Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terecht: artiesten dik betaald voor Jumbo-reclame

Wat een bullshitophef weer. Jumbo heeft enorm geïnvesteerd om de designated kerstsupermarkt van Nederland te worden. Die reclame roept op om geld te geven aan de voedselbank. Maar nu blijkt dat die peperdure reclame vol zit met artiesten die zomaar GELD durfden te vragen voor hun optreden. Geld dat ook naar de voedselbank had moeten gaan. En daar is iedereen nu enorm verontwaardig over. Wat een een onzin. Die artiesten doen hun kunstje, Jumbo profiteert er van en als er dan ook nog wat schuldgevoel afgekocht wordt door consumenten middels donaties aan de voedselbank, is dat mooi meegenomen. Dit is marketing, mensen. En dat Jumbo alles ontkent is ook marketing. Als u van marketing verwacht dat het daadwerkelijk de wereld redt, wordt het tijd dat u afrekent met bepaalde illusies. Voor artiesten is het doen van een kunstje hun brood en boter. We vragen verplegers, docenten en maatschappelijk werkers toch ook niet om gratis te werken omdat de mensen waar ze mee werken zoveel sympathie verdienen? Wel bijna gratis, maar toch. Ze krijgen salaris. Geldt ook voor dit soort artiesten. Welkom in de echte wereld. Dit is geen Walt Disney-film, mensen. Dit is de echte wereld. Als Jumbo emo-marketing bedrijft en daar dus beter van wordt, hoeven artiesten zich niet te schamen dat ze geld voor hun optreden bij Jumbo vragen. En als Jumbo ze echt niet betaald heeft, zijn die artiesten keihard genaaid. Met jullie kleinzielige, burgertrutterige krokodillentranen. Update: De Telegraaf heeft twee artikelen over de OPHEF verwijderd, want 'storm in een glas water'. Het toeval wil dat de Jumbo een grote adverteerder is in de krant van wakker Nederland.

Reaguursels

Inloggen

Gelukkig doet P. de Pedo niet mee. Die blatende speknek zag ik wel weer genoeg langskomen dit weekeinde.

bitterpete | 09-12-14 | 02:24

Persoonlijk kak ik op dit soort acties. Echter werkt het wel. Vrije markt mensen.

Aantastelijk | 08-12-14 | 23:53

Sjonge jonge... Inderdaad gejank! Jammer hoor dit maar laten we het echte probleem eens bij de horens vatten in plaats van maar dom om je heen te gaan slaan. Sneu hoor! Het getuigd toch maar dat er een hoop zielige mensen op deze aardkloot rondlopen. ;)

Trissy1979 | 08-12-14 | 22:56

Wat een gejank weer. Sukkels.... ga eens werken!

van Lullum | 08-12-14 | 22:02

Weet je wat het is? Al die linkse grachtengordel ik-ben-beter-dan-de-rest menschen willen natuurlijk zichzelf heel hard op de bort kunnen kloppen dat zij het Leger des Heils overeind houden en nu komt ineens het plebs uit de Jumbo hun droom vergallen. Schande! Ergo: dat dit jaar duizenden gezinnen extra een aardige kerstmaaltijd krijgen opgediend is minder belangrijk dan het feel-good gevoel van een zooitje overgewaardeerde omhooggevallen snobs!

Mike Gaatjeniksaan | 08-12-14 | 22:01

Ik heb ook tijden gehad dat het inkomen beneden het AP zat. Er zijn talloze manieren om je van een inkomen te voorzien, ook als het bar en bar slecht met je gaat. Maar mensen hebben tegenwoordig geen geld voor voedsel, maar wel genoeg voor hun mobiele telefoon met internet. Flikker eerst lekker al je luxe artikeltjes eruit en als je dan nog niet rond kan komen wordt het een ander verhaal. Kom gewoon van je luie reet af en ga wat doen, i.p.v. de hele dag met je mobieltje op de bank hangen.
En wat betreft die BN'ers. Gaan staan zingen om bij mensen geld los te weken. Dan ook nog geld vragen voor je bijdrage, i.p.v. ietwat geld van die Megabankrekening te plukken en zelf iets storten als je zo medelevend bent. Van mij krijgen ze niks, noppa, nada. Ik heb heb het zelf ook moeten rooien zonder hulp van anderen. Het is mij gelukt, dus kunnen die luie flikkers het ook.

AllSeeyingEye | 08-12-14 | 22:00

Wat een hoop goede reacties evenals een hoop gekrakeel! Het is goed dat de Jumbo mensen vraagt om een dergelijke actie voor de voedselbank te doen! Dat een voedselbank niet thuis hoort in een rijk land als Nederland ben ik het mee eens. Dit hebben we allemaal te danken aan politiek den Haag en ons "mooie" Europa! Ik denk dat het tijd is eens achter de oren te krabben. Ik werk hard voor mijn geld, wekelijks 70 uur en meer, en kan het meeste afstaan aan overheid en het walgelijke Brussel waar alles mag en kan. Wij betalen toch de rekening wel. Door deze graaicultuur raken wij als burger in het slob. Zelf laat de politiek er niets voor hoor! Ik vindt het dan ook belachelijk wanneer mensen hier de stelling innemen dat zelfmoord toeneemt door het gemis aan I-Phone, auto of anderszinds. DIT IS TOTALE ONZIN! Niemand weet wat de daadwerkelijke afspraken zijn met Jumbo en artiest! En inderdaad werkt niemand voor niks.

De media zou zich beter moeten laten informeren alvorens zomaar iets te roepen. @ Telegraaf: Jullie zijn al een sensatiekrant maar nu weet ik het zeker.... Snel je artikel weghalen voordat de Jumbo niet meer bij jullie zou adverteren? Schande! Rectificatie zal hier dan ook meer dan op zijn plaats zijn. Ik koop de Telegraaf in ieder geval van mijn leven niet meer!

Politiek den Haag: Wordt wakker en hou op met zelfverrijking en zorg dat mensen niet onder de armoedegrens hoeven te leven! Zorg dat jullie zelf je zaakjes op orde krijgen en dat dit niet keer op keer bij de burger wegkomt! In wat voor een KUT land leven we hier! Tuig van de bovenste regel vind ik de politiek. Weg ermee! Evenals die gouden kooi daar in Brussel. ONGEHOORD!!!

Trissy1979 | 08-12-14 | 19:45

Het zou niet moeten gaan over:
- de Voedselbank
- de Jumbo
- artiesten
- prijskaartjes
- rekeningen en belastingen
We lijken met zijn allen wel een stel kleinzielige mankepoten geworden, waarin we denken een waarde of oordeel aan lukraak iedereen te mogen toekennen op basis van hoeveel inkomen hij of zij heeft. Serieus, probeer het eens over een lange termijn te zien, laten we zeggen tot op je sterfbed, en je ideeën die je nu hebt over dit soort zaken in dat perspectief te plaatsen. En te moeten vaststellen dat je je hele leven vooral bezig was met je druk maken over geld, van jezelf en dat van een ander. En of jij wel genoeg kreeg en een ander toch zeker niet teveel. Zou dat de belangrijkste vraag zijn die je aan het einde van je leven beantwoord wil zien? Er wordt een onevenredig groot belang gehecht aan geld, terwijl het zijn oorspronkelijke betekenis, en dus waarde, allang verloren heeft. Geld is dood. Er moet iets anders voor in de plaats komen, daar zou het veel meer over moeten gaan.

Schaaldier | 08-12-14 | 17:57

Als je mee doet aan een reclame voor een commercieel bedrijf en daar niets voor vraagt ben je best een idioot. Als het niet uit kan zou die actie er niet zijn.

noerg | 08-12-14 | 17:55

De meeste vaste voedselbank klanten zijn obese anti zwarte pieten met een haat aan de hoofdsponsor en gastheer.... het is maar even dat u het weet;)
.
.
Is er iemand die in de waan leeft dat Frankie Lammers iets pro-deo doet? Linksche gutmenschen doen niets pro-deo, maar leggen dat anderen aan anderen op. En ook daar laten zij zich voor betalen.

pluizigkroeshaar | 08-12-14 | 17:32

Frikandel_met_mayo | 08-12-14 | 16:03

Ik ken iemand die met de nek werd aangekeken toen hij, als failliet verklaarde zelfstandig ondernemer, voor het eerst aanklopte bij de Voedselbank. Omdat hij een nette jas aan had, gekocht van geld wat ie zelf verdiend had toen de zaken nog wel liepen. Wat ie wel niet dacht daar te komen doen. Graag eerst dus, behalve je zelfbeschikkingsrecht, ook je eigenwaarde bij de ingang inleveren.

Schaaldier | 08-12-14 | 17:11

Het is wel altijd hetzelfde soort tokkievolk wat bij de voedselbank komt bij ons in de buurt. Dat wat niet zo'n hoog IQ heeft zeg maar. Dat wat rookt, drinkt, gokt, teveel geld uitgeeft, en erger. Vaak niet echt heel zielig dus. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar juist die uitzonderingen, kortom gewone, normale, arme mensen die zonder hun schuld (dus door de crisis hun baan of huis zijn kwijtgeraakt) in die positie zijn gekomen, gun ik gratis eten en drinken.
Die tokkies (helaas half Nederland inmiddels) moeten eerst maar eens hun verslavingen onder controle gaan krijgen en zich een sociaal gaan gedragen. Dan zien we wel verder.

Frikandel_met_mayo | 08-12-14 | 16:03

Ik denk ook dat de echt schrijnende gevallen niet naar de voedselbank gaan. De voorheen tweeverdieners met vinex woning en twee kinderen in de groei. Allebei baan kwijt, huis kwijt en dan ben je te trots om naar de voedselbank te gaan terwijl je niets meer te besteden hebt. Bij de voedselbank zie je vaak mensen die er nog flink op los paffen met iPhone 6 in de achterzak, er drie katten op na houden en de kratten Aldi bier opgestapelt hebben staan op het balkon.

doskabouter | 08-12-14 | 15:45

Dat Artiesten prostituees zijn is niets nieuws.Maar voor Jumbo opdraven getuigd van weinig smaak.Als je weet dat Jumbo met zijn Euro bananen de boeren die dat produceren steeds armer maakt,en dan heb ik het over echt arm,ja dan wordt zo een reclame echt pervers.Voor wie zijn dan die voedselpaketten?

Gerard2174 | 08-12-14 | 13:59

Wat een pauperland is nederland toch geqorden. Toen ik wegging waren er helemaal geen voedselbanken. Daarnaast wat een gezeik laat mensen geld verdienen. Jullie land is failliet. Maar in plaats jullie je daar druk over te maken, gaat het over zwarte piet en wat artiesten die wat geld verdienen.

Henk de Vries2074 | 08-12-14 | 13:57

¨Het toeval wil dat de Jumbo een grote adverteerder is in de krant van wakker Nederland.¨

Én jouw baas Quid,
Heb je jouw contract zo goed dichtgebouwd dat je hier geen gelazer mee krijgt?

Nuchtere_Hollander | 08-12-14 | 13:41

Halverwege las ik "veelplegers" maar dat moet "verplegers" zijn.
Wonderlijk dat "veelplegers" ook heel goed in die regel kan.

Musset | 08-12-14 | 13:19

@necrosis | 08-12-14 | 11:35
-
Ik ben met geen enkel 'dinnetje getrouwd geweest....
En dan hou je geld over.
-
Ook niet toevallig met 'n 'iendje'? En je bent zeker ook niet 'rechtshandig' he..., ouwe vreemdganger.
-
Verder wat doskabouter op 11:55 zegt. Is waarschijnlijk een van de weinige hier die het wél snapt!

Laagopg,dramnegertd | 08-12-14 | 13:18

wat ik dan niet snap is waarom GS dit, als kleine broer, wel plaatst.

Skunk57 | 08-12-14 | 13:11

kloopindeslootjijook | 08-12-14 | 12:47
Eens met je verhaal, en dat van grote held Carlin.
De VB vind het nu al zo leuk dat ze graag zien dat we dit een jaarlijks terugkerend evenement maken. Ik heb aangegeven daar niet veel voor te voelen, behalve als er voor kan worden gezorgd dat ook de deelnemende kunstenaars met iets mee naar huis kunnen. Nu is het zo dat de VB geld krijgt, de donateurs/bieders op de veiling een kunstwerk en de kunstenaars niets. Ja, een beetje PR. Maar dat kan je niet eten. Als de vermogende bieders nu vervolg bestellingen bij de kunstenaars doen oid dan loopt iedereen als winnaar weg bij de veiling. Dat lijkt me de enige werkbare manier.
Uiteindelijk lost deze Jumbo actie en ook deze veiling niet structureel iets op. Dat zou toch echt vanuit Den Haag moeten komen al heb ik daar een hard hoofd in. Je zult nooit alle armoede uitroeien, dat kan niet. Maar door de overheidsbestedingen eens goed onder de loep te nemen kunnen er 10tallen miljarden worden vrijgespeeld waar iedereen in dit land van kan profiteren. Overheidsuitgaven zijn totaal niet transparant, er hoeft geen verantwoording over te worden afgelegd en vaak rijden ze ook nog eens de economie in de wielen. Daar zit mijns inziens de crux, dwz een belangrijke factor in het groeiende probleem van deze mondiale crisis die in Nederland hard word gevoeld. Maargoed dat weten we allemaal wel. Tot die tijd doe ik in elk geval iets.

Heeft Quinsy net Piet het land uitgepest, kan hij geen eens een paar weken in zijn bed liggen rotten. Recht je rug en op de barricaden, Quinsy, je kunt nu de wereld laten zien dat je geen one-trick-negro bent!! En neem dan meteen het vuurwerk mee in je slipstream.

Boerenbrandtlul | 08-12-14 | 13:07

Ze doen maar, ik kom toch nooit in die dure tent..

Slipsnifter | 08-12-14 | 13:07

Voedselbanken zijn symptoombestrijding. Waarom doen we niets aan de oorzaak?

kloopindeslootjijook | 08-12-14 | 12:59

De reclame van Jumbo heeft nu wel heel veel aandacht.Goeie marketing van Jumbo dmv opzetje met lf

oldnoskool | 08-12-14 | 12:56

Werk moet gewoon betaald worden anders worden artiesten voor van alles en nog wat min of meer gedwongen gratis op te treden.

goedemorgennederland | 08-12-14 | 12:49

Het is natuurlijk hypocriet om uitgerekend met kerst dit soort activiteiten te organiseren. Goed dat het wordt gedaan, dat is zeker, maar het zou het hele jaar moeten! Maar voor de politiek, Links & Rechts, is het een afgang dat in een land als Nederland dit moet worden gedaan door een kruidenier. De politiek staat weer eens aan de zijlijn en dan nog met de rug richting het spel... Ondertussen neemt het aantal zelfmoorden in Nederland drastisch toe en niemand kijkt nog verbaasd.

Hyppo Kriet | 08-12-14 | 12:48

[email protected] - InFiDeLz!
"maar de C-garnituur BNers waar Nederland van overloopt wel"

Het lijkt me ook iets raars hebben als je tot de categorie (want we delen alles in in vakjes) VoedselBanker hoort. Je ziet een heel circus, een directeur met bonus van de Jumbo of Postcodeloterij incluis, BN-ners met een villa hier en daar zich 'inspannen' (want niet echt vieze handen) voor jou, terwijl je weet dat ze eigenlijk door jouw toestand weer aan je verdienen. Alleen al door imagowinst voor de toekomst. Kan me voorstellen dat je dan eigenlijk je vreselijk in je kont genomen voelt en het liever zou weigeren. Maar ja. Brood op de plank.

In plaats van er iets aan te doen, doen we er iets voor.

Carlin: waarom is er wel een 'war on drugs' maar niet een 'war on homeless'.
www.youtube.com/watch?v=ilipDBclxRc&a...

When the United States is not invading some sovereign nation—or setting it on fire from the air, we’re usually busy “declaring war” on something here at home. Anything we don’t like about ourselves, we declare war on it.
We don’t do anything about it, we just declare war.
“Declaring war” is our only public metaphor for problem solving. We have a war on crime, a war on poverty, a war on hate, a war on litter, a war on cancer, a war on violence, and Ronald Reagan’s ultimate joke, the war on drugs.

But there’s no war on homelessness. You notice that? It’s because there’s no money in it. If someone could end homelessness and in the process let the corporate swine steal a couple of million dollars, you’d see the streets of America clear up pretty goddamn quickly. But if you think it’s going to be solved through human decency, relax. It’s not gonna happen.

kloopindeslootjijook | 08-12-14 | 12:47

Wat lange Frans betreft, die is tegen het koningshuis, bij het koningslied voor het koningshuis, en daarna weer tegen! Het morele kompas van de ochlocratie!

Einde van de Domheid | 08-12-14 | 12:45

Fijne reclame, ik miste de Smits, de 3Js, Do, Ruth Jacott en al die andere NoNo's al zolang.... Fijn dat zij (en Jan Vis/ managers Nick en Simon) weer zijn binnengelopen.

Einde van de Domheid | 08-12-14 | 12:43

Lang geleden (jaren 90) = eind jaren 80 zelfs.

kloopindeslootjijook | 08-12-14 | 12:35

Tja. Ikzelf organiseer momenteel een kunstveiling in en voor de Voedselbank in Groningen. Het lijkt me gewoon een mooi beeld om een groep vermogende Groningers in de Voedselbank te hebben staan, tussen de kratten voer, terwijl ze bieden op kunst van grote namen (we hebben bijv. Helmantel en Zwezerijenen geregeld)
Geen van de deelnemende kunstenaars verdient hier iets aan, inclusief mezelf. Alle opbrengsten gaan naar de Voedselbank. Het schrijnende is dat deze VB überhaupt nodig is, maar het gros van de klanten is geen parasitaire uitvreter maar gewoon hardwerkende ondernemers die failliet zijn gegaan, mensen wiens huis zwaar onder water is komen te staan en mensen die op wat voor manier dan ook een paar zware tegenslagen hebben gehad. De meeste mensen lopen maximaal een half jaar bij de VB waarna ze hun zaken weer voor elkaar hebben.
En ja. Dit initiatief hebben we opgezet omdat we vanuit Den Haag niets hoeven en ook niets willen verwachten. VB is burgerparticipatie pur sang, en bestond al lang voordat Den Haag dat woord ontdekte.
Dat deze Groningse kunstenaars er niets voor willen hebben, maar de C-garnituur BNers waar Nederland van overloopt wel, zegt mij genoeg.

Whatever... het liedje is stomvervelend en de commercial te lang! Ik zap verder! Totdat deze kwelling van 3 minuten voorbij is. Jammer dat je je niet kritisch uitlaat over de commercial op zichzelf Johnny Quid... ik neem aan dat ook jij nou niet bepaald zwijmelend voor de buis ligt.

Opinion1970 | 08-12-14 | 12:32

tweetybird | 08-12-14 | 12:14
"Zieligheids industrie"
Er is al tijden een gapend gat van naïviteit tussen de burgers en de realiteit wat dat betreft en aan dat gapende gat van naïviteit wordt geld verdiend, ook door sommige media die daar gebruik van maken.
Soms is het eenvoudiger: medewerkers van de dierenambulance nemen soms dieren mee waarvan ze weten dat ie het never nooit niet gaan halen. Maar ja, dat kun je niet tegen de mensen zeggen die een vogel met een lamme vleugel vinden in de tuin, die vinden dat zielig. Zo'n vogel herstelt heel misschien en als ie het al haalt blijft ie traag en vormt dus een makkelijke prooi.

Af en toe worden we weer even wakker uit onze consumptieve apathie door een uitzending van keuringsdienst van waarde
keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/
of zoiets.

Lang geleden (jaren 90) was er een programma dat heette 'Gouden Bergen'. Daar werden bedrijven -waaronder een keer een loterij- onderzocht op merkwaardige misstanden. In die tijd waren mensen nog naiever dan nu waarschijnlijk. Daardoor zitten we nu in een crisis.

kloopindeslootjijook | 08-12-14 | 12:32

@Abu al Uitkering | 08-12-14 | 11:11
Lange Frans heeft wat gekregen van Harrie Piekema.
Fransie is in te huren voor het verspreiden van alle meningen: www.geenstijl.nl/mt/archieven/013301.h...

frank87 | 08-12-14 | 12:27

Grappig hoe we in het buitenland graag de Novib-methode toepassen: geef een neger een hengel in plaats van een vis. In Nederland krijgen ze dus wel een vis (cq. voedselbankpakket) en geen hengel (cq. budgetcoach). Wat gaat hier mis?

Captain Pervert | 08-12-14 | 12:26

Weten al die mafketels die over de Jumbo zeuren wel dat alle medewerkers van het Glazen Huis, dat zogenaamde liefdadigheidsprojectje van de gesubsidieerde staatsomroep ook gewoon betaald worden? En dat alle artiesten wier plaatje wordt gedraaid in die 5 dagen gewoon de royalties krijgen? Dat alle podiumbouwers, de bedrijven die PA, licht en decors bouwen gewoon worden betaald? Daar zit niemand bij die belangeloos zijn diensten levert om jou je donatie uit je portemonnee te graaien.

Stormageddon | 08-12-14 | 12:25

@Godsammekraken | 08-12-14 | 11:10
timmermannen, autoverkopers, ...
Wie niet?

frank87 | 08-12-14 | 12:25

Dit alles even los van het feit dat alle voedselbanken per direct moeten worden opgedoekt en vervangen door budgetcoaches. Voedselbankgangers hebben een vaak bizar bestedingspatroon met bijv. 300 euro telefoonrekening en 300 euro rookverslaving. Daar kun je alle 5 je half-donkere kindjes van onderhouden!

Captain Pervert | 08-12-14 | 12:24

Ik dacht dat die Lange Frans intussen geld moest meebrengen om te mogen optreden. Jumbo kan wel wat beters krijgen, dunkt-mij. Gewoon uit de eigen Brabantse inteelt.

Guido | 08-12-14 | 12:21

miko | 08-12-14 | 12:08 | | Reageer+ | 0

Je hoort het allebei wel maar volgens mij zie je dorado voornamelijk in restaurants waar ze ook scampi's (van deze spellingswijze krijgt een Italiaan een beroerte) serveren. Zie ook:

nl.wikipedia.org/wiki/Dorade

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 12:16

Artiesten dik betaald? De BN-ners waarschijnlijk. Of ze artiest zijn of niet.

Maar nu we vinden dat dit niet kan of wel kan, kunnen we ook naar Postcodeloterij gaan kijken die alles handig samenknoopt met stroopwafels en bonnenboekjes en een salaris voor BN-ners naast -oh ja- de goede doelen. De een z'n ellende is andermans geluk?

Treurig genoeg bestaat er in ons land wel degelijk armoede die er niet zou hoeven te zijn. Zelfs Bill Gates zegt het; het is niet alleen talent en inzet, je moet geluk hebben. En dus zijn er ook mensen met negatief geluk en dat heet pech. Die worden aangereden door een zatlap of zijn aangeboren kandidaat voor 'Je Zal Het Maar Hebben'. Helaas ging Twan Huis daar niet verder op in concerning the American Dream en balans vrije markt vs dingen menselijkerwijs effectief in het groot organiseren e.d. Zie verder Pim Fortuyn over privatisering/zelfregulering van collectieve voorzieningen en gegraai aldaar.

kloopindeslootjijook | 08-12-14 | 12:16

@îîî ReBeL îîî | 08-12-14 | 11:28
Voor de drommel niet. Een bekeuring is een nieuwe schuld en daarmee wordt je meteen uit de schuldsanering gezet. Zelfs zwartrijden is al te veel.

Guido | 08-12-14 | 12:16

Ja wat is er nieuw dan aan wat de jumbo doet. Zieligheids industrie is big bussines. Al vele jaren. Niet de armen varen er wel bij maar de rijke directeuren van die zieligheids industrie. Maar nu het door de jumbo zo duidelijk wordt neergezet dat de zieligheids industrie big bussines is zijn de poppen aan het dansen. Terwijl zij niks anders doen als dat die zieligheids industrie al jaren doet. Verdienen aan armoe. En geef ze eens ongelijk. Het brengt heel veel geld in het laatje. Waarvoor dacht je anders dat er zoveel goede doelen zijn. Die zijn er omdat je er rijk mee kan worden. Zie een postcode loterij. Zie een fietstocht over de alp du je weet wel. Zeg maar zie eigenlijk maar elk goede doel en het salaris van de directeur van het goede doel. Nou dan weet je gelijk waar het goede doel voor is. Namelijk veel centen voor directeur en kornuiten. Nu doet de jumbo ook mee en is er ineens ophef. Hypocritie ten top. Een gevalletje van de zieligheidsindustrie van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. O u dacht dat de artiesten bij de postcode loterij geen geld kregen. Sterker nog de artiesten zijn rijk geworden door de postcode loterij. Zie de presentatrice bijvoorbeeld. Dus echt gelul die ophef over de jumbo.

tweetybird | 08-12-14 | 12:14

www.telegraaf.nl/uitwinkelen/23421622/... is het enige wat ik op webzijde van de Telegraaf m.b.t. dit topic terug kan vinden.
Linkje "GELD" doet het nog steeds niet.
Of moet het artikel van het moederschip simpelweg nog geplaatst worden, Quid?

Den Heerscher | 08-12-14 | 12:14

doskabouter | 08-12-14 | 12:04
De truuk is om mensen de kans te geven om in de droom te blijven geloven. Als het er te dik bovenop ligt dat die droom geconstrueerd is, en dat er een valse werkelijkheid achter schuil gaat, dan spat die droom uiteen.
Als een meid in de Playboy te veel is bijgeschilderd, werkt het ook niet meer. Je weet dat je bedonderd wordt, maar je moet het niet al te duidelijk kunnen waarnemen.

Schoorsteenveger | 08-12-14 | 12:11

Weleens bij een voedselbank geweest?
Ik wel.
Daar staat een grote container naast. En daar gaat alles in wat men niet moet...
Dat ding zit voller dan de voedselbank zelf. Zo hoog is de nood in NL.
Komt daar een knakker in een Mercedes aan, die neemt ff voor 12 gezinnen tegelijk mee.. kan allemaal, geen probleem!

Hijo del Sol | 08-12-14 | 12:09

@eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 12:00
DoradOOO

miko | 08-12-14 | 12:08

Schoorsteenveger | 08-12-14 | 11:58

Goed punt. Het werkt niet meer, mensen zijn geen inboorlingen die je van alles wijs kunt blijven maken. Daarom is het medium TV al een tijdje "over the top" Je gelooft niets meer wat je ziet op TV. Ten koste van zaken die wel oprecht zijn. De koek is op.

doskabouter | 08-12-14 | 12:04

Vreemd De Coca Cola reclame kostte ook een vermogen en diende geen enkel goed doel. Niemand die er wat van vond. Nu doet een Nederlandse firma iets dergelijks en dient wel een goed doel. Velen hebben er nu een (vaak negatieve) mening over, Polder correctheid in optima forma. Persoonlijk vind ik het een geslaagd filmpje.

Lichtstadfan | 08-12-14 | 12:02

Dat Lange Frans een 'geringe onkostenvergoeding' ziet als salaris is veelzeggend voor deze 'succesvolle artiest'.

Weerduivel | 08-12-14 | 12:02

@Grasgriezel | 08-12-14 | 11:27
Wij ook. Of we dan niet even een paar developers vrij kunnen maken. Projecten die een normale klant minstens 20K kosten maar dat moet dan even gratis omdat ze zielige negertjes o.i.d. helpen.
Dat terwijl de betaalde directie van dergelijke stichtingen vaak meer binnenharken uit donaties en subsidies dan dat een dev uitbetaald krijgt. Niet omdat dev slecht betaald krijgt, maar omdat die directeurtjes van die stichtingen zichzelf ziekelijk rijkelijk belonen. Met zulke eigen salarissen is het ook niet vreemd dat er geen IT-budget overblijft bij dit soort "non-profit" organisaties.

Den Heerscher | 08-12-14 | 12:01

miko | 08-12-14 | 11:48

Neen, was het maar waar dat hier dorade en tonijn zwom...

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 12:00

"Dit is marketing, mensen."
Dan is het verdomd slechte marketing gebleken, Johnny, want het volk vreet het niet. Het volk wil bedrogen worden, maar accepteert niet elke vorm van bedrog.

Schoorsteenveger | 08-12-14 | 11:58

Die lui van de voedselbank staan ook de ingang van de supermarkt zowat te blokkeren en dan flyers in je handen te drukken om maar iets te kopen wat je dan bij hun moet inleveren. Ik stoor me daar mateloos aan. Op een enkele uitzondering hebben heel veel mensen die bij de voedselbank lopen het in meer of mindere mate aan hun zelf te danken dat ze daar lopen.
Nu zullen er wel heel veel trollen over me heen vallen maar dat moet dan maar. Daar om vind ik die reclame van de Jumbo ook lekker irritant, de voedselbank zal hen een zorg wezen Jumbo gaat het om de omzet en dus winst. Loop dan niet te koketteren met de voedselbank. En dat die zgn. BN-ers geld krijgen voor hun bijdragen is prima, hun moeten ook leven. En zij dan wel Jumbo hoeven dit niet te doen. Ieder hun wel overwogen en eigen keus lijk me zo.

dwar | 08-12-14 | 11:55

Voedselbank en kerstgevoel, snappen jullie het nog? Een land waar tienduizenden mensen hun energie- en zorgrekening niet kunnen betalen en dan geforceerd gezellie gaan zitten doen. Valt me nog mee dat Rutte niet meedoet. Die is ook zo nep.

doskabouter | 08-12-14 | 11:55

Dit jaar sponsoren we onze eigen korting in plaats van de zieligerds, zodat u, de klant, overdadig veel koopt, het niet op krijgt en vervolgens zelf beslist of u het naar de voedselbank brengt... kijk dat is een reclame boodschap waar ik mij in kan vinden.

paranoya | 08-12-14 | 11:54

En die zooi ook nog eens gejat van cocacola. Hopelijk trekt cocacola Jumbo helemaal leeg!

flaskk2.0 | 08-12-14 | 11:52

+guurderbot opzoeken doet+

Piet Karbiet | 08-12-14 | 11:52

Als ik maar niet naar die reclame hoef te kijken vind ik het prima. Dat je acteurs betaald voor een reclamespot lijkt me logisch. Het is me niet duidelijk of deze reclame voor supermarkt Jumbo is of voor de voedselbank, mar dat maakt geen verschil. Als je als goed doel reclame wilt maken kun je ook vrijwilligers gebruiken, maar als je mensen neemt die het als beroep doen, dan hoor je die gewoon te betalen. Tenzij ze zelf aan komen zetten met een goed doel actie.

cabbit | 08-12-14 | 11:48

Dat geld zal me een rotzorg zijn. Maar, ik wordt helemaal gestoord van dat feelgood gedoe van BN-ers. Dat gedoe met oliebollen strikjes en champagne in elk kansloos TV programma op elke kansloze zender. Gatverdamme. Ik ben die kerst nu al zat. Sinterklaas krijgt niet eens tijd om nog even te schijten en de neppe sprookjes reklame's vliegen al om je oren. En dan duurt nu nog ruim twee weken.

doskabouter | 08-12-14 | 11:47

@miko | 08-12-14 | 11:44
Ik noem dat anders, namelijk levensgenieter.

necrosis | 08-12-14 | 11:47

Al die mensen die over onze celebs en hun geldzucht klagen gaan vanmiddag weer vrijwillig soep uitdelen en billen wassen voor de minderbedeelde medemens?

Hans Kwalzan | 08-12-14 | 11:46

@Piet Karbiet | 08-12-14 | 11:34
Samen met necrosis werk ik als guurderbot dan heb je geen vrije tijd.

miko | 08-12-14 | 11:46

Frikandel_met_mayo | 08-12-14 | 11:37

Dank u, maar heb er zelf al een stuk of twintig en ben groot voorstander van catch-and-release. Maar als ik echt honger zou hebben dan vrat ik ook gewoon op wat ik zou vangen vermits dit wettelijk zou zijn toegestaan.

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 11:45

@necrosis | 08-12-14 | 11:35
Ja ja en nu oude -taarten- vrouwen zoeken die al zowat van hun pensioen genieten. profiteur,parasiet!

miko | 08-12-14 | 11:44

"Jumbo heeft enorm geïnvesteerd ..."
De artiesten worden dus gespekt, op kosten van de klant, die dus te dure producten koopt bij Jumbo.
Fuck Jumbo.

Fijnstoffer | 08-12-14 | 11:43

@Satria | 08-12-14 | 11:35
En als dat wel zo zou zijn moet je dat lekker zelf weten.
Degene die het voedsel naar de voedselbanken brengt krijgt hoogstwaarschijnlijk ook gewoon betaald voor zijn werk.

miko | 08-12-14 | 11:41

@roze_bril | 08-12-14 | 11:38

Ten opzichte van voor de crisis, met een kwart gestegen. Dat is met zo'n tamelijk stabiel cijfer als suïcide een explosie. Daarbij plegen mensen in de bijstand 'vijf tot acht keer' vaker zelfmoord.

Ergens zit hier toch een aanwijzing voor een verklaring verstopt, zou je zeggen.

Theo van Deursen | 08-12-14 | 11:41


necrosis | 08-12-14 | 11:20

Mensen van de voedselbank krijgen die gratis van de hengelsportfederaties.

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 11:40

@Grasgriezel | 08-12-14 | 11:27
precies, we kunnen niet iedereen helpen dus we helpen er geen een!

miko | 08-12-14 | 11:40

@kippevlees | 08-12-14 | 11:23
Maar het meedoen daaraan is toch vrijwillig? de cijfers zijn openbaar toch? Wat lig je te janken moet alles naar het goede doel? Dan zou ik ook geen postcodeloterij runnen.
Man, waar zit ik hier? Op de de Lenin.nl???

miko | 08-12-14 | 11:39

@Theo van Deursen | 08-12-14 |

Toegenomen en nog altijd lager dan de landen om ons heen. En daarbij is er geen verklaring voor gegeven.

roze_bril | 08-12-14 | 11:38

@eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 11:18
Ik heb hier nog een bamboehengel, een tuigje en wat aas liggen voor je. Je mag het gratis hebben. Kun jij mooi gaan vissen.

Frikandel_met_mayo | 08-12-14 | 11:37

@toerbaas | 08-12-14 | 11:31
Helemaal eens!

necrosis | 08-12-14 | 11:37

@miko | 08-12-14 | 11:33
Ik ben met geen enkel 'dinnetje getrouwd geweest....
En dan hou je geld over.

necrosis | 08-12-14 | 11:35

@Koonkluk Huis | 08-12-14 | 11:28

Las vanochtend dat het aantal zelfmoorden in Nederland is geëxplodeerd de afgelopen jaren. Allemaal mensen die niet willen leven zonder iPhone, auto en hondenvoer?

Theo van Deursen | 08-12-14 | 11:35

@miko
ik loop niet te kwelen dat mensen andere mensen moeten helpen en ondertussen mijn zakken vul met mijn vrome kop.

Satria | 08-12-14 | 11:35

@miko | 08-12-14 | 11:29

Je kunt er ook 's avonds langs.
Ik zou kiezen voor conservenblikken corned beef.

Piet Karbiet | 08-12-14 | 11:34

"We vragen verplegers, docenten en maatschappelijk werkers toch ook niet om gratis te werken omdat de mensen waar ze mee werken zoveel sympathie verdienen?"

Aan verplegers vragen we hun rug te breken en hun werk gratis te gaan doen via de participatiesamenleving. Waar een normale arbeider vele verloren uren in de week heeft, en een ambtenaar hele dagen, wordt van deze mensen bijgehouden of ze iedere minuut echt rennen en worden ze afgerekend op iedere fout. Slavernij is er niets bij.

Docenten betalen we om les te geven, maar zitten gratis allerlei opvoedkundige en andere maatschappelijke problemen op te lossen. In het middelbaar onderwijs is je didactisch vermogen een marginaal deel van je werk. De school is de onbezoldigde hoeksteen van de samenleving, in plaats van een leerplek.

Maatschappelijk werkers hebben per persoon zoveel cliënten die de eigen bijdragen in de psychische zorg niet kunnen betalen, dat als een beetje kwaliteit willen leveren en het verschil willen maken, ze veel meer dan de veertig uur die betaald wordt, werken.

Quincy Gario bleek bij Sven Kokkelman in Oog in Oog & www.dagelijksestandaard.nl/2014/12/jal... de hele zware discussie als guerilla marketing ingezet te hebben om T-shirts te verkopen.

Kunstenaars zijn niet ideëel, krijgen hun brood via subsidies en vullen het aan met commerciële spelletjes. Net zoals iedereen kunnen ze ook af en toe wat voor een ander doen. Vooral in je eigen vakgebied, omdat je dan je tijd en energie maximale impact kan laten hebben in de onderkant van de maatschappij.

Kunstenaars en artiesten zijn al vrijgesteld van een echte baan een benefietactiviteit moet er wel vanaf kunnen.

Feynman | 08-12-14 | 11:34

toetanchamon | 08-12-14 | 11:30
JUIST en zo is het circeltje rond...
DAt was snel, zeker voor de maandagmorgen.

Hijo del Sol | 08-12-14 | 11:34

@necrosis | 08-12-14 | 11:23
Een verstandig man maakt geen ruzie en trouwt niet.

miko | 08-12-14 | 11:33

@Jan-weet-het | 08-12-14 | 11:15
Waarom zouden ze het voor niets moeten doen? Werk jij voor niets?
Ga eens fietsen, verrekte socialist!

miko | 08-12-14 | 11:32

Lekker belangrijk, jumbo doetiig iets voor de voedselbank ipv al die klagers achter de TV

toerbaas | 08-12-14 | 11:31

@Hijo del Sol | 08-12-14 | 11:26
Maar de postcodeloterij ga je als media niet aanvallen, want die geven veel geld voor advertenties.

toetanchamon | 08-12-14 | 11:30

Ach die voedselbank, dat is gewoon een veredelde hobby voor de mensen die het bestieren. Daar kun je onmogelijk tegen zijn.

roze_bril | 08-12-14 | 11:30

@necrosis | 08-12-14 | 11:23

Dat zou voor die mensen een leerzame ervaring zijn die ik ze in ieder geval van harte gun.

Theo van Deursen | 08-12-14 | 11:29

Sinds wanneer zijn mensen als Lange frans 'artiest'?

InfidelRevolution | 08-12-14 | 11:29

@Piet Karbiet | 08-12-14 | 11:16
Ik heb geen tijd om naar de voedselbank te gaan, ik moet werken!

miko | 08-12-14 | 11:29

@necrosis | 08-12-14 | 11:20
Die wordt dan weer betaald door de schuldsanering, die gaan over de het financieel plaatje van hun patiënten of klanten of hoe je ze maar noemen wilt.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 08-12-14 | 11:28

Verder verwacht ik per omgaande een check van de Jumbo voor het aan horen van die inteelt kop van Jan Shit.

miko | 08-12-14 | 11:28

Die voedselbanken zijn nodig omdat anders de mensen hun benzine, iPhone, sigaretten en hondenvoer niet meer kunnen betalen.

Koonkluk Huis | 08-12-14 | 11:28

Wij maken in ons bedrijf software. Je moest eens weten hoeveel Stichtingen vragen om een gratis programma (er zijn er zo ongeveer 20.000).
We zouden failliet gaan.

Grasgriezel | 08-12-14 | 11:27

In willekeurige volgorde ; roken, zuipen, gokken, telefoneren, voedselbank bezoek, auto, vakantie (x aantal gezinsleden voor bepaalde activiteiten), tel uit je winst.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 08-12-14 | 11:27

kippevlees | 08-12-14 | 11:23
JUIST
En het zou me nix verbazen als deze ophef gestart is door die strijkstokken...

Hijo del Sol | 08-12-14 | 11:26

Jah! Da's typisch NL.
Goede Doelen mogen hier alleen maar via Vage Stichtingen aan hun geld komen. Een commercieel bedrijf dat probeert 2 vliegen in 1 klap te slaan, dat KAN natuurlijk echt niet!
Jezegheej, straks zijn al die directieleden van al die zgn non-profit instellingen werkloos.

Hijo del Sol | 08-12-14 | 11:25

Jullie richten nu al jullie pijlen op de Jumbo.
Maar wat dachten jullie van de Nationale Postcodeloterij?
Die Nationale Postcodeloterij haalt miljarden Euro's op en van al dat opgehaalde geld hoeft maar 50%
(VIJTIG PROCENT, DAT IS MAAR DE HELFT) daadwerkelijk uitgekeerd te worden aan goede doelen.
Lees hun jaarverslag maar op Wikipedia.org
En al die zogenaamde sterren en televisiezenders zoals RTL4 vullen hun zakken met opgehaald geld waarvan het gros van de mensen denkt dat alles naar goede doelen verdwijnt!
Ha, ha, ha slechts 50% mensen en de rest verdwijnt naar de bankrekeningen van de Quinty Trustfull's van deze wereld. Goed leven van de ellende van gewone arme mensen dat is wat onze sterren en TV zenders doen.
En O ja natuurlijk Boudewijn Poelgeest de directeur en eigenaar van de Nationale Postcodeloterij die steeds maar rijker en rijker wordt!

kippevlees | 08-12-14 | 11:23

@Theo van Deursen | 08-12-14 | 11:21
Mensen die beweren dat armoede niet bestaat/ je eigen keuze is, komen zichzelf nog wel eens tegen als ze ontslagen worden, een echtscheiding meemaken, etc.

necrosis | 08-12-14 | 11:23

Je bent natuurlijk ook niet verplicht om naar het ruk-concert te gaan of de ruk-nummers te kopen van welke willekeurige Nederlandse ruk-artiest dan ook.

Kapitein Stijlvol | 08-12-14 | 11:23

De Nederlandse BNN, s zijn gewoon ordinaire zakken vullers voor een goed doel bedelen en via mooie reisjes en geld de zakken goed vullen .

gerrit5042 | 08-12-14 | 11:22

Het is allemaal wat. Kansloos Nederland heeft weer iets gevonden om verontwaardigd over te zijn.

Absoluut niet waar | 08-12-14 | 11:22

Ik dacht dat de verontwaardiging vooral ging over de manier waarop die commercial in elkaar is gezet als een benefietnummer, met kwelende artiesten die rond kersttijd het leed van de wereld bejammeren voor het goede doel, liefst met van intense urgentie vertrokken gezichten in Bob Geldof-stijl

Verder weet iedereen dat er geen armoede is in dit land, en als het er is, is het de schuld van de mensen zelf. Dat slaapt wel zo lekker.

Theo van Deursen | 08-12-14 | 11:21

@eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 11:18
Vergeet de visacte niet, anders krijgen ze straks een prent!

necrosis | 08-12-14 | 11:20

Jumbo heeft DE kans, om flink extra te scoren dit jaar lafjes voorbij laten gaan .. ouderwets gezellig Sint en Zwarte Piet.
Nu gaan die ketens tegen elkaar kerst emo knokken en dat is op 6 december begonnen.. gadverdemme

(c)ZWITSUL | 08-12-14 | 11:18

@Vogelbeest | 08-12-14 | 11:14
Je wil me vast niet geloven, maar er zijn zelfs mensen met een fulltime baan die klant zijn bij de voedselbank.

necrosis | 08-12-14 | 11:18

Geef al die gasten van de voedselbank een bamboehengel, een tuigje en wat aas en dan kunnen ze hun eigen vis vangen.

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 11:18

Van de buis met die reclame, zo verschrikkelijk braakopwekkend dat het een gevaar voor de volksgezondheid is.

Harry Turtle | 08-12-14 | 11:17

@Vogelbeest | 08-12-14 | 11:14

Het is volgens geruchten ook waar dat die mensen er voor hun lol komen.

Piet Karbiet | 08-12-14 | 11:16

Natuurlijk, bij die BN'ers is het meer nooit vol. Meer, meer, meer. Iets een keer voor niets? Nee dat kennen ze niet. Graaien, graaien, graaien, ikke ikke ikke. Maar fijn dat Johnny die mongolen uit Volendam en die kraanmachinist met zijn rsi arm steunt. Dat geeft ten slotte een echt Kerst gevoel!

Jan-weet-het | 08-12-14 | 11:15

Goede doelen steunen via marketing met de daarbij behorende reclames, snorren, ice-buckets en weet ik wat is allemaal: eigenpijperij.

zevenblad | 08-12-14 | 11:15

Lekker Nederland weer. Het is een schande dat er mensen naar de voedselbanken gaan.
Laat ze gewoon betalen voor dat vreten. de uitkaaiers dat het zijn.

miko | 08-12-14 | 11:14

@necrosis | 08-12-14 | 11:09 Naar het schijnt komt het merendeel met de auto naar de voedselbank.

Volgens mij is het dan een kwestie van keuzes maken.

Vogelbeest | 08-12-14 | 11:14

Gebeurt ook steeds vaker dat "Link"-linkje en "Comments"-linkje niet goed werken. Of ligt dat aan de "niet-ondersteunde-geenstijl-3rd-party-plugin"-plugin?
En wat @necrosis | 08-12-14 | 11:08 zegt. Verdammt.
.
En OT: Geheel in navolging van giro 555 en consorten. Ziekte, armoede en andermans leed zijn zeer goede manieren om extra centjes te verdienen. Dat is toch gewoon die VOC-mentaliteit?

Den Heerscher | 08-12-14 | 11:13

En terecht dat een krant daar weer een stukje over schrijft, want reclame inkomsten. Ook al gaat het verhaal helemaal nergens over. wat en land!

toetanchamon | 08-12-14 | 11:12

Misschien draait Harry Piekema overuren met het bekritiseren van Jumbo op fake social media accountjes?

Abu al Uitkering | 08-12-14 | 11:11

"Oh noes! Ze verdienen aan de ellende van anderen!!11!elf1!"

Yep, net zoals doktoren, brandweerlieden, verzekeraars, uitvaartondernemers etc. etc. etc....

Godsammekraken | 08-12-14 | 11:10

Onvoorstelbaar dat in een rijk land als Nederland voedselbanken bestaan.

necrosis | 08-12-14 | 11:09

Wat?! Mensen vragen nu al geld voor hun diensten?! Marx zou zich omdraaien in z'n graf!11!

Hans Kwalzan | 08-12-14 | 11:08

'Geld' linkje is stuk....

necrosis | 08-12-14 | 11:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken