Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

12-jarige crimineel naar rechter om wapenbezit

katapultjongentwaalf.jpgSlechts twaalf jaar oud en al een 'schietwapen' voor handen hebben. Tsjonge, waar gaat het toch heen met de wereld! Een 12-jarige jongen uit Almere moet binnenkort voor het hekje verschijnen omdat-ie een katapult mee naar school heeft genomen. Een op de kermis gewonnen katapult! Zo'n lullig speelgoedwapen bestaande uit hout of plastic, elastiek en een stukkie leer. De paniekerige schoolleiding deed het 'incident' niet af met een goed gesprek met de betrokken leerling en/of zijn ouders. Nee, de school schakelde direct de politie in die de jongen een Halt-straf voorlegde. Een katapult valt namelijk onder de Wet Wapens en Munitie en wordt beschouwd als een schietwapen. De verdachte weigerde de vernederende gang naar bureau Halt zodat de zaak na een zogeheten TOM-zitting binnenkort bij de kinderrechter dient, zegt zijn advocaat tegen GeenStijl. "Waar het dan om gaat is de vraag of je redelijkerwijs van een 12-jarige jongen kan verwachten of hij kan weten dat een katapult wel of geen verboden wapen is." Zwaar overtrokken, noemt mr. Pluijmakers van Alpha Advocaten de situatie. "Waarschuw zo'n jongen, aai hem over de bol en ga lekker naar huis." De jonge verdachte is zijn katapult in ieder geval definitief kwijt. Of het met zijn vertrouwen in de mensheid ooit nog goedkomt, zal moeten blijken.

Reaguursels

Inloggen

Darten, het zou niet moeten kunnen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,LEVENSGEVAARLIJK!

Hyperventilator | 11-01-15 | 12:50

25 jaar geleden namen we messen mee naar school, en speelde landje pik in het zand, maakte we "ninja sterren"met lasdraad en smeten die in betonnen muren dan wel schoolborden, macgyverde we rotjes en strijkers met plakband lucifersdoosjes en luciferskopjes aan klaslokaal deuren. en bliezen we wasmachine condensatoren door de stoeptegels heen.
Menig maal schoolplein moeten vegen nooit politie gezien. Nu komen ze met een katapult van de kermis en mogen naar bureau-halt, whats next gevangenis wegens bretels? Een beetje idioot schiet er stenen mee door de geluidsbarriere.
De angst regeert, en dat is heel eng!

Sexpresso | 11-01-15 | 12:24

zal ie nog blij mee zijn ook je zou toch op moeten groeien in Almere zeg

Petroselinum crispum | 11-01-15 | 10:18

u wilt een veiliger Nederland dus wij moeten de terroristen bij de bron aanpakken

zeg jeugd gevang tot zijn 18e

zal ze leren

Petroselinum crispum | 11-01-15 | 10:17

Heren, wat we helemaal vergeten hier, dit is wel iemand uit tokkiegemeente Almere. Als je die niet jong aanpakt, wordt ie net zoals de rest.

Toverkol | 11-01-15 | 09:46

Al die verboden wapens wetgeving is in nederland doorgeschoten ,wat is er beter om gewoon meer de nadruk te leggen dat men geen medemensen of dieren iets mag aandoen.en gebruik alleen op veilige plaatsen en priveterrein,.Want of je iets kan zegt niks over dat je het doet.En die wil moorden doet het .

pedro300 | 11-01-15 | 09:30

Gelukkig is er niets aan de hand als een ouder een leraar op zijn bakkes slaat.
-
Het was toch wel zo'n leeghoofdige BOA die dit constateerde?
Man, man, man, en dat noemt zich rechtstaat.

Raider Twix | 11-01-15 | 09:18

Als ie er een kiezelsteen in het achterhoofd van de juf mee had geplant onder het credo alluha ackbar dan had men er waarschijnlijk slechts een gezamenlijk kopje thee om gedronken.

Morris Stockwood | 11-01-15 | 09:11

@ Cabana Boy | 10-01-15 | 22:41
Blaaspijp check
Erwtenschieter check
Katapult check
Ammo nä, daar had ik wel wat anders... Iets met een rolletje klappertjes, alufolie, plakband, strijkerkruid en dan de knikker vervangen door een kogellager.... Was wel wat werk, maar gaf een mooi effect....

PisFinger | 10-01-15 | 23:57

Mmmmh, wat had ik voor wapenarsenaal als 12-jarige? Lange blaaspijp met vizier, ammo; veronica tvgids pijlen met naald of doorn in de punt. Dubbelloops korte blaaspijp, ammo; tvgids pijlen met een klein steentje of wat zand. Erwtenschieter van 40mm pvc en de middelvinger van een rubberen afwashandschoen, ammo; steentje, knikkers, kogellagers en erwten ^^. Uiteraard een katapult van gedraaide PTT elastieken met een leertje in het midden, ammo; zie erwtenschieter.
Luchtdrukpistool, licht, ammo; loden kogeltjes of pluimpjes. Niemand dood en geen gewonden (op een paar spreeuwen na..)

Cabana Boy | 10-01-15 | 22:41

@necrosis | 10-01-15 | 16:17
Urine?

Ageless | 10-01-15 | 22:41

Nederland is weer een stuk veiliger.

larie koek98765 | 10-01-15 | 22:29

Ha... dat gluiperdje dacht hiermee zeker de detectiepoortjes te kunnen omzeilen,
nou dan heeft ie toch mooi de scherpe blik
van Juf Agnetha onderschat,
Dat wordt zwaar brommen en maar goed
dat er weer een aanslag is voorkomen !
Je vraagt je ook af waar waren die ouders
afgelopen jaren en welke subversieve literatuur
hebben ze hun kinderen afgelopen jaren voorgeschoteld ?
Hopelijk komt het toch nog goed met hem.

Berthe | 10-01-15 | 21:24

@PureYak | 10-01-15 | 20:52
Ach, wat wapens betreft blijf ik dat jongetje van vroeger. Niet obsessief of iets, en zelfverdediging of aanval met een eventueel wapen is niet/nooit mijn intentie geweest. Het nut van een goed wapen was/is voor mij altijd al dat je eventueel in een noodgeval je eigen eten kunt voorzien. Dus ja, mochten alle lichten uitgaan ooit en mensen in gymzalen worden opgevangen met warme dekens en chocomel.. zou het zomaar kunnen dat ik konijnen aan het jagen ben langs de kust met een .25, of toch maar die lieve koe even verderop beter leer kennen. Geen idee wat ik zou doen, maar wapens zijn niet enkel om terreur te zaaien.

de grote Anti | 10-01-15 | 21:10

@de grote Anti | 10-01-15 | 20:19
Haha.. Niet helemaal, na het empirisch onderzoek in de vrouwelijke anatomie te hebben afgerond, kwam hobbymatige interesse in alles op wielen. Wapens zijn tot op heden niet relevant, mits de haatbaard zijn jihad in de zandbak voert en niet op mijn plein.

PureYak | 10-01-15 | 20:52

'ongeveer rond die leeftijd realiseer je ook dat het een dodelijk wapen is en stop je het diep weg in een kast; bovendien zijn tieten inmiddels veel interessanter geworden'
@PureYak | 10-01-15 | 20:08

Hehe, klinkt bekend. En die tietenmensen (ik neem aan dat je het over leeftijdsgenootjes hebt) vonden natuurlijk wapens stom en kinderachtig. Hmm oke, wat jij wil want je hebt tieten. En dan jaaaaren later wanneer je de tieten eenmaal kent/doorhebt, trommel je op je borst en gaat je weer verdiepen in wapens. Me tarzan, you jane.

de grote Anti | 10-01-15 | 20:19

Aaah... de katapult. Van 9 tot 12 waren mijn modellen gemaakt van spullen die ik her en der vond; y-takken, postbode elastiek en stukjes leer. Na mijn 12e begon ik te construeren. Eerst draadeind verbuigen met gewoven elastiek. Rond mijn 15e had ik de ultieme katapult uit uitgezaagd uit een plaat aluminium met industriële rubbers incl. een geleider over de arm. .... ongeveer rond die leeftijd realiseer je ook dat het een dodelijk wapen is en stop je het diep weg in een kast; bovendien zijn tieten inmiddels veel interessanter geworden. Boys will be boys.

PureYak | 10-01-15 | 20:08

Tja... een Pool die 3 mensen met zijn auto vermoord krijgt 120 uur werkstraf. Wie het weet in Nederland mag het zeggen.

duitse herder | 10-01-15 | 20:02

Nederland. Compleet doorgeschoten rubbertegelsamenleving.
-
Iedere burger zijn eigen ambtenaar.

bisbisbis | 10-01-15 | 19:56

Is hier ook nooit goed. Dan doet de overheid eens een keertje kordaat en zerotolerances optreden, begint beengeil daar weer over te zeiken.

analcharist | 10-01-15 | 19:21

De kinderrechtbank is speciaal voor deze gelegenheid ondergebracht in de extrabeveiligde rechtbankbunker te Amsterdam. Just to be sure.

VanBukkem | 10-01-15 | 18:50

Vuurwerk . Focking aaipad

Goatboy2014 | 10-01-15 | 18:44

50 jarige vriend van mij experimenteerde in zijn jeugd wat met zelfgemaakt voorwerk en dat heeft geleid tot een gelanceerde telefooncel. We besloten recent dat we in een gunstige periode jong zijn geweest. Anno 2015 zou hij op de terroristenafdeling in Vught zijn terecht gekomen ipv een nachtje op politiebureau.

Goatboy2014 | 10-01-15 | 18:43

Zie dat Bea nog steeds in de wapenwet staat, voer voor advocaten en hun clientèle....

Bombs_away | 10-01-15 | 18:38

Kunnen ze eigenaren van hengelsportwinkels ook wel vervolgen voor het handelen in wapens.. Werkt goed tegen die meerkoeten overigens zo'n ding!

Goedverhaal | 10-01-15 | 18:16

@Atlantis-95 | 10-01-15 | 17:49

Ja, die mag je nooit in je bezit hebben. Het valt onder categorie 1 van de wet wapens en munitie: wetten.overheid.nl/BWBR0008804/geldigh...

Heb het ook maar niet. Een boete + taakstraf (en dus een aantekening in het register, oftewel een strafblad) staat je te wachten. En in het ergste geval een gevangenisstraf met een boete.

Volgens mij is de beredenering, dat een katapult geen enkel ander doel heeft, dan iemand anders te verwonden.

decadent degeneraat | 10-01-15 | 18:12

Hieruit blijkt wel wat een weekdieren 'onze' (talloze en talloze) bestuurders en toezichthouders zijn.

Piet van Schwaffelen | 10-01-15 | 18:10

"Waar het dan om gaat is de vraag of je redelijkerwijs van een 12-jarige jongen kan verwachten of hij kan weten dat een katapult wel of geen verboden wapen is."
Lijkt me niet, ik wist het als volwassene al niet.

potsenmakkert | 10-01-15 | 18:02

Feminisering.

carramba | 10-01-15 | 17:53

@tweetybird | 10-01-15 | 16:08

Als jij het niet met mij eens bent dan mag dat wat mij betreft best. Je moet je echter niet als moslim gaan gedragen, dat misstaat.

Skunk57 | 10-01-15 | 17:46

@decadent degeneraat | 10-01-15 | 16:16

Vroeger ga een rotje nog een knal, vroeger koste een pakje sigaretten 45 cent.
Vandaag is een katapult verboden.
Joop.nl is niets voor mij, te rechts, ik heb voor de doordraai naar GS gekozen.

Skunk57 | 10-01-15 | 17:45

Goeie zaak! Voor je het weet loopt zo'n joch bij een satirisch blad naar binnen en dan heb je de poppen aan het dansen!!

Wamoje | 10-01-15 | 17:44

McSnor | 10-01-15 | 15:46
Waar woon je? Ik wil een eerlijker uitdaging met je aangaan.

De Stas | 10-01-15 | 17:38

Verwijfd land is dit. Totaal verwijfd.
Ik verwacht elk moment de verplichte voetgangershelm.
En een verbod op staand pissen.

lustkapper | 10-01-15 | 17:29

@dwar | 10-01-15 | 15:52
Vertel meer, heb ook katten van buren in de tuin

Flipus | 10-01-15 | 17:26

Dat mankeert er nou aan bij justitie, ze kunnen kennelijk niet het kaf van het koren scheiden, triest is het.

lanexx | 10-01-15 | 17:20

Bureau Jeugdzorg bestaat niet meer dus gelijk maar naar een werkkamp voor een jaar of twaalf met dat jong, dat zal em leren pfffff mafkezen!

william7055 | 10-01-15 | 17:17

Moeten wel een blank jochie zijn, in 2007 staken 2 Marokkaantjes een man dood en kregen geen straf, en paar jaar later is zijn zoon doodgestoken door een half Marokkaan.
Zal me niet verbazen als dit jochie een straf krijgt vooral als die blank en Hollands is.

legionaire | 10-01-15 | 17:12

@Haagse Tokkie | 10-01-15 | 16:49

Natuurlijk is dat te prefereren. Maar een kermis katapult is geen wapen. Ze bedoelen met de wetgeving dit soort rommel: www.drapers-airguns.co.uk/index.php?ma...

Dat heeft een bereik van 200m. En dan is het wel te begrijpen, daarmee schiet je een gat iemands kop.

@J. Jarig | 10-01-15 | 16:54

Ja, misschien, maar ook onschuldige vissers lopen het op: www.dvhn.nl/nieuws/groningen/middagje-...

decadent degeneraat | 10-01-15 | 17:11

ritter vn hüpfburg 16.33: Inderdaad, zo maakten wij die vroeger ook. Liefst van essenhout. Dat is stevig en het heeft de neiging om y-vormige vorken te maken.
Bij iedere groeischeut staan er twee takken tegenover elkaar terwijl de middelste, die normaal recht omhoog gaat, in de knop weggevreten wordt door een wormpje.
Zo'n ding hoort bij een normaal opgroeiende schooljongen. Of liever "hoorde" want nu zitten ze op de bank met hun i-phone of zoiets te friemelen en weten van de echte wereld niets meer af. Overigens goed voor het gedachteloos consumeren, vandaar misschien deze rigoureuze maatregel tegen dat jongetje die het waagt om met iets te spelen dat niets kostte?

bruin kikkertje | 10-01-15 | 17:07

Helemaal van het padje die schoolleiding. Mijn zoon werd naar huis gestuurd omdat hij een AFBEELDING van een wapen op zijn shirt had. Dat mocht niet want.............? Ik weet het nog steeds niet.

hero_of_heaven | 10-01-15 | 17:06

Yep zo gaat dat tegenwoordig schijnbaar. Focking linkse hippies hebben zelf massaal gebruik gemaakt van allerlei verboden wapentuig, iemand zei het al : vaak tegen de politie, en dus mogen nu jongetjes met een wel GEZONDE fascinatie voor wapens maar met poppen gaan spelen of in een kringgesprek over hun emoties praten. "Doe je wel een beetje voorzichtig" was wat ik vroegah te horen kreeg van oom agent als ik hem met mijn zelfgemaakte kruisboog tegenkwam in het bos. Een best wel druk bos. Met ouders en kleine kinderen enzo. En dat ding was geen grapje.. Eigen trekker-unit ingebouwd, rails waar de zelfgemaakte pijl stevig in kwam te liggen, en op dertig meter kreeg je de pijl bijna niet eens meer uit een boom. Ook voor de goede katapult moesten de mannen bij mij zijn. Niks geen 'V' vorm, het moest een 'U' zijn. Het elastiek bestond uit twee stukken gedraaide fietsband met een echt stukje leer ertussen. Stalen oogjes aan beide kanten voor bevestiging aan het hout en sterk draad voor het leren lapje. Alles kon vrij bewegen ten opzichte van elkaar. Uiteraard dan helemaal mooi maken. Munitie bestond uit kogellagers of als je pech had gewoon knikkers.

Lang verhaal kort : ik weet nog heel goed de beteuterde gezichtjes van andere jongens die een stuk a-symmetrisch hout met een elastiekje eraan geknoopt, of zo'n plastic kermis ding hadden. Heel gevaarlijk spul hoor !! Pff, give me a fucking break.

de grote Anti | 10-01-15 | 17:05

@J. Jarig | 10-01-15 | 16:54
Iets in mij zegt dat dit inderdaad wel eens dicht bij de waarheid kan zitten. Blijkbaar heeft de school al "ervaring" met de jongen en ouders anders stappen ze echt niet meteen naar de politie.
En het feit dat ze niet aan Halt willen meewerken bevestigd dat gedrag.

sinar2 | 10-01-15 | 16:59

het is uitermate kinderachtig van de schoolleiding om dat kind door te spelen naar de politie. Zelf hebben ze als kind zeker nooit met dat soort dingen gespeeld ?
Kom nou ! En dan nog advocatentoestanden en ga zo maar door. Dat kind houdt er nog een trauma aan over, met dank aan die kudt-schoolleiding.

vivaldi | 10-01-15 | 16:59

Hee, misschien is het wel een leier van een joch. Dat zich altijd misdraagt, agressief is. Grote bek, brutaal, schijt aan gezag en school. En liep ie nu op mensen te schieten met z'n katapult. Is ie tig keer gewaarschuwd, middelvinger als antwoord, ouders grote bek. En dan denkt school: "Dan doen we het zo."

Ik zeg niet dat het zo is, maar zoals het in dit stukje staat lijkt het net of het een lief, naïef schatje is dat met grote verbaasde ogen zomaar uit het niets voor de rechter moet komen. En dat hoeft dus echt niet zo te zijn.

J. Jarig | 10-01-15 | 16:54

Heeft dit jongetje geen ouders?

roze_bril | 10-01-15 | 16:53

www.sovereignman.com/trends/unbelievab...
Geef mij maar Halt: frisje, goed gesprek met een paar welzijnswerkers, beetje aandacht en het wordt ouderwets Nederlands gezellig.
In de VS is er een zero-tolerance beleid met als gevolg dat een Amerikaans meisje na een mislukt natuurkundig experiment een strafblad aan haar broek kreeg en van school geschopt werd. Zij had een goede advocaat en heeft de onzin terug kunnen draaien. Geef mij dan toch poldercultuur en Halt. Liever een goed gesprek teveel dan te weinig. Zonder strafblad natuurlijk in dit geval.

Haagse Tokkie | 10-01-15 | 16:49

8 jaar geleden kocht ik op ebay een Colt 45 peacemaker. Dichtgegoten loop en vastgesoldeerd op een onderplaat. Om decoratief aan de muur te hangen zeg maar.
2 weken later stonden er 2 agenten voor mijn deur. Ik was verdachte in een wapendelict.
Ik heb geschikt in een boete van € 300,- om te voorkomen dat het een dossier zou worden.
Dat is Nederland.

Paulus de Bk | 10-01-15 | 16:47

gisteren vloog er een helicopter over rotterdam omdat een paar kinderen een petje hadden gejat, toen mijn huis werd leeggeroofd door ECHTE VOLWASSEN criminelen van Noord Afrikaanse afkomst had de politie geen tijd, er waren andere prioriteiten!

thepinkpainter | 10-01-15 | 16:47

Vroeger maakte we altijd katapults en gingen dan schieten in het bos, ergens een vuurtje stoken etc.
We kunnen ondertussen wel spreken van een vertrutting van de samenleving, waar het overigens wel normaal is dat kinderen de hele dag lopen te games met best wel realistische schietspellen.
Het gebruik van wapens op latere leeftijd heeft niks met kennis of bezit te maken, maar met mentale/emotionele toestand.
Dus heb je een gefrustreerd kind met veel energie, laat hen dan niet knallen achter de pc, maar rennen, springen etc.
Is ook veel gezonder voor hun sociale leven en realiteitsbesef.

ET007 | 10-01-15 | 16:46

ppfff nee je kan beter met een ak47 rondlopen , heeft rutte zich al gemeld ???

witchmaster | 10-01-15 | 16:45

Bokito ergo sum | 10-01-15 | 16:14

Nee is een luchtbuks niet dodelijk. Heeft u een tijdje onder een steen geleefd of zo. Pas de docu niet gezien. We hebben nu luchtbuksen dodelijker als vuurwapens. Oeps. Schieten een hert in 1 keer morsdood. Ja met ern nederlandse luchtbuks op perslucht. Ik ben blij dat ik u weer iets wijzer heb mogen maken.

tweetybird | 10-01-15 | 16:42

Er zijn bepaalde boeken die meer schade aanrichten, en dan hoef je ze niet eens naar iets of iemand te werpen, de lezers doen de rest...

Dhr. de Wit | 10-01-15 | 16:42

@eerstneukendanpraten | 10-01-15 | 15:55
De katapulten die ik bij sommige karpervissers heb gezien hebben elastieken van > 5 mm, waarmee je een boilie aardig wat verder dan de vijver kunt wegschieten. Denk dat ik daar eerder voor in m'n broep schijt dan van een pipa.
 
Zijn werppijpen (in al hun pluimage) nog niet verboden dan? Die sikkel-vormige apparaten zijn toch ook best leip qua werpkracht.

pruimzuur | 10-01-15 | 16:42

kind had traditioneel belhamel kostuum aan - vrijstelling.
School moet de helft van hun bezittingen aan de jongen betalen en 120 miljoen proceskosten voldoen.
Hamertje tik : Kn@ts! volgende zaak.

hallevvezool | 10-01-15 | 16:41

@Bakito | 10-01-15 | 16:34

Tssk, je moet geen drol hebben van die "regels zijn regels" onzin. Deze keer ben je te doorzichtig.

decadent degeneraat | 10-01-15 | 16:41

Postbode verbieden dan maar, dat waren mijn leveranciers vroeger.

Jackanders | 10-01-15 | 16:40

tweetybird | 10-01-15 | 16:08
en steriliseren, want zal geen kinderen kunnen opvoeden

metdedag | 10-01-15 | 16:39

Dus 6 stevige elastieken vallen ook onder de wapenwet?
Daar heb je in een handomdraai een katapult van gefabriceerd.
Waar kan je eigenlijk die Kalasjnikovs kopen die het tuig in grote getale gebruiken en war de politie niets tegen kan doen?
Nederland is naar de verkeerde kant aan het overhellen.

BBmetR | 10-01-15 | 16:39

Lullig dat ik het zeg, maar wedden dat het een blanke jongen is.

ET007 | 10-01-15 | 16:39

@necrosis | 10-01-15 | 16:10
Het is toch van de zotte dat kermisexploitanten juist díe gastjes belonen met katapults die raak schieten in de schiettent. Pure opruiing aan aanzetten tot geweld.

wakkere_nederlander | 10-01-15 | 16:38

Je hebt redelijk serieuze katapulten, die dingen zijn met recht opgenomen in de wet als no-no.

Waar staat dat dit ding van de kermis kwam?

Zeepaardje | 10-01-15 | 16:35

decadent degeneraat | 10-01-15 | 16:30
Ja, helaas voor jou leven we in een vrij land waar mensen vreedzaam mogen demonstreren tegen overheidsbeleid

Bakito | 10-01-15 | 16:34

Het zal wel een autochtoon zijn. Dat soort tuig moet je keihard aanpakken. We willen natuurlijk niet dat al die toekomstige belastingbetalers weten hoe een katapult werkt. Misschien komen ze wel in opstand na jarenlange afpersing en vernederingen.

omwenteling | 10-01-15 | 16:33

makkelijk zelf te maken, Y vormig takje uit een boom snijden. Elastieken zelf vlechten uit aan ringetjes geknipte oude fietsbanden.

ritter vn hüpfburg | 10-01-15 | 16:33

@Bakito | 10-01-15 | 16:20
Voor sommige kinderen begint opvoeding op het politiebureau....
*por geeft*

necrosis | 10-01-15 | 16:32

@Bakito | 10-01-15 | 16:20

Maar als de regels voorschrijven dat cultuur helemaal geen subsidie meer krijgt of dat de bijstand wordt afgeschaft. Dan gaat het 'regels zijn regels' mantraatje natuurlijk niet meer op en gaan we marcheren voor de Beschaving.

decadent degeneraat | 10-01-15 | 16:30

Was altijd mooi speelgoed, nam je mee als je met je vriendjes bos en hei in ging. Werd verboden omdat het linkse tuig hiermee de politie beschoot.
Zag naderhand op tv twee van die linkse kutwijven, lachend ontkennen ze gebruikt te hebben tijdens die demonstratie.

swapper | 10-01-15 | 16:25

deze jihadganger direct zn paspoort afnemen een huis geven en natuurlijk ook een uitkereing. oh sorry ik had niet gezien dat het om een kwajongen ging die trots zn gewonnen prijs van de kermis aan zn schoolvriendjes wou laten zien.

sjobos | 10-01-15 | 16:21

Vroeger maakte je een katapult van een tak met een elastiek en klaar was je.
alle boom zijn nu dus eigenlijk wapens.
hoe zit dat dan ,gaan we nu alles verbieden in dit bescheten landje.

onderbuikgevoel | 10-01-15 | 16:20

Hij kreeg geen gratis cursus taekwondo, 'om zelfvertrouwen te kweken', ergo, het was geen maroc.

Prince Buster | 10-01-15 | 16:20

Regels zijn regels. Vandaag een katapult, morgen een AK47. Opvoeding begint bij de jeugd. Het postmodernistische laissez-faire in de opvoeding heeft al genoeg schade berokkend in onze ooit oh zo mooie landje. De maatschappij zijn wij.

Bakito | 10-01-15 | 16:20

Criminelen hebben minimaal automatische Kalashnikovs en terroristen raketwerpers of erger. Je mag kleuters, oma's of hele gezinnen roekeloos doodrijden in ruil voor een klein tikske op de vingers. Maar onze vrouwen mogen niet eens een busje pepperspray hebben (verkrachters / aanranders / ontsnapte TBS-ers hebben ook recht op hun pleziertje blijkbaar) en kinderen met plastic kermis speelgoed worden naar bureau halt gestuurd. Man man wat een land....

majorkingkong | 10-01-15 | 16:18


hier openen | 10-01-15 | 16:06

Ook knettergek daar bij jou!

eerstneukendanpraten | 10-01-15 | 16:18

De school treed graag hard op tegen witte kinderen, ter compensatie van het wegkijken bij andere "incidenten".

funkyd | 10-01-15 | 16:18

@wazakzegguh | 10-01-15 | 16:03
Supersoakers kun je ook vullen met iets anders dan water......

necrosis | 10-01-15 | 16:17

Ik had vroeger ook een katapult. Ik denk dat we moeten accepteren, dat bij de eerste ademteug die we nemen, we per definitie crimineel zijn.

@Skunk57 | 10-01-15 | 15:51

Wat een verbluffende reactie, mijn beste! Chappeau! Misschien is joop.nl wat voor U! Daar vindt Uw linkse angstige oude wijve gelul een gewillig gehoor.

decadent degeneraat | 10-01-15 | 16:16

@Wijze uit het Oosten | 10-01-15 | 15:58
Zal ik vast bammetjes voor je smeren, in het geval dat de AIVD meeleest?
*vijl tussen bammetjes verstoppen doet*

necrosis | 10-01-15 | 16:15

Voor 3 euro nog een prima slingshot op zo'n hong kong site gekocht laatst. Hopelijk leest de geheime dienst niet mee

Handsomeboy | 10-01-15 | 16:15

@Nonkel, luchtbucksje is niet dodelijk, een katapult wel, wisten ze in de oudheid al, was een zeer populair wapen voor korte afstand. terecht dat je kinderen daar niet mee rond laat lopen, is gewoon gevaarlijk.

Bokito ergo sum | 10-01-15 | 16:14

En echte criminelen is geen capaciteit meer voor. Slaap lekker Nederland.

omwenteling | 10-01-15 | 16:13

Ik word hier moe van.

PowPow | 10-01-15 | 16:13

op die leeftijd gooiden wij benzinebrandbommen naar onze plaatselijke wijkagent! toen werd daar niet zo zwaar aan getild hoor, maar ja, dit doen ze natuurlijk om de maatschappij veiliger te maken denk ik?

thepinkpainter | 10-01-15 | 16:12

De feminisering van de samenleving is in volle gang dames en heren. Alles wat maar een beetje gevaarlijk dus jongensachtig is wordt keihard verboten. Zum kotzen.

VeelTeSteil | 10-01-15 | 16:10

@brutus68 | 10-01-15 | 15:50
Het klinkt bijna net zo krom als de (gedoog)handel in softdrugs.
En die kermisexploitant moeten ze natuurlijk per direct aanhouden, een beetje wapens weggeven ipv verkopen en geen BTW afdragen.
Ik zeg: schande!

necrosis | 10-01-15 | 16:10

onze rechtsgang is zwz om te kotsen

gespuisuitleiden | 10-01-15 | 16:09

Mag de daar niet meer mee spelen? Ook niet met een helm op staande op rubberen tegels, waarna je de rotzooi opruimt met een EU goedgekeurde stofzuiger met een vermogen van maximaal 50 watt? Wat een kudt jeugd hebben ze tegenwoordig.

Z1emen | 10-01-15 | 16:09

De kromspraak in dit land is weer rijp voor een nieuwe weerzinwekkende uitspraak.

Of zou er nog ergens in die ivoren torens van burgerhaat waar "Krombank" op staat nog één krommer huizen die het oude ambacht van rechter nog wel in de vingers heeft....

gamlakuk | 10-01-15 | 16:09

Skunk57 | 10-01-15 | 15:51

Dan begrijp ik niet waarvoor ze jouw nog nooit hebben opgepakt. Gek als een deur. Staatsgevaarlijk en altijd aan de drugs om je te vermaken.Als ik de staat was geweest had ik jouw wel een heel tijdje in het gekkenhuis gehouden.Want jouw kevensdoel is een idioot zijn.

tweetybird | 10-01-15 | 16:08

eerstneukendanpraten | 10-01-15 | 15:55
Op de plas hier in de buurt mag je niet eens met een rc voerboot of rubberbootje voeren.
Dan maar een werpstok gekocht waar je tennisballen mee kan werpen
voor de hond en die wat aangepast.

hier openen | 10-01-15 | 16:06

Vroeger schoten wij met erwtjes of met blaapijpen en papieren pijltjes en inderdaad ook katapultjes.Dus eigenlijk is het weinig nieuws. Vroeger werd je er niet voor naar halt gestuurd. Maar ja dat was vroeger toen er nog geen woud aan regeltjes waren en het stukken relaxter was. Wat ik mij afvraag zal hij nu langer moeten schoffelen als die poolse klootzak die drie mensen met veel te hard rijden kreeg. Ik denk het wel. Want zo'n katapult tsja dat moet je niet willen.

tweetybird | 10-01-15 | 16:05

geeuw, lekker belangrijk. ik kan me nog een paasvakantie herinneren waar we twee weken lang tulpen hebben gekopt in alle voortuinen in de buurt. Best lastig met een katapult, heeft ook nog diverse ruiten gekost geloof ik. Vroeger begreep iedereen dat, je was 12 en dan ging er wel's wat stuk. Je kon een goeie schop onder je hol krijgen van je ouwe heer maar de politie heb ik nooit gezien.vWaar gaan we heen als pre-pubers geen katapult mogen hebben.

JeanDragage | 10-01-15 | 16:05

Toen ik 12 was schoot ik op duiven met een luchtdrukkarabijn. En ik at de duiven nog op ook.
Met excuses aan Duifmeneer.

Nonkel Frituur | 10-01-15 | 16:05

Zeer waarschijnlijk een recidiverende etterbak die je nou juist niet met zo'n ding op school wilt laten rondlopen.

menzo | 10-01-15 | 16:03

Skunk57 | 10-01-15 | 15:51
En de wapenhandelaar (lees: kermisexploitant) dan? Die heeft ze blijkbaar gewoon hangen en kun je winnen door plastic eendje te vangen. Mijn zoontje van 6 had er afgelopen zomer ok eentje uitgekozen. Ik zag thuis pas dat er 12+ op stond. Heb de kogeltjes (hard plstic) afgepakt, maar met besjes en propjes heeft hij er toch nog een paar weekjes plezier van gehad. Toen brak het plastic, want het blijft kermiszooi.
Dat een echte katapult onder de wapenwet valt is nog te begrijpen, maar een stukje fel gekleurd plastic van de kermis: kom op zeg, dat is vergelijkbaar met een supersoaker versus een echt geweer. Absoluut totaal overtrokken reactie van die school.

wazakzegguh | 10-01-15 | 16:03

Pak eerst dat kermis-schorum aan. Een beetje onschuldige kinderen met verboden wapens opzadelen. Je bent zowieso fucking verdacht in mijn optiek als je moet rondtrekken om je geld te verdienen.

threewing | 10-01-15 | 16:00

Er wordt geknalt met Kalasnikovs en dan pakken ze een jochie aan met een kattepult?

postmodernismisdead | 10-01-15 | 16:00

Godskolere,
Als dit al een gang naar de rechter oplevert, dan is al mijn kattenkwaad uit mijn jeugd goed voor levenslang..
Fikkie stoken, (illegaal vissen), kattapult, Art. 461 en 465 verboden overtreden....
Mijn hemel, als ze er nou nog achterkomen ga ik alsnog naar het cachot !!

Wijze uit het Oosten | 10-01-15 | 15:58

*ziet al de teamvergadering van die school voor zich* Minstens een uur of twee over ouwehoeren met een kopje groene thee.

HoutekopHarryHendrik | 10-01-15 | 15:56

Sportvissers gebruikten die dingen vroeger om onder meer boilies (karperaas) mee te verspreiden maar dat mag nu dus ook niet meer en zijn ze aangewezen op peperdure voerboten (je hebt ze van € 1 500,-) of een werppijp.

eerstneukendanpraten | 10-01-15 | 15:55

en als dat lieve 12 jarige jochie er nou eentje is uit noord afrika, met een vlassig baardje, gewaad aan naar school en schijt heeft aan alles wat blank is? Staat ie dan wel terecht voor het hekje? Of is die aai over de bol dan ook genoeg? Nou? :)

freakin77 | 10-01-15 | 15:55

Een uitstekend casus.... Om kostbare politie en justitie bezig te houden zodat ze zich niet met de Marokkaanse straatcriminaliteit in Almere hoeven bezig te houden.
.
Het verval van de rechtstaat. Samen lossen we dat op.

Parel van het Zuiden | 10-01-15 | 15:53
-weggejorist-
frank4444 | 10-01-15 | 15:53

En nu zelfgemaakte zwaarden van 2 houten latten verbieden!

lulleficatie | 10-01-15 | 15:53

Volgens mij heeft justitie wel belangrijkere dingen te doen dan een 12-jarige langs te laten komen.

NiceGuysFinishLast | 10-01-15 | 15:52

@Ik was in Haren | 10-01-15 | 15:50

Ik weet het. Maar ik moet nu eenmaal de draak met hem steken.

brutus68 | 10-01-15 | 15:52

McSnor | 10-01-15 | 15:46
Verjoeg ook katten, en reigers bij mijn vijvers met een katapult, als je ze raak komen ze niet meer terug maar ja das nog niet zo simpel. Effectiever apparaat aangeschaft wat water spuit via een bewegingsmelder, werkt prima.

dwar | 10-01-15 | 15:52

Het staat in de wet, is dus verboden, afpakken en straf.
Lijkt mij een uitgemaakte zaak en die advocaat moet niet janken en wetsgetrouwe reaguurders al helemaal niet.

Skunk57 | 10-01-15 | 15:51

Maar waarom mag een kermisexploitant dan wel dergelijk "wapentuig" "weggeven" en dat knaapje het niet mogen bezitten?

brutus68 | 10-01-15 | 15:50

De overheid is wel heel erg bang voor haar eigen burgers als ze ook katapulten verbieden.

OhJee | 10-01-15 | 15:50

brutus68 | 10-01-15 | 15:47
Het komt er soms wat onbehouwen uit, maar Supermatthijs bedoelt het allemaal niet zo.

Ik was in Haren | 10-01-15 | 15:50
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 10-01-15 | 15:49

@msgambler | 10-01-15 | 15:47
Die was op weg naar de kermis in Almere. Trolololol...

Driewerf Hoezee | 10-01-15 | 15:49

Als het echt zo is dat dit jochie voor een katapult is aangehouden (en niet voor een hoop antecedenten en dit de laatste druppel was) dan is het wel een triest verhaal ...

wild geraas | 10-01-15 | 15:48

Mijn hemel, de schade die de school tegenwoordig aan het denkvermogen van leerlingen aanbrengt is vele malen erger dan dat je ooit met een katapult kunt veroorzaken.

Ik was in Haren | 10-01-15 | 15:48

Waar een klein land achterlijk in kan zijn.

Glas Koning | 10-01-15 | 15:48

Speelgoed van hout?

Rest In Privacy | 10-01-15 | 15:47

Dit is satire... toch?

Anthem | 10-01-15 | 15:47

Het straffe optreden doet vermoeden dat deze delinquent een gewone Hollandse naam heeft, anders was er wel een hulpvereningstraject gestart.

GezondVerstand | 10-01-15 | 15:47

"Aai hem over de bol..."
Wtf. 12-Jarige jongens moet je niet als kleuters behandelen. Ik was ook ooit 12 en dan kun je redelijk goed nadenken. Ik denk echter niet dat je moet verwachten dat hij (zoniet: iedereen) op de hoogte is van feit dat een kermiskatapult een wapen is. Enfin: school faalt dik in dit verhaal. Maar godskanone, vent, ga dan gewoon naar Halt juh!

Driewerf Hoezee | 10-01-15 | 15:47

Lang geleden dat ik een zinnig comment van Supermatthijs las.

brutus68 | 10-01-15 | 15:47

Gelukkig dat Annemarie Jorritsma er is voor haar burgers en dit natuurlijk netjes gaat oplossen, ja toch -meneer- mevrouw Annemarie Jorritsma?

Boris die Sauertopf | 10-01-15 | 15:47

Ow? Verboden? Ik schiet er al jaren die kudtkatten mee uit mijn tuin. Meestal overleven ze het helaas.

McSnor | 10-01-15 | 15:46

In Amerika schieten ze er grizzly-beren mee, best link hoor

Bokito ergo sum | 10-01-15 | 15:46

Lang gelden dat ik een advocaat iets zinnigs hoorde zeggen.

Supermatthijs | 10-01-15 | 15:43

Verbied alle bomen, struiken., takken en elastieken!
Tot die tijd zullen jongens van 12 katapults maken.

Trivia: weet u dat zo'n katapult eigenlijk een 'slinger' of slingshot heet? Een katapult is iets heel anders.

wakkere_nederlander | 10-01-15 | 15:42

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl