Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kamervragen Bosma (PVV) aan staatssecretaris Dekker (OCW) inzake geldsmijterij Nieuwsvloer NOS

rodecirkelNOS.jpg1. Bent u bekend met het bericht (Twitter) dat ze bij de NOS een rode cirkel in de redactieruimte aan het installeren zijn? 2. Behoort het tot de taakstelling van de NPO om rode circkels in redactieruimtes aan te brengen? En zo ja, sinds wanneer? 3. Kunt u, in een schaal van 1 op 1000, de functionaliteitswaarde van rode cirkels aangeven? En zo nee, wat heeft een cirkel met een 'kloppend hart' van doen? 4. Kunt u een inschatting geven van de kosten die met deze zinloze knutselpartij van NOS-chef Gelauff gemoeid zijn? 5. Is het niet vreemd dat een NPO die toch al zwaar onder vuur ligt wegens ontieglijke wegsmijterij van belastinggelden nu toch wederom zwaar over de schreef gaat? 6. Kunt u openheid van zaken geven over de nationaliteit van de handwerkslieden die op de redactievloer van de NOS een volstrekt overbodige rode cirkel aan het installeren zijn? En zo ja, wat is er mis met Nederlandse timmerlieden uit Volendam die nog wel het edele ambacht van de zwaluwstaartverbinding beheersen? 7. Bent u ook van mening dat die rode cirkel heel erg lijkt op de door de overheid tot bloedens toe genaaide kringspier van de Nederlandse belastingbetaler?

Reaguursels

Inloggen

Mensen waar gaat dit over ? Een stukje Ikea knutselwerk in een NPO studio. Hebben we niets anders te doen ?

Lichtstadfan | 13-01-15 | 15:06

Vraag 7, geniaal. Dit is de enige reden waarom we politici zo hard nodig hebben.

Flapuidt | 12-01-15 | 23:46

Met een groen scherm / green screen / chroma key software kost het hele spul 200,- inclusie alles en is online te bestellen.

Vogelbeest | 12-01-15 | 22:43

@necrosis | 12-01-15 | 14:25

Inderdaad had dat omkatten weinig zin.

Van "Narcistische Egoïstische Debielen" naar "Nationale Proleten Organisatie".

Dat maakt echt veel verschil.

Pieter V | 12-01-15 | 21:13

@kipburger | 12-01-15 | 14:50
-
Zeg, 'holle buis'..., weet jij dan wél, dat een cirkel rond is?

Laagopg,dramnegertd | 12-01-15 | 20:27

De Nos is racistisch aan het doen tegen vierkanten ik stem voor een vierkant bij de nos weg de cirkels

Xx_360n0sc0pE_xX | 12-01-15 | 19:23

Hoeveel kost die Bosma en kan hij niet gewoon zijn werk gaan doen ?

Rest In Privacy | 12-01-15 | 18:10

Nog veel erger is dat de NOS voor velen de primaire nieuwsvoorziening is.

De Stas | 12-01-15 | 16:53

indien geen hoax: jezus oetlul, doe eens normaal en richt je bijvoorbeeld eens op steun aan Omtzigt voor misleiding van het kabinet inzake het achterhouden van essentiele informatie over onveilige vliegroutes boven Oekraine.

ad melkert | 12-01-15 | 16:29

Dit lijkt wel een vooringevuld aangifteformulier

Lolo rosso | 12-01-15 | 16:08

Past uitstekend bij de felrode NUL van het NOS-logo.
Nu die nul nog helemaal naar links plaatsen.

pensionado | 12-01-15 | 15:49

Mijn reaguursel was nogal spuit 11 lees ik nu, wel fijn dat we eensgezind zijn hier.

XaleX_2 | 12-01-15 | 15:46

Van alle Kamervragen die je kan stellen over de NOS propaganda machine stelt hij vragen over een paar vierkante meter triplex in een ruimte (1500,- per Kamervraag).

XaleX_2 | 12-01-15 | 15:44

NPO ? dan zal er wel een hamer en sikkel in komen te staan.

van Nootegem | 12-01-15 | 15:25

Micromanagende tweedekamerleden zijn altijd een teken dat het goed gaat met onze samenleving. Wat leven we toch in een prachtig land, dat onze volksvertegenwoordigers tijd hebben zich hier druk om te maken.

-hev- | 12-01-15 | 15:12

-weggejorist-

Anita Quid | 12-01-15 | 15:11

De opmerkingen over de kosten van Kamervragen zijn volgens mij een beetje dom.
Het papier met vragen gaat naar het desbetreffende ministerie alweer een ambtenaar er naar kijkt en een antwoord tracht te verzinnen waarbij de minister het minst in zijn hemd komt te staan.
Nadat die antwoorden naar zijn afdelingschef zijn gebracht worden ze via 2 secretaresses op een briefje overgetikt en naar de kamer gestuurd.
Na die duizenden euro verslindende handelingen gaan de hardwerkende ambtenaren weer achter hun bakje leut en voor het computerscherm zitten om op Geenstijl in te loggen.
Sorry voor de lange uitleg.

BBmetR | 12-01-15 | 15:07

halve maan toch?

New Quacka | 12-01-15 | 15:05

het is en blijft belastinggeld. Doel van de NOS is nieuws verslaan (op de manier die kabinet goed vindt), en niet om rode cirkels te maken. Dat laatste is verspilling en moet worden tegengegaan. Heel simpel.

deluiegriek | 12-01-15 | 14:58

Kamervragen stellen over de kosten van een houten cirkel. Hoeveel hadden alle onzinnige kamervragen van de PVV ook alweer gekost?

kipburger | 12-01-15 | 14:50

Het wordt steeds rooier bij de NPO.
Wat denk je Pritt.... krijg je antwoord?
lol

Schietmijmaarlek | 12-01-15 | 14:48

Als ik alleen al kijk naar de geldsmijterij bij sportwedstrijden .. gisteren EK schaatsen ( een van de vele zou ik zeggen) .. verslaggevers/interviewers op de baan, een hoofdcommentator en dan drie man/vrouw sterk voor de blablabla "analyse".. En maar klagen over bezuinigingen.
Vroegah ... ja vroegah ..
BTW : ik ben schaatsliefhebber.

daytripper | 12-01-15 | 14:46

lol

Diotima | 12-01-15 | 14:33

Als satire een hond was, herkenden sommigen die hond nog niet eens, al zou hij in hun kuiten bijten.
De Nationale Omroep voor Staatspropaganda houdt wel van een passend decor(um). Op uw en mijn kosten.

appelvink | 12-01-15 | 14:29

wat een gejank, wat zal dit nou kosten, paar 1000 euro? ga je druk maken om miljoenen die weggesneten worden, banken die miljarden wist maken dankzij staatssteun maar steeds maar minder rente uitkeren, verzekeringsmaatschapijen die miljarden winst maken en toch de premie ieder jaar weer omhoog flikkeren

Russo | 12-01-15 | 14:27

@Meister Jäger | 12-01-15 | 14:20
Waarom moet dat van onze taxpoet?
Net zoiets onzinnigs als het veranderen van NED 1/ 2/ 3 naar NPO 1/ 2/ 3.
Maar ach, het is maar taxpoet......

necrosis | 12-01-15 | 14:25

Martin Bosma = Ban rot imams!

Prince Buster | 12-01-15 | 14:24

... want het is nu al een ronde cirkel !

Rachar | 12-01-15 | 14:24

@maggoo | 12-01-15 | 13:30
Dat lijkt me stug. Rode rozen worden door moslims tot pulp gefatwaaid, ze staan voor de Vrije Liefde en de verderfelijke Valentijnsdag.

dedeurs | 12-01-15 | 14:23

@Vageling | 12-01-15 | 14:21
Ach. Dank je, vagebond. Satire! Nu je het zegt.

Lewis Lewinsky | 12-01-15 | 14:23

Die halve rode cirkel gaat maar heel even duren, denk ik.

Rachar | 12-01-15 | 14:22

@minik | 12-01-15 | 14:02
Doe eens niet zo naïef. Heet satire. Als je dat niet ken herkennen en op gewezen moet worden. De signalen zijn er genoeg maar ontgaan je dus.

Vageling | 12-01-15 | 14:21

Wat een gezeik zeg, mag het NOS zijn logo ook eens vernieuwen?

Meister Jäger | 12-01-15 | 14:20

@Brulboei_61SB | 12-01-15 | 14:16
8.Bent u bekend met de regering die de burgers niet serieus neemt?

necrosis | 12-01-15 | 14:20

NOS luitjes zijn heel handig, gisteren in Parijs die kale met das, geen moslim te vinden behalve waar hij stond, liet zich weer mooi in de maling nemen.

Uw Verzekeringsadvis | 12-01-15 | 14:19

Vragen over het gedrag van de geachte afgevaardigde Bosma (PVV) in deze:
1. Bent U bekend met de door de PVV gestelde vragen?
2. Behoort het tot de taakstelling van een kamerlid om de staatssecretaris met overbodige en niet ter zake doende vragen over de details van de bedrijfsvoering van een (semi) overheidsinstelling lastig te vallen?
3. Bent U van mening dat er naar aanleiding van vragen als gesteld door de PVV nodeloos belastinggeld verkwanseld wordt?
4. Is het U bekend dat de PVV sinds de beledigende opmerkingen van hun voorman door het merendeel van de kamer niet meer serieus genomen wordt en dat de bedoelde vragen van Bosma derhalve ook onder de noemer "niet serieus" gezet kunnen worden?
5. Kunt U per omgaande een inschatting maken hoeveel geld de overbodige vragen van de PVV de belastingbetaler kosten op jaarbasis?
6. Kunt U kwantitatief benoemen hoe de verhouding serieuze/niet serieuze vragen over alle partijen is en hoe deze bij de PVV ingedioende vragen is?
7. Deelt U de mening dat de heer Bosma met deze vragen aantoont dat hij het kamerlidmaatschap niet serieus neemt?

Brulboei_61SB | 12-01-15 | 14:16

Hoax. En zo niet, doe even een linkje.

Lewis Lewinsky | 12-01-15 | 14:13

Volgens mij zijn mijn anagramen al twee keer zo relevant als de kamervragen van Martin Bosma. Wisten jullie trouwens dan Martin Bosma een anagram van "Absint Omarm" is? Ja, ik dacht ... ik vermeld het even.

Niak | 12-01-15 | 14:10

@kloopindeslootjijook | 12-01-15 | 14:04
Ja, laten we het eens hebben over het nieuwe hoofdkantoor van CWI toen Tjibbe Joustra de baas was...

necrosis | 12-01-15 | 14:09

Over het haar van Geert Wilders gesproken. Volgens mij doet hij dan zo dat hij later ooit terug een normaal kapsel kan nemen en dan door niemand meer herkent word. Kan hij toch na zijn politieke carriere nog rustig op vakantie naar Egypte, uiteraard wel met een vals passport. Bv eentje op naam van Dr. Welter

Niak | 12-01-15 | 14:08

@necrosis | 12-01-15 | 13:57
Shit, dan wordt het o duingras. Of aangezien hij een dieren liefhebber is maken we er een Engelse anagram van:
A dog ruins

De Reaguurder | 12-01-15 | 14:06

Zo'n halve cirkeldinges valt reuze mee. Er zijn overheidsgebouwen waar aanzienlijk meer met geld gesmeten is voor inrichting en design-gedoe.

kloopindeslootjijook | 12-01-15 | 14:04

En in het duits "Sieg Dr. Welter", wat opzich een aanwijzing zou kunnen zijn dat Geert Wilders ooit een Nazi wetenschapper was die heeft geprobeert om in de toekomst te reizen. Maar toen is er iets mis gegaan en is hij in 1978 in Venlo terecht gekomen. Dat zou ook die schade aan zijn haar verklaren.
Tenminste als je van science fiction, horror en complottheorieën houdt. Dr. Welter is dan uiteraard de Duitse versie van Walter White uit Breaking Bad.

Niak | 12-01-15 | 14:04

@Troef | 12-01-15 | 13:56
Sommige vragen kun je met een simpel 'ja' of 'nee' beantwoorden.
De reden waarom het allemaal zo moeilijk moet, met rapportjes, omwegen, etc. is mij dan ook volstrekt onduidelijk.

necrosis | 12-01-15 | 14:03

Heeft er iemand een link naar die kamer vragen?
Op de PVV site zie ik niks staan.

minik | 12-01-15 | 14:02

Troef | 12-01-15 | 13:56
zeg maar jansen | 12-01-15 | 13:32
Wat vreemd dat het kabinet gaat klagen over een paar duizend euro per Kamervraag, terwijl de Kamer een kleine 300 miljard aan overheidsuitgaven dient te controleren.

Al zouden alle 150 Kamerleden gedurende 200 werkdagen ieder tien Kamervragen stellen ter waarde van 3333 euro, dan nog halen de miljard aan kosten niet. Nog geeneens een derde van een procent van het te controleren budget.

Het kabinet wenst gewoon geen verantwoording af te leggen.

Feynman | 12-01-15 | 14:02

@De Reaguurder | 12-01-15 | 13:54
Ik hou nog een 'o' over, wat doen we daarmee?

necrosis | 12-01-15 | 13:57

Gemiddeld kost een Kamervraag zo'n 1700 Euro.

Bedankt weer Bosma.

zeg maar jansen | 12-01-15 | 13:32
.
Je mag Pritt daarvoor bedanken.
.
3750 euro geloof ik. En dat is geen vast tarief maar ze hebben achteraf uitgerekend dat er ongeveer zoveel man-uren en dus euro's in een vraag zitten. Hoe ingewikkelder de vraag, hoe langer het duurt en hoe duurder het wordt. Maar ik denk dat als er minder vragen worden gesteld de prijs per vraag gewoon omhoog gaat. De ambtenaren moeten immers toch betaald worden.

Troef | 12-01-15 | 13:56

'Niet leuk, maar functioneel'
Kan iemand mij de functionaliteit even uitleggen?
Ik stem PVV, dus dom....

necrosis | 12-01-15 | 13:56

Je weet nu bijna zeker dat dit PVVD kabinet nieuwe wetgeving zal invoeren, kosten kamervragen dienen voortaan contant betaalt te worden door vraagsteller.

gebrokenvleugel | 12-01-15 | 13:55

En van "Geweld Ritser". Ja, zoek daar zelf maar een betekenis achter.

Niak | 12-01-15 | 13:54

En Dion Graus is weer een anagram van 'duingras'.

De Reaguurder | 12-01-15 | 13:54

Mooi om te zien waar de politiek zich mee bezighoudt.

Paulus de Bk | 12-01-15 | 13:53

Pechtholt heeft een hele dikke blinddoek gekocht, dat is veel erger

GuusBert | 12-01-15 | 13:51

"4. Kunt u een inschatting geven van de kosten die met deze zinloze knutselpartij van NOS-chef Gelauff gemoeid zijn?"

Ik denk een halve ton.

ProAsfalt | 12-01-15 | 13:51

Geert Wilders is dan weer een anagram van "De Sterre Wilg", die vind ik wel poëtisch.

Niak | 12-01-15 | 13:50

Zolang ze hem maar maken van het hout van het bord voor de kop van Marcel Gelauff heb ik er geen problemen mee.

Harry Turtle | 12-01-15 | 13:49

En dit is nog maar 1 rode cirkel

GuusBert | 12-01-15 | 13:49

Wat zijn dat voor zinloze vragen?! O wacht, satire! #JeSuisErBijnaIngetrapt

Godverdomme! | 12-01-15 | 13:48

Kamervragen ? man man man

hakbarry | 12-01-15 | 13:47

Een roos is een roos. Of toch een anale prolapse?

nieuwsflits | 12-01-15 | 13:46

Dat rood past zeer goed in het rode nos bolwerk. Moet direct in ral 7004 geschilderd worden, vuite rooie flikkerts.

behangtafel | 12-01-15 | 13:45

Lijkt me juist hartstikke goed om een duidelijk rode cirkel in beeld te brengen. De redactie denkt rood, handelt rood, propageert rood, en doet dus rood.

Parel van het Zuiden | 12-01-15 | 13:45

En Martin Bosma is óók een anagram voor "Ban Imam Tros" en die is eigenlijk nog leuker.

Niak | 12-01-15 | 13:45

Ach, komen ze rond voor hun opvattingen uit: roder dan rood! En zo'n kruik gaat te water, totdat hij barst, ofwel: hoogmoed komt voor de val. Gewoon even de verkiezingen afwachten. Maar schandalig is het wel.

goedemorgennederland | 12-01-15 | 13:45

Hij weet hoe een tot bloedens toe genaaide kringspier er uit ziet. TMI.

rara | 12-01-15 | 13:45

copy paste??

Petroselinum crispum | 12-01-15 | 13:44

Wat een gezeik Geenstijl, jullie zitten toch ook niet op Leen Bakker meubilair? Zo'n houten dinges kost geen drol. Maak je druk over het CJIB pand.

Captain Pervert | 12-01-15 | 13:44

Kunnen ze daar niet beter een 48 poorts gigabit switch aanschaffen?

Feynman | 12-01-15 | 13:44

Ach gut.

Bosma.
De enige zichzelf noemende academicus die nergens, maar dan ook absoluut helemaal nergens van derden enige vorm van respect verdient, noch krijgt.
Dat is sneu, jazeker, maar een zak is een zak als er zak opstaat.
En dat is hij.

mallekater | 12-01-15 | 13:44

D@rwin | 12-01-15 | 13:23

Hoewel het stellen van kamervragen meer een doel (kijk mij eens mij best doen) is dan een middel (regering controleren), mag ik toch hopen dat deze vragen een hoax van GS is.

NiceGuysFinishLast | 12-01-15 | 13:43

#Zeven +1

Jan Zand | 12-01-15 | 13:43

En Martin Bosma is een anagram voor Bami Stroman en ik denk dat daar zo een beetje niks mee gezegd word en daarmee is alles dus gezegd.

Niak | 12-01-15 | 13:40

Of Pvd ANOS? Haha zie je wat ik deed!

Canis Spurcus | 12-01-15 | 13:39

Serieus ??

bob de boarder | 12-01-15 | 13:38

@ET007 | 12-01-15 |
Nee kamervragen worden niet betaald van belasting druif..

Van 1 vraag kun je waarschijnlijk 3 van die dingen bouwen inc materiaal

Ben_online NL | 12-01-15 | 13:38

Partij Voor Vanalles

Niak | 12-01-15 | 13:37

OT: Zowel Theom van Deursen als Igor Putkin gebanned? Nice.

@GU Tijdelijk of permanent?

Steilloos ten Onder | 12-01-15 | 13:37

Als je op serieuze dringende vragen geen antwoord meer krijgt van PVVD dictatuur, rest er maar één ding onzinvragen.

gebrokenvleugel | 12-01-15 | 13:36

Ik wil het eindresultaat zien!
Als dat een halve maan is, dan is de symboolpolitiek veel verder dan we hadden gedacht.

Anderzijds: Ik heb niets tegen op een "efficiënte kern" op een werkvloer waar de belangrijkste knoppen direct bedient kunnen worden.

Rest In Privacy | 12-01-15 | 13:35

Dat wordt geen cirkel maar een PVDA roos. Betaald van ledengeld van de NOS.

Harry Turtle | 12-01-15 | 13:35

D@rwin | 12-01-15 | 13:23
Sardonicus | 12-01-15 | 13:24
zeg maar jansen | 12-01-15 | 13:32
Ik veeg mijn reedt af met zulke intens domme opmerkingen and I pitty the fool die ze maakt, maar ik zal altijd opkomen voor het recht om ze te maken.

Cuyahoga | 12-01-15 | 13:33

NOS heet nu toch NPOVara?

Canis Spurcus | 12-01-15 | 13:33

Het is niet alleen het uitgeven aan geld, ook het niet benutten van ruimte, extra onnodige stookkosten.
Het gaat erom dat geld van de burger over de balken gegooid wordt, zonder dat er iemand van de burgers beter van wordt. Tenzij uiteraard iemand van mening is, dat dit door de burger betaalde geld van toegevoegde waarde is. Dan verder ook niet klagen als er weer een euro via een weggetje uit je beurs rolt.
Het is goed dat de PVV achter subsidiegeld aanzit.

ET007 | 12-01-15 | 13:33

Nee, daar is Bosma niet creatief genoeg voor. Wel jammer, het waren interessante vragen geweest.

Russells Teapot | 12-01-15 | 13:32

Gemiddeld kost een Kamervraag zo'n 1700 Euro.

Bedankt weer Bosma.

zeg maar jansen | 12-01-15 | 13:32

Dit is een Mindf*ck in opdracht van de regering waarmee ze meer mensen naar de stembus denken te krijgen.

Simon_GS | 12-01-15 | 13:32

Correctie: boek, enkelvoud.

maggoo | 12-01-15 | 13:31

dat word rode cirkel maar een halve maan met een ster

(c)ZWITSUL | 12-01-15 | 13:31

Het is geen cirkel, maar stiekum een halve maan.
* mompelt iets over maangoden

Dhr. de Wit | 12-01-15 | 13:31

Er komen ook bloemstukjes bestaande uit rode rozen voor op de nieuwsdesk, en je mag drie keer raden welke boeken er naast komen te staan.

maggoo | 12-01-15 | 13:30

Liever een cirkel dan een halve maan.

Rest In Privacy | 12-01-15 | 13:29

Ghe. Eindelijk even een luchtig onderwerp. Waar komt de sikkel? Hee wacht een seven!?

Canis Spurcus | 12-01-15 | 13:29

Nee, maar even serieus, is er iemand die hier nou WOEDEND!!!! van wordt? Nee toch mag ik hopen ?

Steilloos ten Onder | 12-01-15 | 13:29

Haha daar had je me tuk Pritt. Bij de zesde vraag kreeg ik argwaan, en de bij de zevende wist ik het zeker. Dit zijn Kamervragen van het lid Stift (GS).

De Reaguurder | 12-01-15 | 13:29

Kan me voorstellen dat mevrouw Bosma (indien bestaand) ook kritische kamervragen krijgt over de functionaliteit van meegetroonde IKEA-kussentjes.

Maar goed, als hier aandacht voor is gaat het blijkbaar nog niet kudt genoeg in dit landje

cucaracha | 12-01-15 | 13:29

@D@rwin | 12-01-15 | 13:23

8 Is er een NOS voorlichtingsprogramma om satire van ernst te onderscheiden. Indien nee, wat kost het om dat op de buis te brengen?

BroodenSpelen | 12-01-15 | 13:28

Gaat helemaal nergens over dit.

Vageling | 12-01-15 | 13:27

Spijkers op laag water zoeken, Pritt.

Steilloos ten Onder | 12-01-15 | 13:26

Een anus.

Krantlezer | 12-01-15 | 13:25

Vraag 7 Whoehaaa!! Of dat moet het rooie socialistische gat voorstellen waarin alle belasting/subsidie gels verdwijnt.

deraderendraaien | 12-01-15 | 13:25

@denoorman | 12-01-15 | 13:24
Hulde!

kapotte_stofzuiger | 12-01-15 | 13:25

Nee joh, het is een Halve Maan. Morgen wordt ie groen geschilderd.

Piet Karbiet | 12-01-15 | 13:25

-weggejorist-

aanalleskomteeneind | 12-01-15 | 13:25

@ D@rwin | 12-01-15 | 13:23

Goede vraag! ;)

Sardonicus | 12-01-15 | 13:24

Maar als ze nu moeten stoppen ligt er een halve maan i.p.v. een cirkel. Wil de PVV dat dan?

kapotte_stofzuiger | 12-01-15 | 13:24

Wat een gejank

de Botte Bijl | 12-01-15 | 13:24

Wat een onzinvragen. Ga je bezig houden met dingen die er wel toe doen. Wat is de NOS waard aan totaalbudget, bijvoorbeeld. Dit is onzinnige werkverschaffing....

Lof der Zotheid | 12-01-15 | 13:24

Vraag 8. Lijkt dit niet verdacht veel op een islamtische halve maan?

denoorman | 12-01-15 | 13:24

Is Bosma (PVV) bekend met de kosten van het stellen van (betekenisloze) Kamervragen?

Sardonicus | 12-01-15 | 13:24

Vraag 3: 1000 punten voor het faciliteren van de nodige roodidealistische circlejerks.

Godsammekraken | 12-01-15 | 13:24

Kunt u een inschatting geven van de kosten die met onzinnige kamervragen gemoeid zijn?

D@rwin | 12-01-15 | 13:23

De beste timmerlieden kwamen uit Nazareth

tjeemig | 12-01-15 | 13:23

Is dit serieus?

Aart4888 | 12-01-15 | 13:23

Timmerlieden uit Volendam?
Nog nooit gezien!

Einde van de Domheid | 12-01-15 | 13:22

dat is geen circel.

--sql error-- | 12-01-15 | 13:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl