
Iedereen die niet met zijn hoofd onder een steen heeft gezeten heeft het vast gemerkt: er is weer eens gezeik rondom het RTL-programma VI TV. Alweer ja. Deze keer is het oorlog tussen Johan Derksen en het blad VI. En zoals zo vaak leest u op GeenStijl de dirt. Waar de snor als hoofdredacteur van VI altijd heeft verkondigd het blad als zijn kindje te zien en alle zeventig werknemers immer te zullen beschermen aangezien hij ze hoogstpersoonlijk zou hebben aangetrokken, wordt Mr. Alimentatie nu gedreven door rancune. Vergeleken met Derksen is Albert Verlinde eigenlijk maar een sympathieke jongen. Het blad VI heeft VI TV aan de kant gezet, maar dat pikt de Snor niet. Reden voor hem om
allerlei oneliners de wereld in te slingeren, maar hoe zit het nou echt? Komt ie: Afgelopen maandag was Derksen nog stomverbaasd dat er geen verslaggever naar Hilversum kwam. Hij wist van niets en rekende zoals gebruikelijk op zijn jongens als Thijs Slegers, Martijn Krabbendam en meer van zijn voormalige oogappeltjes aan de bar. Derksen kwam van een koude kermis thuis toen hij vanuit Hilversum hoorde dat alle verslaggevers begin januari al gezamenlijk hadden besloten afstand te nemen van het programma.
Het aanhoudende gezeik van Derksen op het blad VI was de druppel, maar eigenlijk was de emmer afgelopen zomer al vol. De papieren VI wilde voorgoed kappen met het programma, na de
ordinaire oorlog tussen Van der Gijp en Derksen. Zelfs RTL-baas Marco Louwerens kwam speciaal naar Gouda om de verslaggevers te overtuigen toch echt te blijven meewerken. Het was volgens hem essentieel voor het programma, aangezien anders ook het laatste beetje voetbalinhoud verloren zou gaan. Hij beloofde betere tijden. De redacteuren gaven het programma nog een laatste kans. Hoe mooi de beloftes van Louwerens ook waren, er veranderde helemaal niets. VI TV gleed nog meer af naar een show over randzaken, tot grote ergernis van het toonaangevende voetbalblad dat een reputatie heeft hoog te houden. Een mening die ook achter de schermen in Hilversum wordt gedeeld. Het zorgde voor tweespalt op de werkvloer in Hilversum. Derksen zag de verslaggevers als ideale informatiebron, voor Wilfred Genee en Rene van der Gijp was de serieuze duiding een hinderlijke onderbreking van hun show.
Begin januari besloten de redacteuren bij elkaar te komen. De stekker ging uit de samenwerking, tot gejuich van de rest van de organisatie, aangezien er in het afgelopen halfjaar geen verbetering was opgetreden. De toon van het programma sloeg op geen enkele wijze meer aan bij het blad, dat opvallend genoeg een goed jaar doormaakte. Hoewel Derksen in oorlog was geraakt met zijn opvolgers Tom van Hulsen en Thijs van Veghel, die een eigen koers kozen en niet langer meer klakkeloos alles van de Snor aannamen, begon de lezer weer leven te zien in het blad. Zelfs AD-coryfee Sjoerd Mossou merkte onlangs op Twitter op dat er
opvallend weinig plichtmatige spelersverhaaltjes meer in het blad staan. De verhalen hebben meer diepgang en ook de fotografie is aanzienlijk verbeterd. De lezer blijft trouw en is blij met de ontwikkeling. Hoe hard Derksen ook roept dat alles na hem slecht is, onlangs kwam naar buiten dat het blad VI in een moeilijke tijd afgelopen jaar zelfs een winst heeft geboekt van ongeveer drie miljoen euro. Derksen roept achter de schermen in Hilversum dat zijn boekentak hiervoor zorgt, maar VI is zo slim om de onderdelen los te koppelen. De winst is namelijk exclusief de boekentak. Alle reden voor de hoofdredactie om de nieuwe koers voort te zetten, aangezien in de laatste jaren van Derksen als hoofdredacteur de cijfers veel minder florissant waren.
Derksen kon het allemaal maar niet verkroppen. Dit was niet de bedoeling! Na zijn vertrek als hoofdredacteur ging zijn blad en kindje zichzelf opeens positief ontwikkelen. Hij klampte zich vast aan de tv, waardoor hij alsnog wekelijks via de redacteuren de laatste info tot zich kreeg. Tot afgelopen week. Het resultaat was al direct zichtbaar in de uitzending. Waar het blad VI vandaag de laatste updates geeft bij de titelrace van Ajax en PSV, de mogelijke nieuwe spits van Feyenoord, Matchfixing, de overname van ADO of een speler van AZ die naar Italie vertrekt, zo werd
afgelopen maandag in het programma maar wat lukraak geroepen zonder actuele kennis van zaken. De redactie achter de schermen in Hilversum zag het allemaal met lede ogen aan.
Het is het absolute horrorscenario van Louwerens en RTL. VI TV heeft geen enkele journalistieke waarde meer. Nul komma nul. Maar Louwerens zegt nu toch overal dat hij zelf heeft besloten te stoppen? Klopt, een kat in het nauw. Afgelopen week gooide Louwerens namelijk nog alles uit de kast om de directie en hoofdredactie van VI te overtuigen. Intern riep hij dat hij het wel even zou regelen met die gasten in Gouda. Louwerens merkte vorige week dat de mening van VI vaststond en probeerde zijn vege lijf te redden door een gezamenlijke verklaring op te stellen. Beide partijen moesten verkondigen in goede harmonie uit elkaar te gaan, dan zou hij ervoor zorgen dat Derksen zich niet vals en rancuneus zou uiten op tv. Dit laten omstanders in Hilversum weten. De directie en hoofdredactie van VI ging ermee akkoord, maar ze zouden in het blad er wel kort melding van maken. Iedereen blij, totdat gisteren het statement van Van Hulsen uitlekte. Derksen was op zijn teentjes getrapt, sloeg wild om zich heen en Louwerens besloot de mening van de Snor maar niet tegen te spreken in angst voor grotere problemen. De rollen werden vluchtig omgedraaid in de hoop het programma vrij te pleiten. In Gouda halen ze tot nu toe allemaal hun schouders op. Ze kennen de rancune en grillen van hun voormalige baas en weten wel beter. De meerwaarde van het tv programma voor het blad is al jaren niet meer van toepassing, in tegenstelling tot de omgekeerde weg. Achter de schermen in Hilversum blijft iedereen verslagen achter. Voor VI TV lijkt er maar een toekomstperspectief over te zijn: nog meer kutscheten, snorretjes onder scheidsrechters tekenen en vetes tussen Hansie Hansie en Genee. Alles voor de cijfers en zolang het maar geen inhoud heeft.
Dat dus, en nog vééél meer, zometeen straks bij
JinekLive.
Reaguursels
Inloggen@karindyk | 22-01-15 | 00:33
Nee jij trekt volle zalen natuurlijk
-weggejorist-
-weggejorist-
Niveau Story en Privé dit. Rammelt aan alle kanten. Maar het leest lekker weg en dus zal 98% van de mensen het slikken als zoete koek.
Is het nou echt zo moeilijk om gewoon een beetje over voetbal te praten? Jeeeeeeeeezus
De ironie van dit bericht -_-
Wat een slecht stuk zeg dit, heeft GS soms aandelen van het blad? Derksen heeft inhoudelijk groot gelijk met zijn kritiek aan het adres van VI, niks mis mee (ja, ik ben abonnee). Bovendien, wat is nu werkelijk het probleem dan? Dat Derksen openlijk z'n gal spuugt over iets wat hem na aan het hart gaat? Heeft ie heel z'n leven al gedaan, als dat nog niet bekend is. Zie het als een compliment van deze ouwe baas en laat je niet gek maken. Zit er sterk over te denken om dit blad, wat al jarenlang niet meer bijster interessant is (waar is de column van Johan?????) op te zeggen. De boom in met zoveel kleinzieligheid.
Wilfred Genee en zijn redactie zijn goed op de hoogte van wat er speelt in de voetbalwereld. En met die diepgang van het blad VI valt het ook wel mee hoor. Tenzij je het diepgang noemt dat spelers voortaan over hun overleden vader vertellen en hun voorliefde voor snookeren, in plaats van hun baan als voetballer. Ik denk dat VI TV het wegvallen van bijdrages van het magazine vrij makkelijk kan opvangen, bijvoorbeeld door goed ingevoerde voetbalbloggers uit te nodigen.
VI Magazine is gedoemd om te verdwijnen, binnen vijf jaar. VI TV heeft nog wel kans om te overleven. Maar het moet wel eens afgelopen zijn met die stuitende arrogantie in Hilversum.
Johan Derksen. VI. RTL. Voetbal. Who. The. Fuck. Cares.
'Iedereen die niet met zijn hoofd onder een steen heeft gezeten' Nou nou. De wereld draait niet om een RTL programma. Ik had het wel gemist maar des te meer voor terug gekregen. VI vind ik de tegenhanger van die vrouwenbladen
Hoeveel heeft Thijs Slegers betaald aan GeenStijl om deze gastcolumn te mogen schrijven? Wat een gelul, ook het blad is op sterven na dood. Tussen de reclames vinden we roddelrubrieken opgeleukt met glossy foto's. En nu moet het gered worden door gastcolumns van onder meer Pierre van Hooijdonk en Ronald Waterreus. Ik heb alvast een mooie naam voor die rubriek: "Open Deuren".
Wel knap dat zowel het TV-programma als het blad los van elkaar in zo'n korte tijd gekelderd zijn in kwaliteit. Doe de wereld een plezier en trek bij beiden de stekker d'r uit.
Ik heb ernstige twijfels aan de intrinsieke waarde en het waarheidsgehalte van dit stukkie, waarde redactie. Zowel VI zelf als Deksen CS hebben gisteren anders verklaard.
Had dit programma enige nieuwswaarde dan? Vond het een jaar of wat geleden nog prima vermaak, maar de laatste jaren is het zijn nieuwswaarde wel verloren. Slappe entertainment en speculatie met tokkievoetbalteams die al beginnen te lachen voordat van der Grijp überhaupt 1 woord heeft gezegd.
Is dit stuk getikt door een sponsor of redacteur van het blad. Ik vind het blad de afgelopen maanden aanmerkelijk minder geworden. Wanneer ik bij ons op de voetbalclub kom hoor je dat ook van veel meer mensen.
Mossou heeft ooit ook een blauwe maandag voor VI gewerkt. Hij haat de Snor. Een vieze man vindt hij dat.
voetbal en televisie twee manieren om het uitschot bezig te houden.
Derksen is de enige die het voetbalblad VI en het TV programma VI kan redden..... en ja ik heb toch een hekel aan die vent maar mag hem ergens wel. Ook altijd leuk hoe VI van der Gijp en Wim Kieft aan prijzen kunnen helpen. (zelfs de televisier ring). Kortom een geweldig programma waar ik naar veel plezier naar kij k in plaats van die VARA programma's waar alleen maar PVDA en D'66 propaganda te horen en te zien is.
Wordt dit verhaaltje gesponsord door VI (het blad)of heeft het zieltje van de schrijver ooit een kras door toedoen van de snor opgelopen? Zelden zo'n eenzijdig en tendentieus stukje gelezen.
En toch vind ik het een leuk programma. Je moet er niet in gaan om het serieuze voetbalnieuws te willen horen, daar is het vreselijk saaie Studio Voetbal voor, waar Jack van Gelder zijn vriendjes voor uitkiest om te figureren.
VI is een satire, een komisch programma waar ik van kan genieten en om kan lachen. Johan Derksen is iemand die niet met alle winden meewaait, maar tenminste een kritische noot laat horen.
Die gasten van VI waren voor mij een verademing in het programma. Dat paaldansen van vdGijp heb ik nu ook wel gezien. Die gast lacht alleen om zijn eigen grappen. Wat is dat een karikatuur geworden. Hij zegt altijd dat je zo anders gaat doen van TV, maar zonder het te weten is ie er zelf in getuind. Terwijl hij super analyses kan maken over het voetbal zelf. De snor is alleen leuk als hij inside info kan delen. Maar ja die heeft hij ook niet meer. Kraay is de enige die nog over voetbal wil praten, maar wordt dan meteen afgekapt. Apart dat ik hem nog het meest kan waarderen.
Da's een behoorlijk lang artikel voor een kut-programma, -blad en -sport.
Zo slecht als Studio Voetbal zal het i.e.g. nooit kunnen worden. Wat een onbenullen zitten daar dan aan een tafeltje ongeïnformeerd over voetbal te ouwehoeren...
Voetbal is oorlog. Naast een snor kan die TV-clown beter een baard laten groeien.
De steen waar ik onder lig kan zelfs die snor niet optillen.
-weggejorist-
Het programma is nog altijd het zelfde als 4 jaar geleden, leuk van die mee lullers hier hoor maar die voegen niks toe!
Feit is wel dat er veel abbonee's zijn weg gelopen vij het blad VI dus dat zegt opzich wel iets he.
@harry pikkel | 22-01-15 | 02:37
Tx ;)
En verder wil ik nog de groetjes doen aan Lewis Lewinsky.
Derksen heeft een briljante stijl en de verslaggevers van vi zijn inhoudelijk sterk. Maar omdat die twee werelden niet bij elkaar komen heb je nu een slecht geschreven tijdschrift en een tv programma waarin onzin mooi verpakt. Zo gaan die dingen.
Derksen heeft een briljante stijl en de verslaggevers van vi zijn inhoudelijk sterk. Maar omdat die twee werelden niet bij elkaar komen heb je nu een slecht geschreven tijdschrift en een tv programma waarin onzin mooi verpakt. Zo gaan die dingen.
Hele hoop slap gelul weer. Welke regenjaswannabee heeft jullie dit ingefluisterd. Die snapt er de ballen van. Surf elke dag de voetbalportals zoals voetbalzone af, en je hebt meer dan genoeg gespreksstof aan die tafel ism de analyse op de actuele wedstrijden. Alsof dat oersaaie gelul van Krabbendam, Zwartkruis en Sleegers boeiden! Dit programma blijft oersterk scoren omdat de Z-factor heeft. Z van zeiken, en dat kunnen ze als de beste. Nederlanders houden van zeiken en afzeiken. Als je dat met humor kunt doen, heb je al gauw succes. Er is geen enkel programma op TV die dit hoog zeikniveau haalt, toppertje dus. Vooral omdat je elke week meerdere malen in de lach schiet van alle onzin. Die gaan gewoon door hoor.
Die Jinek zat er weer bij als een gewillige hoer! Niet normaal!!
.
Wat is dat een geil teefje! Zij neemt hem zeker voorbij de huig en in haar kontje! Leuk voor 2 weken wintersport, apres-ski en harde sex, daarna snel aan de kant zetten!!
En toch mag ik hem wel die bromsnor! zeeland.blog.nl/files/2011/06/bromsnor...
Iedereen die het blad wel goed volgt weet dat het blad met grote stappen achteruit is gegaan sinds Johan weg is.
Ooit deed het gedegen onderzoek naar de situatie rond v.d. Herik, Feyenoord en de financiën. Altijd goed op de hoogte van de inside-problemen bij de jeugdopleiding van PSV. Dat transfergeruchten en serieuze onderhandelingen perfect wist te onderscheiden.
Tegenwoordig zijn inhoudelijke stukken erg schaars en zijn hooguit twee columns nog een beetje de moeite waard. Wat betreft reclame lijkt het inmiddels bijna op de Metro.
Ik moet de Redactie hier toch echt ongelijk geven. Johan heeft volkomen gelijk.
Ik mis alleen nog maar de sneer naar Wilders en censuur vooraf, maar anders had dit artikel zo 1 op 1 van joop kunnen komen.
Mooi dat het straks helemaal niet meer over voetbal gaat. Ik kijk alleen voor de kutscheten, het eeuwige gelach van Gijp en de dolle duikavonden van Hansie Hansie. Wie wil nou 1,5 uur kijken naar serieus gelul over dat prutvoetbal...
Voetbal? Hebben daar èn een tijdschrift over èn een talkshow over? Manmanman wat een doffe ellende.
Net even of Jinek het stukje met Johan teruggezien.
Wat is die Jinek matig trouwens.. Anyway, wat Johan Derksen zegt staat vrij haaks op wat Geenstijl hier allemaal roept, met anonieme bronnen. Dus een van de twee heeft het in ieder geval helemaal fout.
In het voordeel van Johan spreekt dat hij veel betere contacten en informatie heeft over wat er bij VI op de werkvloer gebeurt. Er zullen nog tal van VI mensen zijn die sympathie hebben voor Johan, en hem informatie geven.
Echter, het rancune argument van Geenstijl valt natuurlijk ook niet uit te sluiten. Dan ligt alles opeens anders.
Mijn gevoel zegt dat het geen rancune is, maar dat het Derksen pijn doet dat er bij zijn 'kindje' VI veel verkeerde beslissingen worden genomen. Door zijn twee opvolgers, en met name Tom van Hulsen. Die, overigens, totaal niet op een man lijkt, of als een man praat, die leiding kan geven aan een grote organisatie. Een typische tweede man. Een uitvoerder.
Meest opvallend aan dit artikel echter is dat het een zeldzaam matig en subjectief van Geenstijl is. Maar de uitzondering bevestigt de regel (dat het wel objectief, scherp en neutraal is), zullen we maar zeggen :-)
De Hr. Derksen is en blijft een triest mannetje helaas
Guttegut Geenstijl heeft ook eens een bronnetje en gaat redactionele oorlogsverhalen ongecheckt en klakkeloos op de website zetten. En dan ook nog verschuilen achter "Redactie". Nee, deze Kool-Aid drink ik niet.
Ik vind de Tafel van Kees op zondagochtend wel leuk om naar te kijken. Zelfs als Hans Kraay aanschuift.
Even nagenieten van boze snor:
www.youtube.com/watch?v=ilvWrJrGOws
Wat een lang(dradig) stuk.
Het zal allemaal wel, vrijdag zijn de puike kijkcijfers weer gegarandeerd.
Zou het kunnen dat de formule is uitgewerkt? >:-)
Net gezien; het leek wel of Jinek klaar zat te komen. Het is een mooie dame maar een fatsoenlijke vraag stellen zat er niet in. En Derksen herhaalde zijn gebruikelijke prietpraat.
wat een zeldzaam slecht kutinterview van die jinek zeg.
Onderuithangend zuchtend op de bank deel 1 van d'r LOI cursus psychologie toepassen op Derksen.
Arme Freek
Hadden Johan en Eva nou sjans ?
Engnek loopt te bemoederen, stille kinderwens.
Eva, bel me maar
Persoonlijk ben ik meer geïnteresseerd in de analyses van Gijp, Boskamp en Kieft die nog dagelijks van het spelletje genieten dan in de politiek van Derksen die weer wat 'nieuws' heeft over een of andere manager in de Achterhoek die weer afgeblaft moet worden of de voorzitter van Heerenveen waar hij nog een appeltje mee te schillen heeft. Alleen maar persoonlijke vetes die deze man op tv uitvecht. En die mensen hebben geen groot platform om zich te verdedigen.
Zal ik vast een prognose maken van AjaFey a.s. zondag?
*gnehehe*
Dit heeft toch helemaal niets met islam te maken?
Als VI als blad wil overleven moet het veel meer de kant van de tieten van wags en amateursclubs/bekervoetbal de ruimte geven. En interviews met internationale sterren gaan plaatsen. Die autistische cijfertjes van alle uitslagen en standen van competities wereldwijd drie dagen na dato is compleet achterhaald door het internet. Ook al die meninkjes en columns van totaal onbekenden Taco? Frans van de wie? interesseert niemand. Laat dan een willekeurige oud coach aan het woord zo lang het maar geen Ton Boot is! Iemand nog dat hilarische schilderij achter die scheidsrechter zien hangen in de Vi van vandaag. Wtf?
Al 20 jaar lid en moet zeggen dat het blad het laatste jaar flink beter is geworden. Tuurlijk die strip en een ghostwriter column van Waterreus is kudt maar de analyses, buitenlands voetbal verhalen, foto's en scoops gaan beter dan onder Derksen.
Waar VI tv aan onderdoor gaat is het totale gebrek aan tegengas versus Derksen. Die mag gewoon ongegeneerd 1,5 uur blaten.
Jullie vergeten het was een WK-jaar altijd goed voor de oplage, zeker bij succes.De kerst-VI was dunner dan ooit.Er staan veel advertorials in zoals over voetbalreizen ( naar Newcastle bijv.). De rubriek het wereldje was al humorloos nu nog erger dan Freek de Jonge.De VI-insider durft zelfs off the record geen man en paard te noemen.Meer maandagochtend roddels tussen redacteuren. De ingezonden brieven zijn uit een beperkte poel ene Bas Overmars uit Amsterdam staat er toevallig tien keer in van de twaalf .De korte berichten staan al drie dagen op internet.Ze onthullen nooit iets ,was onder Derksen al,maar die Belchinezen was al 9 jaar bekend ,bij Telstar zat in 2005 al een Indier achter mij 90 minuten lang te bellen om de gegevens door te geven.De advertenties worden minder,anders geen advertorials van kleine partijen.En de redacteuren hadden meestal hakkelend in het programma nooit iets te melden ,want ze moesten de speler of trainer te vriend houden.En dat is iets ter zijde, ze hebben het abonnement mij 2 jaar geleden van een huisgenoot op mijn naam overgeschreven .Lekker gegevens management.
Hee wat leuk, krijgen we naast glamorama ook ballorama ism VI.
Nanker Phelge | 21-01-15 | 23:29
Ik vind Hansie Hansie en Boskamp erg gepast bij VI. Ik heb moeite met die hinnikende Gijp die altijd om zichzelf lacht. Genee en snor zijn bepalend voor VI, het zal veel braver worden als 1 van die 2 weggaat.
Kieft is altijd zo lekker tegendraads bij VI. Wat een rare vent is dat toch los van het feit dat hij verslaafd was. Die weet echt de helft van de tijd niet aan welke zin hij begint. Emiel Schelvis slaat ook nergens op als gast, die was alleen handig toen de grote drie nog in Milaan speelden rond 1990. Alleen Boskamp zorgt voor gezelligheid. Zo'n dikke ouwe goeiige oom loopt er op elke amateurclub rond. Types als Kraaij ook, die ruiken dan altijd zo naar hele goedkope Davidoff na het douchen als ze de getapte jongen uithangen in de kantine tijdens de derde helft.
Bart_Geenstijl | 21-01-15 | 23:20
Ondanks dat ik het voetbal niet veel meer volg. (buiten AZ om) Weet ik wel dat Derksen is afgeschreven.
Waarom Derksen geen smak geld geven en met nieuwe analisten verder gaan en VI laten groeien, De nieuwe afslag van VI is toch al bepaald alleen Derksen loopt te jammeren.
@Dick Luyenlomp | 21-01-15 | 23:22
Kan je nagaan hoeveel het me boeit als ik alleen hun fittie weet te onthouden....
Bart_Geenstijl | 21-01-15 | 23:22
Stand?
*teruggaat naar Barca - Atletico*
necrosis | 21-01-15 | 23:19
Dat was alleen geen VI TV, maar een uitzending van een of andere nietszeggende Europese wedstrijd.
Wat een lang verhaal voor zo'n kutprogramma
@Bart_Geenstijl | 21-01-15 | 23:15
Loser, het is lijden niet leiden.
@Multipowers | 21-01-15 | 23:17
Derksen kreeg toch salaris toen hij directeur was?
Hij is zelf opgestapt, dus niet achteraf gaan huilen.
Overigens lees ik VI ook nooit....
Trouwens, de meeste reaguurders hier hebben nul interesse in voetbal, en kunnen VI TV dus totaal niet beoordelen.
Rene van der Gijp bijvoorbeeld is samen met Jan van Halst de beste analist van de tv. Eigenlijk nog beter. Niemand die de dingen scherper en neutraler ziet dan Van der Gijp.
Johan, Hans, Kieft en Bosman hebben ook gewoon veel verstand van voetbal. Dus, inhoudelijk is het programma prima. Ik hoor bijvoorbeeld veel meer nuttige en interessante dingen dan bij Studio Voetbal. Plus, ze gooien er zo nu en doen nog wat grapjes of WTF opmerkingen tussendoor :-)
Vind Gijp altijd wel lollig, de rest is niks...
Trouwens, als Eva alleen maar in die ene houding blijft zitten om haar mooie benen te tonen dan maakt ze kans op trombose, heb ik wel es ergens gelezen. Vliegtuigbeentjes, zegmaar.
@Bart_Geenstijl | 21-01-15 | 23:15
Ik vond die aflevering van VI TV wel leuk toen Derksen piswoest werd op Genee en boos de studio uitliep.
En nee, de aflevering heb ik niet gezien, alleen dat fragment van die boze zeiksnor.
*volgens mij een topic van GeenStijl*
De SNOR!!! Heeft wel de hoofdkoersmuitgezet voor het gehele VI bestaan. Dat Derksen nu,eenmaal een dagje ouder wordt, dat worden we allemaal. Geef Derksen 2 miljoen en hij houd ze mond dicht. Waar het nu op neer komt is dat de SNOR zijn geestelijke wordt afgepakt zonder dat hij er geld voor krijgt.
@deluiegriek | 21-01-15 | 23:13
Wat denk je van 'necrosis zoekt oudere vrouw'?
Wacht, is dit stuk door de redactie van VI (blad) geschreven of door de Geenstijl redactie?
Ik neem toch aan het eerste. Want het stuk komt erg subjectief over :-)
Zoals dat stukje over de drie miljoen winst. Dat kan net zo goed een pro Johan Derksen argument zijn. Aangezien hij de laatste hiervoor de leiding heeft gehad, en dus het fundament heeft gelegd.
Nog zwakker is dat VI TV een groot verlies zou leiden met het niet meer verschijnen van de clubwatchers. Het is meer de kers op de taart die je verliest, maar de taart blijft over. Die gemiddeld vijf minuten clubwatchers ga je ook weer niet zoveel missen. In de meeste gevallen is het nieuws dat eerder op de dag op voetbalzone.nl en dergelijke sites heeft gestaan.
In het huidige tijdperk is het laatste nieuws via de televisie bijna onmogelijk. Je kijkt programma's als Studio Voetbal en VI TV niet voor het nieuws, maar om gepraat over voetbal te zien.
Dus, het gemis voor VI TV zal beperkt zijn. Het verlies voor VI het blad veel groter. Maar sinds Johan Derksen aan het eind van vorig jaar de leiding van VI totaal met de grond gelijk maakte was het natuurlijk onhoudbaar.
Ik zou het al erg raar gevonden hebben als werknemers van een bedrijf dat Johan Derksen afmaakt, vrolijk bij Johan gaan zitten. Dat kan je niet maken tegenover je bazen.
Ik denk dat het niet zozeer rancune is dat Johan drijft, maar meer het niet aan kunnen zien dat VI afglijdt, door verkeerde beslissingen. Zoals het weghalen van de column van Rene van der Gijp. En een oud stripje ervoor in de plaats.
Idealiter had hij ze niet live op televisie afgebrand (in december 2014), maar hij kon het blijkbaar niet laten.
Anyway, als VI TV straks toch weer behoefte heeft aan meer journalistieke input, dan zijn er genoeg andere partijen over. Echter, de meeste mensen kijken VI niet voor het laatste nieuws. Die volgen de clubwatchers op Twitter en kijken op sites als Voetbalzone (meer content dan VI).
VI kijk je gewoon voor meningen, wat grappen en onverwachte televisie, van mensen die gewoon zeggen wat ze denken.
HaagseSkieldah | 21-01-15 | 22:48
Toch niet helemaal waar. Derksen weet (of wist, begrijp ik nu) heel veel nieuws te vertellen. Heeft ook veel contacten binnen de voetbalwereld.
@one hobo | 21-01-15 | 23:09
Voetbal moet je kijken of beoefenen, niet analyseren.
Behalve als trainer.
En Derksen is gewoon een zeiksnor!
Het programma is gewoon "op", heeft zijn eind bereikt. Tijd voor wat nieuws.
@kibambam | 21-01-15 | 22:31
de vrouw van Allah?
Als je die eeuwige lolbroekerij wilt stoppen of afremmen, gooi er dan een keer een serieuze analist in die er niet aan meedoet, Henk Spaan bijvoorbeeld. Kraaij jr. gaat echt niet meer.
pfff, dit stuk rammelt aan alle kanten. Inmiddels zit de redactie niet meer in Gouda maar in Utrecht en zit het blad al jaren in de problemen. Daar doen wat positieve cijfers niets aan af. En als ik mn geld moet zetten en de keuze moet maken tussen dode bomen of de televee dan kies ik toch voor het laatste.
tl;dr Wat zou mijn leven er heerlijk overzichtelijk uitzien als ik me ook zo druk kon maken over voetbal. Ik kruip weer lekker onder m'n steen hoor.
@kibambam | 21-01-15 | 22:31
Stalin?
Peter R de Vries?
Goed stuk man; AD gelezen ?http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal/article/detail/3834658/2015/01/21/Derksen-bijna-terug-als-baas-om-voetbalblad-VI-te-redden.dhtml
En die speler van AZ die naar Lazio vertrekt. Niemand kent die speler (Hoedt?) en niemand begrijpt die transfer, dus waar lullen we over. VI als blad had een scoop kunnen hebben als ze met dat Kargbo verhaal van de Volkskrant waren afgekomen. Voor het eerst had matchfixing een duidelijk gezicht gekregen. Die twee bleekneuzen van VI die dat jaren onderzocht hebben kwamen nooit met iets concreets, in elk geval niet zo spraakmakend als dat Kargbo verhaal.
Als je VI kijkt voor de voetbal scoops ben je rijp voor het gesticht.
Dit is kleedkamer praat, meer niet!
Ik wil weer een voetbalprogramma net als het oude Voetbal Insite met Ruud ter Weijden... gewoon drie chagrijnige knakkers in een rokerige studio...
@Kaas de Vies | 21-01-15 | 22:25
Bloksnorretjes doen het over het algemeen niet zo goed op tv. Als je nou een walrussnor had dan kon je direct aanschuiven.
Verkoopcijfers geven Derksen gelijk.
@eerstneukendanpraten | 21-01-15 | 22:15
Derksen is denk ik wel wat gewend. Die heeft al vaker politiebescherming gehad.
Blijkbaar is het moeilijk een succesformule lang vol te houden, op een gegeven moment is de glans eraf.
Ik vind Johan nog steeds buitengewoon sterk, ik ben minder fan van Gijp, ik zie liever Jan Boskamp.
Ik lees de VI altijd als ik zit te schijten. Prima blad. Die verslaggevers van VI die in de studio zitten lullen een uur in drie kwartier over een verhaal dat letterlijk in de papieren versie staat. Dat verkooppraatje zal het blad wel gaan missen.
kibambam | 21-01-15 | 22:31 / eerstneukendanpraten | 21-01-15 | 22:38
Lutz Bachmann heeft ook een snor
kibambam | 21-01-15 | 22:31
www.youtube.com/watch?v=AfA4FphZHbc
kibambam | 21-01-15 | 22:31
Nee, overste Karremans? David Crosby? Mark Spitz? Hulk Hogan? Wie dan?
De VI heeft nu columns van Ronald Waterkneus, Arnold fucking Bruggink, Pierre van Hooijdonk en Ronald de Boer. Nee, bedankt.
De snordrol heeft zijn hand overspeelt.
Gauw buitenspel zetten.
VI op tv is vermakelijk. Ook voor niet serieus voetbal volgers. Maar eigenlijk doen de vetes tussen de heren mij een beetje denken aan de die Southpark aflevering waarin ze gaan worstelen en hun eigen WWF worstel soap toneel stukje opvoeren.
Het is een act geworden, een toneel stuk, en bij gebrek aan nieuwe, kleurrijke, personages gaat het herhalen van grapjes en anekdotes vervelen.
Vers bloed nodig, Andy van der Meyde of zie iets. Dan kan je weer een paar avonden lachen om schunnige verhalen en bizarre avonturen.
Derksen staat vooral op repeat. Telkens het zelfde over Van Gaal, Higler etc. Niks nieuws of bijzonder nieuws of leuk feiten. Alleen maar negatief. Genee en Van de Gijp kunnen wel verder maar dan in ander format. De huidige samenstelling heeft zijn beste tijd wel gehad.
Dus die zeiksnor komt niet meer op TV , jippie.
Ik kijk eigenlijk iedere week.
Vijf tot tien minuten, tot de irritatiegrens bereikt is, zeg maar.
Valt mij ook op dat het vroeger nog wel eens over voetbal ging, maar tegenwoordig vooral over wat er in dat andere praatprogramma op zondag werd gezegd.
En over de vrouw van Martin van Geel natuurlijk.
Johan Derksen is een zielige hypocriete huichelachtige narcist.
Met zeer weinig verstand van voetbal, ook dat nog.
Weet je wie ook een snor had?
De nieuwe hoofdredacteur van VI is een clown.
Het blad is er ook beduidend minder op geworden en het blijkt dat meneer nu ook het gelijknamige programma wat meer naar zijn wens wilde aanpassen.
Op zich logisch gezien de naam van het blad tevens de naam van het programma is, maar het geeft wel aan dat meneer van Hulsen met name niet helemaal beseft dat de heren aan tafel verantwoordelijk zijn voor het succes van het programma en niet het blad en de treurniswekkende, vaak niets toevoegende clubwatchers. VI of voetbal insite of hoe het ook zal gaan heten, draait om flauwe humor en typische kroegpraat en dat moet zo blijven.
Dat slap, quasi-deskundig gewauwel over voetbal horen we al genoeg via de NPO.
Kaas de Vies | 21-01-15 | 22:25
Ja, ja. en wie moet er hier dan een beetje commenten? Zo makkelijk kom je er niet vanaf, mannetje!
Waarom zetten ze er mij niet neer. Ik ben ook gaaf en ik heb een snor.
Vroeger was het best een vermakelijk programma. Tegenwoordig is het zeiken om het zeiken en als statement. Vooral de 'grapjes' van die Genee en zijn eigen pijperij van zijn worteltjes boek hangen me danig de keel uit.
en dan die gespeelde boosheid van Hansie Hansie.
Kijk er nog zelden naar, terwijl het vroeger elke maandag en vrijdag vaste prik was.
Het meest tragisch van dit alles is dat er uberhaupt 1 iemand naar dit cafe-geleuter wil luisteren, terwijl hij niet in het cafe zit.
Het meest tragisch van dit alles is dat er uberhaupt 1 iemand naar dit cafe-geleuter wil luisteren, terwijl hij niet in het cafe zit.
Wij hadden vroeger thuis een waakhond, een Mechelse herder, Rolf heette hij.
Geweldige hond, waaks, lief voor kinderen, kritisch naar vreemden, scherp en alert.
Maar op een gegeven moment, zoals oude honden plegen te doen, werd hij minder waaks.
Het blaffen werd janken, hij begon te kwijlen, te happen naar bekenden en vooral zijn eigen hok onder te schijten.
Man wat een berg stront daar lag.
Met pijn in ons hart heeft mijn vader hem een spuitje laten geven, voordat de herinnering aan die prachtige hond teveel verdrongen werd door het zieke gejammer.
Wat ik zeggen wil, wie geeft Derksen zijn spuitje wat hij vijf jaar geleden al had moeten hebben?
Gijp weg als columnist. Hele slappe gastcolumns die nergens over gaan. De cololumn van de nieuwe hoofdredacteur in de stijl van de Elsevier aka een uitgeschreven inhoudsopgave. Denk dat Dijkshoorn er ook over een tijdje mee op houdt. De krenten zijn daarmee wel uit de pap. Ik zit als lezer totaal niet te wachten op de mening van Arnold Bruggink of Ronald Waterreus. Ook die naar oude urine riekende melancholische strip Kick Wilstra slaat nergens op voor iedereen onder de 65. De sjeu is uit het blad kan je wel stellen.
Derksen denkt dat hij Jezus is, hij mag wel uitkijken voor de fundamentalistische moslims.
Ik was van der Gijp allang zat, met zijn eeuwige PLO-sjaal en dan afgeven op de kledingkeuze van anderen.
Mooi! Kan de RTL mooi schoon schip maken en een eigen studio sport programma opzetten. Dat lijkt mij wel wat.
ik duik weer onder m'n steen.
Derksen is al sinds 1973 een zielige, gefrustreerde man. Mensen die ervoor hebben doorgeleerd mogen uitzoeken hoe dat zo gekomen is, ik heb wel wat beters te doen.
Waarschijnlijk heb ik mijn hoofd onder een steen gelegen, kan ook zijn omdat ik nooit televee kijk maar ik heb werkelijk geen idee waar het over gaat.
Nu ook met geluid: m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&...
Dank u GeenStijl, dit scheelt me weer een abbonnementje op de Story en/of Privé.
Voetbaljournalistiek is het roddelblaadje voor mensen die een pik hebben maar em niet verdienen.
Johan Derksen hoort eigenlijk over voetbal te praten maar lult vooral over alles eromheen. Daaromheen maakt ie ruzie en dat wordt door andere mediaas als nieuws gezien.
Wat een armoede.
Hij kan scheren wat-ie wil, maar Derksen is en blijft het prototype zeiksnor.
Maar ze wilden Derksen wel (tijdelijk) terug? www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal/article/d...
Johan heeft altijd graag een trap na, maar dit was zijn eigen fout. Hij heeft die twee hoofdredacteuren zelf aangesteld.
REAGEER OOK