Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ironie: Westerse overheden gaan internet uitzetten

pea_brain_homer.jpg Onze overlords hebben naar aanleiding van #JeSuisCharlie besloten de vrijheden van alle burgers verder in te perken. Applaus. Betere satire dan de realiteit van onze politiek bestaat er immers niet. Onze warlords hebben een verklaring ondertekend waarin wordt gesteld 'dat internet niet zou mogen worden 'misbruikt' voor haatdragend en gewelddadig materiaal'. Okee, dat is schattig, maar het is fout. Sowieso, dat onze overheden gaan bepalen wat haatdragend en gewelddadig materiaal is. Dan is Charlie Hebdo het eerste wat verdwijnt. Niet doen dus. Je hebt vrijheid van meningsuiting juist nodig om de etterende wonden in de samenleving te detecteren. We willen het zien, alle extremen, in al hun vuilheid. Niet de duisternis in duwen, maar juist openlaten. Is voor onze grote vrienden van de AIVD ook een stuk makkelijker werken. Vanuit de overheid maatregelen nemen om internet in te perken is alsof je röntgenapparaten verbiedt om kanker op te sporen. Als we het niet zien, is het er niet meer. Fout! Zo werkt het dus niet. Breng al die smerigheid juist naar het daglicht. Dat is de enige manier om het te bestrijden. De gebochelde, wanstaltige ideologische smeerlapperij dat voor moslimextremisme door moet gaan vol in de spotlights zetten, zodat iedereen ziet en beseft wat een kankergezwel het is. En dat geldt ook voor rechts-extremisme, links-extremisme en elke vorm van fundamentalistische waanzin die we in ons midden hebben. We hopen vooral dat Anonymous niet zozeer accounts gaat slopen, maar hun hackz0r-skills vooral inzet om mailverkeer, encrypted communicatie en desnoods telefoongesprekken van jihadisten te kraken & online te pleuren. Meer openheid, meer transparantie en totale vrijheid, dat is de enige manier om haat en extremisme te bestrijden.

Reaguursels

Inloggen

Godsammekraken | 12-01-15 | 11:26

Het zijn geen 72 maagden , maar maagden van 72 :-)

FrankOngerust | 14-01-15 | 17:57

dat zal wel gaan gebeuren ,de overheid doet het altijd zo.Onder het motto'' baat het niet het schaad ook niet'' in hun ogen.En ondertussen gaan ze stiekem uitkijken naar een woning in het buitenland.
men moet nooit wetgeving gaan invoeren dat niks oplevert ,behalve inleveren van vrijheid.

pedro300 | 13-01-15 | 09:29

twitter.com/charliewinter/status/5547...

Bizar media bericht. Ze hebben het over "sites", terwijl ze "accounts" bedoelen. Of toch niet?

"U.S. Central Command's Twitter and Youtube sites were compromised for approximately 30 minutes."
"... both sites have been temporarily taken offline while we look into the incident further."
"CENTCOM will restore service to its Twitter and Youtube accounts as quickly as possible."

Oefening en rekken van woorden tot hoe ver ze kunnen gaan in een toekomstig geval? Internet eventjes uitzetten als iemand gaat lekken?
Een 120k Anonymous account op Twitter zegt dat die opcharliehebdo site een honeypot is en dat de aanvallen te traceren zijn naar Maryland IPs (NSA?).

Halsje Femkema | 13-01-15 | 01:54

@Frikandel_met_mayo | 12-01-15 | 21:49

Tsja, als je zelf niet wilt zien dat het twee verschillende auto's waren. Het was toch echt France24 die het uitzond hoor, niet Alu-broadcast...
Daarnaast zou je je eens moeten verdiepen in de effecten die zware kalibers hebben op korte afstand. Dan zou je ook weten dat je met zo'n geweer een watermeloen zo uit elkaar knalt.
Maar je hebt natuurlijk alle recht om overal moe van te worden zodra het niet in je geconditioneerde reflex past.
Dan valt namelijk je wereldbeeld en je zelfbeeld in elkaar en dat kun je helemaaaal niet gebruiken natuurlijk... ik begrijp het wel.
-
Halsje Femkema | 12-01-15 | 22:09

Ach ja, de aloude truc om met je eigen 'nederigheid' een ander ook mee naar beneden te trekken, alsof deze persoon (ik dus) deze goede persoonlijke eigenschap mist en daarvan nog moet leren... dat is dus jouw moraal van "we zijn beide geen experts". Vals manipulatief truukje.
Echter, het is heel simpel: de opnamen liegen niet. En daarop gebeuren dingen die niet reëel zijn.
En kom nu toch even, zelf een kind ziet het verschil tussen chroom en zwart.
Weet je dat tijdens de uitzending van France24 zelfs de kritiek over de ID kaart werd aangehaald? Nee?
Nou, men kon zich de kritiek wel voorstellen dat een zo goed uitgedachte operatie niet tot zulke slordigheid met een ID kaart kon leiden.
Men zei letterlijk (de jongeman met stoppels en warrige kuif) dat het wel logisch was dat ze een ID kaart meenamen, in het geval van een wegversperring door de politie.
Zonder ID kaart zouden ze namelijk direct aangehouden worden, zo luidde het argument. Echter, dat argument houdt ook geen steek, want als de politie op zoek in naar een zwarte citroen met twee moslims erin, heeft deze echt geen ID kaart nodig om de auto aan te houden.
En als ze gewisseld zouden zijn van auto, zouden ze logischerwijs de ID kaart meegenomen moeten hebben in de tweede vluchtauto. Wat dus niet gebeurd is. Leugens en nog eens leugens.
Bovendien lag de ID kaart in een andere zwarte citroen, eentje met zwarte buitenspiegels in plaats van chroomkleurige. Dus de ID kaart lag in een auto die niet de vluchtauto was.
Ergo: het stinkt.

Rest In Privacy | 12-01-15 | 23:36

Uit de pastebin.com:
"ISIS is already here, we are in your PCs, in each military base."
Is een Anon trol.
"I'm in your base, sapping your sentries!"

Halsje Femkema | 12-01-15 | 22:52

> BSE rundfunk | 12-01-15 | 20:39
Ik krijg natuurlijk betaald voor deze post, maar:
1. We zijn beiden geen experts op dit gebied. Laten we aannemen dat hij miste, maar dat de agent later doodbloedde bij het dood spelen. In de chaos kan het wel meerdere minuten geduurd hebben voor eerste hulp ter plekke en de agent was al neergeschoten.
2. Het was één iemand in vest daar met blauwe blouse. Hij leek geen bewaker, maar misschien heeft hij wel die mensen naar het dak gestuurd. Ook lagen er misschien kogelvrije vesten klaar. Beetje als een extra brandblusser, na de eerdere aanval met molotov cocktails?
3. Stel de Mossad of een andere veiligheidsdienst uit de "Five Eyes" wist wie de mogelijke daders waren. Je moet die informatie openbaren en je bent 98% zeker dat het correcte informatie is, maar je wil niets kwijt over de anonieme tip of het systeem dat deze informatie verzameld heeft. Dan verzin je dat de ID kaart werd achtergelaten in een vluchtauto. Plausible deniability krijg je extra. Ik denk dat de IDs van dat neefje en dat vrouwtje nooit zijn achtergelaten. Dat was hete informatie vers van de pers. Het neefje zal mogelijk van de aanslag afgeweten hebben.

Halsje Femkema | 12-01-15 | 22:09

Ik geloof niet dat alles een false flag is. Ik word er een beetje moe van al die complotdenkers die denken dat werkelijk alles niet is zoals het lijkt.
Ik ben wel van mening dat de overheden van ons vrije internet af moeten blijven, maar moslimextremisten (ja, die bestaan gewoon, gek he) een wereldplatform geven zodat ze kunnen laten zien hoe "bad" ze zijn?... Nee. Ze moorden JUIST veel meer doordat ze dankzij de sociale media die kutfilms kunnen laten zien aan de wereld. Die honden kicken erop.
Jaren geleden was het uniek en walgelijk dat je een echte moord zag op internet. Tegenwoordig is het gewoon. Zijn we met z'n allen niet een "klein" beetje gestoord aan het worden dat we dat allemaal hebben toegelaten en willen zien???? Vooral YouTube heeft ervoor gezorgd dat er veel meer bloed is gevloeid in de wereld. En (erg jonge) kinderen kunnen al die moordfilmpjes gewoon bekijken. Waanzin!!! Kappen die zooi.

Frikandel_met_mayo | 12-01-15 | 21:49

Ja, het was weer eens een complete false flag operatie, en wij trapten er weer eens in met miljoenen tegelijk.
reden:
1. De kogel die afgevuurd werd op de agent veroorzaakte alleen een stofwolk op het trottoir.
2. Er was gef*ckt met de footage van het dak. Mensen toen al in bullet proof vests?
3. De zwarte citroens waren verschillend. De eerste had chroomkleurige spiegels (type 2014), en de andere auto had zwarte spiegels (type 2013). Daar werd dan zogenaamd de ID kaart gevonden. Jawel mensen, de identiteit op een zilveren dienblaadje.

Rest In Privacy | 12-01-15 | 20:39

-weggejorist-

Obzolete | 12-01-15 | 19:24

Ook: Anonymous is zo anarchistisch als de pestpokke. Die zijn eerder voor de terroristen dan ertegen. Die oorlog van een paar guppies uit Belgie is dan ook zwaar verdacht. Als hackersgroep laat je Anonymous de scherven opruimen. Zagen we bij de aanvallen op Paypal en VISA ook: Een paar echte hackers met een botnet die die sites omver trekken, enorm veel gasten met een Windows bak en LOIC (een ddos-tooltje van niveau MS-office) werkten als afleiding en waren natuurlijk de sjaak. "Het High Tech Crime Team van de Nederlandse politie heeft een zestienjarige jongen opgepakt die betrokken was bij de DDoS-aanval op de website van MasterCard." of www.reddit.com/comments/iu93n/fbi_raid... . Als politici al zo bezig zijn om de gemoederen bij elkaar te houden, dan zullen inlichtingendiensten dit ook wel proberen. Na deze "oorlogsverklaring" van Anonymous aan de terroristen, dus lastig een "echte" oorlogsverklaring van Anonymous tegen Israel of Amerikaanse drones. Sinds de "oorlog" tegen Scientology mag Anon niet meer zondermeer vertrouwd worden. Het is nu de speelbal van hackersgroepen die verantwoordelijkheid willen ontlopen, en soms zelfs van staten. En Anon blijft een trol. Verwacht dus ook neppe jihadtrolaccounts.

Halsje Femkema | 12-01-15 | 17:15

Ook interessant in deze zijn de nieuwe Palantir documenten gelekt zijn naar TechCrunch: techcrunch.com/2015/01/11/leaked-palan...
.
Palantir is een privaat bedrijf. Die hebben dus schijt aan oversight en regeltjes en privacy. De klanten van Palantir echter, zijn gebonden aan strenge regels, zoals: FBI, homeland security, en de CIA.
.
Palantir is al jaren een onderzoek aan 't doen naar Anonymous en WikiLeaks. Je kan bijvoorbeeld neppe sites opzetten met kritische artikelen erop. Dan de IPs verzamelen en cross-refereren aan je grote database.
.
Zie bijvoorbeeld de Palantir slides "The WikiLeaks Threat": wikileaks.org/IMG/pdf/WikiLeaks_Respo...
.
"Glenn Greenwald needs to be disrupted. Most of the liberal bent professionals if pushed will choose professional preservation over cause, such is their mentality. Without Glenn´s support wikileaks would fold. We use:
Disinformation
Create concern over infrastructure like the internet
Cyber attacks against infrastructures like the internet
Media campaign to push PR that WikiLeaks is harmful
Planting fake leaks
Use social media to find supporters and gather information on them."

Halsje Femkema | 12-01-15 | 16:52

Mijn vorig bericht werd weggejorist omdat ik full-retard-aluhoed ging op dat schizo-topic. Nu dus geen rare conspiracies als zou Hayat Boumeddiene al lang in het Kalifaat zitten, haar taak als sexueel inducer reeds volbracht. Nee, gewoon een simpele voorspelling:
Amerika zit er al langer op te wachten om de stekker uit het complete internet te trekken daar in het Midden-Oosten en Afrika. Als je dan nieuws wil van het front als Jihad-guppie, dan moet je eerst naar Turkije afreizen. Amerika weet dat dit niet zo'n fijne move is, en moet dus politiek good will kweken. Ik denk dat dit ook een standpunt van de Partij van de Vrijheid zal zijn: Minder vrijheden voor buitenlandse terroristen, zodat wij hier vrijer kunnen zijn. Een leuke glijdende schaal. Zeker ook wrang dat het front nu "vrijheid van meningsuiting" is. Amerika is daarvan de bakermat (behalve als het om te kritische journalisten gaat, of staatsgeheimen). Rusland en het Midden-Oosten zuigen daarin.
.
Ook de AIVD zal pleiten voor meer opsporingsvrijheid. De AIVD zit niet bij de Five Eyes, en is dus afhankelijk van de gratie, of zo'n inlichtingendienst informatie met haar deelt. Ik vermoed dat de AIVD ook de kabel wil kunnen afluisteren. Amerikanen hebben de zeekabels gewoon afgetapt en kunnen al bij het meeste, maar de AIVD surft blind.
.
Voor mij is het tweeslachtig: Voorzichtigheid voor onze rechten is geboden, maar voorzichtigheid bij de aanpak moslimextremisten is juist gevaarlijk. De EFF was ook al bang voor afkalving van onze rechten www.eff.org/deeplinks/2015/01/wake-ch... , maar wij zijn dan ook geen Amerika. Die hebben echt last van de NSA. We moeten onze democratie niet vergelijken met de democratie van post-9/11 Amerika. Of wel, maar dan ook eerlijk zijn: Die Amerikaanse ghettos en criminaliteit, die gaat hier in 't kikkerlandje dan ook komen. We lopen ongeveer 10 jaar achter.

Halsje Femkema | 12-01-15 | 16:36

De elite laat de islamisering volop doorgaan. Dit is nu eenmaal zo afgesproken tussen de Arabische wereld en deze Europese elite. Ongehinderde massa-immigratie en ongehinderde islamisering in ruil voor olie waar de elite schathemeltje rijk van is geworden en nog steeds wordt. Mooi bijkomend voordeel is dat als Europa eenmaal dusdanig geislamiseerd is dat er geen weg terug lijkt, diezelfde elite ingrijpt, zogenaamd voor de democratie, en de islam terug snoeit naar "normale" proporties dan wel ausradiert. Daarvoor moet natuurlijk wel die Verenigde Staten van Europa er komen met bijbehorende inperking van vrijheden zodat haar inwoners toch wel een beetje de gewenste slaven worden. Mocht voorgaande niet kloppen want aluhoedje koekoek wapwap, dan hebben we te maken met de grootst denkbare imbecielen die de mensheid tot dusverre heeft voortgebracht. Ik weet niet wat aannemelijker is.

Sliptong | 12-01-15 | 16:18

sjonny, zo ken ik je weer. kudos!

kaplaarzenverkoper | 12-01-15 | 16:00

JayJay | 12-01-15 | 15:30

Van Balen ,Opstelten, Smit-Kroes, allemaal VVD.
Vroeger Donner, Horsch Ballin, CDA.
Allemaal wilden ze de vrijheid van meningsuitin inperken.

Maar nog steeds lees ik reacties van mensen die denken dat de inperking van links komt.

Nee, sukkels, policor denken komt in alle partijen voor behalve in de PVV en misschien de SP.

knerf | 12-01-15 | 15:35

Van Balen bij Jinek: Is allemaal gekomen door het internet. Verder; Er moet veel meer informatie worden uitgewisseld zoals bijvoorbeeld bij luchtvaartpassagiers in uitwisseling met Amerika. Dit soort zaken moet veel meer en vaker gebeuren.
Opstelten: Er moet meer controle komen op alle communicatie zodat het plannen van dit soort zaken veel lastiger wordt. Enz.enz.
Men wil hier altijd twee dingen me bereiken; inperken van de vrijheden van het klootjesvolk maar wellicht nog veel belangrijker; het uitbreiden van het ambtenarenapparaat om deze "strengere controles" in te richten en uit te voeren, waarschijnlijk ook nog eens een extra toezichthouder in het leven roepen. Er is al jaren een roep om een kleiner (en vooral daardoor goedkoper) ambtenarenapparaat. Dit zijn altijd mooie gelegenheden om het omgekeerde gedaan te krijgen.

JayJay | 12-01-15 | 15:30

natte krant | 12-01-15 | 14:30
De geheime dienst "Stasi" binnenkort springlevend in Europa.

Snowy2000 | 12-01-15 | 14:46

Internetcensuur gaat aanslagen voorkomen, ja. Even was ik bang voor echte maatregelen.

natte krant | 12-01-15 | 14:30

Iedereen heeft het over "vrijheid en democratie" maar welke vrijheid en/of democratie dan??

We kiezen op een partij die middels allerlei achterkamertjes politiek een coalitie aan moet gaan met 1 of meerdere andere partijen. Linksom of rechtsom worden deze partijen gefinancierd door de multinationals van deze wereld die straks een mooi baantje hebben voor de heren politici omdat ze voor hun al het geld verdiend hebben (regelgeving in het voordeel van de multinationals). Kijk maar naar alle oud politici (links of rechts)en waar ze terecht zijn gekomen (raden van bestuur of toezichthoudende organen die door hunzelf dan wel voorgangers in het leven zij geroepen).

Als wij burgers écht mochten kiezen dan kiezen wij toch echt niet vrijwillig voor een roverheid die tégen ons werkt (belastingen, regels, etc.) maar een die vóór ons werkt! Dit is zolang ik mij kan herinneren niet gebeurt... democratie? Welke persoon kan mij wijsmaken dat alles wat de huidige roverheid uitvoert, voor ons belang is? Ik ken werkelijk niemand die een goed woordje heeft voor deze "democratisch ??" gekozen club.

De verkiezingen van de EU zijn zo samengesteld dat "het volk" geen enkele (!) inbreng heeft op de dagelijkse bestuurders, check maar een na!

Daarnaast schermen veel mensen met de grondwet maar ook deze regels zijn ooit door de toenmalige leiders opgelegd/opgesteld aan het volk om ze zogenaamd rechten te geven maar op zo'n manier dat ze de elite niet kunnen schaden!

We mogen zgn. alles zeggen en schrijven maar als het iets te heftig wordt naar "hun" zin dan mogen zij ingrijpen onder het mom van "de veiligheid"! Mensen met een eigen (vrije?) mening worden tot extremisten, terroristen, etc. gebombardeerd en daarmee kan "de elite" ingrijpen waar en wanneer zij maar willen.

Alles en iedereen in het teken van NWO.

Gelukkig heeft president Hollande het in zijn recente toespraak benoemd;

www.youtube.com/watch?v=6z9y-FtskzY

We worden aangevallen door (oa) de illuminatie, de grootste boosdoeners.

Slaap zacht medelanders.

rowe | 12-01-15 | 14:23

Orwell was iets te vroeg met 1984?

kloopindeslootjijook | 12-01-15 | 14:16

Een aantal doden uit naam van de Islam, en miljoenen lopen in Frankrijk een protestmars. Maar meer dan een half miljoen doden uit naam van die zelfde Islam, dan blijft het stil. Dit laat zien dat er meer Politiek belang valt te behalen uit aanslagen in Europa. Niet de daders moeten gestraft, nee het vrije woord moet hier om zeep worden gebracht.
www.nu.nl/buitenland/3970810/westerse-...

Snowy2000 | 12-01-15 | 14:07

mezelf | 12-01-15 | 13:54

rectificatie: moet zijn "lijf en goed"

knerf | 12-01-15 | 14:06

Haatdragend ... En als je een spotprent van de profeet als haatdragend ziet? Er zit een contradictie in deze regeling. Als Vrijheid van Meningsuiting allesomvattend is, bevat het dus ook zogenaamd haatdragend materiaal.

Je zou bijna weer een 1 of andere samenzweringstheorie gaan verzinnen.

kloopindeslootjijook | 12-01-15 | 14:05

De overheden grijpen naar het enige wapen dat ze hebben en ooit hebben gehad: censuur en controle. De staat als instituut is an sich al een inperking van de vrijheid, en de enige manier om de façade van de verdediging vrede en veiligheid op te kunnen houden is het verder inperken van de vrijheid. Zelfs als ze de vrijheid zeggen te verdedigen is het enige verdedigingswapen de inperking ervan. Iets anders kunnen ze niet. De censuurkramp wordt bij elke bedreiging sterker. Dus het verbaast me niets hoor.
Alleen is het altijd nog aan ons om ons er iets van aan te trekken.

Stormageddon | 12-01-15 | 13:54

hovawart | 12-01-15 | 13:15

Die tekst wordt binnenkort wel veranderd in:

"Het volk is voor de islam gezwicht,
het verloor MEER dan lijf en leden,
policiti doofden het licht."

knerf | 12-01-15 | 13:54

Lilia2 | 12-01-15 | 13:17

... Eens!.... wanneer?

rowe | 12-01-15 | 13:24

Ik moet telkens denken aan een foto van een kudde schapen in een wei met een hek erom heen, zegt een schaap tegen een ander schaap; "dat hek dat hebben ze neergezet om ons te beschermen tegen gevaar van buitenaf"..... erg typerend voor onze situatie!

Slaap zacht medelanders

rowe | 12-01-15 | 13:22

Gaan we hier dan eidelijk eens de straat op?
Net zo massaal als de Fransen steunen?
Nu wordt behalve op geen stijl nergens die andere racisten belicht.
Er is toch al censuur .

Lilia2 | 12-01-15 | 13:17

Aan het Weteringplantsoen staat geschreven,"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht".

hovawart | 12-01-15 | 13:15

Je hebt helemaal gelijk!

Ergea | 12-01-15 | 13:14

Bij oproepen tot geweld ligt bij mij een grens en denk ik dat er wat zou moeten gebeuren. Maar wat je dan moet doen dat heb ik nog niet geleerd van Opstelten. Je zou de webmaster kunnen aanschrijven maar dan krijg je alleen een ontvangstbevestiging. Je zou een melding kunnen doen bij de politie maar met welk doel? Die hebben toch geen tijd voor dit soort zaken.

Simon_GS | 12-01-15 | 13:11

Dat wij met één Europa bepaalde vrijheden kwijt raken, raar.

hovawart | 12-01-15 | 13:11

Wie heeft de rollen omgedraaid, luistert de regering naar het volk, of zijn de politieke leiders ineens verlichte despoten geworden om het volk hun wil op te leggen, ik heb hier niet voor gekozen,vriend.

hovawart | 12-01-15 | 13:07

Islam - Europa 3 - 0

Mark_D_NL | 12-01-15 | 13:06

Begint vast met aftellen totdat Tim Kuik roept dat hij (nu we toch bezig zijn, heh) ook nog een lijstje heeft met dingen die van het internet af moeten.

dugo | 12-01-15 | 12:56

We leven al onder de sharia van de Nederlandse staat doordat onze vrijheden steeds verder worden ingeperkt onder de vlag van zogenaamde misdaad- en terrorismebestrijding.
Terrorisme en misdaad bestrijdt je niet door het verbieden van:
- het plaatsen van haatdragend en gewelddadig materiaal op internet,
- het bezit van illegale (vuur)wapens,
- het bezit van niet-geregistreerde telefoons,
- het chippen van je auto of fiets,
- het voorzichtig met je mening omgaan om vooral niemand te beledigen,
- etcetera, etcetera...
Neeeheee, terrorisme en misdaad bestrijd je door, *tadaaa!*:
- (aspirant) terroristen en misdadigers OP TE PAKKEN EN TE BERECHTEN!
Maar ja, dat kost mankracht en mandaat, en beiden is in dit land in onvoldoende mate aanwezig. Wanneer wordt die Opstelten een keer in zijn vrijheden beperkt, ik word zo misselijk van die controlefreak...

De waard zijn gast | 12-01-15 | 12:55

@wlodek 12:44
.
Inderdaad. En zolang de bevolking blijft stemmen -en daarmee deze idioten blijft voorzien van de benodigde schijnlegitimatie- zal er nooit iets veranderen ook.
.
Niet WAT de Staat met haar macht doet is relevant. Slechts DAT de Staat de macht heeft om te doen wat men maar wenst. Het was een kwestie van tijd totdat een criminele bende de staatsmacht zou grijpen en de bevolking massief begon te bestelen en onderdrukken.
.
Dat het een Marxistische bende is geworden, maakt de zaken enkel nog maar ernstiger.
.
De Staat dient gedelegitimeerd te worden. Als nu nog niet duidelijk is dat het zeer onverstandig is om mens A (politicus) de totale macht over mens B (staatsonderdaan aka burger) te geven, dan weet ik het ook niet meer....
.
De grootste actuele bedreiging voor Westerse samenlevingen is niet Islam. Het zijn de eigen overheden.

De Libertariër | 12-01-15 | 12:53

Nou het was mij een waar genoegen hier. Want als onze bestuurders gaan bepalen wat haatzaaien is, gaat GS als eerste plat.

mujer | 12-01-15 | 12:52

Het wordt hoog tijd dat recht op een vrij internet een grondwet wordt in dit land, al is het alleen maar om de aanvallers van netneutraliteit een onmogelijke opgave te geven. Iedereen moet toegang hebben tot het internet, dat is vandaag de dag een absolute noodzaak geworden.

Ares | 12-01-15 | 12:51

Ivo de Clown voert gewoon Agenda21 uit.
Inperking van het Internet is daarbij een van de belangrijkste doelen.

McPhart | 12-01-15 | 12:48

Komsjo | 12-01-15 | 12:09
En de ´brigadier´ van de pvda, Marcouch, pleit voor ´islamitisch onderwijs´ op openbare basisscholen. Mafnaffer.

chicago river | 12-01-15 | 12:48

alle socialisten, of ze zichzelf liberaal, christen-democraat, sociaal-democraat, liberaal-democraat, groen of wat dan ook zullen altijd naar een Noord-Korea streven waar de staat iedere ademtocht van de bevolking reguleert. Iedere dag worden er weer nieuwe gebodjes/verbodjes vanuit de diverse overheden uitgevaardigd en ieder gebodje/verbodje is een stap dichter bij Noord-Korea.

wlodek | 12-01-15 | 12:44

Vrije meningsuiting beschermen is absoluut noodzakelijk maar slechts stap 1. Detecteren wie jou dood wil hebben is fijn maar helpt niet meer als jouw hoofd in het zand ligt. Negeren en/of ridiculiseren doet zwaarden en kogels van fundies niet zwijgen.

janjing | 12-01-15 | 12:43

Marcus Tullius Cicero:

A nation can survive its fools
and even the ambitious,
but it cannot survive
treason from within.
A murderer is less to fear.
The traitor is the plague.

Genex | 12-01-15 | 12:42

Heel erg eng dit. Het Internet heeft juist aangetoond dat de politiek één grote leugen is en dát zal de reden zijn dat het ingeperkt moet worden. Terwijl de oplossing zou moeten zijn om de juiste mensen in de regering te krijgen (namelijk diegenen die het ambt van volksvertegenwoordiger wél serieus nemen) zullen de boven ons gestelden alleen maar meer repressie bewerkstelligen want als eenmaal een plek op het pluche is verworven dan geef je deze natuurlijk nooit op, al ben je nog zo incompetent. De weg die de overheden nu nemen geeft aan dat het systeem hard aan vernieuwing toe is. Met de huidige gebruiken zal het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid totaal verkeerd aflopen.

tejootje | 12-01-15 | 12:40


Het regententuig heeft nu in ieder geval de stok gevonden om het vrije internet eens en voor altijd op slot te gooien. Je zou haast de moslimgekkies gaan geloven die alle terreur toeschrijven aan één groot complot van het Westen om hen in discrediet te brengen.

Voeg dan daar maar gelijk het knevelen van de vrije meningsuiting bij.......

gamlakuk | 12-01-15 | 12:35

-weggejorist-

Z1emen | 12-01-15 | 12:35

Problem reaction solution... Het was te verwachten helaas.

GaatDeGoedeKantOp | 12-01-15 | 12:33

Zijn die mensen daarom dan gestorven?Ik dacht het niet.Maar ja een stelletje domoren die ons beleid uitstippelen en het ook niet meer weten doen maar wat.

Pempy Boludo | 12-01-15 | 12:27

Niks mis met meer controle, maar onze fucking overheid gebruikt deze extra middelen uiteindelijk alleen om leaserijders te controleren en andere belasting fuckzooi en de terroristen laten ze lopen.

Dutch_Holland | 12-01-15 | 12:26

Dit is heel belangrijk. Als de terroristen winnen dan: nemen ze onze privacy af, onze vrijheid gaat eraan, onze vrijheid van meningsuiting gaat ook naar de knoppen.
Het enige dat we hier tegen kunnen doen is onze privacy opgeven door niet meer anoniem te reageren en overal camera's andere andere beveiligingsapparatuur ophangen. Zorgen dat we niet meer anoniem kunnen reageren op online fora, en natuurlijk geen afwijkende meningen meer tolereren!
Vervolgens hopen dat gestoorde figuren als radicale feministen ondertussen niet die bewegingen hyjacken en zorgen dat we ook geen enkele seksuele opmerking meer kunnen plaatsen, en we hebben ons westerse kalifaat. Ik hoop dat ik tegen 2020 weg ben uit Europa en vanuit een derde wereldland met lede ogen kan toezien hoe het Avondland wegkwijnt.

1337haxxor | 12-01-15 | 12:24

www.france24.com/fr/ Nu een programma over alle Franse artiesten die gister zo correct waren door een liedje te zingen voor de slachtoffers. Maar geen enkele analyse of zo. Bv waarom de Hoofdcommissaris van Politie zelfmoord heeft gepleegd.

Ci Ty33 | 12-01-15 | 12:23

Maar als morgen iemand een politieke partij op wil richten om dit nieuwe fascisme tegen te gaan wordt deze persoon, ook op GS, tot op het bot afgekraakt. Zolang de verontwaardiging niet verder gaat dan internet heeft de overheid niets te vrezen.

spanarchist | 12-01-15 | 12:21

@quackel | 12-01-15 | 12:02
Wieso denn? Van censuur is geen sprake.

Coyote | 12-01-15 | 12:19

Het ergste is nog wel dat ik hier gewoon niet meer kwaad om kan worden. Ik ben te moe gestreden. De handdoek ligt bijna in de ring. Hoe lang kunnen overheden de rollen nog omdraaien en in plaats van de schuld bij ons neerleggen?

Steilloos ten Onder | 12-01-15 | 12:16

"In addition to this effort, we have resolved – to combat terrorist propaganda and the misleading messages it conveys – *to develop positive, targeted and easily accessible messages*; able to counter this propaganda, aimed *at a young audience that is particularly vulnerable to indoctrination*."

De EU gaat dus niets doen aan de bron van de kwalijke boodschap zelf, maar deze bestrijden met tegengestelde positieve propaganda; simpele, makkelijk te begrijpen boodschappen om het kwetsbare, jonge publiek een andere kant op te krijgen. Dit heeft niets met waarheid te maken en alles met sturing.

Het Staats Opvoedings Apparaat (SOA) op volle toeren.

Gadverdamme.

BenBinnen | 12-01-15 | 12:16

-wegge-Ivo-d-

Mastermattie | 12-01-15 | 12:16

Die gasten zijn werkelijk gestoord.

Enne “'dat internet niet zou mogen worden 'misbruikt' voor haatdragend en gewelddadig materiaal'.” WTF, dus we kunnen de verkiezingsprogramma’s van onze socialistische partijen niet meer zien?:S het moet niet veel gekker worden. Waar moet in dan mijn bron-materiaal vandaan halen?

En wat valt verder dan nog daaronder? Kijk dat die programma’s onder haatdragend vallen lijkt me logisch maar schietspelletjes moeten ook weg (want gewelddadig)? Tief toch een eind op met je onzin stelletje die dit ondertekenen. Als de overheid / overheden willen dat we nog enigszins hun regeltjes naleven moeten ze toch eens stoppen meer onzin bagger regels aan te maken. Want elke onzin-regel degradeert het wetboek / de regels in zijn geheel.

“Je hebt vrijheid van meningsuiting juist nodig om de etterende wonden in de samenleving te detecteren.” Dat is natuurlijk ook de grootste onzin die uit komt. Het is op z’n best een bijkomstigheid maar als we het gaan gebruiken om niet welgevallen meningen te detecteren om vervolgens alsnog de persoon erachter te pakken ben je nog verkeert bezig, misschien nog wel erger. Wat de schrijver hier dus eigenlijk zegt is niet “Die cartoonisten mogen die dingen teken omdat ze hun mening mogen geven”.. maar “Die cartoonisten mogen die dingen tekenen zodat we ze daarna kunnen aanpakken.” Want ja wat is een etterende wond? Maar gelukkig mag ook de auteur van dit artikel domme dingen zeggen.

DerUnterMensch | 12-01-15 | 12:16

Weet de overheid al dat ik geen inperking van mijn (internet)vrijheid accepteer en in geval zal handelen naar bevind, zoals opa Opstelten dat zo fraai kan verwoorden. Dus, overheidje. Handjes af van mijn individuele vrijheden. Niet doen hoor. Niet aankomen!

Psycheltjes | 12-01-15 | 12:14

Hè... Hè... komt dan toch eindelijk de aap uit de mou, zoals we die al jaren zagen aankomen.
Kennelijk beginnen belanghebbenden in elitaire kringen door te krijgen dat de overtuigingen van een relatief kleine groep bloggers en critici bedreigend dicht bij de waarheid beginnen te komen. En dat vind men kennelijk een beetje oncomfortabel.
"Men" is er namelijk helemaal niet van gediend dat wij wakker worden en ontdekken hoe zeer wij ons hele leven in dromen hebben geloofd die helemaal niet waar blijken te zijn.
Dat de leugen veel groter is dan wij in onze stoutste dromen konden voorstellen.
Dat niet wij de grootste oorzaak zijn van de grote armoede en narigheid in de wereld, maar een relatief kleine groep sociopaten, die er kennelijk een beetje moeite mee hebben om te delen en geen enkel middel schuwen om hun doel -totalitaire controle over aarde en mensheid- te bereiken.

Good Meuning | 12-01-15 | 12:12

@deluiegriek | 12-01-15 | 11:46

Je ziet het goed;

www.martinvrijland.nl/2015/01/08/aansl...

www.kijkbewust.com/false-flag/aanslag-...

jdreport.com/franse-president-zegt-op-...

En waarom bericht de msm niet over de "plotselinge dood van het hoofd van politie, de persoon die oa de aanval, afgelopen week leidde?

www.martinvrijland.nl/2015/01/10/vraag...

Zomaar een lijstje met false flags;

www.zerohedge.com/news/2013-09-05/thes...

Er worden steeds meer mensen wakker!

Slaap zacht medelanders.

rowe | 12-01-15 | 12:12

Vooral de generatie van mijn ouders ( 64 ) vinden het confronterend om de ruwe wereld buiten hun eigen leven te aanschouwen.
Aantastelijk | 12-01-15 | 11:27

Kom op zeg, wil je alsjeblieft niet je ouders maatgevend laten zijn voor wat mijn generatie van het internet vindt.
Overigens is dit pas het begin van de repressie van de vrije meningsuiting.
Straks is het daaag GS.
Rage, rage against the dying of the light! (om nog maar eens een citaat uit zijn verband te rukken)

B. Randnetel | 12-01-15 | 12:11

Heel bizar, weet niet meer wat ik moet geloven over Parijs nu. Zou bijna zeggen dat 't gestaged was met hoe alles is gelopen

niemand specifiek | 12-01-15 | 12:10

Maar WEL islamitisch onderwijs toestaan.
Maar WEL dikke subisidies uitkeren aan Islamitische stichtingen
Maar WEL toestaan dat Syrië gangers hier weer terugkomen

etc etc. etc.

Maar nee: het internet moet eraan geloven.
Wat een vette bullshit weer

Komsjo | 12-01-15 | 12:09

Dat-wat-ik-niet-zie-bestaat-ook-niet
Typisch linkse KUDThippie retoriek...

Ahasveros | 12-01-15 | 12:09

onze regeringen en de bureaucraten uit Brussel zijn meer een bedreiging voor ons Burgers dan een zooitje geflipte moslims, let op, uw vrijheid is aan het verdwijnen als sneeuw voor de zon, 1984 in het kwadraat is in de maak. tijd voor een IJslandse revolutie, weg met deze politieke elite, de macht moet weer naar de Burger, en de overheid moet zo klein mogelijk.

EARP | 12-01-15 | 12:08

En dus gaat internet hier op termijn gewoon uit. Op een gegeven moment wegen de voordelen niet meer op tegen de nadelen.

Parel van het Zuiden | 12-01-15 | 12:08

Komt mooi uit voor ze. De volgende items zullen snel haatdragend zijn.
Kritiek op:
De EU
Islam
Christenen en verdorven pedo schandalen in de achterhoek
Monsanto
Nestle
TTIP
etc.etc.
Hans Teeuwen had gelijk!

hallofreen | 12-01-15 | 12:07

De daadkracht van een volk wordt door overheden vaak onderschat. Zie de geschiedenis.
Een kat in het nauw maakt rare -en vooral onverwachtse- sprongen.

pennestront | 12-01-15 | 12:07

Never let a good crisis go to waste... Je kon er op wachten dat houders van staatsmacht deze gelegenheid zouden aangrijpen om de bevolking verder aan banden te leggen...
.
En weer een stapje dichter bij de totalitaire politiestaat...

De Libertariër | 12-01-15 | 12:07

Prima, uitzetten dat internet.

- Het is gewoon nog steeds niet af;

- E-mail is het nooit echt geworden;

- Social Media is vooral een roeptoeter sector, waar echter nooit naar je geluisterd wordt;

- Napster doet ook niet meer zo lekker wat 't moet doen;

- Mosaic draait steeds slechter;

- Mijn BBS krijgt nog maar één bezoeker per maand;

- De BLINK tag doet 't gewoon niet meer in huidige browsers;

- startpagina.nl wordt te groot;

- Google blijft ook maar hangen in vormgeving van 1999;

Nee, kappen met dat internet. Vergif is het, VERGIF!

lillendvleesch | 12-01-15 | 12:05

En de haatbaarden zagen dat het goed was....

Dima Beeline | 12-01-15 | 12:05

Hoe sneu het ook allemaal is, het lijkt me een misvatting te denken dat al die extremisten allemaal de daad bij het woord gaan voegen. En hoeveel slachtoffers waren er? Minder dan de 29 zelfmoorden per dag in Frankrijk, dit jaar al 298 doden, en de 200.000 pogingen per jaar. Daar gaan we het beleid toch ook niet voor aanpassen, bv door de EU en dus het EU-landbouw en importbeleid af te schaffen, zodat die arme Franse boeren weer gewoon kunnen leven zoals ieder hun dat gunt. www.planetoscope.com/mortalite/1371-no...

Ci Ty33 | 12-01-15 | 12:05

Beangstigende ontwikkelingen! Overheden die gaan bepalen wat "haatzaaien" is?
Diezelfde overheden die sinds 30-40 jaar eigen burgers aan de kant zetten om de Mo's met de lange tenen te pleasen, rijkelijk te voorzien van steun en overheidsgeld?
Diezelfde overheden die zwichten voor de eisen van een ideologie welke haaks staat op onze democratie? Die zich schuldig maken aan positieve discriminatie en steeds hogere eisen stellen aan onze tolerantie ten dienste van de intoleranten?
Diezelfde overheden die niet in staat zijn gebleken de moslimextremisten buiten onze poorten te houden, die niet in staat zijn gebleken tot een adequate aanpak van moordlustige Jihadisten, zoals we afgelopen week in Parijs weer hebben gezien.
-
Het zal er op uitdraaien dat kritiek op verdere islamisering van Europa VERBOTEN wordt!
En ondertussen: in de haatkeeten kunnen radicale haatbaardimams vrij en ongestoord hun haatzaaien voortzetten.
Ik vrees voor de toekomst van mijn kinderen en kleinkind.

appelvink | 12-01-15 | 12:03

@Coyote | 12-01-15 | 11:42
Het ironische is dat we met social media e.d. onze eigen Big Brother zijn.

quackel | 12-01-15 | 12:02

25.000 handtekeningen zijn er nodig voor een referendum.
lijkt me haalbaar........

pennestront | 12-01-15 | 12:01

#JeSuisStasi

Desolator | 12-01-15 | 11:59

Oh GS, vergeet niet dat de overheden deze maatregelen doorvoeren omdat de moslim gemeenschappen overal ter wereld zich niet verenigen om radicalisme aan te pakken. Want ook een 'gematigde' moslim weet dat een radicale moslim niets anders dan een vrome moslim is die letterlijk leeft volgens de Koran. Vandaar dat een adequate reactie van de islamitische samenleving achterwege blijft.

En voor alle alluhoedjes en complot theorieën reaguurders; Ga es deaud! *digitaal nekschot stuurt*

Indoneesje | 12-01-15 | 11:58

Hoezee, alles wat stinkt openbaar maken en houden. Laten we dan 's beginnen met het stoppen van wegjorissen van ons niet welgevallige comments op GS. Iets met hand in eigen boezem en zo.

Stinkvinger3829 | 12-01-15 | 11:57

Oh dat waren die mensen die de eerste minuten voorop liepen in de tocht gisteren. Joh!

doskabouter | 12-01-15 | 11:56

Tsja dat was altijd al het grote plan van pvvda. Je begint eerst met de npo en nu met het volk. Wij bepalen wat u wel of niet mag zien enbhoe u het ziet. Een VVD dictatuur die voor de kerst al was ingezet.Het pluche moet koste wat het kost behouden blijven. Met eenheid bedoelt de pvvda dan ook de eenheid om het pluche te waarborgen.En dat doe je door een schijndemocratie gereregeerd op vvd dictoriale wijze. De VVD dictatuur. Waarbij wetten tegen de wil van het volk er doorheen worden gejast en waarbij zij bepalen wat voor ons goed is om te zien en wat niet. Zeg maar gewoon het wegkijken voor de echte problemen in onze samenleving om in het pluche te blijven. Ja dat bleek wel weer toen het voor de VVD erg goed uitkwam die aanslag. Het nam de kijk weg op de mh17 die eigenlijk voorkomen had kunnen worden als er wel gewaarschuwd was. Iets dat de VVD bewust achterwege gelaten heeft.Want wederom was de waarschuwing in de laatjes gekomen in de hoop dat het niet gevonden zou worden.De nabestaande zijn dus op alle fronten misleid en het waren krokodillentranem om er mooie sier mee te maken en hogerop te komen. Het gespeelde drama.Zeg maar de zogenaamde eenheid net als gisteren in frankrijk. Een wel politiek spel om te verdoezelen dat europa wederom heeft gefaald. Waarin duidelijk is dat we beesten naar syrie laten gaan. Daar training krijgen en terugkomen om hier hun training in praktijk te brengen. Je zou toch denken dat je gelijk die jihasisten massaal europa uit zou zetten . Nee wat is de oplossing. Het internet beperken zodat we verplicht allemaal wegkijker worden.De europese oplossing van de wegkijkers. Censuur.

tweetybird | 12-01-15 | 11:56

Exact! Laat al die sites lekker bestaan. Kijk wie er oproept tot haat. Trace de IP-nummers van de haatzaaiers.
Geef de inlichtingendiensten iets om mee te werken.

Vogelbeest | 12-01-15 | 11:54

@deluiegriek | 12-01-15 | 11:46
Ja, je zou bijna gaan denken dat de verzamelde corruptici van de EUSSR het C-H drama zelf hebben geredigeerd. Want zij zijn de enigen die er direct voordeel van hebben..........
Denk ook aan Pim/Volkert
Denk ook aan Theo/weetikveel hoe die relitravo heet
Maar gelukkig weet ik beter.
O, wacht.......

pennestront | 12-01-15 | 11:53

Als antwoord op terrorisme het vrije woord verbieden. De politici snappen er weer bar weinig van. Moslims krijgen hun radicale preken gewoon vanuit de moskee mee. Wil je het probleem bij de wortel aanpakken, schop radicale imams het land uit! Het vrije woord houd op wanneer men oproept tot geweld en vervolging.

Indoneesje | 12-01-15 | 11:53

God Zelf | 12-01-15 | 11:41 | | Reageer+ |
Iets anders dan de ware waarheid had ik ook niet verwacht van God Zelf.

aardappelninja | 12-01-15 | 11:52

En in Frankrijk kunnen ze vast wat gaan wennen aan militairen op straat.
www.trouw.nl/tr/nl/33627/Aanslag-Charl...
Nog een paar aanslagen ertegenaan gooien en wij zijn echt al onze privacy en vrijheden kwijt.
Wat is het volk toch makkelijk te manipuleren.

endofdays | 12-01-15 | 11:52

Krijgen we nog een demo hoe die stekker er uit moet? *zoekt Groenlinksert*

Bassie B | 12-01-15 | 11:52

Ach daar was het wachten op: censuur op internet.
Die sprekende aardappel Opstelten ziet zijn kans schoon.

Nu nog de dictatuur afkondigen: "Helaas, wij konden niets anders dan de vrijheid van meningsuiting, het recht op demonstratie tijdelijk af te schaffen.
Voor nieuwsgaring kunt u in het vervolg bij het NOS-Journaal terecht".

Voor "tijdelijk" dient men voorgoed te lezen.

knerf | 12-01-15 | 11:51

De vorige week vermoorde cartoonisten draaien zich nog eens om in hun graf bij dat voorstel van de westerse overheden. Toch voor niets vermoord.

je postbode | 12-01-15 | 11:51

Zo is het Quid !! en niet anders !!

][e||fire | 12-01-15 | 11:50

in Nederland word de 'offline' knop beheerd door de lokale anti discriminatie bureaus die hiervoor 8 miljoen per jaar extra subsidie ontvangen.

(c)ZWITSUL | 12-01-15 | 11:47

Natuurlijk op deze manier onwelgevallige personen en hun meningen via mierenneuquende regels van de wet veroordeeld en klein te krijgen. Zo kennen we de regenten elite weer.
Mag ik dit eigenlijk wel schrijven?
Ja mensuh zo begint de zelfcensuur, gewoon angst aanwakkeren dat ze je wel voor het gerecht zullen dagen. Zij hebben namelijk alle tijd en geld en jij kunt geen advocaat wekenlang betalen. Voilà.
Zelfde taktiek als bij Keurt Wilders.

ecologiste | 12-01-15 | 11:47

En hoppa. Gedachtenpolitie. "Haatdragend en geweldigdadig materiaal"... Daar valt bijna alles onder, sex, youporn, GS/POW.
D666 zal een persoonlijk internetpaspoort voorstellen met dito belastingen. Alles wordt gescreend, doe je iets fout dan krijg je een vinkje achter je naam. Bij drie vinkjes wordt het paspoort ingetrokken. Eventueel worden er boetes uitgedeeld die door CJIB worden geïncasseerd.
En ALLEMAAL doordat de franse veiligheidsdiensten de drie lui niet goed in de smiezen hadden. Smerige streken.

deluiegriek | 12-01-15 | 11:46

Ok dan. Het is dus officieel.

Nederland heeft IslamAids.

Als je ziek bent ga je naar de dokter. Je vertelt wat de klachten zijn op grond waarvan onderzoeken en een diagnose volgen. De arts vertelt het misschien wel erg slechte nieuws. Dan volgt het strijdplan. Misschien moet je vechten voor wat je waard bent. Misschien is een pilletje genoeg.

Een oorlog winnen begint met erkennen wie de vijand is. De vijand roept Allah Akbar maar daar mag je niks van vinden. Steeds.Maar.Weer. Dan volgt het strijdplan en gaan we vechten voor wat we waard zijn, zou je denken. Maar onze regering is als een zorgwekkende zorgmijder, als een aangetast immuunsysteem dat HIV niet herkend.

De vijfde colonne bestaat niet want er liep een moslim in Parijs met een pennetje in zijn hand.

U hoeft niet te rekenen op een medicijn tijdens dit kabinet. Uiteraard wel op een prachtige ceremonie als patiënt Nederland echt helemaal fucking dood is.

Canis Spurcus | 12-01-15 | 11:43

1984.

Coyote | 12-01-15 | 11:42

Noord-Korea in de polder.

Schietmijmaarlek | 12-01-15 | 11:41

@aardappelninja | 12-01-15 | 11:21
Daar leven we dus al lang in hoor.

God Zelf | 12-01-15 | 11:41

Moeten ze vooral doen.
Dan heeft opeens niemand meer wat aan zijn / haar smartphone.
Mensen krijgen afkickverschijnselen want geen Twitter / Facebook meer.
Mensen kunnen hun frustratie niet meer kwijt vanaf hun toetsenklavier.

Kortom, er zijn opeens een paar miljoen mensen beschikbaar om het binnenhof "te ontruimen" (maar die gevolgen ziet men niet in)

Mastermattie | 12-01-15 | 11:41

Tuurlijk moet er totale openheid zijn en moeten we alles weten en niets verbieden zodat het onzichtbaar wordt maar toch nog steeds plaatsvindt.

Echter het daardoor kunnen inzien en realiseren en aanpakken van de shit... Is helaas een totale illusie, telkens weer.

We hoeven toch al jaren niet meer wakker geschud te worden? En onze ogen zouden toch al jaren geleden geopend moeten zijn?

Bij een te groot deel van de Nederlands (en Europeanen) is dit helaas nog steeds niet zo. En helaas te vaak bij figuren die aan de macht zijn en de dienst uitmaken.

We hebben alle mogelijkheden om dit soort zieke Islam-invloeden op een grotere schaal uit te bannen.

Maar omdat de aard van het probleem nog steeds niet op voldoende schaal ingezien wordt, terwijl dat allang gebeurd zou moeten zijn, is de conclusie eigenlijk dat het Westerse (politieke) systeem zelf net zo ziek is als de Islam, terecht, verweten wordt.

Realism Is All | 12-01-15 | 11:38

Lewis | 12-01-15 | 11:33
Plus dat de ´hoge heren´ meninkjes gaan krijgen over pr0n. Let op mijn woorden. Die poes wel, die poes niet.

chicago river | 12-01-15 | 11:37

Waarom zou je dingen verbieden, als je veel beter in kaart kan brengen wie de abjecte dingen plaatst zodat je diegenen in de smiezen kan houden c.q. kan pakken voor ze overgaan tot geweld. Tegenhouden doe je het toch niet, en "wat je niet ziet boeit niet" is echt voor de buhne.

Ommie de HaatMoker | 12-01-15 | 11:36

@ Bernard Couperus | 12-01-15 | 11:21

Nee. Wilders is een gevolg, geen oorzaak. Het is typerend voor het paternalisme van de linksdrager dat hij nooit inziet dat dit een bottom up proces is, waarbij de mensen zelf de marokkanen kotsbeu zijn, vanwege hun parasitaire gedrag. En dat Wilders dat alleen maar verwoordt.

très cool | 12-01-15 | 11:36

'Onze overlords hebben naar aanleiding van #JeSuisCharlie besloten de vrijheden van alle burgers verder in te perken'
.
Internet gaat op slot.
Waarmee dus het onomstotelijk bewijs is geleverd wat de bedoeling is: Het vrije westen overdragen aan de sharia.
Dat vermoeden bestond al.
.
EU krijgt idd gestalte. Naar Noordkoreaans model.
Dat dan weer wel.
.
En dat 1 dag na dat mooie geblaat over vrijheid van meningsuiting en persvrijheid. Dat eu-tuig is nog doortrapter en valser dan alle primitieve barbaren bij elkaar.
.
Gadverdamme!

pennestront | 12-01-15 | 11:36

De voorspelbare reactie van overheden die geen antwoord durven te formuleren op één van de grootste bedreigingen van onze vrijheid: onvrijheid.
-
En réken maar dat grootschalig misbruik gaat worden gemaakt van deze ' afspraken' ... want wat niemand hardop dúrft te zeggen: de moordpartij ten burele van Charlie was dan wel 'afgrijselijk'- maar het is een godsgeschenk voor de gevestigde partijen.
-
... en as we speak rijden politieauto's in Amsterdam West, Den Haag, Rotterdam en Eindhoven extra rondjes rond moskeeën - ZONDER dat die moskeeën vooraf publiekelijk afstand hebben genomen van extremisme en geweld- as we speak mogen die moskeeën de Wet op de Weerkorpsen overtreden met hun 'burgerwachten' - dan voelen de arme donders zich even niet zo bedreigd, weet u.

bisbisbis | 12-01-15 | 11:35

Natuurlijk willen de overheden de informatiestroom controleren. Stel je eens voor dat iedereen alle belangrijke info kreeg. Dan gelooft niemand meet in de multicul van de PvdA. Denken mensen dat de VVD voor lagere belastingen en veel werkgelegenheid is. Wordt het overduidelijk waar bestuurders gigantische steken laten vallen. Misschien gaan de mensen dan zelfs twijfelen aan de informatie van de staatstelevee.
Dat zou wel heel slecht zijn voor de dames en heren die door willen stromen naar doe lekkere graai-baantjes.

NiceGuysFinishLast | 12-01-15 | 11:35

Terug naar de 27MC "bakkies" met packetradio dus?

Mastermattie | 12-01-15 | 11:35

Hé, als ik op F5 druk komt er een foto van Ivo Opstelten en word ik doorgelinkt naar joop.nl.

TheseDays00 | 12-01-15 | 11:34

Nuff said, ik ben niet bang voor een paar haatbaarden die af en toe wat mensen omleggen (10 mensen is niks op de 300.000.000+ in europa, ik win nog eerder de lotto). Wat mij echter wel direct raakt is de overheid die de boel aan de hand van dit soort kak incidenten heel mijn leven anders wilt gaan inrichten.
DAT is het echte probleem

Uitvindert | 12-01-15 | 11:33

Oud nieuws, maar toch.
Nu, een paar dagen later, heb ik nog steeds heel veel bewondering voor de organiseerders van de vrijheid-van-mening-mars. Het is ze gelukt een blonde mevrouw met een achternaam waarin een ‘pen’ voorkomt, uit te sluiten en anderen, die pennen opsluiten, uit te nodigen. En dat zonder blikken en blozen. Toegejuicht door miljoenen.
Mij zou het niet lukken.

onnosel | 12-01-15 | 11:33

Op zich zou je van mij de extreemste uitwassen best mogen verbieden. Maar dan volgt natuurlijk de vraag: wat is extreem? Een vervolgstap kan natuurlijk al te makkelijk zijn dat de overheid sites uit de lucht gaat halen die haar niet welgevallig zijn. En dan moet je al snel ook aan GeenStijl denken. Zou volkomen absurd zijn, maar je kunt het op je klompen aanvoelen.

Lewis | 12-01-15 | 11:33

Kan iemand aub Opstelten neerzetten waar hij hoort, waar hij in een beschermde omgeving zeeslagje kan spelen, ik betaal de eerste luier wel.

Bokito ergo sum | 12-01-15 | 11:32

Niets aan toe te voegen alleen jammer zoals gesteld dat de overheid de privacy toch verder gaat inperken.
Waarom? Alleen voor de schatkist. Niets meer, niets minder.

ProAsfalt | 12-01-15 | 11:32

Dit is dus precies wat Hans Teeuwen bedoeld.
"Kop in het warme zand der naïviteit"

Aantastelijk | 12-01-15 | 11:32

Wie gaat er dan straks bepalen wat 'haatcontent' is?
Straks gaat 16% stemmen op Halalexander 'hopen dat dit niet op de islam afstraalt' Pechtold.
Mag hij dan mede bepalen wat haatcontent is?

Voor hem is het simpele benoemen van feiten al 'haatcontent'.
Het zal er wel op uitdraaien dat mensen die een berichtje plaatsen als 'honderden kinderen vermoord door Boko Haram' weggejorsist worden wegens haatzaaien, terwijl de duivelsverzen waarin opgeroepen wordt tot moorden gewoon mogen blijven staan.

Kritiek op windmolens: haatcontent
Zwarte Piet moet blijven: haatcontent
Er is geen inkomensverschil tussen mannen en vrouwen met dezelfde baan: haatcontent
Geboortebeperking: haatcontent
Wilders heeft gelijk: haatcontent
Ik heb een kleine opmerking over giro 555: haatcontent
Hé, waarom wordt die pvda'er die een dakloze berooft niet aangeklaagd: haatcontent

Und so weiter, und so weiter.
Hé, hoor ik daar iemand Gleichschaltung roepen?

Cuyahoga | 12-01-15 | 11:32

Het verbieden van extremistische propaganda is zo gek nog niet. Zonder internet waren er niet zoveel jihadgekkies naar IS gegaan.

Dus het kan een oplossing zijn, mits goed uitgevoerd. Dus de grens trekken tussen radicalisme en extremisme.

-Wertos- | 12-01-15 | 11:32

In het topic hieronder werd het al voorspeld. #Jesuis*censored*

Harry Turtle | 12-01-15 | 11:31

Agree

thefonz | 12-01-15 | 11:31

Ik plempte het al onder het topic van Charlie Hebdo.. Deze situatie gaat aangegrepen worden om de touwtjes omtrent onze "vrije" bewegingen nog strakker aan te trekken. Het is bijna een te mooi excuus kan je bijna zeggen. Et voila, nog geen week na de slachtpartij liggen er al wetsvoorstellen klaar.

We leven al lang niet meer in een democratie, we weten het alleen nog niet.

*cursus aluhoedje vouwen hierzo

Koning één oog | 12-01-15 | 11:31

Geheel naar verwachting misbruiken de psychopaten de situatie per direct om hun eigen agenda er door te drukken. Niets zo fijn als mensen met gevoelens die eventjes in shock zijn.

Kets22 | 12-01-15 | 11:30

Goed, zonder deze Quid te hadden gelezen postte ik dus dit in het Pritt topic:
Ik steun Anonymous - heb er een aantal IRL tekst en uitleg horen geven over hackerse ´werkwijze´ en het idee erachter. Maar of je haataccounts moet platleggen, liever niet. Laat mongolen maar tentoonspreiden, die haat. Laat ze de voeten maar uit hun tent steken. Laat ze in beeld.
chicago river | 12-01-15 | 11:24
Dubbelop dus, maar dat mag vast wel voor een keer. *in zweterige handjes knijpt*

chicago river | 12-01-15 | 11:30

Vrijheid? Burgers zouden nog eens echt gaan zeggen wat ze denken. Dat moeten we niet willen #JeSuisPolitcus

Kapitein Stijlvol | 12-01-15 | 11:29

@zeefert | 12-01-15 | 11:24
Dag GeenStijl zal eerder klinken.

Ing. eslapen | 12-01-15 | 11:29

Hulde. Beste stukje van Quid ooit. Punt.

FinFucker | 12-01-15 | 11:28

Opstelten komt wat onwerkelijk over. Dat is omdat hij denkt dat het 1915 is.

dedeurs | 12-01-15 | 11:28

Nou het was leuk jullie gekend te hebben. *snif*

jip_86 | 12-01-15 | 11:27

Helemaal eens met Quid. Toch vinden veel mensen het makkelijker om alle vervelende dingen op internet en de media, af te doen als "ongepast"

Het heeft allemaal met leeftijd te maken. Alles boven de 40 jaar snapt maar weinig van het nut van internet.
Vooral de generatie van mijn ouders ( 64 ) vinden het confronterend om de ruwe wereld buiten hun eigen leven te aanschouwen.

Aantastelijk | 12-01-15 | 11:27

Groen! Geel is het nieuwe blauw. Ho is boem.

eerstneukendanpraten | 12-01-15 | 11:26

Lang leve de staatsjoris!

SyntaxError | 12-01-15 | 11:26

In de perceptie van de aanslagplegers hebben zij een overdonderend succes behaald:
1. Dooie ongelovigen.
2. Zelf naar de 72 maagden
3. Geweldig veel aandacht.
En als bonus, hun verstrekt door onze machthebbers, verdere inperking van de vrijheid van meningsuiting. Precies waar het hen om te doen was!

Godsammekraken | 12-01-15 | 11:26

"Sowieso, dat onze overheden gaan bepalen wat haatdragend en gewelddadig materiaal is."


Dat doen ze nu ook al hoor. Mag niet in strijd met de wet zijn en dat staat ook in het artikel.

mr. coffee | 12-01-15 | 11:25

Dit is niet mijn internet vriend.
Dit zat er al jaren aan te komen, alleen is het steeds niet door gegaan.
Het was te verwachten dat deze kans niet zou blijven liggen.

SyntaxError | 12-01-15 | 11:25

Dag Joop!

zeefert | 12-01-15 | 11:24

Helemaal in lijn met mijn verwachting. Damn.

deEerlijkeLeugenaar | 12-01-15 | 11:23

Zoveelste bewijs dat we eigenlijk van een paar holbewoners met AK-47s weinig te vrezen hebben maar van "the enemy within" des te meer.

Godsammekraken | 12-01-15 | 11:23

Knet-ter-gek... KNETTERGEK!

Coyote | 12-01-15 | 11:22

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 12-01-15 | 11:22

Geen betere gek, dan die op het podium.

Lolo rosso | 12-01-15 | 11:22

Ja hoi!

Armageddon | 12-01-15 | 11:22

Ultieme pavlov reactie van onze overheid en met name fossiel opstelten: meer repressie, dat zal ze leren, die vrijheidshatende terroristen. *Zucht*

Rest In Privacy | 12-01-15 | 11:21

De moordaanslag op 10 cartoonisten gebruiken als argument om strenger toe te zien op de meningsuitingen op internet. Kan het nog schunniger of schaamtelozer?

De EU en onze elite kennende, waarschijnlijk wel.

#VousnêtespasCharlie

Russells Teapot | 12-01-15 | 11:21

Dat de gevestigde orde doodsbang is for informatievrijheid is geen nieuws. Enge ontwikkeling dit. Langzaam op weg naar een dictatuur, als we daar niet al in leven.

aardappelninja | 12-01-15 | 11:21

Dit is waar de Europa fanboys op zaten te wachten.

deraderendraaien | 12-01-15 | 11:20

Die kogels in Parijs zijn hard aangekomen.
Ze treffen indirect ons allemaal op deze manier.
De sharia regeert.
#commentcava

wakkere_nederlander | 12-01-15 | 11:18

Zo is het!

HiddenAgenda | 12-01-15 | 11:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl