Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

@Maria.1 | 08-11-14 | 09:06
Zwarte Piet is GEEN neger of surinamert of antilliaan.....anders zat er niets in mn schoen maar waren die Gucci's 's morgens gewoon weg.

lilluke halve hoan | 09-11-14 | 16:20

Worst-kaas-scenario....nee, hoor, er wonen heel wat donkere mensen in Belgie, zij hadden heel lang de Congo als kolonie en hebben daar toe ook stevig huisgehouden.
Maar wij vonden dat we met alle geweld de Antillen en Suriname zo lang mogelijk als Nederlands grondgebied houden( waarom is me een raadsel, die rommel kost alleen maar bakken en bakken met geld, en ze BLIJVEN behoorlijk crimineel), ze kwamen en masse hiernaartoe om te studeren en te genieten van de sociale voorzieningen en nu dat nog niet voldoende is geven ze ons ongenuanceerd een grote bek en schelden ons( ik bedoel niet mij persoonlijk, maar wel alle Nederlanders die aan de zwarte Piet gewend zijn en er van houden)uit voor racist.
Onaangenaam volkje.

mallekater | 09-11-14 | 10:05

Het ergste is nog wel dat de antipieten vinden dat wij racisme bedrijven met Zwarte Piet, omdat hij een karikatuur zou zijn van een zwarte man/vrouw (blackface). En het is hun niet aan het verstand te praten dat hij dat niet is. Ik leg uit dat Zwarte Piet een entiteit op zichzelf is, een fantasiefiguur; maar zij kunnen alleen maar 'racisme' roepen en luisteren niet eens. Het feit dat die antipieten zo ontzettend star zijn in hun denkbeelden en zo fanatiek in zijn in het door de strot duwen van hun persoonlijke mening bij de meerderheid van de Nederlandse bevolking maakt dat ik vrees voor de toekomst. "What's next", denk ik dan. Zodra iemand zich stoort aan iets wat wij doen, hoe onschuldig dat ook is, roepen ze dat ze 'gekwetst' zijn en dat wij hen 'discrimineren'. En zo krijgen ze alles gedaan. Ik heb die mensen nu door, ik zie hoe ze opereren. En ik capituleer niet. Niet voor hun dwang en niet voor hun terreur. Het zijn onze tradities, onze gebruiken, onze cultuur en het is ons Nederland. Niemand komt daaraan.

Sioux | 09-11-14 | 03:11

Amsterdamse* goedenavond

Nesterov | 09-11-14 | 01:21

Worden de Amsterdam oliebollenkramen ook beschermd tegen verzuurde bontkutten?

Nesterov | 09-11-14 | 01:20

-weggejorist-

snoepiedog | 09-11-14 | 01:19

-weggejorist-

snoepiedog | 09-11-14 | 01:16

Ik mis de honkbalknuppel-Piet met Quincy-fotoboek.

Jan Gordelroos | 08-11-14 | 22:43

Vandaag de folder van Intertoys in de bus. Alleen roomblanke kinderen verkleed als Zwarte Piet met een paar zwarte vegen op hun gezicht en een donker jongetje als Sinterklaas. Politiek correcte eikels. Geen Intertoys dit jaar....fuck em!

Antigoog | 08-11-14 | 22:31

Dag Lief Pareltje van het Zuiden. Ik sla geen stapje over. Dat doet de gemeente Gouda wel. Als de antipieten oproepen tot geweld kun je preventieve acties ondernemen of ze zelfs tot terroristisch organisatie laten verklaren. Nee, het is discriminatie dus doe je het meest achterlijke. Je schminkt undercover agenten zwart, bewapent ze en gaat afwachten tot de booswichten toeslaan. Met alle risico's van dien.

ristretto | 08-11-14 | 21:56

Aanpassen of oprotten. Zo simpel is het. Dit volk is het zo zat. De lafheid bij ons bestuur en de vervreemding van de realiteit bij onze politici.
Elke keer dat Gario zijn bek optrekt betekent extra stemmen voor de PVV. Dat de man dat niet door heeft is eigenlijk nog het leukste aan het verhaal.

Masturwasbeert | 08-11-14 | 20:56

@Nivelleermarionet | 08-11-14 | 13:21
Misschien zijn er minder mensen met een kleurtje in België. En heeft het ook niet zo'n discussietraditie als NL.

Worst_kaas_scenario | 08-11-14 | 19:05

De schietpiet.

Worst_kaas_scenario | 08-11-14 | 19:03

Nog steeds geen argument gelezen waarom de agenten undercover als pieten en bewapend moeten zijn. Voorbereid is prima, maar dit is overkill. Als het serieus is dan geef je de usual suspects preventief een meldingsplicht bij een bureau. En nee, ik lees niet half, ik ben niet selectief. Neem van mij aan dat er echt donkere mensen zijn die zich niet militant in de discussie begeven die dit een lastige periode in het jaar vinden. Vanwege de stereotypering en het lollige discrimineren. Quinsy en consorten hebben een volstrekte andere agenda die richting een miljardenfonds voor tegemoetkoming slavernijverleden gaat. In mijn ogen erg misplaatst. Vooral om een kinderfeest te misbruiken.

ristretto | 08-11-14 | 18:48

Dat dat 'met behoud van eigen cultuur' niet voor inheemsen geld. Schocking.

HetIsAltijdTeVroeg | 08-11-14 | 18:44

Al was Quinsy Gario paars geweest dan nog was het een enorme aandachtvrager. Het gaat niet om de kleur maar om het karakter. Bovendien de meeste kinderen zijn gek op zwarte piet.

miss error | 08-11-14 | 17:34

Het is voor oetlul Gario niet te hopen dat een zwarte Piet waar dan ook in dit land iets overkomt.

Van Duyvenbode | 08-11-14 | 17:31

Een jaar of zeventig geleden moest iedereen blank zijn...En dat was ook weer niet goed

Loebas | 08-11-14 | 16:57

Iemand enig idee welke kleur die agenten gaan krijgen? Zwart, geel of stroopwafel?

hournunsmeeop | 08-11-14 | 16:43

Quinsy zou met pek en veren het goed doen bij de intocht.

Real Dutch Meat | 08-11-14 | 16:21

@kicktherabbit - Vrijheids van meningsuiting is prima mits overgelaten aan mensen die daadwereklijk meer dan 1 hersencel hebben. we hebben al genoeg van dat soort mongolen in de politiek zitten en jij wilt nog minder bedeelden hun rechten beschermen?

hakbarry | 08-11-14 | 16:17

Een schietpiet... Tijd om een streep te trekken. Want het is niet eens die pathetische uitbuiter op zich. Daar zijn er meer van, ook die meeslepend lui leven van andermans geld. Nee, het is vooral de vijfde colonne media-quinsy's (voorheen "quislings") die met satanisch leedvermaak hun wegwerp knuffelneger door een traditioneel kinderfeest hebben geroerd. Net zolang tot het verpest is. Gewoon, omdat ze die inheemse Nederlanders haten, al die incorrecte gezinnen met al die kinderen.

ben kokhals | 08-11-14 | 16:02

Blijkbaar is het nodig om de pieten en de kinderen te beschermen tegen allerlei halve gario's.
Best ernstig. Nou je zin, Quinsy?

Stormageddon | 08-11-14 | 15:18

Die intocht is ook elk jaar weer vroeger.

Lea Villana | 08-11-14 | 14:55

Ik denk dat de enige oplossing is de Quinsy redenering omdraaien.. Zwarte piet hoort niet in onze maatschappij omdat het blanke ras gewoon superieur is..

rest de vraag, wat gaat links doen nu (extreem) rechts hun kant kiest..

Smorrie | 08-11-14 | 14:43

Outsider-Inside | 08-11-14 | 13:51
Allereerst kan je verbranden met je kutstad. Toen wij (Rotterdam) nog lagen te vechten tegen de moffen stonden jullie al met gestrekte arm te zwaaien naar de moffen. Als mijn cultuur er niet toe doet, dan doet van een 1 een of ander huilnegertje zijn cultuur er ook niet toe, gelijke monniken, gelijke kappen. In jouw grafstad komen dit soort imbecielen aan het woord, en krijgen podium. Onderwijl mijn cultuur daar afbranden, want rassisisch!!!
En Amsterdam is de rest van Nederland niet. www.youtube.com/watch?v=nu3Nd1Ig3vU

Smarties | 08-11-14 | 14:25

Massa-evenement, niet meer dan logisch.

Tweespalt | 08-11-14 | 14:21

Om voor altijd en eeuwig van het gezeur over de kleur, en het ras, van de Pieten af te zijn.
Stel ik voor om vanaf nu af aan hun gezichten en kleding op een neutrale manier te bedekken.
Om de zwarte mensen hierbij niet nog meer te kwetsen dacht ik aan de kleur WIT.
Dus een WIT gewaad en een WITTE gezichtsbedekkende puntmuts voor onze Pieten.
Voorts om de mensen die zich ergeren aan het kruis op de mijter van de Sint tevreden te stellen. En hun grieven omtrent dit Christelijke symbool serieus te nemen.
Stel ik voor om, als ultieme blijk van begrip en boetedoening, bij de klagers een kruis in de tuin te zetten.
En deze dan symbolisch te verbranden.
Met deze oplossingen hoop ik onze klagende medemens maximaal tegemoet te zijn gekomen.
Of zullen ze nu wéér iets vinden om over te zeuren??

number668 | 08-11-14 | 14:19

Gouda wordt bewapend, maar Gouda kwam toch met Kaaspieten en Stroopwafelpieten, dan hebben Quincy en Sunny toch hun zin ?

lingo star | 08-11-14 | 14:18

kicktherabbit | 08-11-14 | 09:01

Jij bent blij dat je gek blijft. Je bent en blijft een troll. Ik zou je die schop best eens willen geven. Maar ja dat is zielig. Iets wat jij ook bent. Een zielig ventje. Niks meer niks minder.

tweetybird | 08-11-14 | 14:14

Bedankt Quincy en consorten; het heeft de acceptatie van u en de uwen goed gedaan...

Piet Paulusma6964 | 08-11-14 | 14:12

Sinterklaas vermoorden is zinloos, de man is al honderden jaren dood.

funkyd | 08-11-14 | 14:03

Die agenten zijn er natuurlijk om de pot met goud te bewaken die onder het eind van de regenboog verborgen ligt (of is Quinsy daar al geweest?).

voorschot | 08-11-14 | 13:57

Het interessante is dat de maatschappij zo zijn eigen manier heeft om dit soort problemen op te lossen.

Halloween is in Amsterdam nog nooit zo groot geweest als dit jaar (ook bij kinderen). De lol van het ietwat oubollige Sinterklaas/ZP feest is voor veel mensen nu toch wel voorbij en dan gaat men op zoek naar alternatieven. Het voordeel van Halloween is dat je niet dat racisme gezeur hebt.

www.at5.nl/artikelen/136602/halloween-...

www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/150...

Outsider-Inside | 08-11-14 | 13:51

de Voorzittert | 08-11-14 | 10:07
Ik hou u op de hoogte. Kinderen zijn geland. Snipers op het dak. Stormtroepen zijn onzichtbaar maar klaar om terrein te veroveren en uit te schakelen waar nodig. Lasertjes staan klaar op het voorhoofd van vermoedelijke daders. Commando centrum, van niet meer gelovige kinderen in de Sint en Piet hebben hierin het laatste woord. Het is wachten op een GO!( Zij zitten daar vanwege hun jongere broertjes en zusjes, die zij ook een geweldig feest gunnen, zoals zij die ook genoten hebben in de old day's.). Maar je zou die gezichtjes moeten zien! het geluk spat er van af!
(/Sarcasme modus af.)
In mijn hele leven ben ik nog nooit zoiets laags tegen gekomen. Het spelen via kinderen. Een nieuwe dimensie aan onze beschaafdheid is er bij gekomen. Quinsy, de kinderhater, die zijn eigen ego groter vind dan een kinderhart. Quinsy, mag ik dan oprecht vragen waar ze kindsoldaten uitbuiten? Mag ik dan oprecht vragen of je slavernij aanpakt in het Midden Oosten, wat vandaag de dag nog steeds plaatsvind? En zo ja, mag ik mee strijden? Of maakt dat jouw zaak bezoedelt, want ja, ik heb een blanke kleur. Je hebt het graag zuiver toch? Mocht je nu niet gaan naar het midden oosten om slavernij af te schaffen, maar toch besluiten om in het westen een zak met geld op te halen, via de UN, wil ik je even een briefje meegeven voor die beleidsmannen, die dat bepalen. Wij hebben ook nog geld op te halen uit Spanje, Frankrijk, Japan en Duitsland. Alvast bedankt voor de moeite. Ik weet dat jij weet, dat ik me zo gekrenkt voel door die landen. Jij snapt als geen ander hoe dat voelt. Ik check de rekening.
PS. Je kan niet meedelen in dit gratis geld. Allen voor blanken. Historisch gezien was jij toen nog hier niet. Ik ken wel wat mensen die het Louvre en Rijksmuseum over willen schilderen maar die zijn niet goedkoop. Om maar te zwijgen over de geschiedvervalsers, misschien kunnen we er nog een slaatje uit slaan. Suggesties sta ik open voor.
Toedeloe.
(Absoluut nu sarcasme modus uit...)

Smarties | 08-11-14 | 13:44

Overigens las ik dat de wapendragers onopvallend 'zwart geschminkt' zullen zijn en niet kaasgeel, niemand zal ze herkennen dus *kuch*.

XaleX_2 | 08-11-14 | 13:41

Ik dacht altijd dat GeenStijl zo van de vrijheid van meningsuiting was? Maar schijnbaar stopt de vrijheid van meningsuiting bij het kritiek hebben op Zwarte Piet.
kicktherabbit | 08-11-14 | 09:01

Kritiek hebben is wat anders dan je mening zo uiten dat een klein slachtofferrol groepje een heel feest om zeep helpt voor miljoenen mensen. Ik vind Sinterklaas ook kut (puur om de godsdienst drek erom heen), maar ik ga niet een feest verzieken omdat ik er persoonlijk niet mee eens ben en het een achterlijke traditie vind.

XaleX_2 | 08-11-14 | 13:40

Djeez je moet er toch niet aandenken dat ze echt moeten gaan schieten bij onrust die agenten. Fuck man als agent zweet je dan fucking peentjes. Moeten schieten met zoveel kinderen om je heen. Een verdwaalde kogel en dit komt nooit meer goed. Een recept voor rampen hoe dan ook. Echt anti zwarte piet figuren doe jezelf eer aan. Leer het concept agree to disagree hanteren in deze, we doen handreikingen er zijn aanpassingen. Wij komen ook niet aan jullie kwakkiebakkie feestjes, sterker nog we feesten dan graag mee. We nodigen jullie bij deze uit; deel mee in dit feestje. Wil jij geen zwarte piet zijn prima dan kun je als kaas, stroopwafel of regenboog piet komen maar laat onze traditie, een van de weinige overigens, gewoon eens een keer in zijn waarde. Hoe fucking moeilijk is dat na alle flexibiliteit die wij hebben getoond naar jou en de culturele tradities die je mee bracht!

saidnowomanever | 08-11-14 | 13:34

Zwarte Piet is van voor de ontdekking van Amerika en een MOOR! geen jankneger.

Zwarte Piet is volgens deze verklaring eigenlijk een Moorse knecht van Sinterklaas. I. Een andere, meer populaire, verklaring dat de Pieten zwart zijn, is het feit dat zij zich vaak in schoorstenen begeven en dat ze zich daarna niet schoonmaken. n tijd dat Nikolaas' gebeente overgebracht werd naar Italië, bereikte zijn populariteit ook de Nederlanden. In 1050 werd er een kapel in Nijmegen aan Nicolaas gewijd, als eerste van de vele die zouden volgen. Als wonderdoener en beschermer van mensen in nood werd hij dankzij pelgrims en de kruistochten geliefd bij het gewone volk en met name als beschermer van zeelui, kooplieden en voerlieden.

Palmares0 | 08-11-14 | 13:28

De vraag is waarom Piet in België wel zwart blijft, zoals het hoort. Misschien hecht het Belgische volk meer aan de tradities dan het Nederlandse? Of zou het kunnen dat de Belgische regering gewoon oneindig veel meer ballen heeft dan die slappe mietjes in El Den Hagistani? Want als onze regering het volk moreel had gesteund dan was het nooit zover gekomen.

Nivelleermarionet | 08-11-14 | 13:21

Mooi hè, die ons door de strot gewrongen multiculti?
Je hebt er ook zoveel aan, zoals ... ehhh... ehhh......*** diepe stilte ****

Moi | 08-11-14 | 13:12

@QBert | 08-11-14 | 12:25

Nee is zeker niet normaal maar het is allang onomkeerbaar geworden helaas...

speakup | 08-11-14 | 13:07

Dat er in Nederland figuren rondlopen die laten bezeiken door de schreeuwende minderheid is meer dan schandalig. Verraders noem ik ze. Hé burgemeester van Amsterdam!!!
Straks gaan hij ook nog meelopen met IS. Nou daarvan weten we wat er mee gebeurt is. Zie na de bevrijding 1945. Voor die jankerd van Quinsy Halvegario geldt hetzelfde. Hartelijk bedankt gek!

van gummigalgen | 08-11-14 | 12:57

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 12:37

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 12:37

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 12:37

jip_86 | 08-11-14 | 12:15

Ik heb gehoord dat er ook een Goktrommelpiet aan zit te komen.

eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 12:37

De PVV begrijpt tenminste hoeveel waarde we hechten aan Zwarte Piet.
www.telegraaf.nl/binnenland/23289655/_...
Maar dat Zwarte Piet nu ook beveiligd moet worden??
Waar zijn die zeikpieten in godsnaam mee bezig?
Ga emigreren, als je er niet tegen kunt dat we blij zijn met onze zwarte vriend.

Schietmijmaarlek | 08-11-14 | 12:26

En dat nota bene moslim-enclave Gouda de intocht ´moet´ doen. Kwam er zo´n 25 jaar geleden al wegens familie, het Groene Hart, was een paradijs (nee, Sjuul) vergeleken met nu. Verse boter, jonge kalfjes, stroopwafels heb ik nooit gelust maar anderen gelukkig wel, jonge katten, weilanden, frisse lucht. En zo Verpest. Zo verpest. Met dank aan de bontkraagdragenden! (het is weer het seizoen voor)

chicago river | 08-11-14 | 12:25

@speakup | 08-11-14 | 12:24
Ja laten we het er niet over hebben, want het is heel normaal.
Vorig jaar was het ook al normaal.
Toch ?

QBert | 08-11-14 | 12:25

wakker worden, vorig jaar liepen er ook bewapende agenten mee in lichtblauw pietenpak en allemaal toevallig zelfde gympen. Is niks nieuws dit maar de Telegraaf wilt het natuurlijk weer al nieuws zien zodat mensen erover gaan praten. Als we dit allemaal tijdig hadden doodgezwegen was er niks aan de hand.

Truste.

speakup | 08-11-14 | 12:24

@ kicktherabbit | 08-11-14 | 09:01
Nee Lutser, kritiek hebben is prima. Het desnoods met geweld verbieden is het probleem. Gare Quinsy eist geen recht op kritiek, want dat heeft hij al, hij eist een verbod, hij heeft kritiek en wil tegengeluiden verbieden.

TheLuggs | 08-11-14 | 12:21

Op school werd mij al verweten dat het de blanke waren, die de schuld hadden dat er slavernij bestond, terecht maar daarom is het niet mijn schuld omdat ik blank ben!
Verder zou ik wel willen weten wie die slaven verkochten aan de blanke mensen die met schepen in Afrika kwamen om voedsel te halen etc.. , wij weten natuurlijk wie dat deden, dat waren stamhoofden die andere, stammen door oorlog verkregen slaven door verkochten aan blanken!
Kijk eens in de spiegel!

Carolus | 08-11-14 | 12:16

kicktherabbit | 08-11-14 | 09:01
Je verdedigt maar tot je een ons weegt. Totdat het gewicht dusdanig is dat de ventilator breekt en je wanhopig afvraagt waarom sommige mensen toch interesse hebben voor je keel.

chicago river | 08-11-14 | 12:16

Ik hoop ergens dat het regenboogverhaal en de uitgelekte preview van een gele Van Muiswinkel een hoax betreft en dat Dieuwertje Blok en co NIET zwicht.

Petskast | 08-11-14 | 12:14

Zouden die klootvinken die het feest voor de kinderen verpest hebben nu bij de intocht van Sinterklaas staan of angstig wegkruipen achter de bank, bang dat zij door al die ouders , 16 miljoen Nederlanders, gelynched gaan worden? Als zij werkelijk lef hebben dan staan zij aan de kant " leve de gekleurde Piet" te roepen.

Baronwater | 08-11-14 | 12:11

@ji-haat mooi gesproken! Ze zien dat zelf overigens anders. Ze zijn neger, dus ze kunnen niet discrimineren.

MarcS | 08-11-14 | 12:10

Quinsy is stout geweest en krijgt met de roe en moet mee in de zak naar Spanje. Dit alles aub afgehandeld door een gitzwarte Piet. En Sinterklaas, die knikt instemmend en maakt er een aantekening van in zijn boek. Enkeltje Spanje dus. Houdoe.

croque monsieur | 08-11-14 | 12:04

-weggejorist-

bloeddoordenamstel | 08-11-14 | 11:58

Knettergek, en ook die voornamelijk zwarte mensen die beginnen over de slavenij!!! Als het een racistisch feest zou zijn, zeggen ze dus ook dat ik racistisch ben opgevoed door mijn ouders, en dat pik ik niet :(.

Wat ik me verder afvraag is of die figuren die de slavenij erbij ten onrechte bij slepen zelf hun best doen om producten te kopen die 'eerlijk' geproduceerd zijn? Ik denk aan bijvoorbeeld kleding en de grondstoffen daarvoor, voedsel ik denk aan bijvoorbeeld de Turkse hazelnoten waar kinderen worden gebruikt, computers telefoontje etc. waarbij de productie omstandigheden vaak zeer beroerd zijn, of wat te denken over de winning van de grondstoffen? Kinderarbeid wordt niet geschuwd!!!!

Maar laten we het over zwarte piet hebben, wat (sommige) zeikers willen is compensatie $$$ Knettergek als je het mij vraagt, en meer dan hypocriet als zij zelf spullen kopen en gebruiken waarbij oa. kinderen worden misbruikt!!!

Mij maakt het overigens niet eens veel uit hoe het verder gaat met het Sinterklaas feest, maar het stoort mij verschrikkelijk dat er zaken bij worden gehaald die niet van toepassing zijn!!!

JI-HAAT | 08-11-14 | 11:53

Zwarte Piet BLIJFT zwart mensen en als QUINSY GARIO EN SUNNY BERGMAN dat niet willen rotten ze maar lekker op.

sjaap.marok | 08-11-14 | 11:53

Met dank aan alle multi-cul fetisjisten!

Mijnheer Harmsen | 08-11-14 | 11:42

Dankzij Quinsy heb ik nu minder respect voor negers. En dan specifiek de groep kleinzerige, talentloze janknegers die een kinderfeestje verpest omdat ze zich gekrenkt voelen in hun minderwaarde persoontje.

panadol | 08-11-14 | 11:25

Parel van het Zuiden | 08-11-14 | 11:13
O ik snap het wel. Alleen hoe kijken kinderen later terug op deze periode in de geschiedenis? Papa sloeg die man die zwarte piet en sinterklaas aanviel op zijn muil, papa is een held.
Denk dat het totaal ongepast is wat die mafketels willen doen. Sinterklaas viering verzieken is not done.
Dat zij een debat willen prima, maar niet over de ruggen van kinderen.
En denk je nou echt dat kinderen als ze even nadenken niet zoiets hebben van Sint en piet moeten beschermd worden mochten ze belaagd worden?
Sinterklaas is in mijn ogen Nederlands meest intieme feest, ouders met hun kinderen bij de schoorsteenmantel, kinderen bereiden zich voor op de intocht, maken hoedjes en kijken er lang naar uit.
Daar aan komen is aan je gezin komen, zo voelt het althans. Die Quincy snapt dit niet tja een gezin wat is dat? Toch Quincy?

ca12nag3 | 08-11-14 | 11:19

Bij gekke Joop hebben ze er intussen al een sport van gemaakt...elke dag minstens drie draadjes tegen zwarte Piet en daarna de te verwachten scheldpartijen van een paar beroepszeurpieten.
Gezellig, Joop.

mallekater | 08-11-14 | 11:18

*Wee een Pinto- en Quincy-vrije dag opnemen doet*

McMarx | 08-11-14 | 11:18

Papa moet in z'n haast niet vergeten op het typen te letten. Multitasking, argh. Achilleshiel.

Parel van het Zuiden | 08-11-14 | 11:16

Russells Teapot

Het AD van vandaag, voorpagina.

mallekater | 08-11-14 | 11:14

@ca12nag3 | 08-11-14 | 11:03

Afkoelen heeft betrekking op papa. Pappa kent zichzelf redelijk goed en weet hoe hij reageert wanneer z'n naasten bedreigd worden met geweld of ten prooi vallen aan geweld. Bij geweld is de grens bereikt en behoudt papa zich alle rechten voor om dat geweld met geweld te beindigen.
.
Maar pappa heeft daar helemaal geen zin in. Pappa wil z'n kinderen laten genieten van een mooi, leuk, gezellig kinderfeestje zoals hij ooit ook mocht genieten toen hij klein was. Pappa wil zelf genieten van z'n opgewekte, enthousiaste kinderen die uitgelaten naar Sint en Piet staan te lachen en zwaaien.
.
Papa is hierin niet alleen, trouwens.

Parel van het Zuiden | 08-11-14 | 11:13

Kan GS ook een linkje geven naar het oorspronkelijke artikel?

Russells Teapot | 08-11-14 | 11:11

Alle Nederlanders zijn lafaards dit zou bij een andere groep nooit gebeurd zijn. Men had dan allang stenis gemaakt.

jankaasvanoranje | 08-11-14 | 11:10

Gaat dit bericht niet gewoon over, dat zwarte piet weer een roe mee krijgt bij de intocht?

IJzer Oxide | 08-11-14 | 11:10

@Lichtstadfan | 08-11-14 | 10:58
"Wat is er van die mondige Mokummers geworden"
Die zijn hun stad ontvlucht, om plaats te maken voor pvda-graaiers en hun geimporteerde leger.

Slipsnifter | 08-11-14 | 11:09

@Aart Z. | 08-11-14 | 11:06
Idioten heb je altijd. Het trieste is dat onze elite er blijkbaar ontvankelijk voor is.

Allemaal | 08-11-14 | 11:09

We zijn hard op weg naar een maatschappij waar enige uiting van eigenheid niet meer toegestaan zal zijn. Uitingen van de culturele meerderheid zullen worden bestreden, de christelijke feestdagen zullen worden vervangen en er zullen op allerhande plekken quota ontstaan. Dit alles om onze rijkdommen te delen uit een koloniaal schuldgevoel. Daar heeft u part nog deel aan, maar de elite sleurt u er aan de haren bij. Zo is het ook gegaan in de jaren '60, zo gaat het ook nu.

Allemaal | 08-11-14 | 11:08

Toch triest dat heel het land zwicht voor zo'n omhoog gevallen nepneger, heel triest

Aart Z. | 08-11-14 | 11:06

Aangezien het blanke ras superieur is , alle zwarte pieten blank ! (zo was het tocht volgens kwinsie?)

Alfa 75 | 08-11-14 | 11:05

Quincy houdt niet van zwart.

PowPow | 08-11-14 | 11:04

Pieten geel maken. WTF ?
*doet eieren gaan inslaan* !

A3an | 08-11-14 | 11:03

Parel van het Zuiden | 08-11-14 | 10:59
Afkoel?
Tuig dat in principe een aanslag pleegt op een kinderfeest verdient geen afkoel periode haha.
Maar ik begrijp dat het voor kinderen erg schokkend kan zijn.
Hopelijk gearresteerd en misschien wat rake tikken.

ca12nag3 | 08-11-14 | 11:03

@De Koning van EHV | 08-11-14 | 10:52

Daar maak ik me het meeste zorgen over. Binnenkort met de koters naar de intocht. Du moment dat er zoiets gebeurt in het bijzijn van m'n kinderen. Laten we zeggen dat ik hoop dat ik snel afkoel tijdens het wegbrengen van de kinderen.
.
Politiek correct Nederland heeft weer eens een all time low bereikt door deze militante haatzaaiers te voeden. Zelfs de veiligheid van kinderen is niet heilig...

Parel van het Zuiden | 08-11-14 | 10:59

Enkele waardeloze figuren in dit land maken dit land nog waardelozer.
Dit is echt te gek voor woorden.

holly billy | 08-11-14 | 10:59

In de tijd dat Johny nog zong: "bij ons in de Jordaan" was alles nog prima in 020. Wat is er van die mondige Mokummers geworden ? Een zooitje slapers zonder ruggengraat. Ik stel voor dat we een andere hoofdstad gaan kiezen.

Lichtstadfan | 08-11-14 | 10:58

Wanneer herschrijft GS eigenlijk de Sinterklaasliedjes?
Suggesties: de bodybag van Sinterklaas, Zie gings komt het vliegdekschip, Sinterklaas kaboempje of Hoor wie schiet daar kinderen?

de Voorzittert | 08-11-14 | 10:53

Het einde van die Piet = rasisties is aanstaande.

Dat hysterische volkje gaat komende zaterdag op zeker ergens over de streep en reken maar dat er genoeg pappa's aanwezig zijn om dan hun burgerplicht inzake orde te vervullen.

Nog even...

De Koning van EHV | 08-11-14 | 10:52

@7,62x39 | 08-11-14 | 10:44

Oh dus zo lang het geweld niet "ernstig" is, loopt het wel los. Er zijn wel degelijk meermaals bedreigingen geuit en ook wordt gebruik gemaakt van nogal militante retoriek. War on Zwarte Piet, anyone? War betekent oorlog moet u weten. Het ludieke, voorzover het tweespalt zaaien dat ooit is geweest, is er al lange tijd vanaf.

Parel van het Zuiden | 08-11-14 | 10:50

@Lewis 10:36: Ik zou toch een opname van de intocht van dit jaar maken, voor het geval er inderdaad ontkleurde pieren rondlopen of er zelfs relletjes uitbreken. Nuttig lesmateriaal voor je kinderen als ze wat ouder zijn: "Iedereen mag zijn mening geven, maar soms is het verstandig om er niet naar te luisteren. Anders krijg je dit".

Muxje | 08-11-14 | 10:50

Parel van het Zuiden | 08-11-14 | 10:25
Hier in het commando centrum, gerunt door de iets oudere kinderen, die eigenlijk niet meer in Sinterklaas geloven, zijn de berichten ook al binnengekomen. Vooralsnog blijven de kinderen uit de buurt hun strategie behouden, ook in Noord, Zuid en Oost blijft de strategie hetzelfde, namelijk operatie kill zeurpiet. De eerste actie om de stoomboot van Sint en Piet niet op een zeemijn te laten varen zijn met succes uitgevoerd. Er zijn verscheidene bommen onklaar gemaakt onder water. De kindertjes zijn nu aan het hergroeperen, lees een snoepie eten, het blijven kindertjes he?, om gedropt te worden op het feest, en de aanvallende tactieken uit te voeren. Je zou die koppies eens moeten zien. Ze glunderen van plezier! Prijsloos!
Veel meer over de operatie kan ik nu niet vertellen, je zou die kindertjes toch niet in gevaar willen brengen, toch?

Smarties | 08-11-14 | 10:50

@ gamlakuk | 08-11-14 | 10:39
Niet vergeten dat er zat zijn die de ophef net zo overdreven vinden. Neem dat filmpje van gisteren van Van Leeuwen met die geinige meneer met pet. Niet alles en iedereen over een kam scheren zoals Quinsy dat met ons doet, hoor!

Lewis | 08-11-14 | 10:48

Nederland anno 2014...een socialisch/multiculti heilstaat.
En het zal nog veel erger worden, want de volgende keer stemmen we weer op exact dezelfde partijen als de voorgaande 40 jaar.

Slipsnifter | 08-11-14 | 10:47

gouda is toch die fijne multikudtzooi stad?
geen islajihajeugd en alleen maar incidenten?
mooi man!

CtrlAltDel | 08-11-14 | 10:46

@kicktherabbit | 08-11-14 | 09:01

Hulde hoor. Je bent weer geslaagd voor je opdracht 'laten we de wereld eens omdraaien vandaag'.

Het zijn niet Pritt en andere pro-piet mensen die tegen vrijheid van meningsuiting zijn waardoor men dit nodig acht.

Het is juist een beetje vanwege Quinsy die opgeroepen heeft tot een demonstratie rond die optocht , waarvoor men dit nodig acht.

Maar het is vooral omdat er nog radicalere anti-piet gestoorden zijn die op facebook en andere social media nog radicalere (gewelddadige) acties hebben opgeroepen tegen zwarte piet, waarvoor men dit nodig acht.

"Vertel mij voor welk kamp u partij trekt, en ik zal u vertellen hoe ziek gij zijt", luidt een oud spreekwoord.

ZKH EénOog | 08-11-14 | 10:45

Hoe misguided antipiet en zeurpiet ook zijn, er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze van plan zijn ernstig geweld te gebruiken. Het is derhalve complete onzin om het prokamp te bewapenen en het is al helemaal niet productief om dit aan de grote klok te hangen.
Helaas is het gebruikelijk van onze bestuurders om tegenstellingen tussen groepen zo veel mogelijk te versterken. Zo blijft het volk verdeeld en daarmee gemakkelijker te onderdrukken.
Trap er niet in. De zeurpieten zijn niet onze vijand. Ze zijn triviaal. De overgrote meerderheid is voor zwarte piet. Zeurpiet is niet de vijand.

7,62x39 | 08-11-14 | 10:44

@ristretto | 08-11-14 | 10:26

Natuurlijk hoeven Zwarte Pieten niet bewapend te worden. Mocht er iets gebeuren dan vertrouw ik erop dat burger en politie ingrijpen.
.
Het konijntje en het kopje koffie halen geen dingen door elkaar, ze slaan een fundamentele stap over. Namelijk dat de antipiets DREIGEN met voorbedachte verstoringen en ongeregeldheden, geweld dus, om een kinderfeest te verstoren teneinde hun mening af te dwingen. GeenStijl veinst een evenzo groteske tegenreactie.
.
Het is belangrijk dat dit nu aangekaart wordt. Zo kunnen de antipieten zien wat ze oproepen. Dat lijkt me zo beter dan dat we afwachten totdat ze zo'n kinderfeest daadwerkelijk verstieren. Ik vermoed namelijk dat de daaropvolgende escalatie wel eens groter zou kunnen zijn als een wegkijkkonijn of koffiesoort nu bevroed.
.
Dus stap een is "er wordt gedreigd met geweld" en daarmee zijn we de grens van "onacceptabel" al voorbij. Wellicht dat burgemeesters de antipiets maar gebiedsverboden moeten opleggen. Dat kon op andere momenten ook als deescalerend middel. Lijkt me met een geweldsdreiging wel passend.

Parel van het Zuiden | 08-11-14 | 10:42

Lewis | 08-11-14 | 10:36 gewoon massaal boycotten als geen hond kijkt weet de media genoeg. Die denkt namelijk dat Nederland gewoon gaat kijken en genieten van geelzucht en schimmel piet.

ca12nag3 | 08-11-14 | 10:41

Misschien dan maar van alle zwarte pieten af in NL?

Makemyday! | 08-11-14 | 10:40

Ongelooflijk, na het lezen van dit nieuws is iets gebeurd wat ik zelf na 70 jaar nooit verwacht had: Ik begin een hekel te krijgen aan negerts....

gamlakuk | 08-11-14 | 10:39

VanBukkem | 08-11-14 | 10:29
Al die subsidie die hij vangt van de blanke man, waarvoor hij een opleiding tot koenstenaar heeft gevolgd.
In Suriname had Bouterse hem al lang een kogel laten koppen.
Daar weten ze wel raad met zeikerds. Bouterse lacht zich een ongeluk dat wij die zeikerds van hem en hun kroost hier hebben opgevangen.
Sommige mensen zoeken een excuus om hun zin te krijgen. Maakt niet uit waarmee, Quincy heeft dat tot kunst verheven.

ca12nag3 | 08-11-14 | 10:39

Winston Churchill zijn uitspraak was : "de anti-fascisten van vandaag, zullen de fascisten zijn van de toekomst"
Het gaat daar met rassen schrede naar toe!

Carolus | 08-11-14 | 10:38

Duitse Herder ziet een gat in de markt.

Gaat steekwerende en kogelvrije vesten verkopen voor Nederlandse kinderen.

duitse herder | 08-11-14 | 10:38

@ pickalilly | 08-11-14 | 10:25
Als er indaad stroopwafelpieten en andersgekleurde pieten komen opdraven in het Sinterklaasjournaal, kunnen mijn kinderen naar een herhaling van vorig jaar kijken en gaan we wel naar de plaatselijke intocht. Ik laat ze mooi niet hersenspoelen.

Lewis | 08-11-14 | 10:36

Die zijn niet echt, die zijn geschminked.

kloopindeslootjijook | 08-11-14 | 10:36

Inderdaad @Pickalilly 10:25
Let maar op, na het eerste Sinterklaasjournaal wordt het allemaal nog 6 tandjes erger dan nu. De smerige NPO zal ons wel even vertellen hoe we Sinterklaas moeten vieren: nee! Ga niet naar Gouda en laat de NPO met z'n linkse kliek in de stront zakken.

oranjerood | 08-11-14 | 10:34

@RoBD=Skullfucker | 08-11-14 | 09:45

M.i. kan een Nederlandse minister maar één nationaliteit bezitten, namelijk de Nederlandse. Een Nederlandse minister dient de Nederlandse belangen adequaat te behartigen. De afkomst van de minister doet er niet toe, zolang deze zich maar conformeert aan de hier geldende normen en waarden.

therealbraindump | 08-11-14 | 10:32

Tja, wat zal zo'n Quinsy trots op hem zelf zijn. Die wordt vanochtend wakker en denkt: "ik heb toch maar mooi, dat sinterklaas feest naar de sodemieter geholpen." Tenminste in de randstad, want in de rest van Nederland gaat het gewoon, als van ouds.
Je zal d'r maar wonen tussen al die leuke nieuwe Nederlanders...je zou d'r toch een verschrikkelijke Nazi van worden.

drollewupper | 08-11-14 | 10:30

@Pickalilly 10:25
Eens. Welke idioot neemt zijn kids mee naar een kaaspietenintocht als 98% kaaspietvrij is in Nederland?!

de Voorzittert | 08-11-14 | 10:30

ristretto | 08-11-14 | 10:26
Je leest alles maar half. Agenten gaan undercover in de optocht mee. Mocht er een aanslag door tegenstanders van zwarte piet worden gepleegd grijpen ze in.
Dus Quicy en zijn vriendjes zijn gewaarschuwd.

ca12nag3 | 08-11-14 | 10:30

@Moonbouncer | 08-11-14 | 10:21
Quinsie loopt inderdaad rond met een enorme harde plasser tussen zijn benen. Maar niet zozeer van wat hij bereikt heeft. Hij krijgt vooral een harde plasser van al die aandacht die hij onder andere hier krijgt. Hoe meer wij over hem heen vallen, des te harder die plasser. Want daarvoor ben je een intrigant.

VanBukkem | 08-11-14 | 10:29

SCHAAMTELOOS, wie gaat er nou nog naar gouda, das al een faal op zich,

nida hier in rotterdam, vind het ook erg racsistisch allemaal.
terwijl ze het niet eens vieren en er dus ook geen belang bij hebben.

ik denk dat dit tekenend is voor de samenleving, word niet meer samengeleefd namelijk. moet politie bij zijn om de boel te kunnen de escaleren.

001001001 | 08-11-14 | 10:27

kicktherabbit | 08-11-14 | 09:47
Quicy en anderen dreigen toch de optocht te verzieken als?
En wat is daar dan anders aan dan koningsdag of andere optocht verzieken/ geweld uitlokken of plegen.
Is altijd nog terrorisme, wat jij wil is een linkse media bril opzetten en dus een label op terrorisme plakken.
Terrorisme is niks anders dan door middel van angst zaaien, dreigen met geweld, intimidatie en als laatste middel geweld je zin opdringen aan anderen.
Alleen het laatste hebben ze nog niet gedaan.

ca12nag3 | 08-11-14 | 10:26

Het beste konijntje haalt niks door elkaar. Kickrabbit heeft een punt. GS doet flauw het is hunnie ze schuld want hunnie zijn begonnen. Waarom zou je in hemelsnaam Pieten moeten bewapenen? Welke idioot verzint dit? En iedereen maar kritiek op konijntje geven. Niemand die nadenkt? Je hoeft niet te kiezen voor escalatie.

ristretto | 08-11-14 | 10:26

Vreemdelingenhaat wordt nog eens een groot ding. We hadden ze nooit zo moeten in de watten moeten leggen [of überhaupt binnenhalen], want ze kennen de waarde van vrijheid niet. Dat zie je aan al die import, vaak een grote bek en geen enkele positieve bijdrage aan ons land. Wat mij betreft mag er een grote bezem door het allochtonenbestand in dit land.

Cosmic Traveller | 08-11-14 | 10:26

BREKEND:
.
Verschillende regio's in het zuiden en oosten van Nederland splitsen zich af van het koninkrijk der Nederlanden. Zij hebben volmondig de intentie uitgesproken Nederland te willen blijven en kunnen zich niet meer verenigen met de op zelfdestructie geente koers van randstedelijk Nederland. Desgevraagd laten zij weten dat er sprake is van de spreekwoordelijke druppel inzake Zwarte Piet. Op diverse plekken zijn road blocks opgeworpen door de autochtone burgers om de nieuwe grenzen te markeren. Er werd even gevreesd voor harde treffens met de Nederlandse staat, maar lokale leger- en politieeenheden lijken zich massaal aan te sluiten bij de seperatistische bewegingen. Bij de bruggen in het rivierengebied zijn meerdere pantservoertuigen voorzien van kleurige veren op de geschutskoepel. De sfeer is gemoedelijk te noemen. Nederland staat op.

Parel van het Zuiden | 08-11-14 | 10:25

Hup Jan Roos

GuusBert | 08-11-14 | 10:25

Ik zie trouwens als Nederlander maar 1 goede reactie.

Negeer de intocht in Gouda en ga met je kinderen naar een buurgemeente waar zwarte piet gewoon welkom is, alleen een massale afwezigheid van publiek geeft een duidelijk signaal naar het comité die dit organiseert en zullen wel om moeten.

pickalilly | 08-11-14 | 10:25

@kicktherabbit, inderdaad ze mogen vinden wat ze willen, daar is de vrijheid van meningsuiting tenslotte voor.
Maar zodra je rechtszaken gaat beginnen en organisatiecomités gaan aanspreken om invloed uit te oefenen en of te beïnvloeden dan ga je verder dan je mening verkondigen en ben je bezig je mening op te dringen.
Helaas heeft dit geleid tot enorme heftige en racistische discussies op social media.
Het doel wat er bereikt moest worden is compleet mislukt want i.p.v. dat er begrip is is haat ontstaan en die haat is niet zomaar weg met een paar jaartjes daar gaan weer generaties over heen voordat dit een beetje bekoeld is.

pickalilly | 08-11-14 | 10:21

-weggejorist-

Moonbouncer | 08-11-14 | 10:21

Als we nou afspreken dat elke volwassene van welke kleur ook zijn mond houdt tijdens de intocht behalve Sinterklaas en de regenboogpieten dan wordt het toch nog gezellig.

Drukvandaag | 08-11-14 | 10:20

@MarcS | 08-11-14 | 10:13
Het geld waar hij zijn hand voor ophoudt, komt uit mijn achterzak.
Nog even los van de afschaffing van de slavernij, toen was zijn opa waarschijnlijk nog niet eens geboren, dus waar zeikt die subsidieverslaafde nou eigenlijk over?

necrosis | 08-11-14 | 10:20

Maar kunnen zwarte Pieten ook voetballen?

eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 10:20

@shit

Ik denk dat een meerderheid van de Suri's en Anti's deze hele discussie ook zwaar gelul vindt. Zonder Gario, wat werkschuw tuig uit de Bijlmer en witte jankballen als Bergman werd deze discussie uberhaupt niet gevoerd.

LJBrinkhorst | 08-11-14 | 10:16

necrosis | 08-11-14 | 10:06

Zalig zijn de eenvoudigen van geest....

eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 10:14

.. in Gouda herst de Boze Profeet en ik zou mij niets verwonderen wanneer deze multiKulturele ploert zowel kinderen- als kinderfeestjes HAAT.

Jan Passant mk2 | 08-11-14 | 10:13

@necrosis | 08-11-14 | 09:20
Ho Ho, het feit dat hij zijn hand moet ophouden voedt zijn 'Ik ben slaaf gevoel' waardoor hij zijn slavenverleden moeilijker los kan laten. Hij houdt het dus eigenlijk zelf in stand, net als alle andere verslaafden.

MarcS | 08-11-14 | 10:13

Ach ja, de mooie dingen van onze multiculturele samenleving. Wie had dit 30/40 jaar geleden kunnen bedenken, zwarte Pieten met pistolen.

Bugsy Malone | 08-11-14 | 10:13

oevral=overal...

shit | 08-11-14 | 10:12

-weggejorist-

shit | 08-11-14 | 10:12

Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de kogel...

Brou Is Back | 08-11-14 | 10:10

@spanarchist | 08-11-14 | 10:04
Uiteraard als stroopwafelpiet, of is dat inmiddels ook verboden door zeurpiet Gario?

necrosis | 08-11-14 | 10:09

@kicktherabbit | 08-11-14 | 09:01
Best konijntje, u haalt hier wel een paar dingetjes door elkaar mijn waarde. Uiteraard mogen tegenstanders van wat dan ook een mening hebben. Net zo goed als de voorstanders er dan weer iets van mogen vinden. Maar let wel een mening, is iets anders dan een oordeel. Mij voor racist uitmaken omdat ik voor, in dit geval, een cultuur dingetje ben is geen mening. Dat zou je eerder in laster moeten zoeken. Daar ligt natuurlijk wel een grens, sterker nog daar vinden we wettelijk iets van.

Daarnaast is het zo dat minimaal een van de mannen die u hier aanhaalt, laten we zeggen aan het staatsinfuus ligt met de artistieke dingen die hij doet. 'Wiens hooi men vreet, wiens woord men spreekt' zou misschien ook iets meer voor deze meneer op kunnen gaan? Nogmaals hij mag prima tegen ZP zijn, hij mag van mij zelfs een podium hebben om dit te verkondigen (NPO). Maar hij mag als minderheid de meerderheid niet hun wil opleggen door allerlei drogredenen. Meneer is nooit slaaf geweest, zijn moeder ook niet, het 'slavenverleden' is iets uit de geschiedenisboekjes als je daar echt nog last van hebt dan hebben we daar andere oplossingen voor zoals: Ga eens werken voor je geld ipv je hand op te houden en als dat niet genoeg zelfvertrouwen geeft, dan helpt misschien een paar gesprekjes met een psycholoog die zin van onzin kan scheiden. De laatste optie zit zelfs in het ziekenfonds mocht het nodig zijn. Maar ga eens werken voor je geld is naar mijn mening al wel voldoende hoor!

MarcS | 08-11-14 | 10:09

@ Fijnstoffer | 08-11-14 | 10:02
Ach ja, dat snap ik ook wel, maar ik houd er gewoon niet zo van. Soms kan ik het dan niet laten even te reageren.

Lewis | 08-11-14 | 10:09

In ieder geval kun je je kinderen niet meer met een gerust hart naar de NOS/NPO laten kijken want ze worden vergiftigd en geindoctrineerd. Alleen zwarte roetpieten zijn wat mij betreft acceptabel.

frisenfruitig | 08-11-14 | 10:09

Helicopters zijn net geland. Je moet die glunderende koppies eens zien. Prijsloos!

Smarties | 08-11-14 | 10:08

Nogmaals, dit laf volk verdiend niet beter.
Iedereen grote bek, daarna weer in kruipend naar je hoekje in foetushouding met je duim in je mond.

Mr.weemoed | 08-11-14 | 10:07

Iedereen even Smarties 9:44 lezen.

de Voorzittert | 08-11-14 | 10:07

@eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 09:56
Ik ook, maar dat is lang geleden.
*hoort tandengeknars van een gebande reaguurder op achtergrond*

necrosis | 08-11-14 | 10:06

@Ebert de R | 08-11-14 | 09:42
Inderdaad. Wat kan ons het schelen. Gekleurde Pieten kosten niks extra's, en onze kroost zal het evenmin worst wezen wat voor kleur Piet heeft.
Dit gesteggel duurt nu al veel te lang; die Quinsie is inmiddels een bekende Nederlander, en dat had natuurlijk nooit gemogen. Bovendien, we doen het niet voor Quinsie, we doen het voor al die donkere medelanders die al jarenlang (al dan niet terecht) gebukt gaan onder deze traditie, maar desalniettemin nog nooit hun mond hebben opengetrokken omdat ze geen partypooper willen zijn op een kinderfeestje. Aan die negerts wil ik best een handreiking doen. Vergeet Quinsie.

VanBukkem | 08-11-14 | 10:05

Maar die agenten die zich vermommen, worden die geschminkt als echte Zwarte Pieten, als Pieten met roetstrepen of als Regenboogpieten?

spanarchist | 08-11-14 | 10:04

Ik hoop dat alle kindertjes en hun ouders in Gouda gaan scanderen: "Wij willen Zwarte Piet, wij willen Zwarte Piet"

ad melkert | 08-11-14 | 10:02

@Lewis | 08-11-14 | 09:55
Joh, zeurpiet. Het is gewoon uiting van een gevoel. Snap dat toch.

Fijnstoffer | 08-11-14 | 10:02

vroeger hadden ze gewoon en roe.

mindblender | 08-11-14 | 10:01

Met dank aan politiek correct Nederland

Islamofiel | 08-11-14 | 10:01

Voor een beetje twitterdiscussie ( PAS OP: in no time ben je racist ) @DJSabroso Die is nog gekker als Quincy

snakeplisskin | 08-11-14 | 10:00


necrosis | 08-11-14 | 09:48

Ik speelde vroeger anders ook altijd met knikkers...

eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 09:56

@ Fijnstoffer | 08-11-14 | 09:22
Doe toch normaal.

Lewis | 08-11-14 | 09:55

Ook Sint laat niet meer met zich sollen en heeft zich bewapend om nep-Pieten, zoals kaas- en stroopwafel-Pieten ver uit zijn buurt te houden...

www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q...

Chiant | 08-11-14 | 09:55

Wellicht vergeten en even in de koelkast gestopt:
Sinterklaas mocht geen kruis op de mijter hebben, Was zielig voor de moslim kinderen. Immers, zo zouden alleen christenen kadootjes brengen. Door de hele opgedrongen discussie even geparkeerd, maar onthoud dat dit ook weer aan de orde gaat komen. Wat leven we toch in een laf land.

Kamervraag | 08-11-14 | 09:55

De Sint krijgt geen wapen want dat zou een teken van onderdrukking zijn....

P5ycH0 | 08-11-14 | 09:55

@kaplaarzenverkoper | 08-11-14 | 09:51. Als je het goed bekijkt zijn wij de hedendaagse slaven.

Maria.1 | 08-11-14 | 09:53

Hoeveel geld pompt de overheid nu eigenlijk jaarlijks in het vernietigen van Nederlandse tradities?

Tiberius | 08-11-14 | 09:52

als de Nederlander nu eens zoveel heisa gaat maken over de "uitvreetneger" die ons ruim twaalf miljard op jaarbasis kost.
krijgen we dan ook zo'n "brede maatschappelijke discussie"?

kaplaarzenverkoper | 08-11-14 | 09:51

Volwassen mensen die elkaar in de haren vliegen vanwege een kinderfeestje....
Misschien moeten we gewoon twee Sinterklaasintochten organiseren: Eén voor de kindertjes, met zwarte Piet en pepernoten, en één voor volwassenen, ergens in een weiland ofzo.

VanBukkem | 08-11-14 | 09:49

@Ebert O9.42
Ebert, in godsnaam, Ebert!!!! We hebben je nodig! Ga gezond eten, sporten. Elke dag de voorpagina vd volkskrant lezen, en ik beloof je, de woede komt weer terug!

RoBD=Skullfucker | 08-11-14 | 09:49

TerrorPiet.

Coyote | 08-11-14 | 09:48

@robinhoed | 08-11-14 | 09:41
*zwaait*

necrosis | 08-11-14 | 09:48

Uitgeslapen, lekker bakkie koffie met een negerzoen, even kijken wat het tuigh van geenstijl te melden heeft, krijg je dit. Wat zal die tot op het bot verwende zeurneger trots zijn.

aardappelninja | 08-11-14 | 09:47

Opstand begint in de provincies, zoveel is duidelijk.
Zij zullen zich Landgeuzen noemen.

RickH | 08-11-14 | 09:47

Maria.1 | 08-11-14 | 09:06
Vrijheid van meningsuiting gaat ook over overtuigen. Mensen die Zwarte Piet zwart willen houden willen de andersdenkenden toch ook hun wil opleggen? Zolang het bij meningen en woorden blijft mag Quinsy van mij vinden wat hij wil en zeggen wat hij wil. Schijnbaar ligt dat hier toch net iets anders wat de discussie nogal doodmaakt. Zonde. Wat inhoudelijke voor- en tegenargumenten komen we ook hier weer niet tegen en het gaat al lang niet meer over Zwarte Piet maar over 'wij' tegen 'zij'.

Standard | 08-11-14 | 09:07
Ik zie van beide kanten (doods)bedreigingen, intimidatie, racisme en scheldpartijen. Te kneuterig en triest voor woorden want bij vaak veel belangrijkere zaken dan deze non-discussie zie je dit fanatisme weer niet. Ik zie niet hoe 'piethaters' verder gaan dan de vele tokkies aan de andere kant omdat ze een minder populaire mening hebben.

necrosis | 08-11-14 | 09:07
Sorry, ik zal mezelf corrigeren. De grens van vrijheid van meningsuiting ligt bij Zwarte Piet en het ontvangen van geld van de overheid.

ca12nag3 | 08-11-14 | 09:33
Terrorisme haha, oke oke. Het wordt steeds leuker.
Hey Irakezen, wij hebben ook terrorisme hoor. De terroristen zeggen de hele dag dat Zwarte Piet racisme is, de angst regeert in dit land.

Ik ga dit draadje weer opslaan om later aan mijn kleinkinderen te laten zien, die zullen zich kapot lachen.

kicktherabbit | 08-11-14 | 09:47

@Santtulainen | 08-11-14 | 09:35
Zwarte Piet deelt uit, Quinsy houdt zijn hand op.
Lijkt me een polletje met een 100% score....

necrosis | 08-11-14 | 09:46

@therealbraindump @09.35
Die Marokkaanse minister zal dan echter wel twee paspoorten en nationaliteiten hebben, plus in de positie verkeren om de meest gevoelige info in te zien.
Het is maar wat je geen probleem vindt.

RoBD=Skullfucker | 08-11-14 | 09:45

En dat dit dan ook nog uitlekt... gaat nergens meer over.

stipjes | 08-11-14 | 09:45

Mensen, hou toch op! Dit is een gezellig volksfeest, met de nadruk op voor onze kindertjes. Bij mij in de buurt hebben de kindertjes een commando eenheid opgericht. Ze trainen al van begin Oktober. Ze tijgeren kilometers lang door de blubber, schieten zeurpietpoppen aan flarden, steken bajonetten in zeurpietpoppen, oefenen in granaten gooien. En springen uit vliegtuigen met parachutes. Dit alles voor hun rotsvaste geloof in de Sint en Zwarte Piet. Die extra dimensie van zoek en kill de zeurpiet, de infiltrant onder de Zwarte Piet, vinden ze alleen maar een verrijking van het feest. Kindertjes zien er gelukkiger uit dan ooit, zeurpiet heeft zelfs een nickname gekregen, kk piet! Op dit moment is zoonlief met vriendjes zich aan het aankleden, in commando pakken met zwarte smink op het gezicht, (Ze wilden een statement maken.), zijn ze de wapens aan het smeren, hollow points in het magazijn, de laatste tactieken aan het door bespreken, en wat ik net nog zag, dartpijltjes gooiend op de poster van Gario. Ze zijn veel blijer dan andere jaren, er is al tich keer gevraagd wanneer ze 'gedropt' worden op het Sinterklaasfeest. Kindertjes, in tegenstelling tot volwassenen, passen zich snel aan hoor. Participeren noemt de glimlachende Rutte dat. Kindertjes hebben maar een half woord nodig. Krijg trouwens net door, al typend, dat afdeling Noord, Zuid en Oost ook al paraat staat. De enigen die dit feest nog kunnen verzieken zijn de volwassenen, door ze te vroeg of te laat te droppen.

Smarties | 08-11-14 | 09:44

@Ebert de R | 08-11-14 | 09:42
Murw geslagen door de slinkse media.

Ing. eslapen | 08-11-14 | 09:43

Ik merk dat de pietendiscussie me niet veel meer kan schelen. 'Laat Piet dan maar geel zijn', terwijl ik een jaar geleden hier enorm kwaad om kon worden. Wat is er met mij gebeurd?

Ebert de R | 08-11-14 | 09:42

pietah sintbar!

analcharist | 08-11-14 | 09:42


shit | 08-11-14 | 09:29

Dat is een zwarte poepnegerT die nooit zwarte Piet mocht spelen.

eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 09:42

Huilnegers, godsdienstgestoorden en linksche fascisten
hebben weer een gezamenlijk doel gevonden...
Weg met de blanke Nederlander.

meneer Q | 08-11-14 | 09:41

@kicktherabbit 09.01
Ik lees hier nergens dat die 2 hun mening niet mogen geven. Wel dat het een infantiele mening is, met absurde consequenties en dat subsidie voor de heren afgeschaft mag worden. Dat mogen zeggen is ook vrijheid van meningsuiting. Ga je die ook verdedigen?

Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je niet op je mening mag worden aangesproken.

RoBD=Skullfucker | 08-11-14 | 09:41

-weggejorist en opgerot-

robinhoed | 08-11-14 | 09:41

Dus al dat media geouwhoer over zwarte Piet is veroorzaakt door 1 neger met de naam Quincy? Laat hem snel zijn uitkering inleveren en teruggaan naar donker Afrika.

shit | 08-11-14 | 09:41

@rickH 9:35
Sowieso zullen we 2e kerstdag, 2e paasdag en 2e pinksterdag opgeven voor 3 dagen Suikerfeest. #heteerlijkeverhaal

de Voorzittert | 08-11-14 | 09:38

Wanneer gaan we de pepernoten van kleur veranderen?

Joop69 | 08-11-14 | 09:38

Lokpieten dus......

Hobbykip | 08-11-14 | 09:38

Maria.1 | 08-11-14 | 09:19
Wij hebben wel zo'n MP. Dat is de zelfde man die zei dat de onderste steen boven moet komen en een extra afdracht naar de EU nooit betaald zou worden.

Santtulainen | 08-11-14 | 09:36

En die vermaledijde Kerstmis moet er ook aan geloven binnenkort... Ies aanstootgevend.

RickH | 08-11-14 | 09:35

Quinsy ziet zichzelf als een zwarte Piet. Dom en hij kan niks.

Santtulainen | 08-11-14 | 09:35

@shit | 08-11-14 | 09:05

"Nu nog even wachten op de eerste Marokkaanse minister."

Van belang is of een minister goed functioneert of niet, dat is relevant. En of een minister van Marokkaanse afkomst is doet niet ter zake. De Rotterdamse burgemeester Aboutaleb functioneert toch ook naar behoren.

Het echte probleem is de policor brigade en bijbehorende gedankenpolizei, subsidiespons Gario bijvoorbeeld of zo'n Cecilia Malmstrom, dit soort lieden hebben disproportioneel veel invloed via de media, daar moet wat aan gedaan worden..

therealbraindump | 08-11-14 | 09:35

@necrosis 09.17
Als ze mij voldoende subsidie geven wil ook best naar Quinsiiiiii kijken hoor.

RoBD=Skullfucker | 08-11-14 | 09:34

Amsterdamse waanzin en slapheid, daarna door de huidige waardeloze MSM overgenomen die daar ook zetel heeft en niet in de gaten heeft dat maar 4 dorpen in dit land (van de 405) zich ook gek laten maken.
Nederland(of wat daar van over is) schaam U diep, een warme hartelijke groet uit het Spanje van Uw Sint.

www.youtube.com/watch?v=CiQwn1M8gUA

grindbak | 08-11-14 | 09:34

#Boretti 9.08
Haha :>)

Ben Adam | 08-11-14 | 09:33

kicktherabbit | 08-11-14 | 09:01
Wat een dom gelul geenstijl nog de reaguurders zijn er op tegen dat zij een mening hebben.
Maar een mening is qat anders dan voor een paar 100 mensen door middel van leugens en eventueel geweld je zin af te dwingen. Dat heet officieel nog altijd terrorisme.
Zwarte piet heeft een duizenden jaren oude oorsprong. Verdiep je eens in de Nederlandse geschiedenis, Germaanse geschiedenis. Niet die Amerikaanse troep die je ingegoten krijgt.

ca12nag3 | 08-11-14 | 09:33

Ik ga ook bewapend als zwarte Piet.
met pepernoten.. de rambam met dat politiek correcte geneuzel

Bassie B | 08-11-14 | 09:32

De oplossing is ook hier: segregeren. Weg met zwarte piet, white power.

Meer van Dit | 08-11-14 | 09:31

Een pistool van marsepein

Santtulainen | 08-11-14 | 09:31

Eigenlijk vraag je je af wie er fouter zijn, de tientallen "slavernij" roepers of de idioten die gevolg geven aan hun debiele eisen.

Flipus | 08-11-14 | 09:31

@shit | 08-11-14 | 09:29. Ik had het liever ook niet geweten...
Het is een luie flikker die boos op ons is omdat wij wit zijn en hij zwart.

Maria.1 | 08-11-14 | 09:31

Wie stout is de kogel....

Ben Adam | 08-11-14 | 09:31

Gouda en die idiote Kaaspieten. Waarom kan dat eigenlijk zomaar? Wordt dus volgend jaar Alkmaar.

de Voorzittert | 08-11-14 | 09:31

Maak me meer zorgen om Sniklaas..

RickH | 08-11-14 | 09:30

laten de Amsterdammers welke hun kinderen gewoon willen laten genieten van dit feestje, de provincie's ingaan. Hier hebben we die onzin niet over een kinderfeestje

Europa nee | 08-11-14 | 09:04
Naar Gouda bijvoorbeeld ?

Bugblatter | 08-11-14 | 09:29

Ik lees hier veel over Quincy. Maar misschien een domme vraag...wie is dat?

shit | 08-11-14 | 09:29

Ze we waren altijd al bewapend, met pepernoten welteverstaan.

sigaar_konthaar | 08-11-14 | 09:29

Waarom zit die Gario niet in de cel wegens haatzaaien? Omdat hij een neger is.

très cool | 08-11-14 | 09:28

Z'n leugens, Zwarte Piet was immers historisch een Moor en dus geen slaaf, maken kinderen bij een Sinterklaasintocht nu doelwit terreuraanslag en geweld. Zelfs een YPR-tank staat standby. pbs.twimg.com/media/B154zk1CUAAYixU.j... (via @weghs)

seven | 08-11-14 | 09:28

Nederland zwicht voor een klein groepje rascisten
We hebben al een hageslag, oliebollen zijn het nieuwste doelwit
Ik neem aan dat kaas en klompen next zijn!?

7e55e | 08-11-14 | 09:28

Een paar woorden is genoeg om de ware aard van die zeikneger en links stront blood te leggen.

WhoNeedsWho | 08-11-14 | 09:28

En dan te bedenken dat grachtengordel en wegkijkend-Nederland (0,1% + 80% van de bevolking) meneer Gario een landelijke gesubsidieerd platform geeft in het Stedelijk Museum om languit op WITTE A4-tjes te liggen....

de Voorzittert | 08-11-14 | 09:27

Is Quincy geen racist omdat hij minder zwarten op straat wil.

Ing. eslapen | 08-11-14 | 09:26

Zwarte Piet bewapend, dat is het resultaat van een enorme multiKul waarin het respect en de tolerantie altijd van 1 kant moeten komen. Het geld en de goederen ook.

Zwarte Piet haters: krijg de Ebola.

Jan Passant mk2 | 08-11-14 | 09:25

De oorlog is begonnen. Het wachten is op de eerste dooie piet. En dan doen we met zijn allen een stille tocht. Iedereen in het wit... ooh nee wacht.

de Voorzittert | 08-11-14 | 09:25

@Maria.1 | 08-11-14 | 09:19
Omdat Rutte een ruggegraat van gestapelde gummiberen heeft.
Het feit dat hij MP is, is te danken aan iedere [MagNie] die op VVD heeft gestemd.
*oren blussen doet*

necrosis | 08-11-14 | 09:24

Dat heeft Quinty boy goed voor elkaar! De laatste jaren besteedde niemand meer aandacht aan ze, maarr dankzij Quinty boy de nieuwe Hoofdpiet zijn ze weer terug. Tsja retro is in he. Een hartelijk dank Quinty van alle in Nederland wonende negerts die nu dank zij jou ALLEMAAL als de Zwarte Piet worden gezien. Goed gewerkt jongen echt goed gedaan.

pinkelotje | 08-11-14 | 09:24

Het mooie voorbeeld van een succesvolle integratie van onze allochtone medemens in Nederland ... Bedankt !

FapMaster | 08-11-14 | 09:24

Misschien moeten we zwarte Piet maar gewoon vervangen door een peleton ME-ers in leggings en met veertjes op de helm.
"Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de wapenstok!"

VanBukkem | 08-11-14 | 09:23

Doodstraf opnieuw invoeren voor types als Q en S.

Fijnstoffer | 08-11-14 | 09:22

Het kabinet hoor je niet! Zij mengen zich niet in het debat. Men is liever met Europa bezig. Minister President Rutte is een slappe "lamlul". Die vindt dat de Nederlander discrimineert ( gehoord in een debat tweede kamer) en die arme nieuwkomers krijgen geen kansen?
In tussen word deze Nederlander financieel uitgemolken, en alle leuke dingen afgenomen. geen vuurwerk, geen zwarte Piet en ga zo maar door.
Wanneer komt hier nou eens een eind aan?

Carolus | 08-11-14 | 09:21


Waarom is het nou ineens schokkend dat zwarte Piet bewapend is...
De meeste zwarten in NL zijn toch bewapend?

jemagookniksmeer | 08-11-14 | 09:21

Het leuke is dat veel mensen juist van Zwarte Piet af willen omdat ze de aanhangers van Piet zo star vinden, en dan beginnen ze over een vaag voorbeeld van geweld door Piet-voorstanders. Over dit soort grappen hoor je ze dan weer helemaal niet. Of dat ligt dan opeens heel anders of zo.

Lewis | 08-11-14 | 09:20

@Buck Futter | 08-11-14 | 09:17
Ze moeten stoppen om die mafketel subsidie te geven voor theatervoorstellingen, waar ook weer subsidie op gegeven moet worden omdat er anders geen hond komt kijken.

necrosis | 08-11-14 | 09:20

Bewapend tegen wie...?

Enrikio | 08-11-14 | 09:20

Dit gaat goed totdat er een kind de slachtoffer wordt. Waar moet het naartoe met dit land?

SanderEvers | 08-11-14 | 09:19

Waarom hebben wij geen MP die zegt: "Nederlanders passen zich niet aan, maar immigranten dienen zich aan te passen aan de Nederlanders!"

Maria.1 | 08-11-14 | 09:19

Met de Roe?

Piet Karbiet | 08-11-14 | 09:19

Alberto stegepiet

pitaatjekaas | 08-11-14 | 09:18


Pierot was ook al zo'n witte zot...

Speitoptantje | 08-11-14 | 09:18

Ik wil het even over de stereotypering van de witte clown hebben...

Speitoptantje | 08-11-14 | 09:18

@Madrox | 08-11-14 | 09:11
Ik woon niet in Gouda en heb de luxe om te kunnen verhuizen wanneer ik dat wil.
Helaas hebben een hoop mensen die keuze niet, dankzij het beste (ahum, kuch) kabinet sinds na de oorlog.

necrosis | 08-11-14 | 09:17

Volgens de Quincy-logica is dit natuurlijk ook weer de schuld van de "witte mens" en bewijst dit dat alle blankmenschen geweldadige racisten zijn.
.
Deze mafketel moet heel gauw in een gesloten GGZ inrichting vastgezet gaan worden.

Buck Futter | 08-11-14 | 09:17

...ontkomen er niet aan om te worden geschminkt...

De stoere jongens van de BBE voelen niet meer de vrijheid mee te doen aan een normaal kinderfeestje. De Nederlandse cultuur ligt in de afvalbak en zal straks alleen in non-conformistische kleine musea getoond worden.

Feynman | 08-11-14 | 09:15

Maar mogen ze dan ook met scherp schieten? Liefst zwaar kaliber.

knut | 08-11-14 | 09:15

Zijn ze zwart dan:
Goed nieuws! Lokpieten anti quinsi en aanverwante darmen.

Zijn ze niet zwart:
Slecht nieuws! Cultuur verraders. Besmeren met koek en stroop.

RoBD=Skullfucker | 08-11-14 | 09:15

Buitenlanders moeten onze tradities gewoon waarderen en anders gewoon oprotten.

shit | 08-11-14 | 09:14

Maria 1.
Wanneer Gario niet zo eenvoudig zijn hand kon ophouden voor de subsidie die hij hier ontvangt moet hij terug naar dat geleifde eiland van hem.
Ik heb het vermoeden dat men daar helemaal niets van hem moet hebben, ze zijn er niet zo dol op niksnutten.

mallekater | 08-11-14 | 09:13

Ik voel een onbedwingbare haat in me op komen......

kinderhoofdje | 08-11-14 | 09:12

Kan iemand de subsidie van Quinsy even intrekken?
Liefst met terugwerkende kracht!
Die vent snapt niet dat hij de segregatie nog verder in de hand werkt.
Dat zou zelf een überlul als Pechtold moeten snappen!!!!

necrosis | 08-11-14 | 09:12

Eerst greet, nu pieten. Wat een waanzin, dit land is reeds 10 jaar ten gronde gericht door SinterHaat.

Skunk57 | 08-11-14 | 09:12

Er is een racistisch conflict en de zwarten gaan zich bewapenen.

Dan moeten wij blanken dat ook doen!

Het gaat nog een heftig kinderfeestje worden!!!

welatenheterbijzitte | 08-11-14 | 09:11

necrosis | 08-11-14 | 09:00

Maar dit keer is het in El-Gouda, Moslim bolwerk van Zuid-Holland. Als dit niet spectaculair wordt!

Madrox | 08-11-14 | 09:11

Zover is het dus nu gekomen.
Een volkomen onschuldig kinderfeest moet gewapenderhand worden verdedigd tegen gespuis dat er op uit is dat feest te verzieken, - voor de ogen van die kinderen - .
Mogen we constateren dat Gario en zijn racistische vrindjes succes van hun levenswerk hebben, ja, dat mogen we.
En we zijn intens gelukkig met het feit dat deze actie door ons allen is gesponsord middels de subsidie die de smurf ervoor schijnt te ontvangen.

mallekater | 08-11-14 | 09:10

-weggejorist-

-TJ- | 08-11-14 | 09:08

@kicktherabbit | 08-11-14 | 09:01
Mensen die leven op kosten van de samenleving middels subsidie, zouden hun grote bek moeten houden!
Nog even los van het feit dat sinterklaascadeautjes een kleine 'boost' is voor onze getergde middenstanders.
Nou jij weer, konijn.

necrosis | 08-11-14 | 09:07

Mijn trui is vies!

eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 09:07

Kicktherabbit
Dit gaat in het geval van de piethaters een heel stuk verder dan vvmu. En dat weet jij ook wel. Dus doe niet zo simpel.

Standard | 08-11-14 | 09:07

@kicktherabbit | 08-11-14 | 09:01. Vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen dat je anderen jouw wil moet opleggen. Bovendien is dit hele gezeur zo krom als een hoepel. Men heeft het over slavernij, terwijl St. Nicolaas de Moren juist heeft vrijgekocht. Men probeert hier weer een slaatje uit te slaan en schadevergoeding te eisen voor de slavernij. Niet dat ze ooit slaaf zijn geweest. Die Quincy heeft denk ik nog geen dag van zijn leven fatsoenlijk gewerkt met zijn "kunst". Maar wel de hand ophouden bij die "racisten".

Maria.1 | 08-11-14 | 09:06

Ach..ze kunnen diverse Afrikaanse landen als voorbeeld nemen...lopen ook gewapende pieten schietend de dorpen binnen.

tielroels | 08-11-14 | 09:06

Man man man man. Man man man man.
Dapper hoor QUINSY GARIO EN SUNNY BERGMAN voor het verpesten van een kinderfeest.
Zker vroeger zelf geen kadootjes gehad op 5 december omdat jullie ouders dat niet integer vonden. Leuk he, 6 december op de basisschool waar alle vriendjes hun nieuwe speeltjes lieten zien? Behalve jullie. Want jullie zijn integer.Helaas kon je daar iet mee spelen, wat de rest van de kinderen wel deden met hun nieuwe speeltjes.
Gelukkig heb je na 30 jaar wraak genomen.
Heel integer.

Noobster | 08-11-14 | 09:05

@Ad Melkert,

"En zo gaat dat in Nederland. Nederland moet hoe dan ook een multiculturele samenleving worden."

Dat is het allang ik zie meer gekleurden in Nederland dan eigen volk. Jammer dat de overheid dit land heeft weggegeven.Nu nog even wachten op de eerste Marokkaanse minister.

shit | 08-11-14 | 09:05

laten de Amsterdammers welke hun kinderen gewoon willen laten genieten van dit feestje, de provincie's ingaan. Hier hebben we die onzin niet over een kinderfeestje

Europa nee | 08-11-14 | 09:04

-weggejorist-

De hersenloze | 08-11-14 | 09:03

Als de zwarte pieten deze ook als quinsie zijn hoofd laat zien....
Booooom Headshot

de SENSEI | 08-11-14 | 09:03

Het zwartepietenpak anno 2014: een baret met een doodshoofd, een Luger en kekke spijkerlaarsjes. Alleen maar vanwege een paar mislukte totaalmalloten met een slavernijobsessie.

Quinsy maakt meer kapot dan je lief is!

Reinaert | 08-11-14 | 09:03

Laten we gewoon alle pieten blank maken. Maken we er een leuk blank feestje van. Maar over een paar jaar niet zeiken dat dit racisme is en dat er geen getinte tussen loopt!!!

Blankman | 08-11-14 | 09:03

En zo gaat dat in Nederland. Nederland moet hoe dan ook een multiculturele samenleving worden. Hoe dan ook ten kostte van de gewone autochtone bevolking die dit land groot heeft gemaakt om plaats te maken voor mensen die grotendeels alles in de schoot geworden krijgen zonder enige tegenprestatie te vragen. Val deaud linkse kerk en linkse media. Landverraders en collaberateurs werden jullie 70 jaar geleden genoemd. En wees daar maar eens trots op.

ad melkert | 08-11-14 | 09:02

@BekiekUtMoar | 08-11-14 | 08:58
Binnenkort publiceer ik mijn proefschrift over het gevaar van regenbogen...

necrosis | 08-11-14 | 09:01

@necrosis | 08-11-14 | 09:00
Blijkbaar heeft Amsterdam nogal veel invloed in de media en dus ook de politiek.

Kaas de Vies | 08-11-14 | 09:01

Volgens mij was dit vorig jaar ook al het geval.

Boss D | 08-11-14 | 09:01

Ik dacht altijd dat GeenStijl zo van de vrijheid van meningsuiting was? Maar schijnbaar stopt de vrijheid van meningsuiting bij het kritiek hebben op Zwarte Piet. Treurig dat er mensen denken dat dit nodig is maar dat kun je de mensen met een afwijkende mening natuurlijk niet aanrekenen. Tenzij Quinsy Gario en Sunny Bergman met een shotgun bij een intocht staan, dan mag je ze er op aanspreken. Verder zal ik altijd de vrijheid van meningsuiting van deze twee verdedigen.

kicktherabbit | 08-11-14 | 09:01

@Kaas de Vies | 08-11-14 | 08:56
Als het probleem zich voornamelijk in Amsterdam afspeelt, ligt een simpele oplossing voor hand, toch?

necrosis | 08-11-14 | 09:00

Sommige mensen met geen aandeel in dit land zijn bezig om het te vernietigen.

roze_bril | 08-11-14 | 08:59

Ik ben bang dat het hier om die regenbooglijers gaat.

BekiekUtMoar | 08-11-14 | 08:58

Het is toch niet te geloven? Echt fucking schandalig. Op een kinderfeestje. Wat een gore klootzakken zijn het.

yamahaha | 08-11-14 | 08:57

@kaasdevries ; Ergo, omgedraaide discriminatie.....

educator | 08-11-14 | 08:57

Best bizar hoe extreem die Cultureel Marxisten en Amsterdammers zijn.

Want dit probleem speelt zich voornamelijk in Amsterdam af. Typisch.

Kaas de Vies | 08-11-14 | 08:56

Zwarte Piet heeft 16 miljoen minus klein groepje zeur pieten aan bodyguards.

Karamelappel | 08-11-14 | 08:55

Geen woorden voor......... #huil

educator | 08-11-14 | 08:54

Wat een verhaal weer he.

QBert | 08-11-14 | 08:53

REAGEER OOK