Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OV-leed. Roos was vergeten uit te checken

We kunnen duizend metaforen bedenken voor het conglomeraat van klantenhaat, forenzenhel & reizigersmisinformatie die we kennen als de Nederlandse Spoorwegen. Maar we kunnen ook de dagelijkse realiteit laten spreken. Door het verhaaltje van Roos te chip&plakken van Twitter: "Ik kreeg zojuist een boete van 35€ van een dame met een akelig pittig kapsel omdat ik vanmorgen ben vergeten uit te checken. Het ritje an sich kost €1,20. 'Ah, er is iets misgegaan vanmorgen', sprak de aspirant akela. 'U heeft per ongeluk niet uitgecheckt.' 'Oh, shit!', zei ik. 'Wat stom!' 'Het apparaat pakt de ov-kaart niet altijd gelijk', zei de heks. 'Dat wordt €35 plus het kaartje.' 'Is dit een grap?' vroeg de man tegenover me. 'Daar hoef ik geen antwoord op te geven', piepte de neukfout. Toen stond de trein even stil. Mijn boete was nog niet geheel verwerkt. Ze had slechts 3 minuten, op mijn ritje Centraal-Muiderpoort. De feiten: 1. Het was een ongeluk en dat zag ze. 2. Niet het in- maar het uitchecken ging mis. 3. De eigenlijke ritprijs was €1,20. Normaal gesproken bijt ik. Nu was ik met stomheid geslagen. Wát een misselijke actie. Wát een naar persoon. Wát een idiote regelgeving. Kers op de taart van de idiotie: 'Nadat u het bedrag van de boete hebt overgemaakt, kunt u vragen om uitstel van betaling.'" Voilà. NS, OV-chip & klantenservice. Iemand nog vragen? Update: Zelfs bij de doorgaans zeer invoelende ^KJ is de klant al geen koningin meer:

Reaguursels

Inloggen

En de overheid lacht zich rot als alles verkeerd gaat bij de spoorwegen want dan gaan er weer velen terug in de auto. Dan kunnen ze ons nog verder uitzuigen met hun schandelijke aanschafbelasting, BTW, accijnzen plus BTW over de accijnzen, plus houderschapsbelasting plus onredelijk en misdadig hoge medogenloze boetes plus administratiekosten bovenop de boetes. Kassa voor de overheid!

telelezer | 21-01-15 | 12:34

Leve de door Brussel opgelegde privatisering! Alles wat goed was in ons ooit zo fijne Nederland is/wordt kapotgemaakt voor op Amerikaanse leest gebaseerde graaizucht voor vuige winst. En de burger werkt en betaalt daarvoor.

telelezer | 21-01-15 | 12:28

Vageling | 21-01-15 | 00:31
Net zoals het jouw ontgaat dat het beleid om mensen die hun tijdelijk betalingsreeks op een traject niet stopzetten door niet uit te checken in geen enkele verhouding staat tot een puberale grap met de helpdesk.

Immers degene die de bekeuring schreef heeft een compleet andere functie dan degene die de telefoon opneemt. De bekeuring is dus niet een gevolg van rancune over een flauwe grap.

Feynman | 21-01-15 | 10:27

Ik begrijp de frustratie van Roos maar het is ook uitermate irritant dat heel Twitterend Nederland bij elke scheet die hun dwarszit erover gaat Twitteren gewoon omdat het kan.Ik snap ook dat die mensen verder weinig in hun leven meemaken dus als er iets fout gaat zoals een te hoge telefoonrekening, een wachttijd op een vliegtuig (hallo buurman) of ellende in een trein het zou allemaal best iets minder mogen.Om die reden werd ik ook kotsmisselijk van Twitter want iedere onnozelaar die maakt dagelijks wel zoiets mee dus dan zie je weer de hele dag al die ellende voorbijkomen energiebedrijven #fail, verkeerde crème #fail, pakje niet op tijd bezorgt van Zalando #fail, hele teams worden ervoor ingehuurd door die bedrijven om de boel weer recht te breien, persvoorlichters en meer van dat soort clowns. Workshops worden er gegeven hoe om te gaan met klagende klanten via de social media en ga zo maar door.. Workshops ook #fail.

pinkelotje | 21-01-15 | 08:40

Snap er geen donder van... Vergeten UIT te checken? Waaruit? Ik dacht dat je moest IN checken dus is ze vergeten IN te checken?
Word te oud voor dit soort ongein...

BarneyBoner | 21-01-15 | 05:19

@Ron_Paul | 20-01-15 | 18:51
Je bedoelt mevrouw had vergeten IN te checken?

BarneyBoner | 21-01-15 | 05:18

-weggejorist-

Cabana Boy | 21-01-15 | 04:41

Dank Vageling

Cabana Boy | 21-01-15 | 04:36

Ik vond het heel mooi gezegd!
"aspirant akela"
"heks"
"neukfout"
Mooie opbouw ook, maar kansloos.
Wanneer u NS personeel met een beetje macht wilt beschrijven heeft u aan de Dikke van Dalen niet genoeg.
"neukfout" komt al wel in de richting.
Een beetje.

2N3055 | 21-01-15 | 04:19

'een dame met een pittig kapsel'

Ilsa, She wolf of the NS ?

:O

gaffelbaard | 21-01-15 | 03:31

Gewoon niet betalen. De NS kan de tyfus genieten.

Myrkie | 21-01-15 | 02:37

Als je dan gaat klagen, dan krijg je de melding dat er op station Alkmaar een treinstel wordt aangekoppeld. Leuk inderdaad, maar die zit dan ook al vol.
Terug precies hetzelfde. Maar een klacht heeft geen zin. "Ook als u 1e klas reist heeft u nog geen recht op een zitplaats".

Pipo | 21-01-15 | 01:17

@Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:52
Neem voortaan context even mee. Je dicteert gunstige zinnen voor je betoog maar de context laat je erbuiten. Voor een naar oud zuur mannetje dat hoer loopt te roepen naar Roos? Je bent gewoon triest. Mijn reacties waren op mensen zoals jij. Doen dom en verdienen 'domme' antwoorden. Daarom wil je ook met rust gelaten worden omdat ik het wel zie boefje. Met je opvoeding. Zout toch op. Met jou valt geen maat te nemen. Je acht jezelf heilig en als dat bedreigd wordt ga je strategisch kijken. Leuk maar ik zie het. Daarna alles wat ik zeg minnetjes gaan geven. Zelfs u doe zo loopt te pronken met die zogenaamde goed opgevoede dochters realiseert dat het kinderachtig is.

Vageling | 21-01-15 | 01:15

Tsja, NS. Ik betaal ruim 7000 euro per jaar voor mijn 1e klas Trein Vrij en BTM vrij abonnement.

Maar op het traject Alkmaar Noord - Amsterdam Amstel moet ik het grootste deel van de rit staan, omdat de 1e klas vol zit met scholieren en andere reizigers die geen andere keus hebben.
Je staat als een haring in een tonnetje.

Pipo | 21-01-15 | 00:59

@De wandelaar | 21-01-15 | 00:40
Ga jij eens leren hoe het OV werkt. 'Rukkertje', Als je niet weet wat je zegt hou je muil dan. Stomme linkse gutmensch die alles maar voor lief neemt. Ze zien echt wel op hun schermpje wat je aan het doen bent. Dat maakt gratis reizen onmogelijk. (He willy nog 1 voor je lijstje) Muppet!

En ga jij even je kroost laten nemen door wat jij haat. Schijnt je lot te zijn.

Vageling | 21-01-15 | 00:56

Cabana Boy | 21-01-15 | 00:22

Ga jij effe je inteelttroep in Slotervaart in de zeik nemen, rukkertje!

De wandelaar | 21-01-15 | 00:40

@Brou Is Back | 21-01-15 | 00:20
Ach het kan werken. Toen ik in Japan was kon je van alles met die kaart. Zelfs iets uit een machine plukken.

En verder maak ik dat vaak mee. Toeristen snappen het niet. En terecht. Heb je een kaartje maar moet je opeens 5 euro per persoon neertikken voor een ander kaartje?

Ze hebben het niet begrepen hier. Inderdaad.

Vageling | 21-01-15 | 00:40

@Cynevisie | 20-01-15 | 21:43
.
Jouw voorbeeld van de ongekende stupiditeit en klantvijandigheid van het OV-systeemontwerp was ik in mijn bovenstaande tirade nog vergeten...
.
Djeez.Allen in Nederland kan men zoiets zieks verzinnen als de OV Shitkaart.

Brou Is Back | 21-01-15 | 00:38

@Vageling | 20-01-15 | 23:05
Geen minnetje nu Willy. Dat is nou zwak. Wel door blijven gaan.

Vageling | 21-01-15 | 00:37

@Feynman | 20-01-15 | 19:45
Maar 30 februari niet. Dat zou ik namelijk knap vinden. Overigens is 2015 geen schrikkeljaar. Dat vergeef ik nog. Maar 30 februari! Nee! Was ook de combinatie die het extra maakte. Maar goed het ontgaat u compleet.

Vageling | 21-01-15 | 00:31


Het klopt dat je dan het instaptarief kwijt bent. Toch is de boete niet onredelijk, want misschien ben je op die manier al de hele dag gratis aan het reizen...
De wandelaar | 20-01-15 | 23:39

Want misschien? Wat een aardappel ben jij. Kom je net voor het eerst boven de grond kijken? Steek je kop maar snel weer terug, als je niets van het OV-systeem weet, noedel.

Cabana Boy | 21-01-15 | 00:22

De OV-chipkaart is een systeem dat bedacht is door een stel randdebiele mongolen. En nu beledig ik de mongolen, zowel het volk rond Ulan Bator als mensen die zo onfortuinlijk zijn geweest een gen teveel mee te hebben gekregen, en de randdebielen, sorry dus, maar ik kan even niets anders bedenken.
.
Welke brabbelende idioten hebben bedacht dat je per vervoerder een in- en uitcheckzuil nodig hebt, zodat er in Zutphen drie op het perron staan? Waar zou electronica voor dienen, sukkels? Juist, om het systeem transparant te maken!
.
En welk garnalenbrein heeft bedacht om een a-synchroon in/uitcheckproces te bedenken waarbij je niet de mogelijkheid hebt om als passagier aan te geven dat je in- dan wel uitcheckt, of, als het systeem in de war is en je dus nog ingechekt bent terwijl je uitgecheckt had moeten zijn, je dit niet even kan herstellen?
-
En welke demente centenneuker heeft verzonnen dat je een eenmalig chipkaartje alleen kan gebruiken bij de vervoerder waar je het hebt gekocht?
.
Ik stel voor dat het stelletje losers dat verantwoordelijk is voor deze mega-faal gedurende één maand gedwongen wordt om, laten we zeggen op het CS van Amsterdam, de waanzin van dit systeem aan buitenlandse toeristen uit te leggen; misschien zal het aantal hoofdschuddend-op-hun-voorhoofd-wijzende Amerikanen, Japanners, Chinezen, Duitsers, etc. hen doen inzien hoe volslagen wappie dit systeem is en hen door pure schaamte tot harakiri doen overgaan.

Brou Is Back | 21-01-15 | 00:20

Spinal Fap | 20-01-15 | 23:23 Je hebt zojuist je papierwerk geregeld voor een zaak, als ze dat al gaan doen. Niks lappen, laat maar voorkomen. Ik ken Justitia wel aardig; dreigen, dreigen, niks doen, dreigen, rechtzaak, niks doen en verliezen. Tenzij je die 40 betaald dan winnen ze, en pakken ze je weer voor dit soort lichte (idioot)heid.

Cabana Boy | 21-01-15 | 00:13

@HetRodeGevaarLoert | 20-01-15 | 21:08 Ik heb geen bril maar wel +4 dus ik lees geen kleine lettertjes

Handsomeboy | 20-01-15 | 23:50

Liroy | 20-01-15 | 21:09

Het klopt dat je dan het instaptarief kwijt bent. Toch is de boete niet onredelijk, want misschien ben je op die manier al de hele dag gratis aan het reizen...

De wandelaar | 20-01-15 | 23:39

Centraal-Muiderpoort kost 2,20, met korting 1,30

h28 | 20-01-15 | 23:35

Ik ben afgelopen zondag voor het laatst in mijn hele leven met de trein gegaan, weer ruim 2 uur vertraging. Ik ga nog liever met paard en wagen als het moet, het wordt een principe kwestie. Communicatie van lik mij het vestje, overvolle treinen etc. Kut bedrijf!

Dragstar84 | 20-01-15 | 23:31

@ Cabana Boy | 20-01-15 | 23:12
serieus? Heb gewoon mijn uitstaande bedrag bij Translink betaald en kreeg toen een vordering van Intrum. Gebeld dat het betaald was. Mail gestuurd met screenshot van betaling.
Dan denk je: geregeld... En hup: u moet alsnog die 40 betalen...

Spinal Fap | 20-01-15 | 23:23

B. Ollie Bommel | 20-01-15 | 19:52
heeeeeeel erg veel, als je de misgelopen boetes, parkeervergunningen, bpm, ontslagen bij garages etc en belasting op benzine meetelt.

swift1.6 | 20-01-15 | 23:22

Heerlijk joh, dat werkeloos!, geen OV, geen auto, geen boetes,lekker binnen. En lekker lang in bed.
(sow,ff trollen, maar tis wel zo)

koekje erbij? | 20-01-15 | 23:16

@ Spinal Fap | 20-01-15 | 23:00 Die moet je nooit betalen aan Intrum Justitia, die gasten kunnen niks en vaardigen nooit onder de 500,- bij een rechtbank. Zeker niet als je weet dat je gaat winnen. Ik heb al 3 zaken laten voorkomen door die NSB-ers en drie keer gewonnen omdat ze geeneens een advocaat stuurden voor dergelijke lullige bedragen.. Zorg wel dat je je papierwerk op orde hebt tegenover de rechter.

Cabana Boy | 20-01-15 | 23:12

NatteAugurk | 20-01-15 | 19:44
was dat toevallig in deurne?

swift1.6 | 20-01-15 | 23:12

Allemaal leuk en aardig, maar totdat Roos een video publiceert waarop ze drie ferme negers simultaan in haar poepert ontvangt kan ze beter opdonderen met haar gehuil.

Maar ik zal coulant zijn; gewoon tieten is ook goed.

dlseth_ | 20-01-15 | 23:10

@slotte | 20-01-15 | 22:37
Hier krijg je gedonder mee ui. Waarom zou ik dit als feit moeten geloven?

Bent u toevallig Roos zelf? Geloof er geen ruk van en boeit ook niet.

NS heeft de knieval al gedaan. Bitchfight is beslecht.

Vageling | 20-01-15 | 23:05

boehoe, ik ben te dom om in en uit te checken en nu krijg ik een oete. Ja, lullig, maar niet anders dan vergeten dat je maar 50 mag, dat je niet mag inhalen, dat er een stopbord staat etc. De paal geeft an of je bent ingechecked of uitgechecked, dat kun je gewoon zien.

swift1.6 | 20-01-15 | 23:05

Ik heb momenteel een hele interessante casus met Intrum Justitia, de bloedhonden die door Translink op je af worden gestuurd. Want stel je voor. Dat je bank een dag later afschrijft zoals nu gebeurd is. Want Kerstmis. en of je HEUL SNEL die € 40 kosten wil overmaken naar Intrum. Fokking. Hell.

Spinal Fap | 20-01-15 | 23:00

Ik dacht het ging om *Jan* Roos ...

appelboor | 20-01-15 | 22:53

NS ronduit gezellig bedrijf!

G,I. Jane | 20-01-15 | 22:50

Er werken zat zure kutten en potentiele NSB-ers bij de NS. Ik reed betaald op mijn pa's persoonlijke pas omdat ik die van mij verloren was. Nee, mocht niet, kon niet en de pas zou gevorderd worden. Blalblabla..
Dus ik trek mijn pa's pas weer uit der klauwen, dus ging ze de politie bellen in Alphen aan den Rijn. ^^ Net of die op komen dagen binnen een kwartier. Dus nu zit er een gat in een treintoestel vanwege het zuur wat uit der kut kwam lopen van frustratie.

Cabana Boy | 20-01-15 | 22:48

slotte | 20-01-15 | 22:37

Zwitsal we hacken nu je mobiel en plempen je X-rated berichtjes en porn selfies online..

Real Dutch Meat | 20-01-15 | 22:41

Betalen, zure sloot. En online activiteiten opschorten met een dergelijk hoofd.

Petskast | 20-01-15 | 22:39

-weggejorist en opgerot-

slotte | 20-01-15 | 22:37

J. Jarig | 20-01-15 | 21:56
En wat te doen met alle vergeetachtige, cq enigszins dementerende bejaarden? En hoe kunnen die de kleine lettertjes lezen op het minischermpje van die palen?

Ci Ty33 | 20-01-15 | 22:30

@Voorburg | 20-01-15 | 22:00
Die boete voor het niet hebben van een energielabel is puur en alleen in het leven geroepen om bouwend Nederland tegemoet te komen.
Kopers vragen er niet om, verkopers vragen er niet om en makelaars vragen er niet om.
Je krijgt zelfs een tijdelijk label. En als ik daar nu mee akkoord ga? dan héb ik toch een label?
.
Het energielabel voorkomt geen schade aan derde, het doet helemaal geen zak en toch krijg je in Nederland er een boete voor als je het niet hebt.
.
Grappig is dat een verbetering aan je huis vaak meer kost dan de boete die je moet betalen als je geen geldig label hebt.

Johanvb | 20-01-15 | 22:25

Roos zeurt en is irritant.

skeetking | 20-01-15 | 22:22

@Johanvb | 20-01-15 | 21:49
Het zijn ook mensen. Heet sociaal. Zeg ook goeden morgen/midag/avond altijd. Vooral in de bus. Zwaai nog even als ik uitstap. 9/10 keer krijg ik een zwaai terug. Beleid moet je die muppets (die niet OV reizen, pochen dat zij 2/3 auto's hebben) van het manangement aankijken. Hebben geen flauw idee. Vandaar het twitter gedoe en email. Hebben zij een tenminste een beetje kijk op gebeuren. Maar mij wel vragen hoe je meer mensen in het OV krijgt.

Ooit eens meegedaan aan een project. Muppets die wilde weten van de vaste reiziger wat er speelt. Jammer dat er teveel mensen waren die klaagde om kleine dingen. Bus niet schoon genoeg, lantaarnpaal die in de weg zat bij haltes, 5 min. meer reistijd door andere route. Buschauffeur die zijn dag niet heeft. Wat een zwak gedoe. Oh ja een app "like the driver". Was daar fel op tegen.

Vageling | 20-01-15 | 22:14

Cynevisie | 20-01-15 | 21:43
Yes !!! Want Consumentenbond, Rover enz vergaderen alleen maar en bereiken niets.

Ci Ty33 | 20-01-15 | 22:13

Hehehe. Kort ritje zal wel loslopen. Dusnie. Gewoon betalen, jankerd.

boasatlas | 20-01-15 | 22:12

Onrendabelen vervoer is duidelijk onrendabel en vandaar dit soort boetes.

Pale Rider | 20-01-15 | 22:11

Als je slechtziend of slechthorend bent of gewoon boven de 40 kun je die piep en af- en aanmelden helemaal niet horen of zien. Sta je daar dan te emmeren en je hebt geen mogelijkheid te zien of je het goed hebt gedaan.

De bus uit, dan staat er een hele stoet jongeren achter je te duwen en moet je maar hopen dat uitchecken gelukt is.

Kutsysteem.

Rest In Privacy | 20-01-15 | 22:02

Ik kreeg vorige week post van een ministerie. Daarin stond dat mijn huis een voorlopig energielabel heeft gekregen. Iets verder stond in dezelfde brief de Ware Reden voor dit schrijven: als je het voorlopige energielabel niet omzet in een definitief label, kun je (hoe origineel) een boete krijgen oplopend tot 400 euro. Ik krijg zo langzamerhand rode vlekken en een verhoogde bloeddruk van het getreiter met boetes en heffingen in dit land.

Voorburg | 20-01-15 | 22:00

Zelfs als je een abonnement hebt of een OV jaarkaart voor heel Nederland, kan je dit gebeuren.
Dan heb je vooraf betaald om een heel jaar (paar duizend euri) overal onbeperkt in en uit het openbaar vervoer te stappen en dan vergeet je één keer VOOR HUN ADMINISTRATIE je kaartje voor zo'n paal te houden of het ding doet het niet en dan krijg je een ook doodleuk een boete.
Ik heb het meegemaakt.
WAAR GAAT DIT OVER?!?!

J. Jarig | 20-01-15 | 21:56

Die Roos mag ook haar eigen haar wel eens kammen.

De Geus | 20-01-15 | 21:49

Zolang conducteurs lekker blijven hangen achter de muur die NS heet en geen verantwoordelijkheid nemen voor hun gedrag, maken ze het er zelf naar dat ze in elkaar geslagen worden of dat een collega (de weinige goede die er nog rondlopen) slachtoffer wordt van eerder opgelopen frustraties door reizigers.
.
Ik kijk ze niet meer aan, voor hetzelfde geld kijk ik net naar ze als ze mishandeld worden, moet ik ze nog helpen ook.

Johanvb | 20-01-15 | 21:49

-weggejorist-

Kaposi_Sarcoom | 20-01-15 | 21:44

Onrendabeler vervoer allang afgezworen. Eigenlijk met de komst van de chipkaart.
Grootste iT flop ooit.
Vroeger was het nog wel te doen maar ik moet er nu echt niet meer aan denken.

Kaposi_Sarcoom | 20-01-15 | 21:44

Mijn schoondochter kreeg van de week een boete van 35 euro omdat ze op het moment van controle nog slechts 9,70 als saldo op haar kaart had ... en dat is minder dan de verplichte 10 euro (de reis naar haar eindbestemming zou slechts 6 euro kosten, maar 'het zou wel eens kunnen dat je nog verder gaat reizen'). W.T.F. Dat is hetzelfde als dat je naar de bakker gaat en minimaal 5 euro in je portemonnee moet hebben omdat je misschien nog wel een brood wil kopen. Zullen met z'n allen iemand sponsoren voor een proefproces? ;-)

Cynevisie | 20-01-15 | 21:43

@LJBrinkhorst | 20-01-15 | 21:29
Je hele betoog is slap, nergens op gebaseerd en feitelijk incorrect. Zelfs je redenatie klopt niet. Allemaal assumpties. Geen flauw idee dus dat zij zien op hun schermpje wanneer je in en uit checkt. Tijden, plaatsen, zelfs recente geschiedenis van transacties. Man verdwijn naar een ander topic als je niks zinnigs te melden hebt.

Vageling | 20-01-15 | 21:43

@LJBrinkhorst | 20-01-15 | 21:29
Je hele betoog is slap, nergens op gebaseerd en feitelijk incorrect. Zelfs je redenatie klopt niet. Allemaal assumpties. Geen flauw idee dus dat zij zien op hun schermpje wanneer je in en uit checkt. Tijden, plaatsen, zelfs recente geschiedenis van transacties. Man verdwijn naar een ander topic als je niks zinnigs te melden hebt.

Vageling | 20-01-15 | 21:42

Einde van de Domheid | 20-01-15 | 18:52
- je vergeet de woningcoöperaties ...

Cynevisie | 20-01-15 | 21:39

@J.R. Thorbecke | 20-01-15 | 20:53
Kracht van media. Niet iedereen laat zich naaien (nou ja ik denk u wel). En NS moet wel aangezien vanuit de tweede kamer hiertoe is aangeroepen. Bovendien moet een faal bedrijf (Fyra) niet zo hoog van de toren blazen.

Opheffen monopolie NS en laat bijv. DB maar eens binnen. NS is geschiedenis dan.

Vageling | 20-01-15 | 21:36

@Liroy,

Inderdaad. Maar blijkbaar is het meisje uitgestapt zonder uit te checken en daarna weer ingestapt zonder in te checken.
Stel je moet van Rotjeknor naar Den Haag en terug. Als je niet uitchekt in Den Haag en je gaat vervolgens terug naar Rotterdam zonder in te checken betaal je alleen het instaptarief. Dus Roos zit hoe dan ook fout.

Overigens is het wel een systeem dat van knulligheid en mogelijke fouten (door de reiziger) aan elkaar hangt. zeker op open stations (buiten 010 en 020 zijn heel veel stations nog open) vergeet je heel vaak in of uit te checken

En dan dat gedoe met die kortingstijden. Man man man man man man... iedereen staat daar maar te wachten als een schaap tot 8.55 uur, want dan gaat de korting pas in. Anders betaal je met dit systeem dus altijd het volle pond, ook al vindt 90 procent van je reis plaats na 9.00 uur.

KUTSYSTEEM

LJBrinkhorst | 20-01-15 | 21:29

Protesteren door massaal niet uit te checken.
.
En terug naar de nuts-modes.

Rest In Privacy | 20-01-15 | 21:27

Eagle_Eye | 20-01-15 | 20:50
Hetzelfde bedrijf wat u de [NS B]usinesscard aanbiedt...

De waard zijn gast | 20-01-15 | 21:25

Als je niet uitcheckt, moet je al extra betalen omdat het instaptarief niet teruggestort wordt op je kaart.

Hoe kan je daar in godsnaam een boete voor krijgen...?
Dan moet je dubbelop dubbel dokken!

Liroy | 20-01-15 | 21:09

Handsomeboy | 20-01-15 | 20:59
Daar komt je boete aan voor het schenden van NS privacypersoneeldinges...

HetRodeGevaarLoert | 20-01-15 | 21:08

Ik wil de strippenkaart terug, maar dan zonder die eerste extra strip. Perfect.

Piet Karbiet | 20-01-15 | 21:05

Ik heb op zich redelijk positieve ervaring met de NS klantenservice, zie onderstaande reactie.

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U schrijft dat een Jihadist werkzaam is op station Duivendrecht.

Het staat bij ons voorop dat u onbezorgd van de trein gebruik moet kunnen maken. Ondanks het feit dat de verdere procedure intern zal worden afgehandeld gaan wij ervan uit dat u hier vertrouwen in heeft.

Ik vertrouw erop dat u hiermee voldoende bent ingelicht.
Met vriendelijke groet,

Lieneke Bouma
Operationeel Manager Klantenservice

Handsomeboy | 20-01-15 | 20:59

@carramba | 20-01-15 | 18:37 Vanaf welk moment zit jouw auto vol met lekkere studentes onderweg naar hun hogeschool of universiteit? 2e klas NS voor de win, krappe stoelen, knie tegen knie, altijd lekker !

Handsomeboy | 20-01-15 | 20:57

Check haar tweets dan. Het is allemaal opgelost. Alle heisa van dit ook nog eens onaantrekkelijke wicht was niet eens nodig. Oh lol, ik zie nu pas dat ze verslaggever is bij de Telegraaf! My god.

Rest In Privacy | 20-01-15 | 20:53

NS = Nazi Sicherheit (gegarandeerder nazi praktijken)

Eagle_Eye | 20-01-15 | 20:50

Iedere keer als ik incheck, check ik uit, en iedere keer als ik uitcheck, check ik in. Al in geen tijden gecontroleerd, ik laat het maar zo, vermoedelijk ben ik binnen een half jaar rijk, of failliet...

wil van reem-talma | 20-01-15 | 20:50

Wanneer je denkt in te checken, terwijl je eigenlijk pas uitcheckt voor de voorgaande reis, zit je toch echt zonder een geldig vervoerbewijs in de trein. Personen zonder geldig vervoerbewijs krijgen automatisch de wettelijke verhoging van 35 euro bovenop de ritprijs. Achteraf kun je met de juiste "kutsmoes" altijd minimaal één maal per jaar op coulance rekenen van de NS en krijg je deze verhoging altijd weer terug. Maar als ik zo de tweets van de betreffende pot lees, zou ze wat mij betreft in de fik kunnen vliegen en pis ik haar en de vlammen niet uit. Waarschijnlijk dacht ze bij het zien van de conductrice dat het iemand uit haar "eigen team" zou kunnen zijn, dacht er voordeel uit te halen maar liep tegen de lamp tijdens het zwartrijden? Zet jij jezelf even voor kut! En dan die verontwaardiging, PRACHTIG!

PieterC | 20-01-15 | 20:46

@De wandelaar | 20-01-15 | 20:33
Dat maakt een onwetende reaguurder niet uit (he willy). Hebben geen benul en hebben niet door dat OV bedrijven toch wel een miljoen als niet twee onterecht opstrijken.

Meest brutale wat ik mee heb gemaakt. "Maar meneer dit klopt niet. Laatst ingechecked 7 jan om 06:30". Mijn reactie:"het is 7 jan en het is even na 6:30". Ach ja de mensen om mij heen konden hun lach niet onderdrukken. Kon geen sorry vanaf. Ze proberen het.

Ook paaltjes die niet werken en uitchecken onmogelijk maakt.

10 euro als je NAW achterlaat bij NS(alleen bij persoonlijke kaart), 20 euro als je dat niet doet.

Vageling | 20-01-15 | 20:44

@annihlator | 20-01-15 | 20:26
Het is druk op de weg, je hebt een lange dag achter de rug. Iedereen liep te snotteren op het werk en in de bus vanochtend op de heenweg was het ook al geen pret.
-
Je merkt dat je aan het rillen bent en het liefst zo snel mogelijk de bus wil verlaten. Nog even dan, twee haltes dan ben je thuis. Even volhouden. Je voelt je misselijk en warm, de bus is een cocon op wielen en voelt aan als de jungle in Papoea-Nieuw-Guinea die je vorig jaar in de zomervakantie hebt getrotseerd.
-
Maar zo warm is het nu toch helemaal niet? De iPhone geeft aan, 'Almere -1 Celsius met kans op lichte neerslag'. Als de bus uiteindelijk na enig oponthoud de laatste halte bereikt weet je niet hoe snel je de bus moet verlaten. Nadat de thermometer 39 graden uitsloeg, kom je erachter dat je je niet hebt uitgecheckt bij het verlaten van de bus. Ook dat nog.
-
Zomaar een voorbeeld. Systemen denken in 0/I en kennen geen menselijke maat. Het is of goed of fout, boet of geen boete.

carramba | 20-01-15 | 20:44

Roos vertegenwoordigt eigenlijk alles wat mis is in dit land: het pathetische meteen gaan schreeuwen gedrag als iets tegen zit en dan verwachten dat de overheid, of semi-overheid in dit geval, alles direct voor je oplost. Het type gutmensch dat met haar compleet blanke GroenLinks en D66-vrienden op de compleet blanke Parade gelukzalig zeggen dat ze zo heerlijk multicultureel zijn en dat er zo'n goed Egyptisch restaurant om de hoek zit waar ze altijd graag heen gaat. Met dit soort onnozelaars redden we het niet.

Rest In Privacy | 20-01-15 | 20:43

Het hele zooitje verkopen aan een private investeerder. Andere investeerders in staat stellen om een concurrerend spoor aan te leggen. Elke mogelijke subsidie op de dienst afschaffen.Elke regel die de markt hoort te 'reguleren' afschaffen. Et voila. De vrije markt maakt gehakt van deze ambtenarenmentaliteit. Je houdt er een betere, goedkopere dienst aan over. Je betaalt alleen als je gebruikt. En wie niet gebruikt bespaart zich de belastingcenten. Zelfde recept werkt voor onderwijs, zorgverzekering, huurwoning, hypotheek etc.

Ayn Rants | 20-01-15 | 20:37

Gezweet is getweet natuurlijk, Neukfoutautocorrect.

Rest In Privacy | 20-01-15 | 20:37

@dekkkert | 20-01-15 | 20:16

Gelukkig. Het was net alsof ik de enige was die zich dat toch altijd opnieuw als eerst afvraagt.
Ook ik zou Roos doen. Wil best mijn beurt afwachten, maar dan moet ze zich toch wel even wassen.

sjaakdaak | 20-01-15 | 20:37

En wat menigeen zegt: dien een klacht in en jank niet zo. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer dit prinsessegedrag me tegen staat. Zou dit ook geplaatst zijn als MarcoHoogeveen dit gezweet had?

Rest In Privacy | 20-01-15 | 20:36

Iemand een neukfout noemen omdat ze je een misschien terechte, misschien onterechte boete geeft... Van 35 schamele euri... Ik wil niet de Giel Beelen gaan uithangen hoor maar dan ben je voor mij een pauper, van het Purmerendse soort. En een zielig wijf.

Rest In Privacy | 20-01-15 | 20:35

@Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:52
Was ik al van plan. Neemt niet weg dat je elders even je heil moet gaan zoeken. Openbaar vervoer en de misstanden zijn jouw straatje niet. Leg je ook af tegen mij. Verder de groeten.

Vageling | 20-01-15 | 20:33

twitter.com/NS_online/status/55760317...

Je hebt dan 5 opties;
1. de servicebalie; echter sturen ze je daar enkel door.
2. online een klacht indienen; die mogelijkheid ontbreekt simpelweg.
3. bellen naar de NS; om een onbeschofte medewerker aan de telefoon te krijgen die niet verder komt dan dat je maar een brief moet sturen.
4. brief sturen; daar krijg je enkel een standaard antwoord van Rob Sluijsmans (eikel eerste klas) opdat dit precies volgens de voorwaarden is, op reageren is uiteraard ook niet mogelijk.
5. directie mailen; dan blijft over Timo Huges mailen, maar die man kan het ook allemaal geen zak interesseren die beantwoord gewoon zijn mail niet.
Alhoewel ik meer denk dat Timo Huges niet weet hoe te lezen.

Dan roept zo'n medewerkertje bij de NS gewoon je het bij hun moet aankaarten. Wat dus onmogelijk cq compleet zinloos is.

Boris die Sauertopf | 20-01-15 | 20:33

Vermoedelijk is haar schade nog wat groter. Als je namelijk niet uitchecked ben je het instaptarief kwijt. Afhankelijk van het reisprodukt is dat 10 of 20 euro. Dit alles lees ik net op de site van de NS.

De wandelaar | 20-01-15 | 20:33

@ bwest | 20-01-15 | 20:22
Ze hebben gewoon gelijk.

Lewis | 20-01-15 | 20:32

ik kreeg laatst een boete van 48euro van DPD (de pakket dienst ja), omdat mijn pakketje een paar cm te groot was.

Bloempot666 | 20-01-15 | 20:31

Het laat gewoon zien hoe doordacht het product is dat mede niemand zich heeft bedacht "wie weet vergeet iemand eens of die reeds in-/uitgecheckt was, hoe controleer je dat dan?" Want dat zullen ze vast hebben beantwoord "door naar de paal te gaan en zo lang te wachten dat je de treinrit mist"...

annihlator | 20-01-15 | 20:26

@ NS ONLINE 'Je hebt één kant van t verhaal gelezen Koen. En de manier waarop ze onze collega beschrijft is schandalig.' Schandalig? Hoeveel neuqfouten er bij de NS werken!

bwest | 20-01-15 | 20:22

Als vaste reiziger mag ik gebukt gaan onder de abominabele diensten van de NS en als er één organisatie het kenmerk ‘chronisch te laat’ heeft, is het de NS. Des te ironischer is het dat ik een verhoging van bijna 700% kreeg voor het te laat betalen van boete voor het niet inchecken (lees: door hectiek aan het enig werkende OV-paaltje tijdens de spits) met een net opgeladen OV-kaart. Tja, shit happens...

Net niet... | 20-01-15 | 20:21

Goede reactie van NS, dat meisje kan wel wat opvoeding gebruiken.

kicktherabbit | 20-01-15 | 20:21

Lewis | 20-01-15 | 19:05
Misschien wil jij even aan me komen snuffelen?

nemoj me jebat | 20-01-15 | 20:19

Ik zou Roos doen.

dekkkert | 20-01-15 | 20:16

-weggejorist-

Dr. Mabuse | 20-01-15 | 20:13

Lieve meisjes hoeven niet te betalen. Dat moet een conducteur toch begrijpen.

Dr. Mabuse | 20-01-15 | 20:13

Over dit soort menselijk leed hoor je nu nooit iets in de Tweede Kamer, wel over de hoogte van de bonus van de NS-bestuurderen. Een discrepantie die toch wel enige verbazing zou mogen wekken.

Morgenhout | 20-01-15 | 20:12

De laatste keer dat ik in de trein zat, drie jaar geleden, heb ik voor het eerst zo'n aivd chipkaart gebruikt. Op station groningen 'bliep' gedaan bij een gele paal, en hop in de trein. Na een half uur zo'n blauwbloes naast mijn stoel. Hij mijn kaart scannen, en zeggen dat ik ingecheckt had bij het busbedrijf van schubbekuttenveen. Ja en? Was mijn repliek, er wordt toch geld van die debiele kaart afgehaald, dus wat is het probleem? Was hij het niet helemaal mee eens.
Ben toen maar opgestaan, heb hem zachtjes verteld dat ik al een pesthumeur had omdat ik in een veredelde veewagon onderweg was, en dat hij waarschijnlijk niet mee wilde maken dat mijn humeur nog slechter werd.

Ik kon zonder gezeur tot amsterdam reizen, daar stond mijn auto. Nooit en dan ook echt nooit meer met gaskamertransport b.v.

Dan ga ik nog liever lopen of liften.

koolteer | 20-01-15 | 20:12

als we met z'n allen gaan vergeten om uit te checken, GAAT DIT LAND KAPOT

poldergeiz | 20-01-15 | 20:12

Ik rij al jaren, sinds ik OV heb afgeschaft, in een Bel Air '53. op LangSpeelGas that is. Daar kan ik mijn 2.03 meter tenminste normaal in kwijt. En ik hoef nooit op niks te staan wachten.
En ik betaal altijd keueueurig mijn belastingen. Zo'n 3 ton per jaar denk ik.
Kunnen toch weer aardig wat mensen van leven, voordat iemand durft te zeggen dat ik niemand wat gun.

pennestront | 20-01-15 | 20:11

Als je reizen met openbaar vervoer doet dan neem je dit geneuzel op de koop toe, net als het moeten staan, moeten wachten en het niet nakomen van vertrek en aankomsttijden.
Ik reis nooit meer met openbaarvervoer omdat ik al droevig wordt van de mensen die afhankelijk zijn van de dagelijkse gratie van een trein.

Veel Vaak | 20-01-15 | 20:08

-weggejorist-

anti-allahhhh | 20-01-15 | 20:07

De overheid probeert op allerlei manieren ons te dwingen niet met gewoon geld te betalen, maar als ik met een anonieme chipkaart op reis ben, is dat ding plm 40 E waard (7,5 E aanschafkosten, minimaal 20 E saldo voor de trein en dan nog voldoende voor een paar busritten) is het dan gek dat die kaarten inmiddels ook een prooi zijn van allerlei zakkenrollertjes-in-opleiding.

Ci Ty33 | 20-01-15 | 20:03

"Waarom kunnen mensen met een kortingskaart sinds kort geen e-ticket meer kopen?
Ci Ty33 | 20-01-15 | 19:52"
Is dat zo? Dat meen je niet. Nou dan zeg ik 'm op. Zo vaak ga ik niet met de trein.

Rest In Privacy | 20-01-15 | 20:02

@RoBD=Skullfucker | 20-01-15 | 19:59
Pssst, niet te hard roepen.

carramba | 20-01-15 | 20:01

Ik auto. Nooit trein. Auto zuipt. 1 op 8.
Laatst ik naar Zwolle. Wel met trein. Want, alcohol. Is 100km van woonplaats. Heen en terug met auto €29. Parkeergeld €6. Totaal €35. Reistijd 1uur.

Nu het OV. Totale buskosten €8. Trein €34,60. Plus een €1 voor eenmalige chip of zo. Totale kosten €43,60. Reistijd ruim 1 uur 40. Plus kut muziek uit mp3 spelers. Plus stank van patat vretende mensen. Plus veel lawaai makende nageboorten

Waar zouden we zijn zonder de trein? Sneller, minder arm. Fuck de trein.

RoBD=Skullfucker | 20-01-15 | 19:59

Als belt met de klantenservice en een plausibel verhaal hebt, kan er vaak wel wat geregeld worden. Zelf ook wel eens bij een foute maatschappij ingecheckt, direct bij het volgende station uitgestapt om me wel juist in te checken; daar stond echter niet het juiste poortje. Even bellen met de klantenservice, en geld werd er zo weer bij op geschreven. Natuurlijk was Cindy van de klantenservice ook wel erg onder de indruk van mijn charmes.

1337haxxor | 20-01-15 | 19:58

Net zoals bij de politie word het NS-personeel afgerekend op de hoeveelheid boetes die ze uitdelen. Meedenken en meeleven met de klant en daarmee geen boete schrijven zien ze dus zelf direct terug in een negatieve beoordeling door de baas.

sinar2 | 20-01-15 | 19:56

Ik koop een nieuwe OV kaart op het station.(NS).
Ergens in de €20,00 ?!?!
Wil vervolgens inchecken werkt niet, en wordt er op dat moment omgeroepen dat inchecken niet werkt en dat er een papieren kaartje gekocht moet worden!
Ja wat denk je GVD zelf kust koop net een kaart.

Het nieuwe OV systeem heeft klauwen met geld gekost in is gewoon een grote fars. Hier moeten gewoon kopen rollen, echt een belachelijk systeem.

groenrechts | 20-01-15 | 19:53

Waarom kunnen mensen met een kortingskaart sinds kort geen e-ticket meer kopen? Antwoord: ????
Waarom moeten mensen die b.v. vanuit Groningen een weekendje naar Antwerpen gaan en daarvoor hun vrij-reizen onzichtbare-tickets willen gebruiken in Roosendaal uitstappen met hun koffers trap op trap af sjouwen en een trein later nemen, alleen om in/uit te checken met die dictatoriale o.v. kaart. Waarom kan men niet reizen met een los kaartje (zoals de kortingskaartjes bij de Blokken of het Kruitvat) of een e-ticket? Kennelijk is er dus helemaal geen bezwaar tegen reizen met een normaal, ouderwets kaartje. Antwoord???
Waarom moet je de trein uit als je een deel van de reis wilt veranderen in tweede of eerste klas. Waarom kan men dat niet gewoon van te voren kopen? Antwoord???

Ci Ty33 | 20-01-15 | 19:52

Maak OV gewoon gratis . Wat zou dat kosten per burger ?

B. Ollie Bommel | 20-01-15 | 19:52

Vageling | 20-01-15 | 19:40 Mijn bittere neerbuigende houding? Meent u dat werkelijk?

Luister grapjurk. Ik tel welgeteld 7 tegels van jou in dit topic. Een bloemlezing dan maar uit je verzamelde werk?

- Die akela zou wensen dat zij mijn reet mag likken achteraf.
- Dagvaardiging. Muppet! Met je onzin.
- Andere mensen voor dom uitmaken en dan ZELF domme dingen schrijven.
- Pannekoek!
- Enige correcte punt in je neerbuigende tegel is nr 1.
- De rest veeg ik mijn reet mee af.
- Je schrijft onzin.
- Je derde punt is ook triest want de controleurs zien de tijden.
- Muppet! Jij zit te zeuren met non argumenten.
- Op de bus ook obesitas figuren.
- Bolle vrouw en man.
- Die twee dikkertjes erachter aan. Hilarisch.
- Kwam maar niet vooruit en die knul met de noorderzon vertrokken.
- Die bittere neerbuigende houding van u.
- Krijg zelf de neiging om u van alles toe te wensen, of moet ik nou een tempel maken.

Zozo. Dat is nogal wat, niet? En dan mij de maat nemen? Laat me voortaan maar met rust.

Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:52

Okay, de NS maakt wel eens een foutje, maar dat is wat mij betreft geen reden om een aanslag te plegen zoals in Madrid (2004).

Volgens mij zijn we te ver doorgeslagen als maatschappij.

Bakito | 20-01-15 | 19:51

@Optelsommetje | 20-01-15 | 19:46
Alsof een berichtje op Twitter ook maar enigszins positief bijdraagt aan de servicegerichtheid van de NS. Hilarisch, dat geleuter, dat wel.

carramba | 20-01-15 | 19:49

Neukfout!
Nu al het woord van het jaar voor mij. Schitterend. Ga ik morgen tegen mijn chef zeggen.

fortz | 20-01-15 | 19:46

Terecht reactie van JW trouwens.

Optelsommetje | 20-01-15 | 19:46

En de bijstand in en je te werk laten stellen in je woonplaats.
Veel goedkoper. Wel meer ergernis ten aanzien van je 'werkzaamheden', lees pesterijen.

ProAsfalt | 20-01-15 | 19:45

@Tee Of Cup | 20-01-15 | 19:40
De overheid komt chronisch geld tekort. Dat moet wel de enige reden zijn waarom al deze 'geautomatiseerdegraaisystemen' worden bedacht, met als uitkomst niet geheel verrassend een steeds grotere afkeer van de overheid. Betuttelen en graaien is het devies van afgelopen jaren.

carramba | 20-01-15 | 19:45

Vageling | 20-01-15 | 19:28
Ik zit bijna iedere vier jaar op 29 februari in een trein, auto, metro, bus of tram.

Feynman | 20-01-15 | 19:45

Het feit dat je vergeet uit te checken is al duur genoeg. Is dat niet boetedoening genoeg zou je zeggen?

cri0s | 20-01-15 | 19:45

Ik begrijp Roos ten volste, de laatste keer dat ik bij mijn lokale juwelier een paar dingen "vergat" af te rekenen werd de neukfout zonder pittig kapsel achter de toonbank ook ineens heel erg boos, hetgeen mij erg bevreemde aangezien ik normaal bij andere juweliers wel gewoon bijna alles af reken...

NatteAugurk | 20-01-15 | 19:44

oh oh oh we worden gestraft, dat deed mammie nooit.

Hendrick9075 | 20-01-15 | 19:41

Haringkoning | 20-01-15 | 19:39 Precies. Jij snapt het.
Je moet voor de grap eens de timeline van Roosje bekijken.

Prinsesje Roosje gaat nog veel ellende meemaken.
Wij hebben onze kids anders opgevoed gelukkig.

Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:41

Conducteurs, stadswachten, verkeersregelaars. Kneusjes die een beetje macht krijgen. NSB.

captainobvious | 20-01-15 | 19:40

De bus, de trein, Zoetermeer, de Ikea, Toyota Prius, Lelystad, het zijn zomaar een aantal zaken die ik nooit in mijn leven wil tegenkomen

Optelsommetje | 20-01-15 | 19:40

@Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:36
Die bittere neerbuigende houding van u. Krijg zelf de neiging om u van alles toe te wensen, of moet ik nou een tempel maken. Laat ook maar.

Vageling | 20-01-15 | 19:40

Dit is onderdeel van een trend: overheid, semi-overheid en allerlei organisatie hebben een nieuwe inkomstenbron erbij: boetes!

Dit zijn de laatste jaren forse inkomstenbronnen geworden;

- belasting: verkeersboeten:
- allerlei branchesorganisaties bestoken hun leden met duizenden euro's boete als ze even niet aan de scholingseisen voldoen;
- gemeenten schrijven forse dwangsommen uit bij het overtreden van regels waar vrijwel niemand het bestaan van wist;
- importeurs die dealers beboeten als er even een merkvreemd artikel word ingekocht.
- semi overheden beboeten bedrijven fors bij de minste of geringste arbo overtreding;
- per ongeluk je afval niet scheiden.....

Nederland is een triest land geworden waarbij op elk vlak de goeden onder de kwaden lijden.

We moeten ons gaan afvragen of we nog wel zo met elkaar willen omgaan, of er zo nog wel toekomst in dit land zit, of je de burgers en ondernemers zo nog wel motiveerd.

Het wordt tijd dat het positieve eens beloond gaat worden. Al die boetesystemen groeien uit tot emmers suiker in de broodnodige brandstof van dit landje.

Tee Of Cup | 20-01-15 | 19:40

@Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:34
Ben het wel met je eens dat dit soort dames vaak last hebben van een prinses syndroom en dit niet onder stoel of banken schuiven wanneer iets niet naar hun zin gaat.
-
Toch ben ik het wel met 'prinszesje' Roos eens dat de manier van zaken doen van de NS bijzonder klantonvriendelijk is.
-
Leermomentje.

carramba | 20-01-15 | 19:39

Boeiend Roos... Volgende keer gewoon beter uit je doppen kijken. Next

bok_de_lul | 20-01-15 | 19:39

Dat krijg als je allemaal prinsjes en prinsesjes kweekt. Die worden later koning & koningin. Niet leuk, niet zeuren, gewoon aftikken zoals de Braboneger zou zeggen.

Haringkoning | 20-01-15 | 19:39

Oh en het was een anonieme chip kaart maar als je je geld terug wilt dan willen ze wel je address hebben. Tiefus Lijers!

Kets22 | 20-01-15 | 19:38

Ik moet godverdomme nog altijd mijn in 2015 verlopen ov chip kaart opsturen om mijn geld wat daar nog op staat terug te krijgen. Je moet mininmaal 20 euro er op hebben staan als je met de trein wilt en vervolgens moet je een flinke drempel over om dat terug te krijgen. Ik ga er van uit dat door het zo vervelend te maken dat ze hopen dat niemand daar zin in heeft zodat ze nog meer geld innen zonder er iets voor te doen. Stelletje tiefus lijers zijn het.

Kets22 | 20-01-15 | 19:37

Vageling | 20-01-15 | 19:32 Huh?

Ben alweer bijna een kwart eeuw samen met mevrouw Willianus. Mijn kinderen zijn ouder dan Roosje.

Wat was je punt?

Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:36

Dat klagen over zelfgemaakte fouten komt mij zo vreselijk de strot uit.

Skunk57 | 20-01-15 | 19:35

carramba | 20-01-15 | 19:28 Precies. Dame van de NS doet gewoon haar werk.

En Roosje het verwende takkenwijf is het niet met haar eens. Ik voorspel nog veel tegenslagen in de grote boze buitenwereld voor mevrouw Roosje.

Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:34

@adslben | 20-01-15 | 19:30
Zo'n OV systeem wat zo lekt blijkt als een mandje, afgelopen jaren meerdere malen aangetoond processed ondertussen wel leuk al die boetes. Je kan je afvragen hoe betrouwbaar die boetes zijn. Ik zou het daar op gooien, als ik beroep zou gaan.

carramba | 20-01-15 | 19:34

@Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:25
Wil het niet zo vlotten met de dames? Hmmm, misschien omdat je nogal bitter overkomt? Vinden vrouwtjes niet aantrekkelijk. Denk daar maar eens over na.

Vageling | 20-01-15 | 19:32

Bij mijn vrouw was t nog leuker. 20 euro afgeschreven (automatische incasso) i.v.m. vergeten uit te checken.
Maar er is dus geen enkele controle geweest, komt zo uit het geweldige doordachte zwaarbeveiligde chipsysteem rollen.
Maar ze heeft een jaar trajectkaart die dus al voor 1 jaar vooraf betaald is.
Uiteraard gelijk gestorneerd, tweet naar ns krijg je domme vragen en nog dommere vragen na een antwoord.

adslben | 20-01-15 | 19:30

@Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:25
Het is jammer, je gooit je eigen glazen in op deze manier. Die 'neukfout' is ook maar een onderdeel van een perverssysteem.

carramba | 20-01-15 | 19:28

@Feynman | 20-01-15 | 19:25
U bedoelt die snuggere meisjes die zich laten trollen door een lol broek die het bizar vindt dat er op 29 en 30 februari geen treinen rijden? Nee echt. Dat schept hoop.

Vageling | 20-01-15 | 19:28

@Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:25
Eenmaal veilig op GeenStijl heeft Wortel een grote bek. Sneu.

Hans Hillen | 20-01-15 | 19:26

De auto is niet goedkoper dan het OV als je bij je werk alleen kunt parkeren a raison van eur. 30,-- per dag.

Sherpa | 20-01-15 | 19:25

Ik heb in verschillende landen in het OV gezeten, en in Nederland is de staf naar mijn ervaring het meest karig. Zelfs in Rusland, waar ze met tien man twee woorden Engels spreken, blijft men vriendelijk en geduldig.

Piet van het Padje | 20-01-15 | 19:25

@zeg maar jansen | 20-01-15 | 19:14
Daarom kan je lachen. Op de bus ook obesitas figuren. Bolle vrouw en man. Die knul schoot erlangs en begon te sprinten. Die twee dikkertjes erachter aan. Hilarisch. Kwam maar niet vooruit en die knul met de noorderzon vertrokken.

Vageling | 20-01-15 | 19:25

-weggejorist-

Willianus Wortelus | 20-01-15 | 19:25

Huilen over een eenzijdig verhaal. Alle feiten zijn toetsbaar op de zinloze kwalificatie van neukfout na. In dit verhaal ontbreekt het aan aanknopingspunten om een andere zijde aan te kunnen koppelen. Dit dogmatische kaltstellen van publieke kritiek met de drogreden van het niet ingevulde bewijsaanbod met het suggereren van een "andere" kant van het verhaal is net zo laakbaar als de originele behandeling.

Iemand die vergeet uit te checken heeft immers net bruto € 20 borg aan de NS gedoneerd, waar we een ruime euro moeten verrekenen met de originele ritprijs om tot de bonus voor de NS te komen van € 18,80. Mevrouw betaalt vele malen meer dan noodzakelijk. En dan nog wordt je als wanbetaler in een hokje geduwd, voor een feit wat uren geleden gebeurt is.

Wat is de volgende stap? Dat iedereen die niet uitcheckt binnen twee uur automatisch een boete krijgt? Net zoals de kentekencontrole bij de RDW voor APK en verzekering? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/12/...

De NS heeft zo veel communicatiemeisjes, en dan nog is dit het armzalige resultaat.

Feynman | 20-01-15 | 19:25

OV is dan ook paupervervoer alwaar je ook zo behandeld wordt.

Meneert | 20-01-15 | 19:24

zeg maar jansen | 20-01-15 | 19:18
Dat mag je allemaal niet zeggen, maar je mag wel 35 euro dokken voor gewoon een misverstand, als het nou nog echt zwartrijden was, maar gewoon vergeten uit te checken is mij ook wel eens gebeurd, om dan gelijk 35 euro te moeten dokken vind ik schandalig NS_online.

Rest In Privacy | 20-01-15 | 19:24

ook ik verbaas me dikwijls over de omvang van de derrière van de conductrice.... kunnen ze daar bij de sollicitatie nou geen rekening mee houden ? Bij spitsuur geeft het een heleboel gedoe als zo een vrouwmens dan langs de cliënten moet persen met al die heupen en tieten... verder betaal ik gewoon alles heel prima en ik kom eigenlijk wel zo ongeveer overal waar ik bedoel te zijn.

chique ouwe nicht | 20-01-15 | 19:24

@bintang | 20-01-15 | 18:54
U heeft toevallig een pittig kapsel?

caspert79 | 20-01-15 | 19:19

Hans Hillen | 20-01-15 | 19:16 Dikke kont. Vervang gerust dat 'pittig kapsel' voor dikke kont.

Ze hebben allemaal een heel dikke kont.

zeg maar jansen | 20-01-15 | 19:18

zeg maar jansen | 20-01-15 | 19:15 "Pittig kapsel" of niet, die reet blijft even dik.

zeg maar jansen | 20-01-15 | 19:16

@ho4x | 20-01-15 | 18:59
Dat is hier toch helemaal niet gebeurd. Roos heeft 's morgen incheckt op haar vertrekstation. En checkt 's middags weer in op het andere station. Op zich naait zij zichzelf hier dus. Want als ze op het eindstation weer langs het poortje loopt, checkt ze dus wéér in. En dan krijgt ze er dus nog eens 20 euro bovenop. Hoe je het ook wendt of keert, de NS had hier altijd geld aan over gehouden. Maar goed, de conductrice kan prima zien dat Roos altijd in- en uitcheckt en dat dit dus een vergissing is. Om dan ook nog een boete te geven, is gewoon zielig van dat pittige kapsel.

Hans Hillen | 20-01-15 | 19:16

zeg maar jansen | 20-01-15 | 19:14 Een enorm dikke kont.

zeg maar jansen | 20-01-15 | 19:15

Op reis, iNchecken cs020 €20 van de kaart. Trein rijd niet! UITchecken lukt niet. Inchecken ook niet i.v.m. Geen voldoende saldo. Dan maar de balie aardige mvr zegt ja maar u heeft de uitcheck paal gebruikt. Terwijl u niet ingecheckt bent. "anonieme" geld terug kunt.u per telefoon doen.

am*dam | 20-01-15 | 19:15

zeg maar jansen | 20-01-15 | 19:13 Een vreselijk dikke kont zelfs.

zeg maar jansen | 20-01-15 | 19:14

lingo star | 20-01-15 | 19:10 Heb jij die konten wel eens gezien? Conductrices hebben altijd een heel dikke kont.

zeg maar jansen | 20-01-15 | 19:13

@dehandigesmeerlap | 20-01-15 | 19:06
Alle bonnenschrijvers wat mij betreft, maakt niet uit waarvoor.

carramba | 20-01-15 | 19:10

@bintang | 20-01-15 | 18:54
Andere mensen voor dom uitmaken en dan ZELF domme dingen schrijven. Pannekoek! Enige correcte punt in je neerbuigende tegel is nr 1. De rest veeg ik mijn reet mee af.

Bij vergeten uit te checken en dan bij later weer inchecken zegt het gewoon goede reis. Je schrijft onzin.

Je derde punt is ook triest want de controleurs zien de tijden.

Muppet! Jij zit te zeuren met non argumenten.

Vageling | 20-01-15 | 19:10

NS-Online: hoe zou het komen dat iemand tot een wat badinerende uitspraak komt over een conductrice (overigens als je dit al schandalig vindt...)

Rest In Privacy | 20-01-15 | 19:10

Roos, schrijf een brief. Naar de klantenservice van n.s. Begin niet meteen over 'neukfouten' want dan kun je et wel schudden.

Leg in duidelijke nette taal uit wat er fout ging en de boete zal je worden kwijtgescholden.


#nogvertrouwenheeftinden.s.

zeg maar jansen | 20-01-15 | 19:08

APK vergeten, bam. 130 euro aan de broek. Leuk die automatisering.

carramba | 20-01-15 | 19:08

@ho4x | 20-01-15 | 18:59

Ah, zo. En die paaltjes staan zeker niet op elk perron, zodat er in zo'n geval een seintje (een red alert of zo) gegeven kan worden dat er iets niet overeen komt (tijdsduur, rijrichting) met de rit die je zou hebben gemaakt vanaf het inchecken? Handig man, die automatisering waar over is nagedacht.

ZKH EénOog | 20-01-15 | 19:07

Als ik al eens in Amsterdam moet zijn om 8.30 in de ochtend neem ik vanuit "de provincie" (Limburg) de avond tevoren de auto en slaap in een hotel. Alles liever dan de trein. En noodgedwongen verblijf in Amsterdam neem ik dan op de koop toe.

dr. P. von Orno | 20-01-15 | 19:06

Gefeliciteerd! je hebt kennis gemaakt met de nederlandse NSB brigade.Overigens loopt heel nederland vol met dit soort types.In het gewone leven mislukt,en je geld verdienen met uitzuigen van de medemens,vooral het blanke deel. mierenneuken over punten en comma s in administraties en duizenden euro s aan boetes aan smeren.Get used to it. Het word alleen maar erger

dehandigesmeerlap | 20-01-15 | 19:06

@ nemoj me jebat | 20-01-15 | 19:05
Maar wie moet dan precies kunnen ruiken dat je dat allemaal vergeten bent?

Lewis | 20-01-15 | 19:05

-weggejorist-

nemoj me jebat | 20-01-15 | 19:05

Zo heb ik er nog wel een paar, want ik ben een dromert. Een chaoot. Zonder kwaad in de zin!
.
Mijn score afgelopen jaar:
-vergeten in te checken: 60 euro (én mevrouwtje, prijst u zichzelf maar gelukkig dat ik u niet uit de trein zet!) - tegenwoordig herkent u mij aan een op ooghoogte voor mij gehouden ov-chipkaart in trein én op perron;
-vergeten parkeerschijf achter voorruit te plaatsen: 89 euro boete;
-parkeermeter vergeten tijdens gezellig babbeltje met winkelmevrouw: 60 euro;
-iets van 6 kilometer te hard (voor correctie) -
Ho, ik ga mij weer even richten op de positieve dingen in het leven. Ik word hier zo boos van!

nemoj me jebat | 20-01-15 | 19:05

Ik moest 27,50 betalen om mijn kerngezonde en gechipte kat terug te krijgen, een of andere mongool had hem aan de dierenambulance meegegeven...

Peter_K | 20-01-15 | 19:04

Na de invoering van dat dieven systeem in het OV ... nooit meer één enkele rit gemaakt met bus tram of trein en zal het ook never meer doen .

blauwe zander | 20-01-15 | 19:03

Zo moeilijk allemaal niet toch? Je kijkt of deze persoon al vaker in de, al of niet opzettelijke, fout gegaan. Zo niet dan waarschuwing en betalen voor het werkelijk afgelegde traject. Komt de persoon veelvuldig voor in het systeem, dan boete. Maar ik krijg moordneigingen van 'dit zijn de regels' of 'dit is nu eenmaal de wet'.

roosvrij | 20-01-15 | 19:01

Als ik al eens om een reden die ik nu nauwelijks bedenken kan mij in de klauwen van NS zou moeten storten dan maar via het e-ticket. Mannetje bij de ingang, mannetje bij de uitgang, helemaal alleen voor mij.

Fuck the system, koop e-tickets......

gamlakuk | 20-01-15 | 19:00

Waffen NS

12brie | 20-01-15 | 19:00

@ZKH EénOog | 20-01-15 | 18:55
Omdat je incheckt op je vertrekstation, en vervolgens als je dan weer na een dag terug komt op je vertrekstation en dan uitcheckt, je niet zou hebben gereisd. Wat je wel twee maal hebt gedaan. Wat er hier is gebeurd, is ingecheckt, 's ochtends niet goed uitgecheckt en 's middags bij het weggaan uitgecheckt(van 's ochtends) ipv ingecheckt. Tja, dan hang je.

ho4x | 20-01-15 | 18:59

Dat begrijp ik niet. Niet uitchecken levert de NS toch heel veel geld op? Je maakr een rit van uren....

Frans1156 | 20-01-15 | 18:59

@ je suis bier | 20-01-15 | 18:41
Daar heeft de NS maling aan.
Je hebt een maandkaart voor traject X maar je kan en mag verder reizen. Daarom machtig je de NS ook wanneer je online je maandkaart koopt (nee kan niet bij een automaat) om extra kosten achteraf automatisch te incasseren van de rekening die je voor de betaling gebruikt. Daar ga je mee akkoord anders kan je de koop niet afronden. Ook is het conform de voorwaarden pas een "geldig vervoersmiddel" wanneer er correct in / uit gecheckt is. Wanneer je niet goed uitgecheckt hebt kan de NS niet zien welke reis je hebt gemaakt en komt er een boete van X euro, in dit geval € 35.- Dit was tot een tijdje geleden € 0.01 uit coulance Is het een kut systeem? Zeker weten en de reiziger is de Sjaak.

Super Grover | 20-01-15 | 18:58

Einde van de Domheid | 20-01-15 | 18:52

Vergeet de postmarkt niet, ik krijg maandag dus nooit geen post meer want niet efficiënt maar dinsdag zijn er drie partijen die hier aan de deur met elk meestal één poststuk langsbrengen. En dat is pas efficiënt, nietwaar...

eerstneukendanpraten | 20-01-15 | 18:58

Afgelopen zomer PRECIES hetzelfde meegemaakt bij Veolia. Vervolgens moet je bij een of andere balie je OV-chipkaart uit laten lezen, de papieren met de post opsturen en bellen, bellen, bellen en uiteindelijk krijg je je geld terug.
Heb 2 maanden geleden een auto gekocht en probeer zo min mogelijk met het OV te reizen.

Kopernek | 20-01-15 | 18:58

@Bouwvakkersdécolleté; Dank je, mijn moeder die een tijdje geleden een beroerte heeft gekregen en daarom niet meer zonder rollator kan, heeft echt wat aan dat gratis openbaar vervoer voor 65-plussers. Instappen in de bus = onmogelijk.

Fruitvliegje | 20-01-15 | 18:58

De NS en de klant, het blijft een moeizame combinatie, vooral die vrouwen met pittig kapsel willen zich nogal eens bewijzen en dulden geen enkele inmenging, ze hebben de melk van moeder niet gratis gekregen.

Rest In Privacy | 20-01-15 | 18:57

-weggejorist-

Schreeuwmeeuw | 20-01-15 | 18:55

Nou ga ik nooit met het OV, dus het zal wel aan mij liggen, maareh...

Als je bent vergeten uit te checken, betekent dit toch dat je ingecheckt staat?

En je moet toch ingecheckt zijn om te mogen reizen?

Wat is er dan fout, buiten dat je teveel zou betalen voor je rit?

ZKH EénOog | 20-01-15 | 18:55

@Butchijo | 20-01-15 | 18:51
Oh sinds wanneer? Kon gewoon een jpeg bestandje op sturen van een 'selfie'. Als het maar aan de eisen voldoet.

Vageling | 20-01-15 | 18:54

1) Vanochtend ben je dus vergeten uit te checken, dom.
2) Vanmiddag heb je ingecheckt, maar niet gekeken naar de tekst op de paal, waar ongetwijfeld stond dat je was 'uitgecheckt'. Nog een keer dom.
3) je reisde kennelijk terug op hetzelfde traject, anders zou het geen probleem geweest zijn. Als er geen controle was geweest, had je geld bespaard (een stukje van de heenreis en de 1,20 van de terugreis). Dat voordeel had je ongetwijfeld zelf gehouden.
Kortom: je bent twee keer dom geweest, en als je de kans had gehad, zou je daarvan geprofiteerd hebben. Wat zit je dan te zeuren? Terechte boete.

bintang | 20-01-15 | 18:54

@Staatsgeheim; dus daar zijn die ruiten van die bushokjes en reclamezuilen voor!

Fruitvliegje | 20-01-15 | 18:54

Vergeef me, maar ik snap het voordeel van 'vergeten uit te checken' niet.

roosvrij | 20-01-15 | 18:54

-weggejorist-

Bouwvakkersdécolleté | 20-01-15 | 18:53

@panadol | 20-01-15 | 18:51
35,00 is niks onder de boetes, vorige week 90,00 euro in haast verkeerd geparkeerd, bam.

carramba | 20-01-15 | 18:53

@Einde van de Domheid | 20-01-15 | 18:52
Met de stoomlocomotief naar huis om aldaar bij de openhaard een interlokaal gesprek te kunnen voeren op een T65.

kapotte_stofzuiger | 20-01-15 | 18:53

Kan het personeel van Telegraaf geen auto betalen?

aliealaaf | 20-01-15 | 18:53

Ik snap de frustratie. Niet bepaald flexibel van die vrouw, eufemistisch gezegd.
Maar iemand een 'neukfout' noemen, daarmee dismiss je jezelf volledig. Nou ja, bij mij.

Lewis | 20-01-15 | 18:52

NS, IS, slechts één letter verschil....

Markies DeCanteclaer | 20-01-15 | 18:52

Die kudt Fyra moet ergens van betaald worden he.

Berthe | 20-01-15 | 18:52

Privatisering NS
Privatisering Taxiwereld
Privatisering Gezondheidszorg
Privatisering Energiemakers
Privatisering Kabel
Verdubbeling staatsschuld.
(Zo, mijn eerste lijstje!)

Einde van de Domheid | 20-01-15 | 18:52

laatst in de trein. Een oudere Chinese dame van geschatte 80 jaar belt in gebroken Engels met, wat ik aanneem, haar Nederlandse schoonzoon. Hij is duidelijk een klootzak, maar dat terzijde.
Komt er een oude, kalende conducteur de kaartjes controleren. Wat blijkt, mevrouw had net als Roos vergeten uit te checken.. Oude mevrouw; oooh I'm so solly, the machine no work. Waarop de conducteur met brulstem: NO, YOU DON'T WORK!
Gezellig man!!! Super systeem dit! Volgende keer weer lekker met de auto.

Ron_Paul | 20-01-15 | 18:51

OV-systeem gewoon een extra inkomstenbron voor de OV-bedrijven. Moet mijn OV-chipkaart binnenkort vernieuwen. Kost me ruim 10 Euro en moet ook nog nieuwe pasfoto's laten maken (zelf geprint mag nie). Mooi systeem.

Butchijo | 20-01-15 | 18:51

OV-systeem gewoon een extra inkomstenbron voor de OV-bedrijven. Moet mijn OV-chipkaart binnenkort vernieuwen. Kost me ruim 10 Euro en moet ook nog nieuwe pasfoto's laten maken (zelf geprint mag nie). Mooi systeem.

Butchijo | 20-01-15 | 18:51

@R Duke | 20-01-15 | 18:45
Ja gewoon niet betalen, dat kan wel maar moet je jezelf persona non grata verklaren en verkassen naar een uitheemse jungle.

carramba | 20-01-15 | 18:51

35€ heb je tegenwoordig bijna een volle tank voor trouwens. Just saying.

panadol | 20-01-15 | 18:51

Ja.

Zo moeten we met elkaar willen om gaan in dit land van Los Politicas. Money money money.

Kutburger! Lastpak! Crimineel! Vervuiler! Rrrracist!

Beaulefermier | 20-01-15 | 18:50

Gewoon voor 35 euro schade berokkenen op een willekeurige NS station. Geeft toch een beetje genoegdoening.

Staatsgeheim | 20-01-15 | 18:50

@R Duke | 20-01-15 | 18:45
Klopt. Dan gaat justitie zich ermee bemoeien en krijg je een brief van justitie. Dagvaardiging. Muppet! Met je onzin.

Vageling | 20-01-15 | 18:49

Die hele OV-kaart is kudt. Als ik met de trein moet (dat gebeurt gelukkig weinig) dan print ik mijn kaartje. Net zo duur en geen spionage, in- en uitcheck-leed.
Die OV-shitkaart is één grote vergissing.

Zaadhaan | 20-01-15 | 18:48

een controleur met duitse genen

treborsiuhjin | 20-01-15 | 18:48

En men vindt het zo vreemd dat er zoveel geweld tegen conducteurs is...

HetRodeGevaarLoert | 20-01-15 | 18:48

Meest achterlijke ov van de wereld.

Henk de Vries2074 | 20-01-15 | 18:47

Als ik een snelheidsbord "vergeet" krijg ik al een boete van minimaal 30 euro#, als ik een verkeerslicht "vergeet" krijg ik een boete van maar liefst 230 euro#, zelfs al rijd ik slechts een paar meter.

#genoemde bedragen exclusief administratiekosten.

kapotte_stofzuiger | 20-01-15 | 18:46

Gewoon niet betalen, laat ze maar de tyfus genieten. Na 3 brieven van een incassobureau nemen ze toch de moeite niet meer.

R Duke | 20-01-15 | 18:45

Daarom heb ik een abbo. Die akela zou wensen dat zij mijn reet mag likken achteraf. Je kan niet zwart rijden als de reis al vooraf betaald is. Betaal niet en laat het voor de rechter komen. Kom maar.

Dat niet uitchecken is ook gelul want dat kost juist geld. Voor de reiziger. Dubbel genaaid dus. Gewoon bezwaar aantekenen, resitutie formulier invullen, klacht naar die reizigers organisaties en NS ongewenst de typhus wensen.

Vageling | 20-01-15 | 18:44

Nationale Socialisten .

B. Ollie Bommel | 20-01-15 | 18:44

-weggejorist-

Bouwvakkersdécolleté | 20-01-15 | 18:44

Je moet dan ook wel een ontzettende masochist zijn om in dit land met het OV te reizen. Vrouwen met pittige kapsels, brrr.

panadol | 20-01-15 | 18:43

Gegokt en verloren! Sorry Roos, maar als je geen geldig vervoersbewijs hebt, kan je dat beter melden bij de conducteur.
*ervaringsdeskundige: "vooruit meneer, omdat u pro-actief bij mij bent gekomen krijgt u geen boete"*

kapotte_stofzuiger | 20-01-15 | 18:43

@Muxje | 20-01-15 | 18:40
Volgende keer dat je "Uitgecheckt" ziet, even naar een andere paal lopen, want die checkt je daarna wel direct in.

Je kan ook 4 minuten wachten bij dezelfde paal, dan wil die je ook weer gewoon inchecken.

Rest In Privacy | 20-01-15 | 18:42

zuigtablet | 20-01-15 | 18:35
Kan je soms vergeten. Daarnaast moet de NS niet zo zeiken, voor dat abbonement is toch al betaald of je nu incheckt of niet. De vrouw met het pittige kapsel kan weer een keer haar "macht" laten gelden. 100% dat ze er een natte poes van kreeg.

je suis bier | 20-01-15 | 18:41

Tja als de poortjes dicht waren geweest had je niet kunnen vergeten uit te checken

Kapitein Buiksnor | 20-01-15 | 18:41

-weggejorist-

Bouwvakkersdécolleté | 20-01-15 | 18:41

Jerkfw | 20-01-15 | 18:38

Sheeple!

Bad Karma | 20-01-15 | 18:41

Je had die megadildo uit je tas moeten pakken Roos en die in haar aars moeten rammen.
En dan aan haar haren trekken en ze tegen de grond aan schoppen en dan nog even flink in der bek spugen.
Ow, wacht,Roos,blank meisje,nee ,dan maar beter niet want dan krijg je wel straf.

miko | 20-01-15 | 18:41

Inderdaad goed opletten, ik heb het ook wel eens gehad. Aan het eind van de dag met het pasje langs de scanner en de geruststellende piep volgde, maar op het schermpje zag ik "Uitgechecked" staan terwijl ik aan het inchecken was. Nog een keer de kaart scannen leverde ook niet op wat ik wilde: "U bent reeds uitgechecked". Ik ben maar gewoon in de trein gaan zitten, gelukkig geen controle die dag.

Muxje | 20-01-15 | 18:40

ik heb de vraag of dit wettelijk gezien mag, ik verwacht een kostenplaatje van "langst mogelijke rit"

alhoewel met de prijzen van treinkaartjes tegenwoordig weet ik niet wat goedkoper is..

etalon | 20-01-15 | 18:39

inchecken, uitchecken. Lastig man.

zuigtablet | 20-01-15 | 18:39

Niet zeuren, gewoon betalen.

Jerkfw | 20-01-15 | 18:38

Rij dan gewoon een auto Roos, veel goedkoper dan het OV.

carramba | 20-01-15 | 18:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl