
Trieste fotospread in de Volkskrant vandaag. Kinderen, sommigen amper in de tienerleeftijd, met bivakmutsen en gasmaskers. Geen liefde en onschuld, maar haat en agressie. Geen LEGO-steentje om te bouwen, maar stukken puin om te gooien. Geen PS4 maar AK47's. Goed dat het progressieve, pacifistische Goed Volk met deze collage van horrorfoto's aandacht vestigt op een van de meest treurige en afschrikwekkende verschijnselen van een uitzichtloze strijd: kindsoldaten, de slachtoffertjes van tomeloos fanatisme in een aan puin geschoten kraamkamer van eeuwig sluimerend geweld. Of wacht even. Wat schrijft de Palestijnbode nou voor
monter bijschrift tussen de foto's?
"Stenengooiende Palestijnen, media zijn er dol op, al is het maar om de esthetiek. Dat komt hun leiders van pas. Fotoredacteur Frank Schallmaier ontdekte dat ze steeds jonger worden. Het hoort daar bij de jeugd, verzet als verzetje. Ouders zijn er vaak niet gelukkig mee, maar jongens hou je niet binnen - en ach, het is voor de goede zaak." Wow. Kindsoldaten, voor de goede zaak? Serieus? Het lijkt wel of ze bedoelen: voor de GoedVolk-zaak. Je kunt een kind wel uit de oorlog halen. Maar hoe haal je een oorlogskind uit een propagandakrant?
Reaguursels
Inloggen@Egbert45068068 | 09-11-14 | 18:01
Ik tel hier één misstap, die van de Libanese ambulance. Nee, de liquidatie van Yassin telt niet, die man was een terroristenleider, dus die actie van de IDF is gerechtvaardigd en zeer toe te juichen.
Is dit het beste waar je mee kunt komen als onderbouwing voor je suggestie dat de IDF bewust en structureel Palestijnse kinderen aanvalt?
@mayflower2000 | 08-11-14 | 18:52
"Dit was de mindset vanaf het begin, sinds de eerste Zionistische nederzettingen in Palestina, in het koloniale tijdperk."
Bron?
*weinig verwachtingen heeft*
> nikkipikki | 08-11-14 | 22:39
> flinke fallacy daar, of bewijs het maar, veel misstappen van het IDF jegens kinderen zeker, maar niks in die vorm
.
The Israeli Air Force (IAF) first received AH-64As in 1990, for a total fleet of 42. In 2000, Israel was interested in acquiring up to 48 Apache AH-64Ds, but U.S. reluctance to share the software source code complicated the prospect. In 2001, the U.S. government was allegedly investigating misuse of the Apache and other US-supplied military equipment against Palestinian leaders and facilities. In 2009, an arranged sale of six AH-64Ds was reportedly blocked by the Obama Administration, pending interagency review, over concerns the helicopters may pose a threat to civilian Palestinians in Gaza.
.
On 13 April 1996, during Operation Grapes of Wrath, an Apache fired two Hellfire missiles at an ambulance in Lebanon, killing six civilians. On 24 May 2001, a privately owned Lebanese-registered Cessna 152 flew into Israeli airspace, it was intercepted by two AH-64s and shot down by a Hellfire missile, killing the pilot. On 22 March 2004, an Israeli AH-64 used a Hellfire missile to kill Hamas leader Ahmed Yassin, also killing his two bodyguards and nine bystanders.
Ligt er nog iets van een competentie-ontwikkelplan voor Van Rossem, of is dit het?
Linkse mensen zijn hypocriet. Je kan dit toch niet verheerlijken, en tegelijkertijd miepen als ze ten prooi vallen aan een Israëlische kogel? Actie -> reactie.
providenciales
Het klopt dat deze mensen in vreselijke omstandigheden wonen. Maar als je vanaf de eerste dag te kennen hebt gegeven dat je alle Joden dood wenst, dan ben je mijns inziens niet constructief bezig.
Wat Israel moet doen is morgen beginnen met alle Palestijnen en andere Arabier-figuren uit het land te deporteren richting Libanon, Irak en Egypte. Kunnen ze lekker daar de boel verzieken.
Welja, een kinderintifada. En dan worden straks de foto's van hun dode lichaampjes gebruikt in de propaganda-oorlog tegen Israël. Want hé, die zijn toch altijd schuldig?[/sarcasme]
Als je 12 kinderen in een gezin normaal vindt, krijg je vanzelf zo'n toestanden. Verwaarlozing, gedevalueerd oorlogstuig, voortplantingsimperialisme.
@MarcAnthony 19:23
raak!
Egbert45068068 | 08-11-14 | 21:12
"Ja, je zal het afslachten van stenengooiende kinderen vanachter de stuurknuppel van een Apache helicopter maar een schande vinden"
flinke fallacy daar, of bewijs het maar, veel misstappen van het IDF jegens kinderen zeker, maar niks in die vorm, eerder blindoeken en een pak slaag.
en.wikipedia.org/wiki/Children_in_the_...
Snap dat het weekend is en je al een paar borrels op hebt, maar de Volkskrant keurt die kindterroristjes helemaal niet goed. Als je commentaar hebt, wel eerst goed lezen.
Hebben ze daar geen Ebola of zo? Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen...
@MarcAnthony 19:23
Wát een tegel. Me uit het hart gegrepen.
mayflower2000 | 08-11-14 | 19:11
NEE, door Hamas.
> Met name naïeve Linkse studentjes gaan dan helemaal uit hun dak en roepen schande... niet beseffend hoezeer ze weer voor het karretje van Hamas zijn gespannen.
.
Ja, je zal het afslachten van stenengooiende kinderen vanachter de stuurknuppel van een Apache helicopter maar een schande vinden. Die stenengooiende kinderen zijn begonnen! Ze kwamen constant met gasmaskers naar de, door de VN goedgekeurde, grensposten, en om ze tegemoet te komen, gooien de Israeliers af en toe een traangasgranaat die kant op. Kunnen die kinderen voetballen op het strand, ipv stenen te gooien over een hek.
.
Bij "het karretje" van Hamas krijg ik de beelden te zien van Monty Python's "Bring out yer dead!". Ik ben geen Palestijn (maar kan dit wel worden), en ik ben geen Jood (en kan dit ook niet worden). Ik kies niet voor mij pro-stenengooiende mentaliteit, omdat ik de Joden zo erg haat, maar omdat ik weet dat een Tomohawk iets harder neerkomt, en omdat ik meer verwacht van dit Gekozen Volk van God.
.
Als Israel het Gekozen Volk is dan is onze God denk ik een beetje boos op de Arabieren (ipv. boos op zijn keuze).
.
Dit probleem lost zich echter vanzelf op. De haat, oorlog en vernietiging zal het Palestijnse probleem wegvagen. De liefde, impulsief en ongedwongen als zij is, zal vloeien waar de wetten van de Torah niet gaan kan. De Joodse ouders en de Joodse identiteit zal opgaan in de orgie van de menigte. Hoe zeer men daar ook tegen zal strijden.
.
Zijn alle Joodse IDF-soldaten niet zoon van Abraham? Is niet elke Jood een kind van Israel? In die zin is iedereen in dit conflict een kindsoldaat. En beide partijen leggen hun lot in de handen van hun Ouder.
> RoBD=Skullfucker | 08-11-14 | 19:18
> Of schiet alle ouders van die kinderen af. Dan hebben ze nog een beetje kans op een normale opvoeding en hebben ze over 30 jaar aan de onderhandelingstafel wie weet iets zinnigs te melden.
.
Iets zinnigs zoals wat? "Jullie hebben mijn ouders doodgeschoten"? Dit zijn geen kinderen die op straat opgroeien, tussen de puinhopen, en vanaf dat ze kunnen zien, Israelische soldaten hun dorpen binnentrekken. Dit zijn mini-Hamas soldaten. Naamloze terroristen.
MarcAnthony
Er leven zeker Arabieren en Joden naast elkaar, maar niet zo harmonieus als u denkt. In de Knesset is er een tendens om Arabieren te weren, ze willen de kiesdrempel verhogen, wat enkel nadelig is voor "bepaalde partijen". Meerdere Arabische leden van de Knesset zijn geschorst, wegens kritiek op het leger. Dan heb ik het nog niet over de nederzettingen, met hun bewoners, die een terreur uitoefenen op hun Palestijnse buren. In de Westbank heerst absolute apartheid, burgerrecht voor Israëli's , en militair recht voor Palestijnen, ongeacht de leeftijd. Dit is een schending van de ooit zo heilige 'conventie van Geneve'. Hoe moeten Palestijnen reageren op deze situatie die zich al sinds de geboorte van de Staat voortduurt?
Was de Telegraaf destijds nog een Nazi-krant, kiezen de Goed Bodes nu de kant van het kwaad. Decennia lang weg-met-ons gedrag leidt hier klaarblijkelijk toe. Was de "dit nooit meer" mantra ooit op historisch besef gestoeld, nu lijkt het historisch besef en de parallelen die getrokken kunnen worden ver te zoeken. Nu zijn het de links elitairen die de islam vrij moeiteloos (en schaamteloos!) op zijn troon helpt. Mij benieuwd wie als eersten het hazepad kiezen...
RoBD=Skullfucker | 08-11-14 | 19:34
De zogenaamde 'lage schatting' telt al 18 miljoen joden maar veel joden staan niet als jood geregistreerd vanwege de problemen die het joods-zijn met zich meebrengt. Wereldwijd zijn er een 30 miljoen joden waaronder niet-belijdende mensen van joodse afkomst die weliswaar hun religie hebben afgelegd maar niet hun afkomst. Het verschil zit hem in de schrijfwijze: hoofdletter J of kleine letter j.
Palestijnen gebruiken al tientallen jaren kinderen in de hoop dat er een, of als het kan een paar, doodgeschoten worden tijdens een uitgelokt vuurgevecht met IDF.
Daarom zie je ook altijd Palestijnse fotograven en camerateams in de buurt.
-
Met name naïeve Linkse studentjes gaan dan helemaal uit hun dak en roepen schande... niet beseffend hoezeer ze weer voor het karretje van Hamas zijn gespannen.
De toekomstige beulen van Isis. Beter preventief ruimen.
mayflower2000 | 08-11-14 | 19:11
Zelfs uw bedwantsen zijn meer waard dan een arabier!
nl.wikipedia.org/wiki/Bedwants
Er zijn 300 miljoen Arabieren
Er zijn 16 miljoen Joden
Veeeeeeel van die Arabieren wonen in landen die nog steeds in de wet hebben staan dat Israël vernietigd moeten worden. En dat hebben ze geprobeerd ook.
Wat de pro-palestina beweging hier ook mag beweren, feit is dat Israël al vanaf 1948 ernstig bedreigd wordt in haar voortbestaan.
Dat neemt niet weg en rechtvaardigt niet dat Israel soms doorschiet. Maar als mijn buurman mij wil vernietigen vernietig ik hem. En van daaruit bekeken gedraagt Israël zich nog bijzonder netjes.
mayflower2000 | 08-11-14 | 18:52
Waarom leven er anderhalf miljoen moslims in vrede naast joden in Israel en hebben ze hun eigen volksvertegenwoordiging? Noem me eens EEN moslimland waar geen dictatuur heerst? Moslims zijn niet minder dan joden maar door hun religie leven ze in de vroege Middeleeuwen en dat is verschrikkelijk. De profeet verbood scholing, zeker van vrouwen. Wel stelen van kennis (algebra uit India en er dan een moslimlabel aan hangen) of meeprofiteren van westerse uitvindingen. Joden zijn er 30 miljoen, moslims anderhalf miljard. Joden hebben 40 x zoveel Nobelprijzen gewonnen als moslims terwijl er 50 x zoveel moslims zijn als joden. Bedroevend is dat! Net zoals die achterlijke jihad, intifada en het ziekelijke halsafsnijden. Hoe verdorven ben je als je dat naast de democratie Israel durft te plaatsen als je inwoner bent van een vrij land als NL? Dat is geen luxeprobleem meer zoals GL en D'66 in hun stemmenjacht plegen te doen, het is ziekelijk! U spreekt over apartheid? Joden worden en werden apart behandeld in pogroms en de shoah. Ze accepteren dat 20% van de bevolking in Israel moslim is. Daarmee zijn ze meer humaan en multicultureel ingesteld dan NL dat voortdurend kritiek heeft op Israel. In NL is minder dan 10% moslim en kijk eens naar de problemen hier! Israel doet het echt nog niet zo slecht terwijl het omringd is door honderden miljoenen krankzinnigen die de joden de zee in willen drijven.
@egbert 18.42.
Leuke redernatie. Zullen wie die even doorvoeren?
- Of schiet alle ouders van die kinderen af. Dan hebben ze nog een beetje kans op een normale opvoeding en hebben ze over 30 jaar aan de onderhandelingstafel wie weet iets zinnigs te melden.
AJRaalte
Klopt , de waarde is vastgesteld door Joden. Of bent u het daar niet mee eens ?
U zou eens moeten weten wat de waarde van een niet-Jood is.....
@mayflower dat ligt aan wat voor arabier, die in Qatar de UAE en Kuweit zijn per hoofd meer waard dan Israelies, die in Gaza of Jemen beduidend minder inderdaad.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_countrie...
mayflower2000 | 08-11-14 | 18:52
Klopt.
Volgens Hamas' berekening is één Israeli 1027 Araqbieren waard.
Meneer Theepot; We zouden allebei even goed op de hoogte kunnen zijn. Wat één conclusie overlaat, een Arabier is minder waard dan een Jood.
Dit was de mindset vanaf het begin, sinds de eerste Zionistische nederzettingen in Palestina, in het koloniale tijdperk.
Voor al die foto's daar in die krant:
.
- Of de Israeliers kunnen geen hoge hekken bouwen. Maar in prikkeldraad daar zijn ze erg goed in.
.
- Of deze ondervoedde kinderen kunnen harder gooien dan een geducktapedte Hamas raket. Hun stenen raken onschuldige burgers in Jeruzalem. Lijkt me ook sterk.
.
- Of Israel viel weer eens een Arabisch dorp binnen, nam het centrale plein in bezit, liet de lokale bevolking even weten wie de baas was, en vetrok onder een regen van traangas, om hetzelfde kunstje een week later weer te flikken.
.
Waarschijnlijk het laatste. Maar vreest niet Israel. Over 10-15 jaar is deze generatie opgegroeid, en zijn haar kinderen klaar voor de vredesbesprekingen... Probeer bombardementen op scholen in Gaza dus te mijden, dan kun je ze misschien ook verstaan.
.
Zo'n kind heeft al meer gezien dan menig Nederlands Jihadstrijder van begin 20. Hij mag hopen dat hij ouder dan 40 jaar word.
@mayflower2000 | 08-11-14 | 18:32
"Ik bedank voor de eer , de fanaten hier iets wijzer te maken."
Een typische antizionistische lafbek dus.
Hoog van de toren blazen over de zogenaamd "ongeinformeerde" Israel "fanaten," maar met de staart tussen de benen op de vlucht slaan zodra je gevraagd wordt je idiote standpunten te onderbouwen. Omdat je eigenlijk donders goed weet dat je loopt te wauwelen over een conflict waar je helemaal niets vanaf weet, maar omdat je te trots bent om dat toe te geven, probeer je op deze wijze te voorkomen dat je gezichtsverlies lijdt.
@mayflower2000 | 08-11-14 | 18:02
"Gezellig hier, alle Israël-fans verenigd. Duidelijk is wel dat niemand echt op de hoogte is van de feiten en de achtergronden."
Dat zeggen Israelhaters altijd. Maar zolang de Israelhaters niets relevants te melden hebben en de inhoudelijke argumenten van hun tegenstanders negeren omdat ze stervensbenauwd zijn voor een open discussie (die ze vrijwel altijd verliezen), nemen we dat niet al te serieus.
Ik weet redelijk wat van dit conflict, al zeg ik het zelf. En ik heb nog nooit een antizionist gezien die ook maar iets meer van dit conflict wist dan de oppervlakkige linkse leuzen als "bezetting!" "landjepik!" of "kolonialisme!"
Kom maar terug als je een argument in kunt brengen waar we over kunnen discussieren.
mjdevries
Ik bedank voor de eer , de fanaten hier iets wijzer te maken. Overigens: de president van Israël had het niet over Islam, maar expliciet over de Joodse bevolking. Dit klinkt uiteraard niet zoals uw favoriete propaganda-liedje..
@mayflower2000 | 08-11-14 | 18:02
U kent de definitie van een fascistische staat niet, hè?
Ik ben bekend met die uitspraak van de president. U laat nogal wat context weg rond die uitspraak. Ik meen me te herinneren dat dit vooral ging over de grote groepen extremisten en het feit dat de constante dreiging een bepaald effect heeft op het denken van de gemiddelde Israeli.
.
Maar goed, mensen die fascisme op dingen plakken zijn doorgaans niet zo geinteresseerd in het hele verhaal. Statements verdraaien en inzetten voor de goede zaak, dat is waar het 'm om gaat.
Ik vroeg mijn Krav Maga instructeur wat er zou gebeuren als iemand een mes naar hem trok op straat. "Als ik er niet meer ben, zorgt niemand meer voor mijn gezin. Die messentrekker vormt daarmee een gevaar voor mijn kinderen. Als ik een opening zie zal ik hem dus genadeloos uitschakelen. Hij zal geen ongebroken vinger meer hebben, voor een lange tijd geen mes meer kunnen vasthouden, en ik zal hem zo hard in zijn kruis trappen, dat hij hopelijk ook geen kinderen meer kan krijgen, die later hetzelfde pad op gaan.". Rauwe mentaliteit.
.
IDF-soldaten zijn die stenengooiende kinderen zat. Gooi je een traangasgranaat terug, dan staan ze er de volgende dag weer, stelletje belhamels. Nee, je moet ze uitroeien bij de wortel. Zie je een zwangere Arabier? Trek je "One shot-Two kills" T-shirt aan dat je peletoncommandand speciaal heeft uitgekozen! www.meezaan.org/Public/image/israeli_s...
mayflower2000 | 08-11-14 | 18:02
Ik zie dat de nazi league ook gearriveerd is.
*dan zal de topic wel over Israël gaan*
mayflower2000 | 08-11-14 | 18:02
U dwaalt af. Het item betreft hier palestijnse kindsoldaatjes, vol in actie. Te zien op de afgebeelde foto's, dat is een feit. En de achtergrond toont een gewelddadig straattafereel.
@providenciales | 08-11-14 | 16:57
Bullshit. In 2005 heeft Israel alle nederzettingen in de Gazastrook ontmanteld, omdat die zogenaamd een obstakel voor de vrede waren. Het resultaat? Een constante regen van Palestijnse raketten.
Dus dat Israel zou doen aan landjepik is gelul. Ze zijn bereid alles op te geven in ruil voor vrede, maar de Palestijnen geven keer op keer aan geen vrede te willen, maar genocide.
mayflower2000 | 08-11-14 | 18:02
klopt helemaal. maar realiseer je wel ff dat die 'sickness' waar je het over hebt, wordt veroorzaakt door het virus dat 'islam' heet....
niemand op de hoogte van 'feiten'!? voel u vrij om deze voor ons op een rij te zetten, maar wèl graag een objectief verhaal. dat linkse propaganda-liedje kennen we inmiddels wel.
Tja, het duurde even voordat apartheid in Zuid-Afrika "not done" was.. de boys van deze site moeten er nog aan wennen geloof ik..
mayflower2000 | 08-11-14 | 18:02
Beter op de hoogte dan u denkt! En landverraders komen overal voor, ook in Israel.
Gezellig hier, alle Israël-fans verenigd. Duidelijk is wel dat niemand echt op de hoogte is van de feiten en de achtergronden.
De president van de hier zo bejubelde fascisten-staat zegt het zelf: " Israeli society is sick and needs treatment"
vooral dat bagatelliserende 'verzetje' pfff, ik zie er gewoon AK47's tussen.. En als er dan zo'n kind opgepakt en in een busje gesmeten en terug naar de ouders gaat is het opeens een oorlogsmisdaad.
Arafat zei het al: "The womb of the Arab woman is my strongest weapon"
@necrosis | 08-11-14 | 17:32
Maar van waar die reactie dan, hè?
Vragen, vragen, vragen...
netniet | 08-11-14 | 17:28
Er woonden al 6000 jaar joden en er trokken islamitische bedoeienen rond. Veel Palestijnen kozen voor vrede en er wonen, net als in 1948, nog steeds moslims in vrede met de joden in Israel. In 1948 vielen moslims van Marokko t/m Irak Israel aan. Ongeveer 150 tegen 1 maar de lafaards werden verslagen. Het niet-bestaande volk Palestijnen werd geschapen o.a. vanuit Moskou om het westen te treiteren ivm de Koude Oorlog die net begonnen was. Hamas wordt zelfs door het islamitische Egypte uitgekotst. Als Egypte Palestijnen beschiet is het zelfverdediging. Als Israel het doet is het overdreven geweld.
Uw naam, netniet, slaat dat op uw geestelijke vermogens om mee te praten over moeilijke onderwerpen?
-weggejorist-
Als kinderen spelen zijn ze zoet.
Het verbieden van clusterbommen lijkt me plots een slecht idee.
Hoofdredacteur VK:
'Frank Schallmaier? Die fotojournalist heeft hier jaren geleden gewerkt, ja. Maar sinds onze salarissen betaald worden door Wijblijvenhier Enterprises spreken we elkaar allemaal aan bij onze Palestijnse en Marokkaanse namen. Ik zal Abu al-Mohammed er eens op aanspreken dat hij die Schallmaier naam niet meer gebruikt.'
@Fatwabuster | 08-11-14 | 17:25
Ik voel me niet aangesproken door een comment zonder mening en onderbouwing....
Stuur Frank Schallmaier dan maar naar Syrië, Mocht zijn hoofd er afgezaagd worden zeg ik: "Risico van het vak.";
MarcAntony | 08-11-14 | 17:21
1948 ? Is dat niet hetzelfde jaar dat de Palestijnen de mensen, tegen wie ze deze terreur nu plegen, hadden uitgenodigd om in hun gebied te komen wonen ?
@Parel van het Zuiden | 08-11-14 | 17:14
Doel je op iemand specifiek of op mij in het algemeen?
Zeker jochies zijn goed inzetbaar voor geweld. Iets net stoer doen. Dat is diep triest. Ouders die dat actief bewerkstelligen voldoen aan de eisen van de middeleeuwen en de tijd daarvoor.
@netniet | 08-11-14 | 17:17
Vroeger had je LTS, daar leerde zelfs het domste jongetje van de klas een vak.
Tegenwoordig gaat het onderwijs door een regenboog en moeten we genoegen nemen met VMBO.
En na hun diploma-uitreiking kan zien dat ze eigenlijk niets kunnen...
Rare tekst vanmorgen ja. Palestijnen moeten zeker een eigen staat krijgen, maar moeten daarvoor wel kappen met hun geweld.
@necrosis | 08-11-14 | 17:18
Kom op necrosis.... Parel produceert over het algemeen zeer leesbare tegels, niet gelijk zo op de kast zitten als jij je voelt aangesproken.... ;-0
Dan zie je toch dat een beetje buitenspelen goed is voor kinderen. Moet je die jongens eens naast onze vadsige playstationjeugd zien. Geen wonder dat het westen verloren is.
smdyasc | 08-11-14 |
Snap best dat jij het moeilijk hebt. Toch fijn weekend en snuif niet teveel.
Opleiden tot terrorist doen de Palestijnen al vanaf 1948. Niks nieuws onder de zon dus. De moslimterreur zet straks Europa zelf in brand en ik ben benieuwd of er dan nog steeds op Israel gescholden wordt als het zich verdedigd. Overigens ben ik erg nieuwsgierig naar hoe Europa zich denkt te verdedigen tegen de hoofdafhakkers als die midden tussen de Europeanen wonen en in actie komen. In Londen wonen er tienduizenden die bereid zijn te sterven voor 72 maagden. De Britse koningin is ternauwernood ontsnapt aan een aanslag. Deze aanslag is op tijd verijdeld. De volgende ook?
*********************
Haatbaarden zijn behoorlijk achterlijk maar ze worden steeds slimmer en het gevaar neemt enorm toe. De toestroom uit Syrie, Irak en Somalie groeit en de islamgekte idem door de successen van ISIS. Europa krijgt op zijn brood wat voor Israelische joden al jaren dagelijkse kost is. Over enkele jaren zijn dit de beelden uit Londen, Amsterdam, Rotterdam etc. Parijs weet er al alles van, dus wen er maar aan. Ik vertrouw volledig op Bibi en het IDF, ook als er een nieuwe intifada begint. NL moet het met Rutte, Samsom en Hennis-Plasschaert doen als de pleuris uitbreekt, en dat is slechts een kwestie van tijd!
@necrosis | 08-11-14 | 17:18
Dat mag u vinden.
Ik vraag me af hoe de GutMenschen dit soort gedrag op deze video dan typeren? Van moeders die hun kindjes "schapen" laten onthoofden enzo.. jdlsupport.nl/blog/2014/11/08/video-of...
Ies koeltoer?
@Parel van het Zuiden | 08-11-14 | 17:14
Zelf zeg je ook niets, je lult een eind in de ruimte.
@Joopdehond8994 | 08-11-14 | 17:12
Qassamstraat. Pino leert ze dat je bij decapitatie altijd van links naar rechts moet snijden....
Kinderen opgevoed in de religie van vrede. Een voorbeeld voor joodse kindertjes.
necrosis | 08-11-14 | 17:11
Ja precies die, van die jongetjes die met VMBO-basis als ze 17,5 zijn, een opleiding kanonnenvlees kunnen volgen.
Frank keurt het dus goed. Ik hoop dat Frank geen kinderen heeft of kan krijgen.
Grappig weer hoeveel van de politiekcorrectjes het hebben over de gemankeerde scholing van mensen die over het op deze manier weergeven van zo'n goede zaak statement.
.
Ik kom namelijk veel politiekcorrectjes tegen in het echte leven, moet u weten. Zeker negentig procent komt van pretpakketopleidingen, zijn nauwelijks ter zake kundig op hun eigen vakgebied, en geven aan de lopende band blijk van een schrijnend gebrek aan algemene ontwikkeling. Maar zeker en vast, ze zijn "hoogopgeleid". Het plakplaatje wat tegenwoordig tegen alles aan wordt geplakt.
.
Maar hier in de panelen zijn ze van superieur intellect en onderlegging hoor. Zeggen ze zelf. Zonder ook maar enige inhoudelijke onderbouwing voor de mening aan te leveren. Prachtig die virtuele wereld.
providenciales | 08-11-14 | 16:57
Landjepik??? Israel heeft - in hoop op vrede - al meer land terug- en weggegeven dan ze nog over heeft.
De volledige ontruiming van Gaza in 2005 alweer vergeten?
Deze kinderen doen dit niet uit armoede - ze zijn allemaal goed gekleed en gevoed - maar vanwege de voortdurende indoctrinatie.
@deEerlijkeLeugenaar | 08-11-14 | 17:07
En wie haar portemonnee heeft genakt...
*'gejat' is zo 2010*
dit zijn geen kinderen die zijn opgegroeid met kinderprogrammas als sesamstraat. daar ziet de straat er gewelddadig uit en pa en moe vinden het goed. triest hoor maar niet te stoppen.
Kinderen nemen zowat alles aan wat volwassenen zeggen. Geen wonder dat er geen einde komt aan het conflict.
@netniet | 08-11-14 | 17:00
Hoezo hebben wij 'kindsoldaten'?
Bedoel je die puisterige horde van samenklittende 'Kaantjes?
Nederland moet eens ophouden om zich als 'grootmacht van het goede' te profileren.
Rutte cs trekt een broek aan die veel te ruim zit!
Nederland is afgeschreven. Kansloos. Wie enig fatsoen in zich heeft maakt dat hij weg komt zodat de rest platgebombardeerd kan worden. Zwakkelingen zonder principes zonder fatsoen en moraal. Die kan je missen als kiespijn.
@Lewis | 08-11-14 | 16:55
Zit die jongen niet zo voor de gek te houden.
Deze helpen ook je oma oversteken. Het Is alleen de vraag waar ze uitkomt.
@providenciales | 08-11-14 | 16:57
Israël deed wel degelijk iets om illegale nederzettingen te ontmantelen.
Dat werd Rabin echter niet in dank afgenomen...
Outsider-Inside | 08-11-14 | 16:06
"Tja... je moet toch wat als je ook al niet meer naar school mag omdat het verboden is de tafel van 2 te leren:
www.dailymail.co.uk/news/article-28254...
Vraag me dan toch af hoe je een Hummer, vuurwapens of een waterzuiveringsinstallatie maakt zonder kennis van natuurkunde of scheikunde. Daarmee streef je blijkbaar naar een wereld zoals ... 1500 jaar geleden. Misschien nog wel ouder.
Eigenlijk zouden ze dan afstand moeten nemen van alles waar natuur of scheikunde in zit verwerkt.
In Nederland staan de grenzen wagenwijd open voor deze kinder pareltjes.... door scholing, welvaart, respect, roze powerpoints en velen miljoenen euro's krijgen we deze peuters weer in het gareel.... ooh nee wacht... tot " opsporing verzocht"
@Skunk57 | 08-11-14 | 16:58
En ze neuken hun moeders, ongetwijfeld, mafkees.
Niet l*llen evengoed, elk land heeft kindsoldaten, wij ook. En dat is wel zo makkelijk want dan hoeven we zelf niet.
Volgens mij is er iets goed fout op de redactie van de V.... krant.
Er klinkt een mate van acceptatie in door die ik in Nederland niet voor mogelijk had gehouden, zelfs niet bij het 'verheven' linkse deel der natie.
Nog even, en oorlogsmisdaden worden door de MSM verheerlijkt.
Bah. Bah. Bah.
In tegenstelling tot Nederlandse jeugd nemen deze kinderen WEL een voorbeeld aan hun vaders. Toe te juichen.
Over landjepik gesproken. Daar wat we Rusland verwijten, doet Israel al jaren!!en niet zo'n klein beetje ook. Ook daar liggen diverse resoluties van bij de VN, die nog nooit en te nimmer zijn uitgevoerd. Maar ja het Westen heeft overal een vrijbrief voor!
@eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 16:54
www.youtube.com/watch?v=Tlbamho-2ks
Hamas is niet de oplossing, maar juist het grootste probleem.
Gelukkig weten we in Nederland wél op wie we moeten stemmen....
*sarcasmemodus uitzetten doet*
@ necrosis | 08-11-14 | 16:49
Inhoudelijk loopt-ie anders prima.
Die lui hebben echt vreemde hersenkronkels....
Hoe ging dat liedje ook nog maar weer? Iets met kutkrant geloof ik...
@miko | 08-11-14 | 16:43
Volgens mij loopt je comment voor geen meter.
Van Rossum, volgens mij bedoelde de men dat de ouders zien als iets voor de goede zaak. geen ,mening van de onderschriftschrijver.
@Supermatthijs | 08-11-14 | 16:35
Er wonen zat Palestijnen in Israël die niets te klagen hebben (qua werk, inkomen en huisvesting).
De enigen die wat te klagen hebben zijn de lui die constant raketten afvuren richting Israël.
En wanneer zo'n kutraket niet naar behoren werkt en in een Palestijnse wijk neerdaalt, staan de linkse media elkaar te verdringen om die jankende vrouwen te filmen die de lichamen van dode Palestijntjes vasthouden.
Drisis van Agterlijk zal wel weer zeggen dat het een Joods complot is of dat de Joden hiervoor verantwoordelijk zijn of dat de foto's door de Joden zijn geënsceneerd of....... En Gretta knikt "Ja".
@Supermatthijs | 08-11-14 | 16:35
Die haat is wederzijds en wordt vooral van uit de Palestijnen zoveel mogelijk gevoed bij gebrek aan argumenten.... waarom gaan die Palestijnen niet massaal naar Jordanie? Dat is het mandaat gebied dat ze gekregen hebben in 1948... ze hebben in principe niks te zoeken op de Gazastrook, daar is niks en zal ook nooit iets komen.
"en ach, het is voor de goede zaak"
______
Het moge duidelijk zijn aan wiens kant De Volkskrant staat. Helaas, maar je kunt niks anders verwachten van een antisemitische krant.
Lastig dat samenleven
@ Tricephalus | 08-11-14 | 16:32
Ik kan het niet anders lezen dan degene die het schrijft ook nog een sneer geeft naar de media die er altijd als de kippen bij zijn die zielige stenengooiende Palestijnen te laten zien.
@providenciales | 08-11-14 | 16:31
Inderdaad, dat kan je wel aan de israëlis overlaten het kweken van mensen die hen haten en niets meer te verliezen hebben. Dat ze dat daar maar nog steeds niet willen snappen.
Barbaren
De Volkskrant, nieuwe nazi's in oude wijnzakken.
providenciales | 08-11-14 | 16:31
Je zal maar, zoals Israëliers, een achtertuin vol wilde beesten hebben. Enfin, dankzij gekken zoals jij hebben wij hier bij ons ondertussen een knoert van een dierentuin gekweekt.
@Fatwabuster | 08-11-14 | 16:27
De Palestijnen slaan elkaar al de hersens in omdat men lid is van de 'foute club'.
Hamas en Fatah lusten elkaar niet eens...
Ik vraag me af hoeveeel van die ouders er "niet blij" mee zijn. De Palestijnse ouders die ik hierover gehoord heb waren er juist trots op, moedigden het aan of hielden het in elk geval niet tegen.
Natuurlijk: dat waren er geen duizenden. Maar ik heb nog nooit een ouder van zo'n kind gezien of gehoord die dit vreselijk vond en uit alle macht probeerde te voorkomen dat hun minderjarige kind met stenen, molotovcocktails of vuurwapens de 'vijand' te lijf ging.
Ze zijn er niet blij mee, maar het is voor de goede zaak, dus doe toch maar. Aparte redenatie!
Asmodean | 08-11-14 | 16:18
U leest blijkbaar wel erg vlot tussen de regels door. Ik persoonlijk kan er niks van maken: ""Stenengooiende Palestijnen, media zijn er dol op, al is het maar om de esthetiek. Dat komt hun leiders van pas." Grammaticaal kan je er alle kanten mee op. Wie komt het van pas? De leiders van de Palestijnen, of de leiders van de media?
De Volkskrant vindt deze kindsoldaten tof, omdat het Palestijnse moslimjongens zijn. Waren het Joodse jongetjes in Israël geweest, dan had de Volkskrant er grote schande, racisme en Hitlerjugend van gesproken!
Die mensen leven in een groot concentratie kamp.. Geen toegang tot iets en ergens. Als je niets hebt heb je ook niets te verliezen en/of te vrezen. Scholen zijn er nauwelijks meer. Alles is en wordt kapot gebombadeert. Ik denk dat het westen zelf dit op het geweten heeft. Je zal er maar wonen!!
@Asmodean | 08-11-14 | 16:18
Maar wat doen de ouders die er niet gelukkig mee zijn?
Gaan ze hun zonen opnieuw opvoeden, weghouden van de pad van het geweld?
Nope, de ouders geven de schuld aan Israël....
Begrijpend lezen is erg ingewikkeld voor sommige mensen.
Commentaar leveren groep 5 niveau Van Rossem.
Het meest 'trieste' is nog, dat er, zolang de conflicten woeden, maar één mogelijkheid is om deze kinderen geen gevaar meer te laten zijn. En dat komt niet alleen hun leiders goed uit: die knulletjes denken een zalige toekomst tegemoet te gaan voor hun martelaarschap, de media kunnen al fappend op de foto's onderling bekvechten over de toon (alsof een kinderleven enige meerwaarde heeft op welk ander leven dan ook) en de tegenstander haalt opgelucht adem dat ze opgeruimd worden nog voor ze zich hebben kunnen voortplanten.
En allemaal maar de vinger wijzen naar de ander omdat ie er garen bij zou spinnen.
@Asmodean | 08-11-14 | 16:18
Als die ouders er niet gelukkig mee zijn, waarom laten ze hun koters dan op straat en houden ze die klootzakjes niet binnen.....? Jij, als alwetende moet daar toch een antwoord op hebben.... toch?
Schallmeier is verbaasd? Quote: Ouders zijn er vaak niet gelukkig mee, Haha, ik heb nieuws voor hem:
Reeds meer dan dertig jaar geleden waren beelden van palestijnse stenengooiers aan de orde van de dag. Zij aan zij met de volwassen stenengooiers relde hun jonge kroost enthousiast en vrolijk mee. Ik verbaasde mij toendertijd al over die misselijkmakende beelden.
Ik kon en kan nog steeds niet begrijpen dat volwassenen hun kinderen ipv 'n fijne jeugd slechts haat, oorlog en geweld gunnen. Walgelijke cultuur/religie waar dit gebeurt.
Haat, van de wieg tot het graf. Gaat nooit meer goedkomen daar.
De auteur bedoelt hier dat de ouders het als een goede zaak zien. Ik snap dat het weekend is, maar een artikel met inhoud moet er nog wel uit te pompen zijn vandaag, toch?
''Maar hoe haal je een oorlogskind uit een propagandakrant?''
Top bedacht van Rossum!
Als het aan de Volkskrant ligt, dan herhaalt zich dit: youtu.be/kK5O1rL0NwE
Uhm van Rossum, het aangehaalde citaat gaat over stenen gooiende palastijnen en dat die steeds jonger worden. Dat valt toch niet onder een noemer kindsoldaat ?
Begrijpend lezen is wel heel moeilijk hè Van Rossem en overige immer woeste geenstijlreaguurders. Dat 'goede zaak' gaat over de ouders van die kinderen, die er 'vaak niet gelukkig mee zijn'. Maar laten we vooral collectief gaan brullen over de Volkskrant.
Kinderen die in Nederland stenen gooien worden opgepakt. Kinderen die in Israël stenen gooien zijn verzetshelden.
IS krijgt bommen, Hamas krijgt geld. Zielig schijnheilig Europa.
@(c)ZWITSUL | 08-11-14 | 16:14
Links is een diagnose.... deze mensen zijn ernstig ziek en eigenlijk moeten ze uit hun lijden worden verlost...
Wat hebben die gestoorde linkse mensen toch met terroristen , islam, moord en doodslag ?
GerMonster | 08-11-14 | 16:05
idd.. ebola mogen ze krijgen.. allemaal.
@Tollebol | 08-11-14 | 16:07
Ja, en dan krijgen we uiteraard weer van alle media te horen dat het zulke lieve jongens waren die gewoon verstoppertje aan het spelen waren toen de Israeli's plotseling begonnen te schieten.
De Volkskrant is ongeveer het smerigste propagandavod van links en de haatislam dat je maar kan voorstellen, geen verrassing dus.
@Tricephalus | 08-11-14 | 16:05
Driewerf EENS!
Heeft iets met doorfok te maken!
Maar het ergste is nog dat het Linkschvolk alles goedlult en bedekt met de mantel der liefde! Kom maar binnen met je knecht... (om maar eens een december-term te gebruiken)
Het is gewoon agressief en bloeddorstig volk. Zit in de genen. Zie Syrië, Egypte enz enz.
Ik ben intussen overtuigd. Het bijschrift is absoluut afkeurend bedoeld. Lees het nog maar eens goed. ('Dat komt hun leiders van pas.')
En allemaal maar gaan lopen roepen dat de Israëli's zo gemeen zijn, als er weer eens zo'n snotaap tegen een kogel aanloopt...
Het hoort gewoon bij de islamitische opvoeding.
Tja... je moet toch wat als je ook al niet meer naar school mag omdat het verboden is de tafel van 2 te leren:
www.dailymail.co.uk/news/article-28254...
Dat is een soort van participatiemaatschappij denk ik...
WTF? Dit is toch niet echt? Ik bedoel, niet dat ik nog enige illusies heb aangaande de ethische integriteit van tegenstanders van Israel, maar dit gaat wel héél erg ver.
Weten we zeker dat de schrijver hiervan niet verwijst naar hoe de ouders van die kinderen er tegen aan kijken, in plaats van hoe hij er zelf tegen aan kijkt?
Deze rassen zijn genetisch geprogrammeerd om te haten, te roven, te stelen, te vernielen, te verkrachten, op alle mogelijke manier geweld te plegen, te parasiteren, ... Nog meer redenen nodig om ze vooral NIET naar hier te halen?
Wat hebben die gestoorde linkse mensen toch met terroristen , islam, moord en doodslag ? Stuur ze naar die Gaza strook en hun islam vriendjes, eens kijken of ze het langer dan een week uithouden en daarna niet op hun knietjes naar Nederland willen terugkeren. De islam zou een stuk minder gevaarlijk zijn zonder hun linkse medestanders.... Wat is het toch een kutland.
Gelukkig zijn deze media ingehaald door het internet.
Volgensd mij is het meer een mening van de ouders (hoe walgelijk dan ook), dan een mening van de volkskrant.Het is maar net hoe je het leest ...
Beste GS redacteur, je snapt toch wel dat "het is voor de goede zaak" de gedachte is van die ouders en niet van de VK redacteur?
Ik kan me vergissen, maar ik proef in dat bijschrift dezelfde toon, en dus dezelfe mening hierover, als in het stuk van Van Rossem.
Maar het heeft niks met de islam te maken!
Geweld is ok zolang de kogel, machete, steen of kruisraken maar van links komt.
Zal wel goed gelezen worden in de Schilderswijk en Gaza 020.... goed voorbeeld doet altijd goed volgen toch.
Fuck de Azijnbode!!
REAGEER OOK