
Lamyae is iemand op
Twitter, die daarnaast voor BNR werkt, opiniestukjes schrijft en op tv mag komen brabbelen als het over allochtonen gaat. Lamyae is een hoofddoekje, maar pas op, dat mag je van veel blanke Hollanders die haar kennen niet zeggen (in 3-2-1- op Twitter...). Ze is namelijk meer dan dat. De grap is dat iemand met een hoofddoek nooit meer is dan een hoofddoek. Iemand met een hoofddoek zal altijd aangeduid worden als die met die hoofddoek ook door mensen die wél onderdeel uitmaken van de grachtengordel. Dat zijn diezelfde mensen die vinden dat Wilders te ver is gegaan met zijn minder-minder-minder uitspraak. Die praten zogenaamd niet in termen van hoofddoekjes. Nu zal Lamyae aan jullie reet roesten (en eerlijk gezegd ook die van mij) maar gisteren was zon dag die gegeseld werd door mildheid. Een blik op Twitter bracht daar verandering in. Lamyae klaagt in een monoloog over de beeldvorming van allochtonen door Nederlandse media. Door haar collegas dus. Allochtonen worden alleen opgetrommeld als allochtoon, nooit als expert. Gered van de gesel der mildheid door het gejank van een hoofddoekje beter wordt het niet. Vriendelijk advies is hier op zn plaatst. Tenslotte is dat kind nog jong en wie haar foto goed bekijkt, ziet dat ze eruit ziet als een bekeerde Hollander: blank met lichte ogen. Zelfs als onder die hoofddoek donkere krullen vandaan zouden komen, zou ze het allochtoonschap zo van zich af kunnen schudden. Maar eerlijk: hoeveel kans zou zon dertien in een dozijn uiterlijk dan hebben in de media? Nee, zelfs de kwestie Perdiep Ramesar toont dat het loont om afwijkend te zijn. Een allochtoon krijgt tenminste nog werk, zeker als ie zich opstelt als allochtoon. En dan ook nog klagen?! Iemand moet zon hoofddoek uitleggen hoe het werkt, en heus het kan in 140 tekens:
Wat volgt is een
hilarisch betoog (
mirror) dat begint met mijn ouders komen uit Marokko.
JA EN DUS?!
Nobody gives a fuck. Máximas pa is oorlogsmisdadiger, desondanks draagt ze de kroonjuwelen en vertegenwoordigt ze Nederland! Het eindigt met een verwijt dat ik Lamyae in een hokje zou duwen terwijl zij alles uit de kast haalt om het hokje allochtoon met hoofddoek niet op te geven. Hé! Ga je gang. Maar hou op met janken over media die allochtonen als stereotiep inzetten terwijl je de vleesgeworden stereotypering bent. Minder minder minder daarvan. Please.
Reaguursels
Inloggen@Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 01:58 Nee, Ebru. Lamyae is niet zo van het blocken, in dat opzicht kan Blockhoofd Ebru nog veel van haar leren.
> Waar blijft de gedroomde intregatie als de derde en zelfs inmiddels vierde generatie geboren in Nederland zichzelf steevast Marrokaan blijft noemen.
-
Deze wordt tegengehouden door uitspraken als:
-
> Een hond die in de paardenstal is geboren is ook geen paard. Een Marokkaan die in Nederland is geboren is ook geen Nederlander.
-
Waar Marokkanen zeker de hand in eigen boezem dienen te steken, zou het helpen als Nederlanders ook eens keken naar de tegenstrijdigheden in haar eigen "achterban".
Waar blijft de gedroomde intregatie als de derde en zelfs inmiddels vierde generatie geboren in Nederland zichzelf steevast Marrokaan blijft noemen.
Overigens acht ik Ebru ook een geval van framing. Ik denk echter dat ze dit dondersgoed weet, en het meest Nederlandse doet: er voor uit komen en geld verdienen aan de hokjesdrang van het gepeupel. Er zijn vast ook Nederlanders die Ebru de Nederlandse identiteit niet gunnen. Die haar zien als een fashion-baby die toevallig geadopteerd is door rijke ouders in 't Gooi. Ook gutmenschen die denken: Ebru mag het zeggen en ik niet. Stelletje hypocriete muilkorven. Je hoeft geen Joodse ouders te hebben om grappen te mogen maken over Joden. Je hoeft geen Jood te zijn om je door die grappen beledigd te voelen.
-
Framing in de media is nog wel te begrijpen. Ik denk dat een meerderheid van de Nederlandse Christenen én een meerderheid van de Nederlandse Moslims een Arnoud el Doorn bestempelen als gluiperig onnatuurlijk eng. Alsof je ineens een blauwe pukkel aantreft op je voorhoofd.
-
Framing in de politiek is minder gewenst. Dan zouden Moslims in de PvdA of GL ineens spreken voor de partijidealen en niet de stemmende achterban, ja geloof je het zelf? Of neem Aboutaleb. Ik denk dat die man rechtser en Hollandser is dan de PVV, maar zo'n partij hadden we nog niet in Nederland, en bij de PvdA kun je net doen alsof je strijd voor de goede zaak. Geen grijntje Moslim meer te bekennen, maar toch een vertrouwd, en veelgevraagt, gezicht als het gaat om Moslimproblematiek en het integratievraagstuk.
Eerlijk is eerlijk, Ebru, ook ik denk vaak niet verder dan "hoofddoek" als ik zo'n hoofddoek zie lopen. Ik denk dan niet aan een spannende carriere bij een verzekeringsmaatschappij, maar denk aan hoe zuur het moet zijn om drie kinderen eruit te persen voor je 30 bent.
-
Als goedmenschlul dat ik altijd dat dat dan wel aan mijzelf zou liggen. Dat ik misschien van nature helemaal niet zo tolerant en kleurenblind ben, maar ben zo eenmaal opgegroeid. Je hoort dat vaak andersom: Kinderen worden niet als racist geboren. Maar kinderen worden dus ook niet als linkse gutmensch geboren.
-
Ik stoor mij niet aan een hoofddoek, maar ik vindt het geen (prettig) gezicht. Het zou fijn zijn als ze zich aan zouden passen aan mijn wenselijke straatbeeld, "wij" zijn nog immers in de meerderheid. Maar ikzelf vind het niet confronterend. Je mag er zelf voor kiezen om de hoofddoek op te zetten ofniet. Maar Ebru mag je dan een vuilniszak noemen, en niet eens je mooie Michael Kors handtas opmerken. Je bent geen kuise Moslima die hetzelfde respect verdient van Moslims als van boerenlullen, wij mogen je respecteren tot het niveau van domme berberdochter op de kinderbijslagboerderij.
-
Bij gabbers kon ik veel gemakkelijker inschatten of ze problemen zochten. Niet elke bomberjas was een doorgesnoven malloot. Bij Marokkaanse en Turkse hangjongeren lukt mij dit niet. Ze hebben allemaal Nike's, strakke spijkerbroeken of trainingsbroeken, opgeschoren haardracht en een bontkraagjas. Ze zien er hetzelfde uit als het tuig. Wil je respect als Marokkaan en 72 maagdelijke rechtenstudentjes? Koop eens een pak en een BMW van legaal verdiend geld.
-
Wij lopen hier ook niet in oranje jumpsuits te klagen dat de politie ons extra sterk in de gaten houdt.
-
Wilders zei: Minder Marokkanen in Nederland. Hij zei niet: Minder Nederlanders in Nederland. Zolang je je identificeert als Nederlander, en niet als Marokkaan op een lange vakantie in Nederland, hoef je je niet aangesproken te voelen. Integratie is een voorwaarde voor volwaardige deelname aan de Nederlandse samenleving.
-
Maar men is erg trots op haar afkomst, misschien nog trotser dan de neo-nazis op de Nederlandse nationaliteit. Men heeft echter weinig binding met de blanke relatief hoog-opgeleide Nederlander. Daar kun je geen identiteit mee opbouwen, dat is een nat zandkasteel.
-
Quinsy Gario kun je het hardste beledigen, niet door een tokkiedoodsbedreiging te doen, maar door hem af te schilderen als een graaiende geldwolf. Dan hapt hij toe, omdat dit hem raakt. Waarschijnlijk ziet hij de graaiende geldwolf als iets voor de blanke Nederlandse elite. Hij wil absoluut niet geassocieerd worden met wat hij het meeste haat: De blanke Nederlandse leidinggevende die geld verdiend. Ik denk dat bij de hoofddoek iets soortgelijks speelt: Een decollete, of mini-rok of weelderige haardos, wordt geassocieerd met de blanke Nederlandse sexueel vrijgevochten vrouw. En die heeft weer geen goede reputatie in de Moslimgemeenschap. Waar wij dus de halve burka zien, daar zien Moslims halve hoeren.
Een hond die in de paardenstal is geboren is ook geen paard. Een Marokkaan die in Nederland is geboren is ook geen Nederlander.
Ci Ty33 | 29-12-14 | 07:38 Het zou enorm helpen als mensen meer inzicht krijgen in het oorzakelijk verband tussen enerzijds ideeën en anderzijds de expressie van die ideeën in gedrag. Zodat meer beseft wordt dat als je een boek neemt waarvan de algemene strekking luidt: Vermoord alle andersdenkenden, dat je dan niet verbaasd moet zijn daarover, dat al diegenen die dit boek als de Ene en Absolute Waarheid achten, ook daadwerkelijk bezig zijn met het vermoorden van andersdenkenden of het plan hebben dit te gaan doen als men eenmaal de macht heeft overgenomen. Wij leven evenwel in een cultuur waarin het besef van dit verband tussen ideeën en gedrag volledig lijkt te zijn opgelost in een wolk van cultuurrelativistische onwetendheid. Zodat we steeds maar van onze Grote Leiders en Intellectuelen vernemen, dat speciaal de islam de religie van de vrede is, die helemaal niets, maar dan ook niets en echt helemaal niets, te maken heeft met al die allah akbar, allah akbar terreur wereldwijd, waarvan we elke dag vernemen. Wij worden aldus geacht tolerant te zijn tot in ons graf, dat we vriendelijk onze ondergang accommoderen, dat we welwillend onze afgang faciliteren. En vertonen we tekenen van opstandigheid, dan is men zeer rap in het ons bestempelen met woorden als: racist, facist, nazi en islamofoob. Er is een vijand die overduidelijk denkt en doet zoals een vijand doet, maar het is taboe om deze informatie om te zetten in het idee dat het hier daadwerkelijk een vijand betreft. Een en ander moet waarschijnlijk nog veel explicieter worden en ook de duiding moet steeds meer overduidelijk worden. Er is al veel op dit gebied. Zie bijvoorbeeld Christian Zeitz, die hier uitlegt wat de ideeën zijn van IS en hoe die verbonden zijn met die orgie van wreedheid en destructie, waar zoveel sympathie voor is in onze prachtwijken.
www.youtube.com/watch?v=snip9ID59Qc
Wie in het kader van overtuigend bewijs nog steeds in een "kerel in de wolken" gelooft, verliest het recht om serieus genomen te worden. Wie daar zijn leven op inricht, is gewoon dom. Wie als tegenbewijs een door mensen geschreven boekje opvoert, is rijp voor een gesloten inrichting.
@minimá-armezusvan.. | 28-12-14 | 22:59
C'est tout.
Ebru, ik ben verliefd op je woorden.
Hoofddoekjes zijn zo 2014. Op naar 2015.
heb Ebru weer een prive-oorlogje? ik haak altijd af als ik de eerste drie kromme zinnen heb gelezen.
Een allochtoon is iemand, die uit een ander gebied of land komt. Nooit geweten, dat religie iets te maken heeft met allochtonen. Dit woord heeft niets te maken met religie, maar is gekaapt door de moslims, zie het woord Islamarokko. Het is het zelfde met het woord racisme, wordt ook te pas en te onpas gebruikt.
Zijn er allochtonen die als expert in beeld gebracht kunnen worden?
Lewis | 29-12-14 | 00:35
Wat een goede analyse zeg. Ben het helemaal met je eens. Ik hoop op scenario 3, vrees scenario 1 en verwacht scenario 2 (nu al 25% Le Pen stemmers in Frankrijk, 20% Wilders stemmers in Nederland).
Wilders heeft nooit gezegd MINDER MAROKKANEN, Wilders heeft gevraagd: Wat willen jullie meer of minder Marokkanen? Iedereen heeft geroepen minder minder minder. Toen heeft Wilders gezegd, dan regelen we dat toch.
@Lewis. Mooie analyse om 00:35 gisteren. Deel dezelfde hoop. Wanneer ga je de politiek in? Ze kunnen in Den Haag wel wat inspiratie gebruiken!
Maar ze doen het niet (moet je in Australië eens proberen..)
Wijze uit het Oosten | 28-12-14 | 21:59
Waar dat in Australië toe heeft geleid hebben we vorige week in Sydney gezien...
Ebru heeft weer eens een fittie met haar vrouwelijke soortgenootjes.
- Volg "Pegida Nederland" op FB... -
Mooi stukje Ebru, goede afsluiter van het jaar!
RoBD=Skullfucker | 29-12-14 | 08:40
Ocharme, Robbie heeft lange teentjes, lol. Dat is wel een handicap hier hoor, pas maar op. Jammer dat u onze relatie nu al ontbindt, maar ok. Ik blijf u overigens graag volgen, dat dan weer wel. Sterkte met uw deprivatie!
Voor degenen die toetanchamon | 28-12-14 | 23:18 link naar H.Mens in gesprek met advocaat Hiddema niet hebben bekeken: Hiddema stelt dat Wilders wordt gebruikt als een soort zoenoffer aan de moslims in ons land als compensatie voor het bombarderen van hun geloofsgenootjes in het Midden Oosten, dat blijkt o.a. uit die voorgedrukte aangifte formulieren, wat toch wel heel anders is als alle belemmeringen die door de politie worden opgeworpen als een normale burger aangifte wil doen van een 'traditioneel' misdrijf.
Geniepig tweet van Laminaat:
.
"Lamyae
‏@LamyaeA
Ik zeg Tsbah 3la gir. Dat betekent welterusten in het islamarokaans. Alvast handig om te weten voor als de islamisering hier af is. Bay."
.
'Voor als de ISLAMISERING hier af is....'. Zo dachten de Duitsers in WOII ook over de nazificatie.
.
Dit mens is levensgevaarlijk.
Voor de "lees verder" dacht ik al "dat begrijpt ze toch niet".
En jawel. Ze begrijpt het niet. Ze moet en zal allochtoon zijn maar toch menen dat ze geintegreerd is. Sorry, maar dat gaat niet. De "allochtonen" van de 2e generatie (die dus in de jaren 80 op school zaten) waren toen al meer geintegreerd dan wat zich tegenwoordig allochtoon noemt.
synchronicity | 29-12-14 | 08:54
Nee maar jouw kinderen en die kinderen daarvan zijn straks gewoon Duitser. Met een Nederlandse achtergrond om het mooi te maken maar niets bijzonders vandaag de dag.
Laat ze toch lekker een hoofddoekje dragen. Onderdrukking hoeft nergens in Nederland dus als je dat toch doet dan verdien je het ook.
Wat een gelul nou toch weer... Ik woon in Duitsland en ben hier dus ook allochtoon en ik zie werkelijk geen enkele reden waarom ik mezelf Duitser zou moeten noemen. Ik ben ook helemaal geen Duitser. Ik heb de Nederlandse nationaliteit en geboren in Rotterdam en tegen Duitsers praat ik Duits en tegen Nederlanders Nederlands en tegen de rest Engels. En hier zit helemaal niemand er mee.... Man man man wat wordt er weer moeilijk gedaan in NL...
@ Meningnietes
En dan steken die horror voeten van haar onder de lampenkap uit zeker. Nee dankjewel.
-weggejorist-
Lamyae, is dat niet het meervoud van lamya: Vrouwelijke vampier? Een soort bloedzuiger , dus......
@windekind
Het zit u nogal dwars? Ik was ik vergeten, daglichtbak staat in het medisch woordenboek, en voor de rest, frankly I don't give a damn. Enige empathie is u namelijk vreemd. En zoals u misschien zult begrijpen is er in mijn leven momenteel weinig ruimte voor omhooggevallen ego's. Laatste reactie dus van mij richting uw kant. Wees trots, u bent de eerste!
Waarom beschouw ik, als kaaskop, een tweede of derde generatie Indo, Surinamer of Chinees als net zo autochtoon als een Fries of Limburger, dus als Nederlander met hooguit wat kleine culturele of uiterlijke verschillen, maar blijven Moslims voor mij altijd buitenlanders?
.
Het antwoord is simpel: Moslims wijzen de kernwaarden van onze cultuur categorisch af. En o ja: het lukt ze, ook na drie generaties, nog steeds niet om goed Nederlands te spreken, al dan niet met het accent van de streek van Nederland waar ze vertoeven.
.
Kortom: voor mij blijven 'hoofddoekjes' altijd allochtoon. En zelf doen ze er ook alles aan om dat zo te houden!
Goed stuk. Beetje hypocriet wellicht, want waaraan verdient Ebru haar geld? En was dat ook geweest als ze geen Turkse snor had?
-weggejorist-
Nederlanders onder elkaar.
RoBD=Skullfucker | 29-12-14 | 06:40
"Zeg, vanwege een depressie moest vannacht opblijven (slaapdeprivatie) en zit ik nu al een half uur in een daglichtbak te staren."
Is uw gebrek aan slaap de reden van deze kromme en 'stijlloze' zin? En 'daglichtbak' staat echt alleen in uw persoonlijke woordenboekje denk ik, niet in de Van Dale. Geen dank Robbie, blijf oefenen, lol.
@Nederlanddraaitdoor | 29-12-14 | 04:48
"Helemaal mee eens! En zolang er mensen zijn met een dubbele nationaliteit, blijven dat ook buitenlanders!"
En als ze hun oorspronkelijke nationaliteit opgeven zijn ze opeens volledig geintegreerd! Vandaar dat asielzoekers die tijdens de vlucht hun oude paspoort weggooien het toonbeeld van integratie zijn!?
Benedict Broere | 29-12-14 | 01:03
Zie toch wel een kentering: bv de mode om kinderen Bijbelse of Friese voornamen te geven. (En ik ken niemand - hoe politiekcorrect ook - die zijn kind opzadelt met een Turkse of Marokkaanse voornaam), en bij ons in de buurt is zelfs een kerk heropend met traditionele mores. Dat zijn n.m.m. tekenen dat men zich begint af te wenden van het cultuurrelativisme en zich weer bewust wordt van de verschillen en onze eigen roots. Het gaat langzaam, maar er kentert n.m.m. wel wat. Hopelijk nog net op tijd. Dat vreselijke Isis lijkt me een blessing in disguise.
Dat domme kind wil Nederland islamiseren...
twitter.com/LamyaeA/status/5493484496...
Zo niet, dan plaats ik de komende 2 nachten en dagen nog 10.000 tegels en mieter Necrosis van zijn welverdiende 1e plaats.
(Sorry Necrosis) :-)
Zeg, vanwege een depressie moest vannacht opblijven (slaapdeprivatie) en zit ik nu al een half uur in een daglichtbak te staren. Zouden jullie de F#ck niet eens wat meer items kunnen plaatsen? De wereld staat 's nachts niet stil!
@1337haxxor | 29-12-14 | 04:05
Kameraad van me is Marokkaans.
@ dk-- | 28-12-14 | 21:38
Helemaal mee eens! En zolang er mensen zijn met een dubbele nationaliteit, blijven dat ook buitenlanders! Zodra dit soort mensen zich aanpassen aan onze Nederlandse maatstaven, dan blijven het nog steeds buitenlanders (want dubbel paspoort) waar wel graag geziene buitenlanders, of allochtonen. Nederlanders zullen het nooit worden, want andere achtergrond, cultuur, kleur of geloof, maar dat is het probleem in Nederland ook niet! Een allochtoon kan prima en productief gedijen (zelfs voor generaties) in ons landje, zonder problemen... zolang deze onze regels maar eerbiedigt, en ons volk maar respecteert! Het echte probleem is een stel linkse blanke Nederlandse sukkels die al 50 jaar lang die allochtonen als zijnde Nederlander door onze strot probeert te drukken! En daar houden veel Nederlandse blanke mensen gewoon niet van! Helemaal als je die zogenaamde nieuwe "nederlander" ook nog eens voorziet van meer (financiële) rechten dan de Nederlander! Dat pikt een autochtoon in geen elk land of cultuur, dus uiteindelijk ook niet in Nederland (al duurt het verrekte lang voordat dit door links zwaar en grondig geïndoctrineerde blanke klotevolkje dit eindelijk door krijgt).... De kern van dit probleem in Nederland heet: "PvdA"!
Kameraad van me is Marokkaans. Hij spreekt accentloos vloeiend Nederlands, weet veel van kunst/cultuur/filosofie. Denkt na, is kalm, voorkomend, nooit beledigd door simpel gelul. Hij studeert, drinkt bier, rookt wiet, en eet speklap.
Er is werkelijk niemand die ik ken, die hem als dan wel als minderwaardig of allochtoon ziet. Als je met hem praat komt het zelfs niet in je op hem als allochtoon te zien. Het is zelfs zo erg dat je grappen maakt over allochtonen in zijn bijzijn en je twintig minuten later realiseert dat hij er technisch één is.
Zelfde geld voor tal van Indonesische mensen die ik ken. Je kiest er wel degelijk voor om met een lispel accentje het slachtoffer uit te hangen, in gebrekkig Nederlands je argumenten te voeren, terwijl elk zelfstandig naamwoord dat je mond verlaat, door het woord 'kanker' vooraf wordt gegaan.
Laat die allochtonen onze geschiedenis kennen. members.home.nl/tettero/ZuidHolland/Ge...
Kan Ebru ook uitleggen waarom deze mensen zichzelf als allochtoon willen (!) zien? Je weet wel, dat 'ij' en 'bij ons' en 'jullie' gedoe?
Zit nog wat reacties te lezen net. Mensen! En jullie gaan hier nog serieus op in ook! Op iemand die het verschil niet kent tussen hollanders en nederlanders!?
Bij het woord 'hollanders' ben ik gelijk gestopt het stukkie te lezen. En dan nog gaan mensen hier bla bla bla door met zoiets als 'wat is Ebru toch aangepast!'.
** facepalm **
Het verandert pas als de relikneuzen hun slachtoffer complex afschaffen.
Prof. D.A.H. Vintik | 29-12-14 | 02:05
Hahaha, mede mogelijk gemaakt door de policor badmutsen welke geen gelegenheid onbenut laten hun "weg met ons" credo te ventileren.
Henk en Ingrid mogen geen mening hebben. Zij moeten zwijgen, en werken. En belasting betalen, teneinde alle uitkeringen te kunnen blijven betalen. Ook die in Marokko.
Torquemada | 29-12-14 | 02:12
Waar moeten de bijna analfabeten anders naar toe, dan naar een koffiehuis, verboden voor autochtonen en vrouwen.
En maar roddelen.
Ebru, je hebt hier een punt. Tariq Ramadan, 'the devil in disguise', verwijt de westerse wereld dat ze de hoofddoek niet wil accepteren, omdat die hoofddoek de Islam zichtbaar maakt. Dat is wat hij voorstaat, de vrijheid om de Islam in het openbare leven zichtbaar te maken, dus uit te dragen, evident aanwezig te laten zijn. Een bekeerlinge die een hoofddoek omdoet wil inderdaad niks anders dan zichtbaar zijn als gelovige, als buigend voor De Verhevene, maar tegelijkertijd als gewoon, als geaccepteerd, opgenomen, normaal, doorsnee... Daar zit een rare tegenstelling in, zo lijkt het, maar als je wat dieper graaft heb j kans de kern te raken.
Waarom anorexia, waarom zelfmutilatie, waarom een zelfmoordpoging, waarom niet willen deugen, waarom een bres willen slaan? Het is een schreeuw om aandacht, om acceptatie. En als de wereld van alledag die aandacht niet geeft wordt zwaarder geschut ingezet, tot rigoureuze maatregelen toe, en bekering tot de islam, met alle symboliek eromheen, is een van de nieuwste en effectiefste varianten, effectiever wellicht dan Münchhausen-by-proxy.
Erg scherp Ebru.
Ben ook blij dat je weer een beetje aandacht besteedt aan je columns hier
'blanke hollanders'??
Ik ben meer dan een Hollander.
Ik ben een Nederlander.
:p
Leer het nou eens! Holland is maar een klein deel van NL.
Alleen turken blijven consequent Hollanders zeggen.
En niet-geïntegreerde spanjolen.
Als we hier nu toch ruzie gaan maken, zal ik er eens een paar negertds bij gaan halen? Of een paar veel meer! Khou wel van een beetje gedram. En voor de rest wat de 'Nuchtere_Hollander' op 00:47 zegt! Proost, en welterusten... Btw. moeten jullie dadelijk ook werken?
In de kroeg zie je enkel allochtone mannen,geen of ja amper allochtone vrouwen.
Maar in de krant wordt je platgegooid met Allochtone Marok,of Turks vrouwelijke Columniste.
Ik wordt er ECHT SCHEITZIEK van,al dit soort amper ingeburgerd volk wat ons weer ff verteld hoe alles ervoor staat.
Ruud Hazes8197 | 29-12-14 | 01:58
Compliment voor je vrouw. Zo hoort het ook.
"Ik hoef mijn goedgebekte mond maar open te doen en de media hangen aan mijn lippen. Ik mag harder roepen en ik word voortdurend positief gediscrimineerd."
"Waarom ik nog allochtoon word genoemd, begrijp ik eigenlijk niet, maar wat maakt het uit? Zolang ik er mijn voordeel mee kan doen, hoor je mij niet klagen en wie dat wel doet is een oen."
www.metronieuws.nl/columns/2014/08/hee...
@Ruud Hazes8197 | 29-12-14 | 01:58
Hulde voor je vrouw!
*moslims, wordt allen ex*
Mijn vrouw is ex-moslim uit ex-YU. Fanatiek aanhanger van dit land en zijn inwoners. NIEMAND komt aan Nederland. Heeft een gezonde hekel aan de niet aangepasten en eet varkensvlees als een Duitser. Kijk, zo kan het ook.
@vraagstaart | 29-12-14 | 01:53
Lammiedinges heeft jou geblockt? Misschien is ze #verward.
Ik had dat "hilarische betoog" best willen lezen inclusief de tweets van Ebru. Maar gegeven het feit dat mevrouw me om één of andere mij volslagen onbekende reden heeft geblockt, gaat dat dus niet.
Goed stuk Ebru. Inderdaad, minder minder minder van dit soort onaangepasten, die zich blijven wentelen in hun slachtofferrol van gediscrimineerde allochtoon.
Het in het openbaar via hoofddoeken, of nog erger, via burka's en niqabs demonstratief uiten van aanhang aan een vrouwonvriendelijke doctrine genaamd islam, hoort in een vrij westers land niet thuis. Geldt evenzo voor mannen in jurken met drollenvangers.
-
Vervolgens klagen dat "men" dergelijke figuren als allochtonen blijft zien is een gotspe.
Geen enkele werkgever neemt een zwarte tent of jurk met baard in dienst. Gek he
-
De ware Islam is niet compatible met onze maatschappij en verworven vrijheden. Imams prediken onverdraagzaamheid, dragen moslims op zich niet te mengen of vriendschap te sluiten met "ongelovigen".
De gematigde imam Elfourkani wordt bedreigd en door de politie geadviseerd voorlopig te stoppen met zijn preken. Elfourkani wordt bedreigd door zijn eigen moslims!!
Door aanhangers van "de religie van de vrede", waarvan types als @LamyaeA het uithangbord wiilen zijn. Mag ik effe een teiltje?
En ondertussen in de NL polder..... kom broeders en zusters, maar kom alleen als je allochtone moslim bent en je vindt dat de profeet boven de koning staat!http://youtu.be/gB_cU9zfJko
Lees is iemand. ...... Doei.
@Doing | 29-12-14 | 01:01
Gaat mijn droom. Amen.
Ci Ty33 | 28-12-14 | 23:15 Ik betwijfel zeer of er een rechter te vinden is die bereid is in de hoofddoek iets politieks te zien. Volgens mij zitten die mensen allemaal in de kramp van islam is religie van de vrede, respect, respect. En onze grote leiders en intellectuelen, en kwaliteitskranten en talkshows, weigeren ook maar enig verband te zien tussen bijvoorbeeld de IS-barbarij en de islam. Men probeert ons hardnekkig te verkopen dat Hitler eigenlijk best wel een fijne vent was, die het Duitse volk een nieuw gevoel van zelfvertrouwen gaf, en die niets maar dan ook niets te maken had met concentratiekampen en zo. En dit gaat maar door, deze leugen plus de afbraak van de moderne open samenleving. Daarstraks nog in het nieuws gezien ene Todenhöfer, die eens met de jongens van IS is gaan praten. Hij zegt dat IS potentieel gevaarlijker is dan nazisme, Stalin, Mao, Pol Pot, enzovoort. Maar wanneer valt het kwartje bij onze islamgoedpraters? (Volgens mij heeft de man trouwens wel een beetje Stockholmsyndroom opgelopen.)
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2010907-de-gr...
@SamHarris | 28-12-14 | 21:47
Mja wel hand open houden voor allerlei zaken, maar zodra men moet veranderen of dingen moet accepteren is het ineens teveel.
-weggejorist-
-weggejorist-
@dk-- | 28-12-14 | 21:38
Mwoah het probleem ligt niet aan Nederland, maar het feit dat een groot deel van de allochtonen alleen een ander uitzicht wilde maar verder dezelfde regels en structuur als van het vaderland. Geen Nederlands praten, geen liberale standpunten, geen gelijkheid en geen respect voor alles behalve de ouders. Tel daarbij een waardeloze opvoeding en je feest is compleet.
Lewis | 29-12-14 | 00:35
Niets aan toe te voegen.
Dat zijn in grote lijnen de scenario's.
Ik deel uw hoop.
-weggejorist-
Scherpe analyse Ebru,
Wij Hollanders hebben -in de basis- helemaal niks tegen een andere achternaam of een ander tintje. We hebben iets tegen opgedrongen, meegebrachte culturen die parallel staan aan de onze. Tegen onaangepast gedrag en tegen brutale indringers die onze gewoontes persé willen veranderen omdat ze zich anders gediscrimineerd voelen. Disclaimer: ik spreek voor de overgrote meerderheid van de bevolking. Niet voor de linkse minderheid -uitgezonderd SP- die Nederland morgen het liefste opheft. Landverraders en collaborateurs zijn helaas iets van alle tijden,
@INH.30CL | 29-12-14 | 00:40
Cosplay ken ik van Japan. Maar dat gedoe in het zuiden ben ik minder bekent mee. Blijkt niet altijd cosplay te zijn? En bovendien het is een zuipfestijn. Wat moet ik ervan geloven. Zuiderling met teveel bier achter ze kiezen of een soepjurk die jihad pleegt met zijn auto. Ik weet het af en toe niet meer. Heeft koning carnaval al een statement gemaakt?
@Vageling | 29-12-14 | 00:37
Misschien hadden ze zich als zodanig verkleed?
@BluRay | 29-12-14 | 00:32
Ze wil niks bereiken. Gewoon cashen. Heeft ze goed door.
@INH.30CL | 29-12-14 | 00:33
carnavalsvierders... En riep geen eens Aluhoedje Baktaart. Vreemd allemaal.
@INH.30CL | 29-12-14 | 00:33
Ja. Terwijl carnaval toch een mohammedaanse uitvinding is.
@ Desmoulins | 29-12-14 | 00:13
Ja, dat misbruik is onbeschaamd.
Volgens mij zijn er drie mogelijke scenario's:
1. De islamatische cultuur verzwelgt de westerse; dat gebeurt dan binnen een jaar of twintig, dertig.
2. Vroeg of laat ontstaat toch het besef binnen de westerse samenleving dat het op deze manier niet kan en worden de westerse normen en waarden met harde hand afgedwongen - waarschijnlijk leidt dit tot een burgeroorlog, maar in elk geval tot een hoop geweld; uiteindelijk met gevolg dat de islamatische minderheid uit de westerse landen verdwijnt.
3. De meerderheid van de moslims die zich in het Westen hebben gevestigd weet toch steeds meer het juk van de islamitische leer en traditie van zich af te schudden en/of vindt een vorm van geloven die strookt met de westerse manier van leven, of deze mensen durven het zelfs aan hun geloof volledig af te zweren.
Ik zou ontzettend graag willen dat het kon: dat we hier in het Westen een unieke smeltkroes zouden weten te creëren die het onmogelijke mogelijk maakt: het vredig samenleven van de westerse en de islamitische cultuur, of beter gezegd: een nieuwe islamtische cutuur. Menselijkerwijs geloof ik daar niet in, laat dat glashelder zijn. Wat mij betreft staan alle seinen op rood. Goddank geloof ik óók dat wij mensen er niet alleen voor staan en dat wonderen de wereld nog niet uit zijn. Maar dáár staat dan weer tegenover dat ik niet in garanties geloof.
We zullen dus moeten afwachten. En laten we om te beginnen hopen dat de ogen van de grote meerderheid in het Westen, en vooral van de verantwoordelijke machthebbers, open gaan.
@Vageling | 29-12-14 | 00:31
Ik vraag me af hoeveel Belgen al doodgereden zijn door islamitische terreurmoslims, zonder dat dat de krant heeft gehaald.
@Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 00:09
Niet gelijk spoken gaan zien Lewis.http://letselschade.org/automobilist-rijdt-in-op-carnavalsvierders/
Ik heb het een paar keer gelezen maar snap de tweet totaal niet. Wat wil die ebru bereiken? Een allochtoon moet roepen dat ze Nederlander is? Wat houdt er daarmee op? De discussie over niet aangepaste mensen, meestal moslim, oftewel van niet-westerse afkomst, blijft. Afkomst blijft moslimland, ook als je ouders hier geboren zijn. Mijn afkomst blijft ook Duits, terwijl mijn grootouders al gewoon in Nederland zijn geboren. Vreemd brouwsel van een blogartikel/column dit.
@Archy Bunker | 29-12-14 | 00:29
Ach, je went eraan, denkt de EU.
@Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 00:22
Te Belgisch voor mij. Roeptoetert ook maar iets van *amaai*. Islam is liefde. Zunne Pechthold blijft het maar herhalen.
Lewis Lewinsky|29-12-14|00-22|Allemaal volgens het geijkte EU stramien. Wachten totdat de meeste hitte eraf is, en dan maar doorlopen mensen.
Wat vindt Lammiejajee eigenlijk van haar terroristische geloofsgenoten?
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-12-14 | 22:39
Dat mag u vinden. Ben het niet helemaal met u eens. Ebru probeert ook maar te scoren. Centjes he? Dat maakt wat los.
@Vageling | 29-12-14 | 00:20
Zo is dat, vagebond. Ergens in Brussel zit een agent te oefenen op woorden zoals "verwarde eenling", "onevenwichtig" en "riep wel allah hakkenbar maar dat kan natuurlijk van alles betekenen, hoewel het uiteraard geen verband met de islam kan hebben, zunne, amaai*.
@Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 00:09
Loop dan ook door. Is liefde. Net zoals u mij een koosnaampje geeft. Allemaal liefde.
Lewis | 29-12-14 | 00:03
Ladyblaba overdrijft weer eens met de linkse kliek dit en de linkse kliek dat.
Churchill heeft zich op jonge leeftijd verdiept in de Arabische cultuur, dit ging zover dat een familielid van hem schreef: ik vreesde wel eens dat hij moslim zou worden.
Dat heeft niets met links te maken maar met geschiedsschrijving.
Omdat Churchill zich verdiept had in de Islam zag hij de gevaren.
Hadden werkgevers en politici eind jaren 60 maar beter nagedacht.
Lewis | 29-12-14 | 00:03
Inderdaad, toen was het aanbod aan politici die niet in de ban zijn van policor-gewauwel een stuk groter in Europa. Het blijft toch vreemd dat men nu zonder enige schaamte Churchill misbruikt voor apologetische doeleinden. Overigens wil ik nog even benadrukken dat de islamitische cultuur zonder ingrijpen de westerse cultuur van binnenuit zal vernietigen.
Samengaan of harmonieuze toestanden zoals het zogenaamd was in Al Andalus is een veelgehoord en gelezen waanbeeld, maar dat was u al duidelijk.
Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-12-14 | 22:39
Ook al deel ik vaak haar mening, ik vind haar een bijzonder warrig schrijvende columniste en zie echt niet in waarom haar platte Twitter perikelen hier zonodig geventileerd moeten worden.
Hoe spreek je dat uit, Lamyjajee?
OT
Brussel. Automobilist rijdt in op bezoekers kerstmarkt Muntplein. Drie mensen met open beenbreuken. Politie zegt niets aan de hand, mensen, doorlopen. Misschien dat we morgen wat zeggen, aldus pliesie.
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141228_0145...
@ Statler en Waldorf | 28-12-14 | 23:47
Meer, meer, meer van dat, véél meer. Het is toch eigenlijk belachelijk dat ik al helemaal blij word van zo'n anekdote. Het zou volstrekt normaal moeten zijn.
@ Desmoulins | 28-12-14 | 23:56
O, Churchill was absoluut een profeet als het gaat om de islam en het al dan niet samengaan van de westerse samenleving met de islamitische.
Meer, meer, meer Ebru...
@lady blabla | 28-12-14 | 22:09
Voor een vrouw mens waarschijnlijk wel. Voor een man mens niet om aan te zien. Zitten overigens wel theedoekjes te geilen op die westerse staafje. Kunnen ze Mohammed even eens lesje leren. U heeft concurrentie.
Hardstikke makkelijk , een dubbel paspoort .
Als je bv goederen meeneemt naar Turkije en Marokko ( Geen EU) , kun je fijn de BTW terugkrijgen . Ook handig met bv auto export .
lady blabla | 28-12-14 | 23:37
Ik herinner mij toch hele andere uitspraken over de islam van Churchill:
''"How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries!
Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia
in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many
countries, improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods
of commerce and insecurity of property exist wherever the followers of the
Prophet rule or live. A degraded sensualism deprives this life of its grace and
refinement, the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan
law every woman must belong to some man as his absolute property, either as
a child, a wife, or a concubine, must delay the final extinction of slavery until the
faith of Islam has ceased to be a great power among men.''
''Individual Moslems may show splendid qualities, but the influence of the religion
paralyzes the social development of those who follow it. No stronger retrograde
force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant
and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising
fearless warriors at every step, and were it not that Christianity is sheltered in the
strong arms of science, the science against which it (Islam) has vainly struggled,
the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome.
(Sir Winston Churchill; The River War, first edition, Volume II, pages 248-250, published by Longmans, Green & Company, 1899.)
De linkse kliek kent geen schaamte...
Leuk stukje. Weg met die beroepsallochton en.
Toetanchamon|28-12-14|23-18| Was een mooi ,interview, van Harry M. Ergerde mij alleen rot, aan de besmuikte manier waarop Harry M. Mr.Hiddema probeerde te sturen, maar die liet zich niet afleiden van zijn betoog. Mooi ,shot, trouwens van de cameraman, van die grachtengordelwijven. Kan je zien waar de echte ratten zitten, Harry is intussen trouwens ook weer gescheiden van zijn hoofddoek.
@lady blabla | 28-12-14 | 23:37
niet alles geloven wat de propaganda je mededeelt. Zijn boek spreekt boekdelen over wat hij er echt over dacht:
"How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its
votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in
a man as hydrophobia in a dog..."
Goed stuk.
Nederlander zijn zij, die zich ten eerste zien als allochtoon, pas wanneer zij autochtonen kunnen betichten van racisme en xenofobie.
Het Nederlanderschap is verworden tot een stok achter de deur. Onze politieke elite doen er alles om de hele industrie achter het allochtoon zijn in stand te houden. De homogeniteit moet immers kapot.
Homogeniteit kan echter ook bereikt worden door het kleurloze Nederlanderschap te promoten; een multi-etnisch nationalisme.
@Ci Ty33 | 28-12-14 | 23:15
Het is nóg veel erger, vrouwen die geen hoofddoekje dragen, moslima's en niet moslima's, zijn vogelvrij, mogen vrij worden verkracht en belaagd, ze zijn namelijk niet 'onderworpen' en daarom hoeren.
@Fijnstoffer | 28-12-14 | 23:43
"Tsja, dat dubbele paspoort, hè ... het zal een splijtzwam blijven [...]"
Alleen voor heel domme mensen is dit een splijtzwam. Ieder ander beseft dat als je mensen dwingt tot kiezen, ze kiezen ze voor het paspoort dat het meeste (geld) oplevert.
Ik heb zo'n man bij lopen op het werk. "Ik ben geen Marokkaan, ik ben Nederlander", zegt ie dan. Vrome moslim, dat wel. Maar heeft geen probleem om met homo's te werken.
Het is een aparte... ik mag hem wel.
@Spielmacher | 28-12-14 | 23:26
Heeft als poes der nageltjes aangescherpt. Nu gaat zij even happen met haar nieuwe nageltjes.
Tsja, dat dubbele paspoort, hè ... het zal een splijtzwam blijven zolang de policorre meute het handhaaft.
Ik ben het helemaal met je eens Ebru, maar om welke reden "schrijft" Pinto voor GS?
Hint: het heeft niets te maken met de kwaliteit van z'n taalbrouwsels.
Misschien eerst maar eens jouw regels toepassen op de eigen burelen.
Mag ik aan jouw reet roesten, Ebru?
Ebru, wil je met me trouwen?
Hoeren zijn betrouwbaarder dan die bange policor trutholaas in 070.
Immers, als je ze betaald hebt weet je zeker dat je verder geen last meer van ze hebt.
Hooguit jeuk.......
Nu is de linkse kliek bezig met deze hoax.
Winston Churchill flirted with Islam, and relatives feared he'd convert, letters reveal
news.nationalpost.com/2014/12/28/winst...
dk-- | 28-12-14 | 21:38
Precies. Ik realiseer mij dat ik met deze instelling de integratie niet bepaald bevorder. Dat wil ik ook helemaal niet. Ik heb met deze stelling ook al talloze aanvaringen gehad op twitter, maar er is wat mij betreft een groot verschil tussen iemand waarvan zijn/haar hele familie zo ver als je kunt terugkijken in Nederland is geboren. In dit geval in mijn ogen een Nederlander. En iemand die een Nederlands paspoort heeft, en daar de kinderen van. Dit zijn mensen met de Nederlandse nationaliteit. Hebben evenveel rechten als ik, maar zijn geen Nederlander.
Helaas
alcor | 28-12-14 | 23:22
Ja , maar niet een mohammedonderdaan :)
Ci Ty33 | 28-12-14 | 23:15
.
En waarom hebben we nog geen publiek debat over de vraag wanneer artikel 435a van het Wetboek van Strafrecht eigenlijk van toepassing is:
"Hij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de tweede categorie.(min. E 3,-, max. E 3600,-)."
Juist, dát zijn de betere zaken om om die islamitische opdringerigheid tegen te gaan !
Het kikkermeisje is (eindelijk) weer eens in vorm.
Ci Ty33 | 28-12-14 | 23:15
Juist.
Eigenlijk is de doek een vorm van ongewenste, ongevraagde reclame voor een haat-ideologie.
@dk-- | 28-12-14 | 21:38
"In mijn ogen is een ieder die voorouders van buitenlandse afkomst heeft [...].
En daarmee is elke Nederlander een buitenlander/allochtoon. Duidelijk!
Mr. Theo Hiddema is er klaar voor, Laat dat proces maar komen, Zo vertelde hij het volgende bij Harry M.
www.business-class.nl/nl/uitzendingen/...
Benedict Broere | 28-12-14 | 22:47
Het is nog veel erger: die hoofddoek staat niet alleen voor hun in onze wereld niet passende attitudes in hun eigen sub-cultuurtje, maar is ook als het ware een groot spandoek waarmee ze op de openbare weg verkondigen dat álle vrouwen minderwaardig zijn, en dat alle Christenen, Joden enz. naar believen mogen worden gedood.
En waarom hebben we nog geen publiek debat over de vraag wanneer artikel 435a van het Wetboek van Strafrecht eigenlijk van toepassing is:
"Hij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de tweede categorie.(min. E 3,-, max. E 3600,-)."
Echt serieus? Wat een gezever. Maar beste Ebru. Geen gedoe om theedoekjes. Maak ze mee. Theedoekje af en ja theedoekje om als ze thuisfront naderen. Is dit boehoe omdat de Marokaantjes het tot een kunst verheven hebben?
En Ebru, Jah! Minder, minder, minder! Terrecht lopen sommige in een tent. Krijgen Hollanders braak neigingen van. Uithuwelijken is achterhaald. Sta je als tent. Enige hoop.
Maar dat jullie Turken de berbies en rifies niet mochten was ook bekend.
Beide hebben een hekel aan de Kerstdagen enz.
Misschien denken de ,,provosieven,, ook nog , dat moslims ooit eens ,,progressief,, worden .
Ci Ty33 | 28-12-14 | 22:57
Jaja, die Margrietje Yourcenar was me er eentje maar weet je wel zeker dat je op de juiste site zit?
Een hond die geboren word in een paardenstal is nogsteeds een hond.
RoBD=Skullfucker | 28-12-14 | 22:41
Genoeg last van allerhande tuig hier,uit Nederland,beschonken asociale boertjes van buiten die o.a. de hoeren lastig vasllen,Polen en andere beschonken dievende Oost blokkers,Surinamers Engelsen Bontkraagjes enzovoort maar nooit van moslima's met hoofddoek.
wat ik niet begrijp is dat mensen zich progressief noemen een godsdienst goedpraten, faciliteren en stimuleren, terwijl die godsdienst het toonbeeld van conservatisme, vrouwenhaat, xenofobie en fascistisch denken is. domheid of opportunisme zijn tot nu toe mijn twee verklaringen.
Een hoofddoek in Europa is een provodoek met vermanende vouwen .
Marguerite Yourcenar schreef in "Le cerveau noir de Piranèse" over de merkwaardige types die rondlopen in diens ruïne- en stadsgezichten. Ze vergelijkt ze met insecten omdat alleen de ogen zichtbaar zijn. "Insecten zijn dieren met ogen, maar zonder gezicht. Het is onmogelijk om hen aan te kijken en enigszins te begrijpen. Ze zijn allemaal identiek, ze lijken in serie gemaakt. Het zijn kleine automaten zonder binnenkant. Ze krioelen door elkaar, we begrijpen niet wat ze doen of waar ze heen willen.(...) Ze beseffen niet waar ze zijn en reageren niet zinvol op onze aanwezigheid, ze delen ons leven niet. Het effect daarvan is dat insecten doen schrikken. Ze introduceren een verontrustend, wild element in de wereld. Ze zijn panisch, en paniek is besmettelijk: paniek veroorzaakt paniek. Ik meen dat de mensachtigen van Piranesi in zijn beelden werken zoals insecten in een huis. Insecten zijn unheimlich, ze maken het huis onbewoonbaar. Daarom jagen we ze weg en houden we ze buiten." www.dewitteraaf.be/artikel/detail/nl/3...
@Harry Turtle | 28-12-14 | 22:19,
Nee ik hoor haar fight graag en doe er dan ook graag aan mee. Alleen jammer dat je vriendin @lamyaeA mij nu al geblokkeerd heeft.... Het meisje heeft wat moeite met kritiek blijkt.
Allochtone Experts?, de meesten geven voorspelbaar een draai aan de feiten om de Islam beter voor de dag te laten komen
Goede column van Ebru Umar. Ik ga hoofddoeken uit de weg waar dat maar mogelijk is. Geloof zit tussen je oren. Een hoofddoek is een belemmerende Islamvlag.
bron: www.risallah.com/archief/artikel.php?a...
Tot vandaag nog nooit gehoord van Lamyae.
De Islam verbiedt de vrouw niet om buitenshuis te werken. Zolang ze zich maar houdt aan de volgende richtlijnen:
--
Ze moet de behoefte hebben om dit werk te doen en de samenleving moet haar hiervoor ook nodig hebben. Dit kan alleen maar wanneer er geen man gevonden kan worden die dit werk kan doen.
--
Exit @Lamyae
Achter de hoofddoek gaat een wereldbeschouwing schuil die is als een constante aanval op de vrouw. In de islam zijn vrouwen huisvee, slavin en babybroedmachine. Ook zijn vrouwen intellectueel en moreel minderwaardig en zij moeten daarom regelmatig geslagen worden om ze in het gareel te houden. Vrouwen lopen risico gestenigd te worden na verkracht te zijn, of verminkt te worden door zoutzuur, of vermoord te worden bij eerwraak. Enzovoort. Nog niet zo lang geleden was er de beweging van vrouwen-emancipatie met als een van de hoogtepunten de BAAS-IN-EIGEN-BUIK-demonstraties. Maar die progressieve feministen hoor je tegenwoordig nauwelijks als het gaat over de repressieve en destructieve bejegening van de vrouw vanwege de islam. Onderzoek naar discriminatie van vrouwen toont evenwel aan dat vooral door islam gedomineerde culturen zeer negatief zijn jegens vrouwen. Zodat de islamisering van Nederland betekent dat ook de vrouwenemancipatie kans loopt teruggedraaid te worden. Zou dit de bedoeling zijn van de links-progressieve-feministische wereld, dat al die geëmancipeerde vrouwen weer een ding worden om te gebruiken?
www.oecd.org/social/poverty/42274712.j...
Het lastige in de Nederlandse cultuur is dat er een soort doorgeslagen compassie is. Alles wat mogelijk zielig kan zijn (minderheden bijv) kan een beroep doen op subsidies (leuk voor de linkse baantjesjagers) en extra uitkeringen. Ook levert dat (zielig verhaal) altijd hoge kijkcijfers en grote oplages van media op. Het gevolg hiervan is dat er grote belangen gemoeid zijn met zieligheidsverklaringen. Zowel de ontvangers als de baantjesjagers (vaak politici) en de media hebben er belang bij om de situatie zoals die is in stand te houden.
Daar is zelfs een officiële term voor (belang hebben om jezelf zwak te houden) ; ziektewinst. Zelfredzaamheid levert niets op, zo verslaafd als wij allen aan drama zijn.
Termen als allochtoon en autochtoon dienen zo snel mogelijk afgeschaft te worden. Wat willen we hier nu bereiken in dit land? Een eeuwige wij/zij-patstelling? Combineer dit uiteraard met de grenzen dicht, uit de EU en verbod op facistische, totalitaire ideologieën,, zoals de politieke islam. Er is nog hoop.
Klasse Ebru!
@Real Dutch Meat 22.01.
Precies. Daarom is men juist daar zo tolerant tav hoofddoeken en is men dat in wijken waar ze wel veel voorkomen juist niet.
Grachtengordel links. Grachtengordel tolerantie. Grote bek over verdraagzaamheid maar niet de lasten. Bah!
Harry Turtle @ 22:19 en stofZuiger @ 22:25
Ebru is een kanjer en jullie zijn dat niet.
Wat als Ko.Nein | 28-12-14 | 22:12 zegt. En niet alleen buiten Europa maar ook er middenin. Alleen wordt er weinig bijgedragen door die groeperingen aan het land waarin ze verblijven. Dus typisch islam en haar parallele samenleving waaraan ik zeer bewust niet mee doe.
Eéntje minder
i.imgur.com/wScDnmC.gif
Leuk, maar waarom moet dat hier uitgevochten worden tegen betaling?
Houd je Twitter bitchfight ff lekker op Twitter.
Ik zit gevangen in deze tijd en ik kan er niet uit ontsnappen. Zo voel ik mijn huidige aanwezigheid in dit leven. Helllup!!
Shalomen Sayonara
ik lees dat de politiek het multiculturele heeft opgedrongen, dat is niet zo. De politiek heeft het samenleven van verschillende groepen mensen nooit begrepen. 50 jaar geleden leerde ik bij maatschappijleer dat over de 40 jaar de gastarbeiders hetzelfde zouden zijn als Nederlanders (pvda leraar). Ik heb over vrijwel de hele wereld gewerkt en wist al snel dat het anders werkt, dat oplossen is nergens gebeurd. In Singapore heb je "little india" dan zijn er steden met chinatown, in Melbourne heb grieken bij elkaar en Chicago had je vroeger "South Holland" met veel nederlanders ,enz.. italianen enz... Wel leveren deze mensen een bijdrage aan de maatschappij.
alleen in Nederland zou het anders gaan, lachen dus ;-((
Provodoek ?
Oei ebru prikt een marketing ballon door.......
Ik word daar zo moe van... Islam = allochtoon. Dus als je islam kritisch bent ben je een buitenlander hater, dus racist!
Islam heeft niks te maken met buitenlander of Nederlander. Islam is een kwaadaardige lifestyle, niet meer en niets minder.
Kwaliteits stuk Ebru!
Penguins Of Madagascar is best een leuke film trouwens.
Vroom in het openbaar, eenmaal thuis hangt geloofsuiting aan de kapstok.
Bad hairdays - Femke Halsema tegen Lamyae: Dan heb jij toch je doek?
twitter.com/FemkeHalsema/status/38152...
Lamyae: die draag ik thuis niet! twitter.com/LamyaeA/status/3815237534...
Wijze uit het Oosten | 28-12-14 | 21:59
Ja die Australiers zijn ook nog steeds niet geintegreerd in het dagelijks leven van de autochtone bewoners.
Ik zou graag de uitdrukking: "Minder minder minder" vervangen zien door de uitdrukking: "Nein, Nein, Nein!".
Liefst met bijbehorend geschreeuw en met vuisten op tafel slaand...
Ik woon ook op de grachtengordel en zie daar weinig hoofddoekjes eerlijk gezegd.
Ik blijf zeggen : Als ze zouden WILLEN integreren zouden ze dat wel doen..
Maar ze doen het niet (moet je in Australië eens proberen..)
Blijkbaar WILLEN ze niet.
In Nederland heb je meer voordelen als je een allochtoon bent dus waarom zou je dit veranderen.
Autochtonen worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt niet de allochtonen , voor allochtonen staan meer deuren open , en soms kun je niet eens aan een cursus meedoen omdat je geen allochtoon bent.
Mag ik jouw DNA even nakijken?
Prachtig stuk van Ebru, dit is precies wat er mis is.
Je hoeft als allochtoon maar een paar zinnen correct Nederlands achter elkaar op papier te zetten, en je bent binnen bij de talkshows en opiniepagina´s. Maar ondertussen wel blijven ontkennen dat je excuus allochtoon bent.
@KoninginWildemina* | 28-12-14 | 21:49
Precies dit. Als allochtoon kan je het verder schoppen in de maatschappij als autochtoon. Denk aan Nizar Mourabit, een bedenksel van kunstenaar Nelle Boer uit Zwolle. Als Mourabit kreeg hij overal een podium.
Tja Lamyae, zie die hoofddoek maar als een soort Zwarte Piet: een culturele traditie waar (mits vrijwillig omgeknoopt) geen kwade bedoelingen achter zitten, maar die door mensen van buiten die cultuur als buitengewoon schofferend kan worden ervaren.
-weggejorist-
Als je de hoofddoek gewoon als een ideologisch merkteken beschouwt, vergelijkbaar met hamer en sikkel of swastika dan valt veel beter te begrijpen waarom de mensen toch wat reserves hebben als er weer iemand zich meldt om op de straathoeken zijn of haar eigen bevraagbare ideologie publiek uit te venten en min of meer dramdwingend op te dringen aan argeloze voorbijgangers die daar niet om hebben gevraagd.
Gelukkig is er een hoop keuzevrijheid in dit land. Niemand hoeft verplicht met hoofddoek, hamer en sikkel of swastika te lopen. Ze zijn niet aangeboren, ze zijn gewoon verwijderbaar en bruikbaar achter de eigen voordeur als iemand dan toch een onbedwingbare neiging heeft om zich ermee uit te gaan dossen. Da's nu een kwestie van in en aanpassing. Zodra je dan zelf loonbetalend werkgever geworden bent kun je je eigen zaak naar je eigen hand gaan zetten.
Zo moeilijk hoeft het leven in Nederland helemaal niet niet zijn...
Goed stukkie van die lekkere Turkse
of Nederlandse, voor de policor~malloten
Voor Lamyae is het woord 'allochtoon' een synoniem voor 'slachtoffer'.
Sommige slachtoffers zijn verslaafd aan hun slachtofferrol en worden agressief als je ze daar vanaf wilt helpen.
Lamyae is een stereotype. Dat wil Ebru er maar mee zeggen.
-weggejorist-
Goed stuk. Hulde.
Nederlander ja, maar geen Hollander of Brabo.
Is necro al wakker?
Wie is Lamyae?
En waarom zou ik überhaupt geïnteresseerd zijn in de mening, over welk onderwerp dan ook, van een meisje dat haar onderwerping aan een anti-westerse haatideologie via haar kleding zo van de daken schreeuwt?
Ga lekker terug naar waar je thuishoort.
He Ebru me like.
Pfff.. de ironie. Ebru wordt toch ook ingezet als allochtoon? En als Ebru zich zo Nederlands voelt waarom heeft ze het dan altijd maar over Turkije.
Het probleem is vooral dat Nederland in een tijdbestek van +-40 jaar multicultureel (opgedrongen door de politiek) is gemaakt.
dk-- | 28-12-14 | 21:38
Nederland is niet multicultureel en zal dat ook niet worden.
De ene helft voelt zich nederlander de andere helft niet.
Op de valreep van 2014 toch nog een lezenswaardig stukje van Ebru.
Hear hear!
Misschien wordt die juffrouw altijd aangeduid als 'die met die hoofddoek'. La Ebru zal in dezelfde kringen worden aangeduid als 'die Turk'. Vul het voorzetsel ervoor maar zelf in. Doet dat iets af aan wie zij is? Of zou dat meer over de mensen zeggen die zoiets uiten? Retorische vraag.
Het probleem is vooral dat Nederland in een tijdbestek van +-40 jaar multicultureel (opgedrongen door de politiek) is gemaakt. Velen waren het niet eens met die verandering en nu nog steeds niet.
In mijn ogen is een ieder die voorouders van buitenlandse afkomst heeft en hier woont (ook al ben je hier geboren) gewoon een buitenlander/allochtoon. Klaar. Zo zal ik het mijn kinderen ook leren.
Helemaal goed!
Hallelujah!
Right on.
Leuk stukje Ebru.
Zowaar.
REAGEER OOK