Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Religie van de Vrede gijzelt mensen in Sydney

ANP-30330133Sydney.jpgTerwijl u zuchtend de regen aanschouwt en moed bijeen raapt om uzelf op deze maandagmorgen te werpen, houdt een gewapende man in Sydney (lokale tijd: tien voor zes 's avonds) plusminus dertig klanten van een chocoladewinkel in gijzeling. Het gaat vermoedelijk om een moslim, zoas de foto hierboven toont: een gijzelaar drukt een shahada - Arabische vlag met islamitische geloofsbelijdenis - tegen het raam van het Lindt Cafe, vlak boven de aanstootgevende tekst 'Merry Christmas'. Meerdere mensen hebben de winkel inmiddels weten te ontsnappen. Liveblog bij Sydney Morning Herald. Live TV in de embed hieronder van Sky News. En ook dit bericht wordt aangevuld, zoals dat heet.
(N.B.: Eerder updates van vanmorgen na de lees verder geplakt.) Update 10u38: De gegijzelde Marcia Mikhael schrijft op Facebook dat de gijzelnemer zich een strijder noemt van de Islamitische Staat: Update 12u37: lol, kennelijk hebben media in Australië de identiteit van de gijzelnemer ontdekt, maar houden deze geheim "op verzoek van de politie." Update 12u44: OPHEF vanwege koddige selfies vlakbij de gijzeling. UPDATE 13:03: De moslimgijzeling verbroedert Australië: Overal bieden mensen aan om moslims op straat te begeleiden 'om hen veilig te houden'. Hashtag: #IllRideWithYou. Lees: #StockholmSyndroom. VIDEO'S VAN BINNEN 13u37: In drie video's op YouTube waarin, gijzelaars voor de omhoog gehouden shahada staan, worden de eisen (een ISIS-vlag en een telefoontje met premier Abbott) nogmaals herhaald. Nummer 1 hieronder, hier 2 en 3.
DE DADERRR 15:01: is vermoedelijk Man Haron Monis aka Sheikh Haron, een Iraniër die eerdere veroordelingen op zijn naam heeft voor het schofferen van familieleden van gesneuvelde AUS militairen, en die momenteel terecht staat op verdenking van de moord op zijn vrouw. Update 16u07: lol, Sheikh Haron is een beroerde gijzelnemer. Opnieuw hebben gegijzelden kans gezien om te ontsnappen. "Vijf of zes" van hen zijn zojuist ontsnapt, melden Australische media. Mogelijk is er ook geschoten op de plaats-delict. ANP-30328273Sydney.jpgUpdate: Vijf mensen zijn ontsnapt, tot dusver geen slachtoffers of gewonden. Hieronder beeld van 1 ontsnapping:
Update: Lindt heeft het over 10 medewerkers en zo'n 30 klanten. De gijzelnemer (foto hieronder) wil premier Tony Abbott spreken, live op radio/tv, en hij wil een ISIS-vlag. Er gaan geruchten over bommen, in de winkel en/of elders. Vijf mensen hebben de winkel weten te ontvluchten. De gijzelnemer wil met 'broeder' aangesproken worden. broederlindt.pngUpdate: Abbott reageert op Twitter: UPDATE 8u45: Politie Sydney kan nog geen enkele uitspraak doen over (al dan niet) aanwezige bommen, bij Lindt of elders. Timeline New South Wales Police:

Reaguursels

Inloggen

Iedereen die zijn motieven benoemt is islamofoob.
Iedereen die de motieven van isis benoemt is, je raadt het, islamofoob.
Wilders zit al 10 jaar ondergedoken. Salman Rushdie zat 10 jaar ondergedoken.
Geef moslims de ruimte, in hun woestijn.

sjoost | 15-12-14 | 20:35

Heeft iemand al beweerd dat het een zionistisch complot is?

will.ik.ben | 15-12-14 | 19:18

Ik hoorde vanmorgen op Radio1 de reporter in Australië zeggen toen nog niet bekend was wie de gijzelnemer was dat EXSTREEM RECHTS er van uit ging dat het wel eens iemand van IS zou kunnen zijn. Als je alleen maar denkt dat die kans er is ben je dus al een RECHTS EXTREMIST. Kennelijk is iedereen die kritiek heeft op de islam volgens onze MSM een rechts extremist. Een normale discussie of een kritisch geluid over de islam is hier bijvoorbaat niet mogelijk iedereen die niet voor de islam is is een rechts extremist, racist en ga zo maar door.
Daar ik bijvoorbaat al uitgemaakt wordt voor een rechts extremist omdat ik kritiek op de islam heb kan ik dus net zo goed op de PVV gaan stemmen. Veroordeeld ben ik toch al.

johnelec | 15-12-14 | 17:22

Eerst met een zielig verhaal aankloppen in een beschaafd land en smeken om asiel.
Dan, eenmaal dat asiel verkregen, gaan zitten schijten op de samenleving die zo genereus was je in bescherming te nemen, en de barbaar gaan uithangen door dood & verderf te zaaien onder argeloze burgers.


Wie zal zeggen hoeveel van die islamitisch gedeformeerde klootzakken er inmiddels al rondlopen in Nederland? In heel West-Europa?

Eerst met leugens en zielige verhalen kloppen aan de poort, en als het Trojaanse paard eenmaal binnen de poort is, je messen trekken en met bommen gaan gooien.

Ik ken ze via-via zelf, van die lui die hier met leugens en bedrog zijn binnen gekomen. En vervolgens hun islamitisch-zijn gaan etaleren, met kalotjes, baarden en soepjurken gaan rondlopen en een grote bek opzetten tegen de westerse samenleving; niks is hier goed. Maar wel profiteren van de voorzieningen hier.

En als dit barbaarse geteisem je als gewone hard werkende burger terecht de strot uit komt, word je ook nog eens weggezet als racist.

Ik heb het helemaal gehad, niet alleen met dat islamitische importvolk, maar minstens zo met de politiek correcte mutsen, watjes, lafaards en landverraders die dit zooitje hypocriete barbaren voortdurend in bescherming neemt.

Peter Emile | 15-12-14 | 17:18

LAAT ZIENB DAN kut!!

Glas Koning | 15-12-14 | 16:15

Die video's zijn echt fucked up! Vroeger kwam ik dagelijks in die straat op weg naar mijn werk!

Glas Koning | 15-12-14 | 16:10

Niet dat ik dat idee heb.. scheelt weer een bezoekje van een at team. Het brengt mensen op een idee wil ik d'r mee zeggen.... of word ik wa paranoia....

Harde (s) jankert | 15-12-14 | 16:09

Deze week ook in Nederland!!!

Harde (s) jankert | 15-12-14 | 16:07

Asielzoeker Sheik(??)

Zzzzark | 15-12-14 | 15:57

Een Iraniër -lees sjiiet- die zegt IS te vertegenwoordigen? Hier klopt iets niet...
batvoca2 | 15-12-14 | 15:17
Oh ik ziet het al. Hij heeft zicht bekeerd, de engerd.

batvoca2 | 15-12-14 | 15:22

Een Iraniër -lees sjiiet- die zegt IS te vertegenwoordigen? Hier klopt iets niet...

batvoca2 | 15-12-14 | 15:17

Zie het al.... spelfoutje bij DT headline.

Schietmijmaarlek | 15-12-14 | 15:13

www.telegraaf.nl... Turkije ontvangt als kandidaat-lid van de EU meer dan 600 miljoen euro per jaar om te kunnen voldoen aan allerlei eisen.
Islam gaat heel goed samen met Democratie.
Oplossing: GRENZEN DICHT!
ProAsfalt | 15-12-14 | 10:51
Dus dat 1000 kamer paleis van Erdogan was binnen een jaar gefinancierd.

okkums reezur | 15-12-14 | 15:10

@Jimmydepimmy | 15-12-14 | 15:03
Hebben ze bij ABC news de naam dan verkeerd gespeld?

Schietmijmaarlek | 15-12-14 | 15:07

Man Haron Monis

Schietmijmaarlek | 15-12-14 | 15:03

Waarom verwijdert YT alle filmpjes die binnen gemaakt zijn?
Z'n naam is bekend. Crimineel typje.

Schietmijmaarlek | 15-12-14 | 15:01

Inka6786 | 15-12-14 | 14:18
Daar speelde wat anders nl een burenruzie cq vete tussen de familie vG die decennialang heeft geprocedeerd tegen Christina en haar familie vanwege bouw en verbouw van de Horsten. Bizarre coincidentie dat beide families nu hun zoon verloren hebben.

Ci Ty33 | 15-12-14 | 14:49

En dat laten wij lekker rondlopen in nederland... stemmen op de PVV was nog nooit zo logisch.

Tungsten | 15-12-14 | 14:39

@Eduardo- | 15-12-14 | 14:14
Je zou samen met je groepsgenoten een veldje opzoeken en een aantal IS-aanhangers uitnodigen voor een "etentje" ipv tegen de wensen van de Australische regering in te gaan.
Het verspreiden van de boodschap is de gijzelnemer helpen in zijn laffe daad. Men is echt wel op de hoogte van de eisen, die hoef jij niet verder te verspreiden voor de gijzelnemer.

the Jackdawn | 15-12-14 | 14:27

De Australiërs doen er lang over om die moslimterrorist aan flarden te schieten.
- out -

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 14:23

quantumcollider | 15-12-14 | 13:48 - niet zo gek toch, Beatrix ging naar de moord op Theo van Gogh ook het eerste naar de moskee en liet de ouders van het slachtoffer stikken. Net als de geschokte maatschappij trouwens die van haar en de overheden ook het leplazerus kan krijgen.

Inka6786 | 15-12-14 | 14:18

Arme gijzelaars!!
Maar zie ik nu racisme en sexisme? Waarom alleen vrouwen met blond haar op die akelige filmpjes? Of denken die moslims dat wij in het vrije westen sneller naar hun pijpen zullen dansen als het gaat om het redden van blonde vrouwen?

Ci Ty33 | 15-12-14 | 14:16

moslims die nu in de slachtoffer rol kruipen weten toch zelf ook wat er allemaal in dat achterlijke haatboek staat? zweer die achterlijke ideologie af en ga een ander geloof aanhangen als je dat zo graag wilt maar stop met janken als je toch moslim wilt blijven! haat wordt op een zeker moment met haat beantwoord en de westerse samenleving begint langzaam aan ook te haten.

kaplaarzenverkoper | 15-12-14 | 14:12

@Driewerf Hoezee | 15-12-14 | 14:09
Zullen wel niet lang beschikbaar blijven.
Maar dat we allemaal maar mogen weten wat het werkelijke verhaal is! Hoop dat er snel een einde aan komt. Een einde aan het zoveelste signaal dat het Westen moet zeggen: genoeg IS genoeg.

Driewerf Hoezee | 15-12-14 | 14:12

@Eduardo- | 15-12-14 | 14:00
Waarom wil je de waarde van de gijzelaars verhogen en de gijzelnemer helpen met het verspreiden van zijn boodschap.

the Jackdawn | 15-12-14 | 14:09

Kan iemand met Twitter account een hastag beginnen met #Illputitofforyou? Waarin moslims vrijwillig hun religieuze items en kleding afdoen zodat ze zich niet langer meer onderscheiden van de niet-islamitische burgers? Als we 1 samenleving willen waarom kleed een moslim zich dan anders dan niet religieuze medeburgers? Kom op people! Als zij social media kunnen gebruiken als wapen dan moet GS dat helemaal kunnen.

Indoneesje | 15-12-14 | 14:08

oorzaak onverwacht "incident": religie
reactie mensen: bidden
logica: ?

mooi geluld man | 15-12-14 | 14:08

"Incidentje", "het zijn een paar rotte appels die het voor de rest verpesten", "ISIS heeft niets met Islam te maken", "wie moet er dan uw kebab en shoarma maken?".

Maandagochtendclichés.
kapotte_stofzuiger | 15-12-14 | 07:52 In mijn dorp maken een jood en een Pool de beste shoarma van de omliggende steden. Wij hebben geen moslim nodig.

Laat die moslims maar creperen. Allah heeft zich ondertussen al lang verhangen, nadat hij gezien heeft wat ze in zijn naam uitvoeren.

Iedereen die het opneemt voor die gijzelnemer: Ga zo snel mogelijk naar de dichtstbijzijnde grote boom. Vergeet je touw niet!

Polderjihad | 15-12-14 | 14:05

Video's zijn verwijderd van YouTube.

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 14:00

Zoals altijd weet ik niet waar ik meer van moet walgen en wat gevaarlijker is voor de moderne, Westerse samenleving die wij lief hebben: moslimgespuis dat namens een antieke, violente en achterlijke ideologie handelt en de wereld onderhand in brand zet, of al het linkse gepeupel dat krampachtig in de knuffelhouding schiet. We moeten met zijn allen de vinger eens op de zere plek gaan durven leggen. Geloof en in het bijzonder de Islam horen niet thuis in een moderne samenleving.

Le Roi | 15-12-14 | 14:00

Iemand nog een YT linkje dat wel werkt? Of een spiegeltje?

Eduardo- | 15-12-14 | 14:00

Bernard Couperus | 15-12-14 | 12:46
Goed stuk Couperus - maar jouw ´hoop´ vervloog al jaren terug voor mijn ogen. Die ´kentering´ gaat niet plaatsvinden. Echt niet. Geimporteerd volk dreunde en dreunt als een kudde gnoes over de grenzen naar EUR samenlevingen met dank aan EU. Ja islamlovers, daarmee bedoel ik ook PL, BG en RO.
Af en toe worden er 1 of 2 of 3 gepakt door de ´krokodil´ (IND/AIVD) in onze vervuilde, visloze rivier. De rest dendert koppig door, glijdt weliswaar relatief ´snel´ uit op de gladde grashelling omhoog maar wordt opgestuwd door de kudde. De croc heeft het nakijken.

chicago river | 15-12-14 | 13:57

Piet van het Padje | 15-12-14 | 13:29 Het speelt Moslims alleen maar in de kaart. Mensen hebben geen idee hoe de Islam daadwerkelijk in de kaart steekt. Het initiatief is natuurlijk prachtig de achterliggende gedachten is dat niet. Want hoe ga je mensen noemen die bang zijn om met het OV te reizen vanwege het feit dat IS heeft gedreigd met aanslagen? Xenofoben of racisten?
.
Nu worden specifiek moslims in de slachtoffer hoek geplaatst terwijl het een moslim terrorist is die 15 onschuldige mensen gegijzeld houd in een café. Lekker kotsen op je landgenoten die mogen hopen dat ze hun familie, kinderen en vrienden ooit nog mogen zien. Altijd schrikbaren hoe zogenaamd openminded en progressieve mensen het blijven opnemen voor een religie die de basis kan vormen voor de meest onderdrukkende/fascistische regimes (islamitisch Kalifaat) ter wereld.

Indoneesje | 15-12-14 | 13:57

Joel Herat heeft alle vier de video's gezet in de categorie Humor. WTF?

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 13:53

#IllRideWithYou. Walgelijk. Door dit soort dhimmie gedrag gaat Australie over 50 jaar Indonesië achteraan.
Het is nu JUIST zaak voor elke moslim om haar hoofddoek en of zijn djellaba aan de wilgen te hangen en AFSTAND te nemen van dit extremisme. Zo iets als: #MOSLIMSSTANDBEHINDWEST

Bernard Couperus | 15-12-14 | 13:48

Een moslim gebruikt bruut geweld uit de naam van de islam, en lui nemen moslims in bescherming tegen 'geweld tegen moslims'...
.
Zijn de Aussies nou helemaal van het padje af?

quantumcollider | 15-12-14 | 13:48

Joel Herat kan de gijzelnemer zijn, of een gegijzelde.

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 13:43


Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:03
U lijkt niet echt te worden gehinderd door feitenkennis:
1. Het is om een aantal redenen werkelijk idioot om de islam nu te vergelijken met katholieken bij ons in de middeleeuwen: dat impliceert nl dat moslims achtergebleven zouden zijn, omdat ze bv in een primitiever stadium zouden zijn, want pas later van apen afgesplitst. Dat kan toch niet.
2. Het katholicisme is door de Romeinen bedacht als een variatie op wat de eerste christenen meenden, teneinde de volksmening te kanaliseren in een top down structuur. Daarom viel het protestantisme niet in goede aarde, want dat gaat o.a. over de zelfbeschikking van het individu, en is de overheid de resultante van de volkswil, dat noemen we democratie.
Inmiddels zijn echter zowel het katholicisme als het protestantisme teruggebracht c.q. uitgekleed tot het "Wat gij niet wilt dat u geschiedt..." dus gaat geen enkele vergelijking op.
3. Verder blijkt telkens weer dat moslim terroristen en activisten voortkomen uit de middelklas en niet uit de zielepieten waar u het over heeft. Bovendien komen veel terroristen uit het vrije westen, en dus ze zijn echt wel vrijwillig gekomen tot hun foute ideeën.

Ci Ty33 | 15-12-14 | 13:42

Ow wacht. Dat mantelpakje staat ook bovenaan deze pagina.

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 13:37

@Piet van het Padje
Goed gesproken.

een maffiabaas | 15-12-14 | 13:35

Ik ga er zo hard van schijten dat de eerste reflex van de goedmens is om Moslims te knuffelen in dit soort situaties. Het is impliciet een belediging tegenover de rest van de staatsburgers, door te zeggen dat je verwacht dat de gemiddelde Moslim niet meer veilig is op straat door de daden van een eenling. Je ziet ook dat Moslims dit niet doen. Ze keuren de daden misschien wel af, maar ze zullen nooit zoiets zeggen als "wij beschermen jullie wel, als jullie je niet meer veilig voelen op straat omdat jullie overheid Israël steunt".

Het is gewoon ouderwetse, linkse agitprop. Die slinkse bewering dat de Westerse mens maar één excuus nodig heeft om los te gaan op zielige minderheden. Maar de feiten tonen aan dat dit juist een eigenschap is van de minderheden. In Amerika wordt een crimineel neergeschoten, en heel de zwarte gemeenschap gaat (gewelddadig) op de been. Niemand die de winkels van de gedupeerden gaat beschermen. In Europa gebeurt hetzelfde, en hier ontstaan ook rellen. Geen Moslim die aanbiedt om blanke, blonde Europeanen te beschermen tegen het geweld van zijn broeders.

Piet van het Padje | 15-12-14 | 13:29

Video's op youtube gezet door ene Joel Herat.

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 13:27

Drie eisen (stuur IS-vlag, maak bekend dat dit een aanval van IS is, Tony Abbott moet live contact opnemen met de brother), anders gaan drie bommen af.

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 13:22

Capt. Iglo kan zo de politiek in, met zo'n loden plaat voor zijn hoofd moet dat geen enkel probleem zijn.

Machoclown | 15-12-14 | 13:06

1 sniper in de morgen is Australië zonder zorgen.

Joey16 | 15-12-14 | 13:00

Ik haat Smurfen..! Moet toch ergens ventileren, nietwaar Marcouch?

Coyote | 15-12-14 | 12:56

S heeft niets met Islam te maken, Jihadisten hebben niets met Islam te maken, het Kalifaat heeft niets met Islam te maken, Shahada heeft niets met Islam te maken, Sharia heeft niets met de Islam te maken, Saoudi Arabie heeft niets met de Islam te maken, Mekka heeft niets met de islam te maken, de Hajj heeft niets met de Islam te maken, Moslims hebben niets met de Islam te maken, de Islam heeft niets met de Islam te maken.

agram | 15-12-14 | 12:55

Gelukkig heeft het niets met de islam te maken. Dat zou toch alleen maar discriministisch en islamofobistisch racisme aanwakkeren. En dat moeten we niet willen, mensen. De meeste moslims zijn heus heul liev, doen niemand kwaad en zijn een positieve en waardevolle aanvulling in onze westerse wereld. Dat blijkt toch wel uit de massale protesten uit de moslimwereld en de demonstraties tegen geweld van zogenaamde islamisten. Toch?!

Oh wacht.

Stormageddon | 15-12-14 | 12:51

Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:40 Dus kunt u nu met gerust hart zeggen dat IS dus wel degelijk islamitisch is en derhalve wel degelijk een islamitisch probleem. Dus het probleem is gewoon islam. Het is namelijk de vrije interpretatie van de Koran die geweld en vervolging rechtvaardigt.
.
Oh en verlichting en modernisering gaat niet plaats vinden in de islam, nogmaals omdat de Koran het letterlijke woord van God is en niet aangepast noch gewijzigd mag worden. Even een vraag aan jou, heb je ooit weleens met een gelovige moslim gesproken over islam in het algemeen? Want het kwartje wilt namelijk niet vallen.

Indoneesje | 15-12-14 | 12:47

Capt. Iglo cum suis zijn typische voorbeelden. Het 'probleem' is namelijk dat islam in veel - zo niet de meeste - moslim gezinnen als een traditie wordt gezien. Iets wat erbij hoort. Het is de gezelligheid van de feesten, families bij elkaar, het samenzijn en delen. Het is het vasten vanuit een geloofsovertuiging, en het bieden van aalmoezen aan de nodigen. Het is een gevoel van saamhorigheid, gezelligheid, familiewaarden etc., etc. Deze moslims herkennen zich (terecht denk ik) niet in de extremisten, zoals ISIS en andere.
-
Echter, waar het om gaat is dat de Islam gebruikt wordt als politiek wapen. En zo gaat het al eeuwen. Landen worden langzaam getransformeerd in Islamitische samenlevingen, waar geen of minder vrijheden bestaan voor andersdenkenden.
Dit is ongewenst. Deze trend zal niet getolereerd worden in Westerse samenlevingen. Je ziet het nu al gebeuren: Le Pen in Frankrijk de grootste partij, PVV in Nederland de grootste partij, Sociaaldemocraten in Zweden, in Denemarken een minderheidskabinet gedoogd door de rechts Danske Folksparti.
De Europese Burger is het zat ! Met name het stelselmatig ontkennen en wegkijken van 'de' moslim wat betreft het extremisme levert alleen maar meer wantrouwen. 'De' moslim zal eenduidig en stelselmatig afstand dienen te nemen van de extremiteiten die die Islam bezigt. Daarnaast dient 'de' moslim (uit hoofde van de moslimorganisaties) duidelijk te maken dat de Islam nooit en te nimmer de leidraad mag zijn voor een democratische samenleving. Gebeurt dit niet, dan breken er hele barre tijden aan voor de Moslims in de Europese Unie.
-
Moslims dienen duidelijk en stellig afstand te nemen van de politieke islam. Gebeurt dit niet, dan rest er niets anders op dan het potentiële gevaar voor alles waar het Westen voor staat preventief aan te pakken.

Bernard Couperus | 15-12-14 | 12:46

@Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:40
Mooi dat u mijn vraag ontwjkt. U wenst die niet te beantwoorden omdat u dan kansloos door de mand valt natuurlijk.


Beetje jammer.

TeeJee | 15-12-14 | 12:43

@Capt. Islam | 15-12-14 | 12:40
De islam is met het kromzwaard verspreid. Mensen kregen de keus tussen moslim worden of sterven.

Over geschiedenisles gesproken, Muhammad.
*verbied islam*

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 12:42

@ Maria.1 | 15-12-14 | 12:12

Ik praat niks goed, wat die lui doen is verachtelijk. Ik plaats het alleen in perspectief en teken er bij aan dat iets niet islamitisch is omdat mensen het zeggen. Het heeft met interpretatie te maken.

Maria.1 | 15-12-14 | 12:14

Het klopt volledig dat men daar achterloopt, behalve dat de religie 100de jaren jonger is dan "de" westerse en er dus nog heel wat groei, verlichting en modernisering nodig is, heeft dat ook te maken de repressie die ik eerder noemde. Men wordt daar bewust in het verleden gehouden.

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 12:15

Gewoon een beetje geschiedenis les nemen dan kom je er vanzelf achter. De vormgeving was anders (ging vanuit overheden bijv. Karel de zoveelste) maar het resultaat was hetzelfde. Daarbij was de wereld toen minder bevolkt en derhalve moet je de aantallen doden in verhouding met de tijd zien. Het geweld was verder net zo extreem en meedogenloos.

@ Indoneesje | 15-12-14 | 12:21

Welke discussie ontwijk ik? U geeft zelf al aan dat het met interpretatie en omgeving de maken heeft door te zeggen: "Onderschat daarin de kracht van de groepsdruk en het collectivisme niet." Dat u aangeeft dat het hun plicht is klopt wel maar wanneer je die plicht moet nakomen is minder evident, aangezien er in verscheidene verzen wordt gesproken over het feit dat het in oorlogsituatie c.q. bij dreiging moet zijn het is vrij interpretabel wanneer dat zo is en dus geldt.

Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:40

Premier Abbott zou nu, staande de gijzeling, een totaalverbod op islam moeten afkondigen.

Zou NL ook moeten doen, trouwens.

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 12:33

@Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:08
Als dat verbond zich islamistisch noemt omdat ze zwakkeren helpen vanuit een bepaalde interpretatie van de Koran, dan is het dus zeker islamitisch.


Man man, wat een bochten moet u zich in wringen om de discussie maar zo te kunnen draaen en spinnen dat het past bij uw verwrongen beeld.


Maar goed, terugkomend op wat ik al eerder vroeg; heeft u stapeltje Soera met betrekking tot het bevechten en doden van ongelovigen al gevonden?
Moet niet zo moeilijk zijn, het internet staat vol met die dingen.

TeeJee | 15-12-14 | 12:28

Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:08 Ontwijk je expres de discussie kerel? Of moet ik het jou nogmaals uitleggen? Stuitend de onwetendheid die jij hier neerplempt pfff.

Indoneesje | 15-12-14 | 12:21

Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:03 Q; Soera 256 is overigens ook heel duidelijk dat bekeren alleen uit vrije wil kan gebeuren en niet met geweld mag worden afgedwongen maar ja die is hier vast niet zo bekend en/of populair want tegenstrijdig met jullie overtuiging.

Ach, kunt u ze dat nog eens gaan uitleggen? Enne, doe ook maar dat het niet netjes is om mensen die het niet willen, dan het hoofd maar af te hakken? Voorlopig hebben anders denkende bar weinig aan de door u genoemde Soera…

Claudia M. | 15-12-14 | 12:19

Australië had direct moeten reageren een jaartje of zo geleden toen peuters in Sydney borden omhoog hielden met de tekst:

*Behead all those who insult the prophet*

Ja, dat was ook in Sydney.
atlasshrugs2000.typepad.com/.a/6a00d83...

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 12:19

@Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:12
Volstrekt onwaar, vroeder Muhammad. Terrorisme op deze schaal komt alleen voor bij de islamclub.

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 12:15

@Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:12. Ja en nog eerder liepen we in een berenvelletje rond met een knots. We hebben het nu over het heden en de toekomst.

Maria.1 | 15-12-14 | 12:14

@Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:08. Het is niet alleen de naam, maar ook de daden. Klets maar rustig verder; er is geen weldenkend mens hier dat nog in die goedpraterij van jou geloofd, want het is niet recht te praten.

Maria.1 | 15-12-14 | 12:12

@ Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 12:08

Whahaha, iemand die nog nooit geschiedenisles heeft gehad is sowieso niet mee te discussiëren. Brandstapels, vierendelen, onthoofding, ophanging etc. was aan de orde van de dag, bijv. als je "heks" was of op een andere manier een ketter.

Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:12

@ Maria.1 | 15-12-14 | 11:50

Dus omdat IS zich islamitisch noemt is het zo? Wij van WC eens.... Ik kan ook een clubje oprichten dat ouderen verzorgt, wast, eten geeft, helpt met oversteken etc. en het Islamitisch oudere verbond noemen maakt dat het, omdat ik het zo noem, ineens islamitisch? Nee dus...

Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:08

@Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:03
Nee. Dergelijke wandaden uit naam van een godsdienst zijn in Europa nooit vertoond. Ook niet in de Middeleeuwen. Ga weg, Capt. Mohammed.

Lewis Lewinsky | 15-12-14 | 12:08

@Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:03
Misschien moet u even de Soera's erbij pakken die niet zo lekker stroken met uw goedpraterij.


U weet wel, die hele stapel die oproept tot het doden van ongelovigen.
Of zijn deze niet zo bekend / populair bij u?

TeeJee | 15-12-14 | 12:07

Indoneesje 11.49: Maakt niet uit na twee gigafails te weten WW1 WW2 in de betaversie democratie en ook niet onbelangrijk mensheid is voor het eerst in de geschiedenis in staat z,n eigen huis op te blazen lees planeet. Is nu besloten wereldwijd de consumentenversie democratie op de markt te brengen mocht dus de door u bedoelde groepering zich blijven verzetten dan including service-pack 1 yes. Begrijpt u tis net Windows dat democratie maar dan anders! lol

william7055 | 15-12-14 | 12:05

@ Flipus | 15-12-14 | 11:40

Ow dus als je niet de meerderheid bent dan geldt ineens niet meer dat je, je geloof (met geweld) moet verspreiden? Het heeft niks met om de hete brei heen draaien te maken. Als u gewoon een beetje historisch besef heeft weet u dat het in de middeleeuwen hier (in Europa) precies hetzelfde ging maar dan met Katholieken. De meeste Arabische landen zijn schatrijk door olie maar alleen de koninklijke families c.q. de elite profiteren daar van. Omdat zij hun rijkdom en macht vast willen houden wordt het volk bewust geïndoctrineerd en het effectiefst voor onderdrukking is geweld. Vandaar onthoofding, steniging e.d. als je dat als relatief domme burger regelmatig ziet en/of hoort laat je het wel uit je hoofd om er tegen in te gaan. Aangezien je moeilijk kan zeggen: "ik onderdruk jullie omdat ik rijk en machtig wil blijven", misbruiken ze hier de islam en koran voor. Dit is al generaties lang aan de gang dus in die landen weet men niet beter dan dat het zo is. Als je grootouders, ouders en nu jij je hele leven horen dat blauw, eigenlijk rood is dan weet je niet beter en ga je blauw rood noemen. Bijkomend is het zo dat repressie uiteindelijk leidt tot verzet, verzet gaat altijd 2 kanten op men wil er onderuit (vrijheid, democratie) of men wordt nog extremistischer en beide zie je ook gebeuren in het Midden-Oosten helaas winnen de extremisten momenteel, een beetje zoals de communisten in Rusland (1917). Er is eigenlijk een veel diepere en langere uitleg nodig om dit helemaal goed uit te leggen maar daar heb ik geen tijd voor en zin in. Maar waar het op neer komt is dat de islam wordt misbruikt als repressie middel en dit wordt al zo lang gedaan door de elite in die regio dat een groot deel van de mensen niet beter weet dan dat dit normaal is en bij islam hoort al zie je door de komst van internet en sociale media dat wel een beetje verschuiven. Soera 256 is overigens ook heel duidelijk dat bekeren alleen uit vrije wil kan gebeuren en niet met geweld mag worden afgedwongen maar ja die is hier vast niet zo bekend en/of populair want tegenstrijdig met jullie overtuiging.

Capt. Iglo | 15-12-14 | 12:03

De islam moet verboden worden.

Wonderful-Life | 15-12-14 | 11:58

@FreddyXL | 15-12-14 | 11:54
Het is een heel simpele keuze. Als die gast echt zo wappie is, dan neemt hij toch wel al die mensen mee.


Zo niet, dan schakel je hem met 1 schot uit.

TeeJee | 15-12-14 | 11:57

Een enkele sniper met een welgemikt schot lost al je problemen op.
TeeJee | 15-12-14 | 11:50

Jaja en als er dan toch een bom af gaat,
neem jij de verantwoording?

FreddyXL | 15-12-14 | 11:54

@Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:04. Nou moet je toch echt ophouden; IS heeft niks met de islam te maken... Daarom staat IS ook voor Islamitische Staat. En willen ze leven volgens de sharia wetten. Daarom hakken ze ook Christenen die zich weigeren te bekeren tot de islam het hoofd eraf. Pas nog minderjarige kinderen! IS heeft alles met islam te maken!

Maria.1 | 15-12-14 | 11:50

Een enkele sniper met een welgemikt schot lost al je problemen op.

TeeJee | 15-12-14 | 11:50

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:38 Ondanks dat het twee verschillende stromingen zijn binnen Islam (iets met een andere profeet etc) kan er vanuit een fatwa worden opgeroepen tot een heilige oorlog in naam van Allah. Gelukkig voor het 'Westen' vechten ze elkaar liever de tent uit, maar het is wel een apocalyptische gedachten dat alle moslims ter wereld kunnen worden opgeroepen voor een heilige strijd. Onderschat daarin de kracht van de groepsdruk en het collectivisme niet. Hierdoor zullen zelfs de meest gematigde moslims in staat zijn om de wapens op te pakken. Het is namelijk volgens het heilige schrift hun plicht! Kan het niet vaak genoeg herhalen maar je begrijp er werkelijk helemaal niets van.

Indoneesje | 15-12-14 | 11:49

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:38
Daar denken ze in Parijs en Londen al anders over en in Duitsland zijn ze inmiddels na de nodige akkefietjes ook al niet langer 'jumping for joy'. Daar heb je Pegida een groep die zich tegen de islamisering van Duitsland keert.

Claudia M. | 15-12-14 | 11:45

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:26 Je maakt weer de klassieke fout. De Koran is LETTERLIJK het woord van ALLAH(GOD)! Mohammed was slechts de boodschapper (profeet). De Koran kan en mag niet worden aangepast. Slechts een hoge geestelijke mag op moderne vraagstukken een advies uitbrengen wat het beste past op passages binnen de Koran. Man o man, je begrijpt helemaal niets van moslims en de Islam. Precies wat jij aangeeft, geeft dus IS de rechtvaardiging om mensen te onthoofden of als slaaf te nemen en ongelovigen. 'Gematigde' moslims zullen dit natuurlijk ontkennen, maar voor de echte religieuze moslims is er genoeg rechtvaardiging vanuit de Koran hierover te vinden. Zolang er geen 'Islam light' komt zal er op barbaarse wijzen uit de naam van Allah gemoord worden.

Indoneesje | 15-12-14 | 11:44

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:26
we weten voldoende over mo en zijn strapatsen.
als je het dadelijk niet meer weet kom je, schat ik in met de opmerking dat islamieten gewoon nog een paar honderd jaar achterlopen. deze ideologie is de pest voor de hele wereld.
intolerant gewelddadig en destructief. en nee het zijn niet alleen de *isisgekkies* het is de hele islam. de fanatici en de meelopers.
verder wat @indoneesje zegt.

kaplaarzenverkoper | 15-12-14 | 11:42

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:36 | | Reageer+ |
0

Waarom benoemt u de grootste problemen niet gewoon?
Het iq, de ideologie?

Waarom praat u gewoon om de hete brei en noemt u educatie als het probleem? De enige reden waarom moslims in het westen niet over gaan tot geweld is dat ze een zware minderheid hebben. Maar er zijn ook in Nederland locaties genoeg waar je liever niet bent als andersdenkende...

Maar houd vooral uw roze bril op, en houd de balk op uw voorhoofd op hoogte.

Flipus | 15-12-14 | 11:40

Misschien dat Wilders nu wel toestemming kan krijgen om in Australië te komen spreken over de gevaren van de islam voor een democratische tolerante open rechtsstaat?

Tapu | 15-12-14 | 11:39

@ Claudia M. | 15-12-14 | 11:35

Wat gek dan dat er bijv. soennieten en sjiieten zijn en dat niet alle moslims moordend en plunderend de wereld over gaan.

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:38

@ Muggenmepper | 15-12-14 | 11:30

Het heeft met gebrek aan educatie, onderdrukking en sociaal en economische achterstand te maken. Vandaar ook dat moslims in het westen niet of nauwelijks over gaan tot geweld. Hoewel ze hier over het algemeen ook tot de sociale onderklasse behoren (vandaar ook dat er wel mensen gevoelig zijn voor radicaliseren in het Westen en dat sporadisch ook gebeurd) hebben ze het hier goed genoeg om niet te raar te gaan doen.

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:36

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:04
Nee, ik denk dat u niet begrijpt dat er maar één islam is en IS en consorten voeren 'm tot in de puntjes uit!

Claudia M. | 15-12-14 | 11:35

@ La Bailaora | 15-12-14 | 11:25

Nee eerlijk gezegd niet en toen ik googelde kende google het ook niet maar die verwees me naar kafir wat ik dan wel weer ken... Hoezo?

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:32

ik verheug me nu al op de aftermath. de draaikonterij van onze politici en de media zal weer tenenkrommende tafereeltjes opleveren. wanneer gaan ze eens toegeven dat deze ideologie niet in het westen thuishoort. en haal dat haatboek nu eens uit de 2e kamer stelletje landverraders!

kaplaarzenverkoper | 15-12-14 | 11:30

Wordt het niet eens tijd dat Farid Arkazan, van het Samenwerkingsverband Nederlandse Marokkanen, aangeeft dat Gaza veel meer aandacht nodig heeft dan dit Zionistische complot in Australië? En dat het de schuld is van de westerse samenleving, die de moslims discrimineert en dat de ouders van IS- gangers (zeg maar de Allah- Jugend) moet worden geholpen, want die zijn pas zielig.

asylumstreetspanker | 15-12-14 | 11:30

@Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:26:
In deze tijden vinden sommigen nog steeds dat het normaal (of zelfs heilig) is om anderen te onthoofden of als slaaf te houden, of noem de vele gruweldaden maar op die in naam van het geloof worden uitgevoerd.

Opvallend genoeg zijn het bijna allemaal Islamieten.

Maar het heeft verder natúúrlijk niks met de Islam te maken wat die haatdragende gestoorden voor smerigs uithalen.

Muggenmepper | 15-12-14 | 11:30

@ kaplaarzenverkoper | 15-12-14 | 11:15

Oh ja? Waarom? omdat zij dat zeggen? Niemand was er bij toen in 600 nog wat na christus de Koran werd geschreven dus niemand weet wat precies bedoeld wordt (zelfde geldt wederom voor de Bijbel). Daarbij is het dus in 600 nog wat na christus geschreven en toen zat de samenleving iets anders in elkaar en was er een iets andere moraal. In die tijd was het normaal om tegenstanders te onthoofden, slaven te houden enz. enz. Ik weet nou niet wat dommer is als IS zeggen/ vinden dat je de ware islam vertegenwoordigd terwijl je dat onmogelijk kan weten of IS geloven omdat ze het zeggen.

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:26

Wat hadden we een mooi land voordat het bezoedeld werd door die politieke ideologie..
Het lijkt er op dat niemand (op Geert Wilders na) het probleem durft te duiden.
We waren op de goede weg (ontkerking) maar een nog veel groter probleem (isinvalide) is nauw verweven in alle lagen van besturen in NL.
Er is nog maar 1 oplossing: Stemt allen op de PVV!

WitteGrunneger | 15-12-14 | 11:25

@Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:04
Ken je het begrip Kufar?

La Bailaora | 15-12-14 | 11:25

Hopelijk wordt Australïe nu wakker met dit incident. Misschien wordt het wel het eerste land waar de Islam verboden gaat worden.

vivaldi | 15-12-14 | 11:24

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:04 Je doet net alsof je er veel verstand van hebt, maar ondertussen praat je echt poep! IS en alle andere extreem religieuze varianten maken gebruik van het feit dat de Koran op allerlei manier vrij geïnterpreteerd mag worden. De woorden in de Koran zijn de letterlijke woorden van God en mogen niet aangepast worden. In de Bijbel is dat namelijk wel gebeurt met het nieuwe testament. En voor veel moslims is er in hun ogen wel een oorlog gaande tegen islam. Wat dus betekent dat het doden van ongelovigen gerechtvaardigd word. Je heb totaal geen verstand van hoe moslims en de islam in elkaar zit. Tot je het begrijpt raad ik je aan om maar te zwijgen, want wat je hier neerzet is puur het verdraaien van de feiten en downplayen van het werkelijke probleem; namelijk Islam in zijn geheel!

Indoneesje | 15-12-14 | 11:21

@Bernard Couperus | 15-12-14 | 09:54
Alleen vanwege het feit dat de 'gewone' islam voedingsbodem is voor terrorisme steeds maar weer, moeten we de gehele islam als de kern van dit kwaad zien en is ook de buurvrouw met het hoofddoekje en de buurman met de djellaba onderdeel van dit kwade gedachtegoed.

wakkere_nederlander | 15-12-14 | 11:17

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:04
isis is de meest zuivere vorm van islam.

kaplaarzenverkoper | 15-12-14 | 11:15

@Rotenpammer | 15-12-14 | 09:50
Als er een foto door het raam geschoten kon worden...
Ik hoop dat het goed afloopt voor die onschuldige gijzelaars.

wakkere_nederlander | 15-12-14 | 11:14

Claudia M is in werkelijkheid Fatima M !

edelweiss | 15-12-14 | 11:11

@ Claudia M. | 15-12-14 | 10:58

Nee dat had ik niet gemist hoor maar IS en de religie islam zijn niet hetzelfde maar dat blijken u en maria (en vele met u) niet te snappen

Capt. Iglo | 15-12-14 | 11:04

Zijn verbintenis met Allah maakt dat die vogel de Kerst niet gaat halen, schiet mij zo te binnen.

Rien7847 | 15-12-14 | 11:00

Capt. Iglo | 15-12-14 | 10:51
Er wordt vanuit m.n. IS en consorten opgeroepen tot het plegen van terroristische daden in het westen, of had u dat nieuwsfeitje gemist?

Claudia M. | 15-12-14 | 10:58

Islam is terreur.

StijlvolRechts | 15-12-14 | 10:57

Als er mensen kunnen ontsnappen, dan kan er ook een marinier o.i.d. naar binnen..

WitteGrunneger | 15-12-14 | 10:56

@Capt. Iglo | 15-12-14 | 10:51.
We zien het allemaal verkeerd natuurlijk...

Maria.1 | 15-12-14 | 10:55

Claudia M. | 15-12-14 | 10:30

Het klopt dat er meerdere van dergelijke passages in de Koran staan (in de Bijbel ook overigens), waar in sommige passages dan ook weer aan wordt toegevoegd dat, dat alleen mag in oorlogstijd, wanneer men zelf bedreigt wordt. En juist die opmerking is voor meerdere interpretaties vatbaar. Het is dus niet de Koran die dat zegt maar de interpretatie van de gelovige zelf. Overigens mensen gijzelen is wat anders dan ze doden plus hoe weet de gijzelnemer nou welke religie die mensen in dat café aanhangen?

Capt. Iglo | 15-12-14 | 10:51

Hebben ze niet een sniper daar, die de man naar zijn maagden blaast. Hij zal wel dankbaar zijn, dat hij het paradijs mag betreden. Of krijgen we weer dat oeverloos gezeur.

wallenberg | 15-12-14 | 10:43

Ik weet het ik val in herhaling maar islam is het vergif van deze planeet en dat moet met wortel en tak uitgeroeid worden.

Neuswiel | 15-12-14 | 10:39

Kratje bier voor de S.W.A.T. agent die er eentje tussen z'n ogen mikt...

Sibculoer | 15-12-14 | 10:39

Die chocola daar is ook belachelijk duur..
wel lekka

Ben_online NL | 15-12-14 | 10:36

Capt. Iglo | 15-12-14 | 10:04
Die specifieke passage is er niet maar wel eentje waarin gezegd wordt dat alle ongelovigen gedood moeten worden en waar dit een voortvloeisel uit is.

Claudia M. | 15-12-14 | 10:30

Het houd niet op, niet vanzelf.

benrod | 15-12-14 | 10:25

Moslims moeten afstand doen van de Islam.

Bernard Couperus | 15-12-14 | 10:24

@Winfield | 15-12-14 | 10:14
"Zouden de veiligheidsdiensten nou echt zo achterlijk zijn dat ze het niet serieus nemen deze dreigingen?"
Waar maak je dat uit op? Waarschijnlijk waren de "normale" doelwitten extra beschermd. Lindt cafe's vallen daar helaas niet onder.

alcor | 15-12-14 | 10:22

Het klinkt misschien een beetje raarrrr
maar deze meneer komt vrede brengen

nemeton | 15-12-14 | 10:15

Zoals ik eerder al aangaf in een van mijn comments van een tijdje terug, was dit dus wel te lezen gister in in dat IS IRC kanaal. Zouden de veiligheidsdiensten nou echt zo achterlijk zijn dat ze het niet serieus nemen deze dreigingen?

Men riep in dat IS IRC kanaal echt op om morgen (vandaag dus ,daar dat gister was) om de ongelovigen aan te vallen en te doden.

Vaag hoor, zul je zien dat daar in België ook IS gekkies aan de slag zijn en welk land of welke stad daarna?

Winfield | 15-12-14 | 10:14

eerstneukendanpraten | 15-12-14 | 09:16
-
Heh, jammer. Er gaat hier talent verrrrrrlorrrrrrrrennnnn mensen!

Badderbeest! | 15-12-14 | 10:10

Dit kan niet uit vredelievend islamitische hoek komen. Vast en zeker een aktie van de Mossad of een PVV-aanhanger die anderen in een kwaad daglicht willen zetten!

gasboer | 15-12-14 | 10:07

Aha, en nu heeft de gijzelnemer volgens sommige invloedrijke Twitteraars een verkeerde vlag meegenomen. Laten we de kanker van de wereld die islam heet met zijn allen maar weer downplayen.

Le Roi | 15-12-14 | 10:06

@ Claudia M. | 15-12-14 | 09:59

Kunt u mij de passage in de koran even geven waarin staat: Gaat naar het Westen (Australie) en neem een café in gijzeling...

Capt. Iglo | 15-12-14 | 10:04

Capt. Iglo | 15-12-14 | 09:43
Die religie doet het anders wel…, die religie roept namelijk op tot dit soort waanzin in het westen, deze religie produceert mij net een beetje teveel van dit soort gestoorde idioten. Maar des te meer er gebeurt, des te sneller de religie van de vrede wordt uitgekotst, voor zover dat toch al niet het geval is.

En begrijp me goed; van mij mag iedereen geloven waarin hij of zij wil, maar val er een ander niet mee lastig!

Claudia M. | 15-12-14 | 09:59

Gijzelnemer is gewoon een plaatselijke gekkie, dat maak ik op uit de woorden van de Australische verslaggevers. Hij is een bekende van de politie en de lokale media.

delije | 15-12-14 | 09:59

Inmiddels ook gijzeling aan de gang in België. In Gent, volgens www.nos.nl

fuckje | 15-12-14 | 09:55

Hoe is het mogelijk dat wij worden aangesproken op onze tradities (Sinterklaasfeest) en de daarbij behorende gedachte volgens sommigen, en daar zelfs een flinke aanpassing op doen, en de moslims in de westerse wereld blijven stoïcijns naar links kijken.
-
Islam heeft niets met gezelligheid en familietradities te maken, Islam is een keiharde politieke haat ideologie, of vormt minstens de voedingsbodem voor een dergelijke ideologie; het is maar hoe je het wilt bekijken.
-
Het wordt tijd dat de moslims de islam leren kennen en er afstand van nemen.

Bernard Couperus | 15-12-14 | 09:54

Sniper --> Pang! --> Problem solved.

Rotenpammer | 15-12-14 | 09:50

Van die Tony Abbott kan je zeggen wat je wil maar het is geen schijterd.

PrinsesStoepje | 15-12-14 | 09:49

Die religie doet niet zoveel hoor. Volgens mij staat er een gestoorde idioot in dat café, om hem nou een religie te noemen...

Capt. Iglo | 15-12-14 | 09:43

Hopelijk wordt deze kansenmeneer met emotionele problemen opgepakt, opgevangen en vertroeteld zodat hij beter kan dealen met zijn agressie issues. Hij zit natuurlijk wel fout dus we geven hem 100 uur taakstraf + 1000 euro van Rutte. Dan komt het wel weer goed.

Ceauceausneaut | 15-12-14 | 09:42

supah | 15-12-14 | 08:17
Inderdaad. En fijne Marcouch stelt ook nog voor om op openbare scholen de islam te gaan onderwijzen. Right. Drietrapsraket qua bizar want ten eerste kennen de leerlingen met de meest voorkomende naam in Nederland (Mo) dit van huis en moskee uit, kennen hun medeleerlingen het van hun opdringerige klasgenoten en kennen de leraren (juffies) het van hun politieke partij waar ze lid van zijn (vul maar in).

Overigens moet je je niet blind staren op de zogenaamde ´beschaving´ van Syriers omdat ze Koerd of Ortho-Christelijk zijn. Alsjeblieft niet. Gasten nemen net zo goed een pot ´problemen´ mee naar West/Noord Europa/US/(en dus ook AU) waar je echt niet op zit te wachten.
Jammer dat AUS juist deze niet op het bootje terug heeft gezet.

chicago river | 15-12-14 | 09:39

Nou. Sterkte aan de gijzelaars.
Is wel kudt, weer eens een moslim aan het werk.
Ik hoop dat alle gijzelaars ontsnappen. Dan kunnen ze die Zaak volstorten met beton.

lustkapper | 15-12-14 | 09:38

Ik zeg snipers op het dak en geef hem de volle laag als hij nog een keer met zijn bakkes voor de raampjes staat.

DeJaVu5225 | 15-12-14 | 09:38

En dan meer Moslims bij de politie willen volgens een zekere heer in Den Haag.

Ron55128838 | 15-12-14 | 09:37

Gerucht gaat rond dat Lindt geen halal certificaat op de chocolade wenst.

knehmoo | 15-12-14 | 09:33

Broeder, niks isis-vlag, maar kogels koppen als je niet snel hier mee ophoudt.

TheseDays00 | 15-12-14 | 09:32

Wij hebben een voorzitter in de 2e Kamer met een boekje voor haar neus waarin dit allemaal gefaciliteerd wordt.
De aanhangers van dit geloof van de vrede zijn dan ook weer eens oorverdovend stil. Geen wonder!

Tis nie waar! | 15-12-14 | 09:29

Badderbeest! | 15-12-14 | 09:04

Maar ik stem geen PvdA dus word ik never nooit uitgenodigd.

eerstneukendanpraten | 15-12-14 | 09:16

Dader lijkt me niet de slimste, gezien zijn theologische ideeen ook niet zo verrassend natuurlijk.

Hij heeft volgens de australische media zo'n 50 telefoontjes gepleegd om ergens een IS-vlag te pakken te krijgen. Geen voorbereiding om u tegen te zeggen in ieder geval.

fram | 15-12-14 | 09:15

Chocola is liefde!

Hobbykip | 15-12-14 | 09:14

Afknallen en van de Sydney Harbour Bridge voor de haaien gooien...

Brulboei_61SB | 15-12-14 | 09:11

Zo te zien ontsnappen er om de haverklap mensen.

holly billy | 15-12-14 | 09:10

Bij de NRC zitten ze nog steeds in de ontkenning. Een gewapende man/niet politiek en de Islamitische raad van Australië heeft al afstand genomen. Dat moest er wel even bij gezet worden. Vuile wegkijkers.

Normpje | 15-12-14 | 09:08

Realism Is All | 15-12-14 | 08:57
-
Maar daarna gooien we ze in het cachot... toch ?...... TOCH ?

Badderbeest! | 15-12-14 | 09:06

eerstneukendanpraten | 15-12-14 | 08:37
-
Mooi gedicht ! Misschien is voor bij DWDD ?

Badderbeest! | 15-12-14 | 09:04

Lindt?
Wat een stelletje fucking barbaren!

CumGranoSalis | 15-12-14 | 09:03

Volgens mij loopt dit met een sisser af. Gewoon een mafketel met een keukenmesje.

Eduardo- | 15-12-14 | 09:03

Moslims kunnen best gewone mensen zijn, maar niet meer zodra zij aandachtig in de boekwerkjes bladeren die de profeet Mohammed naliet.
Gelukkig zijn moslims net zo lui als christenen, voor wat betreft het opvolgen van de richtlijnen van hun profeet.
Bij christenen resulteert dat soms in moord en doodslag, wat de profeet Christus expliciet verbood.
Bij moslims resulteert dat soms in het met rust laten van andersgelovigen, wat de profeet Mohammed expliciet verbood.

De boekwerken van de islam blijven echter geduldig op de lessenaartjes liggen, als bommen en gif, in afwachting van een Goede Gelovige die de luie massa herinnert aan hun bloedige taak als gelovigen.

Laat onsch dat ontkennen en den koran eerbiedigen, broeders. Met een galmend "Amen", vanuit de linkse kerk.

Jan Passant mk2 | 15-12-14 | 08:58

Zij die beweren dat hun systeem vrede en waarheid brengt, blijken de smerigste geweld plegende leugenaars.

Ahasveros | 15-12-14 | 08:57

Je moet hem niet doodschieten zoals veel reaguurders hier opperen. Dat wil dit soort addergebroed namelijk. U weet wel, die flauwekul van maagden en het paradijs enzo.

Je moet dit soort onkruid pakken waar je ze het hardst kan en vernederen die hap.

Op het dorpsplein zetten en ze slaan met de onderkant van de schoen.
Vervolgens overgieten met varkensbloed en ze een kio speklappen door de strot duwen.
Tot slot hun anusje laten penetreren door een Joodse homoseksueel.

Het is niet zo moeilijk allemaal hoor.

Realism Is All | 15-12-14 | 08:57

Het zou toch net iets minder knullig en amateuristisch staan als jullie bij GS eens het verschil tussen gijzelaar en gijzelnemer zouden leren begrijpen. Niveautje schoolkrant van de MAVO wederom

panadol | 15-12-14 | 08:55

Volgens mij is dit geen IS vlag....en kan het ding wel bedoeld zijn om de verdenking een verkeerde kant op de sturen.
Wacht het eerst maar eens af. Een man met die lengte en van die leeftijd past niet geheel in de categorie boze-aanslagen-plegers....

mallekater | 15-12-14 | 08:54

Wat ik over islam te horen krijg, zijn pedofielen, racisten (homo en anders denkend hatend), slavendrijvers en een totaal geen humor.
En dan zeggen islam is vrede, nou islam is eerder terreur ellende en dood verderf en als ik die zandbak steden mag bekijken zien ze er totaal niet uit.

DanBilzerian | 15-12-14 | 08:50

Mocht er een islamiet zijn die dit leest:
Bedankt!
Bedankt voor het totaal ontwrichten van onze samenleving in ruil voor onze gastvrijheid.
Ontken zoveel u wilt maar het is gewoon de waarheid.
De islam geen vrede maar de tijdbom onder onze vrede en vrijheid.
Ik haat u niet.
Maar ik veracht uw 'geloof' en dat zou u ook moeten doen.
Stap er uit! Het mag gewoon (nog) in Nederland.
De islam is niet de waarheid maar een leugen.
Een hele vieze onmenselijke leugen welteverstaan!
Zolang u met trots uw ideologie uitdraagt bent u voor mij de bezetter en zal ik u als zodanig behandelen.
De maat is vol!

wakkere_nederlander | 15-12-14 | 08:50

Kan het Nederlandse IND die man geen vrijgeleide aanbieden. Zijn ze keigoed in.

duitse herder | 15-12-14 | 08:49

Misschien een idee om drones met pistolen en laserpointers naar binnen te sturen en deze idioot een ontmoeting met zijn fantasie-god (pleonasme!) te gunnen...

Brou Is Back | 15-12-14 | 08:49

Mohammed liet dichters vermoorden vanwege hun, op hem gerichte, satirische pennevruchten.

Do I need to say more?

Ben Adam | 15-12-14 | 08:46

@ mezelf

"burgerkloffie"

*ipad doormidden breekt*

eerstneukendanpraten | 15-12-14 | 08:44

Lopen onze militairen nog steeds in burgerkloftie op straat opdat zij niet door haatbaarden onthoofd worden?

eerstneukendanpraten | 15-12-14 | 08:43

Het hoofddoekje wordt nog ooit het nieuwe hakenkruis.
Dat is het al natuurlijk maar sommige NSBers zien het nog steeds als een jodenster.
Hoe ziende blind kan men zijn?

wakkere_nederlander | 15-12-14 | 08:42

Ook in Australië is de vijfde colonne ingestroomd en ook in Australië is men zeer politiek correct.

"But in a political culture that is determined to ignore the patently obvious regarding Islamic jihad, the police commissioner has to scratch his head and say that he just can’t figure out what could possibly be motivating these jihadis in the Lindt Chocolat Cafe."
www.jihadwatch.org/2014/12/sydney-poli...

Brenjtje | 15-12-14 | 08:38

Hah, das een wannabe-haatbaard. Een westerse-haatbaard.... Wat zullen we daar eens voor naampje aan koppelen... Een blanke die een zwarte speelt is een zwarte piet of een wigger, in die geest moet er toch iets te vinden zijn ? Een Weslim ?

Badderbeest! | 15-12-14 | 08:37

Tij voor een korte gedigt.

Sterph
islam
sterph!

eerstneukendanpraten | 15-12-14 | 08:37

Voorkomen is beter dan genezen. In Gouda wil men het grootste islamitisch centrum van Europa opzetten. Dit gaat niet alleen Gouda aan, maar ons allen. Verzoeke de petitie te tekenen en te verspreiden:
www.petities24.com/gouda_noord_zoals_h...
*en nu maar hopen dat ik geen vinkje van Marcouch krijg*

Maria.1 | 15-12-14 | 08:35

Dat van dat IRC kanaal wat ik eerder aanhaalde, dat is serieus. Geen bangmakerij. Gisteren werden er via dat bewuste IS IRC kanaal zulke berichten verspreid.

Als je even wat zoekwerk doet via google, dan zul je vrij snel vinden waar ik het over heb. Ik was al wat langer op mijn hoede, maar vandaag let ik toch nog maar even wat extra op.

Winfield | 15-12-14 | 08:34

Kon die 'broeder' het ticket naar Syrië soms niet betalen.

Abu al Uitkering | 15-12-14 | 08:34

Maar wen er maar aan. Veiligheidsdiensten zullen nooit alles kunnen voorkomen. We gaan dit de komende jaren nog vaker in onze steden zien.

Bigi Bana Boy | 15-12-14 | 08:33

Mijn buren, ze zetten geen kerstboom en eten geen ham.
En zullen ook deze keer zeggen: het heeft niets te maken met islam.

wakkere_nederlander | 15-12-14 | 08:33

Dat krijg je ervan als je "Merry Christmas" op je zaak zet. Dat is geen respect voor Allah. En als ongelovige" zul je dat weten ook. En de gehele moslimgemeenschap (in alle landen) knikt instemmend toe onder de troostende woorden "We zijn niet allemaal zo, hoor".

Kamervraag | 15-12-14 | 08:32

Heb een hekel aan religies en met name de islam. Ga maar aangifte doen.Islamhaat ligt een beetje in het verlengde van islamofoob en dat was je al heel gauw. Net als dat druk geprobeerd wordt om populistisch gelijk te stellen met extreem rechts en fascistisch (daar geeft Geert ook alle gelegenheid voor met zijn minder, minder minder en de samenwerking met Le Pen)

bijna_raak | 15-12-14 | 08:31

Australië heeft een strenge immigratie procedure, maar heeft in het verleden uit humanitaire overwegingen Libanese en Bosnische 'vluchtelingen' toegelaten. Zie hier het dankbare resultaat...

Sticky Rice | 15-12-14 | 08:30

Als dit Islam is dan hoeft het voor mij niet.

Moussie8971 | 15-12-14 | 08:30

Ik hoop dat een scherpschutter de gijzelnemer thorough and professional een kogel tussen zijn ogen jaagt.

Bigi Bana Boy | 15-12-14 | 08:29

Oh oh oh, laat ons nog meer Syrische mensen(bommen/kogels) opvangen. Geef ze wat ze nodig zijn. Zodat men in Dubai en omgeving geld en ruimte overhoud om protserige kastelen te bouwen. En de domme Westerse NSB-toeristen zich er aan kunnen vergapen voordat ze in eigen land vermoord worden.

Normpje | 15-12-14 | 08:28

Die kerel afmaken, zijn huis slopen, eventuele familie het land uitgooien.
.
Succes Aussies!

Parel van het Zuiden | 15-12-14 | 08:26

Winfield | 15-12-14 | 08:20
Vraag is niet of het gaat gebeuren maar wanneer inderdaad.

snakeplisskin | 15-12-14 | 08:26

Dit is in zekere zin te voorkomen.

Aantastelijk | 15-12-14 | 08:25

Heel specifiek riep men in dat kanaal op om ongelovigen te doden vandaag in landen als de VS, Australië, Nederland, Canada, etc.

Dus zijt allen extra op Uw hoede leute! Winfield | 15-12-14 | 07:55

Aannemende dat dit serieus is: laat iedereen vandaag extra goed opletten. Stations, horeca, winkels, grote bedrijven etc...

orange pekoe | 15-12-14 | 08:25

Osama leeft!!!

Jan Gordelroos | 15-12-14 | 08:24

Heeft niets met Islam te maken, het is weer die 99% die het voor die goede 1% verknalt.

Sadomassochristus | 15-12-14 | 08:23

Ik heb een broertje dood aan 'broeders'....

Jan Gordelroos | 15-12-14 | 08:23

Russen weten wel hoe je met moslimterroristen omgaat. Maar dan moet je ook niet zeuren over collateral damage.
Maar de relatie tussen Rusland en Australië is een beetje bekoeld.

Santtulainen | 15-12-14 | 08:22

Zijn eis is dat de islam erkent moet worden als een vredige religie. Al het negatieve commentaar na de onthoofdingen, het van flatgebouwen gooien, stenigen, afhakken van ledematen, slaven houden, verkrachtingen en ontvoeringen geeft de islam zo'n slechte naam.

mr. coffee | 15-12-14 | 08:22

Is er nou nooit een dag zonder
Slecht voorbeeld van die vrede-
Lievende religie
Alom geprezen door
Malloten?

drs.Nee | 15-12-14 | 08:21

Geen aandacht aan schenken, het is maar een incident.

pickalilly | 15-12-14 | 08:21

Oud en Nieuw vieren ze ook altijd als eerste Down Under toch? Ik kijk er dus absoluut niet raar van op als er vandaag overal dit soort acties plaats zullen gaan vinden in de landen die IS bombarderen en bestrijden.

Winfield | 15-12-14 | 08:20

Gelijk tegen de muur. Uiteraard zonder proces.

Sjaak uit Dordt | 15-12-14 | 08:20

Even langs de plaatselijke slager varkensbloed ophalen, een waterkanon vullen en afschieten op de terrorist. Gevolgd door een sniper.

Maria.1 | 15-12-14 | 08:20

KarelMarks | 15-12-14 | 08:16

veruit de meeste Syrische vluchtelingen zijn Koerden of Orthodox-Christenen, ofwel, die hebben net zoveel met Isis als wij.

speedyy | 15-12-14 | 08:19

"islam ish vrede"

ron78 | 15-12-14 | 08:19

"Normale islamitische standaard"?
Ah.. hij dweept met mohammed en dwingt anderen het hoog te houden.

drs.Nee | 15-12-14 | 08:18

Dit is niets anders als de essentie van de islam. Het bloed van ongelovigen druipt vanaf elke bladzijde in de Koran.

sinar2 | 15-12-14 | 08:18

Ik bied me aan om de trekker over te halen van de .50 sniper rifle.

LuieAmbtenaar | 15-12-14 | 08:17

Maar gelukkig kunnen ze hier in Nederland straks gemakkelijker aangifte doen van moslimhaat als het aan Marcouch ligt. Vind je het vreemd dat mensen het wel een beetje gehad hebben met je religie als mensen uit je geloofsgroep continu dit soort streken uithalen?

supah | 15-12-14 | 08:17

Het lijkt mij ook een fantastisch plan veel syriers binnen te halen en erg veel moskeeën te bouwen.

KarelMarks | 15-12-14 | 08:16

Hadrez | 15-12-14 | 08:07

Het is een incident....
We moeten oppassen dat dit soort individuen het niet verzieken voor de hele samenleving...
Hij was een goede jongen, deed niemand wat kwaad....
Dit heeft niks met Islam te maken, maar alles met terrorisme, wat elke cultuur kan voorbrengen.....
We zetten een commissie op om incidenten als deze te monitoren en verwachten een duidelijke rapportage in (lang tijdsbestek)
Wil je er nog meer?, ik kan de hele ochtend doorgaan hoor.

speedyy | 15-12-14 | 08:15

"een gijzelaar drukt de Black Standard van ISIS tegen het raam"
Dat was uren geleden al ontkracht. Het gaat niet om een ISIS vlag, maar een "normale" islamitische standaard.

alcor | 15-12-14 | 08:14

De geruchten over de 2 bommen zwellen aan en worden sterker. Inmiddels spreken sommige nieuwsbronnen van 4 bommen / explosieven.

Winfield | 15-12-14 | 08:13

Het heeft natuurlijk niets met de islam te maken. Ik ben benieuwd hoe dit gespind gaat worden door de weg-met-ons'en..

Hadrez | 15-12-14 | 08:07

@Winfield | 15-12-14 | 08:04
Als hij eenmaal de vlag te pakken heeft, dan gaat hij los hoor.
Soort van stratego denk ik, vlaggetje veroveren.

MarcS | 15-12-14 | 08:06

Ik hoop dat hij 72 maagden eist, dat is namelijk direct te regelen.

Kaas de Vies | 15-12-14 | 08:05

-weggejorist-

MarcS | 15-12-14 | 08:05

Deze gijzelnemer kunnen we toch niet heel serieus nemen. Hij esit een gesprek met de Australische PM en wil dat ze hem een IS vlag brengen. Ik mag toch hopen dat dit een grapje is?

Winfield | 15-12-14 | 08:04

hoe lang gaat het duren voordat dit in goedvolk nieuws terecht komt als een "terrorist zonder enig motief of aanleiding die dit voor z'n geweten heeft."?

LangeTijdGeleden | 15-12-14 | 08:03

In ander nieuws: Marcouch wil een aanvinkhokje tegen Moslimhaat.

basbadjas | 15-12-14 | 08:03

Mooi voornemen voor 2015 - de wereld Islamvrij maken.

Lijkt me fantastisch.

Snackbar van Allah | 15-12-14 | 08:02

Misschien dat men het beste snel op de eisen kan ingaan, dan wordt Australie misschien een islamitische staat, en dan liggen vrede, liefde, vrijheid en welvaart voor de hele mensheid binnen bereik.

Ridde Rogter | 15-12-14 | 08:01

Gijzelaar blijkt een van al-Nusra, de Syrische tak van al-Qaida met doelwitten wereldwijd.

drs.Nee | 15-12-14 | 08:01

Er schijnen nu dus ook geruchten de ronde te gaan dat deze gijzelnemer in ieder geval 2 bommen / explosieven zou hebben.

Winfield | 15-12-14 | 08:00

Martins Place deed me trouwens direct denken aan Martin Bryant. Als deze gijzeling maa niet zo afloopt.

Winfield | 15-12-14 | 07:58

De vlag met arabische tekst die ze voor het raam houden zegt: "There is no God but Allah and Muhammad is the messenger of God."
Livestream:
www.newstalkzb.co.nz/on-demand/video/l...

FreddyXL | 15-12-14 | 07:56

Hoop dat aussie special forces een gatenkaas van deze terrorist maken. De chocola wordt duur betaald!

Killroy49 | 15-12-14 | 07:56

Foto van het gedrocht dat de mensen in dat café gegijzeld houdt:

9news.static9.net.au/~/media/images/20...

Ik zei net elders ook al dat er gisteren op een Arabisch IS IRC kanaal al werd opgeroepen tot dit soort daden tegen ongelovigen in de landen die IS bombarderen. Heel specifiek riep men in dat kanaal op om ongelovigen te doden vandaag in landen als de VS, Australië, Nederland, Canada, etc.

Dus zijt allen extra op Uw hoede leute! En vergeet een ding niet, het heeft natuurlijk verder allemaal helemaal niets met de islam te maken. Zucht.

Winfield | 15-12-14 | 07:55

Nee van Rossem, je weet toch dat dit niks met islam te maken heeft?!?!?! Islam is vrede volgens Mark. En Mark heeft altijd gelijk!

Eduardo- | 15-12-14 | 07:54

Merry Christmas Islamistische extremisten.

Jullie krijgen een double tap, tussen jullie oogbollen.

Kaas de Vies | 15-12-14 | 07:53

Enkel en alleen de islam is de enige Religie der Ware Liefde en Tollerantie zoals bovenstaand stukje keer op keer bewijst...

Air van Boven Dorens | 15-12-14 | 07:52

Dit betreft die andere vredelievende tak, Nusrha ofzoiets.

Normpje | 15-12-14 | 07:52

"Incidentje", "het zijn een paar rotte appels die het voor de rest verpesten", "ISIS heeft niets met Islam te maken", "wie moet er dan uw kebab en shoarma maken?".

Maandagochtendclichés.

kapotte_stofzuiger | 15-12-14 | 07:52

Religie van de vrede kreeg weer niet genoeg aandacht?

BozeHenk | 15-12-14 | 07:51

Ze kunnen zoveel zeggen die baarden, maar ik vind er weinig vredigs aan.

Muggenmepper | 15-12-14 | 07:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LACHGAS VERBODEN