Nederlandse journaliste <s>opgepakt</s> in Turkije VRIJ
terrorism police just searched my house, team of 8 guys. they take me to the station now. charge: 'propaganda for terrorist organization'
— Frederike Geerdink (@fgeerdink) January 6, 2015
Frederike Geerdink, freelance schrijver/journalist, twittert dat ze van d'r bidmatje is gelicht in het Anatolische oosten van Turkije. "The only foreign journalist based in Diyarbakır", zoals ze zichzelf omschrijft, wordt beschuldigd van propaganda. Iets met schrijven over 'Kurdish Matters' in een land dat Koerden haat, vermoedelijk. (Diyarbakir is a major cultural and economic center in Turkey and as such has been a focal point for conflict between Turkey's government and its Kurdish population - wiki). Niet meteen een superbetrokken hashtag-actie beginnen, Fré twittert nog met onze Bassiehof dus ze ligt niet bound & gagged achterin een politiebusje. Bovendien is de Koene Koenders in Erdoland, dus die babbelt haar wel uit de klauwen van de toenemend totalitaire Turken. Hopen we tenminste. Snel vrijkomen, Fréderike, zodat we achteraf kunnen verzuchten dat je ook niet met je malle meisjeshoofd van die naïeve dingen moet doen in een doodeng dictatoriaal kandidaat EU-land. Töi-töi-töi!
MinBuZa: Koenders geschrokken.
Kwoot du Jour: Superharde woorden van een strijdbare MinBuZa Koenders galmen door de paleisgangen van Erdogan: "Het is zeer zorgelijk dat journalisten worden opgepakt. Dat zet de persvrijheid onder druk." BAM!
NvJ: Ook het Nederlands Verbond van Pijprokers laat zich in werkelijk snoeiharde termen uit over de kwestie: "Het lijkt wel of het optreden van de Turkse autoriteiten steeds brutaler wordt. Het bevestigt de uiterst slechte reputatie van Turkije op het gebied van persvrijheid.'' BAM!
Hashtag: Al uren stil op haar twitteraccount. Dus toch maar hashtagvlaggen: #freederike.
UPDATE: Freedom!
BREAKING! @fgeerdink has been released. We await her first tweet! #HandsOffFrederikeGeerdink
#TwitterKurds
— @Hevallo (@Hevallo) January 6, 2015
free again. terrorism squad takes me home now. i insisted on that :-p #amed
— Frederike Geerdink (@fgeerdink) January 6, 2015
Reaguursels
InloggenDuh Turkije support ISIS en niet alleen door "lekken" aan de grens. Koerden zijn hun Palestijnen maar dan zonder recht op verweer.
Kunnen Lex en Max niet ff bellen met hun geweldige vriend Erdogan?
down | 06-01-15 | 20:42
Precies. Tijd om al die misdadige, bloeddorstige kutturken naar hun eigen land terug te bonjouren.
Weg met die Turken.
Nederland turkenvrij!
Ha, die naieve pers zit te frutsen over intimidatie van vrije pers en journalisten. Deze hele aktie had maar één doel en dat is om Koenders en de Nederlandse regering te intimideren. Als ik het goed heb begrepen was Koenders in Turkije om wat heikele punten over Turkse bemoeizucht aan te snijden en prompt wordt een Nederlandse journalist opgepakt door een proffessionele anti terreur eenheid maar ze mag nog wel even haar telefoon gebruiken net zo lang tot Koenders op de hoogte gebracht kan worden. Zulke akties worden van bovenaf georganiseerd. Erdogan heeft natuurlijk van Putin geleerd dat dit soort akties goed werken tegen de labbekakkerige Nederlandse regering en geeft even een signaaltje af dat Nederland moet dimmen over de intergratie van Turken in Nederland.
De voorwaarde was dat ze niet mocht zeggen dat ze door die muzelmannen verkracht is.
Dit is typisch weer een zich journaliste noemende zweefteef, die in haar visum aangeeft journaliste te zijn en daarbij hele groepen van echte journalisten ophoudt bij het passeren van grenzen. Echte journalisten die afreizen naar dictaturen geven op dat ze 'workers' zijn en als toerist naar een gebied afreizen. Was onlangs nog in dat gebiet: geen enkel probleem. Je moet dan niet gaan zeggen hoe je denkt over de koerden of de genocide met betrekking tot de armeniers. Dat moet je in je medium doen. Niet daar. Maar ze denken zich op deze manier te profileren. Maak dan ook nooit een persreis met vrouwen of groenlinksers.
RoBD=Skullfucker | 06-01-15 | 16:12
Jij hebt haar website niet gelezen zie ik al. Stop is met oerdomme kutpraat.
@Coyote | 06-01-15 | 14:54
Schedellichting dan toch zeker.
@putkin @lewis
Je hebt in veel landen, oa Turkije, geen vrije nieuwsgaring. Erheen gaan en denken dat je perskaart je beschermt is dom. En dan huilie doen, is zielig.
Verder, ook als journalist heb je je te houden aan de mores van het land. Een Turkse journalist hier die keer op keer schrijft dat homo's dood moeten of dat joden varkens zijn wordt ook vervolgd. Wees dan ook niet verbaasd als je dat daar gebeurt als je positief over Koerden schrijft, dat is voor Turken precies hetzelfde. In onze ogen gestoord, maar wel hun mening, hun land, hun wetten.
"Het is zeer zorgelijk dat journalisten worden opgepakt. Dat zet de persvrijheid onder druk."
-
Ach nee, gelukkig worden er nooit op de openbare weg filmende Nederlanders in NL door de NL politie lastiggevallen.
Speldeprikje van Ome Erdogan, niets aan de hand mensen. Jullie kunnen met een gerust hart de vakantie weer boeken.
Wat moet zo'n vrouw toch ook in barbarije.
In primatenlanden heb je als non-moslim echt geen rechten als er ook maar iets fout gaat.
Ook tokkies die naar turkije op vacantie gaan.
Nooit begrepen hoe je jezelf en gezin vrijwillig in een moslimfuik jaagt en er ook nog voor betaalt.
UPDATE: Ze is al weer vrij. #freederike
En ze is vrij!
Morgenhout | 06-01-15 | 14:00
Die PKK is de enige groepering die IS met boots on the ground bestrijdt. En nu bovendien MILITAIR gesteund wordt door de USA en nog 59 (!) landen. Dus het is hoogtijd dat je jouw wereldbeeld t.a.v. welke groeperingen als terroristisch worden aangemerkt en door wie te herzien. De milities in Kobani worden allemaal geleid vanuit de PKK en de enigen die dat als terreur zien zijn de Turken. De rest van de wereld begrijpt dat de Koerden onze laatste buffer zijn tussen ons en absolute barbarij. Turkije is inmiddels verworden tot een autoritaire islam-fascisten land. Dat jij dat wel steunt zegt genoeg. Ga er maar heen en lever je paspoort eerst nog ff in, creep.
Turkije overstijgt Iran en China in het oppakken van journalisten. Mexico is goede ´vierde´ in het lijstje maar daar word je gewoon gemold. Erdogan is echt een enge neel. Turk die een ´Groot-Turkije´ wil zoals ze dat ooit kenden. Maar aangezien dat er niet in zit, raakt hij wat ´geirriteerd´. En door hun bevolkingsomvang, luistert de EU ook nog eens - gotspe. Met Turkije moet je niet in gesprek of discussie. Turkije moet je de mond snoeren, dood laten vallen, politiek gesproken. Althans, met hansworst Erdogan & co.
Mag je tegenwoordig ook al niet meer propaganda maken voor terreur. Waar gaat het heen met de wereld.
Islam is een baken van Verlichting.
Ondertussen op Joop.nl, onder het motto "dit is echt belangrijk": 40% Nederlandse moskeeën kampt met geweldsincidenten". En in een klein artikel daaronder het nieuws over de Nederlandse journaliste, want dát heeft natuurlijk niets te maken met de islam.
Voor de liefhebbers mijn niet goedgekeurde reactie eronder, omdat want Joop lijkt wel heel moralistisch, maar is qua tendentieus van het niveau GS in het kwadraat;
Ah kijk, dit is weer het klassieke slachtoffer-verweer. Het gaat niet om die 40% van de moskeeën, maar om het stukje dat erna komt, "de afgelopen 10 jaar". Met 400 moskeeën heb je het dus over 160 die een keer te maken hebben gehad met een "geweldsincident". Dat zijn er dus 16 per jaar. Meer dan 10 ja, maar op een totaal van 400 stuks is de schreeuwende voorpaginakop in chocoladeletters "tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend". Weet je wie er ook te maken hebben gehad met geweldsincidenten de afgelopen 10 jaar? Synagoges. Allemaal. 100%. Elk jaar. Zelfs de Joodse gedenktekens, bijvoorbeeld op de Gedempte Gracht in Den Haag, blijven niet vrij van vandalisme. Maar heel erg hoor, van die 16 moskeeën.
Fuck Turkije. Super enge totalitaire en ongelofelijk arrogante natie. Over de burgers ben ik tot de volgende verkiezingen milder maar als Erdogan weer gekozen wordt dan zeg ik voluit ook hetzelfde over de bevolking. Nooit in de EU in ieder geval!
@sastro | 06-01-15 | 14:24
Vreemd, want Turkije wil toch helemaal niet toetreden tot de EU? Maar ze houden de schijn op voor dat miljard dat ze per jaar toegeschoven krijgen?
@blauwe zander | 06-01-15 | 14:17
Als Koenders maar op TV kan komen, dan komt het wel goed.
persvrijheid? terwijl onze staatsomroep dagelijks de feiten manipuleert, ik weet niet wat erger is.
Per jaar betaalt de EU circa 1,5 miljard euro aan landen die van plan zijn toe te treden tot de EU. Subsidie om de kwaliteit van de rechterlijke macht, justitie en politie te verbeteren. Daarvan krijgt Turkije jaarlijks 900 miljoen euro. Met de anti-terrorisme eenheden zit het daar wel snor zo te zien.
Yamahaha.
Weet je wat: VRAAG het Ebru even??
Koenders is net weer in Turkije om centjes brengen en zal proberen om er over in gesprek te komen .Is onze kampioen weggeven nog ergens goed voor.
Psycheltjes | 06-01-15 | 14:05
.
Precies. Erdogan laat even merken waar Nederland en Koenders wat hem betreft staan.
Wel een bak dat ze een Nederlandse journaliste oppakken terwijl Koenders in Turkije is om stroop te smeren. Het is duidelijk: ze hebben schijt aan Koenders en schijt aan Nederland. Gratis geld is wat ze willen en verder moet Nederland z'n bek houden. Zou het tot Bertje doordringen? Dat de Turken zo luid en duidelijk laten horen/zien dat ze hun voeten aan hem afvegen.
Over gratis geld gesproken: Turkije krijgt ongeveer een miljard per jaar van de EU. Allemaal dankzij de bij u en mijn afgeperste belastingcenten: ec.europa.eu/enlargement/instruments/f...
Wat wil Turkije hiermee bereiken bij Koenders? Minder steun voor de Koerden?
@Igor Putkin | 06-01-15 | 13:50
Een gezonde dosis nationalisme kan geen kwaad: Zonder nationalisme was Oekraïne allang onderdeel van Rusland om maar een voorbeeld te geven. En socialisme werkt alleen als er een vorm van verbondenheid is tussen de inwoners..... in de praktijk werkt dit dus enkel in kleine groepen en is de wereld te groot en te verdeeld om internationaal een succes te worden.
Ik zie niet in wat er fout is aan het benadrukken van het belang van de gewone man?
Afzetten tegen de Islam zul je bedoelen? Heb ik ook geen probleem mee... velen partijen zetten zich ook af tegen het christendom. Scheiding van kerk en staat en zo.... houden zo!
Voorstander van deportatie van criminelen met dubbele paspoort bedoe je? Het is een oplossing.....
Inspelen op de onderbuik is ook zo iets waar meerdere partijen op te betrappen zijn. Deze onderbuik wordt namelijk ook aangesproken in de strijd tegen Wilders door hem groter en gevaarlijker te maken dan hij werkelijk is.
@ Hobbykip | 06-01-15 | 13:40
Dat bedoelde ik eigenlijk niet te verwoorden maar dat Turken in Nederland bang zijn dat Wilders gaat doen wat Erdogan allang doet alleen vinden ze dat geweldig omdat het een Turk is.
En? Heeft meneer Junckers al in de felst mogelijke bewoordingen gereageerd? Heeft mevrouw Mogherini al contact gehad met Erdogan?
-
Oh wacht - Turkije...
De hond Erdogan wil gewoon even laten zien dat hij aan alles en iedereen schijt heeft. Dus als zo'n drol als Koenders in Turkey is dan wordt hij even straal voor de joker gezet die hij is en arresteert Erdo een Nederlandse journaliste. Gewoon om te jennen en minachting te uiten. Volledig passend in het fascistoïde Turkenprofiel van Erdogan.
Op dit soort momenten mis je Timmerfrans...
"Wist je dat Frederike, op het moment van haar arrestatie, haar mondkapje nog ophad. Ze was dus volledig bij bewustzijn.."
Wat een ophef, in NL halen ze gewoon een cartoonist uit zn bed. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/05/...
Ze is net als Reina Netjes; een hedendaagse Ulrike Meinhof. Ze is geen journalist, ze is propagandist en woordvoerder voor de PKK. Een uiterst gewelddadige, communistische terreurorganisatie, die al vele duizenden doden op haar naam heeft staan.
Maar die 8 mannen die haar oppakten waren gewoon 'verward', is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
@ RoBD=Skullfucker | 06-01-15 | 13:42
Wat een absurde redenatie. Dus journalisten moeten maar niet meer naar gebieden gaan waar iets aan de hand is, want dan weet je dat er shit komt, en áls die shit er dan is, is het je eigen schuld. Lekkere wereld zou het dan worden.
Hobbykip | 06-01-15 | 13:40
Die vergelijking haalt het echter op heel veel punten wel. Eigenlijk alleen de haarkleur verschilt.
En van zijn partij kon je lid worden..
-Nationalistisch
-Socialistisch
-Dictatoriaal gestuurde partij
-Het belang van de gewone man benadrukken
-Afzetten tegen een bepaalde bevolkingsgroep
-Voorstander van deportaties
-Inspelen op de onderbuik
etc. etc.
Uit een interview met Frederike 2013:
Waar moest je het meest aan wennen toen je in Turkije ging wonen?
Ik moest er vooral aan wennen dat hier heel veel dingen een andere betekenis hebben. Je moet in een discussie over politiek bijvoorbeeld altijd eerst afspreken wat je verstaat onder links, rechts, democraat of radicaal. Dat laatste betekent, zo is mijn meest recente ontdekking, niet dat je extreem bent, maar dat je zegt wat je denkt.
Die spraakverwarring is heel lastig als bijvoorbeeld mensen die zich democraat noemen een coup steunen. Als dat in Nederland zou gebeuren zou je zeggen: die zijn gek geworden. En mensen die zich in Turkije links noemen kunnen heel nationalistisch zijn. Dat is raar. Ik heb hier in het begin soms wakker van gelegen. Gelukkig ben ik tegenwoordig heel snel met het begrijpen van de gebruikte definities in gesprekken.
Wat is het moeilijkste aan werken in Turkije?
Ik vind het niet moeilijk werken in Turkije. Natuurlijk is dit wel het land met de meeste journalisten in de gevangenis, maar dat zijn voornamelijk Koerden. Ik word niet lastiggevallen vanwege mijn werk. Ik heb net mijn perskaart weer kunnen vernieuwen. Ik ben me er zeer van bewust dat ik wat dat betreft in een gelukkige uitzonderingspositie zit. Mijn Koerdische collegas hebben het niet gemakkelijk.
In Denemarken worden ze ook zo langzamerhand wakker:
ejbron.wordpress.com/2015/01/06/video...
Kom op Den Haag en Brussel, wanneer trekken jullie nu eindelijk eens je kop uit het zand!
In navolging van het Nederland-Rusland jaar begint nu het Nederland-Turkije jaar?
RoBD=Skullfucker | 06-01-15 | 13:42
Klopt helemaal hoor. Vrije nieuwsgaring is niet meer van deze tijd.
Gewoon oppakken en afknallen die verslaggevers, wat denken ze wel niet.
Ik niet begrijp waarom hier verbazing over is. In Turkije lief over Koerden en boe over turken schrijven geeft shit. Dan ook niet huilie doen als die shit komt (en over een maand als held bij dwdd) binnengehaald worden om over je trauma's te vertellen.)
Geen enkel respect voor. 0%. Niets. Toen je betrokkenheid maar in Ebola-gebied.
@sjipsknippert | 06-01-15 | 13:34
Inderdaad, de mensen die voor Wilders waarschuwen en hem vergelijken met die Oostenrijker die snappen het echt niet. Wat als Hitler hier in Nederland aan de macht was gekomen ipv in Duitsland?? Denken deze mensen dat Nederland Duitsland en België ingevallen zou zijn?? Hahaha ik zie het al voor me.....
@ yamahaha | 06-01-15 | 12:55
Zou jij ff je klep kunnen houden? Het is pas dinsdag en ik weet nu al waar Ebru "alles draait om mij en Turkije maar ik ben zo Hollands" Umar haar opstel over zal schrijven zondag.
Erdogan doet waar hij zin in heeft. Bouwt een megalomaan paleis van een half miljard euro en neukt iedereen zijn moeder. Figuurlijk, dat dan weer wel. Eng mannetje waar EU zijn bemoeizuchtige klauwen direct moet aftrekken. Geen graties geld meer lijkt mijn een goed begin.
Fatwabuster | 06-01-15 | 13:30
Er zijn uitzonderingen .
www.ad.nl/ad/nl/1022/Celebs/article/de...
@ Fatwabuster | 06-01-15 | 13:30
@ sjipsknippert | 06-01-15 | 13:23
Met tegenhanger in dit verband bedoel ik dat ze Erdogan zijn handelen en denken projecteren op Geert. Erdogan is een nationalist die iedere nacht droomt dat ie de sultan van het nieuwe osmaanse imperium is en de turken weer groot maakt. Zo zien ze Wilders als een spiegelbeeld van Erdogan. Denk dat geert zijn dromen een stuk minder hoogdravend zijn.
@sinar2 | 06-01-15 |
@sjipsknippert | 06-01-15 | 13:23
Hmmmm ja... de uitbreidingsdrift is mogelijk sterker dan de principes van de mensen aldaar in Brussel..... Als ze überhaupt al principes hebbenn.
Erdogan is, ondanks de woede van hooglinks, toch echt een total freak. Maar het kon slechter, ze zit daar met heel veel vakgenoten om lekker mee te kletsen. Nergens zitten zoveel journalisten vast immers.
Het nieuws zingt ook al rond in de koerdische panelen.
www.facebook.com/kurdish.female.fighters.ypj?...
Fijn land dat Turkije.... daar mag je openlijk bevolkingsgroepen (niet Turken dus) haten.... maar owee als je een kwaad woord over de Turken in Nederland zegt, dan wordt ome Erdogan boos..... hypocriete kuttekoppen!
"zodat we achteraf kunnen verzuchten dat je ook niet met je malle meisjeshoofd van die naïeve dingen moet doen in een doodeng dictatoriaal kandidaat EU-land."
Tja, ik kan toch alleen maar bewondering hebben voor deze vrouw.
Wat willen we dan, dat ze zich bij de hordes buitenlandse journalisten in Israel aansluit, die van alle landen in het Midden Oosten Israel uitkiezen om kritisch op te zijn? Met een houding van "kijk mij eens dapper kritisch zijn," terwijl ze donders goed beseffen dat ze juist de laffe optie gekozen hebben, omdat Israel het enige land in het MO is waar je dat gewoon kunt maken zonder voor je eigen veiligheid te hoeven vrezen?
Ik hoop gewoon dat ze haar laten gaan en dat ze door wil blijven gaan met het berichten over de misdaden van deze schurkenstaat tegen de Koerden.
Morgenhout | 06-01-15 | 13:26
Terrorisme van Koerden vind ik op zekere hoogte legitiem.
Ha, weer een "fijne" herinnering waarom Turijke NOOIT bij de EU moet komen.
Morgenhout | 06-01-15 | 13:26
Vertel!
yamahaha | 06-01-15 | 12:55
Ebru moet nu kiezen tussen haar republikeinse turko-fascistische inborst of de vrijheid va meningsuiting/vrije pers/vrije woord. DAt is voor een beetje Turk met journalistieke pretenties een waar Salomons oordeel.
@Hobbykip | 06-01-15 | 13:19
Nee hoor, de EU-leiders in Brussel hebben ook niets op met journalisten en partijen die EU-kritisch zijn.
Er ligt tenslotte toch een voorstel om EU-kritische partijen te verbieden.
Iedereen die Frederike Geerdink kent weet dat zij actief het terrorisme steunt. Het is dan ook niet meer dan logisch dat ze is opgepakt en voor de rechter zal verschijnen.
De meeste journalisten zijn inderdaad linkse propagandaschrijvers.
Hobbykip | 06-01-15 | 13:19
Ik denk eerder onmogelijk , in ieder geval niet met Erdogan aan het roer.
Russische toestanden.
Turkije wordt het lid (geslachtsdeel) van de EU, het gedraagd zich nu al zo.
@ Hobbykip | 06-01-15 | 13:19
Nee hoor worden gewoon lid, Brussel krijgt er een natte droom van wat de aap Erdogan allemaal doet, zal geen onvertogen woord uit Brussel komen over deze actie. Wat ik vreemd vind is dat de Turken in Nederland allemaal lopen te schelden over Wilders maar de turkse tegenhanger, Erdogan, vinden ze geweldig.
En ook hier heeft Geert gelijk , Erdogan is een total freak .
Een Nozzmannetje....
De meeste Turken vinden het geweldig wat de ongekroonde sultan Erdogan allemaal uitvreet. De aap is al een tijdje uit de mouw gekropen maar deze intrigant blijft gewoon zijn gang gaan en de EU zei dat het goed was.
Gaat niet goed daar ...... aan de andere kant lid worden van de EU wordt steeds lastiger voor ze zo.
Ik stel een gevangenruil voor: wij haar terug, zij Kuzu & Ozturk.
Frederik wordt "persona non grata" "and that wil be the end of it". Dag dag, zwaai zwaai, zo rollen de Turken.
Een NL journo opgepakt op het moment dat de Nl min buza op visite is...
@ bisbisbis | 06-01-15 | 13:08
Ho ho ho, sommige dingen werken maar één kant op, wanneer leert u dat nu eens!
Dat opgepakt worden is natuurlijk alleen maar om te checken of ze al een beetje aan het intergreren is.
Vrijheidshatende moslimlanden moet je dan ook gewoon wegblijven als westerling, en al helemaal als vrouw.
Als Koenders er zich tegenaan gaat bemoeien is haar lot bezegelt.
Kaas de Vies | 06-01-15 | 13:05
Een AK47?
Je zou in Nederland eens één enkele Turkse pro-Ankara blogger van z'n bed moeten lichten - ééntje maar!- en de volgende morgen zouden de geörganiseerde protesten op de Dam los barsten, vijftigduizend man met kakelverse Turkse vlaggen en compleet met een inderhaast ingevlogen Minister van Buitenlandse Turken.
-
Turkije mag nooit bijde Eu komen en Turkije mag nóóit een leidende rol in het Midden Oosten krijgen.
-
Oh ja: hebben wij die Patriots nu al van Encirclik wég gehaald?? Of stáán wij daar nog Malle Henkie te spelen?
Het feit dat ik deze mevrouw totaal niet ken laat zien dat ze vast niets nuttigs te melden heeft.. Anders hadden wij wel eerder van haar gehoord.
Bel anders even met Buma, want het CDA ziet de AKP van de heer Erdogan als de Turkse CDA (en andersom) en heeft die partij het EP binnengeloodst. Die zal wel een vaasje kunnen breken in Ankara. Bel anders Pechtold, die heeft nog wat tegoed van Turkije. Of bel even met McCain in Washington, die oa via Turkje zijn eigen proxybende (isis) op de been houdt. Genoeg opties dus.
@Drs.. Gelul | 06-01-15 | 13:03
De vredesduiven koerden weemoedig op de Kathedraal van Constantinopel.
Wat win ik?
Zolangzamerhand moet het toch wel duidelijk worden, wat je in dictatuur Turkije kan overkomen als journalist, maar ook als vakantieganger.
Ik zeg wegblijven daaro.
Heeft Nederland hiervoor al excuses aangeboden ?
Je moet het natuurlijk niet over Koerden gaan hebben in Turkije. Dat trekken ze niet. Als door een wesp gestoken reageert de Turk op het woord Koerdistan. Sterkte mevrouw Geerdink en verwacht maar niets van Koenders...
Stout meiske geweest Frederike?
Ik ken de mevrouw verder niet. Wat voor naïeve dingen bedoel je, Van Rossem?
Staan die Patriots daar nog?
Snel 4,5 miljard overmaken aan Turkije.
twitter.com/gjvu/status/5524113309014...
Het is allemaal niet logisch omdat we te maken hebben met aloude roof.
Erdogan is sinds kort beste maatjes met een ander verlicht despoot, te weten Dr. Robert Mugabe want ze hebben een hoop verwantschap.
Nogal gewaagd van Koerders om bij Erdo te gaan spelen.
Heeft dit echt toaal niets te mnaken met nos.nl/artikel/2011889-koenders-in-tur... ?
Hoe kan ze dit tweeten als ze echt opgepakt is?
Wat zou Ebru hiervan vinden?
REAGEER OOK