
MinFin Dijsselbloem, 18 december 2014 op televisie bij RTL Z:
"Nederland had in 2012 wel degelijk het plan klaar liggen om de gulden weer in te voeren als de eurocrisis volledig uit de hand was gelopen." Hee da's lachen, dachten wij. Dat plan willen we wel eens zien. Misschien kunnen we het gebruiken om in ieder geval in Amsterdam Noord de gulden alvast weer in te voeren, zodat we onze Italiaanse bollen, broodjes Franse kaas en Duitse knakworsten in de kantine van Pand Noord weer met vertrouwde valuta kunnen afrekenen. Dus wij Wobben op dat Gulden Plan van Dijsselbloem, en wat schrijft de MinFin ons een maand later terug?
"U heeft verzocht om een kopie van alle documenten betrekking hebbend op het plan om terug te keren naar de gulden. Als u daarmee doelt op een kant-en-klaar plan voor herinvoering van een nationale munt, moet ik u meedelen dat een dergelijk plan niet bestaat en ook nooit bestaan heeft." Verder schrijft de MinFin dat er een 'brede verkenning' is uitgevoerd naar 'extreme scenario's zoals het uiteenvallen van de Europese muntunie'. Maar er was géén stappenplan voor herinvoering van de florijn. Huh? Wie moeten we nou geloven: minister Dijsselbloem (
18 november, RTL Z), of minister Dijsselbloem (
19 december, antwoord op Wob-verzoek)? Verder verwijst de MinFin naar een Kamerbrief van afgelopen donderdag, waarin staat dat niemand mag weten hoe Nederland terugkeert naar de gulden als de euro klapt. Dat zijn namelijk bedrijfsgeheimen van de Staat. En daarmee wijst De Dijs ons Wobverzoek af. Voor de liefhebbers: alle documenten (5 kantjes) na de breek.
Reaguursels
InloggenOh ja, voor ik het vergeet (was ik al bijna net als de rest van het rijdend volk). In 1992, dus ruim 22 jaar geleden (!!) heeft Wimpie Kok een "tijdelijk" kwartje op de brandstof ingevoerd (zou huidig dus een ruime 12 Pleuri-cent moeten zijn). Wat is de huidige definitie van tijdelijk eigenlijk? Het blijkt nogal een ruim en opgerekt begrip te zijn en is nooit terug gedraaid. Tevens is er nog geen enige partij in het Haagse geweest die dit onrecht heeft aangekaart dan wel heeft geeist dit terug te draaien/compenceren/op te heffen.
Alles onder het mom van : Omdat het kan en dubbel genaaid houdt beter !
Zelf laten zij zich rijden op kosten van het klootjesvolk (en niet in een Fiat Panda denk ik).
Ik zeg : Terug die Gulden, grenzen dicht (werkgelegenheid) en een oorlogsverklaring aan de graaiers !
Welk volk vertegenwoordigt de volksvertegenwoordiger Dijsselblom eigenlijk nog?
Ach, die Jerommeke Dijsseldinges is gewoon een ordinaire PvdA-er. Dat zou al genoeg moeten zeggen.
Wég ermee.
Nee, natuurlijk mag het plan hoe de gulden in te voeren niet openbaar worden. Duitsland heeft het over herinvoeren D-Mark als dat failliete Zuid-Europa te veel (Duits) geld gaat kosten.
Wie weet hebben ze volgend jaar de Euro bij de buren bij het grofvuil gezet. En dan zou de Gulden volgen.
En dat mogen we niet weten hoe dat dan gaat.
-
Kortom, bankroet Zuid-Europa en de kwakkelende EU zouden volgend jaar zomaar reden kunnen zijn de Euro te laten vallen als een baksteen. Bankroet is ie al deels.
@Bigi Bana Boy | 26-12-14 | 18:04
Daarom ben ik ook tegen de euro in deze opzet. Met deze opzet heeft Nederland er niks aan word alleen leeg getrokken door Brussel die het geld met vrachtwagens naar Oost-Europa brengt. Die vervolgens met onze afgedragen EU geld ons gaan kapot concurreren want lonen liggen veel lager dus veel aantrekkelijk om producete daar te starten. Als je bv door Polen rijd zie je op gebouwen fabrieken enz enz hoeveel EU geld erin zit want staat op het gebouw en is allemaal 70% of 80%.
Voor Nederland zal het alleen goed zijn als we bv met Duitsland, VK en paar Scandinavische landen een munt hebben..
"hebt u verzocht"
Zeker geschreven door een 'hoge' ambtenaar.
Bijna net zo erg als het steenkolen Engels van de politieke proleten in het algemeen.
Wat nou plan?! Gewoon het euro-teken omwisselen voor het gulden-teken, wat ze toen ook gedaan hebben plus een paar kleine aanpassingen, et voilà.
We zijn toentertijd gewoon genaaid!
Ach ja, die Dijsselbloem is maar een eng mannetje.
Bezwaar maken dan maar. Hier met dat onaffe 0.9 beta plan.
Zodra we van deze regering af zijn wordt het afschaffen van de Euro een beklijvend issue. Al was het maar omdat er al lang een kapitaalvlucht ontstaan is. Nu al `zijn er mensen die de geldontwaarding die meekomt met het opkopen van waardeloze Eurobonds in combinatie met een draaiende geldpers in Zuid-Europa niet langer willen meefinancieren.
Wat vervelend euro is Duitse valuta op maat gemaakt voor ze.
@WitteGrunneger | 27-12-14 | 06:12
LSD is toch de drug van de jaren 60?
Toe nou, zeg. Het moet niet gekker worden. Straks moet onze regentenkaste de burger nog serieus gaan nemen...
-
Lekker stemmen, volgend voorjaar, mensen - en trap er als vanouds weer in: stem vooral op de gevestigde partijen, dan kun je weer vier jaar lang uitgeperst worden.
Het is niet de vraag of de euro klapt, maar wanneer. Ik denk binnen een jaar of tien.
Wie het dichtst bij het vuur zit, warmt zich het best. Die zul je er dus ook nooit over horen.
Volgens mij, als we eerlijk zouden delen, is er nog meer dan genoeg voor iedereen.
Jammer, maar alleen de 10% van de wereldbevolking die al het kapitaal bezit, kan hier verandering in brengen.
Hallo Stasi van Rijn: Het knippen van je moeder`s teennagels gaat zeker wel gemakkelijk? Wel even goed je handjes wassen achteraf, hè?
Wie niet steelt of erft, moet werken tot hij sterft.
De cola-bb laat ik tegenwoordig staan. Alleen al aan de gedachte om er tien gulden voor te moeten betalen, wat vroeger drie gulden kostte, moet ik al kokhalzen.
En zo hebben ze me de vader en de moeder ook al geneukt!
Ik hoor alle politici en MSM nog zeggen: Het wordt echt niet duurder met de euro, hoor! Alle prijzen blijven gelijk! Er verandert niets!
Temeiers!
miko | 26-12-14 | 17:20
Npu miko ik denk dat jij 1 van de blinde bent. Ik weet nog goed de invoering. En wat gebeurde er. Juist alles wat een gulden was werd door het bedrijfsleven gewoon rechtstreeks omgezet naar een euro. De chinees een biertje en alles werd zo omgerekend al gelijk duurder. Het bier koste 1 gulden 80 en veel cafe's maakte een biertje gewoon een 2 euro. Was het makkelijkste. Dus lul niet man de gulden werd gewoon meest rechtstreeks omgezet naar euro. Achteraf is dat ook gebleken. We werden vanaf het begin al genaait. Vooral om dat de mensen moeite hadden met de omzetting zodat ze het konden misbruiken omdat veel mensen het niet door hadden. En daarna is alles hard gestegen. Zoals huur en noem maar op. Voor nederland met een altijd sterke munt was de euro ook zeer nadelig. Net als voor duitsland. Voor landen met een zwakke munt zoals italie was het juist weer een voordeel. Jij houd vast veel van pecholt dat je zo ontkent. De euro heeft juist de nederlander veel geldd gekost. Nog steeds. Maar jij bent vast een echte eurofiel die veel houd van het fassicme vanuit brussel.
tweetybird | 26-12-14 | 18:49
Zo is het twseety! De kleine man is vies verneukt en betaalt de gehele recessie. En toch blijven we het pikken, kun je nagaan hoe die maffiabende ons allen angst inboezemt.
Ik wist ook vanaf het begin van de eurotijd af aan dat we vies genaaid werden. Wanneer ons loon veranderd was van een gulden naar een euroteken, dan was er niks aan de hand geweest. Zelfs de huizenprijzen stegen minstens 110% in 1 jaar tijd. Het broodje shoarma ging in 1 dag tijd van 5 gulden naar 5 euro!!! Om over de zware van Nelle nog maar niet te praten: Vroeger, in de guldentijd zei men al dat als het pakje shag tien gulden zou worden dat men subiet zou stoppen met roken, tegenwoordig is het pakje shag al bijna tien euro, oftewel 22 gulden! En we roken nog steeds! En dat weten die krengen! Wat verandert al het volk wat in Den Haag en Brussel aan het werk komt toch tot een stelletje volksverlakkers. We hadden het al jaren heel erg goed en dat is ons in een paar jaar tijd volledig afgestolen. Tja, een fact of life, hè Kamp?
Florijn
www.deflorijn.eu/home
www.youtube.com/watch?v=_mZszr6baME
Rentevrij geld maakt samenleving weer sterk en gezond
.
Steeds meer mensen zien in dat het huidige geldsysteem niet goed meer functioneert
.
en niet ten goede komt aan de samenleving. Particulieren en kleine bedrijven gaan door
het heffen van rente gebukt onder een hoge schuldenlast, terwijl slechts een zeer klein eliteclubje,
de banken, hiervan profiteert en letterlijk slapend rijk is geworden.
.
Dat moet en kan anders, schrijft econoom, docent en oud-bankier Ad Broere, auteur van , in het ingezonden artikel De Florijn, het geld van ons zelf:
Banken zijn de geldscheppers bij uitstek.
.
Meer dan 95% van al het geld dat in omloop is komt van de bank.
Als jij je handtekening onder een lening contract met de bank zet en je daardoor schuldig verklaart
naar de bank, dan creëert de bank vervolgens het benodigde geld.
.
Door getallen in de computer in te brengen, aan de ene kant van de balans het bedrag
dat jij moet terugbetalen aan de bank, of met andere woorden: de vordering die de bank op jou heeft.
Aan de andere kant verschijnt de verplichting die de bank aan jou heeft als bedrag
waarover jij kunt beschikken als aan alle leningsvoorwaarden is voldaan.
.
Over het bedrag dat jij schuldig bent aan de bank betaal je gedurende de hele looptijd van de lening rente.
Bijvoorbeeld als je een hypotheek hebt van 300.000, een rente van 4% en je zou niet hoeven af te lossen,
dan betaal je in totaal 360.000 rente aan de bank.
Dat is een mooie opbrengst voor relatief niet zo heel veel werk.
Dit geld ontstaat doordat jij een schuld bent aangegaan en waarvoor jij dertig jaar lang
moet werken om het hele bedrag van 660.000 terug te betalen.
.
De renteaftrek die je daarbij hebt is eigenlijk niet meer dan een schijnhulp, want aan de andere kant
moet je meer belasting betalen omdat anders de overheid onvoldoende inkomsten heeft.
Ook heb je niet zoveel boodschap aan het verweer van banken dat zij op hun beurt ook geld moeten lenen
en daarvoor rente moeten betalen.
De hoge bankiersbonussen maken, dat je dit met een stevige korrel zout neemt.
.
De overheid draagt verantwoordelijkheid voor het welzijn van de burgers en voor spreiding van de welvaart.
Om die verantwoordelijkheid te kunnen waar maken zou de overheid zelf geld moeten scheppen,
maar dat doet het voor niet meer dan 5% van het geld dat in omloop is door middel van het papiergeld en de munten.
Voor de overige minstens 95% heeft de overheid deze verantwoordelijkheid uit handen
gegeven aan commerciële banken, die het recht om geld te scheppen exploiteren om er winst mee
te behalen voor directie (winstbonussen) en aandeelhouders (toevoeging van winst aan het eigen vermogen).
.
Deze doelstelling maakt, dat banken niet dezelfde doelstelling hebben als die van de samenleving.
Dit is dan ook de reden dat de banken het lelijk laten zitten in deze tijd dat er geld nodig is voor
nieuwe economische impulsen.
Vooral het midden- en kleinbedrijf heeft hier last van omdat MKB bedrijven veel afhankelijker
zijn van bankleningen dan grote ondernemingen. Dit is een van de oorzaken waarom het niet goed gaat met het MKB en waardoor de werkloosheid zo hoog is, want het MKB wordt niet voor niets de banenmotor van de economie genoemd.
Deze motor hapert echter al meerdere jaren.
Niet alleen de MKB bedrijven staan onder druk, ook met het inkomen van veel Nederlandse huishoudens gaat het niet goed.
De besteedbare inkomens (dit zijn de inkomens na belasting- en premieheffing) zijn voor minstens
de helft van de Nederlandse gezinnen laag tot zeer laag.
Tegelijkertijd nemen de lasten toe die met dit besteedbare inkomen moeten worden betaald,
zoals de uitgaven voor wonen, zorg en energie.
Het is duidelijk dat het geld van de bank niet heeft bijgedragen aan een samenleving waarin
voor het welzijn van de burgers en een goede spreiding van de welvaart is gezorgd.
Afgezien van de papieren overwaarde op de eigen woning bezit 60% van de Nederlandse gezinnen niets
of minder dan niets, 30% een beetje en 10% verhoudingsgewijs heel erg veel,
namelijk 72% van het totale bezit, of 500 miljard in 2013.
.
Die enorme scheefheid in de spreiding van de welvaart is niet op de laatste plaats
veroorzaakt doordat er rente over geleend geld wordt betaald.
Die rente wordt immers niet alleen door jou betaald over je hypotheek, maar ook door
de aannemer over het geld dat hij heeft geleend, door de leverancier van bouwmaterialen,
door de gemeente die de grond heeft geleverd etc..
Daardoor loopt het rentebestanddeel in de prijs die jij uiteindelijk voor de
woning betaalt op. Dr. Herbert Creutz, Prof. dr. Margrit Kennedy en dr. Mark Anielski concludeerden
alle drie uit onderzoek dat op verschillende tijdstippen werd verricht, dat gemiddeld
minstens 37% van de prijzen van alle goederen en diensten uit rente bestond.
.
Dus 37% van alles wat wij kopen komt uiteindelijk terecht bij degenen die het
hoogste vermogen hebben, want zij kunnen geld voor zich laten werken.
Margrit Kennedy zegt, daarover dat je pas vanaf een half miljoen euro aan belegbaar
vermogen gaat profiteren van het geld met geld verdienen.
Daarom is er dus een voortdurende geldstroom van arm naar rijk en
komt arm nooit toe aan het vormen van bezit zolang de schulden steeds hoger worden.
De oplossing voor de groeiende ongelijkheid zit in nieuw en rentevrij geld.
Geld dat niet door de banken wordt gecreëerd, maar door ons zelf, waardoor het
gaat worden gebruikt op een manier die de samenleving sterker maakt.
Rentevrij om daardoor te voorkomen dat het herverdelingsmechanisme dat in
het huidige financiële stelsel zit opnieuw tot een scheve verdeling van de welvaart leidt. De Florijn voorziet in die behoefte.
Het wordt de eerste complementaire (=munt naast de euro) met landelijke dekking.
Hoe meer deelnemers, bedrijven èn particulieren, hoe sterker de Florijn wordt.
Om de Florijn krachtig te kunnen neerzetten is er geld nodig.
Er is behoefte aan donateurs, want door veel kleine bedragen kan er in korte tijd
worden gerealiseerd wat anders in veel jaren, moeizaam tot stand moet worden
gebracht met alle risicos dat er in de tussentijd veel mensen afhaken omdat het toch niks wordt.
Want een complementair geld netwerk staat en valt met draagvlak.
Hoe meer bedrijven deelnemen, hoe groter en beter gespreid het aanbod
van goederen en diensten en hoe meer particulieren deelnemen,
hoe groter de vraag en daardoor van de besteding van Florijnen bij de bedrijven in het netwerk.
.
Meer informatie over jouw donatie aan de Florijn vind je op deze website:
www.deflorijn.eu/home
Ad Broere, 24 december 2014
PPT | 26-12-14 | 22:22
Thanks, goede docu en fijn om een paar realisten aan het woord te horen. Verontrustende rekenvoorbeelden, maar wel een bevestiging van wat ieder met een beetje gezond verstand en zonder bord voor zijn kop al dacht; het is een onhoudbaar maakbaarheidsproject. Mooie afsluiter ook; juist de voorstanders van de Euro zijn het grootste gevaar voor het Europese ideaal vaneer welvaart en vrede. Zou graag repliek van Kereltje P hierop willen zien, met verboden woorden "WO2" en "dat nooit meer".
@ernstige schade | 26-12-14 | 23:56
Dus kan ik me voorstellen dat men een maand neemt om te antwoorden hoewel men dat antwoord eigenlijk al klaar heeft c.q. het volk piepelt.
Zoals dit WOB-verzoek van GeenStijl: Je weet dat je beet hebt www.whatdotheyknow.com/request/71947/.... Hoe slopend langer verzoeken worden gefrustreerd, hoe dichter je op de nare waarheid zit. Maak dus duidelijk zichtbaar, deze afwijzing is de middelvinger en ik-spuug-op-je van de hogere politieke klasse. Dat plan lag dus klaar, maar openbaring daarvan staat niet goed naar de rest van de Eurolanden. Ze zijn all-about vertrouwen creeeren en in stand houden. Zo wordt je het rijkste als het spel meespeeld.
Waarom werkt dat Wobben in Nederland zo kut? Wat precies het middel moet zijn voor transparante democratie, wordt stelselmatig weggewoven en weggehoond.
-
In de UK kennen ze de Freedom of Information Act en www.whatdotheyknow.com/. Wil jij weten wat de BBC uitgegeven heeft aan kinderprogramma's? Welke bepaalde private partijen of geloofsbewegingen gratis diners geven aan politie commissarissen? Wat er allemaal voor wapens worden geconfisceerd in de verschillende gevangenissen, en waar de moordcijfers het laagste zijn? Je krijgt het allemaal netjes als antwoord. Zo niet, dan staat dat openbaar op het internet, en gaan vitale vitters en zwarte kippen en koude brennos je melden hoe je het Wob-verzoek opnieuw kunt opvragen, waar de informatievoorziener gefaald heeft, wat de consequenties zijn van het niet tijdig overhandigen van volledige informatie, en dat al zijn of haar akties en antwoorden openbaar op internet zullen worden geregistreerd.
-
Dan kunnen politici ook constateren waar en hoe vaak het mis gaat. Hoe vaak burgers en journalisten worden gefrustreerd in haar zoektocht naar openbaarheid van bestuur. Worden rapporten als www.nationaleombudsman.nl/uploads/aan... overbodig, ofwel bekrachtigt.
-
Als mijn Nederlandsch Bestuur een advokaat in de arm neemt om een wet van kast te halen, omdat je plant iets door de democratie te gaan stampen, met woorden als "Noodwet die sinds 1940 niet meer gebruikt is. Er was totale oorlog. Sommige beslissingen moesten even genomen worden.", ookwel bekend als een Amvb, dan wil ik dat weten. Niet eens de oppositie in de Tweede Kamer, nee, iedere rechtsgeleerde in Nederland moet dit getoetst hebben. Iedere burger mag zeggen dat het kut is. Gewoon middels WoB-verzoeken openbaren hoe zulke maatregelingen erdoorheen worden gejast, al stonden de Duitsers hier voor de deur. Dat is een transparante democratie.
-
Die journalisten klagen niets voor niets steen en been over karige WoB-honorering. Waarom niet iets oprichten als: www.whatdotheyknow.com/ en de krachten bundelen? Als we kunnen stemmen en commenten op WoB-verzoeken, dan pak je zo de valse informatie of ondemocratische tegenwerkingen eruit en belicht je die voor iedere belastingbetaler.
Dijsselbloem is dus incompetent en een slechte leugenaar.
Dijselbloem een leugenaar?? Zie de ophef vorig jaar en hij zou hebben gelogen:
In het TV-programma Pauw en Witteman zei Dijselbloem dat hij verkeerd was geciteerd door de Financial Times. The Financial Times slaan vandaag terug en publiceren het transcript van het interview. Daaruit blijkt dat Dijsselbloem loog.
Jeroen Dijsselbloem kreeg onder andere naar het hoofd geslingerd onervaren en incompetent te zijn. Na al de eerdere kritiek een nieuw dieptepunt in de prille carrière van de voorzitter van de Eurogroep.
Zo zit Dijsselbloem nu nog dieper in de problemen dan hij al zat. Zijn wittebroodsweken zijn alles behalve veelbelovend. Domme fouten als deze ondermijnen zijn gezag in de Eurogroep. Daarnaast tasten ze het vertrouwen van de bevolking in de EU aan. Met deze opmerkingen in het achterhoofd kan er in de toekomst veel paniek ontstaan bij burgers. Daarnaast is het ontkennen van een fout natuurlijk nooit chique.
Piet van den Hoek | 26-12-14 | 23:03
Als je liegt moet je zoveel onthouden , als die ooit voor een commissie moet komen zal hij zich niets meer kunnen herinneren.
@Hendrick9075
Daarom ben je ook boekhouder en geen ondernemer. Ik zie mooie carriere kansen voor je als ambtenaar..
Laat dat zielig ventje toch barsten met zijn leugens.
Hij zal er heus een keer in stikken.
Ik ben boekhouder en moet er echt niet aan denken om weer met al die valuta aan de gang te gaan. Geen tijd meer voor.
Een VPRO tegenlicht uitzending over een mogelijk Duits exit uit de euro staat op youtu.be/SZ73gjgHTNQ.
Duurt 50 minuten en is zeer de moeite waard om te bekijken.
Aan het woord oa Bernard Connolly, die de hele crisis al aan zag komen en beschreef in zijn boek The Rotten Heart of Europe. Alles is uitgekomen.
Als dank voor het uitbrengen van zijn boek werd hij uit de Europese Commissie gemieterd.
Wij zijn al verkocht aan de EU? Welke gulden? Iets van vroegah. Probleem zit in Den Haag. Meer graaien, geen rendement. Gulden of Euro, maakt geen verschil.
Sorry.. kan ook verwoord zijn ipv verwoordt. Zo ik er nu naar kijk.. Streep erdoor en alleen met een d..
@Bigi Bana Boy | 26-12-14 | 21:17
Natuurlijk. Vandaar ook dat sinds het monetair beleid wegviel, vanwege dat we opeens dezelfde munt hadden, hier alles sneller duurder werd dan in Duitsland. Want wij zijn zooooo afhankelijk van het Duitse monetaire beleid. De enige reden waarom we zo hard probeerden om de tragere Mark te volgen was omdat gedacht werd dat dit voor de handel gunstig zou zijn. Nou we handelen nog steeds met dat land, dus het maakt daar overduidelijk geen donder uit.
En dan. Nederlanders en dingen herinneren. Zo lang als ik leef maken dezelfde vijf clubjes (met wat fusies) hier de dienst uit en ondanks dat nagenoeg het hele land mort blijven deze clubjes nog steeds meer dan 70% van alle stemmen trekken. Geef een Nederlander een rood potlood in z'n handen en hij verandert in een brabbelende demente idioot. Of haal de gulden aan...
@Nequebard | 26-12-14 | 16:44
U verwoordt het het best. Sluit me hier bij aan.
istawa | 26-12-14 | 21:30
Wanneer iets niet werkt ga je terug naar de werkende oplossing: de Florijn.
Bigi Bana Boy | 26-12-14 | 21:17
Die gulden was keiharde internationale valuta, ondersteunt met 1600+ ton goud en met een wel degelijk soeverein economisch/bancair beleid (Zijlstra) en het zwaar bevochten budgetrecht.
Pas bij Duisenberg trad de eurorot op.
De Euro is de ellende voor ons allemaal. Dank je de koekoek.
DE GULDEN IS VERLEDEN TIJD snap dat nou is. de Euro is van ons alle- maal
Pierre Tombal | 26-12-14 | 18:41
Het is 2e kerstdag pipo, ik heb wel wat anders te doen. Laat ik je alleen nog een keer herinneren aan het feit dat de gulden nooit iets anders geweest is dan de NL'se variant van de D-mark. Nederland heeft nooit een onafhankelijk monetair beleid gevoerd. Iedereen weet dat. Op het Frederiksplein werd enkel en alleen naar Frankfurt gekeken als het om rentebeleid e.d. ging. Maak je zelf niets wijs. En het is ook nooit een probleem geweest, integendeel. Voor een land dat zo totaal afhankelijk van Duitsland is als wij, is het verstandig en onontkoombaar om ze op de voet te volgen. Het bedrijfsleven weet dat wel. Het zou fijn zijn als de rest dat eens 1) wist te herinneren, 2) en een keer zo accepteren.
Cadeautje van JeePee:
www.youtube.com/watch?v=J6vjQF00aJE
"Goatboy" schoot me te binnen, niks met een cavia.
20 jaar dood en nogsteeds actueel, je kan de trut niet hendelen:
www.youtube.com/watch?v=FT-DGRhsQd8
Een kabinet van pathologische leugenaars. Ze zijn de schaamte ook volkomen voorbij. Gewoon open en bloot liegen dat het gedrukt staat. Wie maakt me wat.
Inmiddels op 10 zetels, in de peilingen. Gek hè.
De nieuwe NL dollar is de maak lees ik zo.
Als er naast de gestuurde brief verder niets op papier staat, dan is de 2e kamer is pas vorige week geïnformeerd over de resultaten van het onderzoek uit 2011/2012. Neem iemand anders in de maling.
"Als u daarmee doelt op een kant-en-klaar plan voor herinvoering van een nationale munt, moet ik u meedelen dat een dergelijk plan niet bestaat en ook nooit bestaan heeft."
Wat een kneus dat je een wob-verzoek afwijst op grond van insinuatie en daarop een cirkelredenatie.
Ik zeg nog een keer indienen met duidelijke verwijzing naar alle documenten waarop hij zijn uitspraken baseerde en een natte vinger in zijn oor bij deze oplichter.
@Bernard Couperus | 26-12-14 | 19:33
Wat zou het toch vervelend zijn als een liter Euro 95 weer Dfl 1,80 zou kosten, en een een pilsje van de tap weer Dfl 1,75....
Door dit soort prijzen zou de MKB in Nederland weer eens wat geld kunnen verdienen, maar schijnbaar mag dat niet van Brussel!
Zo ver is de democratie gezakt.
Dat geenstijl het werk van de parlementariers loopt te doen.
Ik word kotsmisselijk van die effin' leugenaars.
@GS
Leuk dat er geen kant en klaar plan is, en dat een WOB daarvan afgewezen zou worden, maar hoe kan dat een reden zijn om deze WOB af te wijzen?
Ik weet niet of terugkeer naar de gulden nu nog een goede optie is, maar hoe verwerk je een geheime optie in je verkiezingsprogramma, en hoe kan de kiezer de twee opties vergelijken als er een staatsgeheim is ?
Prima, en helder verhaal. Wat een complot gelul van GS.
@tweetybird | 26-12-14 | 19:24
Jij denkt dat 6 dagen laveloos (let op je spelling!) in het ziekenhuis goedkoop zijn?
Per 1 januari gaat het eigen risico weer omhoog....
Banken zijn omgevallen en poppenkast blijkt poppenkast.
Tijd voor het verzwaren van waterkeringen, gezien resultaten behaald in het verleden een indicatie bieden voor de toekomst. Liever heb ik met droge voeten ongelijk, dan met een longontsteking vanuit een bootje weer ziejewel te moeten roepen.
Uw niet meer te betalen voiture mag u minus de accu en de laatste bezine in de branding parkeren. Zo draagt u bij aan het versterken van de zeereep , het uitbreiden van onze provincie/betwist gebied/illegaal-weggegeven-land (art.93 strafrecht). en het scheppen van broedgelegenheid voor watervogels.
[Ook defecte wasmachines mag u hier inleveren ( TNO studie nodig: minumumbetongehalte en fluviale drift)].
! De cash saboteren van overheidswege door rap de stuivertjes te verwisselen: Onmogelijk, het is dan direct fysiek oorlog, accuut broodloos volk verliest de laatse hoop en luncht dan de hele poppenkast.
Brandende containers met waardeloos pleepapier zullen er dan naar binnen gerold worden. Gezien het eerste statement mag het aandeel van de chartale sector in de huidige zgn. economie niet worden onderschat.
Vaak betreft het uiterst getergd en zeer schone cash waarover al meerdere malen staatsafpersing is voldaan.
Geld is te gevaarlijk om aan banken beschikbaar te stellen om er de grote meneren mee te gaan lopen uithangen.
!Poppenkast: Recesbek dichthouwen.
!Willem, wie is er de watermennedzjer en waar beginnen we de expansie?
*morrend een fokking cake eet*
De mondiale munteenheid gaat de euro opvolgen. Dus het is allebei waar: de euro gaat weg en we gaan niet terug naar de gulden.
@tweetybird | 26-12-14 | 19:21
In de kroeg krijg je niet alleen aangelengd bier, je krijgt ook frisdrank waar de CO2 apart moet worden toegevoegd.
En 1,80 betalen voor een ordinaire Spa Rood is gewoon diefstal!
Ik zou een hoop reaguurders best willen uitnodigen om een flesje te komen drinken in casa necro, maar ik heb geen zin in gezeik op mijn muzakkeuze.
*en Lizzy leest mee, gnehehe*
Wanneer je de en Jopie den uyl fantastisch vindt ben je geestelijk zo verward dat je de mensen welke je uitkering moeten ophoesten eigenlijk zou moeten verlossen van dat juk d.m.v een pilletje van Els.
Maar ja tweetybird gaat vanavond de economie en de horeca spekken door te gaan stappen. Wat moet je anders op tweede kerstdag. Een tweede kerstdag die op vrijdag valt. Dansen en zuipen en tegen de tijd dat je nadat je lavenloos bent geweest en wakker wordt is het 2015. Geweldig toch.
Maar ja tweetybird gaat vanavond de economie en de horeca spekken door te gaan stappen. Wat moet je anders op tweede kerstdag. Een tweede kerstdag die op vrijdag valt. Dansen en zuipen en tegen de tijd dat je nadat je lavenloos bent geweest en wakker wordt is het 2015. Geweldig toch.
@wattenstaafje | 26-12-14 | 19:19
Ik heb zojuist mijn advocaat van 1039 per uur aan het werk gezet voor niets?
*schadevergoeding eischen doet*
@necrosis | 26-12-14 | 18:46
Drees was de laatste goede PvdA-er, so true.
necrosis | 26-12-14 | 19:17
Ja dat had ik al begrepen. Ja in de kroeg os speciaal bier al helemaal onbetaalbaar geworden. Dus xrink ik in de kroeg maar letterlijk dat bocht. Al hoewel hertog jan gaat wel. Maar is helaas niet bij iedere kroeg verkrijgbaar van de tap.
Ach,van Rossem,hoe kan je nou van mister Euro ooit verwachten dat hij de Euro kan opdoeken.Dat is net zoiets als verwachten dat de paus zijn katholieke geloof afzweert.
@wattenstaafje | 26-12-14 | 19:15
Een Geeltje is 925 gulden?
Dan ben ik destijds zwaar belazerd.....
Moet zijn 25 gulden natuurlijk!!! Sorry !
Tweetybird heeft zelfs een noodplan. Een kwartjes pot voor de hoogste nood. Voor als die EU elite club opgeblazen wordt. Al is het maar om een pakkie shag te kunnen kopen. Hmmm die noodpot is tot stand gekomen omdat ik niet wist dat die ergens in een kast stond. Heb hem dus nooit ingeleverd. Met opruimen kom je soms ineens de wonderlijkste dingen tegen. Wel een jaar of vijf te laat maar toch.
@tweetybird | 26-12-14 | 19:07
Ik heb het niet eens over 'opdrinkbier', de tripels die ik koop (1,38 in de supermarkt) kosten minstens 6,00 per fles in de kroeg, en de meeste kroegen verkopen het niet maar draaien wel kutmuziek terwijl je buiten in de regen moet gaan roken.
Stel dat alle rokers per 1 januari gaan stoppen, het financiële gat dat ontstaat kun je zelfs met Sharon niet dichten.....
*jawel: grinnik ende grijns*
Ten eerste : Tweetbird, dat kan goedkoper maar dat is jouw keus.
Ten tweede : Miko, Ik herken mij en ik weet nog dat ik vroeger met vrienden een Geeltje (925 gulden) in mijn zak stopte en een biertje ging drinken in de kroeg en daar ook nog een "toepje" kon doen met het risico dat ik een rondje moest betalen, ik moet er nu niet meer aan denken, zwaar financieel risico !
De afgelopen 10 jaar ga ik er niet meer uit omdat ik weet dat je met met minder dan 100 Euro nergens meer terecht kan, ik pak mijn pilsje wel thuis.
Ik heb al eerder aangegeven, dat een beetje capabel bestuur een noodplan heeft, om bij wat voor calamiteit dan ook een reddingsplan in werking te stellen. Het gaat hier wederom ... om gezond verstand.
Een passagiersschip hoe zeewaardig ... HEEFT reddingsboten, reddingsvesten, enz., aan boord.
Er ligt een plan klaar!!! Sloepenrol?
Zo niet, dan heb je te maken met een malafide maatschappij.
Ahoy Nederland!
Dijsselbloem past precies in het rijtje van alle andere leugenachtige salonsocialisten.
Alleen maar in de politiek gegaan om zichzelf zo snel mogelijk te verrijken.
@HetRodeGevaarLoert | 26-12-14 | 18:55
Dijsselbloem heeft het zwaar, zodra zijn termijn er opzit als voorzitter van de 'Eurogroep', laat Merkel hem keihard vallen voor die (ik meen) Spaanse kandidaat.
Nou vind ik Merkel niet direct een vrouw waar ik mee zou willen trouwen, ze heeft echter een punt!
Maar of ik nou door een Duitse Bulldog gebeten word, of door een Nederlands juffershondje, de prijs voor een tetanusprik mag ik weer zelf ophoesten!
Joop den Uyl was ook lid van de Partij van de Arbeid. Was destijds een aanhanger van Adolf Hitler en zijn vrienden. Den Uyl ging regelmatig naar Duitsland om daar hun bijeenkomsten te volgen.
Hij is er Minister President mee geworden.
necrosis | 26-12-14 | 19:00
Yep uiteindelijk hebben ze zichzelf geklist. Mensen gaan massaal niet zoveel meer uit. De horeca klaagt inderdaad steen en been. Maar ze klagen onterecht want hebben dit zelf over zich afgeroepen. Door de mensen toendertijd te naaien. En ondertussen is dat besef wel gekomen bij de mensen en kiezen ze voor het biertje thuis of een zuipkeet. En geef de mensen en de jongeren eens ongelijk. Voor dat ene biertje bij de kroeg heb je zowat een halve krat bier thuis.
nie verwacht van Dijsselbloem.
zag er altijd zooooo betrouwbaar uit met die kleine oogjes van hem.
@tweetybird | 26-12-14 | 18:49
Ten tijde van invoering van de Euro waren er slechts twee producten die tot op de cent nauwkeurig werden omgerekend: de benzine/ diesel en de sigaretten!
Mensen die een horeca onderneming hebben, zullen terecht klagen over inkomstenverlies maar ga niet bij mij lopen klagen.
Toen ik nog dagelijks in de kroeg zat, kostte een tapje 1,75 (in guldens).
Tegenwoordig kost een tapje 2,40, omgerekend 5,28 Gulden.
Nu zit ik lekker gezellig thuis, met goede muziek en het lekkerste bier op aarde voor 1,38 per fles van 33 cl.
*burp*
Nederlandse Burgers: Dijsselbloem afgewezen..
Ik kan me zelfs een complete documantaire herinneren over de Nederlandse Bank, waar in het tijdperk van de gulden een complete set nieuwe bankbiljetten met een compleet ander ontwerp klaar lag. Dat was alleen maar voor het scenario dat guldens massaal werden nagemaakt, of een vervangingsactie na een periode van extreme inflatie.
Dan praten we over de jaren tachtig en negentig. Alles lag klaar, en de DNB liet dat rampenplan en stellages in de beveiligde bunker zien om transparant aan te tonen dat Nederland een dergelijk probleem de baas kon bieden.
En dan moet ik nu geloven dat het tien jaar later niet is geregeld. Los daarvan ook nog geloven dat met de invoering van giraal geld zo'n operatie moeilijker is geworden bij minder biljetten in omloop. Nederland zou best een korte periode overleven zonder papieren geld. Dijselbloem denkt dat Kamerleden, journalisten en kiezers nog in het werk geloven van de gebroeders Grimm.
Als een centrale bank dit niet tot de puntjes geregeld heeft faalt het haar primaire en enige functie.
miko | 26-12-14 | 17:20
Npu miko ik denk dat jij 1 van de blinde bent. Ik weet nog goed de invoering. En wat gebeurde er. Juist alles wat een gulden was werd door het bedrijfsleven gewoon rechtstreeks omgezet naar een euro. De chinees een biertje en alles werd zo omgerekend al gelijk duurder. Het bier koste 1 gulden 80 en veel cafe's maakte een biertje gewoon een 2 euro. Was het makkelijkste. Dus lul niet man de gulden werd gewoon meest rechtstreeks omgezet naar euro. Achteraf is dat ook gebleken. We werden vanaf het begin al genaait. Vooral om dat de mensen moeite hadden met de omzetting zodat ze het konden misbruiken omdat veel mensen het niet door hadden. En daarna is alles hard gestegen. Zoals huur en noem maar op. Voor nederland met een altijd sterke munt was de euro ook zeer nadelig. Net als voor duitsland. Voor landen met een zwakke munt zoals italie was het juist weer een voordeel. Jij houd vast veel van pecholt dat je zo ontkent. De euro heeft juist de nederlander veel geldd gekost. Nog steeds. Maar jij bent vast een echte eurofiel die veel houd van het fassicme vanuit brussel.
@Slipsnifter | 26-12-14 | 18:30
Drees was een groot staatsman, den Uyl mag zijn veters nog niet strikken!
Zelfs niet postuum!
@Slipsnifter | 26-12-14 | 18:30
Joop den Uyl was een totale lul!
Als Nederland destijds een staatsman had zoals in Noorwegen, hadden we nu een 'reservepotje' (vanwege de aardgasbaten) waar de Noren jaloers op zouden zijn.
En nu.... nu produceren we minder gas, is gas minder waard dan een jaar geleden en hebben we het decennia lang bijna gratis weggegeven aan die deegslierten op verzoek van de VS.
*verwacht binnenkort een topic 'het huisje van @fuckje stort in'*
@Bigi Bana Boy | 26-12-14 | 18:04
Klok-klepel. Je kan het niet eens uitleggen. Maar voel je vrij om het te proberen. Kunnen wij ook eens lachen.
@kapitein_iglo | 26-12-14 | 18:29
Moet ik dan mijn nick aanpassen naar Kim Il-necro?
@Supermatthijs | 26-12-14 | 18:02
`Zonder Mark om aan op te hangen`? Ze kunnen jou ook echt alles wijsmaken hè?
Stompzinnig eurofiel geleuter. Geld is een ruilmiddel en ik ruil meer met mijn Nederlandse klanten en met de supermarkt om de hoek dan met een supermarkt in Napels. In de micro-economie van mijn bestaan zouden we dubloenen kunnen gebruiken en het zou nog steeds uitmaken. Die euro maakt daarentegen wel een verschil, omdat er noodlijdende markten aan het infuus hangen en wij Nederlanders als donoren fungeren.
En dan mag jij dat een PVV reactie noemen, maar dat jij de PVV er bij de haren bijsleept omdat die als eersten publiekelijk het verlaten van de euro aanhangig maakten is dus een typische pavlovreactie.
@necrosis | 26-12-14 | 17:52
Den Uyl was zeker een groot staatsman, als je naam Mo is..
@necrosis | 26-12-14 | 18:21
mijn deal:
jij marcheert de grens over richting het binnenhof, dan doe ik de financiën
Tja, niets eens een cavia maar wat dan wel ????
Hoe komt deze puppet dan aan zijn gerief, ik wil het eigenlijk helemaal niet weten.
Hier gaat volgens mij op aangegeven momenten een nieuwe batterij in en de robot gaat weer zijn voor-geprogrammeerde programma af spelen.
Ik ben wel benieuwd wie de afstandsbediening in handen heeft !
@Hoekman2905 | 26-12-14 | 18:13
PvdA heeft destijds veel van Lubbers geleerd, die wist dat de term 'bezuinigingen' als een lap op een rode stier werkte (geen typo!).
Vandaar dat Lubbers toen kwam met de term 'ombuigen'.
@necrosis | 26-12-14 | 18:08
Ik zeg ook zeker niet dat Oost-Europeanen geen goede werknemers zijn.
En wat je zegt is ook een groot probleem in de Glas- en tuinbouw.
En het is niet dat de meeste Nederlanders niet willen, het komt omdat de meeste Nederlanders dat niet kunnen, omdat ze gevormd zijn door, en vast zitten in het Nederlandse systeem van 9 tot 5, als gezin met 2 schoolgaande kinderen kinderen in de Randstad.
Daar moet een goede oplossing voor gevonden worden, want het feit blijft dat Oost-Europeanen, Nederlandse werknemers verdringen op een zwaar onder druk staande arbeidsmarkt.
Andere banen zijn er voorlopig niet.
@kapitein_iglo | 26-12-14 | 18:17
Ik juich het toe, tenslotte heb ik zo'n 50% Duits bloed....
@pejoar | 26-12-14 | 18:01
Bedoel je zoiets als GR14?
PvdA was de grote verliezer, en wie was de grote winnaar?
*teiltje zoeken doet*
@Latrinalia | 26-12-14 | 18:08
DuitsNedlandse muntunie
met als munteenheid de DNL
Een PvdA'er die liegt? Hoe kan dat nou.
@wattenstaafje | 26-12-14 | 18:04
Maar hij valt niet op mannen, RVD zegt het zelf!
Ja, ik.mis de romantiek van de knaak, joetje, geeltje en meijer! Ik wil alleen daar al voor betalen!
Oja, onze biljetten waren zò mooi, eigen identiteit zuruck!
@koolteer | 26-12-14 | 17:36
ik plus dit, omdat ik hem snap
@Moriarty | 26-12-14 | 17:59
Mijn werkgever heeft ook een aantal Polen in dienst, en dat is (gezien de aard van het werk) best handig.
Zo is er een Poolse gozer die zich 'opgewerkt' heeft en van tijd tot tijd als tolk kan optreden als ik het weer eens aan de stok heb met een Oost-Europese chauffeur.
Die gozer spreekt inmiddels zeer acceptabel Nederlands, goed Engels, Pools idem en ook nog redelijk Bulgaars en Roemeens.
En als hij 's nachts om 04:00 moet beginnen, is dat ook geen probleem.
Zie dat bij de Nederlandse werkzoekenden maar eens te vinden....
Voor dat plan moet je bij de Duitsers zijn, maar dat zegt ie er dan weer niet bij. Nederland zou dan samen met Duitsland een eigen munt krijgen. Volgens mij geen publiek geheim meer...
Leg het nog eens 1 keer goed uit dan...
Voor de invoering van die bescheten Euro werd er onder regiem van uber-financrimineel Zalm die nu een mega inkomen (Balkenende +++) heeft bij een ooit afgeschreven bank welke nog miljarden moet terugbetalen aan de staat (ABN-AMRO) een volksraadpleging gehouden (let wel : geen referendum want dat is echt een democratisch besluit van het volk). Een raadpleging kun je naast je neerleggen en dat werd dus ook direct gedaan alhoewel 86% (!!!) tegen de euro stemde. Hoezo democratie ? Ooit zei iemand : Democratie is de dictatuur van de meerderheid echter is het de dictatuur van de zittende elite. Is de Euro nog steeds 2.20371 Gulden waard ? De economische ellende mogen wij als sukkelig klootjesvolk nu al bijna 13 jaar ervaren en dat doen we klaarblijkelijk met alle liefde en instemming. Brussel bepaalt nu waar de centjes welke wij nu nog enigszins zouden kunnen besteden aan bijvoorbeeld onze ouderen naar toe gaan ! Het land gaat niet kapot hoor, het is al vanaf 2002 stuk, kaduuk en kapoet met dank aan de zittende elite, Fijne feestdagen !!!! Gooi open die grenzen (oh nee, staan ze al), kom maar binnen asielzoekers en u krijgt WEL een woning, steekt elkaar naar het walhalla van Allah in de asielzoekerscentra (moet kunnen want ze hebben immers een trauma), rampetampt erop los zodat je na 5 jaar oneindig procederen een vergunning krijgt omdat het voortgebrachte kroost "geworteld" is en derhalve een verblijfsvergunning rechtvaardigd. Vraagje aan de politiek : Hoe zit het Nederlanders die met met meer dan 5 jaar oude kinderen gaan emigreren, niet geworteld zeker, geen verbod op emigratie ? Laat de oudjes die hard gewerkt hebben hun luier maar vol poepen omdat er geen verzorging meer inzit omdat de knaken op zijn of over een andere balk worden gesmeten (sorry, bek houden en prikkend voorwaards). Het complete Nederlandse volk is geswaffelt door de zittende politieke elite met hun mooie inkomen en wachtgelden zodat ze zich over zichzelf absoluut geen zorgen hoeven te maken en dat zullen ze ook zeker niet doen.
Neerlands volk, bedankt voor uw inbreng en wij genieten ervan !
P.S. : Rutte heeft nog steeds geen Cavia(of vriend).
Een andere munt dan de Duitsers invoeren is economische zelfmoord voor een economie als de onze. Zij in de Euro, wij in de Euro. Ik herhaal het nog maar eens voor al die lampjes hier die het nog steeds niet kunnen of willen begrijpen.
@necrosis | 26-12-14 | 17:56
Al zullen we al snel niks meer te vreten hebben als we echt terug gaan naar de gulden. Zonder Mark om aan op te hangen gaat dat echt niks worden. Weer zo'n typische PVV reactie
: Oh Euro- crisis dan schaffen we toch gewoon de euro af. Ja schaf geld helemaal af en we hebben geen crisis meer.
Slappe,stomme,domme,wezenloze,incapabele,incompetente,prutserige,halve zolen zijn het.Hopelijk gaan ze weg,helemaal weg en krijgen we gauw verkiezingen.
Wat een onkunde !!!
@Steilloos ten Onder | 26-12-14 | 16:59
Dank je.
Dit rapport gaat echter alleen over het verlaten van de Euro.
- "Does leaving the euro mean leaving the EU?
Despite much confusion on this point, there does not appear to be any
insurmountable legal barrier to a country leaving the euro and remaining
within the European Union (EU), even without the prior agreement of other
member states. Nor is it absolutely necessary to be a member of the EU to
benefit from free trade within Europe or to enjoy many of the noneconomic
benefits of closer European integration. " -
Maar wat kan uit de EU stappen, Nederland allemaal opleveren?
Alleen al het feit dat hier 400.000 Oost-Europeanen werken, waarvan er zeker 300.000 via een nette afhandeling vervangen kunnen worden door Nederlandse werkzoekenden in de Bouw- en transportsector en zelfs voor een deel in de glas- en tuinbouw.
@Boris die Sauertopf | 26-12-14 | 17:54
Zit iemand gewoon ordinair aan mijn levenswerk te verdienen?
*advocaat bellen doet*
@Supermatthijs | 26-12-14 | 17:54
Ik zeg altijd maar zo: ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten.....
Aanklagen en onder ede zetten. Kan ie daarna eindelijk de gevangenis in want dat is waar hij hoort.
Zo eens even kijken of ze hier niet over me zitten te lullen.
@necrosis | 26-12-14 | 17:46
Dat is niet nodig, heb startpage.com/do/search?q=site%3Ageen... al als book-mark ;-)
@Slipsnifter | 26-12-14 | 17:50
Supermatthijs = PvdA
Als je Joop den Uyl beschouwt als groot staatsman.....
Als je van politicui eerlijkheid verwacht kun je ook wel in het bijbelsprookje of het koransprookje gaan geloven....
Of heet Supermatthijs.
Tja, een pvda-er, daar komt niks dan leugens uit.
Wie dat nu nog niet doorheeft is te dom voor woorden.
@Boris die Sauertopf | 26-12-14 | 17:40
Misschien moet ik een selectie van mijn reaguursels bundelen en in de boekwinkels verkopen.
Platinum reaguurders 20% korting.....
Die Dijsselbloem moeten ze oppakken voor landverraad. Zijn partijtje decimeren tijdens PS2015 vind ik een goed begin!
@miko | 26-12-14 | 17:20
Ja dat gaat dan gebeuren, wanneer je ziet dat 'n biertje 4,75 / 5,45 kost, doe je dat echt never nooit niet.
Daarvoor moet wel plaatsvinden wat necrosis | 26-12-14 | 17:33 | zegt
Mijn zoon (groep 8) moet een boekje lezen, "oorlogsgeheimen". Schijnt ook verfilmd te zijn. Heb het zelf ook even gelezen. Slecht geschreven gedrocht, en in het naschrift wordt nog even fijntjes gewezen op het feit dat wij gelukkig nu in een democratie leven.
Hoezo democratie? Politici liegen aan de lopende band, ze doen alleen maar wat het volk absoluut niet wil, ze doen werkelijk niets in belang van Nederland en haar bevolking.
En als er dan eindelijk een partij inzage wil in belangrijke documenten, dan wordt dat Orwelliaans afgewimpeld.
Werken mogen we, belasting betalen mogen we, en we MOETEN dood voor we aan ons uitgeklede pensioen beginnen.
www.youtube.com/watch?v=5C6GZQ7UNaU
@miko | 26-12-14 | 17:20
We moeten de Euro niet kwijt, we moeten dit rampzalige kabinet kwijt!
Dijs wijst een WOB-verzoek af op basis van semantiek.
Dat betekent dat hij een andere bewoording geeft, een die niet lijkt op die gebruikt worden in het WOB verzoek.
Slim hoor, smartpants!
Alleen voor kansloze immigranten ligt nog een toekomst in nederland, zij gaan er op vooruit want ze hadden toch niets. Elke nederlander met een paar diploma's en een beetje gezond verstand kan beter zijn heil zoeken buiten nederland.
@miko
De europese landen die de Euro niet hebben ingevoerd doen het allemaal beter. Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om dat te zien. Voor nederland is het helemaal dramatisch, we hebben de gulden te goedkoop ingebracht, we voeren alle opdrachten van Brussel braaf uit omdat dat marionetten theater in Den Haag allemaal een baantje willen in Brussel. Timmermans heeft al gescoord. Dijsselbloem staat al met een been in Brussel en Rutte staat al voorgesorteerd want zijn rol binnen de VVD en nederland is uitgespeeld na de wanprestatie die hij levert. We kachelen op alle lijstjes die ertoe doen achteruit.
@tweetybird | 26-12-14 | 16:39
Ja,en dat ligt helemaal en alleen aan de euro.
Dus jij gelooft dat bier weer 1.80 gaat kosten al de gulden terugkeert?
Birdbrain was een betere nick voor je geweest
Weet iemand of je pom gratein doofinwase ook in de frituur kan flikkeren?
Walgelijk mannetje. Als ik half zoveel zo liegen als hij was ik en m'n baan en m'n kinderen en m'n wijf kwijt, allang. En dez klerelijer komt er mee weg omdat...?
Welk Europees sprookje het is een nachtmerrie. Met blub blub junCher voorop
Test; alt + 159 =
Mooi dat werkt dus nog, laat maar komen.
Oh wacht, daarvoor moet het volk wel een juist bolletje rood gaan kleuren, dat is veel te moeilijk voor de meeste..
Wat betreft de Euro en het Europesche sprookje, kan ik vanuit mijn nieuwe knoflookland meedelen dat Nederland trekt aan een deaud paard. Iedereen daar heeft volkomen schijt aan de wetten die Brussel oplegt.
Alles is op zo'n wijze staatsgeheim.
Politici en democratie, uitgezonderd Zwitserland, moet nog worden uitgevonden.
Welk plan ben je nodig om terug te keren naar de gulden gewoon 5 jaar wachten tot het land totalitair failliet verklaard kan worden, misschien al eerder. Fluitje van een cent om de paar joeten die we dan nog hebben te recalculeren e.d. Alle machinerie en automaten is op conto van de particulier dan wel de banken e.d. En die hebben tijd zat want de Nederlander komt toch niet cashen of kopen. Kale kip en zo.
De puinhoop met de euro moet nog veel en veel groter worden willen ze er überhaupt over gaan denken om het politieke experiment de euro te overwegen te stoppen. Binnenkort in het euro theater: Draghi's 1 triljoen euro pomp.
Moriarty|26-12-14|16-57] Wat het oplevert weten we al, leeggeroofde huizen, schuurtjes, tot complete leeggeroofde zeecontainers met banden, 9 stuks maar liefst. Hebben we het nog niet over bankrekeningen, en overvallen en beroofde oudjes. En wat is dat met die grote branden de laatste tijd, krijgen het er een paar benauwd of zo. Nee we zien het niet, en willen het niet zien.
Die naheffing van 1 miljard was ook lachen. Ze gingen alles tot op de bodem uitzoeken. En na 1 week (!)kwam het bericht alles klopt en we maken het geld over naar Brussel!? Toen ze moesten bereken of de brandstof accijnzen geld gingen opleveren was het antwoord dat ze daar wel een jaar voor nodig hadden. En ondertussen gingen ondernemers failliet en bracht het veel minder op dan ze verwachtten. Hypocriet stelletje huichelaars, zonder regering zijn we beter af. Opheffen die poppenkast in Den Haag.
mrXL | 26-12-14 | 16:59
Ik meende inderdaad dat het Wilders was die aan Capital Economics de opdracht gaf om eens uit te gaan zoeken wat het zou kosten. Het rapport dat ik @Moriarty linkte, is het daar het eindresultaat van.
Maar u heeft gelijk, Wilders werd bespot, voor gek verklaard en nog veel meer van dat soort fraais. Over de inhoud werd met geen woord gerept, dat zou bij u toch al de alarmbelletjes moeten laten rinkelen.
En als Wilders het oppert wordt ie voor gek verklaard...
Moriarty | 26-12-14 | 16:57
www.eubusiness.com/topics/euro/leaving...
Alstublieft, het rapport dat in 2013 de Wolfson Award won. Staan een hoop interessante dingetjes in.
Dit is niet de eerste keer dat Dijsselbloem liegt. In april 2014 : dus de minister kan garanderen dat er geen naheffing komt? Ja dat kan ik garanderen. En vervolgens toch een naheffING, maar de documenten mag niemand in zien. Vervolgens krijgt de burger ineens een week later te horen dat ze ook ineens een naheffing krijgt. Dan is er nog de aangifte tegen Dijsselbloem en wiebes omdat ze een getuige hebben beinvloed in een strafzaak. Ik geloof je niet Dijsselbloem en ik hoop de rest van Nederland ook niet
Steilloos ten Onder | 26-12-14 | 16:48
De kans is groot dat het wél gebeurt. Alleen de vraag is wanneer. Ik vermoed veel te laat en met ontstellend veel economische schade, dankzij de eurofielen die die ziende blind het volk misbruiken als economische kamikazes om hun Hogere Doel te kunnen bereiken. De Euro zal verdwijnen. De vraag is alleen hoeveel doden, gewonden, werklozen en gefailleerden het gaat kosten.
Kan Brussel niet gewoon het salaris betalen van die marionetten in Den Haag?? Nog beter is om de poppenkast in Den Haag helemaal af te schaffen.
Uit de EU en de gulden terug, zal ongetwijfelt veel geld kosten.
Het wordt hoog tijd, dat er nu eens goed gekeken wordt wat uittreding allemaal op kan leveren.
denoorman | 26-12-14 | 16:54
Nope. Binnen nu en een jaar emigreer ik naar Bolivia. Zelfs dat land doet het beter dan Nederland BV.
Waarom niet gewoon naast de Euro ook de Gulden voeren ?
Oh wacht, dan gebruikt natuurlijk niemand meer die vervloekte Euro.
Als we echt van die Euro afwillen (ik wel) moeten we hem gewoon niet meer gebruiken.
Dan staan politici en centrale bankiers machteloos.
Het is niet zo moeilijk, gewoon je Euro's inruilen voor iets anders waarmee je kunt of wilt betalen.
Dat laatste zal even tijd nodig hebben voordat een alternatief betaalmiddel breed geaccepteerd word, maar uiteindelijk doet de markt haar werk wel.
*stelt goud en zilver voor* want monetaire geschiedenis.
Dat eurofiele clubje is niet te vertrouwen en die Dijselbloem al helemaal niet, het gemak waarmee hij geld overmaakt naar Brussel is bizar. Dijselbloem is al voorsorteren op een permanente baan in Brussel. Als je een paar centen hebt, wees verstandig, open een dollar rekening en zet een groot deel van je euro's om in USD.
De belastingdienst stuurt ondernemers een brief dat ze eind van de maand de BTW in guldens dienen af te tikken, en daarmee is 99% van de herinvoering geregeld. De grote vraag is, hoe krijgen we ons TARGET2 saldo ooit terug.
Was weer beregezellig in Belgie, met veel gele nummerplaten en volle restaurants. Die Belgen hebben duidelijk minder last van de euro, dan de piepende kaaskoppen die er zelf voor kiezen. Laat d,n Distel maar lullen, de rekening is allang opgemaakt, en wordt alleen maar groter. Hoop dat ie het vol blijft houden, hebben we in ieder geval de komende 50jr weer werk om het allemaal weer recht te breiden {niet dus}.
tweetybird | 26-12-14 | 16:39
De meeste mensen hadden het al door toen het gulden tekentje werd vervangen door het eurotekentje in alle winkels. In de horeca is het niet anders.
De euro heeft ons niets dan ellende gebracht en inderdaad, Nederland dient zo snel mogelijk terug te keren naar de gulden. Helaasch zit onze regering vuistdiep in Brussel dus het zal niet meer gebeuren.
We worden bestuurd door mensen die sluw zijn, maar niet slim. Mensen die weten hoe ze aan de macht moeten komen en aan de macht moeten blijven, maar niet hoe ze die macht in moeten zetten om Nederland weer gezond en sterk te maken. Mensen die briljante taalspellen kunnen spelen om een vraag niet te hoeven beantwoorden, omdat ze die vraag niet kúnnen beantwoorden.
Dat is waarom het zo slecht gaat met dit land. Als de hersenen rotten, dan rot het lichaam ook. En de hersenen die Nederland op dit moment heeft - nou ja, ik zou het geen hersenen meer willen noemen. Pulp, dat is het.
Soort van Opsteltendingen: er was geen plan, er is geen plan en er komt geen plan. Er waren wel plannen voor zo'n plan.
Liegt-ie nu dat ie gelogen heeft, of is het andersom? Man, politici zijn alleen maar nuttig als kunstmest. (ga es effe deaud)
Gohh je kan zeggen wat je wil maar die nederlandse gulden was toch en is toch wel een mooiere munt als die lelijke euro met al die buitenlandse kutgebouwen . Waar blijft dat nederlandse geld. Morgen weer invoeren. Van mij mag het. Al is het maar omdat het mooier is om te zien. En je weet op de markt is je gulden een daalder waard. Sterker nog toen koste een biertje in het cafe 1 gulden 80 waar nu een biertje omgerekend zo'n 5 gulden kost. Tel uit je winst. Gohh wat zijn we eigenlijk gigantisch genaaid met die euro. Alleen hebben we het nog steeds niet door.
Ik voorzie grote economische problemen dus het lijkt me beter dat in plaats van de gulden gekozen word voor een munt die ervaring heeft met devalueren en grote inflatie, de lire,Drachme .
Lijkt me wel zo makkelijk.
"Als u daarmee doelt op een kant-en-klaar plan"
Nee, natuurlijk niet. Stelletje kommaneukende cijferfetisjisten. Gewoon het plan waar Dijsselbloem het deze zomer in werkelijk alle media over had.
En nu opleveren!
EUrofielen zijn notoire leugenaars. Wederom bewezen.
Ik kan me voorstellen dat een ambtenaar daar een maand voor nodig heeft.
REAGEER OOK