achtergrond

Geenstijl

Terecht: artiesten dik betaald voor Jumbo-reclame

Wat een bullshitophef weer. Jumbo heeft enorm geïnvesteerd om de designated kerstsupermarkt van Nederland te worden. Die reclame roept op om geld te geven aan de voedselbank. Maar nu blijkt dat die peperdure reclame vol zit met artiesten die zomaar GELD durfden te vragen voor hun optreden. Geld dat ook naar de voedselbank had moeten gaan. En daar is iedereen nu enorm verontwaardig over. Wat een een onzin. Die artiesten doen hun kunstje, Jumbo profiteert er van en als er dan ook nog wat schuldgevoel afgekocht wordt door consumenten middels donaties aan de voedselbank, is dat mooi meegenomen. Dit is marketing, mensen. En dat Jumbo alles ontkent is ook marketing. Als u van marketing verwacht dat het daadwerkelijk de wereld redt, wordt het tijd dat u afrekent met bepaalde illusies. Voor artiesten is het doen van een kunstje hun brood en boter. We vragen verplegers, docenten en maatschappelijk werkers toch ook niet om gratis te werken omdat de mensen waar ze mee werken zoveel sympathie verdienen? Wel bijna gratis, maar toch. Ze krijgen salaris. Geldt ook voor dit soort artiesten. Welkom in de echte wereld. Dit is geen Walt Disney-film, mensen. Dit is de echte wereld. Als Jumbo emo-marketing bedrijft en daar dus beter van wordt, hoeven artiesten zich niet te schamen dat ze geld voor hun optreden bij Jumbo vragen. En als Jumbo ze echt niet betaald heeft, zijn die artiesten keihard genaaid. Met jullie kleinzielige, burgertrutterige krokodillentranen. Update: De Telegraaf heeft twee artikelen over de OPHEF verwijderd, want 'storm in een glas water'. Het toeval wil dat de Jumbo een grote adverteerder is in de krant van wakker Nederland.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.