Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prof Pinto - Links wordt wakker

wijzijdenkenpinto.jpg Deborah Jongejan interviewde gisteren het Turks-Koerdisch SP Kamerlid Sadet Karabulut voor Het Parool. Jongejan meldt daarin dat Karabulut erkent dat ook onder de achterban van de SP het gevoel leeft ‘dat Nederland zijn identiteit verliest door de komst van migranten met een andere cultuur en religie’. Dit is groot nieuws. Begint links Nederland eindelijk wakker, nuchter en moedig te worden? Nog zo’n onverwacht uitspraak vanuit die hoek: “Dat de PVV zo groot is, komt mede doordat de gevestigde partijen de afgelopen jaren zo hebben gefaald”. Hè-hè, licht begint te gloren links in de horizon. Niettemin Karabulut voelde zich ‘persoonlijk geraakt’ door de standpunten van PVV-Kamerlid Machiel de Graaf over moslims, moskeeën en het gevaar dat de Nederlandse identiteit verdwijnt ‘via de baarmoeder’, de relatief hoge geboortecijfers bij moslims zeg maar, meldde Jongejan. Maar De Graaf heeft toch ook het gevoel van de eigen SP-achterban verwoord. Wat is dan het probleem van Karabulut? “Maar de PVV misbruikt de angst voor verandering en voedt het wij-zij denken. Dat is gevaarlijk”, verklaart Karabulut. Dat is vreemd. De PVV misbruikt niets, zij verwoordt de angst die ook bij de SP-achterban leeft. Dat zei zij zelf. En waarom zou het wij-zij denken gevaarlijk zijn? Het heel leven bestaat bij de gratie van dat onderscheid. Wij mannen van Mars en zij, vrouwen van Venus verschillen van elkaar. Wij, de bewoners van Amsterdam, wij leden van de FNV, wij kerkgangers, wij vegetariërs, wij gekozenen etc… hebben andere gewoontes en voorkeuren dan zij, de anderen. Iemand heeft blijkbaar ooit geroepen dat het wij/zij-denken niet correct is en het papagaai-circuit kwam op gang, kritiekloos. Grote onzin.

Reaguursels

Inloggen

inderdaad. met het wij/zij denken is niets mis mee. ook de wet maakt onderscheid. per definitie schept wetgeving wij/zij. karabulut weet dat ook. maar de autochtoon mag niet wij/zij denken. dat mag enkel de allahtoon. karabulut is een goed mohammedaan. de allahtoon is superieur en mag onderscheid maken, de autochtoon niet. het lukt allahtonen nog steeds niet om democratie te misbruiken, zij gebruiken net de verkeerde termen. net als die allahtoonse meneer uit het vraaggesprek met 'de gewone moslim'. Of hij vond dat een hand geven aan een vrouw verplicht is. Nou, nee, antwoordde hij. en hij verwees naar liberale grondbeginselen. (hij was liberaal en ieder moest dat voor zichzelf bepalen). precies fout. niets van begrepen.
de allahtoon vindt dat hij een juist gebruik van de democratie maakt, de autochtoon misbruikt de democratie. gemakshalve wordt vergeten dat islamlanden nagenoeg geen democratie kennen. daarom zeggen de allahtonen net de verkeerde dingen. en blijven de allahtonen doorzichtig en zie je dat ze niet oprecht zijn. vooral als deze gewone allahtonen ook nog tot de moslimbroederschap behoren.
juist zo'n moslimbroederschap benadrukt wij/zij denken. juist zo'n karabulut benadrukt wij/zij denken.

blaater | 04-12-14 | 21:41

Op het moment dat het artikel begint met Turks Koerdische SP lid gaat er al iets mis als je Nederlands politicus bent. Je hoeft afkomst niet te verloochenen maar je zit er niet in die hoedanigheid. Als je dat gebruikt om een groep te vertegenwoordigen onderschrijft het hoezeer de multiculturele samenleving uit eilanden bestaat

A la snackbar | 04-12-14 | 20:47

HALLO HARIRA, we willen niet terug naar de tijd dat de kerk het voor het zeggen heeft, die tijd zijn wij gelukkig voorbij. Wij willen vooruitgang en dat kan niet met religie, religie is stilstaan, stilstaan is achteruitgang, wij willen geen onderdrukking, zoals bij de moslimvrouw. Wij hebben een nieuwe 'religie' genaamd WETENSCHAP. Ieder mens met een beetje gezond verstand, komt tot de conclusie dat religie verzinsels zijn, middeleeuwse verzinsels. Religie is niet meer van deze tijd. Het brengt alleen maar narigheid met zich mee van imbecielen die er niet mee om kunnen gaan, die gaan het gebruiken om mensen te onderdrukken en zelfs te vermoorden. Als er geen religie meer is, is er een hoop ellende uit de wereld

Hollemans | 04-12-14 | 18:33

het gevaar dat de Nederlandse identiteit verdwijnt ‘via de baarmoeder’, de relatief hoge geboortecijfers bij moslims.

Begrijp ik echt niet: vraag ik me af is de NL identiteit zo zwak dat die dreigt te verdwijnen.

wie houdt autochtonen tegen om meer kinderen te baren?
wie houdt autochtonen tegen om hun geloof meer te praktiseren?
Wie houdt autochtonen tegen om naar de kerk te gaan om bidden?

Hoe kan het in Godsnaam dat een cultuur van 1 miljoen moslims in NL de cultuur van 16 miljoen Hollanders bedreigt?
waar ligt de probleem? bij Hollanders waarvan 99% eigen geloof in de steek heeft gelaten of bij een groepje moslims die hun geloof praktiseren?

Volgens mij is het meer te verwijten aan Hollanders die het geloven achterlijk vinden.
Hollanders die geen kinderen meer willen hebben, omdat ze de verantwoordelijkheid van de opvoeding en zorg niet meer op zich willen nemen.
egoïsme en IK IK IK IK cultuur die op een gegeven moment is gecreëerd.

Advies aan alle broeders en zusters van autochtone origine:
- praktiseer je christelijk geloof, keer terug tot het GODS woord.
- Ga trouwen en baar meer kinderen en opvoed en zorg voor ze.
- Doe iets om uw cultuur te beschermen
- geeft niet de schuld aan ander geloven, culturen en overtuigingen.

Als laatste, ik hou en mag alle mensen ongeacht hun geloof, kleur, cultuur en komaf.
-

Harira | 04-12-14 | 17:18

Wat zeurt iedereen toch?? Ik heb nooit problemen met Turken en Marokkanen. Behalve dat die vieze, vettige eettentjes het straatbeeld vervuilen, dat ze in Nederland hun geloof de islam aan ons op willen opdringen, zoals islam les op iedere basisschool, in iedere stad een paar Moskeeën, niet opgevoed straattuig die de buurt terroriseren, de onderdrukking van hun vrouwen (hoofddoek), de IS, niet willen werken/leren (het vmbo puilt uit van die gasten), niet willen aanpassen, ......, Natuurlijk is er een zij/wij! Ze drammen ook net zo lang door met hun agressief overkomen, tot ze hun zin hebben, als dit niet snel gaat veranderen hier in NEDERLAND dan zijn wij over een tijd, ZIJ!!

Hollemans | 04-12-14 | 15:15

Ze ziet de bui al hangen .
Veel SP-kiezers zullen PVV gaan stemmen .

B. Ollie Bommel | 04-12-14 | 15:13

lekker wijf | 04-12-14 | 13:14 - goed gezegd! Ik vind je echt een lekker wijf.

Inka6786 | 04-12-14 | 15:07

De Islam vormde van begin af aan de basis van een zeer intolerant en destructief WIJ-ZIJ-denken. Het kwam er steeds op neer dat het ZIJ de keus had van slaaf zijn of belasting betalen of misbruikt worden in harems of sterven als kanonnenvoer in de jihad of onthoofd worden. Wiki schrijft: “Dar al-islam (Arabisch: ÏÇÑ ÇáÅÓáÇã, "huis van de islam") en dar al-harb (ÏÇÑ ÇáÍÑÈ, "huis van de oorlog") zijn twee gerelateerde begrippen in de islam. Hieronder wordt respectievelijk verstaan: het gebied waar de islam heerst, en het gebied dat nog niet onder sharia (islamitisch recht) valt.” nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-islam_en_...
Voor de islam is de moderne Westerse cultuur het gebied van de oorlog. En daar wonen de kafirs, die zijn uit te buiten, te beliegen, te bestelen, te verkrachten en zo mogelijk te vermoorden. Zo zijn er in Scandinavië en Engeland verkrachtingsepidemieën, waar men politiek correct heel stil over is. In Engeland spreekt men eufemistisch over de daders als ‘Aziaten’. Maar zij heten allemaal ‘mohammed’ of variaties daarop. In Zweden is islamkritiek praktisch verboden. De politiek correcte waan wil blijkbaar per se dat het land wordt kapot geïslamiseerd.
PVV, Front National, Ukip, enzovoort, komen niet maar zo uit de lucht vallen. Zij worden electoraal gevoed, opgekweekt, gestimuleerd door deze domheid, die gebaseerd is op een totaal misplaatst moreel superioriteitsgevoel. Want wat moet je eigenlijk denken van politici die onder het mom van gezellig multicultureel samenleven een hele 5e colonne binnenlaat van onthoofders en anderszins korangestoorden? Deze mensen zie ik nog eens verschijnen als aangeklaagde in dat instituut in Den Haag, wegens misdaad tegen de menselijkheid.

Benedict Broere | 04-12-14 | 14:35

Professor Pinto weet niet wat wij/zij-denken betekent en/of doet een semantisch trucje.

Roer | 04-12-14 | 14:33

In de Nationale Vergaderzaal ligt een boek op tafel dat van kaft tot kaft intens doorspekt is met wij/zij denken. Volgens dat boek moeten "zij" allemaal gedood, verkracht, of in de slavernij verhandeld worden. Onze F-16's bombarderen momenteel mensen die dit boek als leidraad gebruiken. Bij de SP maakt men zich vooral zorgen of wij de mensenrechten van deze slavenhandelaren wel respecteren.

Angel_eyes | 04-12-14 | 14:05

Dit stukje klopt:
"Het waren werkgevers die gastarbeiders hierheen haalden"
De rest is typisch voor rechts in Nederland (in elk geval sinds Wiegel): ontkennen dat je zelf ooit iets fout hebt gedaan, anderen de schuld geven als er iets mis gaat, de samenleving laten opdraaien voor de rotzooi die je zelf hebt aangericht.

simpelman | 04-12-14 | 13:40

Hoi Prof Pinto, het is PapEgaai.

Mubbenschonster | 04-12-14 | 13:30

Het gejank van links over wij/zij-denken valt niet echt serieus te nemen gezien het feit dat de twee ernstigste politieke aanslagen in Nederland sinds de oorlog alletwee uit de koker van links komen. En al helemaal niet omdat links weigert de verantwoordelijkheid te nemen, met alle mogelijke middelen rechtse politici uit de politiek probeert te verwijderen, en vaak met Nazi-vergelijkingen gooit terwijl hun vroegere communistische broodheren onbesproken blijven.

Links heeft boter op het hoofd. Maar dat is geen nieuws.

Piet van het Padje | 04-12-14 | 13:28

simpelman | 04-12-14 | 08:53
Je doet je naam eer aan. Het waren werkgevers die gastarbeiders hierheen haalden omdat luie linksstemmers hier liever met hun dikke reedt op de bank gingen zitten wiet roken. Vervolgens heeft linkse Joop den Uyl bedacht om al die gastarbeiders een Nederlands paspoort te geven, inclusief hun achterban: hele pauperdorpen uit Marokko en Turkije zijn hierheen getrokken vanwege het gratis geld van de PvdA! Hoe dom kun je zijn. Vervolgens heeft links van universiteit tot praatprogramma en politiek de mensen verboden om kritiek te hebben op die massa-immigratie van dure kanslozen. Dan was je een rechtsextremistische racist, van Janmaat, via Bolkestein en van Fortuyn tot Wilders. En nog steeds lopen linkse stumpers van AFA, Kafka of hoe al die socialistische ranzige randdebielen zich ook noemen etiketten als "fascisme" en "racisme" te plakken op iedereen die meer verstand heeft dan zij. Kortom, links heeft deze maatschappij verwoest en doet dat nog steeds! Al je geprietpraat om de schuld op rechts te gooien is doorzichtig en vals. En het is in heel Europa hetzelfde. Labour heeft Engeland verraden en UKIP is daarom groeiende en ga zo maar door. Het wordt tijd voor excuses van de linkse kerk en liefst zie ik een tribunaal voor de nog levende linkse hufters met hun grote smoelen, want de meesten zijn nog te arrogant om iets te leren of sorry te zeggen.
Inderdaad, het volk is er klaar mee, c'est ça!

lekker wijf | 04-12-14 | 13:14

Goed bezig, die Pinto.
De linkse kerk doet niet anders dan wij/zij-denken: Wij van de PvdA, SP, Groenlinks, D66, inclusief de Vara, de UvA en andere manipulatiebolwerken weten al jaren wat goed voor u en hunnie is. "Zeg nee tegen de PVV" roept de SP al wij/zij-denkend.
Dus ze zien weer eens niet hun eigen fouten! Blinde socialisten.

lekker wijf | 04-12-14 | 12:57

@simpelman | 04-12-14 | 10:31
Andrée van Es zei over die tijd: "we waren meer bezig met mensen aan een uitkering helpen dan aan werk". Dat kenschetst het linkse politieke klimaat dat werkgevers ertoe bracht om ook over de grens naar arbeiders te zoeken die wilden werken voor hetzelfde geld als dat een werkloos stel zomaar van vadertje staat krijgt. En ja, dan kan je er op wachten natuurlijk dat als je gastarbeiders dezelfde rechten geeft, deze voor dat geld net als Koos Werkeloos ook liever thuis op de bank hangen.</p>

<p><br>
De eerste gastarbeiders waren overigens Spanjaarden en Italianen. Voor de minderheid daarvan die hier bleef waren die eerdere regelingen ook opgezet. Dat Turken en Marokkanen daar vervolgens massaal gebruik van gingen maken was natuurlijk nooit de intentie. net zoals Artikel 1 van de Grondwet niet beoogt om vrijwel dagelijks klaagzangen over vermeend racisme via de media te verspreiden. Dat dit toch gebeurt is niet omdat de opstellers van die regels dat zo wilden, maar omdat anderen met Nederlandse paspoorten zijn gaan wapperen. Met een briefje erin dat er nu wel van ze verwacht dat ze hun dankbaarheid tonen door PvdA te stemmen.

Pierre Tombal | 04-12-14 | 11:36

hakbarry | 04-12-14 | 11:00
Dat weet ik. Maar ik vind het wel vreemd dat mensen die een tweede paspoort hebben (en waarvan je van sommigen hoort dat de loyaliteit aan het moederland/grootmoederland nog best groot is), hier in Nederland in de regering (1e of 2e Kamer) kunnen zitten.

frenkievee | 04-12-14 | 11:25

frenkievee | 04-12-14 | 08:31

om deel te mogen nemen in de verkiezingen voor een zetel in de TK schrijft de wet voor dat je over de Nederlandse Nationaliteit dient te beschikken en minimaal 18 jaar moet zijn.
Uiteraard kan in het eerste geval een dubbel paspoorten geval ook een mogelijkheid zijn.Voor zover ik weet is er geen preferente wet die de mogelijkheid biedt oorspronkelijk NL of verkregen nederlanderschap van elkaar te scheiden, dit zou wellicht in strijd zijn met Art.1 Grondwet.
Volgens mij is het niet mogelijk op uitsluitend verblijfstitel je verkiesbaar te kunnen stellen.

hakbarry | 04-12-14 | 11:00


@Igor Putkin | 04-12-14 | 09:44

Echt waar? Dat zou betekenen dat ik nog enigszins lees wat er staat geschreven en niet zoals u alleen holle frasen of persoonlijke aanvallen kan posten. Dank voor de eer.

MarcS | 04-12-14 | 10:35

@ DonBasco | 04-12-14 | 10:10
Ik betwijfel dat Joop den Uyl die gezinshereniging een "prima idee" vond. Tijdens zijn kabinetsperiode maakten gastarbeiders gebruik van de mogelijkheden die door verschillende eerdere regeringen van VVD en Christelijke partijen waren gecreëerd.

simpelman | 04-12-14 | 10:31

Wij ex Europeanen, wij ex gulden betalers, wij ex kerkgangers, wij ex politiek gelovigen, wij ex Nederlanders, te laat :) halleluja &#128588;

højre vær så venlig | 04-12-14 | 10:28

simpelman | 04-12-14 | 08:53
Vooral de eerste generatie gastarbeiders hebben het land handenvol geld gekost. Gemiddeld hebben die mensen maar 4 jaar gewerkt. Tijdens de oliecrisis in 1973 zijn ze massaal ontslagen, in een uitkering terecht gekomen, en daar tot hun pensioen in gebleven.
Dat monument voor de gastarbeider in Rotterdam is dan ook een godspe van de eerste orde.
In die periode was het ook, zoals hierboven al opgemerkt, Joop den Uil met z'n PvdA die het een prima idee vond dat ook kinderen, broers en zussen, ooms en tantes, opa's en oma's, en verdere verre familieleden van de uitkeringstrekkende gastarbeider hier naar toe konden konen.
Ik hou het er dus op dat de schuld grotendeels bij links ligt.

DonBasco | 04-12-14 | 10:10

Geheel eens met KaasdeVies +10, eerste reactie!

lanexx | 04-12-14 | 10:06

Ik vind het bijzonder verfrissend om elke dag wakker te worden met Prof. Pinto.!! Hij legt steeds weer de vinger op de zere, rode, linkse plek. Heerlijk!

krelus | 04-12-14 | 09:47

MarcS | 04-12-14 | 09:33
Omdat 3/4 van uw reaguursels "reacties op" zijn.

Igor Putkin | 04-12-14 | 09:44

De SP roept dit al jaren. En al voor de PVV. Pintofaal.

Meeroever | 04-12-14 | 09:42

De policor maakt uitsluitend en alleen de blanke autochtoon verantwoordelijk voor het wij/zij-denken, en negeert de groepsdwang en wij-mentaliteit bij andere groepen in de samenleving. Links is m.a.w. selectief verontwaardigd, waarbij de allochtoon altijd het voordeel van de twijfel krijgt en de autochtoon het nadeel. Tja, en dan zegt de autochtoon op een gegeven moment: bekijk het maar. Goh.

Rest In Privacy | 04-12-14 | 09:38


MarcS | 04-12-14 | 09:32

Eensch!

eerstneukendanpraten | 04-12-14 | 09:38

''En waarom zou het wij-zij denken gevaarlijk zijn?'' Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat er een verschil is in het onderscheid van jouw kinderachtige voorbeelden in dit stuk en het wij/zij dat gecreeerd is om onbegrip te kweken. Fucking dumbass

Kenpachi3763 | 04-12-14 | 09:37

@Igor Putkin | 04-12-14 | 09:07
Omdat?

MarcS | 04-12-14 | 09:33

@Ikdus | 04-12-14 | 09:06
"Gezinshereniging" is door de regering De Quay ingevoerd als Nederlands beleid, dat was begin jaren zestig. Eind jaren zestig, onder de regering De Jong, werden arbeiders in Marokko geworven met als lokkertje dat ze later hun gezin konden laten overkomen. Dat waren allebei kabinetten zonder de PvdA. Die "terug na twee jaar"-regeling is ooit gevraagd door de vakbonden, maar de bedrijven hielden zich daar niet aan – dan moesten ze elke twee jaar nieuwe mensen inwerken – en de overheid (VVD en de Christelijke partijen) verdomde het om naleving af te dwingen.

simpelman | 04-12-14 | 09:32

@eerstneukendanpraten | 04-12-14 | 08:44
Verdienen? Krijgen zul je bedoelen.

MarcS | 04-12-14 | 09:32

De SP is gewoon niet het salonsocialisme van de PvdA en Groenlinks.

frank87 | 04-12-14 | 09:19

Sja, linkse mensen doen er alles aan om de werkelijkheid naar hun sterk gekleurde filter te sturen. Zonder enig effect.
De islam is gebaseerd op een stevige ondergrond van wij-zij denken. Zelfs de muren en het dak van de gesloten islamitische wereld zijn opgetrokken van wij-zij denken. Dat zien zelfs de linkse mensen, daarom worden zij ook zo verschillig agressief wanneer er vragen gesteld worden als: "Wat is er precies mis aan om deze kolonisten met argwaan te bekijken?"

Intussen wordt de PVV groot door helemaal niets anders te doen dan hardop zeggen wat er te zien valt. Omhoog gestuwd in de peilingen, door het kansloze ontkennen van de gevestigde politiek.

Jan Passant mk2 | 04-12-14 | 09:16

Wij en zij.
Gelukkig zijn wij met meer dan zij.
Of zie ik het nou verkeerd?

Bamboojay | 04-12-14 | 09:12

MarcS | 04-12-14 | 08:56
U bent de Alexander Pechtold van de panelen.

Igor Putkin | 04-12-14 | 09:07

@simpelman | 04-12-14 | 08:53

VVD en consorten mogen dan wel de "gastarbeider" hebben uitgevonden en geimporteerd, het was de PvdA onder leiding van de Uyl die de ellende heeft veroorzaakt door "gezinshereniging" mogelijk te gaan maken.

Dis ipv da tde gastarbeider na loop van tijd weer opppleurde, wat gasten over het algemeen doen, de een wat eerder dan de ander, maakte de PvdA het mogelijk dat die "gast" zijn hele godsganselijke teringfamilie naar nederland kon halen.

En daar plukken we nu de vruchten van.

Ikdus | 04-12-14 | 09:06

De SP moet natuurlijk niet al te groot worden, maar ik heb ze veel liever dan die hypocriete elitaire pvda.

Rest In Privacy | 04-12-14 | 09:05

Nederland moet het van Europa en Europa moet het van het OIC. De olie wordt duur betaald.
Hoe eerder onafhankelijk van olie uit het Midden-Oosten des te eerder kunnen de grenzen dicht

Islamofiel | 04-12-14 | 09:04

@simpelman wat lul je man? Den Uyl is er leuk mee begonnen tezamen met het plunderen van de rijk gevulde schatkistbmet zijn "sociale" beleid. Als je pijn had in je grote teen mocht je al de ziektewet in. Je slaat ook onze rechtse vriend Fortuyn over, die het allemaal al voorzag en waar heel links toen zo'n schande over sprak. Met die gluipert Melkert voorop!

@Kaan78 heb jij een bedrijf? Dat moet dan wel in oogkleppen zijn. Hetgeen wat de partijen buiten SP en PVV ons hebben gegeven gaat toch wel verder dan een mislukte motie hier en daar. Balkenende vergeten? Die het verdrag van Lissabon door onze strot heeft geduwd naar een 78% nee? Waarom die man nog niet veroordeeld is voor hoogverraad is voor mij een raadsel.

DwaazzZZzz | 04-12-14 | 09:02

@Kaan78 | 04-12-14 | 08:53
Alleen bij de SP en PVV?

Ik zie ook een heleboel mensen binnen de PvdA, VVD, D66, GL, PvdD, CU die hele bende (alle partijen) bij elkaar die ik het liefst niet in mijn teams zou willen hebben.
Maar zolang kanjers zoals jij niet opstaan en land komen redden, hebben we het er maar mee te doen nietwaar?

Tot slot zie ik ook een heleboel mensen hier etteren, die ik liever niet hier zou zien. En nu?

MarcS | 04-12-14 | 09:02

Ik ben benieuwd wat het Fries-Nederlandse lid van de Turkse parlement Hansma hier nou van vindt.

Oh wacht.

Ikdus | 04-12-14 | 09:01

@Kaan78 | 04-12-14 | 08:53
Vervang 'SP en PVV' door 'Turks/Koerdisch/Marokkaans-Nederlandse politici', en je betoog klinkt al een heel stuk beter.....

necrosis | 04-12-14 | 09:00

@Kaan78 | 04-12-14 | 08:53
Sorry maar dit is onjuist. De SP heeft zeer kundige en ervaren gemeenteraadsleden en Kamerleden. Die kunnen prima moties formuleren. De SP heeft ook tot op heden minder last van clientelisme dan de partij van de a (?).

Rest In Privacy | 04-12-14 | 08:59

Links is kut, rechts is kut.. de hele politiek is kut en wel omdat politici denken dat ze übermenschen zijn die denken dat ze wel beslissingen kunnen nemen en de niet politicus niet. Politici zouden zichzelf overbodig moeten willen maken en de vrijheid terug moeten geven aan het individu. Helaas zijn er nog veel te veel mensen die democratie verwarren met vrijheid. Alsof 1x per 4 jaar een kruisje zetten vrijheid is, terwijl je de "meerderheid" over alles laat beslissen.

synchronicity | 04-12-14 | 08:59

Wij reaguurders .. Zij joopers.
Als de SP en de PVV nu is om de tafel gaan zitten .. op grenzen dicht na zijn ze het al eens met elkaar.
Met name de sociale afbraak van ons land.
Maar ik vrees dat de PvdA op een dag gewoon wordt ingeruild voor die vreselijke one trick pony D66.

(c)ZWITSUL | 04-12-14 | 08:58

@Maria.1 | 04-12-14 | 08:47
Inderdaad.
Igor en Supermatthijs kunnen eigenlijk niets anders dan schelden. Kijk toch eens hoeveel negatieve karaktereigenschappen hij in een post weet toe te dichten aan SP stemmers, niet te geloven.

Hij heeft er denk ik nog nooit een in het wild ontmoet.

MarcS | 04-12-14 | 08:56

Trouwens, in de SP zitten ook aanhangers van Pim Fortuyn. Je hebt meerdere onderstromen binnen de SP. De partij is wel veel actiever onder de gewone mensen dan de partij van de a...

Rest In Privacy | 04-12-14 | 08:54

Maria.1 | 04-12-14 | 08:47
We praten wel eens weer al het zover is. Gezien de hekel die de meesten hier, waaronder ikzelf, aan links en socialisme hebben is de sympathie voor de pvv bijzonder te noemen. Dan moet het wel aan de buitenlandersstandpunten liggen toch? Blijkbaar is de hekel aan buitenlanders dermate groot dat men er graag een links-conservatief beleid voor over heeft.

Igor Putkin | 04-12-14 | 08:53

SP en PVV zullen nooit een alternatief voor de gevestigde partijen kunnen worden. Gewoonweg omdat ze niet kunnen laten zien dat zij ook kwaliteit hebben. Ik zou meer dan de helft gewoon wegschoppen als ze bij mijn bedrijf zouden werken. Gezien de verzorgdheid en het zin van hun moties en bestuurlijke activiteiten kunnen ze er beter mee ophouden. Of ze spelen en dansen voor zichzelf. Dat mag wel, maar waarom moet je daarvoor het landbestuur verstoppen. Ga weg en kom niet meer terug. Dat is wel het enige waar ze goed in zijn. Als mensen tegen hun zeggen van je deugd niet, dan kruipen ze lekker in hun slachtofferrol en gaan etteren. Want daar is Nederland dan weer wel bij gebaad. ZUCHT!

Kaan78 | 04-12-14 | 08:53

Even oprakelen: in de jaren zestig waren de vakbonden (links) en de PvdA (toen ook nog links) al bezorgd dat het binnenhalen van mensen uit vreemde culturen ten koste ging van de Nederlandse samenleving. Rechts dacht alleen: die gasten leveren meer winst op, dus laat maar komen en laat ze ook blijven. In de jaren zeventig heeft de PvdA het binnenhalen van gastarbeiders gestopt, rechts schreeuwde daarover moord en brand, bang dat arbeiders daardoor weer praatjes zouden gaan krijgen. In de jaren tachtig waarschuwde de SP ook al dat de aanwezigheid van mensen uit vreemde culturen ten koste ging van de Nederlandse samenleving, rechts (Wiegel met zijn Minderhedennota) riep: laat ze lekker hun eigen ding blijven doen – met in het achterhoofd: zo blijven ze goedkoop. Dat begon rechts de "multiculturele samenleving". Maatschappelijke problemen? Rechts volgde juist het evangelie van Thatcher, dat er niet zoiets bestaat als een "society".
Pas toen eindelijk niet meer te ontkennen viel dat het massaal binnenhalen van mensen uit vreemde culturen een probleem oplevert binnen de Nederlandse samenleving, is rechts daar ook over gaan roeptoeteren – niet dat rechts met oplossingen komt, want oplossingen kosten geld en geld uitgeven om een maatschappelijk probleem op te lossen, dat vloekt nog steeds met het evangelie van Thatcher – maar rechts roeptoetert vooral mee omdat dat stemmen oplevert, en omdat roeptoeteren een goede manier blijkt te zijn om achteraf de schuld van het hele gebeuren door te schuiven naar links.

simpelman | 04-12-14 | 08:53

@Igor Putkin | 04-12-14 | 08:45
De gevestigde politiek gooit al decennia kilo's saus over hun onvreetbare beleid.
Eens is de saus op.....

necrosis | 04-12-14 | 08:52

@Kaan78 | 04-12-14 | 08:33
Kaan, snap jij uberhaupt iets van politiek?

Ik had een heel epistel geschreven, maar dat heeft eigenlijk geen zin bij mensen die door jouw bril nar de wereld kijken. De vraag blijft staan.

MarcS | 04-12-14 | 08:52

@Igor Putkin u ligt al voor de deur te wachten om op Gristenunie te stemmen?

DwaazzZZzz | 04-12-14 | 08:51

necrosis | 04-12-14 | 08:44

Laat hij nog maar even een paar maanden wachten want als Asscher nu uit de hoge hoed getoverd wordt voorzie ik een sterke opleving van de PvdA. En mijn truien zijn weer schoon btw...

eerstneukendanpraten | 04-12-14 | 08:51

@très cool | 04-12-14 | 08:27
Sadet Karabulut is geen heer maar een dame.

Rest In Privacy | 04-12-14 | 08:50

Mooi hoor, maar wel dertig jaar te laat.

Badderbeest! | 04-12-14 | 08:49

Pinto zegt: "Begint links Nederland eindelijk wakker, nuchter en moedig te worden?"
Wakker en nuchter zal inderdaad een keer nodig zijn.

40-jaar geleden was links WEL moedig. Iedereen met gezond verstand WIST als dat we g-a-s-t-a-r-b-e-i-d-e-r-s nodig hadden. Mensen die kwamen om te werken en dan weer terug gingen naar eigen land als er even niets te doen was.
Links was heel moedig, ging tegen iedereen met hersens in en heeft de -noodzakelijke- gastarbeider verandert in een moslim-probleem, een immigranten-probleem, en een cultuurprobleem. Inmiddels is links laf en lui geworden en durven ze niet toe te geven dat ze zelf een monster hebben gecreeerd.
Links moet weer eens moedig genoeg worden om toe te geven dat ze een enorme fout hebben gemaakt.

En dat kunnen ze goedmaken door weldenkend Nederland te steunen in methodes om te stoppen met het opnemen van "vluchtelingen", het ontmoedigen van woestijngeloven en mee te werken aan een keiharde aanpak van groeperingen waar 65% van de jongeren een strafblad heeft.

Vogelbeest | 04-12-14 | 08:47

En als we het als Nederlandse burger zat zijn om ondergesneeuwd te worden en voor racist uitgemaakt te worden krijg je reacties als die van Igor Putkin 8:45....

Maria.1 | 04-12-14 | 08:47

@Kaan78 | 04-12-14 | 08:33

Ja, je hebt gelijk. Wat is er gedaan door de gevestigde partijen voor meer begrip bij Marokkanen voor hun uitzonderlijk hoge aandeel in criminaliteit en de slachtoffers louter blanken zijn. Dat gegeven polariseert natuurlijk wel. Je zou haast denken dat het racisten zijn.

roze_bril | 04-12-14 | 08:47

Nu het buitenlandersausje ook de SP achterban begint te smaken lijkt Nederland klaar voor één grote rode socialistische coalitie van SP en PVV voor de boze, klikkende, kleinburgerlijke, achterdochtige, klagende, buurman beloerende, Nederlander.

Igor Putkin | 04-12-14 | 08:45

Ik slaap pas goed als links niet meer bestaat.

DwaazzZZzz | 04-12-14 | 08:44

Maria.1 | 04-12-14 | 08:41

Als er geld valt te verdienen is het "wij" en anders is het gewoon weer "zij"...

eerstneukendanpraten | 04-12-14 | 08:44

@frenkievee | 04-12-14 | 08:31. Eens! Waarom mag iemand die zich kennelijk meer Turk voelt dan Nederlander beleid maken voor Nederland?! Heel krom en afschaffen. 1 paspoort moet de norm zijn voor overheidsmedewerkers.
Daarnaast zijn de Nederlanders opgevoed dat we iedereen moeten omarmen; we zijn allemaal "wij". Maar de nieuwe Nederlanders maken er zelf wij/zij van.

Maria.1 | 04-12-14 | 08:41

@Kaan78 | 04-12-14 | 08:33
Wat een vingerwijzen. Ik zou eens het signaleren van deze partijen eens omarmen in plaats van ze een kat te geven.
Hoe hebben de SP en PVV in godesnaam iets voor mekaar kunnen krijgen zonder meerderheid, ook ten tijde van PVV's gedoogbeleid.

Tjee zeg. Het is niet erg dat je de PVV en SP haat, maar probeer wel objectief te blijven als je een situatie probeert te analyseren. Dit is lachwekkend.

Want dit gedrag dat jij nu tentoonspreid is de reden waarom deze partijen groeien. Ze worden in een hoek gedrukt en gaan steeds meer rellen, weet je waarom? Omdat de gevestigde kliek stelselmatig weigert hun waarde te erkennen en er actief NIETS mee doet omdat het in hun ogen uit een verkeerd kamp komt.

Hoe triest ben je dan. Zit je er dan om maatschappelijke problemen op te lossen of ben je dan een regent.

Kaas de Vies | 04-12-14 | 08:40

@Kaan78 | 04-12-14 | 08:33
SP werd destijds (25 zetels!) door BakEllende niet gevraagd voor deelname aan de coalitie, Balkie wilde niet meer 'rood' na toetreding van PvdA.
PVV wordt door de gevestigde politiek steevast weggehouden van deelname aan een coalitie.
Zie hier het antwoord op je vraag!

necrosis | 04-12-14 | 08:39

Maar wees blij dat de SP bestaat, je moet er niet aan denken als al dat electoraat op de PvdA zou stemmen...

eerstneukendanpraten | 04-12-14 | 08:38

Maar wanneer hangt milieuterrorist Samsom eens zijn lier aan de wilgen? Oh wacht, eerst nog even de derde verkiezingsnederlaag op rij in maart volgens jaar...

eerstneukendanpraten | 04-12-14 | 08:36

Als je alle tegenstrijdigheden van de linkse Gutmensch gaat opnoemen, blijf je bezig. Zo streden ze ooit ook fel voor vrouwenrechten en homorechten.

roze_bril | 04-12-14 | 08:33

Wat een stomme analyse. SP en PVV zijn juist groot geworden doordat gevestigde partijen in het midden geen oplossing konden vinden voor dit probleem. SP en PVV hebben dat ook niet. Maar "agenderen" voor de plebs het probleem en die denken dan dat er ten minste iemand is die het aangaat en er "wat" mee doet. Wat het "wat" is hebben we afgelopen 10 jaar wel gezien. Welke voor verbetering heeft de SP of PVV m.b.t. vreemdelingenpolitiek voor elkaar gekregen? Zijn mensen nader tot elkaar gekomen? Hebben we meer begrip voor elkaar, is er meer werkgelegenheid voor ons allen. Doen we samen meer om de wijk gezellig te houden. Nee we maken elkaar uit voor rotte vis. Want dan zorg je voor verandering denken de achterlijken.

Kaan78 | 04-12-14 | 08:33

"Turks-Koerdisch SP Kamerlid Sadet Karabulut"
.
Maar is dit kamerlid nu een Nederlander? Of is hier de afkomst veel belangrijker? Zo ja, waarom zit dan zo iemand in de Tweede Kamer?
Ik ben er echt steeds meer voorstander van dat bestuurders alleen een NL paspoort hebben....

frenkievee | 04-12-14 | 08:31

Loepzuiver oppurtunisme. Schaamteloos doorzichtig.

Beaulefermier | 04-12-14 | 08:30

paternalisten

très cool | 04-12-14 | 08:28

Linkse paternalisme doen graag het denkwerk voor hun kiezers, want die zien het electoraat toch vooral als zwak, behoeftig en niet toerekeningsvatbaar. Dus de mening van de SP-stemmer is nou niet zo'n heel relevant gegeven voor de heer Karabulut. Die ziet het meer als een kwestie van opvoeden en het allemaal nog een keer goed uitleggen.

très cool | 04-12-14 | 08:27

-weggejorist en opgerot-

Blafgevaarlijk | 04-12-14 | 08:27

Mooi stuk weer Prof. Ga zo deurrrr!

Rest In Privacy | 04-12-14 | 08:25

Tja. En nu maar weer puinruimen. Huilie huilie als je zelf geraakt wordt door eigen wanbeleid. In ieder geval dapper en hoop ik dit graag vaker te horen.

Abu Shabu Shabu | 04-12-14 | 08:25

Links wordt 50 jaar te laat wakker. En ik vraag me af of ze wakker worden gemaakt door realisme of door opportunisme. 1e is eeuwigdurend, 2de werkt tot aan de verkiezingen.

Kaas de Vies | 04-12-14 | 08:24

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl