Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mensen met Franse Bulldogs zijn dierenbeulen

Even pure wetenschap. Uit het schedelmeten van bewust gefokte mooihondjes blijkt dat hondenliefhebbers vooral genetisch mishandelde hondjes willen hebben. Zoals Franse bulldogs en mopshondjes. Die rassen zijn dusdanig doorgefokt dat de ademhaling naar de klote is geholpen en ook het poepertje stuk gefokt is (no pun intended). En, zo blijkt, dit soort hondjes hebben constant hoofdpijn omdat hun schedel te klein is voor hun hersens. JA, RICHARD PRUTSER LYNN, DAT KAN DUS OOK! Nieuwe wetgeving verbiedt dit soort dierenmishandeling, maar echt lekker loopt het nog niet voor de hondjes. Het bewust misvormd fokken van dit soort schattige diertjes omdat ze er dan schattig uitzien is pure dierenmishandeling. Jawel, rassenleer en rassengenetica op GeenStijl, wederom. Alleen nu gebaseerd op echte wetenschappelijke feiten. Daarom een Eindoplossing voor Franse bulldogs en mopshondjes. Niet omdat die arme beestjes iets fout doen, maar omdat mensen zo ziek zijn dat ze die hondjes helemaal kapot gefokt hebben. Dierenbeulen zijn het, allemaal. RadarTV besteedde er aandacht aan. Samenvatting hierboven. Hele aflevering ziet u hierrr.

Reaguursels

Inloggen

Meh. Ik heb zelf een franse bulldog. Gelukkig een vrij gezond exemplaar, vrij van ademhalingsproblemen. Wel krijgt het beest het warm in de zomer (erg compact, gespierd, moeilijk om warmte snel af te voeren), maar verder kerngezond.

Voldoet dan ook niet helemaal aan de rasstandaard, misschien is dat de reden.

Uiteindelijk ben ik het deels eens met dit artikel. Nee, we moeten honden niet eindeloos doorfokken tot ze hartstikke ongezond zijn. Aan de andere kant is het best mogelijk om 'schattige' en aantrekkelijke fysieke eigenschappen van een hond door te fokken, zolang je maar niet te ver gaat.

Angelusz | 26-11-14 | 18:15

Maar wanneer wordt er eens echt iets gedaan aan het meest doorgefokte en meest onzuivere soort? De mens.

Stafke | 26-11-14 | 15:35

Voor diegenen die nog geloven wat Antoinette_Hertsenberg en Niko_Koffeman zeggen moeten eerst deze links maar eens lezen.

nl.wikipedia.org/wiki/Niko_Koffeman
nl.m.wikipedia.org/wiki/Antoinette_Her...
nl.wikipedia.org/wiki/Zevendedagsadven...
vorige.nrc.nl/binnenland/article177749...
www.volkskrant.nl/media/de-bv-dierenle...

Het is gewoon een sekte die met onze belasting geld alles kapot maken !!!!

Het verhaal bij Radar is ook een vooropgezet spelletje. kijk het nog maar eens goed na.
de Franse bulldog op de tafel heeft een nek en rug hernia (vooral zo'n zware halsband om doen staat erg stoer)
en het andere bulletje doet binnenkort UV-examen mee af te leggen (20 kilometer naast de fiets rennen).

zieniks | 26-11-14 | 14:56

Dit is natuurlijk niet het werk van 'hondenliefhebers'. Dit zijn een paar weirdos die per se zo'n mismaakt hondje willen hebben. Ik ben gek op honden en ik had twee prachtige vuilnisbakkies met beiden een enorme snotkoker waar ze een kamer vacuum mee konden zuigen. Nooit gehoord van een stamboom maar hartstikke gezond en vrolijk.

Gerry van Daalen | 26-11-14 | 11:42

Als mensen nu een eens wat liever voor elkaar waren,
dan was er geen behoefte meer aan "ingekochte liefde" in de form van huisdieren.
.
@Koeberg: Goed filmpje, aanrader.

hotmint | 26-11-14 | 11:14

wakkere_nederlander | 25-11-14 | 18:58
Gezien het aantal kattenluikjes in nedelandse achterdeuren kan het niet anders zijn dan dat kattenliefhebbers te lui en te besodemietert zijn om een hond te houden.
Tijd voor direct in te voeren kattenluikbelasting om overlast veroorzaakt door loslopende verwilderende katten te compenseren.

swassannuf | 26-11-14 | 10:43

Wist Quid effe niks nieuws te melden en trekt maar snel een oud geschreven stuk uit z'n doos?

PisFinger | 26-11-14 | 09:53

Ik vraag me nog steeds af waarom tokkie Nederland die opgefokte agressieve honden altijd verkiest boven een lievere soort.

Het liefst nog met afgeknipte oren. Dan als de hond 1 misstap begaat (is het wel een misstap als het van nature al een agressief ras is?) hup het asiel in.

Overigens vind ik het meest schokkende aan dit bericht dat er zo snel nieuwe wetten zijn. Zijn er niet wat andere wetten die dringender onder de loep moeten worden genomen?

Durereaguurder | 26-11-14 | 09:34

Fokken op lelijkheid. Dat is ziek.
En nee; lelijkheid is niet subjectief. Ook op honden zijn de wetten van de esthetica van toepassing.

McMarx | 26-11-14 | 03:30

*Honden zijn voor aandachtshoeren met tijd te veel.
Een normaal mens heeft een kat.
wakkere_nederlander*

eenieder die dit soort gedachtes heeft zou eens na moeten gaan wat het is om bijvoorbeeld niets te zien en afhankelijk is van......

voor de rest uiteraard gods geklaagd dat dit soort dingen nog steeds aan de dagelijkse orde is.....

peterTax | 26-11-14 | 00:28

Radar en items over dieren: altijd wantrouwen. De door vegetarische 7e dags adventisten gemaakte show is niet meer dan ter vermaak van de mensen die ook zo denken. Enige nuance is niet te vinden bij die blonde troel en haar hubbie. Relgieus gedreven prietpraat. Neemt niet weg dat een fok van designerhondjes de aandacht van een echte redactie verdient.

Skyeisthelimit | 25-11-14 | 23:28

Wat een hoop klets weer van die mieperts. Mops hondjes bestonden al in het oude China.

Conan de Rabarber | 25-11-14 | 22:21

Chihuahua, s hebben zo, n kleine schedel, dat hun hersenen er niet inpassen.De schedelnaad (fontanel) blijft hierdoor open staan.Bovendien krijgen ze steeds meer skeletafwijkingen. En hun orgaanfuncties worden slechter.

Archy Bunker | 25-11-14 | 22:01

Ja, het is één grote inteeltbende onder de rashonden. Net Berbers.
Maarja, mensen worden gedoctrineerd met het gegeven dat een hond met stamboom gezonder is dan een rasbak. En betalen daarom ook soms 10x zoveel ervoor. Terwijl een bastaard vaak veel gezonder is. Goed dat Radar en Gs hier aandacht aan besteed, want dat is de enige remedie. Die wetten zijn namelijk amper uitvoerbaar. Daarmee is iedere rasfokker strafbaar en dan heeft men wat te doen.

Billy Balzak | 25-11-14 | 21:51

Ikzelf heb 2 Rhodesian Ridgebacks, die zijn gefokt voor afrikaanse weersomstandigheden. Om tot dit huidige ras te komen zijn veel verschillende hondenrassen te komen. En toch is het een redelijk gezond ras.

winterkoning | 25-11-14 | 21:46

Misschien heeft de presentatrice last van chronische pijn in haar poepertje. Mijn schuld zal dat niet zijn. Dank u beleefd.

artie | 25-11-14 | 21:38

Ach, IVF ..
Opinie-miep | 25-11-14 | 19:40

Dan is het bij de beesten toch beter af, die mogen gewoon weer op zijn hondjes:
"fokkerij moet zo veel mogelijk op natuurlijke wijze plaatsvinden (hier wordt een uitzondering gemaakt voor paard en ezel)." Zie nieuw wetgeving

Cue_The_Deer | 25-11-14 | 21:30

Dit haalt Quid alleen maar aan om @Globalistaa en haar verloofde te pesten. Anders had het echt geen aandacht gekregen.

Fiets | 25-11-14 | 21:18

Kloten auto correct op mobiel. Verzin zelf maar de juiste woorden, ben er klaar mee.

MarcS | 25-11-14 | 20:57

Lingostar, jij gelooft het niet maar mijn jongen happen echt niet. Het eerste wat jou kan overkomen is dat ze jou dood likken, als je op de grond gaat zitten. Maar zodra ik zeg dat ze aan het werk zijn worden het andere honden, dan zijn ze waaks. Klim dan over onze heg en je hebt een klein probleem. Ik vind dat niet erg, zo geen ik ze getraind, ze horen mijn gezin en huis te beschermen.

Kinderen worden per definitie geknuffeld, katten begroet met een lik. In 20 jaar dit rad heeft nog geen van mijn jongen ooit gevochten met een andere hond.

Ja opvoeding moet, zoals bij iedere hond. Vandaar opvoeding volgens de roedel regels.

MarcS | 25-11-14 | 20:55

chicago river | 25-11-14 | 20:45
Het is precies zoals jij het zegt, sommige honden kun je niet houden op vier hoog. Voor sommige honden heb je een tuin nodig, jachthonden als retrievers en labradors, die willen spelen, als ze alleen maar thuis zitten en te weinig bewegen worden zelfs deze makkelijke honden vals en te dik. Voor elke hond gelden regels, maar daar houden mensen zich niet aan, die gaan alleen voor de schoonheid van het beestje en realiseren zich niet de rest.

lingo star | 25-11-14 | 20:54

lingo star | 25-11-14 | 20:33
Enfin, het is wat je zegt: goed opvoeden. Maar ja. Niet elke hond moet dezelfde opvoeding en dat is jammer, met al die mensjes die een trouwe viervoeter ¨willen¨ op basis van - inderdaad bv. - een leuk koppie of die Husky, met hun flatje op vier hoog. En dan zit men daar, na 1.5 jaar, met de handen in het haar. En jij als buur erbij.

chicago river | 25-11-14 | 20:45

Ik vind dat ook bepaalde menselijke rassen (denk aan degenen die hun oorsprong hebben rond het Noord Afrikaanse rif gebergte) niet verder door zouden mogen fokken. Daar gaat het ook niet helemaal goed mee.

Jippie | 25-11-14 | 20:43

En vergeet niet mafketels die knaagdieren en vogels in kooien stoppen.
Als je van dieren houdt doe je dat dus niet. Mensen doen het voor hun eigen plezier, niet omdat ze van dieren houden. Dat is heel wat anders.

kloopindeslootjijook | 25-11-14 | 20:36

chicago river | 25-11-14 | 20:31
Ik ben inmiddels verhuisd, naar een zeer hondenrijke buurt, echter zonder rottweilers.

lingo star | 25-11-14 | 20:33

lingo star | 25-11-14 | 20:24
Of je bent met pensioen, of verhuisd.

Of de Rottweiler is verhuisd, of ¨met pensioen¨.

chicago river | 25-11-14 | 20:31

Wat een waanzin om zo'n zevendedagsadventist een serieus programma te laten presenteren.

Rest In Privacy | 25-11-14 | 20:27

MarcS | 25-11-14 | 20:22
Elke dag ging ik naar mijn werk en dan kwam weer die Rottweiler langs en maar happen en de bazin maar zeggen: doet ie anders nooit. Rottweilers moet je goed opvoeden anders zijn het rotbeesten, maar dat geldt voor duitse herders en eigenlijk alle honden ook.

lingo star | 25-11-14 | 20:24

Wereldwijd.

Schietmijmaarlek | 25-11-14 | 20:23

Alsof de oostblokkers, die met karrevrachten vol puppies het land binnen komen, zich daar iets van aan zullen trekken.
Ik ken trouwens een franse bulldogfokker en inderdaad komen de puppies met behulp van een keizersnee ter wereld.
En alles loopt daar te snurken, door de te korte luchtwegen.
Fokken op die afwijking mag van mij verboden worden.

Schietmijmaarlek | 25-11-14 | 20:23

Ik heb een roedel rottweilers, heerlijk ras is dat. Sommige mensen zijn onterecht bang voor ze, ze bijten alleen als ik ze dat opdraag. Natuurlijk vinden jullie mij nu weer een tokkie, maar weten jullie dan ook dat mij dit niet raakt.

MarcS | 25-11-14 | 20:22

Vraag: hoe weet je dat je hond hoofdpijn heeft?

snoover | 25-11-14 | 20:21

mierus | 25-11-14 | 19:43

Ik zou even het juiste item bij je verhaal zoeken.

Babels toren | 25-11-14 | 20:19

Een goed gefokte Retriever of Labrador is uw beste vriend.

lingo star | 25-11-14 | 20:18

LET OP! Geloof niet zomaar wat je allemaal bij radar ziet. Mevrouw Hertsenberg is een milieuactiviste en drukt haar eigen programma er door bij Radar. Pas ook een uitzending over varkensboeren vol onwaarheden. Dit is een hele enge vrouw die haar politieke agenda op slinkse wijze en op kosten van de belastingbetaler de huiskamers in gooit. Radar doet of het onafhankelijk is, neen.
Ze was directeur van de dierenbescherming, ze is vegetariër, lid van andere enge clubjes en zevendedagsadventist.
Beangstigend dat geenstijl dit allemaal zomaar over neemt. Ga eens onderzoek doen.

Hunter S. Thompson | 25-11-14 | 20:18

the Jackdawn | 25-11-14 | 19:44

Twee uur lopen bij een zittende baan? Zal de baas leuk vinden.

Babels toren | 25-11-14 | 20:18

Een goed afgericht Mechelse herder uit een goeie bloedlijn is geen probleem. Verder bijna alleen maar mode honden. Een opleving van wat jaren en dan weer het volgende freakie modelletje.

dwar | 25-11-14 | 20:10


Elspeth | 25-11-14 | 20:00

Dat klopt inderdaad

dubbelq | 25-11-14 | 20:08

@Elspeth | 25-11-14 | 20:00
Ja, dat klopt.

carramba | 25-11-14 | 20:06

@koeberg | 25-11-14 | 19:19
Kijk dat is nu serieuze praat.
Overigens staan serieuze rassen wel vreemd bloed toe: na 3 generaties is de koe volbloed.

frank87 | 25-11-14 | 20:01

Dat wordt toch ook al veel langer beweerd van de Cavalier King Charles?

Elspeth | 25-11-14 | 20:00

Wat een gezeik, het volgende ras moet kapot doordat er rotte appels zitten tussen de fokkers. Veel rashonden hebben bekende kwaaltjes waar de fokker actief mee bezig moet zijn om dit uit het ras te krijgen. Ik zie genoeg mensen die een extreem laag iq hebben, allerlei erfelijke ziektes hebben en soms ook nog oerlelijk. Maat een fokverbod hoooo maar, terwijl de wereld daardoor veel mooier zou worden.

leijpeideaud | 25-11-14 | 19:59

@G,I. Jane | 25-11-14 | 19:48
Zelfs het verkloten van hondenrassen komt van uit de MOE landen.
Honden van NL fokkers met een stamboom kosten 1 tot 3 ruggen.

Uw Verzekeringsadvis | 25-11-14 | 19:56

Het hele probleem van die rassenstandaarden is dat je daardoor uiteindelijk altijd op inteelt uitkomt. En da's nie goei. Bulletjes en Pugs kunnen zich niet eens meer voortplanten en moeten bevallen via keizersnede omdat ze anders dood gaan. Verbod op dat soort dieren. Meteen.

PopperFlopper | 25-11-14 | 19:54

Zo ff mijn schoonzusje op de kast jagen, zij heeft een franse bulldog

*gniffel*

dubbelq | 25-11-14 | 19:53

Honden zijn van nature inferieure dieren. Mijn kat heeft me dat net verteld.

Zaadhaan | 25-11-14 | 19:53

Wat pas echt zielig is zijn die studenten in dat zogenaamde belpanel op het einde van trosradar.
Dan ben je nog liever een mopshond.

Ps. Wel een ommezwaai dat de GS het eens met Dierenextremist Hertsenberg?!

Meneert | 25-11-14 | 19:53

Van Geenstijl naar hondenforum in slechts twee topics tijd.

* | 25-11-14 | 19:48

Als je kijkt naar hoe lang de lijst is van hondenrassen en hoe veel veelvoorkomende ziekten en aandoeningen daarop staan door het doorfokken echt diep triest.

G,I. Jane | 25-11-14 | 19:48

waarom moest ik bij 0'32" toch plotseling aan Maarten van Rossem denken...

--sql error-- | 25-11-14 | 19:45

@Babels toren | 25-11-14 | 19:31
" En je loopt flink wat per dag zonder dat je echt ergens hoeft te zijn."

Je zou ook werken kunnen uitproberen.

the Jackdawn | 25-11-14 | 19:44

Zeg Geenstijl; m'n dochter logt iedere dag op school in op de computer en nu gaan al haar reken en taal oefeningen rechtstreeks in de server van de 4 grote uitgevers; al 1 jaar lang! Zonder dat een haan er naar kraait loggen 1 miljoen kids iedere dag in bij de Grote 4,weten jullie hoeveel data da is? Komt over 10 jaar weer van pas bij sollicitatie gesprek gvd.

mierus | 25-11-14 | 19:43

Ach, IVF mag ook en dat is toch ook iets geforceerd ter wereld brengen terwijl moeder natuur daarop tegen was. En dat wordt door ons allen betaald, wetende dat er een hoop risico's aan verbonden zijn: meer aangeboren afwijkingen, meerlingen, vroeggeboortes etc etc.

Opinie-miep | 25-11-14 | 19:40

wakkere_nederlander | 25-11-14 | 18:58

Een hond van 55 kilo is een betere waakhond dan zo'n kut kat. En je loopt flink wat per dag zonder dat je echt ergens hoeft te zijn. Dat is goed voor je.

Babels toren | 25-11-14 | 19:31

Volgens mij zijn die rottige shows het probleem.
Die maken werkelijk iedere hond stuk met hun idiote modegrillen.
-
Neem bv de ooit zo krachtige English Bulldog. hebben.http://en.wikipedia.org/wiki/Old_English_Bulldog
Nu een amechtig wangedrocht dat zichzelf niet eens meer kan voortplanten zonder menselijke hulp.
nortonsafe.search.ask.com/search?geo=N...

Moi | 25-11-14 | 19:26

@Henk de Vries2074 | 25-11-14 | 19:07
Echte toffe mensen hebben vee,schildpadden,kanaries hoofdluis,schaamluizen,lintwormen goudvissen oorwurmen.

miko | 25-11-14 | 19:26

Het extreem linkse gedachten goed houd niet alleen op bij Bakito zo te lezen.Ga eens bij Joop solliciteren kwit

dehandigesmeerlap | 25-11-14 | 19:24

wakkere_nederlander | 25-11-14 | 18:58

luie mensen die hun kötekat op straat laten schijten zijn geen normale mensen

honden zijn lievv (en een goed wapen tegen inbrekers en overlastgevende lichtgetintiërs)

FW Ta-183 Huckebein | 25-11-14 | 19:22

Ik dacht: Geenstijl gaat dit filmpje laten zien
youtu.be/aCv10_WvGxo
Is ook veel leuker dan Kassa.

koeberg | 25-11-14 | 19:19

Met dank aan de Gamma.

philia | 25-11-14 | 19:19

Pauperhonden. Denk na voordat je zo'n beest aanschaft! Beest kan niet ademen, niet voortplanten, etc etc.

Eduardo- | 25-11-14 | 19:17

ik weet niet wat erger is, wat mislukte hondjes (in mijn ogen toch erg vieze beesten) of dat de staat zich hier weer mee gaat bemoeien met ambtenaren, gebodjes, verbodjes en boetes.

wlodek | 25-11-14 | 19:17

Sommige honden zouden inderdaad niet meer gefokt moeten worden of hele scherpe richtlijnen. Zelf een Engelse Bassethound gehad. Prachtige hond, maar uiteindelijk heb ik er zo veel geld aan moeten uitgeven dat ik daar nog net niet failliet aan ben gegaan. Nu een hond met batterijen. Beest blaft alleen als iemand langsloopt en stopt na 5 seconden. Prachtbeest!

Terpetijnzeikert | 25-11-14 | 19:17

Henk de Vries2074 | 25-11-14 | 19:07

Maar die hebben geen schoonmoeder wonen in een klein huisje achter in de tuin.

eerstneukendanpraten | 25-11-14 | 19:10

Sorry, maar dierennieuws van Antoinette Herzenberg is vrijwel altijd onzin. Ik heb geen zin om de zinnige teksten tussen de "mensen zijn slecht want gemeen tegen dieren"-propaganda te filteren.

frank87 | 25-11-14 | 19:09


duitse herder | 25-11-14 | 19:05

Ben jij ook één van die veertien?

eerstneukendanpraten | 25-11-14 | 19:08

@wakkere_nederlander | 25-11-14 | 18:58
Alleen autistische kudtnerds hebben alleen een kat, toffe mensen hebben een kat en een hond.

Henk de Vries2074 | 25-11-14 | 19:07

Heb het net aan mijn franse buldog gevraagd ... ze heeft geen hoofdpijn.
En geen klein poepertje want dr komen flinke hopen uit.

Eazy_E | 25-11-14 | 19:06

Dit is ook het geval met katten en dergelijk, gelukkig in mindere mate. Mensen die dit soort praktijken uitvoeren mogen in een kooi worden gegooid.

Mensen proberen God (oke, of natuurheerser, omdat God toch niet bestaat) te spelen, maar men faalt miserabel.

Krantlezer | 25-11-14 | 19:06

Honden verbieden.

newray | 25-11-14 | 19:05

Is de kleur van het woefbeest een parameter bij deze bevindingen?

Vergeetput | 25-11-14 | 19:05

Hebben PVDD of Martin Gaus ruimte ingekocht op de GS vandaag??

CumGranoSalis | 25-11-14 | 19:05

wakkere_nederlander | 25-11-14 | 18:58 True.

Willianus Wortelus | 25-11-14 | 19:04

Is het dierendag of zo? Met je hondentopics.

miko | 25-11-14 | 19:03

''Jawel, rassenleer en rassengenetica op GeenStijl, wederom.''

Goed, wie heeft het lef om de Godwin te maken?

Wc-kip | 25-11-14 | 19:00

Is het GS dierendag vandaag?

Jeff Hawke | 25-11-14 | 18:58

Honden zijn voor aandachtshoeren met tijd te veel.
Een normaal mens heeft een kat.

wakkere_nederlander | 25-11-14 | 18:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken