Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pech achtervolgt beleefde inwoner Schilderswijk

De grootste pechvogel van Nederland woont in de Schilderswijk. Zijn naam luidt Mustafa Sealiti, of simpelweg Moes voor vrienden. Het leven haat de Hagenaar tot op het bot. Zo heeft de onschuldige - en immer beschaafde Moes de politie achter zich aan. Al jarenlang. Steeds als het tot een confrontatie komt tussen de skotoe en Moes, valt laatstgenoemde geheel toevallig ten prooi aan politiegeweld. Zo zou hij in 2011 dusdanig zijn mishandeld dat hij zijn pols brak op het politiebureau ('onderzocht, en geen enkel bewijs gevonden'). Moes belandde daardoor in de ziektewet. Diezelfde paranoïde sul is gistermiddag OPNIEUW slachtoffer geworden van ernstig politiegeweld. OPNIEUW ONSCHULDIG! De politie beweert dat Moes door de Schilderswijk reed in een onverzekerde auto met een schuld van ruim duizend euro aan openstaande boetes. Moes ontkent dat (natuurlijk). Bovendien zou hij zich niet agressief hebben gedragen. "Een van de agenten vroeg waar ik heen ging op zondag. Ik antwoordde toen dat ik naar school ging om mijn dochter naar bijles te brengen voor de cito-toets. De agent zei toen: dat is zeker een islamitische school. Ik zei toen: pardon, mijnheer, waarom denk je zo zwartwit. De agent begon niet veel later aan me te trekken, ik zei meerdere malen, mij los te laten. Maar het escaleerde en ze werkten me tegen de grond." Daarbij is Moes alweer gewond geraakt. Deze keer kampt hij met gekneusde ribben en een gekneusde rechterpols. De kneus.

Reaguursels

Inloggen

Als hij aan het werk was geweest was het nooit gebeurt. Ligt aan mo dus.

BitchSuperSoaker | 23-12-14 | 22:15

@Redactie: Update voor dit topic: http://www.omroepwest.nl/nieuws/23-12-2014/wel-degelijk-aanleiding-voor-aanhouding-moustafa-sealiti-den-haag?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

Mastermattie | 23-12-14 | 19:56

Pleur op, meneer zal wel een grote bek hebben gehad of moeilijk gedaan hebben, toen werd die aangehouden en ging die tegenwerken, dan leggen ze je even op de grond, niet eens een klap of wat, gewoon even op de grond en boeien om. Standaard procedure, even voorkomen dat papa vanavond met een blauw oog achter de bloemkool zit. Dit soort figuren ken ik maar al te goed, kom zelf vaak in die omgeving, altijd moeilijk en altijd een ander. Ondertussen had meneer wel een rug aan boetes open staan en reed die onverzekerd rond, de kloothommel. Goed om te zien dat politie Den Haag doortastend bezig is. Rot voor die kids, maar papa doet het toch zelf, kom op zeg.

Tinus Trekveer | 23-12-14 | 18:09

Of het de schuld van de vader of van de politie is, weet ik niet, maar wat op de video gebeurt kan niet. Of agenten moes ene van beide partijen behoort geen onderdeel uit te maken van onze beschaving. Op basis van de beelden ben ik geneigd in dit ene geval de een-strepers als primair schuldig aan te wijzen.

Rommelende Onderbuik | 23-12-14 | 17:18

@advizeur
Ah, een pvda/d66/groenlinks stemmert.
Ik stond niet in weg.
Die puberpopo kwam van achteren opzetten.
Heb (nog) geen ogen in mijn rug.
En heb meer 'vuile klusjes' voor HMS opgeknapt als jij in films hebt gezien.

2N3055 | 23-12-14 | 15:38

Moes begrijpt qua straatervaring heel goed wat verticaal en horizontaal is. Zijn vrinden met gestolen iPhones zijn helaas nog niet zover.

Rien7847 | 23-12-14 | 14:56

-weggejorist-

ADVIZEUR | 23-12-14 | 14:43

-weggejorist-

ADVIZEUR | 23-12-14 | 14:38

maar wie heeft nou zijn bekeuringen veroorzaakt
en had schijt aan de verkeersregels?

wie heeft die bekeuringen niet betaald en had schijt aan de betalingstermijnen?

wie heeft vervolgens verzet gepleegd bij zijn aanhouding waardoor hij met verzet werd aangehouden?

wie is daarmee begonnen?

en dan janken als de politie schijt aan jou heeft?

ik snap het wel hoor.

Pimmetjes | 23-12-14 | 14:25

Ik ben een bijna blanke Nederlandert.
Bij mij heeft de popo ooit geprobeerd me te sprayen.
Waarom? Ik stond te kijken bij een cafe waar ze iemand uithaalden. Schat op een meter of 10 afstand.
Popo duwt ineens mij net te hard en te lomp opzij. Zonder sommering vooraf.
Dus die kreeg een duw terug. Een harde.
Popo kwam ten val.
Ik steek in een fatsoensreflex m'n hand uit om hem overeind te helpen.
Antwoord?
Popo grijpt naar pepperspray(!)
Pepperspray afgepakt, riempje van flesje brak daarbij en aan zijn collega gegeven die eraan kwam.
Dat was een oudere man die zijn jonge collega kalmeerde.
Die jonge agent wilde een statement maken, of aftasten hoever hij kon gaan. Totaal onnodig.
Er wordt dan iets in je wakker, iets primitiefs en je wordt gewoon heel kwaad.

2N3055 | 23-12-14 | 14:13

gaan ze in de schilderswijk nu ook al net als hamas zich achter kinderen verschuilen.het moet niet gekker worden.

brandewijn | 23-12-14 | 13:47

Arme Moes, ik heb je docu gezien. Ik denk dat dit karma is -of in schilderswijktermen te blijven- Inshallah! Volgende keer netjes aan de regeltjes houden. Doei!

Bintangman | 23-12-14 | 13:12

Leuk filmpje maar wat zei hij nou eigenlijk vanonder die politieknie?

bruin kikkertje | 23-12-14 | 12:49

'Moslimpropaganda les 1: film alleen het gevolg maar niet het gedrag dat het veroorzaakte'.
Captain Pervert | 22-12-14 | 21:11
====
Exact, dat zie je steeds weer. Ook Hamas en Hezbollah schreeuwen moord en brand als Israël ingrijpt, maar nooit laten ze de aanleiding zien.

--------------------------------
Misshien niet helemaal objectief, maar toch zeker het kijken waard:
www.npo.nl/blauw-en-bont/20-12-2014/VP...

Schetst toch een ander beeld van de politie daar bij bureau heemstraat

301 | 23-12-14 | 12:32

Ongelofelijk racistisch stuk. Waar zijn je bewijzen? Volgens mij is uit de documentaire overduidelijk gebleken dat meneer is mishandelt. Ik hoop dat jij een keer voor de neus van je kinderen zo word mishandelt. Kijken of je dan ook zo reageert. Walgelijk volk.

iraqio | 23-12-14 | 11:51

Ze kennen de man, ze weten waar "zijn huis woont".
In het geval van de kinderen, iedereen uit laten stappen, auto in beslag nemen.
Melden dat wij over een paar uur uw "huis" komen bezoeken mits u er niet voor zorgt dat u zich voor die tijd meld op het politie bureau.

Zolang er bekeurd kan worden in Nederland zonder dat men je aan hoeft te houden, dan is dit een hele goede oplossing vind ik zelf.

(vergeet ook niet dat er op dit moment genoeg mensen vrij rondlopen waarvan de politie weet waar ze zijn en nog een gevangenis straf moeten uitzitten, maar die worden "nog"niet opgepakt).

wHiTeHaT | 23-12-14 | 11:44

Echte criminelen durft de politie niet eens te achtervolgen. Dus dan moeten ze zich tegen anderen extra bewijzen.

Mocro2897 | 23-12-14 | 11:30

-weggejorist-

habramar | 23-12-14 | 11:21

Top, die kinderen zijn ook weer getraumatiseerd en hebben de rest van hun leven een hekel aan de politie.

Hetiswat | 23-12-14 | 10:57

Discriminatiekaartje is aan het begin van het verhaaltje al getrokken. Dan geloof ik het gelijk al niet meer.
Dikke doei.

TeeJee | 23-12-14 | 10:54

Misschien ligt het aan mij, maar ik zie hier een Nederlandse burger op de grond liggen die bruut door twee agenten geboeid wordt terwijl zijn minderjarig kind hysterisch loopt te janken. Best een kwalijke zaak. Wat interesseert mij het nu of het Jan of Mo is? En dan dit tendentieuze bericht op GS. Heerlijk kwetsend natuurlijk, maar ook zo belachelijk. Wat is nu de achtergrond van deze brute arrestatie? Want je moet als agent wel héél goede redenen hebben om iemand zo tegen de grond te werken terwijl dat lieve kleine dochtertje dit moet aanzien.

Bernard Couperus | 23-12-14 | 10:32

Sta je, doing your thing, je aardappels af te gieten in een brievenbus van een ander, stopt er ineens een politie busje achter je, na levendige discussie, probeer je weg te rennen en springen ze ineens op je nek, je begarijpt het niet.

vanhetvarken | 23-12-14 | 09:48

Kom op mensen. Kijk eens naar 'Blik op de weg', wat ze voor een grote bek opentrekken tegen de politie en zuigen en zeuren. K.. wouten, ik neuk je moeder etc.. Natuurlijk is dit niet op deze film. Ik zag laatst in Engeland daar kreeg hij geen knie in zijn nek maar drie agenten over zich heen. En zo moet het met dat tuig. Dat is de enige manier die ze begrijpen..

jan v.d. pot gerukt | 23-12-14 | 09:41

Zucht.... ik ben echt geen fan van de politie, maar je moet echt gekke dingen doen om twee knieen in je nek te krijgen.... zelfs als Marokkaan

trottle | 23-12-14 | 09:19

En natuurlijk de camera al ver na het voorval inschakelen.
Dan ineens huilie huilie doen hoe ernstig hij bejegend wordt.
Denk dat ie gozer ernaar gevraagd heeft, en de kids zijn de dupe van die kut vader, die blijkbaar moeilijk moest gaan doen voor de camera om lekker stoer te doen enzo.
Politie gaat echt niet hardhandig worden als je normaal meewerkt...
Tenzij je een malloot bent.

Power2All4Ever | 23-12-14 | 09:15

En nu het hele verhaal ?

Kamervraag | 23-12-14 | 09:01

Moslim in auto: verboden wapenbezit

tavor | 23-12-14 | 07:48

Is het leven niet veel makkelijker door te werken met een gele en een rode kaart? Dus immigranten OK, maar wel met spelregels? Wie 2 keer de spelregels breekt gaat terug en mag niet meer terug. Bij ernstige overtredingen direct terug. Simpel, duidelijk en je kunt nooit ontkennen dat je dit niet wist. C'est ca.

salsaparilla | 23-12-14 | 07:19

Tsja je verwacht het niet. Moesje

Fat Pauly | 23-12-14 | 06:11

Indien deze man in een onverzekerde auto rondreed en nog duizend euro of meer aan boetes open had staan vind ik het prima dat hij werd aangehouden.
Dat daarbij zijn kinderen aanwezig zijn speelt geen rol van betekenis nu hij ze zelf meegenomen heeft. De kinderen werden niet door de politie uit hun huis gesleurd om ter plekke te komen toekijken hoe vader zich daar dusdanig anti sociaal gedroeg dat hij nog slechts met geweld kon worden aangehouden.
Want dat hele stuk staat natuurlijk weer niet op het filmpje, nee we worden geacht het enkel maar te doen met het deel waarop vader plat ligt onder twee agenten en goed naar de camera kijkt en de filmer prijst voor diens werk want vader droomt alweer van een schadevergoeding natuurlijk.

Misschien moet eens begonnen worden om vader te verlichten van zijn kennelijk te vele taken door de kinderen alvast bij hem weg te halen, ze kunnen er zelf later alleen maar beter van worden geloof ik toch echt!

unweit | 23-12-14 | 02:58

ik bedoelde natuurlijk "storm" :)

Duck Twacy | 23-12-14 | 02:36

Ben ook 1 keer geboeid afgevooerd door haagse plisie. Beetje vervelend, maar als je je gedraagd, geen enkel probleem, Kortom wie wind zaait zal wind oogsten...

Duck Twacy | 23-12-14 | 02:34

Tsja.... en het erge van dit soort verhalen zijn dat ze nog mee wegkomen ook! Uitkering op uitkering, allerlei subsisies, geen zorg- en autoverzekering en noem het riedeltje maar op. Uiteindelijk betalen, werkenden in het bedrijfsleven, hun rekeningen en voorzien hen van een goed bestaan. Want dat is "solidair" hoor de PvdA alweer roeptoeteren!
Mijn mening? Op het eerste vliegtuig naar Casablanca en de uitkeringen stoppen. Maar politici onderling en internationaal hebben het zo georganiseerd dat dat ook weer niet kan.

Thorolf | 23-12-14 | 02:31

Hmmm ...

Had vroeger, voordat ik wat rustiger werd, vaak met de politie te doen. Had ook boetes uitstaan. Maar ben nooit, werkelijk nooit door een politieagent aangeraakt.

Wat is er veranderd? Is de politie veranderd of het publiek?

wegrenner | 23-12-14 | 02:10

Hoop stennis maken waar je kinderen bij zijn om vervolgens gevloerd te worden door de boze pliesieman, dat doen ze met opzet zo.
hero_of_heaven | 23-12-14 | 00:36

Dat valt me wel vaker op, ook in dit filmpjes weer: krijsende familieleden, roepende mensen, en een filmert die luidkeels laat zien hoe erg het allemaal is: "kijk hier zijn ze kinderuh!".

Stel, je bent smeris, en je bent bezig met iemand aan te houden. Niet met een knie in zn nek trouwens, maar met een knie op zn schouderblad.

Stel je nou eens voor dat jij die smeris bent, en om je heen begint iedereen te gillen, te krijsen, heen en weer te lopen, en luidkeels roepend te filmen.
Ga je dan als smeris:
A. Veel rustiger te werk dan normaal, en neem je rustig de tijd op de nuances te bapalen.
B. Met een extra adrenalineshot in je lijf te werk, en dus met kans op meer geweld?

Ik weet niet wat er aan vooraf ging, maar de omstanders en "vrienden" en familie maken het iig alleen maar erger.

Dat dat platleggen racisme is, lijkt me lulkoek: in Scheveningen worden autochtonen op exact dezelfde manier platgelegd als ze moeilijk doen. Niet subtiel, maar dat zijn veel van die gasten ook niet.

Dawassiknie | 23-12-14 | 01:58

Vriend van mij werkte een paar jaar lang bij vrijwillige politie. (dont ask)

Als de politie zegt dat je bent aangehouden en ze pakken je bij je armen, verroer dan geen vin. Als je dat wel doet 'denken' ze dat je je 'verzet'. Voor hun een reden om je armen om te draaien en een knie in je nek te planten. Ze zijn tot op zekere hoogte heel voorspelbaar. Ook kunnen ze schijnarrestaties uitvoeren, in de hoop op verzet.

Handboeien worden bewust te strak geknepen op het bot (pas bij tweede arm, ook zonder verzet) waardoor bloedvaten knappen, kneuzingen ontstaan en pijn wordt toegebracht. Het besef dat ze slechts verdachten aanhouden en geen veroordeelden is niet vanzelfsprekend. Menig agent laat zich slechts leiden door primitieve emoties.

Het niveau moet omhoog. Het salaris moet omhoog. Het aanzien moet omhoog.

Canis Spurcus | 23-12-14 | 01:21

Heel gek misschien, maar ik heb dat nooit!

Marvin_NL | 23-12-14 | 01:01

Hoop stennis maken waar je kinderen bij zijn om vervolgens gevloerd te worden door de boze pliesieman, dat doen ze met opzet zo.
Het bevestigt voor de kinderen wat hun lieve papa thuis altijd roept over die ongelovige westerlingen.
Je moet er vroeg mee beginnen om ze de slachtofferrol aan te leren.

hero_of_heaven | 23-12-14 | 00:36

Nederlanddraaitdoor | 23-12-14 | 00:03Je hebt een hit, man!

Vette pech Moes, het enige waar jij het druk mee hebt is dat het gefilmd wordt. Degene die filmde heeft niet goed naar je geluisterd in ieder geval. hahaha.

WitteGrunneger | 23-12-14 | 00:36

Marokkaan of niet, dit geldt voor iedereen.
Het is voor sommige personen kennelijk zo moeilijk om zich te gedragen. Waarom overkomt mij dit nou nooit. Omdat ik niet a-sociaal ben en me normaal gedraag. En niet omdat het moet en ik anders gepakt word. Nee, gewoon, omdat ik zo ben en zo wil zijn. Live and let live.
Moes is een klootzak als hij onverzekerd de auto pakt. Als hij een ongeluk veroorzaakt (jou, of je kind invalide rijdt, bedenk het maar), wie betaald dat? Moes niet.
Ook nog eens 1000 euro aan boetes? Zeker omdat hij zo netjes en rustig rijdt. Laat me niet lachen.
Truste.

Frikandel_met_mayo | 23-12-14 | 00:35

@B&W | 22-12-14 | 23:56
Nogmaals, het filmpje is kort en geeft niet aan wat er vooraf ging.

Meneer heefr mogelijk een grote bek gehad en/of wilde niet meewerken.

Sumato | 23-12-14 | 00:21

B&W | 23-12-14 | 00:03

Maar hij is wel apk gekeurd. Dat dan weer wel.

tweetybird | 23-12-14 | 00:17

-weggejorist-

B&W | 23-12-14 | 00:03

-weggejorist-

Nederlanddraaitdoor | 23-12-14 | 00:03

Aan iedereen die zegt dat dat hem dit niet overkomt; de meeste reageerders wonen dan ook niet in een beleid met zero-tolerance beleid.

Al is die gast natuurlijk tuig; in een onverzekerde auto rondrijden (erg onverantwoord) en 1000 euro aan boetes. Een net heerschap was nooit aangehouden.

B&W | 22-12-14 | 23:56

De omstanders, met een bepaald accent, hebben kerstvakantie.

Jan Dribbel | 22-12-14 | 23:48

Wat er ook maar waar of niet waar is... het bagatelliserende toontje van VN helpt er in elk geval niet bij.

Lijkt me logisch... | 22-12-14 | 23:47

Sam en Moes lopen door de Schilderswijk.

Rest In Privacy | 22-12-14 | 23:40

bros before moes

Worst_kaas_scenario | 22-12-14 | 23:38

@VanBukkem | 22-12-14 | 21:13
Een wat oudere, kalende man. Postuur breinaald. Die durven ze wél aan te pakken. Hebben ze weer een beetje Bonanza. Vinden ze leuk.
Als ze een echt gevaarlijke jongen zien lopen ze een straatje om.

Ars Vivendi | 22-12-14 | 23:33

Sorry Moes, je krijgt het nadeel van de twijfel. Je snapt vast wel waarom. Dus de tyfus voor je.

Badderbeest! | 22-12-14 | 23:32

@VanBukkem | 22-12-14 | 22:41
Poep happens. Zelf ook meegemaakt. Overigens vaak hier. Meewerken loont. U bent vrij een klacht in te dienen. Wel slim. Heb erger meegemaakt. Ooit Quinsy meegemaakt die je verdacht vind omdat je 6 uur in de ochtend met je slaapkop een seconde te lang keek naar dat wapentje. Ik naar het muurtje waar geld uitkomt. Bagger even me wallet vergeten. Verder lopen. Lekker naar werk. Niet dus. Staande gehouden door zo'n zwarte racist (ze laten tegenwoordig alles toe tot de KMAR). Ze blanke collega kon begrip opbrengen. Ondanks dat ik geen ID had. Kereltje moest me hebben. Terrecht. Maar toen hij ging schuimbekken. Toen vertelde ik hem dat hij of me maar moest gaan arresterwn of moet gaan fietsen. Vlam in de pan. Mocht mee. Hoorde ze melding. Vol met leugens en heb ik aangekaart bij ze blanke collega. Mocht van hem wel even me baas bellen. Die Quinsy zag me liever in boeien maar kreeg geen steun. Uur later weer vrij. Kwam wel verhaal halen bij die malloot. Man heeft ook op ze lazer gehad. Hoorde ik. Maar hem opzoeken. Bijna vechten. Ik hoef dit niet te pikken... nee als je aangesproken wordt ben je nu opeens een bitch. En mocht weer mee. Half uur weer op Schiphol vast. PV mee. Aanklacht gedaan. Nooit meer iets gehoord. Klote muppet die me probeerde rond te slingeren. Ja zie je me middelvinger op 2 cm afstand. Maar ze hebben er nooit wat mee gedaan.

Vageling | 22-12-14 | 23:29

Was het een Marokkaan? Mag ik denken dat het een Marokkaan is? Ja ik mag denken dat het een Marokkaan is. Marokko is een land.Marokkaan is geen ras. En toch zal er wel weer iemand roepen dat dit racisme is. Brains, zo onnodig.

Peshmelba | 22-12-14 | 23:28

En vandaag in #thistotallyhappened.

Martijngamer | 22-12-14 | 23:23

weer een lieve jongen maar wel 1000 euries aan openstaande boetes die kreeg ie ook vast omdat ie zow lief was.... YEAH Right..... en als je er dan een krijgt betaal je of je laat je auto staan ....
en geen smoesjes ik moet vrouw of kind wegbrengen koop je maar (bak)fiets, maarja dan ben je niet het mannetje.

Umberto die trotzoni | 22-12-14 | 23:12

TheEgg | 22-12-14 | 22:51

Ik keur het niet goed, maar ik kijk er niet van op. Onnodig geweld dient te allen tijde voorkomen te worden, maar het is onvermijdelijk dat het af en toe gebeurt. En er zijn vast nog genoeg gevallen waar men over de proportionaliteit van het geweld kan twisten. Blijft mensenwerk.

63116114 | 22-12-14 | 23:03

Heb net die uitzending gezien, en ik geloof Moes.
De meesten lullen hier maar wat zonder de uitzending te hebben gezien.( te veel moeite zeker, druk druk druk met niets.
www.npo.nl...

ikkrijgjewel | 22-12-14 | 23:01

'Moslimpropaganda les 1: film alleen het gevolg maar niet het gedrag dat het veroorzaakte'.
Captain Pervert | 22-12-14 | 21:11
====
Exact, dat zie je steeds weer. Ook Hamas en Hezbollah schreeuwen moord en brand als Israël ingrijpt, maar nooit laten ze de aanleiding zien.

malang | 22-12-14 | 22:59

Ik vindt Moes erg lief ,hij reed niet in zijn onverzekerde auto mensen tot moes die op een kerstmarkt liepen , terwijl hij Allah Akbar.riep.

blauwe zander | 22-12-14 | 22:54

@63116114 | 22-12-14 | 21:08
Dus jij accepteerd dat 1 op de 100 gevallen je wel voor niets een knie in je nek krijgt? Beetje enge gedachte.

TheEgg | 22-12-14 | 22:51

necrosis | 22-12-14 | 22:03

Kijk aan. De door u beschreven gang van zaken is exemplarisch lijkt me, niet die in dat filmpje.

Heemstraat is inderdaad een van de moeilijkste bureaus. De wijk is zelf zeer vijandig jegens de politie. Als men ergens parkeert wordt er al van 5 kanten op hoge toon gevraagd wat men komt doen. Politie is daardoor eerder geagiteerd en in die spiraal blijft men voorlopig nog wel even ronddraaien.

63116114 | 22-12-14 | 22:51

Het is wel erg herkenbaar gedrag voor de politie. Ik sluit niet uit dat moes de waarheid spreekt. Ik denk dat we met z'n allen gewoon heel blij mogen zijn dat er niet per ongeluk een dienstwapen is afgegaan.

ren-forrest-ren-e | 22-12-14 | 22:48

In het NPO filmpje is iets vreemds aan de hand.
Moes zegt dat zijn hand is gebroken in 22 seconden.
De tijd tussen de balie en de binnenplaats.
Het grootste gedeelte van het filmpje gaat over een aanhouding en voorgeleiding waar Moes wijst naar zijn arm cq hand maar die scene duurt vele malen langer dan de ontbrekende 10-20 seconden.
Ik denk dat de beelden van de voorgeleiding waarop Moes klaagt over zijn hand van een heel ander moment zijn...

Pimmetjes | 22-12-14 | 22:47

@Eurotokkie | 22-12-14 | 22:31
Nee. Dat was die andere keer.

VanBukkem | 22-12-14 | 22:43

Kaas de Vies | 22-12-14 | 21:05
Lang niet gekeken op dit topic, late reactie dus.
Ik denk dat hiervoor veel is voor gevallen wat je dus niet ziet op de beelden, de politie zal je echt niet zomaar zo op straat leggen. Daarnaast als je meewerkt in Nederland hou je aan een arrestatie geen gekneusde ribben en een gekneusde rechterpols over.

MDesiqn | 22-12-14 | 22:43

Haha de eerste Mustafa die onschuldig is moet nog geboren worden hoor.

023hard | 22-12-14 | 22:43

@Vageling | 22-12-14 | 22:32
TT-nacht. Ik voldeed aan een signalement. 100% ONSCHULDIG. Wrong time, wrong place, blanke Nederlander.
Overigens ben ik de volgende ochtend op het bureau nog wel effe voorgesteld aan de echte daders. Drie blanke Nederlanders.

VanBukkem | 22-12-14 | 22:41

carramba | 22-12-14 | 22:33

Hmmm schijnbaar ken jij de man. Maar als je goed naar het filmpje kijkt zie je de agent op het laatst degene die filmt wegsturen . Reden omdat hij zich toch wel een beetje schaamt. Want dat zag ik wel. Want het werd hem erg ongemakkelijk met die huilende meisjes om hun vader. En het toch wel een beetje buitensporig reageren. En ook de mensen er om heen blijven netjes. Zie ook geen dingen die jij opnoemt. Maar ik zag dat je aardig gekleurt reageerd. Zeg maar eerst komt moes dus hij moet wel fout zijn. Vraag me af of je het filmpje wel helemaal gekeken hebt. Want ik betwijfel dat. Want dan had je wel gezien dat de man vrij rustig is.

tweetybird | 22-12-14 | 22:39

Vette pech. Helaas pindakaas. Jammerdebammer. Mustafa is een probleem magneet.

ristretto | 22-12-14 | 22:37

@Eurotokkie | 22-12-14 | 22:34
Tjah als je daarvoor gaat happen naar de baas. Mag van mij de stok erbij.

Vageling | 22-12-14 | 22:35

Vageling | 22-12-14 | 22:32
Ik denk een papiertje op straat gegooid .

Eurotokkie | 22-12-14 | 22:34

@tweetybird | 22-12-14 | 22:29
Het gaat mij er niet om of iemand, bruin, paars of groen is. Ik zeg alleen dat die vent geen heilig boontje is als de politie hem naar de grond werkt.

carramba | 22-12-14 | 22:33

@VanBukkem | 22-12-14 | 22:29
U vergeet erbij te vermelden wat u uitgevreten had. U weet wel, oorzaak gevolg.

Vageling | 22-12-14 | 22:32

VanBukkem | 22-12-14 | 22:29
Weet je zeker dat dit de politie was en niet de chippendales.

Eurotokkie | 22-12-14 | 22:31

carramba | 22-12-14 | 22:25

Onzin. Je moet eens kijken hoe vaak ik dat ook bij de autochtoon gezien heb. En ik vind het wel mee vallen. Ik denk dat jij een beetje gekleurd denkt. Een beetje vanuit onderbuik gevoel om de naam moes zeg maar. En schilderwijk. Maar ja dat is je goed recht en je mag van mij je eigen mening er over hebben. Ik heb in deze een andere mening.

tweetybird | 22-12-14 | 22:29

@tweetybird | 22-12-14 | 22:01
Ik kan uit eigen ervaring beamen dat er inderdaad wel eens buitensporig geweld toegepast wordt door onze dienders. Ik ben zelf namelijk ook wel eens besprongen door een handjevol agenten. Van achteren kwamen ze, ik zag ze niet aankomen. Dus, me van geen kwaad bewust gaf ik me natuurlijk meteen over. Bovendien heeft verzet geen enkele zin, liggend op je buik met een agent aan iedere ledemaat en één op je rug. Edoch, ik moest er toch nog even aan geloven. Ik was al veroordeeld toen ik daar op de grond lag.

VanBukkem | 22-12-14 | 22:29

'Die beelden zijn uit het politieapparaat naar Moes gelekt' WTF!

InfidelRevolution | 22-12-14 | 22:28

tweetybird | 22-12-14 | 22:25

Ook al heeft hij niets gedaan waarom ligt hij dan op de grond met een knie in zijn nek?

Eurotokkie | 22-12-14 | 22:27

@Russells Teapot | 22-12-14 | 22:21
Waar zit u stiekem van te snoepen? Dacht dat sarcasme alleen op doktors recept was te verkrijgen.

Vageling | 22-12-14 | 22:26

Hij praat nog.... Ze hebben hem dus nog niet tot Mos geslagen....

bosmaloot | 22-12-14 | 22:26

@AbleArcher13 | 22-12-14 | 22:09
Voor fatsoenlijke berichtgeving ga ik in ieder geval niet naar NPO!

necrosis | 22-12-14 | 22:26

@Goatboy2014 | 22-12-14 | 21:19
Wat goatboy zegt!!

koekje erbij? | 22-12-14 | 22:25

@tweetybird | 22-12-14 | 22:17
Die vent moet z'n ogen uit z'n kapot schamen, om zo afgevoerd te worden in het zicht van zijn familie schreeuwend als een verongelijkt kind. Dan heb je dus totaal geen waardigheid of respect verdient en ben je een grote nul.

carramba | 22-12-14 | 22:25

necrosis | 22-12-14 | 22:13

Dus wat u nu eigenlijk zegt is omdat dat ooit eens gebeurt is heeft moes nu te pikken en te slikken. Pure onzin. Als de man weinig tot niks gedaan heeft hoeven ze hem niet met veel geweld te behandelen. Moes had ook klaas kunnen heten en dan waren de reacties hier anders geweest. Ik ben iemand die reageerd op wat ik zie en zelf beoordeel. Over de marokaantjes die de juwelier hadden berooft en daarbij het leven lieten was ik ook duidelijk. Dikke bult eigen schuld. Is het risico van het vak en moet je niet zeiken. Ook niet als nabestaande van die rovers. Ik ben niet het type knuffelaar. Maar ik weet zeker dat het ook wel eens andersom kan zijn.

tweetybird | 22-12-14 | 22:25

Ik moet betalen, Moes moet betalen. Willen we democratie of niet.

Mr. Squits | 22-12-14 | 22:24

@Eurotokkie | 22-12-14 | 21:36
Het scheelt een hoop. Vroegah ook een hoop kattenkwaad uitgehaald. Nooit zo behandeld. Verhaal van (appel)moesje rammelt. Eigenlijk is dit de rasicme kaart trekken. Trap daar niet in. Jammer (appel)moesje.

Vageling | 22-12-14 | 22:22

tweetybird | 22-12-14 | 22:17
Soms zijn het kleine dingen , weigeren je te legitimeren en dan een grote bek geven tegen oom agent
en de vlam is al in de pan.

Eurotokkie | 22-12-14 | 22:22

Geluk en pech bestaan helemaal niet. Toeval ook niet.

Er bestaan alleen zionistische complotten, en hele lieve islamitische mensen die daarvan het slachtoffer worden.

Russells Teapot | 22-12-14 | 22:21

carramba | 22-12-14 | 22:09

Ja hoor. Dat ben ik. En het verandert toch mijn mening niet. Over dit filmpje dan. Als het zelf is uitgelokt door de kerel zeg ik ook eigen schuld dikke bult. Maar ik kijk gewoon naar wat ik zie. En mensen die roepen dat de politie nooit over de scheef gast zijn een beetje achterlijk. Want dat gebeurt weldegelijk ook wel eens.

tweetybird | 22-12-14 | 22:17

@tweetybird | 22-12-14 | 21:54
Bedoel je bureau Heemstraat?
Niet echt een prettige werkomgeving.....
Of moet ik nog even een linkje posten van een doorgedraaide Marokkaan die twee Amsterdamse agenten verwondde met een mes, voordat hij werd doodgeschoten in 020?
Na dat 'incident' gingen er meerdere auto's in vlammen op, werden ruiten van het politiebureau ingegooid en ging Job Cohen theedrinken om 'de boel bij elkaar te houden'.

necrosis | 22-12-14 | 22:13

Het is gewoon die eeuwig voortdurend enorme grote bek van Marokkanen die tegen-agressie oproept. Vaak wordt vergeten dat verbaal geweld ook geweld is. Zinloos in discussie gaan met een agent. "Doe es normaal man", terwijl de soortgenoten van Moes alles behalve normaal doen. En daar moet zo´n agent dan dag in dag uit "de escalerend" mee omgaan Ik geef je het maar te doen.

geeftnix | 22-12-14 | 22:13

Eazy_E | 22-12-14 | 22:08
Marokkanen hebben dit toch echt zelf in de hand gewerkt als de politie hardhandig wordt.
De politie is meermaals belaagd door omstanders bij een arrestatie.
Nu gaan ze zielig in een hoekje huilen en noemen het racisme.

Eurotokkie | 22-12-14 | 22:13

Ah lekker we gaan weer een moslim bashen. Er was weer een topic nodig met voldoende reaguursels natuurlijk. Dat we in Wegmisbruikers elke week een zooi domme brabo's zien of wat Duitsers in veel te dure auto's levert natuurlijk te weinig op.
Ik vind het allemaal wel erg doorzichtig hoor. Heeft GS een soort moslim topic quotum ingesteld?
Let wel ik ben ook de moslim discussie meer dan zat. Ik ben trouwens ook de meeste moslims zat inmiddels. Maar ik ben ook de media zat die constant loopt te voeren..

Chow | 22-12-14 | 22:12

achter de deur | 22-12-14 | 21:55

Hmmm nou dat klopt toevallig wel ja. Sommige kinderen krijgen inderdaad bijles. Ook op zondag. Dus is niks raars aan. Gebeurt op scholen of wijkgebouwtjes. Volgens mij had hij zijn kinderen ook bij zich dus waarvoor zou de man daarom liegen want dat zet geen zoden aan de dijk lijkt me.

tweetybird | 22-12-14 | 22:12

Hey verticale filmert... Alle kinderen hebben ouders, echt waar. Dat er nu eentje horizontaal onder dwang van de politie op de grond ligt heeft papa waarschijnlijk an zichzelf te danken.
Het stuk ongeluk wat daar ligt wordt niet hard aangepakt, niet mishandeld of wat dan ook. Sterker nog, dit filmpje geeft duidelijk aan dat pa en ma duidelijk niet geschikt zijn om kinderen op te voeden. Graflul, grafmoeder, en de kinders die zijn uiteindelijk de lul.

Gampel | 22-12-14 | 22:12

@tweetybird | 22-12-14 | 22:07
Bent u ook op de hoogte van eerdere confrontaties en mogelijke voorgeschiedenis? Geloof mij politie in Nederland is soft.

carramba | 22-12-14 | 22:09

@necrosis | 22-12-14 | 22:06
Jouw "kennis" in deze zaak

AbleArcher13 | 22-12-14 | 22:09

Moes, dat klinkt als een groep mo's. Kudos voor om agent.

jan-lul-de-behanger | 22-12-14 | 22:09

Kots op marokkoforum beschrijven ze dit als racisme van de Nederlandse agenten naar alles wat niet blank is.
Stakker wordt gepest en getreiterd en er wordt teveel en te vaak in de schilderswijk gecontroleerd.Is racisme...
Verder wordt er aangegeven dat die moslimpartij de arrestatie aan het uitzoeken is.
Er worden zelfs kamervragen gesteld.
Een paar leuke bedreigingen verder aan de agent als hij ooit weer die wijk ingaat.
Hopeloos dat hier nog serieus wordt onderzocht of hij racistischs is behandeld.

Eazy_E | 22-12-14 | 22:08

tweetybird | 22-12-14 | 22:01

Politie moet zich zelf ook beschermen tegen idioten , zeker als het om een risicowijk gaat.
Je wordt trouwens niet willekeurig aangehouden en op straat gegooid .

Eurotokkie | 22-12-14 | 22:07

Ook zo typisch altijd de schuld bij anderen neerleggen, neem godverdomme eens je verantwoordelijkheid je hebt nota bene een kleine kind.

carramba | 22-12-14 | 22:07

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:57

Je probeert het te baggataliseren. Want dat hoor je mij niet zeggen. Maar soms gebeurt het wel eens ja. O maar omdat het een man met de naam moes betreft kan het ineens niet. En dat noem ik nu onzin verkondigen. En ik ben zeer zeker geen knuffelaar. Maar bekijk wel wat ik zie. En ik zie een overdreven reactie van politie agenten. Ik bekijk het gewoon reeel. Zonder vooroordeel. En het kan dat moes het heeft uitgelokt maar het kan net zo goed andersom zijn en ik zie dat de knie wel effe lekker doorgedrukt word.

tweetybird | 22-12-14 | 22:07

@AbleArcher13 | 22-12-14 | 21:54
Wat bedoel je met 'fantasie'?

necrosis | 22-12-14 | 22:06

Na de revolutie zal niemand ze meer tegenhouden als ze terug willen naar hun natuurlijke habitat.

Morgenhout | 22-12-14 | 22:05

Wil ik toevallig die NPO docu kort voor dit bericht bekeken hebben.
Benieuwd naar de voorgeschiedenis van dit filmpje....

konthaarhanekam | 22-12-14 | 22:03

@63116114 | 22-12-14 | 21:47
Ik heb zelf ooit een grove fout gemaakt in het verkeer.
(drank op/ aanrijding (zonder persoonlijk letsel).
Papieren werden uitgewisseld voor de verzekering, mijn auto werd afgesleept en ik mocht mee naar het bureau alwaar ik mijn zakken mocht leegmaken, mijn schoenen uit moest trekken en plaats mocht nemen in een politiecel.
Na het bezoek aan het ademanalyse-apparaat, mocht ik weer vertrekken, zonder rijbewijs maar met een toekomstige uitnodiging voor een bezoek aan de rechtbank.
Ik wist dat ik op alle fronten fout zat, en heb daarom geen stennis geschopt.
Ik ben niet geslagen, niet in de boeien geslagen en op mijn verzoek belde de politie zelfs een taxi voor me, zodat ik naderhand naar huis kon.
Met de kennis van nu, had ik mezelf toen een pak slaag gegeven.....

necrosis | 22-12-14 | 22:03

@achter de deur | 22-12-14 | 21:55

Jazeker, vooral in veel achterstandswijken wordt extra bijles gegeven voor de CITO toetsen in februari.
In deze stad geeft de gemeente daar elk jaar subisidie voor.

Sumato | 22-12-14 | 22:02

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:48

Onzin is totaal geen alu hoedje en de meeste reageren nu uit onderbuik omdat de man moes heet. En dat is onterecht. Ik heb vaak zat meegemaakt dat er onterecht geweld wordt gebruikt door de politie van Den Haag. Want dat zijn ook niet altijd heilige. Mensen die roepen dat politie geweld in nederland niet voorkomt zijn dom of hebben weinig van de wereld of zelfs nederland gezien Daarvoor ik zet er mijn kantekens bij kijk niet naar de naam maar gewoon wat ik zie en stel vast dat het nogal overdreven is wat er gebeurt. De man kan al geen kant op en de agent staat nog met zijn knie in hem.

tweetybird | 22-12-14 | 22:01

La Bailaora | 22-12-14 | 21:44 "OT, Man rijdt in op kerstmarkt: www.telegraaf.nl..."

Uit het artikel: "In het centrum van de Franse stad Nantes is maandagavond een man ingereden op een drukke menigte bezoekers van een kerstmarkt. Zeker tien passanten raakten gewond. Twee van hen zijn er ernstig aan toe. Volgens ooggetuigen en een agent heeft de man „Allahoe akbar” (God is groot in het Arabisch) geroepen, aldus de krant Le Nouvel Observateur. Na zijn daad probeerde de man van 25 met een mes zelfmoord te plegen."

Ik probeer dit incident, dit voorval, genuanceerd te interpreteren. Ik vraag mij echter af hoeveel franse kiesgerechtigden dit nog genuanceerd trachten te interpreteren.

Dr. Dr. Bartholdy | 22-12-14 | 22:00

@tweetybird | 22-12-14 | 21:54
Rara, hoe zou dat nou komen? Een politiebureau in risicowijk waar veel klachten over zijn en daarmee zeg ik niet agenten nooit verkeerd handelen.

carramba | 22-12-14 | 21:58

tweetybird | 22-12-14 | 21:54
Dus de politie in Den Haag is veel te gewelddadig , lol.

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:57

Vergeet niet dat zich onder de politie ook vele tokkies met opgekropte frustraties jegens Sharia baarden bevinden. Deze worden extreem kort gehouden door hun chefs om 'escalatie te voorkomen'.

Dan kan ik het me zomaar voorstellen dat in deze simpele en redelijk onschuldige gevalletjes deze mate van autoriteit gedemonstreerd wordt door deze lui.
Zij zijn de baas en dat laten ze zien ook (als er geen grote maatschappelijke gevolgen kunnen optreden naderhand).

Maargoed, ik ben blijkbaar gehersenspoeld door NPO3..
Ik ga direct mijn tv uit het raam gooien.

Jasperados | 22-12-14 | 21:56

Zondag.. bijles Citotoets in december... you fool!

achter de deur | 22-12-14 | 21:55

63116114 | 22-12-14 | 21:47

En ik moet ook zeggen dat het politie buro niet erg geweldig aangeschreven staat. Samen met nog een buro in Den Haag. Er zijn best een hoop klachten over zowel van allochtonen mensen als van autochtone mensen. Daarvoor als ik het filmpje zie dan ga ik er niet gelijk van uit dat omdat de meneer moes heet hij het er wel naar gemaakt zal hebben. Want in dit geval hoeft dat niet.

tweetybird | 22-12-14 | 21:54

Bad Karma | 22-12-14 | 21:47
Kans is klein tenzij je een kort lontje hebt. Gelet op uw toon hier zou het zomaar kunnen dat u tot de risico groep hoort die niet door de attitude test komt bij een staande houding. En dan ga je naar de grond als je tegenwerkt. Niet met akido maar gewoon eerste beenworp en houdgreep. Old skool maar effectief .

Goatboy2014 | 22-12-14 | 21:54

ikdenkwat | 22-12-14 | 21:51
Zo is dat , hallo kids pa gaat even mee met deze twee mannen om iets te bespreken op het politiebureau , klaar.
Eurotokkie | 22-12-14 | 21:53
Voila!!

ikdenkwat | 22-12-14 | 21:54

@necrosis | 22-12-14 | 21:42
Ja, fantasie is geen aanvullend beeldmateriaal lijk.

AbleArcher13 | 22-12-14 | 21:54

ikdenkwat | 22-12-14 | 21:51
Zo is dat , hallo kids pa gaat even mee met deze twee mannen om iets te bespreken op het politiebureau , klaar.

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:53

Moes krijgt dus niet de repsect die hij zegt te verdienen
als het ware

Tobi | 22-12-14 | 21:52

Iedereen heeft recht op hoor en wederhoor ongeacht godsdienst. Er zijn wel grotere boeven dan Moes, dit gaat nergens over.
Politie, praat me er niet van, kleuters die aan het handje willen lopen. Incapabel en niet geïnformeerd.
Wel mooie petjes en welwillende dames, die wel zin hebben in een held met een dikke pik.
Nice!!

AbleArcher13 | 22-12-14 | 21:51

Als vader met kids gedraag je je. Ook al is het onterecht, blijf je rustig en stel je ze gerust. Geen stennis maken doen de coppers het ook niet. Waarschijnlijk zijn ze ook vader en kunnen niet snders op dat moment. Ook bij hen speelt dit door hun knarretje. Wat een tering zooi. Daarom zitten er zoveel thuis met psychische problemen. De maatschappij dat bent jij moes.

ikdenkwat | 22-12-14 | 21:51

Bad Karma | 22-12-14 | 21:47
De kans is zeer klein , of je zoek het zelf op dan is de kans natuurlijk aanwezig .

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:50

tweetybird | 22-12-14 | 21:46

Aluhoedje kan af hoor.

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:48

*ligt. Epic Fail.

63116114 | 22-12-14 | 21:48

Dan maar naar de kerstmarkt met je onverzekerde auto ?

Goatboy2014 | 22-12-14 | 21:48

@Jasperados | 22-12-14 | 21:43

Gezien de kort visuele presentatie van dit voorval weten we niet wat er van te voren is gebeurd.

Mogelijk had de beste man (weer) een grote mond en luisterde niet naar wat hem werd gevraagd.

Sumato | 22-12-14 | 21:48

Sumato | 22-12-14 | 21:43

Ik snap het heel goed. Maar snap jij ook dat het met jouw ook kan gebeuren? Of ben ook zo'n sukkel die denkt dat politiegeweld hier niet voorkomt?

Bad Karma | 22-12-14 | 21:47

tweetybird | 22-12-14 | 21:25

Dat laatste hoort u mij nergens beweren. En dat er ook gevallen zijn waarin de politie fout zit, zoals in de door u beschreven situatie, zal ik niet ontkennen.

Ik stel slechts dat de NL politie over het algemeen voorzichtig is met fysiek geweld. Je licht niet zomaar met een knie in je nek op straat, ook in de Schilderswijk niet.

Mede gezien Moes' vrij ernstige aanstelleritis in het filmpje neem ik dus niet voetstoots aan dat hij onheus bejegend is. Ik sluit het echter niet uit.

63116114 | 22-12-14 | 21:47

Bad Karma | 22-12-14 | 21:37

Ja als je problemen zoekt kun je dit verwachten , moet je laten niet gaan huilen in een hoekje van kijk wat ben ik zielig.

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:46

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:41

Huh. Echt wel. Ik geloof dat u niet meer van deze tijd bent. Dat is nu net zoiets als zeggen ik geloof nooit dat dit kabinet de grondwet omzeilt met een amvb. Geloof mij maar dat doen ze wel. Zeker als ze fout zitten. Dan is alles geoorloofd om het te verdoezelen. Leiding werkt zelfs mee.

tweetybird | 22-12-14 | 21:46

De politie gebruikt niet zomaar fysiek geweld.

Meewerken, dan is er niets aan de hand, ga je niet eens in de transportboeien mee. Naar om te zien voor dat dochtertje, maar de omstanders kunnen haar ook weghalen ipv alles te filmen.

Martin Bosma | 22-12-14 | 21:46

Mijn gedachtegoed ligt overigens gelijk met die van de PVV hoor, vergis je niet ;)
Dit betekent echter niet dat je altijd sceptisch mag blijven over dit soort zaken.

Jasperados | 22-12-14 | 21:46

@Jasperados | 22-12-14 | 21:43
Voor objectieve programma's moet je de NPO mijden als de pest.

necrosis | 22-12-14 | 21:45

@Bad Karma | 22-12-14 | 21:41
Ach kom nou, vernederen die vent is niet van suiker.

carramba | 22-12-14 | 21:44

@Necrosis

Evenveel als u, vermoed ik.
Zoals ik al zei; het programma was niet links of rechts gekleurd, maar richtte zich op de feiten (verdraaid en wel, door oom agent).
Ik snap het overigens wel.
Agenten hebben het monopoly op autoriteit en gezag, als ze hun fouten gaan toegeven lijden ze gezichtsverlies.
In dit geval zou je hopen dat er iets zou veranderen, maar anderzijds geeft het ze ook een soort van vrijbrief om dit excessief geweld te gebruiken. Beetje dubbel mijns inziens.

Jasperados | 22-12-14 | 21:43

@Bad Karma | 22-12-14 | 21:37

Ik vind het een vernedering dat de politie in dit land elke dag met dit soort ratten te maken krijgt. Prima behandeling, voorbeeld voor de omstanders.

Vroeger had je een schavot, nu facebook en GS.
Snapt u hem?

Sumato | 22-12-14 | 21:43

@Jasperados | 22-12-14 | 21:32
Enne.... Rodney King was ook 'onschuldig' en 'slachtoffer van racistische blanke politieagenten'....
Mijn kennis in deze zaak gaat iets verder dan die paar minuten beeldmateriaal wat de hele wereld over ging!

necrosis | 22-12-14 | 21:42

Jasperados | 22-12-14 | 21:32

Als je er tussen gaat knippen klopt de tijdlijn niet meer en dit valt op , denk niet dat de politie zo dom is om voor een klein iets de beelden gaat manipuleren.

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:41

carramba | 22-12-14 | 21:39

Ia aanhouden niet genoeg dan? Is het nodig iemand voor z'n gezin te vernederen? Nergens voor nodig en niet menselijk.
Alleen de ergste ratten doen zoiets.

Bad Karma | 22-12-14 | 21:41

@Bad Karma | 22-12-14 | 21:37
Dat is een bewuste aanpak, de status ontnemen van dit soort testosteron bommen. Bovendien heb je het er dan ernstig naar gemaakt.

carramba | 22-12-14 | 21:39

Wacht maar op de fact checks.

Fijnstoffer | 22-12-14 | 21:38

ohjee: de wereld staat in brand, maar die kinderen hebben hem niet aangestoken!!!!

thepinkpainter | 22-12-14 | 21:37

en waarom precies werd hij gearresteerd?
ooow.. dat hebben ze weggeknipt? goh. toevallig.
Hele opname uploaden aub, of anders gewoon terug naar je eige land.

--sql error-- | 22-12-14 | 21:37

@Jasperados | 22-12-14 | 21:32
NPO3 noem jij wel objectief?
*moehaha*

necrosis | 22-12-14 | 21:37

Hoe vaak komt het niet voor dat die geüniformeerde ratten je op de grond pleuren, een knie in je nek zetten en dan een discussie met hun collega beginnen... Heeft met aanhouden geen klote te maken maar alles met vernedering.

Hoe moeilijk is het om agenten een paar lessen Aikido te geven en aanhoudingen te verrichten zonder vernederingen?

Maar dat gebeurt niet, nee, die knie in je nek en dan de hele straat een kwartiertje laten meegenieten van jouw 'authoritah.' Geen enkel respect voor.

Bad Karma | 22-12-14 | 21:37

Le Roi | 22-12-14 | 21:31

Ja goed , ik kom uit een tijd waar je nog respect had voor oom agent , niet dat ik zo lieverdje ben maar ik ben nooit op de grond gegooid en in boeien geslagen.

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:36

@necrosis | 22-12-14 | 21:32
Precies, typisch zo'n figuur die continu de fout in blijft gaan met lullige feitjes. Gevalletje hardleers.

carramba | 22-12-14 | 21:35

Hebben jullie daar dan Marokkanen ?

duitse herder | 22-12-14 | 21:35

Het was uiterst toevallig dat mijn zender op npo3 bleef hangen terwijl hij voorbij kwam.
Deze man kwam op mij normaal en Haags over, weinig 'Wollah, psst, kk. snackbar alles' dus.
Dit programma was niet links of rechts gekleurd, maar baseerde zich puur op feiten.
Beelden van beveiligingscamera's die in het politiebureau hingen waren gesaboteerd, zijn arm is daadwerkelijk gebroken tijdens een mogelijke mishandeling buiten beeld (is er tussenuit geknipt). Daarnaast is zijn ruggenwervel ernstig beschadigd geraakt, vandaar zijn ziektewet verhaal lijkt me.
Dat het verhaal zo lek als een mandje is, bleek dat een 'insider' van het politiebureau hem een USB met beeldmateriaal gegeven heeft, waarin dus duidelijk te zien was dat er delen (in secondes) missen.
Daarom ben ik van persoonlijk van mening dat Geenstijl in dit uitzonderlijke geval iets objectiever mag schrijven.

Jasperados | 22-12-14 | 21:32

In Dijon en Nantes reden ze ook onverzekerd rond. Uitzonderlijk goed optreden van de politie dus.

maggoo | 22-12-14 | 21:32

Voor rondrijden zonder verzekering, geldige APK of openstaande boetes, krijg je geen knie in je rug.
Dan krijg je een vette prent, aangezien de zwaarste criminelen in dit land de wanbetalers zijn.
Mijn onderbuik zegt dat er toch iets meer aan de hand moet zijn.....

necrosis | 22-12-14 | 21:32

@Eurotokkie | 22-12-14 | 21:16
Ja, in theorie wel. Toch is het meest vervelende dat mij ooit is overkomen een preek van oom agent omdat ik mijn fietsverlichting niet in orde had. Neem maar van mij, iemand die meerdere vrienden bij de politie heeft werken, aan dat agenten überhaupt geen kut mogen doen totdat de poep echt de ventilator raakt. Ik hoef nooit vermanend aangesproken te worden door een agent, laat staan hardhandig op de grond gewerkt te worden. Kwestie van even meewerken als er echt niets aan de hand is. Sommige lui liggen dwars, puur om het dwars kunnen liggen...

Le Roi | 22-12-14 | 21:31

giovanni erkelens | 22-12-14 | 21:16

Ga lekker buiten spelen joh, wijsneus.

Bad Karma | 22-12-14 | 21:30

niet

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:30

carramba | 22-12-14 | 21:27

Echte criminelen laten zich zo snel pakken , Moes is een dom boefje meer niet.

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:29

Sorry hoor,maar er zitten echt gekke mensen bij de politie.

kzegje | 22-12-14 | 21:29

@Dr. Dr. Bartholdy | 22-12-14 | 21:21
Een klein beetje wil ik die "moes" verdedigen, 1000 euro aan boete heb je zo open staan. Helemaal als de geüniformeerde belasting ambtenaren de pik op je hebben.

Flipus | 22-12-14 | 21:29

Kan zo in het spreekwoorden en gezegde boekje waar komt de uitdrukking "tot Moes geslagen worden" vandaan.

Andersom dag | 22-12-14 | 21:27

Laat hem de tering krijgen, moet hij maar niet onverzekerd rondcrossen en zich boven de wet verheven voelen.

carramba | 22-12-14 | 21:27

Dr. Dr. Bartholdy | 22-12-14 | 21:21
Sommige mensen willen graag aandacht , nu krijgt hij aandacht en nu is het nog niet goed.

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:25

63116114 | 22-12-14 | 21:08

Hmmm ik heb zelf wel eens mogen ondervinden dat dat wel eens anders is. Met jonge gefrustreerde agenten. Die een groter gevaar vormde als het publiek.
Ook als er totaal geen aanleiding toe was. Zeg maar agenten met allebei een slechte bui. Iets wat regelmatig in Den Haag voorkomt. Omdat de man moes heet wil niet gelijk zeggen dat deze agenten gelijk hadden. Want dat is pure onzin.

tweetybird | 22-12-14 | 21:25

Als je gewoon normaal doet krijg je geen knie in je nek. nuff said !

Onze man in Mockba | 22-12-14 | 21:25

Misschien politiek asiel aanvragen in Pakistan Moesje?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 22-12-14 | 21:22

"De politie beweert dat Moes door de Schilderswijk reed in een onverzekerde auto met een schuld van ruim duizend euro aan openstaande boetes. Moes ontkent dat (natuurlijk)."

Dit moet toch eenvoudig te controleren zijn? De combinatie van onverzekerd autorijden en je niet aan de verkeersregels houden (ik bijv. heb geen duizend euro aan openstaande boetes) kan catastrofaal zijn voor de levens van de mensen die hij aanrijdt: Die zijn dan niet alleen fysiek en mentaal maar ook financieel geruïneerd. Mij lijkt dat je zoiemand mag aanhouden in het bijzijn van zijn kinderen. Mits de informatie die daartoe aanleiding geeft correct is.....

Dr. Dr. Bartholdy | 22-12-14 | 21:21

"Volgens de ex-agent zijn er politiemensen die er PVV-ideeën op nahouden".
Dat is voor Vrij Nederland, eigenlijk voor heel linksdragend Nederland, toch wel het ultieme bewijs dat iemand een extreemrechtse xenofoob is.
PVV-ideëen, hoe durven ze. De treinen rijden al weer naar het Oosten, ze zouden eigenlijk op staande voet ontslagen moeten worden.

spanarchist | 22-12-14 | 21:20

Hmmm beetje over de top van de politie mijn inziens. Of te wel gewoon onnodig op deze manier. Ja ook politie maakt het echt wel eens bont. Dit is nu zo'n geval waar ze onzinnig te werk gaan. Dat is wel duidelijk. En heeft niks van doen of hij nou moes heet of piet of klaas. Hier overdrijft de politie . En dat mag ook wel eens gezegd worden. En dat doe ik dan ook.

tweetybird | 22-12-14 | 21:20

Moes zijn ziektewetverhaal rammelt aan alle kanten. Je krijgt met een hernia echt geen Wga arbeidsongeschiktheidsuitkering tenzij je verplicht plat op bed zou liggen. En dat klopt niet want Moes zat met zijn hol in een onverzekerde auto. Trouwens als je klachten zo erg zijn dat je 2 jaar injecties zou krijgen ( wachttijd voor een arbeidsongeschiktheidsuitkering) dan wordt je aan je hernia geopereerd. ( mijn expertisegebied dus )
Daarnaast is Moes van het clubje Haifi & Ghay ( zionistisch complot en pijnlijke doodwens voor joan Rivers). Betrouwbaarheid staat dus niet voorop.

Goatboy2014 | 22-12-14 | 21:19

@truusch | 22-12-14 | 21:16
Politie was vroeger een beroep met aanzien.
tegenwoordig kan en mag men niets meer, dit wordt op hoger niveau voor hen besloten.

Mastermattie | 22-12-14 | 21:18

Sneu voor die kinderen. Maar de echte dader is papa die het weer zo ver heeft laten komen dat dit voor het oog van die kinderkes moest gebeuren.
Politie heeft gewoon zijn werk gedaan en ik verwacht niet minder van hen.

appeltjesgroeneweide | 22-12-14 | 21:17

@MDesiqn | 22-12-14 | 21:04
Moet je dan maar alles met je laten gebeuren?
Wat is dit voor nonsens, schorsen die agenten.

u bent volgens mij een A.C.A.B pippo figuur.

we zijn dit soort volk meer dan zat.
ze haden hem een kopschop moeten geven .
en die jankers er omheen ook.

geitebreier nr1 | 22-12-14 | 21:17

Dat heb ik nou nooit Moes.
Maar ik draai met liefde op voor de uitkering. Zo ben ik gewoon, ik betaal graag voor alles en iedereen, jammer dat de belastingdienst dat voor en namens mij heeft besloten.

Liefs Truusch

Mastermattie | 22-12-14 | 21:12
Ze zijn er klaar mee? Hadden ze maar een vak moeten leren.

truusch | 22-12-14 | 21:16

Geen enkel medelijden met Moes. Moet hij maar normaal doen. Dan doen agenten zoiets als dit gewoon niet.

Supermatthijs | 22-12-14 | 21:16

@bad karma

ach gut kindjes zien een aanhouding met een knie in de rug,lets say, mocht de dader een pistoolzwaaiende nebeer zijn, had je dit ook gezegd? is het emotionele argument echt het enigste wat je kan bedenken ? politiegeweld komt in nederland zelden voor en is in die gevallen vaak broodnodig.

giovanni erkelens | 22-12-14 | 21:16

Iedere burger kan slachtoffer geworden van politiegeweld , echt.

Eurotokkie | 22-12-14 | 21:16

@klavert | 22-12-14 | 21:14
NPO heb ik uit m'n kabelpakket laten verwijderen tot 29 januari.

Mastermattie | 22-12-14 | 21:15

Kaas de Vies | 22-12-14 | 21:05

Nee, dat hoeft niet. Maar je ligt echt niet zomaar op de grond, zeker niet als je kinderen er bij staan. NL politie is daar over het algemeen zeer terughoudend mee.

We vallen in de situatie, de voorgeschiedenis is onduidelijk. Te vroeg dus om te roepen 'Moes heeft het er naar gemaakt' of 'agenten meteen schorsen'.

63116114 | 22-12-14 | 21:15

Zeg meneertje waar gaat dat naar toe hehehehe

Waar je kinderen bij zijn en dan zo aanstellen wat een stuk Stront.

K.jongerensponsor | 22-12-14 | 21:13

@Kaas de Vies | 22-12-14 | 21:05
Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik geloof best dat Mustafa een beetje vervelend was, maar ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat die -snotneuzen- agenten een beetje last hebben van iets te veel geldingsdrang.
Zielig voor de kindertjes is het in ieder geval wel.

VanBukkem | 22-12-14 | 21:13

@Mastermattie | 22-12-14 | 21:12
OK, OK, geen CITO, maar bijles.. dan zou misschien nog kunnen.
Maar hoe zit het met die schuld en de onverzekerde auto?

Mastermattie | 22-12-14 | 21:13

Moes toch niet kunnen dit.

Jan de Hoop | 22-12-14 | 21:13

De uitspraak "dat is zeker een islamitische school" getuigt er mijns inziens van dat de politie er inmiddels ook klaar mee is.
Een CITO toets op zondag... dat gelooft toch geen hond?

Mastermattie | 22-12-14 | 21:12

-weggejorist en opgerot-

marcelkoko | 22-12-14 | 21:11

Moslimpropaganda les 1: film alleen het gevolg maar niet het gedrag dat het veroorzaakte.

Captain Pervert | 22-12-14 | 21:11

De nieuwe manier van aanhouden. Een knie in je nek. En z'n kindjes staan erbij. Kale klootzak.

Bad Karma | 22-12-14 | 21:11

Moes...rip Moes.

Plukkiehaar | 22-12-14 | 21:11

Dashboardcam? Cameraatje of tenminste microfoon op het uniform? Zo niet, blijft het gissen.

vanderjas | 22-12-14 | 21:11

ik geloof niet dat ie geen openstaande boetes had, dat is namelijk het enigste delict waarvoor je hardhandig aangepakt zal worden door de polies in nederland.

giovanni erkelens | 22-12-14 | 21:10

-weggejorist-

Dekogelkomtvanlinks | 22-12-14 | 21:08

Dat overkomt mij als autochtone, werkende, niet criminele blanke man nou ook altijd..
Als de eigen bevolkingsgroep nou eens hun afkeur zou uitspreken over bepaalde daden, en een zelfreinigend vermogen zou hebben ?
Zou dat helpen ?

Wijze uit het Oosten | 22-12-14 | 21:08

MDesiqn | 22-12-14 | 21:04

Dit. Ze bejegenen je echt niet zomaar fysiek. Ook in de Schilderswijk niet. Doen ze dat wel, dan is het 99% zeker dat daar een goede aanleiding voor is.

63116114 | 22-12-14 | 21:08

Als je boetes hebt openstaan dan ga je gewoon even mee en dan betaal je ze of je gaat zitten. Er is geen agent die je daarvoor in elkaar trapt...

chiel_labiel | 22-12-14 | 21:08

Ziet er onsmakelijk uit een vader onder politieknie terwijl kinderen toekijken.

dubbert | 22-12-14 | 21:08

Moes terug naar zandbakland. Heeft hij geen problemen meer.

_Fly66_ | 22-12-14 | 21:06

Word ook politievrijwilliger!

VanBukkem | 22-12-14 | 21:06

@MDesiqn | 22-12-14 | 21:04
Moet je dan maar alles met je laten gebeuren?
Wat is dit voor nonsens, schorsen die agenten.

Kaas de Vies | 22-12-14 | 21:05

Gewoon meewerken en alles toelaten, als je tegen gaat werken krijg je gewoon een voet op je rug.
Zit je echt niet fout en werk je mee dan zal je nooit op de grond gegooid worden door de politie, tenminste in Nederland.

MDesiqn | 22-12-14 | 21:04

Zolang ie geen agenten on donuts gaat neerblaffen.

horsteknots | 22-12-14 | 21:04

Ach gos. Arme jongen. Vast slachtoffer van een Zionistisch Complot

Cappuccino | 22-12-14 | 21:04

Moes vast zo zijn

Donkey Bong | 22-12-14 | 21:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken