Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dijsselbloem en zijn leugen over de EU naheffing

Binnenskamers gaat het verschrikkelijk slecht met de PvdA. Iedereen eet elkaar op in een poging om elkaars klantjes af te vangen. De fractiediscipline is momenteel '1 voor allen, allen voor onszelf'. Maar ook in het beleid naar de belastingbetalende burger toe faalt de PvdA opzichtig: MinFin Dijsselbloem heeft op camera staan liegen over de naheffing uit Brussel. Kijk hierboven. Op 24 oktober zei hij dat de naheffing als een schok en een verrassing kwam. Maar Kamerguerrilla Omtzigt legt haarfijn uit dat Dijs (én Rutte) een week eerder het precieze bedrag al kenden: "Op 17 oktober informeert de commissie de Lidstaten. Zij legt een concept-begrotingswijziging voor, met een bijlage (pdf) met daarin een voorlopige schatting van wat de lidstaten moeten overmaken op de eerste werkdag van december. Daarin staat voor Nederland het bedrag van 642,7 miljoen euro. Die zelfde avond gaat er een brief van de ambassade (permanente vertegenwoordiging) in Brussel naar in ieder geval het ministerie van Algemene Zaken (Rutte) en Financien (Dijsselbloem) met deze informatie. Dijsselbloem vertelt dat hij dezelfde avond dit vernam, inclusief de hoogte van het bedrag. De regering wil overigens die brief niet openbaar maken." Zoals we inmiddels weten en ondanks dat de rekenmethode behoorlijk rammelt, gaat Nederland (lees: u) de naheffing uiteraard gewoon ophoesten. Waarschijnlijk wist Dijsselbloem dát op 17 oktober ook al. Op zich is dat nog niet eens het ergste. Maar waarom nou wéér kiezen om te liegen en toneel te spelen. Het gaat om 642,7 miljoen euro van andermans geld, dat we nooit meer terugzien omdat alles tot de laatste cent naar Griekenland, het salaris van Timmerfrans en de lunchwijntjes van meesteroplichter Juncker gaat. Mark & Jeroen lachen hun leugens natuurlijk doodleuk weg. Ben je dan een Nederlandse volksvertegenwoordiger, een monddode laaf van Brussel of gewoon een nare hufter?

Reaguursels

Inloggen

De Min. v. Failliet Nederland bedriegt de Nederl. Gemeenschap

restman | 15-11-14 | 00:01

Van deze politieke oen wordt men dijselijk

restman | 14-11-14 | 23:59

Deze klootzakken hebben het liegen tot kunst verheven. Wie gaat deze liegende en rovende bende stoppen ?

Hans B. | 14-11-14 | 22:50

Mensen die denken dat Dijsselbloem dit niet wist zijn gek. En om in Den Haag te mogen werken moet je corrupt zijn en kunnen liegen.

Er wordt niks beslist in Den Haag. Marionetten zijn het.

ovikanovi | 14-11-14 | 22:01

-weggejorist-

Ih8yousf | 14-11-14 | 20:11

dus een minister mag niet liegen in de kamer,maar de bevolking continu voorliegen mag wel.
dat wisten we allang.
we horen niets anders dan de klaagliederen van jeremia
over de economie,maar gezien de naheffing staan we er veel beter voor.
en toch maar doorgaan met bezuinigen,dus volgend jaar nog meer betalen.

soledad | 14-11-14 | 14:34

Het woord van 2014: Naheffing. Dat betekent, dat je nog meer steelt van de belastingbetaler en weggeeft aan de EUSSR, die het weer weggeeft aan onnodige projecten en de Oekraine.

Rest In Privacy | 14-11-14 | 13:21

Ja, als je het zo stelt, Van Rossem, dan zijn het gewoon nare hufters. Want volksvertegenwoordigers zijn het in ieder geval niet (hooguit landsbestuurders), en monddode laven zijn het geloof ik ook niet. Maar wel hogelijk incompetent.

smoelwerk | 14-11-14 | 13:07

Juncker zegt het zelf: "Liegen in de EU mag".

Lichtstadfan | 14-11-14 | 11:59

Ik wil de Rekening afschriften wel eens zien van het betalingsbewijs verkeer tussen de EU en deelnemers van de afgelopen 10 jaar.
Is dit ergens te vinden in het "transparante" Europa?

2_amazing | 14-11-14 | 11:49

Wie doet ze verder wat? Hun achterban in de kamer dekt ze steeds vrolijk af, de coalitie incluis. Want met tegenstemmen uiten ze kritiek op zichzelf en dat gaat men dus niet doen. Met andere woorden, je kan maken wat je wilt, er is niemand die ze iets in de weg legt. En net voor de verkiezingen? Dan belooft men beterschap, gaat de straat op en liegt u opnieuw wat voor. Na de verkiezingen gaat men doodleuk verder. Waarom? Omdat U niet tegen durfde te stemmen, bang dat ook uw baan er een keer aan gaat. Welnu, als u niets doet gaat dat zeker gebeuren. U laf, zij blij.

Het is dat we in een getemd land leven, in andere landen was had een volksopstand allang plaatsgevonden.

Betweetert | 14-11-14 | 11:40

@Jetstream | 14-11-14 | 10:57
Hadden we al verteld dat jouw ploegentoeslag in de bijzondere beloning valt en jij dus 48 ipv 42% hierover mag gaan betalen. Just saying .........

MBT Revolutie, ik ben al begonnen maar ik begin klein.

MarcS | 14-11-14 | 11:35

@necrosis | 14-11-14 | 09:12
Hear hear!
Toch maar een eigen partijtje oprichten saampjes?

MarcS | 14-11-14 | 11:31

Kakkerlakken zijn het van het niveau Blatter.

sjaap.marok | 14-11-14 | 11:27

Ook niet vergeten dat de PVV toen deze regels werden aangepast (En daarmee als enige partij in de kamer WEL op tijd hier vraten over stelde!) vroeg of we dan een naheffing konden verwachten Jeroen tot twee keer toe daar nee op antwoorden.

Hij lachte het zelfs een beetje weg, waarom een tweede keer vragen hij had toch al Nee gezegd. Nouja zodat hij het nu dus niet kan ontkennen. Maar helaas doet de media daar nu dus niets mee. Nee nu lacht de media de geheel terechte motie van wantrouwen uit die de PVV indiende. Alle partijen die die niet steunde vinden het dus kennelijk prima dat Jeroen zit te liegen en te bedriegen.

DerUnterMensch | 14-11-14 | 11:20

@MarcS en Maya de Blij
Eens. Het probleem met Omtzigt is dat hij wel integer lijkt maar uiteindelijk tekent ook hij braaf bij het kruisje, hij kan waarschijnlijk ook niet anders maar daarom ook geen stem van mij.

@Veni_Vidi_Vici
Linkje?

IngridvanHenk | 14-11-14 | 11:20

zijn allebei HUFTERS.

gerben48 | 14-11-14 | 11:09

@Knoekibebo | 14-11-14 | 09:19
Goed stuk !

NL Sucks | 14-11-14 | 11:09

MarcS | 14-11-14 | 09:58

Dat stukje met Omtzigt gezien op Pownews?

Nee dit mag je echt niet uitzenden Rutger!!

Oude wijn in nieuwe zakken...

CDA is bagger met die slissende Buma voorop..

Veni_Vidi_Vici | 14-11-14 | 11:04

allemaal nare hufters en mag allah ook hen straffen.

S.Hole | 14-11-14 | 10:58

Mij interesseert het geen hol wat ze Brussel moeten gaan betalen , maar waar ik wel mee zit , dat het ook mijn geld is !! waar ik op de weekenden en feestdagen in ploegendienst mag buffelen om dit klote land op de been te houden , en daar zit ik wel mee !! tijd voor Revolutie , wie gaat dit opzetten ?

Jetstream | 14-11-14 | 10:57

" Ben je dan een Nederlandse volksvertegenwoordiger, een monddode laaf van Brussel of gewoon een nare hufter?"

Je kunt zeggen wat je wil maar in sept 2012, mrt 2014 en mei 2014 is er opeenvolgend wel voor dit kabinetsbeleid gestemd incl de neppositie (D'66 die als grote winnaar uit de bus is gekomen).
Het mag toch geen verrassing heten dat juist D'66 als grote winnaar de Staat der Nederlanden wil opheffen om volledig door de EUSSR te laten opnemen.

Je krijgt het beleid wat je stemt.

ProAsfalt | 14-11-14 | 10:57

' Mark & Jeroen lachen hun leugens natuurlijk doodleuk weg. Ben je dan een Nederlandse volksvertegenwoordiger, een monddode laaf van Brussel of gewoon een nare hufter? '
dan ben je een PvdA landverrader.. simpel.

(c)ZWITSUL | 14-11-14 | 10:53

Belogen en bedrogen door de beste ministers ter wereld.

Rutte vind deze ministers de besten ter wereld!

Namens de beste minister-president ter wereld na de tweede wereldoorlog,dit zijn woorden van Rutte

hunny | 14-11-14 | 10:49

Dijsselbloem, nog zo'n 21st century gangsterman. Ik wil freule Wwtewaall van Stoetwegen terug!

dedeurs | 14-11-14 | 10:30

Wat is die Dijsselbloem een ongeloofwaardige galbak. Hup uit de EU, en de PvdA naar de nul zetels.

Bobbbe | 14-11-14 | 10:12

@TheJesseJ | 14-11-14 | 08:50
De programmaleiding zegt dat ik allebei goed mag rekenen.

Dergelijke foutjes vallen in het niet bij wat onze "volksvertegenwoordigers" en Vak K allemaal maken... en ermee wegkomen.

Smuts | 14-11-14 | 10:10

@wie weet de weg | 14-11-14 | 09:58
Nee, vertel eens.

MarcS | 14-11-14 | 10:04

@Skunk57 | 14-11-14 | 09:45
En in ons omringende landen?
De prijs aan de pomp zegt niets zonder vergelijking.

MarcS | 14-11-14 | 10:02

@filibuster | 14-11-14 | 09:44
Die vraag is erg gemakkelijk te beantwoorden. De landen zelf bepalen hun economie, de een (NL) adhv echte cijfers en de ander (it, es, gr en nog een hand vol) uit enquêtes.

Het rare is dat een hoog BNP aan de ene kant erg gunstig is (voldoen aan de 3% norm), behalve voor de na-heffing. Maar let maar op, als het zoeklicht dadelijk weer op de 3% norm zit dan voldoen die landen opeens wel weer 'redelijk' aan de eisen. Is een ander bureautje die dat bekijkt en bepaald. Aangezien alle onderliggende stukken 'classified' zijn kan bureau 1 niet in de cijfers van bureau 2 en dus nemen ze alle cijfers voor waar aan.

MarcS | 14-11-14 | 10:01

@IngridvanHenk | 14-11-14 | 09:33
Het feit dat Pieter voor de CDA inde kamer zit is dan ook het enige vlekje op zijn blazoen. Wel een vlekje waardoor ik niet op hem kan stemmen, jammer genoeg.

MarcS | 14-11-14 | 09:58

Tsja, je moet niet huilie huilie gaan doen als je op die eurofiele partijen blijft stemmen.

Weet iemand van jullie hoeveel miljarden er bij de EU de afgelopen 10 jaar zogenaamd foetsie zijn?

wie weet de weg | 14-11-14 | 09:58

Ik zeg gewoon teringhufter. Ten eerste had die Dijsselbloem die baan in Brussel nooit mogen aannemen want dat maakt hem ongeloofwaardig als minister die de Nederlandse belangen moet verdedigen. Nu hij heeft zitten liegen over die naheffing zodat de storm een beetje overwaait, vind ik dat hij moet opstappen. Eigenlijk moet dit hele prutkabinet weg, wat een ellende!

PowPow | 14-11-14 | 09:57

Wat is er nu eigenlijk erger? Een politicus die bekend dat hij gelogen heeft (dat zijn we eigenlijk al van ze gewend) of een politicus die als excuus aangeeft dat hij achter het stuur (van de regering) heeft zitten slapen (en onbekwaam is)? De documentaire geeft duidelijk aan dat ze wisten of moesten weten wat er komende was.

Short | 14-11-14 | 09:56

@ necrosis | 14-11-14 | 09:26
Ga het morgen lezen, net voordat ik naar de fitness ga.

@ IngridvanHenk | 14-11-14 | 09:33
Exact mijn dilemma om de volgende keer op hem te gaan stemmen, ja of nee.

Maya de Blij | 14-11-14 | 09:56

@Bakito | 14-11-14 | 09:17
Je zult in principe wel gelijk hebben, alleen is 'het einde van de rit' altijd zo vaag. Moeten wij de komende 100 jaar eerst de na-heffing betalen om daarna misschien eventueel wellicht mogelijk eens iets terug te krijgen?

Ik zie dit probleem bij meer mensen, die denken in hokjes. Denken dat uitgaven ook in hokjes te plaatsen zijn. Willen niet inzien dat je geld maar 1 keer kunt uitgeven, ook als regering. Na-heffing bla bla, het gaat om onze totale bijdrage aan de EU. Als ik ergens voor betaal, dan wil ik er ook iets voor terug. Indien dit principe niet opgaat is het dus liefdadigheid wat ik doe. Kan ook een doel zijn maar zeg dat dan gewoon. Iedereen die blijft roepen we krijgen er ook veel voor terug, kan dit op geen enkel moment kwantificeren. Dat betekend in mijn boerenverstand dat je gebakken lucht koopt, niet meer en niet minder. Als het geld hier werkelijk over de plinten klotste dan was ik daar nog wel voor ook, maar tsja urine langs de enkels.

MarcS | 14-11-14 | 09:55

Het is al ruim een half jaar bekend:
www.elsevier.nl/Economie/nieuws/2014/3...

Alleen het bedrag was onbekend, maar dat hadden ze zelf kunnen uitrekenen. Ze weten de rekenmethodiek en weten hoe groot de Nederlandse economie was. Alle gegevens waren bekend.

Daarnaast heeft Dijsselbloem 2 petten op nl. Minister van Financiën en voorzitter van de Eurogroep.

Natuurlijk laat hij Nederland betalen, zodat hij zijn ere baantje kan behouden. Niemand kan twee heren dienen.

Nederland krijgt een naheffing omdat ze de statistieken op orde hebben. Frankrijk heeft de statistieken niet op orde, geeft hierdoor een kleinere BNP af. Het gevolg is dat ze geld terugkrijgen. Nederland is het braafste jongetje van de klas en wordt hierdoor gestraft.

Pieterhb | 14-11-14 | 09:55

Wat is het probleem, we verzwaren gewoon nog een keer de lasten of bezuinigen nog een half miljard extra op de zorg. Niet op de hoge heren (m/v), maar op het verplegend personeel uiteraard.

Die bestuurders hebben het tenslotte al zo zwaar met een inkomensgrens die steeds verder naar de Balkenendenorm zakt. Straks komen ze nog in de bijstand!

hans123 | 14-11-14 | 09:54

Laaf en hufter. Kortom Hufterlaaf.

Gesteund door PvdA, VVD en natuurlijk D66.

Statler en Waldorf | 14-11-14 | 09:50

@CumGranoSalis | 14-11-14 | 09:29
Dus toch een rebate. Dat dan lager, is zelfde als grieken betalen alles terug. Het is monopolygeld, dus maakt niet uit wanneer ze betalen tegen welke korting. Er komt voor 2016 en herijking, waardoor de afspraak met UK weggemoffeld kan worden.

MarcS | 14-11-14 | 09:50

Och och, wat zijn we boos met zijn allen. En wat kruipen jullie goed in jullie slachtoffer rol. Ik zie heel wat mensen met een fiks Calimero complex.

Harald | 14-11-14 | 09:48

@Bakito | 14-11-14 | 09:32
Wat heeft onderwijs met de overheid te maken?

necrosis | 14-11-14 | 09:46

De firma list en bedrog voelt zelfs plaatsvervangende schaamte bij het aanhoren van dit soort leugens...

Eagle_Eye | 14-11-14 | 09:46

Diesel 1,32 Waarom is de transport branche niet in extase??
Alleen maar janken, dat voelt zo lekker

Skunk57 | 14-11-14 | 09:45

@ batvoca2 9:37

Je hebt helemaal gelijk.
Maar de volgende vraag is natuurlijk: waarom komt er niet voor heel zuid en oost Europa ook een flinke naheffing? De zwarte en criminele/mafia omzetten zijn daar waarschijnlijk vele malen hoger.

Komt het toch doordat NL weer als braafste jongetje van de klas een ruims schatting gemaakt heeft en de rest gewoon ontkent dat er een zwart geld circuit is?

Lang leve de transparantie.

filibuster | 14-11-14 | 09:44

Om de Nederlanders tot op het bot te kwetsen en te sarren heeft ook Guus H. van 'Den Haag' de opdracht meegekregen om er een stal van te maken.

Psycheltjes | 14-11-14 | 09:37

Ik blijf het maar herhalen. De opbrengsten van de zwarte en criminele economie zijn bij de herberekeningen opgenomen in ons BNP. Die 10% groei is daaraan toe te schrijven, want floreert in Nederland. Was ook handig mbt 3% norm. Nu moet de rekening voor deze boekhouding betaald worden. Andere Europese landen zijn natuurlijk niet zo'n Maffe Markie en Jokkende Jeroentje en krijgen dus geld terug, met de complimenten van suikeroompje Nederland

batvoca2 | 14-11-14 | 09:37

@MayadeBlij... tjsa... Pieter Omtzigt... ligt toch lastig. Hij lijkt inderdaad een integere en goede politicus te zijn. 1 die er torenhoog uitspringt. Hij zit alleen ook weer in een partij van gevestigde orde. CDA is rampzalig gebleken voor dit land. En de echte machtshebbertjers van het CDA liggen nog niet onder de groene zoden. Dus ons aller geliefde Pietertje komt er niet... Zelfs al krijgt hij alle voorkeursstemmen... zijn eigen CDA zal het tegenhouden
@Ffiver
Precies de reden waarom we uit de EU moeten

IngridvanHenk | 14-11-14 | 09:33

necrosis | 14-11-14 | 09:22
Wat mij betreft mag de hele overheid worden afgeschaft. Inclusief politie, leger, onderwijs en EU.

Paar huisartsenposten, meer heb je in feite niet nodig als vrij mens.

Bakito | 14-11-14 | 09:32

necrosis | 14-11-14 | 09:22
Wat mij betreft mag de hele overheid worden afgeschaft. Inclusief politie, leger, onderwijs en EU.

Paar huisartsenposten, meer heb je in feite niet nodig als vrij mens.

Bakito | 14-11-14 | 09:32

Het PDF-je toont wel een netto effect van -420 miljoen. Wie gaat dat ophoesten?

Bicyclerepairman | 14-11-14 | 09:29

Geenstijlfiguur | 14-11-14 | 09:20
Het gaat hier over de naheffing, wel even goed lezen.

Bakito | 14-11-14 | 09:29

MarcS | 14-11-14 | 09:11

Ze krijgen in 2015 hun rebate eerder dan normal en in 2016 is hun rebate zo een 800 miljoen lager. Dus betalen ze nog steeds 1.7 millio toch?

CumGranoSalis | 14-11-14 | 09:29

Als socialist mag je liegen. Juncker heeft het zelf gezegd. Zolang je geen PVV-er bent, is er als je liegt niet aan de hand

El Rico Grande | 14-11-14 | 09:28

@Maya de Blij | 14-11-14 | 09:17
En dat terwijl de Franse economie op veel fronten (verboden!) staatssteun ontvangen, zoals hun auto-industrie.
En voor de liefhebbers onder ons:
verhuisjegeld.nl/2012/02/15/griekenlan...
Hier kun je lezen waarom Griekenland op papier een arm land is.
*boosheid gegarandeerd*

necrosis | 14-11-14 | 09:26

Wat nu ijzig duidelijk word is dat wat wij denken wat democratie is helemaal niet bestaat, het zijn zetbazen van grotere machten die regeren, tweede-kamer is stemvee heeft geen enkele democratische sturing.
Doen wat de leiders eisen anders wegwezen, we zien het te vaak nu om te ontkennen.

gebrokenvleugel | 14-11-14 | 09:26

-weggejorist-

D.ebiel | 14-11-14 | 09:25

Ik bedenk me dat er ook een keerzijde bestaat aan deze ellende... Onze regering worden als laafjes beschouwd van Brussel. Echter die door mijn hoofd spookt is als volgt: Als je altijd maar tegen bent, ageert en nee, nee blijft roepen als klein land dan loop je een zwaar risico dat je uiteindelijk helemaal niets meer gedaan krijgt in Brussel. Ze luisteren dan gewoon niet meer. Dat kan betekenen dat als er voorstellen komen vanuit de commissie die echt schadelijk zijn (zoals nog meer soevereiniteit afstaan) nog moeilijker tegen te houden zijn. Je kan dus ruzie en kontschoppen om 650 miljoen euro of dit nu 300 of 650 miljoen moet zijn. Maar wellicht is het ook een kwestie van "choose your battles".

Ffiver | 14-11-14 | 09:24

necrosis | 14-11-14 | 08:57

Als ik meer had mogen betalen had ik het natuurlijk direct gedaan *zucht*

Crosskabouter | 14-11-14 | 09:23

@Bakito | 14-11-14 | 09:17
Jouw tegel is de reden dat jij niet geschikt bent om in de regering te zitten!

necrosis | 14-11-14 | 09:22

Waarom zouden ze het ook anders doen?
Het volk blijft toch wel kiezen op dezelfde achterbakse oplichters.

jemagookniksmeer | 14-11-14 | 09:21

Waar haalt die VVD trouwens eigenlijk die stemmen weg ? Campagne met behulp van gevestigde media (zoals Tros/Avro), of wordt alles in het werk gesteld dat er maar niet op de PVV wordt gestemd. Alles is geoorloofd. Gepeupel moet gewonnen worden. Het zijn de laatste wanhooppogingen. En prachtig om te zien hoe iedereen achteraf huilie huilie doet. Ook bij de PvdA.

Kamervraag | 14-11-14 | 09:21

EN een monddode laaf van Brussel EN gewoon een nare hufter EN nog veel meer

deEerlijkeLeugenaar | 14-11-14 | 09:20

@Bakito | 14-11-14 | 09:17
In welk EU-begrotingsjaar waren we netto-ontvanger?

Geenstijlfiguur | 14-11-14 | 09:20

Wil je als Nederland een echte oplossing? Zorg ervoor dat er een beweging op gang wordt gebracht die alle verkiezingen gaat boycotten! Pas als het overgrote deel van de Nederlandse bevolking dit ondersteunt, laat je een absoluut onmiskenbare boodschap achter voor iedereen die zijn grove geld verdient (pardon krijgt) in de politiek. Uiteraard zijn er enkele politici die wel degelijk zich roeren en niet op eigen roem en eer uit zijn, echter zodra het tegen de belangen van de partijleiding indruist, wordt je terug gefloten of je wordt bij het grof vuil afgeleverd! Wanneer worden we met z´n allen eindelijk eens wakker en leggen een verbod op narcistisch-opportunistisch gestoorde politici en regeringsverantwoordelijken.
Aan de Europese verkiezingen nam ca. 37% van de Nederlandse kiesgerechtigden deel. Nog dezelfde avond brult D66 middels zijn voorman Pechthold uiteraard met een zootje camera´s voor zijn neus: “Nederland heeft massaal gekozen voor Europa”. Zit ik hier in de valse film? Hoort deze man ook tot de categorie van Frans Timmermans en Hans van Baalen? Mij dunkt!
Het “Old boys/women netwerk” is inmiddels een gevaarlijk tumor geworden en groeit met de dag. In plaats van kwaliteit wordt er naar kwantiteit gekeken en is de jacht op een lucratieve positie of een leuke baan na de politiek de ultieme doelstelling geworden van het merendeel binnen deze groep. D.m.v. verkiezingen worden mandaten verstrekt aan de politiek en de reactie aldaar is het voortdurend negeren en schofferen van de kiezers.
Eigenlijk is deze patiënt al lang dood en de zittende macht probeert met alle macht de reanimatie van de patiënt te bewerkstellen. Wanneer gaat het stelletje narcistisch-opportunistisch “volksvertegenwoordigers” (ik kan helaas geen andere kwalificatie vinden voor deze groep) eindelijk eens begrijpen dat het volstrekt zinloos is om een patiënt die reeds jaren geleden gestorven is te reanimeren.
De Nederlandse kiezer zou zich een andere dokter moeten zoeken. Iemand die begrijpt dat de patiënt een mens is i.p.v. een nummer aan zijn polsbandje. De arrogantie waarmee het huidige continent politici (beter is: zij die zichzelf daartoe hebben opgewerkt met geslijm en “mooi weer” praatjes) de kiezer tegemoet treedt en de ene na de andere blunder begaat, is om verdrietig van te worden. Nee, Dijsselbloem is geen leugenaar; hij verteld alleen maar onwaarheden, hoe gestoord kun je toch zijn.
De opmerking van: “ieder land krijgt de regering die het verdient”, mag deels correct zijn, echter het volk heeft geen enkele invloed op het gekonkel en de vriendenpolitiek in Den Haag.
Oplossing: boycot van de verkiezingen, het afdwingen van een minimum aantal kiesgerechtigden aan de verkiezingen (bijv. 40-50%) en bij het niet halen daarvan, de hele club op non-actief, een raad van onafhankelijke en verstandige mensen installeren die de honneurs waarnemen en vervolgens nieuwe verkiezingen.
In 2 tot 3 jaar zijn de “luchtfietsers” verdwenen, is er een heldere en transparante politiek ontstaan en heeft de kiezer eindelijk de positie die het eigenlijk altijd altijd zou moeten hebben: “reële invloed op de verkiezingen”!
Het volk dient te regeren d.m.v. verkiezingen welke zij zelf kunnen beïnvloeden. Als er iemand is die een betere oplossing kan bedenken, dan hoor ik het graag.
O ja, nog vergeten: alle politici krijgen de dezelfde rechten en plichten (beter nog behandeling) welke iedere Nederlander ten deel valt als hij werkeloos wordt. Is dat onredelijk? Zijn zij beter dan wij? Waarom dan wel, geef argumenten daarvoor!

Knoekibebo | 14-11-14 | 09:19

Wat is er zo geheim aan die brief dat ie niet openbaar mag? Staan er staatsgeheimen in?

Ja, stom volk. Gewoon betalen. De factuur en bijbehorende documentatie mag u alleen niet inzien.

Geenstijlfiguur | 14-11-14 | 09:19

Nare hufters.

van Oeffelen | 14-11-14 | 09:18

Het ene jaar moet je wat bijbetalen, een ander jaar krijg je wat terug. Aan het einde van de rit is dat per saldo tegen elkaar weg te strepen. Beetje korte termijn sentimenten dit.

Bakito | 14-11-14 | 09:17

@ necrosis | 14-11-14 | 09:12
En die kut Fransen krijgen ruim een miljard terug...

Maya de Blij | 14-11-14 | 09:17

@Maya de Blij | 14-11-14 | 09:07
Hear Hear, fantastisch om gister te zien hoe de rest over hem heen viel. Niet op inhoud maar op de vorm. Inhoudelijk kan hij alle idioten die er gister verder waren gemakkelijk de baas. Maar als de PvdA dingen gaat roepen dat politici zich niet met statistici moet bemoeien omdat dan het einde zoek is, dan is echt het einde zoek. Zeker omdat Pieter vroeg op controle op de oorsprong van de getallen en niet de getallen an sich.

MarcS | 14-11-14 | 09:14

Hahahahahahahahahahahahahaha

*Rutte modus out*

eerstneukendanpraten | 14-11-14 | 09:14

MarcS | 14-11-14 | 09:06

Precies!
Dus betalen ze gewoon het volle pond. Want die missende 800 miljoen komt van hun eigen rebate.
Wat wel weer grappig was, is dat de UK een van de individuele landen was die in eerste instantie de veranderingen aan ESA 2010 en de berekeningen aanvroegen.
Soms krijg je wat je wilt.

CumGranoSalis | 14-11-14 | 09:14

@MarcS | 14-11-14 | 09:03
We hebben een MinPres en een MinFin die deze titel onwaardig zijn.
Als de EU geld tekort komt, kunnen ze zelf ook wel wat kosten schrappen.
Wat te denken van de maandelijkse verhuizing naar Straatsburg?
Iedereen wil daar vanaf, behalve die kut-Fransen.
We hebben een MinPres nodig die met zijn vuist op tafel slaat, in plaats van 'pootjes geven' in Brussel.
Nederland betaalt netto het meest per hoofd van de bevolking.
Waarom?
Omdat JP destijds lachend getekend heeft bij het kruisje, ipv zich verdiepen in de materie.

necrosis | 14-11-14 | 09:12

Ik kan wel janken als ik zie hoe ze dit land stukje bij beetje kapot maken!!
Doet echt pijn!

Glas Koning | 14-11-14 | 09:11

@CumGranoSalis | 14-11-14 | 09:03
Hun rebate is naar voren gehaald, betekend???????

MarcS | 14-11-14 | 09:11

Welkom in verNederland, waar u belogen & bedrogen word, niemand hier enige aanstoot aan neemt of op de barricaden gaat en de volgende keer weer de zelfde partijen kiest met niewe leugens en niewe poppetjes. Elk volk krijgt de regering die het verdient.

afdankert | 14-11-14 | 09:11

Het zijn gewoon de laatste stuiptrekkingen van dit tandenloze kabinet. En heel veel meer dan de mensen voorliegen en bedriegen kunnen ze nu niet meer en zo is het alle jaren van het kabinet Rutte ook zo geweest. Inpakken en wegwezen.

jasser | 14-11-14 | 09:10

In haar strijd om kamerzetels is de PvdA een partijpolitieke vuilnisbelt geworden, waar de onwelvoeglijke kuddemens zijn overtollige en halfafgekloven idealisme deponeert; ach, ik stem maar PvdA, dan komt het vast wel goed. En de onkritische massa maakt de weg vrij voor hypocrisie, corruptie, incompetentie en machtsmisbruik, en ook daar voelt niemand zich meer verantwoordelijk voor. Daarom is de PvdA bij uitstek een partij geworden waarin alleen politici met de meest bedenkelijke drijfveren kunnen gedijen --- een vuilnisbelt trekt nou eenmaal schimmels en ratten aan.

Lagonda | 14-11-14 | 09:10

Dijsselbloem had natuurlijk gewoon moeten zeggen dat Nederland eerst ook wel eens de cijfers van die andere EU-landen zou willen controleren om te kijken of ze inderdaad wel recht hadden om zo veel EU geld terug te ontvangen.

Uiteraard verstrekken de andere landen die cijfers dan niet aan Dijsselbloem (want die zijn wel slim) en dan had hij een goede reden gehad om die EUR 642 miljoen ook niet te betalen aan de EU: Jongens, zolang jullie geen openheid van zaken geven over hoe jullie berekeningen precies tot stand zijn gekomen, gaat Nederland die EUR 642 miljoen dus ook niet betalen. Dan loopt het met een sisser af en had NL tot sint juttemis kunnen wachten met betalen.

Maar nee, wat doet onze naïeve PVDA-er: hij regelt dat we de EUR 642 miljoen in TERMIJNEN mogen betalen!

Leuk voor hem dat hij Mr. Euro mag uithangen, maar het kost de Nederlandse belastingbetaler wel elke keer weer handen vol geld op deze manier.

Outsider-Inside | 14-11-14 | 09:09

Hulde voor Omtzigt, die man verdient met de dag meer respect.
Zo`n beetje een van de weinigen die NL kan behoeden voor een totale ineenstorting en burgeroorlog.

Maya de Blij | 14-11-14 | 09:07

Dominiek beft.

eerstneukendanpraten | 14-11-14 | 09:07

@CumGranoSalis | 14-11-14 | 09:03
Ze hebben sinds Tatcher met haar handtasje op tafel sloeg al een korting.

MarcS | 14-11-14 | 09:06

@Waakvlam | 14-11-14 | 08:56
In een keer aftikken / gespreid betalen heeft geen enkel effect. Het enige wat ze met het gespreid betalen voorkomen is een nieuwe begrotingswet omdat het 'netto' onder een bepaald getal / percentage afwijking blijft.

MarcS | 14-11-14 | 09:05

De politici die nu de touwtjes in handen hebben zijn klootzakken. Rutte, Samson, die kwal van buitenlandse zaken, Dijsselzakhooi. Liegen was nog nooit zo gemakkelijk en het interesseerde ze nog nooit zo weinig. Maar mensen, maak je geen illusies, het gaat ook niet veranderen ook. Dit is het.

De Anaalprofeet | 14-11-14 | 09:04

Een politicus wordt toch betaald om te liegen?

Puddingbuks_82 | 14-11-14 | 09:04

@necrosis | 14-11-14 | 08:57
Ik zeg niet 38 maar zo rond de 100, zie plempsel lager ivm ontbreken miljardje. En dan nog is de verontwaardiging eerder om het principe dan om het geld denk ik.
Eerst krijgen wij cijfers dat het verschrikkelijk slecht gaat in NL. Dus moeten we bezuinigen tot een punt dat we onze economie om zeep aan het helpen zijn.
Dan blijkt achteraf dat het allemaal wel mee valt, sterker we zijn een whopping 10% beter dan gedacht. 10% laat dat even op u inwerken. Dat zou betekenen dat we geen van de bezuinigingen hadden hoeven doorvoeren, dat onze economie nog behoorlijk zou kunnen draaien, dat onze werkeloosheid veel lager was dan nu het geval is door dit 'foutje'.

Opgeteld denk ik da het niet 38 is, niet 100, maar vele vele malen erger. Wij stormen op een failliet land af doordat de berekening niet klopte. En iedereen maar mekkeren over 38.

MarcS | 14-11-14 | 09:03

Het politieke zootje dat de laatste 15 jaar ons land uitgewoond heeft is bekend. Dat Omtzigt zich nog zo hard inzet namens het CDA is erg dubbel, Donner wilde hem niet op de kieslijst. Zet 10 slimme eerlijke Nederlandse mensen aan de knoppen en vergeet die domme partijtjes.

grindbak | 14-11-14 | 09:03

MarcS | 14-11-14 | 08:58

1 land krijgt geen korting. Cameron en Osborne zijn echt de enige in de UK die dat verhaal kopen.
Hun rebate is naar voren gehaald, dus feitelijk 'betalen' ze nog gewoon het volle pond.

CumGranoSalis | 14-11-14 | 09:03

Infantiele klootzakken zijn het. Lachen alles weg terwijl dit serieuze problemen oplevert voor de gewone burger die het weer mag ophoesten. Totaal Respectloos.
(ga riek alvast slijpen)

IngridvanHenk | 14-11-14 | 09:02

Ik ga voor de nare hufter.

MisterIk | 14-11-14 | 09:00

Het is gewenning. Ze komen al jaren weg met het vertellen van leugens, de meest waardeloze 'volksvertegenwoordiging' sinds de 2e wereldoorlog laat ze overal mee wegkomen en met de burger hebben ze alleen wat te maken in de 6 weken in aanloop naar verkiezingen.

Maar alle 150 weerzinwekkende weekdieren die nu de 2e kamer zitten zijn de hoofdschuldigen, het is hun taak om het kabinet kort te houden.

très cool | 14-11-14 | 09:00

Doe maar Griekenland.
Die € 40,17 heb ik graag over voor een ontspannen vakantie.

Igor Putkin | 14-11-14 | 08:58

Hm, waar ik nog steeds geen antwoord op heb is het volgende:
De EU heeft een begroting.
De lidstaten dienen deze begroting sluitend te maken met geld, dat doen ze door een percentage van het BNP over te maken aan de EU.
Er volgt een correctie berekening, waardoor sommige landen meer krijgen en andere landen meer moeten betalen, so far so good (ik heb het hier over het begrijpen niet of ik het er mee eens ben).
Dan nu de vraag:
2 landen moeten bijbetalen: NL + UK resp. 642M en 2100M.
1 land krijgt korting: 50%
Wie betaald dan dat andere miljardje? De begroting had immers een gat van 2742M, hiervan worden 1692 we betaald en de resterende 1,beetje niet. Maar wie gaat dit dan dadelijk betalen? Rommelen ze die ook gewoon in de NL begroting?

De berekeningen zijn zo ondoorzichtig, geheim, niet voor het plebs (oh ja onze kamer is in de ogen van de EU schijnbaar ook plebs) dat niemand kan controleren of het allemaal wel klopt en of wij (nl) wel zoveel moeten bijbetalen. Volgens mij wijzen ze gewoon spontaan landen aan die op moeten draaien voor de ellende. Wie verwacht het minste lawaai uit de landelijke politiek? Dijsselbloem, akkoord dan is dat afgesproken.
Dijsselbloem: "Geen punt, ik breng het wel als nu eenmaal zo afgesproken" dan piept NL niet.

MarcS | 14-11-14 | 08:58

Democratie is een op den duur een ondermijnend verschijnsel. Wat nog erger is, is een schijn-democratie. En daar leven wij al decennia in.
En dat proberen we nog aan verreweggistan landen op te leggen ook. Hoe krom kan het allemaal zijn?

Simpele Boerenlul | 14-11-14 | 08:58

@Crosskabouter | 14-11-14 | 08:53
Die 642 mio is minder dan €38 per hoofd van de bevolking.
Waar maakt u zich druk om.
[/Dijsselbloemmodus]

necrosis | 14-11-14 | 08:57

maar we zullen ze krijgen, de VVD en PvdA: we gaan de volgende keer op CDA en D66 stemmen want die zijn anders, haha !

wlodek | 14-11-14 | 08:56

Valt allemaal wel mee hoor.... we mogen gespreid betalen.
Wat een lachertje is dit kabinet, wat een oplichters en wat een farce.
Hoe kan het in godsnaam dat dit zooitje gewoon mag blijven zitten?

Waakvlam | 14-11-14 | 08:56

Het zijn bangerikken. Allemaal. Hun enige idealen zijn geld en zichzelf. Het lijken wel gewone mensen.

Beaulefermier | 14-11-14 | 08:56

Kan die naheffing niet verrekend worden met die leningen aan Griekenland?
Dan krijgen we nog steeds een berg geld terug!
En hoe zat het ook alweer met die rente, Jan-Gays?

necrosis | 14-11-14 | 08:54

Wanneer gaan we nou echt eens in opstand tegen dit tuig. Een "normaal" mens die liegt, bedriegt en steelt is crimineel en wordt gestraft. Waarom dat gespuis daar in Den Haag niet. Verdoemme, het is weer 642 f*cking miljoen euro's die wij als klootjesvolk weer ophoesten mogen.

Crosskabouter | 14-11-14 | 08:53

Geef het volk brood en spelen (lees voedselbanken en het IOC). Dat werkte toen, dat werkt vandaag en het zal vast de aankomende 1000 jaar een succesvolle formules blijken voor het pluchezitten.

Dhr. W. Anhoop | 14-11-14 | 08:52

@redactie
Die NRCQ link doet het niet. :-(

fifi23 | 14-11-14 | 08:51

Sorry, 'een nare hufter' .. half puntje dan maar?

TheJesseJ | 14-11-14 | 08:50

ik denk dat het antwoord 'een hufter' is

TheJesseJ | 14-11-14 | 08:49

Zum kotzen ......

Frietje_Oorlog | 14-11-14 | 08:49

Je hebt dan een inhoudsloze agrariër die dankzij nepotisme op de plek zit en daar nooit meer weg te schoppen is.

Het houdt niet op, niet vanzelf - keiharde revolutie is nodig en de schavotten mogen weer tevoorschijn gehaald worden. Opjagen, deze volksverlakkers.

Snackbar van Allah | 14-11-14 | 08:48

Een PvdA'er spreekt alleen de waarheid als hij een partijgenoot voor leugenaar uitmaakt.

Ik was in Haren | 14-11-14 | 08:48

Schrap het woord 'volksvertegenwoordiger' maar uit het synoniemenlijstje voor politici.
Allemaal kudthufters zijn het.

wakkere_nederlander | 14-11-14 | 08:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl