Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video: tiener brengt hypotheek ouders in gevaar

Kijk. Puber laat zien hoe zijn eerste lading illegaal vuurwerk eruit ziet. Al met al genoeg explosieve kracht om de gemiddelde jihaatbaard jaloers te maken. Genoeg vuurwerk om te zorgen dat zijn ouders de hypotheek kwijt raken, in ieder geval. Want de politie gaat snitchen bij de bank als je zwaar vuurwerk in huis hebt. Zoals deze gast. De vraag is wat er eerder aan gaat: de hypotheek of de gevel. Of de vingers. Ach, wij zijn niet conservatief. Hier zeuren wij niet over. We zijn allemaal jong geweest, we hebben allemaal een shitload aan amateurmortieren in huis gehad in de fase van ons leven dat onze hersens nog niet ver genoeg ontwikkeld waren om consequenties te overzien. Hier hoeft geen verbod voor te komen. Laat Darwin haar werk maar doen. Natuurlijke selectie elimineert uiteindelijk dit soort onnadenkende waaghalzen die niet gecontroleerd worden door ouders vanzelf uit het systeem. Dus u kunt nu inzetten welk lichaamsdeel van PyroMoon_NL het eerste weggeblazen wordt door deze bommen: vingers, complete handen of de helft van zijn schedel.

Reaguursels

Inloggen

Woont dit kind al op zichzelf of zo?.
Naast zijn junior spaarrekening heeft meneer ook al een myfirst creditcardje incl. Nijntje logo, waarmee hij internationale aankopen doet voor zwaar vuurwerk.
Zijn ouders faalden al met de morning after pil, maar hebben blijkbaar wel hoge verwachtingen van de pyrotechniek.

I.P standing up | 05-12-14 | 20:57

Trage K server

Stemmingmaker | 05-12-14 | 20:31

Trage K server

Stemmingmaker | 05-12-14 | 20:30

RoBD=Skullfucker | 05-12-14 | 18:25

jij kon het niet vinden ?

Cijfers 2013 op 2014:

Een dode, acht totale handamputaties, drie grotendeels geamputeerde handen, 36 afgerukte of geamputeerde vingers en minstens achttien mensen die aan een of twee ogen blind werden. Dat is de oogst aan ernstige vuurwerkslachtoffers op 31 december en 1 januari op de afdelingen Spoedeisende Hulp van de Nederlandse ziekenhuizen.

Bron: nos.nl/artikel/593555-meer-ernstig-let...

Stemmingmaker | 05-12-14 | 20:23

RoBD=Skullfucker | 05-12-14 | 18:25

jij kon het niet vinden ?

Cijfers 2013 op 2014:

Een dode, acht totale handamputaties, drie grotendeels geamputeerde handen, 36 afgerukte of geamputeerde vingers en minstens achttien mensen die aan een of twee ogen blind werden. Dat is de oogst aan ernstige vuurwerkslachtoffers op 31 december en 1 januari op de afdelingen Spoedeisende Hulp van de Nederlandse ziekenhuizen.

Bron: nos.nl/artikel/593555-meer-ernstig-let...

Stemmingmaker | 05-12-14 | 20:23

RoBD=Skullfucker | 05-12-14 | 18:25

jij kon het niet vinden ?

Cijfers 2013 op 2014:

Een dode, acht totale handamputaties, drie grotendeels geamputeerde handen, 36 afgerukte of geamputeerde vingers en minstens achttien mensen die aan een of twee ogen blind werden. Dat is de oogst aan ernstige vuurwerkslachtoffers op 31 december en 1 januari op de afdelingen Spoedeisende Hulp van de Nederlandse ziekenhuizen.

Bron: nos.nl/artikel/593555-meer-ernstig-let...

Stemmingmaker | 05-12-14 | 20:23

Ik kon in ieder geval geen 1, maar dan ook echt niemand van de tweede vraag vinden. Wel van de eerste. Meerdere. Eerwraak nog buiten beschouwing latendlatend ook.
RoBD=Skullfucker | 05-12-14 | 18:25

Dus nu je bek houden, lul. Het is maar wat je WILT vinden.

www.google.nl/search?client=safari&am...

3*links=rechts | 05-12-14 | 19:31

Als de politie info over mij aan derden geeft, laat staan als ik slechts verdachte ben, dan denk ik dat er iets nogal grondigs illigaals plaatsvindt.
Hoe halen ze het in hun hoofd?!?

RoBD=Skullfucker | 05-12-14 | 18:30

@Bakito 17.06
Doe het nou eens 1x. Bewijs je uitspraak.
Hoeveel mensen zijn er in naam van de Islam de laatste 500 jaar vermoord?
Hoeveel mensen zijn er omgekomen omdat omdat iemand in hun buurt met vuurwerk klooide?
Ik kon in ieder geval geen 1, maar dan ook echt niemand van de tweede vraag vinden. Wel van de eerste. Meerdere. Eerwraak nog buiten beschouwing latendlatend ook.

RoBD=Skullfucker | 05-12-14 | 18:25

Dat knalt vast wel lekker. De EHBO post zal niet zonder werk zitten.

Megazand | 05-12-14 | 17:11

-weggejorist-

Torrentgekie | 05-12-14 | 15:35

Wel handig tegenwoordig, zo'n mobieltje om mee te filmen... kan ie later nog eens terugkijken hoe z'n linkerhandje er uit zag..... als ie nog kan zien tenminste.

debeterweter | 05-12-14 | 13:44

Haha, ook nadat ik zijn google+ account had geplaatst heeft hij die ook verwijderd. Prachtig om te zien dat hij een grote bek tegen alles en iedereen heeft op het internet. Maar zodra er info van hem bekend is hij zijn broek vol schijt en sporen wist.

Grzl-II | 05-12-14 | 12:14

Hij is veel te jong om dit soort vuurwerk af te steken. Handelaren die dit doorverkopen aan minderjarigen zijn sowieso kansloze tokkies. Maar wat een stel hypocriete azijnpissers hier op Geenstijl zeg. Vonden jullie als kind/tiener (illegaal)vuurwerk ook niet gewoon leuk en stoer? Wel lopen zeiken tegen mensen die tegen de sinterklaas en zwarte piet traditie zijn, maar wel de oer-hollandse oud en nieuw zelf vuurwerk afsteken traditie willen afschaffen? Er zijn nou eenmaal wel mensen (vooral kinderen) die het leuk vinden om vuurwerk af te steken 1 dag in het hele jaar. Zelf hou ik niet van vuurwerk maar ik gun de anderen wel het plezier met oud en nieuw. Wat lopen er toch een stel hypocriete zeikerds rond in Nederland. Man man man.

k-laban | 05-12-14 | 12:11

Waarom zo'n haat tegen een 14 jarig kereltje die wat zwaar vuurwerk heeft
15 jaar terug had ik dat ook, altijd voorzichtig gedaan en nooit wat mis gegaan ook niet bijna.
Je moet gewoon je kop gebruiken en weten wat je in handen hebt. Volgens mij weet dit mannetje dat prima

- niet in de hand houden
- niet dicht bij groepen mensen
- geen stokjes van lawinepijlen afbreken enz enz

Het is net als met autos ga er gewoon mee en en nix aan de hand, doe gevaarlijk en je kan zware ongelukken veroorzaken waar vooral anderen de dupe van zijn

Om nou dit ventje dood te wensen is muy triste

Ben_online NL | 05-12-14 | 11:11

Ik vrees dat één van zijn handen er het eerste aan gaat, maar ik hoop op de helft van z'n schedel.

Rest In Privacy | 05-12-14 | 10:55

nou het lijkt mij een zaak voor de verzekering om in te grijpen mocht het misgaan met dat vuurwerk ,EN NIET VOOR DE politie om zich met de financiële kant te bemoeien.

pedro300 | 05-12-14 | 10:44

Ja, alleen jammer dat meer dan 50% van de 'gedarwinden' onschuldige omstanders zijn

Woods | 05-12-14 | 10:39

Jaloerss...

@Power2All4Ever | 05-12-14 |
sneu figuur

Ben_online NL | 05-12-14 | 10:12

In mijn tijd (ja, ik ben oud) waren strijkers al heel wat. Knalde lekker hard maar je blies er nog geen vuilnisbak mee op. Met het hedendaagse illegale vuurwerk is het opblazen van bushokjes of lichaamsdelen peanuts. Daar zit het grote probleem. Wie hierboven nu loopt te zeuren over betutteling en bemoeizucht als dit niet mag die kan wat mij betreft de rekening krijgen. Kost de gemeenschap namelijk jaarlijks weer miljoenen. Het blijft maar doorgaan. Opsporing is een wassen neus. Politie kan het gewone straatwerk nauwelijks aan. Laat staan in de hele maand december achter jochies met knalvuurwerk aangaan.

Van Kamsteren | 05-12-14 | 09:50

Wat schattig! Doe hem maar zo'n Delova Rana in z'n kleine anusje douwen en afsteken. Kudtkindt!

maakdatdekatmaarwijs | 05-12-14 | 09:31

Lekker ook, al dat vuurwerk in je bed... is eens wat anders, ipv een bed vol zaad een bed vol kruid...

AA Meeting | 05-12-14 | 09:27

Lekker ook, al dat vuurwerk in je bed... is eens wat anders, ipv een bed vol zaad een bed vol kruid...

AA Meeting | 05-12-14 | 09:27

lilluke halve hoan | 05-12-14 | 00:10
Oh sorry dan, ik dacht eigenlijk dat je het meende wat je schreef. Als ik soms zie wat voor onzin sommige mensen allemaal tegen vuurwerk verzinnen schrik ik er echt van, vuurwerk en zeker illegaal vuurwerk is bij het juiste gebruik echt zo'n beetje het meest veilig product dat je kunt verzinnen.

none6485 | 05-12-14 | 08:58

Vraag me af of de politie dit wel mag doen, klikken naar een hypotheekverstrekker. Zou verwachten dat als er iets misgaat dat een hypotheekverstrekker moet onderzoeken of het aan eigenaar te wijten is.

DickieDick | 05-12-14 | 08:46

Hoop dat al die knal bende iedereen de tifus tering handen afknalt.
Siervuurwerk prima, maar die knal zooi, hoop dat ie iedereen kapot knalt.

Power2All4Ever | 05-12-14 | 00:49

@none6485 | 04-12-14 | 22:52
no offence
ik neem aan dat u als reaguurder bekent bent met de term ironie?
Ben vader van 2 kiddo,s die hun leven lang hun pa de meest zware cakes,batterijen en mortieren hebben zien afvuren....
Al dat spul was illegaal want,mooier,groter ,harder en omdat het verantwoord werd behandeld heb ik thuis nog nooit een ,ook maar, bijna ongeluk gehad!
Ik ben inmiddels 56 en hgeb 2 oog operaties gehad..., voor staar!
Kortom, V e r a n t w o o r d e l i j k h e i d !

lilluke halve hoan | 05-12-14 | 00:10

@Grzl-II | 04-12-14 | 22:42
Update!
Nu ook Pluto...

lilluke halve hoan | 05-12-14 | 00:03

@Davy Jones | 04-12-14 | 21:05
thnx! Me Dipshit!
Droeftoetert!

lilluke halve hoan | 05-12-14 | 00:00

@speedy_con33 | 04-12-14 | 21:03
Cobra 7 jonguh! en dan nog de hageltje nieuwe Viper uit oostblokkistan....
Das ong. 20 x 5 cm vol flashpowder... sorry ik helemaal idolaat van vuurwerk en dus ook grote knallen maar dit is oorlogstuig..
Kracht is groter dan een handgranaat en een wegspringend steentje kan in sommige gevallen behoorlijke verwondingen tot gevolg hebben..
ex militair... weet een beetje waar ik over praat

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:59

@Geurt85 | 04-12-14 | 19:19
Nooop! net als bij wiet, die waren als eerste aan de beurt...

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:50

@Dutchmen32 | 04-12-14 | 19:03
Strijkers kopen in Belgie en daar pijpbommen van maken met schok ontstekers (fosfor lucifers)
Voor het geval IS toch deze kant uit moved..

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:48

@Veldmaarschalk Sorry | 04-12-14 | 21:02

Hoe was t ook al weer onder niet ideale omstandigheden...?
75% Koolstof (gemalen houtskool)
15 % Kalinitraat (KNO3)
10 % Zwavelbloem (internet 10 euro /kilo)
mengen + opsluiten+ onstekert....... Blackpowder!

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:46

@ernstige schade | 04-12-14 | 18:38
Belgische grondbloem met knal (nitraat) in je handje houden want dat kan met de legal;e ook.....
Whaaaaaaaaaa, ikke lachen toen ie door zn pa naar de EHBO gebracht werd met een handdoek om zn poot....
Lag er net niet af maar nu , 6 jaar later, ziet t er nog steeds niet uit
Geeft nu voorlichting op scholen en steekt nada meer af....
Dus conclusie.... is zelfregulerend

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:38

@lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:27
Dat is precies het gevaar. Als het zo'n sodemieter is hoop ik dat de Pliesie gauw aanbelt. Oja, stokken moest-ie er nog aan doen zag ik. Meeste doen dat al niet, hoop deze kudtkoterT wel... Boem in lucht is wel kicke. Ui moet op grond. En dan niet ergens in een put.

Driewerf Hoezee | 04-12-14 | 23:36

@Hunter S. Thompson | 04-12-14 | 18:26
Uhhh Cipolla en cobra komen van Di Blasio das volgens mij italiaans
Jorge komt wel oet Polen

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:34

@chicago river | 04-12-14 | 18:12
Heel hard op je + knopje geramd!

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:32

@brutus68 | 04-12-14 | 18:10
met zn rugzakkie vol komt ie deze buurman met zn hond ,wat een sgeitbak is,(berner senne/new foundlander) dus heel bang, tegen...
INLEVEREN of ik bel de wouten....
Zo stook ik op oudjaar vaak voor noppes vuurwerk af....

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:30

@Driewerf Hoezee | 04-12-14 | 18:08
Kerel , die kutkoters gooien zo,n Cipolla (uitje,Italiaanse bom) de lucht in en breken de stokken van lawinepijlen.....

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:27

@Outsider-Inside | 04-12-14 | 18:03
Nederland loopt op kop qua vuurwerkslachtoffers in Europa...
Een Pool is voorzichtiger... die kennen dat spul!

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:06

@Rmathijs | 04-12-14 | 17:55
Uuuuuh kom er ,echt net achter dat ze op hun site aangeven dat ze niet meer aan NL leveren.... Bij mn maatje in Belgie aan laten komen maar

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 23:04

@Rmathijs | 04-12-14 | 17:55
kwamen het hier met een bakwagen afleveren!~ Keilegaal

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 22:57

@TuurlijkNiet | 04-12-14 | 17:53
Illegaal vuurwerk is per definitie , zoals alle vuur of vuurwerk, gevaarlijk.
Maar mits normaal afgestoken is het gevaar voor 99 procent gereduceerd

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 22:56

@13-666 | 04-12-14 | 17:49
weet die kleine ook altijd met welk soort lont hij te maken heeft?
Aan zwaar spul zit vaak een snel-of schietlont....
Halve meter lont is in 0,5 seconde weg! BAM!
je gaat nog steeds mank!
Ik ben maf van mooi ,zwaar vuurwerk.....
heb ook zo'n electonisch onstekertje aangeschaft.... ik druk op een knoppie
ik kan met 2 vingers typen.......,..(geen typediploma...)

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 22:54

"Dat er nog niks écht is vout gegaan.... wait for it! echt ik zit vaak gewoon te kijken of t niet fout gaat.... ga ik m uitlachen en daarna naar t ziekenhuis brengen/....
lilluke halve hoan"

Ik ben bang dat er weinig te lachen valt voor je dan, de kans dat iemand door vuurwerk in het ziekenhuis beland is ongeveer 1 op de 150.000!

Je kunt nog beter de weg op en dan keihard gaan lachen als er iemand dood gaat door het verkeer, die kans is al 1 op de 30.000 Nederlanders. Toch weer een 5 keer zo grote kans!

Overigens moet ik wel erkennen dat mijn verwachting is dat dit binnenkort helaas een stuk slechter zal zijn, kinderen kunnen binnenkort pas als het donker is leren hoe je vuurwerk af moet steken en dat is natuurlijk vragen om problemen.
Daarnaast wordt vuurwerk tegenwoordig uit Italië en Polen gehaald waar het vroeger gewoon vlak voor oud en nieuw uit België gehaald werd. In landen buiten de Benelux is veel groter vuurwerk dan in België aanwezig was.

none6485 | 04-12-14 | 22:52

@Eduardo- | 04-12-14 | 17:45
Dank ik ben nu gepromoveerd tot Uberproleet!

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 22:47

Vuurwerk is en blijft het mooiste wat er bestaat met Oudjaar ook ikzelf ben hou van wat zwaardere vuurwerk dan wat ze hier in NL verkopen maar wel verantwoord afsteek en ja er zijn ook mensen die daar anders mee omgaan wat tot ongelukken kan leiden bij jezelf of een ander en daar wordt je direct me geconfronteerd lichamelijk of de slachtoffers en dan maakt het niet uit wat voor vuurwerk je afsteekt. Dus daarin maakt men zelf de keuze wat het gevolg kan zijn als je onverantwoord er mee omgaat. Vuurwerk verbieden op bepaalde locaties vind ik een goed punt er moeten plekken zijn wat vuurwerkvrije zones. Toch denk ik als we naar de cijfers moeten kijken dat de meeste ongelukken gebeuren met nederlands vuurwerk. Het is en blijft een ja en nee discussie.

sercencer | 04-12-14 | 22:45

@zeertegendradig | 04-12-14 | 17:31
ik kan daar ,morbide genoeg, ook om lachen.... man raakt hoofd kwijt.....
Ja vin je t gek als je met je bakkus boven een 12 inch mortier gaat hangen en een schietlont aansteekt.... aaaaiii viscootje vergeten
BABOOM!!!!!

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 22:44

@Dr. Zyxel
idd, maar genoeg info voor het politie vuurwerkteam om hem een bezoekje te brengen.

zijn YT account mag dan wel offline zijn, zijn google account bestaat nog.
plus.google.com/100343620467098374743...

Grzl-II | 04-12-14 | 22:42

@XaleX_2 | 04-12-14 | 17:24
Je hebt helemaal gelijk, kom maar eens kijken hier wat die kudtkinderen (10-12) flikken met geen kinderachtig spul (kenner)
Op alle manieren behalve de normale ...
Dat er nog niks écht is vout gegaan.... wait for it! echt ik zit vaak gewoon te kijken of t niet fout gaat.... ga ik m uitlachen en daarna naar t ziekenhuis brengen/....

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 22:40

@WellusNietus | 04-12-14 | 17:11
oneigenlijk gebruik van woning....
Hoerentent ,naaiatelier,vuurwerkopslag,wietkwekerij...

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 22:31

@overVecht | 04-12-14 | 17:07
Ga toch weg man... hoe oud is dat kutjong?... hoe komt ie dr aan?
Babyspul....
Hoeveel nog veeeeeel zwaarder wil je hebben?....
Zo'n bedzeikertje weet niet wat ie doet en dat kan lullig uitpakken voor buitenstaanderts...

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 22:29

@overVecht | 04-12-14 | 17:07
Ga toch weg man... hoe oud is dat kutjong?... hoe komt ie dr aan?
Babyspul....
Hoeveel nog veeeeeel zwaarder wil je hebben?....
Zo'n bedzeikertje weet niet wat ie doet en dat kan lullig uitpakken voor buitenstaanderts...

lilluke halve hoan | 04-12-14 | 22:29

Niet zo met je vuurwerk gooien joh, gaan ze stuk van :p

Stolker | 04-12-14 | 22:03

Blijkbaar heeft ie ook zijn youtube account opgeblazen.. want blijkbaar werd het hem te heet onder de voeten..

Dr. Zyxel | 04-12-14 | 21:48

Mooi spul hoor vriend, maarre niet onder je bed bewaren he ?! gewoon in het kippenhok ofzo.

gijs geluk | 04-12-14 | 21:45

-weggejorist-

none6485 | 04-12-14 | 21:38

Vuurwerk is voor dipshits...

Davy Jones | 04-12-14 | 21:05

De Cobra 6 knalt u weer tegemoet deze winter! HAHA

speedy_con33 | 04-12-14 | 21:03

ouders van anno 2014 met kut jong

niks_nut | 04-12-14 | 21:02

ernstige schade | 04-12-14 | 19:02

Wat je zegt. En misschien wordt deze jongen nog eens een grote bij de Genie.

Veldmaarschalk Sorry | 04-12-14 | 21:02

Goed punt Quid. Maar, licht-getinte Islam aanhangers maken in één uur meer slachtoffers dan vuurwerktokkies op Oudjaarsavond in ons land gedurende de laatste vijf eeuwen. #feit.

Bernard Couperus | 04-12-14 | 20:56

Prima maatregel. Stimuleert ouders on hun kroost eens op te gaan voeden.

sigaar_konthaar | 04-12-14 | 20:42

Prima maatregel. Stimuleert ouders on hun kroost eens op te gaan voeden.

sigaar_konthaar | 04-12-14 | 20:42

Tjah lastig, als kind vond ik dit ook wel stoer, later als ik ooit vader ben hoef ik zon puber niet naast mijn kids met oud en nieuw. OEPS, je dochters gezicht eraf, foutje.

Wat interessanter is, is de kwestie die nu nagenoeg onaangeraakt blijft, namelijk de rol van de overheid/handhaving in het tijdperk van social media. Wat voor een wereld creëren we als je straks, als alles en iedereen gekoppeld is, geen scheet meer kan laten of je krijgt een lagere waardering op je huis, door de plaatselijke lucht verontreiniging; Geen Mexicaans dus meer.

Daarnaast vind ik de keuzes van oom agent vaak richting het gewone volk gaan, ipv. de procentueel* gezien meer overlast veroorzakende schrijnende gevallen. Je hoort wel dat ze hier dit jaar nog mee gaan beginnen, maar ik noem maar iets, dat woonwagenkamp oprollen daar wordt dan letterlijk en figuurlijk omheen gedraaid?

*onderbuik gevoel, wat ik bedoel, Pietertje koopt 1 keer per jaar illegaal vuurwerk VS Ricardo die zijn hele leven drugs loopt te brouwen.

Durereaguurder | 04-12-14 | 20:25

De politie gaat snitchen bij de bank, dat zal de ouders van 14 jarige bengels met een doosje strijkes wel leren! Zo vallen ze de penoze tenminste ook niet lastig die hebben wel wat beters te doen.

majorkingkong | 04-12-14 | 20:21

allah snackbar

GraafTel | 04-12-14 | 20:15

Waar betaalt zo'n ukkie dit eigenlijk van? Hij spendt alsof hij een voltijds werkweek heeft. Geven we die kutkoters tegenwoordig een godsvermogen aan zakgeld, of zo, terwijl pa & ma bloeden om de hypotheek op te hoesten? Why?

W Kuttje | 04-12-14 | 20:07

Bakito

Maar de Islam zorgt ervoor dat de schaapjes en geitjes genomen worden in de levende kerststallen. Daar vallen dan weer de meeste slachtoffertjes. En dan is het geen offerfeest. Maar worden ze gebruikt als levende condoom.

upgent | 04-12-14 | 19:36

"Hier hoeft geen verbod voor te komen"

Uhm, illegaal vuurwerk is al verboden.

Necramonium | 04-12-14 | 19:36

De bank als verlengstuk van de lange grijpgrage arm van justitie. (Ook in het geval van wietkweek).
Hoe ver kan men onze rechtstaat nog oprekken voordat we het fascisme noemen?
*opspelende rechterarm onderdrukt*
www.youtube.com/watch?v=JaTR46iU1Do

Abject | 04-12-14 | 19:28

Mensen met een huurhuis gaan vrijuit begrijp ik?

Geurt85 | 04-12-14 | 19:19

Bovenstaande was aan NoNoVio | 04-12-14 | 18:57, ook vergeten te vermelden dat dat nummer niet meer werkt.

ernstige schade | 04-12-14 | 19:14

Nee, liever niet. Ik leende mijn laatste boek, een eerste druk van Cees Nooteboom's Rituelen, uit aan een klasgenoot, waarvan ik dacht dat ze heel aardig was, maar ze gaf het terug met ezelsoren en haar telefoonnumer op de binnenkaft. "Sorry, maar dan vind je later dit boek nog specialer" zei ze. Maar ik heb het nooit meer gelezen.

ernstige schade | 04-12-14 | 19:12

Hij is verliefd op een vlogger en geeft zijn nummer
061683755x
wapp foto: imgur.com/oBZgqv9

Grzl-II | 04-12-14 | 19:11

Jihaatbaard. Briljant.

God Zelf | 04-12-14 | 19:10

Nope, genoeg brave huisvaders in NL die hun gezin uitroeien omdat vrouw vreemdgaat of promotie op werk niet doorging.

Heb je je al gedistantieerd?

Genoeg? waar ligt bij jou de pijn? de illegalen explosieven? of de moslims die volgens jou vredelievend zijn en in een negatief daglicht word geplaatst, gewoon omdat ze zielig zijn.

Dutchmen32 | 04-12-14 | 19:03

Wat een zure trutten in deze thread. In Belgie mag je heel het jaar siervuurwerk afsteken. Hier mag je nog net een kampvuur bouwen. Voor elke 16-jarige die een tennisbalbom maakt, zijn er duizenden volwassen mensen die traditioneel flinke knallers laten horen. Zonder problemen. Nooit met de gehele wijk naar een Chinese mat gekeken? Ja, maar mijn kat en mijn hond. Ja, godverdomme, wie gaat er dan ook in de stad wonen met zo'n beest. Schijten op elke stoeptegel en iedereen in je flatgebouw toxoplasmosis geven, en dan zeuren over de dichterbij komende knallen. Een kat hoort op de savanne, en een hond op een binnenvaartschip of erf. Een Belg legt zijn zoon uit hoe dit vuurwerk goed af te steken. Als je geluk hebt mag ook je ook schieten met een jachtgeweer. Hier gaat men in het geheim op zoek naar een doos strijkers bij wat kampers, of schiet mereltjes met een luchtbuks.

ernstige schade | 04-12-14 | 19:02

Ernstige schade, mag ik dat boek met verhalen een keer van je lenen?

NoNoVio | 04-12-14 | 18:57

Typisch geval van deden wij vroeger ook alleen toen had je (godzijdank) nog geen youtube.

panadol | 04-12-14 | 18:55

ernstige schade | 04-12-14 | 18:38 Toepasselijke nick.

Willianus Wortelus | 04-12-14 | 18:40

Het toppunt van stoer doen bij ons in de buurt, was om een mini-strijker aan te steken, een hijsje te nemen alsof je een sigaret rookte, en hem dan nonchalant weg te gooien. Een stoere knakker nam twee hijsjes en blies de helft van z'n pink open.
Een maat van me gooide z'n aansteker weg en stak een rotje in z'n zak. Hij kon net opkijken en "shit!" mompelen.
De grootste Darwin award die ik heb mogen aanschouwen was iemand die dacht dat het doorbreken van een rotje of grondbloem voor een steekvlam, ongeveer hetzelfde zou gaan bij een Widowmaker (vergelijk betonstrijker). Hij stak em aan en het duurde hem te lang, dus hield hij de doorgebroken strijker bij zijn gezicht om te kijken hoe-of-wat. De meterslange lasvlam smolt zijn linkeroogkas.

ernstige schade | 04-12-14 | 18:38

Over harde knallen gesproken, om het mijn kids wat makkelijker te maken heb ik een calciumcarbide vergasser gebouwd. Een dubbel-100 liter.

Was dat geklooi met losse stukken karbiet helemaal beu. Elk jaar was ik een dag aan het schrobben want die uitgewerkte witte karbiet-aanslag krijg ik bijna niet van mijn porfier kasseien bestrating af.

Dat gedonder is nu over. Gewoon de melkbussen vullen met een tuinslang. Gemak dient de mens.

Willianus Wortelus | 04-12-14 | 18:28

Willianus Wortelus | 04-12-14 | 18:21
Nope, genoeg brave huisvaders in NL die hun gezin uitroeien omdat vrouw vreemdgaat of promotie op werk niet doorging.

Heb je je al gedistantieerd?

Bakito | 04-12-14 | 18:27

IK weet niet of mensen enig idee hebben wat dit 14 jarige knulletje onder zijn bed heeft liggen? Daar zitten dingen tussen die 50X zwaarder zijn dan de zwaarste knaller uit belgie. Gevalletje armpje weg als het mis gaat.
Vuurwerk is prima, ook uit Belgie, maar dat spul uit polen als cipolla's en cobra's daar moet je als 14 jarige niet mee rond willen lopen.

Hunter S. Thompson | 04-12-14 | 18:26

Bakito | 04-12-14 | 17:06 2013: 25 dodelijke gevalletjes eerwraak per jaar met een stijgende lijn naar boven.

Zoveel vuurwerkgerelateerde dooien vallen er niet met vuurwerk.

O wacht... Eerwraak is natuurlijk iets niet-islamitisch...

Willianus Wortelus | 04-12-14 | 18:21

Vuurwerk prima. Maar raakt wel degelijk in ´verkeerde´ handen. Kan de nachten terugroepen met nota bene lousy ´jumping jacks´ in mn capuchon. Wil je niet, levenslang litteken in je nek, omdat buurjongen van drie hoog de afstand verkeerd inschatte. En dan mn hond. Lieverd weet ieder jaar weer niet wat hem overkomt. Hoekje kruiepen, blijven blaffen. Onze katers wil ik het niet eens over hebben. Vuurwerk is mooi als het mooi is. Meestal is het verkapte loser agressie door middel van een knal en nodigt mij bijna uit tot een stevige matpartij. Losers die een gun in hun handen zouden willen maar het 1 x per jaar moeten doen met wat chinees kutkruid wat in het slechtste geval hun eigen rechterpinkje kost.

chicago river | 04-12-14 | 18:12

Je zal naast zo'n ettertje wonen. Alleen dat kutstemmetje al.

brutus68 | 04-12-14 | 18:10

Z'n vuurwerk is illegaal, want veel (flits)kruit en Zeer Grote Boem. Echter niet per se onveilig. Alleen de manier van opslaan (nonchalant en onvoorzichtig) en de manier van afsteken (idem, want is stoer) zijn vermoedelijk risicovol bij deze kerel. Cipolla en Cobra knallen moker hard, dus dat kan een raam minder zijn, dat wel. Ik hoop op een veilige jaarwisseling.

Driewerf Hoezee | 04-12-14 | 18:08

Outsider-Inside | 04-12-14 | 18:03

Dit vuurwerk is al verboden......
Handhaving is een groter probleem. Meer regels zonder handhaving schiet niet op.

Klesh | 04-12-14 | 18:07

@dutchghost 17:48: Klopt, totdat de account manager je tot "sour customer" promoveert wat wil zeggen dat ze eigenlijk van je af willen, of als de lui hoger in de boom de "portfolio wat te zwaar vinden". Dan grijpen ze elke stok die ze kunnen vinden om je mee te slaan.

Muxje | 04-12-14 | 18:07

Nog geen haar op z'n zak maar wel genoeg kruit om een flink gat in de gevel te slaan..

Rotventje

Zeepaardje | 04-12-14 | 18:07

Het blijft toch verbazingwekkend dat de autoriteiten in ons Rubberen Tegel Paradijs nog steeds hardnekkig weigeren om vuurwerk te verbieden. Er vallen de komende weken weer meer (ook onschuldige) oog-slachtoffers dan de Amerikanen in 10 jaar Irak hebben geïncasseerd, kinderen raken handen en vingers kwijt, het is enorm milieu vervuilend en overlastgevend en ook een grote meerderheid van de bevolking is voor een verbod. Maar blijkbaar zijn de autoriteiten bang dat de vuurwerkfans massaal in opstand komen bij een verbod of dat ze zich er niks van aan gaan trekken. Hoe dan ook, het blijft raar dat in dit land waar alles tot op de vierkante millimeter gereguleerd of verboden is vuurwerk wel wordt toegestaan.

Outsider-Inside | 04-12-14 | 18:03

Hij is fan van Enzo Knol.
Nuf Said.

DEreaguurder | 04-12-14 | 17:58

@WellusNietus | 04-12-14 | 17:11
Bij werkloosheid moet de volledige hypotheekschuld in 1x worden voldaan, staat in de meeste hypotheekcontracten. Meestal zijn vuurwerktokkies werkloos, dus langs die manier kun je ze pakken. Direct aftikken anders huis kwijt en beslag op de uitkering om de restschuld te voldoen totdat het volledige bedrag betaald is.

JoranVanderdood | 04-12-14 | 17:58

hoezo illegaal?

is toch legaal in Polen of Roemenië gekocht??

Rmathijs | 04-12-14 | 17:55

In de VS mag men de bank helemaal niet inlichten vanwege welk delict dan ook zonder toestemming van een rechter.
.
Wat vind het CBP eigenlijk van het feit dat de politie zonder toestemming van de verdacht(en) privacygevoelige dossier informatie deelt met diverse banken?
.
Daarnaast is het mogelijk intrekken van een hypotheek een dubbele straf en de politie is in Nederland *NIET* gemachtigd om straffen op te leggen.
.
Illegaal vuurwerk is inderdaad gevaarlijk. Ben ik het volkomen mee eens, maar omdat de burger de wet overtreedt, geeft dat de politie niet het recht om zelf ook de wet te overtreden. In Amerika hebben we een gezegde: "Two wrongs don't make a right'..

TuurlijkNiet | 04-12-14 | 17:53

@Beffel0Bill | 04-12-14 | 17:26
Maar die leeft al even niet meer dus die zal het werk niet doen is het wel?

miko | 04-12-14 | 17:52

@smoelwerk | 04-12-14 | 17:16
Ja, Darwin is in dit geval de wet van Darwin.
Dus laat de wet haar werk doen.

miko | 04-12-14 | 17:51

@ miko | 04-12-14 | 17:37

Er staat toch echt "blanke vuurwerktokkies " , dus licht getint tot donkerbruin maakt zich niet schuldig aan het afsteken en/of verhandelen van vuurwerk ?

Het zit het hem in de nuance .

Verder is mijn persoonlijke ervaring en mening dat vuurwerk onder geconditioneerde en op een verantwoordelijke manier opgeslagen en afgestoken dient te worden .

iopeth | 04-12-14 | 17:51

@Henk de Vries2074 | 04-12-14 | 17:16
Wat een kudtland woon je dan.

miko | 04-12-14 | 17:50

Vuurwerk is prima en illegaal vuurwerk ook!
Alleen die halve stedelingen en multiculti weten er niet mee om te gaan.. of juist wel en richten gericht schade aan.

Alleen je zou wel minimaal 17 ofzo moeten zijn/rijbewijs leeftijd.

Maar het gevaarlijke is dat hij een verkeerde aansteker gebruikt. In 1 van zijn filmpjes zag ik hem in ieder geval met zo'n ding waar een gerichte vlam/straal uit komt ipv een normaal rustig vlammetje.

En met zo'n kook/gasbrander/aansteker ontsteek je de lont gewoon waarje hem maar met de vlam raakt.

13-666 | 04-12-14 | 17:49

Vuurwerk afsteken zou door de staat moeten gebeuren, net als in Australië, dat zou een boel slachtoffers schelen.

AbleArcher13 | 04-12-14 | 17:48

Een hypotheek is een lening om een huis te kopen maar een huis is geen onderpand van een hypotheek hier in Nederland.
Zal wel erg makkelijk wezen als je je hypotheek niet kunt betalen lever je de sleutel in bij je bank en je bent er vanaf.
Daarom denk ik dat een bank nooit meewerkt om je uit je huis te zeten als je vuurwerk in huis hebt.
Denk dat je verzekering verstrekker er meer een probleem mee heeft.

dutchghost | 04-12-14 | 17:48

Vuurwerk is voor proleten.

Eduardo- | 04-12-14 | 17:45

@Muxje | 04-12-14 | 17:26
Juistum, de kleine lettertjes is ook een verkeerde omschrijving het moet zijn dat je de a;gemenen wazige lettertjes goed leest.

miko | 04-12-14 | 17:39

@iopeth | 04-12-14 | 17:16
Nee hoor gewoon gelijk.
Alleen vergeet Bakito dat vuurwerk tokkies niet het plan of idee hebben om het volk monddood te maken met het bewust vermoorden van iemand met een grote mod.

miko | 04-12-14 | 17:37

Beffel0Bill | 04-12-14 | 17:26
Of simpeler, de bedenker van het Darwinistische gedachtegoed is een man, zijn Darwinistische systeem is vrouwelijk.

Feynman | 04-12-14 | 17:37

Ik hoef die troep geeneens vast te houden.
Laat staan afsteken. Veel plezier ermee. Hopelijk verlies je iets. Die uitkering de rest van je leven regelen wij wel.

swlc | 04-12-14 | 17:36

Beffel0Bill | 04-12-14 | 17:26
Het was naar alle waarschijnlijkheid een man. Ik was er in ieder geval niet eens bij. Maar aangezien straffeloos feiten draaien de nieuwe norm is geworden, is het inmiddels een vrouw.

Feynman | 04-12-14 | 17:35

Gewoon een of andere SelfStorage gebruiken.
Kunnen ze een compleet huis ondersteboven keren en toch niets vinden!

Mastermattie | 04-12-14 | 17:32

Ik zie het alweer ik sluit ramen en deuren bij nieuwjaar, neem een dikke slaappil en heb mijn feestje de volgende dag als ik kan zien hoeveel idioten dit jaar weer al hun ledematen verloren zijn.

zeertegendradig | 04-12-14 | 17:31

Nou wat schokkend.

carramba | 04-12-14 | 17:29

Misschien begrijpelijk dat banken hun onderpand willen beschermen, maar op deze schaal kunnen we nog heel ver doorglijden.

Er zijn nog heel wat meer gedragingen, overtredingen en misdrijven waarover de banken graag worden ingelicht zodra een hypothecaris erop betrapt wordt.

Theo van Deursen | 04-12-14 | 17:27

@WellusNietus 17:11: Er staat vaak wel wat algemeens in over oneigenlijk gebruik: verhuur, illegale activiteiten, of zaken die tegen de bestemming van het pand ingaan. Of zelfs iets vaags als "alles wat de waarde of de staat van het onderpand nadelig kunnen beïnvloeden". Lees de kleine lettertjes goed, want soms kan de bank al ingrijpen als je je huis in een gekke kleur verft. En laat je vooral niet in slaap sussen door het feit dat ze in de praktijk nauwelijks gebruik maken van die clausules.

Muxje | 04-12-14 | 17:26

@ Feynman | 04-12-14 | 17:18
De Darwin, veroorzaker van de award zullen we maar zeggen, was toch die persoon die de evolutietheorie uit z'n duim zoog
Dan is het een man.....

Beffel0Bill | 04-12-14 | 17:26

Komt ellende van, dan kan je op je vingers natellen.

Klier van Bartholin | 04-12-14 | 17:25

@ BeunDeHaas | 04-12-14 | 17:18

Dus wanneer iemand iets beweerd zonder feitelijke onderbouwing , maar vanuit onderbuikgevoelens presenteert als zijnde waarheid , moet ik dan een lolliestok verhaal ontkrachten door 500 jaar geschiedenisleer in twijfel te trekken ?

iopeth | 04-12-14 | 17:25

Ook gewoon een gasbrander als aansteker hebben, die vraagt om verminkte lichaamsdelen. Dit soort gastjes verzieken dus het vuurwerk en is de reden waarom er een verbod gaat komen (terecht).

XaleX_2 | 04-12-14 | 17:24

WellusNietus | 04-12-14 | 17:11

Heb je geen kreupele hypotheekakte voor nodig. Kijk maar eens in de voorwaarden van je (verplichte) opstalverzekering.

smoelwerk | 04-12-14 | 17:24

@ Feynman | 04-12-14 | 17:23
Details details. Gewoon open vlam. Anders blijft hij nog heel straks. Zitten we voor niks te gokken.

BeunDeHaas | 04-12-14 | 17:24

BeunDeHaas | 04-12-14 | 17:19
Af gaat het wel. Het is alleen handig, louter het uiteinde van je lont aan te steken, zodat je nog wat tijd hebt. Is maar een optie hoor.

Feynman | 04-12-14 | 17:23

@GaatDeGoedeKantOp | 04-12-14 | 17:18
Er vanuit gaande dat hij dit niet allemaal zelf gaat opmaken...

GaatDeGoedeKantOp | 04-12-14 | 17:20

Nee darwin lost dit niet altijd op. De ouders verliezen in slechtste geval hun hypotheek EN voorgevel. Dat joch blijft dan gewoon leven. Hopen dat ie met zijn kinderen dan een goed gesprekje heeft.

Martin007 | 04-12-14 | 17:19

Wat een gezeur,
alsof er zoveel huizen elk jaar door illegaal vuurwerk worden verwoest. Met de collectie die hij hier heeft lopen de buren echt niet meer gevaar dan normaal als het huis al in de fik staat.

Tevens is het credo bij dit vuurwerk; als je weet wat je doet en er fatsoenlijk mee omgaat is er niets aan de hand. Liever iemand die op een fatsoenlijke manier een 'fp3' afsteekt dan een halfdronken buurman met een legaal pijlensetje verderop op het pleintje.

Natuurlijk zijn er helaas weinig personen met zulk vuurwerk die het fatsoenlijk afsteken en ja, die moeten ze ook hard aanpakken, want vaak zijn de omstanders de zak en niet zij zelf!

Klesh | 04-12-14 | 17:19

als het zn eigen lichaamsdelen zijn die kapot ploffen boeit het me niet zo.

ik maak wel wel zorgen over de hond van de buren, de ramen van het omaatje twee straten verderop en de ogen van zn zusje.

is dat ook darwin?

Ballenman | 04-12-14 | 17:19

@ Feynman | 04-12-14 | 17:18
Niks beter dan je illegale vuurwerk afsteken met een open vlam!

BeunDeHaas | 04-12-14 | 17:19

smoelwerk | 04-12-14 | 17:16
Ja dat is policolor. Er zijn ook vrouwelijke wetenschappers geweest in de middeleeuwen.

Feynman | 04-12-14 | 17:18

VOC mentaliteit. Niets mis mee.

GaatDeGoedeKantOp | 04-12-14 | 17:18

@BeunDeHaas | 04-12-14 | 17:13
Over vijf eeuwen... en een feit moet je kunnen aantonen toch? *wacht in spanning af*

First Contact | 04-12-14 | 17:18

@ iopeth | 04-12-14 | 17:16
Krijg jij er een speld tussen dan? Probeer het maar eens.

BeunDeHaas | 04-12-14 | 17:18

"Dit is mijn vuurwerkaansteker..." zucht. Ongeschikter wordt het niet.

Feynman | 04-12-14 | 17:18

Wel stoer, al je vuurwerk uitstallen op bed.

sigaar_konthaar | 04-12-14 | 17:16

Darwin HAAR werk?

smoelwerk | 04-12-14 | 17:16

@ BeunDeHaas | 04-12-14 | 17:13

Wat jij doet is selectief lezen .

iopeth | 04-12-14 | 17:16

Och, helemaal vergeten.
In nederland heb je heel decmber die achterlijke knal cultuur.
Pff, hier is het lekker doodstil, en op nieuwjaarsnacht een grote georganiseerde siervuurwerk show.

Henk de Vries2074 | 04-12-14 | 17:16

@ Kaas de Vies | 04-12-14 | 17:10
In 10 jaar tijd? Hm, volgens mij zijn er wel meerdere woningen onbewoonbaar verklaard na een ongelukje met vuurwerk dan 5.

BeunDeHaas | 04-12-14 | 17:15

Ik word een beetje moe van nanny state Nederland. 1 Europa toch? Vuurwerk dat ik in de dierenwinkel in Meer in België koop is hier plotseling illegaal. Vrije doorgang van goederen toch? Laat mij lekker zelf kiezen hoe ik mijn leven invul. Ik hoef niet bepaald te krijgen wanneer ik het keukendoekje in de wasmachine gooi en ik heb al helemaal geen behoefte aan een big brother overheid die gaat snitchen bij de bank over hoe ik mijn leven invulling geef. Pleur lekker op en geef mij mijn vrijheid terug!

SicSeb | 04-12-14 | 17:15

SE Fireworks te Enschede liet samen met alle delen van de overheid die daar iedere twee weken kwamen "controleren" keurig zien hoe goed een vuurwerkopslag combineert met een woonwijk.

Feynman | 04-12-14 | 17:14

Ik hoop dat deze sukkel naast jou woont Quid. Wat zei Darwin eigenlijk over collateral damage? Quid zit nog in de fase van zijn leven "dat onze hersens nog niet ver genoeg ontwikkeld waren om consequenties te overzien."?

Aad Teïst | 04-12-14 | 17:14

Kutbejaarden

jemagookniksmeer | 04-12-14 | 17:13

@ First Contact | 04-12-14 | 17:10
Lezen. "In ons land".
Daar heeft onze relaap dus gewoon een punt.

BeunDeHaas | 04-12-14 | 17:13

Het mooiste werk wat er bestaat .

iopeth | 04-12-14 | 17:12

Vroeger waren mams of paps nog thuis om het nakomelingschap 'n beetje in de gaten te houden..
Nu moeten ze beide verplicht werken om al de verspilling van rechts en fout-links in Den Haag te bekostigen..

Boris die Sauertopf | 04-12-14 | 17:12

Zolang er in mijn hypotheek contract geen clausule in zit over de mogelijkheid tot ontbinding bij crimineel gedrag houdt dit geen stand bij een rechtbank.

WellusNietus | 04-12-14 | 17:11

Vraag:

Hoeveel huizen zijn er in Nederland ontploft in de laatste 10 jaar door illegaal vuurwerk?

Juist, op 1 hand te tellen na illegaal vuurwerk in je hand te hebben gehouden.

Kaas de Vies | 04-12-14 | 17:10

@Bakito | 04-12-14 | 17:06
Waar haal jij je feiten vandaan? #leugenaar

First Contact | 04-12-14 | 17:10

Verder wat Bakito zegt.

overVecht | 04-12-14 | 17:08

Jezus. Ik ben toch stiekem wat jaloers op de knul. Wat een vet spul.

overVecht | 04-12-14 | 17:07

Het blijft triest om te zien dat de rechtsstaat dood is.

Kaas de Vies | 04-12-14 | 17:07

Goed punt Quid. Blanke vuurwerktokkies maken op Oudjaarsavond in slechts één uur meer slachtoffers in ons land dan vijf eeuwen islam. #feit

Bakito | 04-12-14 | 17:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland