
In 1990 werd Pim Fortuyn bijzonder hoogleraar, parttime dus en daarom ook wel 'buitengewoon hoogleraar' genoemd. Een 'gewoon hoogleraar' heeft een fulltime betrekking, dat is ook het enig verschil tussen de twee. Pim was zeer trots op deze aanstelling. De Telegraaf citeerde Fortuyn destijds als volgt:
Er zijn nog maar heel weinig titels waar de status vanaf straalt. Eigenlijk kan alleen de professor zich in algemeen opzien verheugen... Wie, kortom, hoogleraar is, heeft zijn kundigheden bewezen. Daarom geldt de titel ook levenslang. Capaciteiten verliest men niet. In 1995 besloot het Curatorium (
*) van de Erasmus Universiteit om Professor Pims aanstelling niet te verlengen. Men vond dat zijn beweringen in zijn boeken wetenschappelijk onvoldoende waren onderbouwd. Gewoon hoogleraar Ewald Engelen publiceerde onlangs een boek,
De schaduwelite, een aanval op het establishment, zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. Ewald Engelen ging nog verder dan Fortuyn. Hij voegde onder druk van zijn uitgever een lijst namen toe die in de crisis leugens verspreidden, toezichthouders intimideerden, burgers chanteerden en de wetenschap corrumpeerden. Deze lijst bleek een gimmick te zijn en is er in de tweede druk uitgehaald. Pims aanstelling werd niet verlengd, maar voor Ewald Engelen is een spijtbetuiging voldoende. Bizar. Gelijke monniken gelijke kappen zou beter zijn geweest.
Reaguursels
InloggenSupermatthijs | 29-11-14 | 09:04
Fortuin had inderdaad wel eens gelijk.
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Kunnen we Pinto ook wegstemmen? Nog geen artikel gevonden dat echt iets toevoegt. Neem Ebru ook maar mee.
Soledad... ikonenverheerlijking leidt wel vaker tot verdwazing.
@@Copyrechts | 29-11-14 | 09:39
"Het waren geen grote mensen met geen grote daden. Het was de personificatie van de (terechte) angst tegen de immigratie die mensen aansprak. De personen zelf zijn marginaal qua prestaties in de Nederlandse historie."
In een land waar alles donker is, kan zelfs een kaarsje een groot verschil maken. En van zestien miljoen mensen (inmiddels eerder zeventien miljoen) waren er maar een paar die deze problemen benoemden. Het benoemen van de problemen met immigratie en integratie door mensen met een redelijke reputatie en bekendheid was op dat moment op zich al een grote daad, want tot op dat moment was het benoemen van die problemen voorbehouden aan Voorpost en de Nederlandse Volks Unie en andere louche types.
"Daarom geldt de titel ook levenslang."
Maar daarom hoef je hem nog niet tot vervelens toe te voeren, ijdeltuit.
Basta Pinto! Genoeg met die eindeloze stroom agitprop tegen kwantumkorting van deze nepprofessor. Bull shit dat deeltijd-voltijd het enige verschil is tussen beide hoogleraarschappen. Het grootste verschil is dat een bijzonder hoogleraarschap geen curriculum aanbiedt waarmee de wetenschap, maar slechts de belangen van maatschappelijke- en commerciële organisaties worden gediend. Het zijn kortom een soort lobbyisten. Zo Wordt er aan de universiteit Leiden binnenkort een bijzonder hoogleraar sojasaus aangesteld. De leerstoel is gefinancierd door de Japanse sauzenfabrikant Kikkoman. Pinto is eigenlijk ook een soort professor sojasaus, maar dan in een ander onbelangrijk product, multiculturele communicatie. Zijn boodschap heeft echter helemaal niks met communicatie tussen culturele minderheden te maken. Die boodschap is van een ongekende simplistische eenvoud; Genoeg multkulti, aanpassen of wegwezen. Hm, lijkt verdacht sterk op de boodschap van Pim. Verder vindt hij ook belangrijk om te melden dat Joden een volk zijn van aparte klasse en de Arabieren, niet zo heel erg. En dat de PvdA, D66 en de VVD, partijen in welke hij zonder uitzondering heeft gepoogd iets van zijn gading te vinden, erbeen teringzooi van hebben gemaakt. Aldus professor achterbuurtlul.
Ewald Engelen heeft gewoon gelijk en die lijst met namen zal grotendeels kloppen.
wat een kulstukje. ik ben het verder zelden met Engelen eens maar weet wel het verschil tussen een boekje dat geschreven is in het kader van 'de maatschappelijke discussie' en s'mans wetenschappelijke werk. dat zijn twee verschillende dingen. naast dit soort boekjes en columns en tv-optredens doet hij náást z'n wetenschappelijk werk dat, aan z'n publicatielijst te zien: www.uva.nl/over-de-uva/organisatie/med..., ook nog steeds best okay gaat.
(op de lijst 'artikelen' op de site van Prof. Pinto - www.davidpinto.nl/artikelen.php - zie ik trouwens niet tot nauwelijks publicaties in de 'peer reviewed journals'. doch dit terzijde)
Ik heb eerder het vermoeden dat EE zijn lijst moest schrappen omdat er anders represailes zouden volgen. De kadaver elite gaat immers over lijken Pim is daar zelf een goed voorbeeld van
Wie wekelijks gratis een Engelen wil lezen, zie www.groene.nl.
@copyrechts. Heel knap, iemand die nog voor dat ie wettten of voorstellen kon invoeren werd omgelegd door zo´n varkensstal-in-brand-stekend-maatje.
En wat betreft Van Gogh sla je echt de plank mis: ¨De personen zelf zijn marginaal qua prestaties in de Nederlandse historie.¨ (copyrechts) Yeah right. Van Gogh was samen met Meijer een van de zeldzaam goede interviewers van Nederland. Noem mij 1 betere interviewer sindsdien in die hoek. Pauw niet, Witteman niet(ok, vaak andere tak van sport), Coen Verbraak niet, Holman niet. Niemand. Van Gogh had een meer dan scherpe pen op zn blog. Kun je anders over denken, ik vind ¨Interview¨ naar Nederlandse maatstaven een sterke film.
"Een 'gewoon hoogleraar' heeft een fulltime betrekking, dat is ook het enig verschil tussen de twee"
Haha.. alleen door citaten zoals dit weet je dat Pinto niet serieus te nemen is. Want dit is simpelweg niet waar en dat weet ie dondersgoed die onuitstaanbare ijdeltuit.
Supermatthijs | 29-11-14 | 09:04
Dit zei Fortuyn over de EU: www.youtube.com/watch?v=y-VT4sh39RE en NIET wat een of ander NCRV programmaatje vlak voor, hoe toevallig, EP2014 zei. Volgens de 'anderen' was Fortuyn vlak voor zijn dood 'plotseling' voor de EU en voor de JSF, nogmaals volgens de 'anderen'. Hij zelf heeft dat persoonlijk nooit uitgesproken.
pim vermoord heeft de kans niet gekregen.
anders had dit land niet zo in de ellende gezeten.
1 van zijn uitspraken, een vluchteling vlucht over de grens van een nabij gelegen land,en maakt geen wereld reis.
van engelen gehoord en gezien op tv goede indruk
een boek schrijven zonder wetenschappelijke onderbouwing?
is de bijbel en de koran ook onderbouwd.
Wij zijn vanaf dinsdagavond al wakker, prof. Pinto.
Toen zat dit 'breaking news' in NCRV`s actualiteitenprogramma 'Altijd Wat'.
Copyrechts | 29-11-14 | 09:39
Jouw ´logica´ is zo zeldzaam, het bestuderen waard. Voor professoren.
"Eigenlijk kan alleen de professor zich in algemeen opzien verheugen..."
Ik zou daaraan willen toevoegen In Beta-wetenschappen.
Want mensen als Dhr D. Stapel hebben bij mij weinig aanzien.
Pinto is weer met zichzelf bezig.
Zelf ook bijz. hoogleraar aangesteld door een stichting voor een dag in de week of zo. Wildgroei. Tast vaak het aanzien van de hoogleraar aan.
Dat neemt niet weg dat hij wel eens gelijk kan hebben maar laat dat hele professorale gedoe weg.
@AbleArcher13 | 29-11-14 | 11:22
Ik bedoel maar.
@Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 11:15
Er zijn geen verdachten er is een veroordeelde die schuld heeft bekend.
@AbleArcher13 | 29-11-14 | 11:00
Ik ben te lui om het bekende fragmentje van, bijvoorbeeld, Van Dam te plempen. Het is een klassieker, dus die zou je moeten weten:
"u bent een buitengewoon minderwaardig mens".
Als dat geen poging tot karaktermoord is, dan wil ik dat graag horen. Maar goed, ik neem aan dat je aan de kant van de verdachten staat.
Ewald Engelen is een sneu type. Een verzonnen lijst toevoegen in plaats van een lijst voetnoten. Maar vooral een gejatte naam.Want in 2010 en dat is echt nog niet zo lang geleden meneer Engelen, schreef Martin Bosma het boek "De schijnelite van de valse munters", Drees, extreem rechts, de sixties...
Verschil is wel dat Bosma zich goed had ingelezen en zich er niet met een "Engeltje" van af gemaakt had. Maar liefst 949 citaten en bronnen zijn in de voetnoten te herleiden.
Engelen moet zich schamen en de VU ook.
Ewald Engelen is een sneu type. Een verzonnen lijst toevoegen in plaats van een lijst voetnoten. Maar vooral een gejatte naam.Want in 2010 en dat is echt nog niet zo lang geleden meneer Engelen, schreef Martin Bosma het boek "De schijnelite van de valse munters", Drees, extreem rechts, de sixties...
Verschil is wel dat Bosma zich goed had ingelezen en zich er niet met een "Engeltje" van af gemaakt had. Maar liefst 949 citaten en bronnen zijn in de voetnoten te herleiden.
Engelen moet zich schamen en de VU ook.
@Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 10:47
Harde bewijzen en waarheidsvinding, iedereen kan wel wat zeggen om verhalen in de wereld te brengen, maar mensen weten vaak meer dan ze zeggen of melden, daar moet men achter komen anders blijven het aluhoedjesverhalen.
Pim was mijn held maar Ewald Engelen is dat ook. Beide zijn en waren moedige begenadigde sprekers over religieze achterlijkheid, de rampzalige euro, het bankenbedrog, kleinschaligheid, de menselijke maat en gezond verstand. Ongewenste waarheden want leugens zijn de norm in het politieke spel. Ewald Engelen wens ik vooral sterkte toe en de kracht om door te gaan.
@MarcS | 29-11-14 | 10:44
Onzin om dit Melkert via een omweg in de schoenen te schuiven.
@AbleArcher13 | 29-11-14 | 10:25
Nu nog eens, maar dan met je aluhoedje voor je mond vandaan.
Ik zag het verhaal van de week op tv bij Altijd Wat. Wat een ongelofelijk aluhoedje die Engelen. Mafkees.
@Willem van Rood | 29-11-14 | 10:07
Kun je een leugen noemen, en dan meer specifiek waarom het een leugen is? Zeg maar een beetje onderbouwing?
@Feynman | 29-11-14 | 10:03
Zo is het maar net! En dit geldt voor iedereen, je laatste actie / blunder bepalen alles.
@AbleArcher13 | 29-11-14 | 10:25
If it smells like shit, if it looks like shit .... don't put it in your mouth.
Er is geen bewijs, omdat het nooit echt onderzocht (b)lijkt. Maar als je af en toe de blikken van Melkert naar Pim zag, dan heeft hij er nog geen seconde van wakker gelegen toen Pim een tuintje op zijn buik kon beginnen. Ik denk dat hij wel even schrok, toen de eerste berichtgeving was dat Pim was neergeschoten en ze hem aan het reanimeren waren. Hij zou het overleefd hebben zeg ............ 2 keer zou te veel opvallen.
De waarheid is ver te zoeken !
@Einde van de Domheid | 29-11-14 | 10:23
Raak!
@Einde van de Domheid | 29-11-14 | 10:21
Zo dan, u begraaft wel vaker nabestaanden?
@Einde van de Domheid | 29-11-14 | 10:21
Zo dan, u begraaft wel vaker nabestaanden?
Ewald Engelen was zo een beetje de laatste stem hier in Nederland die vertelde hoe het zat. Nu duidelijk als character vermoord. Dat wil dus zeggen dat er praktisch geen tegenstand is tegen de diegenen met de macht hier in Nederland. Wat een paradijs moet het zijn nu.
@rowe | 29-11-14 | 09:15
Achterklap?
Ik zou zeggen, kijk even naar de lijst met namen en hun invloed / impact. Verzin daarna een reden waarom ze eruit zijn gehaald en kom dat hier nog eens vertellen.
@necrosis | 29-11-14 | 09:19
Oh wat geniet ik van het vuur in Pim!
Die emotie brengt niet altijd wat het moet, maar geeft voor mij heel goed aan dat hij het echt voelt. 1000000000 x echter dan de snik van Timmerfrans.
We moeten het zonder deze welbespraakte man stellen, door een idioot die dacht de moslims te moeten beschermen. de wereld is ziek.
Supermatthijs is een walgelijk ventje, met zijn halve waarheid. Pim Fortuyn was zeker niet voor dit Europa.
Lees zijn zielloos Europa maar, stoker.
@Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 09:43
Aluhoedjesverhalen, interessanter is informatie over genocide en de toedracht hiervan, om het maar eens breed te trekken.
Einde van de Domheid | 29-11-14 | 10:23
Daar sluit ik me dan wèl weer bij aan.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Vermoedelijk werd Ewald te gevaarlijk. Dan is deze beschadigende mediashow het gevolg.
Willem Hollander | 29-11-14 | 10:22
True, maar het is ook geen zorg en ook niet goedkoper!
Einde van de Domheid | 29-11-14 | 10:16
Het is geen marktwerking, ik wil het wel toelichten, maar is een discussie an sich.
Hoe kan een verzekeraar bijvoorbeeld concurreren, wanneer de staat hem verplicht een basisverzekering(op de inhoud heeft verzekeraar geen invloed, behalve door lobbyen in Den Haag dan) te bieden als hij zich op de zorgmarkt begeeft? En zo heb ik er nog wel een paar.Het IS geen marktwerking.
@Supermatthijs | 29-11-14 | 09:04
"Die was voor europese eenwording en absoluut tegen het verbieden van godsdiensten maar dat komt veel mensen nu even niet zo goed uit."
Veel mensen weten dat ook niet met dank aan de propaganda uit PvdA/GL/D66 hoek destijds die hem afschilderde als een nationalistische fascist die islamieten wilde vervolgen.
En je hoeft het niet in alles met Fortuyn eens te zijn. Ik ben bijvoorbeeld tegen verdere Europese eenwording, zolang daar geen democratisch mandaat voor is. Wel ben ik voor godsdienstvrijheid, ook voor moslims, en op andere punten, zoals het multiculturele drama, ben ik het ook redelijk met Pim eens.
Willem Hollander | 29-11-14 | 10:16
Een aantal zaken ware idd al eerder ingezet (Sorgdrager Taxiwet etc.) Maar decentralisatie en concurrentie hebben niets te zoeken in zorg en nabestaandenbegraving, sholing, politie (even wat top of my head taken)
Dezentralisatie van zorg, geen landelijke controle meer op lokale Jos van Reys die een paar kwijnende chronisch zieken half laten stikken? We gaan er nooit meer iets van horen!! Fortuyn was een boomer en voor de boomerproblematiek (massale dementie en zorg voor een boventallige alle welvaart verslindende generatie) heeft nog nooit iemand een oplossing anders dan, 'Jos van Rey regel jij het maar' bedacht!
@CumGranoSalis | 29-11-14 | 10:13 Is al door @disney star | 29-11-14 | 09:45 verteld. Maar het blijft een wonder dat Pintje het verschil niet kent. Hij denkt misschien ook dat er geen verschil is tussen bijzonder en buitengewoon onderwijs. Ach, laat maar. Positieve discriminatie is de pest voor het onderwijs en verder.
Willem Hollander | 29-11-14 | 09:37
De achterlijke marktwerking in de zorg (grappig genoeg op de vleugels van het support voor Pim binnengehaald)werd ingevoerd door het CDA niet te lang na.
'Marktwerking, het werkt' debiteerde die CDA-idioot nog (zoals ik al eerder zei, de 'verdienste' van Pim wegzuigend!)
Einde van de Domheid | 29-11-14 | 10:12
Hij was inderdaad een voorstander van privatisering, dat zal ik niet ontkennen echter ging dat bij hem hand in hand met decentralisatie, concurrentie, etc.
U beweert dat andere partijen dat van hem hebben, dat is onzin, zoals ik al zei.
De Marokkaanse Diederik Stapel zegt:
"Een 'gewoon hoogleraar' heeft een fulltime betrekking, dat is ook het enig verschil tussen de twee"
Dat is wederom onjuist: Een bijzonder hoogleraar is iemand die met centjes van een bedrijf, een of andere stichting of andere vage constructie een stoel binnen een Universiteit krijgt. (maar niet tot de Universiteit of haar staff hoort)
Een buitegewoon hoogleraar is hetzelfde maar die krijgt zijn centjes wel van de universiteit die deze stoel in leven heeft geroepen.
Een gewoon hoogleraar in deze is iemand die full-time wetenschappelijk onderzoek doet, les geeft en andere mag promoten op een uni.
Willem Hollander | 29-11-14 | 09:37
'Marktwerking tot in de dodenbegraving' was zijn devies.
Marktwerking, marktwerking overal, zou de zegen brengen, (voorheen Mao)! Maar zegen zou er komen!
Willem van Rood | 29-11-14 | 10:07
Ja, beter luisteren we naar Robin Fransman, Peter Boelhouwer etc, notoire leugenaars, die keer op keer dezelfde, inmiddels bewezen, onzin produceren. Valt het je ook op hoe er bij Engelen vaak critici aanwezig zijn bij interviews en anders de vraagstelling aanvallend is. Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Boelhouwer. Truste!
Willem van Rood | 29-11-14 | 10:07
Sla jij de plank ff mis!
Ewald Engelen is een leugenaar die er alles aan doet om zijn boekjes te verkopen.
Weg met dat soort lui.
Zat laatst in de kroeg, komt een jongere lookalike van Volkert van der Graaf binnen, gezellig leuk, beetje links krakerstype, biertje praatje met zijn vriendinnen. Ik kon mijn ogen er bijna niet van af houden. Wilde hem bijna aanspreken en ter verantwoording roepen. Relativeren is een kunst af en toe.
Iedere professor is even goed als zijn laatste publicatie.
@Bernard Couperus | 29-11-14 | 09:48
Inderdaad. Jammer dat GeenStijl dit soort mensen niet sneller wegjorist. Het getrol komt de website zeker niet ten goede.
Vroeger waren er veel meer serieuze discussies onder de topics. Tegenwoordig wordt elke discussie gekaapt of ontspoort door de eeuwige huistrollenbrigade.
Jammer.
Ewald Engelen raakt met zijn boek het topje van de ijsberg nog niet eens.
Als je niet weet wie Engelen is heb je sowieso n dit topic niks te zoeken.
1 van de weinige mensen die niet gedraaid is onder het juk van de media en gevallen voor het grote geld. Altijd eurokritisch geweest en gebleven. Wordt ook daarom bijna niet meer uitgenodigt op radio en televisie.
Het voordeel dat je hebt als je 12 jaar de radio op RTLZ en BNR hebt staan is dat je dan mensen van standpunt hoort veranderen.
Daar zit het tuig.
Over KOK wil ik het niet eens meer hebben. Waarschijnlijk het grootste voorbeeld wat er fout is in de graaicultuur.
Maar bij een man als Sweeder van Wijnsbergen heeft hij een punt. Die man is in de laatste jaren gedraaid als een blad aan een boom wat betreft de euro, eurozone en brussel.
Eigenlijk heb je dus al niets meer aan zijn mening. Duidelijk gekocht.Vergeet niet dat deze mannekes tonnen met geld opstrijken met lezingen e.d.
Sylvester Eijfinger heeft waarschijnlijk ingezien dat hij de gang van zaken niet echt meer kan verdedigen zoals ze ervoor staan. Uiteindelijk verlies je je gezicht en naam als je blijft liegen voor graaituig.
@disney star | 29-11-14 | 09:45 Je hebt tuurijk gelijk. Sorry, zag het pas later.
william7055 | 29-11-14 | 09:54 |
Ik neem voor het gemak maar even aan dat jij door het gebruik van "tog" elke relatie met de in onderstaande plempsel beschreven elite wil vermijden.
hans123 | 29-11-14 | 09:38 |
Wie weet had hij het aardig gedaan wanneer hij niet uit de weg was geruimd maar dat zooitje tuig wat hij om hem heen had verzameld daar had ik toch minder vertrouwen in. B.v. Herman Heinsbroek onze nieuwe minister van Economische zaken of vice premier in wording Harrie Mens, wat een stelletje gangsters, die gasten hadden Nederland helemaal naar de kloten geholpen.
Wat een geloel: "bijzonder hoogleraar, parttime dus en daarom ook wel 'buitengewoon hoogleraar' genoemd. " Als je het verschil niet ken, prof Pintje, ga dan liever katoen plukken.
Een bijzonder hoogleraar wordt betaald door een stichting of werkgever o.i.d. terwijl een buitengewoon betaald wordt door de Uni zelf. Nogal een verschil. Een bijzondere hoogleraar wordt dus gratis aangeboden. Bijvoorbeeld de TU/E sterft van de gratis bijzondere hoogleraren die door Philips worden aangeboden. De vraag is natuurlijk wie de bijzondere stoel van Fortuijn betaalde? Hijzelf via een stichtingkje?
Wat is dit voor topic-van-lik-me-vestje? Lijkt wel een column uit de Metro...
-weggejorist-
Een teken dat het netwerk van de linkse kerk, waaronder Volkert van der Graaf en menig universiteitsbestuur, erg groot was. Off-topic is het dan ook niet verwonderlijk dat deze Volkert dankzij zijn politieke beschermheren alweer als een ongeleid projectiel vrij rond kan lopen.
Bedenk me net dat studerend NL de OV kaart aan niemand anders dan Pim te danken hebben tog?
@eerstneukendanpraten | 29-11-14 | 09:46
Wat deze medeplichtigen van de (karakter)moord vinden, dat moeten zij netjes inleveren bij de politie.
Daarom gaat het binnenkort ook zo fout. Kijk, je kan een volk niet in de maling BLIJVEN nemen. Even is het ok, in de zin dat elke mens fouten mag maken en ze dan eventueel later kan herstellen, maar je moet natuurlijk niet aan de gang blijven. Helaas is een substantieel deel van het volk inmiddels zodanig geïndoctrineerd dat ze ALLES best vinden. Ik bedoel, als de stop uit het land wordt getrokken en iedereen dreigt te verzuipen dan denken de meesten dat het erbij hoort. We zijn nog niet reddeloos verloren maar dan moet er wel nu een revolutie komen!
@eerstneukendanpraten | 29-11-14 | 09:46
Je noemt nu twee 'mensen' op die de kwalificatie 'mens' niet eens verdienen....
necrosis | 29-11-14 | 09:19
Het beste wat je kan doen is die 'Super'matthijs negeren. Dit is een trol, met als enig doel om middels vileine en dubbelzinnige opmerkingen mensen te irriteren. Niet op ingaan dus.
@necrosis | 29-11-14 | 09:45
Verdeelde en oprechte burgers kunnen geen vuist maken en daarom volgt er een aanval op iedereen die ze verenigen kan tegen de neergang van hun land.
@eerstneukendanpraten | 29-11-14 | 09:43
Die vindt hij niet, al wijs ik hem op de plaats waar hij ligt!
Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 09:43
Maar Ad Melkert en Marcel van Dam vinden nu nog steeds dat ze "daar" niets mee te maken hebben gehad...
Een bijzonder hoogleraar wordt betaald door organisaties e.d. van buiten de universiteit. Daarom zijn ze ook niet onomstreden. Er is dus wel degelijk een ander onderscheid tussen een gewoon hoogleraar en een bijzonder hoogleraar.
@Jan Passant mk2 | 29-11-14 | 09:38
We hadden de mogelijkheid om een land te worden onder Professor Pim.
Uiteindelijk besloot een meerderheid om te zuchten onder het juk van geschiedenisleraar Rutte.
En dat zal ik de stemmers NOOIT vergeven!
Een mens als Pim, ik mis hem nog steeds.
@Copyrechts | 29-11-14 | 09:39
Nou ja, op links was men meer dan bang genoeg voor de opkomende invloed van de wijsheid van Pim Fortuyn, angstig genoeg om te doen wat gedaan werd.
necrosis | 29-11-14 | 09:32
Oh ja, die van de "onderste steen", zou hij die inmiddels hebben gevonden?
Een keer kappen met die Pim-mania zou wel goed zijn. Het was een wijs man, groot politicus maar had nog weinig waar gemaakt/gerealiseerd in Nederland. Hetzelfde geldt voor Theo van Gogh. Wel eens een paar films van die man gezien? Niet te pruimen (is smaak weet ik). Ze hebben echter 1 ding gemeen, ze spraken zich openlijk uit betreffende de risico's bij immigratie wat anderen niet durfden. Het waren geen grote mensen met geen grote daden. Het was de personificatie van de (terechte) angst tegen de immigratie die mensen aansprak. De personen zelf zijn marginaal qua prestaties in de Nederlandse historie.
Moraal van bovenstaande korte betoog: durf je uit te spreken tegen de risico's van immigratie en islam maar kap met het vereren van de daden/prestaties van deze twee. Die waren niet groots. Zelfde geldt voor Greet Wilders overigens.
Lijst of geen lijst. Een "elite" is er zeker, een "elite" die hier de onbelangrijke zaakjes naar zich toe regelt en de belangrijke zaken voor demense traineert.
Pim Fortuyn was een oprechte en capabele professor (want altijd onderwijzer) die precies wist hoe dit land door deze "elite" verziekt werd. En wordt.
Daarom al die zinderende haat en persoonlijke aanvallen. Inclusief poeptaarten en kogels.
Wetenschap is gewoon een religie en je hebt een probleem wanneer je van het verkeerde geloof bent.
Gelijke monniken gelijke kappen prima Maar we kunnen Ewald toch moeilijk ook laten omleggen door de elite.
Einde van de Domheid | 29-11-14 | 09:29
"De hele friggin ellende ,met de commercialisering van de zorg, openbaar vervoer, de hele uitverkoop van staatsbedrijven..."
Onzin, dit begon allemaal al onder paars en soms zelfs ietsjes eerder.
Begin eens met een van zijn boekjes, ipv gewoon na te roepen wat de gevestigde orde cq. pratende tv-hoofden vinden.
@Einde van de Domheid | 29-11-14 | 09:29
Voorlopig is Pim nooit MinPres geweest, daar zorgde die linkse rat wel voor.
Pim was een waardige premier die we nooit gehad hebben.
En nu hebben we lachebekje Rutte....
Veel mensen zijn benieuwd naar hoe Nederland eruit had gezien met Pim Fortuyn, maar ik heb nieuws, Nederland ZIET er een beetje zo uit. Pim had grote druk op Jan-Peter en CDA stond zo aan de kant dat iedere politieke opleving overgenomen en gesmoord moest worden.
De hele friggin ellende ,met de commercialisering van de zorg, openbaar vervoer, de hele uitverkoop van staatsbedrijven, dit alles hebben we allemaal aan PF te danken. Wat mij betreft mag een decadent als Pim gerust professor genoemd blijven worden. Professors zijn er in alle soorten, ook die er vet naast zitten maar dat heel goed kunnen verkopen.
GS-gevestigde orde vrindjes weer heur.. Blijf eens van Ewald af, zo'n 5 jaar geleden wilde ik zijn hoofd op een staak, komt er eens eentje tot inkeer is het weer niet goed. Niet vergelijken met Pim overigens, de goddelijke kale is daar sowieso boven verheven.
Is er enig verband aan te geven tussen het niet verlengen van een hoogleraarschap en het publiceren van een lijst als zoals van Engelen dat heeft gedaan.
Is de behandeling vna Pim Fortuyn de maat der dingen voor Pinto?
Overigens is het niet gebruikeljk om langer dan vijf jaar na beeindiging van het hoogleraarschap de titel professor nog te gebruiken. Fortuyn stopte daar ook mee toen de universiteit daarom verzocht. Een voorbeeld wat Pinto ook kan en mag volgen.
Het Curatorium van de Erasmusuniversiteit nam destijds een verkeerde beslissing. Zo kan je het ook zien.
Mooie naam heeft het plaatje bij dit artikel.
@Supermatthijs | 29-11-14 | 09:04
Dit komt zeker ook niet goed uit?
www.youtube.com/watch?v=YQMOxMtakgY
*godverdomme*
Ewald Engelen is een held. Net als Thierry Baudet. Daar blijf je dus gewoon met je fikken vanaf. Als je niet weet wie Ewald Engelen is, dan moet je nog maar eens wat meer verdiepen in de hele bankencrisis en EU-discussie; lijkt mij toch redelijk relevant.
-
Het is overigens een schande dat Pim Fortuyn geen verlenging kreeg. Allemaal universiteitspolitiek. Pim zou veel te flamboyant leven, en daarvoor gewaarschuwd zijn. Het paste niet bij het universiteitswereldje. Ewald daarentegen is de vleesgeworden ideale schoonzoon.
Ik gooi het op Trias Parasitica.
En wat nu als de lijst met namen eruit gehaald is onder druk (!) van de mensen die op die lijst staan?
De mensen op die lijst hebben dermate veel macht dat "het laten weghalen van een dergelijke lijst" voor hun maar peanuts is.
De elite is onschendbaar!
Ewald Engelen (who te fuck?) optrekken aan wijlen de heer de heer Fortuyn is wellicht teveel credits.
Lijst of geen lijst de boodschap van van Engelen heb ik maar al te goed begrepen. Nu de rest van Nederland nog.
Who the fuck is Ewald Engelen?
Ach ja professor Pim. Die was voor europese eenwording en absoluut tegen het verbieden van godsdiensten maar dat komt veel mensen nu even niet zo goed uit.
REAGEER OOK