Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Eindhoven wil wel/geen asielzoekers

De meer, meer, meerderheid in Nederland vindt dat er te veel allochtonen zijn in Nederland. Zegt Ipsos en die meten=weten dingen. Maar hoe zit het met asielzoekers? In Heerhugowaard zijn ze best content met een nieuw te openen asielzoekerscentrum, maar hoe zit het met de omwonenden van de Orangerie (dossier van OB) in Eindhoven? Aldaar wordt op dit moment een tijdelijk verzorgingstehuis voor Onze Oudjes omgebouwd naar een fonkelnieuw AZC. De nog geen vijf jaar oude spullen worden allemaal in de container geflikkerd en fonkelnieuwe glimmende keukens, koelkasten, bedden, medisch beddengoed en evenzo medische hoofdkussens (43 piek per stuk) komen daarvoor in de plaats voor de vluchtelingen van Hun Oorlogen. Ja, daar is geld voor, ja. Tot groot ongenoegen van de buurtbewoners, hoewel er natuurlijk ook Brabandiërs zijn die het wel prima vinden, mits geen overlast. Net als de rechter overigens, die gisteren erkende dat de Gemeente Eindhoven de bewoners als oud vuil heeft behandeld en de gemeente derhalve veroordeeld tot het betalen van de proceskosten, maar tegelijkertijd stelt dat het belang van vluchtelingen dermate zwaar weegt dat u als doodnormaal burger never nooit een kans maakt tegen het COA en hun bestuurlijke handlangers. Asielzoekers gaan nu eenmaal voor in dit land. Filmpje!

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
raymondva | 14-11-14 | 22:20

@basweetutwel Dat is!!! Kijk maar bij alle partijen. Elke partijlid praat het zelfde en gedraag hetzelfde. Zo bij de VVD,Groen(s)links,CDA,PvdA etc

ovikanovi | 14-11-14 | 21:46

We betalen voor de oorlogen we betalen voor de vluchtelingen en we betalen voor andere gevolgen die invloed heeft op de economie.

Vluchtelingen ok, maar dan lokale opvang en klaar stomen voor hun eigen toekomst in hun eigen land. En de meeste oorlogen zijn in belang van de grote jongens, voor hun geld en macht.

Maar dit is gewoon het verder afbreken van een maatschappij waardoor de weten zullen verzwaren als gevolg van onrust en iedereen weer wordt beperkt. Mede mogelijk gemaakt door het ondemocratische EU dat toch alle culturen binnen de EU grenzen kapot wil hebben.

ovikanovi | 14-11-14 | 21:43

-weggejorist-

westcoast | 14-11-14 | 19:28

Het hele land gaat naar de klote, minder minder minder is mijn opinie.

westcoast | 14-11-14 | 19:27

Laten we eens beginnen de inventaris van zo'n AZC bij de Action te kopen.

dr. P. von Orno | 14-11-14 | 18:07

@neanderthaler7028 | 14-11-14 | 15:24
Och misschien wil ik wel bij jou komen wonen? Of misschien wil ik wel even de criminaliteits cijfers over de jaren tegen elkaar afzetten? Of gewoon kijken of jij niet zo'n wij hebben geen last type bent die zijn verhaal verzonnen heeft en geen azc in de buurt heeft?

MarcS | 14-11-14 | 17:19

quackel | 14-11-14 | 12:09
"Zo'n 21,4 procent van de Nederlandse bevolking is allochtoon."
Oh, maar dan kunnen er nog wel een paar bij, toch?
____________________________________

Het streven is 100%. Dat wil zeggen 100% van het gepeupel en 0% van de linkse grachtengordelelite die altijd opvallend blank was, is en wil blijven. Maar dat is uiteraard een detail waar overheen gekeken dient te worden.

Schrikvogel | 14-11-14 | 16:33

Als je vraagt aan burgers of ze last hebben van asielzoekers of erop tegen zijn wat voor antwoord krijg je dan? Zij spreken ze over lawaai, criminaliteit, hun woz e.d. Direct last voor zichzelf en hun omgeving. Maar termijngevolgen voor onderwijs, gezondheidszorg, druk op huisvesting, risico voor discriminatie, druk op werk, kans op terugkeer- alle zaken op termijn daar hebben ze het begrijpelijk niet over. Daarvoor hebben we immers onze gekozen volksvertegenwoordigers - socialisten, christenen e.a-. Die weten: Regeren is vooruitzien.

J.Slavink | 14-11-14 | 16:28

Ik heb niks tegen asiels zoekers, en al helemaal niet tegen mensen helpen, maar volgens mij is het ook prima om voor het geld dat het COA hier spendeert een rits tenten te kopen, en die in landen om de "ramp" gebieden heen te plaatsen, dan al die asiel zoekers die kant op, slapen in door ons gefinancierde tenten, doe er een boodschappen tas eten per week bij, en hoppa. Ik denk dat dat op termijn minder geld kost, en ik weet zeker dat het minder overlast oplevert. Maar goed, gaat niet gebeuren, want de linkse kerk moet buitenlanders hebben om te knuffelen en betuttelen.

Aertheron | 14-11-14 | 16:21

Minder... Minder... Minder!
Die LPF-ert klinkt een beetje als Hans Teeuwen.

van Nazareth | 14-11-14 | 15:49

Onderdak, bad, bed en brood...
miljarden in de wereld staan nu klaar om naar Nederland te komen.
Over aanzuigende werking gesproken.

meneer Q | 14-11-14 | 15:48

@MarcS, wat heeft het voor zin om mijn woonplaats bekend te maken? De rust die hier heerst wil ik graag zo houden, er zijn genoeg mensen die uit zijn op relletjes en de asielzoekers provoceren, de eerste jaren hadden we daar last van, nu gelukkig niet meer. Een kennis van mij, PVV stemmer, werkt al jaren met plezier voor het coa. Je kan er niet mee eens zijn dat er zoveel vlugtelingen in je woonplaats wonen,kan ik begrijpen, maar het wil niet zeggen dat de criminaliteit in de buurt stijgt met de komst van de zoveel buitenlanders. De angst van de mevrouw José in het filmpje komt me bekend voor..

neanderthaler7028 | 14-11-14 | 15:24

2:47... kan iemand dit aub vertalen?

tittn | 14-11-14 | 15:16

@neanderthaler7028 | 14-11-14 | 13:55
Je durft geen plaatsnaam bekend te maken? Jammer hoor, dan moet ik jou op jouw blauwe ogen geloven en dat zit niet in mijn aard.

>next

MarcS | 14-11-14 | 14:16

prima journalistiek weer GS..
suggereren alsof de bejaarden met busladingen zijn afgevoerd richting destructor.. Het staat al tijden leeg, gebouw doet al een jaar geen dienst meer als bejaardenhuis!

painfull1 | 14-11-14 | 14:13

Nederland heet tegenwoordig Negerland

Kater | 14-11-14 | 13:57

@oranjerood | 14-11-14 | 13:52
Ik zie senioren/bejaarden, jonge moeders en huisvrouwen. De rest van de familie is gewoon aan het werk. En gaaaiiii????

milky bar | 14-11-14 | 13:56

@MarcS ik woon in een nieuwbouwwijk van een dorp, deze wijk telt 10000 inwoners,de weerstand en paniek was enorm met de komst van het asielzoekerscentrum. Maar nu hoor je er niemand meer over, volgens mij is iedereen gewend en de bordjes van de winkeliers: niet meer dan twee asielzoekers toegestaan, verdwenen snel. Ik heb nog nooit een incident gelezen of gehoord die te maken hebben met een bepaalde groep mensen. Paniek is een slechte raadgever.

neanderthaler7028 | 14-11-14 | 13:55

Het gaat die gemeenten alleen maar om 1 ding: Het geld wat ze per asielzoeker krijgen vanuit de EU. Korte termijn denken met hele ernstige gevolgen.

doskabouter | 14-11-14 | 13:52

Wat lopen die mensen voor de camera in Eindhoven daar maar wat te niksen en zijn ze gvd niet keihard aan het werk? Snappen ze niet dat ZIJ, los van de overlast, waardedaling, diefstallen etc., opdraaien voor dat asieltuig?
Die oude man kan nog makkelijk een paar jaar aan de slag.
Die asielnemers komen regelrecht van de hel in het paradijs op aarde, en dan hoeven ze er ook nog niks voor te doen. Ze komen een paar jaar niet meer bij van het lachen.

oranjerood | 14-11-14 | 13:52

de onafhankelijkheid van rechters,blijkt nu wel.
het coa een instantie die boven de wetgeving staat
wie is hier verantwoordelijk voor,wie controleert de buitensporige uitgaven.
waar komt het geld vandaan,het is nu dus wel duidelijk de uitspraak bejaarden er uit asiel zoekers er in.

soledad | 14-11-14 | 13:51

Hoe kan het dat de grootste rooie partij van nederland, de pvda nauwelijks nog bestaat en zoveel invloed heeft in het beleid van gemeenten en provicies. Waar men heen wil weet ik niet maar dat het helemaal fout gaat (zowel financieel als mbt veiligheid) weet ik zeker.

doskabouter | 14-11-14 | 13:46

De claim van Eindhoven, de Slimste regio van Nederland, Europa en de Wereld kunnen ze nu ook wel op hun buik schrijven.

Lafayette | 14-11-14 | 13:42

@MarcS | 14-11-14 | 13:27
Volgens wiki zijn er (op dit moment) geen dorpen met rond de 1000 inwoners met een azc.

MarcS | 14-11-14 | 13:41

Asiel betekent tijdelijke opvang. Zo is het ooit bedoeld. Mogen we de terugkeercijfers eens zien? Of geven de cijfers aanleiding inmiddels deze opvang anders te gaan benoemen?

J.Slavink | 14-11-14 | 13:39

Al die propere nieuwe matrassen voor die asielzoekers om in te schijten. Ze blijven die nog wel een hele tijd om de haverklap vervangen.

Tricephalus | 14-11-14 | 13:31

Vout | 14-11-14 | 11:51

Juist!
Harde actie. Laten de beroepsvervoerders de snelwegen maar dichtknallen, de brandweer het binnenhof onder water laten zetten etc.
Ik ben er graag een paar avondjes voor later thuis.
Genoeg is genoeg, vol=vol!
Alleen maar ellende van die kut alloctonen.

Waakvlam | 14-11-14 | 13:28

@neanderthaler7028 | 14-11-14 | 13:24
Wees eens dapper, hoe heet jouw dorpje?

MarcS | 14-11-14 | 13:27

Dat ze alles weggooien en vernieuwen gaat echt te ver,... vast leuk voor de lokale beddenwinkel en keukenboer, maar daar betalen we allemaal aan mee, en voor wie??
Meestal gaat dit gedrag gepaard met de suggestie dat het voor de zgn 'christelijke Syrische vluchtelinggezinnen' is, die als ze eenmaal de grens over zijn ineens gitzwart blijken, jong, mannelijk, moslim en uit centraal Afrika blijken te komen, die kunnen trouwens prima op een gebruikt kussen slapen, dat doe ik in een hotel namelijk ook, en daar betaal ik dan ZELF voor.

Dibe | 14-11-14 | 13:25

De meesten zijn gelukszoekers die aangetrokken worden door al wat gratis is in Nederland.

En nu de Raad van Europa heeft gezegd dat iedere gelukszoeker (uitgeprocedeerd of niet) gratis eten , kleren en onderdak moet krijgen zal de instroom van (vooral moslim) gelukszoekers veel groter worden.

Marteljy | 14-11-14 | 13:25

Is er in geheel Afrika geen plek meer te vinden, dat is toch haast niet voorstelbaar? Weet iemand hoe dat zit?

J.Slavink | 14-11-14 | 13:24

-weggejorist-

neanderthaler7028 | 14-11-14 | 13:24

Pvda groenlinks bolwerk coa heeft geld zat. Ook hebben ze zoveel macht dat gemeenten overstag blijven gaan. De enige manier om dit tegen te gaan is om eens je stem uit te brengen bij de volgende verkiezingen op een partij die dit hele circus ook meer dan zat is. En geen gemauw over de EU en Europese regels... Verdragen kun je gewoon opzeggen, kijk maar eens naar de spierballen van Asscher in het Marokko uitkeringen probleem. Als er bezuinigd moet worden kan plotseling alles, ook het opzeggen van verdragen.

Murk Ratte | 14-11-14 | 13:16

waskuip-admiraal | 14-11-14 | 12:57
"Dat mens "
Sow, die is serieus in de war. Je hebt toch meer te vrezen van rare eh... toeristen die hier na een paar dagen zo hard wegrijden dat er snelwegachtervolgingen van komen.

kloopindeslootjijook | 14-11-14 | 13:03

En de hoevelheid geld die het COA stukslaat aan asielzoekers, zowel aan materiaal als aan dikbetaalde arbeidscontracten is absurd. Overigens staan er binnen het COA ook meteen fanatieke hoofdoekdametjes klaar om alle nieuwkomers op strijdbare wijze in al hun 'religieuze' behoeften te voorzien. Het is een giftig stukje overheid. En dat allemaal om maar een paar gelukkigen te kunnen helpen, of anders gezegd een heule dure loterij in stand te houden. Het gros van de vluchtelingen redt het nooit tot Europa en moet gewoon in de regio wachten tot de storm voorbij is. Het asielbeleid van dit kabinet is de burgerhaat ten top.

waskuip-admiraal | 14-11-14 | 13:00

Trouwens, sinds wanneer zijn 3-4 personen die het oke vinden representatief voor alle inwoners van een dorp met 50K+ inwoners?

Voorlichtingsavonden zijn in HHW gecanceld aangezien er weinig rumoer uit de gemeente kwam. Maar de bewoners zaten te wachten op de voorliegavond om de vragen te stellen en het rumoer te uiten. Mooie twist van onze gemeente.

MarcS | 14-11-14 | 12:59

@basweetutwel | 14-11-14 | 11:53
Ik dacht al dat het dialect was ;-)

_Wicman_ | 14-11-14 | 12:58

Twee dingen:
- Die triomfantelijke blik die mensen trekken als ze zeggen dat ze geen last hebben van asielzoekers. Dat is dezelfde valse superioriteit van D66 stemmers: 'ik redt me ook wel als dit land tot chaos vervalt'. Machogedrag dus.
- Dat mens dat over beveiligingsmaatregelen begint is trash. Natuurlijk moeten de grenzen dicht. Maar de manier waarop ze uiting geeft aan haar zorgen laat zien dat ze vooral blij is dat een mooie uitlaatklep gevonden heeft om haar wantrouwende en giftige zelf in kwijt te kunnen.

waskuip-admiraal | 14-11-14 | 12:57

CumGranoSalis | 14-11-14 | 12:52
"*pakt koffers*"

Zou dat eigenlijk kunnen, half Nederland gewoon daar neerzetten? Inclusief bedrijven, ICT, ziekenhuizen de hele meuk? Een stukje Pernis en zo. Wat witte steenkool erbij misschien...

kloopindeslootjijook | 14-11-14 | 12:56

We moeten voorkomen dat die uitkeringszoekers de EU in komen. Wie er in is gaat er nooit meer uit. Opvang in de eigen regio voorkomt dat.
Vogelbeest | 14-11-14 | 12:04

Wat Vogelbeest zegt jongùh!

kibbesoeb | 14-11-14 | 12:54

Alles wat nu binnen komt als gevlucht, gaat over 5 jaar effe lekker eruit, op vakantie naar land van herkomst.

Leg me dat nou eens uit.

Ikdus | 14-11-14 | 12:52

kloopindeslootjijook | 14-11-14 | 12:46

Lijkt mij serieus een mooi plan.
Trappen we de Canadezen, Brazilianen en Chinezen en huidig bestuur dat land uit en verplaatsen we Nederland in haar totaliteit naar een lokatie net iets boven de evenaar.
Mooi weer, lekker vreten, bulken van de resources, dus medunkt dat we daar iets mooi van kunnen maken binnen korte tijd. *pakt koffers*

CumGranoSalis | 14-11-14 | 12:52

Mensen helpen is prima, maar moet je weten wie je helpt, bijvoorbeeld christenen, joden en ongelovigen zijn wat mij betreft van harte welkom. Mensen die vijandelijke ideologieën aanhangen hebben hier helemaal niets te zoeken, die moeten in Mekka asiel gaan zoeken, dan is iedereen blij.

Wonderful-Life | 14-11-14 | 12:51

Ommezwaai 12.38: In Zimbabwe is het al enkele jaren zover.

bruin kikkertje | 14-11-14 | 12:51

ach ja, morele chantage werkt altiid zeker bij het coa, dat een onderdeel is van het cda d66 partijburo.We worden al reeds overspoelt, nu ook nog een muizenplaag, door het zachte weer.

Archy Bunker | 14-11-14 | 12:50

Als mijn ouders er straks niet meer zijn, kan ik naar het bejaardentehuis vluchtelingen bezoeken.

milky bar | 14-11-14 | 12:47

Haha, de zeespiegel gaat stijgen ... stijgen ... stijgen ... En dan moeten wij in gammele bootjes naar Suriname!

kloopindeslootjijook | 14-11-14 | 12:46

@kwark001 | 14-11-14 | 12:19
Dat zou mij ook niet verbazen, maar het zou goed zijn zoiets te weten. 400 x 16.518 = 6,6 miljoen euro per dag. Vang je die allemaal 1 jaar op, is dat 2.411.628.000 oftewel bijna 2,5 miljard???

milky bar | 14-11-14 | 12:45

Bouw nou gewoon iets groots in de Flevopolder. Hoeft niet tegen Almere aan maar in de buurt. En als je ervoor zorgt dat die procedures niet 9 jaar duren kom je een heel eind. Het IND raakt ook nog wel eens sloppygewijs wat kwijt onder het mom van 'ja, jij wil hier blijven...'.

kloopindeslootjijook | 14-11-14 | 12:45

NIMBY. Maar als gutmensch wel weer PVDA/GL/SP stemmen in 2015.

Geneeskundestudent | 14-11-14 | 12:44

CrapoTheGreat | 14-11-14 | 12:23
I like rusty spoOooOons!

quackel | 14-11-14 | 12:43

"De rechter die de gemeente Eindhoven derhalve veroordeelD" ????
Ja, wat is het nou? Veroordeelde of veroordeelt? Is een beetje verwarrend, nietwaar?

bruin kikkertje | 14-11-14 | 12:42

Over een jaar of 20 is Afrika welvarend en West-Europa straatarm, mede door dit soort praktijken.
Wedden dat wij als blanken ons daar even niet mogen vestigen tegen die tijd?

Ommezwaai | 14-11-14 | 12:38

Inderdaad, als u niet meer kan werken heeft de regering u liever dood, zorg hiervoor, wel op een manier dat het de staat zo weinig mogelijk kost.
als u geld maar netjes op een bankrekening staat zodat de staat nog een laatste graai kan doen.

ot. zo weinig echte vluchtelingen, na 10 jaar praten is aan de procedure's nog niets gedaan, er zal ook niets aan worden gedaan, dit land stevent af op een burgeroorlog.

the_w | 14-11-14 | 12:37

Laten we als Nederland nou het goede voorbeeld geven. Het geld dat we nu uitgeven aan opvang, moet allemaal naar lokale opvang. Dat kost wat banen hier (sorry PVDA baantjes carrousel), maar is zo ontzettend veel effectiever. Alle vluchtelingen zo dicht mogelijk bij huis opvangen. Beter voor de vluchtelingen, beter voor iedereen.
Politiek asiel voor klokkenluiders etc. moeten we nog af en toe geven, maar in gevallen van oorlog, hongersnood etc. is het extreem inefficiënt om de hele meute (al dan niet in gammele bootjes) een paar duizend kilometer af te laten leggen, jaren te laten procederen, en dan terug te sturen.
Het budget dat we daar nu voor hebben zou in een soort crisisteam moeten worden gestoken, dat zo lokaal mogelijk voor humane opvang kan zorgen.

logisch | 14-11-14 | 12:34

VeroordeelD???

whetherthouwouldbe | 14-11-14 | 12:34

@Meer van Dit | 14-11-14 | 12:27
Bejaarden worden uit de tehuizen weggejaagd om plaats te maken voor gelukszoekers. Deze oudjes worden min of meer opgedrongen aan de familie om ze in huis te nemen.

sinar2 | 14-11-14 | 12:33

Ons handelen is geen teken van beschaving maar van beschamende achterlijkheid en incompetentie, gedreven door een zieke mix van pedante ijdelheid en minachting.

Meer van Dit | 14-11-14 | 12:32

Meer van Dit | 14-11-14 | 12:27

Weet je wie Huib Drion is?

CumGranoSalis | 14-11-14 | 12:28

Meer van Dit | 14-11-14 | 12:27

Die gaan natuurlijk allemaal vluchten naar Afrika. Toch?

kwark001 | 14-11-14 | 12:28

Hoe kan het dat al die tehuizen verdwijnen terwijl de bejaardenboom van de babyboomers eraan komt? Waar moeten die allemaal naartoe?

Meer van Dit | 14-11-14 | 12:27

@Igor Putkin | 14-11-14 | 12:25
Natuurlijk zijn het mensen, anders zou het geen dilemma zijn.

Lewis | 14-11-14 | 12:27

In duitsland worden er voor dit soort situaties een tent en een veldbed geregeld. dat is alles, en lijkt me voldoende. Maar in nederland krijgen ze gelijk een luxe opvang in een mooie gemeente, midden in een woonwijk. Volkomen achterlijk.
En zoals die meneer in het filmpje zegt: Ruimte zat in het (rijke) west-Ethopie, maar opvang in de regio is volgens de naieve geitenwollensokkentypes niet mogelijk..
www.mo.be/artikel/noorwegen-groot-brit...

--sql error-- | 14-11-14 | 12:26

@vraagstaart | 14-11-14 | 12:16
Zó erg is het natuurlijk nou ook weer niet, ze wonen intussen in nieuwbouw.
Maar *erg* is het wel. Zevenhonderd mensen in of bij je wijk gedropt, van een afstandje kun je nog gaan roepen dat het allemaal wel meevalt, maar stel het je maar in je eigen buurt voor.
Ik vind het een groot dilemma, échte vluchtelingen zouden wat mij betreft altijd welkom moeten zijn, maar er zijn fysieke grenzen aan wat een land aan kan. En die grenzen lijken in rap tempo bereikt te worden.

Lewis | 14-11-14 | 12:25

Een land dat vluchtelingen opvangt is een beschaafd land. Laten we ons gelukkig prijzen dat we nog steeds in de gelegenheid zijn om het enige juiste te doen.
Ook vluchtelingen zijn mensen.

Igor Putkin | 14-11-14 | 12:25

Vreemd, aan de ene kant wordt alles uit de kast getrokken om Wilders en de PVV in een kwaad daglicht te stellen, aan de andere kant lijkt het beleid erop gericht de kiezers geen andere keuze over te laten dan diezelfde PVV.

Borakh | 14-11-14 | 12:24

Boards of Canada :D
R061N | 14-11-14 | 11:53

Salad fingers :D

CrapoTheGreat | 14-11-14 | 12:23

vraagstaart | 14-11-14 | 12:19
Maar het wordt er toch allemaal veel fijner op met al die intolerantie jegens vrouwen en homo's? Ik zeg meer, meer, meer!

quackel | 14-11-14 | 12:21

Vout | 14-11-14 | 11:51


Exact. Get organized.

omanders | 14-11-14 | 12:21

@Vogelbeest 12:04
Dat is een véél te praktische oplossing! Maar inderdaad - nooit begrepen waarom vluchtelingen per se eerst 5000 kilometer moeten vliegen voordat ze opgevangen worden...

de Voorzittert | 14-11-14 | 12:21

Overigens kwam dat wel even heel snel voorbij: 15.000 asielzoekers in de opvang in 2013, dit jaar alweer 25.000.

Voelt u ook het zoveelste Generaal Pardon aankomen?

vraagstaart | 14-11-14 | 12:19

milky bar | 14-11-14 | 12:16

Zou mij niets verbazen als je alles meetelt, dat rond de 400 pleuri per dag is.

kwark001 | 14-11-14 | 12:19

Vogelbeest | 14-11-14 | 12:04

Zorgen dat die mensen niets hebben om voor weg te lopen voorkomt dat lijkt mij.
Het overgrote deel word uiteraard al in de regio opgevangen, waar die miljoenen vluchtelingen hun buurlanden (die ook vaak al niet te stabiel zijn) in enorme problemen helpen. Kijk bijvoorbeeld naar de Syriers: over de 3 miljoen vluchtelingen in kampen in de directe buurlanden (met alle gevolgen van dien voor die landen en de vluchtelingen zelf) en naar schatting 7 miljoen IDPs. Iets meer dan 150.000 hebben politiek asiel aangevraagd in de verschillende landen van de EU. Of kijk naar de situatie in Sudan/Darfur ook daar 2 miljoen IDPs en honderduizenden in kampen in buurlanden met wie het ook niet veel beter gaat. Dus opvang in de regio voorkomt ook niet dat ze naar de EU komen, want de shit waarvoor ze weglopen bstaat nog steeds en wordt zelfs erger. En ook al besluit je om geen asielzoekers meer toe te laten, dan komen ze gewoon onder de radar via de illegale manier binnen ipv via een asiel of migratie procedure.

CumGranoSalis | 14-11-14 | 12:18

Wat kost één asielzoeker de belastingbetaler eigenlijk per dag? De *belastingbetaler*, dus Supermatthijs, Bakito c.s. hoeven niet te reaguren - dank.

milky bar | 14-11-14 | 12:16

Zag ik nou dat de bejaarden met containers tegelijk zijn afgevoerd om plaats te maken voor asielzoekers? Of waren het enkel hun spulletjes maar?

Desalniettemin: in een land waar alles wat 'eigen' is per definitie het stempel van racisme krijgt opgeplakt en plaats dient te maken voor al het fraais dat de Derde Wereld ons te bieden heeft, mag dit geen verbazing wekken.

vraagstaart | 14-11-14 | 12:16

Vreemd dat je als individu elke dag je best moet doen om toch vooral braaf, spaarzaam, weldenkend en nuchter te handelen terwijl je eigen overheid verkwistend is, verschijnselen van hysterie en crimineel gedrag vertoont en radeloos en stuurloos lijkt.

milky bar | 14-11-14 | 12:13

waar woont de directie van coa kunnen ze daar geen asielzoekers centrum in de tuin bouwen.

dutchghost | 14-11-14 | 12:12

dit centrum ligt idd tegen 2 wijken aan, in een klein stukje weiland tussen die wijken en de snelweg ,de andere kant van de snelweg is ekkersrijt.
andere kant van de wijk (zuidelijke richting), is er een woonwagenkamp.
(ja bekend van het nieuws) en denk je nu echt dat hun de klandizie laten afpakken ?
dit is brabant jonguh

alexserienummer | 14-11-14 | 12:10

"De nog geen vijf jaar oude spullen worden allemaal in de container geflikkerd en fonkelnieuwe glimmende keukens, koelkasten, bedden, medisch beddengoed en evenzo medische hoofdkussens (43 piek per stuk) komen daarvoor in de plaats voor de vluchtelingen van Hun Oorlogen."

Weet je wat het ergste is? Dat zoiets veel vaker gebeurd. Je flikkert spullen weg die nog prima te gebruiken zijn, en plaatst nieuwe. Of een nieuwe keuken moet veel goedkoper uitpakken dan het opknappen van de keuken, maar dat is niet in te schatten zo.

BeunDeHaas | 14-11-14 | 12:09

"Zo'n 21,4 procent van de Nederlandse bevolking is allochtoon."
Oh, maar dan kunnen er nog wel een paar bij, toch?

quackel | 14-11-14 | 12:09

Tis echt tijd om er eens een miljoen uit te flikkeren in plaats van hierheen te halen.

kwark001 | 14-11-14 | 12:08

Mooie probleem analyse van de gewone burger. De asielzoekers zouden te weinig te doen hebben. Klopt, geen opleiding, weinig psychische hulp om trauma`s te verwerken en ook geen werk. Geen dagritme en toch kleiner behuisd dan bejaarden en criminelen.

Jarenlang in spanning of ze mogen blijven. Dat sloopt mensen. Wij hebben het unieke vreemdelingenbeleid, dat met het oog op die enkeling die we daadwerkelijk uitzetten iedereen door de mangel halen. Zonder dagritme jarenlang bewaren op de rand van de afgrond.

In die tussenfase zie je de vluchteling in kleine groepjes heen en weerlopen tussen asielzoekerscentrum en winkelcentrum. Weinig te besteden, dus in beide centra weinig te zoeken.

Zonder te kijken naar het voorzieningsniveau uit het land van herkomst in 1 keer geconfronteerd met het Nederlandse verstrekkingsniveau. Dat is al een cultuurshock, maar om daarna de eengezinswoningen en meerdere auto`s per gezin te zien al helemaal. Alles glimmend voor de deur.

De keerzijde, het harde werken, lange opleidingen en weinig vrije tijd laten we echter niet zien. Er ontstaat een bizar beeld van onze werkelijkheid. De asielzoeker wordt een gelukzoeker. Naar geluk wat in onze samenleving geeneens bestaat. Tot zijn dood zal de zoektocht voortduren.

Ondertussen stijgt de ontevredenheid. Waarom het lange wachten? Waarom hij wel en ik niet? We onderschatten de psychische schade van het niet hebben van enige voldoening en eigenwaarde vanuit het resultaat van je eigen inspanningen.

We hebben een vreemdelingenbeleid gericht op het terugkeren, lees weggooien, van mensen. Aan het eind van de rit worden we geconfronteerd met ons eigen afval. Vreemdelingen worden niet wekelijks afgehaald, verdwijnen niet.

Als we niet met een afvalproduct geconfronteerd willen worden, zullen we deze mensen net zo hard moeten opleiden als onze eigen kinderen. Dan hebben ze wat te doen, kunnen ze dingen en maken ze pas een kans te integreren.

Nu wachten we pas tot hun kinderen Nederlandse scholen afmaken zonder steun van hun ouders. Niet omdat die ouders niet willen, maar niet kunnen. Pas de generatie erna, de kleinkinderen, volgen onderwijs waar ouder en kind weten wat de bedoeling is. Een halve eeuw later.

Dit is racistisch systeemfalen, en de normale huismoeder weet het.

Feynman | 14-11-14 | 12:08

Wat kunnen mensen toch huilie huilie doen.

Duupje2002 | 14-11-14 | 12:07

Voor die 5000 euro die de gelukszoekers gemiddeld betalen om hier te komen, mag je toch wel een fatsoenlijk onderdak verwachten?

Cuyahoga | 14-11-14 | 12:04

Vervallen verzorgingstehuizen vol met bejaarden worden pas opgeknapt als er asielzoekers in geplaatst worden. Zo ver is het al gekomen in dit land

sinar2 | 14-11-14 | 12:04

Maak lekker een opvangkamp in Algerije of Marokko. Gewoon grond huren daar.

Verkort de procedure tot 3 weken.

Wie verloren heeft mag lopend de poort uit. Zoek het zelf maar uit.

We moeten voorkomen dat die uitkeringszoekers de EU in komen. Wie er in is gaat er nooit meer uit. Opvang in de eigen regio voorkomt dat.

Vogelbeest | 14-11-14 | 12:04

Hoe is het toch mogelijk dat dat anonieme COA als een soort "Staat in de Staat" alle democratische processen steeds maar weer lukraak terzijde kan schuiven en gewoon kan doen waar ze zin in hebben en steeds weer op slinkse wijze hun plannen door weten te drammen met deze voldongen feiten politiek?

Wie zijn deze mensen? En waar komt al dat geld vandaan?

Outsider-Inside | 14-11-14 | 12:03

De Reaguurder | 14-11-14
Tevens stelt Kleinsma een zadel van haar tandem ter beschikking. Zo komen ze nog eens ergens.

Haatgenerator | 14-11-14 | 12:03

de rechter [...] veroordeeld?

Köse | 14-11-14 | 12:02

Neem het kleine dorpje Azelo. Nieuwbouw was goedkoper als verbouw. Nu wordt een oud pand voor zo`n 6 miljoen euro opgeknapt om tijdelijk zo`n 400 asielzoekers op te vangen. Als het opvangen straks niet meer nodig is staat er een pand van 6 miljoen euro waar helemaal niets mee gedaan kan worden en waar niemand het geld voor heeft om überhaupt nog iets mee te doen.

JeGroteVoorbeeld | 14-11-14 | 12:02

Winkelcentrum Woensel Jonguh!
.
OT: ik voel mee met die mensen. Zieke uitgave voor de verkeerde oplossing van een Ver Weg Probleem.

Driewerf Hoezee | 14-11-14 | 12:01

Volgens Jetta Kleinsma doen Nederlandse huizenbezitters er goed aan om een kamer beschikbaar te maken voor de opvang van asielzoekers. Op deze manier wordt de opvang beter gespreid door het hele land.

De Reaguurder | 14-11-14 | 11:58

Op een dag snap je het: wordt azielzoeker!

Eigenaar_IJsland | 14-11-14 | 11:58

Aan de reactie's op het filmpje te zien en horen gaat dat gebied er enkel maar op vooruit met wat tijdelijke verse genen.

CumGranoSalis | 14-11-14 | 11:57

Dit is wat we willen met zijn allen. Hebben decennia lang op partijen gestemd die JA zeggen tegen meer, meer, méééér asielzoekers. Ombouwen maar. Geen hand vol maar een land vol. Overal plek en het is niet altijd bij de buurman. Hoe gaat het met die Friesche Bed&Breakfast eigenlijk?

de Voorzittert | 14-11-14 | 11:56

Sluw gespeeld van het COA,want het is een publiek geheim dat duffe Brabo's na eerst een beetje morren op den duur álles slikken.

R.B.Scott | 14-11-14 | 11:55

Wat ik mis in dit betoog, is de Miele. Laat het toch niet waar zijn dat deze hoogopgeleide en hyper-productieve importpareltjes geen wasmachines krijgen.

Nivelleermarionet | 14-11-14 | 11:53

t ipv r

basweetutwel | 14-11-14 | 11:53

Dar kind op 02:14.... die socialistische glimlach is ook bij allemaal hetzelfde.

basweetutwel | 14-11-14 | 11:53

Boards of Canada :D

R061N | 14-11-14 | 11:53

We kunnen er wel eindeloos over blijven lullen op internet, maar de enige remedie is (harde) actie voeren tegen de slopers van Nederland zijnde; Onze 'regering'.

Vout | 14-11-14 | 11:51

Er zitten toch bijna alleen maar asielzoekers in Eindhoven? (Woensel)

Maserati | 14-11-14 | 11:45

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl