
Ruim een maand is Dijsselbloem al aan het draaien en liegen over de 1,1 miljard naheffing die Nederland in het blauwe gat met de gouden sterren mag storten. Eerst over de exacte datum dat deze donderslag bij heldere hemel ter aarde is gevallen. Laat zijn verzinsel
medio oktober begonnen zijn, dat is het punt niet. Verder kwam de Kamer helaas niet met haar controletaak. Laat ik u verlossen:
7 juni 2007 is een betere datum voor de aanvang van dit debacle. Dijsselbloem beweerde na ontvangst van de naheffingsaanslag alles te willen gaan controleren alvorens te betalen, en was daar vervolgens in een poep en een zucht mee klaar. Het gaat hier om een herziening van broninformatie over de afgelopen decennia, waar vervolgens opnieuw bepaald is in alle lidstaten van de Europese Unie wat hun draagkracht is geweest. Dat is zo veel tekst, daar kun je in een week niet eens de inhoudsopgave en conclusie van lezen. Hij liegt dus gewoon verder. Het belangrijkste inzicht lijkt me, gezien ons kabinet herhaaldelijk aangeeft verrast te zijn, Nederland en andere lidstaten blanco cheque's aan de Europese droom weggeven, die als een soort Russische roulette her en der inslaan.
Immers: er zijn maar twee situaties mogelijk. Of de regering heeft ingeschat waar haar keuzes in het Europese spel toe zou kunnen leiden, heeft deze naheffing aan zien komen en ergens in de loop van 2007 geaccepteerd, om precies te zijn het moment dat tot de zinloze herziening besloten werd. Of het is daadwerkelijk onverwacht, en dan heeft niemand er willens en wetens mee ingestemd.
Dijsselbloem zit nu in de spagaat dat aan de ene kant hij niet netjes wil toegeven dat hij een uitgave van een miljard gewoonweg niet tijdig aan het volk en de Kamer gemeld heeft, en aan de andere kant wil hij niet toegeven wanneer hij of zijn voorganger deze uitgave mogelijk heeft gemaakt. Als ik de besluiten lees en een voorzichtige schatting maak, dan kom ik met informatie uit 2007 al op deze naheffing.
Systeem
28 regeringsleiders hebben besloten de afdrachten op basis van BTW en Bruto Binnenlands Product over de periode 1995 tot en met 2013 opnieuw te willen berekenen. Dat is 19 jaar boekhouding uit 28 landen. Draagt Nederland bijvoorbeeld continu een procent te weinig af, dan loopt dat na 19 jaar op tot 19% van onze jaarlijkse afdracht, wat met
1,27 miljard meer is dan de 1,1 die we dokken.
Er is dus door alle Europese nationale regeringsleiders bewust het risico genomen in 2007 om hun land in 2014 met een rekening of cadeautje van enkele miljarden te verrassen. Ook is gekozen om in 28 landen ieder ministerie een nieuwe afdeling te openen om in zes jaar tijd door 19 jaar aan archief heen te gaan, zonder gemiddeld genomen 1 Europeaan 1 euro rijker te maken.
Grove fout
Dijsselbloem is niet alleen voor de naheffing zelf verantwoordelijk, maar ook voor het grote verschil tussen de tot op heden gerapporteerde Nederlandse daadkracht, en de draagkracht volgens de nieuwe bronrevisie. Was Nederland in het verleden creatief aan het boekhouden, of doet de rest van Europa dat nu?
De 45 miljard verhoging van het BBP NL 2010 geeft nu een basis voor de naheffing. 7,6% verhoging van een BBP door met de boekhouderegels te spelen, geeft te denken welke van de twee cijfers domweg verkeerd is. Die bronherziening over 2010 was
6 maart 2014 al bekend, en draagt in zijn eentje al 40% van mijn eerder genoemde schatting. Waarom maakt Dijsselbloem die niet?
Amnesie
Dijsselbloem probeert zich te bevrijden met een Ik wist het niet. Die ranzige tactiek zie je te vaak bij bewindspersonen.
Ich habe es niet
gewußt. Het is hun kerntaak om de Kamer te informeren, en in het verlengde daarvan om zichzelf te informeren. De Kamer behoort geen enkel vertrouwen te hebben in excellenties die als het moeilijk wordt, zich dom houden.
Dijselbloem opgesomd: Weglopen van je verantwoordelijkheden door de gevolgen van je eigen daden niet aan te kondigen, niet willen inschatten en achteraf de juiste post niet willen openen en delen. Stukken gewoon
achter houden ook als de Kamer er direct om gevraagd heeft. En als minister een open debat saboteren door geen openheid van zaken te geven.
Trias Politica Defectus
Verward blijf ik achter met de vraag waarom de Kamer dit accepteert. Wederom geven
peilingen antwoord. Een Kamermeerderheid zit niet op verkiezingen te wachten. Wat echt verwonderlijk is, is dat de NOS een Srebrenica fotorolletje doet: de fragmenten waarop Rutte en Dijsselbloem op camera stonden te
liegen, zijn helaas niet meer beschikbaar.
Nederland is net zoals de Verenigde Staten een stuurloos schip. De meerderheid van de bevolking staat niet meer achter het kabinet. Daarnaast zien we politici besluiten nemen waarvan ze zeker weten nooit verantwoording voor hoeven af te leggen. We voldoen niet meer aan de aannames van een democratie en hebben dus geen reden verrast te zijn dat deze faalt.
Jammer dat de onaantastbare Dijsselbloem
49,80% van ons geld onder zijn beheer heeft.
Reaguursels
InloggenHistorisch gezien is het met het "Brusselse Rijk" niet anders dan met het Romeinse Rijk 2 millennia geleden.Ook nu weer eisen de grensvolken (Foederati) garantie's van bestaan en daar draaien de westelijke kernlanden voor op.Na het jaar 480 lukte dat niet meer en stortte het hele rijk in.De Oekraïners gaat nu de nagel aan onze doodkist worden,zoals de Goten en Vandalen destijds.De Navo moet de spits afbijten,maar dat zal niet gaan zonder de USA. Maar ,o wee ,die hebben andere sores door interne politieke verdeeldheid en grotere invloed van China,India en Brazilië.Die complexiteit zal dit werelddeel dus opbreken en dat merken we nu al met onze begrotingsproblemen.Steeds zal men de groei van de kernlanden tot 0 afbreken en daarmee de motivatie.Emigratie zal trend worden i.p.v. uitzondering,want weerstandsvermogen van de middengroepen slinkt gedurig.Daarna zal de EU niet meer levensvatbaar blijken en de chaos compleet,tot ze prooi wordt van Rusland.... Einde verhaal van Europese grootheidswaan.
Eind 1994 had de EU pas 12 leden. Dus klopt niet dat dit door 28 landen is besloten en 28 landen 19 jaar terug moeten in de boekhouding.
Gelukkig zullen ze die 0,6 mld vast goed besteden in lidstaten die het nodig hebben.
Maar als ik zo lees is dit besluit heel lang geleden genomen, waarna dit door een groep mensen in kaart is gebracht. Dan begrijp ik het verrassingselement van de naheffing helemaal niet meer, want dan zou het effect op een paar mio nauwkeurig wel bekend moeten zijn lijkt me.
@Supermatthijs | 22-11-14 | 21:38
De staatsschuld is flink gaan groeien sinds 1970-1975. Destijds onder Den Uyl ingezet en nooit meer gestopt. Veel PvdA, veel Christenen....
Overigens, heeft u nog wat inhoudelijks te melden, in plaats van alleen maar "Ja, maar Geert!..." overal te plempen?
Het is verkapte steun aan Griekenland, niet meer niet minder. Anders aangekleed. Bereid je maar voor. Dit gaat vaker gebeuren.
Een overheid die 49,8% van de economie uitmaakt... nog even en we neigen meer naar communisme dan naar kapitalisme.
Sternberg | 23-11-14 | 09:18
Ze willen gewoon een niet-deskundig persoon op zo'n post. Zo'n figuur is onzeker, makkelijk te manipuleren, en, indien nodig, ook nog eens te chanteren met zijn onkunde.
Ach, ja, ik heb het al vaak geschreven, als je een groentje die voor boer heeft gestudeerd in Wageningen, opeens minfin maakt, dan moet je er ernstig rekening mee houden dat hij zijn carrière bouwt op andere zaken dan op inhoudelijke expertise.
De koek is niet op hoor,maar wordt nooit meer groter en daarom kunnen we nog even doormodderen met EU en euro.Goed stuk Feynman ,we worden ,ook door jou, langzaam wakker uit onze grootheidsdromen van een verenigd werelddeel.Ik kijk ook graag naar de marge van dit drama en wat zie ik dan ? Een Rutte die zich laat paaien en liefkozen door Merkel,maar dat kost wel even meer dan een miljard van zijn begroting en exit van alle groei hier.
Die mensen die maar janken over te weinig geld kunnen me inderdaad wat zo onderhand ja. Zich tot de nek in de schulden steken en dan maar hand ophouden. Oprotten zeg ik dan. Ga maar ergens anders janken.
Supermatthijs | 22-11-14 | 21:40
Ga dit maar aan de grens roepen tegen asiezoekerts.
het is maar goed dat Rutte en Dijselbloem beticht kunnen worden van leugens, het zou nog erger zijn als ze het idd niet wisten. Dat zou betekenen dat Dijselbloem als voorzitter bij de eu niet heeft zitten slapen en Rutten blind bij het kruisje heeft getekend.
Maar speelt de kamer geen toneel? Worden deze beslissingen in Brussel genomen door ongekozen vertegenwoordigers zonder de kamer te informeren? De andere francties moeten toch ook weten welke akkoorden gesloten worden namens Nederland?
pickalilly | 23-11-14 | 08:48
Het establishment ziet dit ook. Historisch gezien zal de reactie van het zittende regime er één zijn die je lichtjaren van tevoren kunt zien aankomen: het creëren van een externe vijand. Het is te hopen dat de EU in haar doodsnood niet letterlijk ten strijde trekt tegen Rusland.
Ik ben zeker bereid mee te helpen om een massale opstand in Nl te organiseren.
Of dit geweldloos kan betwijfel ik, er zit teveel woede bij de mensen dat ik ze niet kwalijk kan nemen dat sommige compleet door het lint zullen gaan.
Het onderdrukken en alles maar moeten slikken wat deze rot regering u en mij aandoen ben ik ook spuug en spuug zat.
Ik wilde geen EU en wil het nooit niet, ik wil een regering die doen wat het volk van ze verwacht!
OPKOMEN VOOR DE NEDERLANDER.
We zijn lang genoeg door het stof gegaan, hebben lang genoeg moeten inleveren en toch keer op keer proberen ze het weer en halen ze zoveel welvaart bij u weg dat u nog maar net kan rondkomen of erger in de problemen raakt.
De overheid heeft de Nederlanders in de tang die keer op keer de rekening gepresenteerd krijgt.
Het gezin waarin ik leef heeft maandelijkse onkosten van +/- 2500,-
En de maandelijkse kosten stijgen en stijgen maar door.
Ik moet nu bezuinigen omdat ik anders de kosten niet meer kan betalen, we leven van maand tot maand.
Dan heb ik het nog niet over kinderopvang want dat kunnen we niet betalen, dit regel ik zelf door de kids op te halen en te brengen naar school. (gelukkig kan ik dat vanwege mijn werk en ik ben trots dat ik ze dat kan bieden).
Omdat ik zzp-er ben en het werk niet voor het oprapen ligt, moet ik iedere keer maar weer zien dat ik rond kom om mijn kinderen een waardig bestaan kan geven.
Wij doen niets geks, hebben bewust een dure spaarhypotheek omdat we zeker willen zijn dat het huis aan het eind van de looptijd afbetaald is en we niet voor onverwachte kosten komen te staan.
Als je dan ziet dat je voor een hypotheek van 260K totaal 612K betaald na 30 jaar dan vraag je je toch af hoe ziek je als financiële markt en overheid moet zijn om dit mogelijk te maken!!!
Helaas heb je geen keuze en word je gedwongen binnen het systeem je keuzes te maken.
Ik durf te wedden dat de meeste dit nog niet eens doorhebben hoeveel geld ze betalen. (fictief geld, want het is alleen maar schuld en het geld bestaat niet).
Dit systeem zoals het er nu is is aan zijn einde, wij kunnen het niet meer aan en zijn woest op Den Haag die keer op keer vanuit het land klachten krijgt en deze compleet in de wind slaat.
Zij willen niet luisteren en denken alleen in die klote .
Ik en mijn gezin zijn het zo verschrikkelijk zat, we wachten alleen op het moment dat er een opstand uitbreekt, nu mijn nek uitsteken komt mij duur te staan en niemand die in dit land er ene fuck om zal geven dat ik probeer om voor Nederland op te komen.
Nee ik wacht het moment af tot er signalen zijn dat er daadwerkelijk wat staat te gebeuren, dat Nederland echt in opstand komt.
Bedenk alleen wel dat dit niet geaccepteerd zal worden en vanuit Brussel de draaiboeken al klaarliggen om het volk keihard neer te slaan.
Maar als het moment daar is dan zal geen traangas of kogels de menigte meer tegenhouden, ze hebben het zover laten komen dat de mensen radeloos worden en niet meer onder controle te houden zijn.
Een mooi medium om in de gaten te houden is de barometer voor stemmers, de PVV stijgt "gelukkig!" weer flink en is volgens de laatste peilingen weer de grootste partij.
Vind ervan wat je vind maar dat er massaal op Wilders gestemd word is niet omdat het zo goed gaat hier in dit land.
En Wilders ziet haarfijn aan waar de problemen liggen, hij benoemt ze en dat wordt niet geaccepteerd door Den Haag want de pijnpunten van Wilders zijn juist de winstpunten van de kabinetten van de afgelopen 20 jaar.
Het word inderdaad tijd dat er een massale opstand komt om Den Haag op te schonen en er mensen neer te zetten die Nederland weer op de kaart zetten i.p.v. Nederland als een provincie in de EU laten opgaan.
Een zeer bezorgde vader.
bakoenin | 23-11-14 | 00:55
Het is niet mn muziek, maar de titel was
'We love your apathy'.
The sweeter the taste, I love it
Eaten your gutted spine
All of your thoughts I have them
Spitting them out, sublime
'Cos I am the God of power
Political to the core
Governments roll their heads out
The beast always wants some more
I love it
He loves it
We love your apathy
We crush your
Lame spirit
We love your apathy
Lovely, ahh
I have the information
That keeps you from knowing me
I abuse you as you watch me
And you always vote me in
The poorer you are, the better
That gives me more control
'Cos I am the brute that hates you
And I'm loving it to the bone
We crush your
Lame spirit
We love your apathy
Oerkoendoe | 23-11-14 | 08:01
Goede vergelijking, om de EU even in perspectief te krijgen.
Trouwens, over Frankrijk gesproken, de eerste president van het FN zal niet lang meer op zich laten wachten.
jan-lul-de-behanger | 22-11-14 | 23:36
"prima."
In de meeste huiskamers zal dan inmiddels
Man zoekt bier
op staan.
Af en toe onderbroken door
Man boert bier
en
Vrouw zeurt hier
Gewoon als grapje. In Frankrijk is nieuw regeringsbeleid ontstaan. Politici in andere landen worden gemotiveerd de belangen van Frankrijk actief te ondersteunen. Als politici de belangen van Frankrijk goed behartigen, dan ontstaat er uiteraard onrust in het thuisland en de betreffende politici in, laten we een voorbeeld geven, Nederland, krijgen het steeds lastiger om draagvlak te vinden. Frankrijk onderkent dit gegeven en biedt politici een vervolg van hun politieke carrière in Frankrijk aan, tegen een hoger salaris. Als dankbaarheid voor de jarenlange ondersteuning. Mooi plan toch?
Gelukkig doet Frankrijk dit niet, zou niet leuk zijn .. en politici omkopen mag niet, da's corruptie. Dat mag alleen de EU blijkbaar.
Maar nu het goede nieuws: dit jaar en volgend jaar kunnen we een tsunami aan asielzoekers verwachten uit Syrië. En 90% mag hier blijven voor gratis eten, onderdak en ziektekostenverzekering. Maar wilt u zelf oma even een 24-uurs luier omdoen want het geld voor de verpleegster is op. Oh wacht, ik had de gratis iPhone nog vergeten...
Je kunt vandaag al beginnen:
-los je schulden af, leen niet
-zo min mogelijk geld op de bank, ben je eigen centrale bank
-geef niets uit aan onnodige spullen (je hoeft niet de laatste ipad te kopen etc)
-ga niet meer stemmen, geef geen goedkeuring aan het huidige beleid
-eet en drink gezond, koop van lokale bedrijven, vermijdt de grote multinationals
-geen staats radio en tv
-steun locale activiteiten, zorg voor goede contacten, help elkaar, ruil diensten
etc etc etc
@necrosis | 23-11-14 | 02:21
Apenrots en consitente politici: droom maar lekker verder.
Dat die Dijselblom stinkt is natuurlijk een feit.
Jammer dat @Feynman niet even uithaalt naar de Griekse miljardairs (reders) die miljardair blijven omdat ze nauwelijks belasting betalen.
En juist Griekenland krijgt geld terug na de nieuwe rekenmethode.
Ik post mijn linkje gewoon nog een keer, al was het maar om slechts één ziel de ogen te openen:
verhuisjegeld.nl/2012/02/15/griekenlan...
*geen muzakje, maar een terecht boosmaaklinkje*
@McMarx | 23-11-14 | 02:07
Er zijn wel degelijk consistente politici, hun houding garandeert echter dat ze nooit zullen regeren.
En Dijsselbloem stinkt!
@Uw Verzekeringsadvis | 22-11-14 | 21:19
Alle politici hebben een dubbele agenda. Daar van uit gaande is er hier dus niets aan de hand dat ons zou moeten verbazen.
Iedere politicus die zegt dat het goed gaat is een huichelaar. Dat zijn de meesten en dat is hun beroep. U verkiest ze. Keer op keer.
Die linkse schoften van de PvdA (met medewerking van die nep-rechtse VVD) hebben mij bijna mijn baan gekost (overplaatsing naar een ander deel van het land, dus maak gruwelijk veel extra reiskosten plus ik zie m'n gezin een heel stuk minder) en gaan mij volgend jaar een hoop centen kosten (bijna duizend euro) vanwege die communistische tering-nivellering....
Als tegenprestatie ga ik de PvdA-campagne voor de aankomende verkiezingen zo veel mogelijk verstieren. Overal waar ze zieltjes proberen te winnen ga ik ze voor schut zetten, belachelijk maken en mensen attenderen over hun gejat, hun leugens en mensen waarschuwen hoe schadelijk ze voor Nederland zijn. Op naar de nul zetels, PvdA! Linkse hufters!
Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-11-14 | 21:50
Zeer scherp. Voor zogenaamde linksen hebben ze wel veel schijt aan zwakkeren. Misschien zijn het afa fuck ups. Die hebben een enorme blankenhaat door white guilt enzo. Dan strookt het weer. In ieder geval lees ik over hun brainfarts heen.
well done Feynman. Wanneer een revolutionair ophits stuk?
Ach, helemaal gelijk met de argumentatie van de heer Feynman, maar maakt geen drol uit.
4/5 van de Nederlanders blijft maar stemmen op de corrupte rommel die al sinds Willem 1 de dienst uit maakt.
Soms krijgen ze wel eens een beetje ballen, en dan gaan ze heel stout van PvdA naar D66, of van D66 naar VVD, ooh zo spannend.
Jaah nu zal het anders worden.
Lood om oud ijzer, geneuzel op de vierkante millimeter.
Derhalve heeft argumentatie geen zin, mooie columns geen zin, en in feite is ieder echt woord paarlen voor de zwijnen.
Laat die sukkels het toch uit zoeken, waarom zou je er nog woorden aan verspillen.
Die dwazen met hun leasebakken, of oliebol op afbetaling, die allemaal in diezelfde kut huisjes wonen in diezelfde kut straatjes.
Die iedere dag weer die race op de snelweg uitvechten om het eerste bij die koffie automaat te willen zijn waar niet te zuipen troep uit komt.
Die allang uitgekeken zijn op hun wijf, en daarom op een kopieer apparaat de kantoor del naaien die ook al jaren uitgekeken is op die sukkel van een vent van haar die alleen nog maar een stijve kan krijgen met voetbal.
Waarom in vredesnaam zou je woorden verspillen aan die leegte.
En of het nu een Dijsselbloem is, of een Rutte, of een Opstelten.
Over 10 jaar zitten er dezelfde nietszeggende poppetjes die de balloze sukkels weer hebben verkozen, en waar ze weer tegen kankeren.
Bij de koffie automaat.
Onze regering is wel degelijk een criminele organisatie, en wel van het kaliber waar de maffia bij verbleekt.
De ene na de andere corrupte politicus wordt ontmaskerd maar er is niks aan de hand hoor. Ontmaskerd? Alleen het topje van de ijsberg.
Het meetellen van criminele inkomsten voor het bbp is op zichzelf een criminele daad want die criminaliteit levert de samenleving netto alleen maar een gigantische schade op en er wordt niks mee verdiend, behalve door het criminele tuig dat praktisch nooit wordt opgepakt.
Het volk compleet plunderen om hun eigen fata morgana's te financieren. Het weigeren om het veel te riante wachtgeld aan te pakken is indicatief voor hun schofterige instelling. Het volk uitpersen maar wel hun eigen salarissen steeds weer verhogen.
En waarom worden de toelages voor Wimpie en zijn echtgenote wel verhoogd ten tijde van crisis? Nee we laten het volk ook nog hun luxe privé uitspattingen aan hun vakantieoptrekjes betalen.
Miljarden naar Griekenland en eigenlijk veel andere EU landen die te beroerd zijn om zelf het mes in de kosten te zetten. De Fransen gaan nog steeds voor hun 65-ste met pensioen hoor.
Politici? Het is gewoon tuig van de richel.
ProAsfalt | 22-11-14 | 21:55
D66 de grote winnaar in Den Bosch? Er waren 5 partijen die ieder vijf zetels hebben veroverd. D66 kreeg welgeteld 203 stemmen meer dan nummmer 2, een lokale partij. U overdrijft.
Inderdaad, waar is de controlerende functie van de Kamer en de media gebleven. Er zitten teveel "vrienden voor vrienden" in dit verhaal verweven. De NPO en De
Nieuwe VolksVerrader (voorheen de Ediktorial) beschermen hun broodheren met des- en noninformatie. Daarmee staat de geloofwaardigheid en het vertrouwen in de democratie en rechtsstaat ter discussie. Zo bouw je de grondstenen voor een Volksrevolutie. Dat moeten we niet willen.
In recente tijden dan ...
@ hou het droog | 23-11-14 | 00:25
Toch is er één ding dat zich niet herhaalt. De kennis die er is word niet ongedaan gemaakt. Die kennis word steeds groter. Nu heeft de helft van de wereldbevolking toegang tot internet en zijn er wapens die al het leven op de planeet kunnen bedreigen. Daarom kan de geschiedenis zich niet exact herhalen. Wanneer de geschiedenis zichzelf herhaalt is dat meestal zo omdat het hart van de mens nog altijd slecht is. De uitwerking en het geweld wanneer het weer eens mis gaat wordt steeds groter en gewelddadiger. Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen zich tijdens de derde wereld oorlog zo kan beheersen dat kernwapens niet worden gebruikt. De kennis echter over de mens zelf en zijn hart. Die word steeds minder vooral wanneer men dat probleem harder en harder ontkent. Vele willen een beter Nederland, weinige zijn bereid om zichzelf daarvoor op de bres te smijten. Het ene voorbeeld dat wij kennen, Pim Fortuyn heeft het met zijn leven bekocht.
Allemachtig Super Matthijs, heb je ooit eerder zoveel aandacht gehad? *Jalours een tweede plop doend vanavond*. Wat doe ik verkeerd?.
Elke organisatievorm verandert op den duur in een oligarchie. Ik las het in een van de andere reaguursels.
Zo'n oligarchie heeft ook niet het eeuwige leven en degenereert op den duur tot een crimineel gezelschap. Totdat oorlog of revolutie er een eind aan maken. En daarna begint alles weer van voren af aan. Met enig historisch besef kan dit worden geverifieerd. De hoop is slechts gevestigd op een geweldloze coup.
680 miljoen. Wie biedt meer? 1,1 miljard daar geboden? Wie biedt meer? Ja, kom maar, wees niet bang, de EU kan het goed gebruiken!
40 euro per Nederlander voor Europa extra wegens nieuw model. 3 euro per maand. #next
De eerste die irl zegt dat politici het toch goed met ons voor hebben,sla ik op zijn bek.
Op het moment dat er meer dan 10.000 man , opstaat dan lees ik de de gluursels met iets meer aandacht dan normaal.
maar achter je monitor verschuilen met een grote bek , heeft nog nooit wat op gelost , even min die volgevreten bonden die net als de regering vol gevreten varkens zijn
Dit is fucking schandalig, en zeker als je dit op zaterdagavond nuchter leest.
Ik weet niet of ik wel kan slapen vannacht, rot regering
@Boutschefter | 22-11-14 | 23:54
Ghe, u denkt dat het slechts 1,1 miljard is... Nog even daargelaten dat Dijsselbloem nog niet weg is. Er kan een hoop belastinggeld richting Brussel verdwijnen in een paar jaar. Er zal een hoop belastinggeld naar Brussel verdwijnen.
.
"Impunity reigns"
Regeringen vinden het wiel niet uit, ze repareren de schade die ze hebben veroorzaakt of laten ontstaan op onze kosten, ze geven en nemen en dat nemen steeds meer
Hij heeft wel ballen die Dijsselbloem, om met 1,1 miljard gemeenschapsgeld je eigen toekomstige carriere veilig te stellen.
@jan-lul-de-behanger | 22-11-14 | 23:36
Ja, dat zei die Alva, hè. Tot puntje bij paaltje kwam.
Zou hij die woorden later met of zonder schoenen hebben moeten inslikken? Na de Spaanse aftocht...
.
De Nederlandse en Europese politiek zouden de geschiedenis echt eens ter harte moeten nemen. En dan zijn we dus nog de braafjes ook...
Niak | 22-11-14 | 23:33
Dan moeten we maar eens de koppen bij elkaar steken!
Als ik het goed heb begrepen is 1995 het peiljaar. Dat betekent dat het communistisch bolwerk dat nu de EU heet al voor het Verdrag van Maastricht de plannen voor deze constructie (vanuit het oogpunt van de meerjaarsplanning) mogelijk al had en dat dit slechts door de eurocommissarissen goedgekeurd diende te worden. Mocht het besluit eccht rond 2007 zijn gevallen, dan zijn Wouter Bos én Gerrit Zalm verantwoordelijk en DOM, want de meerjaarse trend (niet nagerekend, maar ik weet zeker dat het klopt) laat een zeer voorspoedige groei zien over deze periode www.cbs.nl/NR/rdonlyres/80B3892A-6433-...
Vanuit bedrijfsmatig oogpunt is dit natuurlijk te zot voor woorden. Landen (dus de overheid) worden in de gelegenheid gesteld een compensabel verlies te nemen voor een periode van 19 jaar.
Ook is dit een bewijs, dat het belangrijkste kapitalistische model van dit moment, de 5-Forces van Michael Porter, door het systeem van de EU bijna volledig wordt uitgeschakeld. Door het subsidie/importheffingensysteem hebben nieuwe toetreders van buiten Europa bijna geen kans, de onderhandelruimte op de P's voor aanbieders wordt door het Europese aanbestedingssysteem nihil, substituutproducten krijgen bijna geen kans (geen innovatie), en de concurrentie tussen landen wordt hiermee volledig tegengegaan.
Vooral Duitsland, de bron van innovatie en economische voorspoed in Europa, zou hier eens kritisch naar moeten kijken en beslissen welke kant ze op willen. Groot Brittannië staat al op het punt deze slurpende geldmachine de rug toe te keren.
Ik ben niet tegen samenwerkingsverbanden tussen landen die een economie kunnen bevorderen, wel ben ik tegen het communisme. Het wordt weer tijd voor een kapitalistisch Europa dat de strijd aan kan gaan met de rest van de wereld met vooral minder overheid.
Ergens in het midden van de 16e eeuw schreef de toenmalige heerser, de hertog van Alva, aan zijn baas, de spaanse koning Filips de IIe: Hollanders zijn een ongevaarlijk volk van klagers...
Toen al. En dat is nog. En de overheid wist het toen en weet het nu. Er gaat -helaas- nooit iets gebeuren. Langzaam maar zeker zal Nederland als soeverein land verdwijnen. Zolang men -boer zoekt vrouw- op de TV heeft en af en toe wat Paul de Leeuw vindt het klootjesvolk het prima.
@hatari | 22-11-14 | 23:19
Tegen die tijd kan het al te laat zijn, het laatste wat je wilt is een spriraal van geweld. Waarom wachten tot het volk gedwongen de straat op komt? En daarbij wat lost dat op? En hoeveel bloed gaat dat kosten?
Tsja. Zo gaat het.
Daarom denk ik, gedenk nou maar liever het feit dat je leeft en geniet er nou maar met volle teugen van. Dat andere verwarrende geestelijk gedoe vind ik maar vermoeiend. Al die begrippen en veronderstellingen zijn als zand in de machine van het heldere brein, vind ik.
Eigenlijk wil ik liever in het Engels schrijven. Die taal is misschien meer gepast om geestelijke kennis te delen.
Maar goed. Ik denk dat het goed is om bewust te zijn van het hier en nu.
@Niak
Hoezeer ik het ook met u eens ben, de welvaart in Nederland is nog te groot om het volk op de been te krijgen. Om in oud-marxistische termen te blijven: we hebben nog een paar jaar van 'verelendung' nodig. Het moment komt vanzelf, laat dat maar aan de huidige beleidsmakers over.
Je moet gewoon goed voor jezelf zorgen.
Intressant topic.
@King of the Oneliner | 22-11-14 | 22:50
Maar HOE krijg je genoeg springstof in die iPads?
www.youtube.com/watch?v=8Zq4f6WYmHU
In de herhaling dan maar.
Leerzaam.
Niak | 22-11-14 | 22:48 :
De complete plucheplakkersclub.
King of the Oneliner | 22-11-14 | 22:46
En wie is Hitler?
Het is tijd om operation Valkyrie in werking te stellen, als u begrijpt wat ik bedoel...
En de gemeente den Haag knoeit gewoon lekker mee. De vrienden van de vrienden:
Gemeente den Haag:
.
2007:
- saldo van baten en lasten volgens rekening van baten en lasten: 76,3 mln
- werkelijk saldo van baten en lasten: 245,7 mln
- accountant: eigen gemeentelijke accountantsdienst
2008:
- saldo van baten en lasten volgens rekening van baten en lasten: 59,1 mln
- werkelijk saldo van baten en lasten: 51,6 mln
- accountant: eigen gemeentelijke accountantsdienst
2009:
- saldo van baten en lasten volgens rekening van baten en lasten: voordelig 0,2 mln
- werkelijk saldo van baten en lasten: nadelig 37,2 mln
- accountant: eigen gemeentelijke accountantsdienst
2010:
- saldo van baten en lasten volgens rekening van baten en lasten: nadelig 8,6 mln
- werkelijk saldo van baten en lasten: nadelig 158,3 mln
- accountant: ?
2011:
- saldo van baten en lasten volgens rekening van baten en lasten: nadelig 4,4 mln
- werkelijk saldo van baten en lasten: nadelig 22,2 mln
- accountant: ?
2012:
- saldo van baten en lasten volgens rekening van baten en lasten: 115,5 mln
- werkelijk saldo van baten en lasten: 3,1 mln
- accountant: eigen gemeentelijke accountantsdienst
2013:
- in jaarstukken gepresenteerd resultaat/saldo van opbrengsten en kosten: voordelig 25,7 mln
- werkelijk resultaat/saldo van opbrengsten en kosten: nadelig 94,5 mln
- accountant: eigen gemeentelijke accountantsdienst
eerstneukendanpraten | 22-11-14 | 22:28
Ik kan je vertellen dat Merkel meer ballen heeft dan Rutte en aanhang.
De NSA weet ondertussen van wel!
Niak | 22-11-14 | 22:25
Merkel heeft geen piemol!
Supermatthijs | 22-11-14 | 21:32
Spijker, kop en raak.
Eerst een naheffing vanuit Brussel , dan een naheffing
in 2015 voor miljoenen mensen , dan een meevaller van miljoenen .
Meteen maar geld overmaken naar Brussel , en nu we toch bezig zijn even wat goud terughalen uit Amerika.
Allemaal toeval of is dit het scenario wat de regering in gedachte heeft.
Dit is een moment in tijd waar elke burger de mogelijkheid heeft om zijn bestuurders te onderzoeken. Als de NSA Merkel zijn telefoon kan afluisteren zullen er vast wel slimme Nederlandse hackers te vinden zijn die de telefoons van Rutte, Samson en al de rest kunnen afluisteren. Of hun computers. Of wat dan ook. Desnoods bouw je stille kleine quadcopter en vlieg je ongezien camera's en micrfoon's hun huizen binnen. ALLEMAAL mogelijk. Hoe lang gaan we in Nederland gewoon door met het praten over hoe slecht de politiek bezig is. Er sterven dus momenteel gewoon oudere mensen omdat de zorg zo slecht is. Niveau van het onderwijs blijft dalen en de kosten blijven stijgen. De tijd van onbeperkt schuld maken terwijl de economie min of meer aan hetzelfde tempo door groeit is voorbij. Als we op dezelfde koers blijven doorgaan dan is dit wat er zal gebeuren. Onvrede zal toenemen, het antwoord daarom zal zijn dat vrijheid zal afnemen. De Nederlandse geschiedenis staat vol met verhalen van burgers die zich besefte dat het recht en welzijn van de bevolking aan HUN kant stonde en daar naar handelden. Hoeveel van onze Nederlandse voorouders hebben zich opgeofferd zodat wij vandaag in een vrij land leven. Ja vrij ja! Nog steeds en 10 000 keer beter dan de meeste landen in deze wereld. Is het niet onze plicht om onszelf OOK op te offeren zodat die vrijheid ook blijft voor onze nakomelingen? Mocht er ooit weer een oorlog komen is het dan niet beter voor Nederland als Nederland er ALLES aan doet om weer neutraal te kunnen zijn en blijven zoals in Wereld oorlog 1? Atoombommen kunnen toch niet gebruikt worden en wanneer ze wel gebruikt worden gaat het licht overal op aarde uit (in ieder geval tijdelijk) dus het word hoog tijd voor Nederland om weer zijn eigen koers te gaan varen. Zijn genoeg Europese landen te vinden die soortgelijke ideeën hebben. In Engeland hebben ze er ook genoeg van. Wie is het vandaag de dag nog niet duidelijk dat onze leiders de belangen van de Europese bureaucratie belangrijker vinden dan de belangen van Nederland en zijn bevolking, van moslims in de horeca tot oud soldaten in bejaardentehuizen van gamers achter hun computer tot kunstenaars met een missie. Momenteel is Nederland nog een redegelijk paradijs (in vergelijking met alle hellen op aarde) maar we zijn over de piek heen en als er niks verandert gaan we harder en harder naar beneden tot er niet veel overblijft van hoe het was en hoe het kon zijn. Of ben ik de enige die zo denkt? Kun je nog wel 10 jaar lekker tegen de andere media en de overheid aantrappen op je geenstijl weblog maar wat denk je daarmee te bereiken? Beetje out-of-de-box denken. Dat kunnen onze bestuurders al lang niet meer en wij wel en daarom is het doenbaar voor een kleine groep mensen om de koers van Nederland te verleggen. Maar ja, als je principes heb en het onderscheid kent tussen goed en kwaad dan is dat wel gigantisch veel meer werk dan eventjes Pim Fortuyn neerschieten. Die actie heeft de koers van Nederland ook gigantisch beïnvloed. Die actie was FOUT, en de koers gaat nu OOK fout.
Opeens heb je het, ik ga een aantal mensen hier structureel negeren.
Blijkbaar is de tijd voor actie en grote schoonmaak nog niet aangebroken, dan wachten we toch nog heel even? Dat 'geld' wat we overmaken aan Brussel is toch niet echt. Als we straks schoongemaakt hebben zeggen we gewoon: jammer jongens, knutselen het terug op onze rekening en klaar.
Taal nazi disclaimer, soms doen mobiele telefoons waar ze zijn in hebben. Als je mijn tekst niet begrijpt, geeft niets les je gewoon het volgende plempsel
VVVVV
Weet je welk fragment ook niet meer te vinden is? Mladic zegt daarin tegen Karremans: 'er komt een dag dat wij jullie moeten redden van die moslims'. Ik kan het me nog goed herinneren. Was onderdeel van die film waarop ze samen toosten. Daarna nooit meer gezien.
Maar het begint voor de dames en heren in Brussel en in de Europese hoofdsteden toch aardig uit de hand te lopen. Kijk eens naar de peilingen van het FN in Frankrijk, UKIP in Engeland, PVV in Nederland, AFD in Duitsland. Het heeft een hele lange tijd geduurd, maar de reactie van de bevolkingen is er inmiddels. Het kan niet uitblijven, of jaren van economische stagnatie gaan hun tol eisen voor de politiek. Tenzij je van alle mensen zombies maakt die niks meer voelen en denken.
Sinterklaas staat er nu alleen voor.
@Niak | 22-11-14 | 21:20
"Democratie is dood en begraven"
Klopt. Nederland zit in de overgang tussen een democratie en een monarchie (niet te verwarren met een poppenkast).
Griekse wijsgeren kenden dit fenomeen al lang: en.wikipedia.org/wiki/Anacyclosis
Nederland anno 2014 is een echte ochlocratie, geen democratie.
Voor wie niet weet wat dat is: nl.wikipedia.org/wiki/Ochlocratie
Synoniem voor ochlocratie is mediacratie, oftewel de media en het volk bepalen beleid.
Inmiddels is zwarte piet verdwenen uit de reclames. Dat is pas zorgbarend.
Collectief zelfbedrog
Ze denken echt dat ze vanalles met de NL bevolking kan blijven doen, ze pikken het toch wel
eunmask.files.wordpress.com/2014/11/a...
@Maria.1 | 22-11-14 | 22:02
Klopt, maar daar is NU nog wel tijd voor. In 10 jaar dus niet meer. Dan loop je kans dat Nederland (en grote delen van Europa) zo grimmig zijn geworden. En wat te denken van de USA? Als de inkomstengelijkheid blijft door groeien heb je binnen de 10 jaar steeds meer en meer rellen in Amerika en eventueel het begin van een burgeroorlog. Het gaat allemaal niet zo goed met het westen. Als klein Nederland kunnen we blijven mee huppelen met de rest of de problemen en toekomstige problemen beginnen te erkennen en ons daar NU al op voorbereiden. Zolang Nederland in de grip van het huidige Europa blijft is dat niet mogelijk. Misschien moet mijn idee uitgevoerd worden op Europese schaal. Europa was ooit het beste initiatief ooit maar nu is het volledig uitgehold en heb je drie grote Empires uit Star Wars. de USA, Europa en Rusland. De rebels zijn er helaas nog niet.
@Niak | 22-11-14 | 21:55.
Het is wel heel ingewikkeld Niak. Dat lukt je niet van de ene dag op de andere; ik denk eerder dat je jaren verder bent (en dan is het wellicht te laat)
@Supermatthijs | 22-11-14 | 21:10
U bent vanavond overgeschakeld op de nietszeggende oneliners?
@ Maria.1 | 22-11-14 | 21:22
Je krijgt nooit genoeg mensen van de bevolking zo ver om zo iets te doen. En al krijg je er een aantal zo ver, zodra de eerste de gevangenis in gaat stopt de rest.
Maar met genoeg vastberaden mensen die hun operaties zo veel mogelijk geheim houden en het gezag altijd een stap voor is is een land als Nederland plat te leggen. Je zult sympathisanten nodig hebben op verschillende lagen. Pak je het juist aan en heb je ook iemand van jou kamp die op staat en de politiek in gaat dan zul je veel van deze sympathisanten vinden. Door juist gebruik van TOR en encryptie zal communicatie veilig mogelijk zijn terwijl de inlichtendiensten GEEN idee hebben hoe ze dit aanpakken. Het is 2014, met zijn allen ergens op het binnenhof een sitin doen gaat echt absoluut niks teweegbrengen. Maar onze samenleving is behoorlijk afhankelijk van een zooi netwerken. Van stroomnetwerken tot informatie netwerken. Met een kleine groep vastberaden activisten kun je de huidige elite uitsluiten van deze netwerken. Het zelfde kun je doen met de huidige bestuurders van de grootste bedrijven. Timing is essentieel. Het verstoren van alle mogelijk nieuws media is essentieel. Kranten moet het onmogelijk gemaakt worden om het publiek te bereiken. Het zelfde met TV. Allemaal plat. Hetzelfde met overheids intanties op het internet. Allemaal plat. Wat gaat de bevolking dan doen? Ze kunnen niet gaan werken want de economie functioneert tijdelijk niet meer. De enige stem die nog te horen is is: I'm mad as Hell and I'm not going to take this anymore en jou leider die de bevolking verteld waarom dit gedaan word in het beste belang van het land.
Manipulatie van je stemvee werkt twee kanten op. Als je door gebruik van media er voor kunt zorgen dat je bevolking stemt op hun die andere belangen dienen dan het land dan is het ook mogelijk om alle media plat te leggen tot alleen jou stem over is, die wel het belang van het land dient!
"Verward blijf ik achter met de vraag waarom de Kamer dit accepteert."
Is niet zo moeilijk. De meerderheid is voor het kabinet en zullen dus het kabinet niet al te moeilijk maken.
Daarnaast wordt dit kabinet ook nog eens rijkelijk gesteund door de neppositie met name D'66 en het weggeefgeldfeest naar de EUSSR is een feit.
Daarnaast D'66 die een paar dagen geleden in Den Bosch bij de gemeenteraadsverkiezingen als grote winnaar uit de bus is gekomen.
Het volk van Den Bosch wil dus kennelijk Den Bosch door de EUSSR laten annexeren.
Het volk accepteert dus willen en wetens dat het geld naar het buitenland gaat.
en wat dan over het BNP?
Bij ons worden sinds kort criminele daden meegerekend (ook al wordt daar geen belasting over betaald...); maar in Griekenland, Italië en Spanje is (door experts geschat) zo'n 27% van de economie zwart: die zit dus niet in het BNP en wordt dus niet meegerekend bij het bepalen van de afdracht aan de EU.
Die landen betalen dus veel te weinig mee en krijgen teveel....
@Supermatthijs | 22-11-14 | 21:32
Zal mij benieuwen of u rond kunt komen van een bijstandsuitkering met een huur van e 600 per maand met slechts in wezen een beperkt huurtoeslag. Zorgkosten rijsen de pan uit door het management.
Huurverhoging á 4,5% per jaar. Idem voor zorg.
BTW verhoging om inflatie te creëren.
Noem maar op.
Ondertussen wel geld naar EUSSR, Klimaatminaretten en Afrika.
Supermatthijs | 22-11-14 | 21:40
Toch opvallend: Jij en schetenwapper, de prima donna's aan de linkerflank alhier, hebben schijt aan mensen die moeilijk rond weten te komen en pochen graag met hun eigen. Wat is het met jou? Salonsocialist, autistische betweter, of gewoon betaald door bijvoorbeeld de Wiarda Beckman Stichting om hier een beetje te agiproppen? Ik denk het laatste. Jij bent een propagandist met loonstrook.
De ijzeren wet van de oligarchie stelt dat alle organisatievormen, onafhankelijk van het democratische of autocratische gehalte in het begin, onvermijdelijk oligarchisch worden. Deze sociologische wet werd geformuleerd door de Duits-Italiaanse socioloog Robert Michels en sluit aan bij de elitetheorie van Pareto en Mosca.
De oorzaak is de trend bij de leiders om zich te organiseren en de eigen belangen te behartigen, de dankbaarheid van de geleide groep en de passiviteit van de massa. Leuk hè? Stelletje reaguurders.
Zo stuurloos is de VS echt niet hoor, Feynman.
Verder inderdaad om te janken wat Dijsselbloem allemaal doet.
Zo stuurloos is de VS echt niet hoor, Feynman.
Verder inderdaad om te janken wat Dijsselbloem allemaal doet.
Dit kabinet geeft het geld liever aan het buitenland/klimaatminaretten dan aan het eigen volk.
Maar ik ga het het weer herhalen: dit kabinet is gekozen door het (achterlijke) volk en diverse malen indirect herkozen.
Ik denk dat Supermatthijs graag een eigen topic wil hebben. Dan krijgt ie nog meer aandacht dan ie nu al krijgt.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-11-14 | 21:36
Die mensen die maar janken over te weinig geld kunnen me inderdaad wat zo onderhand ja. Zich tot de nek in de schulden steken en dan maar hand ophouden. Oprotten zeg ik dan. Ga maar ergens anders janken.
@Maria.1 | 22-11-14 | 21:35
Een staatsschuld moet je wel in verhouding zien. Niks bijzonders in ons geval en zelfs stukken lager dan andere landen. Zo is het ook nog eens. Zelfs ondanks jarenlang de Pvda in de regering. Ghe, hoor je die rechtse roeptoeters nooit over.
Supermatthijs | 22-11-14 | 21:32
*mensen moeten maar met geld leren omgaan want anders is het hun eigen schuld*
Je praat als een VVD'er. En dat is niet raar. Voormalig links is nu conservatief en jij vertegenwoordigt een uitstekend voorbeeld.
@ Supermatthijs. Waarschijnlijk het beste voor zichzelf, de EU en jou. Niet voor de rest van Nederland. Het stinkt inderdaad.
@Supermatthijs | 22-11-14 | 21:32. Steek je hoofd eens buiten de deur!
En dat we een minder grote staatsschuld hebben dan Amerika boeit niet. Als ik een schuld zou hebben ga ik toch ook niet zeggen dat ik die niet aflos, omdat mijn buurman een nog grotere schuld heeft.
@Maria.1 | 22-11-14 | 21:28
Stel je niet aan Maria. We zijn nog steeds 1 vd rijkste landen ter wereld en hebben prima zorg, we zorgen uitstekend voor asielzoekers en voedsel en kledingbanken zijn grote onzin. Moeten mensen maar met geld om leren gaan. En met onze staatsschuld is ook niet veel mis. Veel minder dan Amerika bv.
Weet je, het is leuk voor de Fransozen en Moffen dat zij in deze heel veel terug krijgen van de EU. Maar het schrijnt wel dat die knoflookvreters en bierzuipers nu boos zijn op GB en NL omdat die tegensputteren vanwege moeten betalen aan Duitse en Franse hobbies. 100 Jaar geleden was Europa ook al kut www.theweek.co.uk/world-news/first-wor... en daar kwam een hoop narigheid van.
Supermatthijs | 22-11-14 | 21:22
Inderdaad.
Net als Timmerzwans en Koenders.
Allen doen ze hun stinkende best de Nederlandse burger zoveel mogelijk voor de gek te houden.
@Supermatthijs | 22-11-14 | 21:22. Nee! Weet je wanneer hij zijn best zou doen? Als hij tegen Brussel zou zeggen "loop naar de kl*t*n met je naheffing!". We hebben hier problemen genoeg, problemen met de zorg, problemen met asielzoekers, voedsel- en kledingbanken en een enorme staatsschuld.
@HaatAth3ist | 22-11-14 | 21:22
Ben zwaar aangeschoten nu dus reken me daar niet op af aub. Ghe, boks !
Gelukkig heeft ons kabinet 3.5 miljard over de ruggen van de belastingbetaler aan de ING bailout verdiend.... kan met gemak 1.1 miljard afgedragen worden toch?
@Maria.1 | 22-11-14 | 21:20
Ja, makkelijk lullen achteraf maar hij doet gewoon zijn stinkende best. Moet zelfs een negatieveling als jij toch toegeven.
Supermatthijs | 22-11-14 | 20:56
Je moet toch echt beter aas gebruiken voor en troll pogingen.
@Niak | 22-11-14 | 21:20. Je kunt ook massaal weigeren je belasting te betalen...
laat Srebrenica er buiten Feynman. dank u.
Democratie is dood en begraven. Niak zegt: begin alvast maar een hoop spulletjes in te slaan die je kunt gebruiken om de overheid en de politie en het leger helemaal koekwaus te pesten. Van het jammen van de mobiele netwerken met een antenne, white noise generator en een 100W versterker tot het DDOS van overheidssystemn die online te bereiken zijn. Het is volgens mij absoluut mogelijk om het hart van de democratie zo'n schok te geven dat het weer gaat kloppen. Het enige wat echt nodig is een betrouwbaar iemand die op hetzelfde moment in de politiek stapt en deze grote TrollOpstand volledig steunt. Dan hebt je druk van boven en druk van ondere. Geweld gebruiken is absoluut not done, dat zou alles alleen maar erger maken. Maar met een paar duizend slimme jongens die vast beraden zijn kun je Nederland volledig plat en stil leggen. Maak het met technologie onmogelijk voor de staatsmedia om het publiek te bereiken en zie dat de stem van jou politieke leider wel duidelijk te horen is. Op hetzelfde moment druk je de neuzen van elke Nederlander die het wilt horen in de stikkende zaakjes van de elite. Je schreeuwt tegen iedereen: I'm mad as Hell and I'm not going to take this anymore. Je begint met de huidige lichting leiders die het volk verraard en alle Nederlanders die invloed hebben in het land. Je pest ze op elk mogelijk manier, haalt de stroom van hun huizen. Sluit water af, maakt het onmogelijk voor ze om zich te verplaatsen. Isoleer ze door mobiele netwerken plat te leggen en internet ook. De tweede stap doe je min of meer hetzelfde met de rest van de bevolking, maar het bijna iedereen onmogelijk om te werken. Breng de economie tot stilstand terwijl jouw leider om hetzelfde moment klaar en duidelijk uitlegt waarom dit absoluut noodzakkelijk is ook al is het uit den boze. Als je het leger aan je kant kunt krijgen heb je gewonnen, zoniet dat zullen er uiteraard slachtoffers vallen. Maar jou kamp maakt geen slachtoffers en dit zal er voor zorgen dat de bevolking zich tegen de geweldenaars keert. Zodra dat gebeurt stop je al je operaties en maak je het zeer duidelijk dat NIEMAND een burgeroorlog wilt of enige vorm van protest die slachtoffers maakt. Zal dus nog vrij lastig zijn om de goede werking van ziekenhuizen te garanderen terwijl je de hele economie probeert plat te leggen. Maar er zal vast wel een manier mogelijk zijn. Als de koers waar Nederland en Europa op zitten nog een jaar of 10 blijven volgen dan loop je echt het probleem dat Nederland gigantisch grimmig gaat worden en dat er WEL geweld gebruikt gaat worden door de bevolking. Dat wil niemand en dus moet je ze allemaal voor zijn. Ghandi was een slimme gozer maar als de britten in die tijd afhankelijk waren van een hoop technologie dan had hij die dezelfde technologie gebruikt om ze te breken.
@Supermatthijs | 22-11-14 | 20:56. Supermatthijs zucht. In april dit jaar heeft hij zijn woord gegeven dat er geen naheffing zou komen. De naheffing kwam er evenwel toch en werd even later zelfs verdubbeld. En nu roep jij dat hij zijn best doet?!
@MarcS | 22-11-14 | 21:18
Graag gedaan hoor.
@Supermatthijs | 22-11-14 | 20:56
D. is een briljant toneelspeler weet de indruk te wekken het beste met ons voor te hebben. Deze gluiperd heeft een dubbele agenda.
@supermatthijs 21:08
Wat een onbenullig zwaktebod zeg! Om Dijsselbloem zijn falen goed te praten, vergelijk je hem met iemand?
Zwak, maar precies wat ik van jou verwacht.
Petitie voor ontslag huidige kabinet:
petities.nl/petitie/nederland-eist-het...
Wat een dom gelul Feynman. Dijsselbloem doet gewoon zijn stinkende best er het beste van te maken maar dat is weer niet genoeg zeker ?
@ Supermatthijs | 22-11-14 |
Politici doen alleen maar hun "stinkende best" om de eigen zakken en die van hun vrinden te vullen...
Supermatthijs | 22-11-14 | 20:56
Heb zo'n idee dat je ook nog in sinterklaas gelooft.
Tell me it ain't so !
Supermatthijs | 22-11-14 | 20:56
Weet jij nog wie ook zijn uiterste best deed? Denk een aan een vliegtuig en de onderste steen...
@très cool | 22-11-14 | 21:08
Meer resultaat dan geblondeerde Geertje maar dat is het al gauw natuurlijk.
En ik maar denken dat je door de redactie was bedankt voor de eer...
Dit is wat je krijgt als je het beste kabinet sinds WO2 combineert met de zwakste Kamer sinds WO2.
@Supermatthijs: of iemand zijn 'stinkende best' doet is niet zo relevant. Het gaat om het resultaat.
En als klap op de vuurpijl is ons goed in beweging gezet. Je hoe geen helderziende te zijn om te bedenken wat de volgende stap is.
- Edit: komaan trol, zelfs jij kan beter -
REAGEER OOK