Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prof Pinto - Marcouch komt met oude koeien

0112pintomarcouch.jpgGisteren heb ik meegewerkt voor een (pilot) item van het nieuwe PowNews, dat eind januari van start gaat. Nee, niet met verborgen camera en het ging ook niet over Onno Hoes, met het merkwaardige standpunt dat met het stempel privé alles toelaatbaar is. (Onbeperkt, hoe fout ook. Los even van de vraag wat PowNews wel of niet mag uitzenden.) Nee, het ging over een voorstel van Ahmed Marcouch (PvdA) voor meer Marokkaanse en Turkse politieagenten. Wat ik daarvan vind, wilde het nieuwe PowNews weten. Om te beginnen is dit geen nieuw voorstel. Vele jaren geleden heeft men dat idee al eens geoppperd en uitgevoerd. Ahmed Marcouch was een van die geworven agenten. En net als Marcouch gingen veel van deze Marokkaanse agenten er bij de politie net zo snel weer uit als ze binnenkwamen. (Het 'draaideur-effect' heette dat nogal geestig, intern bij de politie.) Dat kwam enerzijds door de botsing tussen de nieuwe agenten en de heersende cultuur binnen de politie. En anderzijds door de dubbele loyaliteit van de agenten: aan de eigen groep en aan de politie. Niks nieuws dus. Maar Marcouch schijnt liefde te hebben voor oude koeien uit de sloot. Net als onlangs weer zijn oude pleidooi voor islam-lessen op alle scholen, ook de openbare scholen. Bovendien, het zou goed zijn eerst te trachten de juiste diagnose te stellen voor een probleem alvorens maar wat weer te gaan roepen. Een ontspoorde Marokkaanse jongere zou meer en betere informatie verschaffen aan een Marokkaanse agent, aldus Marcouch. Het tegendeel is waar. Bij een Marokkaanse agent is het risico van ‘doorvertellen aan de eigen groep’ groter, met alle gevolgen van dien voor schaamte en gezichtsverlies. En dat zou de jongeren ervan weerhouden te praten. Het gesignaleerde probleem dat agenten te weinig informatie verkrijgen van deze jongeren komt doordat autochtone agenten, in de regel, Marokkaanse jongeren benaderen op dezelfde wijze als hun autochtone leeftijdsgenoten. Dit terwijl het verschil tussen deze groepen immens is. Dit wordt nog steeds niet of onvoldoende toegegeven, ook al zijn er inmiddels boekenkasten vol publicaties hierover. Dat is de kern van het probleem.

Reaguursels

Inloggen

Marcouch wil islamitisering. In onderwijs en politie.
Gevaarlijk

msgambler | 14-12-14 | 11:30

Wat mij zorgen baart is wat er gebeurt als één van die hoge Marokkaanse mannen (Marcouch, Aboutaleb) toch een hoge infiltrant blijkt te zijn of zich om wat voor reden ernstig in zijn moslimzijn bedreigd voelt en een "staatsgreep" doet. Dan sluiten al die Marokkaanse agenten zich bij hen aan en dan hebben we echt wel een probleem!

J. Jarig | 13-12-14 | 21:28

nederland is steeds meer aan het afglijden naar een slam kalifaat. ik denk dat we heel snel onze cultuur terug moeten pakken, dus weg met de linkse crimenelen.

brandewijn | 13-12-14 | 20:27

@Laagopg,dramnegertd: Voor die dubbele r kan ik de tablet nog de schuld geven ;)
.
'Durp' was dan weer wel een bewussie.

pietvanvliet | 13-12-14 | 20:20

Marcouch heeft een geheime agenda. Elke keer weer komt het boven; islamlessen en marokkaanse agenten. Hij zegt het ook zelf. De islamisering van nl moet sluipenderwijs gebeuren. Niet te veel ophef, kleine dingetjes veranderen plus de baarmoeder. En voor je het weet is het kalifaat gerealiseerd. Met de PvdAllochtonen als kruiwagen. En natuurlijk de zogenaamde policor naievelingen. Die De Graaf's uitspraken zo walgelijk vonden, maar geen inhoudelijke kritiek konden vinden. Alleen maar stennismakerij. Sukkels. En marcouch gaat verder.
Ook democratie is een vehikel. Marcouch gebruikt het tot het niet meer nodig is. Als sjaria is doorgevoerd, is democratie afgevoerd. En marcouch zal hoofd zijn van de geheime politie.

blaater | 13-12-14 | 19:19

En weer breekt Prof. Pinto zijn verhaal af vlak voordat hij tot een inhoudelijke conclusie komt.
ik kan hem helaas niet meer erg serieus nemen.

fortz | 13-12-14 | 19:18

Marcouch? Voorkeurbeleid voor moslims en vooral mocro's.

Huurwoningen en subsidies: Slegs vir moslims!

Pieter V | 13-12-14 | 19:01

eerst neuken dan praten:
Alle Marokkanen terug naar Marokkanie..... de zichzelf professor noemende Pinto voorop.
Volgens jou is dat ook een mocro, namelijk, ook al heeft hij de Nederlandse nationaliteit( IS dat trouwens wel zo????)

mallekater | 13-12-14 | 15:05

Warhoofd.
Jij kan het weten, jij hebt weet van liegen als je fluit.

mallekater | 13-12-14 | 15:03

Marokkaanse crimineel verhoren door de politie is volstrekt zinloos. Een marokkaan liegt nog als hij fluit.

Warhoofd | 13-12-14 | 14:50

Pinto, als het goed is heb jij dus OOK een dubbele nationaliteit... foei en ga je schamen.
Marcouch is vele malen meer Nederlands dan jij.
Daarvoor hoefde ik slechts even je CV te bekijken.
Rare mocro.

mallekater | 13-12-14 | 14:46

Laat in Nederland maar eens een paar maanden een team van de Marokkaanse DST los.
-
Geef deze gedeeltelijk door de Israëlische Shin Bet en de Franse DCRI opgeleide heren dan meteen ook even de bevoegdheden mee die ze op eigen grondgebied genieten. Dan zijn wij hier meteen van een gigantische, jarenlange, geldverslindende hoop ellende af.
-
Marokkaanse politiemensen zijn chantabel. Ze zijn loyaal aan hun clan, hun oom, hun broers, hun neven - en niet of nauwelijks aan een organisatie of een ambt.

bisbisbis | 13-12-14 | 13:24

-weggejorist-

ikbenhetweer | 13-12-14 | 12:50

Dan kan je door diezelfde Mocro-agent als Kaaskop uitgemaakt worden, waargebeurd en schandelijk.

Ommie de HaatMoker | 13-12-14 | 12:21

@Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 11:51
Kijk aan, zoals altijd wordt de buurtvader niet genoemd. Zo rollen jullie, maar geeft niet ik had al verloren.

MarcS | 13-12-14 | 12:06

-weggejorist en opgerot-

Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 11:51

@Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 11:24
Zoek even op wat de ouders van de doodgeschoten idioten zeiden.
Zoek even op dat de buurtvader, kots, wel wist wie de derde dader was. zoek dan ook even op of deze man al is aangegeven en opgepakt.
Als jij daarmee klaar bent, haal dan je hoofd eens uit je eigen aars. Je hebt geen idee wie ik ben, wie ik ken, wat ik ben en waar ik vandaan kom.

MarcS | 13-12-14 | 11:43

Waarom bij de politie?.. sluw maar te doorzichtig die marcouch. gelijk ook maar de mp vervangen voor een marokkaan dan? De volksvervanging draait immers ook al op volle toeren.

Tungsten | 13-12-14 | 11:42

@Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 10:45
Natuurlijk, bij u in de wijk wel. Het rare is dat iedereen wel een lieve marokkaan / turk / moslim kent. Soms vraag ik mij af of jullie allemaal dezelfde vent kennen.

Maar om u een plezier te doen, als opvoeden dan niet werkt mogen ze alsnog op de Rottumerplaat. Niet geschikt voor deelname aan onze maatschappij.

MarcS | 13-12-14 | 11:37

Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 11:24
Klopt, ze zijn ook niet allemaal crimineel. Sterker nog, de meeste zijn niet crimineel (uiteraard). Maar het is de optelsom van:
- disproportionele criminaliteit;
- disproportionele werkloosheid (ondanks positieve discriminatie);
- disproportionele afhankelijkheid van uitkeringen, zoals bijstand;
- veelal het islam aanhangend (en weten allemaal wat we daarvan vinden);
- over het algemeen een dominante en agressieve attitude (Marokkanen);
- geen respect voor joden, zeg maar een blinde haat;
- bijna tot geen respect voor homo's;
- weinig respect voor vrouwen (Erdogan: vrouwen horen kinderen te krijgen);
- voorkeur voor segregatie;
etc. etc.
-
[x] Ongeschikt

Bernard Couperus | 13-12-14 | 11:31

-weggejorist-

Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 11:24

Kan niet wachten totdat het 18 maart 2015 is. Pakjesavond, maar dan anders!

Bernard Couperus | 13-12-14 | 11:24

Het probleem vaak van Marokkaanse en Turkse agenten is het moeten beseffen dat hun 'volk' de helft van alle problemen veroorzaakt, terwijl ze maar voor een 1/10e deel in de samenleving actief zijn. Máár dát voelt natuurlijk discriminerend en dat botst met de huidige politie orde.

Dubbele paspoorten is vaak een teken van dubbele loyaliteit.

LangeTijdGeleden | 13-12-14 | 11:16

Antitheïst | 13-12-14 | 10:37
Inderdaad, de eerst doelstelling voor 2016/2017 wordt het dubbele paspoort.

Bernard Couperus | 13-12-14 | 11:14

@Bernard Couperus | 13-12-14 | 10:13
Ze stoppen niet, dan raken ze hun knuffelstatus kwijt en zal blijken dat ze nog veel minder bijdragen dan ze ons nu doen geloven.

MarcS | 13-12-14 | 11:10

Hoog ziekte verzuim bij politie, antwoord: het is een WIT bedrijf.
Hulp van binnenuit is ook welkom.
Allemaal veroorzaakt door positieve discriminatie en daarvan zijn er nog een paar van aan het werk. Kijk om je heen en zie het.
Dit gaat nu weer gebeuren.

behangtafel | 13-12-14 | 11:09

@Hyronimo | 13-12-14 | 10:58
Ja dat blijf ik raar vinden 'positieve discriminatie' is gewoon discriminatie en dus zou het aanvechtbaar moeten zijn.

MarcS | 13-12-14 | 11:09

Dat "positieve" discriminatie geneuzel heeft mij al eens banen gekost. Eerst bij defensie waar je de hele selectieprocedure mag doorlopen en dan vrolijk wordt verteld dat vrouwen en allochtonen voor gaan. En later nog eens bij de KLPD waar er alleen nog allochtonen werden aangenomen. Daar sta je dan als blanke Nederlandse man. En daar kan je geen aangifte van doen, want dat is door de PVDA bedacht staatstereur wat een "positieve" bijdrage moet leveren aan de samenleving. Dus schei alsjeblieft uit met die ongein. Werkt niet.

Hyronimo | 13-12-14 | 10:58

@Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 10:03
"Het is overigens wel knap hoe Marokkaanse of Turkse criminelen ook meteen als moslims worden gezien. Dit terwijl deze jongens door de eigen gemeenschap uitgekotst worden en zeker niet als gelovigen worden gezien."

Is dat zo joh? Waarom is er dan op geen enkele manier sprake van zelfreinigend vermogen binnen die gemeenschappen? Waarom heeft nooit iemand iets gezien, weet nooit iemand ergens van en waarom gaat deze hele gemeenschap dan lopen schreeuwen dat het lieve jongens waren. Jongens die NOOIT iets fout deden terwijl ze voor hun kop worden geschoten tijdens een overval op een juwelier.

Die gemeenschap die hen uitkotst?

MarcS | 13-12-14 | 10:56

@pietvanvliet | 13-12-14 | 09:40
Wtf, besteedt? Die 80 uur had naar Nederlands gemoeten!

Haha! En dan had je ons (op 09:39) ook niet hoeven uit te leggen wat een 'durp' is.

Btw, 'Marrokkaanse agenten'.....? Ja! Je begint er zelf mee! *Gniffelen doet*


Laagopg,dramnegertd | 13-12-14 | 10:53

@Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 10:28
*zwaait*

necrosis | 13-12-14 | 10:49

@pietvanvliet | 13-12-14 | 09:40
Nederlandse taallessen

MarcS | 13-12-14 | 10:49

-weggejorist-

Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 10:45

@necrosis | 13-12-14 | 09:28
Dat kun je wel! Maar je moet echt willen. IEDEREEN kan als persona non grada aangemerkt worden ook enkele paspoorthouders. Wat je er vervolgens mee moet is een tweede, maar het KAN wel degelijk. En als het echt echt niet kan, dan huppekee toch maar een groot hek om Rottumerplaat en af en toe met een helicopter voedsel droppen.

MarcS | 13-12-14 | 10:43

@kwark001 | 13-12-14 | 10:13
Welke opvoeding?
Je ziet het hier in een paar tegels voorbij komen, de politie moet harder optreden. Waar zijn toch die ouders als zoonlief weer eens door de popo thuis gebracht word?
Kan me nog een vriend herinneren die ook eenmaal over de schreef ging. Popo bracht hem thuis en de agenten werden met alle egards behandeld. Popo eenmaal weg, toen mocht zoonlief met papa mee en werd hem duidelijk gemaakt dat dit niet door de beugel kan. Die vriend liep een tijdje ongemakkelijk, maar heeft het niet meer gedaan.

Als een marokkaanse zoon wordt thuis gebracht, spreken papa en mama opeens geen Nederlands, is hun zoon verkeerd begrepen en noem het allemaal maar op. Als popo weggaat krijgt hij wel een tik om zijn oren maar slechts om hem aan te sporen de volgende keer sneller te lopen en zodoende te ontkomen aan de popo.

Opvoeden lieven mensen begint thuis door de ouders en niet door de popo of de imam.

MarcS | 13-12-14 | 10:39

Het feit dat ze dus beter luisteren naar een agent met een dubbel paspoort toont een van de vele vormen van de diepgewortelde culturele haat.
Een dubbel paspoort is discriminatie door het vaak dubbele stemrecht en dubbele privileges.
Met een dubbel paspoort zou je stem dan ook maar half moeten tellen, misschien wel helemaal niet door de belangenverstrengeling en schijn van dubbele loyaliteit. Een politicus met een dubbel paspoort is helemaal van de zotte.

Zolang je dit addergebroed door een dubbel paspoort Marokkaan mag noemen moet je ze ook op een andere manier aanpakken. Afpakken van het tweede Nederlandse paspoort bij herhaalde misdaden tegen de maatschappij is de enige manier om dit gespuis eens te laten luisteren.
Het verdoezelde inzicht dat Nederland mede door Marchouch georganiseerd kapotgemaakt wordt begint nu toch eindelijk gemeengoed te worden.

Antitheïst | 13-12-14 | 10:37

@Petrus Poortwachter | 13-12-14 | 09:04
Als jij je onderscheidend gedraagt, dan kun je ook onderscheidend aangesproken worden.

MarcS | 13-12-14 | 10:34

-weggejorist en opgerot-

Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 10:28

Bij een verschil in cultuur hoort een verschil in straf, maar dat mag dan weer niet. Multiculturaliteit werkt niet. Integreren of opzooien dus

Islamofiel | 13-12-14 | 10:24

Met Marokkaanse agenten valt tenminste 'te praten' als je eens een keer een verkeersovertreding begaat. Ik ben voor.

VanBukkem | 13-12-14 | 10:20

Laat ze gewoon lekker in die onderwereld. Zolang ze mekaar afknallen vind ik het prima.

Toetsiemonster | 13-12-14 | 10:16

Uit het verhaaltje van Marcouch blijkt dat de onderwereld dus voornamelijk in handen is van Marokkanen en Turken. Aangezien dit buitenlanders zijn vind ik dit meer een zaak voor het leger! Niks praten met dat volk... Een buitenlander die in een Nederlandse woonwijk in het rond gaat schieten moet gewoon afgeknald worden.

Loebas | 13-12-14 | 10:13

Marokkanen en Turken lachen zich de ballen uit de broek. Moeiteloos nestelen ze zich tot in de haarvaten van onze samenleving. En waar ze nog niet zitten, daar helpen we ze gewoon een handje bij. En we staan erbij en we kijken ernaar. Gotsammekraken.

Dirrek | 13-12-14 | 10:13

malang | 13-12-14 | 10:10

Kwestie van opvoeding en niet te vergeten de islamitische "cultuur."

kwark001 | 13-12-14 | 10:13

Wanneer stoppen we nu eens met die bijvoeglijke naamwoorden: "Turkse" en/of "Marokkaanse"? Het zijn gewoon politieagenten. Hetzelfde met de termen 'allochtoon' en 'autochtoon', slaat ook nergens op. Aan de ene kant probeer je als Nederland iedereen te laten integreren, en aan de andere kant bestempel je van alles als 'extern'. Kortom. als we echt een samenleving willen (met de nadruk op de samenvoeging van samen en leven), dan moeten we stoppen met de multiculturele benadering. Deze werkt niet. Deze benadering werkt alleen maar segregatie en racisme op.
Het is of iedereen Nederlander met één paspoort, of het is inpakken en wegwezen.

Bernard Couperus | 13-12-14 | 10:13

Meld Misdaad Anoniem schijnt er ook te zijn voor de Marokkaanse medemens.

william7055 | 13-12-14 | 10:12

Nou die zogenaamde zelfcontrole door buurtvaders heeft ook nooit wat opgeleverd ,ik denk dat de politie geinfiltreerd gaat worden ,en dan lopen ze nog meer achter de feiten aan.

pedro300 | 13-12-14 | 10:10

necrosis | 13-12-14 | 09:21
Klopt. Ik heb het grotere deel van mijn leven tussen de marokkanen gewoond, en die zeggen precies hetzelfde over hun jongeren: ze worden niet hard genoeg aangepakt, ze moeten veel sneller een tik krijgen, gewoon, fysiek aangepakt worden.

malang | 13-12-14 | 10:10

Chiefmate | 13-12-14 | 10:07

Als dat zou kunnen, gisteren nog.

kwark001 | 13-12-14 | 10:10

Dus wat Marcouch hier stelt is dat Turken en Marokkanen de Nederlandse wet uitsluitend respecteren wanneer een van hun eigen volk zich als een handhaver voordoet. Een beter argument om dat hele volk op de trein te zetten is nauwelijks denkbaar.

Pierre Tombal | 13-12-14 | 10:09

@Parel van het Zuiden | 13-12-14 | 10:00
Dat 'schaduwkalief' bestaat al jaren, en wel onder de noemer 'parallelle samenleving', een samenleving die gewoonweg niet 'maakbaar' is.
Het werkt niet, alleen moet iemand dat gaan uitleggen aan Rutte.
Ik waag me er niet aan, ik hoop alleen maar dat het 'beste kabinet van na de oorlog' ruimte gaat maken voor een kabinet dat zijn verstand niet in zijn reedT heeft zitten en zijn kop niet in het zand steekt!

necrosis | 13-12-14 | 10:09

necrosis | 13-12-14 | 09:25

En limburg eindelijk vrij van het juk van de bezetter en snel bij Duitsland voegen a.u.b.

Chiefmate | 13-12-14 | 10:07

Wel handig voor de mocrowarriors, hebben ze gelijk iemand binnen die de dodenlijst kan aanpassen

Aart Z. | 13-12-14 | 10:05

necrosis | 13-12-14 | 10:03

Dat siert je. Let je wel op je gebit?

kwark001 | 13-12-14 | 10:05

-weggejorist-

Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 10:03

Appeasement at any cost... Oh boy, will it cost us...

Parel van het Zuiden | 13-12-14 | 10:03

niet alles is toelaatbaar in privesfeer, maar wel de meeste legale dingen zoals zeggen dat iemand een lekker pijpmondje (en neuken, maar daar weten wij reaguurders toch niks van af).

DaRealSwag | 13-12-14 | 10:03

@kwark001 | 13-12-14 | 09:51
Ik blijf altijd een heer....
*op knokkels bijten doet*

necrosis | 13-12-14 | 10:03

Maar dat dubbele nationaliteiten gedoe levert verder heus geen dubbele loyaliteiten problematiek, hoor. Slechts andere politie, andere rechtspraak, andere behandeling door gemeente en overheid, andere scholen. Zeer bevordelijk voor deze samenleving. Echt, hebben we meer van nodig.
.
Misschien vinden ze onze regering ook niet fijn. Wellicht maar een schaduwkalief aanstellen?

Parel van het Zuiden | 13-12-14 | 10:00

Vind jij maar eens marokkaanse jongeren die én agent willen worden én die zelf nog geen strafblad hebben. Die zijn op één hand te tellen.

sinar2 | 13-12-14 | 10:00

Sinds wanneer moet de politie zich aanpassen aan de daders? Dat is misschien juist onderdeel van het probleem. Geef beter maar een schoollesje over de superieure Nederlandse cultuur.

pluk-87 | 13-12-14 | 09:57

necrosis | 13-12-14 | 09:49

Betitel jij ze nog netjes. Ik noem het wauwelende syndromen.

kwark001 | 13-12-14 | 09:51

Als Marcouch spreek zie ik altijd aan zijn smoelwerk dat hij aan het tegenovergestelde denkt... niet te vertrouwen deze wolf in schaapskleren ,boegbeeld van de PvdA.

blauwe zander | 13-12-14 | 09:50

@kwark001 | 13-12-14 | 09:38
Ik had het over Marokkaanse agenten, een soort van uitwisselingsprogramma.
Niet over Nederlandse agenten van Marokkaanse komaf.
Maar eigenlijk zou deze discussie helemaal niet gevoerd hoeven worden als de overheid zijn taken naar behoren zou uitvoeren.
Een lachende/ liegende kasthomo als MP en een seniele bejaarde als minister van veiligheid laat echter weinig keuze meer over....

necrosis | 13-12-14 | 09:49

Wederom een staaltje 'open deur' kretologie van de PvdA troetelmocro. Een dure herhaling van zetten om te camoufleren dat hele generaties mohammedanen skait hebben aan non-mohammedaanse wetten,regels, normen en waarden.
.
mohammedanen en westerse samenleving is trachten olie met water aan te lengen!

pluizigkroeshaar | 13-12-14 | 09:49

Waterboarden is een beproefde methode om informatie te verzamelen. Dat schijnt bijzonder goed te werken bij aanhangers van bepaalde godsdiensten.

Sjaak uit Dordt | 13-12-14 | 09:47

Dus als ik het goed begrijp, kan ik in Nederland net doen als of ik de autochtone agent niet begrijp als ik gestopt word en hem gewoon negeren? Geweldig land. Ik heb hier het lef niet om ze te negeren. Wil hier niet eindigen met een kogel in m'n lijf.

EU refugee | 13-12-14 | 09:45

Ik heb het gezien en meegemaakt. De positieve discriminatie op de politieopleiding, de incapabele dienders die als gevolg daarvan de straat op werden gestuurd. Niet een normaal proces-verbaal konden opmaken. Niet op een goede manier met de autochtone burger konden omgaan. Gehoord van diefstallen, lekkage van gegevens en dus het stukmaken van onderzoeken.
Niet allemaal, maar wel veel. Te veel.

plattekat | 13-12-14 | 09:43

Die islam onderwijslessen moeten er nooit komen. Het indoctrineren van onze kinderen emt die idiote ideologie is schandalig. Marcouch zou eigenlijk vevolgd moeten worden voor verraad aan de nederlandse staat

Stargate | 13-12-14 | 09:42

Zolang Pinto en Ebru maar niet gaan hokken...

J.Dahmer | 13-12-14 | 09:41

pietvanvliet | 13-12-14 | 09:40

Whahahaa.....

kwark001 | 13-12-14 | 09:41

Pinto weet beter wat agenten met Marokkaanse voorouders denken en doen dan die agenten zelf.
Gevalletje van projectie, want veel van die agenten zijn Nederlandser dan Pinto zelf.

mallekater | 13-12-14 | 09:41

Alle Marokanen terug naar Turkije ! Dat zal ze leren.

edelweiss | 13-12-14 | 09:41

Wtf, besteedt? Die 80 uur had naar Nederlands gemoeten!

pietvanvliet | 13-12-14 | 09:40

'Ahmed Marcouch' moeten ze ook de partij uitschoppen....

De hersenloze | 13-12-14 | 09:40

-weggejorist-

Nietpersoonlijk | 13-12-14 | 09:39

Als agenten twee heren dienen zijn ze corrupt. Of je ze nu betaalt of niet. Dan moet je die Marrokkaanse agenten niet met een gewetensprobleem opzadelen, dat is gewoon niet netjes. Bovendien geef je Marokkaanse agenten die alleen de politie dienen onnodig een stigma. Dat is nog erger.
.
Verder had ik in het durp waar ik ben opgegroeid verplicht godsdienstlessen, óók over de Islam. Ik had die 80 uur per jaar liever nuttig besteedt.

pietvanvliet | 13-12-14 | 09:39

necrosis | 13-12-14 | 09:35

Daaruit volgend concluderend is het in dienst nemen van Marokkaanse agenten geen issue meer.

kwark001 | 13-12-14 | 09:38

Het echte probleem is dat Marokkanen geen Nederlander willen worden. "Marokkaanse Nederlanders", de term is waanzinnig.

Fijnstoffer | 13-12-14 | 09:38

Tijdens de rellen in Den Haag hoorden en zagen de Allochtoonse agenten " niets " fouts !
Dus daar heb je helemaal niets aan.

edelweiss | 13-12-14 | 09:37

necrosis | 13-12-14 | 09:35

Ja mijn waarde, ik heb een prima ochtend.

Echter, na die 3 maanden wordt bekeken of de persoon in kwestie in zijn eigen onderhoud kan voorzien. Is dit niet het geval dan volgt uitwijzing.

kwark001 | 13-12-14 | 09:36

@kwark001 | 13-12-14 | 09:26
3 maanden?
Vriendelijke bui?
*gne*

necrosis | 13-12-14 | 09:35

Ja, het verschil tussen een Marokkaanse jongere en een autochtone jongere is enorm; om te beginnen scheelt het zo'n twintig IQ-punten minder, dat is onderzocht en bekend, maar nog niet erkend.
.
Ik heb dus wel een paar ideetjes waar je het beste kunt rekruteren om dienders te vinden die op niveau met een Mocro kunnen praten, maar die kan ik hier niet ventileren...

Brou Is Back | 13-12-14 | 09:34

kwark001 | 13-12-14 | 09:26

Is dat zo joh?
De Nederlandse Staat weet niet eens dat ik nog 2 andere nationaliteiten heb. Staat iig in geen enkel bevolkingsregister.
Hoe gaan ze die nationaliteiten dan afpakken?

CumGranoSalis | 13-12-14 | 09:31

Overigens dat de politie hier slappe hap genoemd wordt is niet te wijten aan de agenten hier, maar aan de slappe leiding. Ik denk dat de gemiddelde agent staat te trappelen om in Marokko te gaan werken, kunnen ze eindelijk een keer lekker los gaan op die ettertjes.

Palmares0 | 13-12-14 | 09:30

Cliëntelisme binnen het politieapparaat, de oplossing van de PvdA.

smdyasc | 13-12-14 | 09:29

@Snorry! | 13-12-14 | 09:22
Dat tuig waar jij het over hebt is in overgrote meerderheid in Nederland geboren.
Je kan ze gewoon niet uitzetten, al heb ik daar een andere mening over, en ik ben niet de enige.....

necrosis | 13-12-14 | 09:28

"En anderzijds door de dubbele loyaliteit van de agenten: aan de eigen groep en aan de politie."
.
Need to say more? Het zullen nooit geen Nederlanders worden, en bij de politie zijn ze levensgevaarlijk qua lekken, vriendjespolitiek etc.

Palmares0 | 13-12-14 | 09:28

@necrosis | 13-12-14 | 09:21
Twijfel ik ook niet aan. Netzomin aan het feit dat onze Nederlandse agenten dat ook best zouden kunnen/willen.
Probleem is echter (zie mijn tegel van 9:13) dat dat hier niet kan/mag. De advocaten van het tuig staan al te dringen.

Petrus Poortwachter | 13-12-14 | 09:27

Vanaf 1 januari 2016 is het in bezit hebben van een dubbele nationaliteit niet meer toegestaan in Nederland. Bij geen mogelijkheid om van de vreemde nationaliteit afstand te nemen wordt de Nederlandse nationaliteit ingetrokken en een verblijfsvergunning verstrekt voor de duur van 3 maanden.

kwark001 | 13-12-14 | 09:26

@Maria.1 | 13-12-14 | 09:17
Sinds die opmerking ('de Nederlander bestaat niet') van die dubbelpaspoortige koningin, vraag ik me af of Nederland nog wel bestaansrecht heeft.
Misschien moeten we terug naar de tijd van de zeven verenigde provinciën.

necrosis | 13-12-14 | 09:25

Er moeten inderdaad meer Turkse en Marokkaanse agenten op straat komen..... IN Turkije en Marokko! Door ze hier een enkeltje aan te bieden die kant op. Op-ge-so-de-mie-terd! Als dat tuig vertrokken is, is er opeens veel minder extra blauw op straat nodig... WIN-WIN!

Snorry! | 13-12-14 | 09:22

@Petrus Poortwachter | 13-12-14 | 09:13
Ik heb een collega die in Marokko geboren en getogen is.
Hij vertelde me een tijdje terug dat hij niet snapte dat die relmocro's hier niet harder worden aangepakt.
Wat ze hier uitspoken, hoeven ze in Marokko niet te proberen, tenzij ze een kunstgebit willen op hun 16e.
En hij was bloedserieus....

necrosis | 13-12-14 | 09:21

-weggejorist-

elkipo | 13-12-14 | 09:20

Lieden met een dubbele nationaliteit nergens in overheidsfunctie. Wat mij betreft niet eens in de plaatselijke buurtcommissie.

kwark001 | 13-12-14 | 09:18

1 vraag: leven we nu in Nederland of wat?

Maria.1 | 13-12-14 | 09:17

@QBert | 13-12-14 | 09:11
Zoals ik al eerder betoogde: echte Turkse of Marokkaanse agenten, geen Nederlandse agenten van Turkse of Marokkaanse komaf.

necrosis | 13-12-14 | 09:16

Die marcouch is een gevraalijke idioot met zijn islam lessen op openbare scholen en marokkaanse politie agenten. het beste idee is om gewoon de fluwelen handschoen eens uit te trekken en full force te gaan op deze groep. Misschien met een beetje geluk rammen we er wat beschaafdheid in

Stargate | 13-12-14 | 09:16

@necrosis | 13-12-14 | 09:10
Die zitten waarschijnlijk binnen het uur zelf voor de rechter. Je mag die prinsjes niet zomaar aanpakken hoor.

Petrus Poortwachter | 13-12-14 | 09:13

@Stonecity | 13-12-14 | 09:07
In ruil sturen we een aantal Nederlandse agenten naar Casablanca of Rabat.
Ik denk dat de burgers daar zich de ballen uit hun broek lachen om de naïviteit van 'onze' agenten.
Het is om te janken!

necrosis | 13-12-14 | 09:13

Als je toegeeft dat meer Marokkaanse en Turkse agenten nodig zijn, omdat Marokkaanse en Turkse jongeren dikke schijt hebben aan Nederlandse politieagenten, geef je je dus gewoon gewonnen.

QBert | 13-12-14 | 09:11

Mijn voorstel aan Marcouch:
Leen een paar echte agenten uit Casablanca, en stuur die op rellende mocrojeugd in de Haagse schilderwijk af.
Daar heb ik meer vertrouwen in dan in die ruggegraatloze van Aartsen.

necrosis | 13-12-14 | 09:10

Krijgen we dan echte inteeltpolitie?

eerstneukendanpraten | 13-12-14 | 09:09

Marokkaanse agenten zijn wel degelijk de oplossing. Maar dan de echte, en niet die slappe hap die hier rondloopt.

Stonecity | 13-12-14 | 09:07

Tja beste Poortwachter, over islamitische jongeren mag je al helemaal niet hebben.

kwark001 | 13-12-14 | 09:07

Alle Marokkanen terug naar Marokkanië.

eerstneukendanpraten | 13-12-14 | 09:06

De echte kern van het probleem is natuurlijk dat we het (na zo'n veertig jaar) nog steeds over 'marokkaanse jongeren' hebben.

" Dit terwijl het verschil tussen deze groepen immens is."

Petrus Poortwachter | 13-12-14 | 09:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken