Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prof Pinto - Bijzonder oordeel over de zorgwet

DECIMEREN.jpgIn het tv-programma Buitenhof zondag, was het boeiend en ook bijzonder een deskundige uit de praktijk te horen over de zorgwet, waarover het kabinet bijna was gevallen. Marcel Levi is directeur van het Academisch Medisch Centrum (AMC) en internist. Levi verklaarde 'met verbazing' de discussie over dit wetsvoorstel te hebben gevolgd. Hij legde helder en overtuigend uit dat de aanpassing van de in de Derde Kamer gesneuvelde wet slechts ‘cosmetisch/politiek’ is. Hiermee, legde Levi uit, is het publiek, de kiezer, om te tuin geleid. Waar het in wezen om gaat, aldus Levi, is om solidariteit en hij verbaasde zich erover dat de PvdA achter deze wet staat omdat de solidariteit tussen gezond & ziek, rijk & arm met deze wet wordt ondermijnd. Pikant detail is het gegeven dat Marcel Levi lid is van de PvdA. Op de vraag van interviewer Paul Witteman of hij dan als expert én lid, ook de partij geadviseerd heeft over de materie. Ja, dat deed hij, maar daar is dus niet naar geluisterd. Ongelooflijk. Samsom cum suis luisterden liever naar Staatssecretaris van Rijn die met het idee kwam van het Algemeen Maatregel van Bestuur (AMvB) om de Tweede en Eerste Kamer te passeren. Er wordt dus liever geluisterd naar regenten over hoe op de pluche geplakt te blijven dan naar experts uit de praktijk. Geen wonder dat in de jongste peiling van Maurice de Hond de PvdA op tien zetels staat, en dat de PVV groter is dan VVD en PvdA bij elkaar.

Reaguursels

Inloggen

Waarom zou de PVV compromissen moeten sluiten met andere partijen als men bij de volgende verkiezingen 76 zetels heeft behaald?

Tis nie waar! | 24-12-14 | 15:12

Met PVV in het pluche verandert er helaas ook niets

van heinde en verre | 24-12-14 | 14:03

Nederland krijgt iedere dag meer recht op de PVV, vooral dankzij de onverdroten inzet van "onze" regenten.
Meneer Wilders hoeft slechts af en toe zijn keel te schrapen om de winst binnen te halen, die hem op een presenteerblaadje wordt aangeboden door de woedende beschaafden achter hun fatsoenskloof.

Jan Passant mk2 | 24-12-14 | 12:50

bisiness class
gesprek hairy mens met prof dr eduart bomhoff
die zijn onafhankelijke mening geeft over de gezondheid zorg.
is een tip van de sluier.
zie b.c 21 december

soledad | 24-12-14 | 10:55

Ik begrijp dat weer niet dat Marcel Levi de navelstreng met de PvdA niet doorsnijdt maar de partij als spijtoptant of liefhebbend lid politiek blijft legitimeren. Of verwacht hij via het elkaar op gemeenschapskosten de bal toeschuivende netwerkje van de PvdA nog eens ergens zorgdirecteur te worden?

Takki Yah | 24-12-14 | 09:40

De vraag is niet naar wie de PvdA nu luistert, de vraag is naar wie de stemmer straks luistert. Eén slimme spin, één rake one-liner en het volk sjokt weer achter dezelfde bedriegers aan. Samsom weg, Asscher op de voorgrond. Die hoeft maar één keer een goed voorbereide speech, één regen van leugens en bedrog, over het volk uit te gieten, en men zal ervan overtuigd zijn dat de Messias is opgestaan.

Schoorsteenveger | 24-12-14 | 08:52

Linksche partijen verloochenen hun achterban en zij gaan pvv stemmen. Linksch heeft hun eigen monster gecreëerd.

zeefert | 24-12-14 | 08:51

necrosis | 24-12-14 | 08:41
En zo zal het de pvv ook gaan. De categorie mensen die op deze partijen stemt is nu eenmaal chronisch ontevreden.

Igor Putkin | 24-12-14 | 08:45

@Igor Putkin | 24-12-14 | 08:34
PvdA moet wel afhaken, aangezien hun electoraat het massaal laat afweten.
Mensen hebben meer dan genoeg van 'het eerlijke verhaal'...

necrosis | 24-12-14 | 08:41

die = diep.

Igor Putkin | 24-12-14 | 08:37

De afgunstige socialistische inborst zit er nu eenmaal die in bij de Nederlander. Tja, en als dan de pvda afhaakt kom je vanzelf bij de pvv terecht.
Zo logisch als maar kan.

Igor Putkin | 24-12-14 | 08:34

Thorolf | 24-12-14 | 01:28h
a.k. blok | 24-12-14 | 05:19

Helder!

lanexx | 24-12-14 | 08:22

@Ars Vivendi | 24-12-14 | 00:58
Hier word ik verlegen van.....

necrosis | 24-12-14 | 07:49

Er is slechts een oplossing voor dit probleem. De overheid moet zich compleet en onvoorwaardelijk terugtrekken uit de zorg en deze aan de vrije markt overlaten. Gezondheid is te belangrijk om aan politieke ratten over te laten.

henkou | 24-12-14 | 07:45

Die solidariteit is allang ondermijnd. Kijk maar naar de eigen bijdrage en het feit dat je goedkope medicijnen krijgt. Als je centjes hebt, is het geen probleem, maar als je die centjes niet hebt, ben je nu al mooi in de aap gelogeerd.

Dan het gedrocht “eerste uitleg” bij nieuwe medicijnen…, 6,30 euro voor twee velletjes A4 en de mededeling het te lezen! Die hele “zorg” is zo langzamerhand een schande!

Claudia M. | 24-12-14 | 06:48

Slijk der aarde.

Ben Adam | 24-12-14 | 06:33

@h.a.k. blok | 24-12-14 | 05:19
Je zou het ook in Jip en Janneke taal kunnen verwoorden toch?! Geld is macht en macht is geld.

INH.30CL | 24-12-14 | 05:43

Hou toch eens op met dat gejank. Het is prima dat zorgverzekeraars prutsers, zelfverrijkende specialisten en slechtpresterende ziekenhuizen niiet meer hoefen te vergoeden. De kranten staan vol van de macht van specialisten, die vaak, met een salaris can 500.000 per jaar, hele oorlogen met elkaar voeren en ziekenhuizen chanteren. En wil je dat wel, kies je gewoon een andere verzekering.

Scheepskameel | 24-12-14 | 05:30

Het zeer ondemocratische macht bolwerk van de PvdA berust in hoge mate op nepotisme. Nepotisme is één, van de belangrijkste kenmerken waarop de vegeterende dominante socialistische doctrine berust.

Nepotisme beperkt zich in die kringen allang niet meer tot het bevoorrechten van familieleden of slaafse (politieke) vrienden.

Grenzeloos opportunisme en machtswellust in combinatie met hun nadrukkelijke hang naar nepotisme, maken zelfs van natuurlijke vijanden "vrienden" als het zo uitkomt. Voor zolang het duurt natuurlijk. Alles is geoorloofd om de macht zeker te stellen.

De feitelijke macht van socialisten berust niet op het aantal gekozen volksvertegenwoordigers, maar op de ongrijpbare macht van de legioenen in functie benoemde, dus niet gekozen, functionarissen. Verkiezingen veranderen daar niets aan.

Dit gaat al decennia op voor zeer tot minder belangrijke functies in het (semi) publieke domein.

Hier heerst bovendien de mores "problemen moet je consolideren en creëren", want die genereren de kapitale publieke geldstromen waarop de socialistische machinerie draait. Niet als smeermiddel maar als brandstof.

Om zich van die macht op termijn blijvend te verzekeren benoemt de MinBiZa PvdA, in hoog tempo PvdA burgemeesters nu ook in kleinere gemeenten die voorheen meer het domein waren van het CDA. De PvdA levert inmiddels landelijk de meeste burgemeesters. Dit is in geen verhouding tot het aantal in functie gekozen TK leden bijvoorbeeld en al helemaal niet in verhouding tot het aanstaande deficit van die club. Op die manier o.a. consolideert de PvdA en in toenemende mate ook GL, hun ondemocratisch verworven macht. De PvdA is ook niet voor niets tégen de gekozen burgemeester. Dat ben ik ook, maar om hele andere en legitieme redenen.

Adviezen van deskundigen die dit machtsdenken, ook van partij genoten, in de weg staan worden niet gehoord. Ik heb de heer Levi ook gehoord en bijv. ook prof. Heertjes.

Nepotisme begint niet voor niets met drie letters die het woord nep vormen. In dit geval een eufemisme voor list- leugen- bedrog en macht.

Landgenoten, goede Kerst en een beter 2015.

h.a.k. blok | 24-12-14 | 05:19

-weggejorist-

newray | 24-12-14 | 05:04

-weggejorist-

newray | 24-12-14 | 04:46

INH.30CL |
Bier drinken en roken van shag, ben je dus niet meer acceptabel. gekkigheid.

newray | 24-12-14 | 04:32

@ ZWITSUL
What's new? Zo ging het al sinds de tijd van het ziekenfonds.
Het beste kun je een zo goedkoop mogelijke verzekering afsluiten, eigen risico vermijden en geld opzij leggen voor als je een keer ECHT fatsoenlijke medische zorg nodig hebt zodat je direct kunt afrekenen bij de (top)specialist. Helaas niet voor iedereen weggelegd, dus inderdaad: de solidariteit wordt aangetast. Maar dat is nu ook al zo, ongeacht wat salonsocialisten als Youp van 't Hek ervan vinden.

fortz | 24-12-14 | 04:21

Natuurlijk is de PVV groter en zal nog groter, groots worden! youtu.be/pyBRr92YfEY

INH.30CL | 24-12-14 | 03:44

Heb net te horen gekregen dat mevrouw de kleur peper niet mooi vond,., ze kan me wat,., ik blijf een jaartje aan wal.

newray | 24-12-14 | 03:04

Als we dan GVD ook eens een keer massaal gaan stemmen op die partij! Leuk al die peilingen waarin iedereen roept dat hij of zij PVV gaat stemmen, maar als het er echt om gaat kruipen ze allemaal bij moeders terug in de schoot. Nederland heeft massaal last van het Stockholm syndroom. We zijn dusdanig lang voorgelogen, belazerd en in de reedt geneukt dat we het lekker gaan vinden. Hoe duidelijk wil je het hebben? Rutte die zegt dat ie belasting gaat verlagen... again. Posters met 'hypotheekrente aftrek staat bij ons als een huis', herinnerd u ze nog? En ik wacht bog steeds op al het geld terug uit griekenland. En oh ja, op 1000 euro! En toch stemmen we massaal op de VVD... Wie? Waarom? En nu na dit toneelstuk rond de zorgwet, wie neemt de huidige zittende elite nog serieus? En ja, over een tijdje staan ze gewoon weer bovenaan. Uitgerekend een paar PvdA'ers hebben getoond dat ze nog ballen hebben en tegen de a-realistische partijdoctrine in durven te gaan. Waar zijn de VVD'ers die met de rieken op de bres gaan staan? Nederland is toe aan nieuwe politiek. En als Wilders het 'm niet gaat doen, dan doet niemand het... Ook al gaat het land misschien met hem helemaal naar de kloten, ik kan dan in ieder geval zeggen dat ik me best heb gedaan om met mijn stem verschil te maken.

Rest In Privacy | 24-12-14 | 02:05

Het is juist omgekeerd. Omdat de PVV zoveel stemmen zal krijgen, wilden beiden de macht veiligstellen en dus zeker geen nieuwe verkiezingen uitschrijven.
Waarom zal de PVV zoveel stemmen krijgen? Uiteindelijk door alle islam-incidenten die niets met de islam te maken hebben.
Pvda, vvd en die duivelse islam zijn de winnaars, het Nederlandse volk, voorlopig, de verliezer.

sjoost | 24-12-14 | 01:45

Het wordt zo wel echt een nummerspelletje. gekkigheid.

newray | 24-12-14 | 01:44

Natuurlijk luisteren politci niet naar experts! Hebben ze nooit gedaan. Partijpolitieke stokpaardjes gaan ver voor de muziek uit. En wees nu eerlijk?! Op welk terrein is de gemiddelde landsbestuurder (laat staan de soccermoms bij gemeenten) nu expert? Of zelfs maar ter zake kundig? Maar dat boeit ook helemaal niet. Politici leggen verantwoording af aan hun partij en niet aan het volk. Naar het volk zijn ze onschendbaar!
Oud Philips topman Timmer zei eens: laat mij op mijn manier en volgens mijn regels een ziekenhuis stichten en het is eens zo goed als het gemiddelde voor de halve prijs. En zo is het ook. Miljarden in de zorg gaan naar zinloze bestuurlijke lagen, raden en commissies. Er wordt wel eens gesteld dat de zorg geprivatiseerd is en geregeerd wordt door "marktwerking" maar dat is natuurlijk complete onzin. Tien-zoniet honderduizenden ambtenaren hebben dagelijks een dikke nutteloze vinger in de pap. En overal in de zorg zie je gesjeesde politici weer opduiken..........
Ergio conclusio: de zorg is na het onderwijs de belangrijkste banenmotor voor ex politici en topambtenaren. En dat geef je niet zomaar uit handen natuurlijk.

Thorolf | 24-12-14 | 01:28

Ja joh, vooral als Grienpies "activist" blijven doorblaten over windmolentjes waarvan de hemelbestormende plannetjes zijn doorgerekend en en zeggen en schrijve onder de streep een verlies opleveren van een goede 5 miljard euri.

Reactie- boeiuuuhhh . gewoon doorgaan met miljardenverslindende landschap- en milieuvervuilende windmolentjes die niemand in de achtertuin wil hebben.

Gewoon doorgaan met het absurde, totaal van de pot gerukte geblaat over Koolzuurgas waardoor ons weer helemaal kaput gaat.
Vooral doorgaan met het goedpraten van Relifanatische terreurbewegeingen. Of het nu "Palestijenen" zijn of terreurbewegingen als een ISIS waarvan de ziekmakende video´s met tientallen over het internet zwerven.

Reactie - Boeiuuhhh. Gewoon laten gaan, vooral geen paspoort innemen of straffen opleggen voor wetsovertredingen.
Welnee joh. als ze weer terugkomen bieden we ze een ingericht huis met uitkering en een opleiding aan. Ding is dat aan de handen van deze Negationisten en terroristenvertroetelaars net zo goed het bloed aan de handen kleeft als aan die van de doorgedraaide wilde beesten die niets en niemand ontzien sadistisch er op los moorden en wiens daden ze duidelijk goedkeuren.
Net zoiets als je knuffelallochtonen toestaan genocides te ontkennen en gewoon laten doorgaan onze rechtstaat te verkrachten.

said_fred | 24-12-14 | 01:23

Als de discussie hier nou iets vaker over speklapjes zou gaan, misschien dat we dan iets dichter tot elkaar zouden komen.

Gualtiero | 24-12-14 | 01:10

@Supermatthijs | 23-12-14 | 22:14
Ik ben benieuwd hoeveel mensen uw sarcasme snappen. Oh, wacht...

Zupschufter | 24-12-14 | 01:07

@Moriarty | 24-12-14 | 01:00,
Horen te dienen? Algemeen belang?
Ik denk dat het niet zo mooi ligt. De 'staat' zie ik als een partij. En die partij is er niet een van de gewone mens, denk ik. Ik denk dat er een stichting dient te komen. De stichting; 'De doorsnee mens of zo.'.

AntiSoof | 24-12-14 | 01:06

Ik weet 't, het is al laat.
Maar ik verbaas me er echt over dat reaguurders alhier serieus ingaan op het gezwatel van een nagemaakte zelfbenoemde professor die schaamteloos en grenzeloos de staatsruif leeg vreet.
Ik ga slapen, want morgen weer werken.
Slaap zacht allemaal.

Ars Vivendi | 24-12-14 | 01:04

Ars Vivendi | 24-12-14 | 00:44
Vooruit, omdat het bijna kerstmis is, geef ik de Vlaamse TV kok, Jeroen Meus, een schouderklopje.
Die leerde me deze bereidingswijze.
En geef ik mezelf ook maar een schouderklopje.

Jan Dribbel | 24-12-14 | 01:03

Algemeen belang...

Moriarty | 24-12-14 | 01:00

@AntiSoof | 24-12-14 | 00:21
De 'staat' horen de partijen te zijn die op een volledig transparante manier het algemeen dienen.

Moriarty | 24-12-14 | 00:58

In Nederland heb je twee soorten rijke mensen:
Mensen die alles krijgen, en mensen die alles nemen.
En alles wat daar tussen zit, betaalt de rekening!
@necrosis | 23-12-14 | 22:38
@RedactieGS, kunt u deze tegel nomineren als *Tegel van het jaar*?

Ars Vivendi | 24-12-14 | 00:58

@Ars Vivendi | 24-12-14 | 00:44,
Inderdaad,
Hier bakken we ook steeds in een mengsel van roomboter en olijfolie. Btw, ik zal mijn eigengemaakte ovenfrietjes ook eens zo proberen. Mijn frietjes zijn tot nu toe gefrituurd in de roomboter. (nou, ja gefrituurd..., op een temperatuur gebakken in een heteluchtoven op 165 graden.

AntiSoof | 24-12-14 | 00:57

@Supermatthijs | 23-12-14 | 22:14
Je bent ziek en snapt er niets van.

deon | 24-12-14 | 00:56

@Jan Dribbel | 24-12-14 | 00:42
Precies! Da's een goddelijke combi. De olijfolie voor de hitte en de roomboter voor de smaak.
Mohammed zij geprezen, eindelijk iemand die het snapt!

Ars Vivendi | 24-12-14 | 00:44

newray | 24-12-14 | 00:26
Een speklapje bakken in één deel olijfolie en één deel roomboter.

Jan Dribbel | 24-12-14 | 00:42

@mindless | 24-12-14 | 00:36
Vriend!

Ars Vivendi | 24-12-14 | 00:38

Het multi-culti-clubje van Pinto hangt, qua opdrachten, heel riant aan het staatsinfuus. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

mindless | 24-12-14 | 00:36

@newray | 24-12-14 | 00:26
Dat moet je eigenlijk aan @goedverstaander vragen.
Hij heeft een uitstekend recept voor malse varkenshaas in roomsaus.
Kan iemand even twee plakjes van de procureur-rollade doorgeven? Ik kan er niet bij.

Ars Vivendi | 24-12-14 | 00:29

Is een speklapje bakken nou voor of tegen art 1 ?

newray | 24-12-14 | 00:26

@Muxje | 24-12-14 | 00:18,
Ik vind dat onze levensbehoeften in gevaar zijn. Denk aan al dat gif en genetisch gemanipuleer van ons voedsel. Deze samenleving lijkt mij doodziek.

AntiSoof | 24-12-14 | 00:25

@Moriarty | 24-12-14 | 00:18
'Horen ook van de staat te zijn', zeg je. Dat lijkt op zich een goed idee, totdat je je afvraagt, wie of wat die staat is. Als de staat ook een onderneming zou zijn, dan lijkt me het niet wenselijk dat de staat er baat bij heeft. Er zouden misschien stichtingen moeten komen die ons belang dient, dat lijkt mij beter. Stichtingen streven namelijk geen winst na.

AntiSoof | 24-12-14 | 00:21

Het multi-culti-clubje van Pinto hangt, qua opdrachten, heel riant aan het staatsinfuus.
Al die zeikverhalen van zijn hand zijn praatjes om u in slaap te sussen.
En zijn taalgebruik, mijn god/allah*), wat een niveau. Als pinto een professor is, ben ik Albert Einstein.
Laat pinto eerst maar eens slagen voor de inburgeringscursus.
Ben nu wel klaar met deze dagelijkse schertsvertoning.
Had ik trouwens al gezegd dat het multi-culti-clubje van Pinto, qua opdrachten, heel riant aan het staatsinfuus hangt?

*)Doorhalen wat niet van toepassing is.

Ars Vivendi | 24-12-14 | 00:20

@AntiSoof 00:04: Vele andere van onze eerste levensbehoeften worden prima door de markt verzorgd. waarom de zorg dan niet? Het klopt dat de vrije zorgmarkt problematisch is vanwege de grote (en deels noodzakelijke) overheidsinmenging, maar denk maar niet dat de "perverse prikkels" in de zorg verdwijnen als je er een staatszaak van maakt; ze worden alleen anders.

Muxje | 24-12-14 | 00:18

@ Moriarty | 23-12-14 | 23:47
Een derprimerend en frustrerend vooruitzicht, maar een ijzersterke uiteenzetting.

Lewis | 24-12-14 | 00:18

@AntiSoof | 24-12-14 | 00:04
Een goede gezondheidszorg hoort, zonder marktwerking, door de staat geregeld te worden.
Zo moet er ook een staatsbank komen met betere voorwaarden voor de spaarders en waarvan de winsten in schatkist terecht komen en niet bij private aandeelhouders.
Gas, stroom en water horen ook van de staat te zijn.

Moriarty | 24-12-14 | 00:18

AntiSoof | 24-12-14 | 00:04
Das nou precies het gat in de wet waar ze naar toe zwemmen,.

newray | 24-12-14 | 00:09

De privatisering in Nederland lijkt mij voor de normale mens onwenselijk. Als er winst gemaakt moet worden in de ziekenhuizen voor bijvoorbeeld aandeelhouders, dan vloeit er dus geld weg van de zorg naar de aandeelhouders. Aandeelhouders zijn mensen met veel geld die dat geld willen vermeerderen of tenminste tegen de inflatie willen behoeden.
Ik kom tot de conclusie dat aandeelhouders geldmensen zijn. Wie zij daarvoor gebruiken maakt eigenlijk niet veel uit, als het maar schuift. Een normale (beschaafde) samenleving dekt zich in tegen dat soort praktijken.
Het is toch eigenlijk van de gekken dat je verplicht klant moet zijn van handelaars in ziektes en gezondheid?

AntiSoof | 24-12-14 | 00:04

Altijd mooi om de stukjes van onze Professor te lezen. Maar wil niet dood gevonden worden in het AMC. Sorry.

Vageling | 24-12-14 | 00:02

De PvdA heeft heus wel naar experts geluisterd: naar de zorgverzekeraars. Die hebben meer smeergeld in de aanbieding dan de artsen en ziekenhuizen.

Guido | 23-12-14 | 23:56

Buiten het ridicule moslim gedram om, (iedere godsdienst is ridicuul, en iedere extremist is een waanzinnige) heeft de PVV de PvdA allang links ingehaald.
Alleen de PvdA beseft het niet, en daarom 10 zetels.

bakoenin | 23-12-14 | 23:55

Buiten het ridicule moslim gedram om, (iedere godsdienst is ridicuul, en iedere extremist is een waanzinnige) heeft de PVV de PvdA allang links ingehaald.
Alleen de PvdA beseft het niet, en daarom 10 zetels.

bakoenin | 23-12-14 | 23:54

"Ongelooflijk"

Het leukst aan Professor Pinto is zijn enorme verbazing over alledaagse zaken.

Morgenhout | 23-12-14 | 23:53

-weggejorist-

newray | 23-12-14 | 23:52

Gaat lekkers met de severt. lol

newray | 23-12-14 | 23:52

-weggejorist-

Moriarty | 23-12-14 | 23:47

@Moriarty | 23-12-14 | 22:23
We zijn nog steeds 1 vd rijkste landen ter wereld. Dat lijkt me best goed.
Supermatthijs | 23-12-14 | 22:26

Beste man, dat is nu juist mijn hele punt.
Maar je kan toch wel ïets verder vooruit denken?

We zijn nú nog 1 van 3 landen in de EU, waar het welvaartsniveau echt heel erg hoog ligt, vergeleken met al die andere lidstaten, waar de welvaart, de gezondheidszorg, sociale voorzieningen, lonen, arbeidsomstandigheden, ouderenzorg, etc., vele malen minder zijn, terwijl criminaliteit, armoede, corruptie er vele malen erger is.

Het minimum loon in Polen is €400 per maand.
Hier krijgen we (ze) €1600 per maand.
Denk jij dat, als de EU straks 'af' is, het minimum loon in Polen en al die andere lidstaten waar het vaak nog minder is, ook €1600 is?

Je laat zo de welvaart en de beschaving van een klein land met 16 miljoen mensen, wegvloeien in een zee van landen met in totaal 500 miljoen mensen die het op alle fronten echt een heel stuk slechter hebben.

Moriarty | 23-12-14 | 23:45

Ja en zeker een beetje vatzig aan de plaja hangen, dacht het niet..

newray | 23-12-14 | 23:42

Uw welzijn zal ons een zorg zijn , iedereen telt mee dus
wordt nu lid van de PVDA.
Met vriendelijke middelvinger,
Diederik Samsom

Eurotokkie | 23-12-14 | 23:40

-weggejorist-

Reykjavik | 23-12-14 | 23:29

Het zal ons toch niet meer verbazen dat de Haagse Zandbak gevuld is met bestuurlijke non-valeurs? Op wellicht een enkele uitzondering na? Dit akkefietje toont wederom aan dat de dames en heren politici mijlenver van de prangende praktijk staan, en dat ook bewust blijven doen. Het enige dat in den Haag telt zijn de cijfertjes in de peiling, het plucheplakken, en het oppompen van het ego. Wat er verder in 0031 gebeurt zal ze ronduit aan de welgevulde reedt roesten, ook al roeptoeteren ze nog zo hard dat ze het beste met de samenleving voor rhebben. Soms schaam ik me echt een Nederlander te zijn...

Reykjavik | 23-12-14 | 23:27

Please contact the server administrator, root@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
-
hallo root,

het was ongeveer 11:18, ik zat net ff lekker aan mijn kruis te krabben toen ik per ongeluk mijn bier over mijn toetsenbord kieperde.

geen dank

(c)ZWITSUL | 23-12-14 | 23:25

Waarom wordt volgens deze Dr. Levi dan de solidariteit tussen rijk en arm ondermijnd met deze wet?
fortz | 23-12-14 | 22:38

Ik zal een poging doen.
Rijk koopt de zorg die zij wil, bij wie zij wil en arm is aangewezen op artsen en ziekenhuizen die onderdeel zijn van grote EU zorgfabrieken.
Waar medisch studenten hun stage lopen.
Vrije artsen, zij die het gemaakt hebben, behandelen alleen nog 'particuliere' patienten en de rest is 'ziekenfonds' aangewezen op goedkope medicijnen en behandelingen.

(c)ZWITSUL | 23-12-14 | 23:20

@ do is de banhof!

Had ook even server ERROR maar nu doet alles het weer.

eerstneukendanpraten | 23-12-14 | 23:19

-weggejorist-

lidlbier | 23-12-14 | 23:17

-weggejorist-

lidlbier | 23-12-14 | 23:17

Altijd al afgevraagd hoe zo'n minister tussen departementen kan switchen .
Maarja als vakkennis geen vereiste is .......
Tis werkelijk brood en spelen voor t volk

lidlbier | 23-12-14 | 23:17

GS & dumpert platgegooid door Noord-Korea?
wo ist der bahnhof | 23-12-14 | 23:06
blijkbaar, maar ze zijn weer up. voor hoelang weet je nooit...
www.youtube.com/watch?v=pIgZ7gMze7A

newray | 23-12-14 | 23:13

@ do is de banhof!

Had ook even server ERROR maar nu doet alles het weer.

eerstneukendanpraten | 23-12-14 | 23:12

GS & dumpert platgegooid door Noord-Korea?

wo ist der bahnhof | 23-12-14 | 23:06

@Supermatthijs | 23-12-14 | 22:26
Ken jij het verschil tussen rijke landen en rijke inwoners?
In Nederland heb je twee soorten rijke mensen:
Mensen die alles krijgen, en mensen die alles nemen.
En alles wat daar tussen zit, betaalt de rekening!

necrosis | 23-12-14 | 22:38

Zoals gewoonlijk probeert Pinto gemakkelijk een punt te maken maar vergeet hij de onderbouwing. Tijdgebrek of gemakzucht?
Waarom wordt volgens deze Dr. Levi dan de solidariteit tussen rijk en arm ondermijnd met deze wet? Het zou handig zijn als Pinto dat erbij vermeldt omdat niet iedereen het niveau van geestelijke ledigheid heeft bereikt om op zondagmiddag naar Buitenhof te gaan zitten turen.

fortz | 23-12-14 | 22:38

@Moriarty | 23-12-14 | 22:02 Supermatthijs | 23-12-14 | 22:06

Die compromissen, dat is het punt helemaal niet. We zijn in NL niet anders gewend dat verkiezingsbeloftes (waarom niet: verkiezingsvoornemens?) sneuvelen of afgezwakt worden als zij haaks staan op de bginselen van andere coalitiepartners.

Waar het hier echt fout gaat, en dat is de traditionele partijen eigen, is dat er NIET naar het veld en de experts wordt geluisterd. Dat begint al door nitwits te benoemen op posten die ze inhoudelijk totaal niet beheersen. En dat is PvdA. VVD, CDA, D66 en GL eigen. In de zorg, de landbouw, de economie, het onderwijs, noem maar op.

Man o man wat een prutsers.

smoelwerk | 23-12-14 | 22:36

@neemjemoederindemali | 23-12-14 | 22:28

Hallo ! Ben je er nog ?

Supermatthijs | 23-12-14 | 22:36

@necrosis | 23-12-14 | 22:10
*Defensie Barbie*

toetanchamon | 23-12-14 | 22:35

voor het eerst eens met Pinto
Het moet niet nóg gekker worden

barf | 23-12-14 | 22:31

@Ik was in Haren | 23-12-14 | 22:18
*in tikplank bijten doet*

necrosis | 23-12-14 | 22:30

@Supermatthijs | 23-12-14 | 22:26

Waar baseer je dat idee op? Heb je ook feiten of blér je maar weer eens iets?

neemjemoederindemali | 23-12-14 | 22:28

@Moriarty | 23-12-14 | 22:23

We zijn nog steeds 1 vd rijkste landen ter wereld. Dat lijkt me best goed.

Supermatthijs | 23-12-14 | 22:26

waarom heet dit 'wakker worden met..'. Om 21:59 komt de overgrote meerderheid der Nederlanders niet uit bed, maar gaat het zich min of meer richting bed begeven..
Desalniet te min een goed stukje, soms moet je een compromi sluiten maar dit is gewoonweg misleiding.

arie181818 | 23-12-14 | 22:25

newray | 23-12-14 | 22:06
Zelfs mijn Nederlands heeft koorts.

duitse herder | 23-12-14 | 22:24

@Supermatthijs | 23-12-14 | 22:14
De goede kant op?
We hebben onderhand niets meer te zeggen zodat we de echte problemen niet aan kunnen pakken.
Wat is daar nou goed aan?

Je bedoeld waarschijnlijk dat jíj het op dit moment goed hebt.
Hoe hebben jouw kinderen het over 25 jaar, denk je?

Moriarty | 23-12-14 | 22:23

necrosis | 23-12-14 | 22:16
Jawel, dat is een deel van jouw loon?

Ik was in Haren | 23-12-14 | 22:18

@necrosis | 23-12-14 | 22:12

Je aanname is fout, oh wat een verrassing. Nee en in geerts naam over welke gebeurtenis heb je het nu ?

Supermatthijs | 23-12-14 | 22:17

@Supermatthijs | 23-12-14 | 22:14
Een uitkering is geen loon!

necrosis | 23-12-14 | 22:16

@Supermatthijs | 23-12-14 | 22:12
Droom maar lekker verder....

necrosis | 23-12-14 | 22:15

@Moriarty | 23-12-14 | 22:11

Ja wat anders ? We gaan gewoon ondanks alle gezeur en gezeik hier weer de goede kant op. En ik weet 1 ding zeker dat ik als iemand met een heel normaal loon beter af ben met de Pvda in de regering dan zonder.

Supermatthijs | 23-12-14 | 22:14

@Supermatthijs | 23-12-14 | 22:06
Ik neem aan dat je het hebt over het klappen van Rutte I ?
Ik neem aan dat je mijn comments aangaande die gebeurtenis goed hebt gelezen zodat je weet bij wie de schuld ligt.
Of je kijkt weer weg, kan ook....

necrosis | 23-12-14 | 22:12

@necrosis | 23-12-14 | 22:10

Ik zou ze toch echt allebei doen hoor. Hennis met dat pornohoofd en Agema met die enge meesteressen look.

Supermatthijs | 23-12-14 | 22:12

@Supermatthijs | 23-12-14 | 22:06
Dus wat jou betreft gewoon zo doorgaan?

Moriarty | 23-12-14 | 22:11

lady blabla | 23-12-14 | 22:07
Die gaat ons uithoudingsvermogen op de proef stellen? 11 minuten maximaal!

Ik was in Haren | 23-12-14 | 22:10

@lady blabla | 23-12-14 | 22:07
En ze ziet er ook nog eens geweldig uit.... in tegenstelling tot 'botox-Hennis'.

necrosis | 23-12-14 | 22:10

@lady blabla | 23-12-14 | 22:07

Onbetaalbaar idee mevrouw.

Supermatthijs | 23-12-14 | 22:08

Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Fleur Agema klinkt helemaal zo gek nog niet.

lady blabla | 23-12-14 | 22:07

Aan de explosie van het eigen risico kan je zien dat het zorgverzekeringsstelsel zijn langste tijd gehad heeft.

Geert Linkers | 23-12-14 | 22:06

@Moriarty | 23-12-14 | 22:02

Nee inderdaad maar Pinto doet alsof dat wel zo is. Iedere partij die gaat regeren (ipv. er laf vandoor gaan met de staart tussen de xenofobe benen) kost het stemmen. Het is niet anders.

Supermatthijs | 23-12-14 | 22:06

is .
duitse herder | 23-12-14 | 22:04

newray | 23-12-14 | 22:06

Nederland is ziek maar het geld voor de medicijnen zijn op.

duitse herder | 23-12-14 | 22:04

Levie is een jood en wij betalen teveel voor de zorgstaat , maar wat wou je nou vertellen.?

newray | 23-12-14 | 22:04

Als je de arme mensen niet meer verzorgt, dan neemt de armoede uiteindelijk vanzelf af.

Ik was in Haren | 23-12-14 | 22:03

En iemand verbaast zich hier nog over? Greet lacht in zijn vuistje. *slijpt alvast rood potlood*

de autoverkoper | 23-12-14 | 22:03

@Supermatthijs | 23-12-14 | 22:01
Hoeft ook niet zonder compromissen, toch?

Moriarty | 23-12-14 | 22:02

Alsof de PVV ooit het land gaat regeren zonder compromissen te sluiten in een coalitie.

Supermatthijs | 23-12-14 | 22:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken