Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Drie Koningen

feynmanenoffeiten100.jpg Er kwamen deze week drie wijzen uit het Oosten een karikatuur van de Islam maken. Hoe incompetent ben je als je seniele bejaarden met een potlood vervroegd wil euthanaseren om een paar tekeningen? Niemand kende Charlie, nu is het door het Barbra Streisandeffect wereldberoemd. Onvoorstelbaar hoeveel pikzwarte ironie vastzit in het moment waarop zonder gebed, zonder de agent in de ogen te kijken de Kalashnikov een laatste maal wordt afgedrukt. In naam van de beledigde profeet schoten zij een moslim kapot. Een ongewapende Tunesiër met twee handen in de lucht. Van de genade van Allah was niets terug te vinden in de Islamitische Spaanse Inquisitie. Deze gewapende bedoeïenen geloven dus niet in de onaantastbaarheid van Allah en zijn profeet, vrede zij met hen. Het vertrouwen dat een belediging louter iets zegt over degene die de belediging uit, is er niet. Ze geloven ook zelf niet in de almachtigheid van Allah en zijn profeet. Hij die deze aardkloot geschapen zou hebben, zou dan net weer even niet zijn eigen boontjes kunnen doppen? Deze dwaallichten geloven niet in de Islam, ze geloven in geweld. De Islamitische gemeenschap wil liever niet gegijzeld worden door de daden van deze eenlingen. Dat lijkt me een uitstekend idee. Wellicht dan te stoppen met het waarderen en moreel steunen van dergelijk geweld. 70% vindt de Koran belangrijker dan het lokale staatsrecht. 73% vindt de gewapende strijd tegen Assad heldhaftig. Weggezet als rebellen tegen een dictator, wordt verzwegen dat na de winst dezelfde rebellen de sharia zullen invoeren. Als toetje op de taart werd door Obama een stukje uit de Koran geciteerd om de indruk te wekken dat de Islam tegen moorden is, en daarbij zelfs lijkt op de beroemde uitspraak van Neil Armstrong. Zelfs op 9Gag wordt de moeite genomen de context rond het citaat op te zoeken en met die context deze stelling te fileren. Hier, nog drie quotes uit de Koran, die belangrijker wordt geacht dan ons gezamenlijke wetboek, waar onze gezondheid ernstig bedreigd wordt. Beledigen is zinloos Ik voel de behoefte niet om Allah of zijn profeet, vrede zij met hen, te beledigen. Dat doen deze terroristen en de meeste volgelingen prima zelf. Wat voor man ben je als jouw ouders je date moeten regelen, je vervolgens jouw nieuwe vrouw moet slaan om je zin te krijgen, en je alle vrouwen onder een gordijn wilt verstoppen omdat je het eigen libido niet onder controle hebt? Vrijdagmiddag het gebed in om de pedofiel die de achtjarige Aisha uit elkaar trok te gebruiken als moreel kompas. Ze waren getrouwd, dus het was goed. Geloven dat er maar 1 juiste interpretatie van de Koran is, vanuit minimaal vier stromingen die verdeeld zijn over de juiste interpretatie. Als er al een juiste interpretatie, is het arrogantie dat jouw interpretatie de juiste is. Daarom cartoons Onafhankelijk van de kleine groep mensen die zich nog door lange teksten heen worstelt, de nog kleinere groep die kritisch onderzoek doet, helpen cartoonisten de samenleving en haar machthebbers een spiegel voor te houden met minimale inspanning van de lezer. De Vietnamoorlog stopte onder andere na deze foto van Het Meisje en deze cartoon over de stille meerderheid: SilentMajorityallemaaldood.jpg Een ander voorbeeld van de kracht van een cartoon zie je in de film “Cartoonisten”. Na de 39ste minuut zet Arafat in 1991 zijn handtekening onder de twee staten-oplossing, daarna tekent Shimon Peres hetzelfde document. Later kwamen pas de Oslo Akkoorden en Nobelprijzen voor de Vrede. Helaas is die vrede nooit gekomen. Assimileren De drie zelfgekroonde koningen van Parijs, de drie wijzen uit het Oosten, waren gewone Franse staatsburgers. Twee Algerijnse broers die in Syrië gevochten hebben, mensen die na een opleiding in een Westers land kiezen voor de heilige oorlog. Alle drie een paar jaar in het cachot gegooid, het heeft niet mogen baten. Blind geloof geeft fascisme, binnen en buiten de Islam. Integreren heet in Frankrijk niet voor niets assimileren. Gelovigen zijn niet verheven boven Atheïsten en Agnosten. Richard Feynman deed afstand van zijn joodse afkomst, en collega Nobelprijswinnaar Steven Weinberg zag religie als belediging van de menselijke waardigheid: "With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil — that takes religion." Je mag geloven wat je wil in Frankrijk, maar de wederzijdse tolerantie staat ver boven jouw geloofsvrijheid. Detentie? Ik vraag me af tot in hoeverre we van Syriëgangers en religieuze ronselaars moeten erkennen dat ze een gevaar voor onze maatschappij zijn. Niet alleen voor het ongelovige, christelijke of andere inwoners, maar vooral gevaarlijk voor onze Islamitische Nederlanders. Zij worden als eerste geronseld, zij worden als eerste geconfronteerd met de reactie. Is het niet tijd, los van de mogelijkheden van het strafrecht, deze religieuze fundamentalisten levenslang vast te zetten? Een soort gedwongen opname, onder het binnen de regels van de gezondheidszorg passende argument “Een gevaar voor zichzelf en hun omgeving”? Zoals USA net gedaan heeft met een gevaarlijke imam? Of gaan we toekijken hoe dit gedachtegoed zich verder verspreidt onder puberende jongeren die nog geen doel in het leven gevonden hebben?

Reaguursels

Inloggen

@ schaaldier 12.18

Teneerste heb ik niks met uw vraag aan deze fijne GS redactie,
daarbij hebben ze niks verwijderd dus kennelijk leest u zelf over uw eigen inhoudelijke teksten heen,
verder over die auto die spiegels zijn in beide gevallen verchroomd... klaar

Berthe | 11-01-15 | 15:09

Schaaldier, idd nuanceren kan geen kwaad in deze kwestie.

murciano | 11-01-15 | 14:18

Kom kom niet overdrijven; Aisha was 9.

controle | 11-01-15 | 13:38

murciano | 11-01-15 | 12:21
Ik heb een paar moslims als collega's gehad. Ze kwamen uit hetzelfde land, echter de ene uit een berggebied en de andere uit de stad. Beiden hadden totaal verschillende opvattingen over de maatschappij,maar ook over het naleven van de Koran. Bovendien verstonden ze elkaar niet als ze in hun moedertaal spraken.

Schaaldier | 11-01-15 | 12:36

@mezelf
Autocorrectie helaas... ijspegels moet zijn zijspiegels. Excuses...

Schaaldier | 11-01-15 | 12:23

Enkele ervaringen:

20 jaar geleden liep ik met 2 Bouviers te wandelen, roept een Marokkaans jongetje van hooguit 5 : "Kijk een Christenhond met 2 honden!!"
Die is nu 25 en hoe zal het nu met hem gaan?

Mijn vader werkte voor een ministerie, hij kreeg een meningsverschil met 3 mannen van Arabische afkomst. Wat hij te horen kreeg was dat ze het over 25 jaar het hier voor het vertellen zouden hebben. Dit voorval speelde zich 25 jaar geleden af en ze hebben gelijk gekregen, wij houden onze bek en zij mogen alles zeggen en als er iemand zijn of haar bek open trekt.......

Tijdens het offerfeest werd ik benaderd door een collega..., jij woont toch op het platteland?? Heb jij geen konijn voor me, maak niet uit, een cavia mag ook....

En wie heeft het niet meegemaakt dat iemand van Arabische afkomst van het zelfde geslacht (man dus) in de tram, bus of metro tegen je aan staat te rijen....???

Dan echt niets positiefs over de mensen die de
"is lam" aanhangen??

nee, ff niet... erg toch??

Sowieso is het geloof in het algemeen het zelfde als Sinterklaas voor volwassenen. "Wie zoet is krijgt lekkers (een plaatsje in de hemel) , wie stout is de roe (branden in de hel).

murciano | 11-01-15 | 12:21

De laatste link werkt blijkbaar niet goed. In elk geval, de gevonden vluchtauto had zwarte ijspegels, is mij opgevallen.

Schaaldier | 11-01-15 | 12:21

neutron | 11-01-15 | 02:51
Jan Dribbel | 11-01-15 | 02:59
Berthe | 11-01-15 | 09:43

Begrijpend lezen blijkt nog een hele kunst te zijn. Ik heb een deel van de inhoud van mijn reactie op een vorig topic nu alleen gebruikt, omdat ik me afvraag of de inhoud voor GeenStijl reden was om, na een paar uur de reactie online te laten staan, deze vervolgens in zijn geheel te verwijderen, niet weggejorist maar zodanig verwijderd alsof er in het geheel geen reactie heeft gestaan. En dat zonder verder bericht naar mij. U leest volkomen over deze vraag van mij heen. Beetje goedkoop om mij persoonlijk te bashen, omdat u de boodschap kennelijk niet begrijpt.
Maar vooruit, om u dan toch ook tegemoet te komen, wil ik best een voorbeeld laten zien van wat mij is opgevallen. U doet dit af als complottheorie van mij, dat mag u vinden. Net zoals ik mag vinden dat iets zwart of wit is. (Hopelijk werken de linkjes goed.)
Details, uiteraard. In grote lijnen komen mijn reacties er op neer dat ik hoop dat we altijd zelf kritisch blijven (of voor sommigen: gaan) nadenken.
Ik wens u allen een fijne zondag.
www.google.nl/search?q=voiture+en+fui...
www.google.nl/imgres?imgurl=http://sta...

Schaaldier | 11-01-15 | 12:18

Mooi hoor, dat nuanceren.
Alleen jammer dat dat maar van één kant komt. Een open, democratische samenleving tolereert dat niet en trekt dat niet.
Om te kunnen nuanceren zullen alle betrokkenen in ieder geval het fatsoen moeten opbrengen naar elkaar te luisteren en elkaar als gelijkwaardige gesprekspartners te beschouwen.
Van die gelijkwaardigheid is nog lang geen sprake. In dat kader is een facebookactie zoals nu gestart een uitstekende eerste stap. Maar voorlopig niet meer dan dat.
Als zij die een democratisch mandaat (overheid) hebben gekregen ons te beschermen (politie en politici) zelf genadeloos worden geëxecuteerd zijn we er nog lang niet nuanceringen.
Een maatschappij is altijd machtiger dan het bestuur daarvan. De vraag uit de maatschappij is nu in eerste aanleg veiligheid en rust. En geen nuanceringen.
Een overheid die slechts meeloopt 'in front of the camera' maakt zich er veel te gemakkelijk vanaf. Van de plicht om veiligheid en stabiliteit te garanderen. Het is te hopen voor al die policor nuancerende politici dat NL niet door een vergelijkbare wandaad als in Frankrijk wordt getroffen.
Het is te hopen dat al die NL-se veiligheidsdiensten hun zaakjes dus goed op orde hebben.
In het belang van een blijvende democratie. Om rebellie en eigenrichting te voorkomen. Om vrijheid voor alle inwoners van NL te kunnen blijven garanderen.

pennestront | 11-01-15 | 11:40

MarcS | 11-01-15 | 09:49
Ik heb niet zoveel met religieus geinspireerde meningen die uit de loop van een kalashnikov komen.

de honden blaffen... | 11-01-15 | 11:25

duitse herder | 10-01-15 | 23:12

Was dat maar waar. Maar degenen die de aanslagen pleegden in de metro in Londen waren goed opgeleide mensen, artsen, verpleegkundigen. Tot mijn afgrijnzen. Want ook ik dacht vroeger dat het aan het opleidingsniveau en inteelt lag.

Frans1156 | 11-01-15 | 11:21

@ AnoonA

i.d.d. tijdens WOII werd het niet gewaardeerd
om lelijke dingen te roepen over de SS of NSB

Berthe | 11-01-15 | 11:21

"Hoe incompetent ben je als je seniele bejaarden met een potlood vervroegd wil euthanaseren om een paar tekeningen? Niemand kende Charlie, nu is het door het Barbra Streisandeffect wereldberoemd"

Hier valt Feynman wat mij betreft voorgoed door de mand.

Stéphane Charbonnier was goddomme 47, Bernard Verlhac 57. Hoezo seniel en bejaard.

Merkwaardig dat zoveel mensen GS-ideoloog Feynman nog serieus nemen. In z'n column trapt hij louter open deuren in en betrekt stellingen die door anderen al veel beter en consistenter zijn verwoord.

Peyronie | 11-01-15 | 11:17

Halve Duitser | 11-01-15 | 08:47
Naïef vooral.

Harry Turtle | 11-01-15 | 10:51

Het is niet nodig mensen met extreme gedachtegoed levenslang op te sluiten.
Mensen blijken bijzonder vatbaar voor extreem gedachtegoed tussen 15 en 25 jaar.
Als je mensen die aantoonbaar zich daarmee inlaten tot hun 28e opsluit en erna weer laat deelnemen aan de maatschappij is er weinig aan de hand. Het brein is na het 25e (bij sommige 27e) levensjaar volgroeid en daarmee veel minder vatbaar voor zeer radicale ideeën. Het is wel wenselijk dat je dan zorgt dat het contact tussen mensen met gelijke extreme ideeën volledig word geblokkeerd tot de vrijlating.

Helder Groentje | 11-01-15 | 10:45

Wij hebben de koningen van Brussel.

rechtsdwalendeautist | 11-01-15 | 10:18

Alle meningen zijn welkom dat is de kracht van onze maatschappij.
Ik vind de reacties van velen niet getuigen van enige kennis van ons recente verleden waarin een bevolkingsgroep werd weg gezet. En lees maar eens na wat men dacht in het algemeen over onze joodse nederlanders en nog steed betrap je een amsterdammer weleens op een rascistische uitspraak over joden.
Dus mijn mening als het je niet bevalt dat we hier beschaving hebben en hebben geleerd vh wegzetten van bevolkingsgroepen mag je net als die extremisten verdwijnen.

AnoonA | 11-01-15 | 09:57

@de honden blaffen... | 11-01-15 | 00:43
Dus deze leerlingen hebben geen recht van meningsuiting?

MarcS | 11-01-15 | 09:49

Beste Feynman, ik lees je artikelen graag maar kap alsjeblieft met dat potsierlijke "vrede zij met hem/hen" als je de naam van die hellegod en zijn makker aanhaalt. Het is blasee en het irriteert vreselijk bij het lezen van je stukken.

Psycheltjes | 11-01-15 | 09:46

@AnoonA | 11-01-15 | 08:12 U moet er van kotsen en heeft het over het IQ van de reaguurders.. Die van Deursen heeft een ban, en het volgende feitenontkennende ui hoofd staat klaar, hoe toevallig.. En u moet kotsen van mensen die zich terecht zorgen maken over de toenemende invloed van islamisering. Natuurlijk een mening is veel erger dan al de terreur die is geweest, en op ons afkomt.

Gaul Shaarad | 11-01-15 | 09:44

@Nilfisk | 10-01-15 | 23:48
En uw punt is?
Het doel van dit soort stukken, is niet niet perse de mening of het punt van de schrijver expliciet te noemen. Soms, sterker meestal, is het doel de lezer aan het denken te zetten met feiten en onderbouwingen.

MarcS | 11-01-15 | 09:43

@ schaaldier 02.28

de in beslag genomen auto had net als de
vluchtauto chroomkleurige spiegels,
niks aan de hand dus.
geen complot of verwisselde buiteniegeltjes
gewoon dezelfde auto.

Berthe | 11-01-15 | 09:43

@070 | 10-01-15 | 23:46
Waarom noemt u Boko Haram niet?

MarcS | 11-01-15 | 09:24

@Bigi Bana Boy | 10-01-15 | 23:44
Hm, echt waar? Daarom was Spanje in die tijd ook deels moslim, omdat ze er zo goed raad mee wisten.

MarcS | 11-01-15 | 09:20

Er wordt gezegd dat massa-immigratie o.a. het vergrijzingsvraagstuk moet gaan oplossen. Koste wat het kost.
Oh nou, het kost wat, scheepsladingen (moslim) zandhappers hierheen halen.
- executie door een moslim als middel om het islamitisch geloof te verspreiden
- executies door een moslim om vrijheid van meningsuiting in te perken
- executies door een moslim om ambtenaren aan te pakken, om wat voor reden dan ook.
-
Maar zolang die moslims, ook met 2000 netto? maar geld uitgeven, heiligt het doel de middelen: meer jongeren in de EU.
-
Suggestie om ook iets aan de vergrijzing van Den Haag te doen: Guillotine installeren? Kunnen ze het een keer op Franse manier van dichtbij zien. Is niet veel anders hoor, wat er dan gebeurt in Parijs, alleen wat dichterbij.

Raider Twix | 11-01-15 | 09:15

Het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Er is simpelweg een lijst van mensen die gebruikmakend van dat recht de Profeet hebben beledigd. Daarop stónd Charb, de vermoorde hoofdredacteur van Charlie Hebdo, Een linksagiterend en bijtend blad dat ook Marine le Pen en Geert Wilders meerdere malen beledigd en geschoffeerd heeft. Normaal gesproken is dit niet mijn ding, maar iedereen moet en mag zeggen wat hij of zij wil. Nu staat iedereen met een pen, iedereen.

Ten minste iedereen die vindt dat hij er toe doet. Ontkennen en verbinden. Ondertussen het Front National en Ukip uitsluiten en moslims knuffelen ook al staan deze keihard het slachtoffer uit te hangen en de daders toe te juichen.

Ook Geert Wilders staat op deze lijst en Ayaan Hirsi Ali. Staan diezelfde mensen ook met een blonde pruik op de dam als hij toch ( ik hoop het echt niet ) onverhoopt slachtoffer van een aanslag wordt? Ik denk het niet. Dan staan ze zij aan zij te roepen eigen schuld dikke bult. Zelfs als half Amsterdam feestend over straat gaat met vlaggen zwaait houden ze hun mond.

De belangen van de gevestigde partijen en hun vijandschap is belangrijker dan gezamenlijk opkomen voor de vrijheid van meningsuiting. Daarom vind ik het standpunt van GS om niet naar van der Laan te gaan onbegrijpelijk. Stap over je schaduw heen en als je kritiek hebt, uit die dan daar. In his face. Nu doe je precies wat je zegt niet te doen. Uitsluiten. Omdat el Forkani adviseur is ga ik niet, jengelt het kind. Grow up, ga praten en zeg wat je op je lever hebt.

ristretto | 11-01-15 | 09:07

-weggejorist-

Sven Hoek | 11-01-15 | 09:05

@asylumstreetspanker | 11-01-15 | 08:46

DWDD is de afgelopen dagen wel enorm door het ijs gezakt.... op de dag van de aanslag hadden ze hun gasten nog niet helemaal onder controle (Prem, een cartoonist en een Marokkaanse dame)en Matthijs van Nieuwkerk lag zo wat op tafel te smeken of iedereen wat voorzichtiger kon zijn met hun uitspraken.... de dagen erna waren de gasten goed geïnstrueerd en werden de vingertjes gezagsgetrouw weer naar Wilders gewezen en de moslims als de grootste verliezers van de aanslag uitgeroepen. Hoogtepunt was dat Prem als een blad aan de boom was gedraaid en weer keurig het evangelie van de linkse kerk predikte.... en zo hoort het bij de VARA.
.
Zelden zulke gekleurde wegkijk tv gezien..... #walgelijk

Fatwabuster | 11-01-15 | 09:00

Dat een moet natuurlijk GEEN zijn, Godmiljaaaaar!

asylumstreetspanker | 11-01-15 | 08:50

Ben ik slecht als ik denk dat een aanslag op al die goedlullers in Parijs het beste medicijn zou zijn om dat kankergezwel uit Europa te verwijderen?

Halve Duitser | 11-01-15 | 08:47

De enige politicus die dat een tijd geleden (10 jaar geloof ik) als eens heeft aangekaart m.b.t een Eindhovense Moskee en zijn hufter- iman, was een VVD-er.
Zijn naam is Geert Wilders. Hij is daarna 24/7 bewaakt. En niemand zit daarmee. Dit is al zo lang bezig en het wordt alleen maar erger.
In DWDD wordt het als een goed idee gezien om Aboutaleb als eerste Moslim- MP te hebben in NL.
Bijna niemand weet dat hij een strenge moslim is, er mag een wijn gedronken worden in zijn nabijheid. Dat wordt afzien Frenk van der Linden !

asylumstreetspanker | 11-01-15 | 08:46

Vanmorgen aanslag met brandbom op de Hamburger Morgenpost wegens het plaatsen van de cartoons van Charlie Hebdo. (Bron HLN.be)

Fatwabuster | 11-01-15 | 08:30

neutron | 11-01-15 | 03:14
Was het maar zo simpel. Het is niet zozeer de imam in de moskee om de hoek die giftige ideeën rondstrooit, dan wel alle haat-sites op internet. Ze leven vaak niet in onze wereld, maar in een virtuele wereld die niet gericht is op het leven in het hier en nu, maar op het leven na de dood.

Ci Ty33 | 11-01-15 | 08:20

@AnoonA | 11-01-15 | 08:12

Beetje te makkelijk jouw tegel, wees duidelijk en weerleg de reaguursels (welke?) van anderen met een vlammend betoog, dit schiet niet op....

Fatwabuster | 11-01-15 | 08:15

-weggejorist en opgerot-

AnoonA | 11-01-15 | 08:12

Altijd het standaard: "Mohammed was een pedofiel!", waarbij een stukjesschrijver zijn gelijk wil halen. Het is zo goedkoop.
Hebben we het over het jaar 622, best wel een tijdje terug.
In die tijd was dat misschien wel heel normaal. Nu verderfelijk en moet er niet aan denken.
Maar nee, wij westerlingen zijn zoveel beter, dat wil je niet weten!

Zo was er ooit ene Alan Turing. Actief betrokken bij het kraken van de enigma.
Heeft voor het verloop van de tweede wereldoorlog heel veel betekend en heeft daarmee tigduizend mensen het leven weten te redden.
En wat was zijn dank?
In 1952 gearresteerd wegens homoseksuele handelingen!

nl.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing#Verv...

En werd gedwongen tot chemische castratie.
Er zijn reaguurders die in zijn tijd al in leven waren.
Maar blijf maar geloven dat de moslims alle homo's van een gebouw af willen gooien. Wij westerlingen propte ze gewoon vol met hormonen. Heel humaan.

Tarmac | 11-01-15 | 07:53

Feynman | 10-01-15 | 22:29

"Feynman en/of Feiten - Drie Koningen"

"Er kwamen deze week drie wijzen uit het Oosten een karikatuur van de Islam maken."

De islam aanhangers zijn de karikatuur van hun dwaze ideologie, daar heb je geen wijzen voor nodig. Vanuit een niet bewuste, sardonische geestesgesteldheid, continueren verwarde en van hun ankers losgeslagen intellectuelen uit het Westen het lijden van de islamieten.

"Hoe incompetent ben je als je seniele bejaarden met een potlood vervroegd wil euthanaseren om een paar tekeningen? "

Incompetentie in het toepassen van logica door "Fijn Man" is duidelijk. De daders waren professioneel genoeg om seniele bejaarden met een potlood vervroegd te "euthanaseren". Fijn man, om te concluderen dat mensen met levenservaring die vasthouden aan (oprechte fuck alles) idealen seniel zijn. Ik begrijp die dwarse levenshouding, van nu dode ouwe zakken die wilden sterven voor hun idealen, die niet "conformistisch wilden scoren en verdienen" maar in alle soorten stront roerden opdat wij de altijd aanwezige stank blijven waarnemen.

"Niemand kende Charlie, nu is het door het Barbra Streisandeffect wereldberoemd."

Dat "Fijn Man", als explicateur, Charlie niet kende is triest! Zeker nadat de haatbaarden er al eens een vuurtje hadden gestookt. Ik begrijp dat "Fijn Man" door Piet Modaal gekozen is om zijn mening te vertegenwoordigen?

"Onvoorstelbaar hoeveel pikzwarte ironie vastzit in het moment waarop zonder gebed, zonder de agent in de ogen te kijken de Kalashnikov een laatste maal wordt afgedrukt. In naam van de beledigde profeet schoten zij een moslim kapot. Een ongewapende Tunesiër met twee handen in de lucht. Van de genade van Allah was niets terug te vinden in de Islamitische Spaanse Inquisitie. "

De (gecensureerde) beelden die het "plebs" mocht zien zijn een registratie van menselijk gedrag dat Gutmenschen niet willen accepteren. De extremen van menselijk gedrag te interpreteren als "abnormaal en ziekelijk" is het ontkennen van de werkelijkheid van de mens als "dier". Het is misselijk makend om een individu smekend voor zijn leven en in het aanzicht van een gruwelijke dood achteraf het "label moslim" op te plakken. Was het minder erg geweest als het een Eskimo was? Wat ik zag was een dier met bewustzijn dat vroeg voor verder leven in plaats van de dood.

De rest van jouw duiding volgt ook al plat getreden paden, angst voor onconventionele denkbeelden die Feynman zou kiezen? Zolang jij in institutioneel racisme blijft *geloven* kun je net zo goed schrijven over hemel, hel, verdoemenis en goddelijke interventie. Misbruik niet de naam (als alias) van een oprecht mens die als speurder naar de fysieke waarheid gruwde van mensen met een boodschap of mening over een (marxistische) realiteit die niet bestaat.

Bezorgde_Burger | 11-01-15 | 07:49

neutron | 11-01-15 | 03:14

Er zijn drie vormen van intelligentie: IQ, EQ en SQ. Deze zijn apart te benoemen maar lopen in elkaar over.

In WW2 waren er talloze intelligente mensen die braaf meeliepen met de groep. Een groep is sterker dan een individu als het gaat om de saamhorigheid. Het bevel ic de opdracht moet worden uitgevoerd zonder een persoonlijke mening. Mensen met een lager IQ hebben dikwijls een groepsvoorkeur. Een wat doen anderen. Om dat te kunnen kopiëren.

duitse herder | 11-01-15 | 07:03

@Sergeant_Peper | 11-01-15 | 06:49
Veel van die immigranten weten anders maar al te goed de weg naar de potjes met gratis geld.
Potjes met geld waar ik het bestaan niet eens van ken....

necrosis | 11-01-15 | 06:54

Het grootste probleem binnen de islam is een gebrek aan ontwikkeling en leerbaarheid.
Ik had het katholieke sprookje al voor mijn twaalfde jaar doorzien.
Ik heb toen ook mijn vormsel geweigerd.
Leer eens realistisch denken, en gooi het juk van je af.
Haloef | 11-01-15 | 02:49
-
Ik weet niet of het je is opgevallen maar het iq van veel immigranten uit die regio is echt laag. Je mag het niet zeggen (en daarom wordt het ook niet gedaan waarschijnlijk) maar als ik in gesprek ben met ze valt mij dat gewoon op, vaak ga ik al anders in een gesprek vanwege dat gegeven. Het is ook zeker niet in alle gevallen zo, maar over het algemeen merk je dit wel en ik denk de meeste autochtonen, zelfs Nederlanders die voorheen werden betiteld als 'laag geschoold' zijn al stappen verder. Het is een inconvenient truth, maar een truth is het wel. Dus spaar je de moeite, want als het sausje islam er ook nog overheen gegoten wordt dan kun je praten als Brugman.
/
Ik vraag mij altijd af hoe de Belastingdienst en de overheid hiermee omgaan, ik bedoel, formulieren invullen, boekhouding doen, ik moet er niet aan denken om daar de vinger achter te gaan leggen. Waarschijnlijk doen ze dit dus ook niet, je kunt wel nagaan hoe dat in zijn werk zal gaan.

Sergeant_Peper | 11-01-15 | 06:49

@Stormageddon | 11-01-15 | 06:06
Je vergeet nog te melden dat joop met publiek geld betaald wordt, ook al wil VARA ons anders doen geloven.

necrosis | 11-01-15 | 06:12

@Schietmijmaarlek | 11-01-15 | 05:02
islam is een verderfelijke politieke ideologie, niet te verwarren met religie.
Overigens heb ik een schurfthekel aan beiden....

necrosis | 11-01-15 | 05:58

De islam heeft niets met geloof te maken, maar alles met testosteron.

Schietmijmaarlek | 11-01-15 | 05:02

@INH.30CL | 11-01-15 | 04:27
Jij moet weer aan wortels knagen :)
Ik mag dat wel.

SyntaxError | 11-01-15 | 04:43

@GeinPonempie | 11-01-15 | 04:28
Hoe kwamen ze daar terecht, het lijkt toeval te zijn.
Er is blijkbaar een interview met de "gijzelaar" (hij is vrijgelaten door de broers) van deze drukkerij:
www.nu.nl/buitenland/3970108/gijzelaar...
Er komt hier ook weer een vraag op, door de volgorde van de gebeurtenissen beschreven in dit bericht; de politie heeft geschoten en een van de broers is gewond, het gebouw is omsingeld .. maar dan belt er ineens een leverancier aan .. ?
Het is waarchijnlijk een vaag geschreven bericht, zoals meer berichtgeving vaag lijkt.

SyntaxError | 11-01-15 | 04:39

@SyntaxError | 11-01-15 | 04:16
Wederom ik speculeer maar. Wellicht waren ze teleurgesteld in wat voor werken, boeken, blaadjes, etiketten voor wijnflessen of wat voor dingen er daar bedrukt werden, en wellicht is dat wat de gegijzelde zijn leven heeft gespaard. Of wellicht dat de kouachi terroristen moegestreden waren. Fysiek, mentaal uitgeput. Misschien hebben ze zich bezonnen op enig moment. Ik weet het niet, maar ik had niet graag in de schoenen van die gegijzelde gestaan ook al heeft hij het overleefd.
Was het toeval dat ze een toevlucht in een drukkerij zochten, na de redactie van een satirisch weekblad te hebben vermoord?

GeinPonempie | 11-01-15 | 04:28

Evolutie theorie leren aan religieuze studenten op een perfecte manier.http://youtu.be/jNhtbmXzIaM

INH.30CL | 11-01-15 | 04:27

@GeinPonempie | 11-01-15 | 04:00
Ook, isis vlaggen zouden in die auto hebben gelegen.
Haat -baard, -jurk, -vlag (die ze dan niet meenamen uit de auto), -AK en -RPG lijken mij ook nogal intimiderend.
Maar goed, de wedstrijd tussen de mediabedrijven om zo snel mogelijk zo veel mogelijk info naar buiten te brengen blijk nogal wat onduidelijkheid te scheppen.
Geruchten zijn ook nieuws en worden ook zo gebracht, met alle onduidelijkheden en tegenstrijdigeheden als gevolg.

SyntaxError | 11-01-15 | 04:23

@GeinPonempie | 11-01-15 | 04:00
Dat zou kunnen ... ze wilden graag het kat en muis spel zo lang mogelijk spelen. Maar blijkbaar, aangekomen bij de drukkerij hadden ze niet de intentie om meer slachtoffer te maken.

SyntaxError | 11-01-15 | 04:16

@neutron | 11-01-15 | 04:00
Dat zou een rede kunnen zijn. Het verhaal van de identiteits bewijzen, als het er al meerdere waren, die in de vluchtauto waren gevonden, zouden daar volgens menigen achtergelaten zijn in het kader van martelaarschap .. maar dan wel je gezicht bedekken tijdens de daad.
Je zou eigenlijk verwachten dat ze met haat-baard en -jurk in zicht zich op hun doel zouden storten om direct de zaak duidelijk te maken om zich direct daarna in de hitte van de strijd hun leven te geven ..
Maar goed .. het is een hypothese.

SyntaxError | 11-01-15 | 04:14

@SyntaxError | 11-01-15 | 03:52
Die twee kouachi broers leken er helemaal niet op uit te zijn om te willen sterven maar te willen ontkomen. Vandaar ook de ID-bewijzen, verderop geparkeerde vluchtauto etc.

Die hadden, speculeer ik de intentie om hierna meer aanslagen te plegen.

Maar een bivakmuts als zodanig is in de ogen van de meeste mensen natuurlijk ook naast een middel om anoniem te blijven en recept om mee te kunnen intimideren.

GeinPonempie | 11-01-15 | 04:00

SyntaxError | 11-01-15 | 03:52

Geen enkele, tenzij je -als [72 maagden-klant]- twijfelt of je ook daadwerkelijk sterft en dus nog aanklaagbaar bent volgens het geldende recht.

neutron | 11-01-15 | 04:00

Nachtbrakers .. een vraag is zojuist in mij opgekomen;
Als je wilt sterven als martelaar, er vanuitgaande dat je identiteit daarbij ook bekend is/word, waarom zou je dan een bivakmuts over je hoofd trekken?

SyntaxError | 11-01-15 | 03:52

Sorry voor de herposten!
Ik kreeg hier steeds een '500 internal server error' te zien. Julie servers zijn blijkbaar een beetje van slag!?

GeinPonempie | 11-01-15 | 03:48

@appelvink | 11-01-15 | 03:37
Het wordt tijd voor een andere werkgever zo te lezen?

INH.30CL | 11-01-15 | 03:47

-weggejorist-

GeinPonempie | 11-01-15 | 03:44

-weggejorist-

GeinPonempie | 11-01-15 | 03:43

-weggejorist-

GeinPonempie | 11-01-15 | 03:43

-weggejorist-

GeinPonempie | 11-01-15 | 03:42

@Feynman
Hoewel je het ongetwijfeld goed bedoeld, en het leuk voor je is dat er tal van mensen hier op de draad zijn die je zoveel complimenten geven, heb je toch wel een aantal zeer eigenaardige alsmede onjuiste zaken in je artikel vermeld die je heel stellig brengt als ware het een voldongen feit zonder dit aan te tonen c.q. te onderbouwen dan wel die je helemaal niet kan onderbouwen.

"Deze gewapende bedoeïenen geloven dus niet in de onaantastbaarheid van Allah en zijn profeet" en twee zinnen verder schrijf je: "Ze geloven ook zelf niet in de almachtigheid van Allah en zijn profeet." En voorts vlieg je helemaal de bocht uit in je laatste zin van de eerste alinea van je artikel: "Deze dwaallichten geloven niet in de Islam, ze geloven in geweld." Wat je hier schrijft is pure projectie en daarnaast een stuitend en exemplarisch onvermogen van wederom de zoveelste Westerling om het ware karakter van de islam te kunnen of willen begrijpen en te onderkennen, herkennen en erkennen voor wat het is; namelijk een totalitaire tirannieke gewelddadige dogmatische socio-politieke doctrine vermomt als religie.

Deze twee, of eigenlijk drie, als we de andere jihadist die dood en verderf in de joodse supermarkt zaaide ook mee rekenen zijn helemaal geen "dwaallichten" het zijn juist mohammedanen die op enig moment, ongeacht hun 'losbandige' leven in een eerder stadium, op een zeker moment hebben besloten heel letterlijk naar de letter van de koran te gaan leven en er naar te handelen.

Feynman of je het nu leuk vind of niet: de islam is gewelddadig! Google de koran maar en lees dat boek maar online. Het is, afgezien dat het een vreselijk slecht niet onderhoudend boek is, een geschrift waarin op tal van plaatsen opgeroepen wordt tot geweld. Geweld is wat gepredikt wordt en een onlosmakelijk onderdeel van deze ideologie is. Je kan dat ontkennen, maar dat veranderd niets van aan de feiten, noch aan het belijden ervan door mohammedanen die de leer trouw zijn/blijven/worden. In de koran zijn 164 vindplekken waar jihad genoemd, besproken c.q. er toe opgeroepen wordt. In de hadith (leidraad voor Sunni mohammedanen zijn 199 vindplekken voor jihad. En binnen de Shia variant van het mohammedanisme is het de zesde pilaar van de ideologie volgens welke onderworpende dienen te leven.
www.answering-islam.org/Quran/Themes/j...

www.meforum.org/357/what-does-jihad-me...

In dit stukje kritiek mijnerzijds richting jouw schrijfsel betreft slecht je eerste alinea. Toegegeven de keren dat ik een stuk las van jouw hand en dacht 'zo Feynman dat heb je fijn gedaan' heb ik je geen pluim gegeven, maar met de beste wil van de wereld, voor dit stuk verdien je er van mij geen.

ps.
"Ik voel de behoefte niet om Allah of zijn profeet, vrede zij met hen, te beledigen." Het staat je geheel vrij om de mening te bezigen die je toegedaan bent maar ik vind je piëteit en knieval jegens deze perverse doodcultus ronduit abject!

GeinPonempie | 11-01-15 | 03:42

Haatkakkerlakken die in de epileptische woestijnpedofiel de perfecte mens zien: tegen de muur ermee.

Spielmacher | 11-01-15 | 03:41

Nederland, en heel Europa heeft een vet probleem. Dat alleen maar op te lossen is door keiharde maatregelen.
In het vrije westen geboren en getogen jongeren, met alle mogelijke gelijke kansen als iedereen vanaf het eerste bezoek aan het consultatiebureau, kotsen op onze vrijheden, kotsen op onze democratie, kotsen op onze beschaving, kotsen op onze wetten, en op ons, de westerse medemens.
De basis daarvoor ligt in: Opvoeden volgens islam, kinderbreintjes indoctrineren volgens islam, islamitisch onderwijs volgens de islam en de islam prekende imam in de moskee.
Stop met subsidies aan de islam, stop met positieve discriminatie van de islam, stop met de import van islam.
Verban de islam uit onze overheid en semi-overheid.
En verban radicale islamieten uit ons land. Verban ze naar die landen waar de radicale islam heerst, het kalifaat.
Ik wil geen islamitische wetten, regels, beperkingen en verboden, niet hier in mijn land.
Ik walg als ik zie dat moskeeten een aparte vrouwen-ingang hebben.
Ik walg als ik ergens lees: alleen voor broeders.
Ik walg van het feit dat een moslim mij geen hand wil geven omdat ik een vrouw ben.(meegemaakt op mijn werk)
Ik walg van het feit dat een moslim niet met mij in een ruimte wil zijn omdat ik geen hoofddoek draag (meegemaakt op mijn werk)
Ik walg van het feit dat een moslim geen werkinstructies wenst aan te nemen van mij, omdat ik een vrouw ben (meegemaakt op mijn werk).
Ik walg van een vent in 'n jurk, van een vrouw in 'n boerka op herenschoen, en de daarbij behorende achterlijke ideologie.
-
Ik wil niet terug in de tijd, ik wil vooruit, voor mijn kinderen en voor mijn kleinkind.
Weg met barbarij en middeleeuws gedachtengoed, weg daarmee uit het openbare leven.
Ik steun PEGIDA.

appelvink | 11-01-15 | 03:37

Haatkakkerlakken die in de epileptische woestijnpedofiel de perfecte mens zien: tegen de muur ermee.

Spielmacher | 11-01-15 | 03:36

Haatkakkerlakken die in de epileptische woestijnpedofiel de perfecte mens zien: tegen de muur ermee.

Spielmacher | 11-01-15 | 03:35

PG4161 | 11-01-15 | 03:04
duitse herder | 10-01-15 | 23:12

Mee oneens.
"De reden is de lage intelligentie van de uitvoerders van die Islam."

Hè?
Integendeel.
Was het maar zo.

De uitvoerders van de islam in Europa zijn in het algemeen redelijk goed opgeleid.

Ze radicaliseren door hun imam (of hoe je zo'n varken ook moet noemen) tot joden- en christenmoordenaars.

neutron | 11-01-15 | 03:14

In Texas schijnt een gijzeling bezig te zijn in een ziekenhuis.

lady blabla | 11-01-15 | 03:13

de islam is een totalitair denken/geloven. deze dient te veranderen/ maw alle haatpassages dienen uit de koran, hadith en andere regels te verdwijnen. zoniet, de brainwashmensen=gelovigen terug naar de zandbak. de multi-cul heeft een triljoen-triljard euro gekost en kost jaarlijks 30 miljard of meer, dan mag je verwachten dat de gebrainwashed mensen enigszins na kunnen denken en de islam kunnen verwerpen. zoniet, men weeet de uitgang. persoonlijk, ik heb deze weg-met-ons in de wereldgeschiedenis, het zombie-denken kunnen herleiden.

blabla9899 | 11-01-15 | 03:12

@duitse herder | 10-01-15 | 23:12

Mee eens. Mensen die bang zijn om hun vermogens of verantwoordelijkheid te gebruiken zullen hun identiteit of kracht niet vinden in een groep, hooguit een karikatuur van hun eigen machteloosheid.

PG4161 | 11-01-15 | 03:04

... als je seniele bejaarden met een potlood vervroegd wil euthanaseren om een paar tekeningen?
Hierna hoefde ik eigenlijk al niet meer verder lezen. Je neemt het zgn voor ze op en maakt ze met gemak belachelijk. Hetzelfde doe je met de islamitische gemeenschap. Je maakt gebruik en misbruik van de div. religies waardoor je blijft hinken.
@Feynman, misschien @van Rossem eens om een kloosried vragen?

eastender | 11-01-15 | 03:00

Schaaldier | 11-01-15 | 02:28
Tsja, als de schaal van het schaaldier van aluminium is?

Jan Dribbel | 11-01-15 | 02:59

Schaaldier | 11-01-15 | 02:28

"Of is het wat ongemakkelijk dat ik me afvroeg wat Liberman uit Israël met Kerst in Parijs moest bespreken?"

Een Israelische minister van buitenlandse zaken komt op bezoek in Parijs!

Oei!!!

Ze beramen de volgende islamistische aanslag!!

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.

neutron | 11-01-15 | 02:51

Mooi stuk Feynman. Maar een brede discussie hierover? Nee joh, fuck de burgers want daar spelen we Wilders mee in de kaajrrrrt.
Harry Turtle | 11-01-15 | 02:18

Dit dus.

Wat ik zeg, erg flauw van de retorische vraag.

Omkoal | 11-01-15 | 02:49

Het grootste probleem binnen de islam is een gebrek aan ontwikkeling en leerbaarheid.
Ik had het katholieke sprookje al voor mijn twaalfde jaar doorzien.
Ik heb toen ook mijn vormsel geweigerd.
Leer eens realistisch denken, en gooi het juk van je af.

Haloef | 11-01-15 | 02:49

Is het niet tijd, los van de mogelijkheden van het strafrecht, deze religieuze fundamentalisten levenslang vast te zetten? Een soort gedwongen opname, onder het binnen de regels van de gezondheidszorg passende argument “Een gevaar voor zichzelf en hun omgeving”? Zoals USA net gedaan heeft met een gevaarlijke imam?

Of gaan we toekijken hoe dit gedachtegoed zich verder verspreidt onder puberende jongeren die nog geen doel in het leven gevonden hebben?
Feynman | 10-01-15 | 22:29 | Link | 146 reacties

Wat flauw. Zo'n mooi stukkie proza en dan aan het eind van die lap tekst een retorische vraag stellen.

Natuurlijk gaan we toekijken waarde Feynman. Het goedvolk blijft vrolijk PVDA stemmen, en anders wel D'66. Samsom, Spekman en hun collega salonsocialisten en grachtengordelproleten zien dat het goed is. Pechtold heult alweer met de nazi's uit Brussel en is bang dat de recente aanslagen de islam in diskrediet brengen (ja, zou het echt?).

De afgelopen vijfendertig jaar is aan het immigratieprobleem nooit iets gedaan. Daar veranderd zo'n aanslag in Parijs echt niks aan. Net zoals de aanslagen van 9/11, Madrid, London en op Van Gogh niets veranderd hebben.

Of het moet zijn dat we met de tijd steeds meer gaan roepen dat het onze eigen schuld is. Want de islam is vrede en het heeft allemaal niks met de geloofsgekken te maken.

Het is mij allemaal wel best. Ik heb er geen enkele fiducie in dat er serieuze maatregelen getroffen gaan worden. En ik denk dat ik dan ook spreek namens Henk en Ingrid.

Omkoal | 11-01-15 | 02:47

Schaaldier | 11-01-15 | 02:28
GS hoort bij het Zionistisch complot! ROFLOL
Nog wat te melden over Illuminati, vriend?

Dhr. M.A.R. Ginaal | 11-01-15 | 02:46

@Schaaldier | 11-01-15 | 02:28
Je reaguursel staat er nog gewoon hoor, check maar 14:03 bij het desbetreffende topic.

De Reaguurder | 11-01-15 | 02:36

@Feyenman:

Feiten zijn als deeg, kneedbaar.

Doing | 11-01-15 | 02:34

Even off topic. Ik heb onder het blog van Hans Jansen de afgelopen dag gereaguurd en voor zover ik weet ben ik niet weggejorist. Mijn reaguursel heeft er een tijdje op gestaan en is intussen in zijn geheel verwijderd, alsof ik helemaal niet gereaguurd heb. Waarom is mijn aandeel volledig gecensureerd? En waarom krijg ik daarover geen persoonlijk bericht? Was de inhoud misschien te gevoelig, omdat ik vond dat we goed moeten blijven opletten waarmee men ons zand in de ogen probeert te strooien? Zoals het feit dat de vluchtauto in Parijs bij vertrek nog witte achteruitkijkspiegels had en bij de inbeslagname ineens voorzien was van zwarte achteruitkijkspiegels? Of is het wat ongemakkelijk dat ik me afvroeg wat Liberman uit Israël met Kerst in Parijs moest bespreken? Of het nieuwsbericht dat, eventjes tussen de regels door op vrijdagavond kwam dat vanaf nu blijkbaar de overheid al onze communicatie mag natrekken? Of is dit normaal voor GeenStijl? Voor mij is dit de eerste keer dat ik dit meemaak.

Schaaldier | 11-01-15 | 02:28

Mooi stuk Feynman. Maar een brede discussie hierover? Nee joh, fuck de burgers want daar spelen we Wilders mee in de kaajrrrrt.

Harry Turtle | 11-01-15 | 02:18

de honden blaffen... | 11-01-15 | 01:14
Wat zijn ze toch zielig. De haatdoeken.
De neefjes, broertjes gaan al jaren tekeer tegen Hollandse meisjes en vrouwen.
Heb het zelf meegemaakt deze zomer, de blinde haat en agressie van
een paar mocro-pubers jegens meisjes in korte rokjes.
Sissen, schreeuwen en toen die meiden wat terugriepen werd ook nog met geweld gedreigd.
Wat een achterlijk volk.

Jan Dribbel | 11-01-15 | 01:50

Sapperderflap1980 | 11-01-15 | 01:31

Godenzonen? Dat dateert nog uit het tijdperk dat Mohammed tussen het masturberen door zat te orakelen over afslachten van ongelovigen en zo.

distel | 11-01-15 | 01:46

Er staan juist zeer veel kritische reacties op dit onderwerp.
de honden blaffen... | 11-01-15 | 01:36
/
Het eerste wat ik las was 'de racistische bla bla bla'.

Sergeant_Peper | 11-01-15 | 01:38

@gaffelbaard | 11-01-15 | 01:35

De echte moslimhaters zijn de islamofacsisten.... alleen hebben ze dat bij Joop.nl nog niet door..... die wijzen liever naar de boodschapper (Wilders, Le Pen, GS etc etc)

Fatwabuster | 11-01-15 | 01:38

Sergeant_Peper | 11-01-15 | 01:22
Er staan juist zeer veel kritische reacties op dit onderwerp.

de honden blaffen... | 11-01-15 | 01:36

@De Reaguurder | 11-01-15 | 01:29

Sterker nog, ik trek er nog eentje open nu het nog kan.... *plop*

Fatwabuster | 11-01-15 | 01:35

de honden blaffen... | 11-01-15 | 01:14

Las je link net.
Waarom schrijft Joop.nl eigenlijk 'moslimhaters'? Van wat ik lees denk ik eerder aan 'verzetstrijders'. :p

gaffelbaard | 11-01-15 | 01:35

@Sergeant_Peper | 11-01-15 | 01:33
ROFLOL

Fatwabuster | 11-01-15 | 01:34

Het zou de grootste grap zijn als God op de dag des oordeels bekend zou maken dat hij al eerder een profeet naar de wereld zou hebben gestuurd en dat hij geboren was in Oostenrijk. Ben je mooi klaar mee dan.

Sergeant_Peper | 11-01-15 | 01:33

Vervelend is dan weer wel dat Jezus een jaar of 45 geleden ook verscheen in een shirt van Ajax. Dat is dan toch best jammer
distel | 11-01-15 | 01:24

Ja maar das toch logisch,ze zijn heten niet voor niks de godenzonen.. Als hij dan toch ergens moest komen dan was dat natuurlijk een normale keus.

Sapperderflap1980 | 11-01-15 | 01:31

Vervelend is dan weer wel dat Jezus een jaar of 45 geleden ook verscheen in een shirt van Ajax. Dat is dan toch best jammer
distel | 11-01-15 | 01:24
-
Verdacht, en beide spelend bij Barcelona, hier moet eens onderzoek naar gedaan worden.

Sergeant_Peper | 11-01-15 | 01:30

Dus we hebben nog ruim 7 uur in vrijheid te leven tot de armageddon? Shit en ik wilde net gaan slapen. Blijf nu maar wakker.

De Reaguurder | 11-01-15 | 01:29

Sapperderflap1980 | 11-01-15 | 01:18

Vervelend is dan weer wel dat Jezus een jaar of 45 geleden ook verscheen in een shirt van Ajax. Dat is dan toch best jammer

distel | 11-01-15 | 01:24

@gaffelbaard | 11-01-15 | 01:18

Absoluut, wel grappig dat na dit bericht op Pownews geen nieuwe berichten meer zijn geplaatst.. :-)

Fatwabuster | 11-01-15 | 01:23

de honden blaffen... | 11-01-15 | 01:14
Ik kan de moeite niet nemen, ik wind mij teveel op als ik opmerkingen daar lees. Veelal ook foute aannamen, dat woord racistisch bijvoorbeeld, ik vind nog niet eens erg (meer) dat ze dit zeggen over mensen met een andere mening, ik bedoel, we weten wie de boodschapper is, maar ik erger mij dood aan de misuse van het woord an sich.
/
Kritiek op geloof is racistisch, oh nee, bij Christenen niet, alleen bij moslims. Blanke moslims? Nee hoor, die bestaan niet. Kritiek op Turkije? Racistisch. Kritiek op Rusland? Prima!
/
Ik kan daar niet tegen, kan daar woedend op worden, ik heb nooit van mezelf geweten dat je zoveel boosheid over bepaalde onderwerpen kunt opbouwen, ik wil dat zoveel mogelijk voorkomen.

Sergeant_Peper | 11-01-15 | 01:22

Mooi stukje Feynnman. Ik zou alleen dat "levenslang vastzetten" vervangen met "levenslang uitzetten".
Dus bij terugkomst meteen in de kraag vatten en samen met de hele familie uitleveren aan het oorspronkelijke thuisland. Dat mag er dan mee doen wat het wil, alleen niet terugsturen.
Hoewel het geen echte straf is om naar je geliefde vaderland teruggestuurd te worden, werkt zoiets wel als waarschuwing door naar anderen. Ook haal je ermee het kaf van het koren, wat een zucht van verlichting zou opleveren. Een regering die dit niet wil doen, is iets kwaads van zins.
.
Misschien moeten de Fransen daarnaast maar eens de chef van hun land, de geheime dienst, en die van de NAVO streng aan de tand gaan voelen. Die lui hebben stapels boter op hun hoofd: www.uncommonthought.com/mtblog/archive...

ben kokhals | 11-01-15 | 01:19

Ik heb Jezus overigens deze week nog gezien, hij had een Barcelona-shirtje aan.
Sergeant_Peper | 11-01-15 | 01:15

LOL Bij mij verscheen hij op me geroosterd broodje :)

Sapperderflap1980 | 11-01-15 | 01:18

Fatwabuster | 11-01-15 | 01:17

Ja, had hem al gezien. We zien wel, toch? :)

gaffelbaard | 11-01-15 | 01:18

Lefgozer | 11-01-15 | 01:03

Daar heb je wel een punt. De profeet was een schizofrene pedofiel en verdient niet meer dan de naam Mohammed.Jezus is gewoon Jezus, behalve in de onsterfelijke film 'Life of Brian'. Daar werd hij tegen zijn wil Messias genoemd. Hoeveel eeuwen zal het duren voordat de er een equivalent van 'Life of Brian' komt als satire op hun eigen geschifte profeet, sorry Mohammed?

distel | 11-01-15 | 01:18

de honden blaffen... | 11-01-15 | 01:11

Tik ik net 'een laatste', maar ja.. hoe kan ik jou nou vergeten?? :)

Je heb gelijk. Misschien moeten ze dan maar eerst die 'foute' leraren en schoolhoofden de schooluittrappen. :D
Anders schiet het niet op.

gaffelbaard | 11-01-15 | 01:17

Ach je weet wat ze zeggen he....

Jezus zal terugkeren op aarde en het zal niet lang meer duren,ook volgens de miljarden dode gelovigen voor hun.
Sapperderflap1980 | 11-01-15 | 01:11
/
Ik heb Jezus overigens deze week nog gezien, hij had een Barcelona-shirtje aan.

Sergeant_Peper | 11-01-15 | 01:15

De Reaguurder | 11-01-15 | 01:10
Als je even de moeit neemt om bij Joop te kijken bij de reacties op dit topic, kun je zien dat niet alles meer geslikt wordt.
www.joop.nl/leven/detail/artikel/30291...

de honden blaffen... | 11-01-15 | 01:14

Lefgozer | 11-01-15 | 01:03
Klopt, maar dat is gewoon de eerste vorm van Dhimmitude. Men wil de gevoelens van de moslims niet 'kwetsen' en om zo 'ruimdenkend' mogelijk te zijn denkt men dat het op die manier formuleren zal worden gezien als een goede daad. Terwijl het gewoon de eerste schep is van de kuil die men voor zichzelf graaft.
/
Moet wel gezegd, heb het ook nog meegemaakt, dat Jezus in NL ook vaak beschreven werd als 'de here Jezus'. De socialisten hebben hier een stokje voor gestoken ironisch genoeg.

Sergeant_Peper | 11-01-15 | 01:13

Gevonden in een tweet op dat OPCharlieHebdo account: Sancak-ı Şerif ‏... like i said i am against these charlie killings, i just want u non beievers to stop insulting musim values.

** head desk! **
Waarom snappen ze het niet? Hum 'moslim values' zijn een aanslag op onze vrijheden? NEE dus. NOOIT!!

CNN. Zojuist.
Die vrouw, van de supermarkt, schijnt via Turkije naar Syrie te zijn gegaan. www.rte.ie/news/2015/0110/671626-charl...

gaffelbaard | 11-01-15 | 01:12

@sergeant_Peper | 11-01-15 | 01:07

Ach je weet wat ze zeggen he....

Jezus zal terugkeren op aarde en het zal niet lang meer duren,ook volgens de miljarden dode gelovigen voor hun.

Sapperderflap1980 | 11-01-15 | 01:11

gaffelbaard | 11-01-15 | 00:55
Toch moet je ze gewoon de school uitschoppen.
En als ze volharden in hun gedragingen het land uitschoppen.
Dat het niet kan en dat het mag is een gevolg van de ziekelijk politiek correcte kwezels die het discours in dit land bepalen.
Maar ooit zal het tij keren.

de honden blaffen... | 11-01-15 | 01:11

Soms denk ik overigens wel eens hoe het zal zijn als Jezus ECHT terug komt op aarde, gewoon als gedachte-experiment. Dikke kans dat hij niet eens tijd krijgt om zijn verhaal te doen, zo vastgeroest is men op de geschriften. Zelfs een wonder op video zal niet genoeg zijn want dan zal men nog roepen dat het Joodse trucage is ofzo.
/
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat het niet zal gebeuren, dat God een terminator-Jezus stuurt die niet dood kan en dat men ineens doorheeft dat het het echte werk is en de gelovigen in 1 klap omdraaien, kun je er ineens weer normaal mee praten zonder al die onzin en vaag gelul. En dat ze er dan achter komen dat God not amused is.
/
Maar ja, kun je lang op wachten, de Egyptenaren hebben er ook op gewacht.

Sergeant_Peper | 11-01-15 | 01:07

Ik zou het wel lekker vinden als iedereen eens zou ophouden met te spreken met de verheven term "De Profeet".
Hoezo de fucking profeet?

Dat is ook zomaar een term die we van de islam hebben overgenomen. Een profeet is voor zover ik weet, een vertegenwoordiger van God die zijn woorden spreekt. De heer M. is van wat ik ervan gelezen heb een misdadige, corrupte, kinderverkrachtende, moordzuchtige tiran. Dus niet echt wat ik een man van God zou noemen. Althans zoals ik die ken.

Ik stel voor gewoon Mohammed.

Als je Jezus bedoelt, zeg je toch ook gewoon Jezus? En niet "De Messias"?

Lefgozer | 11-01-15 | 01:03

@Sergeant_Peper | 11-01-15 | 00:59
Een self fulfilling prophecy, met het grote verschil dat de prophecy nooit feitelijk stand gaat krijgen zoals voorspelt. Maar zoals het de harde kern gelovigen eigen is zal alles erbij gepakt worden om het overeen te laten komen. Een atoomoorlog valt namelijk ook prima binnen de kaders, ik bedoel, ze hebben tot nu toe ook niet veel moeite gehad andere dingen die een stuk krommer waren recht te trekken op de leer.

Dat klopt als een bus..

Sapperderflap1980 | 11-01-15 | 01:02

Allah, wreedheid zij met hen...

Air van Boven Dorens | 11-01-15 | 01:01

Het probleem van de 3 grootste religies is dat men allemaal snakt naar het einde van de wereld.
Ze hopen allemaal armageddon mee te maken in hun leven,zelfs gematigde gelovigen denken dat het gaat gebeuren en dat hun dan een plaats verdienen aan de zijde van god.
Sapperderflap1980 | 11-01-15
-
-
Een self fulfilling prophecy, met het grote verschil dat de prophecy nooit feitelijk stand gaat krijgen zoals voorspelt. Maar zoals het de harde kern gelovigen eigen is zal alles erbij gepakt worden om het overeen te laten komen. Een atoomoorlog valt namelijk ook prima binnen de kaders, ik bedoel, ze hebben tot nu toe ook niet veel moeite gehad andere dingen die een stuk krommer waren recht te trekken op de leer.

Sergeant_Peper | 11-01-15 | 00:59

de honden blaffen... | 11-01-15 | 00:43
En jij denkt dat ze dat doen?
Herinner je je nog de pestgevallen met die scholen?
Ze durven gewoon geen stelling te nemen tegen islamitische allochtone treiterkoppen, kopschoppers en extremisten. De pesters worden van school gestuurd. Zij niet! En durf je daar als leerling / ouder / docent iets van te zeggen, dan wordt je uitgemaakt voor racist.

** denkt 'zoek de dialoog' en moet spontaan kosten **

Wedden? ROC Leiden heeft helemaal NIKS gedaan met deze leerlingen!! Deze jongeren staan voor wat die terroristen gedaan hebben. Dat soort jongeren vormen een gevaar voor onze maatschappij!
Kijk,
Iedereen roept Je suis Charlie, en de docenten op het ROC Leiden vast en zeker ook (hoop ik), maar verder durven ze niks. Slappe zakken daar in het onderwijs! Dat is wat ik van ze vind!
Zum Kotsen!

gaffelbaard | 11-01-15 | 00:55

Gevangenissen moet je reserveren voor mensen die 3km te hard rijden.
Criminelen ----> naar saudi parachuteren.

Crak-ho | 11-01-15 | 00:54

Realisties | 11-01-15 | 00:33

Ik ben het helemaal met u eens,alleen het stukje over amerika niet.
In Amerika is juist in de laatste 50 a 60 jaar een geweldig grote toename van christelijke invloeden zichtbaar in de staat.
Deze zijn weleens waar nog steeds gescheiden maar in de praktijk werkt dat net even anders.
Als je daar bijvoorbeeld als openlijk Atheist of Agnost een politieke functie wil vervullen ben je bij voorbaat al kansloos.
Het land telt zelfs senators en gouverneurs die openlijk creationist zijn en die evolutie ontkennen en die worden eerder gekozen puur om hun geloof dan een Atheist of Agnost.
Ik moet er niet aan denken dat wij hier iemand zouden kiezen als MP die letterlijk gelooft dat er pratende slangen zijn en dat de mensheid samen met de dinos hebben samen geleefd.

Sapperderflap1980 | 11-01-15 | 00:53

gaffelbaard | 11-01-15 | 00:28
Wat je met die leerlingen moet doen?
Van school afschoppen.

de honden blaffen... | 11-01-15 | 00:43

Breaking:
Net op CNN. Ze berichten dat in Frankrijk zgn 'sleeper cels' zijn geactiveerd', in actie moeten komen (dus: aanslagen enzo plegen) met nog een oproep 'and to erase their social media footprints as well.'

Hmm. Dus als er nog wat van social media te plukken valt, moeten de veiligheidsdiensten het snel doen.

Iemand hier nog een lijstje? XD :p

Ow ja, kijk dit even.
www.youtube.com/watch?v=oqbwqmb8P00

gaffelbaard | 11-01-15 | 00:40

Desmoulins | 11-01-15 | 00:07
"Het westers onvermogen om islam te begrijpen".
Daar ligt de crux.
Voeg daarbij de onwil, als islam het ware gezicht laat zien dat als zodanig te erkennen, en het verhaal is compleet.

de honden blaffen... | 11-01-15 | 00:38

Religies zijn constructen van machthebbers om volken te domineren. Toen de Romeinen doorkregen dat ze met een vermenging van heidense, Egyptische en Joodse goden een godsbeeld konden creeren dat hun mensen dociel en gedwee maakten, maakten ze het Christendom tot wat het was en schreven ze de bijbel. Mohammed wilde zijn eigen macht, los van de Christelijke leer, dus schiep hij en zijn volgelingen een afsplitsing van het Christendom met een eigen leer. Door de jaren heen zag je dat het pauselijke Christendom de bovenste macht was, immers de paus kroonde de keizer. Nederland is met het plakkaat van Verlatinghe de eerste natie geweest die met een hernieuwd mandaat van het volk (Democratie) een opstand tegen de Christelijke macht wist te bewerkstelligen. Later via de eeuwen van Verlichting gevolgd door de andere Westerse landen. Religie in het Westen is nu voor een groot deel ontkoppeld van de macht, ook in de VS. In andere landen, met name de moslimlanden, is dat niet het geval. Hier is religie de hoogste machthebber. Daarom staat de Koran ook boven alle aardse wetgeving voor de gelovigen. Zolang dat geloof niet afstand doet van hun machtsprimaat, is elke hoop op verandering tevergeefs.

Realisties | 11-01-15 | 00:33

gaffelbaard | 11-01-15 | 00:28
p.s.
Hier! En dan schrijft Feynman "De Islamitische gemeenschap wil liever niet gegijzeld worden door de daden van deze eenlingen."
Ik geloof er geen ene zak meer van!

gaffelbaard | 11-01-15 | 00:29

Het probleem van de 3 grootste religies is dat men allemaal snakt naar het einde van de wereld.
Ze hopen allemaal armageddon mee te maken in hun leven,zelfs gematigde gelovigen denken dat het gaat gebeuren en dat hun dan een plaats verdienen aan de zijde van god.
En de aanhangers van de Islam zijn daar in nog iets stelliger in dan de andere 2 geloven maar alle 3 hebben dus een verlangen naar het eind der tijden.
Het grote probleem met name in de Islam is dat vele hun boek als een totalitair soort wetboek beschouwen,die letterlijk elk facet van een mensenleven voorschrijft.
Van je sexleven tot hygiene en wat je wel en niet mag eten en drinken enz enz.
En dat maakt het dus meteen onmogelijk om uberhaupt op een normale manier met dit soort types te redeneren omdat hun zich dus nooit kunnen en willen conformeren naar wat ik gewoon humanistische gedachten en normen noem.

Sapperderflap1980 | 11-01-15 | 00:27

Ik openbaar u een geheim.
*gegroet*

AntiSoof | 11-01-15 | 00:26

@AnoonA | 10-01-15 | 23:00 Nog 1 ding, bij die half miljard doden door het vrije westen en christendom, is daar ook nazi Duitsland en het communistische Stalin regime bij opgeteld? Als dat waar is zijn die cijfers bij voorbaat al waardeloos. En u praat dan over het volgen van geschiedenislessen..

Gaul Shaarad | 11-01-15 | 00:26

Denkt u nou eens goed na. Beheerst u werkelijk uw denken? Kunt u buiten uw normale geplaveide denkkaders denken? That's the question. Hè?

AntiSoof | 11-01-15 | 00:23

Het is het voorspelde begin van het einde.

INH.30CL | 11-01-15 | 00:22

'' 25 cent '' en wedden dat de beulen lachend in de rij staan om dit vonnis uit te voeren.

Real Dutch Meat | 11-01-15 | 00:20

Gevangenis kost geld veel geld dat is zonde.
Een kogel kost een kwartje wat net genoeg geld is om zo een klote jihad malloot om te brengen.
Dus 2 cent de man en weer een probleem opgelost.

Real Dutch Meat | 11-01-15 | 00:18

Inderdaad Desmoulins de islamisten, de "intégristes" volgen de duidelijk handleidingen nauwkeurig. Hoorde Prem R. bij DWDD nog brullen over "randdebielen" (als ik het goed onthouden heb.) Niets minder waar.
Salut! Evocatus

Evocatus | 11-01-15 | 00:15

@ Gaul Shaarad | 11-01-15 | 00:04
Tuurlijk, dat is het punt, en dat is voor iedereen duidelijk. Zucht. Hoe kun je dit probleem nog ontkennen....

Lewis | 11-01-15 | 00:14

@ Feynman

''Deze dwaallichten geloven niet in de Islam, ze geloven in geweld.''

Deze zogenaamde ''dwaallichten'' zijn juist de moslims die de leer van de islam, zonder hoofdletter, zeer nauwgezet in de praktijk brengen.
Het idee dat zij niet in de islam geloven, is buiten dat het aantoonbaar niet klopt ook behoorlijk typisch voor het westerse onvermogen om de islam te begrijpen voor wat het werkelijk is; geweld verpakt in een flinterdun religieus jasje.

Desmoulins | 11-01-15 | 00:07

Het zou misschien best zo kunnen zijn dat niet elke moslim een idiote terrorist is, maar wat zonder de minste twijfel wel geconstateerd kan worden is dat elke idiote terrorist een moslim is. Stop de ontkenning!

Mousehunter | 11-01-15 | 00:07

Linken met telefoon soms lastig..

Gaul Shaarad | 11-01-15 | 00:05

-weggejorist-

Gaul Shaarad | 11-01-15 | 00:04

i.d.d. apart dat deze buurvrouw in antwoord op het aanschrijven van deze moskee slechts
iets te horen krijgt over de angst die ze daar
nu hebben over de tegenreactie,
en niets over medeleven met de slachtoffers
of afkeuring van deze smerige daden.

Berthe | 11-01-15 | 00:02

@AnoonA | 10-01-15 | 23:45 Ik vroeg u om een betrouwbare bron die aangaf dat het vrije westen en het christendom zoals u aangaf meer dan een half miljard doden op zijn geweten heeft. En die YouTube link heeft u die gezien? en indien u geen moslim bent verontrust u dat niet enigszins? Of heeft u misschien geen kinderen, dan staat men soms ook wat zorgelozer in het leven. De mensen van PEGIDA zien dit ook, maar worden door hun terechte zorgen gelijk door personen als u als racist, en mensen die in de extreem rechtse hoek thuishoren weggezet.

Gaul Shaarad | 10-01-15 | 23:59

Mensen, vrede. Rust.
Laat de kleine geesten de wapens zelf maar inslikken. Die producenten zijn ook maar microns.
En die cententellers vertellen zich heus ook wel. Ook dat zijn schimmels als geesten.
Helemaal nix.

AntiSoof | 10-01-15 | 23:55


AnoonA | 10-01-15 | 23:45
Jeetje toch echt geen geschiedenis gehad het is nog zo vers toen er massaal mensen werden veroordeeld vanwegen hun geloof/ras/huidskleur.

In de meeste gevallen wordt er gesproken over het terugkeren naar land van herkomst, in een omgeving waar ze hun religie kunnen beleven op de door hen gewenste manier. Dat is toaaaaal iet anders dan deporteren en vergassen.

bodemloos | 10-01-15 | 23:53

@AnoonA | 10-01-15 | 23:45

"Kortom europa wordt wakker inderdaad en zien dat we op een andere manier strijd moeten voeren en nee niet zoals jij beweert door een hele geloofsgemeenschap uit te zetten."

Mooi. Ik hoor jouw oplossingen graag.

BenBinnen | 10-01-15 | 23:52

@ Gaul Shaarad | 10-01-15 | 23:34
Hear, hear. En dan vergeet u vast nog het een en ander in uw opsomming.

Lewis | 10-01-15 | 23:50

@ nhxd | 10-01-15 | 23:32
Je wil ook niet weten hoeveel christelijke stromingen/kerken er alleen al in Nederland zijn. Minstens vijftig, waarschijnlijk nog wel heel wat meer.

Lewis | 10-01-15 | 23:48

Wacht nog steeds tot je eindelijk een keer een punt maakt met je gezever en opsomminkjes.

Nilfisk | 10-01-15 | 23:48

Ik vraag me nogsteeds af hoe ze ooit in vredesnaam al die prachtige betegelde gebouwen hebben kunnen neerzetten,
zonder te verzanden in kelensnijden
of een hoop onderling geouwehoer,
maar misschien komt dat omdat de kwaliteit
van het buskruit nog niet zo bijzonder was.

Berthe | 10-01-15 | 23:47

Waarom alleen aandacht voor de Charley doden? Er is door de terroristen ook nog een agente doodgeschoten in haar rug, en vier onschuldige supermarktbezoekers.

070 | 10-01-15 | 23:46

@nhxd | 10-01-15 | 23:32
Ik een kan je op vele manieren lezen, althans dat staat in de bijbel. "That's why I speak to them in parables, because 'they look but don't see, and they listen but don't hear or understand." En als een religie daar zelf al mee komt. Is het voor mij een duidelijk verhaal. Je kunt een daad niet toeschrijven aan 1 geloof. Ieder geloof heeft zijn eigen gekken.

toetanchamon | 10-01-15 | 23:45

@Gaul Sharaad.
Niet het verleden maar zeer recent nog hebben wij mee slachtoffers gemaakt bij hun dan zij bij ons.
Nogmaals ik keur alle agressie af en elke oorlog en nee het is niet mijn schuld noch die van jou.
Maar om nou te doen alsof wij vredelievend zijn en onschuldigen geen kwaad doen gaat mij te ver want de realiteit is helaas anders.
Kortom europa wordt wakker inderdaad en zien dat we op een andere manier strijd moeten voeren en nee niet zoals jij beweert door een hele geloofsgemeenschap uit te zetten.
Jeetje toch echt geen geschiedenis gehad het is nog zo vers toen er massaal mensen werden veroordeeld vanwegen hun geloof/ras/huidskleur.
Ben blij dat onze beschaving te sterk is om te vervallen tot wat jij aangeeft.
Maar goed blij dat je bestaat hoor en dat je een mening hebt en die uit want dat is wat ons kenmerkt hier. Respect en samenleven.

AnoonA | 10-01-15 | 23:45

De Spanjaarden wisten destijds wel raad met de Moren.

Bigi Bana Boy | 10-01-15 | 23:44

Die demo morgen: De ultieme natte droom voor zowel IS als AQ.
Alle grote jongens bij elkaar en, als kers op de taart, Netanyahu komt ook...

Petrus Poortwachter | 10-01-15 | 23:44

Het is muh wat. Maar door al deze gebeurtenissen mist iedereen het nieuws dat er vanaf volgende week op europees niveau een staking van vrachtwagenchauffeurs begint

Dat betekent dus wekenlang geen bevoorrading van de winkels.

Doing | 10-01-15 | 23:42

"It is the nature of islam to dominate, not to be dominated, to impose its laws on all nations and to extend its power to the entire planet."

Was getekend: Hassan al-Banna, de oprichter van de Moslimbroederschap

Dit is blijkbaar de oproep die impliciet wordt meegegeven aan een (aanzienlijk) deel van de moslims.

Slechts één vraag voor de mensen die denken dat de islam de religie van de vrede is: toon mij aan dat Hassan al-Banna ongelijk had.

BenBinnen | 10-01-15 | 23:41

@captainobvious | 10-01-15 | 23:18

U leest in dit stuk 70% dit en 70% dat. Dat zijn twee relatief kleine onderzoekjes. Je kunt o.a. ook onderzoekjes over jodenhaat vinden op het internet. Maar u durft te beweren dat de normale moslims geen gevaar zijn. Gevaar voor voor wat eigenlijk en waarop baseert u zich eigenlijk.

roze_bril | 10-01-15 | 23:34

@AnoonA | 10-01-15 | 23:00 heeft u een betrouwbare bron voor deze cijfers? En waarom altijd terugvallen op het (verre) verleden? De huidige tijd is veel belangrijker en relevanter voor deze discussie. Dus bijvoorbeeld: bomaanslagen Londen, Madrid, massale verkrachtingen van autochtone meisjes in Engeland en Zweden. Onthoofding militair in Londen, executie van joodse kinderen in Frankrijk, het zinloos doodrijden van onschuldige burgers rond de feestdagen en de ellende van de laatste dagen in Frankrijk, etc. etc. Is natuurlijk allemaal onze eigen schuld hè. 'We' hadden die hele ideologie gewoon nooit de kans moeten geven om hier te woekeren als een parasitaire vijfde colonne. Met name de demografische oorlog tegen de inheemse Europese volkeren is een uiterst kwaadaardig gevolg van dit dhimmitude gedrag wat ons al meer dan 40 jaar wordt opgelegd. youtu.be/M27spDwM7zY
Gelukkig gaan de ogen van steeds meer Europeanen open, vooral na de gebeurtenissen van de laatste dagen.

Gaul Shaarad | 10-01-15 | 23:34

En je bent een overloper. Maar dat terzijde. Fuck you met je 'vrede zij met hen'.

nhxd | 10-01-15 | 23:34

Feynman, je bent intelligent neem ik aan. Intelligent genoeg om logisch na te kunnen denken. Nu heb je bij de Pislam te maken met één boek. Eén boek waarnaar iedere moslim leeft. Dan geloven ze toch állemaal hetzelfde? De één is misschien iets rationeler dan de ander, maar in the end zijn ze allemaal hezelfde.

nhxd | 10-01-15 | 23:32

Lewis | 10-01-15 | 23:28

Daar gaat het niet om, het gaat erom dat deze moslims gewoon een opdracht van hun allerheilige, het persoon dat ze meer lief hebben dan hun moeder,vrouw,kinderen opvolgen.

Indianaskywalker | 10-01-15 | 23:32

@ Indianaskywalker | 10-01-15 | 23:26
Wordt de profeet er door die aanslagen dan aantrekkelijker op voor jou?

Lewis | 10-01-15 | 23:28

Wat een uberdom stuk, dit geweld zou de profeet beledigen?
De profeet vroeg aan zijn getrouwen of ze een criticus van hem wilden vermoorden (staat in de Ahadith)

Snap het dan, ze volgen gewoon de opdracht van de profeet !

Indianaskywalker | 10-01-15 | 23:26

goed geschreven Feynman!

Interpoolbal | 10-01-15 | 23:24

De veronderstelling dat er sprake is van een gezamenlijk probleem is vals. Er is geen gezamenlijk probleem. Islam brengt ellende voort en daar is het probleem. Dat wij last hebben van die problematiek is een totaal ander relaas. Het is vrij simpel: Als er iemand is en er is een probleem, dan verdwijnt het probleem met het verdwijnen van die persoon mee. Moslims moeten hun eigen probleem oplossen en anders moeten ze wieberen. Er is geen vrede in islam. Vrede zij met hen is wel de diepste knieval die ik hier ooit gelezen heb.

netniet | 10-01-15 | 23:24

Kun je ze mooi als in het Pieter Baan een poosje observeren zonder dat ze de kalashnikof door de achter deur smokkelen via achter achter achterneef shoefshoef.

saidnowomanever | 10-01-15 | 23:24

Gelukkig wordt de roep om maatregelen steeds luider. Als de regering niet luistert, dan zal ze worden afgestraft door de stembusuitslag. Jammer dat moslims zelf niet inzien waar ze mee bezig zijn. Je moet toch als moslim zijnde toch alles aan elkaar liegen om te zeggen dat islam vrede is. Dan heb je toch een BORD voor je kop van hier tot Tokyo! Wie wil zichzelf nog verenigen met een verderfelijk stuk stront (profeet) wat heel je leven verpest. Wordt eens een keer wakker!

PowPow | 10-01-15 | 23:24

Toch gaan we niet ten onder. Het gaat waarschijnlijk honderduizenden tot miljoenen moslims het leven kosten, maar ze gaan hier de zaak niet over nemen. Er komt een moment dat het oorlog wordt, omdat het niet meer gepikt wordt (een situatie dis dus 100 keer serieuzer is dan een potlood omhoog steken). Helaas wordt de zaak niet eerder in de kiem gesmoord, want de Koran schrijft voor dat er gestreden moet worden tot dedood er op volgt. Maar militair, intellectueel, en strategisch gaat het Westen geen moeite hebben die strijd te winnen.
Jammer dat het zo moet, maar zo werkt de mensheid.

Boutschefter | 10-01-15 | 23:24

Mooi stuk Feynman. Inderdaad terugkerende Jihadisten zien als geestelijk onstabiel en als risico voor zichzelf en hun omgeving zien lijkt me prima. Bij terugkomst middels RM laten opnemen en pas vrijlaten als er geen veiligheidsrisico meer lijkt te zijn klinkt als een beter plan dan ze een beetje hinderlijk volgen en nog niets kunnen doen, ja als het te laat is.

saidnowomanever | 10-01-15 | 23:22

Het probleem met de Islam is dat het in al zijn haarvaten is doordrenkt met achterlijkheid....'een aparte ingang en gebedsruimte voor vrouwen in hun clubhuis', 'een hoofddoek moeten dragen omdat de man zijn instincten niet zou kunnen beheersen', 'vijf (!!) maal daags van bukkensteijn en je neus richting Mekka (voor een dergelijke dwanghandeling zijn er minder doorverwezen naar de GGZ)' etc. etc.. Dit geloof heeft 1400 jaar z'n eigen gang kunnen gaan en heeft al die tijd nooit de zegeningen gekend die het Christendom middels De Verlichting wel gegeseld hebben. Met als waar pronkstuk De Koran. Een verstikkend document, naargeestig compulsief in de wijze waarop het zwart-wit denken tot leidraad van iedere Moslim wordt gecultiveerd. Werkelijk iedere vorm van relativerend vermogen, laat staan een kritisch denkvermogen, wordt er compleet uit-ge-slagen!! En dan heb ik het nog niet eens over de bizarre opvattingen over de behandeling van vrouwen, homosexuelen, ongelovigen en afvalligen (de rigide leefwijze mbv het niet mogen drinken van alcohol laat ik nu maar helemaal ongenoemd).
De Islam moet heel snel tot op het bot worden uitgekleed, hervormd en door de mangel gehaald.

Coyote | 10-01-15 | 23:20

@captainobvious | 10-01-15 | 23:18

Ben je nieuw hier? Ooit wel eens bepaald boek gelezen? Of iets van een autoriteit op dit gebied?

BenBinnen | 10-01-15 | 23:20

Het is een ongebonden verbond van religieuze, niet religieuze, vermeend religieuzen, religieuze dwalers.
Het doel is chaos, een aanleiding is fijn, maar eigenlijk niet nodig. Dood, verdriet en chaos, badend in angst en wantrouwen, intriges en verdeeldheid. Dat is het doel.
Het is aan ons of we eraan meedoen.
*Zelf maar blijft oproepen en hopen op een internationale coalitie om de boko's voorgoed uit het systeem te halen.*

Einde van de Domheid | 10-01-15 | 23:19

Allemaal bangmakerij en angst, sorry. Het grote merendeel van de islam aanhang is absoluur ongevaarlijk, net als de meeste gelovigen. Het zijn de gekken waar we ons druk over moeten maken, niet de moslims of de islam. (En in mijn opinie is overigens iedereen die in een god gelooft op zijn minst raar, maar dat is wat anders)

captainobvious | 10-01-15 | 23:18

De discussie is goed, maar als je terugkijkt in de geschiedenis, zijn er altijd groepen geweest die strijden te paard de wereldbol over gingen. Tussen wat met zeggen te zijn en wie mensen zijn heeft ook altijd een groot verschil gezeten. Wij vinden de 'hele' islam gevaarlijk omdat er een paar duizend man op de wereld net even anders zijn dan die andere 6 miljard en weet ik hoeveel. 3 mensen waar alle overheids organen van op de hoogte waren plegen een aanslag uit naam van. Vervolgend zijn er duizenden mensen en heel veel martiaal nodig om deze 3 te vinden. Het is triest, maar nooit anders geweest.

toetanchamon | 10-01-15 | 23:17

Mooi stuk, Feynman, je beste in tijden. (Bedoel ik als een compliment.) Wat ik er vooral mooi aan vind, is dat ik iets van bewogenheid proef naar moslims en zelfs extremisten, maar niet op een softe manier, zonder in de val te trappen van slachtofferschap of wat dan ook. Dat waardeer ik zeer en dat deel ik. (En als ik het verkeerd proef... tja, jammer dan. ;-) )

Lewis | 10-01-15 | 23:16

-weggejorist-

dr.Melfi | 10-01-15 | 23:14

-weggejorist-

dr.Melfi | 10-01-15 | 23:14

-weggejorist-

Polyppiel | 10-01-15 | 23:12

De Islam zal verder gaan dan we willen en verwachten. De reden is niet dat die Islam zo'n sterke invloed heeft op die gelovigen.
De reden is de lage intelligentie van de uitvoerders van die Islam. Dat zijn de strijders die in psychologische zin behoefte hebben aan een leider die ze willen volgen. Groepsgedrag werkt voor hen herkenbaar en geeft daarmee een veilig gevoel. Daardoor en daarmee ontstaat een roes van persoonlijke stabiliteit en mentale sterkte.
Een: befehl mein Führer... wir folgen.

duitse herder | 10-01-15 | 23:12

@AnoonA | 10-01-15 | 22:48
De meeste van die doden zijn veroorzaakt door geweld van moslims, voornamelijk onderling. Al werd de grootste aanslag in Irak in 2007 gepleegd op diezelfde Yezidi's die nu door ISIS afgeslacht of als seksslaaf worden misbruikt (bijna 800 doden). en.wikipedia.org/wiki/2007_Yazidi_comm...
Het bombardement waarbij het Vietnamese meisje op de foto zo verschrikkelijk gewond raakte werd overigens uitgevoerd door de Zuid Vietnamese luchtmacht, niet de VS. nl.wikipedia.org/wiki/Phan_Th%E1%BB%8B...

Oeleflaffel | 10-01-15 | 23:12

Feynman = b.a.a.s.

In het kader van krankzinnigheid: laten we dan ook de GroenLinks dame psychiatrisch kaltstellen. Domheid heeft meer dan één gezicht.

Rollins | 10-01-15 | 23:08

@Feynman: mooi stuk ! Als Wilders het zo zou verwoorden zou hij weer voor racist worden uitgemaakt.

Danbolig | 10-01-15 | 23:06

#jesuismoslimmoe

de Voorzittert | 10-01-15 | 23:04

Machiavelli in " De Vorst" : om je vijand/tegenstanders te verslaan/respect af te dwingen moet je in één keer kei- en keihard toeslaan en duizenden doden maken.
Stalin en Amerika met Hiroshima en Nagasaki hebben dat met succes toegepast.
Pappen en nathouden zorgt alleen maar voor jarenlang etterende wonden.
Maar ja, er stond wel Mein Koran in de Tweede Kamer, maar niet " Il Principe" .

King of the Oneliner | 10-01-15 | 23:04

Even een kleine correctie.
Dit zijn zeer waarschijnlijk geen Bedouinen maar Berbers, uit het vroegere Barbarije.

de honden blaffen... | 10-01-15 | 23:04

@AnoonA | 10-01-15 | 23:00

Kun je die twee even splitsen voor me? Dank je.

BenBinnen | 10-01-15 | 23:03

Ik raak er hoe langer hoe meer van overtuigd dat die hele islam slechts een kwestie is van seks & geweld. En machtsgeilheid.
Bewondering voor een man die andersdenkenden massaal over de kling jaagt.
Bewondering voor een man die veelwijverij predikt en negenjarige meisjes neukt.
Bewondering voor een man die elke vrouw onder een tent verstopt en haar vertelt dat ze haar bek moet houden en alles moet doen wat mannen haar voorschrijven en zo niet, kan ze een beuk krijgen.
Bewondering voor andere mannen die met hun Kalasjnikovs anderen aan flarden schieten.
Bewondering voor andere mannen die met geweld en intimidatie anderen onderwerpen en in angst door het stof doen kruipen.

Seks, geweld en machtsgeilheid: de eeuwige natte dromen van de seksueel gefrustreerde loser met een - terecht - minderwaardigheidscomplex.

Peter Emile | 10-01-15 | 23:03

"Blind geloof geeft fascisme, binnen en buiten de Islam."

Nee, dat is te makkelijk. Blind geloof in boeddhisme en blind geloof in Jaïnisme zijn onschadelijk. Er is slechts één geloof wat in dit tijdvak zo ontzettend veel gelazer geeft. Als je de koran en hadiths hebt gelezen en een blik op de islamitische wereld hebt geworpen, dan snap je waarom.

Als atheïst heb ik een aversie tegen elke religie omdat dat mensen de gelegenheid geeft hun geweten uit te besteden aan iets buiten hun macht, maar het is niet eerlijk om dan minder aggressieve en psychopatische religies ook maar te besmeuren op fronten die ze niet delen.

BenBinnen | 10-01-15 | 23:03

@Benbinnen
Naar schatting hebben 530 mln mensen het leven gelaten door het christendom en het vrije westen.

AnoonA | 10-01-15 | 23:00

@tweetybird | 10-01-15 | 22:46
Uiteraard mag je niemand iets slechts toewensen, maar stiekempjes denk ik toch, al raken ze maar een paar politici morgen, niet dodelijk, dan gaan de oogjes pas echt open.

Uw Verzekeringsadvis | 10-01-15 | 23:00

Nee, we gaan geen honderd syrie-terugkeerders vastzetten.

Want we zijn een rechtsstaat.

In plaats daarvan gaan we de burgerlijke vrijheden van iedereen inperken.

AlanTuring | 10-01-15 | 22:59

-weggejorist-

dr.Melfi | 10-01-15 | 22:58

Yep, de inquisitie, ook zoiets: had geen reet met de katholieke kerk te maken, waren een paar gekken met een mijter en een bijl.

Doet me denken aan een ouwe cartoon in le Canard Enchainé van een jaar of 20 terug, toen met die gasaanval in de Japanse metro. Hij heette "Nouvelle Revisionisme" en het onderschrift luidde iets als: Il n'y avait pas de gas dans ce métro.
Ja, die Fransen, toen al geestig.

Ce que je veux dire, als volgens de goede moslims die terroristen de koran misinterpreteren, dan zullen die goede moslims het ook niet erg vinden als onze overheid, belast met de veiligheid van de samenleving in haar geheel, de passages schrapt waarover zoveel misverstand bestaat. De passages waarin men tot geweld tegen andersdenkenden oproept bijvoorbeeld. Gewoon voor de zekerheid, om iedere twijfel weg te nemen. Want klaarblijkelijk wensen de goede moslims uit zichzelf dit gebaar van goede wil naar de rest v.d. mensheid niet te maken.
(Geldt uiteraard ook voor Christenen en bijbelpassages, ofschoon het praktisch nut daarvan nihil is, aangezien de christelijke dreiging in Europa vrijwel nul is. Maar gelijkheid rules etc.)

Gaat men daarmee akkoord, dan kan niemand zich later nog op die teksten beroepen. Gaat men daar niet mee akkoord dan weet de rest v.d. samenleving i.i.g. waar men aan toe is, waar de loyaliteit van deze gelovigen ligt.

Magdatkandat | 10-01-15 | 22:57

Ja hoor, we gaan gewoon op dezelfde voet verder. Hopen dat alles vanzelf overwaait. Wat moeten we anders? Het enige effectieve is wat Wilders voorstelt. Gaat niet gebeuren. Zelfs de VS is zwak. We gaan ten onder.

De Geus | 10-01-15 | 22:57

@AnoonA | 10-01-15 | 22:48

Naar schatting 270 miljoen mensen hebben het leven gelaten ten gevolge van de islam. Daar kan het Westen nog niet aan tippen.

Moslims strijden onderling omdat ze allemaal willen bewijzen dat ze streng in de leer zijn en de juiste stroming aanhangen. Moslims zijn inderdaad zelf de grootste slachtoffers van islam. Het is een systeem wat meer dan een miljard mensen in een collectieve hel gevangen houdt.

BenBinnen | 10-01-15 | 22:54

Bedoeïenen ?
Opgegroeid in Frkr dat maakt het n.l. nog zorgelijker.

Uw Verzekeringsadvis | 10-01-15 | 22:54

@BenBinnen | 10-01-15 | 22:48

Ik had dezelfde moeite met die passage. Eerst wordt gezegd dat er binnen die groep veel steun is voor de gewapende strijd tegen Asad en dat de Koran belangrijker is dan de lokale staatsrecht. Dan heb ik het niet over de ingeprente haat tegen Joden en Homoseksuelen. Maar daarna wordt de groep moslims zelf als slachtoffers neergezet omdat ze geronseld worden. Beetje dubbele boodschap en een ontkenning van de het institutionele gedachtegoed binnen die gemeenschap.

roze_bril | 10-01-15 | 22:53

BenBinnen | 10-01-15 | 22:49

Hmmm, tja, daar heb je een punt. Alleen bedoel ik maakbaarheid op een meer autoritaire wijze. Dwang dus. Maar laat maar zitten, gaat inderdaad niet werken. Nee, ik moet je gewoon gelijk geven.

Van Duyvenbode | 10-01-15 | 22:52

Herinnert u zich het flutfilmje Innocence of Muslims uit 2012 nog? En de reacties (in typische islam-stijl) die daar internationaal op volgden? Zo niet, hier na te lezen: en.wikipedia.org/wiki/Reactions_to_In...
.
En dan de reactie van onze politici die nu allemaal Charlie zijn en het hardst roepen dat de vrijheid van meningsuiting zo heilig is in het Westen op dit filmpje.
.
Barack Obama: "And that is what we saw play out in the last two weeks as a crude and disgusting video sparked outrage throughout the Muslim world. I have made it clear that the United States government had nothing to do with this video. And I believe its message must be rejected by all who respect our common humanity. It is an insult not only to Muslims, but to America as well."
.
Ban Ki Moon: "The United Nations rejects defamation of religion in all forms."
.
Oh ja, de Haagse wegkijkburgemeester Van Aartsen, u weet wel, die man die vond dat er niks was gebeurd wat niet door de beugel kan tijdens de ISIS/dood aan de joden demo in de Schilderswijk eerder dit jaar. Dit zei Van Aartsen in reactie op de aanslag op Charlie Hebdo: "Eensgezind en met open vizier, niet laf verborgen achter bivakmutsen. Niet gebogen, maar rechtopstaand. Rechtopstaand op het fundament van onze democratische beginselen. Tolerant tegenover onze medeburgers. Maar onverzoenlijk tegenover wie onze rechsstaat aanvalt."
.
Diezelfde huichelaar Van Aartsen die enige maanden daarvoor nog aangifte deed tegen GS vanwege een photofuck....
.
Hypocrisie en krokodillentranen in optima forma. Deze week zijn we allemaal Charlie, maar zodra de geëxecuteerde cartoonisten zijn begraven gaan we met z'n allen weer over tot de orde van de dag: wegkijken, ontkennen, relativeren en bagatelliseren. En vooral de islam niet kwetsen.
.
Tot slot nog Martin Schulz, die morgen vooraan meeloopt in Parijs. Pleur op.

pbs.twimg.com/media/B670TCHCIAEbYza.j...

Markies DeCanteclaer | 10-01-15 | 22:52

"De Vietnamoorlog stopte onder andere na deze foto van Het Meisje en deze cartoon over de stille meerderheid."

Het probleem is dat dit niet opgaat voor organisaties als IS. Het meisje staat al op de foto en vormt meteen de stille meerderheid aldaar (disclaimer, onthoofde kinderen): www.google.nl/search?q=isil+%22behead...

Geen idee wat er precies mis met ze is, maar een tekening, een foto of een ander medium gaat niet langer helpen. Die gasten daar zijn ongevoelig voor welke vorm van lijden van andere dan ook.

decadent degeneraat | 10-01-15 | 22:52

Als er honderd 'naieve pubers' afreizen naar Kalifatistan en daar aan flarden geschoten worden, dan zou dat een mooie waarschuwing kunnen zijn voor de duizenden net zo naieve pubers die hier achtergebleven zijn. Ik heb het wel gehad met het tegen zichzelf beschermen van imbecielen die denken dat hun denkbeeldige vriendje dit van ze eist.

marcoplarco | 10-01-15 | 22:50

@Van Duyvenbode | 10-01-15 | 22:44

Ah, de maakbaarheidsgedachte. Nee dank je, dat hebben we hier een jaar of dertig geprobeerd en ik geloof niet dat dat een succes is. Of vind je van wel?

BenBinnen | 10-01-15 | 22:49

-weggejorist-

dr.Melfi | 10-01-15 | 22:48

En nog een probleem:

"Of gaan we toekijken hoe dit gedachtegoed zich verder verspreidt onder puberende jongeren die nog geen doel in het leven gevonden hebben?"

Nee Feynmann, de fundamenten voor dit gedachtegoed worden vanaf dag één ingeprent. Deze pubers reageren op de oproep vanuit het Midden-Oosten om deel te nemen aan deze (tijdelijke) opleving van jihadistische activiteiten. Sinds de "Arabische lente" en sinds IS verstaan moslims wereldwijd de boodschap die zonder enige twijfel luidt: het moment is aangebroken. Dit is hun doel en dit is hun slag. Dit is waar ze op voorbereid zijn.

Zolang ze alleen radicaal zijn, moet je ze niet oppakken, maar uitzetten. Grenzen dicht en succes in zandbakland. En als de familie protesteert, dan mag die gratis mee.

BenBinnen | 10-01-15 | 22:48

@zeertegendradig,
Alle doden die onder de noemer collateral dammage wordt aangericht heeft ook niet te maken met ons het westen. Of toch wel?
Wat aantallen betreft winnen wij het nog van de terroristen aantal onschuldige burgers die zijn omgekomen.
Ik ben tegen agressie onder welke vorm dan ook en ik ben tegen oorlogen in allerlei verweg landen waar meer burger slachtoffers vallen dan 1400jaar islam bij elkaar.
Als het allemaal wel met de islam te maken heeft waarom vermoorden ze dan ook andere moslims?
Ik ben blij dat er weinig zijn die in deze complotten van de islam geloven en dat het er net zo weinig zijn al die debiele terroristen.

AnoonA | 10-01-15 | 22:48

Maar ja gelukkig morgen een mars der hypocrieten. De hoogwaardigheidsbekleders.. Zeg maar Mark Rutte op campagne om zieltjes te winnen.Tsja de 12 zijn dood is de vvd zijn zetels. Zeg maar.De mars voor de democratie waar de vvd de laatste tijd meer en meer aanstuurt op de vvd dictatuur.Maar de boodschap morgen het heeft niks met islam te maken.U kunt het al voorspellen. De toespraken . Niks aan het handje . Incidentje . Morgen weer vroeg op. Pies plas was.Islam is vrede zal de boodschap zijn. Inplaats van islam is wreed.keer op keer.

tweetybird | 10-01-15 | 22:46

"Of gaan we toekijken hoe dit gedachtegoed zich verder verspreidt onder puberende jongeren die nog geen doel in het leven gevonden hebben?"

De vraag stellen, is hem beantwoorden.

VanBukkem | 10-01-15 | 22:46

Misschien moeten we maar eens nadenken over heropvoedingskampen.

Van Duyvenbode | 10-01-15 | 22:44

Het maakt me geen reet uit waarom of van uit welk geloof men handelt.

Maar 1 ding is zeker. Als de Beatles 4 zwarte mannen waren dan hadden we nu allemaal niet zo in de rats gezeten.

Nacho_Vidal | 10-01-15 | 22:44

Al zou SA de kost en inwoning voor die levenslang gestraften op zich nemen,dan gun ik ze nog steeds de lucht niet die ze hier dan vrij kunnen inademen.
Weg er mee en weg houden lijkt mij dus een betere optie.

deraderendraaien | 10-01-15 | 22:43

"Of gaan we toekijken..."
Ja.

Sergeant_Peper | 10-01-15 | 22:43

-weggejorist-

dr.Melfi | 10-01-15 | 22:42

De Amerikanen stopten na 1941 ook gewoon alle Japanners inde VS in een kamp. Nogal cru, maar met de kennis van nu wel begrijpelijk. Sorry.

Piet Karbiet | 10-01-15 | 22:42

Prima stuk, maar ik heb moeite met het volgende:

"Ik vraag me af tot in hoeverre we van Syriëgangers en religieuze ronselaars moeten erkennen dat ze een gevaar voor onze maatschappij zijn. Niet alleen voor het ongelovige, christelijke of andere inwoners, maar vooral gevaarlijk voor onze Islamitische Nederlanders. Zij worden als eerste geronseld, zij worden als eerste geconfronteerd met de reactie."

De enige groep die daar enige rol van betekenis in kan spelen is de groep "gematigde moslims". Zij zijn degenen die met een statement moeten komen. Dat kan in de vorm van een krachtige afwijzing, door de islam te verlaten of door massaal te demonstreren.

Ik zie nu geen van drieën, terwijl ik wel op de policor media zeer doorzichtige pogingen zie om deze groep de slachtofferkaart toe te spelen, die gretig wordt aangepakt. "Niet onze islam, niet onze schuld, jullie zijn racisten."

Tegelijkertijd wordt er weggekeken van aanzienlijke groepen mensen die een moord als gevolg belediging goedpraten. Zie facebook, zie twitter, zie marooko.nl, zie de reacties op godbetere een Jeugdjournaal item.

BenBinnen | 10-01-15 | 22:41

"Of gaan we toekijken hoe dit gedachtegoed zich verder verspreidt onder puberende jongeren die nog geen doel in het leven gevonden hebben?"

Mooi man eigen gekweekte extremisten.

ProAsfalt | 10-01-15 | 22:40

Vandaag ook weer:
Aanslag in libanon
Aanslag in Nigeria door 10 jarig meisje

Maar onthoud kinderen, dit heeft allemaal niks met de Islam te maken.

zeertegendradig | 10-01-15 | 22:40

Als het aan Rutte & Co ligt vrees ik dat uw slotalinea uit gaat komen.

Mastermattie | 10-01-15 | 22:38

Het probleem met de islam is, dat andersdenkenden niet als gelijkwaardig worden gezien en mensen die kritiek leveren worden gezien als de vijand. En vijanden ruim je nu eenmaal uit de weg, ook als dat wat ongelovige honden extra kost.

Ik was in Haren | 10-01-15 | 22:35

Vrede is helemaal niet met hem, man.

Piet Karbiet | 10-01-15 | 22:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken