Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mariniers ingezet tegen boeroepend AFA-tuig

michielderuyter534.jpgOnderkoeling ligt op de loer bij protest filmpremière Michiel de Ruyter. Demonstranten die vanavond een bezoekje plannen aan het Scheepvaartmuseum voor het verpesten van de eerste officiële vertoning, komen voor eigen veiligheid uitgerust in thermokleding en reddingsvest. Dat zou in ieder geval verstandig zijn aangezien ook oud-mariniers zich mengen in het protest om de Nederlandse productie. Zij noemen zich 'zonen van Michiel de Ruyter' en komen de demonstranten kielhalen (betaalmuur). Iedere boeroeper een ijskoud nat pak, al ligt de Koninklijke Marine nog dwars. "De korpsleiding kent er een of twee van en heeft hen benaderd om te zeggen dat wij het niet verstandig vinden om op die manier te reageren op demonstranten. Wij staan er helemaal niet achter. Wij zijn er juist om mensen te beschermen." De haters dreigen, zoals hier alreedsch voorspeld, met een lawaaidemonstratie omdat 'kritiek op het slavernijverleden ontbreekt' in de film over een periode uit de zeventiende eeuw. De usual suspects treden op: beroepsdemonstranten die ook protesteren tegen (pak 'm beet) het racistische karakter van Zwarte Piet en de onderdrukking van Gaza. Treurnis alom dus, vindt ook de voltallige cast.

Reaguursels

Inloggen

Michiel de Ruyter was gewoon een held, maar ja, dat mag niet. Nederlanders mogen geen helden zijn, Nederlanders moeten boeven zijn want dan kun je geld eisen.

deense herder | 29-01-15 | 10:28

Laagopg,dramnegertd | 26-01-15 | 16:07
Die schrijft stukjes op "doorbraak.eu" (.nl was al bezet en te nationalistisch) terwijl hij de andere vuist gebald omhoog houdt. En dat allemaal tegen rascriminisme hè.

Mr Dixit | 27-01-15 | 14:36

Voor een kanon binden en dat afvuren. Dat is pas een toepasselijke straf.

Vrije Nator | 27-01-15 | 10:12

Iemand al van zwemmers gehoord?.....
Zal allemaal wel weer meevallen....

lilluke halve hoan | 27-01-15 | 00:35

@ Bakito | 26-01-15 | 11:48
Ja, dit land is echt bitterrechts... *sarcasme mode uit*
... en nu terug je kooi in!

Nederlanddraaitdoor | 26-01-15 | 22:37

Zucht...

Reykjavik | 26-01-15 | 21:32

In dit land mag vrijelijk gedemonstreerd worden. Laat daarom eerst die anti De Ruyter gekkies rustig demonstreren tegen de film. En laat dan onze Mariniers demonstreren waar die gekkies heen gaan als die demonstreren. In de plomp. En laten die Mariniers de water-gekkies uit de plomp vissen als waren het natte katten.
Het is nu genoeg geweest. Alle gekkies terug naar hun hol. Of aan het werk - als ze een werkgever kunnen vinden die ze wil hebben. Cést ca! Lang leve de Marine!

ljcoster | 26-01-15 | 20:51

Ik schrik van het politiek-correcte gewauwel van Barry Atsma en regisseur Roel Reinee.

Rest In Privacy | 26-01-15 | 20:43

Het logo van de Anti-Fascistische Aktie (AFA), heeft mooie Nazi-kleuren, rood,zwart en wit.

Rood staand voor het socialisme, een zwarte voor het anarchisme.
(Zie wikipedia.)

Genex | 26-01-15 | 20:22

Laat de Jantjes het maar oplossen, net zoals toen op de Dam... Meer van dit!

Jodelahiti | 26-01-15 | 19:39

@Albasalix | 26-01-15 | 11:59
Ook jij hebt een punt!
Maar toch.....

lilluke halve hoan | 26-01-15 | 19:27

@Fuck-a-duck | 26-01-15 | 11:56
En daarbij Nulli Cedo!
HOP! ende PLONS!

lilluke halve hoan | 26-01-15 | 19:26

@Prof. D.A.H. Vintik | 26-01-15 | 11:51
Ja, en die zwarten werden verkocht aan de blanken door?....
Juistem! Andere Zwarten!.... en daar hoor je nada over...

lilluke halve hoan | 26-01-15 | 19:21

@Kobus Kloothamer | 26-01-15 | 12:03
ik vermoed bij Kobus ook wat groene erfenis.....
Ga je zwemmen knul of moet de sergeant je even helpen ?
Dat heet dan vriendelijk te water laten....

lilluke halve hoan | 26-01-15 | 19:18

Gebrek aan kennis bij de linksgekkies.

Rimpeldoos | 26-01-15 | 18:52

Sinds 2010 ben ik er al voorstander van om De Zilvervloot tot nieuw volkslied te benoemen. Leuk dat Wilhelmus, maar ik zing liever over winst op de Spanjolen. Piet Hein, Piet Hein, Piet Hein zijn naam is klein, zijn daden benne groot...

Tsjernodebiel | 26-01-15 | 18:41

"Hand aan de mast" deed het ook leuk in die tijd.

Butt-head | 26-01-15 | 18:41

Ik geef het nog 10 jaar dan is het hoofdstuk Jodenvervolging in WOII zo met propaganda en vooral een bepaald geloof te gemoed te komen veranderd dat het of totaal geschrapt is dat het nooit bestaan heeft of omgedoopt dat alle Joden eigenlijk de boosdoeners waren. Nu al dat menig geschiedenis leraar zijn gezondheid niet op het spel wil zetten om hier onderricht in te geven.

Rotterdammert1965 | 26-01-15 | 18:39

Bind ze voorop het kanon.
Kielhalen en radbraken.
Kokende pek met veren voor deze '' weg met Nederland '' malloten.

Real Dutch Meat | 26-01-15 | 18:30

Toch erg dat al die jaren van bezuinigingen het totale onderwijs gesloopt hebben en dan vooral de geschiedenis. Onvoorstelbaar hoe de geschiedenis is geworden tot niet meer als propaganda met verdraaien van feiten waar nu zelfs hele generaties een totaal fout beeld hebben over de Nederlandse slavernij, blanke slaven, Israel en ga zo maar door. Het kwaad is geschied en alle feiten welke onomstotelijk zijn totaal versnippert. Hoe een land zijn cultuur en identiteit kwijtraakt geeft tranen in de ogen.

Rotterdammert1965 | 26-01-15 | 18:26

Die demonstranten zijn jaloers, dat ze niet de discipline op kunnen brengen om een baan te zoeken. Belastingcenten verbranden. Eigen is de belastingbetaler zijn de slaaf van de lieden van de AFA en consorten. Ga eens werken.

Rest In Privacy | 26-01-15 | 18:19

Niet normaal dat ze alles waar je als Hollander trots op mag zijn, kapot wordt gemaakt.Ben blij en trots dat de mariniers een tegen antwoord gaan proberen te geven.
Want de emmer loopt bij iedereen over... Eerst zwarte-piet gezeik en nu dit weer ,als je niet eens meer je eigen geschiedenis mag vertellen... Dit verhaal horen ze uitgebreid op school te vertellen, dit is namelijk waarschijnlijk de grootste held van Nederland ooit.
En daar komt bij je hoeft hier niet te wonen als je je om alles zo druk maakt!
Adios

oeross | 26-01-15 | 18:17

Van mij mogen de Mariniers de betogers flink hard meppen. Dat zal door omstanders met gejuich begroet worden.

Rest In Privacy | 26-01-15 | 17:32

Trots op onze Mariniers. En hoop voor de demonstranten dat ze weten hoe zwaar het wel is om marinier te worden. Mannen van staal die emoties kunnen afsluiten. Succes.........

jankaasvanoranje | 26-01-15 | 16:33

Beuk dat fasctische tuig maar eens keihard de plomp in. Laat die godvergeten socialitische niksnutten maar eens watertrappelen voor hun uitkering. Mijn zegen hebben ze.

Repolsnoteb | 26-01-15 | 16:12

Mr Dixit | 26-01-15 | 14:08
-
Wie is Harry...?

Laagopg,dramnegertd | 26-01-15 | 16:07

Dat Barry Astma en Roel Reiné, in het filmpje hierboven, de PVV en Wilders erbij halen, gaat er bij mij niet in. Quote Hans Teeuwen: 'als je er geen verstand van hebt, benoem het dan niet, anders kom je nogal dom over.' ... Het zouden natuurlijk ook, ('anonieme' linkse eng-nekken) gütmenschen kunnen zijn , met een dikke portemonnee die stiekem een heeeele grote keukentafel hebben gekocht. Of benoem ik hier nu weer een, contradictio in terminis..., je weet het maar nooit. Voor wat betreft de oud-mariniers, die kunnen beter uitkijken, we zijn hier nl. wél in Nederland hè! Als Opstelten wakker schrikt, liggen de voorgedrukte aangiftes al in de daarvoor bestemde vakken!

Laagopg,dramnegertd | 26-01-15 | 15:50

Slavernij was toen en is nog steeds de enige manier om sommige aan het werk te krijgen.

varkensboer | 26-01-15 | 15:43

AF ! AFA.
.
De zee geeft de zee neemt.

Bar&Boos | 26-01-15 | 15:05

De Michiel de Rover activisten moeten hun geschiedeniskennis danig opfrissen. Michiel de Ruyter bevrijdde juist slaven (Nederlandse dat dan weer wel, dan is waarschijnlijk voor hen minder erg) uit de handen van mohammedaanse piraten en despootjes in Noord-Afrika!

batvoca2 | 26-01-15 | 15:04

Dat hele slavernijgebeuren is overrated. Waar komt het fabeltje vandaan dat Europeanen complete dorpen hebben geroofd voor slaven? Die negers waren in Afrika ook al slaven. Ze zijn verkocht aan Europese handelaars en vervolgens weer doorverkocht aan plantagehouders en andere mensen die slaven nodig hadden.

Die tussenhandel was gewoon big business. Niet iedereen kon met een boot naar Afrika of Azië varen. Daarom zie je dat alleen West-Europese landen zich met deze handel bezighielden. Zij hadden de schepen en ervaring om het te kunnen doen.

Trekvogel12 | 26-01-15 | 14:53

Je mag inmiddels dus al niet meer vreedzaam demonstreren in dit engrechtse land. Brrrrr.
Bakito | 26-01-15 | 11:48
'Vreedzaam demonstreren' zoals we dit van links kennen komt meestal neer op het onmogelijk maken en storen van andermans rechten middels intimidatie en geweldpleging.
Een vreedzame pro-Israël demonstratie is daarom reeds onmogelijk. In Duitsland worden vreedzame demonstraties afgezegd vanwege de dreiging van links geweld. De zogenaamde anti fascisten zijn behoorlijk fascistisch als het om ongewenste meningen gaat.

Ron_Paul | 26-01-15 | 14:16

Quinsi Gario schijnt ook te komen demonstreren. Ik zou de mariniers willen vragen dat, mochten ze hem in het Ij willen flikkeren, hem niet te laten verzuipen anders hebben we niks meer eind November om voor lul te zetten.

gratias | 26-01-15 | 14:13

Maar die Atsma lult ook:
"je moet de vrijheid van anderen respecteren als je zelf je vrijheid wil behouden en dat zou de PVV ook eens moeten lezen..."
islam wordt een ieder door de strot geduwd; het dagelijks leven is vergeven van de islam-krankzinnigheid.
Dus Atsma, wat heb je liever; de vrijheid om te kiezen in wélke moskee je op je knieën moet gaan liggen, of de vrijheid om dat in het geheel niet hoeven doen?!

Twerb | 26-01-15 | 14:11

Op de site van de meneer van "doorbraak.eu" heb ik reactie geplaats, maar omdat die wel niet door de moderatie zal komen en ik de goegemeente hier mijn commentaar niet wil onthouden plak ik 'm hieronder

Beste Harry,
Als je dingen schrijft, verdiep je dan in het onderwerp, want:
1. Het verhaal dat De Ruyter een ander woord voor "kaper" zou zijn is een mening van slechts één historicus/archiefmedewerker, die bovendien zélf het bijvoegsel "wellicht" gebruikt. Bron: www.zeeuwsarchief.nl/media/uploads/nie... tweede pagina, rechts bovenaan.
2. Als je het dan toch hebt over bijnamen, waarom dan niet de naam "Trouwhand" genoemd? Zelfde document.
3. De Ruyter heeft altijd in dienst van de staat gewerkt, nooit voor de VOC of de WIC, de organisaties die juist wél in slavenhandel deden. In een veelheid van bronnen staat zelfs opgetekend dat De Ruyter bekend stond om het vrijkopen van slaven.
4. Je doet het voorkomen alsof De Ruyter een bandiet, een misdadiger is. Als ik jouw logica gebruik bestaat de volledige hedendaagse Belastingdienst uit misdadigers, aangezien de status van De Ruyter in die tijd hetzelfde was. We hebben het over gebeurtenissen van ruim 300 jaar geleden, dus als je, zoals jij duidelijk laat blijken, geen flauw idee hebt van wetgeving en mores van die tijd kun je onmogelijk een oordeel geven.
5. Mocht je oprechte interesse hebben in hoe het allemaal echt zit, raadpleeg dan eens het werken van Luc Panhuysen of Ronald Prud’homme van Reine, specialisten in alles wat met de Nederlandse zeevarende historie te maken heeft. Boeken vind je onderaan dit artikel: www.nd.nl/artikelen/2007/maart/23/een-...
Nogmaals, je doet je voor als een man van principes, verzamelt wat loze woorden in een artikel en denkt dat je er goed aan doet om te laten zien hoezeer je begaan bent met mensen die in jouw ogen achtergesteld zijn, maar je maakt je met het bovenstaande artikel onsterfelijk belachelijk.
Groet,
MD

Mr Dixit | 26-01-15 | 14:08

Het is toch verdomme een grove schande dat we een nationale held als Michiel de Ruyter laten spelen door die dikke PSV'er van de Jumbo.

James Gandolfini | 26-01-15 | 13:57

S.v.p. oud-collega's van de Marine:Niet in het water met dit tuig, ik hou zo van vissen, zij moeten ook verder kunnen leven....

gamlakuk | 26-01-15 | 13:53

Wat een ontzettende sukkel is dat. We zijn niet rijk geworden van slavernij, je bent een acteur, . Mijn familie heeft honger geleden in die dagen. De jouwe klaarblijkelijk niet. Je lijkt me ook het persoontje die zich went naar de rest van de wereld hoe fout hunnie zijn. Terwijl je eigen bloed de zakken heeft gevuld. Tief op.kk.zak . Maar als acteur kan je altijd een andere rol aannemen toch? Sterph! Sterph! Vuile leugenaar. Opdat de waarheid mag zegevieren, ook tegen mij.

Smarties | 26-01-15 | 13:52

Zouden de demonstranten ervoor betaald worden?
In het buitenland gebeurt dit wel. Beroeps-demonstranten worden het dan.

onnosel | 26-01-15 | 13:49

in perspectief....... hoeveel Duitse antifascisten ergeren zich aan de Duitse verering van Erwin Rommel?, want eerlijk is eerlijk, hij werkte toch in Nazi-dienst.

speedyy | 26-01-15 | 13:47

Het is maar een film zou mijn moeder zeggen...

Mark van Leeuwen | 26-01-15 | 13:45

Hoe blij wordt je als producent, wanneer je een film uitbrengt en er blijkt een klein groepje geitenwollen sokken figuren stampij over te maken. Je dankt alles en iedereen op je knieën voor zoveel gratis reclame.

IJzer Oxide | 26-01-15 | 13:44

Deze mensen moeten gewoon kunnen demonstreren. Dat is hun mening en we hebben hier vrijheid van meningsuiting.

mariniers moeten ze vervolgens gewoon in het IJ kunnen kieperen. Dat is hun mening en ook zij hebben vrijheid van meningsuiting.

En als er dan eentje verzuipt? Tja, shit happens.

jan-lul-de-behanger | 26-01-15 | 13:43

Heel goed, flikker ze allemaal in de plomp. Die jankers moeten al lang eens een lesje leren. Vanaf nu bij elke linkse haatdemo, graag mariniers en andere stoere knapen die dat walgelijke AFA-tuig onderdompelt. Komen ze hopelijk ooit eens bij hun positieven.

lekker wijf | 26-01-15 | 13:42

Kan de heer Q.Gario niet terugvinden op de gastenlijst.

prince Polly | 26-01-15 | 13:42

Ach, ze demonstreren maar. Hoewel ik als regel is nooit naar Nederlandse films gaat, aangezien het van belachelijk niveau is, ga ik deze regel maar eens overtreden. Ik ga gewoon naar die film om te zorgen dat het een succes wordt. Ik denk dat dit de enige manier is om die beroepsgeschiedsvervalsers te laten zien dat wij schijt aan ze hebben en terecht trots zijn op ons land.

loser | 26-01-15 | 13:35

@ LangeTijdGeleden | 26-01-15 | 12:59
Zou iemand eens een film over moeten maken.

TheseDays00 | 26-01-15 | 13:33

Deus Absurdia | 26-01-15 | 13:21

appels met peren vergelijken.

Chrezusjistus | 26-01-15 | 13:32

Voor het overige. Ik vind het altijd fascinerend hoe bepaald volk een harde krijgt bij het aanhoren van onze heldendaden uit de 17e eeuw terwijl we toen het meeste leken, qua gedrag en mentaliteit, op de door hen nu zo vervloeide Moslims met hun achterlijke cultuur.

Deus Absurdia | 26-01-15 | 13:21

Leuk of niet ze hebben het recht om te demonstreren. Maar als die ouwe ijzervreters ze toch de gracht in donderen zal ik er niet rouwig om zijn.

Chrezusjistus | 26-01-15 | 13:19

Volgens mij waren de soldaten die aan land gingen in Chatham, later mariniers genoemd, toch echt een idee van Witte de With. De Ruirter was weliswaar hoogste in rang maar was slechts zijdelings bij de hele actie betrokken omdat hij ziek was.

Deus Absurdia | 26-01-15 | 13:18

Waarom zo moeilijk? Gewoon verzuipen dat linkse tyfus volk....

kinderhoofdje | 26-01-15 | 13:18

Michiel de Ruyter. Schitterend! Mooi schepen, stoere mannen, vrouwen met fantastisch uitgesneden jurken én vooral - uiteraard - zeer winstgevende handelingen (VOC) en handelswaar. Wat een tijd !! Heerlijke film lijkt me dit.

Bernard Couperus | 26-01-15 | 13:16

Wat betaalmuur? Die muur is makkelijk omver te beuken.

Koninklijke Marine vraagt oud-mariniers demonstranten niet in het water te gooien
Door Leonie Groen - 25-1-2015, 18:33 (Update 26-1-2015, 12:21)

Michiel de Ruyter stichtte het Korps Mariniers dat onder de Koninklijke Marine valt.
DEN HELDER - De oud-mariniers posten op Facebook berichtjes waaruit je kunt opmaken dat zij de leden van de actiegroep Michiel de Rover te water willen gooien.

Demonstranten tegen film 'Michiel de Ruyter: 'Hij is een zeeschurk'
Dit zal maandagavond 26 januari moeten gebeuren, als de actiegroep komt demonstreren tijdens de première van de spektakelfilm Michiel de Ruyter in het Scheepvaartmuseum.

De twee groepen staan lijnrecht tegenover elkaar. Voor mariniers is De Ruyter een held. Hij stichtte het Korps Mariniers dat onder de Koninklijke Marine valt. De Koninklijke Marine is tevens partner in de film. Volgens de demonstranten is Michiel de Ruyter 'een zeeschurk uit de Gouden Eeuw en de beschermheer van de slavenhandel'.

De korpsleiding van de Koninklijke Marine heeft contact gezocht met de boze oud-mariniers die zich 'zonen van Michiel de Ruyter' noemen. Karen Loos-Gelijns, hoofd communicatie bij de Koninklijke Marine: ,,De korpsleiding kent er een of twee van en heeft hen benaderd om te zeggen dat wij het niet verstandig vinden om op die manier te reageren op demonstranten. Wij staan er helemaal niet achter. Wij zijn er juist om mensen te beschermen.” Loos wil heel duidelijk gezegd hebben dat de marine als taak heeft de Grondwet te beschermen. En in die Grondwet is het recht op demonstreren opgenomen.

De woordvoerder zegt de uitlatingen van enkele 'niet actief dienende' mariniers te betreuren. ,,Je hebt altijd individuen die een andere mening hebben. Zij staan niet symbool voor het hele korps. Verre van dat. Laat hun uitspraken niet een negatieve uitstraling hebben op de Koninklijke Marine.” Mochten de oud-mariniers hun voornemen uitvoeren en demonstranten te water gooien, dan zal de Koninklijke Marine de actievoerders niet beschermen en verder ook niets ondernemen. ,,Het handhaven van de openbare orde is een taak van de politie”, zegt Loos.

Voorzitter Gerard Stoute van het Contact Oud en actief dienend Mariniers (COM) Noord-Holland, gelooft niet dat er vanavond problemen gaan komen. ,,Hoewel oud-mariniers nu gewoon burgers zijn en er niemand is die hen dingen kan opdragen, zijn het nog altijd profs. Wij mariniers denken eerst tien keer na voor we iets doen. En trouwens, niemand wil zijn eigen feestje naar de Filistijnen helpen.”

De actievoerders waren ook al actief tijdens het Michiel de Ruyterjaar in 2007. De Leidse actievoerder Harry Westerink schrijft op de website doorbraak.eu dat het protest is gericht tegen de koloniale en nationalistische inhoud van de film. Oud-marinier Ron van Tol uit Waterland voegde gistermiddag nog aan een eerder berichtje toe: 'het wordt waarschijnlijk per ongeluk een nat pak'.

nieuwsflits | 26-01-15 | 13:12

Bakito | 26-01-15
jawel hoor. ik lach de van de demonstranten gewoon uit. dom volk wat alleen maar aan geschiedenisvervalsing kan doen. whahahahah

wth was dat | 26-01-15 | 13:12

De tijden van de rennende mariniers over de zwarte brug in Rotterdam, de veegactie op De Dam in Amsterdam, iedere generatie mariniers heeft zijn heldendaden, "zo wijd de wereld strekt" maar eigen kust eerst.

hovawart | 26-01-15 | 13:11

Semper Maris, Semper Penis.

Toine Tussenbeen | 26-01-15 | 13:07

Het is een heel goed initiatief van die oud-mariniers om die bruinhemden van AFA te pakken te nemen.
Om politiek-correcte redenen mag de korpsleiding vande Koninlijke Marine natuurlijk niet zeggen dat ze het ermee eens zijn, (Want vrijheid vam meningsuiting in Nederland, dat hebben we immers al lang niet meer), maar binnenskamers hebben ze waarschijnlijk de grootste lol over dit voornemen. Ik wens de dames en heren protesteerders van AFA veel natte pakken en wat mij betreft mogen ze verzuipen.
AFA werkt net zoals de bruinhemden van Hitler in de 2e wereldoorlog: Het zijn de troebele hulpjes van 'beschaafd' Links Nederland : Links (Groenlinks, Pvda etcetera) roept officieel iets en AFA komt je in elkaar slaan als je het er niet mee eens bent.
Net zo werkt tegenwoordig de Islam in Europa. Brave moskeegangers roepen dat de Islam vrede wil en is en dat we vooral geen cartoons mogen publiceren van de pedo-profeet. Ben je het er niet mee eens, dan word je 'kaltgestellt' door een stelletje ondernemende jihadisten, waarna achteraf de hele moskeeraad in koor roept dat het natuurlijk niks met de Islam te maken heeft.

vivaldi | 26-01-15 | 13:06

Niet dat slavernij nou zo leuk was, maar zonder die slavernij zaten die boeroepers zich nu in Afrika druk te maken over boko haram. Alleen houden die nog minderveel van demonstranten dan onze mariniers

meneerjan | 26-01-15 | 13:03

Gewoon een demo hoe het kielhalen in die tijd ging.
Dat is ludiek en educatief, we hopen op een grote schare vrijwilligers.

Eppo | 26-01-15 | 13:01

Extreemlinks heeft duidelijk weer een kapstok gevonden om haar neiging tot het stoken van onrust aan op te hangen. In de jaren '70 en '80 waren het kapitalisme, kernwapens, woningnood en werkloosheid, maar ander invloed van de ver doorgevoerde verzorgingsstaat zijn die idealen achterhaald. Dus dan moet je je maar ergens anders druk over gaan maken. Maar over wat? Hoe droevig is het dan met je gesteld als je Gaza-terroristen gaat verdedigen, of je druk gaat maken over iets wat al 200 jaar achter je ligt? Dan ben je je niet meer druk aan het maken over idealen, dan ben je de schaamte voorbij en beken je dat je persé ergens over moet janken, maar dat het je eigenlijk geen ruk kan schelen waarover. Of dat je überhaupt de moeite neemt om je te verdiepen in het onderwerp.

Mr Dixit | 26-01-15 | 13:00

De nieuwe film Fury is ook niet echt helemaal op waarheid gebaseerd maar ik heb nog geen Nazi daarover horen klagen.

Humpf | 26-01-15 | 13:00

AFA was toch terroristische groeperingen met onwijs veel geweld, leugens en propaganda op hun naam?

LangeTijdGeleden | 26-01-15 | 12:59

De kaartjes voor deze film lagen hier al als cadeau onder de kerstboom die volgend jaar waarschijnlijk op het protest lijstje van AFA en aanverwante gekkies zal staan.Dus vrijdag of zaterdagavond heerlijk genieten van hoe Hollandse helden dit land omhoog vochten tot wat het tot een jaar of 40 geleden was.

deraderendraaien | 26-01-15 | 12:58

Ik pak alvast popcorn en bier. Maar natuurlijk nooit niet voor die dikke Jumbo-proleet met een Roy Donders fetish. En al helemaal niet voor Nederlands slechste direct-to-video regisseur.

mindless | 26-01-15 | 12:57

Ik wordt een beetje moe van dat compleet nutteloze welvaartsschroot van AFA.
Verwende pubers die nog nooit wat gepresteerd hebben en vanwege hun vergaande nutteloosheid ook nooit wat zullen gaan presteren.
Verwende pubers die tegen de schenen van de gemeenschap trappen van wie ze volledig afhankelijk zijn voor hun uitkering,vreten en onderdak.
-
Misschien tijd kun uitkeringen op zijn minst zwaar te korten. Laat ze maar eens werken voor hun geld, ik heb ernstig bezwaar dat dit sociale schroot van mijn belastinggeld een uitkering krijgt.

Moi2 | 26-01-15 | 12:55

Albasalix | 26-01-15 | 11:59
Afa en anti-racisme boeroepers die geen geweld gebruiken? Onder welke steen heb jij gelegen? Dit land is het zat c'est ca. Plus wat Piet Karbiet zegt.

Mr Dixit | 26-01-15 | 12:54

Er is tegenwoordig slimme apparatuur waarmee je zo'n demo mee kunt saboteren. Met antigeluid bijvoorbeeld. Record een paar gezonde Hollandse koeien, versterk het geluid en plaats een paar lasers op het dak van het Scheepvaartsmuseum. Resultaat gegarandeerd!

Hirsch Ballast | 26-01-15 | 12:53

In augustus 1970 veegden onze mariniers de Dam in Amsterdam schoon.
.

content.oudamsterdammer.nl...
.
In januari vegen onze mariniers de omgeving van het Scheepvaartmuseum schoon.

Nederland is met recht trots op zijn mariniers. En op Michiel de Ruyter.

Trek je zwemvesten aan, gario en je slaafse volgers!

ljcoster | 26-01-15 | 12:53

Ik weet nog niet of de film kut is. Maar ik weet nu al dat iedereen die tegen de film is Nederland verloochent.

We mogen trots zijn op De Ruyter en wat hij bereikt heeft voor de geschiedenis van ons land.

Hij komt uit de tijd dat meningsverschillen nog werden beslist in een duel. Hij had wel raad geweten met lieden die uit naam van hun geloof de samenleving proberen te ondermijnen

JohnnyLion | 26-01-15 | 12:53

Ik wist niet dat een bioscoopfilm een verplicht onderdeel was van het curriculum voor geschiedenis en de daarbij behorende policorindoctrinatie.
Als je gaat protesteren tegen amusement/fictie omdat het historisch volgens jou niet juist is heb je echt geen leven.

knutsel | 26-01-15 | 12:52

Zo ver zijn we dus.
Makers van een commerciële film, gemaakt om mensen te vermaken, dienen aan een clubje tuig met terugwerkende kracht verantwoording af te leggen voor wat ze wél en wat ze niet in het filmscript hebben opgenomen.
"Wij vinden dat u aan iets wat wij toevallig belangrijk vinden méér aandacht had moeten geven, en dan ook nog eens in de vorm die wij voorstaan. U heeft dat niet gedaan, dus gaan wij zieken."
Nou, dat wordt nog wat. Maak je borst maar nat, romanschrijvers, want vandaag of morgen worden jullie verplicht om hele door tuig gedicteerde hoofdstukken toe te voegen aan jullie creatieve uitingen. En, producenten van musicals, kijk er niet van op als er plots geëist wordt dat er hier en daar een extra strijdlied moet worden ingevoegd.

Schoorsteenveger | 26-01-15 | 12:50

Bakito | 26-01-15 | 11:48
Englinksch en anti-discriminisme gekkies staan niet bekend om hun vreedzame demonstraties.

Mr Dixit | 26-01-15 | 12:50

In augustus 1970 veegden onze mariniers de Dam in Amsterdam schoon.

content.oudamsterdammer.nl/pdf/DeOudAm...

In januari vegen onze mariniers de omgeving van het Scheepvaartmuseum schoon.

Nederland is met recht trots op zijn mariniers.

ljcoster | 26-01-15 | 12:49

Ik heb bij de vloot gezeten maar sta pal achter mijn mariniers

habo666 | 26-01-15 | 12:48

WIKIPEDIA:
De Anti Fascistische Aktie (AFA) is een Nederlands en Vlaams netwerk van lokale extreemlinkse groepen en personen. De AFA werd in 1992 vanuit de kraakbeweging opgericht, volgens de AFA naar aanleiding van de groei die georganiseerd extreemrechts doormaakte. Welk georganiseerd extreem rechts? Zodra de NVU ergens een optochtje heeft dan komt de ME vol uitgerukt. Niet omdat de NVU voor problemen zorgt maar omdat AFA weer moet rellen.

bimborella | 26-01-15 | 12:46

Het is duidelijk: alles wat Nederlands is moet vernietigd worden. Verder ontelbaar veel +jes voor Russels Teapot.

BlowingBubbles | 26-01-15 | 12:45

ik geloof niet dat in de grondwet het recht op -droog- demonstreren vastgelegd is.

141535979 | 26-01-15 | 12:45

Moeten de gario adepten, de minkukels, vooral doen.
Het Keurkorps der Nederlandse Marine uitdagen, de mariniers beledigen, in datgene wat voor hen en voor Nederland van grote waarde is.
Trek het zwemvest maar vast aan gario, en beveel dit ook bij de "volgers"aan.
een frisse plons brengt misschien nog enig besef terug, dat je wel de gemiddelde Nederlander kunt pesten en treiteren, maar dat dit niet op gaat voor het Keurkorps der Nederlanden, de mariniers.

puck&bully | 26-01-15 | 12:44

De ogen in de media zijn altijd gericht op zogenaamd extreem rechts waarvan we over het algemeen zo weinig van horen in tegenstelling tot extreem links die overal met hun agressieve langharige werkschuwe tuig bij betrokken zijn als 't op demonstraties aankomt die zogenaamd voor mensenrechten opkomen.... Wat was de volledige naam van de NSB ook alweer?

matrixbluepill | 26-01-15 | 12:44

Cultureel Marxisme maakt meer kapot dan je lief is.....

De Libertariër | 26-01-15 | 12:42

@Russells Teapot | 26-01-15 | 12:31
Het zou goed zijn om dat allemaal te filmen. Kunnen we meteen zien wie de agressievelingen zijn plus je hebt er een leuke bioscoopfilm bij ;)

Maria.1 | 26-01-15 | 12:41

Zo lucratief was de slavenhandel helemaal niet (zie www.historien.nl/geschiedenis-van-de-n...).
Dus dat NL er rijk van geworden is, is onzin. NL is rijk geworden van de overige 99%.

Als je ziet wat er sindsdien aan geld naar bijvoorbeeld Suriname en Curacao is gegaan, dan is in mijn ogen een eventuele "schuld" al lang en breed afbetaald.

J. Jarig | 26-01-15 | 12:41

De demonstranten tegen deze film hebben het benauwde denkvermogen van mensen die beledigd zijn door cartoons.

IQmin100 | 26-01-15 | 12:40

Komen de Mariniers in burgerkleding?

Rien7847 | 26-01-15 | 12:40

In de tijd van Michiel de Ruyter was Nederland een republiek. Er was geen scheiding van kerk en staat, de gereformeerde kerk was de staatskerk. Katholieken waren hun kerkgebouwen kwijt en mochten geen diensten houden in het openbaar maar alleen in schuilkerken. Joden mochten wel een synagoge bouwen in Amsterdam.
.
Bij de Vrede van Breda willen de Engelsen New York teruggeven aan de Nederlanders maar hebben die dat geweigerd en wilden ze liever Suriname houden. Die afspraak ging in Nederland in op 31 juli 1667, maar tegelijk was afgesproken dat die op 28 april 1668 zou ingaan in Suriname en New York. Dus veroveren de Engelsen Suriname weer terug. En gaat Abraham Crijnssen in februari 1668 voor een tweede keer naar Suriname om het terug te veroveren, wat hem op de nipper op 24 april 1668 lukt, net vier dagen op tijd anders was het een verdragsschending geweest.
.
Bij de gemeente kon je toen een hypothecaire lening krijgen, en de gemeente mocht ook rechtspraak doen in kleinere zaken. Als je naar een andere gemeente verhuisde moest je een borgbrief hebben dat de vorige gemeente je zou onderhouden als het misgaat.
.
Nederland was toen wereldmacht, we hadden 2000 zeeschepen en waren daarmee de grootste zeemacht. De Spaanse Armada met 470 schepen moest ons kapotklein maken maar was de grootste faal in de geschiedenis van de Spanjaarden. De schepen waaiden gewoon weer het kanaal uit door de wind. Maar de Engelsen en Fransen werden toen gewoon stikjaloers op ons en kwamen ons tegelijk aanvallen. Michiel de Ruyter heeft ons toen gered, door de Britse vloot in 1672 zo erg te beschadigen dat die niet gevaarlijk meer was. En de Fransen stonden al voor Utrecht, de Waterlinie stond al onder water, de Fransen gingen toen eerst uitrusten. Hadden ze dat niet gedaan, dan was Nederland koppie onder gegaan. Maar daardoor kon prins Willem III Bonn bezetten en deed iedereen het toen in z'n broek en dropen de Fransen weer af terug naar huis en bleef Nederland Nederland. Anders leuterden we nu allemaal Frans en was Nederland twee pagina's in het geschiedenisboek. Dankzij de Ruyter dus. En Willem III ging een stapje verder, hij trok naar ENgeland, flikkerde z'n schoonvader van de troon en werd zelf koning van Engeland. Kijk, dat zijn pas de echte Nederlanders! Nu moeten we het doen met politici die Nederland cadeau weggeven aan de Zeuro-landen.
.
Dus laat al die boeroepers maar stil blijven, je moet sommige dingen in hun eigen tijd laten. Meer dan de helft van de Nederlandse bevolking is nakomeling van minderjarige meisjes uit de 19e eeuw. Immers, iedereen ging toen vroeg dood, 40 jaar was al bijzonder. Dus trouwen op je 13e, kind op je 15e, oma op je 30e. Dat ga je nu achteraf toch ook niet aanpakken toch? Net als de slavernij, was echt een dieptriest gedrag, moeten we niet verloochenen, maar vandaag zijn we niet meer zo toch. In 1350 gingen zoveel mensen in een keer dood door de Pest, dat we vandaag de dag nog steeds "krijg de pest" zeggen of "ik heb er de pest in". Ja ja, onze geschiedenis ligt op onze tong.

Ik reaguur al 5 jaar | 26-01-15 | 12:39

De Ruyter heeft nooit slaven vervoerd.
Wel Nederlanders die tot slaaf waren gemaakt in Noord Afrika vrijgekocht.

bleekkijker | 26-01-15 | 12:38

-weggejorist-

Cosmic Traveller | 26-01-15 | 12:37

-weggejorist-

Nefret | 26-01-15 | 12:35

@ Bakito | 26-01-15 | 11:48
Tegen dit vreedzaam demonsteren zijn is ook een mening ook al is het niet de jouwe.

TheseDays00 | 26-01-15 | 12:35

@ Bakito | 26-01-15 | 11:48
Je mag geeneens een film maken in dit englinkse land. Wat mag je hier wel? Niks, zonder een stel boeroepers over je heen te krijgen die alles willen verbieden.

TheseDays00 | 26-01-15 | 12:34

Ik ben blij met een film waarin een van Onze Zeehelden verheerlijkt wordt. Het is een fukking film. En daar willen we geen nuance. Slavernij is kudt, jahaa, weten we!!!1!

Driewerf Hoezee | 26-01-15 | 12:34

Gezien het aggressieve, gewelddadige gedrag van elke extreemlinkse demonstratie ooit ever zullen deze mensen weinig recht van spreken hebben als ze in de gracht gepleurd worden. Probeer eens een vreedzame rechtse demonstatie tegen islamisering te organiseren, dan is dit vuilnis het eerste dat met geweld jouw recht op demonstratie zal proberen te onderdrukken.

Helaas zullen ze zich daar weinig van aantrekken. Linksmensen ademen hypocrisie zoals andere mensen zuurstof ademen.

Dit is het type mensen dat met straatstenen naar de politie smijt en dan in de slachtofferrol kruipt en huilt over "politiegeweld" als ze een dreun terug krijgen.

Buitengewoon minderwaardig maatschappelijk afval, en zo dienen ze dan ook behandeld te worden. Met name die antisemitische klont teenschimmel van een Abulkasim Al-Jaberi mag wat mij betreft zwemles krijgen.

Russells Teapot | 26-01-15 | 12:31

Ik vind dat die tegenstanders het publiek schromelijk onderschatten. Alsof niemand die die film gezien heeft het woord slavernij nog kent.
Ik kan zelf wel duiden en afwegingen maken.

Lewis | 26-01-15 | 12:30

Simon_GS
Maakt niets uit, als er wel een aantal scenes over slavernij
waren meegenomen , dan hadden ze er ook gestaan.
Als iemand overal tegen is moet je eigenlijk de vragen
anders voorleggen.
"De mariniers hebben besloten de de policolor-protestanten
geen haar te krenken"
Eeuuhhh....

celtic2b | 26-01-15 | 12:26

Bange "kunninkleke meriene"

meneer Q | 26-01-15 | 12:25

@AFA. Ga werken en koop een bus deo. Win-win.

_Fly66_ | 26-01-15 | 12:24

Kritiek op slavernij? Ik zou zeggen: veel kudo's met terugwerkende kracht voor onze oude zeeheld en de VOC.
Want ze kregen toch maar negerts aan het werk. Ga d'r maar aanstaan!

Hunebedbouwer | 26-01-15 | 12:24

Bakito | 26-01-15 | 11:48
Dat zagen we bij de Pro Patria demonstratie al.....

anti-fatwa | 26-01-15 | 12:23

Moeten die mensen niet werken ofzo?
Ohnee, dat zou capitulatie aan het kapitalisme betekenen. Liever blijven ze thuis wachten op een gratis uitkering die bij elkaar gewerkt wordt door anderen.

panadol | 26-01-15 | 12:21

Altijd goed voor de bezoekersaantallen zo'n relletje. Het filmpje hierboven belooft veel. Ik ben wel benieuwd naar die film en raad de actievoerders aan eerst de film te zien voordat je je mening ventileert.

Simon_GS | 26-01-15 | 12:20

Afa is toch een extreemlinks antisemitisch clubje?

Jezus_Boeddha | 26-01-15 | 12:13

Ja! Dat zijn die figuren die net als Van Aartsen vinden dat er geen grenzen zijn overschreden toen moslimtuig met hakenkruizen door Den Haag trokken.

RegseHippie | 26-01-15 | 12:19

Aangezien iedereen hier mag protesteren tegen alles wat hij
of zij wil , kunnen ze gewoon hun gang gaan.
Alleen jammer dat het niemand lukt om ze totaal te negeren,
ook mij niet want in reageer ook.
Dat is dus hun kracht ..... AANDACHT genereren !

celtic2b | 26-01-15 | 12:19

1 musical is genoeg... mhaha!

Opinion1970 | 26-01-15 | 12:17

Policor moet onze gedachte zijn en zo niet dan dwingen we dat af met geweld. Zo typisch socialisme!!

zeefert | 26-01-15 | 12:17

Ga daar maar een leuke musical van MAKEN bedoel ik...

Opinion1970 | 26-01-15 | 12:16

Ga daar maar een leuke musical van MAKEN bedoel ik...

Opinion1970 | 26-01-15 | 12:16

Ik sta achter de demonstranten, kunnen we ze van twee kanten aanvallen :-)

Peshmelba | 26-01-15 | 12:16

Slavernij is niet het onderwerp van die film. Daar hebben we de Negerhut van Oom Tom voor. Ga daar maar een leuke musical van ofzo, als tegengeluid. Ga iets doen for once in your life... damn!JA ze mogen er staan maar ik krijg wat van dat gedemonstreer om elk ons gezeik.

Opinion1970 | 26-01-15 | 12:15

Is de film betaald door Jumbo?

Rest In Privacy | 26-01-15 | 12:15

Laat die gasten lekker hun kansloze demootje doen. Wie heeft daar nou daadwerkelijk last van? Geen hond, volgens mij.

joe vago | 26-01-15 | 12:14

Kunnen die demonstranten niet in Casablanca tegen de slavernij gaan demonstreren? Al die arme Nederlandse slaven die daar gemaakt werden...

tipo | 26-01-15 | 12:14

Afa is toch een extreemlinks antisemitisch clubje?

Rest In Privacy | 26-01-15 | 12:13

Je mag inmiddels dus al niet meer vreedzaam demonstreren in dit engrechtse land. Brrrrr.
Bakito | 26-01-15 | 11:48

Tuurlijk wel, maar je mag ook openlijk kritiek op mensen die ongeveer alles willen verbieden omdat het in hun ogen niet politiek correct is. En zo guurrechts is dit land niet. We nivelleren hier als een bezetene, ofwel de sterkere schouders dragen meer dan de zwakkere en dat is tot op zekere hoogte prima. Maar we moeten niet doen alsof de (hogere) middenklasse alleen maar graait.
Natuurlijk er ZIJn graaiers en die worden hier duidelijk aan de paal genageld. Maar de mensen die, zeg, 50-90k verdienen, kun je moeilijk als graaiers bestempelen. Dat zijn meestal mensen met stevige banen met veel spanning die mensen betalen echt bakken belasting en krijgen nauwelijks toeslagen. Is allemaal prima, maar doe niet alsof het hier "ieder voor zich" is.
Want dat is het niet.

xspalm | 26-01-15 | 12:12

Bakito | 26-01-15 | 11:48
Net zo "vreedzaam" als bij de intocht van de Sint zeker!

Schaamharing | 26-01-15 | 12:12

die anti-fascisten moeten maar weer gauw verder gaan breien aan hun protocollen van zion. enge clubje, dat vooral fascistische denkbeelden aanhangt.

minimá-armezusvan.. | 26-01-15 | 12:09

Laat ze zelf een kritische film maken als ze het er niet mee eens zijn... oh wacht... ze willen niet werken. Dan wordt het lastig.

Trekhaas | 26-01-15 | 12:07

@Albasalix | 26-01-15 | 11:59

"Volgens de AIVD is de AFA echter meestal de agressor bij geweld jegens rechts-extremisten."

roze_bril | 26-01-15 | 12:07

Michiel de Ruyter is toch de uitvinder van hagelslag?
Drumvogel | 26-01-15 | 11:50

Nee van de zeeslag.

Veldmaarschalk Sorry | 26-01-15 | 12:06

PS: Leuk, een kleine voetnoot over de vernietiging van de republiek door de oranjes. ;)

oafc | 26-01-15 | 12:05

Zeiken om het zeiken.
Linkse hobby.

Klier van Bartholin | 26-01-15 | 12:04

Als het nou een protest was tegen Frank Lammers als vermeend acteur, dan had ik me er nog in kunnen vinden.

Rest In Privacy | 26-01-15 | 12:04

Welke rol zal Beau Eckhardt vanavond spelen?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/04/...
Je kan van die Allah Fascisten Aanhangers zeggen wat je wil, maar acteren doen ze soms beter dan menig BN'ert.
Nou ja, ze hebben ook alle tijd om te repeteren, dat dan weer wel.

Cuyahoga | 26-01-15 | 12:04

De producent zal er wel blij mee zijn. Of hij heeft ze ingehuurd.

i-Wonder | 26-01-15 | 12:03

"Stakkers staakt uw wild geraas..."

Huh..? | 26-01-15 | 12:03

@Bakito | 26-01-15 | 11:48
Jij wel hoor .... als je even zegt wat je aan hebt zal ik er voor zorgen dat we je vreedzaam in de gracht pleuren!

Kobus Kloothamer | 26-01-15 | 12:03

Laat die linksgekkies toch lekker boeroepen, over tien jaar zijn ze toch allemaal overleden aan een overdosis. Beste mariniers ga gewoon lekker thuis een pilsje drinken en geef je vrouw een kusje voor het slapen gaan.

Bokito ergo sum | 26-01-15 | 12:01

Kunnen we AFA niet linken met de Mohammed cartoons? Krijgen ze aandacht van gelijkgestemden.

funkyd | 26-01-15 | 12:01

Een pro-Israel demonstratie op de Dam wordt afgelast, want te onveilig. En een week later mogen de AFA fascisten wel de straat. Nice,

Piet Karbiet | 26-01-15 | 12:00

Poeh he, laat die Mariniers zich maar ergens anders druk om maken.

Sowieso, dreigen met geweld tegen mensen die geen geweld gebruiken is echt niet tof. Ja ook als je Marinier bent.

Albasalix | 26-01-15 | 11:59

Laat die linkse boe-roepers even dat filmpje bekijken van de veegactie van de Mariniers op de Dam in de 70-iger jaren.. ghegheghe!

Mijnheer Harmsen | 26-01-15 | 11:59

-weggejorist-

oafc | 26-01-15 | 11:57

Qua Patet Orbis

Fuck-a-duck | 26-01-15 | 11:56

Goeie actie... laat iedereen gewaarschuwd zijn: Met Mariniers moet je niet proberen de kachel aan te maken.... gaat slecht met je aflopen.

Sta als oud-commando achter de marjeniers!

Mijnheer Harmsen | 26-01-15 | 11:56

Chips bakje al vast klaargezet. Altijd lollig als men iets van toen langs de politiek correctie meetlat van nu legt.

Weerduivel | 26-01-15 | 11:55

Wat een gezeik zeg! Het is een film! Geen documentaire! Pfff

Hobbykip | 26-01-15 | 11:55

Ieder die protesteert terugsturen naar het land van hun voorouders: sierra leone, liberia en zo. Kunnen ze chimpanseeschedels gaan leegpeuzelen. Hier is het veel te slecht voor ze.

lulleficatie | 26-01-15 | 11:55

Wat zou er gebeuren als de media en geenstijl al deze onzinnige boeroepers eens gewoon een jaartje negeert. Niks in de kranten erover, niks op TV, niks online. Hoe snel zijn al die mensen met opgeblazen idealen en tijd te veel het dan zat? Volgens mij gaat het vooral om aandacht. Waarom blijven we dat maar geven met zijn allen?

Niak | 26-01-15 | 11:54

Die lui hebben nog mazzel dat ik vanavond iets anders heb.

eerstneukendanpraten | 26-01-15 | 11:54

Al die demonstraties in den landen beginnen ook gevaarlijk eng op die kop-afhakkerts uit dat IS-kalifaat te lijken:
Geen ene zelfrelativering en de gewone man gunnen ze ook al helemaal geen een pretje meer.

FredFlinstone | 26-01-15 | 11:54

Beetje geschiedenisles voor de stakers zou ook wel prettig zijn.
www.deruyter.org/faq

paddy | 26-01-15 | 11:53

Hoezeer ik ook voorstander ben van een sterke eigenlandse filmcultuur, hoe goed ik putten uit de geschiedenis ook vindt, ik blijf die te dikke man zien van de Jumbo.

Einde van de Domheid | 26-01-15 | 11:52

Bakito | 26-01-15 | 11:4

Weldenkend Nederland heeft de buik vol van de tien beroepswerkelozen die je steeds weer terugziet bij dit soort oploopjes.

Los daarvan. Ze mogen er gewoon gaan staan hoor.

Topperke | 26-01-15 | 11:52

Die AFA pipo's kennen het verschil tussen een film en een documentaire niet.
De werkelijkheid en waan ook niet, trouwens.

Piet Karbiet | 26-01-15 | 11:52

AFA zou er goed aan doen zich te gaan richten op de nieuwe fascisten in Nederland die ons dankzij een boek vol haat hun wil willen opleggen.

Dhr. de Wit | 26-01-15 | 11:52

Michiel de Ruyter is toch de uitvinder van hagelslag?

Drumvogel | 26-01-15 | 11:50

Het begrip voor slavernij in die tijd was dan ook niet bij iedere bevolkingsgroep even groot.

Ik was in Haren | 26-01-15 | 11:50

Wie niet iedere gelegenheid aangrijpt om zich medestander te verklaren van de linkswappie agenda is kennelijk verdacht. Lekker het IJ in met dat tinnef. Al is het maar omdat ze er dan wat frisser uitstappen.

Godsammekraken | 26-01-15 | 11:50

Graag ook even een afvaardiging van het UWV naar die demo sturen, uitgerust met shampoo, kappersschar, deo, zeep en vacaturekrant.

Markies DeCanteclaer | 26-01-15 | 11:50

Ik zeg niks......

nope | 26-01-15 | 11:50

Je mag inmiddels dus al niet meer vreedzaam demonstreren in dit engrechtse land. Brrrrr.

Bakito | 26-01-15 | 11:48

Moeten ze vaker doen. Ook in november maar bij de aankomst van de Sint bv.

Hyronimo | 26-01-15 | 11:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl