Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zweden is het solidairste land van Europa

fear.jpg Zweden is een soort naargeestig laboratorium waar al het slechte van de moderne tijd in overdrive samenkomt: feminisme, cultuur-relativisme, virulent links-extremisme, (inheemse-)mannenhaat, massa-immigratie, islam-knuffelarij enz. Welke sporen laat dit na op de psyche van Zweden? Een ruim jaar geleden vond er in Zweden een tragisch incident plaats: een zwangere islamitische vrouw werd door een inheemse man uitgescholden, mishandeld en haar hoofddoek werd afgetrokken. Deze daad zou in de hardste termen veroordeeld moeten worden, maar de Zweden gingen een stap verder. De ‘Hijab Outcry’ beweging ontstond. Talloze Zweden en prominente figuren toonden hun solidariteit met het slachtoffer door foto’s van zichzelf met een Hijab online te zetten. Deze actie zou op nog zich toegejuicht kunnen worden. Het wordt in zijn geheel echter een ander verhaal wanneer men bedenkt dat dezelfde Zweden geen enkele solidariteitsactie beginnen voor de talloze Zweedse meisjes die jaarlijks worden verkracht en mishandeld door islamitische mannen. VN Statistieken (zie onder ‘sexual violence’) stellen dat Zweden met jaarlijks 69 verkrachtingen per 100.000 inwoners op Zuid-Afrika na het hoogste aantal verkrachtingen ter wereld kent. Islamitische mannen zijn betrokken bij 77,6% van de verkrachtingen. Misschien is het de dus de moeite waard in het geval van de Zweedse ‘Hijab Outcry’ verder te kijken dan de morele superioriteit die de leden wilden etaleren en de solidariteit te zien voor wat het mogelijk echt is: angst. Freud&co In de psychodynamica staat centraal dat de mens verdedigingsmechanismen kan hanteren om emoties, gedachten of neigingen buiten de bewuste beleving te houden wanneer het erkennen hiervan te sociaal onwenselijk is of teveel schade, ongemak of angst met zich mee zou brengen. Een bekend mechanisme is ‘reactie-formatie’, ook wel bekend als ‘overdekken met het tegendeel’. Dit mechanisme kan bijvoorbeeld in werking treden als een moeder diep van binnen niet kan, of wil, houden van een kind dat zij gebaard heeft – een sociaal hoogst onwenselijk gevoel – en deze vervolgens overdadig overlaadt met liefde en bescherming. Of bijvoorbeeld een man die zich ten diepste aangetrokken voelt tot andere mannen, en deze wensen overdekt met overdadige seksuele relaties met vrouwen en het veroordelen van andere heaumeau's. Het ‘Stockholm Syndroom’, dat ook behoort tot reactie-formatie, is het fenomeen waarin slachtoffers van hun daders gaan houden omdat verzet te schadelijk zou zijn. Dit gebeurt uit de (onbewuste) hoop dat deze getoonde liefde toekomstige mishandeling voorkomt. Zoals de Amerikaanse psycholoog Calvin S. Hall in 1954 schreef over reactie-formatie, toegespitst op reactieve liefde: “Reactive love protests too much; it is overdone, extravagant, showy, and affected. It is counterfeit, and usually easily detected. Another feature of a reaction formation is its compulsiveness. A person who is defending himself against anxiety cannot deviate from expressing the opposite of what he really feels. His love, for instance, is not flexible. It cannot adapt itself to changing circumstances as genuine emotions do; rather it must be constantly on display as if any failure to exhibit it would cause the contrary feeling to come to the surface.” De affectie en solidariteit die veel progressieve Zweden toonden richting het islamitische slachtoffer en daarmee naar de Zweedse islamitische gemeenschap, die in de afgelopen 14 jaar verdubbeld is, vertoont significante overlap met deze beschrijving van reactieve liefde. Islamitische ravage Zweden hebben alle reden de agressieve elementen van hun islamitische populatie te vrezen: er bestaan de facto islamitische enclaves in grote Zweedse steden als Malmö en wanneer islamitische eisen niet worden ingewilligd, schuwen zij bruut geweld beslist niet. Ondertussen hebben de instituties van de Zweedse samenleving zichzelf dusdanig verzwakt door een verstikkende politieke correctheid dat zelfs een journaliste van Somalische afkomst, kritisch op immigrantencultuur, na intimidatie door het journalistieke establishment onlangs nog besloot dat Mogadishu veiliger voor haar was dan Zweden. Echter, de ravage die agressieve elementen van de islamitische populatie in Zweden veroorzaken, hebben de attitudes van progressieve Zweden niet zichtbaar veranderd. De Zweedse solidariteit met dit ene islamitische slachtoffer in het licht van islamitisch geweld, verkrachtingen en subversiviteit, deed inderdaad "showy, overdone, extravagant and compulsive" aan. Het geheel ontaardde in een soort online Instagram en Facebook solidariteits-orgie. Waarom zo neurotisch? Waarom moet Zweedse angst en woede jegens de agressieve elementen van hun islamitische populatie overdekt worden met neurotische solidariteit en affectie? De menselijke psyche blijft een black box, maar het is plausibel dat het bewust toelaten van die angst en woede teveel spanning met zich mee brengt omdat het sociaal te onwenselijk en daarmee schadelijk is. Immers, het erkennen van die angst zou betekenen dat een deel van de Zweeds- islamitische populatie daadwerkelijk gevaarlijk en subversief is. En juist dat gegeven is iets waar politiek correct Zweden zich uit alle macht tegen verzet. Het toelaten van die angst zou niet stroken met het Zweedse multiculturalisme dat voorschrijft dat alle migranten per definitie een verrijking van de samenleving zijn. De angst moet door de autochtone Zweed buiten de bewuste beleving gehouden worden, omdat het toelaten ervan zal resulteren in de toorn van een politiek correct systeem dat zo verstikkend is dat het zelfs een Somalische journaliste verjoeg toen zij haar angst toeliet. Aanvullend lijkt de Stockholm Syndroom dynamiek ook regelrecht van toepassing op de verhouding tussen Zweden en hun islamitische populatie: door het vertonen van neurotische affectie en solidariteit hopen zij toekomstige mishandeling te voorkomen. Zweden's hysterische en kritiekloze steun voor de Palestijnse Staat valt hieruit ook te verklaren. Zweden is een land dat zich voorbereidt op toekomstige overheersing en leeft in een dubbele angstcultus. Dit beeld werd overigens in 2004 al verzegeld door Jens Orback, een Zweedse toenmalige minister die stelde: “We must be open and tolerant towards Islam and Muslims because when we become a minority, they will be so towards us.” Zweden is geen Nederland en ons land is nog niet in een gelijksoortig terminale fase aanbeland. Maar, wanneer autochtone solidariteits-groepjes in de toekomst weer van zich laten horen, loont het misschien even stil te staan bij hun werkelijke motivatie. Wellicht zijn ze oprecht, misschien zijn ze doodsbang.

Reaguursels

Inloggen

Dandruff | 09-12-14 | 19:06
"het beschermen van verkrachters een politieke keuze die alleen door de multikul predikers wordt gemaakt."
Wat jij "de multikul" noemt bestaat niet. Het is een idee fixe, een fictie.
Niemand beschermt hier verkrachters of het moest Opstelten zijn.
Laat je behandelen voor deze waandenkbeelden die je maar niet los lijken te laten.

gutgutgut | 11-12-14 | 23:20

Dandruff | 09-12-14 | 19:06
Heb jij 18 uur en 17 seconden nagedacht ?
Nee dacht ik al. Stel dan niet van die oninteressante vragen.
Uit jouw antwoord maak ik op dat alles wat jij schrijft alleen over "de multikul" gaat.
Boeiond.

gutgutgut | 11-12-14 | 23:13

Zitten wel enige waarheden in, maar helaas toch te propogandistisch stuk waar de meeste reaguurders hier ongetwijfeld een harde van krijgen. In Zweden is veel niet goed, net als in Nederland, maar toch ook veel dingen een stuk beter. Het hogere inkomen, de levenstandaard en bijvoorbeeld het ouderschapsverlof/kinderopvang. Dat de drank dan wat duurder en je wat meer belasting betaalt maakt dan weer niet zoveel uit, aangezien je netto toch meer in te komen hebt dan met een vergelijkbare baan in Nederland plus nog eens dat je vrouw/vriendin dan ook fulltime werkt, want dat kan gewoon. En hoppa een groot koop huis, 2 V/0's voor de deur, 3 keer per jaar op vakantie enz. Dat de multikol in Zweden ook een zootje is, ja dat geloof ik absoluut. Maar door dit met verdraaide statistieken als de verkrachtingen (In Zweden wordt het als verkrachting gerigistreerd als je probeert te scoren en de dame in kwestie zeg nee) en dat dat door 76 % van de moslims zou gebeuren (onbetrouwbare bron) dan schrijf je pure propoganda in mijn ogen.

Bunker666 | 10-12-14 | 10:24

Hulde, Spartacus!

Bellabella* | 10-12-14 | 00:18

Zeer goed stuk!

KoninginWildemina* | 10-12-14 | 00:15

Bij enige vorm van wat expertise qua zins opbouw en colomn vorming ben ik ervan overtuigt dat Spartacus stiekem A.Nanninga is.

gijs geluk | 10-12-14 | 00:01

@gutgutgut (00:49),

Heb je echt 2 uur nagedacht over zo'n slap antwoord?
De hele column gaat over de multikul.
En over de hypocrisie van de aanhangers daarvan.
Daar gaat de discussie dus ook over.

En ook in mijn reacties van 22:30, 22:47 en 23:02 noem ik de multikul en de politieke correctheid.

Natuurlijk weet ik dat je de columns en reacties waar je op reageert nooit leest. Anders zou je je eigen kretologie dermate gênant vinden dat zelfmoord een reëel gevaar is.
Maar zeker in dit geval snapt iedereen dat niet elke Zweed verkrachters in bescherming neemt. Net als in Amsterdam, Rotherham en de rest van Europa is het beschermen van verkrachters een politieke keuze die alleen door de multikul predikers wordt gemaakt.

Dandruff | 09-12-14 | 19:06

anomien | 09-12-14 | 14:32 Het is waarschijnlijk heel moeilijk om objectieve waarheid te genereren wat betreft de wel of niet plaatsvindende verkrachtings-epidemie in Zweden en of recent naar Zweden gemigreerde moslims daarvoor verantwoordelijk zijn. Maar van geweld tegen vrouwen en tegen speciaal niet-islamitische vrouwen, is te horen over alle landen waar moslims wonen. Of het nu gaat over het meisjes en vrouwen verbieden onderwijs te volgen, of dat het gaat om het doodschieten van meisjes die onderwijs willen, of dat het gaat over het vrouwen verminken met zoutzuur, of het vrouwen genitaal verminken (clioris wegsnijden en vagina dichtnaaien), of het vrouwen dood stenigen omdat ze verkracht zijn en niet voldoende getuigen daarvoor hebben, of het vrouwen met een jachtgeweer door midden schieten vanwege eerwraak, of het vrouwen slaan elke dag omdat dat voorschrift is van de koran, of het meisjes en vrouwen tot slavin maken en maandenlang groepsverkrachten, enzovoort. Daar komt bij dat de politiek correct ‘moreel superieuren’ zich in alle mogelijke bochten zullen wringen om er maar voor te zorgen dat hun geliefde ‘religie van de vrede’ niet besmet raakt door al te indringende berichtgeving over deze al 14 eeuwen durende oorlog van de islam tegen de vrouw. En feministen? Die zitten al bij voorbaat klem in een Stockholmsyndroom of zijn net zo gek als hun politiek correcte collega’s. Pat Condell over feministen:
www.youtube.com/watch?v=GbmeQtGMkUU

Benedict Broere | 09-12-14 | 16:57

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 22:55
Je wilt respect blijkbaar. Hier een paar suggesties om daarop meer kans te maken.
1) Sla geen kwatsj uit over Newton of quantummechanica.
2) Blijf beschaafd en inhoudelijk. iemand "deaud" wensen is ghetto.
3) Draai niet. Heb een ruggengraat. "ga eens deaud" betekent "ga eens deaud".
4) Vervang je nick. Jezus man.

Werk aan jezelf.

gutgutgut | 09-12-14 | 16:50

lanexx | 09-12-14 | 10:53
"geen speld tussen te krijgen"
Dat zal dan wel een cirkelredenering zijn.

gutgutgut | 09-12-14 | 16:38

Sano | 09-12-14 | 11:06
Weet je wat ik denk? Jij weet niets over Zweden en je praat GS na.

gutgutgut | 09-12-14 | 16:36

Wat een ophitsend stukje. Ten eerste bewijs maar eens het percentage van 77,6%. Ten tweede, Zweden scoort zo hoog op het verkrachtingscijfer omdat daar alleen al kijken naar een vrouw een veroordeling voor verkrachting oplevert. Feminisme he. Seks tussen man en vrouw is per definitie al verkrachting van de vrouw volgens de feminazis.

anomien | 09-12-14 | 14:32

Asmodean | 09-12-14 | 10:50
“De islam bestaat niet.” “Het werkelijke islamitische geweld (dus wat in naam van de islam wordt gepleegd) valt gelukkig heel erg mee.” Je moet wel heel hardnekkig heel veel informatie botweg negeren, wil je in staat zijn tot dit soort beweringen. Als je werkelijk iets wilt weten van islam en islamitisch geweld, dan moet je je verdiepen in een verhaal dat begint met de periode dat Mohammed populair wordt als hij begint te roven en te moorden en als hij een deel van de buit verdeelt onder zijn collega-rovers cq. volgelingen. In de 14 eeuwen daarna worden 270 miljoen andersdenkenden vermoord en worden diverse culturen vernietigd. En de Westerse cultuur loopt net zo risico vernietigd te worden door deze destructieve psychose, vanwege de politiek correcte waan die het moreel superieur acht om totaal blind te zijn voor het vele geweld en terreur dat van de islam uitgaat. De poltiek correcte mens zal uiteindelijk begrepen worden als een crimineel die de islamitische criminaliteit goedpraat en zegt dat de islam een religie van de vrede is, ook al staat hij tot z’n enkels in het bloed van onthoofdde andersdenkenden.

Benedict Broere | 09-12-14 | 14:07

De moslim die mijn dochter iets aandoet eindigt tussen de varkens.
Levend.
Net als in de film.
Maar dan echt.

2N3055 | 09-12-14 | 13:45

Sweden Yes!

ironpill | 09-12-14 | 11:40

De zaak tegen de gemeente werd aangespannen door nota bene een organisatie die De Nationale Federatie van het Vrije Denken heet..LOL.
.
Vrije denkers die kerststallen willen verbieden. Het moet niet gekker worden...In Nederland hebben we ook al een fascistoide organisatie met het woord Vrijheid in de naam die bepaalde religieuze boeken wil verbieden.
.
De woorden vrije en vrijheid zijn nogal aan erosie onderhevig, zullen we maar zeggen...

De Libertariër | 09-12-14 | 11:32

Hmm beetje raar stuk, de Zweden zijn dood en doodsbang, anders laat je niet je dochters verkrachten terwijl je de andere kant op kijkt.
Ik denk dat het probleem is in Zweden dat ze niet willen toegeven dat ze bang zijn voor islamisten en om hun eigen ego te beschermen gaan ze in PC overdrive, zo dat ze zichzelf een gutmensch gevoel kunnen geven en zichzelf weer in de spiegel aan kunnen kijken.

Rest In Privacy | 09-12-14 | 11:06

Asmodean | 09-12-14 | 10:50
"Jij ziet alle criminele activiteiten die worden begaan door moslims als islamitisch geweld."

Waar oh waar zeg ik dit?

Lagonda | 09-12-14 | 10:57

"Dat is ook de reden waarom ze zo hysterisch lopen te krijsen tegen mensen met islamkritiek: niet eens omdat ze echt zo begaan zijn met de islam, maar omdat ze koste wat het kost willen voorkomen dat zij met hun tegenstanders geassocieerd kunnen worden, en zelf het lijdend voorwerp worden van de linkse heksenjacht. Hun plek tussen de "goeien," hun mede-linksmensen, moet zo duidelijk mogelijk gemaakt worden, en hard schreeuwen is in hun kringen het sterkste argument dat er bestaat."

Exact wat Spartacus in zijn betoog neerzet, geen speld tussen te krijgen, behalve voor de beroeps linksmens, ook in de panelen!

lanexx | 09-12-14 | 10:53

Lagonda | 09-12-14 | 10:36
Niemand spreekt namens een godsdienst. Het is onmogelijk dat 'de islam zich gedraagt als', zoals jij beweert. De islam bestaat niet. Het is toch geen nieuws voor je dat moslims elkaar wereldwijd afmaken? Zelfbeweerde aanhangers van de islam kunnen zich wel op een bepaalde manier gedragen. En als ze zich misdragen, moeten we dit in het kader van de wet oplossen. Iedereen die in strijd handelt met de Nederlandse wet moet worden aangepakt, of ze nou handelen namens Allah, namens Vishnu, of gewoon zelf crimineel zijn.
-
Jij haalt hier twee zaken door elkaar. En dat is ook wel voor te stellen, gezien oa. Wilders dit zorgvuldig heeft geframed. Jij ziet alle criminele activiteiten die worden begaan door moslims als islamitisch geweld. Maar jij ziet activiteiten van criminele Polen of Antillianen niet als christelijk geweld. En waarom niet? Omdat dat niet zorgvuldig zo wordt geframed. Helaas ben jij niet de enige die hier intrapt.
-
Het werkelijke islamitische geweld (dus wat in naam van de islam wordt gepleegd) valt gelukkig heel erg mee.
-
Ik ben het overigens helemaal met je eens dat jij kritiek mag hebben op religie. Gelukkig wel!

Asmodean | 09-12-14 | 10:50

Moet gelijk denken aan de serie Lilyhammer waar deze kamilletheementaliteit komisch doch pijnlijk wordt weergegeven (Noorwegen, maar toch). Vermakelijke serie, trouwens!

quackel | 09-12-14 | 10:42

Asmodean | 09-12-14 | 10:21
Je haalt de zaken lekker door elkaar. Opkomen voor de vrijheid van religie, is niet meer dan dat: het gegeven bewaken dat mensen vrij zijn om naar believen hun bovenkamer in te richten. That's it. Dat is iets heel anders dan kritiekloos blijven t.o.v. de *inhoud* en de *uitingen* van een religie; en dat laatste is waar de progressieve elite zich te lang schuldig aan heeft gemaakt. Sterker nog, die is lange tijd over haar eigen benen gestruikeld om maar aan iedereen duidelijk te maken dat de Islamitische cultuur een geweldige verrijking is voor dat platte, verwende, consumerende en milieuvervuilende Westen.

Je bent vrij om whatever welke flauwekul te geloven. Ik respecteer die vrijheid. Maar ik hoef op geen enkele manier respect te tonen voor *wat* je gelooft. Want ik heb ook de vrijheid om daar kritiek op te hebben, het te bespotten en het te negeren. Ik heb zelfs de vrijheid om me ertegen te verzetten.

Verder ben ik 't met je eens dat crimineeltjes gewoon moeten worden aangepakt, al denk ik wel dat het gebrek aan maatschappelijke aansluiting (oa. vanwege een andere religieus/culturele achtergrond) hier wel degelijk een rol speelt.

Lagonda | 09-12-14 | 10:36

Die Jens uit 2004 was toen al een jankerd. We hebben straks dus ISS = Islamic State Sweden.
Mijn complimenten voor de policor Sweden.

wallenberg | 09-12-14 | 10:22

Lagonda | 09-12-14 | 10:08
Opkomen voor de vrijheid van religie, hoe achterlijk die religie ook is, heeft niets te maken met het aan de borst koesteren van de islam. Wat mij betreft moeten alle criminelen worden aangepakt, of ze nou moslim zijn of christen. Sowieso is het mij onduidelijk waarom het altijd de schuld van de islam is als Marokkanen zich misdragen, terwijl het niet de schuld van het christendom is als de nog criminelere Antillianen zich misdragen. Maar goed, feiten, cijfers en rationaliteit doet er nou eenmaal niet zoveel toe bij zowel moslimfundamentalisten als antimoslimfundamentalisten.

Asmodean | 09-12-14 | 10:21

@Russells Teapot | 08-12-14 | 23:40
Zoiets moet het inderdaad zijn, ja... de Islam gedraagt zich in de ogen van links als de ultieme underdog, met al het weerspannige gedrag dat daarbij hoort, door links natuurlijk steevast geduid als 'rechtvaardig sociaal verzet'. De Islam is voor links het gedroomde proletariaat.

Eigenlijk zou voor links natuurlijk Afrika in aanmerking komen als het ultieme knuffeldier, maar Afrika ondergaat haar bodempositie te lijdzaam en te afwachtend. De Islam gooit tenminste lekker olie op het vuur, en is niet bang haar handen vuil te maken. Daar houdt links van, want het is een mooie opstap naar de revolutie tegen het Kapitaal enzo.

*diepezucht*

Lagonda | 09-12-14 | 10:08

Pacifisten zijn mensen die andere mensen, die zich verdedigen tegen aanvallers, aanvallen...

Ahasveros | 09-12-14 | 10:06

Je vraagt je echt af wanneer het tij gaat keren. Wanneer worden we eens goed boos?

Kosmos | 09-12-14 | 09:53

MarcS | 09-12-14 | 09:14
Zucht. Als je als feit presenteert dat 77,6% van de verkrachtingen in Zweden door moslims plaatsvindt dan vind ik dat je dat moet kunnen onderbouwen. Op dit moment lijkt het echter uit de dikke duim van de auteur gezogen. Ik heb geen flauw idee wat het werkelijke cijfer is. Daarmee kan ik ook geen beweringen doen over percentages, en of dit zou kloppen of niet. Ik baseer me namelijk graag op feiten. Wat is hier zo ingewikkeld aan dat je dat nog steeds niet snapt?

Asmodean | 09-12-14 | 09:22

@1337haxxor | 09-12-14 | 01:16
Ja zo gaat dat in de wereld. En dan lees je hier mensen die zeggen dat het allemaal wel meevalt en het allemaal niet waar is zonder officiële linkjes en cijfers. Probleem is, zoals je hier ziet, dat de officiële instanties niet thuis geven en er dus geen officiële berichten en statistieken naar buiten komen.

Ik kijk naar jullie @gutgutgut en @Asmodean Sterker nog, ik denk dat dit artikel ook weer weggezet gaat worden als extreem rechts en onderbuik. Dan kunnen de dames tenminste lekker slapen vannacht.

Je zou als vader dit soort dingen toch horen over jou dochter ....... Dan komen hier mensen jou vertellen dat je iets niet goed gedaan hebt in de opvoeding en het allemaal aan JOU ligt.

Etnisch profileren is niet oke, maar rassen / afkomst bewust uit de statistieken laten omdat ze een inconveniënt truth naar boven halen is natuurlijk nog veel kwalijker. En noem mij dan maar een racist, maar als mijn dochter mij zou vertellen dat ze verkracht is door een groep en ze mij kon vertellen waar de groep was, zouden ze het geen van allen overleven. Ook ik kan met benzine spelen namelijk.

MarcS | 09-12-14 | 09:14

Thorolf | 08-12-14 | 23:02
Vertel, welk regulier nieuwsmedium heeft dit cijfer gemeld? Ik kan het niet vinden namelijk. Tenzij je stormfront reguliere media vindt natuurlijk.

Asmodean | 09-12-14 | 08:48

Slipsnifter | 08-12-14 | 23:02
Ik kan de bron niet vinden. Jij duidelijk ook niet, anders had je 'm wel gepost in plaats van de bal zo simpel terug te kaatsen.

Asmodean | 09-12-14 | 08:46

namensmijnhond | 08-12-14 | 23:51
God, begrijpend lezen is ook een kunst hè. Ik betwist het verkrachtingscijfer niet, al hanteert Zweden een veel ruimere definitie van verkrachting dan andere landen, ik betwist het cijfer dat 77,6% door moslims gepleegd zou zijn. En ik betwist dit omdat dit cijfer alleen maar op dubieuze extreemrechtse blogs is te vinden.

Asmodean | 09-12-14 | 08:46

Pussies don't like dicks, because pussies get fucked by dicks. But dicks also fuck assholes: assholes that just want to shit on everything. Pussies may think they can deal with assholes their way. But the only thing that can fuck an asshole is a dick, with some balls. The problem with dicks is: they fuck too much or fuck when it isn't appropriate - and it takes a pussy to show them that. But sometimes, pussies can be so full of shit that they become assholes themselves... because pussies are an inch and half away from ass holes.

Badderbeest! | 09-12-14 | 08:44

@7,62x39 | 08-12-14 | 21:44
Dat is niet waar! Spreek er een paar en je krijgt een heel ander verhaal te horen. Denk je dat ze het leuk vinden die hoge belastingen, die dure drank etc?
Welnee, ze zijn alleen politiek te correct om ook maar een klein tegenpiepje te geven.

Zweden durft net als NL niet serieus voor te rekenen wat al die kansenparels nu kosten per jaar. Want ook daar weten ze dat ze echt alleen maar kosten en nooit iets opbrengen.

MarcS | 09-12-14 | 08:25

Zweden, het socialistische walhalla.

natte krant | 09-12-14 | 08:24

Het wachten is op een nieuwe Pipi Langkous.

Rest In Privacy | 09-12-14 | 08:21

@viridis | 08-12-14 | 21:37
We maken ons druk omdat onze politici zich aan de politici in de landen om ons heen optrekken. Als Zweden, Duitsland, UK, Belgie en DK om gaan, hoe sterk denk je dat de ruggengraat hier is?

Wegwezen klinkt leuk maar moet je ook kunnen / willen.

MarcS | 09-12-14 | 08:20

@GödelsRevenge | 08-12-14 | 21:04
Vergis je niet hoor, ik ken een hoop Zweden en ook een hoop Britten. In beide landen staat een anti islam beweging op, die nu nog smeult maar er komt een dag dat iemand olie op het vuur gooit.

Nu ken ik toevallig ook een zooitje Denen, jaja ik werk internationaal. Die kijken met Argus ogen wat er allemaal in Malmo aan de hand is.

Ja het gaat uit de hand lopen, niet alleen in Nederland als de politiek niet snel tot inkeer komt. En dat worden rare tijden. Nu zijn de Zweden, Denen, NL'ers en de Britten nog meegaand en zien ze de noodzaak nog niet. Maar ook wij hebben raar bloed door onze aderen stromen, als dat de overhand weer een keer krijgt gaan we weer scheeps.

MarcS | 09-12-14 | 08:12

Zweden is zwaar kut. Heb er 3 maanden uit moeten houden maar wat een lamgeslagen kutvolk is dat zeg. Nederland gaat al rap die kant op.

Je laten koeioneren door de overheid zou zo langzamerhand een Olympische sport moeten worden...

LibertarianTeacher | 09-12-14 | 08:06

@1337haxxor | 09-12-14 | 01:16
Toen ik las dat 1 van de meisjes gearresteerd was wegens dronkenschap en de mannen vrijuit gingen ben ik gestopt met lezen. Wat leven we toch in een rare wereld!

Maria.1 | 09-12-14 | 07:53

Ikea net zo laf als de rest van Zweden.
Ineens stond daar met koeieletters halal hotdogs,want moslims wilden ook hotdogs kunnen eten,net zoals westerlingen,maar ja dat varkensvlees hè,dus voortaan werd er alleen halal kippenvlees voor de hotdogs verwerkt.
Dat woord halal was er al gauw af want geen autochtone Nederlander vrat die hotdogs nog puur vanwege dat ergelijke en laffe halal gelul.

swassannuf | 09-12-14 | 06:09

Alle ellende uit Zweden komt ook hier. Kijk maar naar Ikea. Alleen Abba was leuk maar dat is lang geleden.

hou het droog | 09-12-14 | 02:28

Ik roep het al jaren Nederland wordt het tweede Zweden.

gijs geluk | 09-12-14 | 02:21

-weggejorist-

Gaul Shaarad | 09-12-14 | 02:20

Prima artikel. Dit zal ook in nederland gebeuren. Zeker nu we meer islam importeren door meer dan 20.000 syriers te opvangen en niet zo lange tijd geleden werd er in nieuwsuur al gezegd dat het zo goed als zeker is dat ze allemaal verblijfsvergunning krijgen, maar zoals men het al wel weet groeit hun aantal explosief doordat ze meer kinderen krijgen dan westerse vrouwen en er leven al ongeveer een miljoen (als dat al niet meer is?) Moslims in nederland.

Het probleem met de meeste politici is dat ze er geen weet van hebben hoe het er werkelijk aan toe gaat, omdat ze meestal uit middenklasse komen en daarmee beschermd zijn opgevoed, ook zijn ze niks te kort gekomen in leven. Mensen die alles hebben maken zich nauwelijks zorgen. Zulke lui zijn een groot gevaar voor ons land, als we ons identiteit willen behouden.

Nieuws-Lezer | 09-12-14 | 01:53

Zweden: Europa's gekkengesticht.

De Anaalprofeet | 09-12-14 | 01:47

Tja.. Zweden heeft in iets strafer mate hetzelfde gedaan als Nederalnd.
De democrtie laten varen en de verhouding meerderheid en minderheid uit de hand laten laten lopen.

Met als gevolg dat de minderheid met grote bek en geweld de meerderheid aanstuurt, uiteraard gesubsidieerd en bevoorrecht.
Elke etnische of religieuze minderheid werd immers gesubsidieerd verzocht de eigen afwijkende minderheidscultuur actief te gaan cultiveren binnen een meerderheidscultuur.
Inmiddels leidde dat al tot veel herrie maar de minderheid gaat nu ene staat verder en gaat eisen en claimen ten koste van de meerderheid.. en dat is een soort antidemocratie.
Bij democratie bepaalt de meerderheid en dat is dus slikken of stikken..

Maar inmiddels is ook NL. van de democratie afgestapt en wordt er in de achterkamertjes bepaalt wat de meerderheid mag willen..
We don dus nagenoeg hetzelfde als Zweden..
En reken maar niet op coulance van de meerderheid bestaande uit de tegenwoordige minderheid.

Daarvoor is hun missiedwang te groot.

4609 | 09-12-14 | 01:18

Zweden en Groot Brittannië, in potentie de eerste landen in Europa die binnenkort als de Slang van Oroborus zichzelf gaan verteren. Waar de inheemse bevolking zelf perverteren naar onverlichte barbarij, omdat de onderste stenen van de Maslow piramide onder hun samenleving zijn weggerukt.
.
Stel je voor, een hypothetisch scenario; je vertrekt naar China, en komt in een dorp te leven waar meer Nederlanders wonen. Op een gegeven moment komt het naar buiten dat een deel van je Nederlandse stadsgenoten 1400 Chinese meisjes hebben: gemarteld, verkracht, mishandeld, ontvoerd en verkocht. Wat zou je dan doen?
Waarschijnlijk zou je je doodschamen. Je zou je actief inzetten om de misstanden recht te zetten, of je zou uit pure schaamte vertrekken, neem ik aan.
Stel dat als gevolg Nederlandse werknemers minder geliefd zijn in dat stadje, zou het dan in je opkomen om te gaan klagen dat die Chinezen racistisch zijn? Ik mag hopen van niet.
.
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/11057622/Rotherham-child-sexual-exploitation-Victims-raped-beaten-and-doused-in-petrol-if-they-threatened-to-tell.html (lees en verwonder je)
.
Als je het artikel van de telegraaf in één streep uit kan lezen, complimenteer ik je standvastigheid en ratio. Deze schrijver, een apathische teringhond pur sang, had kromme tenen na afloop.

Hoe gaan de Britten ermee om?
https://www.youtube.com/watch?v=OB6zMIrIx-g&list=UU-yewGHQbNFpDrGM0diZOLA

1337haxxor | 09-12-14 | 01:16


Vanuit Saudie-Arabië en de andere olielanden wordt een islam de wereld ingepompt die extreem intolerant en destructief is, de vorm van islam dus zoals die onder Mohammed populair werd, toen hij bogon te roven en te moorden. Het politiek correct illusionisme wil dit evenwel niet zien en probeert alle terreur te bezweren met steeds maar de mantra van islam als ‘religie van de vrede’. Het zal resulteren in een moord op de Westerse cultuur of in ieder geval de poging daartoe. In vroeger tijden zou men de verantwoordelijken collectief ophangen, maar wij mogen hopen dat via verkiezingen beter geïnformeerde mensen aan de macht komen. Om vervolgens die politieke illusionisten aan te klagen wegens misdaden jegens de menselijkheid. In Saudie-Arabië worden regelmatig mensen onthoofd. Dat is daar een soort uitje. www.reuters.com/article/2014/10/20/us-...
www.liveleak.com/view?i=ce2_1311328714...

Benedict Broere | 09-12-14 | 01:03

Zweden.. wat een verloren land. Het is als een geografisch exogene uiting van een socialistisch gedachtegoed die we in dit land kennen als de PvdA.
Ze scoren ook hoger dan wij op de zelfmoordschaal en dat is dan ook geheel te begrijpen. Ik haat Zweden! Kut-nokia..

hallofreen | 09-12-14 | 01:02

Slipsnifter | 08-12-14 | 23:04
"Wat jij wil.
Ik had dit al eens eerder gehoord, en ook hier in nl is al eens over zo`n soort wet gesproken, dus ik ga er maar vanuit dat het eraan zit te komen.
Ze zoeken het maar uit."
Dus je trekt je verhaal in. Is prima, overkomt iedereen wel eens.

gutgutgut | 09-12-14 | 00:51

@kloopindeslootjijook
Heeft voor zover ik kon vinden te maken met onderscheid tussen "assoult rape" en gewone rape. Bij assoult rape zijn het 100% allochtonen, bij gewone rape ook autochtonen. Wat precies het verschil is weet ik niet, is een beetje een vertalingskwestie vanuit het Noors naar Engels en dan NL, maar globaal is de een heel gewelddadig, en de ander niet of weinig gewelddadig.

Gewinflipt | 09-12-14 | 00:50

Dandruff | 08-12-14 | 23:06
Had dat dan meteen gezegd dat het om de "multikul" ging.
eerst schreef je
"- er is wel solidariteit met een zeldzaam geval van geweld tegen een moslima;
- er is geen solidariteit voor veel vaker voorkomende vormen van veel ernstiger geweld, door moslims."
zonder vermelding van de "multikul".
Schrijf de volgende keer meteen de kul die je eigenlijk bedoelt in je artikul.

gutgutgut | 09-12-14 | 00:49

Ik zou wel willen weten hoe hoog dat cijfer in NL is. Een rondje googelen leverde 50% op, maar geen keiharde statistieken gevonden.

Gewinflipt | 09-12-14 | 00:45

Gewinflipt | 09-12-14 | 00:32
"Oslo"

Snap het niet helemaal. Eronder staat:
"Of the 111 charged with rape in Oslo last year, 72 were of non-western ethnic origin, 25 are classified as Norwegian or western and 14 are listed as unknown"

Hoe komen ze dan bij die 3 jaar 100%?
Daar staat dat ze er 41 hebben onderzocht en die 100% non-western waren. Dat kan, want er passen 41 in 72.

Hoe zit dat nou?

kloopindeslootjijook | 09-12-14 | 00:40

Ja en een voorstel tot remigratie met fl 25.000 bonus .
Een fortuin in die landen toentertijd .

B. Ollie Bommel | 09-12-14 | 00:36

B. Ollie Bommel | 09-12-14 | 00:32
"Maar ze pakken nooit door"
Hoe gaat dat dan bij de SP? Blijft dat ergens hangen of zo?

kloopindeslootjijook | 09-12-14 | 00:33

Aanvulling:
En dan vraagt de verslaggever aan de agent:
Herinnert u zich gevallen waarin een etnische Noor de dader (van een verkrachting) was?
Agent:
Dat herinner ik me niet.

www.youtube.com/watch?v=u6k9P7L3tYk

Gewinflipt | 09-12-14 | 00:32

B. Ollie Bommel
Bijvoorbeeld:
"Tegelijkertijd met de Centrumpartij van Hans Janmaat demoniseerde de SP in de jaren tachtig arbeidsmigranten, de zogenoemde “treinladingen met profiteurs” (Tiny Kox, Lekker Fris, november 1992). "

Nou, dat lijkt toch wel wat op de termen 'massaimmigratie' en 'tsunami' en zo.

kloopindeslootjijook | 09-12-14 | 00:32

kloopindeslootjijook | 09-12-14 | 00:25

Ik ben donateur van de SP (nog wel).
Maar ze pakken nooit door .
En over een bv Agnes Kant zullen we het maar helemaal niet hebben . Die is vermoedelijk pas in 1984 geboren .

B. Ollie Bommel | 09-12-14 | 00:32

Thorolf | 09-12-14 | 00:00
Kan me niet voorstellen dat de Zweedse bevolking dat een keer doorbreekt. Ze morren al aardig hier en daar.

kloopindeslootjijook | 09-12-14 | 00:27

B. Ollie Bommel
" een slappe "
ja, maar het ging over links en zo. Ik weet wel dat we ons hebben voorgenomen dat links niet kan deugen al zouden ze hetzelfde roepen als rechts maar het lijkt niet alleen met linksigheid te maken te hebben dus.
Als je nu Greet dat Gastarbeid en Kapitaal uit 1984
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...
laat voorlezen, zou niemand staan te kijken. Sterker nog, daar zit nog een verhaal achter, dat mag bij Greet ook wel iets vaker, wat beter motiveren en zo, het blijft wat flauw doen met statistieken nog. Maar goed, toen werd de SP ervoor geschoffeerd, niet te weinag. Je moet het maar eens lezen. 30 jaar geleden he? Dus niets nieuws onder de zon zeg maar.

kloopindeslootjijook | 09-12-14 | 00:25

Zweden, daar zijn alle echte mannen een millennium terug toch vertrokken?

Theo van Deursen | 09-12-14 | 00:15

@kloopinslootenzo: ja, zoals veel linkse partijen en mensen. Benoemen, erover praten en dan niks doen. Bang om tegen schenen te schoppen en op lange tenen te trappen. Zelfs de schijn van rascisme, aangepraat door mensen met verkeerde belangen, is al een nachtmerrie....
In Zweden ontstaat er een beeld waar de autochtone Zweden het platteland beheersen en waar men het niet op heeft met buitenlanders ongeacht kleur en afkomst terwijl ze in de steden langzaam in de minderheid gedrukt worden.
Als ik politici daar en hier zie moet ik altijd denken aan de beelden van de Engels PM en zijn verdrag van Munchen (1938) met Hitler. "Two peoples who will never go to war again....". De rest is eveneens geschiedenis.

Thorolf | 09-12-14 | 00:00

kloopindeslootjijook | 08-12-14 | 23:44

De SP staat dan ook niet te boek , als een zgn ,,progressieve,, partij .

Helaas blijft het een slappe partij , die altijd een slag om de arm blijven houden .

B. Ollie Bommel | 08-12-14 | 23:56

Hoewel ik het eens ben met de meeste uitingen over Zweden en het zelfdestructieve policor regime aldaar vind ik de angst voor hoofddoekjes en verkrachtingen overdreven. Ik heb in Turkije gewoond (in een conservatieve buurt van Istanbul) en ben nog nooit belaagd, gespuugd, geslagen. Ook "is mij de moeder niet geneukt". Het is gewoon een probleem met tuig dat kansen ziet en er mee weg kan komen. Zodra de D66 rechters weg zijn en de laffe wegkijkers, komt het allemaal goed met Nederland. Ja, met een hoofddoek en een minaret hier en daar leeft ook dit land gewoon door. Wat Nederland nodig heeft is zelfrespect als natie, daar is geen immigratiestop voor nodig. Alleen de stekker uit de publieke omroep en Jeroen Pauw op een raket naar de maan.

Mannenbrein | 08-12-14 | 23:55

@Asmodean | 08-12-14 | 22:47
Doe niet zo spastisch. Volgens de Swedish National Council for Crime Prevention, was de rape rate in 2012 66 op 10,000 and rising. Een officiële instantie dus. Of moeten ze van jou nog van speciale keurmerken voorzien zijn?

namensmijnhond | 08-12-14 | 23:51

Russells Teapot | 08-12-14 | 23:40
" linkse mensen beschuldigen altijd hun eigen cultuur."

Nou, valt wel mee hoor:
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...

“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”
- Anton Constandse, SP brochure Gastarbeid en Kapitaal, p. 17, 1983

“Om eerlijk te zijn: ik ben er trots op dat wij ver voor Bolkestein, maar dan ook heel erg ver voor Bolkestein, dit onderwerp op de agenda hebben gezet. We zijn geweken, terwijl we hadden moeten doorzetten.”
- Jan Marijnissen (Vrij Nederland, 17 juni 1995)

"problemen die de SP ook al lang – en eigenlijk vér voor Geert Wilders – benoemd heeft.”
- Emile Roemer (in zijn allereerste persconferentie, 5 maart 2010)

kloopindeslootjijook | 08-12-14 | 23:44

In de UK hebben ze ook dorpen die inmiddels vol met Somaliers zitten. Leuk hoor.

kloopindeslootjijook | 08-12-14 | 23:41

@Lagonda | 08-12-14 | 23:35
"Maar vanuit welke motivatie moeten we nou in hemelsnaam uitgerekend de meest achterlijke, geweldadige, pestilente, mensvijandige en bloeddorstigste religie aan de borst koesteren? We zijn de Islam helemaal niets verschuldigd."

Ik denk dat dat is omdat er geen andere cultuur in de wereld is die zo structureel de schuld voor alle problemen buiten zichzelf legt. Tegelijkertijd lijken linkse mensen min of meer verslaafd te zijn aan schuldgevoel.

Moslims beschuldigen altijd andermans cultuur, linkse mensen beschuldigen altijd hun eigen cultuur. Het is de ideale symbiose wat dat betreft.

Russells Teapot | 08-12-14 | 23:40

Europa is zichzelf volledig aan het opeten. Landen als Zweden en Frankrijk voorop. Kortom glashelder wat ons te wachten staat. Het is werkelijk een bizarre situatie. Een muur zien(hij staat er echt) maar gewoon door blijven rijden. De lafheid daarbij is stuitend.

Franco 1975 | 08-12-14 | 23:36

Ik snap ook niet dat uitgerekend de *islam* ruim baan krijgt in Europa. Kijk, dat je uit een schuldgevoel over de slavernij mensen uit Afrika of Suriname eens extra in de watten legt, daar kan ik wel inkomen. Of dat Europeanen uit schaamte over 2000 jaar virulent antisemitisme inclusief Holocaust voortaan Joodse mensen op handen dragen, ook dat lijkt me wel logisch. Maar vanuit welke motivatie moeten we nou in hemelsnaam uitgerekend de meest achterlijke, geweldadige, pestilente, mensvijandige en bloeddorstigste religie aan de borst koesteren? We zijn de Islam helemaal *niets* verschuldigd.

Lagonda | 08-12-14 | 23:35

Voor de mensen die naar de VS willen vluchten, ook hier zitten ze inmiddels met grote groepen, met moskee! Worden er steeds meer, steeds sneller. Canada of zuid- Amerika nog weinig gezien. Snel!!!

DwaazzZZzz | 08-12-14 | 23:34

Op de Zweedse tv wordt de oude serie Pipi Langkous weer uitgezonden, maar wel bewerkt. Pipis vader mag geen negerkoning meer heten en de legendarische scene van Pipi als Chinees inclusief bamislierten is eruit geknipt. Je zou zomaar iemand voor het hoofd kunnen stoten in het multiculturele Zweden. Driewerf bah.

Ruud Hazes8197 | 08-12-14 | 23:32

zweden zal wel net zo democraties sollidair zijn als onze versplinterde regeerders.
een volksraadpleging willen ze niet,ze weten bij voorbaat,dat ze op actuele situaties totaal verpletterd worden,tot de enkels afgebroken.
zelfs een raadgevend referendum durfen ze niet aan regeren,dat doen ze voor zich zelf,wel met ruggespraak met de eu.
conclusie zij weten het zij zien het licht,de bevolking is dom,mag alleen af en toe zijn stem uitbrengen,en wordt dan gelijk voor de gek gehouden met de verkiezing beloftes.
wat een corrupt systeem.
al heeft zweden zijn grote steden net als hier ook vol zitten met nieuwkomers ga me niet vertellen dat de zweden daar bang voor zijn.

soledad | 08-12-14 | 23:27

namensmijnhond | 08-12-14 | 23:16

:):):)

Die bofkonten zijn dan ook geen lid van de EU .
Het schijnt dus gewoon te kunnen .

B. Ollie Bommel | 08-12-14 | 23:21

Overigens gaat het in Rusland ook helemaal fout:
.
Since Vladimir Putin became president, the Muslims of Russia have erected 7,500 mosques or slightly more one per day, a statistic in which the Islamic community of that country can take great pride but one that may disturb some of Putin’s supporters who believe that he is committed to making Russia more Russian.

www.interpretermag.com/7500-mosques-ha...

duitse herder | 08-12-14 | 23:19

@B. Ollie Bommel | 08-12-14 | 22:28
Ik hoor de laatste tijd weinig over Liechtenstein.

namensmijnhond | 08-12-14 | 23:16

therealbraindump | 08-12-14 | 23:12

Socialisten houden niet van een open samenleving, ook niet in Zweden.

duitse herder | 08-12-14 | 23:16

@duitse herder | 08-12-14 | 22:59

Dergelijke stupide wetgeving zal het integratieproces echt niet versnellen. Gevoelige thema's juridiseren en taboe verklaren is zo ongeveer het aller domste wat je kunt doen, deze gevoelige thema's moet je in een open liberale samenleving kunnen bespreken. En wanneer iemand zich gekwetst voelt kan deze persoon gerechtigheid gaan halen bij de rechter. Deze Zweedse wetgeving roept bij mij associaties op aan een Orwelliaanse samenleving.

therealbraindump | 08-12-14 | 23:12

In Zweden zijn velen Oostindisch doof voor Islamitisch gerelateerd geweld net als in Nederland en zelfs sommige reaguurders.

*tijd voor out*

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 23:12

"Wellicht zijn ze oprecht, misschien zijn ze doodsbang."

Ik denk dat ze doodsbang zijn, maar niet, zoals velen denken, voor de islam of voor moslims. Ik denk dat linkse mensen vooral doodsbang zijn voor elkaar, bang om een politiek incorrecte mening te uiten en hun sociale status temidden van hun medelinksmensen te verspelen.

Dat is ook de reden waarom ze zo hysterisch lopen te krijsen tegen mensen met islamkritiek: niet eens omdat ze echt zo begaan zijn met de islam, maar omdat ze koste wat het kost willen voorkomen dat zij met hun tegenstanders geassocieerd kunnen worden, en zelf het lijdend voorwerp worden van de linkse heksenjacht. Hun plek tussen de "goeien," hun mede-linksmensen, moet zo duidelijk mogelijk gemaakt worden, en hard schreeuwen is in hun kringen het sterkste argument dat er bestaat.

Een beetje zoals de meelopers op een schoolplein de ergste etters zijn voor een gepest kind, omdat zij, in tegenstelling tot de pesters, doodsbang zijn om buiten de groep te vallen en zélf ooit gepest te worden.

Verder blijft al het nieuws vanuit Zweden onwerkelijk op mij overkomen.

Het lijkt nog het meest op een dystopisch science-fiction verhaal, over wat politieke correctheid aan kan richten als het écht helemaal doorslaat.

Elk van die linkjes zijn angstaanjagend (al is die heks met haar Palestijnse staat misschien nog wel het meest verbijsterend), en op deze manier kunnen we, met de verdragen van de EU in onze handen, een serieus argument maken dat Zweden uit de EU gestoten moet worden wegens het niet voldoen aan de eisen die gesteld worden voor een EU-lidmaatschap op het gebied van democratie en mensenrechten.

Russells Teapot | 08-12-14 | 23:11

prof Nice | 08-12-14 | 23:01
Ik woon trouwens in Denemarken, in de bossen en de weilanden

duitse herder | 08-12-14 | 23:09

prof Nice | 08-12-14 | 23:01
Heb hier nog geen hoofddoekje gezien, de laatste 5 jaar.

duitse herder | 08-12-14 | 23:07

@gutgutgut (22:520<

Het gaat dan ook niet om "de Zweden", het gaat om de multikul.
Die is wel solidair met die ene moslima, maar niet met de talloze slachtoffers van islamitisch (seksueel) geweld.

Waar dat verhaal vandaan komt?
Dat staat in de column, en in de reacties waar je op reageert.

Dandruff | 08-12-14 | 23:06

@gutgutgut | 08-12-14 | 22:26
Wat jij wil.
Ik had dit al eens eerder gehoord, en ook hier in nl is al eens over zo`n soort wet gesproken, dus ik ga er maar vanuit dat het eraan zit te komen.
Ze zoeken het maar uit.

Slipsnifter | 08-12-14 | 23:04

Zolangs links haar electorale aanhang onder allochtonen ziet blijven groeien veranderd er niks. Hetzelfde zie je gebeuren bij de PvdA. Partijpolitiek staat op de absoluut eerste plek, ongeacht toekomstige dreigingen die dit met zich meeneemt.

Thorolf | 08-12-14 | 23:02

@Asmodean (22:50),

Zoals gezegd, de genoemde problemen hebben ook de reguliere media gehaald, inclusief genoemde percentages. Dat die vooral op "rechtse" media blijven rondzingen zegt meer over links dan over rechts; kennelijk vindt links deze verkrachtingsgolf niet zo'n probleem.

En zoals gezegd, je mist de main issue;
- er is wel solidariteit met een zeldzaam geval van geweld tegen een moslima;
- er is geen solidariteit voor veel vaker voorkomende vormen van veel ernstiger geweld, door moslims.

Daar gaat het om, die hypocrisie.
En de "politieke correctheid" waarin media, politici en justitie kwalijke zaken jarenlang verzwijgen; zie de grootschalige kinderhandel in Rotherham.
Alle problemen structureel verzwijgen zodat types als jij kunnen roepen "ik zie geen betrouwbare bronnen".

Dandruff | 08-12-14 | 23:02

@Asmodean | 08-12-14 | 22:22
Dit was de eerste hit op google, ik zag meer hits dus zoek zelf even zou ik zeggen.
Sniezomoeilijk.

Slipsnifter | 08-12-14 | 23:02

@Duitse Herder: Hier in SW FL heb ik nog wel een plekje voor je. Hier nu 28 graden.
En 1 islamiet met hoofdoek per 2 maanden gezien.
Oftwel Get the F*ck out off there.

prof Nice | 08-12-14 | 23:01

gutgutgut | 08-12-14 | 22:45

ROFLOL! En "ga eens deaud" betekent hier niets, weet je dat nu nog niet? En anderen stellen niks voor, dat weten we nu dan ook weer, superieure reaguurder gutgutgut.

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 22:55

Die Marxistische automutilatie in Europa is een veel groter gevaar dan de islam. Gelukkig kan in Nederland Wilders nog vrijuit spreken... oh wacht.

Zware Guy | 08-12-14 | 22:53

Dandruff | 08-12-14 | 22:47
"er is geen enkele solidariteit met de talloze slachtoffers van islamitisch (seksueel) geweld"
De Zweden zoals ik ze ken vertrouwen erop dat de staat en de rechter dit aanpakken. Het zijn geen heethoofden.
Dat Zweden niet solidair zouden zijn als hun eigen vrouwen door migranten worden verkracht lijkt me heel sterk. Waar komt dat verhaal vandaan?

gutgutgut | 08-12-14 | 22:52

@gutgutgut | 08-12-14 | 22:41
Het zijn de nuttige links/policorre idioten die geloven dat een islamitische meerderheid zich daar ook maar iets van zal aantrekken. In de islam telt maar één ding: onderwerping als een slaaf, aan de waanzin van Mo.
Zweden is met deze houding zo goed als verloren. Men hoeft geen geleerde te zijn om dat in te zien.

Fijnstoffer | 08-12-14 | 22:52

Je kunt erom lachen, maar ik vind het echt.
Blank is beter en de westerse cultuur is superieur.

Multikul is mislukt en dat komt nooit, nooit meer goed.

Polderjihad | 08-12-14 | 22:52

Dandruff | 08-12-14 | 22:47
Ik erken dat absoluut niet. Dat verzin je. Net zoals de cijfers verzonnen zijn. Het gaat niet om een procentje meer of minder. Het gaat er om dat er überhaupt geen bron lijkt te bestaan. Fact free politics dus.

Asmodean | 08-12-14 | 22:50

.... de leidende orde wil de scherpe kanten van de cultuurverdringing die gaande is bedekken. Niet zozeer om de mogelijke toekomst toe te dekken. Meer om het feit dat ze de cultuurverdringing met de bijbehorende botsingen zelf de laatste 25 jaar hebben gezaaid. Een oplettende politicus kan vrij eenvoudig de gevolgen van de clash blootleggen en de ontstane haat oogsten. Hier is de gevestigde orde in de korte termijn visie angstig voor. In ons landje is e.e.a. ook de laatste 25 jaar gezaaid. De politicus die het oogsten uitvoert wordt nu beschuldigd van zaaien, het geeft des te meer aan hoe angstig ze zijn. Het zou goed zijn als de toekomstige mogelijke problemen worden aangepakt door goede leiders. Ter info: niet in rechtzalen worden de problemen opgelost. De meer positieve cultuur moet oplossend vermogen gaan opbouwen. Hopelijk gaat dit in zweden ook gebeuren.

Tee Of Cup | 08-12-14 | 22:48

duitse herder | 08-12-14 | 22:44
ik red me wel in het Zweeds.
Maar ik herhaal dat jouw links niks voorstellen.

gutgutgut | 08-12-14 | 22:48

duitse herder | 08-12-14 |
Ook voor jou: heb je ook nog een link van een betrouwbare bron? Of alleen van (extreem)rechtse weblogs? Ik zeg niet dat het niet waar is. Maar sommige weblogs hebben er een handje van om feiten te verzinnen, en naar elkaar te verwijzen als bronvermelding. Dus, is er ook nog een bron? Of is het net zo'n feit als de 77,6%?

Asmodean | 08-12-14 | 22:47

@Asmodean,

Ik ben blij dat je erkent dat de gemiddelde GS-reaguurder intellectueel niet onderdoet voor de meeste journalisten, politici en andere door de overheid betaalde multikul predikers.

Ik ben het ook met je eens dat je van een columnist als Spartacus veel meer mag verwachten dan van een NPO-journalist. Het is dus een gemis dat zijn bron niet zo betrouwbaar oogt.
Dat gezegd hebbende, de problemen in Zweden zijn al jaren bekend, en hebben ook de reguliere media gehaald. Die problemen lijken bovendien nogal op de problemen die we zien in België, Frankrijk, Duitsland, Engeland, en nog zo wat Europese landen. Waaronder Nederland.

Laat die percentages iets hoger of iets lager liggen dan Spartacus' bron beweert.
Dan nog blijft de essentie van zijn betoog overeind;
- er is wel "solidariteit" met een zeldzaam geval van gewled tegen een moslima;
- er is geen enkele solidariteit met de talloze slachtoffers van islamitisch (seksueel) geweld.

Kortom, precies dezelfde situatie als in de rest van Europa, waaronder ook weer Nederland;
- wel "ik ben een Marokkaan" als Wilders criminelen uit wil zetten;
- geen "ik ben een jood" als joden overal in Europa met dodelijk geweld te maken hebben.
et is jammer dat

Dandruff | 08-12-14 | 22:47

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 22:33
Ja jij bent inhoudelijk.
eerst schreeuwen dan verder niks.
Hoe kan ik inhoudelijk weerwoord geven als je zulke kwatsj schrijft?
En dan ook nog doodswensen roept.
Vind je jezelf nu niet een beetje onredelijuk?
In Zweden zou je alleen al wegens je nick een proces wegens verkrachting oplopen.

gutgutgut | 08-12-14 | 22:45

Hij "zei" uiteraard .
Excuses aan de spellingsfanaten.

gutgutgut | 08-12-14 | 22:42

@yesplease. | 08-12-14 | 22:39
Asha Tuinbroeke zou er een natte la van krijgen!

Eduardo- | 08-12-14 | 22:41

Jens Orback, een Zweedse toenmalige minister die stelde: “We must be open and tolerant towards Islam and Muslims because when we become a minority, they will be so towards us.”
Dit heeft Orback helemaal niet gezegd. Hij zij:
"Det är också ett försvar för dig och mig, att någon gång kanske vi hamnar i minoritet, och försvarar vi dom andras rätt ja då går vi lite tryggare."
"Het is ook een verdediging van jou en mij, dat als wij op een dag zouden eindigen in de minderheid, en wij verdedigen het recht van die anderen, ja, dan worden wij ook een beetje veiliger."
Maw als je de rechten van minderheden verankert in de wet, kun je daar zelf ook baat bij hebben. Ik vind het een bedenkelijke uitspraak maar hij is heel anders dan wat Spartacus er van maakt. Het gaat over rechten van minderheden.
sv.wikiquote.org/wiki/Jens_Orback

gutgutgut | 08-12-14 | 22:41

Minder PvdA .
Minder D66 .
Minder GL .

Dan komt alles vanzelf weer goed .

B. Ollie Bommel | 08-12-14 | 22:41

Hallo. Zweeds burger hier. Ik vind het op straat wel meevallen. Je moet niet naar bepaalde gebieden in Göteborg, Malmö of Stockholm gaan, maar dat is niet anders dan bepaalde gebieden in Nederland.

Probleem is dat iedereen in Zweden angst heeft om racist / politiek incorrect te zijn. Bij alles wat je doet moet je 5 keer nadenken of je niet een bepaalde groep benadeeld. Kan soms lastig zijn. Iedereen is hier overdreven politiek correct, bijvoorbeeld in speelgoed magazines de jongens met een speelgoed stofzuiger zetten en de meisjes met de geweren.

@yesplease. | 08-12-14 | 22:39

Dandruff | 08-12-14 | 22:30
"Ik denk echter dat er vooral aan de top van de multikul ook een groot aantal mensen hele kwaadaardige bedoelingen heeft. Anderen lopen daar uit onbenul of groepsdrang blind achteraan."
-
Nee, dan de kritische denkers op Geenstijl. Iedereen is zo dolblij met dit verkrachtingcijfer door moslims dat niemand er bij stil staat dat een bron voor dat cijfer niet lijkt te bestaan. Vertel, zijn dat kwaadaardige bedoelingen, of is dat gewoon onbenul?

Asmodean | 08-12-14 | 22:35

gutgutgut | 08-12-14 | 22:09

Ik bedoelde, geef eens inhoudelijk weerwoord, schreeuwlelijk!

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 22:33

Zweden, eens een fantastisch land.
Nu is het verloren.
Alleen weten ze het nog niet.

holly billy | 08-12-14 | 22:33

gutgutgut | 08-12-14 | 22:09

Ga eens deaud, laplul!

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 22:32

Ik ben geen complotdenker. Maar ik geloof niet dat de extreme achterlijkheid van politieke correctheid volledig valt te verklaren met verdedigingsmechanismen uit de psychodynamica. Ik denk echter dat er vooral aan de top van de multikul ook een groot aantal mensen hele kwaadaardige bedoelingen heeft. Anderen lopen daar uit onbenul of groepsdrang blind achteraan.

Dat is niet voor het eerst.
- In de aanloop naar de 2e wereldoorlog had je in Nederland een pacifistisch clubje, "het gebroken geweertje", waarvan na de oorlog bekend werd dat ze gesteund werden vanuit nazi-Duitsland. Ook pacifistische clubjes in de rest van Europa kregen steun van de nazi's; de Britse vredesactivisten werden aangevoerd door een nazi.
- Tijdens de koude oorlog zien we hetzelfde; het IKV was geïnfiltreerd door DDR-agenten, en huidig EU-bobo Ashton was penningmeester van een door de USSR betaalde pacifistenclub. Overal in het Westen was pacifisme anti-Westers; men demonstreerde nooit tegen het veel extremere militarisme in (nationaal-) socialistische dictaturen.

Het lijkt me duidelijk wat de bedoeling van al die "pacifisten" was.
Velen waren zogenaamde "fellow travellers" die vanuit hun luie stoel in het vrije Westen de brute dictaturen van Stalin, Hitler, Mao, Pol Pot of Castro zaten te verheerlijken. Alle kritiek op deze regimes werd "vijanddenken" genoemd. Door mensen die zichzelf als "genuanceerd" omschreven maar toch vrij ongenuanceerd voortdurend hun blinde haat tegen de vrije wereld uitkotsten.
En daar nog subsidie voor kregen ook.

Het Westen moest koste wat het kost kapot.
Vooral de VS en Israël, want dat zijn "zionisten" (=joden).
En zo is het nog steeds, zij het onder een andere vlag.

Nu zijn precies dezelfde linksmensen ineens allemaal pro-islam.
Een ideologie die toevallig óók het Westen kapot wil maken.
En dan vooral de VS en Israël, want dat zijn joden.
Kritiek op moorddadig islamisme heet nu "islamofobie", aldus dezelfde fellow-travellers die nu massamoordenaars zoals isis en hamas "nuanceren". Uiteraard wordt ook hier de "nuance" van weer stevig gesubsidieerd.

Niemand is zo dom als de multikul lobby zich voordoet.
Iedereen kan zien wat er aan de hand is.
Iedereen kan opzoeken waar de islam werkelijk voor staat.
Dat geldt voor vrachtwagenchauffeurs en hartchirurgen, die nota bene nog onvolledig worden geïnformeerd door diezelfde politieke correcte media.
Dan zou dat zeker moeten gelden voor journalisten, politici, columnisten en ambtenaren die zich hier in zeggen te verdiepen; die daardoor een veel completer overzicht van de situatie zouden moeten hebben.

Als die doen of er niks aan de hand is, heeft tenminste een deel daarvan daar hele kwade bedoelingen mee.

Dandruff | 08-12-14 | 22:30

Noem mij 1 Europees land , waar geen islam gerelateerd probleem is .

B. Ollie Bommel | 08-12-14 | 22:28

krem | 08-12-14 | 22:21
"Zweden krijgt al aardig wat fascistische trekjes, benieuwd of deze trend zich verder verspreid..."
Napapegaaierij.

gutgutgut | 08-12-14 | 22:27

Slipsnifter | 08-12-14 | 22:19
Jouw link is naar een of ander wordpress blog.
Daar staat weer een link naar nog een duister blog.
Nergens een link naar een officiële Zweedse publicatie van die wet.
Ik wacht daarom nog even met het trekken van conclusies.

gutgutgut | 08-12-14 | 22:26

van Nootegem | 08-12-14 | 21:01
-
Nog maar een keer : Zweden waren geen Vikings ,
dat waren de Denen

Hurdy Gurdy Man | 08-12-14 | 22:25

Wanneer zullen de Zweden zien, dat ze met hun solidariteit, zichzelf in de voet schieten?

pluk-87 | 08-12-14 | 22:24

Slipsnifter | 08-12-14 | 22:19
Heb je ook nog een link van een betrouwbare bron? Of alleen van (extreem)rechtse weblogs? Ik zeg niet dat het niet waar is. Maar sommige weblogs hebben er een handje van om feiten te verzinnen, en naar elkaar te verwijzen als bronvermelding. Dus, is er ook nog een bron? Of is het net zo'n feit als de 77,6%?

Asmodean | 08-12-14 | 22:22

Zweden krijgt al aardig wat fascistische trekjes, benieuwd of deze trend zich verder verspreid...

krem | 08-12-14 | 22:21

7,62x39 | 08-12-14 | 22:17
Een was er dronken en begon mijn collega's uit te schelden.
Maar omdat ik volgens zijn definitie arisch uitzie en hij niet meer kon staan liep het met een sisser af. een paar weken later stak dat tuig de bibliotheek in brand.
Inmiddels zal het een paar graadjes erger geworden zijn. Meer Breivik-achtig.

gutgutgut | 08-12-14 | 22:21

Het ultieme D66/PvdA land .

B. Ollie Bommel | 08-12-14 | 22:20

7,62x39 | 08-12-14 | 22:05
"Rechtsextremisme zal er best zijn, dat is overal."
Waarom vergeet Spartacus dit dan te vermelden ?
Omdat ze lief zijn?

gutgutgut | 08-12-14 | 22:18

gutgutgut | 08-12-14 | 22:12
Blègh. Zo veel mogelijk uit de weg gaan die lui.

7,62x39 | 08-12-14 | 22:17

duitse herder | 08-12-14 | 22:13
Graag een link. Niet dat ik je niet geloof
maar toch graag een link.

gutgutgut | 08-12-14 | 22:15

Men bedenkt de meest idiote dingen om de Zweedse integratie te moeten laten slagen.
Zoals:
als je op je email negatief kritiek geeft op de integratie, dan wordt je door Justitie opgepakt en voorgeleid.
Je wordt dan absoluut veroordeeld door de Zweedse rechtbank. Deze wet gaat in op 1-1-2015 in.

duitse herder | 08-12-14 | 22:13

7,62x39 | 08-12-14 | 22:05
Ik ken Zweden van 20 jaar geleden.
Kreeg wel eens een woordenwisseling met de nazi's.
Kansloze losers maar gewelddadig.

gutgutgut | 08-12-14 | 22:12

Asmodean +1

Mr. Squits | 08-12-14 | 22:10

Asmodean | 08-12-14 | 21:58
Tel daar de ruime definitie van verkrachting bij op en je bent er al. Zweden is wat er gebeurt als wisselende vrouwelijke hormoonspiegels leidraad worden in het strafrecht. Dan is een man verkrachter omdat een vrouw achteraf spijt gekregen heeft van seks die aanvankelijk met wederzijdse instemming plaatsvond.

7,62x39 | 08-12-14 | 22:10

topreaguursel | 08-12-14 | 22:07
Daar zou ik dan graag een bron voor zien. Dit artikel geeft het niet namelijk.

Asmodean | 08-12-14 | 22:09

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 21:47
"De derde wet van Newton zegt, heel eenvoudig gezegd: iedere reactie veroorzaakt een even krachtige tegenreactie. Hij paste het toe op de quantummechanica maar volgens mij zou je dit op meer dynamische processen kunnen toepassen. In conclusie: ze kunnen daar in Zweden nog wat verwachten..."
Kansloze nonsens.
Aan denken komt de schrijver niet toe.

gutgutgut | 08-12-14 | 22:09

Archy Bunker | 08-12-14 | 22:03
Ik ontken feiten niet. Ik vraag me af of deze 'feiten' niet door Geenstijl zelf verzonnen zijn. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat Geenstijl feiten bewust(?) verdraaid of zelfs zaken verzint om de boel op te jutten.
-
Ik zal deze 77,6% niet ontkennen als er een fatsoenlijke bron is die dit noemt. Verwijzen naar een dubieuze weblog, die zijn cijfers zelf ergens vandaan heeft getoverd middels een google translate (terwijl er andere aantoonbaar onjuiste zaken op die weblog staan) geeft weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van de cijfers.
-
En helaas loopt iedere reaguurder er mee weg. Want zodra je cijfers presenteert die in het nadeel van moslims uitpakken, verdwijnt elk kritisch denkvermogen als sneeuw voor de zon.

Asmodean | 08-12-14 | 22:08

Spartacus | 08-12-14 | 20:49 |Bedankt en complimenten voor dit sterke, en inhoudelijk volledig op de waarheid gebaseerd artikel. Het is inderdaad verschrikkelijk wat er met Zweden is gebeurd de laatste decennia. Het is een demografische ramp die zijn weerga niet kent in Europa hoewel de UK er gevaarlijk dichtbij zit.https://www.youtube.com/watch?v=M27spDwM7zY&list=FLjzxa0lHcThywTVHCC0QhMg&index=13 Het verschil is de kleine autochtone bevolking van Zweden, daardoor is dat het eerste land dat ten prooi valt aan de islamitische kolonisatie drang. Het is gewoon intens triest hoe een land dat ik uit mijn jeugd kende als meest welvarende van Europa volledig ten onder gaat aan cultuurrelativisme en links Marxistisch beleid.https://www.youtube.com/watch?v=BG8-1pCM3bw Het linkse experiment met massa immigratie in Zweden eindigt in een grote tragedie, laat het een waarschuwing voor ons zijn om het niet zover te laten komen.. www.youtube.com/watch?v=WzbnARyPMMk

Gaul Shaarad | 08-12-14 | 22:07

Asmodean | 08-12-14 | 21:58
ok, maar dat verandert niet dat in 77,6% van de gevallen een islamitische man de dader is.

topreaguursel | 08-12-14 | 22:07

gutgutgut | 08-12-14 | 21:54
Rechtsextremisme zal er best zijn, dat is overal. In het algemeen hangt rechts-extremisme, net als het meeste extremisme, samen met ontevredenheid en dus met armoede.
Zo goed ken ik Zweden ook weer niet. Er zijn vast ook leuke dingen, zoals de vele ongerepte natuur met bossen, beren, wolven waar zelfs op gejaagd mag worden. Ik zou me er best een paar weken kunnen vermaken.

7,62x39 | 08-12-14 | 22:05

Makkelijk om naar Zweden te wijzen als we hier hetzelfde doen. Al die idioten met ik ben ook een Marokkaan T-shirt hebben nog steeds het idee dat onze "minderheden" ook nog steeds kleine groepen zijn, fout. En de volstrekt idiote gedacht dat een minderheid ook per definitie zielig is door de term "minder" - underdog.
Het komt gewoon niet in hun botte kop op dat de term "minderheid" gewoon een politieke term is om een groep te benoemen die kleiner is dan de autochtonen. Dat is dus iedereen ook al zijn ze hier met 3 of 4 miljoen.
Is een groep Somalische piraten piraten een minderheid. Ja. Zijn ze zielig en moeten we ze alle hulp bieden, ik dacht het niet.
Zijn Marokkanen een minderheid? Ja, gelukkig nog wel. Zijn ze zielig? Nee! Wie komt daar nu ook bij. Het is eigenlijk discriminerend wat dat goedvolk doet om deze groepen als een stel zielige onvolwassen mensen te behandelen.

Dirk III | 08-12-14 | 22:05

Ook bijzonder: het 'artikel' waar Geenstijl naar verwijst is een weblog die voor deze cijfers verwijst naar een zweedse (onbekende) weblog. Gek genoeg is deze 77,6% nergens in het 'originele' weblogartikel genoemd. Dat in combinatie met het broodje-aapverhaal dat ook als feit wordt gepresenteerd, laat maar weer eens zien dat slechts beeldvorming telt. Mensen zijn dol op cijfers dat moslims het altijd weer gedaan hebben. Dat er een grote kans is dat deze cijfers verzonnen zijn maakt dan niet uit. Wat een kritische denkers zijn we toch weer met z'n allen.

Asmodean | 08-12-14 | 22:05

Asmodean:08-12-14: 21-58: Je bent zo, n beetje de "downplayer" hier??

Archy Bunker | 08-12-14 | 22:03

De link sin het stukje leiden naar nogal dubieuze beweringen en dubieuze bronnen.
Echter, het kan geen extreemrechtse propaganda zijn.
Want die lui heb je daar niet als Spartacus de volledige waarheid schrijft.

gutgutgut | 08-12-14 | 22:01

Gefeliciteerd!!

AbleArcher13 | 08-12-14 | 22:01

"Is it true? Yes. The Swedish police recorded the highest number of offences - about 63 per 100,000 inhabitants - of any force in Europe, in 2010. The second-highest in the world.

On the face of it, it would seem Sweden is a much more dangerous place than these other countries.

But that is a misconception, according to Klara Selin, a sociologist at the National Council for Crime Prevention in Stockholm. She says you cannot compare countries' records, because police procedures and legal definitions vary widely.

"In Sweden there has been this ambition explicitly to record every case of sexual violence separately, to make it visible in the statistics," she says.

"So, for instance, when a woman comes to the police and she says my husband or my fiance raped me almost every day during the last year, the police have to record each of these events, which might be more than 300 events. In many other countries it would just be one record - one victim, one type of crime, one record."

Asmodean | 08-12-14 | 21:58

Is die pica trouwens uit Psycho?

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 21:57

Woon toevallig in een regio waar veel "high tech" bedrijven zijn, in het zuiden des lands.Vandaar dat hier nogal wat varieteit is in de bewoners, en de meesten een goede opleiding hebben, maar het aantal scandinaviers groeit gestaag, evenals het aantal aziaten.Men blijft hier maar jubelverhalen de wereld insturen, maar als zelfs oud ceo, s van grote bedrijven al aangeven dat we op een gigantische vastloper afstevenen, dan zien we het vanzelf tzt.

Archy Bunker | 08-12-14 | 21:57

Je slaat rechtsextremisme over. Dat heb je daar ook.
En inderdaad, van wat ik vandaag nog hoorde bij de lunch, zijn de Zweden tevreden.
En hun economie doet het goed.

gutgutgut | 08-12-14 | 21:54

"The German journalist Udo Ulfkotte told in a recent interview that in Holland, you can now see examples of young, unveiled Moroccan women with a so-called "smiley". It means that the girl gets one side of her face cut up from mouth to ear, serving as a warning to other Muslim girls who should refuse to wear the veil."
-
Wow, de smileybende. Dat is een broodje-aapverhaal dat ik al een tijd niet meer heb gehoord. Als de statistieken kloppen dan is dat natuurlijk schokkend, maar dit zijn wel enorm dubieuze bronnen, to say the least.

Asmodean | 08-12-14 | 21:54

Dus Zweden is Wegmetons gidsland van Europa? Daar kunnen wij nog wat van leren!

Eduardo- | 08-12-14 | 21:53

Suggereren dat de voortdurende stijging in het aantal gewelddadige misdaden met vreemde en agressieve culturen van doen heeft, is in Zweden letterlijk bij wet verboden.

Mr.weemoed | 08-12-14 | 21:53

The requested page could not be found.
Page not found

Hobbykip | 08-12-14 | 21:52

Eerdaags nieuw in de collectie van IKEA hakblok Møhåmmed, kapstok Burkå, messenblok Haram, en kinderwagen Islåm

Abu Shabu Shabu | 08-12-14 | 21:51

Spartacus | 08-12-14 | 20:49
Goede analyse, maar ik denk dat ook speelt het idee dat kritiek op moslims kan uitlopen in een tweede holocaust. Het is bekend dat alle islamcritici vroeger of later het risico lopen te worden weggezet als nazi of in ieder geval als extreem–rechts en populist. Vandaar dat men als het ware de beschermende arm om de moslim slaat en steeds maar verzekert dat het een religie van de vrede is en ook haast deemoedig luistert naar wat weer een of andere haatimam te berde brengt. Plus uiteraard de miljarden aan subsidies en uitlkeringen en reintegratietrajecten en misdaadbestrijding en terrorisme-preventie, enzovoort, die men bereidwillig uitgeeft aan die groeiende islam-subcultuur. Met dus WOII in het geheugen acht men zich moreel superieur in het steeds maar alle islamkritiek wegdemoniseren als nazi en racist. En men heeft helemaal niet in de gaten wat voor monster men in de innige omknuffeling in de armen houdt. Zoals ook dat monster zich meestal gedeisd houdt en het spel gewillig meespeelt, met in het achterhoofd de gedachte: als ik eenmaal groot en sterk ben, dan zijn die knuffel-kafirs als eerste aan de beurt om op te vreten. Daarbij komt dat die knuffel-kafirs waarschijnlijk te naïef zijn om te beseffen dat ze een monster in de armen hebben. Ze denken dat iedereen van goede wil is, en hebben blijkbaar geen flauw idee van de monsterlijk psychopaten die er rondlopen in de wereld. Waarschijnlijk weigeren ze zelfs islamkritische informatie tot zich te nemen. Ze willen het helemaal niet zien, al die terreur. En ze willen niks weten van het criminele karakter van de doctrine die daar achter steekt. Men wil er niets over weten, want het past niet in het eigen Vooroordeel. De historicus Jared Diamond legt uit in ‘Ondergang’ dat hele culturen kunnen verdwijnen op basis van een onvermogen een bepaald probleem in te schatten en vervolgens op te lossen. Wij leven in een samenleving die niet is opgewassen tegen het islamprobleem. Juist omdat zij weigert te snappen dat islam een probleem is. Je mag dan hopen dat bijtijds voldoende mensen electoraal naar wel een oplossing gaan zoeken.

Benedict Broere | 08-12-14 | 21:51

Zweden zijn lamgeslagen schapen. Ik heb ooit gedacht er naar Te emigreren. Toen ik er heen ging had ik het na drie dagen al gezien. Ik zag ze gedwee uren in een rij staan berustend in hun lot. Zweden zijn een laf, saai en emotieloos volk

metdedag | 08-12-14 | 21:50

Je slaat rechtsextremisme over. Toeval zeker.

gutgutgut | 08-12-14 | 21:47

De derde wet van Newton zegt, heel eenvoudig gezegd: iedere reactie veroorzaakt een even krachtige tegenreactie. Hij paste het toe op de quantummechanica maar volgens mij zou je dit op meer dynamische processen kunnen toepassen. In conclusie: ze kunnen daar in Zweden nog wat verwachten...

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 21:47

Uitstekend geschreven en zeer angstaanjagend!

lanexx | 08-12-14 | 21:46

Ik zou er niet dood gevonden willen worden, maar toch is het interessant dat Zweden het enige succesvolle socialistische land ter wereld is. Wat er principieel ook op aan te merken is, het wèrkt. Dat niet alleen, de Zweden zijn in overgrote meerderheid nog tevreden ook.

7,62x39 | 08-12-14 | 21:44

Nou, dat scheelt maar een haar hoor. Toen een school in Antwerpen hoofddoekjes verbood, sprongen meteen progressieve dames en feministische milfs met lollige hoofdbedekkinkjes in de bres voor de islam en sharia (zie "antwerp-headscarf-probe-escalates"). Hier een plaatje van een geëmancipeerde mademoiselle van middelbare leeftijd met een vergiet op haar hoofd static2.hln.be/static/FOTO/pe/10/16/11... En dan eens andersom: Doen moslimse immigrantenmeisjes in Zweden hun haar blonderen, of hoofddoek af, uit solidair protest met de Zwedinnetjes die hun haar zwart verven in de hoop met rust gelaten te worden? Nou, nee. Want Zweden schaft zich om hen heen af, zonder slag of stoot.

ben kokhals | 08-12-14 | 21:44

@Spartacus: Zweden is een land dat zich voorbereiDT
Spellingchecker!!! #goednederlands

Overigens is Zweden inderdaad een k*tland.
Pat Condell zei ergens dat NL 'next' is, van alle Europese landen schijnen wij het snelste richting Zweden te gaan. Niet echt een verrassing.

54321 | 08-12-14 | 21:43

in Zweden proberen ze altijd zo politiek correct te zijn.. maar er is daar ook een hele groep mensen in Zweden die ondertussen een pest hekel heeft aan buitenlanders en aan moslim knuffelaars. Het lijkt allemaal zo mooi. Maar ondertussen lopen daar ook de spanningen behoorlijk op...

denoorman | 08-12-14 | 21:42

Bij de verkrachtingscijfers van Zweden moet opgemerkt worden dat Zweden een aan het absurde grenzende ruime definitie van verkrachting heeft. Vrijwillige geslachtsgemeenschap - ik bedoel neuken - met een vrouw die alcohol gedronken heeft telt als verkrachting. Alcohol is er ook nog eens niet te betalen. Zweden is gewoon kut en dat ligt niet aan verkrachters, moslim of niet.

7,62x39 | 08-12-14 | 21:39

En de Noren, waar die Zweden toch altijd een beetje op neerkeken, lachen zich dood. Maar maken zich tegelijkertijd ook wel een beetje zorgen, aangezien ze een grens van paar duizend kilometer delen met dat kalifaat aan de Botnische Golf.
Overigens werd in Zweden al jaaaren voor Pim Fortuyn een premier overhoop geknald. Waarmee ik maar wil zeggen: wat in Zweden gebeurt, gebeurt bij ons ook. Zweden is ons voorland.

VanBukkem | 08-12-14 | 21:38

Het blijft bloedirritant dat de autochtone europeaan vanalles moeten weten van de islam, van de inhoud van de kor'an tot de feestdagen en dagelijkse rituelen, maar dat de allochtone moslim geen enkele moeite doet om zich te verdiepen in het christendom en andere religies. Een turkse vriend van mij zei laatst nog tegen mij: Ja, jullie hoeven alleen maar op zondag een verhaaltje aanhoren en dan zijn jullie klaar. Wij hebben tenminste allerlei rituelen en feesten en doen wat voor ons geloof. Ik moest hem uitleggen dat (behoudende) christenen in Nederland voor en na elke maaltijd bidden, na het eten uit de bijbel lezen en vaak 's avonds ook nog in de bijbel lezen, verder bijbelkringen volgen en kinderen naar de catechesatie gaan. En dat er twee maal per zondag een dienst is waarin psalmen worden gezongen, lang wordt gebeden, een bijbel passage wordt uitgelegd door de dominee en er ook nog geld wordt gedoneerd. Mijn turkse vriend was oprecht verbaasd, hij had dit nooit verwacht.

Temazepam60milligram | 08-12-14 | 21:37

Seraphin | 08-12-14 | 21:36
Zwitserland

Eduardo- | 08-12-14 | 21:37

Waarom zouden we ons druk maken? Inwoners van een land die collectief zelfmoord willen plegen moeten we vooral hun gang laten gaan. Mocht je in zo'n land wonen en deze vorm van doehetzelfdoodmaking niet steunen noch hieraan deel willen nemen dan is het devies.... wegwezuh.

viridis | 08-12-14 | 21:37

Dafuq. -_-

Na jaren van GS en de diepste krochten van het internationale monetaire wezen aanschouwd te hebben, dacht ik niet (snel) meer geschokt te raken. Maar ik ben het nu. Dit vind ik echt een van de meest angstaanjagende artikelen die ik ooit heb gelezen. Al was het maar om de kille nuchterheid waarmee e.e.a. wordt gebracht.

Exit Zweden dus als backup-country. Dan toch maar Canada of -of all places- Rusland.

Seraphin | 08-12-14 | 21:36

@Archy Bunker | 08-12-14 | 21:21
Ken ook verschillende zweden maar die zijn gewoon blond hoor.

@nikkipikki | 08-12-14 | 21:24
Daar heb je gelijk in. Mijn ervaring met zweden was toch niet zo dat vrouwen er heel erg bang waren om verkracht te worden. Dit in tegenstelling tot Zuid afrika waar het wel degelijk dagelijkse kost is in bepaalde buurten en townships.

miko | 08-12-14 | 21:36

duitse herder | 08-12-14 | 21:29

Op je email, dat is toch volstrekt krankzinnig? Ik zeg dus maar weer: minder, minder, minder immigratie en vooral minder immigratie uit islamitische landen.

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 21:36

Edit duitse herder | 08-12-14 | 21:29

Men probeert nu -uit wanhoop- de Sverigedemokraterna als een racistische partij weg te zetten.
jyllands-posten.dk/international/europ...

duitse herder | 08-12-14 | 21:34

@Bakito | 08-12-14 | 21:23

We dragen al dezelfde naam... het begint nu wellicht wat op te vallen dat we/ik twee accounts hebben.

overVecht | 08-12-14 | 21:34

Ontzettend stom die Zweden (nog erger dan politiek correct Nederland), over 20 jaar ben je geen baas meer in eigen land. Goed zijn voor een ander is prima, maar wees niet je grootmoeders gek. Want dit soort mensen komen uit achterlijke samenlevingen waar dit gedrag als zwakte/verwerpelijk wordt beschouwd, net als de rest van het west-europese gedachtengoed. Denk aan je kinderen nu het nog kan. Stop de import van Neanderthealers.

ad melkert | 08-12-14 | 21:33

Gedwongen solidariteit IS geen solidariteit, maar plundering, roof en onderdrukking.
.
De Zweedse houders van staatsmacht zijn dan ook niet lieden die het meest solidair zijn, maar het meest asociaal en zelfs grotesk egoïstisch.
.
Dit socialistische schuim der aarde beroofd en onderdrukt niet alleen burgers, maar gebruikt de buit ook nog eens om de homogeniteit in de samenleving te verwoesten middels de massale import van culturele barbaren...Solidariteit my ass!
.
Megalomane exentrieke egoisten met geweldadige neigingen...DAT is waar u hier mee te maken heeft...Niet met solidariteit. Of sociale lieden. Nope...IJskoude psychopaten die om hun eigen arbitraire redenen een land onderdrukken en zich en passant schaamteloos laven aan de vruchten van arbeid van de bevolking.
.
Stop met het verkrachten van het woord solidariteit!

De Libertariër | 08-12-14 | 21:32

Bij Zweden kan ik het niet helpen dat ik moet denken aan een nazi regime met al zijn meelopers.
-
De hardcore nazi's zijn de verkrachtende en landpikkende islamieten met in hun kielzog de ontzettende veel zeer foute linksche misleidde mensen.
En als alles voorbij is en dus te laat is, zullen deze foutlinkschen krokodillentranen huilen. Opdat ze diep van binnen ook wel wisten dat ze hartstikke maligne fout bezig waren maar niet de moed hadden om op welke manier dan ook STOP! te roepen. Moge deze mensen reïncarneren als een moslimvrouw in een van de meest afschuwelijke moslimhellanden die er maar bestaan. Maar dit zal het lot van de arme burger niet verbeteren.
-
En mijn klokkenhuis gaat dan ook uit naar de burger die heel goed weet dat zijn cultuur en land wordt overgenomen door een bloedkanker. En de stamcellen zijn hierbij het politieke regime. kanker vanuit je eigen cellen. Wat kan er triester zijn?

appeltjesgroeneweide | 08-12-14 | 21:32

Ik vind het altijd amusant om te zien hoe linkse feministen zich in allerlei bochten draaien om het vrouw-vijandige islam te verdedigen. Zolang de Boze Witte Man maar het gezamenlijke doelwit is.
Ik ben benieuwd hoe ze er bij lopen als die Boze Witte Man uiteindelijk verslagen is en ze volgens de sharia mogen leven.

Mouth Of The South | 08-12-14 | 21:32

Ik ben trouwens nog steeds heel nieuwsgierig naar wat er zo progressief is in het verheerlijken van een middeleeuwse veroveringsideologie. Anyone?

Babels toren | 08-12-14 | 21:31

Dus een "Stockholmsyndroom" hebben, is het toppunt van beschaving??

Archy Bunker | 08-12-14 | 21:31

Aktueel is dat de Sverigedemokraterna, een soort PVV/extreemrechts, is gestegen van 11 % naar 17% van de stemmen in de polls.

De sociaal democraten zijn gezakt van 31 naar 23%.
.
Je zou kunnen zeggen dat de Zweed het niet meer pikt, iets dat al lang in de lucht hing.
Men bedenkt de meest idiote dingen om de integratie te moeten laten slagen.
Zoals: als je op je email negatief kritiek geeft op de integratie, dan wordt je door Justitie opgepakt en voorgeleid.
Je wordt dan absoluut veroordeeld door de Zweedse rechtbank. Deze wet gaat in op 1-1-2015 in.

duitse herder | 08-12-14 | 21:29

collectieve armoe in zweden.
dan ook nog misplaatste moralisme.
een vreselijk volk dus.

S.Hole | 08-12-14 | 21:29

En als het niet aan de vrouwen zelf ligt vertel mij dan eens waarom het altijd weer vrouwen zijn die verkracht worden?... Nou?... Nou?

viridis | 08-12-14 | 21:29

collectieve armoe in zweden.
dan ook nog misplaatste moralisme.
een vreselijk volk dus.

S.Hole | 08-12-14 | 21:28

Binnenkort wordt de Untergang des Abendlandes daar werkelijkheid.

eerstneukendanpraten | 08-12-14 | 21:28

Toch is Scandinavië een oase van beschaving vergeleken bij Nederland.

lingo star | 08-12-14 | 21:27

Pestpleuris! Zweden stond op mijn emigratielijstje. *Z&#822;w&#822;e&#822;d&#822;e&#822;n&#822;
Blijft alleen Zwitserland nog over...

Eduardo- | 08-12-14 | 21:25

een hoop is zeker policor treurig in zweden, maar keer op keer dat leuren met expres fout geinterpreteerde statistieken is ook treurig.
en.wikipedia.org/wiki/Rape_in_Sweden

kern van het verhaal: in Zweden heeft verkrachting (en dus de stats) een bredere interpretatie
" For example, Sweden reformed its sex crime legislation and made the legal definition of rape much wider in 2005,[2][3][7][11] which largely explains a significant increase in the number of reported rapes in the ten-year period of 2004-2013"

nikkipikki | 08-12-14 | 21:24

Geweldig land, Zweden. Lekkere wijven, veel ruimte en prachtige natuur. Sociale voorzieningen zijn ook helemaal top. Ik kom er altijd graag.

Bakito | 08-12-14 | 21:23

Ik hou van Zweden. Prachtig land en geweldige mensen... om over de vrouwen maar niet te spreken. Fietfiew.

overVecht | 08-12-14 | 21:22

Jammer dat wederkerigheid / reciprocity een concept is dat islamitische cultuur niet kent, laat staan jegens niet-islamieten of een andere stroming.
seven | 08-12-14 | 21:00
Doodeng zo'n redenatie inderdaad. En als ik al ergens bij een minderheid moet horen is dat zeker niet ergens waar de islam 'de meerderheid' is..

noerg | 08-12-14 | 21:22

Guess what, heb sinds enige tijd Scandinavische buren, Ze waren de donkere maanden in het hoge noorden beu.Ze vonden hier werk, en willen hier een toekomst opbouwen.Er wonen er meerdere hier, maar die zijn verhuisd omdat ze een milder klimaat wilden, en vanuit midden europa makkelijker op vakantie konden.Typisch hieraan was, dat je zou verwachten dat die vrouwen blond waren.Zijn ze dus ook, alleen hebben ze alle hun haar zwart geverfd, waarom zou dat nou zijn.??

Archy Bunker | 08-12-14 | 21:21

je zou het ook 'typisch vrouwengedrag' kunnen noemen.
(Hoewel het overigens niet uitsluitend bij vrouwen voorkomt...)

topreaguursel | 08-12-14 | 21:19

Zou het ook kunnen door de over-gefeminiseerde samenleving in Zweden? Dat problemen worden weggemoffeld om maar de lieve vrede te bewaren? Ik merk dat wel eens temidden van een groep vrouwen, we moet allemaal lief zijn voor elkaar etc etc...

FlorisJanvanFleppest | 08-12-14 | 21:18

De op één na meeste verkrachtingen ter wereld. Driekwart door moslims. In fucking Zweden. Echt, echt, echt gestoord. En dat soort berichten lees je uiteraard enkel hier.

Lustobject | 08-12-14 | 21:15

@appeltjesgroeneweide | 08-12-14 | 21:12
Amen.

Slipsnifter | 08-12-14 | 21:14

Ik voel een diep verdriet als ik lees hoe een groep wegkijkende mensen de wolven bij de schapen hebben toegelaten. En vervolgens hebben ze het gedrag van de wolven goedgepraat als deze de schapen doodbeten.
Dan ben je als foutlinksche in alle denkbare opzichten een ondersoort van de mensheid. Waarom? Omdat je doelbewust Culturele Genocide hebt gepleegd op je eigen bevolking.

appeltjesgroeneweide | 08-12-14 | 21:12

@therealbraindump | 08-12-14 | 21:10
En in het eens zo mooie Noorwegen is het al bijna net zo erg..

Slipsnifter | 08-12-14 | 21:12

Zweden anno 2014, zelfcensuur en een alles verstikkende politieke correctheid. By far het meest intolerante en onliberale land van dit continent. Tevens het land dat Cecilia Malmström heeft voortgebracht, en dat zegt genoeg..

therealbraindump | 08-12-14 | 21:10

Väg med oss.

Slipsnifter | 08-12-14 | 21:09

Laten we dan afspreken dat we voorlopig zweden onder de loep houden.
Dan kijken we hoe het er na een jaar of twintig aan toe gaat en dan kunnen we alsnog verder met de multiculti of niet.
Tot die tijd zetten we het experiment hier even stil! deal?

miko | 08-12-14 | 21:09

@Bigi Bana Boy | 08-12-14 | 21:07
En Nederland

Botte Hork | 08-12-14 | 21:08

De politiek-correcte hel op aarde. Het enige land dat in de buurt komt is de UK.

Bigi Bana Boy | 08-12-14 | 21:07

Ik ben té moslim moe om te plempen wat ik eigenlijk wil zeggen.

Botte Hork | 08-12-14 | 21:06

Landen als Zweden en Engeland geven mij altijd het idee dat religie nooit uitgestorven is, maar is vervangen door het Multicultere Geloof, met haar eigen heilige dogma's, eigen heiligen en eigen demonen, met Adolf Hitler (en in Nederland Geert Wilders) als de Grote Satan.
Dat is vooral wat ik zo eng vind, niet de meningen van Links Europa zelf (die hebben bijvoorbeeld wat betreft het nazisme grotendeels gelijk), maar het feit dat Links Europa onmogenlijk ongelijk kunnen hebben

GödelsRevenge | 08-12-14 | 21:04

@VerenigingVanDieven | 08-12-14 | 20:55
Zo, dat was snel. Toch was mijn opmerking wel relevant, Zweden hebben net als Duitsers last van een collectief schuldgevoel, Stockholm syndroom is niet voor niets naar de Zweedse hoofdstad genoemd.

VerenigingVanDieven | 08-12-14 | 21:03

zie het meer als een politieke machtstrijd waarbij immigratie wordt gebruikt om de eigen belangen veilig te stellen. komt al eeuwen voor, en pakt regelmatig heel slecht uit. duitsers kunnen erover meepraten. oprechtheid is namelijk een zeldzame eigenschap van politici. en uiteraard is een uniforme utopie zoals islam zeer aantrekkelijk voor linksche mensjes. alles en iedereen gelijk onder één leider is een linksche natte droom.

minimá-armezusvan.. | 08-12-14 | 21:03

Zweden is een rolmodel voor elke progressieve partij in Nederland. Denk daar maar aan als je overweegt om D66/Groenlinks/PvdA te stemmen.

Trekbeest | 08-12-14 | 21:01

Policor is dodelijker dan witte heroine in Amsterdam

medusa324 | 08-12-14 | 21:01

En dan te bedenken dat de Vikingen vroeger de schrik van heel Europa en omstreken waren, maar ja de Nederlanders waren vroeger ook een wereldmacht waar iedereen peuken voor scheet.

van Nootegem | 08-12-14 | 21:01

Zweden is eigenlijk een Nederland in wording. En de rest van Eurabië volgt.

Plukkiehaar | 08-12-14 | 21:00

“We must be open and tolerant towards Islam and Muslims because when we become a minority, they will be so towards us.”
Jammer dat wederkerigheid / reciprocity een concept is dat islamitische cultuur niet kent, laat staan jegens niet-islamieten of een andere stroming.

seven | 08-12-14 | 21:00

Lekkere gehaktballen hebben ze ook.

1+1 | 08-12-14 | 20:59

@Ir. Wilhelmus | 08-12-14 | 20:57
Terug naar de middeleeuwen.

carramba | 08-12-14 | 20:59

Stockholmsyndroom is niet voor niets een Zweeds begrip.
Pathetisch. Met een ijzeren smoel een hoofddoek opzetten wat in mijn ogen gewoon een reli-fascistisch symbool is. Terwijl deze gutmenschen wel op de christenen spugen. Maar ja, niet buitenlands, dus niet zieligs. Hoe stupide kun je zijn. Stuitend.

343 | 08-12-14 | 20:59

Maar ze hebben wel Saab en Ikea...

Nou ja, Ikea hebben ze nog.

tipo | 08-12-14 | 20:58

Een beetje rechter in west-europa zou zeggen: meisje waaeom kleed je je zo uitdagend.

Wachtloper | 08-12-14 | 20:57

de spijker op z'n kop.

doodeng land, zweden. maar wat doen we er aan hier in Europa? Aan die verstikkende politiek correctheid? blijven vechten lijkt het devies. Maar het lijkt soms vechten tegen de bierkaai.

Ir. Wilhelmus | 08-12-14 | 20:57

Zweden is verloren. Dat is alles. Ik hoop dat de Denen de Sontbrug zullen sluiten wanneer Zweden volledig ineenstort en al die 'vluchtelingen' uit Afrika en het Midden-Oosten naar het zuiden proberen te komen.

Nequebard | 08-12-14 | 20:56

Zweden is een zinkend schip dat ten onder gaat aan haar eigen solidariteit.

carramba | 08-12-14 | 20:56

-weggejorist-

VerenigingVanDieven | 08-12-14 | 20:55

next up, great brittain. met onder andere islamitische kinderneukgangs en vrijspraak voor verkrachting want ''culturele verschillen''

giovanni erkelens | 08-12-14 | 20:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken