Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslims zijn te dom voor een debat

dommeteringtokkies.jpg Keer op keer bewijzen allochtonen van de islamitische persusasie 1 ding: ze zijn te dom om te debatteren. Gooi een argument hun kant op en ze koppen 'm terug met een jij-bak. Stel een kritische vraag over ongelijkheid tussen man en vrouw en ze verstoppen zich achter een even arrogant als volkomen nietszeggend "Dit is te laag voor mij, hier ga ik niet op reageren", zoals domme Turk Mustafa Emili deze week in EO Arena deed. En als je oprechte zorgen uitspreekt en een discussie aan wil gaan over de steeds opzichtiger aanwezigheid van de bekrompen denkbeelden van het islamitische geloof in politiek en openbare ruimte, krijsen ze "ISLAMOFOBIE!" en is de kous voor hen daarmee af. Alles is geoorloofd om maar te verhullen dat de meeste moslims niet in staat zijn om een kritische blik op zichzelf en hun eigen religieus gedreven cultuur te werpen. Laat staan dat ze de geestelijke vermogens bezitten om te begrijpen wat democratie, een vrije open samenleving of debat & polemiek inhouden. Eer en Allah boven alles! En vragen over vrouwengelijkheid, homorechten of het 'bestaansrecht' van een ISIS-kalifaat lekker wegwapperen onder de vlag van 'racisme'. Het is met veel moslims als debatpartner precies zoals Obelix (van 'Asterix &') al zei over Romeinen: "Ik wil betere. Deze gaan te snel stuk." Ze zijn simpelweg te dom voor een écht debat. En het ergste is dat hun "argumenten" (lees: jij-bakken, ontwijkingen en lege beschuldigingen van het niet-bestaande spookfenomeen 'islamofobie') grond vinden bij het Goed Volk, dat instemmend alsook neokoloniaal aan de zijlijn staat te knikken bij de suggestie dat je die arme moslims maar gewoon met rust moet laten, met je wit-gepriviligeerde racistische blanke bek. Serieus. Dit debat is stuk. En zonder debat is democratie ineens een ontzettend zwak en eindig systeem. En geen aangifte van racisme, belediging of iets anders triviaals gaat daar iets aan veranderen.

Reaguursels

Inloggen

Ik ben benieuwd wanneer met betrekking tot islam die culturele verrijking begint die ons steevast via de staatsmedia wordt voorgehouden. Vooralsnog concludeer ik enkel belang van aantallen ter bewerking van politieke legitimiteit en een bevoogdbaarheidsfactor die het mogelijk maakt om wel de aantallen te charteren enkele kralen op gemeenschapskosten te werpen en intussen verder naar eigen inzichten voort te gaan. Maar dit kun je Jan Publiek natuurlijk niet voor citroenen verkopen.

Takki Yah | 24-11-14 | 09:06

Ik was er ook die EO avond. En het klopt, en het is wat ik al jaren mee maak met moslims. Er valt niet mee te discusssieren. Ook niet met de "slimmen" onder hen. Ze zijn namelijk niet oprecht. Je betrapt ze op een leugen en ze ontkennen het gewoon, je vraagt ze naar een Koranvers en ze geven geen antwoord. Het is echt heel vreemd om met hun te moeten praten. Je went eraan maar als je dan eens met een niet-moslim in dialoog bent merk je opeens dat het allemaal veel soepeler gaat. Je komt daadwerkelijk voorbij vraag 1 ... je kunt verdiepen, heerlijk! Bij moslims lukt dat vrijwel nooit. Straatargumenten is het meeste wat je van ze kunt verwachten. Ook van meiden van halal die op het podium staat te bleren dat ze ook lekker terug kan zeggen dat priesters aan kleine jongetjes zitten. En dat krijgt de kans om op zo'n podium te staan? Ongelofelijk.

Lazaro | 23-11-14 | 13:22

machinist1964 | 21-11-14 | 21:14

Mis. De immigratie begon al eind jaren vijftig, eerst Italianen en Spanjaarden, daarna Turken en Marokkanen. In 1973 zette de kersverse premier Den Uyl de immigratie stop, maar die lastige gastarbeiders gingen niet terug!

Bruine Beer | 23-11-14 | 02:10

Kom op, jongens, jullie vaders, moeders hebben ze hier naar NL gehaald v.a. de jaren 70 dwz door te stemmen op verkeerde partijen tot eind jaren 90. Was kennelijk puur, nonchalant en/of correct stemgedrag!
Toen kwam er (voorzichtig) een kentering op gang tot wat het nu is, streng en hard!
Echter, het is en het was te laat, veel te laat !! Spreekwoord is van toepassing; "Als het kalf verdronken is dempt men de put!"

olijke ollander | 22-11-14 | 22:23

" "Dit is te laag voor mij, hier ga ik niet op reageren", zoals domme Turk Mustafa Emili deze week in EO Arena deed."
.
_____________
.
Wat domme Turk Mustafa Emili ook deed was de aandacht van de vragensteller, met de tactiek van een wedervraag, afleiden van het oorspronkelijke vraag die hij perse niet wilde beantwoorden.
.
Hij wilde ook overkomen als gestudeerd en welbespraakt om zo een maximaal intimiderend effect te bereiken.

donjon | 22-11-14 | 15:36

Het probleem van 99% van de moslims: ze zijn zó verschrikkelijk dom dat ze zelf niet eens door hebben hoe dom ze wel zijn. Dan is jezelf verschuilen achter een achterlijke ideologie wel heel erg comfortabel.

Wibi Tsunami | 22-11-14 | 15:26

kzegje | 22-11-14 | 14:33

Ga nog eens goed nadenken en kom dan terug met iets beters.

Mark_D_NL | 22-11-14 | 15:05

Slap om zoveel mensen over één kam te gaan lopen scheren,moslims zijn er in vele verschillende soorten en maten.Bovendien moet Van Rossem wel weten dat de islam al eeuwen versplinterd is,je kunt daarom al niet meer van moslims in het algemeen spreken.

kzegje | 22-11-14 | 14:33

De truc van Rusland importeer veel Russen in een land en daarna het land annexeren, dit is wat er ook in Nederland gebeurt de moslims zaten eerst op de achterbank nu gaan ze ervoor om achter het stuur te zitten zonder dat ze kunnen rijden.

edjekaddetje | 22-11-14 | 14:25

Erg herkenbaar, er wordt wel steeds gezegd dat we in discussie moeten blijven. Maar als er geen discussie mogelijk is houdt het op. Ik zeg al jaren: dit gaat een keer helemaal uit de hand lopen, en dat moment komt heel hard dichterbij. The point of no return zijn we inmiddels voorbij.

Deviant | 22-11-14 | 14:06

Moslims zijn agressief en Nederlanders zijn weg kijkers. Op die manier krijgen moslims hun zin en dat weten ze. Het blijft altijd een hoop gezeik met de moslims alleen al om het feit dat de culturen te veel verschillen. Er zou echt iets drastisch moeten veranderen, maar daarvoor zou er een partij moeten komen, die het net wat subtieler en doeltreffender aanpakt dan Wilders. Waar blijft deze Messias?????

Hollemans | 22-11-14 | 14:00

www.youtube.com/watch?v=jrjYvJPHUcs

Steven Weinberg de atheist geeft een interview waarin aangeeft dat technische en wetenschappelijke inzichten en vooruitgang bedreigend zijn voor alle geloven en geeft in een voorbeeld aan het waarom.

equal to condell | 22-11-14 | 13:51

Peter Emile | 22-11-14 | 13:19
-
Dat is mooi verwoord!

bloeddoordenamstel | 22-11-14 | 13:37

AUW...

sjaap.marok | 22-11-14 | 13:36

Stel je de volgende situatie voor:

- Van kinds af aan ben je geïndoctrineerd met een verkalkte religie, met primitief bijgeloof, met een hol en vals superioriteitsgevoel gebaseerd op een - terecht - minderwaardigheidsgevoel, met een fatalisme ("als Allah het wil", of "Het is de wil van Allah") dat elk eigen initiatief verlamt en bovendien alle verantwoordelijkheid uitsluit.

- Je bent opgegroeid met de mentaliteit dat mannen superieur zijn en vrouwen inferieur, dat mannen dus altijd gelijk hebben en als ze hun gelijk niet krijgen, ze dat moeten halen met een grote bek, intimidatie, vuisten of wapens.

- Je bent grootgebracht in een alles overheersende cultuur van stoer, rauw macho-gedrag. Ook naar vrouwen toe. Waardoor zoiets als 'gentlemanship' een onbekend verschijnsel voor je is.

- Je bent vanaf je negende al volwassen verklaard en je kon dus vanaf die leeftijd als "echte man" je gang gaan terwijl je eigenlijk nog een melkmuilende nitwit was, zonder dat je ouders of andere volwassenen de plicht voelden grenzen aan te geven. Het gevolg is een totale afwezigheid van het vermogen tot zelfbeheersing.

- Je groeit op in een wereld waarin elke vrije, kritische of onafhankelijke gedachte wordt gesmoord in verstikkende groepsdruk, loodzware religieuze dogma's, dom bijgeloof en een sfeer van intimidatie. Zodat elk vermogen om redelijk, logisch en kritisch te kunnen denken en te kunnen onderzoeken, bij voorbaat wordt gesaboteerd.

Hoe kun je dan verwachten dat je voor welk beschaafd en redelijk tot goed ontwikkeld mens dan ook, een goede debat-partner zou kunnen zijn?

Voor een goed en beschaafd debat zijn, behalve een goed verstand en het vermogen tot kritisch nadenken en logisch redeneren, ook dingen nodig als sportiviteit, 'gentlemanship', zelfbeheersing en het vermogen om je ongelijk te kunnen accepteren en daardoor te leren.

Sportiviteit is sowieso nauwelijks te vinden in de islamitische wereld, omdat het beoefenen van sport in die wereld een verwaarloosbare maatschappelijke rol speelt, afgezien van een paar 'sporten' waarin het de bedoeling is je tegenstander tot pulp te rammen.

Het is al zo vaak gezegd en beargumenteerd, maar ik zeg het nog maar eens: de islam haalt de zuurstof uit de geest, zorgt voor domheid, stilstand, achterstand, zorgt met zijn verstikkende mag-niet-cultuur en zijn loodzware groepsdruk voor enorme frustratie en daardoor voor een permanente staat van opwinding en woede en een collectieve aanleg voor massa-hysterie.

En dat, gecombineerd met een totaal gebrek aan zelfbeheersing, maakt elke redelijke discussie, elk sportief debat onmogelijk en zet die wereld voortdurend in brand. Al eeuwen lang.

Aan ons de taak om ervoor te zorgen dat die brand niet ook hier uitbreekt. Want de temperatuur van de islamitische hooibroei heeft inmiddels een gevaarlijke hoogte bereikt.

Helaas worden we daarin gehandicapt: onze brandweerlieden, die worden verondersteld om door krachtdadig op te treden branden te voorkomen dan wel te blussen, zijn half blind, niet paraat en bovendien laf.

Peter Emile | 22-11-14 | 13:19

De Islam vordert het eenrichtings denken.... Men staat nergens meer voor open alleen voor de islam en zijn zwakzinnige regels

Ad Smit581610581009 | 22-11-14 | 13:11

Ach ja, die zogenaamde 'eer' van moslims. Ook weer een kwestie van slecht Nederlands spreken. Immers heet wat moslims 'eer' noemen in het Nederlands 'narcisme'. En dat is heel iets anders. En vooral vervelend.

Hommel | 22-11-14 | 12:21

@legomuis
Next
#te dikke vinger voor smartphone

weggerot&opgejorist | 22-11-14 | 11:57

Ik vrees dat de columnist gelijk heeft. De enkele uitzondering die de regel komt bevestigen wordt door middel van intimidatie, terreur en angst in toom gehouden om vooral geen kritiek op het fascistoide politiekreligieuze systeem van islam en haar profeet te leveren. want anders...
uitingsvrij.net/viewtopic.php?f=49&...

Takki Yah | 22-11-14 | 11:21

ze zijn te dom om te poepen

daefit | 22-11-14 | 11:15

Of het met domheid te maken heeft dat weet ik niet. Het heeft er in elk geval mee te maken dat hun standpunten niet te verdedigen zijn. Daarom moeten ze teruggrijpen op kinderachtige of ontwijkende antwoorden.

The Unjorisable | 22-11-14 | 11:10

@van Rossem : persusasie ??? bijna raak.

geenjagergeenneeger | 22-11-14 | 11:05

@weggerot&opgejorist | 22-11-14 | 02:50
• Een JOOD hoeft niet de debateren
Een JOOD heeft altijd gelijk
Een JOOD vindt iedereen ongelovigen
Een JOOD moet ongelovigen doden behalve als een JOOD de voordeelregel kan toepassen ( voordeelregel is uitzuigen gebruiken misbruiken)
Koek is op dan doden
M/ext

h65485665 | 22-11-14 | 11:01

Moslims kunnen heel goed debatteren als ze voor hun eigen rechten pleiten. Pas als het op de rechten van andersdenkenden cq -gelovigen aankomt, kunnen ze plotseling niet meer debatteren. Dat heeft niks met domheid te maken, maar alles met geslepenheid.

Angelica | 22-11-14 | 10:59

@P.boisei | 22-11-14 | 08:38
Hear, hear...

h65485665 | 22-11-14 | 10:56

@uitkering4life | 22-11-14 | 09:45. In een groepje wel ja. Als individu zijn het bange poepertjes.

Maria.1 | 22-11-14 | 10:55

Het hebben van een laag IQ is niet goed voor je intelligentie.

Eduard-O | 22-11-14 | 10:50

Tsja, gisteravond nog dat 'debat' gezien bij Pauw? Onze Christenbroeder die volledig de weg kwijt was en de homofobie in de Bijbel wegdeed als een gevalletje 'Oeganda'. Over stupiditeit gesproken...
Met betrekking tot moslims wil ik niet zeggen te dom. Dat kereltje van afgelopen donderdag in Arena was een slinkse broeder, verre van dom. Een Sophist zou misschien te veel eer zijn maar hij deed een leuke poging. Het probleem afgelopen donderdag was dat er geen opponenten waren die door zijn schijnbewegingen heen keken en hem alsnog het vel over de neus trokken. Hoezo stilte mbt een zgn. Kalifaat? Wat zijn nu precies je vrouwenrechten, tot achter de komma aub. Waar eindigt uw acceptatie van democratie? Is uw 'democratische' broeder Erdoghan hierin uw voorbeeld? Wat is uw visie op Israel, sexuele diversiteit en waar eindigt voor u precies de religieuze vrijheid daar waar die botst met de kernwaarden van dit land/de Westerse cultuur... Vragen, vragen..., vragen...

Coyote | 22-11-14 | 10:47

=supermathijs+
bestaat "de moslim" niet en bestaat "de populist" wel?
populisten waren er overigens "toen" ook al; (her)ken je trouwens populisten bij de moslims? handig en pragmatisch : mensen zich de moslim noemen bestaat de moslim, en er worden vele moslims gedood door moslims omdat ze niet bij de moslims horen... er bestaan juist vele "de moslims"!

tton | 22-11-14 | 10:45

Helder stuk. Daar zou ik aan willen toevoegen: een hele hoop Nederlanders ook!

gm40 | 22-11-14 | 10:35

Ik vraag me al tijden af,wat al die vaststellingen en gemeenplaatsen van v. Rossem voor zin hebben. "East is East end West is West and never the twain will meet"(Kipling). Eigenlijk wordt daarmee gezegd dat alle gelovigen maar beter hun eigen "planeten" kunnen bevolken en elkaar niet ontmoeten al kunnen ze de honden en hanen van beide zijden horen.(Lao Tze).

Dolphi | 22-11-14 | 10:20

@uitkering4life | 22-11-14 | 09:45
Heb je vaak met zwakzinnigen.

Heinzz | 22-11-14 | 10:14

Discussie voeren met een moslim. Ghegheghe

medisch timmerman | 22-11-14 | 09:59

Wat een ondankbaarheid, terwijl het een historisch feit is dat Marokanen ons van de Duitsers hebben bevrijd. Hoewel, zelfs volgens het verzetmuseum dat uitgebreid de loftrompet steekt over de Marokkaanse inzet tijdens WO II
Quote
Voor zover valt na te gaan hebben geen Marokkaanse militairen bij de strijd op Nederlands grondgebied in 1944 - 1945 het leven gelaten. Marokkaanse eenheden dan wel Franse eenheden (grotendeels) gevuld met militairen van Marokkaanse afkomst zijn bij de geallieerde campagne op Nederlands grondgebied niet ingezet.
Unquote
Maar ik ben ongetwijfeld een racistische islamofoob, die zijn kleindochters liever niet in burkha ziet.

bijna_raak | 22-11-14 | 09:53

Een 14/15/16 marokkaan is vaak sterker als een volwassen Nederlander.

uitkering4life | 22-11-14 | 09:45

De een zit met een hoofd vol vragen,de ander met een hoofd vol antwoorden. De ander is maar al te vaak moslim of gutmensch

Islamofiel | 22-11-14 | 09:35

Moslims zijn ook maar gewoon mensen.

Bernard Couperus | 22-11-14 | 09:35

Het is ook dom om met die moslims in discussie te willen gaan.

McMarx | 22-11-14 | 09:31

Is Prof. Pinto nog niet wakker?

necrosis | 22-11-14 | 08:47

Het zijn niet alleen de moslims die te dom zijn voor een discussie.
christenen zijn net zo erg vooral creatonisten.
Ik heb geregeld discussies gehad met christenen en moslims maareacties over evolutie en andere zaken die tegen het geloof ingaan. je bent echt dom dat je als gelovige leek denkt met 1 veeg de evolutie wat Door miljoenen onderzoeken bewezen is het van tafel denkt te kunnen vegen. Als je met bewezen onderzoeken feiten en bewijzen aan komt gaan de vingers in de oren roepen ze lalalala.
Ze roepen dat van de bewijzen niet kloppen maar als je vraagt om bewijzen voor God geven ze niet thuis

P.boisei | 22-11-14 | 08:38

In de Islamitische wereld geldt, degene die het hardste schreeuwt heeft gelijk. En schreeuwen kunnen moslims als de beste. Mooi te zien in dit interview met heldin Wafa Sultan.
www.youtube.com/watch?v=atphQK47dyA

banlieue | 22-11-14 | 08:34

@necrosis | 22-11-14 | 07:53. Vanzelfsprekend ;)

@Supermatthijs | 22-11-14 | 07:54. Diegenen die echt hoon en slechte grappen verdienen zijn de struisvogels onder ons! Op een dag steken ze hun kop uit het zand en dan ziet de wereld er ineens heel anders uit. Wees blij dat er nog een partij is die het voor je opneemt!

Maria.1 | 22-11-14 | 08:22

Spijker/Kop.

Ben Adam | 22-11-14 | 08:06

Prachtige proza!

_Fly66_ | 22-11-14 | 08:05

@Supermatthijs | 22-11-14 | 07:54
Die truck is uitgewerkt, PvdA staat op instorten en je weet het!
*gne*

necrosis | 22-11-14 | 07:59

@appelvink | 22-11-14 | 02:40

Ik kan en zal een partij met Dion Graus in zijn gelederen nooit serieus nemen. Die lui verdienen slechts hoon en slechte grappen.

Supermatthijs | 22-11-14 | 07:54

@Maria.1 | 22-11-14 | 07:41
zevenkommanogwat heeft NIMBY als tweede naam.
En naast zulke lieden wens ik niet te wonen.
*lievv dat je het voor me opneemt*

necrosis | 22-11-14 | 07:53

@7,62x39 | 22-11-14 | 05:40. Lief blijven tegen necrosis hè! Grrrrr.

Sinds de perikelen in de Tweede Kamer over de twee Turkse ex-PvdA'ers en het debat bij Arena met die landverrader van de PvdE is het mij helemaal duidelijk. Geen islamitische partij! Geen positieve discriminatie. We moeten vasthouden aan artikel 1 van de grondwet zonder precedenten. Aanpassen of opzouten! Anders zijn we straks kwijt waar ik het meest aan hecht in ons land: vrijheid en tolerantie! Van dat laatste wordt hier behoorlijk misbruik gemaakt door veel moslims.

Maria.1 | 22-11-14 | 07:41

moslims en IQ heeft niks met elkaar te maken, je hebt overal bollebozen tussen zitten, dat is onzin, maar..... heethoofden dat zijn het wel, dus debatteren zal moeilijk gaan. de stoelen staan wel vast... dat is een voordeel

bmwf650 | 22-11-14 | 07:22

laag IQ = geen debat
geringe ontwikkeling = geen debat
religie = geen debat
Kortom, je moet allegaar geen debat willen...

clabamsk | 22-11-14 | 07:12

necrosis | 22-11-14 | 01:10
Immigratie is immigratie en inbraak is inbraak. Dat jij de twee niet uit elkaar weet te houden verbaast niets, maar je lijkt in doitdoit een intellectuele evenknie te hebben. En dat in een draad over zwak debatteren. Bravo.

7,62x39 | 22-11-14 | 05:40

100% mee eens!!
Ik heb alleen een kleine, niet onbelangrijke, aanvulling...
Onze DOMME regering luistert er nog naar ook!

DikkeLollie | 22-11-14 | 05:40

Het zijn net kleine kinderen. Daarom voelt links zich ook geroepen om hen te beschermen tegen de volwassenen. Daarmee wordt ook meteen getoond dat ook zelfs links hier zo over denkt. Kleine verwende kinderen die altijd hun zin moeten krijgen. Anders gaan ze stampvoeten, bommen gooien, koppen hakken. Enzovoorts.

RegseHippie | 22-11-14 | 05:35

"Moslims zijn te dom voor een debat"
Het irritante is, ze zijn er apetrots op. Let ook eens op hun debat- en interviewhouding. In vergelijking met hen staat de arrogante Pechtold er bij als een zoutzak.

dedeurs | 22-11-14 | 05:31

Discussiëren met gutmenschen is precies hetzelfde, worden snel afressief en zijn bereid om geweld te gebruiken.

Bugsy Malone | 22-11-14 | 04:41

Kan zijn dat moslims inderdaad te dom zijn voor een debat, maar blanke Nederlanders zijn te dom om zonder een grote sterke regering te kunnen leven! Belastingen (en EU naheffingen) betalen zullen jullie, bitches!

Stel je voor dat er morgen een UFO op je huis crasht, dan is het toch maar goed dat er ergens een vage subsidiespons instantie is die je dan psychologische ondersteuning kan geven en dat er een Postbus 54 brochure bij je gemeentehuis klaar ligt! Op naar de 100% belastingen, en NOG meer flitspalen a.u.b.!

Xirdalan | 22-11-14 | 04:20

Op een enkeling na heb ik dat altijd al gevonden. Zolang je zegt wat moslims aanstaat is er niets aan de hand maar o wee wanneer iets niet strookt met de moslim idealen... klaar ermee!

Ben_de_Spuiter | 22-11-14 | 03:28

appelvink | 22-11-14 | 02:40
Ik ken veel hoog opgeleide mensen die (stiekem) PVV stemmen.
Ik ken zelfs studenten die PVV stemmen.
Dat verbaasde me want studenten zijn vanwege hun jonge leeftijd nogal naïef en makkelijk beïnvloedbaar.
Daar maakt Links al jaren handig misbruik van om hun Linkse gedachtegoed te verspreiden.
Maar kennelijk verliezen ze daar ook al terrein.
-
Het zou mooi zijn als Wilders probeert zijn emoties wat meer onder controle te houden.
Hij mag ze mensen absoluut keihard vertellen wat hij van hen of hun politiek vindt, maar doe het op een kalme en zakelijke manier.
Veel mensen schrikt zijn emotionele manier van debatteren af.
Doet hij dat dan denk ik dat de PVV binnen een jaar 2x zo groot is.

Moi | 22-11-14 | 03:26

doitdoit | 22-11-14 | 01:54
Nederlanders lopen steeds meer weg bij partijen die veel moslims hebben.
Nu wordt de PvdA gesloopt. (kon je op wachten)
Als moslims nu massaal naar D66 gaan wordt die partij ook gesloopt want dan zullen ook daar de autochtonen weglopen.
Moslims integreren niet, ze nemen over.
En dat zullen partijen steeds duidelijker gaan merken.
-
En als moslims hun eigen partijen oprichten is voor Links hun politieke nut voorbij en daarmee ook de noodzaak van een "fijne multiculti". Moet je eens zien hoe snel Links dan ineens klaar is met die multiculti.

Moi | 22-11-14 | 03:12

@ weggerot&opgejorist | 22-11-14 | 02:50
Mext ?

legomuis | 22-11-14 | 02:51

Een moslim hoeft niet de debateren
Een moslim heeft altijd gelijk
Een moslim vindt iedereen ongelovigen
Een moslim moet ongelovigen doden behalve als een moslim de voordeelregel kan toepassen ( voordeelregel is uitzuigen gebruiken misbruiken)
Koek is op dan doden
Mext

weggerot&opgejorist | 22-11-14 | 02:50

4 weggejorist nog maar en maar 1 opgerotje. GS heeft de Islam aardig onder controle

legomuis | 22-11-14 | 02:43

De grootste fout die Linksen en zg gekwetste mohammedanen maken op dit moment, is het onderschatten van de PVV aanhang. Zowel qua aantal als qua intelligentie.
De door de NPO gestuurde stigmatisering van "enkele domme PVV-tokkies", het podium vrijgeven voor domme radicale islamieten en vrij baan verlenen aan radicale "weg met ons" grachtengordeldwazen zal niet lang meer duren.
Beschaafde vrije westers denkenden willen geen opdringerige islam, geen kalifaat, geen haat in hun straat. Geen beperkingen in hun verworven vrijheden door volgers van een barbaarse pedo. Geen beperking van hun vrijheid te eten, te drinken en zich te kleden zoals ze zelf willen.
Netto betalers laten zich niet langer overheersen door netto ontvangers
Zij willen goed onderwijs voor hun kinderen, zonder aggressieve onaangepaste medeleerlingen, welke een stupide straattaal bezigen, en bewapend met messen of erger de boel intimideren en chanteren, alle tijd en aandacht opeisend ten koste van wel goed opgevoede leerlingen.
Steeds meer beschaafde, hoogopgeleide, niet-racistische nederlanders zullen kiezen voor de PVV. Er is simpelweg geen alternatief.

appelvink | 22-11-14 | 02:40

"Hallo, test één twee". Grijpt de mic, struikeld(/t) over de draden en kotst over zichzelf heen. "Ik h-heb een liedje gemaakt! huuj! proost!"

vocaroo.com/i/s1FvAnpCLdLS

*wordt naar buiten gesmeten door Joris. "YOLO!", riep de dwaas.

brandhauser | 22-11-14 | 02:14

Ik Ben Van Rossem

(T-shirts drukken gaat)

Die Untermensch | 22-11-14 | 02:06

En dit is nieuw? Groei maar op in 020 west. Je verliest vrij makkelijk het respect en dialoog (was toch al niet mogelijk). Man man man, =P. Ik Krijg er 'koppensnellen' neigingen van. Welke taal spraken we ook alweer? Maar goed ben weer te goed opgevoed en die geit heb ik al geen interesse in. Ben maar een racist omdat ik die Mohammed ze reet niet wil likken. Kan allemaal in Nederland.

Vageling | 22-11-14 | 02:02

@Moi
Ik hoop het.
Ik zie voorlopig vooral een stuivertje wisselen.
Van PvdA naar D66. Van ziek naar misselijk zegmaar.
Getver.

doitdoit | 22-11-14 | 01:54

@Lewis | 22-11-14

En God zag dat het goed was. En Roodkapje zag dat het goed was. En Grote Smurf zag dat het goed was.

Tinus Tampeloerus | 22-11-14 | 01:53

doitdoit | 22-11-14 | 00:27
Och, moet je eens opletten als Links geen politiek voordeel meer heeft van hun multiculti.
Dan slaan ze direct om.
De weg-met-ons lieden zijn dat niet uit enig sociaal gevoel maar omdat hun politieke leiding hen verteld heeft dat als je netjes napraat wat zij zeggen je mag roepen dat je super intelligent, weldenkend en sociaal bent.
Maar als die leiding geen politiek voordeel meer heeft van de multiculti (en dat is slechts een kwestie van tijd) dan veranderd het politiek correcte praatje en worden "weg-met-ons" heel snel "weg-met-hen"

Moi | 22-11-14 | 01:40

@necrosis | 01:24
Die wet gaat toch iets verder.
Zo worden bedrijven verplicht een aantal (arbeids) gehandicapten aan te nemen en willen ze mensen van hun vertrouwde WSW werkplek halen.

Haloef | 22-11-14 | 01:36

1 hersencel minder, en moslims schijten in de keuken. Ze moeten wel, dat debielengeloof houdt totaal geen stand voor iemand die even nadenkt. Maar ja, politici zijn ook debielen, en dus ligt de koran in de 2e Kamer. Belachelijk.

De Anaalprofeet | 22-11-14 | 01:26

@Haloef | 22-11-14 | 01:16
De 'participatie wet' betekent niets meer of minder dan dat onbetaalde krachten (familie, vrienden) het werk van betaalde krachten moet gaan vervangen.
Dat die onbetaalde krachten ook nog een voltijd baan hebben, zal Jetta jeuken.

necrosis | 22-11-14 | 01:24

Wat we d'r aan doen?
Figuren als Zeven benoemen voor wat ze zijn.
Wegkijkers, Afschuivers, Weglopers, Goedpraters, Hypocrieten.
En PVV stemmen natuurlijk.
Ik hoop dat ik je hiermee niet beledig Zeven.

doitdoit | 22-11-14 | 01:18

@uitkering4life 00:22
Dan heb ik goed nieuws voor jou.
Klijnsma gaat de Participatie wet invoeren.
Dat betekent dat uitkeringstrekkers gaan werken en opgeleiden thuis komen te zitten.
Ik heb haar vorige week nog bij Pauw gezien, en ze is ondanks tegen argumenten steevast overtuigd van haar gelijk,dus maak je borst maar nat.

Haloef | 22-11-14 | 01:16

@zeven
Ja, laat de ellende maar over de buren uitstorten, nietwaar?
PVV stemmen is voor een democraat het voornaamste wapen.
Maar daar had jij wat op tegen nietwaar, zeven?
Jij laat liever het huis van de buren leegroven.

doitdoit | 22-11-14 | 01:13

@7,62x39 | 22-11-14 | 01:04
Daarmee geef je aan dat onbeperkte import niet jouw probleem mag zijn, maar wel die van je buren.
Dergelijke pragmatiek kom ik meestal tegen bij PvdA'ers...

necrosis | 22-11-14 | 01:10

Wel raar eigelijk, dat er mensen zijn die veel intelligenter als jullie zijn, misschien wel allemaal bij elkaar opgeteld, die wel moslim zijn.
zeggen jullie ook altijd "praten jullie moslims thuis" ?
uitkering4life | 22-11-14 | 00:11
.????? Wat bedoelt u? U spreekt nogal onbegrijpelijk! Ik ken geen moslimse taal.
Ik spreek ABN, Engels, Duits en Frans, maar geen moslims.

appelvink | 22-11-14 | 01:09

@Lewis: Geenstijlië. Of Stijlloze Staat, klinkt beter. Een rechts-georiënteerde semi-onafhankelijke dochterprovincie van Nederland. Met eigen regels, onze, rechtse, regels en wetten. Want als wij t allemaal zoveel beter weten en kunnen, waarom dan niet doen? Geef ons die kans, Den Haag!

CrapoTheGreat | 22-11-14 | 01:07

Lewis | 22-11-14 | 00:55
Niet zulke moeilijke vragen stellen hoor.

7,62x39 | 22-11-14 | 01:07

necrosis | 22-11-14 | 00:56
Waar het maar kan laat ik quasi-terloops vallen dat bij mijn buren meer te halen valt dan bij mij.

7,62x39 | 22-11-14 | 01:04

Het is simpelweg een logica en iq-kwestie wellicht.

Dibe | 22-11-14 | 00:57

... zolang ik geen last van ze heb.
@7,62x39 | 22-11-14 | 00:42

Zit het hek om je huis goed op slot?
Staan de 500 camera's aan en zitten alle 30 private beveiligers op hun post?

necrosis | 22-11-14 | 00:56

necrosis | 22-11-14 | 00:42
ze vluchten omdat ze denken dat hun eigen persoonlijke versie wel voldoet aan de verwachtingen die ze nooit exact verwoorden, want dat kunnen ze niet.. dan komen ze hun religie tegen en zichzelf.., denk ik.
Geen kritiek mogelijk, het is een ego-dingetje.

Dibe | 22-11-14 | 00:56

@ CrapoTheGreat | 22-11-14 | 00:53
Dus wat stel je voor? Word eens concreet!

Lewis | 22-11-14 | 00:55

prakkie | 22-11-14 | 00:48
Immigranten moeten geen uitkering krijgen. Ze verzekeren zich maar zelf tegen werkloosheid en arbeidsongeschiktheid. Als ze hier komen werken is dat alleen maar goed, maar dat mogen ze nu niet. Ik wil geen last hebben van mijn medemens en ik wil mijn medemens niet beperken. Als iemand hier wil komen om zijn geluk te zoeken hou ik hem niet tegen.

7,62x39 | 22-11-14 | 00:53

En opnieuw ben ik het ten volle eens met een artikel op GS. En opnieuw zeggen de meeste reaguurders dingen waar ik het volledig mee eens ben. Dus? En nu? Wanneer gaat er iets in de praktijk gebeuren? Wij begrijpen elkaar hier, da's heel mooi, maar wat heb je er aan? GS blijft maar dit soort berichtjes posten, let maar op, morgen weer, en overmorgen etc. En opnieuw gaan wij allemaal dan weer onze mening geven, en het met elkaar eens zijn. Maar GS: wordt het niet eens tijd voor een concrete volgende (praktijk-)stap? Als iemand dat kan is GS het wel, ik niet in mijn eentje. Stop met die theorie, dat continue gepraat hier. Hoeveel meer eens moeten wij het nog worden??

CrapoTheGreat | 22-11-14 | 00:53

MarcS | 22-11-14 | 00:50
Hij zei: 'Wat nog steeds in de categorie slim valt.'
Wat bedoel je?

Lewis | 22-11-14 | 00:53

@Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:32
Hoe kan het woord *valt* op iets van toepassing zijn?

MarcS | 22-11-14 | 00:50

@7,62x39 | 22-11-14 | 00:42 :
Prima dat jij dat vindt, als je ook hun uitkering betaalt.
Want daar heb ik namelijk GEEN zin in.

prakkie | 22-11-14 | 00:48

Hahaha! En is dit verhaal nu echt een verrassing? Kijk n's naar hoe die mensen opgroeien: vanaf je kleutertijd word je "at gunpoint" gedwongen om een kloteboekie uit je kop te leren, waarna je letterlijk voor de rest van je leven door je omgeving wordt gedwongen om die meuk een fokking 5 maal daags uit je kop op te dreunen, vergezeld van een aantal verplichte handelingen. Je hele leven staat in het teken van dat boekie, de tekst druipt bijna letterlijk uit je ogen. Een CIA of NSA hersenspoeling is peanuts, kinderspel, vergeleken bij deze LifeLong Mega-Brainwash. Alle moslims ondergaan dit. Ja, Grote Mo had het HEUL goed bekeken, toen hij de regeltjes bedacht. Gevolg is alleen, dat al die mensen niet meer normaal kunnen denken en gedegradeerd zijn tot islam-slaven. Greet zei het ooit al: de islam is een sekte. Wen er maar aan, want dat dekt namelijk de lading heel goed.

prakkie | 22-11-14 | 00:46

@zeven
*pilletje nemen doet en naar bed gaat*

doitdoit | 22-11-14 | 00:44

doitdoit | 22-11-14 | 00:37
Dom is: niet in overeenstemming met feiten en/of logica. Dom is niet: een antwoord dat toevallig niet is wat reaguurder doitdoit (wie?) wil horen.
Iedereen moet hier kunnen komen, zo lang ik geen last van ze heb. Hun godsdienst boeit mij niet.

7,62x39 | 22-11-14 | 00:42

fabelfobia, heel gezond.

Dibe | 22-11-14 | 00:42

@Dibe | 22-11-14 | 00:30
Waarom willen mensen die islamitisch zijn zo graag 'vluchten' naar een niet-islamitisch land?
De vrijheid van meningsuiting in Nederland en de daarbij horende rechten moet Nederland zo ongeveer de hel op aarde maken voor een rechtgeaarde moslim.

necrosis | 22-11-14 | 00:42

@zeven
Jij een paar domme opmerkingen, ik onbeminnelijk. Het zij zo.
Maar jij BLIJFT doorgaan met domme opmerkingen. Ik vraag je (o.a.) naar je positie inzake Islam en je komt met een lulverhaal over dat Godsdienst een persoonlijke keuze is. Ja, dank je de koekoek!
Het is GVD ook een persoonlijke keuze om met sommige godsdiensten/ideologieen NIETS van doen te willen hebben. En aanhangers ervan NIET te willen importeren. Hoe denk je daar over?

doitdoit | 22-11-14 | 00:37

Zeg Rossem. Je bent geenstijl-redacteur geworden om gevoelige zaken zonder moeilijke omwegen aan de kaak te stellen. Hard ogen, maar in de diepte genuanceerd zijn, al was het alleen maar voor de mensen die tussen de regels door kunnen lezen. Misschien ben ik te dom om dit artikel te doorgronden, maar dit lijkt meer op een stuk van iemand die het een beetje opgegeven heeft. Dat is natuurlijk voor niemand leuk.

nuisz | 22-11-14 | 00:35


INH.30CL | 22-11-14 | 00:21
Nobel, maar weinig zinvol. Het beste is je te richten op je eigen leven en je daarbij zo min mogelijk gelegen laten liggen aan de parasitaire bestuurdersklasse. Belasting ontduiken waar mogelijk, als het kan het systeem frustreren of ondermijnen en vooral niet opvallen, je er van bewust zijn dat "Big Brother is watching you."

7,62x39 | 22-11-14 | 00:34

@7,62x39 | 22-11-14 | 00:25
Onbeperkte immigratie is het failliet van dit land.
Heeft niets met de arbeidsmarkt te maken aangezien een groot deel van de instroom nooit productief zal zijn, behalve op de afdeling 'kraamzorg'.
Als je bedoelt wat ik begrijp....

necrosis | 22-11-14 | 00:32

10 jaar geleden in Amsterdam het debat naar aanleiding van de moord op van Gogh. Ik was erbij en een mocro stond te schreeuwen. Ik heb hem toen gevraagd of hij werkelijk dacht dat schreeuwen een argument op zichzelf is? Mocro boos, ik blij. Hij zal onderhand wel in Syrie zitten.

Babels toren | 22-11-14 | 00:32

Verlichting-denken is ook een vorm van zelf-reflectie. Namelijk: waar komen de opvattingen van mezelf eigenlijk vandaan? Kloppen die wel met de nieuwe stand van zaken? Maar ja ... nadenken over je eigen geloof dat is doodeng blijkbaar.

kloopindeslootjijook | 22-11-14 | 00:31

@uitkering
Ik geef les op een MBO niveau-4 opleiding.
Al je goed je best doet kun je over een paar jaar bij me langskomen. Betje doorstromen vanuit niveau-2. Goed je best doen. Geef ik je een faire kans. En als je je dan netjes gedraagt, goed aangepast bent zegmaar, dan geef ik je een voldoende. Deal?

doitdoit | 22-11-14 | 00:30

ik heb 1 islamitische vriendin, en er is meteen altijd 1 non-topic; de islam.
Gevlucht uit Iran.
Maar kom niet aan haar Islam, terwijl ze er zelfs dagelijks , na meer dan 20 jaar, nog de zure en roote vruchten van plukt.

Dibe | 22-11-14 | 00:30

@ Tinus Tampeloerus | 21-11-14 | 23:59
Och. Zelf ben ik er absoluut een socialer, leuker, verstandiger mens van geworden.

Lewis | 22-11-14 | 00:30

@Moi
Debatteren met "weg-met-onssers" is nutteloos. Is mijn ervaring althans. Maar de wal keert het schip. Heel langzaam. En daar ligt de hoop. Niet in het debat. De Wal. En debatteren met mohammedanen is al helemaal onbegonnen werk. Die leven op een andere planeet. Waar ze de hele dag dingen kapot mogen maken, zielig mogen zijn, nare dingen mogen doen zegmaar. En als een Mohemmedaan er genoeg van heeft? Van het nare dingen doen, zeggen, schrijven, denken? Van de Islamgruwel af wil? Dan moet-ie dood. Want er afstand van nemen, daarop staat de doodstraf.

doitdoit | 22-11-14 | 00:27

doitdoit | 22-11-14 | 00:07
Nounou, u bent allerinnemendst vanavond.
- Godsdienst is persoonlijk. Mensen moeten geloven wat ze willen, is niet mijn zaak.
- Overheid en bureaucratie zijn in beginsel onwenselijk, de EU is een onbestuurbaar gedrocht.
- Beperking van immigratie beschermt een monopolie van Nederlanders, Europeanen, op de arbeidsmarkt. Monopolies zijn slecht, de arbeidsmarkt moet vrij zijn.

Als u mij echt "gadegeslagen" had zou u mijn positie kennen. Zoals gezegd, geen agenda, enkel een kleine set beginselen en opvattingen over hoe het beter, efficiënter en rechtvaardiger kan.

7,62x39 | 22-11-14 | 00:25

@uitkering4life | 22-11-14 | 00:11
'Intelligenter als'....?
Waar heb jij Nederlands geleerd?

necrosis | 22-11-14 | 00:25

Welk debat zouden we moeten hebben met lui die uit eigen wil hierheen zijn gekomen om gratis mee te liften op onze welvaart en ons daarvoor met criminaliteit, parasitisme en ongekende brutaliteit bedanken?
Flikker toch op met die gasten, daar is helemaal geen debat nodig.

Moi | 22-11-14 | 00:24

Geen traditie in discussie, geen traditie in zoeken naar waarheid, alleen maar megalomane duimzuigerij om het zo breekbare ego op te krikken. Het volgende past goed bij die tentoonstelling over 1001 verzinsels en andere onzin. En reken maar dat de poltiek correcte meute vol van respect respect over de vloer kronkelt als de islam eist dat dit alles in ons onderwijssysteem aan iedereen geleerd wordt als betrof het onbediscussieerbare historische waarheid.
www.youtube.com/watch?v=umYfdkKtB1c#t=...

Benedict Broere | 22-11-14 | 00:22

ik zou graag willen werken als er werk was, al het werk word afgepakt enzo

uitkering4life | 22-11-14 | 00:22

@7,62x39 | 22-11-14 | 00:10
Ik zal er niet meer in maar des te harder tegenaan trappen mijn beste!

INH.30CL | 22-11-14 | 00:21

Volgend jaar begin ik aan mijn mbo niveau 2 opleiding, beveiliging.
En wat doe jij @doitdoit ?

uitkering4life | 22-11-14 | 00:20

@uitkering4life | 22-11-14 | 00:11
Dat jij een uitkering hebt begrijp ik wel.

INH.30CL | 22-11-14 | 00:19

De kans om met een Moslim tot een zinvol debat te komen is groter dan een zinvol debat met een politiekcorrectje. Zo een WIL niets zien of horen wat buiten het wensplaatje valt.
.
Maar het komt nu snel dichtbij, naar onze wijken en straten. Het wegkijken kan niet lang meer.

Parel van het Zuiden | 22-11-14 | 00:19

Ik heb ook helemaal geen zin meer in een debat.
Die tijd hebben we gehad.

Moi | 22-11-14 | 00:18

@uitkering
Djiezus, doe jij eens gauw je uitkering omzetten in een opleiding! Godsamme.

doitdoit | 22-11-14 | 00:15

Wat heb jij vrijdag avond gedaan??!
Op moslims gehaat op een internet site.

uitkering4life | 22-11-14 | 00:15

Lewis | 22-11-14 | 00:10
Ghe. Was duidelijk hoor.

7,62x39 | 22-11-14 | 00:12

-weggejorist-

uitkering4life | 22-11-14 | 00:11

@ Lewis | 22-11-14 | 00:10
Ook wel *Bakito* genoemd.

Lewis | 22-11-14 | 00:11

@ 7,62x39 | 21-11-14 | 23:57
Met de laatste regel van mijn tegel bedoelde ik Bokito, he.

Lewis | 22-11-14 | 00:10

INH.30CL | 22-11-14 | 00:05
Onze parlementaire democratie is zwaar overschat en nauwelijks democratisch. Wat er ook gebeurt, er is niets van te verwachten. De Tweede Kamer is niets meer dan een applausmachine voor de regering. Soms worden wat moeilijke vragen gesteld, deze worden dan minimaal beantwoord en nooit zal de regering echt verantwoordelijk worden gehouden. Trap er niet langer in.

7,62x39 | 22-11-14 | 00:10

@zeven
Een vraag met een tegenvraag beantwoorden is een zwaktebod.
Maakt niet uit hoor. Dussss, eerst jij.
Wat is je positie inzake Islam, Europa, immigratie?

doitdoit | 22-11-14 | 00:07

Hmm ik ben er eigenlijk wel voor om een moslimpartij in de tweede kamer te laten pluchen, over debat gesproken. Wat mij interessanter lijkt is om te zien hoe zo een partij zich dan ontwikkeld binnen onze NL wetten maar nog belangrijker of ze eventueel overruled gaan worden door het Europese Hof zoals de SGP overkwam. wordt het dan debat of iets anders?

INH.30CL | 22-11-14 | 00:05

doitdoit | 22-11-14 | 00:00
Waarom denkt u dat ik een agenda heb?

7,62x39 | 22-11-14 | 00:05

Hasan Kucuk van Islam Democraten kreeg de wind van voren toen hij een onderdeel van de campagne - verplichte screening van teruggekeerde en tegengehouden jihadisten - vergeleek met de Amerikaanse terroristengevangenis Guantanamo Bay. ,,U gaat mij dat niet aanwrijven. Dat moet u niet doen,'' aldus een woedende burgemeester van Aartsen.
.
Kucuk had eerder al de weerzin van veel aanwezigen gewekt door een tirade af te steken tegen de 'moordende boevenstaat Israël'. Het Haagse jihadisme-beleid noemde hij 'hypocriet en naïef' en gericht op het 'criminaliseren van alle moslims'.
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3794105/2014/11/20/Van-Aartsen-woedend-over-cynisme-in-raad.dhtml

Jan Leul | 22-11-14 | 00:04

doitdoit | 22-11-14 | 00:00
Geen verborgen agenda. What you see is what you get.

7,62x39 | 22-11-14 | 00:03

@witchmaster | 21-11-14 | 23:22
broer? Neef?

miko | 22-11-14 | 00:03

@7kommanogwat
Ik heb je nu even gadegeslagen.
Wat is jouw agenda eigenlijk joh?

doitdoit | 22-11-14 | 00:00

Geloof, in welke vorm dan ook, is eng. Heel eng.

Tinus Tampeloerus | 21-11-14 | 23:59

-weggejorist-

Grrrrbachov | 21-11-14 | 23:58

MoSlim, christenDom :-D

Grrrrbachov | 21-11-14 | 23:58

Lewis | 21-11-14 | 23:53
Het zal iets met het weer of de maanstand te maken hebben. Of met Sinterklaas, wie zal het zeggen. Maar ook ik was vanavond niet mijn bedachtzame genuanceerde zelf. Menschliches, allzumenschliches.

7,62x39 | 21-11-14 | 23:57

Het is persuasie en geen persusasie, van Rossem. Verder zijn de kop en het artikel zelf natuurlijk een open deur, maar dat moslims dom en achterlijk zijn kan niet vaak genoeg gezegd worden natuurlijk. De echte vraag is wat erger is: domme moslims of naïef Goed Volk.

Enderman | 21-11-14 | 23:56

Dibe | 21-11-14 | 23:49
Geen paniek. Het kan de beste overkomen.

7,62x39 | 21-11-14 | 23:54

@ 7,62x39 | 21-11-14 | 23:46
O, er is wel wat bij vóór te stellen, zoals hij het poneert vind ik het alleen veel te kort door de bocht.
Relatief veel laagopgeleiden zullen (potentiële) PVV-stemmers zijn (al zijn er ook zat hoger opgeleiden bij). Maar moeten we die dan maar wegwuiven omdat ze de Nederlandse taal niet perfect beheersen? Sorry, maar dat vind ik bullshit, en al helemaal uit de mond van iemand die hier altijd (en soms terecht) zo ageert tegen het over één kam scheren van minderheden.

Lewis | 21-11-14 | 23:53

Dibe | 21-11-14 | 23:49
Een ongeluk dus. Een mooi beargumenteerd vonnis. Alleen wat off-topic, niet?

7,62x39 | 21-11-14 | 23:53

Goed stuk van Rossem, ben ik het helemaal mee eens.
Uitzonderingen zijn de weinige moslims m/v met voldoende intelligentie om hun profeet aan de wilgen te hangen. Zij zijn tevens zo slim hun medemoslims daarvan niet op de hoogte te brengen. Zo besparen ze zichzelf een hoop ellende, wraak en dreigementen.
Ze verkassen, trekken weg uit de moslimenclaves, weg van de spionerende buren, weg van de dominante minaretten, weg van islamitische onderdrukkers. Om volkomen te integreren in onze maatschappij, losgeweekt van de achterlijke doctrine islam, om te leven in het hier en nu.
Met die mensen kun je wel debatteren, van mening verschillen, een glas wijn drinken en lachen om een goede mop. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.

appelvink | 21-11-14 | 23:50

heeft er wel eens iemand nagedacht over de term religieus?

Die wordt hier namelijk gelijkgesteld aan formele religie/kerkelijk/kerkganger/synagogen en moskeeloper...

Dat is toch echt wel en blikvernauwende kijk op religie.

Ik denk dat erg veel mensen religieus zijn zonder aan die beeldvorming te voldoen, zelfs anti zijn..

het vraagt nogal veel woorden om dit uit te leggen en dan komen er meteen weeer veel z.bérs(oftewel ziekelijke brallers ) ie zichzlf overschreeuwend enorm macho en stoer gaan doen..
Maar zelfs zij zijn klaarblijkelijk de z.b.-religie aan gedaan.. ondanks hun gebrek aan aandacht dat ze door domme taal willen afdwingen..

4609 | 21-11-14 | 23:49

-weggejorist-

Dibe | 21-11-14 | 23:49

Lewis | 21-11-14 | 23:35
De Nederlandse cultuur is nu eenmaal erg talig. Natuurlijk zijn er aspecten van onze cultuur die goed met laaggeletterdheid te verenigen zijn, maar in het algemeen is er echt wat voor te stellen bij het comment van Bakito| 21-11-14 | 21:48

7,62x39 | 21-11-14 | 23:46

Botte hork | 21-11-14 | 21:21

Dank ! Ik voel me inderdaad een stuk beter..

jowel | 21-11-14 | 23:45

Volgens zijn ze niet te stom voor het debat maar ze weten dat ze er zo mee weg komen. Ze weten heel goed wat fout is maar ontwijken of overschreeuwen iedereen die de mistanden van de islam aan de orde stelt. Ze weten ook dat de linkse goedmens ze voor hun stem hierin steunt.

Therapietje | 21-11-14 | 23:40

Dat 'islamofobie'-gedoe moet inderdaad nu eens stoppen. Een fobie is een angststoornis. Oftewel paniekaanvallen als je alleen al iemand met een hoofddoek ziet...

Andiamo | 21-11-14 | 23:40

Lewis Lewinsky | 21-11-14 | 23:35
Dat was inderdaad niet zo netjes van mij. Ik reageerde wat overdreven op de onbeholpen formulering van het reaguursel. Niet terecht en niet inhoudelijk.

Het spijt me witchmaster.

7,62x39 | 21-11-14 | 23:40

@ 7,62x39 | 21-11-14 | 23:29
Ik hecht zeer aan goede spelling, taal is mij dierbaar, maar wát een bullshit.
Mijn opa maakte gruwelijke taalfouten, maar hij had het hart op de juiste plaats, en reken maar dat hij van de Nederlandse cultuur hield en die op zijn manier dus ook mede in stand hield. (Ik geef maar even een voorbeeld.)

Lewis | 21-11-14 | 23:35

@7,62x39 | 21-11-14 | 23:25
Wat mankeert jou? Iemand wegsturen omdat hij over *onze Geert* heeft? Waar slaat dat nou weer op?
*zucht*

Lewis Lewinsky | 21-11-14 | 23:35

witchmaster | 21-11-14 | 23:22
En wat als de volgende aanslag op ons Geert plaatsvindt? Hebben we dan nog maar 149 zetels?

Ik was in Haren | 21-11-14 | 23:32

@ Eurotokkie | 21-11-14 | 23:08:

Ik had het over PUBERAAL geneuzel. Een kind is argeloos, speels en nieuwsgierig. Een puber manipulatief, egomaan en geobsedeerd. En echte volwassenen nemen hun verantwoordelijkheid.

Machteld L. | 21-11-14 | 23:31

Lewis Lewinsky | 21-11-14 | 23:24
Spelling en grammatica zijn bijzaken, maar sommige reaguursels zijn echt wat gênant. Het is dan geen grote sprong om te veronderstellen dat die reaguurders niet de dragers van de Nederlandse cultuur zijn.

7,62x39 | 21-11-14 | 23:29

7,62x39 | 21-11-14 | 23:25
misschien is het een limburger, die praten zo.
(en verder moet je ze niet al te serieus nemen)

--sql error-- | 21-11-14 | 23:28

witchmaster | 21-11-14 | 23:22
"Onze Geert?" Echt?
Ga naar telegraaf.nl Tokkie.

7,62x39 | 21-11-14 | 23:25

@Bakito| 21-11-14 | 21:48
En daar hebben we weer eens een een jijbak van Jijbakito.
*NL islamvrij*

Lewis Lewinsky | 21-11-14 | 23:24

Ik zou de reactie,s van sommige hier wel eens willen zien als de eerste aanslag (buiten de moord op van Gogh) een feit is en geloof me die is NIET meer ver weg.
dus 150 zetels voor onze geert in de nabije toekomst

witchmaster | 21-11-14 | 23:22

Waarom moeten moslims hun geweld altijd goed praten door te wijzen naar anderen? #pauw

Ik was in Haren | 21-11-14 | 23:16

Om en nabij de honderd procent van alle mensen, moslim of niet, is te dom voor een debat. Voor alles eigenlijk.

7,62x39 | 21-11-14 | 23:13

Debatteren met terroristen is geen goede strategie.
*verbied islam*

Lewis Lewinsky | 21-11-14 | 23:12

-weggejorist-

Capitaliza | 21-11-14 | 23:12

Machteld L. | 21-11-14 | 23:01
Als de kind in je weg is dan ben je pas verloren .

Eurotokkie | 21-11-14 | 23:08

--sql error-- | 21-11-14 | 23:01

Tjonge, wat knap van je. Ga je nu blij naar bed, of ga je eens nadenken over wat ik schrijf?

Frans1156 | 21-11-14 | 23:05

Man man man! Wat een puberaal – en vooral dorps – geneuzel weer hier op GeenStijl. Durf eens een keer volwassen te worden.

Machteld L. | 21-11-14 | 23:01

Frans1156 | 21-11-14 | 22:53
geen idee. ik huur nooit iemand voor zoiets, maar doe het gewoon zelf; Niet gehinderd door enig gebrek aan kennis.

--sql error-- | 21-11-14 | 23:01

Het is toch duidelijk , heb je kritische vragen over de Islam dan ben je islamofoob , einde discussie.

Eurotokkie | 21-11-14 | 23:00

@ Bakito | 21-11-14 | 22:58
Nee. ;-)

Lewis | 21-11-14 | 22:59

Lewis | 21-11-14 | 22:57
Wedden van niet? ;)

Bakito | 21-11-14 | 22:58

@ Bakito | 21-11-14 | 22:38
O. Ja, dan zijn we wel een beetje uitgepraat.

Lewis | 21-11-14 | 22:57

O ja? Dat is een leuke opmerking als jezelf programmeur bent en dóm en geen ondernemer. Om met het laatste te beginnen, weet je hoe alle websites er straks uitzien, allen in dezelfde simpele blokjes gevat?

Frans1156 | 21-11-14 | 22:53

Islamofiel | 21-11-14 | 22:45

Deze zogenaamde slimme Moslims ben ik nog niet tegengekomen , zeker niet in Nederland .

Eurotokkie | 21-11-14 | 22:51

Frans1156 | 21-11-14 | 22:40
kost een fortuin? hooguit 30,- euri.

--sql error-- | 21-11-14 | 22:50

Ik was in Haren | 21-11-14 | 22:45

Dank!

Frans1156 | 21-11-14 | 22:48

@ Bakito | 21-11-14 | 22:38
diep man

jahoorhebjehemweer | 21-11-14 | 22:47

Je kunt inderdaad niet alle moslims over een kam scheren. Maar veel van die woordvoerders voor de Islam zijn niet zo dom. Ze zijn bedreven in het verhullen van de waarheid. Goed Volk trapt daar altijd weer in. Daar zitten de echte naieve dommen

Islamofiel | 21-11-14 | 22:45

Moslims en debatteren gaan niet samen , ze lopen dan weg zie die 2 Turken bij de PVDA.

Eurotokkie | 21-11-14 | 22:45

ZKH EénOog | 21-11-14 | 22:09 | | Reageer+ | 1
Probeer eens met een meer-dimensionale blik te kijken ook al gaat dat met één oog lastig.
Ik kom uit een joods-christelijke cultuur en kom daar ook voor uit(zelfs Wilders beweert dat). Derhalve wordt ik door veel Turken en ander moslims als christen beschouwd. Ondanks dat ik niet in God geloof vind ik dat verder prima. Ik loop ook met een T-shirt rond van Weare-N. Met dat één-ogige smileylogo. Dat dan weer wel !

Herr Vorragend | 21-11-14 | 22:43

Misschien ook eens wat aandacht besteden aan andere topics? Als ondernemer die behoorlijk afhankelijk is van zijn website, las ik deze week opeens dat beveiliging er toe doet (in zoek resultaten). Onze site is https, dus tot onze verbazing verschijnt er vanaf vandaag opeens een driehoekje bij de site 'dat deze site mogelijk niet beveiligd genoeg is voor een nieuwe Google Chroom version in de toekomst'. Wel godverdomme, 'in de toekomst'. Maar dat gele driehoekje staat er toch maar mooi!. Vervolgens vraag ik me af wat er aan de hand hand is met de Volkskrant, Trouw en FD die ik iedere dag online lees. En opeens valt het kwartje. Ik lees dat site beter scoort in de listings als zij gewoon te lezen zijn op de iphone. Nu ben ik echt woedend. Net als de Volkskrant en Trouw, ziet onze site er niet uit als ik die ook in blokjes moet gaan verdelen. En ik wil helemaal geen idioten op de site die alleen nog maar een iphone gebruiken, dan missen ze de helft van alle relevante informatie. Besteedt hier eens aandacht aan Geenstijl? Dit kost mij als MKB'er een fortuin om maar aan al de eisen van Google te voldoen, maar ben er wel totaal afhankelijk van. Toevallig komen er vanavond ook geluiden uit de EU, dat ze de macht van Google willen indammen. Laat ik nu voor het eerst blij zijn met de EU (wat moet NL beginnen tegen Google?) en het feit dat er geen minnetjes meer kunnen worden uitgedeeld!

Frans1156 | 21-11-14 | 22:40

Ik ga niet alles nu lezen. Ik weet het al. Ddit heeft gelukkig niets met de islam te maken.

diek | 21-11-14 | 22:39

Lewis | 21-11-14 | 22:30
Mijn motieven om te reaguren c.q. verbaal de degens te kruisen zijn grotendeels freudiaans.

Politiek en maatschappij interesseren mij namelijk nauwelijks.

Bakito | 21-11-14 | 22:38

Of in het Arabisch: Het is mooi weer. Het regent. Begunstigd(e)

jahoorhebjehemweer | 21-11-14 | 22:33

@Bakito | 21-11-14 | 22:26

Nope, dat het midwinterfeest door katholieken geanexxeerd is en inmiddels in de volksmond wereldwijd kerstmis wordt genoemd, hoef je niet perse katholiek te zijn om mee te genieten van de vrije dagen en het feest dat je er zelf al dan niet van maakt.

Maar als katholiek ben je wel religieus, en dus geen atheïst.

ZKH EénOog | 21-11-14 | 22:33

lingo star | 21-11-14 | 21:58 | | Reageer+ | 0
Ja die bedoel ik, Klaas Hendrikse. Dacht dat ie Janse heette. Dank je.

Herr Vorragend | 21-11-14 | 22:30

@ Bakito | 21-11-14 | 22:22
Je hebt wel een geniepige manie van 'discussiëren', eerlijk gezegd. Jij verwijt mensen dat ze spelfouten maken terwijl ze denken dat ze deel uitmaken van een serieus ras. Ik probeer dat te ontkrachten, en daar pik je dan een aspect uit. Gewiekst.
Verder heb je wel een punt, ik hier zelf ook wel eens gezegd dat frequent GeenStijl volgen niet altijd goed is voor de gemoedsrust en dat het misschien verstandig zou zijn er soms even niet te komen. Maar daarmee verdwijnen de problemen die worden aangekaart natuurlijk niet.
Denk je trouwens niet dat het mogelijk is dat jij in dezelfde valkuil trapt? Je bent hier bijna niet weg te slaan, en dan ben jij het ook nog eens niet eens met het gros van de items en de reacties.

Lewis | 21-11-14 | 22:30

Debatteren met een ontkennende, een onwetende, een bagatalliserende, een provocerende of gelovige....... dat is niet debatteren.
Dat is praten tegen een sprookjesfiguur, niemand gelooft het maar iedereen heeft het erover..... en daardoor voelen ze zich gesterkt.

Dachthetal | 21-11-14 | 22:30

Supermatthijs | 21-11-14 | 22:07
of zoals Mo altijd zei:
"de geit gaat snel, gebruik hem wel"

--sql error-- | 21-11-14 | 22:29

Als er een reden was voor deze ellende dan was er een grens aan ons verdriet. #shakespeare

jahoorhebjehemweer | 21-11-14 | 22:27

ZKH EénOog | 21-11-14 | 22:09
Als je kerstmis viert, ben je dan een katholiek?

Bakito | 21-11-14 | 22:26

Zelfreflectie is nul, ook een vorm dommigheid. Verder goed stuk.

carramba | 21-11-14 | 22:24

Op de korte termijn zie je duidelijke overeenkomsten tussen het gemiddelde IQ en maatschappelijk succes. Autochtone Nederlanders met een IQ van ongeveer 100. Niet-westerse allochtonen met een IQ van 85.

www.dagelijksestandaard.nl/2012/05/%E2...

duitse herder | 21-11-14 | 22:24

Lewis | 21-11-14 | 21:54
Als je wil kun je je de hele dag druk maken om islam, rechtsextremisme, het milieu, zwarte piet, brandstofprijzen en wachtlijsten in de zorg. En in de media c.q. internet wemelt het van de nieuwsberichten die elk standpunt kunnen bevestigen.

Het is een vicieuze cirkel, dat zorgen maken: What you focus on will expand.

Echte vrijdenkers echter maken zich slechts druk om zaken waarop ze significant invloed hebben. #tip

Bakito | 21-11-14 | 22:22

Jullie heersen GS. En verdelen.
Verenig en leidt eens wat meer. Thx.

jahoorhebjehemweer | 21-11-14 | 22:19

Laat die moslims maar zitten. Eerst Goed Volk slopen

Islamofiel | 21-11-14 | 22:16

Never argue with...

Sliptong | 21-11-14 | 22:15

Raak, van Rossem, goed raak!

Zo lang je binnen hun gesloten denksysteem blijft is alles goed, daarbuiten worden ze onaangenaam

Islamofiel | 21-11-14 | 22:14

@Supermatthijs | 21-11-14 | 22:07
En met een flesje wijn doet de geit veel minder pijn.

Ik was in Haren | 21-11-14 | 22:12

@Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:55

Een moslima is iemand die volgens de koran/islam in allah gelooft, of de nationaliteit (uiteraard alsnog gebaseerd op dat geloof) van een etnische minderheid uit het Bosnische gedeelte van Oud Joegoslavië. Aangezien jij zegt dat ze Turkse is, zal ze niet onder het laatste vallen.

Een atheïst is iemand die NIET gelooft in het bestaan van een god/allah of ander alomtegenwoordig almachtig creatie fantoom.

Dus óf je vrouw is een Turkse atheïste, óf je vrouw is een Turkse moslima, óf je vrouw is een Turkse moslima die jou met droge ogen voorTaqiyyaat dat ze atheïste is, maar in alle gevallen, zolang jij denkt dat die opsomming serieus een bestaande mogelijkheid is en jij voor die tegenstrijdigheid van je bewering blijkbaar nog uitleg nodig hebt, ben jij niet zo slim als dat je zelf denkt/zegt te zijn.

ZKH EénOog | 21-11-14 | 22:09

Helaas, zijn ze niet te dom, ze hebben door dat dit de makkelijste weg is om hun zin te krijgen.

trottle | 21-11-14 | 22:08

@Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:55
Ik heb ook een statisch en eenduidig beeld van een automonteur.
Op het moment dat hij stopt met auto's monteren is hij geen automonteur meer.
Ik heb ook een statisch en eenduidig beeld van een vegetariër.
Op het moment dat hij vlees gaat eten is hij geen vegetariër meer.
Jij zou dan zeggen:
"Ja, maar niet alle vegetariërs eten geen vlees"
Je punt snap ik nog steeds niet.

Cuyahoga | 21-11-14 | 22:08

@Ik was in Haren | 21-11-14 | 22:04

Geiten op bier geeft plezier of zoiets was het toch ?

Supermatthijs | 21-11-14 | 22:07

@Mike Gaatjeniksaan | 21-11-14 | 22:02
En daarom moeten ze alcohol verbieden! Daar komt altijd gelazer van.

Ik was in Haren | 21-11-14 | 22:04

Mo wordt verboten en gesoes komt er weer in, "in koper aandelen koopt"

newray | 21-11-14 | 22:02

Nog een typisch voorbeeld. Het is al een tijdje onrustig in het AZC te Overloon. Vechtpartijen met stokken, metalen pijpen en messen en zo. Want.....? Nou want een groep moslims stoort zich aan anderen die alcohol drinken. Ik heb het niet verzonnen, was op de radio. En wat zegt dan zo'n flapdrol die het voor asielzoekerts opneemt? Het is heel logisch want die mensen hebben niets te doen de hele dag en dus gaan ze maar vechten want het alternatief op vechten - neuken - kunnen ze ook niet want het AZC heeft geen geiten.

Mike Gaatjeniksaan | 21-11-14 | 22:02

-weggejorist-

Islam4Never | 21-11-14 | 22:01

Supermatthijs | 21-11-14 | 21:52
je hebt maar 10 gekken nodig. zie pieten-'debat'.

--sql error-- | 21-11-14 | 21:59

Niet alleen bij Moslims, ook bij de links mensen... Probeer maar eens een debat over integratie..

WellusNietus | 21-11-14 | 21:58

@Supermatthijs | 21-11-14 | 21:52. Zal ik het je even uitleggen? We hebben al 1 islamitische partij; de PvdE die een kalifaat nastreeft. Daarnaast hebben we een nieuwe islampartij in de Tweede Kamer van die twee Turkse ex-PvdA'ers. Met de toename van moslims in onze samenleving, enerzijds door de toestroom van vluchtelingen, anderzijds door de geboortes hiero gaan meer mensen op deze partijen stemmen. De Eerste en Tweede Kamer worden opgeheven et voila. Dat is misschien mijn angst maar zeker ook realiteit.

Maria.1 | 21-11-14 | 21:58

@Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:36
Op wie denk je?

Parsons | 21-11-14 | 21:57

Cuyahoga | 21-11-14 | 21:44 | | Reageer+ | 1
Dat komt omdat jij net als vele anderen hier een statisch en eenduidig beeld hebt van de moslim(a) en de islam.
Net als de christen en de jood niet als statisch en eenduidig gedefinieerd kunnen worden.
En is dominee Janse uit Middelburg ineens geen christen meer als hij als dominee beweert dat god niet bestaat ??

Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:55

los even van de berg onzin als vanouds in de reaktes:
probeer maar eens een debat aan te gaan met een neoliberaal/VVD liberaal over verbetering van collectieve voorzieningen en loonstijgingen
Die krijgt meteen een cerebrale kortsluiting.. de mindset wordt helemaal gaargekookt met een hysterisch insult als resultaat

Zo is het ook met ene discussie waarbij een hoog ideologisch gehalte wordt aangesproken en bekritiseerd.. met ene cultuur dan hun denkbeeld de maatstaf is voor alles.. dus ook net zoals v bij VVD liberalen en eurofiel neoliberalen..

En moslims zijn echt niet dom oor.. cultureel hanteren ze andere piketpaaltjes in hun denken(net als andere culturen dit bjv. doen als/in gezondheidszorg

In Saoedi Arabié kun je geld op tafel,laten liggen.. een dief raakt meteen een hand kwijt..
Schoonmaaksters in de hotels in West Afrika doen dit ook niet.. ze raken hun werk kwijt en komen nergens meer aan de bak..(de meeste ook moslim.. Dom.. nee. Wel arm.. en antuurlijk zijn er net als in NL geretardeerden zelfs als ze een opleiding hebben gevolgd.. Van Baalen bijvoorbeeld..

4609 | 21-11-14 | 21:55

@ Bakito | 21-11-14 | 21:48
Weinigen hier geloven dat ze deel uitmaken van een superieur ras, daar ben ik van overtuigd. Wel maken velen zich grote zorgen, dat mag, toch?
Ga jij nou ook simpel zitten jijbakken?

Lewis | 21-11-14 | 21:54

-weggejorist en opgerot-

Chow | 21-11-14 | 21:54

@Bakito | 21-11-14 | 21:48
Taalbeheersing zegt niet alles over een PVV-stemmer.

Ik was in Haren | 21-11-14 | 21:53

@Maria.1 | 21-11-14 | 21:51

Vrijwel niemand wil hier een kalifaat. Stop toch eens met bang zijn voor een minderheid van nog geen 10 %. Als we ons daardoor laten onderwerpen verdienen we niet beter.

Supermatthijs | 21-11-14 | 21:52

@Cuyahoga | 21-11-14 | 21:44
Ik ken gek genoeg Islam vooral als een hoge beschaving met grote wetenschappers als al-Beruni en dichters als Rumi, Firdowsi en Hafiz, of recenter Faiz Ahmad Faiz, Nojrul Islam, Lalon Fokir, Salman Rushdie.

Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:52

Of het nu om debatteren gaat, of gewapende conflicten, economie, mensenrechten of gewoon over het aantal Nobelprijswinnaars. Het maakt geen ene fuck uit wat de uitkomst is zolang de verliezende partij blijft ontkennen dat ze verloren heeft, dat ze de onderpresterende partij is. En anders is het wel iets van ongelijke kansen, rassies, witte privileges, of het mooie "we hebben de ongelovigen een lesje geleerd'. Alles als het in Allahsnaam maar niet aan hun zelf ligt.
Tja, daar sta je dan met je overwinning.
*yalla yalla yalla*

atheïstisch stemvee | 21-11-14 | 21:52

@ZKH EénOog | 21-11-14 | 21:47
Ik heb voor het gemak maar even hetzelfde woord gebruikt als Van Rossem maar het gaat natuurlijk over emancipatie en gelijkwaardigheid.

francisca van jole | 21-11-14 | 21:52

@Chow | 21-11-14 | 21:31
Is dat een inhoudelijk vraag? Of bevestig je de stelling van Van Rossem?

Parsons | 21-11-14 | 21:51

@kd1387 | 21-11-14 | 21:44. Leer eerst een Nederlands! Nee, Nederlanders zijn geen nazi's. Nederlanders willen hun vrije en tolerante cultuur behouden en geen kalifaat!

Maria.1 | 21-11-14 | 21:51

Meer Obelix en meer Romeinen. Dat zou de boel lekker opfrissen. En voor de rest kan alles minder.

medusa324 | 21-11-14 | 21:50

@Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:37. Dus ze is gewoon atheïste.

Maria.1 | 21-11-14 | 21:49

> instemmend alsook neokoloniaal

sterke tekst

très cool | 21-11-14 | 21:49

Dat het ook goed kan gaan bewees Asscher toen hij mensen van diverse pluimage uitnodigde om met elkaar in contact te komen. Het moet uiteindelijk toch van de goedwillenden komen. De schreeuwerds krijgen al genoeg aandacht van de media.

lingo star | 21-11-14 | 21:48

Persoonlijk moet ik meer lachen om al die PVV-mongolen op internet die in één zin een stuk of zestig spelfouten maken, maar zich wel het superieure Nederlandse ras wanen. Hahahaha!

Bakito | 21-11-14 | 21:48

@francisca van jole | 21-11-14 | 21:32

Mensen die gelijkheid blijven zeggen waar ze in werkelijkheid gelijkwaardigheid bedoelen blijf ik ook best verward vinden.

ZKH EénOog | 21-11-14 | 21:47

De andere kant.

https://www.youtube.com/watch?v=vt0Y39eMvpI

newray | 21-11-14 | 21:47

@Hobbykip | 21-11-14 | 21:41
Als ik beelden van ISIS of anti-Israel demonstraties bekijk, heb ik ook vaak last van gevoelens in de onderbuik. En het is geen vlindergevoel, eerder schaamte en ongemakkelijkheid. Bij ISIS vooral weerzin.

Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:47

"Jij bent vaak de ergste hier. Ghe, ik weet wel dat je dat niet echt bent hoor."
@Supermatthijs | 21-11-14 | 21:41
Wat doe ik nou weer? Ik ben juist altijd heel genuanceerd, onderbouwend en beleefd.

Ik was in Haren | 21-11-14 | 21:45

@Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:37
Ik snap niet dat je je aangesproken voelt.
Als je vrouw niet meer in Allah gelooft is zij geen moslima meer en valt zij ook niet onder 'de moslim'.
Goed voor haar en voor jou, maar je punt begrijp ik niet.

Cuyahoga | 21-11-14 | 21:44

"Democracy does not work, unless you participate"

Frank Zappa

Maf Ketel | 21-11-14 | 21:44

Burn that Quran, burn!

eerstneukendanpraten | 21-11-14 | 21:44

-weggejorist-

kd1387 | 21-11-14 | 21:44

@Supermatthijs | 21-11-14 | 20:42
Jij bestaat ook niet!

iustus | 21-11-14 | 21:42

Mo verbieden.

newray | 21-11-14 | 21:42

Het überhaupt serieus proberen in debat te gaan met iemand die geen scheiding kent tussen feit en fabel is ook niet zo heel slim.

Antitheïst | 21-11-14 | 21:42

@Vergeetput | 21-11-14 | 21:38
Ik ben te lui om mijn Nederlandse Quran erbij te pakken. Maar misschien dat Muhammad die woorden wel kende.

Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:41

@Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:32
Ze hebben in ieder geval een prima ontwikkeld onderbuikgevoel.

Hobbykip | 21-11-14 | 21:41

@Ik was in Haren | 21-11-14 | 21:39

Jij bent vaak de ergste hier. Ghe, ik weet wel dat je dat niet echt bent hoor.

Supermatthijs | 21-11-14 | 21:41

Inderdaad viel mij de arrogantie op van Mustafa Emili (Bestuurskundige)in de EO-Arena. Als hem iets niet beviel ontsnapte hj steeds met een soort dooddoener dat het discussinivo te laag was of zo. Of hem gewoon niet beviel.

Die PVV-Dame aan de andere kant blonk nou ook niet echt uit om duidelijke standpunten te formuleren of om puntig te reageren op de opponente; om een understatement te gebruiken.

De Nijllatten Nemen | 21-11-14 | 21:40

Zoals twee opbouwtruzen met hangtieten uit leiden in Syrië zeiden toen ze links en rechts werden getild. "Het zijn zulke aardige mensen."

Wachtloper | 21-11-14 | 21:40

dr Rechts | 21-11-14 | 21:34

vertel ...

Centauri3 | 21-11-14 | 21:40

@Supermatthijs | 21-11-14 | 21:38
Tja, van mij hoef je niet veel te verwachten.

Ik was in Haren | 21-11-14 | 21:39

Godverdomme goed stuk Van Rossem!

Masturwasbeert | 21-11-14 | 21:38

En vroeger kwam dan nog weleens een harige vriend of een vrome paus je te hulp bij een onderwerp als dit maar dat is niet meer. Wat denk je nou te bereiken met dit stukje van Rossem ?

Supermatthijs | 21-11-14 | 21:38

@Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:36
Ik zou denken dat de nogal progressieve spelling van 'kleaudtzakken' a dead giveaway was?

Vergeetput | 21-11-14 | 21:38

Maria.1 | 21-11-14 | 21:25 | | Reageer+ | 0

Vrijwel iedere Turk wordt als moslim geboren en dan ook zo bestempeld. Maar ook binnen de Tukse gemeenschap wordt individualisme steeds meer gemeengoed waardoor mensen hun eigen keuzes kunnen maken. Bijvoorbeeld door te beslissen om niet meer in Allah etc te geloven. In te veel moslimkringen wordt dat idd nog slecht geaccepteerd maar is ook een kwestie van tijd.
Jullie praten steeds over DE moslim. Dat is een denkfout!

Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:37

Dat krijg je als je denkt dat je (waan)ideëen eenzelfde (of liefst hogere) bescherming verdienen als je (onbeïnvloedbare) natuurlijke verschijning, en derhalve niet bekritiseerd mogen worden.

Maar je ideëen, want je politieke, ideologische of religieuze levensbeschouwelijke gedachtegoed zijn niet meer dan dat, ideëen, zijn een vrije keuze om je leven naar in te richten en mógen dus niet alleen bekritiseerd worden, maar verdienen het in de meeste gevallen om bekritiseerd te worden, zeker in een samenleving die zich als democratisch wenst te profileren.

Helaas is dat nu net het probleem met dit dictatoriale idee: in de 7e eeuw, waar dit idee vandaan komt, zijn ze die kritiek niet gewend, en mocht het er toch zijn, dan snijd je het de kop af. Dat scheelt nadenken over de logica achter je eigen ideëen, loop je het risico niet meer om je eigen ongelijk en dus falen te hoeven toegeven, en is dus stukken minder vermoeiend en beschamend. Logisch dat deze mensen dus niet voldoende getraind zijn in het geven van een geweldloos beargumenteerd weerwoord, en vervalt zelfs het debat met hen in stompzinnig verbaal geweld.

Er is maar één oplossing: ideëen die niet verenigbaar zijn met onze samenleving uit deze samenleving weren om de vrede en veiligeheid ervan te beschermen. Maar helaas durft niemand dat te implementeren, omdat ze dan bekritiseerd worden met dom verbaal geweld in de vorm van makkelijke Godwins of bang zijn te eindigen in Provesano naast de vorige die met grof dom verbaal geweld werd gesloopt, tot er een imbeciel zijn luie uitkeringstrekkende ongewassen ogen opendeed.

Nou ja, niemand...

ZKH EénOog | 21-11-14 | 21:36

dr Rechts | 21-11-14 | 21:34

Ontwikkelingshulp aan IS in hun eigen valuta. PVDA/D66 plannetje.

Mark_D_NL | 21-11-14 | 21:36

@Parsons | 21-11-14 | 21:29
Op wie slaat de jullie in deze citaten? Autochtone Nederlanders? En dat wist Allah al in de zevende eeuw? Dat is knap!

Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:36

Maar waarom haalt Nederland zijn goudvoorraad (deels) terug uit de VS?

dr Rechts | 21-11-14 | 21:34

die moslims hebben zelfs een muur in de woestijn gebouwd ...
hoe dom moet je zijn ... die dommerikken. #deMuur

Centauri3 | 21-11-14 | 21:33

@francisca van jole | 21-11-14 | 21:32
Voor mij zijn alle vrouwen gelijk!

Ik was in Haren | 21-11-14 | 21:33

Ik was in Haren | 21-11-14 | 21:23 | | Reageer+ | 0

Wat nog steeds in de categorie slim valt. En dat laatste woord is nog steeds niet van toepassing op van Rossums proza hierboven.
Tjeezus, een domme scheldpartij van IS in hun bruinhemdenblaadje Dabiq is minder slecht onderbouwd dan het stukje van van Rossum.
En zie wat een bijval.
En nee ik moet niets van religie hebben, dus ook niet van de islam. Maar elke moslim zo wegzetten is oerstom.

Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:32

@Supermatthijs | 21-11-14 | 21:23
Ik denk niet dat PVV stemmers dommer zijn dan de gemiddelde moslim. Ze zijn misschien heel slim. Niet mijn partij trouwens.

Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:32

Als het gaat over vrouwengelijkheid is de gemiddelde reaguurder op GS net zo slim als een moslim.

francisca van jole | 21-11-14 | 21:32

Parsons | 21-11-14 | 21:29

Heb je dat lijstje onder een sneltoets of zit je dat allemaal in te tikken?

Chow | 21-11-14 | 21:31

Logisch. Het onderwerp van debat mag door je 'gesprekspartner' niet eens in twijfel getrokken worden. Die zelfkritiek is dus geen kwestie van niet kunnen, maar van niet mogen. (Psst: Niet durven. Ze zijn niet dom, maar kinderlijk bang. Luiers vol broekhoest voor het imaginaire opperwezen.)

Vergeetput | 21-11-14 | 21:30

Jullie eten als beesten, vers 47:12
Jullie zijn apen, vers 7:166
Jullie zijn varkens, vers 5:60
Jullie zijn kleaudtzakken, vers 74:59
Jullie zijn de gemeenste diersoort die allah hooit heeft gezien, vers 8:55
Jullie zijn verliezers, vers 2:171
Jullie zijn hartvochtig, vers 39:22
Jullie harten zijn onrein, vers 5:41
Jullie zijn doof, vers 2:171
Jullie zijn blind, vers 2:171 en 6:25
Jullie zijn dom, vers 2:171 en 6:35
Jullie zijn gierig, vers 4:37 en 70:21
Jullie levenswerk zal ongedaan (vernietigd) gemaakt worden, vers 2:217, 47:1 en 47:8
Jullie zijn onrein, vers 8:37
Jullie zijn uitschot, vers 13:17
Jullie zijn buitensporig, vers 5:68 en 78:22
Jullie zijn overtreders, vers 2:26, 9:8 en 46:20
Jullie zijn onrechtvaardig, vers 29:49
Jullie zijn onruststokers, vers 16:88
Jullie zijn het slechtste van het slechtste, vers 98:6
Jullie zijn in staat vav verwarring, vers 50:5
Jullie zijn het laagste van het laagste, 95:5
Jullie focussen slechts en alleen op uiterlijke schijn, vers 19:73 en 19:74
Jullie zijn schuldig, vers 30:12 en 77:46
Jullie zondenvolle leugenaars, vers 45:7
Jullie volgen valsheid...

Als één van bovenstaande zaken je niet aan staat ben je een islamofoob, een PVV'er, een Hitler, een fascist en bovenal een racist.

Maar ga er vooral mee in debat heur. #KOEKOEK

Parsons | 21-11-14 | 21:29

Supermatthijs | 21-11-14 | 21:23
godver, je moet ook echt alles uitleggen voor types als jij... hier een linkje media.thepostonline.nl/2014/11/06/pvv-... het verband zoek je zelf maar uit..

--sql error-- | 21-11-14 | 21:28

@Supermatthijs | 21-11-14 | 21:21
Amen!

Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:28

Kortzichtig en dom, een hele vervelende combinatie. Dan vergeet je haast snel geïrriteerd en agressief. En dan alsnog in de slachtofferrol schieten. Moslims; een verrijking van Nederland..

SuperRogier | 21-11-14 | 21:27

Supermatthijs | 21-11-14 | 21:01
Helaas heb je geen meerderheid nodig om een heleboel ellende aan te richten. Daarnaast is de groep ook niet bepaald klein te noemen. Als de onderzoeken van de laatste tijd kloppen hebben we het alleen al in Nederland over honderdduizenden mensen.

a1a2a3 | 21-11-14 | 21:26

Ook gristenen zijn mentaal beperkt door hun geloof. Toch staat het gristemdom nu tot de islam, als een lichte handicap tot een schizofreen in een electrische rolstoel met kinbediening.

Alleen is de demografie in dit geval in het nadeel van de normaal denkenden. Hoe hoger het IQ hoe lager het aantal kinderen en omgekeerd. Moslims zijn bewezen lager begaafd. Mede dankzij de kinderbijslag/fokpremie zullen zij numeriek groter worden. Binnen nu en vijftig jaar moeten u, ik en ons nageslacht kiezen voor aanpassen, vluchten of vechten.

Ik (lafaard misschien) zal kiezen voor vluchten. De zee is dan je beste vriend. Ik ga vast wat VOR14/15 footage kijken ter lering ende vermaeck.. www.youtube.com/watch?v=_61Hy2EsTb0
Fijn weekend.

koolteer | 21-11-14 | 21:26

@1337haxxor | 21-11-14 | 21:19
Bestaan dat mallotige postmodernisme en die postkoloniale theorettes nog steeds? Dat is toch een linkse hobby van academici die inmiddels opa en oma zijn!

Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:25

@Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:20. Een atheïstische moslima?! Wat moeten we ons daarbij voorstellen?

Maria.1 | 21-11-14 | 21:25

Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:20
Een atheïstische moslima?

spanarchist | 21-11-14 | 21:24

Godsamme van Rossem. Wat een bak frustratie in ene. Waren de echte topics op en had je nog een onderbuik stukje nodig voor de vrijdagavond? Of loop je echt de hele dag je zo druk te maken..

Chow | 21-11-14 | 21:24

Ik behoor tot die 80% (onderzoek EO), die moslims mijden. En wat ik vind het prima. Waarom zou ik discussiëren met domvolk? Domvolk moet je orders geven, en doen ze het niet gelijk de gezel erover. Dat is de manier om die moslims in toom te houden. Multiculturele samenleving, duw dat maar op een plek waar het licht niet brandt.

Sjaak uit Dordt | 21-11-14 | 21:24

@Supermatthijs | 21-11-14 | 21:21. Nog wel...

Maria.1 | 21-11-14 | 21:24

@Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:20
Haar slimmigheid merk je pas in de rechtbank als ze een verzoek om alimentatie doet.

Ik was in Haren | 21-11-14 | 21:23

@--sql error-- | 21-11-14 | 21:20

Ik denk bij die pakkende titel dan eerder aan PVV stemmers maar dat zal wel een verschil van inzicht zijn vrees ik.

Supermatthijs | 21-11-14 | 21:23

Mèèèèèèèèèhh!

G,I. Jane | 21-11-14 | 21:21

@Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:13

We hebben het nu over gelovigen in Nederland en ik zie hier geen gestenigde vrouwen of homo's aan een kraan hangen. Het ging net even over de gelijkheid voor vrouwen en homo's en die bepalen wij hier. Niet een minderheid van moslims.

Supermatthijs | 21-11-14 | 21:21

Misschien leuke titel voor een nieuw EO tv-programma:
"Te Dom Om Te Schijten",
over “mensen met een duidelijke opvatting over Mohammed, eerwraak, onderwerping, slavernij en genitale verminking - islamieten bijvoorbeeld"

--sql error-- | 21-11-14 | 21:20

Er zijn best een hoop domme moslims. Maar om alle moslims dom te noemen is ook best dom, van Rossum.
Zo ben ik getrouwd met een atheïstische Turkse moslima. Wat best slim is, zowel van haar als van mij ;-)

Herr Vorragend | 21-11-14 | 21:20

De Ware islam bestaat uit blaaskaken, ploerten, beulen, moordenaars en glad pratende leugenaars. Geen greintje oprechte eer aan te bekennen.

Jan Passant mk2 | 21-11-14 | 21:20

@Fijnstoffer | 21-11-14 | 21:01
Dit vraag ik me toch echt af. Je vergeet misschien dat eeuwen lang de Islam ook in sterke mate door Sufisme is beinvloed. De huidige onbuigzaamheid van de Islam komt van Wahabi-propaganda.

Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:19

Ach ja. Mohammed was een vluchteling, die bij de gratie van enkele goede Christenen mocht onderduiken in een Katholiek klooster. Als een Anne Frank in het Achterhuis begon hij daar aan zijn relaas. Beetje leentjebuur bij de Katholieken, wat wegsnoepen uit de Tenach en verder wat uit de grote duim. En zie daar, een godsdienst was geboren.

Na het hervatten van z'n rovers bestaan ging hij zijn boek opdringen aan de lokale bevolking. Als een ware tiran bekeerde hij deze mensen en was het kiezen Koran of kromzwaard. Ditzelfde trukje werd herhaald door zijn toekomstige aanhangers en het monster van Frankenstein was niet meer te stoppen

Weer het zoveelste voorbeeld dat religie alleen voor enge mensen is.

Hyronimo | 21-11-14 | 21:19

mijn vraag is: waar ligt ons GOUD ???

Toch niet in zo een obsure keldertje in een islam gebedshuis mag ik hoopen. DunkT mij!

Centauri3 | 21-11-14 | 21:19

Islam is praktisch niet te verdedigen, niet alleen niet door moslims, maar ook niet door liberalen.

Laatst een drie uur lang debat gezien tussen Sam Harris, en Cenk Uygur (zelf geen islamiet). Drie uur lang Cenk die met zijn liberale gedachtegoed compleet incapabel was de argumenten van Harris te begrijpen, laat staan een coherent tegen argument te geven.

Laat zien hoe hol de liberale postmoderne ideeën betreft de islam zijn. Dat het zelfs voor relatief ontwikkelde mensen als Cenk (bij lange na niet brilliant maar ook niet dom), onmogelijk om door de "islamofobie" flauwekul te prikken, terwijl ze tegelijkertijd niet in staat de islam de verdedigen. (de hele verdediging kon opgesomd worden met "maar christenen deden dat ook")

1337haxxor | 21-11-14 | 21:19

@Marteljy | 21-11-14 | 21:16. Net als die Mustafa bij Arena die niet wilde zeggen of hij voor of tegen een kalifaat was. Dan weet je al genoeg. En die Rotterdamse mevrouw maar aanvallen. Blègh!

Maria.1 | 21-11-14 | 21:18

"Eer" kan heel dodelijk zijn. Neem het Japanse Keizerrijk, dat propvol oprechte eer zat, vergeleken met iedere willekeurige islamitische organisatie. Het Japanse Keizerrijk had minstens twee atoombommen nodig om Japanners eieren te doen kiezen voor hun geld en die "eer" te doen inslikken.

Het probleem met de islam is niet "hun eer", maar "onze regenten". Regenten, die er alles aan doen om ieder probleem met deze gevaarlijk-radicaal politieke beweging te ontkennen om met alle macht deze giftige slang door onze strot naar binnen te duwen.

Jan Passant mk2 | 21-11-14 | 21:17

Het heeft te maken met het feit dat ze niet eerlijk durven te zeggen wat voor ideeën ze hebben. Als ze eerlijk zouden praten dan valt het masker en kunnen ze bekritiseerd worden.


Dus of ze liegen (vertellen wat politiek correct is) of zwijgen.

Natuurlijk weten we uit onderzoek welke richting hun voorkeur uitgaat maar om een of andere manier wil de politieke en media elite daar niet van weten.

Moslimfundamentalisme in West-Europa geen marginaal fenomeen
www.nrc.nl/nieuws/2013/12/13/moslimfun...

Simpele vragen, duidelijk beantwoord
www.youtube.com/watch?v=Ae5CvIihtxc

Cijfers! Hoe zeldzaam is moslimfundamentalisme?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/11/...

Marteljy | 21-11-14 | 21:16

Duidelijk, feitelijk en prettig om te lezen.

Psycheltjes | 21-11-14 | 21:16


Parsons | 21-11-14 | 20:35

Dat weten jij en ik en het Nobelcomité ook. Nog geen 10 Nobelprijzen uit de islamitische wereld en meer dan 150 uit de wereld van de Zionisten. Het moet een complot zijn, kan niet anders want er zijn 100 keer meer moslims dan Joden.

eerstneukendanpraten | 21-11-14 | 21:15

Als je met moslims in debat gaat, is het vooral zaak je kop erbij te houden!

Ik was in Haren | 21-11-14 | 21:15

Niet zo negatief allemaal, er zijn ook dingen waar moslims wel heel goed in zijn:

Onthoofdingen
Haten
Stenigen
Geiten neuken
Pedofilie
Homos van daken gooien
Vrouwen onderdrukken
Haten
Etc etc etc

Botte Hork | 21-11-14 | 21:14

Hahaha gaaf stuk, de waarheid maar intussen blijft de gemiddelde Nederlander toch stemmen oo pvda cda d66 en vvd, deze partijen die al meer dan 60 jaar aan de macht zijn, zijn wel de veroorzakers van deze shit. Je ziet in dienlanden dat het 1 grote puinhoop is, den Uil haalde de eerste hierheen en nu is het hier ook een puinhoop. Diengekk Obama heeft wel gelijk, deze volkeren die zich niet willen aanpassen hier, willen alleen maar vernietigen en niets opbouwen. Kunnen zij iets niet krijgen, een ander ook niet, daar zorgen zij wel voor. Het isbtijd voor een nationale staking.

machinist1964 | 21-11-14 | 21:14

@Supermatthijs | 21-11-14 | 20:47
Ho ho. Alsof je precies weet wat 'ware' christenen denken. Bovendien, sinds wanneer hebben christenen in bijv. Iraq laatstelijk nog overspelige vrouwen gestenigd? Of homo's terechtgesteld door ophanging aan een hijskraan?

Jezus_Boeddha | 21-11-14 | 21:13

@Chiant | 21-11-14 | 21:10
Hoppa en weer een spijker/kop comment, goed gezien !

Uw Verzekeringsadvis | 21-11-14 | 21:13

Wegkijken is ook Nederlandse Cultuur!

Jan Hagel | 21-11-14 | 21:12

@brutus68 | 21-11-14 | 21:08

Ik lig hier gewoon helemaal kapot te gaan om zoveel wreedheid. Ghe, ik bedoel het best goed.

Supermatthijs | 21-11-14 | 21:12

@Supermatthijs | 21-11-14 | 21:06. Nee? Maar dat gaat er wel van komen. Arena van de week gezien toevallig?

Maria.1 | 21-11-14 | 21:12

Volgens mij heeft het met dom noch bang te maken - veel meer met een combinatie van trots/eer, korte lontjes en niet gewend zijn aan een debatcultuur. En vooral: niet gewend zijn aan een cultuur waarin de islam, die voor deze mensen zo belangrijk en onaantastbaar is, kan worden aangevallen en zelfs bespot.
Erg lastig om dat te doorbreken.

Lewis | 21-11-14 | 21:11

Zoals ik al een paar topics eerder zei. De Nederlandse rechtsstaat/vrijheid/welvaart/democratie wordt inmiddels aangevallen op 5 fronten:

- Noordoost van Europa door de neocommunisten, aangevoerd door de Tsaar der Oligarchen;
- Zuidoost van Europa door de mêlee van geloofsfanaten, fundamentalisten, fascisten en anderszins radicaal-overtuigden;
- Zuid van Europa door de asielzoekers, gelukszoekers en zieken;
- Reeds ruimschoots verdeeld over Europa en in grote getale geïnfiltreerd door de Vijfde Colonne;
- En bijgestaan door het geïnstitutionaliseerde, georganiseerde en veelal gelegaliseerde hoogverraad uit eigen gelederen.

Chiant | 21-11-14 | 21:10

Ik mis even de link, waar is dit precies een reactie op?

thp | 21-11-14 | 21:09

Ik heb een totale wit-gepriviligeerde racistische blanke bek. And proud of it.

Botte Hork | 21-11-14 | 21:08

@Supermatthijs | 21-11-14 | 21:06

Maar jij hebt dan ook geen kinderen. Beter maar ook trouwens.

brutus68 | 21-11-14 | 21:08

Heb ik godverdomme weer in mijn broek gepoept. Sorry Mo.

Plukkiehaar | 21-11-14 | 21:07

Oh ja Van Rossem? Nou en? Vertel het aan Asscher, die het kennelijk nog niet weet. En welke actie(s) stelt U verder voor?

Kaster | 21-11-14 | 21:07

Sliptong | 21-11-14 | 21:03

Hear ! Hear ! Hear !

jipje | 21-11-14 | 21:07

'Alles is geoorloofd om maar te verhullen dat de meeste moslims niet in staat zijn om een kritische blik op zichzelf en hun eigen religieus gedreven cultuur te werpen'
-
Van Rossum, laat je westerse waarden en normen daar waar ze thuis horen: in je redactionele burelen.
-
Het wordt zo langzamerhand behóórlijk vermoeiend, zo moet je wel beseffen: als wij -onwetende kufars dat wij zijn- na veertig jaar zo dom zijn om nog vragen te koesteren over welk aspect dan ook van de ene en enig ware waarheid - laat stáán: de grenzenloze en welhaast onbestaanbare arrogantie aan de dag leggen om deze aspecten ter discussie te stellen-, dan kunnen en mogen wij wij van een ware gelovige niet verwachten dat hij ('zij'is namelijk thuis om kinderen te baren) zich zal verwaardigen om daar nog langer antwoord op te geven.
-
Onderwerp je - of sterf.
-
En daar is geen woord ironie bij.

bisbisbis | 21-11-14 | 21:07

...2 dagen wachten maar dan heb je ook wat. Prima stuk Van Rossum.

Zaniksmurf | 21-11-14 | 21:06

@uitkering4life | 21-11-14 | 21:02
Als er één groep mensen is, die de dingen enorm op kan blazen...

Ik was in Haren | 21-11-14 | 21:06

@Maria.1 | 21-11-14 | 20:55

Nee.

Supermatthijs | 21-11-14 | 21:06

@Fijnstoffer | 21-11-14 | 21:01. Dat heb je goed gezien!

Maria.1 | 21-11-14 | 21:05

Moslim mannen zijn onzeker. Daarom moeten vrouwen gesluierd lopen, zijn ze bang voor hun eventuele homosexuele gevoelens. Een van de onzekerste heeft toen een sprookjesboek geschreven, de koran. Dat is toch ook waarom het uithuwelijken bestaat. op eigen kracht een vrouw het hof maken kunnen /willen ze niet. Ze kunnen niet met een afwijzing omgaan. Daarom hebben ze ook het liefst een meiske van 9. Dan voelen ze zich een echte kerel, maar zich staande houden in een moderne westerse cultuur is schier onmogelijk voor de gemiddelde moslim.

Bulletje Bloedworst | 21-11-14 | 21:05

@uitkering4life | 21-11-14 | 21:02. En onze kinderen en latere kleinkinderen moeten het straks zelf maar uitzoeken; bedoel je dat?

Maria.1 | 21-11-14 | 21:03

Ze zijn zeker niet dom. Waarom kastanjes uit het vuur halen als je een heel bataljon goedvolk voor je karretje kunt spannen die om het hardst met je meeschreeuwen "raciesme!" "Het debat verhard, verruwd en verrechtst!" "Islamofobie is het probleem! En niet de joden-, homo-, vrouwen-, andersdenkendenhaat en doodaanallesalsjemijnprofeetjebeledigd-mentaliteit". De lafheid zit diepgeworteld in de genen in dit land.

Sliptong | 21-11-14 | 21:03

haha, jullie geenstijlers,
waarom altijd druk maken over moslims etc.
leef je leven, geniet van je leven, ipv hier altijd zuur te doen.
je leeft maar 1x, fijne vrijdag avond.

uitkering4life | 21-11-14 | 21:02

@Cuyahoga | 21-11-14 | 20:59

Dank je. Er lopen er hier gelukkig veel meer die geen extremist zijn dan wel. Komt veel mensen niet zo goed uit maar toch is het zo.

Supermatthijs | 21-11-14 | 21:01

Ze zijn niet te dom, maar te bang. Vergeet niet: de islam is gebaseerd op DREIGING en ANGST. Als je kritiek hebt op, of enige twijfel uit aan de islam, dan speel je met vuur. Zelfstandig, kritisch en onafhankelijk denken is verboden in de islam. Je familie zal klaar staan om je te verstoten of te vermoorden. Fanatici zullen gereed staan om je te vermoorden. De imams zullen het stilzwijgend goedkeuren. En er is de angst om na dit leven voor eeuwig verdoemd te worden door Allah. Moslims zijn bange onderdanige wezens, slaven, precies zoals Mo het bedoeld heeft met zijn constructie die islam wordt genoemd. Zo bang dat ze bereid zijn zich te onderwerpen aan het islam-systeem. Ze hebben elkaar vast in een eeuwige houdgreep.
En de linksen en goedmensen zagen dat het goed was en zij zwegen ... want ze willen niet de weg van Theo en Geert gaan. Ook zij zijn bang.

Fijnstoffer | 21-11-14 | 21:01

yep ... you've got a hollow point there!

that is the whole egg-eating.

Centauri3 | 21-11-14 | 21:00

@Kaas de Vies | 21-11-14 | 20:53
Ze willen de koala's in bad doen of zoiets.

Ik was in Haren | 21-11-14 | 21:00

Hulde. Waarheid als een koe. Laatste 3 regels zijn een sterke afconcludering. EENS.

Franco 1975 | 21-11-14 | 21:00

yep ... you've got a hollow point there!

Centauri3 | 21-11-14 | 21:00

De moslim bestaat niet.
Supermatthijs | 21-11-14 | 20:42 |
Ah, wishfull thinking.
De ras-optimist in jou is ook niet te onderdrukken hè.
Ik mag dat wel, een mens moet dromen hebben om na te streven.

Cuyahoga | 21-11-14 | 20:59

Tjonge, zijn we daar nu pas achter. Denk trouwens dat het bij de PvdA nog jaren gaat duren voordat ze begrijpen dat moslims nooit de waarheid zullen erkennen als het hen niet uitkomt.

watazooi | 21-11-14 | 20:58

Duidelijk. Punt!

bosmaloot | 21-11-14 | 20:56

@De hersenloze | 21-11-14 | 20:42
Juistem, laat ze katholiek worden, zijn we van alle moeilijke dingen verlost, de Paus vindt alles prima, maar wel met zonder condoom, gaat het toch nog gezellig worden.

Uw Verzekeringsadvis | 21-11-14 | 20:56

In ander brekend nieuws is vandaag bekend geworden dat het onmogelijk is om te kitesurfen met een flipperkast.

Cuyahoga | 21-11-14 | 20:56

Moslims zijn niet te dom voor een debat. Ze zijn er gewoon sluw in geworden om pijnpunten in een debat te vermijden of een aanval om te buigen naar iets anders.
Onderschat je vijand niet.

appeltjesgroeneweide | 21-11-14 | 20:55

Je vergeet iets... moslims hebben ook geen gevoel voor humor...

Frikandel_met_mayo | 21-11-14 | 20:55

@Supermatthijs | 21-11-14 | 20:44. Hoe heet hij El-van Doorn van de PvdE gaf toe dat hij streeft naar een kalifaat over een aantal jaar. Dat juich je wel toe zeker?

Maria.1 | 21-11-14 | 20:55

@Supermatthijs

Zelfs de SGP is door de bocht, dus wat is je punt?

Eminence Grise | 21-11-14 | 20:55

@Supermatthijs
Onze vrienden van de AIVD zijn niet zo incompetent als ze overkomen. Islamieten vallen lekker op door hun rituelen en in (veel gevallen) etnische afkomst.

Wanneer de signalen van verval wat meer op de voorgrond komen zullen mensen zich niet meer veilig voelen in het bijzijn van mensen van het geloof van de vrede en krijgen we eerst natuurlijke segregatie. Dit zal een versterkende werking hebben en dan worden de nu verborgen Sharia controlled area's zichtbaar.

Tegen die tijd kan geen linkse huichelaar het meer ontkennen en zal er ingegrepen worden, hopelijk met gesubsideerde emigratie naar moslimlanden.

Overigens geloof ik dat Frankrijk hierin het voortouw zal nemen. en.wikipedia.org/wiki/2005_French_riot...

Deze rellen hebben niet alleen in Frankrijk en België plaatsgevonden maar ook in Nederland al mocht de media hier niet over berichten i.v.m. mogelijk versterkende werking.

Toevalligerwijs is hierna de (KMAR) ME opgeschaald om met vuurwapens ordehandhaving te moeten uitvoeren (in situaties waarin ze in de minderheid zouden zijn) en krijgen infantrieeenheiden nu standaard ook een opleiding voor ordehandhaving.

Szymon | 21-11-14 | 20:53

Het is logisch dat de meeste moslims niet kritisch naar zichzelf kijken. Ze voelen zich namelijk door hun zogenoemde geloof al "meer", beter, hoger, beschaafder en waardevoller dan ons, de Nederlandse ongelovigen. Als ze ons al als mens zien.... De kritiek op moslims zal door diezelfde moslims altijd weggewuifd worden. Criminaliteit onder Marokkanen bijvoorbeeld is altijd een ander of onze schuld. De smoesjes zijn eindeloos. Zelf maken ze dus nooit geen fouten. En als ze terecht hard worden aangesproken of aangepakt (en het niet kunnen winnen)zijn zij altijd het slachtoffer en die rol spelen ze graag en met verve.

rien6139 | 21-11-14 | 20:53

Modom
Klinkt niet echt lekker

Den Meester | 21-11-14 | 20:53

Ik snap dit niet, dus ik doe aangifte.

Kaas de Vies | 21-11-14 | 20:53

Geloven is per definitie dom.

Rokus3013 | 21-11-14 | 20:49

tsja.. dat eeuwenlang eten uit een met lood geschilderde tajine gaat aan je hersencellen vreten.

--sql error-- | 21-11-14 | 20:48

@witwas | 21-11-14 | 20:45

Een ware christen doet dat ook niet dus wat is je punt ?

Supermatthijs | 21-11-14 | 20:47

Touché

de Botte Bijl | 21-11-14 | 20:47

@supermatthijs Noem er eens één die gelijke rechten voor vrouwen en homo's onderschrijft

witwas | 21-11-14 | 20:45

Domheid herkent zichzelf niet.

Frederickk49 | 21-11-14 | 20:45

Dit rolt er zomaar linkloos uit na de vrijmibo?
Klopt het? Ja.
Is dit een verfrissende constatering? Nee.

jeanmondo | 21-11-14 | 20:45

@smdyasc | 21-11-14 | 20:42

Dan heb ik nieuws voor je vriend. Dat gaat niet gebeuren. De optie dat ze er over een tijdje niet meer zijn is er niet dus zullen we er het beste van moeten maken. Dit soort stukjes helpen dan natuurlijk enorm. Dat staat wel vast.

Supermatthijs | 21-11-14 | 20:44

Wat ik niet van moslims begrijp is waarom ze in een god geloven die helemaal niet bestaat in plaats van in de God die wel bestaat, zoals ik.

Ik was in Haren | 21-11-14 | 20:44

Mooi stuk, niets meer aan toe te voegen.

Ik ben heel erg benieuwd wanneer de policor bril echt af zal gaan. Ik vrees dat dit pas na gelijktijdig gecoördineerde aanslagen zal zijn. Wat uiteraard niets met de Islam te maken heeft, maar in veel West-Europese landen al heeft plaatsgevonden.

Zelfs de Hofstadgroep idioten die handgranaten gooiden naar mensen van een arrestatieteam zijn alweer vergeten.

Szymon | 21-11-14 | 20:43

Probleem is dat de meeste moslims eigenlijk niet weten wat ze geloven... net zoals veel katholieken overigens...

De hersenloze | 21-11-14 | 20:42

Het wordt tijd ze beseffen dat ze hier zo niet thuis horen.

smdyasc | 21-11-14 | 20:42

En hopsakee daar gaan ze allemaal weer over één kam. De moslim bestaat niet.

Supermatthijs | 21-11-14 | 20:42

Hamer, spijker, kop. van Rossem wint het internet. Als Pamflet drukken en verspreiden die hap.

Ketchupbadger | 21-11-14 | 20:41

Zie ook: (derde golfs) feministen.

Martijngamer | 21-11-14 | 20:41

Overigens is debatteren met een moslim nog dommer, maar dat is een ander verhaal.

Parsons | 21-11-14 | 20:40

Maar wel hilarisch !
Ga de discussie maar eens aan, je hebt ze klem binnen een paar minuten..
Kansloos...

Wijze uit het Oosten | 21-11-14 | 20:40

amen

Dokter Pruimenboom | 21-11-14 | 20:39

Goed stuk van Rossum.

hero_of_heaven | 21-11-14 | 20:38

religie maakt dom

Artwido | 21-11-14 | 20:38

Het kan korter hoor: moslims zijn dom.

Parsons | 21-11-14 | 20:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken