Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marktverzieker NPO begluurt kijkers in eigen huis

neeneeneeneeneeneeneenee.gif We moesten eerst een beetje grinniken over het berichtje in VK vorige maand: 'NPO-app kan televisietoestel afluisteren'. Klonk een beetje als een Trouw-redacteur die in het doorgaans ook niet erg betrouwbare wetenschapskatern van de Azijnbode een verhaal over glurende smart TV's verkeerd begrepen had. Tuurlijk, de NPO is van nature een kneiter evil overheidsorgaan. Maar toch niet zó evil? Nou. Wel dus, zo blijkt uit antwoorden van TV-stas Dekker op Kamervragen. Vraag: Klopt het dat de NPO-app vanaf deze week kan registreren welke programma’s worden bekeken en dat op basis daarvan reclames worden aangeboden? Antwoord van de staatssecretaris: "Het klopt dat de NPO-app kan registreren welke programma’s worden bekeken. De NPO-app herkent namelijk een technische code in het geluidssignaal van de programma’s op NPO 1, 2 en 3. Als er op televisie een commercial te zien is dan kan – als er afspraken met de adverteerder zijn gemaakt – op datzelfde moment op het second screen extra informatie of een zogenoemde call-to-action (“bestel hier”) worden weergegeven." Wat. De. Neuk? De Publieke Omroep gluurt dus vanuit uw broekzak mee op de flatscreen, om reclame beter door de strot van de kijker te kunnen drukken. Dat is op zichzelf al bizar, en we vragen ons af of de Mediawet, Commissariaat voor de Media, de Code van Bordeaux en het Handboek Journalistiek (Kussendrager et al.) dit niet ten strengste verbieden. Nóg schandaliger is volgens ons, vrijemarktjongens in een dog eat dog mediawereld, dat de NPO taxpoet kapotgooit op afluisterappjes om met betere mediatargetting de commerciële concurrenten naar de kroon te steken. En niet een klein beetje taxpoet, blijkt uit het antwoord op vraag 5: "De ontwikkelkosten voor deze functie bedragen €20.000 waarvan €5.000 is besteed aan de integratie van de watermerktechnologie in de uitzendstraat. Daarnaast zijn er de jaarlijkse licentiekosten voor het gebruik van de watermerktechnologie. Deze bedragen €110.000." HONDERDTIENDUIZEND PIEK licentiekosten per jaar!? De fuck. Dat betekent dus dat de NPO (als het goed is tenminste) heeft becijferd dat ze een veelvoud van die licentiekosten kunnen verdienen aan extra reclame-inkomsten. Wat een gore marktverzieking weer. Tonnen belastinggeld pompen in commerciële verbeteringen, om daarmee advertentie-inkomsten weg te kunnen zuigen bij commerciële concurrenten die geen gratis investeringsgeld uit de staatskas kunnen plunderen. Maar dit verzieken van markt, heet bij de NPOverheid - in de woorden van hun hoogte ambtenaar Sander Dekker - simpelweg "het verrijken van reclame.". In werkelijkheid betekent het dus dat mediaopperhoofd @Lara Ankersmit via een "gratis" appje op je smartphone (dat bovendien "met regelmaat zal worden geupdate met nieuwe functies") heel Bol.com leegkoopt wanneer jij zit te schijten tijdens het zoveelste blokje Blendle Tell Sell in DWDD. Waar kunnen we ons NPO-abo opzeggen? Oh wacht... (via)

Reaguursels

Inloggen

En niet Orwell's "1984" (uit 1949) aanhalen. Gemiste kans.

McMarx | 21-11-14 | 02:38

Ontstellend wat een stasi land. Als Big Brother Dekker geen inbreuk in de privacy ziet als de NPO afluistert, dan hoeven we van hem en zijn stasi peers niets te verwachten als het over die doorgaande huisvredebreuk van de Microsoft en Google spionagediensten gaat. Zij leggen eenvoudigweg scanners plat met de mededeling dat 'om veiligheidsredenen het systeem [Adblocker] heeft stilgelegd' om de Google spionagedienst ruim baan te geven. De overheid beschouwt de pc niet eens meer als privé terrein.
Het zijn barre tijden in de dictatuur Europa. En we staan nog maar aan het begin. Als je het EU gedrocht 'youronlinechoices' ziet, dan weet je dat het nooit niks meer wordt. En dan gaat men ook nog massaal D666 stemmen...

eastender | 21-11-14 | 00:56

Ach Big Brother is er al jaren en de meeste middelen zijn nog door de mensen zelf binnen gehaald. Zoals facebook,smart TV, Iphone,SMART meter,ect

De x-box en smart tv's kunnen zien hoeveel mensen er kijken. Een paar jaar geleden was er al een man die een film wou huren digitaal maar voor 2 kijkers moest betalen omdat zijn hond naast hem op de bank ook werd gezien als een mens door de x-box.

Dus ja,waar lullen we over. Privacy is al een paar jaar dood.1984 is er niks meer bij.En nu is de aanval op onze culturen en tradities(miet dat alles heilig is).

Dit alles alleen maar voor het Grote 4de Rijk de Europese Unie.

ovikanovi | 20-11-14 | 23:56

En ik begin mijn bb torch steeds meer te waarderen.

dolffie | 20-11-14 | 22:02

Lang geleden heb ik de TV het huis uitgerot wegens te weinig interessante materie en pogingen kijk en luistergeld voor die ellende binnen te halen. Nooit kwam er meer een TV in. Nu ik dit hierboven lees denk ik dat veel meer mensen er goed aan doen afscheid te nemen van die eenoog die als het even kan voortdurend aan het woord is en gezinnen aan de bank kluistert terwijl het ding hen de gewenste denkrichting in indoctrineert.

Enkele mantra's:
- Islam is vrede
- Europa brengt heil over haar ingezetenen
- Nederland heeft meer immigranten nodig
- De werkgelegenheid trekt aan
- Arbeid maakt vrij

De omgekeerd verstaander die de eigen ogen en oren open houdt in plaats van zich politiek gekleurd in haar informatie te laten bemiddelen door de 'staats'omroepen weet precies wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Takki Yah | 20-11-14 | 20:12

Ben allang afgehaakt bij NPO. En twede-schermshit is helemaal kansloos. Maar dit is godgeklaagd. 20 jaar geleden lachten we om Orwell, maar de man had geen idee waar de wereld heenging.
Ik weet niet of ik nog wi weten waar we over nog eens twintig jaar staan.

xspalm | 20-11-14 | 18:46

Voor het belangrijkste apparaat, in de volksmond ook wel vrouw of vriendin genoemd, heb ik hem helaas nog niet kunnen vinden.
Jackanders | 20-11-14 | 15:41
.
Die app zit in je broek...

Lum-chan | 20-11-14 | 18:26

"Heeft geen smartphone met apps, ben ik te smart voor."
@IQmin100 | 20-11-14 | 16:06 en 15:57

Hier 2 keer hetzelfde plempen en "ik ben smart" gebruiken. Proest.

Poesje in t midden | 20-11-14 | 18:04

Ik zat net even op de Twitter van Lara Ankersmit te gluren. Staat een bericht geretweet: Bij Bol.com is bijna 73% van de aanbiedingen op speelgoed nep. Iemand de 27% al gevonden? nos.nl/artikel/2004681-webwinkels-misl... … via @NOS

Lekker bedrijven door de stront halen terwijl ze zelf ook stront is met haar privacyschendende app.

Pater Henk | 20-11-14 | 18:02

En nu weer van KPN. Media- en gebruikscontroleur 1. Hoe ironisch kan het zijn.

Tikkie, en, hypocriet GS?

RoBD=Skullfucker | 20-11-14 | 17:49

De reclames alhier lijken me anders ook goed toegespitst op het profiel van de users en die worden door de jaren heen ook knap opdringerig.
Extra mededeling, ingezonden, halve pop ups van defensie. Weg graag met die bagger.

RoBD=Skullfucker | 20-11-14 | 17:48

@edgar 17.28
Internet gelukkig niet :-)

RoBD=Skullfucker | 20-11-14 | 17:45

-weggejorist-

Edgar8166 | 20-11-14 | 17:28

Kijk dan gewoon geen TV. Doe net als ik, gooi dat ding uit je huis. Dat vervelende ding laat je onderbewustzijn heel veel beslissingen nemen in jouw nadeel.

Edgar8166 | 20-11-14 | 17:27

Daarom geen NOS app geinstalleerd. Waarom voor een nieuws-app zoveel rechten nodig zijn, is mij niet duidelijk. Afgezien van de waarde van prive info. dat is duidelijk.

BRickY | 20-11-14 | 16:58

TV is 3 jaar geleden al uitgezet.

Pimp my Voortuin | 20-11-14 | 16:49

"de integratie van de watermerktechnologie in de uitzendstraat."
Hebben ze het nu over een wasstraat waar mijn auto extra scoon uit komt of loop ik achter ?

HotPotato | 20-11-14 | 16:43

De NPO is niets anders dan de baantjesfabriek met gratis geld voor de bn'er en haar familie.

Reaaalist | 20-11-14 | 16:43

De NPO heeft in iOS 8.1 geen toegang tot de microfoon, dus ik vraag me af hoe dat zou moeten werken.

Prof. Yakko | 20-11-14 | 16:42

Bedankt voor de tip. Verwijderd van mijn tablets.
Ik kijk nauwelijks naar de publieken, het 6-uur journaal ter beoordeling en tussen kunst en kitsch e.d.
De App vond ik wel handig om fragmenten te bekijken.
.
Ik heb de machtigingen bekeken, daar staan geen wereldschokkende dingen bij:
.
"Versie 1.3.2.1 heeft toegang tot:
Informatie over wifi-verbinding
wifi-verbindingen weergeven
Informatie over apparaat-ID en oproepen
telefoonstatus en -identiteit lezen
Overig
voorkomen dat apparaat overschakelt naar slaapmodus
volledige netwerktoegang
netwerkverbindingen weergeven"
.
Maarrr nu komt het:
.
"Met updates voor NPO kunnen automatisch extra mogelijkheden in elke groep worden toegevoegd"
.

Bedankt, GeenStijl!

Toine Tussenbeen | 20-11-14 | 16:32

ING Bank was een week lang het mikpunt geweest van hevige kritiek van klanten, politici, consumentenbelangenorganisaties, privacygroepen en toezichthouders. Omdat zij het volgens velen bizarre idee had om betaalgegevens van klanten inzichtelijk te maken voor adverteerders. Informatie over het betaalgedrag van klanten is privé en daar dient een bank dus onder geen beding mee de boer op te gaan, luidde de kritiek.
Kan iemand mij uitleggen wat het wezenlijke verschil is met de NPO-app

Troef | 20-11-14 | 16:28

Voor de technisch minder bedeelde, hun app gebruikt je ingebouwde microfoon in je telefoon of tablet.

In het geluid die uit je tv komt zit een extra toontje.
Dit toontje zal waarschijnlijk rond de 19.000 Hertz zitten.Net boven de gehoor grens. Dus je hoort er zelf niks van.

De app filtert uit het opgenomen omgevings-geluid, het toontje, doordat ze het toontje steeds aan passen kunnen dus informatie meesturen met het tv geluid.

Zodra men het geluid niet filtert en dus 1 op 1 doorstuurt, dan heb je dus een afluister apparaat.

Nujij sucks | 20-11-14 | 16:18

App ? wat is dat ?
Oh wacht, ik heb natuurlijk geen smartphone, I-pad; tablet. Ik ben dus een van die weinige (volgens mij de laaste der mohicanen) die hier geen last van heb. Maar de strekking van dit verhaal is natuurlijk dat ik met mijn belastinggeld meewerk aan nog meer inkomsten voor de NPO via oneigelijke wijze. En dan blijft het eigelijk geen verrassing dat onze roverheid het de normaalste zaak vindt om alle burgers af te luisteren. Want ja, wij zijn verdachten, terroristen; kinderporno-bezitters etc dus dat geeft hun het recht om alles over mij te moeten weten. Maar goed, ik heb geen app dus op toilet ben ik hopelijk veilig voor dit beste kabinet sinds WO II

loser | 20-11-14 | 16:16


pvpb | 20-11-14 | 16:02
Die content komt ergens vandaan. En daarvoor is de informatie nodig.

7,62x39 | 20-11-14 | 16:10

Heeft geen smartphone met apps, ben ik te smart voor.

IQmin100 | 20-11-14 | 16:06

Als ik de quote van de Stas lees dan kijkt de NPO niet mee, maar kijkt je eigen smartphone mee (zonder de informatie naar de NPO te zenden) en past zijn content aan op basis daarvan. Dat is toch wezenlijk anders.

pvpb | 20-11-14 | 16:02

Wordt in de toekomst nog veel erger https://kijkonderzoek.nl/retour-pad-data
Providers weten nu al dus wat jij precies kijkt (deze gegevens worden voor eeuwig, onveilig, opgeslagen). Het is dus wachten dat SKO en providers onderling een goed tarief weten af te spreken zodat deze data ook gebruikt gaat worden.

Boris die Sauertopf | 20-11-14 | 15:59

Zo werken we langzaam naar de staatsterreur via de staatsomroep. En Privacy, ach luister naar Opa Opstelten en je weet hoe de vlag erbij hangt.

wallenberg | 20-11-14 | 15:58

Heeft geen smartphone met apps, ben ik te smart voor.

IQmin100 | 20-11-14 | 15:57

@BigusDickus | 20-11-14 | 15:22
Helemaal mee eens. Door dit nieuws is er hopelijk weer een stapje in de juiste richting gezet met het dichtdraaien van subsidiekranen.

Rest In Privacy | 20-11-14 | 15:56

@necrosis | 20-11-14 | 15:13
De microfoon van de telefoon of tablet waar je de app op draait? De microfoon die je dus 24 uur per dag bij je hebt? Die audio analyse doet? Die woordelijk door kan brieven wat jij zegt zonder dat je iemand belt? De ultieme overheids afluister app dus?

marcoplarco | 20-11-14 | 15:54

@quackel | 20-11-14 | 15:18
Ja alleen tegen taalnazi's!

Rest In Privacy | 20-11-14 | 15:52

Ken mij dat boeien, ik heb toch niks te verb... owh wacht even, deurbel gaat, maak mijn reactie zo af

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-11-14 | 15:50

Publieke omroep, was dat niet ooit bedoeld voor het polygoonjournaal, om mensen te voorzien van het meest basale nieuws? Nu is het niets meer dan politieke indoctrinatie en commerciele uitbuiting van de kijker. Afschaffen die zooi.

panadol | 20-11-14 | 15:50

@Jackanders, gewoon het ventieltje openen. (zie rugzijde)

BraadWorstLul | 20-11-14 | 15:46

NPO ontvangt geld uit reclames. Hierdoor gaan ze commercieel vertonen. Kan ook niet anders. Ze hebben zelfs een machtspositie op de advertentiemarkt. Want met subsidie als primaire inkomstenbron heb je een veel betere onderhandelingspositie t.o.v adverteerders.

Aantastelijk | 20-11-14 | 15:44

Consumptie is het resultaat van tuberculose.
En na consumptie treedt de dood in.
Tee-vee is er voor het slapend houden van de scha-pen. Onderwijs leidt allang niet meer op. De mondige burger is het doel niet.
Slechts vee met een BSN is gewenst.
Eenheden die eenheidsworst consumeren.
Geestelijke erosie bestaat.
Waar de fabeltjeskrant straks te ingewikkeld wordt kan er nog worden teruggeschakeld naar teletubbies.
"app" er zitten geeneens let-ter-gre-pen in.

hallevvezool | 20-11-14 | 15:44

Is toch gewoon uit te zetten? Stond bij mij standaard uit op de Ipad...

kw_nl2 | 20-11-14 | 15:43

Ik zou me maar drukker maken over je Facebook account. Dat zuigt alles wat je doet.

namensmijnhond | 20-11-14 | 15:43

TV is voor dwazen en de NPO helemaal.

7,62x39 | 20-11-14 | 15:41

NPO-app, MTV-app, ....

Denk je dat de NPO innovatief is?

BraadWorstLul | 20-11-14 | 15:41

Ik heb een appje op alle media-apparaten hier in huis om wanneer ik wil, de NPO of wat dan ook te negeren.
cdns2.freepik.com/vrije-photo/power-kn...

Voor het belangrijkste apparaat, in de volksmond ook wel vrouw of vriendin genoemd, heb ik hem helaas nog niet kunnen vinden.

Jackanders | 20-11-14 | 15:41

@Einde van de Domheid | 20-11-14 | 15:35
Vandaar dat de radiopiraten het zo goed deden voorheen, in de tijd dat de plaatjespluggers hilversum 3 onder de voet liepen.

BigusDickus | 20-11-14 | 15:40

En toch ben ik blij met de npo.. Na een rondje zappen langs de commercieele zenders that is..

skeel | 20-11-14 | 15:39

Die app zit dus heel de dag in je broekzak te luistervinken tot het NSB-codebericht gehoord wordt.

Op bezoek bij je oma:
Bij de jingle van omroep Max onderneemt de app actie: "Tena Lady dagluiers nu nog goedkoper qua financieel geld." als pop-up op je phone.

Oude mensen vereenzamen nu nog sneller.
Maar dat noemt de NPO "klantenbinding".

BraadWorstLul | 20-11-14 | 15:39

--sql error-- | 20-11-14 | 15:29
En nooit apps van de overheid installeren. De NPO valt ook onder de overheid. Je weet nooit waar de data nog meer voor gebruikt zal worden.

7,62x39 | 20-11-14 | 15:38

Music en Media onderzoek al minimaal sinds de 90er jaren welk radiostation op welke momenten wat voor muziek draait. Producers bouwen daar concepten op los. (Boyband meets Missy Elliot (ofzo)) Volledig doodlopend spoor. Een van de hoogtepunten van de bewijzen dat marktwerking niet werkt.

Einde van de Domheid | 20-11-14 | 15:35

@Diotima | 20-11-14 | 15:27
Nope, straks komt er een oproep om massaal je televee bij het grofvuil te zetten.
De mijne doet het nog prima, maar ik kan uitstekend zonder.
Ik zou dat ding hier te koop aanbieden als Joris daar geen stokje voor zou steken....

necrosis | 20-11-14 | 15:34

Het subsidiëren van complete omroepen is volledig overbodig. Kranten en tijdschriften worden ook niet gesubsidieerd. Hooguit kunnen individueel zinvolle programma's worden gesubsidieerd die anders niet gemaakt zouden kunnen worden. Dus NPO weg ermee.

Rest In Privacy | 20-11-14 | 15:34

@IkSchrijfDusIkBen | 20-11-14 | 15:22
Uiteraard is dat een hoax, ik heb NPO 1,2 en 3 niet eens geïnstalleerd op mijn verouderde 4:3 televee.
Volgens mij werken die Appjes alleen op zg. smart-televee's (die ik toch niet koop wegens 'niet nodig' en veel te duur).

necrosis | 20-11-14 | 15:30

daarom dus nooit apps installeren die toegang tot de microfoon eisen.

--sql error-- | 20-11-14 | 15:29

Komt er nog een DEFEMBER?

Diotima | 20-11-14 | 15:27

Ik zou zo graag verbaasd zijn.....

sambal oelek | 20-11-14 | 15:25

@TP 1984 | 20-11-14 | 15:16
Ik kijk zelf ook zelden tv. Maar ik zou het toch wel prettig vinden als ik niet hoef mee te betalen aan de hobby's van anderen.

BigusDickus | 20-11-14 | 15:22

Als ik dit lees "De NPO-app herkent namelijk een technische code in het geluidssignaal van de programma’s op NPO 1, 2 en 3." Dan zeg ik een hoax!
Klinkt hetzelfde als Ivo Opstelten die zijn eigen webbrowser kan installeren....

IkSchrijfDusIkBen | 20-11-14 | 15:22

Op de meeste afstandsbedieningen zit een "Mute" knop. Als je die indrukt dan schieten de tranen van ontroering je in de ogen. Zo'n rust.

Nivelleermarionet | 20-11-14 | 15:20

TP 1984 | 20-11-14 | 14:54
Zeg jij ook altijd: "ik loopt"?

quackel | 20-11-14 | 15:18

Als je de NPO app je tablet heb staan ben je ook wel een sneue babyboomer hoor. Dan verdien je dit gewoon.

DJmarco | 20-11-14 | 15:17

@BigusDickus | 20-11-14 | 15:00

Het maakt mij toch niks uit of ze privatiseren of niet. Ik heb geen tv en kan het iedereen aanbevelen. Geen reclames, geen voorgekauwde propaganda en geen vrijwillige hersenvervuiling als ik iets probeer te kijken.

Lekker internetten op de beamer! En via de torrents naar binnen halen wat ik echt wil zien. Zonder reclame en met pauze zoveel ik wil.

Rest In Privacy | 20-11-14 | 15:16

@marcoplarco | 20-11-14 | 15:05
Eh, welke microfoon?
Als ik zo vrij mag zijn?

necrosis | 20-11-14 | 15:13

Ik verwacht toch minimaal vanavond Jantje Slagter aan de tafel van Pauw, als professioneel oprichter/voorzitter, presentator en ledenwerver van MAX, leedverzachter voor Slavische problemen, baken in zee voor den oudere medemensch en onvermoeibaar pleitbezorger van het veel te dure en inefficiënte kadaver, genaamd NPO.
En de boer, hij ploegde voort......

Vroegkaal | 20-11-14 | 15:12

Als dat op geluid werkt, dan heeft dat appje dus toegang tot je microfoon. Ook als je niet TV kijkt. Da Fuuk..

Iemand nog een ander handig overheids-appje? Digid of zo? Nee, helemaal veilig.

marcoplarco | 20-11-14 | 15:05

Zijn er al vragen gesteld naar aanleiding van het topic van vorige week? Over de video van de snijtafel waaruit blijkt dat DWDD puur een verkoopprogramma is.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/11/...

Duifmans | 20-11-14 | 15:03

@eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 14:57
Je hebt toch internet?
Wat kan die kabel jou dan schelen?
Op internet kan je heel veel vinden wat werd uitgezonden op televee, met een kabelabonnement kan je echter niet reaguren......

necrosis | 20-11-14 | 15:03

Gelukkig is er de NPO, als tegenhanger voor de platvloerse tokkiezenders en quasi infozenders als Discovery en NG.

Igor Putkin | 20-11-14 | 15:03

Wat een heerlijk land is Big Brotherland Nee!-DDR-Land toch geworden.

En de gemiddelde burger interesseert het geen ene fuck, die maakt zich druk om een paar blauwe vinkjes op Whatsapp.

James Lastig | 20-11-14 | 15:03

@TP 1984 | 20-11-14 | 14:54
Precies, gewoon privatiseren die handel.
Dan wordt het allemaal beter en goedkoper, tenminste dat zegt de overheid altijd.

BigusDickus | 20-11-14 | 15:00

Ik kan geen kabelabonnement meer betalen...

eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 14:57

Ik vindt het mooi nieuws! Dan wordt de NPO straks zelfstandig en kan de belasting voor de publieke omroepen compleet worden afgeschaft. Daag subsidie!

Dit is m.i. betere munitie om belastingverlagingen voor de burger af te dwingen dan moord en brand schreeuwen om een NPO app die VERBBOTEN moet worden.

Rest In Privacy | 20-11-14 | 14:54

@leo de pejo | 20-11-14 | 14:39
Staatstelevee die geld genoeg heeft om een website als Joop (betaald uit ledengeld, yeah, right) overeind te houden, heeft nog steeds teveel budget!

necrosis | 20-11-14 | 14:54

@BigusDickus | 20-11-14 | 14:47
Maar = met

BigusDickus | 20-11-14 | 14:48

Maar die extra inkomsten worden de subsidies toch lager?
Net zoals je huursubsidie en je zorgtoeslag.
Oh wacht.

BigusDickus | 20-11-14 | 14:47

@JeanJaques | 20-11-14 | 14:33
Ik zou graag een Appje willen ontwikkeling dat automagisch necro-muzakjes (het ergste segment!) laat afspelen zodra Matthijs van Nieuwkerk of Jeroen Pauw hun smoel openen op NPO.
Helaas ben ik te dom om zo'n Appje te ontwikkelen.
Voor wie het kan en wil, ik liever de 'muziek' wel....
*jawel: grinnik ende grijns*

necrosis | 20-11-14 | 14:46

Joh wat maakt dat nu uit. We hebben genoeg andere dingen om ons druk over te maken, zwarte piet, moslims, Gretta, heftruck, gijzelingen in 1977...... genoeg te over.

Machoclown | 20-11-14 | 14:42

@stefanboy78 | 20-11-14 | 14:36

Inderdaad. Het ligt aan jou.

QBert | 20-11-14 | 14:42

Voor commercie? Dan kunnen ze het ook voor andere doeleinden gebruiken en geleuf maar dat ze dat ook doen.
Sowieso NPO wie kijkt daar nu nog naar, ja dat dan weer wel. Hahaha. Sukkels.

ecologiste | 20-11-14 | 14:41

Ik kijk geen NPO, en hooguit een paar uurtjes per week naar Discovery.
En reclamemakers kunnen hun Appje in hun reedT steken. Ik koop wat ik nodig heb, niet wat mensen me vertellen wat ik nodig heb.

necrosis | 20-11-14 | 14:41

Blijft eigenaardig dat StaatsTV 1, 2 en 3 behalve onze belastingcenten nog extra geld binnenharkt via reclame.
Dat commerciele omroepen het hoofd boven water moeten houden middels reclame is meer dan logisch. Maar StaatsTV?

leo de pejo | 20-11-14 | 14:39

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie echt het probleem niet. Ik keek dit weekend (gewoon op tv) naar Verborgen Verleden. Precies daaromheen in de reclameblokken wordt geadverteerd voor een stamboom-website. Logisch, gezien het programma.

Ik zou me dus prima kunnen voorstellen dat ik zo'n reclame ook zie als ik de uitzending via Uitzending Gemist terugkijk. Als er dan toch reclame moet komen, dan maar liever relevante reclame voor iets dat je mogelijk echt interesseert.

Ik kijk in zo'n geval liever naar een reclame voor een stamboom-website dan naar een reclame van Pampers, kinderspeelgoed of een scootmobiel voor bejaarden. Niemand schiet er wat mee op dat ik naar die reclame kijk. Ik niet en de adverteerder ook niet.

stefanboy78 | 20-11-14 | 14:36

Ik heb geen tv meer.

rhwerkman | 20-11-14 | 14:34

Dank u, verwijderd

wijnvlek | 20-11-14 | 14:34

Nu de eerste persoon die een app of een tool maakt die bijvoorbeeld de tv mute of zachter zet als dat geluid zich afspeelt. Alleen dan weer unmuten als het over is...

JeanJaques | 20-11-14 | 14:33

Yep, NPO opzeggen kan. Weggaan bij je kabelboer of KPN antenne en bij glasvezel aanbieder alleen een internet abonnement afnemen.
Kostenbesparend en je houdt elke dag tijd over.

psychonaut | 20-11-14 | 14:32

Gelukkig geen npo kijkt bijna kijkt veel USA tv.Lekker in mijn luie stoel in NL...

neukertje | 20-11-14 | 14:32

NPO App? zou niet weten waarom je die wilt installen. Keren dat ik een van de NL (publiek OF commercieel) zenders kijk zijn op één hand te tellen.

Bluto Blutarsky | 20-11-14 | 14:32

Geld genereren terwijl je draait op belastinggeld. Logisch.

Die soepsidie kan er dus ook weer af. Even Wiebes bellen!

Reinaert | 20-11-14 | 14:31

NPO App verwijderen doet!

Fatwabuster | 20-11-14 | 14:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken