achtergrond

Geenstijl

OV-leed. Roos was vergeten uit te checken

We kunnen duizend metaforen bedenken voor het conglomeraat van klantenhaat, forenzenhel & reizigersmisinformatie die we kennen als de Nederlandse Spoorwegen. Maar we kunnen ook de dagelijkse realiteit laten spreken. Door het verhaaltje van Roos te chip&plakken van Twitter: "Ik kreeg zojuist een boete van 35€ van een dame met een akelig pittig kapsel omdat ik vanmorgen ben vergeten uit te checken. Het ritje an sich kost €1,20. 'Ah, er is iets misgegaan vanmorgen', sprak de aspirant akela. 'U heeft per ongeluk niet uitgecheckt.' 'Oh, shit!', zei ik. 'Wat stom!' 'Het apparaat pakt de ov-kaart niet altijd gelijk', zei de heks. 'Dat wordt €35 plus het kaartje.' 'Is dit een grap?' vroeg de man tegenover me. 'Daar hoef ik geen antwoord op te geven', piepte de neukfout. Toen stond de trein even stil. Mijn boete was nog niet geheel verwerkt. Ze had slechts 3 minuten, op mijn ritje Centraal-Muiderpoort. De feiten: 1. Het was een ongeluk en dat zag ze. 2. Niet het in- maar het uitchecken ging mis. 3. De eigenlijke ritprijs was €1,20. Normaal gesproken bijt ik. Nu was ik met stomheid geslagen. Wát een misselijke actie. Wát een naar persoon. Wát een idiote regelgeving. Kers op de taart van de idiotie: 'Nadat u het bedrag van de boete hebt overgemaakt, kunt u vragen om uitstel van betaling.'" Voilà. NS, OV-chip & klantenservice. Iemand nog vragen? Update: Zelfs bij de doorgaans zeer invoelende ^KJ is de klant al geen koningin meer:

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.