dat het haast allemaal de Zuidelijke landen zijn (Ierland was de uitzondering) die ons problemen bezorg(d)en: Griekenland, Cyprus, Italië, Spanje, Portugal.

Landen waar men het niet zo nauw neemt met de werkmentaliteit, in grote delen kennen ze nog siësta.
Wat vandaag niet komt, komt morgen wel. U kent dat wel.

Welnu: Het WER-RUKT NIET!!!

Domme, achterlijke, blinde KUT-politci die deze landen doodleuk toegang hebben verleend tot de Eurozone.

Beter 1x de hele bende laten ontploffen, doorgaan met de Neuro en misschien 5 moeilijke jaren hebben waarna het structureel stabiel wordt, dan dit eindeloze en overloze gemodder.

Verder noem ik de plannen die de Nobele Grieken nu hebben gewoon DIEFSTAL hoor. Wij hun helpen, en zij nog een grote bek toe hebben ook. Bijv. richting Merkel, die wordt daar zo gehaat.

Welnu, Griekse Gyrosvreters, wees blij dat Duitsland er is anders hadden jullie allang in zee gegleden met je Kut-eiland.

Totaal de schaamte voorbij in dat soort fop-landen...

Realism Is All | 29-01-15 | 09:26

Je ziet duidelijk wat er mis is met het concept "EU". Je kunt landen die een eigen regering kiezen niet dwingen iets te doen. Je hebt geld gegeven, je denkt afspraken gemaakt te hebben maar de nieuwe regering zegt gewoon fack you.
En de oplossing is ook al duidelijk (bij de eurocraten): de EU moet nog meer macht krijgen.

POWER! UNLIMITED... POWER
Chancellor [/]Palpatine[s] Juncker.
"So this is how liberty dies... with thunderous applause."

Barry Hay | 29-01-15 | 09:26

Denk dat de EU maar eens met Sisi in Egypte moet gaan praten hoe hij het deed, Grieken zijn ook weer aan een generaal gestuurde Junta toe.
Geef het een maand en dan het leger de straat op.

gebrokenvleugel | 29-01-15 | 09:25

Madness? This is Sparta!

Haatgenerator | 29-01-15 | 09:25

De Libertariër | 29-01-15 | 09:21
Nope, Griekenland werd in eerste instantie de neoliberale EU in gedreven, een project dat tot dusverre alleen maar grote banken en multinationals heeft gediend, niet de hardwerkende burger.

Deze coupe is een logische reactie op de rechtse graaicultuur.

Bakito | 29-01-15 | 09:25

Ik mag die Grieken wel, ik ben er van overtuigd dat er heel wat mensen gaan emigreren naar Griekenland! Ik ben mijn koffers al aan het pakken!

Verbale diarree | 29-01-15 | 09:25

het irritante van achtbanen is dat je niet halverwege kunt uitstappen.pas als je allemaal weer beneden bent aangekomen kan dat.

baard van troje | 29-01-15 | 09:23

Wat zijn socialisten toch groteske egoïsten...
.
Eerst een heel land de verdoemenis in helpen door giant government spendings (gestolen geld uiteraard) en massief geld lenen over de rug van de productieven, nu gewoon weigeren het terug te betalen... en opnieuw starten met het uitgeven van geld dat er niet is.
.
Islam wordt hier vaak een doodsscultus genoemd, maar ook het egoïstische socialisme mag niet in het overzicht ontbreken. Het heeft nog iets anders gegenereerd dan bloederige wastelands en zal ook niets anders dan bloederige wastelands genereren....

De Libertariër | 29-01-15 | 09:21

@Potloodduwer: "dat hij heeft ontdekt dat hij homo is en zich ook heeft bekeerd tot de islam" Dat is helaas onverenigbaar.
Inderdaad, als ouders van politici moet je je toch sterk afvragen waar het mis gegaan is

HoerenSloep | 29-01-15 | 09:21

U vergeet dat we met al die leningen aan Griekenland wel al onze banken staande hebben gehouden. Die 'staatssteun' noemt u voor het gemak ff niet, meneer van Rossum...

Pavlos | 29-01-15 | 09:21

De dag waarvan je hele leven weet dat hij gaat komen, zoals het uit huis gaan van je oudste kind. Maar als het dan zo ver is, moet je toch een traantje laten.

Het begin van het einde voor de Eussr.

Dick Luyenlomp | 29-01-15 | 09:20

Hadden wij maar zo'n premier. Helaas moet NL het doen met Rubberen Rutte, die diep buigt voor Brussel en de democratie verder uitholt om maar te voldoen aan de dictaten van de EU. Rutte, die de burger uitknijpt als een nat washandje...

Dan liever zo'n linkse Griek die opkomt voor z'n land.

Markies DeCanteclaer | 29-01-15 | 09:20

"Ondertussen zijn alle Europese beurzen al dagenlang aan het duikelen."
En dan link je naar oktober 2014? En alleen Griekse beurs duikelt fors. Overige Europese beurzen rimpelen een beetje.

Ach en als we dat geld niet terugkrijgen jammer dan, maar dan moet Griekenland wel default gaan. Als ze zomaar besluiten niet te gaan terugbetalen krijgen ze echt niets meer op de geldmarkt. Nou dan hebben de populisten hun zin gekregen maar wel de deksel op de neus. Zie hier wat er gebeurt als zij aan de macht komen. Gratis geld en niets betalen.

mr. coffee | 29-01-15 | 09:20

Het probleem met Griekenland is dat ze geen flikker uitvoeren. Ze exporteren niets en het laatste waarop het etiket 'made in Greece' stond was volgens mij democratie.

Enter Yeti | 29-01-15 | 09:19

@Muxje | 29-01-15 | 09:15
En toch hebben Frankrijk en Griekenland het al beduidend langer volgehouden dan die Republiek (1 gouden eeuwtje) of het bananenkoninkrijk.

kapotte_stofzuiger | 29-01-15 | 09:19

Waren die Denen(?) toch niet zo stom om in ruil voor leningen het nationale vliegveld op te eisen. Nu krijg je niets meer terug en de euro daalt zometeen harder dan Felix Baumgartner voordat hij aan het touwtje trok. Alleen is de euro niet voorzien van zo'n touwtje.

Andersdenkend | 29-01-15 | 09:19

Hahahhaha die grieken laten ballen zien, misschien dat andere landen volgen. Dan zie ik toch het einde van de euro en de eurzone zoals die nu is.

Duracell | 29-01-15 | 09:18

Men wil wanhopig graag de Grieken bij de euro houden en zij begrijpen dat perfect, maar als ze eruit geschopt worden zijn ze snel uitgelachen en krijgen ze het zwaar te verduren met hun linkse tover economen.

menzo | 29-01-15 | 09:18

@Potloodduwer | 29-01-15 | 09:17
Homo zou ik geen moeite mee hebben. Wel islam en zeker de combi met homo.

Godsammekraken | 29-01-15 | 09:18

@Muxje | 29-01-15 | 09:15

Klopt, en terugdraaien privatisering. Nee, dat levert geld op.

roze_bril | 29-01-15 | 09:17

Ben vader van twee jonge zoons (basisschool) en probeer ze bij te brengen dat ze altijd eerlijk moeten zijn en niet/nooit liegen. Als 1 van hen toch later zou mededelen dat hij de politiek ingaat zou ik me - als vader - toch afvragen wat ik fout heb gedaan tijdens de opvoeding, dan nog liever de mededeling dat hij heeft ontdekt dat hij homo is en zich ook heeft bekeerd tot de islam.

Potloodduwer | 29-01-15 | 09:17

Zo kan het dus ook. Voor Nederland: alle zorgmanagers ontslaan en verpleegsters aannemen, nationalisatie van infrastructuur (KPN, Essent/Nuon, KLM, Prorail/NS), afgeknepen burgers krijgen belasting terug.... etc etc

kapotte_stofzuiger | 29-01-15 | 09:17

Griekenland als voorbeeldland?

McMarx | 29-01-15 | 09:16

Europa is bedoeld om de kans op oorlogen in Europa te verminderen! Echter zal Europa oorlogen alleen maar aanwakkeren! Maar de Elite moet en zal zijn Europa erdoor drukken!

DerWaarheid4 | 29-01-15 | 09:15

hou trouwens eens op met die term "austerity measures". Begrotingsdiscipline was slechts een deel van de maatregelen, de rest waren broodnodige hervormingen. De griekse economie is een vettige haarbal van privileges, nepotisme, gevestigde belangen en oligopolies, waarnaast het socialistische Frankrijk een laissez-fairebolwerk lijkt. Niks waterboarding, maar een fiscal reality check

Muxje | 29-01-15 | 09:15

Vanavond eten we allemaal duurbetaalde souflaki.

Sliptong | 29-01-15 | 09:15

Vorige week nog geplempt hier. Hij valt recht in armen van Rusland. Haha de ironie.

roze_bril | 29-01-15 | 09:14

Leuk hoor, maar het is toch niet zo'n probleem? We kunnen om de EUlite gezichtsverlies te besparen toch gewoon nog eens een paar miljard van ons belasting- en pensioengeld in het Griekse putje dumpen?

Rommelende Onderbuik | 29-01-15 | 09:14

Afgelopen twee jaar in Griekenland op vakantie geweest. Denk dat het beter is nu weer even over te slaan.

Geert Linkers | 29-01-15 | 09:12

Ze willen niet uit de Euro stappen maar ook niet betalen. Naar goed socialistisch gebruik: wel de lusten, niet de lasten.

They want to have their cake and eat it too.

Godsammekraken | 29-01-15 | 09:10

Griekenland heeft op de Financiën post nu een hoogleraar en wiskunde wonder, wij hebben een landbouw econoom en mega flapdrol Dijsselbloem.

Dat is net zoiets als een bokswedstrijd tussen Mike Tyson en Bart Boos.

Hopelijk is dit dan de opmaat na de val van de EU fascisten en bankenlobby. K*tvolk.

Snackbar van Allah | 29-01-15 | 09:09

De eersten die serieus tegen het neo-liberale gedrocht ageerden waren de antiglobalisten, in de jaren 90 van de vorige eeuw. Eurodusnie.

Het is dan ook treffende symboliek dat onze linkse Griekse kameraden 25 jaar later op het punt staan deze duurbetaalde stropdassenkliek pootje te haken.

Bakito | 29-01-15 | 09:09

Maakt allemaal niet uit, de EU zal onze belastingen verhogen en nog tientallen miljarden in Griekenland pompen.

Net als de multiculturele samenleving moet en zal de Euro een succes worden ... al gaan we er allemaal aan kapot.

James Lastig | 29-01-15 | 09:08

Is Bakito gastcolumnist vandaag?

Muxje | 29-01-15 | 09:08

Maar die rente? Die krijgen we toch nog wel?

Godsammekraken | 29-01-15 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken