Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fuck yeah! Politie weigert aangifte pro-Zwarte Piet

oie_htXrWmwg4bbv.gifBijna een dag zonder ophef over Zwarte Piet. Bijna. In Soest hebben volwassen mensen aangifte gedaan tegen de anti-Pietenbrigade en tegen Quinsy, omdat zij gemeen doen tegen Zwarte Piet. En dat is niet leu-heu-heuk. De politie zei: 'nee. Pleur op. Met je kinderachtige gejank.' Volkomen terecht, natuurlijk. Dit land gaat de laatste maanden namelijk kapot aan een SOA: Slachtoffers Ondernemen Aangifte. Jawel, het virus slachtofferitis, waarbij iedereen tranen plengt om hoe stom anderen zijn en vervolgens bij de politie aangifte gaat doen, vreet aan de wortelen van de samenleving. Totale aangifte-inflatie, complete slachtoffertsunami. Het is fijn te horen dat we tenminste in Soest nog enkele agenten hebben die gewoon hun middelvinger opsteken en duidelijk maken dat aangifte een recht is waar hysterische jankenbalken geen misbruik van mogen maken. Chapeau. Duimpje omhoog voor de politie van Soest. Doe even lekker normaal, met zijn allen. Met je aangiftefetish en je krokodillentranen. Alleen is het natuurlijk uitermate betreurenswaardig dat andere slachtofferschap faciliterende zakdoekverslijters wel hun ruggengraatloze gejeremieer beloond zagen worden met een geaccepteerde aangifte. Denk aan de mafkleppen die aangifte deden tegen Wilders. Denk aan al die aangiftes voor de als doodsbedreiging geïnterpreteerde digitale scheten. Daar had de politie dezelfde middelvingers op mogen steken, wat ons betreft. Zolang de politie dit soort PR-slachtofferschap geen halt toeroept, zoals in Soest, wordt het alleen maar erger. Zeker als we in 2015 digitaal aangifte mogen gaan doen. Dit land zou een stuk opknappen als de politie geen aangifte opneemt vanwege een onwelgevallige mening. Zelfs niet als die mening doorspekt is met scheldwoorden. Zullen we weer doen dat je zelf mag weten wat je vindt en zegt, en dat anderen je daar dan gewoon een lul om mogen vinden? Minder janken, kansloze kleuters. Groei een ruggengraat en een set testikels, stelletje grienende mietjes.

Reaguursels

Inloggen

rofl.

netochka nezvanova | 04-12-14 | 02:34

pickalilly | 03-12-14 | 11:55
mooi verhaal, maar je weet dat alles wat je aankaart juist mede door rechts in stand wordt gehouden, toch?

swift1.6 | 04-12-14 | 00:42

Broodroof | 03-12-14 | 16:23
als je er zo weinig vanaf weet, bemoei je dan niet met de discussie. Het gaat niet om het wel of niet leuk vinden, het gaat erom dat je voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt en bedreigd wordt en dat het al tot geweld heeft geleid.

swift1.6 | 04-12-14 | 00:39

Johnny Quid is van het padje.

1 Een agent zijn taak is het opnemen van aangiftes, de beoordeling van een aangifte gebeurt door het OM.

2 Met de aangifte inflatie ben ik het met je eens met de door de PvdA geregisseerde aangiftes tegen Wilders, maar dit zijn concrete doodsbedreiging. Nee dit is dus geen aangifte inflatie.

p3xxx | 03-12-14 | 23:16

Aangiftes die niet opgenomen worden ? Blijkbaar zit de PVDA overal in ver(k) ankert. Zoiets roei je niet zomaar uit. Dat kost tijd, moeite en heel veel geduld. Alles voor een fijnere mooiere betere wereld.

Rest In Privacy | 03-12-14 | 19:57

De politie is er vooral om de agenda van de overheid uit te voeren. Daar past n aangifte tegen de anti-zwarte Piet brigade niet in.

Afgeschminkte Bassie | 03-12-14 | 18:01

Bij de poltie gaan lopen huilen omdat anderen mensen je favoriete sprookjesfiguur niet leuk vinden. Flikker toch een eind op met je infantiele onzin. Geldt evengoed voor het Quinsy-kamp trouwens.

Rest In Privacy | 03-12-14 | 16:23

Ik wilde 2 weken geleden aangifte doen van ernstige bedreigingen "Denk aan je gezin", "Als ik je tegenkom overleef je het niet" etc. etc. Er was 1,5uur gereserveerd om de aangifte op te nemen maar de agente deed 30min. haar best mij van aangifte af te houden, toen ging ze 20min. "overleggen" met een collega en daarna deed ze het voorkomen alsof er geen tijd meer was. Ik heb toen gezegd dat ik wilde maar zij duidelijk niet en dat ik pas weg ging als de aangifte afgerond was. Bokkend ging ze aan de gang.

Pale Rider | 03-12-14 | 14:20

Ja, leuk, maar de politie neemt dus wel aangifte op van duizenden mensen die een politicus erbij willen naaien vanwege de uitspraak "minder Marokkanen". Dus ik twijfel er aan of dit voortkomt uit oprecht, integer politie-werk, en denk eerder dat het met politieke voorkeur te maken heeft.

En de politie die vanuit de politiek bepaalt welke zaken ze aannemen, en welke niet, dat kan natuurlijk niet. Dus in een beschaafd land zou meneer de corpschef hier even over aan de tand gevoeld worden. Of zou het verboden worden protest-aangiften te doen, en dan voor iedereen. Dus ook links.

Piet van het Padje | 03-12-14 | 13:47

Vout | 03-12-14 | 11:45

Waarom moet het zwart? Voor mijn part zijn de pieten oranje of groen. Maakt voor de kinderen ook echt niet uit.
Wat is erop tegen om de kleur te veranderen als er wat medelanders daar moeite mee hebben? Voor mij persoonlijk mag het gewoon zwart blijven dat wel. Maar ook met een andere kleur is het gewoon nog steeds commerciele onzin met als dekmantel dat het een volksffeest is.
Ik snap alleen niet dat de hele discussie zo in de tokkie sfeer verzand met doodsbedreigingen aan mensen die er anders over denken. Het is wel raar dat je in allerlei programma's vaak alleen blanke Nederlanders ziet ouwehoeren over het zwart zijn van de pieten? Quincy is natuurlijk een beetje een gekkie die we niet serieus kunnen nemen maar waar zijn de andere gekleurde mensen?
En waar gaat het om? Om een verzonnen baas met verzonnen zwarte matties in het kader van winst maximalisatie voor de snoep- en winkelbranche.
Maar zoals gezegd, acceptatie moet van 2 kanten komen dus gelul over de slavernij van onze gekleurde medeburgers moet ook eens afgelopen zijn. De slavernij is al ruim 150 jaar geleden afgeschaft dus niet blijven zeiken.
Misschien is het wel een complot van de winkelbranche en is Quincy ingehuurd om een en ander op scherp te zetten? Enige jaren geleden werd er bericht dat kerst steeds populairder werd ten koste van het sinterklaas feest. De omzet bleef gelijk maar de verkopen verschoven van sinterklaas naar kerst.
Om nu van beide 'feesten' te kunnen profiteren wordt er een discussie gestart over het zwart zijn van de pieten. De tokkies zien dit als een aanval op hun Nederlandse cultuur en zullen dit jaar eens extra uitpakken (=extra inkopen) om te laten zien dat ze niet met zich laten dollen! En voila, extra omzet.

pete68 | 03-12-14 | 12:34

Sommige groepen hebben een verzekering afgesloten tegen belediging en moeten van de verzekeringsmaatschappij aangiften doen om te kunnen cashen. De verzekeringsmaatschappij staat hier natuurlijk voor de Staat die de uitkeringen verstrekt.

McMarx | 03-12-14 | 12:31

@très cool | 03-12-14 | 10:08

opnieuw Pas cool

Skunk57 | 03-12-14 | 12:11

-weggejorist-

misterbigmouth | 03-12-14 | 12:07

Laat Bakito geloven wat hij wil, hij doet er geen vlieg kwaad mee, het is zijn mening en daar heeft hij recht op!

We zullen zien hoe het er in dit land aan toe gaat de komende jaren, voorlopig ziet het ernaar uit dat links Nederland enorm terrein aan het verliezen is.
Het word tijd dat het roer omgaat, dat de echte vluchtelingen geholpen kunnen worden op de plek waar ze het nodig hebben (thuis in hun eigen omgeving waar zij zich ook thuis voelen), dat onze ouderen een waardig bestaan krijgen i.p.v. uren in de pis te liggen, en dat deze samenleving weer leefbaar wordt voor iedere Nederlander die de Nederlandse tradities en identiteit hoog in het vaandel heeft staan.
Stop met je verwijtende gedachte dat een kleur schmink bepaald hoe ik over anderen denk, ik houd van zwarte piet omdat hij mensen laat lachen en genieten en als een van de weinige in dit land mensen bij elkaar kan brengen voor een positieve gedachte.
Als er werkelijk mensen zijn die zich gediscrimineerd voelen neem dan van mij aan, ik houd van jullie allemaal en heb niets tegen wie dan ook, het is het allemaal niet waard om elkaar te kwetsen en te haten.
Verbieden is het ultieme signaal om aan te geven hoe zwak de mens is of hoe graag je de ander wil kwetsen, dat zij niet over gevoelens heen kunnen stappen en klakkeloos aannemen dat zwarte piet liefhebbers allemaal haatdragende racisten zijn die het zwarte ras haten en willen uitroeien.
Stop met deze kansloze onzin, ga bij ze staan en vier met elkaar dit feest en dan zal je zien dat die zwarte piet vanzelf ook een andere kleur kan krijgen.

Dat we ons niet zorgen hoeven te maken of we aan het eind van de maand de rekeningen nog wel kunnen betalen.
Het heeft lang genoeg geduurd om onder het zogenaamde socialistische regime te leven en uitgemolken te worden.
Dit land is zoals Pim Fortuyn het heel mooi zei:"zat".

Mijn toekomst ligt in puin omdat ik mag werken tot ik erbij neerval, mag betalen voor b.v. een Griekenland zodat zij vroegtijdig met pensioen kunnen.
Wij Nederlanders mogen laten zien hoe goed wij als het braafste jongetje in de klas zijn.
Nou EU FUCK YOU!, ga toch weg met je drogredenen, nooit meer oorlog, jullie zijn bezig de hele wereld met Amerika samen in brand te zetten voor een paar klote centen en macht.

Ik mag me bond en blauw betalen aan zorg omdat dezelfde politiek de macht in handen schuift van machtige verzekeraars die geen en fuck om mijn leven geven maar alleen uit zijn op die paar rotcenten die we bezitten.
Is dat het einddoel waarvoor we hier in deze maatschappij aan het werken zijn?

Hoe ver moet dit land nog afglijden voordat ook al die zogenaamde socialisten in gaan zien dat de koers die we varen ook niet de koers is die zij willen, dat we regelrecht afstevenen op een ramp die we geen van allen willen.
Waar hebben we het nog over, luister naar al die verhalen op verjaardagen, over hoe groot hun auto is, hoeveel kamers ze hebben, hoe vaak ze op wintersport gaan, welk merk kleren de kinderen dragen, hoeveel 3d tv's ze hebben en welke type ifeun ze hebben en wat die wel allemaal niet kan.
Wat is er gaande in dit land mensen, word toch eens wakker, dit is geen leven dit is pure manipulatie van bovenaf om u kalm te houden zodat zij geen "overlast" hebben van u mij en zij hun gang kunnen gaan om nog meer macht naar zich toe te trekken op kosten van u en mij.

Ik ben het niet snel eens met radicale moslims, maar als er 1 ding is waar zij 100% gelijk in hebben dan is het dat wij in het westen een ziekelijke materialistische drang hebben om ons alles te willen toe eigenen en er de macht over te hebben, ja zelfs Rusland kan ik hier volgen en begrijpen dat dit hen beangstigd.
Nee, ik ben geen Rusland fan, ik ben geen fan meer van wat of wie dan ook.

Hoelang redden we jaarlijks Afrika al niet, met al het geld wat wij en de rest van de wereld daarheen gestuurd hebben zou inmiddels iedereen een villa moeten hebben, en wat zien we, het is weg er is niks dan een paar waterputten waar ze kilometers voor moeten lopen en een enkel schooltje.
Is dat wat er met de miljarden bereikt is in dat land?
Je moet toch wel enorm naïef zijn wil je niet inzien dat het smeergeld wij betalen via onze volksvertegenwoordiging bedoelt is voor de machtshebbers in dat land die dit allemaal in stand houden.

Ik geloof er niet meer in en zou het liefst morgen op een boot stappen naar een onbewoond eiland en deze hele pest bende achter me willen laten.
Ik ben blij dat ik niet hoog opgeleid ben en volledig gebrainwasht ben om mensen zoals ik uit te melken voor je eigen welzijn.
Ik heb lang ook een mooi huis gewild en een mooie auto, maar heel eerlijk gezegd denk ik nu bij mijzelf.
Fuck die vette bak in de showroom, fuck die vrijstaande woning, fuck deze maatschappij die alles doet om er zelf beter van te worden al gaat dat ten koste van mensen die daar niks tegen kunnen ondernemen.

Ik ben tevreden met mijn kinderen en vrouw, ik hoop dat we allemaal op tijd wakker worden en in gaan zien dat het allemaal ook heel anders kan.

pickalilly | 03-12-14 | 11:55

pete68 | 03-12-14 | 11:15
De missie is voor de winkeliers iig geslaagd. Nog nooit is er zoveel Sinterklaas troep verkocht. 530 miljoen mensen, jaja. Je zou haast denken dat queensie aandelen heeft in de detailhandel.

Vout | 03-12-14 | 11:48

pete68 | 03-12-14 | 11:15
Een grote misrekening, er zijn steekhoudende argumenten waarom Zwarte Piet zwart is. Ik heb nog niet 1 valide argument gehoord waarom hij een andere kleur zou moeten hebben.

Daarnaast is er geen enkele neger die op Zwarte Piet lijkt dus waarom voelen ze zich toch aangesproken? Het is zelfs een belediging voor Zwarte Piet om ze met negers te vergelijken want Zwarte Piet werkt wel hard en vreet niet mee uit de staatsruif.

Vout | 03-12-14 | 11:45

Geef de politie groot gelijk.
Hou een sop met dat zwartepietgeneuzel.
Laten we gewoon volwassen doen.

holly billy | 03-12-14 | 11:36

Aanpassen of vertrekken, simpel toch. ala Aboelaadklep. : vindt je het hier niet leuk.. Vertrek !!

newray | 03-12-14 | 11:34

Kwinsie naar de Congo.

newray | 03-12-14 | 11:32

Is het trouwens geen discriminatie dat de politie de aangifte weigerde op te nemen? )Om maar even in de sfeer van Gario te blijven)

Zeurpiet2.0 | 03-12-14 | 11:31

@misterbigmouth | 03-12-14 | 11:17
Ga eens terug.

Jos Tiebent | 03-12-14 | 11:31

Beetje raar inderdaad dat zeik anti piet Quincy wel aangifte mag doen omdat hij 'graaipiet' genoemd is, over onzin aangiftes gesproken!!! Had trouwens wel een leuk stukje verwacht op geenstijl over de 772 aangiftes!

Zeurpiet2.0 | 03-12-14 | 11:28

pete68 | 03-12-14 | 11:15

Helaas hebben PvdA/GL/D66 niets met cultuur en tradities van doen .

B. Ollie Bommel | 03-12-14 | 11:24

-weggejorist-

misterbigmouth | 03-12-14 | 11:17

Jos Tiebent | 03-12-14 | 11:10

Verdomd, Nijntje ook al. De wereld zal voor mij nu nooit meer hetzelfde zijn...

eerstneukendanpraten | 03-12-14 | 11:17

Sinterklaas is een commerciele meesterzet. Men wil onder het mom van een nationaal volksfeest ons zoveel mogelijk troep verkopen in het kader van winst maximalisatie. Dat er hele volksstammen zo dom zijn dat ze cultuur verwarren met commercie is op zich al achterlijk maar dan ook nog aangifte doen... pfff.
Zwart piet moet zwart? O ja, alsof het de kinderen uitmaakt of ze groen, geel, zwart of wit zijn.
Aan de andere kant, respect voor elkaars 'cultuur' moet van 2 kanten komen dus allemaal ophouden met drammen en aan het werk!

pete68 | 03-12-14 | 11:15

@necrosis | 03-12-14 | 11:00
Incluis de genetische boosheid.

MarcS | 03-12-14 | 11:12

@Bakito | 03-12-14 | 10:40
Hahahaahah ophouden nu! Lelijke trol dat jij er bent.

MarcS | 03-12-14 | 11:10

eerstneukendanpraten | 03-12-14 | 11:05

Nee hoor, Zwarte piet staat tot Sinterklaas als het negeroïde konijntje op onderstaande illustratie staat tot Nijntje. Dus Nijntje is een racistische tekenfilm.

radiobox2.omroep.nl/data/radiobox2/ima...

Jos Tiebent | 03-12-14 | 11:10

Als mensen nu eens zouden snappen dat "being offended doesn't make you right" maar ja met die voortwoekerende slachtoffer epidemie in Nederland zie ik het bepaald niet minder minder minder worden nee.

Beaulefermier | 03-12-14 | 11:09

Ik ben niet zon aangifte linksbal maar als ik aangifte wil doen hebben ze die aangiftes maar gewoon op te nemen en wat een of andere politieagent daarvan vindt interesseert me niets. Het is gewoon een aangifte en ik bepaal zelf wel of ik dat belangrijk vindt. Tegen Wilders lagen de voor gedrukte aangiftes klaar. Klasse justitie van de bovenste plank.

Therapietje | 03-12-14 | 11:06

Cuyahoga | 03-12-14 | 10:47

Blijf toch van Nijntje af, Nijntje is gewoon lief!

eerstneukendanpraten | 03-12-14 | 11:05

necrosis | 03-12-14 | 10:48
Klopt wederom. Je bent in vorm vandaag.

Igor Putkin | 03-12-14 | 11:04

Flikker nou toch eens op met aandacht geven aan dat zwarte piete gedoe.

bob de boarder | 03-12-14 | 11:02

Even los van wat de achterliggende gedachte is van deze aangifte zien we ook hier weer dat er politiemensen zijn die vinden dat ze het Wetboek van Strafvordering kunnen overrulen. Het is doodsimpel, in artikel 161 strafvordering staat dat een ieder die kennis draagt vaniet een strafbaar feit bevoegd is tot aangifte of klacht. In artikel 163 lid 6 strafvordering staat de verplichting tot het ontvangen door de politie. Hoe moeilijk is het.heeft ook te maken met kennis van de materie......

Okkie Trooi | 03-12-14 | 11:01

necrosis | 03-12-14 | 10:52
Duh, dat zijn institutioneel spare-ribbisten.

Cuyahoga | 03-12-14 | 10:59

@Bakito | 03-12-14 | 10:40
Onderbuik.
Tenzij je dit racistische gewauwel weet te onderbouwen. Ik wacht.

Bellabella* | 03-12-14 | 10:59

Bakito | 03-12-14 | 10:40
De corrupte VVD-bankier doet niet mee met de criminaliteitsstatestieken. Daar is meester Spong nog mee bezig.

Een eventuele doofpot op het platteland heeft een vergelijkbaar probleem voor uw stelling. U heeft voor een bewijs van ethnisch profileren een oververtegenwoordiging nodig die de degene vanuit sociaal economische klasse overstijgt. Dan is het onhandig groepen aan te wijzen die het gemiddelde doen stijgen, nu u op zoek bent naar een afwijking naar boven ten opzichte van eerder genoemd gemiddelde.

Als er trouwens al een doofpot is, moet je de doofpot van de gesloten cultuur onder minderheden niet onderschatten. Die praten niet met de politie en leveren geen onderdanen uit aan justitie. Jammer genoeg helpt dat geen zier als mensen vaak genoeg recidiveren.

Als het al waar is wat u over etnisch profileren van politie en slachtoffers beweert, dan hadden minderheden niet alleen oververtegenwoordigd moeten zijn ten opzichte van de samenleving, (wat ze wel zijn), maar ook ten opzichte van hun eigen sociaal economische klasse, (wat ze niet zijn).

Voor enig effect erbovenop, zoals door velen gesuggereerd is geen ruimte. Het effect van etnisch profileren ontbreekt in de cijfers.

Feynman | 03-12-14 | 10:58

Bakito | 03-12-14 | 10:40

Aannames, kom eens met feiten!
Bovendien zijn er genoeg mensen uit de lagere sociale klassen die geen misdrijven plegen uit armoede.
Typische links gelul om sociaal-economische omstandigheden erbij te slepen als het om criminaliteit gaat.

knerf | 03-12-14 | 10:58

Dus ik kan geen aangifte meer doen tegen dat constante idiote gezeik over Zwarte Piet?

Nivelleermarionet | 03-12-14 | 10:56

dus doodsbedreigingen op straat, zoals de anti-zwarte pieten soms doen gaat de politie voortaan negeren? Dat zullen Holleeder en collega's ook leuken vinden om te horen.

Ik geef toe dat de aangifte-golf totaal uit de hand loopt. Om nu voor elke twitterdebiel en aandachtstrekkende PVV-uitspraak naar de politie te gaan, gaat veel te ver.

Maar als de politie doodsbedreigingen in iemands gezicht ook al gaat wegwuiven, glijden we wel erg ver af. Overigens denk ik dat bij doodsbedreigingen richting een politicus of andere BN-er de politie opeens wel weer gaat rennen.

Hermanovic | 03-12-14 | 10:56

heir heir, de 21ste eeuw lijkt er vooral een te worden met veel verongelijkt gehuilebalk, want de echte problemen zijn zo'n beetje op.

nikkipikki | 03-12-14 | 10:56

Ik heb nog nooit een negroide medemens gezien , die op Zwarte Piet lijkt !

B. Ollie Bommel | 03-12-14 | 10:56

Als Wilders een scheet laat liggen de voorgedrukte aangifteformulieren landelijk al klaar, en organiseert de politie zelfs koffie en thee voor de aangevers.
Maar als minder linxistisch georiënteerden aangifte willen doen worden ze weggestuurd?
Het maakt weer eens haarfijn duidelijk hoezeer onze overheidsdienaren gehersenspoeld zijn met het linkse policor gedachtengoed.

Bellabella* | 03-12-14 | 10:56

Bakito | 03-12-14 | 10:52
Conclusie: als je Jan of Piet heet kom je niet in de gevangenis.

Wil je misschien een banaan?

Jos Tiebent | 03-12-14 | 10:55

@

Bakito | 03-12-14 | 10:40
Jij komt niet zo vaak op het platteland he? Stommme vooroordelen, onderbuik geneuzel.

TheseDays00 | 03-12-14 | 10:55

Iemand trouwens wel eens een negeroïde heks gezien? Of een zwart spook?

Jos Tiebent | 03-12-14 | 10:52

Vout | 03-12-14 | 10:47
Klopt, de Jannen en Pieten worden niet afgewezen op sollicitatiegesprekken vanwege hun naam of huidskleur en bovendien niet zo snel van de weg geplukt door de politie.

Bakito | 03-12-14 | 10:52

@Cuyahoga | 03-12-14 | 10:47
Wat hebben betje big en knorretje misdaan?

necrosis | 03-12-14 | 10:52

Tegenwoordig kun je de aangifte bij de politie vooral inzetten om je politiek gelijk te halen. dat is steeds meer gangbaar. Heeft vooral te maken met het feit dat mensen op de sociale media snel hun fatsoen verliezen. dan gaan ze schelden en dreigen, want je hebt alleen maar een schermpje voor je, niet een echt persoon.
Vervolgens duikelen de media vrolijk op dit zootje idioten dat met elkaar deze strijd voert, en we hebben een landelijk item dat jaren doorgaat.
Respect voor de eerste site of eerste omroep die besluit niet meer mee te doen aan deze debielendiscussie. Gewoon negeren.

zeeman73 | 03-12-14 | 10:49

@Bakito | 03-12-14 | 10:40
Gelukkig jatten PvdA'ers een stuk minder van daklozen....
*gnehe*

necrosis | 03-12-14 | 10:48

Dick Bruna is al bezig met een nieuwe nijntje:

nijntje doet aangifte

nijntje gaat eten bij oma pluis
maar wat is dat nou?
oma pluis heeft geen appelmoes bij de worteltjes
nijntje gaat snel aangifte doen bij oom agent

nijntje gaat logeren bij barbara beer
maar barbara beer haar bed is niet zacht genoeg
nijntje gaat snel aangifte doen bij oom agent

nijntje mag achter op de fiets bij tante trijn
maar nijntje ziet niks door de rug van tante trijn
nijntje gaat snel aangifte doen bij oom agent

nijntje ziet betje big en knorretje
nijntje gaat snel aangifte doen bij oom agent

Cuyahoga | 03-12-14 | 10:47

Bakito | 03-12-14 | 10:40
Ik weet niet waar jij je feiten vandaan haalt, maar er klopt geen zak van. Het schrijft wel lekker weg zeker, die sprookjes van je? Loop eens door een gang van een gemiddelde gevangenis en kijk naar de naambordjes. Daar zitten weinig Jannen en Pieten tussen zeg maar.

Vout | 03-12-14 | 10:47

verzorgd=verzocht

pickalilly | 03-12-14 | 10:44

Sommige mensen hebben écht tijd teveel.
Of is aangifte doen tegenwoordig een fulltime baan?

necrosis | 03-12-14 | 10:43

Daarbovenop komt nog eens het racistisch profileren van de politie en de neiging van mensen om een 'zwarte' aan te wijzen als dader.
Bakito | 03-12-14 | 10:40

Kijk jij gerust even naar opsporing verzorgd.

pickalilly | 03-12-14 | 10:43

Feynman | 03-12-14 | 10:27
Nope, het is niet OF maar EN.

Lagere sociale klassen hebben inderdaad meer kans om kleine criminaliteit te plegen ( lees: kleine criminaliteit. Een corrupte VVD-bankier jat wel 1000x meer dan een zakkenroller of tasjesdief, maar dat terzijde )

Daarbovenop komt nog eens het racistisch profileren van de politie en de neiging van mensen om een 'zwarte' aan te wijzen als dader.

Tenslotte en bovendien, bij een autochtone dader, vooral op platteland, is doorgaans een sterke neiging om de boel in de doofpot te stoppen.

Bakito | 03-12-14 | 10:40

Anonieme reaguursels moeten ook als aangifte gaan gelden.

Fijnstoffer | 03-12-14 | 10:39

2014: een man op facebook met een machinegeweer dreigt alle blanken af te schieten en de kades van de intocht staan vol ME. Ergens in de Volkskrant reutelt de PvdA-hoofdpiet dat hij anders moet.
Nuchtere_Hollander | 03-12-14 | 10:23
Je bedoeldt die imposter die van google afbeeldingen gehaald heeft, en net zo goed blank kan zijn? Anders doe je toch effe lekker aangifte dat hij je 'gevoels' gekwetst heeft?

VetteMoorkop | 03-12-14 | 10:39

Vroeger had je van die jankerds op het schoolplein die voor iedere flauwe opmerking jankend naar de juf of meester renden om daar sniksnotterend naar jou te wijzen en te zeggen dat jij heel gemeen was en dat zij/hij daar wat aan moest doehoehoen.

En met voldoende herhaling was het dan uiteindelijk wel zo dat jij strafwerk kreeg en je ouders te horen kregen dat jij een naar mannetje was die toch echt eens een goed pak op zijn broek moest hebben - en zulks geschiedde dan ook. Want wat de juf of meester zei, dat was De Waarheid. Van hoor en wederhoor was geen sprake, tenslotte was je een kind dat opgevoed diende te worden pats pats.

Zélf dat soort tactieken gebruiken was beneden onze waardigheid. Liever wachtte je de jankende zeikstraal na schooltijd even op en sloeg 'm op zijn snotfabriek, wetende dat daar óók straf voor zou volgen maar nu had je tenminste de genoegdoening dat jij ook wist dat het terecht was en vooral dat je iedere keer als je in de klas naar die dikke aardbei op zijn slappe melkmuil keek, je een grote voldane grijns niet zou kunnen onderdrukken.

Nederland lijkt een schoolplein geworden met hele, hele grote kindertjes, maar dan allemaal van die laffe juf-roepers. Het lijkt of maar weinigen de stap naar de grote mensen-wereld hebben durven maken.

vraagstaart | 03-12-14 | 10:39

Waarom zouden we uberhaupt aangifte mogen doen, wat een verspilling van mankracht en uitlokking van rare statiestieken zoals "aangiftes tegen gekleurde medemensen".
Aangiftes zijn xenofoob, racistisch, en bovendien antisemitisch.

Ommie de HaatMoker | 03-12-14 | 10:38

Ja, echt geweldig nieuws dit. Politie die selectief bepaald welke aangifte deugdelijk is en welke niet. Dus wel Marokkanen en wegmetonsers tegen Wilders, wel Gario tegen een kinderfeest, maar geen blanke tegen een openlijke racist. Geweldige ontwikkeling inderdaad...

Omkoal | 03-12-14 | 10:35

Tis begonnen met de "Ik ben een Marokkaan" aangifte gezeik.. mede dankzij de PvdAllah
WellusNietus | 03-12-14 | 10:10
Dit inderdaad. Sindsdien hoort je dit veel vaker. Ook die Pownews 'verslaggever' doet eraan mee.

VetteMoorkop | 03-12-14 | 10:34

Aangifte doen is zoooooo 2013. Daarbij volkomen nutteloos iedereen weet intussen dat de popo er toch geen bal mee doet. Dus lekker belangrijk. Dat debiele aangifte doen, trek zelf je muil gewoon eens open en make a stand!

Beaulefermier | 03-12-14 | 10:33

Inderdaad. Niet meteen aangifte doen als je je gekwetst voelt. Doe normaal.

VetteMoorkop | 03-12-14 | 10:33

Heeft de politie ook weer meer tijd voor totaal controles met de andere blauwe jongens.

Aart Z. | 03-12-14 | 10:30

Onzinverhaal van Quid. Het is niet aan de politie om te bepalen of iemand aangifte mag doen.

Boyo | 03-12-14 | 10:28

De politie in Soest had wel voorbedrukte formulieren en aparte spreekuren om aangifte te doen van een andere, onwelgevallige mening.

Morgenhout | 03-12-14 | 10:27

Bakito | 03-12-14 | 10:20
Maar dat zijn geen klachtdelicten waar eerst een aangifte moet komen, beste confrère.

Daarnaast, en die is wat moeilijker... Het lukt sociologen het criminaliteitsoverschot van minderheden volledig te verklaren vanuit hun lagere sociaal economische klasse. De kans op opgepakt te worden is voor tokkies en bondkraagjes gelijk. Dat is tegenbewijs voor het etnisch profileren door de politie.

Immers, had de politie etnisch geprofileerd en dus n
nóg meer minderheden opgepakt, dan was dat verschil niet langer meer te verklaren uit de sociologie.

Feynman | 03-12-14 | 10:27

Bent u blank, heeft u een baan en betaald u belasting? U mag geen aangifte doen.
Bent u getint/donkergetint/zwart, heeft u geen baan en betaald u geen belasting? U mag aangifte doen voor elk pietlullige dingetje dat u meemaakt.

LangeTijdGeleden | 03-12-14 | 10:26

Tja, ook al vind ik het onnodig om hier maar enigzins aandacht aan te besteden.
Anti en Pro zwarte piet groepen hebben schijnbaar niks beters te doen dan protesteren omtrent een karikaturisch character van een kinderfeest, dan logischer wijze sociaal het feest te verbeteren en rond de tafel te zitten met elkaar hoe we dit oplossen.
Quinsy behalve kan de tering krijgen, gezien hij niet naar een oplossing zoekt, maar geld verdient met zijn webshop, en eigenlijk kant nog wal heeft van zaken....
Maar ja, helaas doet de politie hierdoor aan discriminatie door een groep mensen niet hun aangifte aan te nemen, gezien dit een goed recht is voor een Nederlander.
Kortom, ik ben het op dit vlak eens met dit bericht dat politie aan discriminatie hierdoor doet.
Maar ik vind niet dat er een aangifte gedaan had hoeven worden, maar goed, fuck Nederland, is toch kapot/stuk/doet-niet-meer.

Power2All4Ever | 03-12-14 | 10:26

Dus eigenlijk zeg je gewoon, Kwit, dat Robin van Persie een zielige, domme, aanstellerige, hypocriete, haatzaaiende, rancuneuze, jankerige miet is?
Hmmm, daar kan ik je geen ongelijk in geven, eerlijk gezegd.

Cuyahoga | 03-12-14 | 10:24

Echter worden de 771 aangiftes van zeikneger queensie wel serieus genomen en met voorrang in behandeling genomen. Dat dan weer wel. Voor de weldenkende en werkende Nederlanders zou het goed zijn om sommige mensen het aangifterecht te ontnemen. Aan de andere kant is het niet aan de politiepiet of aangiftes wel of niet moeten worden opgenomen. Hij moet gewoon zijn werk doen en verder basta!

Vout | 03-12-14 | 10:23

Ergens midden jaren 80: 8 was ik.
Al een maand lang de advents-kalender aan de muur. Iedere dag een vakje met zo´n chocola´tje. De intocht op TV: op de frisse kade joelende kinderen en pieten op de daken. Muziek in de winkelstraten met sinterklaasliedjes. Je schoentje zetten met een wortel voor Ameriko! Wat een heerlijk magisch feest was dat!

2014: een man op facebook met een machinegeweer dreigt alle blanken af te schieten en de kades van de intocht staan vol ME. Ergens in de Volkskrant reutelt de PvdA-hoofdpiet dat hij anders moet.

Nuchtere_Hollander | 03-12-14 | 10:23

je zou zeggen: het is gemakkelijk om te doen met weinig risico. Zoiets als flitsen langs de snelweg. Maar misschien had de politiehond een vrije dag en was er nu te weinig kennis aanwezig? Maar zonder gekheid: Het wordt tijd dat al deze aangiftes geweigerd worden. Ook de politieke zoals tegen wilders, samsom etc.

jan-lul-de-behanger | 03-12-14 | 10:22

Minder, minder, minder aangiftes. Was ook de oplossing bij fietsen, inbraken, mishandeling. Dus nu komen de prioriteiten weer bij politiewerk te liggen in plaats van politieke gekleurde sturing van rechters. Hmm, het jaar kan nog goed eindigen.

TheseDays00 | 03-12-14 | 10:22

Feynman | 03-12-14 | 10:13
Onzin, tenminste als je kijkt naar de misdaadstatistieken en de neiging van politiekorpsen om etnisch te profileren.

Bakito | 03-12-14 | 10:20

Sjon slaat de spijker op z'n kop.

Zo is het maar net! | 03-12-14 | 10:16

Black aangiftes matter more than white ones.

Cuyahoga | 03-12-14 | 10:16

Zo is dat; dat plaatsvervangende gejank hoeft geen beslag te leggen op overheidsdiensten.
Want straks wordt er niets meer gedaan met serieuze aangiften zoals diefstal, inbraak, fraude, oplichting etc.

O, wacht...

jemagookniksmeer | 03-12-14 | 10:15

Wat een boelshit. Sinds wanneer bepalen de medewerkers van de flitsservices dit.

deEerlijkeLeugenaar | 03-12-14 | 10:15

@Drs. Lampelul | 03-12-14 | 10:09
Zoals je ziet, lukt dit aardig. Want de ene partij legt het de andere partij gewoon op via politie/OM en maakt de tegenstand monddood. Van discussie is al lang geen sprake.

BekiekUtMoar | 03-12-14 | 10:13

Aangifte doen wordt een "black privilege".

Feynman | 03-12-14 | 10:13

Je kan hier geen aangifte van doen omdat de knuffelmeisjes van het OM hebben bepaald wat mag en niet mag, onze wetgeving daarin voor het gemak volledig negerend.
Een beter bewijs dat het OM gecorrumpeerd is met gutmensch types lijkt mij niet makkelijk te vinden.

BekiekUtMoar | 03-12-14 | 10:12

Tis begonnen met de "Ik ben een Marokkaan" aangifte gezeik.. mede dankzij de PvdAllah

WellusNietus | 03-12-14 | 10:10

Er zijn toch ook Politiepieten? Ga die lekker lastigvallen en laat de echte politie (belastinggeld) zich bezighouden met belangrijke zaken.

Bakito | 03-12-14 | 10:10

Doe wat nuttigs, ga werken ofzeuw...

Baathaard | 03-12-14 | 10:09

Lijkt me niet de bedoeling dat een maatschappelijke discussie via de politie wordt uitgevochten...

Drs. Lampelul | 03-12-14 | 10:09

Je wilt natuurlijk graag dat daar een pragmatische agent staat met inschattingsvermogen en mensenkennis. Maar dat is niet heel waarschijnlijk, want het zijn vooral luie, laffe lijntrekkers.

très cool | 03-12-14 | 10:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken