Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof: De liegende populist Jean Claude Juncker

Vorig jaar om deze tijd sloten we af met de hoopvolle gedachte dat er nog veel meer Thierry Baudets zijn, de vraag is nu echter: zijn er wel genoeg? Want wat voor bizar interview met voorzitter van de Europese Commissie Jean-Claude Juncker stond er zaterdag in de Volkskrant? De hoogste chef van Europa spreekt daar met een ongekende arrogantie en dedain over de Nederlandse burger. Volgens Juncker is de aanzwellende EU-kritiek niet het gevolg van het succes van populistische en eurosceptische partijen maar ligt ‘de oorzaak van dit probleem’ bij de ‘traditionele partijen’ die ‘de populisten imiteren’. En dan zegt hij: “Aangevallen en opgejut door burgers en media, geven ze steeds meer ruimte aan de onvrede.” Laat dat even op u inwerken. “Aangevallen en opgejut door burgers en media”, ja het stond er toch echt. Burgers die eurosceptisch zijn, zijn volgens Juncker een SCHANDE! Media die van dat ongenoegen verslag doen zijn volgens Juncker eveneens een SCHANDE! Geel-blauwe vliegenmepper van censuur Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden maar kunt u zich nog januari vorig jaar herinneren? Toen kwam dat rapport uit - omarmd door toenmalig Eurocommissaris Neelie Kroes (VVD naar het schijnt) - waarin gepleit wordt voor nationale ‘mediaraden’ die onder directe controle moeten komen te staan van de Europese Commissie, ‘om ervoor te zorgen dat de nieuwe waakhonden de EU-wetten niet schenden’. Het is maar goed dat media-staatssecretaris Sander Dekker daar destijds een stokje voor stak. Dat laat niet onverlet dat Juncker in 2014 dus nog steeds in dezelfde lijn denkt: de media zijn lastige horzels die je maar het beste kan verpletteren met de geel-blauwe vliegenmepper van censuur. Burgers staan ook maar in de weg En wat bedoelt Juncker met die partijen die worden ‘aangevallen en opgejut’ door ‘burgers’. Bedoelt hij Nederlandse kiesgerechtigden? Zegt Juncker hier werkelijk dat al die eurosceptische Nederlandse kiezers hem maar in de weg staan? Ja, dat zegt hij inderdaad. Hij bevestigt het in de zinnen daarna: “Weet u wat het resultaat daarvan is? Dat landen onbestuurbaar worden. Dat het Europees Parlement straks louter bevolkt wordt door eurosceptici en dat zou een ramp zijn.” Aha, Nederland wordt onbestuurbaar als eurosceptische partijen aan de macht komen. En als ze ook nog en masse in het Europees Parlement zitten, wordt het een heuse ramp. Europese democratie is volgens Juncker hartstikke leuk mits de deelnemers pro-Europa zijn. Het lijkt wel een aflevering van De Speld maar dit is toch serieus de voorzitter van de Europese Commissie die dit soort zaken debiteert. Dit is de man (met binnen handbereik busboy Frans Timmermans, in de knuistjes een dienblad met een gin-tonic, kijk hem glimmen) die de komende jaren de lijnen voor de koers van Europa uitzet. Dedain voor de kiezer Maar het wordt nog gekker. Even verderop in het interview zegt Juncker: “Ik herinner me heel goed jullie referendum in 2005 over de Europese Grondwet. PvdA, CDA, VVD, ze weigerden campagne voor de Grondwet te voeren, uit angst geassocieerd te worden met de EU. En toen ging het fout. Het 'nee' tegen de Grondwet was niet het succes van de populisten maar de schuld van de traditionele partijen.” Wederom blijkt Juncker dus een groot dedain voor de kiezer te koesteren. De uitslag van het referendum was namelijk geen succes van de populisten noch de schuld van de traditionele partijen; het was een overwinning van de burger. Een opkomst van 63, 3 procent, 61,5 procent van Nederland sprak zich uit tegen de Europese Grondwet. Dat is geen klein bier. Leugens over 2005 Belangrijker: Juncker neemt hier een loopje met de geschiedenis. PvdA, CDA en VVD hebben namelijk helemaal niet geweigerd campagne te voeren voor de Europese Grondwet uit angst geassocieerd te worden met de EU. Uit een uitstekende reconstructie van NRC Handelsblad destijds blijkt namelijk dat de zogenaamde ‘Ja-campagne’ destijds vooral mislukte door volstrekt amateurisme én omdat het destijds zittende Kabinet een toch - waarvoor hulde - enigszins onafhankelijke rol wilde spelen: “Niet op de barricades voor het ja, maar zorgen dat als het ja werd, en dat werd het volgens de meesten sowieso, niemand het kabinet kon verwijten het niet eerlijk te hebben gespeeld.” ‘Enigszins’ want hoezo liet toenmalig minister Piet Hein Donner zijn oren hangen naar de ‘populisten’ toen hij zei dat een Nee tegen de Europese Grondwet zou leiden tot nieuwe oorlogen op het continent? Hoezo liet toenmalig minister-president Jan Peter Balkenende zijn oren hangen naar de ‘populisten’ toen hij zei dat Europa de verzekering zou zijn dat vernietigingskamp Auschwitz-Birkenau zich nooit meer zou herhalen? Hoezo liet minister Laurens Jan Brinkhorst zijn oren naar de ‘populisten’ hangen toen hij zei dat in Nederland ‘het licht’ uit zou gaan bij een nee-stem? Wie waren destijds nou eigenlijk de échte populisten? En waren het niet diezelfde PvdA, CDA en VVD die enkele jaren later voor het Verdrag van Lissabon stemden, wat dezelfde Grondwet was met enkele ‘cosmetische wijzigingen’ dixit mede-opsteller Valery Giscard d'Estaing? Eén ding is nu in ieder geval duidelijk: de grootste liegende populist op de Brusselse apenrots heet Jean-Claude Juncker. Gelukkig Nieuwjaar, lui!

Reaguursels

Inloggen

Je moet als Juncker maar durven. Man, wanneer schaf je de geldverslindende verhuizingen voor vergaderingen in Straatsburg eens af? Wanneer gaan de belastingvrije EU inkomens eens fors omlaag en hun pensioengerechtigde leeftijd? Hoelang moeten we nog snertlanden als Griekenland ondersteunen van ons belastinggeld? Laat het land in de Egeische Zee zakken. Juncker, voor mij ben je een nul, een waardig opvolger van Leonid Brezhnev, de kampioen van stagnatie.

fernseher | 31-12-14 | 11:01

De ironie over die Europese mediawet ook. Toen Viktor Orbán een jaar daarvoor op Hongaars nationaal niveau precies datgene deed wat later op e.u. niveau als aanbeveling in dat rapport van Kroes kwam te staan,
een mediawet invoeren om de pers te verhinderen smadelijk en onjuist over de politiek te berichten,
toen viel de voltallige gutmensch beweging binnen de e.u. top nog over Orbán en elkaar heen om zijn zogenaamd dictatoriale gedrag zo hard mogelijk te veroordelen.

De werkelijkheid is soms mooier dan fictie, maar de nodige zelfreflectie in de hoogste organen van de e.u. om dat in te zien,
Die ontbreekt helaas.

CynicalBastard | 29-12-14 | 10:30

De liegende p...

Mopje..

Hoe weet je of een politicus liegt?

>>Z'n lippen bewegen.

gaffelbaard | 29-12-14 | 02:41

Alleen omdat de banken na de bankencrisis door overheden overeind gehouden werden, accepteert de bankensector een lage rente op leningen om de EU niet verder op kosten te jagen.
Maar dit gaat niet eeuwig duren. En dan hebben de banken ons in hun macht.

michello | 29-12-14 | 01:07

Ik heb ook het interview gelezen in de Volkskrant. Mijn God, wat een verwaande eikel is die Jean-Claude Juncker. Voor mij is het meer Jan-Klote Juncker.

gratias | 28-12-14 | 22:23

Hans Werner Sinn over het schaduwbudget van Juncker a 315 miljard Euro:
"In recent years, banks have been berated for using shadow budgets, in the form of special-purpose vehicles and conduits, to take on excessive risk. It is worrisome, to say the least, that the EU is now resorting to similar tricks."
.
www.project-syndicate.org/commentary/e...

Dit gaat om circa 20 miljard Euro aan risico dat de Nederlandse belastingbetaler loopt via overheidsgaranties voor eeuwig, zonder goedkeuring of controle van van onze Staten-Generaal. Junckers grijpgrage handjes kunnen zo elke Nederlander 1000 Euro kosten, zonder dat u het weet of er ooit enige zeggenschap over gehad hebt.

tipo | 28-12-14 | 19:27

Sorry, ik blijk 3x op dezelfde keyboard knop te hebben gedrukt waardoor mijn relaas 3x is afgedrukt (was niet de bedoeling)

telelezer | 28-12-14 | 19:02

-weggejorist-

telelezer | 28-12-14 | 19:01

-weggejorist-

telelezer | 28-12-14 | 19:01

Wat ik niet begrijp is dat nog steeds een meerderheid op pro EU partijen gast stemmen (zie de peilingen), en met name op de afschuwelijke D66 die niet alleen de WW nog verder wil afbreken, maar uw en mijn goede oude Nederland wil verraden door gretig onze soevereiniteit aan de EU weg te geven, met als gratis bonus nog een paar naheffinkjes erbij.

Onze staatsschuld (nu al bijna 500 MILJARD..!) stapelt zich sinds Balkenende beangstigend exponentioneel op, maar de Haagse verkwistersclub blijft maar lenen op de internationale kapitaalmarkt om miljarden te blijven storten in buitenlandse (incl EU) bodemloze putten.

Onze kinderen en (achter)kleinkinderen zijn daardoor medogenloos opgezadeld met een levenslange staatsschuld dankzij de Haagse landverraders.

telelezer | 28-12-14 | 19:00

De niet door het volk gekozenen worden steeds arroganter.
Hoog tijd om ze eens een lesje te leren.

Dostranamus | 28-12-14 | 18:44

@Frank1387 | 28-12-14 | 16:40
Ja, want Timmerfrans wil alleen maar positieve geluiden laten doorklinken aan zijn volgers natuurlijk.
Want er zijn alleen maar positieve geluiden, toch?
Zo rollen die lui.
Daarom, Timmerfrans is een lapzwans. Een mooiprater.

michello | 28-12-14 | 17:09

-weggejorist-

Bosbomen | 28-12-14 | 17:09

Het is nog niet eens erg dat de politiek sturing geeft aan ons land, of aan Europa.
Maar het gaat helemaal verkeerd en men weet niet van ophouden, als junkies blijft men maar doorgaan.
Over 10 jaar weer een verdubbeling van de staatsschuld? Enig idee hoe dat betaald moet worden?
Enig idee hoeveel miljarden er nog ingepompt moeten worden, was hier van te voren überhaupt over nagedacht!?

michello | 28-12-14 | 17:06

Deze bijdrage van Bassie heeft het 3 uur volgehouden op de Facebook page van Timmerfrans. Toen snel verwijderd.

Frank1387 | 28-12-14 | 16:40

Van dit soort figuren ga je spontaan naar de stembus.... om op een andere partij te stemmen.

liggend_streepje | 28-12-14 | 16:29

En toch, ondanks dat de waarheid voor ieders neus te zien is blijft de massa in de illusie van democratie geloven en slapen ze anaal gepenetreerd en al verder.

Zowel nationaal als op EU niveau heeft het geen reet met democratie te maken. Als de zogenaamde democratische partijen al iets voorleggen aan het volk dan zijn het de verkooppraatjes tijdens de verkiezingen die vooral gaan over triviale zaken die geen directe invloed hebben op het systeem zelf en zeker niet op alle boevenpraktijken die zich afspelen in Brussel zoals het toevoegen van onrendabele landen, oorlogje voeren uit naam van het volk en zelfs Staatsgrepen ondersteunen in de achtertuin van de grote beer en miljarden Euro's daar heen brengen. Over die zaken wordt nooit gesproken tijdens verkiezingen, de echte zaken worden tussen de verkiezingen door er doorheen gejast zonder een mandaat van het volk. Het volk wordt bewust in het donker gehouden over de smerige zaken die ze echt uitvoeren uit naam van het volk.

Mensen die dit als democratie zien moeten zich laten nakijken.

XaleX_2 | 28-12-14 | 16:20

Zoals necrosis | 28-12-14 | 11:19 al stelt, zonder EU had de ongekozen Juncker nu met een soort AOW'tje achter de geraniums gezeten. Ik zou zeggen: de struikrovers van vroeger zijn de bestuurders van vandaag, en komen er nog mee weg ook: too big to jail. Deze uitbuitende klasse nietsnutten roven de arbeidenden leeg, slopen de economie, ontwrichten de samenlevingen, spelen uit megalomanie oorlogje in Oekraine en zetten dan een grote bek op over de-mo-cra-tie. De meest urgente vraag is dan ook: hoe komt men ooit weer van die lui af?

ben kokhals | 28-12-14 | 16:14

Welkom in de nieuwe democratie waar de gedachtenpolitie u deze x vanuit de EU komt voorschrijven wat goed en fout is

badeend69 | 28-12-14 | 15:33

Was die Juncker dan nuchter afgelopen zaterdag?
Gut, mag ook wel in de media, dan.
Als ie niet dronken is, ie ie wel corrupt bezig.

Raider Twix | 28-12-14 | 15:25

Was op een conferentie waar een Griekse EU-parlementariër zei: "We zijn diep teleurgesteld in de Eu, want wij zijn katholieken, en bij ons is het zo dat als je gaat biechten en schuld belijdt, de lei weer helemaal schoon is. Ergo wij kunnen niet begrijpen dat al onze Griekse schulden nog niet zijn kwijtgescholden."

Ci Ty33 | 28-12-14 | 15:25

@ HoogToontje | 28-12-14 | 15:09

Yep, het doel van de EU is gewoon een 4e Reich. De nieuwe fascisten zijn de "anti-fascisten", dus de radicaal linkse-gutmenschen die ons land naar de tering brengen.

Maarwiewastelefoon | 28-12-14 | 15:15

@ Bamberger Reiter | 28-12-14 | 11:21

Precies, het Derde Rijk was nog democratischer dan de EU. Over het Derde Rijk gesproken, de blauwdruk voor de EU is ooit ontwikkeld bij een werkgroepje van de SS. Jean Monnet, als zelfbenoemd anti-fascist, kon dit koen en oorspronkelijke denkwerk (doorbraakgedachte!) natuurlijk goed gebruiken om het 'extreem-rechtse' gevaar in te dammen. Zie daar de geboorte van het Vierte Reich. Laat ons bidden dat het geen Tausendjähriges Reich zal zijn...

HoogToontje | 28-12-14 | 15:09

@Frans Bierings 14:39: Wat is het verschil tussen Juncker en Putin / Erdogan? Simpel: de laatste twee zijn democratisch gekozen...

Muxje | 28-12-14 | 15:08

@Eurotokkie | 28-12-14 | 12:27
Nog liever dan boetes geven, wil hij ze innen! Brussel (of Den Haag, Washington en ga zo door) heeft nooit genoeg.

Guido | 28-12-14 | 15:08

@Gerrit gordijnstok | 28-12-14 | 11:19
Helaas vrees ik dat de Brusselse antidemocraten alleen door schuimbekkende haatbaarden uit hun ivoren torens verjaagd kunnen worden, en we van de regen in de drop zullen vallen. Wij van noordwest-Europa doen niet zo aan revoluties.

Guido | 28-12-14 | 15:05

Ja echt ik ben het | 28-12-14 | 14:22
Dikke Willy kijkt wel uit, als hier de landelijke politiek om zeep geholpen is, dan is hij onaantastbaar.
Noem me een koningshuis wat geen gemene zaak met de fascisten en het corporatisme gemaakt heeft.

bakoenin | 28-12-14 | 15:05

Waarom kan ik mijn reactie niet volledig plaatsen?

Maarwiewastelefoon | 28-12-14 | 15:02

On British calls for a referendum over Lisbon Treaty
“Of course there will be transfers of sovereignty. But would I be intelligent to draw the attention of public opinion to this fact?,” <- Dit is dus precies wat Brussel bij ons heeft geflikt he, met dank aan de landverraders VVD, CDA, PVDA.
On French referendum over EU constitution
“If it's a Yes, we will say 'on we go', and if it's a No we will say 'we continue’,” <- zo ging het ook precies in Nederland met het verdrag van Lissabon, 61.5% stemt nee tegen de grondwet? Oh maakt niet uit we drukken het wel door de 2e kamer zonder toestemming van het volk.
On eurozone economic policy and democracy:
“We all know what to do, we just don't know how to get re-elected after we've done it” <- vandaar het demoniseren van elke Euro-sceptici die er bestaat, en ze uiteraard bestempelen met Nazi's, racisten, xenofoben, islamofobe etc.
En de allerbelangrijkste quote van die gek:
On the introduction of the euro:
"We decide on something, leave it lying around, and wait and see what happens. If no one kicks up a fuss, because most people don't understand what has been decided, we continue step by step until there is no turning back." <- ja man echt democratisch en zo, totaal niet totalitair ook, doet me ook totaal niet denken aan de USSR.
Laat dit aub even bezinken, besef GOED wat voor man deze Juncker is. Nadat je dit hebt beseft, realiseer je dan ook gelijk even dat heel Brussel met deze extreem linkse-gutmenschen vol zit en dat bijna heel onze politiek precies hetzelfde werkt.
bron voor de citaten: www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...

Ik kan blijkbaar geen lange reacties plaatsen, iemand enig idee waardoor dit komt?

Maarwiewastelefoon | 28-12-14 | 15:01

On British calls for a referendum over Lisbon Treaty
“Of course there will be transfers of sovereignty. But would I be intelligent to draw the attention of public opinion to this fact?,” <- Dit is dus precies wat Brussel bij ons heeft geflikt he, met dank aan de landverraders VVD, CDA, PVDA.

On French referendum over EU constitution
“If it's a Yes, we will say 'on we go', and if it's a No we will say 'we continue’,” <- zo ging het ook precies in Nederland met het verdrag van Lissabon, 61.5% stemt nee tegen de grondwet? Oh maakt niet uit we drukken het wel door de 2e kamer zonder toestemming van het volk.

On eurozone economic policy and democracy:
“We all know what to do, we just don't know how to get re-elected after we've done it” <- vandaar het demoniseren van elke Euro-sceptici die er bestaat, en ze uiteraard bestempelen met Nazi's, racisten, xenofoben, islamofobe etc.

En de allerbelangrijkste quote van die gek:
On the introduction of the euro:
"We decide on something, leave it lying around, and wait and see what happens. If no one kicks up a fuss, because most people don't understand what has been decided, we continue step by step until there is no turning back." <- ja man echt democratisch en zo, totaal niet totalitair ook, doet me ook totaal niet denken aan de USSR.

Laat dit aub even bezinken, besef GOED wat voor man deze Juncker is. Nadat je dit hebt beseft, realiseer je dan ook gelijk even dat heel Brussel met deze extreem linkse-gutmenschen vol zit en dat bijna heel onze politiek precies hetzelfde werkt.

bron voor de citaten: www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...

Maarwiewastelefoon | 28-12-14 | 15:00

Wat is erger dan Jan Lul?? Jan Kloot.....

gamlakuk | 28-12-14 | 15:00

Juncker is een vuile cultureel marxistische radicale gek, die een 4e Reich wilt stichten d.m.v. de poltiek-correcte gedachtegoed. Zijn arrogantie laat dit wel weer blijken, iedereen die niet instemt met de EUSSR-gedachtegoed is een probleem in zijn ogen(doet dit je aan iemand anders denken?). Deze gek is de grootste bedreiging voor vrede in het Europese continent samen met al die andere radicale communistische gekken zoals Barroso(Hij is een mao-ist, dat geeft hij zelf toe.),Schulz en hoogst waarschijnlijk nog 100 andere communistische gestoorden in dat hele Brussel, samen met die vuile huichelaar Timmermans(PVDA=Communistisch). Dit is de zelfde man die dit LETTERLIJK HEEFT GEZEGD:

On Greece's economic meltdown in 2011
"When it becomes serious, you have to lie.

On EU monetary policy
"I'm ready to be insulted as being insufficiently democratic, but I want to be serious ... I am for secret, dark debates"

On British calls for a referendum over Lisbon Treaty
“Of course there will be transfers of sovereignty. But would I be intelligent to draw the attention of public opinion to this fact?,” <- Dit is dus precies wat Brussel bij ons heeft geflikt he, met dank aan de landverraders VVD, CDA, PVDA.

On French referendum over EU constitution
“If it's a Yes, we will say 'on we go', and if it's a No we will say 'we continue’,” <- zo ging het ook precies in Nederland met het verdrag van Lissabon, 61.5% stemt nee tegen de grondwet? Oh maakt niet uit we drukken het wel door de 2e kamer zonder toestemming van het volk.

On eurozone economic policy and democracy:
“We all know what to do, we just don't know how to get re-elected after we've done it” <- vandaar het demoniseren van elke Euro-sceptici die er bestaat, en ze uiteraard bestempelen met Nazi's, racisten, xenofoben, islamofobe etc.

En de allerbelangrijkste quote van die gek:
On the introduction of the euro:
"We decide on something, leave it lying around, and wait and see what happens. If no one kicks up a fuss, because most people don't understand what has been decided, we continue step by step until there is no turning back." <- ja man echt democratisch en zo, totaal niet totalitair ook, doet me ook totaal niet denken aan de USSR.

Laat dit aub even bezinken, besef GOED wat voor man deze Juncker is. Nadat je dit hebt beseft, realiseer je dan ook gelijk even dat heel Brussel met deze extreem linkse-gutmenschen vol zit en dat bijna heel onze politiek precies hetzelfde werkt.

bron voor de citaten: www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...

Maarwiewastelefoon | 28-12-14 | 14:59

@Ja echt ik ben het | 28-12-14 | 14:22
Dat zijn waarschijnlijk niet de voorouders van Willem Alexander. Ter herinnering, zowel Juliana en Beatrix hebben in 1991 het DNA-verwantschapsonderzoek met de Romanov's geweigerd.

#enpassant | 28-12-14 | 14:55

@Frans Bierings | 28-12-14 | 14:39
Alexander ligt even op z'n nieuwe zetelpeilings te mastruberen.
Marcos Ruttos niet, overigens.

michello | 28-12-14 | 14:44

Dacht dat die vieze smerige zuipschuit er juist voor de burger zat. Samen met EU-Timmermans. Spuit 11 zal zich in zijn gouden paleis wel niet zo druk meer maken om ontheemde Yezidi-kinderen.

PG4161 | 28-12-14 | 14:44

Waar haalt deze zuipende antidemocraat Putin 2.0, "onze eigen president" quod non, het gore lef vandaan om het hele Nederlandse volk, die hij als "zijn onderdanen" beschouwt, eveneens quod non, te schofferen?
Ik ben benieuwd wat Pechtold hiervan vindt. Kom op Alex, zeg eens wat!

Frans Bierings | 28-12-14 | 14:39

paost712 | 28-12-14 | 11:20
Nou ja, is dit anders dan met de islam? en nu herhaal ik: "maar dat de gevestigde orde dit niet tegenspreekt en tot in den treure zal blijven herhalen"... dan is de islam in hun ogen ook een vredelievende religie. En dat wordt ons tot in den treure voor gehouden, of erger ingewreven.

watmagjenogwel | 28-12-14 | 14:35

Jan Kloot Junkie denkt dat hij de nieuwe Filips II is en dat hij straks Alva op ons dak kan sturen. Want er zal vroeg of laat een grote opstand uitbreken tegen het bewind in Brussel. In die stad had Alva zich verschanst tijdens de 80-jarige oorlog. Gek dat onze Koning Willem Alexander eigenlijk niks onderneemt tegen de Brusselse bezetting van zijn land, zijn voorouders Willen en de broers Lodewijk en Adolf ondernamen toentertijd wel heel veel.

Ja echt ik ben het | 28-12-14 | 14:22

En heeft iemand het handtamme gezwatel van Koenders in Buitenhof gehoord????

mallekater | 28-12-14 | 14:00

@bakoenin | 28-12-14 | 13:54
Pre EU tijd, m'n beste.

michello | 28-12-14 | 13:58

michello | 28-12-14 | 13:38
Geen windeieren?
Een kreupele economie, een alsmaar stijgende staatsschuld, alle ondernemingen in buitenlandse handen, gesjoemel met werkloosheidscijfers, pootje lichten van democratische processen. Ouderenzorg terug naar 1900.
Het zullen geen windeieren zijn, maar ze stinken als de hel.

bakoenin | 28-12-14 | 13:54

www.vrijspreker.nl/wp/2012/03/corporat...
Mijn hoop is momenteel op Griekenland, Italië, Engeland en Spanje gevestigd.
Dit jaar kunnen er heel grote scheuren in de corporatistische staat komen, vandaar ook het paniek voetbal van Juncker.
Laat ons hopen op het gezonde verstand in die landen.

bakoenin | 28-12-14 | 13:48

@Van Duyvenbode | 28-12-14 | 13:33
Hoe "machtiger" we worden, hoe groter de drang om onze spierballen te willen laten zien.
As het kleine Nederland lieten we het wel uit ons hoofd om te blaffen naar de landen om ons heen. Nee, wij waren de allemansvrienden en dat heeft ons geen windeieren gelegd.

michello | 28-12-14 | 13:38

Het ware gezicht van de EU is weer eens tevoorschijn gekomen. Hopelijk worden er weer wat EU-stemmers wakker en gaan ze eens anders denken over die kliek in Brussel. Ik zal zeker op een anti-EU partij stemmen a.s. verkiezingen en ook daarna.
Ik ben die ondemocratische dictatuur daar in Brussel spuugzat.

johnelec | 28-12-14 | 13:35

IK sluit me graag aan bij de hisforis he woorden die mevrouwij Nuland ooit sprak over de E U

Stargate | 28-12-14 | 13:34

Het loopt uit de hand, dat is alles wat ik zie.
Europa een zegen? WAAR DAN
michello | 28-12-14 | 13:29

En dan nog maar te zwijgen over het gesol met Poetin. Als de EU-craten hun hand overspelen tegen Rusland, zijn we allemaal de sjaak, en niet zo'n beetje ook.

Van Duyvenbode | 28-12-14 | 13:33

61,5% stemde NEE.
Balkenende vond dat iedereen wel JA zou hebben gestemd, nu het Europese volkslied (wtf?) eruit was gehaald, dus plaatste hij doodleuk en mordicus ondemocratisch zijn handtekening bij het kruisje.
Ja, het licht ging anders uit, of er zou weer oorlog op het continent kunnen uitbreken. Wat een bullshitredenen.
Europa moest en zou een wereldspeler worden, moest en zou meer betekenis krijgen op de economische en financiële wereldmarkten en op het internationale politieke en militaire strijdtoneel. Bedrijven zouden anders worden opgeslokt door China, er zou geen antwoord kunnen worden geformuleerd op de aanzwellende stroom gelukszoekers, de politie moest internationaal kunnen samenwerken en Europa moest zich wapenen tegen het probleem van de slinkende grondstofreserves. Om alles werd een cadeaupapiertje gedaan, strik eromheen en aan de burgers gegeven als hier heb je een leuk pakketje met alle euromunten, gratis alstublieft, vergezeld van een leuk slaapverhaaltje over dingflofbips en de 7 dwergen.
Anno 2014 sluiten we het jaar af met 455 miljard Euro staatsschuld, een verdubbeling sinds de invoering van de Euro in 2002. Voor eind volgend jaar is de verwachting dat we 467 miljard staatsschuld zullen hebben en de rentelast weer zal stijgen. Het licht ging uit, zonder EU.
Ik vraag mij af, wat dan nu eigenlijk terecht gekomen is van al die mooie ambities en verhalen, zoals "de Euro is van ons allemaal" en "EU is beter voor iedereen". Ik vraag mij nog harder af, of wij die mooie tijden überhaupt nog wel gaan meemaken, gezien deze enorme staatsschuld, gezien de ambities om Europa bij elkaar te houden, gezien de plannen op militair gebied, gezien de ambities op de wereldmarkten. Ik heb zo'n vermoeden, dat de burger de komende decennia helemaal niet aan bod komt, dat alles moet wijken voor de plannen van de politiek, de plannen van een handvol mensen die zogenaamd "de macht" hebben om ons te laten creperen, werkloos te laten worden, ons op kosten te jagen middels torenhoge belastingen en achterlijke verkeersboetes, onze zorgstaat af te breken, onze ouderen meer en meer aan hun lot over te laten - eerst te weinig handen aan het bed, nu mag demente opa Jan het thuis allemaal zelf uitzoeken - wijkaccommodaties die gesloten worden, legio niet-Nederlanders die hier op onze kosten worden verpleegd, een faaljager van zoveel miljard, mislukte ict-projecten die 1-5 miljard per jaar kosten, verdubbeling van de miljarden kostende zorg in slechts 10 jaar tijd (kan allemaal gewoon) en ga zo maar door. Allemaal van ons geld, dat wij in vertrouwen "afstaan".
Wie garandeert ons, dat het in de toekomst beter wordt?
Afgaande op de ontwikkeling van de staatsschuld, is het aantoonbaar aannemelijk dat het één grote kolerebende aan het worden is, voor zover het dat niet nu al is. Waar koersen we op af? Wordt de staatsschuld verlaagd? Wordt de belastingdruk op burgers ooit nog verlaagd? Het lijkt erop dat alles alleen maar erger wordt. De schulden lopen de spuigaten uit.
Het loopt uit de hand, dat is alles wat ik zie.
Europa een zegen? WAAR DAN

michello | 28-12-14 | 13:29

Journalisten en publicisten moet heel erg goed gaan oppassen voor het trojaanse paard dat `wettelijk recht op bronbescherming' heet. Er komt eerst een leuk hokje voor ze, met `erkenning van de bijzondere positie van journalisten in het publieke debat', waarna het aftellen is tot dit `bijzondere plichten en verantwoordelijkheden' worden.

dugo | 28-12-14 | 13:28

Hallo. Wie? Juncker? Sorry, verkeerd verbonden.

Van Duyvenbode | 28-12-14 | 13:26

"Wij strijden voor een nieuw Europa" wie zei dat ook alweer, Jan-Claude Juncker, Alexander Pechtold of Mark Rutte soms? Nee Anton Mussert, de leider van NSB in een toespraak in 1943..... Er is niets veranderd, bent u klaar voor de komende dictatuur?

Bolder | 28-12-14 | 13:25

Gelukkig is de EU een transparante democratie en Nederland een soevereine staat. Reichsleiter Juncker gaat hier niet mee wegkomen. Toch?

Revvoyensovyet City | 28-12-14 | 13:17

Bakito | 28-12-14 | 12:56
Er is niets nieuws aan het corporatisme van Juncker cum suis. De Romeinen, Napoleon, Stalin en de Nationaal-Socialisten zijn hun al voorgegaan in hun poging om Europa tot hun slaaf te maken ten bate van een kleine club groot-industrielen.

De term neo-liberalisme is er enkel om het klassieke liberalisme in discrediet te brengen. Ook die tactiek is niet nieuw. New Speak bestond al in 1984...

Je kunt de usefull idiots van Juncker en Timmermans herkennen aan het gebruik van de term 'neo-liberalisme'.

tipo | 28-12-14 | 13:13

@pffft, we ZIJN wakker. Er is alleen geen keren aan. Teveel baantjesjagers die elkaar de hand boven het hoofd houden, geen integere politicus meer in onze eigen regering, allemaal denken ze aan hun eigen baantje, straks in een Raad van Bestuur van iets waar ze niets van weten maar wel veel geld beuren.

Het doet er niet meer toe. Iemand zei hier al: Nederland is op. Stuk. De rest van Europa is niets beter. Vaak zelfs slechter. En dat worden wij in Nederland geacht te bekostigen.

Ik heb er genoeg van. Ik graai wat ik kan, weg kan ik niet want te oud voor emigratie en niet genoeg vermogen om mezelf in te kopen in een ander land, ver weg.

Dus ik doe mee. Ik graai. Ieder voor zich, god voor ons allen. Mijn achterzak telt, en de rest kan doodvallen. Jij ook. Sorry. Het is niet anders. Met klachten verzoek ik je je bij je overheid te melden. Het is niet mijn schuld.

Kameroudste | 28-12-14 | 13:11

We moeten als de sodemieter politiek afrekenen met dat crypto-fascistische EU geteisem.

Psycheltjes | 28-12-14 | 13:07

Sovy 13.05
was het maar zo simpel. De wil van het volk ontbreekt in deze samenleving. We worden afgeleid zodat we niets doen en kapot gemaakt Door immigratie.

Stargate | 28-12-14 | 13:07

Ik zeg breng naar voren de guillotine en vet 'm in.

Sovy | 28-12-14 | 13:05

Jarenlang zijn degenen die hiervoor waarschuwden voor onnozele complotdenkers uitgemaakt. Zie hier het resultaat. Wordt wakker nu het nog kan.

pfffft! | 28-12-14 | 13:02

Arv 12.59
wanneer men een dictator wil stoppen moet men een guerrilla strategie kiezen.

Stargate | 28-12-14 | 13:02

arv | 28-12-14 | 12:59
Verkiezingen.
Griekenland, Engeland en Frankrijk staan op vallen.

bakoenin | 28-12-14 | 13:02

Bakito | 28-12-14 | 12:56
Corporatisme, het liberale is er alleen voor een kleine elite, de rest wordt met regelgeving en met spionage overspoelt.

bakoenin | 28-12-14 | 13:00

mooie woorden allemaal van iedereen - geeft een goed gevoel maar het helpt geen flikker.
Hoe stoppen we deze man ?

arv | 28-12-14 | 12:59

Jan Kloot Junk

modderator | 28-12-14 | 12:58

JUIST door dit soort mensen, is de EU gedoemd te mislukken. Op termijn houd het gewoon op de burger wint toch altijd. Dat zou Juncker moeten weten maar zijn lange en korte termijn geheugen zal verpest zijn door de alcohol.

Beaulefermier | 28-12-14 | 12:57

De Droit | 28-12-14 | 12:53
Corporatisme, geen socialisme.
Het socialisme van de EU is namelijk alleen bedoeld voor een kleine elite.

bakoenin | 28-12-14 | 12:56

De Droit | 28-12-14 | 12:53
EU is vooral handig voor de lobby van grote multinationals, het is je reinste neoliberalisme.

Bakito | 28-12-14 | 12:56

@Bakito | 28-12-14 | 11:18

Er is helemaal niks "neo" of "liberaal" aan "Europa", mafketel dat je bent; het is socialisme pur-sang dat daar op kosten van de belastingbetaler alles en iedereen probeert dood te smoren.

Wake up and smell the coffee!

De Droit | 28-12-14 | 12:53

Is er ook nog wat leuks op GS deze dagen, of zijn het alleen maar van die Buitenhof-wannabe's die de stukjes mogen tikken tijdens het kerstreces?

Kameroudste | 28-12-14 | 12:53

@(c)ZWITSUL | 28-12-14 | 12:34
We zullen IRA en ETA toestanden krijgen.

Er zal altijd een harde kern van onafhankelijkheidsstrijders overblijven, die bereid zijn de wapens op te pakken.

Moriarty | 28-12-14 | 12:45

bakoenin | 28-12-14 | 12:38

Die man is gewoon een psychopaat , doet er alles aan om zijn doel te bereiken.

Eurotokkie | 28-12-14 | 12:45

Enkele citaten van Juncker:
.
"Wir beschließen etwas, stellen das dann in den Raum und warten einige Zeit ab, was passiert. Wenn es dann kein großes Geschrei gibt und keine Aufstände, weil die meisten gar nicht begreifen, was da beschlossen wurde, dann machen wir weiter - Schritt für Schritt, bis es kein Zurück mehr gibt."
.
"Wenn es ernst wird, muss man lügen."

donjon | 28-12-14 | 12:43

BlitzFlicker | 28-12-14 | 11:56
Ik denk dat Juncker niet zo lacht.
Morgen bestaat er een heel reële kans dat de Griekse president kan optiefen, en dan nieuwe verkiezingen in Griekenland.
Dan kan het drama in de Hellas weer opnieuw beginnen.
De kans dat er een monsteroverwinning voor de PVV inzit met de Statenverkiezingen is niet denkbeeldig, en dan heeft Nederland een EU-sceptische senaat.
En zo staan er nogal wat verkiezingen voor de deur, en Juncker loopt het gewoon dun door de broek.
Vandaar dit debiele interview met deze heer.

bakoenin | 28-12-14 | 12:38

Je zou bijna gaan hopen dat de recente golf van stakingen in België overslaan naar de rest van de EU. Gewoon om Juncker en de Eurofielen te stangen.

Tietmier | 28-12-14 | 12:36

het EU 'project zal militaire bescherming gaan krijgen, net als alle EU ambtenaren die niet meer tussen het gewone EU volk zullen wonen.. de electronische hekken staan er al.
Het wachten is op de EU patrouilles door onze straten.
Aldus mijn visie voor over, pakweg 20 jaar.
Uw reis naar een ander deel van het grote EU rijk dient U per internet aan te vragen, wijkt U af van de toegestane route wordt uw motor uitgezet.

(c)ZWITSUL | 28-12-14 | 12:34

Een mooie compacte samenvatting voor waar de EU voor staat dit artikel.

Der Schnitzeljäger | 28-12-14 | 12:30

'We beslissen iets. We brengen dat dan in en wachten enige tijd om te zien wat er gebeurt. Volgt er geen misbaar, breekt er geen opstand uit - de meesten begrijpen toch niet wat er is beslist - dan gaan we weer wat verder. Stap voor stap tot er geen terugkeer meer mogelijk is.' JC Juncker www.volkskrant.nl/dossier-schuldencris...

Plap | 28-12-14 | 12:28


BlitzFlicker | 28-12-14 | 11:56

Hoi Timmermans, kom je het voor je heerser opnemen?

Eppo | 28-12-14 | 12:27

Het liefst wil hij burgers een boete geven die anti EU zijn .

Eurotokkie | 28-12-14 | 12:27

@normanius | 28-12-14 | 11:53
Het is absoluut essentïeel om uit de EU te stappen, zoals die nu is.
Anders kunnen we namelijk de grote problemen niet aanpakken.

Alleen als we uit de EU stappen, kunnen we beginnen met het naar huis sturen van zoveel mogelijk van de 400.000 Oost-Europese werknemers, om plaats te maken voor onze Nederlandse werkelozen.

Alleen als we uit de EU stappen kunnen we de jaarlijkse 5 miljard ontwikkelingshulp efficïenter en transparanter gaan regelen, zodat we daar een paar miljard aan over kunnen houden.

Alleen als we uit de EU stappen, kunnen we immigratie, het asielbeleid, uitzetting van criminelen en uitgeprocedeerden, beter aanpakken.

Alleen als we uit de EU stappen, kunnen we onze verzorgingsstaat weer opbouwen, zodat onze kinderen en kleinkinderen ook verzekerd zijn van een leven op het welvaartsniveau zoals wij dat gekend hebben.

Alleen als we uit de EU stappen kunnen we een staatsbank oprichten die eigen geld creëert en tegen geen of zeer lage rente uitleent. Die geen onverantwoorde risico's met de spaarcenten van de burger neemt en die geen bonussen betalen.

Moriarty | 28-12-14 | 12:24

The real McCoy | 28-12-14 | 11:59
"Deze man hoort niet in de politiek maar in de gevangenis." Deze man spreekt onverbloemd de waarheid, omdat hij inmiddels het hebben van macht zo vanzelfsprekend is gaan vinden het verschil tussen binnen en buiten niet meer kan waarnemen. We mogen hopen dat er méér Junckers aan de top verschijnen, arrogante klerken, verblind door macht en aanzien, ijdel, maar niet meer vragend naar de goedkeuring van het volk, enkel naar de schouderklopjes van de gelijken. Want dan zullen we duidelijker dan ooit waarnemen hoe vuil de politiek eigenlijk is.
Juncker is geen devil in disguise, Juncker draagt horens. Bij de rest van dat tuig daar zijn het nog maar knobbels op de schedel, niet of nauwelijks zichtbaar.

Schoorsteenveger | 28-12-14 | 12:22

Deze mensen hebben zo'n hartstochtelijke haat tegen het "gewone" volk, dat je er niet aan moeten denken wat er gebeurt als ze nog meer macht vergaren.

Statler en Waldorf | 28-12-14 | 12:22

Een Nederlandse variant van Alternative für Deutschland zou heel welkom zijn, beschaafd en zelfbewust opkomen voor de Nederlandse democratie en de Nederlandse belangen binnen de Europese Unie. Van zo'n VVD hoef je helemaal niets te verwachten. Wat hebben de plannen van Kroes met haar nationale mediaraden die onder controle staan van de Europese Commissie nu nog met liberalisme van doen? Dat je ook op een volwassen manier kritiek kunt leveren op de huidige EU en het immigratiebeleid zonder minder, minder commentaar toont Frauke Petry van de AfD aan in het volgende fragment, vanaf minuut 25 tot en met 29, www.youtube.com/watch?v=5psnMCtIcSo , hadden wij in Nederland maar politici van dit kaliber.

therealbraindump | 28-12-14 | 12:21

Mooi interview, die man is zijn eigen graf aan het graven. Volledig verblind door zijn megalomanie. Of gewoon stomdronken natuurlijk, dat weet je nooit bij hem.

Harry Turtle | 28-12-14 | 12:21

Bij het stemmen om de Europese grondwet voelde iedereen aan dat het niet pluis is dat alle grote partijen vóór invoering waren. Dit werd ook duidelijk gepromoot door de regeringspartijen, Juncker praat dus onzin zoals altijd. Balkenende en co. waren als de dood dat de bevolking tegen zou stemmen, want dan had hij wat uit te leggen in Brussel.

Het is nog steeds debiel dat alle grote partijen voor een groter Europa zijn. De VVD pretendeert in verkiezingstijd de EU op afstand te willen houden, maar doet net zo goed mee.
Zelf heb ik bij een verenigd Europa een vaag idee dat het op termijn nodig zou moeten zijn om weerstand te kunnen bieden aan machtsblokken als China en Rusland. De uitvoering is echter beroerd en Europa met een centrale regering en zonder soevereine staten is echt een schrikbeeld. Waarom Nederlandse politici zo graag onze soevereiniteit op willen geven voor een groter geheel (waar Duitsland en Frankrijk de facto de dienst uitmaken) is mij en raadsel,.

Los daarvan willen types als Juncker het Europese project doordouwen. Onzin zoals de verhuizing Brussel-Straatsburg wordt maar niet opgelost. Toen ik op de basisschool zat leerden we al dat het grootste gedeelte van de uitgaven naar het landbouwbeleid ging. Dat is ook nog steeds het geval. Laat ze eerst dat soort shit oplossen.

KapiteinClaus | 28-12-14 | 12:15

Benieuwd of ster-verslaggever en -interviewer Marc Peeperkorn zelf vind van die Juncker; zijn vergelijkingsmateriaal is Prodi (Eurostat-schandaal) en Barroso (Dalli-gate).

doedeljantje | 28-12-14 | 12:15

Ik heb een paar correcties voor het verhaal
"Europese democratie" moet zijn ËU-democratie(een niet- bestaande versie van democratie)
"Pro Europa"moet zijn "pro EU"
EU en Europa zijn NIET GELIJK/synoniem

@Gijs galbak: als we D66 gaan stemmen dan springt Juncker een vat whiskey in de lucht.. Pechthold is even gek als Juncker.. een voorbeeld van wat juist niet moet.
En hou in de gaten: "zo de abt,zo de monniken"..

De EU is een inteeltbroeinest van neoliberalen die veel winst zien in aansluiting met de VS(selectieve winst,uiteraard),overheidsbestuur in samenhang met corporates,GrootGeld en multinationals(wat al volop gaande is.Grootgeldsbelangen zijn nu ook al overheidsbelangen/bestuursbelangen.
(Money makes the world go round..)

Dat verschuift de prioriteit.Mensen op de laatste plaats, critici kastijden en castreren, verbieden via op maat gemaakte wetjes,totale controle en repressie.
Dit alles bereidt voor op dictatuur vanuit landelijk en centraal Walhalla, Brussel.

Ook Pechthold badineert de term neoliberaal.. dat betsata niet volgens deze man..

Hij vreest het woord want het geeft precies waar zijn schoenen gaan knellen.. weg met mensen die tegen zijn, weg met die obstakels.. ook hij zingt Junckers liedje.
Ook hij is TEGEN referenda/inspraak, machtsverlies.. en dat soort is echt het minste waar we gebrek aan hebben.
De illusie die ons moet worden aangesmeerd kost geld als water en veroorzaakt enorm veel onrust door de gevolgen.

Hebben nog niet genoeg misleiding, manipulatie en arrogantie gezien van neoliberaal/eurofiel neoliberaal??

Laten we gewoon maar populistisch blijven en het volk zelf laten bepalen waar we naar toe moeten.. Daar hebben we echt geen false flag profeten voor nodig, noch vanuit Brussel, noch vanuit D66 of de rest vanuit neoliberale partijen.

En als dat volk niet voldoende verstand heeft dan gaan we onverstandige dingen..

4609 | 28-12-14 | 12:15

Bassie,
hij heeft gewoon na 7 borrels 2 A-4-tjes van Frans Timmermans gekregen, als er mensen zijn die dachten dat de machtshonger van Fransje voorbij is...
Jammer, het Limburgse land was ooit zo bescheiden.
www.youtube.com/watch?v=lqcVFeHs-uY&a...

grindbak | 28-12-14 | 12:15

@bakito,
Nee, dat begrijp je geheel verkeerd. Ik ben niet voor de EU. Zeker niet op deze manier. Een unie van eigenverantwoordelijke staten die gezamenlijke belangen behartigt zou aardig zijn.

ristretto | 28-12-14 | 12:11

Gewoon weg met de eu. Afschaffen per 1 januarie 2015.
Het is een grote leugen. De eu heeft niets dan ellende en hoge kosten gebracht. Voor de eu had nederland net zoveel handel met landen als nu.

Henk de Vries2074 | 28-12-14 | 12:08

Balkenende is de hoer van de EU, die heeft gewoon de uitslag van dat referendum naast zich neer gelegd destijds, de hoer.

Apollo | 28-12-14 | 12:08

Juncker, mheh klinkt als een Oostenrijker met een duitse naam.
Maar t nare mannetje lijkt er wel op aan te streven om deze te gaan evenaren.
Dat wordt straks wat , in WOIII ontzet moeten worden door Chinezen en Russen!

woordenboek Mandarijn vast in kop gaan stampen dan maar?

voedselbankier | 28-12-14 | 12:00

Enkele uitspraken van Junker:

“We beslissen iets, we brengen dat dan naar voren en wachten af wat er gebeurt.
Als er geen protest is of opstand uitbreekt- want de meeste begrijpen toch niet wat er beslist wordt, dan gaan we weer wat verder, stap voor stap, tot er geen terugkeer meer mogelijk is”.

Jean-Claude Juncker, van Luxemburg
( Der Spiegel 27 Dec. 1999)

"Als we ons doel willen bereiken en daarom moeten liegen en bedriegen naar de kiezer, dan moet dat maar"

Deze man hoort niet in de politiek maar in de gevangenis. Dit laten we toch niet toe zeker. Hij is als Erdogan. Een groot gevaar voor de vrijheid en democratie. Het enige dat hij wil is ons geld waar we niets over te vertellen hebben. De EU is crimineel. Het zijn dieven van de ergste soort, diefstal van de grootste omvang die de geschiedenis ooit heeft gekend.

The real McCoy | 28-12-14 | 11:59

Bed, brood en drank voor klotskop Junkert.... Opgetieft.

alsgeiliesmagalles | 28-12-14 | 11:57

Wauw, nog nooit zoveel herhalingen van zetten gezien in een column als deze. De anti-EU kliek leeft geestelijk nog in 2005, toen een marginaal succesje geboekt werd. Dat is leuk, maar dat maakt die kliek ook ongelooflijk kwetsbaar. Juncker hoeft alleen maar zijn rechterpink op te tillen om een klein beetje te porren om vervolgens de hele ant-EU bende op de kast te jagen.

Juncker moet dan ook flink gelachen hebben op de nagenoeg identieke reacties die op zijn interview zijn gekomen. De tegenstanders in de hoek drukken is nog nooit zo makkelijk geweest.

BlitzFlicker | 28-12-14 | 11:56

Het zijn allemaal nazi's, dat hele EU is een dictatoriaal en nazistisch bolwerk.

StijlvolRechts | 28-12-14 | 11:56

Al 10 jaar is het probleem dat er geen democratisch fundement ligt onder de EU. Dit probleem los je alleen op met een nieuw commissietje met met beperkte macht, en beperkt apparaat, die vanuit samenwerking op economisch gebied en veiligheid dingen mag uitvoeren namens de landen.
Al 25 jaar geleden is wetenschappelijk aangetoond dat de omvang van de culturele eenheden in Europa te groot zijn om er 1 politieke eenheid van te maken.
Hoe dom moeten leiders zijn om te negeren dat de Eu sneltrein op een nieuw spoortje gezet moet worden met meer zijspoortjes en tussenstops. Zoniet ontspoort de sneltrein vanzelf of wordt met geweld staande gehouden. Uitlatingen van Juncker en consorten geven alleen maar aan dat er meer mislukt is in Brussel dan we ooit hebben kunnen vermoeden......

Tee Of Cup | 28-12-14 | 11:54

Deze kerel heeft een EU commissie samengesteld dat precies zal doen wat hij wil. Terwijl in het verleden alle commissieleden voorstellen konden doen, kunnen nu alleen zijn vice-voorzitters en alleen als het binnen zijn plannen past. Jawel, de EU heeft een nieuwe alleenheerser en zijn naam is Juncker. En zijn plannen zijn een overlevering van Europa aan grote bedrijven. Hij zal TIPP erdoor heen jassen wat multinationals arbitrage geeft over nationale regeringen en dat sociale en milieubeschermingsmaatregelen zal gaan afbreken.

Zzzzooooffff | 28-12-14 | 11:54

Zolang de Nederlander op zijn gat blijft zitten , zal er niets gebeuren .

witchmaster | 28-12-14 | 11:53

@ Moriarty | 28-12-14 | 11:32
Het is niet nodig uit de EU te stappen daar de EU aan zich al een prima basis vormde voor vrije handel en dergelijke.
.
Waar we van af moeten is de kern van het huidige EU probleem. (niet alleen EU ook op lokaal niveau trouwens)
Het bekende doch gesloten oldboys-network waarbinnen de baantjes en verantwoordelijkheden verdeeld worden aan machtsgeile, democratie hatende klaplopers als Juncker en co.
.
Ben even kwijt wie in de NL politiek een keutel dropte met betrekking tot een maximale termijn in de kamer voor politici maar ik vind het idee wel wat hebben. Trek dit door naar de EU zodat klaplopers als Juncker nooit lang genoeg de tijd krijgen hun totalitaire ideologie tot beleid om te vormen.

normanius | 28-12-14 | 11:53

Gerrit_Galbak | 28-12-14 | 11:46
Gelukkig gaan we allemaal D66 stemmen. Dat zal Juncker leren...
Misschien moet Nederland met 49,9% op de PVV stemmen.Kunnen we gaan kijken in welke bochten VVd/PVDA/D'66 enz. zichzelf moeten gaan wringen om een kabinet te gaan vormen zonder PVV.Dat lijkt me leuk om mee te maken.

ditotje | 28-12-14 | 11:51

Het is allemaal de schuld van GeenStijl!

jip_86 | 28-12-14 | 11:51

Aanvulling: Juncker is van het slag waarvoor het volk in Frankrijk een paar honderd jaar terug speciaal de guillotines de openbare pleinen op rolden... als gerechtigheid voor het populus.

4nonymous | 28-12-14 | 11:50

Een waarheid als een koe, Bassie! Ergerde me kapot toen ik t vanochtend las. Europa is het project van politici die het contact met de burger verloren hebben. Overigens speelde soortgelijke discussie tussen Bolkestein & Kroes. Europa zal imploderen. Ik zeg het u.

LichtbittereNasmaak | 28-12-14 | 11:50

Als er morgen in Nederland een politieke partij zou opstaan waarbij je als Nederlander de mogelijkheid hebt om straks een stem uit te brengen op die partij met als doel om 'ik stem niet meer in Nederland' vast te leggen, hoeveel procent van de totaal stemmen zouden ze krijgen ?

duitse herder | 28-12-14 | 11:50

Nare burgerhatende regent.

Muggenmepper | 28-12-14 | 11:49

Gerrit_Galbak | 28-12-14 | 11:46
Ach ja, het electoraat, kiest hetzelfde met een ander naampje als ze niet tevreden zijn.

bakoenin | 28-12-14 | 11:49

ristretto | 28-12-14 | 11:39
Ik begrijp dat jij voor de EU bent, ook prima.

Bakito | 28-12-14 | 11:48

Gelukkig gaan we allemaal D66 stemmen. Dat zal Juncker leren...

Gerrit_Galbak | 28-12-14 | 11:46

Sowieso is het woord populist een uitvinding geweest om iedere politieke discussie in de kiem te smoren en vermeende tegenstanders direct weg te zetten als zijnde niet relevant.
nl.wikipedia.org/wiki/Populisme
Wel is het natuurlijk zo dat iedere politicus en door de politiek benoemde bestuurder een populist is, immers zij noemen zichzelf volksvertegenwoordiger en spreken van een mandaat door de bevolking.
Het schermen met het woord populist is een vrijbrief om na verkiezingen niet uit hoeven voeren van wat beloofd is in verkiezingscampagnes, of om twijfelachtig beleid er door te willen drukken.
De door macht en eigenwaan gedreven volksvertegenwoordiger heeft hier een prima excuus om eenieder die het waagt om de juistheid van zijn motieven te betwijfelen arrogant weg te zetten als zijnde niet oprecht.
Immers alleen zijn ideeën zijn haalbaar.
Gebleken is dat het dus zover gaat dat de gebruikers van het woord populist heel graag zelfs de democratie beentje lichten om maar hun zin door te drijven, en ook kritiek daar op afdoen als populisme.
Juncker begrijpt de macht van de media, de EU technocraten ook, en de MSM hebben ze volledig in hun zak, maar dat lastige internet hè?
Dat zouden ze moeten verbieden. Al die populisten.

bakoenin | 28-12-14 | 11:45

Mooi, hoef ik het artikel niet meer te lezen. Heb een proefabonnement op de Volkskrant genomen voor het kado; De Opzegging. Heb nu al zin in dat telefoontje.

Piet Karbiet | 28-12-14 | 11:45

Puik stuk Bassie... Op 1 ding na: Juncker is absoluut geen populist. Integendeel juist, hij is het tegenovergestelde: staat volkomen los van de gewone man, een omhooggevallen elitaire dictatoriale betweter. En wel eentje zonder ook maar enige legitimatie van of associatie met die gewone man.

4nonymous | 28-12-14 | 11:45

@meneer Q | 28-12-14 | 11:36
Zo'n referendum hebben we jaren geleden al gehad in NL, en we weten allemaal wat de uitkomst was....

necrosis | 28-12-14 | 11:44

Hoe zou het zijn met Lourens Jan Brinkhorst, D66 coryfee? Ik herinner me nog dat volgens hem het licht uit zou gaan als we tegen Europa zouden stemmen.

crocelodocus | 28-12-14 | 11:44

Zolang niemand Jean Claude Juncker doodschiet, is de Nederlandse democratie en rechtsstaat in groot gevaar.

Rutte en Samsom dansen met hun schofferingen van de Staten Generaal naar Junckers pijpen.

Zij zijn de vijand van ons. En iedereen kijkt er naar en doet niets.

Ja, dan verdien je niet beter, dan bezet te worden door een Luxemburgse dictator.

tipo | 28-12-14 | 11:43

mmm de r wil ook niet meer

witchmaster | 28-12-14 | 11:42

+veel voor Bassie.

Fijnstoffer | 28-12-14 | 11:41

When it becomes serious, you have to lie.

We decide on something, leave it lying around and wait and see what happens. If no one kicks up a fuss, because most people don't understand what has been decided, we continue step by step until there is no turning back.

I don't think Spain will need any kind of external support

Monetary policy is a serious issue. We should discuss this in secret, in the Eurogroup [...] I'm ready to be insulted as being insufficiently democratic, but I want to be serious [...] I am for secret, dark debates.

We all know what to do, we just don’t know how to get re-elected after we’ve done it.

If it's a Yes, we will say 'on we go', and if it's a No we will say 'we continue'

enzovoort...
Gelukkig heeft niemand deze man verkozen al is negeren ook heel gevaarlijk.

Mark_Pugner | 28-12-14 | 11:41

De boodschap die ik eruit haal is dat we van deze neo- fascisten nooit op een democratische manier af gaan komen.

Arnold9638 | 28-12-14 | 11:41

Dankzij de EU zouden we nooit meer oorlog hebben in Europa. Diezelfde EU is nu bezig Rusland te provoceren in opdracht van de neocons uit de U.S.A.
Maar goed, de volgende oorlog wordt wel een korte. Dat scheelt.

bikerman | 28-12-14 | 11:41

Radio Herrijzend Nederland was een radio-omroep die van 1944 tot 1946 uitzond vanuit Eindhoven , het wordt de hoogste tijd deze wee tot leven te roepen WEG MET de E.U.
met excuus voor de caps

witchmaster | 28-12-14 | 11:40

Aggut, het belasting ontduik faciliterings drankorgel heeft een booze rant. Whatever.

NACademicus | 28-12-14 | 11:40

@bakito,

Hou op man, ik rol hier echt gierend over het parket. Antiglobalist? Jij? En het dan hebben over talenten met een brede maatschappelijke interesse? Hoe breed is dat dan? Zo breed als je oogkleppen? Ieder probleem dat maatschappelijk plaatsvindt is nauwelijks meer lokaal op te lossen.

ristretto | 28-12-14 | 11:39

Juncker deugt niet, en hij heeft met dat het definitieve bewijs geleverd. Veel bedenkelijker is het dat de EU-machine dit soort duivelse klerken naar de top kan transporteren. Die machine is nog maar aan het inlopen, en als-ie op volle toeren loopt hebben we als kiezer werkelijk niets meer te zeggen, helemaal niets. Wat Juncker hier debiteert is de ijzeren wet die straks zal gelden: als wij geen ja zeggen, als wij niet buigen, dan deugen wij niet als burger. We zijn op weg naar een bureaucratische dictatuur.

Schoorsteenveger | 28-12-14 | 11:39

Levensgevaarlijke man

Bokito ergo sum | 28-12-14 | 11:39

Volgens Juncker is het de schuld van het tussenmanagement: de kolonels in Brussel hebben alles goed gedaan, de sergeantjes in de nationale hoofdsteden hebben de marsorders of niet begrepen, of niet overtuigend genoeg 'vertaald, naar de werkvloer toe'.
En nu muiten de manschappen, opgejaagd door een paar welbespraakte dienstweigeraars.

Het komt nooit bij de generale staf op dat die gasten in de loopgraven wel wat beters te doen hebben dan zich te laten opblazen voor andermans c.v.

Magdatkandat | 28-12-14 | 11:37

Bamberger Reiter | 28-12-14 | 11:21
Maar meneer Juncker heeft zich nooit iets gelegen laten liggen aan het volk.

Dat heeft hij juist wel. Hij heeft fantastische belastingverdragen gesloten met buitenlandse ondernemingen waardoor de mensen in Luxemburg veel minder belasting betalen dan in de overige landen in de EU.

Frans1156 | 28-12-14 | 11:37

Het nieuwe mantra van veel EU bestuurders;Ik ben niet gekozen dus ik hoef geen verantwoording af te leggen;.

dehondvanodysseus | 28-12-14 | 11:37

Die jean-kleaut overtreed zijn eigen eu-belastingparadijs regels.En die moet je dan serieus nemen.

van stampij | 28-12-14 | 11:36

Het wordt tijd voor een referendum met JA of NEE tegen EU.

meneer Q | 28-12-14 | 11:36

@kaplaarzenverkoper
komen. = zijn.

kaplaarzenverkoper | 28-12-14 | 11:35

@ Gerrit gordijnstok | 28-12-14 | 11:19
Ja idd, maar zolang Markje en zijn 'vrienden' aan de macht zijn hier, gaat dat niet gebeuren.
Deze lieden kruipen voor de EU en vermoedelijk om tzt een dik betaald baantje daar te krijgen.

Gemeen Mosje | 28-12-14 | 11:35

een groot gedeelte van dit verhaal zal ongetwijfeld de interpretatie van voltijds landverrader en idioot timmerfranz komen. de hoogste tijd dat eu zooitje voorgoed te rug toe te keren.

kaplaarzenverkoper | 28-12-14 | 11:34

@krasse karel | 28-12-14 | 11:24
Als de BTW en accijns in Luxemburg per 1-1-2015 op Nederlands niveau worden gebracht, gaat het land failliet.
Als het in NL niet 'minder, minder, minder' kan, moet het in andere landen misschien maar 'meer, meer, meer'...
*slopen kan IK ook!*

necrosis | 28-12-14 | 11:33

Tsja, wij hebben jullie in de jaren negentig al gewaarschuwd voor het neoliberale gedrocht EU. Toen kon het tij nog worden gekeerd, nu is het te laat.
Bakito | 28-12-14 | 11:18

Het is helemaal niet te laat.Als je even uitzoomed, zitten we nog maar in het prille begin van het grote EU-debakel.
Nu uit de EU stappen is voordeliger en veiliger voor Nederland, dan de huidige koers de komende 15 jaar aan te houden.

Moriarty | 28-12-14 | 11:32

Wat de Duitsers 70 jaar geleden niet is gelukt; Europa onder een groot Deutsch Reich te brengen nu wilt Herr Junckerrrr het alsnog tot stand brengen.
(Het is ze destijds bijna gelukt met de Juncker Jagdbombers.)

meneer Q | 28-12-14 | 11:31

Alle geschreeuw uit Brussel maakt niet dat Brussel meer gelijk heeft!

william7055 | 28-12-14 | 11:30

Helemaal juist Bas.
Van de andere kant is het goed, dat de man dit soort onzin uitkraamt. Daar is zelfs geen D66 kruid tegen opgewassen zou je zeggen.
Dit soort mensen legt in die zin zelf een schitterende bom on de EUSSR!

2BOrNot2B | 28-12-14 | 11:30

Het interview met Juncker is een reden om PVV te stemmen.

i-Wonder | 28-12-14 | 11:30

En wie gaat dit duidelijk maken aan Jan Kloot? Timmerfrans? Nèh. Een ieder die bovenstaande feiten onder de aandacht van deze zuiplap brengt, zal worden afgedaan als eurosceptisch en populistisch. Er is iets goed mis. Gelukkig gloort er hoop, want D'66 staat hoog in de peilingen. het Nederlandse volk is er dus kennelijk klaar voor om zich volledig over te geven aan volidioten als Juncker en Schulz.

Dr. Plofkop | 28-12-14 | 11:28

Steeds weer levert men vanuit de eu gegronde redenen aan om er met terugwerkende kracht mee te stoppen. En steeds zijn er idioten die de eu verdedigen en praten over zelf reinigend vermogen. Nou eurofielen, de eu kent geen zelfreinigend vermogen, de eu kent alleen maar, meer stelen, meer stelen en meer stelen.

Flipus | 28-12-14 | 11:27

@Willem van Rood | 28-12-14 | 11:21
Gelukkig heeft hij mijn geheime drankvoorraad nog niet ontdekt....
*zelf betaalt, that is*

necrosis | 28-12-14 | 11:27

Kunnen we van 2015 niet het jaar maken waarin Nederland zich definitief afkeert van het megalomane E.U.

de SENSEI | 28-12-14 | 11:26

-weggejorist-

Ih8yousf | 28-12-14 | 11:26

juncker is eenzelfde persoon als blatter. net zo vervelend en lastig vanaf te komen als hondenpoep tussen je profielzolen.

minimá-armezusvan.. | 28-12-14 | 11:24

Luxemburg..... Bah, die vreten met grote happen uit de EU ruif en voegen niets toe. Wij maar betalen. Dat miljardje spant wel de kroon. Gauw betalen hoor zij Timmerfrans tegen zijn PVDA vriendje. Heb ik straks ook nog een mooi baantje voor je...

krasse karel | 28-12-14 | 11:24

Deze meneer heeft gelijk. Ik ben als burger te dom om te stemmen en stem dus niet.

Haagse Tokkie | 28-12-14 | 11:24

"Juncker: imiteer populistische partijen niet"
Ja dat begrijp ik, we moeten namelijk eerst nog meer ellende importeren.
Tommy Robinson Speaks at the Oxford Union.
www.youtube.com/watch?v=GyzGayfI400

Snowy2000 | 28-12-14 | 11:23

Vroeger schoten ze zulk soort lui gewoon af.

Uw Verzekeringsadvis | 28-12-14 | 11:23

En Den Haag laat de oren hangen naar die lui ,omdat ze zelf ook niks kunnen .

fleurtje | 28-12-14 | 11:23

necrosis | 28-12-14 | 11:20
Antiglobalisten.

Bakito | 28-12-14 | 11:21

@necrosis | 28-12-14 | 11:19

Dat zit er voor ons niet meer in necrosis. Dat hebben hij en zijn trawanten al van ons afgepakt.

Willem van Rood | 28-12-14 | 11:21

Deze Jean Claude Junkie moet niet zoveel emer lullen maar eens een echte baan gaan zoeken. met die arrogante plofkop van hem. Maar één ding doet die wel goed, hij geeft de anti europes partijen meer aamnunitie om zo snel mogelijk van het gedrocht europa af te komen.

Stargate | 28-12-14 | 11:21

Dacht ik toch te lezen.. Gelukkig Nieuwjaar, LUL. De wens is de moeder van de porseleinkast, helaas.

Sukarno | 28-12-14 | 11:21

Ongelooflijk inderdaad. Maar meneer Juncker heeft zich nooit iets gelegen laten liggen aan het volk. Dat hoeft hij ook niet, want hij is niet rechtstreeks gekozen door het volk.

Bamberger Reiter | 28-12-14 | 11:21

@Bakito | 28-12-14 | 11:18
Wie zijn 'wij'?

necrosis | 28-12-14 | 11:20

Die Jan-Kloot maakt z'n ondemocratische kudtclub steeds belachelijker. Buiten dat die man een gevaar voor Nederland is, zou ik het toejuichen dat hij nog wat meer van zijn idioterie spuwt. Help jezelf maar op zeep, staatsmegaeul.

Driewerf Hoezee | 28-12-14 | 11:20

Deze figuur is een mislukt cliché van zichzelf, zoals Jan Salie ooit in een lang vervlogen eeuw.
Zullen we dit cliché dan voortaan maar aanduiden met Jan Kloot?

L.E. Raar | 28-12-14 | 11:20

Het ergste is niet dat dit drankorgel deze uitspraken doet maar dat de gevestigde orde dit niet tegenspreekt en tot in den treure zal blijven herhalen.

" If repeated often enough, a lie will become the new truth "

paost712 | 28-12-14 | 11:20

@Willem van Rood | 28-12-14 | 11:15
Zonder EU had hij nu met een soort AOW'tje achter de geraniums gezeten, met een paar flessen drank, that is....

necrosis | 28-12-14 | 11:19

Ik kan niet wachten op de dag, dat die leugenaars en bedriegers daar in Brussel eens goed afgestraft worden!

Gerrit gordijnstok | 28-12-14 | 11:19

Tsja, wij hebben jullie in de jaren negentig al gewaarschuwd voor het neoliberale gedrocht EU. Toen kon het tij nog worden gekeerd, nu is het te laat.

Bakito | 28-12-14 | 11:18

Wie heeft er eigenlijk op die zuipende Luxemburger gestemd?
Ik in ieder geval niet....
*angstvallig zwarte busjes in de buurt in de gaten houden doet*

necrosis | 28-12-14 | 11:17

Ach ja, Jean Claude Juncker.
De aanvoerder van de graaiende uitbuiters.

Willem van Rood | 28-12-14 | 11:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken