
Justitie gaat het binnenkort nog erg druk krijgen met automobilisten die
het beruchte rode kruis negeren. De politie houdt momenteel een grootschalige inzamelingsactie persoonsgegevens onder weggebruikers op de ellendige A10 bij knooppunt Amstel.
Dertig stuks maar liefst. Deze misdadige bestuurders ontkomen niet zomaar met een boete van slechts 230 euro. Nope, zij moeten zich binnenkort verantwoorden voor de strafrechter door
veranderde wetgeving. Live in HD meekijken met de Verkeersinformatiedienst kan
hierrr. Kassa. Rinkel.
Reaguursels
InloggenKunnen zij aantonen dat het rode kruis aanstaat dan? En hoe kun je dat als automobilist bewijzen dat het niet zo was? Idem met matrix snelheidsignalering.
Moi, ik ben kleurenblind, hoe moet ik nou zien dat het kruis rood is?
Gaan ze dan ook de 'medewerkers' van 'Verkeer' wakker slaan en beboeten als ze weer eens een wegvak over kilometers lang dicht houden omdat er koffie gehaald moet worden? "Oh, sorry, ik was even koffie halen." Ondertussen staan er duizenden mensen te wachten. Te wáchten opdat er iemand wakker wordt. "oh, is 'ie al weg dan?"
@Triple2K8 | 28-01-15 | 00:10 Dat noemen ze 'Tunneldoseren'. Omdat er op de A12 wat vertraging is. Ik rijd tegenwoordig door Utrecht. Dat mag nog, met mijn 2002 diesel.
Tuig...
laat ze binnenkort maar op de A2
Het treiterdoseren maar controleren dan
eerst een file creeeren die tot de tunnel bij utrecht (vanuit 020) oploopt tot een uur vertraging en dan
keileuk in de tunnel de rode kruizen zien verdwijnen.
tuurlijk rijdt dan gewoon iedereen door,
ongezien de ....
Overheid heeft kilo's boter op de kop door het "misbruik" van rode kruizen. Als het je echt om de veiligheid van wegwerkers te doen is, zoek dan een ander pictogrammetje dan het rode kruis om dichte spitsstroken mee aan te duiden. Zo ergerlijk vind ik dat. Dan ligt dat asfalt er gewoon, maar dan mag het niet gebruikt worden omdat het iets smaller is. Echt goed renderende infra-investeringen :-(
Hierboven doet iemand de Duitse boetes af als lachertje.
Wellicht klopt dat als je de prijzen voor snelheidsovertredingen vergelijkt.
Bij smogmelding geldt een maximum snelheid op de snelwegen en overtreding van dit maximum wordt geprijsd op een milieubelasting van 250,- per wegdeel (grofweg elke afslag begint een nieuw wegdeel) plus telkens de lage snelheidsboete.
Even doortrekken na een file is al gauw goed voor voor 1000,- en punten op je rijbewijs.
Nou, waar ik vandaan kom betekent een rood kruis gewoon dat de baan is afgesloten omdat het spitsuur voorbij is. Er is in weze niks aan de hand, en de baan is in principe gewoon te berijden. Ik praat natuurlijk niks goed, staat er zo'n kruis op jouw rijbaan, dan ga je eraf.
2 afslagen verderop op de A10 staat ook altijd een rood kruis als je van de A1 komt, maar daar is nooit iets aan de hand. Dus het is gewoon weer geldklopperij dit.
Tja vorige weet kwam uit dat men massaal het rode kruis negeerde. Een normaal mens denkt dan 'goh misschien zijn ze niet duidelijk doordat ze zo hoog boven je hangen of door de zon, daar moeten we wat aan gaan doen', bij de overheid denken ze echter.. YES YES YES een nieuwe melkkoe om die bagger burgers mee uit te persen.
Ik heb eens door toedoen van een andere bestuurder zelf op de snelweg stilgestaan. (Yep. Vrouw aan de telefoon die opeens naar de middelste strook ging en mij vol raakte)
Ik kan je zeggen dat ik graag deze popo's daar had.
Ettelijke keren ging het net goed, omdat "ik/ben-vertegenwoordiger-dus-haast" types allemaal het rode kruis negeerde.
Bijna werd de zwaar onderbetaalde held van de wegsleep dienst geramd.
t.rukkert | 27-01-15 | 16:29
TIP: Koop dan zelf eens toilet papier. ;-/
Als mijn vrouw een rood kruis heeft mag ik er ook niet naar binnen rijden. Gelukkig heeft ze naast een rood kruis dan ook nog een bruine ster.
Op zich okee. Maar Rijkswaterstaat misbruikt dat rode kruis zelf ook. Ik woon in Utrecht en moet elke ochtend door de Leidsche Rijn-tunnel en elke ochtend is er verkeersellende door die rode kruizen. Niet omdat er een ongeluk is gebeurd, maar omdat Rijkswaterstaat de toestroom naar knooppunt Oudenrijn wilt controleren. Op de vijfbaanssnelweg zijn er vaak maar twee banen open. Zodra je in de tunnel bent, zijn alle rijstroken weer open. Dat automobilisten die bekend zijn met deze truc de rode kruizen af en toe negeren is te begrijpen, maar niet goed te keuren natuurlijk. Deze praktijk erodeert uiteindelijk wel de betekenis van een rood kruis...
Vind wel dat ze verschil moeten maken tussen rode kruizen vanwege werkzaamheden en rode kruizen omdat ze te beroerd zijn een spitsstrook open te doen.
Tevens kruizen ze te pas en te onpas van alles af.
Maak de weg een vrij in plaats van arme automobilisten te plagen.
Heel goed, klootzakken die willens en wetens een rood kruis negeren, moeten een zo hoog mogelijke boete krijgen en het rijbewijs + auto ingevorderd zien, simpel as that.
carramba | 27-01-15 | 13:54
.
Regels moeten in acht genomen worden maar meestal gebeurd dat niet en dan ineens wel automobilisten pakken, daar wringt de schoen. In Amsterdam kan de Hermandad met handhaven van verkeersregels 10.000 den fietsers bekeuren maar doen het niet. Veiligheid, snap je.
Goede zaak. Alleen echte lutsers rijden onder rode kruizen door.
@ klier van bartholin
Klopt, maar ik wist niet dat ze dat buiten hun reservaat ook deden...
Air van Boven Dorens | 27-01-15 | 14:37
Is waarschijnlijk een Hagenees, die praten zo, ook tegen kinderen van zes jaar oud.
Dit is pure discriminatie voor de echte zeeman!
Een rood kruis negeren = best te doen. Onder de douche ofzo.
O.T.
-
En mensen die het tankstation gebruiken om de file voorbij te karren...
Mensen die een potentieel dodelike ziekte gebruiken om verbaal hun frustratie te uiten, altijd -1...
Allemaal de kanker tiefus voor diegene die doorrijden bij een rood kruis!! Opvallend vaak rijden die teringlijers in duitsche autos. Je zal maar aan het werk zijn daar!!
Kijk dit zijn boetes die terecht zijn! Verdubbelen. Asomobilisten. Doe dit vaker en stop met dat belachelijke onnodig flitsen .
Xirdalan | 27-01-15 | 14:22
paar keer je post herlezen en dan extrapoleren naar de realiteit
Xirdalan | 27-01-15 | 14:22
Doet er niet toe.
Misschien staat er 500 honderd meter verderop een vrachtwagen met pech.
Is er een ongeluk aan de hand geweest.
Whatever.
Rood is rood maar jij schijnt totaal niet te beseffen dat e.e.a. er ook is voor je eigen veiligheid maar welnee, we kachelen gewoon door en hoppa weer een wegwerkersgezin zonder papa.
Wat zou ik graag langs dat rijtje egoïstische asociale domme hufters lopen om ze vervolgens vreselijk hard uit te lachen. Dat krijg je er nou van als je denkt dat je boven de wet staat. Iedereen krijgt bij file te maken met vertraging, die overigens alleen maar verder oploopt door dit soort paupers.
Kan er dan ook een verkeersbord komen dat aangeeft dat je bij een geopende spitsstrook WEL over de doorgetrokken lijn mag? Dat schijnen een hoop mensen toch maar niet te begrijpen...
@Klier van Bartholin | 27-01-15 | 14:18
Als je goed naar de bovenstaande foto's kijkt, dan moet je me eens vertellen wie je in gevaar zou brengen als je het rode kruis zou negeren.
Befehl ist Befehl mensen als jij zijn een gevaar voor de hele samenleving!
Tja, aan de ene kant terecht dat dit soort zaken wordt aangepakt. Let wel: op zijn goed Haagse manier: nog meer geld eisen. Volgend jaar naar de 500 euro. Aan de andere kant is er zo'n overkill aan rode kruizen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar verder is er niets aan de hand, hoor. Maar wij moeten er wel voor zorgen dat die 3-baans wegen die er ooit aangelegd zijn om het verkeer te laten doorstromen, vooral niet optimaal wordt gebruikt en dus maar 1 baan afsluiten.En dan te zwijgen over die borden die aangeven dat er wegwerkzaamheden zijn. Meestal is er geen flikker aan het werk want het is dan na 6 uur 's avonds of het werk is al voltooid maar ze zijn te bedonderd om die borden af te dekken of te verwijderen. Zo werk je ook in de hand dat mensen op den duur schijt hebben aan al die borden. En dan die onzalig concept van file stroken zodat je over de vluchtstrook kan rijden: je zult er maar staan met een kapotte auto. Nee, lekker bezig hier in Nederland. Maar ja, wij zijn zo geindoctrineerd dat wij het normaal vinden om volledig kaal geplukt te worden ivm " verkeersveiligheid". En Rutte stort weer lachend 680 mil. in zijn pensioenspotje in Brussel
@Geluksvogel | 27-01-15 | 14:14
Jaloerse groenlinkse pauper die met het OV moet reizen! ;-)
@Geluksvogel | 27-01-15 | 14:14
Jaloerse groenlinkse pauper die met het OV moet reizen! ;-)
Xirdalan | 27-01-15 | 14:00
Blijf jij maar fijntjes met jouw asociale rijstijl maar heel ver weg van mij.
Zo zout eet men het zelden.
Jij bent nog in staat een rood verkeerslicht te negeren omdat jij zelf wel kan bepalen of je de kruising over kan steken.
Jij bent een gevaar op de weg.
Een verkeersproleet.
Tsja,door "rood" is betalen.
Gebeurt mij als fietser in Amsterdam ook steeds vaker.
Ik ben hier als ambulance chauffeur wel blij mee! De keren dat me de vouwen uit de broek werden gereden als je een slachtoffer aan het helpen bent langs de snelweg, zijn niet meer op twee handen te tellen!!
... en de meeste reaguurders lijken dit soort nazi-beleid nog toe te juichen ook.
Ooit_huisregelneef | 27-01-15 | 14:11
Inderdaad, en dat verklaart ook meteen waarom Nederland zo'n totalitair DDR land is en waarom criminelen en religieuze fanatici er vrij spel hebben.
@Ooit_huisregelneef | 27-01-15 | 14:11
Inderdaad, zo simpel kan het zijn, die weg is al vrij, en zo houden ze deze ook vrij.
Xirdalan | 27-01-15 | 14:00
Pauper zonder zelfbeheersing. Check!
@jan-lul-de-behanger | 27-01-15 | 14:07
Precies, maar alle "terecht" mensen hier kunnen niet (na)denken. Hoogstwaarschijnlijk allemaal Befehl ist Befehl NSB-ers!
"Bedingungsloser Gehorsamkeit!" voor de automobilist, en dat in een land waar 'gewone' criminelen al decennia lang vrij spel hebben.
Ook hier een hoop: "Ja, maar......" Kruis negeren is aftikken.
Als alle stroken zijn afgesloten, wat moet je dan? Zogenaamd wachten ja. Dikke lul. In plaats van de weg vrij te maken gaat de politie bonnen staan schrijven, en de meeste reaguurders lijken dit soort nazi-beleid nog toe te juichen ook.
Terecht. En dat zeg ik niet vaak.
vorige maand op de A4 bij "de hoek" rond 22:00 uur. ALLE rijbanen voorzien van een rood kruis. Verkeer gaat gewoon plankgas door. Wat moet je dan? Stoppen met het risico een 30-tonner in je nek te krijgen. Dus rij je zelf ook maar door. 3 km verder alles weer vrij. Niets gezien... De vele storingen van het systeem werken er natuurlijk wel aan mee dat mensen het negeren.
@Betweetert | 27-01-15 | 13:49
Inderdaad, en het dan gek vinden waarom mensen massaal borden en rode kruisen negeren... De meeste borden en rode kruisen in Nederland zijn totale overkill. Een vrijwel lege snelweg, maar overal rode kruisen en de politie die boetes uitdeelt heeft niets meer met verkeersveiligheid te maken, dat is pure uitlokking en de kat op het spek binden.
Maar goed, als ik de meeste Befehl ist Befehl comments hier lees dan kan de gemiddelde NSB Nederlander allang niet meer zelfstandig nadenken. Dat zijn mensen die een door de (r)overheid bedachte "weercode" nodig hebben om een beslissing te kunnen maken of ze de deur uit gaan om boodschappen te doen.
Tjah. Dom dom dom.
Je portemonnee 230 euries lichter of bij pech misschien zelfs een date met de rechter. Oh, en een uur van je tijd kwijt.
Lachen hé? Nee dus. Heb er geen sympathie voor over.
@WitteGrunneger | 27-01-15 | 13:11
zuchttttt.....
@behangtafel | 27-01-15 | 13:18
De hypocrisie druipt ervan af. Prik er nou eens doorheen mensen, het gaat niet om een dode wegbruiker meer of minder in het jaar. Hoe erg dat ook is en nee ik lap verkeerregels niet aan mijn laars.
Ik begrijp het niet ik doneer altijd voor het rode kruis .
@VanBukkem Dan geldt voor jou een lichtgetint kruis.
Mooi plaatje, 13:48 in de middag, geen enkele auto te bekennen op dit stuk snelweg. Is nog erger dan 90 km/h over 16 kilometer op snelweg met 5 banen. Ook al zo'n fraai stukje denkwerk.
Ik heb van mijn oude heer geleerd om rode kruizen te negeren. Dus resteren er ongeveer 25 dagen per maand voor vol gas pompen.
Door rood licht heen rijden is ook een misdrijf moeten die straks ook allemaal voorkomen?
And off we go....
De rest mag doorrijden nu
Dit is nu een terechte boete. Er zijn weinig irritanter dingen dan malloten die vinden dat zij niet tijdig van rijbaan hoeven wisselen. 98% wisselt keurig van baan en mag vervolgens ruimte maken omdat een paar malloten 4 kruizen negeren en op het einde ertussen rammen.
Ach hier in NL krijg je nog de mogelijkheid om in te voegen. Genoeg andere EU landen waar òf de weg gewoon echt ophoud òf er staan betonnen afzettingen. En al heeft het rode kruis op haar functie ingeboet. Ervan uitgaan dat er toch niets aan de hand is.... (assumption is the mother of all fuckups)
Camera zoomde net in op een pijlwagen, waarbij de rechterrijstrook van de A10 wordt afgekruisd. Blijkbaar kan strakjes een deel van de weg open.
Geenstijl, doe es wat minder negatoef zodra politiemensen gewoon hun werk doen en mede daardoor voor onze veiligheid zorgen. Je HOEFT toch niet onder een rood kruis door te rijden?
Op dit moment zelfs een auto tegen het verkeer in zie ik...
Te vaak zie ik een dergelijk rood kruis zonder reden branden of gedeelten afgezet zonde ook maar 1 wegwerkzaamhedenmeneer... Dan creëer je onbedoeld dat mensen het er toch op wagen.
De hedendaagse Amsterdammers moet je ook BINNEN de A10-ring houden. Hang die hele ring maar vol met rode kruizen afgewisseld door checkpoints van het leger om eventuele ontsnappers terug te drijven.
.
Houdt Nederland schoon!
Ze zouden boetes naar inkomen moeten relateren, ik denk dat er dan meer sukkels dit afleren.
Dan kan je beter een flinke slok whiskey nemen net voordat je wordt aanhouden, wat ambtenaren omver kegelen en dan krijg je een werkstrafje voor bezopen achter het stuur ipv 230 euro.
Wat een blind correct volk weer hier... Deze rode kruizen worden zo onregelmatig gebruikt en zijn zo minimaal dat ong 2 op de 10 ze niet zomaar zal opmerken. Maar alles voor de 'veiligheid' *kots
Biebel | 27-01-15 | 13:32
Ik woon in Denemarken. Heb net een nieuwe Porsche besteld. De hypotheekrente is nu 0,4% negatief. Ik hoef dus niet te betalen maar krijg geld toe. Iedere maand.
Fucking pigs.
bij een rood kruis, ben ik weg!
Is duitsche herder er niet om ons te vertellen hoeveel mensen er hierdoor extra uit Nederlnd zullen emigreren?
eerstneukendanpraten | 27-01-15 | 13:00
.
Deze mensen niet. Wat je nu ziet zijn de NL beroepswerklozen die hun wekelijkse 10 uur klussen doen. Voor hun jaarlijkse derde vakantie.
"Al zou de boete 3000 euro worden, wat dan nog? Afgekruisde wegen komen niet spontaan uit het niets en er wordt ruim van tevoren al met pijlen aangegeven dat je de rijbaan moet verlaten. Maar ja, in dat laatste stuk kun je als je even gas geeft, natuurlijk not net 3 auto's inhalen en dat scheelt al snel 0.5 seconde in je aankomsttijd...
Dus vooral blijven doen zou ik zeggen."
Flatulent | 27-01-15 | 13:17
.
Ik herhaal het even omdat het exact het zogenaamde probleem schetst. Het gaat om eikels die doelbewust mensen in gevaar brengen om asociaal voor te dringen. voor een paar seconden winst. Niemand doet dit onbewust of per ongeluk, het is een keuze.
@Martinspire | 27-01-15 | 13:25
Bakito fietst nog steeds rond met zijwieltjes, maar niet verder vertellen.....
Martinspire | 27-01-15 | 13:25
Dat is helaas de officiële regel, maar blijkbaar vind jij een file erger dan het risico op (dodelijke) ongelukken.
@frenkievee | 27-01-15 | 13:17
Die heb ik expres niet aangekaart omdat het creatieve vermogen dat vereist is om een weg onberijdbaar te maken mij nogal nihil lijkt. Kijk eens naar bussluizen bijvoorbeeld (en nee, ik zeg niet maak een gat in de weg). En zoals je zelf zegt worden er inderdaad bijv. aanhangers geplaatst. Knal je daarop, dan heb je hoofdzakelijk jezelf en niet de mensen verderop (gewonden door het nieuwe ongeluk daargelaten). Werkt een stuk efficiënter dan een rood kruis waar je onderdoor kunt rijden toch? De 'reden' die mensen opgeven voor verkeersovertredingen is in de meeste gevallen een uitvluchtje (ich habe es nicht gesehen), of gewoon pure onoplettendheid cq domheid. De meeste mensen hebben totaal geen besef wat voor krachten ze moeten temmen in een auto.
Naast dat het negeren van een rood kruis gevaarlijk is, is het ook nog eens asociaal. Het is namelijk ook een vorm van voordringen gezien er meestal een file staat als mensen dit soort gedrag wordt vertoond. Uiteindelijk zal je later toch moeten invoegen wat betekent dat het verkeer op de open rijstrook juist nog meer stagneert.
Dan vraag ik mij wel eens af, zou je dat nou ook doen in de rij van de supermarktkassa? Nee toch? Gewoon omdat je een stuk blik om je heen hebt en je daardoor afgeschermd wordt van de normale sociale correctie is dit in 1x voor velen niet meer asociaal. Erg treurig wordt ik er van.
Onmogelijk maken van rijden over wegen/wegdelen waar je op dat moment niet mag rijden is niet mogelijk binnen enkele minuten. Indien er zich een ongeval voor doet kan RWS in zeer korte tijd zien dat er wat gebeurd en de rode kruizen aanzetten. Sommige wegen zijn zelfs voorzien van systemen die dit automatisch doen. Indien de situatie zich voordoet dat er lange tijd niet over een baan gereden mag worden zal de politie of RWS de weg afzetten d.m.v een dienstvoertuig, pijlwagen en/of pionnen. En zelfs in die situaties krijgen sommige mensen het voor elkaar om op de afzetting te botsen OF zichzelf zo belangrijk te vinden en de kruizen/afzetting te negeren en er gewoon voorbij te willen rijden OF gewoon overal schijt aan hebben. Want ja... wie weet kom je wel te laat op een afspraak of wordt je eten koud. Mensen die regionale nieuwssite in de gaten houden die zullen weten dat het negeren van rode kruizen regelmatig tot ongelukken leidt. Gelukkig vaak met alleen materiële schade, maar zo nu en dan ook met ernstige gevolgen.
Allemaal vromer dan de paus? In geval van 3 banen is vaak genoeg de meest linker baan afgesloten. Zonder reden. Sluit hem dan alleen af als er een gegronde reden is.
@duitse herder | 27-01-15 | 13:26
Je wilt aangeven dat jullie in duitsland geen files hebben? laat me niet lachen, richting dusseldorf elke ochtend. richting wintersport bij Munchen, richting Frankfurt. enz enz. en rode kruizen hebben jullie ook.
@frenkievee | 27-01-15 | 13:17
Ik snap met name niet hoe mensen over die 'hobbeldingen' kunnen rijden zonder iets te merken.
Dan moet je toch minstens iets in je lichaam hebben zitten waardoor je het niet merkt (en dus geen auto mag rijden).
Dat soort gasten mag men rustig uit de auto trekken en trakteren op 'de knuppel'.
@wapster | 27-01-15 | 13:16
Blijkbaar niet omdat er niemand een rood kruis negeert...
@Martinspire | 27-01-15 | 13:18
Dat houdt dan in dat rijkswaterstaat nog niet aanwezig is om de situatie ter plekke te beoordelen en houdt uit voorzorg 2 rijstroken dicht. Is niks raars aan.
ET007 | 27-01-15 | 13:02
Dat is geprobeerd maar hielp niet. Dus dan moet je opschalen.
Goed zo. Die rode kruizen zijn er niet voor niks. Aanpakken die gasten.
kunnen die aso's die rode kruizen negeren niet voor altijd hun rijbewijs kwijt ofzo
scheelt weer een hoop ergenis op de weg
@Martinspire 13:19: Punt is juist dat die spitsstrook ook afgesloten zou kunnen zijn vanwege een ongeluk. En daar zit jij dan met je leasebak achterop.
Ik ben er geen fan van om verkeersovertredingen het strafrecht in te trekken, maar bewust enorme risico's nemen door rode kruizen te negeren, door rood te rijden, of veel te hard te rijden, dat mag best hard bestraft worden. Wel denk ik dat de rechter moet kunnen besluiten om een gewone boete (zonder strafblad) op te leggen als het om een grensgevalletje gaat. Vol door rood raggen is wat anders dan net na oranje doorpiepen op een overzichtelijke en verder lege kruising. Allebei fout, maar niet allebei even fout.
Rood kruis is gewoon niet daar rijden. Tuurlijk staan die kruizen wel eens te vroeg of voor niks. Maar samenleving is niet perfect en met mensenlevens nemen we liever geen risico's.
Geweldige truuk trouwens om verkeersovertredingen tot misdaden te gaan rekenen, dat komt de verhouding misdaden blank/allochtoon zeker ten goede!
Los van gevaarlijk is het ook niet anders dan asociaal voordringen. Terechte strenge controle!
@mundusvultdecipi | 27-01-15 | 13:15
Waar is je zwitsal, aangezien je pas bekend bent sinds 11-12-14?
En die rode kruisen die doorgaans boven spitsstroken hangen, sluiten die stroken af omdat ze maar 2 meter breed zijn.
Niet echt verstandig om daar met 120/ 130 overheen te jakkeren met je opgefokte Golf...
Een rood kruis op de weg, wat is dat ? En nog een vraag: een file, wat is dat dan ?
Denk dat we in Nederland het beste de rest van de dag maar binnen kunnen blijven. Deuren en ramen gesloten houden. Wie weet wat er allemaal gebeurd is daar...
Rode kruizen zijn natuurlijk inmiddels een lachertje vanwege die spitsstroken. Vroeger mocht je niet over de doorgetrokken streep over de vluchtstrook rijden, tegenwoordig mag dat in bepaalde tijden wel weer. Daarmee maak je je eigen regels inconsistent en belachelijk.
Je wordt vaak genoeg getroffen door lege rijbanen met een rood kruis erboven. Controle werkt ook voor geen meter. En als je 3 mensen doodrijdt, wat kreeg die Pool ook al weer? 20 uur werkstraf oid?
Hulde hoe ze dergelijke dingen in Duitsland uitvoeren waar automobilisten [ondanks dat ze zo hardmogen rijden] zich daadwerkelijk iets aantrekken van wegwerkzaamheden.
@Bakito | 27-01-15 | 13:03
Waarschuwingslichten? Lul toch op man. Nooit stil gaan staan, ook niet om in/uit te voegen. Dan rij door en pak de afrit/oprit aan de andere kant. Kost je misschien 1 minuut maar levert verder geen files op.
Jij zit zeker ook met de instelling in de auto dat het je geen kloot boeit hoe het achter je ontwikkeld, als jij maar thuis komt. Dat zorgt er dus voor dat iedereen altijd file heeft.
Als het er zoveel zijn is er wel iets onduidelijks aan de hand bij dat kruis
@Ridocar | 27-01-15 | 13:11
Mag jij eens gaan wisselen van rijstrook op drukke momenten met wat vrachtwagens die ook van rijstrook moeten wisselen. Het komt niet vaak voor, maar het gebeurt wel. En doorrijden is nog altijd beter dan stil gaan staan.
Camera draaide net even naar de splitsing van de A2 naar de A10: daar staat nu een wagen van Rijkswaterstaat. En nog steeds zag je mensen op de uitvoeren naar de A10 rijden. Weliswaar weer terug naar de A2 zelf, maar toch.....
Het lijkt mij dat daar toch ook rode kruisen branden (kon het niet zien, want achterkant, maar toch).
File en bonnenleed is alleen maar besteed aan forensen mannetjes met kleine pikkies.
Kan mij het schelen dat die doorrij kneuzen een bon krijgen.
@De wandelaar | 27-01-15 | 13:07
Het zijn vooral stukken waar je 130 mag. Als er ook maar ergens een huis in de buurt staat is het 120, rond steden vaak 100 en als het NotInMyBackYard-gasten zijn, dan mag je er maar 80. Dus nee, je mag niet zomaar overal 130 rijden. Verder blijft het bullshit dat sommige stukken gelimiteerd worden tot 80. Dat rijdt gewoon niet door. Net als onnodig rijbanen afsluiten, preventief tunneldoseren of snelheden terugbrengen voor wegwerkzaamheden die op dat moment niet bezig zijn.
Xirdalan | 27-01-15 | 13:18
Sorry hoor, merendeel van de boetes zijn onzin en geldklopperij. Maar om door te rijden op een volledig afgesloten weg ivm een ongeluk dan ben je ook niet lekker in het koppie hoor. Er staan verder zeer waarschijnlijk hulpverleners te werken.
Gehele afrit is afgesloten. Het is niet eens zo'n vak van 10km dat dichtzit omdat iemand zit te slapen. Nee, we gaan gewoon de afgesloten afrit op. 230 euro is misschien niet eens genoeg voor zulk stupide gedrag.
Volkomen terecht. Levensgevaarlijk. en ASOCIAAL !!!
o wat goed. wel jammer dat witte nl'ers oververtegenwoordigd zijn. wittie braaf doet zoiets natuurlijk niet. dus moet een samenloop van omstandigheden zijn. 30 witte tokkies negeren rood kruis
@Pater Piet | 27-01-15 | 12:59
Omdat pakkans 0,01%
@God Zelf | 27-01-15 | 12:51
Bitch please: hij wordt ook gebruikt voor sluiten van spitsstroken of tunneldoseren. En jij weet ook dat er dan helemaal niets op die rijbaan is en ook helemaal niets met die rijbaan mis is.
Prachtig, allemaal zo'n mooie CBR cursus.
Ze staan nu op de vluchtstrook. Dat lijkt me ook wel boete-waardig.
Als je naar die foto kijkt hebben die mensen het eerder niet begrepen dan dat ze expres door rood zijn gereden. Waarom zouden ze anders allemaal braaf op de meest rechterbaan rijden.
@twisternederland | 27-01-15 | 12:53
Rode kruis is alleen terecht als het ook daadwerkelijk zo is dat er geen verkeer (op die baan) kan rijden. Ik zie vaak zat dat ze bij een vrachtwagen op de vluchtstrook niet 1 maar 2 rijstroken afzetten. Dat vind ik echt bizar. En dan is het ook niet raar dat er daarna ineens 25km file staat...
Alles mag in dit losgeslagen land, gaan we ineens secuur doen om automobilisten te pakken. Walgelijk zooitje hier.
Weer genoeg ".. en terecht" Goed Volk hier. Mensen die braafjes alles slikken wat de (r)overheid hun voorschrijft en mensen die niet in staat zijn om zonder een miljoen miljard rode kruisen en borden van A naar B te rijden.
Geen wonder dat Nederland zo'n DDR land is.
Je herkent aan de commentaren precies degenen die regelmatig op een afgekruisde baan blijven rijden.
Geldwolven... PR... Kas spekken...
Je kunt lullen zoveel je wilt maar de enige die zorgt dat de staat de kas kan spekken, ben je zelf.
Al zou de boete 3000 euro worden, wat dan nog? Afgekruisde wegen komen niet spontaan uit het niets en er wordt ruim van tevoren al met pijlen aangegeven dat je de rijbaan moet verlaten. Maar ja, in dat laatste stuk kun je als je even gas geeft, natuurlijk not net 3 auto's inhalen en dat scheelt al snel 0.5 seconde in je aankomsttijd...
Dus vooral blijven doen zou ik zeggen.
JUIST!!!! als hulpverlener (brw) meerdere malen bijna voor mijn roomblanke sodemieter gereden door roodkruisnegerend tuig!! bomen!! touw!!! schuifknopen!!
"Betere oplossing: het 'simpelweg' onmogelijk maken de rijbaan te gebruiken - "
pruimzuur | 27-01-15 | 13:10
.
Heb jij dan een oplossing? Want die vertel je niet.
Ze plaatsen bij geplande wegwerkzaamheden (en tegenwoordig na een poosje bij ongevallen) van die aanhangers en/of vrachtwagens met pijlen en daarvoor liggen van die verschrikkelijke hobbeldingen. En waarom worden er dan toch nog van die aanhangers en vrachtwagens aan gort gereden?
En als er straks een wegwerker wordt doodgereden op een rijstrook met een rood kruis, dan vragen we allemaal aan de minister hoe het zo ver heeft kunnen komen.
@Vergeetput
Ja, dat geloof ik inderdaad. Hoe denk je dat het komt dat Nederland naar internationale maatstaven zo weinig verkeersdoden nog maar heeft?
Op de bovenste pica zie ik een colonne auto's over de vluchtstrook rijden.
Wat kost dat qua bekeuring?
Je bent ook wel een tokkie als een rood kruis hebt en dan doorrijd. Dan vraag je om de 230 euro. Ik ben het niet vaak eens met bekeuringen, maar deze is gewoon terrecht.
Wellicht een idee om die kruizen dan ook niet onnodig te laten branden? Vermoed dat dat de reden is dat de meeste mensen er niets meer mee doen. Mooi ook dat je als brave werkzame extra gepakt word door een rechter. Die hebben toch tijd zat
Belachelijk, het idee dat je geen seks mag hebben tijdens de menstruatie is geheel achterhaald.
Hoe moeilijk kan het zijn om 2 kruisen te maken? Eén die aangeeft dat een wegvak i.v.m. filestrook gesloten is, één die aangeeft dat er werkzaamheden oid zijn? Overtreedt je de eerste, dan krijg je een boete. Overtreedt je de tweede, dan krijg je 50 zweepslagen. Niet zo moeilijk toch?
Komt voor de rechter, dus je mag blij zijn als het bij 230 blijft.
En terecht die bekeuring.
Maar om er 230 voor te cashen is schofterig.
swassannuf | 27-01-15 | 13:08
Dat wist je toch van tevoren, gewoon niet doen!
Volkomen terecht. Moet ik thuis ook niet proberen... doorgaan bij rood kruis.
En dan is dat vervolgens de schuld van PvdA, D66-rechters, de islam en EU.
Bakito | 27-01-15 | 12:56
Wat ben je toch ook een ongelofelijk kinderachtig mannetje. Je maakt jezelf compleet belachelijk met je k*topmerkingen.
@ProAsfalt | 27-01-15 | 13:01
Anticiperen misschien een optie? Ik krijg het zelfs met een LZV-combinatie voor elkaar. Nog nooit heb ik noodgedwongen over een afgekruiste rijstrook moeten rijden. En mocht je het je afvragen: dat invoegen gaat netjes hoor, gewoon richting maken en wachten tot er ruimte wordt gemaakt (al zijn de automobilisten die graag ruimte willen maken dunbezaaid).
Weer een mooie pseudo-oplossing. Er is een probleem dat wegwerkers mogelijk aangereden worden, zelfs nadat een rood kruis (oooooeeeeeeh) 'verbiedt' om op een bepaalde rijstrook te rijden. Oplossing: de strafmaat verhogen. Betere oplossing: het 'simpelweg' onmogelijk maken de rijbaan te gebruiken - als je dan nogsteeds met volledige desinteresse voor de verkeersregels en medeweggebruikers op zo'n afgesloten baan afrijdt, merk je het snel genoeg zonder anderen mee te nemen met je dodemansrit.
Maar dit is hetzelfde als inhaalverboden op provinciale wegen o.i.d. Het is ergens gevaarlijk om in te halen, dus leggen we niet één, maar twéé doorgetrokken strepen neer. Dat zal ze leren! Wederom een schijnoplossing: een licht verhoogde rijbaanscheiding zoals op sommige kutrotondes werkt al veel efficiënter. Helaas gaat het gewoon om geld: een veilige infrastructuur + bekwame verkeersdeelnemers = verlamming van overheidsinkomsten.
En terecht die bekeuring.
Maar om er 230 voor te cashen is schofterig.
De geloofwaardigheid van de rode kruizen hebben fors ingeboet sinds de invoering van diverse spitsstroken. Deze stroken zijn grote delen van de dag gesloten. Hierdoor tuf je van Apeldoorn tot de Duitse grens met 90 km/h door constant inhalende vrachtwaggels. Voor sommige mensen is het dan te verleidelijk om de die lege strook (let wel: geen vluchtstrook) te pakken ondanks die rode kruizen.
ProAsfalt | 27-01-15 | 13:03
Kennelijk kom jij niet buiten de Randstad? Ik moet voor mijn werk regelmatig naar Arnhem en zit dan op snelwegen waar de maximum snelheid 120 of zelfs 130 is... En dat geldt zo langzamerhand voor een heleboel snelwegen buiten de Randstad.
Mja krijg je ervan als 99/100 keer zon rood kruis er voor jan lul staat.
Ben het hier totaal niet mee eens maar ik denk wel dat Koos Spee nu met een stijve plassert mee zit te kijken via de Camera . HOND!
In principe terecht, maar Rijkswaterstaat mag er ook wel meer zorg voor dragen dat er wat minder vaak rode kruizen zijn in situaties waar er volstrekt niets aan de hand is.
Ik zou het achteruit rijdend proberen. Kun je altijd beweren dat je de kruizen niet zag omdat je faalde tijdens het spookrijden.
GEWOON DOKKEN, EIKELS!
Strafrechter is wel heel heftig. De capaciteit aldaar is niet grandioos en kan beter aan belangrijkere zaken besteed worden. Maar je moet ook gewoon niet bij een rood kruis rijden. Zo is het ook.
@wapster | 27-01-15 | 12:55
Geloof je écht dat ze daar staan voor de veiligheid?
ProAsfalt | 27-01-15 | 13:01
Nee, gewoon tijdig gas terug, waarschuwingsknipperlichten aan. Ben je 16 seconde later thuis. Erg sneu voor je.
@De wandelaar | 27-01-15 | 12:59
Overheid doet alleen maar aan autootje pesten.
Niet voor niets mag je op een autosnelweg in Koninkrijk der Nederlanden slechts 80 km/u.
Niet voor niets wordt het wegennet gedegradeerd in plaats van gepromoveerd.
Ik ben kleurenblind.
VanBukkem | 27-01-15 | 12:56
Goh, wat zou een groen kruis betekenen? Of wit, blauw, geel....
Al zie je een paars met gele stippen kruis, als je niet weet wat een afgekruiste rijstrook voor dient zie ik het somber in wat betreft verkeersinzicht.
@mood | 27-01-15 | 12:59
Precies, dat maakt het ook zo ongeloofwaardig.
het zou deze overheid niet zijn,er is weer geld te vangen,een rood kruis met leuke voorzieningen is een betere oplossing,het gaat toch om de veiligheid van de wegwerkers,dan doe je daar toch wat aan.
in andere landen hebben ze daar al wat op uitgevonden.
ze zetten kunststof afzetting op de weg.
Twee dingen: Mooi dat ze (zo te zien) nu moeten wachten tot de weg wordt vrijgegeven...
Rode-kruis-inflatie is er wel met al die laffe spitstroken. Maarja, rood is rood.
Strafrechter? Niet een beetje overdreven? Misschien kan de rechtbank beter prioriteit leggen op echte misdrijven.
Is een verhoging van de boete geen optie? Krijg je meteen een strafblad. Beetje raar en angst aanjagend eigenlijk, dit terwijl ik nooit door een rood kruis rijd. Maar ja, zeg nooit nooit.
Rood kruis.
En als je nou niet van die rijbaan afkunt omdat er geen ruimte is om in te voegen?
Is daar al over nagedacht?
Moet je dan in de ankers en stil gaan staan en gaan bidden dat er niemand anders tegen je opknalt?
Ondertussen weet nog niemand wie Els Borst écht vermoord heeft, of waarom een minderjarig meisje 80 mannen kan prostitueren in een hotel. etc
Is duitsche herder er niet om ons te vertellen hoeveel mensen er hierdoor extra uit Nederlnd zullen emigreren?
@Diotima | 27-01-15 | 12:52
Ik ben zelf geen 'rood kruis weg helft rijder' echter vind ik de PR voor verkeersveiligheid ook enorme kul.
Als je echt iets aan de verkeersveiligheid wilt gaan doen, zijn er vele andere mogelijkheden die werkelijk bijdragen aan veiligheid van (mede) weggebruikers.
Dit is louter symptoombestrijding maar probleem blijft, omdat de politiek het probleem nodig heeft om geld te kunnen vangen.
Daar zit nu ook precies het geen waar ik een groot probleem mee heb in Nederland.
@carramba | 27-01-15 | 12:56
Ik zal het niet weten. Het vaak genoeg dashcambeelden van lui die bewust een rood kruis negeren. Misschien dat die dat soort dingen minder vaak zullen doen.
Ik blijf er wel bij dat het in dit geval een boete meer dan terecht is. Het gaat pas veiliger worden op de weg wanneer rode kruizen niet genegeerd worden.
Zo'n rood kruis is er niet om jou te pesten, maar om een gevaarlijke situatie te signaleren. Ik vraag mij altijd af waar de mensen die dat niet (willen) begrijpen, hun rijbewijs gehaald hebben. Wellicht in een land als Egypte op vakantie...?
Eindelijk. Het zou tijd worden. Ik zou meer voorstander zijn van het gelijkstellen met artikel 5 en de doorrijder meteen z'n roze pasje invorderen.
Betekent dit dat je een strafblad kunt krijgen wegens het negeren van een rood kruis?
Als ik op Nl. wegen rij, valt het mij altijd op hoe massaal veel de regels aan de laars worden gelapt. En bedoel ik niet 105 km/u waar 100 mag, maar +120 km/u waar 100 mag en bumperkleven erbovenop.
.
GOED ZO!
Helemaal terecht! Het rijden over een strook met een rood kruis is hetzelfde als met volle snelheid over de vluchtstrook rijden van een reguliere autobaan met het risico dat er iemand op stilstaat. Levensgevaarlijk en hoort m.i. geclassificeerd te worden als poging tot doodslag.
Ik ben kleurenblind.
Niks lalala geld.
Lalala èens kijken welke van deze domme lullen volgende week weer een rood kruis negeert.
@twisternederland | 27-01-15 | 12:53
Dat begrijp ik wel maar ik geloof de motivatie niet van mevrouw Schultz. Het wordt er niet veiliger van, absolute onzin.
twisternederland | 27-01-15 | 12:53
Er moet eerst een auto inrijden op zo'n ongeluk verderop.
En dan is dat vervolgens de schuld van PvdA, D66-rechters, de islam en EU.
@VonSmallhausen | 27-01-15 | 12:48
Als zegt dat er echt zo vaak ongelukken van komen, dan neem ik het 'flut-argument' terug. Ik had slechts spitsstroken in gedachte.
Niks lalala geld.
Lalala èens kijken welke van deze domme lullen volgende week weer een rood kruis negeert.
Ordinaire kassamiepjes. Gelukkig is er niks urgenters te doen.
@carramba | 27-01-15 | 12:50
Er is een ongeluk verderop gebeurt. Rode kruis is volledig terecht. Daarnaast is negeren van het rode kruis verplaatst naar het strafrecht. Ik denk niet dat snel geld daar een beweegreden voor is geweest.
Het mag niet, doe je het toch kan je een boete krijgen. Ik snap de politie wel! Goede zaak, trouwens is het 230 + 7 euri administratiekosten.
Goed zo aanpakken zij die het rode kruis negeren.
BAM boete!
De wereld is hier te klein als er een wegwerker met zijn leven moet betalen maar och och zo'n rood kruis is er alleen voor anderen.
Goed zo.
Strafrechter? Omslachtig hoor. En 'veiligheid van wegwerkers vergroten', is een flut-argument. Kennelijk hebben ze dat voor de PR verzonden, zodat mensen meer begrip kunnen opbrengen voor wat slechts een terechte boete is.
Doet me beetje denken aan het volgende: als gevolg van aanrijding in voorsorteervak zegt politie door te moeten rijden. Maar flitskast staat op scherp. Wat te doen? Middelvinger(figuurlijk) naar politie en stoppen of toch maar door te rijden en boete riskeren??
Hetzelfde gaat straks op de snelwegen gebeuren: toename files daar niemand nog langs een ongeluk durft te rijden. #losers
Een rood kruis is over het algemeen wel een waarschuwing dat er echt iets aan de hand is. Negeren ervan kan dus echt mensen in gevaar brengen. Niet geheel onterecht dus, deze keer.
Nog wat meer achtergrond:
vid.nl/Nieuws/article/VID.2015.027.06
Lijkt me volkomen terecht dat deze doorrijders beboet worden.
-edit: danke-
The_Challenger | 27-01-15 | 12:50
Dat is inmiddels verjaard. Laten we wel een beetje redelijk blijven.
Bakito | 27-01-15 | 12:47
Geld dat ook voor Marcel van Dam en Guusje Nadorst?
@twisternederland | 27-01-15 | 12:49
Met als reden snel geld te kunnen incasseren.
Was heel simpel te voorkomen geweest.
Gewoon geen rood kruis negeren. Meestal wordt die geplaatst met een reden.
Tweehonderddertig euro, in Duitsland kun je dan 60 euro aftikken.
En terecht, zijn al genoeg ongelukken door gebeurt.
Tja... met 130 kmh op een wegwerker afscheuren is nou ook weer niet de bedoeling. Prima idee dus. Hoop dat de rechter ook kan beslissen om als straf iemand gedurende een periode van 2 uur voor tot 2 uur na het spitsuur aan een vangrail vast te tapen, wellicht komt men er dan achter waarvoor zo'n rood kruis is.
Dat is ook niet zo heel raar he. Als je op een baan rijdt en je ziet dat rode kruisje dan moet je van die fucking baan af. Ik zie vaan programma's over wegwerkzaamheden en je staat versteld hoeveel primaten in het verkeer denken dat de regels niet voor hen gelden.
Volkomen terecht. Levensgevaarlijk.
Er is een groot ongeluk gebeurd, de hele weg is afgesloten, en dan denk je, goh, laat ik toch maar doorrijden. In tegenstelling tot het merendeel van de snelheidscontroles is dit gewoon terecht.
Immer gerade aus
Dat gaat nog een leuke worden.
Nu zal dat bekeurd worden op basis van kenteken, toon tan maar aan dat jij wel/niet degene was welke de auto op dat moment bestuurde.
Kan alleen bij staandehouding. Anders geen Mulder (strafrecht is sowieso geen Mulder).
Prima idee
En automobilisten met een dubbel rijbewijs linea recta terugsturen naar het circuit van Zandvoort.
Nee!-DDR-Land
REAGEER OOK