Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

80% inwoners Rijs (FRL) tegen komst asielzoekers

Begin deze week al op uw aller GeenStijl, nu ook opgepikt door de Azijnbode én RTL Nieuws. Het doodstille durpje Rijs van 187 inwoners in het glooiende Friese Gaasterland krijgt 500 Somalische qatkauwers, Syrische oorlogstraumaten en overige subsaharaanse gelukszoekers in de maag gesplitst. No brainer dat die inwoners van Rijs daartegen in opstand komen. Maar het lijkt tevergeefs. De Staat, COA en Gemeente drukken gewoon hun zin door. Protesteren heeft geen zin. 187 boze Friezen op het Malieveld, daar lachen ze in Den Haag om. 80% van de inwoners is tegen, 10% is voor, 10% is weet niet/geen mening. Doe de wiskunde. Maar democratie in Nederland is niets meer dan bek houden en die blauwe envelop openen. En die projectonwikkelaar maar lachen op zijn yacht in Marbella. Het is goeddoemme om piswoest van te worden hoe na de Randstad nu ook de rest van Nederland naar de kloten wordt geholpen!!!1! En dan nu de stem der redelijkheid. Peter Smolders, tevreden inwoner (import) van Rijs, op Volkskrant Opinie. Het is vast verleidelijk me nu te betichten van 'tolerantie tot de achtertuin'. Maar dat is me toch te simpel. Roepen dat Nederland vol zou zijn is even makkelijk en wat mij betreft absoluut onjuist. Het lijkt me wel fair een discussie te openen over de vraag of het goed is grote groepen asielzoekers te plaatsen in kleine, afgelegen dorpen, waar ze niets te doen hebben en geen enkele aansluiting kunnen zoeken met de lokale gemeenschap, domweg omdat ze die gemeenschap voor 60, 70 of 80 procent zelf zijn. [LINK]

Reaguursels

Inloggen

KlunsJohannus | 09-11-14 | 11:36
.
"De gevolgen van massa-immigratie laten zich steeds duidelijker zien. Tijd om voor onze eigen samenleving te kiezen"
.
Kerel, die maatschappij waar jij aan denkt (Nederlandse cultuur in de jaren 50, 60 en 70 van de vorige eeuw)is al onherstelbaar verwoest. De tijd dat we nog de MOGELIJKHEID gehad hebben om het tij te keren ligt al twee decennia achter ons. Dat was de tijd dat als men ook maar het vermoeden had dat iemand de zweem van een 'rechtse' gedachtegang had deze persoon onmiddellijk voor gek werd verklaard, aan de publieke schandpaal werd gezet, en via een cordon sanitaire of strafrecht werd weggewerkt. Luister hieronder maar eens hoe men indertijd met zulke 'vuile nazi's' omging.
weblogs.vpro.nl/radioarchief/2008/08/2...

miff | 09-11-14 | 16:12

niet zo zeiken links/pvda stemmer in het noorden. Dit is namelijk al veel langer aan de gang in NL. En toch bleven het grootste deel van het Noorden op de pvda stemmen. Duidelijk geval van nimby. gewoon even de pijn uitzitten nu. we plaatsen ze juist in friesland zodat ze misschien uit Eigen beweging toch nog terug gaan. Als ze in Amsterdam eo worden geplaatst gaan ze zeker niet meer terug. laten we wel zijn, wie wil er nou in friesland wonen.

chiwing | 09-11-14 | 16:02

Laten we maar overstappen naar een dictatuur....
Laat Geert/Fleur dan maar de dictator zijn.
Ik zie geen andere uitweg meer.

Cock | 09-11-14 | 14:09

Het COA is een zbo. Door de overheid op een formele afstand gezet, ze spelen met belastinggeld maar bij het vraagstuk van verantwoordelijk kan de bal eindeloos worden rond gespeeld.

katarina_de_kleine | 09-11-14 | 13:11

En dan krijgen we binnenkort ook weer het halfjaarlijkse kinderpardon.

okkums reezur | 09-11-14 | 12:25

miff | 08-11-14 | 20:17 Persoonlijk heb ik er niets op tegen om deze mensen op te vangen en te helpen

Ik heb daar wel persoonlijk wat op tegen. De gevolgen van massa-immigratie laten zich steeds duidelijker zien. Tijd om voor onze eigen samenleving te kiezen en onze eigen mensen in plaats van de 5 miljard die het minder goed hebben. Egoïstisch? Ligt eraan hoe je het bekijkt. De hele samenleving de afgrond in laten sleuren lijkt me ook niet erg sociaal...

KlunsJohannus | 09-11-14 | 11:36

Wanneer komt er eens een goed onderzoek naar de handel en wandel van het COA? Eerst bouwen ze asiezoekerscentra in de weilanden van een kleine gemeente, dan worden ze afgebroken waarna de bouwrijpe grond door de gemeente gebruikt wordt voor een nieuwe woonwijk. Na vijf jaar is er dan plotseling weer een onverwacht (huh?) grote instroom asielzoekers en begint het zoeken naar woonruimte opnieuw. Dit keer kunnen de vakantiepark speculanten ervan profiteren. Straks wordt er weer nieuwe asielzoekers centra gebouwd. Het is big business.

katarina_de_kleine | 09-11-14 | 11:12

Als touringcar chauffeur rijden we veel voor COA, dat begint op Schiphol, dan worden de asielzoekers naar een hotel overbracht waar ze een maaltijd aangeboden krijgen, om vervolgens naar Hoofddorp te worden gebracht, waar ze worden ingeschreven, bij de naturalisatie dienst. Daarna worden ze verspreid over heel Nederland en de gemeente van de uitverkoren plaats moet maar regelen dat er een huis voor ze klaar staat. De mensen die via COA naar Nederland worden gehaald, worden speciaal geselecteerd zegt men. Jonge mensen die kans hebben op de arbeidsmarkt..... Ik heb ze van de week vervoerd en ze even goed bekeken, maar er komt toch een zootje wrakhout naar dit land, oudere mannen en vrouwen die geen 2 woorden Engels spreken ( het excuus was, ja we kunnen die mensen niet alleen achter laten als hun kinderen hier naar toe komen) ik voorspel dat geen een van de geselecteerde mensen die ik heb vervoerd, daadwerkelijk aan de slag komen in dit land.

vhKarelkruizenruiker | 09-11-14 | 11:09

Op en dag besef je dat onze ' volksvertegenwoordigers' er niet voor ons (de werkende, belastingbetalende Nederlander) zitten, maar puur voor zichzelf om een beetje punten te scoren nationaal en internationaal niveau van UW geld. Of Nederland en de werkende belastingbetalende Nederlander baat heeft bij hun keuzes en beleid is verder niet van belang. Een logische en simpele kosten/baten analyse van de komst van 24.000 asielzoekers naar ons land zou een hele duidelijke NEE opleveren. Een asielzoeker kost ons per jaar 20.364 Euro (Dat was in 2009. Gecorrigeerd voor inflatie zitten we nu dus zo'n 11% hoger op 22.600)
www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2008/9...

Voor dit jaar alleen al krijgen we dus 542 miljoen aan kosten bij door deze toestroom. En het jaar daarop weer + 550 miljoen. En het jaar daarop weer plus 560 miljoen. Het jaar daarop weer, het jaar daarop weer, etc, etc. Op termijn wordt die aanvraag eindelijk afgewezen, maar dan gaan ze natuurlijk eindeloos doorprocederen... of er komt een generaal pardon. Uiteindelijk komen ze dan allemaal lekker in het uitkeringencircuit van 2.000 netto per maand, is weer 24.000 per persoon per jaar.
.
Wie moet dat allemaal gaan betalen? Met 2x modaal draag ik zo'n 25.000 Euro per jaar af aan inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen. Net genoeg om de kosten van een zo'n asielzoeker te betalen. En heel veel mensen verdienen bij lange na geen 2x modaal. 80% van de bevolking verdient minder, dus je hebt per saldo meer werkenden nodig om de kosten van 1 zo'n asielzoeker te betalen. En dan moeten we daarnaast nog al onze eigen kosten betalen als land zijnde.
.
Standaard zou een asielaanvraag dus gewoon met NEE moeten worden beantwoord. Links mensen die daar tegen zijn en vinden dat we asielzoekers moeten helpen, mogen zich aanmelden bij de gemeente om zich op te geven als opvang adres. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan een gelijk aantal asielzoekers worden toegelaten en doorgestuurd naar het opvangadres. Uiteraard voor eigen rekening.

Ih8yousf | 09-11-14 | 10:44

Zoiets wilden ze ook flikkken in Oranje, in Drenthe, een dorpje van ongeveer 140 inwoners... daar moesten in één klap 1400 asielzoekers komen.
Gelukkig is dat teruggedraaid, het zijn er nu - meen ik - 500, nog veel te veel maar o.k. het kan misschien niet anders.....
De IND bezwijkt dan ook onder de toestroom van vluchtende Syriers, Mailnezen en Irakezen.....

mallekater | 09-11-14 | 10:09

Zulke mooie ronde getallen bij zo'n rondvraag onder de bevolking geeft meestal aan dat het om een erg kleine steekproef gaat. 80/10/10 ziet eruit als tien respondenten. En voor tien respondenten ga je niet het hele dorp door voor een goede, willekeurige steekproef, maar wacht je op tien voorbijgangers. Dat zet de conclusies aan de hand van 'de wil van het dorp' een beetje wankel. Tweede punt, als je er even het kaartje bijpakt, liggen er binnen een steenworp afstand van dat arme, kleine, overrompelde dorpje een dozijn andere dorpen met inwonersaantallen die soms doortikken tot boven de 1000. De Friese bevolking komt deze inwonersgolf wel te boven, helpt ook fijn tegen de leegtrek van dorp naar stad. Ookal hebben de nieuwe buren dan emotionele baggage plus de verkeerde huidskleur.

irrelevante nuance | 09-11-14 | 09:31

Tja, als zo'n gemeente overstag gaat en zoveel asielzoeker toelaat binnen de gemeentegrenzen kun je er haast wel vanuit gaan dat er geld aan zit verbonden. Geen idee of dat bedrag klopt maar ik begreep dat de gemeente per volwassen asielzoeker ongeveer €20k tot 25k ontvangt (geen idee wat een minderjarige oplevert voor de gemeente).
.
Het is volgens mij gewoon een geld kwestie en ondertussen zit de bevolking, al dan niet terecht (afhankelijk waarop ze al die jaren op gestemd hebben), met de gebakken peren.

Lum-chan | 09-11-14 | 09:01

De islam = de zwarte pest.Geweldig hoe het bestuur van dit land en in deze het bestuur van het COA ons land terugwerpt naar de middeleeuwen.
Ik zie dit als strafbaar.
Maak openbaar wat dat COA-bestuur jaarlijks aan belastingpoet opstrijkt ofwel u uitkleedt.

succesvol | 09-11-14 | 09:00

Wat hier in Rijs gebeurt is het perfecte voorbeeld van de etnische zelfmoord waar we mee bezig zijn: De oorspronkelijke bevolking wordt compleet weggevaagd en vervangen door een allochtone islamitische meerderheid.
Indien dit beleid onveranderd wordt voortgezet, is dit het lot dat heel Nederland op termijn te wachten staat.
Wanneer stopt deze waanzin ?

vivaldi | 09-11-14 | 07:58

Wat mij iedere keer weer verbaasd is dat gemeenten en overheid er zijn om zaken voor de burger in goede banen te leiden.
Nu geeft 80% aan dat ze geen assielzoekers in dat dorp willen hebben (even los van het percentage wat erheen komt ten opzichte van de locals), hoe kan het dan dat bij een meerderheid NEE er toch gewoon ja gedaan word?
Gaat er geen lampje in de rest van Nederland branden dat de gemeenten en overheid inmiddels boven de burgers staan en zij beslissen wat er gebeurt i.p.v. de burger?

Ik pleit voor een totale schoonmaak in NL, de complete overheid moet eruit en de burger bouwt deze weer opnieuw op.
Er is zwaar misbruik gemaakt van het vertrouwen van de burger en dit houd nog steeds aan.
Wij 'de burgers' zijn de baas in dit land en niet de mensen wie we betalen om het werk te doen.
Als wij NEE stemmen tegen Brussel dan is het NEE!
Laten we nu eens massaal naar Den Haag trekken en NEE we gaan niet naar het malieveld we gaan heen waar WIJ HEEN WILLEN om de politici vriendelijk te verzoeken hun spulletjes te pakken en te vertrekken.
Het moet nu echt eens afgelopen zijn, dit land is van de Nederlanders en niet van de ambtenaren!

pickalilly | 09-11-14 | 07:25

Dus het programma opsporing verzocht blijft nog heel lang bestaan.

drielenaar | 09-11-14 | 02:12

Fantastisch nieuws voor de VVD/PvdA, en weer 187 Nederlanders gefucked. Pak aan klootzakken, je zult weten voor wie je gekozen hebt.

De Anaalprofeet | 09-11-14 | 02:09

Vraag me af wat zou gebeuren als dat gebouwencomplex ineens af zou branden of zoiets. Herbouw van een dergelijk gebouwencomplex zal immers vooraf gegaan moeten worden door onderzoek naar oorzaak brand, vergunningen van gemeente enz.
Zou maar net ene in dat dorp of in het naastgelegen dorp te hoeven zijn en het lot van de gehele gemeenschap en hun kinderen en hun kleinkinderen krijgt ineens een heel andere wending....

Geile koe | 09-11-14 | 00:51

coa is dus een overheid instantie,die beschikt over onbeperkte financien,terwijl er overal tot op het bot bezuinigd moet worden,wordt hier met geld gesmeten.
de democratie is zover gezakt,dat er niet meer naar inwoners geluisterd wordt.
deze mensen willen uiteindelijk niet terug,omdat ze dan in armoede vervallen.
ze krijgen hier luxe die ze nooit gekend hebben.
ieder mag zijn eigen potje koken
voor het eerst van hun leven een fiets,enz
geef ze eens ongelijk.
maar ondertussen gaat de sociale welvaartstaat met sprongen onderuit
vraag maar aan b.v zwamson,of spektrui,en je krijgt een eerlijk antwoord.
eens kijken hoe het er over 10 jaar uit ziet

soledad | 08-11-14 | 23:43

Gazzerdemazz heeft als kind in het voormalig complex van jeugdzorg daar gezeten, toen heette het nog mooi gaasterland wat wij altijd mooi achter het gaas... terland noemden. Ik had namelijk vroeger wat last van mijn ouders die mij weleens van hoek naar hoek van de kamer sloegen en mocht daarom naar Rijs. In die tijd was Rijs al vol met intolerante Fryske klootzakken (Bakhuizen mochten wij nooit in van de leiding en in Balk belden ze preventief de Politie omdat wij "van die kinderen waren")

Ik begin toch een beetje in karma te geloven

Gazzerdemazz | 08-11-14 | 23:00

hoeveel inwoners had dit dorp nu.?

newray | 08-11-14 | 22:37

Heb je die projectontwikkelaar gezien in dat filmpje hierboven ? Dat is het soort mensen dat Nederland in de uitverkoop doet. Wat een hufter. Ondanks de overgrote bezwaren in het dorpje gaat hij fijn dik geld verdienen over de ruggen van die dorpsbewoners, die de klappen mogen opvangen.

vivaldi | 08-11-14 | 22:33

Iedereen twee Rottweilers aan laten schaffen en een peacemaker achter de voordeur: het probleem is opgelost.

Joop69 | 08-11-14 | 21:42

In de jaren 50 was Nederland met 12 miljoen inwoners te vol en moesten veel mensen emigreren. Nu hebben we er 17 miljoen waarvan 1 miljoen moslims en volgens het CBS komen er tot 2050 nog meerdere miljoenen bij. Do your math.

Patatter | 08-11-14 | 21:40

Over dat Polenverhaal: hoe zit het eigenlijk met de verdeelsleutel voor het opnemen van asielzoekers in de EU landen? Of kunnen ze kiezen want dan snap ik dat ze graag naar kraslot Nederland komen.

Sliptong | 08-11-14 | 21:20

@Nederlanddraaitdoor | 08-11-14 | 20:28
Polen hebben helemaal niets tegen buitenlanders, ongeacht of het nou lichtgetintiërs of donkergetintiërs zijn. Zolang ze maar niet in Polen neerstrijken.

miff | 08-11-14 | 21:04

Gevleugelde uitspraak in AZC's 20 jaar geleden: we gonna fuck this country. Wat zal het nu zijn?

bloeddoordenamstel | 08-11-14 | 20:55

F*ck de overheid met dit asielbeleid !

vivaldi | 08-11-14 | 20:53

miff | 08-11-14 | 20:17 Persoonlijk heb ik er niets op tegen om deze mensen op te vangen en te helpen

-

Niet zolang het vluchtelingen zijn. Wel als het gelukszoekers zijn die het gewoon vinden dat ze opgevangen en geholpen worden. En dan ook nog commentaar hebben: in Noord-Italië werd eten op de grond gesmeten omdat ze dat eten niet gewend waren. Leuk hè.

bloeddoordenamstel | 08-11-14 | 20:50

Ben momenteel in Polen, heb hier 0,0 asielzoekers gezien, en zelfs geen lichtgetintiërs of donkergetintiërs. De opperpool hier is zo meteen toch opperEUiaan? Kan hij gelijk zijn land (met nog heeeeeeel veeeeel ruimte) openstellen voor alles wat de Middellandse Zee over komt dobberen. Ieder EU-land een quotum toch? Althans, daar jammerde Italië toch over, laatst?

Nederlanddraaitdoor | 08-11-14 | 20:28

Ooh gottegottegot!! Slechte vooruitzichten voor de Asielzoekers! Ben in mijn jonge jaren 6 weken in de vakantiekolonie "Mooi Gaasterland" in Rijs geweest. Heb nog nooit zoiets verschrikkelijks meegemmaakt. Elke dag verplicht pap met vellen eten, Brinta, Havermout! Levertraan aaaaaaaaarghhhhbah! Heb er nog steeds een jeugd trauma aan over gehouden. Wat doet men deze Asielzoekers aan! Ik denk dat ze al na 3 weken terug vluchten naar waar ze vandaan zijn gekomen!

Tis nie waar! | 08-11-14 | 20:23

@speculoos | 08-11-14 | 19:55
Het gaat niet om de plek, het gaat om het percentage.
Als je op de autochtone populatie zo'n 20% bevolkingsaanwas vluchtelingen aanbrengt (zo,n 35 man op 187) dan zou dit nog gaan en is er geen sprake van een culturele overname. De gemiddelde Nederlander is op dat punt ondertussen wel wat gewend (of gewoon murw).
Als je echter de bevolking van een dorp uitbreid met 267% vreemde cultuur, dan is dat vragen om ellende, dan is er sprake van culturele verdringing.
Persoonlijk heb ik er niets op tegen om deze mensen op te vangen en te helpen, maar de manier waarop is volkomen fout. Verdeel deze mensen evenredig over meerdere dorpen en steden.

miff | 08-11-14 | 20:17

Immigratiepolitiek was en is nog steeds big business. O.a. (semi-) ambtenaren varen er wel bij. Het creëert banen. Kost wel wat. Hoezo bezuinigingen door het kabinet. Dat worden weer nog meer lastenverzwaringen voor ons.

bloeddoordenamstel | 08-11-14 | 20:12

Vind de plekken dan ook slecht gekozen mensen die ze graag willen hebben wonen toch in Aerdenhout, Laren, Vinkeveense plassen, Wassenaar en op het Binnenhof in Den Haag

speculoos | 08-11-14 | 19:55

@Tweespalt | 08-11-14 | 19:29
Ik bedoel daar zeker niet mee de hutten van de asielzoekers in brand te zetten, en al zeker niet om mensen in gevaar te brengen. Wat ik bedoel: als ik de eigenaar van dit hotel was, net een paar ton had geïnvesteerd, en op zo'n manier verschrikkelijk werd genaaid - met uitzicht op faillissement en decennia lang op een minimum moeten leven wegens een grote restschuld- dan zou bij mij de vlam in de pan slaan (letterlijk en figuurlijk). Met de verzekeringspenningen eindig je dan tenminste nog op nul.

miff | 08-11-14 | 19:53

Daar komt het die massa migratie van moslims.
Volgend jaar wordt de kerst verboden omdat het een Christelijk feest is plus overgrote deel van die asielzoekers heeft geen reet te doen wat resulteert in criminalteit.
Bovendien maakt door hun geloof hebben ze een natuurlijke afstand van de westerse wereld.
En wij maar bukken en de arie spreiden voor deze idiote regering.
Opdonderen met de regering want dit land wordt een tweede zweden waar zelfs de verkeersborden moet aangepast worden omdat het teveel blootgeeft.
kijken we even mee?: i.imgur.com/lNGqJly.jpg

gijs geluk | 08-11-14 | 19:43

Hetzelfde gebeurde in eind jaren 1980/begin jaren 1990 toen in Friesland het platteland werd volgeplemd met AZC's en bestuurders overal te hoop liepen tegen de lokale bevolking die de migranten massaal afwees. Enquetes met 90% tegen de komst van een AZC werden gewoon in de prullenbak gegooid. De AZC's kwamen er, het extra geld dat gemeentebesturen ontvingen werd er snel door heen gejast en als er klachten waren dan gaf de gemeente vervolgens niet thuis. De geschiedenis herhaalt zich dus gewoon weer. Werk is er niet voor Nederlanders dus ook niet voor die migranten, goedkope woningen zijn ook bijna niet meer en het geld voor de zorg waar ook deze migranten straks een bovenmatig groot beroep op doen is er evenmin .

Opnieuw zadelen politici ons land met een hoop extra sociale problematiek op. Maar wat geeft het, zij houden hun baan wel en anders hun wachtgeld.

Angelica | 08-11-14 | 19:32

Polderjihad | 08-11-14 | 18:41
Bovenstaande tegels is dus voor u

Tweespalt | 08-11-14 | 19:30

Dacht dat de grens lag bij (het aanzetten tot) geweld. Doe even normaal.

Tweespalt | 08-11-14 | 19:29

@MarcS | 08-11-14 | 15:13
Wel eens gehoord van de uitspraak 'in de brand, uit de brand'?

miff | 08-11-14 | 19:25

duitse herder | 08-11-14 | 14:34
OK, volgens je getallen bijna net zoveel eruit als erin. Dat "Nederland vol" probleem valt blijkbaar wel mee.
Twee van mijn collega's zijn onlangs vertrokken. Een ingenieur die in Duitsland een beter loon en een gratis huis (volgens Nederlandse maatstaven: riant) aangeboden kreeg. En een software ontwikkelaar die in Ierland 10K per maand gaat verdienen met 25% belasting.
Gelukkig begrijp ik van de TV spotjes van de overheid dat de immigratie ons verrijkt met nieuwe artsen, techneuten, en verpleegsters.
Dus netto is er niets aan de hand.

tum378 | 08-11-14 | 19:14

Jullie bedoelen "begin deze week bij Omrop Fryslan". Staat zo slap als je altijd wilt laten zien dat je de eerste bent, helemaal als je het niet eens bent.

Hoe hoog is de werkloosheid in da durpke?

Tweespalt | 08-11-14 | 19:11

@Bellabella* | 08-11-14 | 18:59
Ja,
daar woon ik.
Inmiddels ook de hypo afbetaald.
En elke dag voor ik ga slapen stel ik vast dat daar never een AZC komt. En dat de paupers er geen huis kunnen kopen. En dat daar geen huurhuizen zijn, laat staan sociaal ondersteunde huur.
Ik slaap prima.

artie | 08-11-14 | 19:07

Geweldig dat ze in de straat bij die Volkskrant-schrijver komen. Kan hij zelf beleven waar het merendeel van Nederland last van heeft maar hij altijd heeft weggewoven als "rechts racisme".

BekiekUtMoar | 08-11-14 | 19:01

Weet u waar nog genoeg plek voor de multicul is? In het warm kloppende socialistische hart van Amsterdam: de grachtengordel en Amsterdam Zuid. Precies de blankenreservaten waar díe mensen samenklitten, die de multicul zo'n warm hart toedragen. Laat de dobberboten met arme negers en mohammedaanse uitkeringssollicitanten eindelijk eens aanmeren in de Amsterdamse grachtengordel! Liefde en plek te over daar!

Bellabella* | 08-11-14 | 18:59

ik ben 5 jaar gelden al weg gegaan uit nederland, je zag die schit al aan komen,woon relax met mijn kinderen in buitenland, zefs mocros hebben hier niks te vertellen, en dat voelt heerlijk. zo reaguurdes doe hetzelfde en verlos jezelf zoniet blijf en erger je verder. jaja

jajaj | 08-11-14 | 18:56

Na decennialang de grote en middelgrote steden de multicul door de strot geduwd te hebben, moeten nu ook de dorpen eraan geloven: heel Nederland moet en zal kapot-gemulticulturaliseerd worden!

Bellabella* | 08-11-14 | 18:51

Weet je normaal zou ik me kapot lachen, maar in wezen is het in en in triest om zulke mooie plaatsen naar de godverdomme zien te gaan,
Die mensen weten niet wat er gaat gebeuren zo wereldvreemd zijn ze in die dorpen.
Zelf zie ik mijn stad al een jaar of veertig naar de gallemiezen gaan, steevast zie ik buren vertrekken naar elders, van buurt naar buurt, we zitten nu aan en in de laatste wijk, de buitenwijk en dan is het klaar.
Jaren hebben die mensen ons verdomme afgesnauwd van "doe normaal joh" en van "die mensen hebben hulp nodig", en nu staan ze dan bij die lui zelf voor de deur.
Wel succes ermee.

Havenwerker | 08-11-14 | 18:46

Als een paar van die raddraaiers in dat dorp slim zijn gooien ze wat brandbommen naar binnen zodat het onbewoonbaar verklaard wordt.

Met of zonder asielzoekers erin, dat laat ik in het midden.

Polderjihad | 08-11-14 | 18:41

Ze moeten daar in Friesland niet zo zeuren.De Noordelijke provincies stemmen al decennia lang uitsluitend op linkse partijen.Daar kan je een mooi spreekwoord op loslaten-Je oogst wat je zaait.

linus | 08-11-14 | 18:24

Hum, hoekhaakjes weggevreten in mijn vorige reactie. Werden natuurlijk voor een tag aangezien :-)

Zo dan: Jij gaat na -> Ga maar na.

paulvink | 08-11-14 | 18:23

@MarcS | 08-11-14 | 15:28
"Nee ophouden met een gezegde."

Inderdaad, ophouden met een stompzinnige, uit het Amerikaans nageaapte uitdrukking.

Natuurlijk moet men wat mij betreft ook met een hoop andere dingen stoppen, maar die zijn in de reacties al voldoende aan bod gekomen.

"p.s. Ik loop, jij loopt -> Houdt eens op."

Nee, het is "houd eens op". De gebiedende wijs is wat anders dan de tweede persoon enkelvoud. Jij gaat na <> Ga maar na.

paulvink | 08-11-14 | 18:21

Nee. Gewoon NEE.
We hebben al genoeg ellende hier.

MartinLeuterKingsize | 08-11-14 | 18:01

Dan nu met kleine lettertjes: Projectontwikkelaar Genee mag dit gewoon doen. Vrije Markt en zo. Voor iedereen beter leerden we op school. Dat evenwicht van hotels/toerisme dat verplaatst zich dan en dan komt weer helemaal goed. Net zoals de vrachtwagenchauffeurs van de Ikea zeg maar.

kloopindeslootjijook | 08-11-14 | 17:35

-weggejorist-

kloopindeslootjijook | 08-11-14 | 17:29

In Friesland stemt ook 80 procent PVDA. Dan moeten ze de consequenties maar aanvaarden. Net als in Amsterdam. Zadel de rest van Nederland er niet mee op.

R.I.P. West-Europa

shenkie7 | 08-11-14 | 17:18

Maak me er allang niet druk meer om en denk sinds een jaar alleen nog aan mijn directe omgeving en mezelf. De rest kan aan het Groningse gas. Eind volgend jaar met enige input kunnen we NL definitief verlaten en ik kan niet wachten!!

Beaulefermier | 08-11-14 | 17:10

-weggejorist-

He gezellig | 08-11-14 | 17:08

Die 500 gaan het in Rijs zonder twijfel een stuk beter hebben dan de oude moeder van Van Rijn. Politici, hoe verachtelijk!

glimworm | 08-11-14 | 17:05

De bushalte in Rijs word één van de drukste in Nederland.

kneuterzak | 08-11-14 | 17:01

 
Voor mij is er een simpele oplossing, opvang in de eigen regio, daar mag best geld naar toe. Opvang in Nederland is een no go en moet ten alle tijden voorkomen worden.
 

Rebellis | 08-11-14 | 16:58

Ongelofelijk,van je eigen bejaarden stelen,om er vervolgens voor buitenlanders Sinterklaas mee te spelen.
Eerst de AOW laten slopen door Buitenlanders,en nou dit eroverheen.....

Torquemada | 08-11-14 | 16:50

Woordvoerder PvdA Marit Maij: minister Blok moet nu ook alvast na de opvang de definitieve huisvesting gaan regelen. Ook in haar portefeuille:illegalen, uitgeprocedeerden en nieuwe kinderpardons. Failliet in handhaving en uitvoering van inderdaad heel sociaal PvdA beleid. Regeren is vooruitzien. Ik denk dat ze zelf binnenkort een nieuwe uitdagende functie krijgt waarschijnlijk iets Europees waar ze zich weer progressief voor ons gaat inspannen.

J.Slavink | 08-11-14 | 16:48

Eerst moesten de grote steden er aan (20 a 30 % buitenlanders) en dachten de kleinere gemeenten en dorpen "er buiten te blijven". Nu gaan ze er zelf ook aan geloven. Ga zo maar door met dit zinloze kostenvretende beleid door de maag van het NL volk te splitsen. Dan is het gewoon wachten tot het moment dat de vlam in de pan slaat zoals destijds in het Friese Kollum. Maar geen nood, ook dan kiest de NL overheid niet voor haar eigen volk en worden de mensen - zoals destijds in Kollum - vervolgd wegens discriminatie.

rechtiskrom.wordpress.com/2013/12/02/d...

www.digibron.nl/search/detail/012dd09f...

matrixbluepill | 08-11-14 | 16:47

-weggejorist-

speedy_con33 | 08-11-14 | 16:44

Die figuren in Rijsen weten gewoon niet wat goed voor hen is. 1000 "asielzoekers" ERBIJ. Dat betekent dat er een Mediamarkt geopend kan worden om alle "asielzoekers" van een iphone, Miele wasmachine, Dyson stofzuiger, AEG droogtrommel, Marantz Steroset en Samsung Flatscreen te voorzien.
Dat betekent dat de Ballast Nedam een meertje kan gaan droogleggen en Heymans ONS DORP kan gaan bouwen voor de "asielzoekers", niet natuurlijk nadat onze "minister" van Financien een aantal bejaardenhuizen heeft geeuthaniseerd.
Dat betekent dat VW ze allemaal een Golf 7 kan gaan verkopen, een mooie showroom erbij, en dat gaat de HELE provincie betalen, daarna Nederland en wordt er weer lekker een miljardje EXTRA geleend. Dus geen pensioen of werk meer voor je dorp maar WEL voor je Parzeien en de bedrijven waar ze op stemmen.
Laten we BLIJ zijn, met zn ALLEN....

G. Raayer | 08-11-14 | 16:41

wellicht kan door deze extra kostenpost de EU naheffing flink worden bijgesteld. ruim 24k personen die van staatswege onderhouden worden. ik gok zo'n slordige 15-20 miljard euro. moet toch bijten in je staatsportomenee, zeker als je 465 miljoen via een rentevrije aflossingsregeling wilt betalen.

hakbarry | 08-11-14 | 16:40

Serieus? Daar slaat de schrik je nu toch echt van om het hart.

Tricephalus | 08-11-14 | 16:38

"waar ze niets te doen hebben en geen enkele aansluiting kunnen zoeken met de lokale gemeenschap"
Dat staan de oorspronkelijke dorpsbewoners ook te wachten: niets te doen te hebben hebben en geen enkele aansluiting kunnen zoeken met de lokale gemeenschap. Want wat dan de lokale gemeenschap is vindt Nederlanders racistisch, bedreigend en cultureel achterlijk cq beledigend.
De regering lacht 180 demonstranten uit? 8 miljoen ook. Er moeten even zo veel miljoen aliens in huis gehaald worden. Anders krijgen de Haagse regenten na hun politieke carrière dat beloofde plaatsje in de EU-hemel niet.

dedeurs | 08-11-14 | 16:30

Alleen jammer dat de burgers in deze democratie niks meer te zeggen hebben.

holly billy | 08-11-14 | 16:29

necrosis | 08-11-14 | 15:56
10 jaar? Dat gaan we niet redden :(

The7thGuest | 08-11-14 | 16:27

Ik wil mij verder niet bemoeien met de huidige bewoners van Rijs, maar ik zou zeggen de fik in Mooi Gaasterland. Vanavond nog! Anders is het snel te laat. Ik zou het wel weten.

The7thGuest | 08-11-14 | 16:25

Wanneer stopt deze immigratie-waanzin ?
Men zou 10 % van de bevolking van zo'n dorp als maximum moeten nemen en dan hooguit zoveel asielzoekers daar plaatsen. Dus in dit geval 18 of 19.
Beter nog zou het zijn, wanneer Nederland eens resoluut stopt met deze onzin, want dat is het inmiddels. Het is een zieligheids-industrie geworden, waarin allerlei commerciële clubjes zich handenwrijvend zitten te verrijken op kosten van de gewone burger, die weer het haasje is. Ik zou willen zeggen tegen de mensen in dat dorp : Laat je niet gek maken en gooi die asielzoekers eruit. Samen met dat COA en al die aanverwante flutclubs.

vivaldi | 08-11-14 | 16:20

Als de inwoners van Rijs het niet willen, moet het niet gebeuren. F••k de Staat en de COA en de subsidiezuigende poco's.

ben kokhals | 08-11-14 | 16:17

Het I.Q. in Nederland gaat nog eens flink crashen. Kun je daar short opgaan?

meneer der meneren | 08-11-14 | 16:14

@Fatwabuster | 08-11-14 | 15:53

Welja, geef ze ook nog een zonvakantie.

Sjaak uit Dordt | 08-11-14 | 16:14

En toch denk ik niet dat Den Haag hier zo gemakkelijk mee wegkomt. Want ze zijn dan misschien maar met zijn 187-en, die inwoners van Rijs, het zijn natuurlijk wel Friezen. Van de stam der Friezen. Als die hun stamgenoten mobiliseren, dan kunnen we nog een paar gezellige 'informatieavonden' verwachten daar in Rijs. Want ze zijn dan misschien niet te verstaan, die Friezen, als ze echt hun ongenoegen willen uiten dan merk je dat wel. Dan laten ze gewoon de vuisten spreken. Want zo zijn ze. Een primitief oervolk. De afgevaardigde uit Den Haag die daar straks de boel komt sussen moet er dan ook rekening mee houden dat ie minimaal een ei gaat koppen. Als ie geluk heeft.

VanBukkem | 08-11-14 | 16:13

Zet gewoon 5.000 barakken, een supermarkt, een dokterpost, een schooltje, en een gevangenis op Rottumeroog. Alle controle in 1 hand. Geen overlast, geen criminaliteit, geen waardeverlies huizen, geen onttrekkers, etc. Win-win-win.

ad melkert | 08-11-14 | 16:11

@necrosis | 08-11-14 | 15:47
.
Jorritma voert gewoon eigenhandig politiek. Het is aan de gemeenteraad om dat aan banden te leggen. Staatsrechtelijk heeft de burgemeester geen poltieke macht. Deze is voorzitter van het collega en verantwoordelijk voor de veiligheid en de brandweer.

Bytemaster | 08-11-14 | 16:09

@WellusNietus | 08-11-14 | 16:04

Precies. En daar is de moraal van de collectivist weer mooi zichtbaar..."Ja, ik wil asielzoekers binnen halen, ja ik wil dat iedereen dat voor betaald, maar -hell no- zelf wil ik er geen enkele nadelige consequentie van hebben...
.
Egoïstischer dan sociaal democraten vind je ze niet.

De Libertariër | 08-11-14 | 16:07

Gezien de verkiezingsuitslag van 2012 in deze gemeente (maps.nrc.nl/static2012/gaasterlan-slea...) ben ik verbaast dat er zoveel mensen tegen zijn.. Volgende keer PVV stemmen dames en heren uit Rijs.. Je oogst wat je zaait!

WellusNietus | 08-11-14 | 16:04

Die instroom gaat nog lang niet gestopt worden! Dubbele politieke agenda's, en enorme inkomsten voor de zieligheids-industrie van vluchtelingenwerk, advocaten, sociaal hulpverleners, toeleveranciers, en niet te vergeten de strijkstokken, welke gretig tussen de diverse geldstromen gestoken zullen worden.
Het COA heeft enorm veel macht ( veel te veel imo) als zelfstandig drijvend orgaan naast de ministeries.
Dat alles wordt uiteraard betaald door u en mij. Hetzij rechtstreeks, hetzij via de omweg Brussel.

appelvink | 08-11-14 | 16:00

80% Rijs tegen komst asielzoekers...
.
80% Rijs stemt op CDA, PVDA of VVD.
.
Wat mij betreft krijgen ze daar de rambam! Als je zo graag de zeggenschap over je eigen gemeenschap en leven uit handen geeft aan een zooitje marxistische dwazen, dan stik je maar lekker in de gevolgen ook.
.
Mijn medeleven met de inwoners van Rijs die zo moreel waren om geheel niet te stemmen en voor de rest; Een Dikke Vinger.

De Libertariër | 08-11-14 | 16:00

Ik begrijp het niet.
Waarom in Rijs?
Op het grote landgoed van, "u bent een minderwaardig mens", Marcel van Dam kunnen er wel tien keer zoveel gehuisvest worden.
En Marcel heeft daar niets op tegen, want PvdA.

Dostranamus | 08-11-14 | 16:00

@The7thGuest | 08-11-14 | 15:51
Over een jaar of tien bestaat dit land niet meer.....

necrosis | 08-11-14 | 15:56

@Blunterman | 08-11-14 | 15:52

Who gives a fuck! Je dropt gewoonweg niet 500 gelukszoekers in een klein dorpje... dat leidt tot chaos en dit is niet het eerste voorbeeld, volgens mij zijn we inmiddels bij nummertje 3

Fatwabuster | 08-11-14 | 15:55

Beter toch, zo hebben er maar 187 mensen last van. Dat is in de randstad wel anders!

old_dirty | 08-11-14 | 15:53

@Sjaak uit Dordt | 08-11-14 | 15:51

Waarom zo moeilijk doen als je eilanden genoeg hebt.... een eiland in de Antillen ontruimen en daar droppen...

Fatwabuster | 08-11-14 | 15:53

Hoeveel is het nou 178, 187 of 188?

Blunterman | 08-11-14 | 15:52

@frickY | 08-11-14 | 15:47
Of het zijn oorlogsmisdadigers die hun publieke ophanging ontvluchten....

necrosis | 08-11-14 | 15:51

We moeten natuurlijk niet vergeten dat deze mensen de ruggengraat zijn van onze toekomstige economie.

The7thGuest | 08-11-14 | 15:51

Waarom spuiten we geen eiland op (minstens 10 km uit de kust). Daar mogen ze hun asielprocedure afwachten. Wie niet toegelaten wordt kan zo vertrekken (ze zijn niet geïntegreerd, dus daar hoeft geen rekening meegehouden te worden) en wie niet weg kan, mag daar gewoon blijven. Moet je opletten, dan is het zo over.

Sjaak uit Dordt | 08-11-14 | 15:51

Volgende keer dus 188-aantal minderjarige = pakweg 150 stemmen extra voor Geert of andere minder-minder-minder roepers.

fredjuhh | 08-11-14 | 15:50

@Stormageddon | 08-11-14 | 15:45
In dat geval was je comment niet politiek correct....
*moehahaha*

necrosis | 08-11-14 | 15:49

Mensen die vluchten voor hun leven zijn welkom. Maar dit zijn gewoon financiële gelukszoekers... en ze hebben de jackpot gevonden.

frickY | 08-11-14 | 15:47

@Bytemaster | 08-11-14 | 15:44
Hoe lang heb jij liggen slapen?
Google eens op bijvoorbeeld Annemarie Jorritsma....

necrosis | 08-11-14 | 15:47

Het AZC en de gemeente hebben ongetwijfeld ook al een contract gesloten met de politie en justitie dat bij alle aangiften door de lokale bewoners van diefstal en verkrachting deze onmiddellijk opgevolgd worden met de vervolging van het slachtoffer/indiener.

smdyasc | 08-11-14 | 15:46

@necrosis | 08-11-14 | 15:38
Niet nodig. 1 alinea verwijderd en nog wat zinsdelen verandert en nu kwam het wel door. Vreemd. Het zal wel aan mij liggen.

Stormageddon | 08-11-14 | 15:45

Dorpelingen hebben heerlijk gewoond de laatste 30 jaar.
Terwijl de grote steden,jaren dat gedoe hebben.
en ook hier is het 1 Nederlander inmiddels op de 10 ,dus niet zo klagen,over dat het on redig veel is.
Dus wat mij betreft ,ga daar ook maar eens ervaren wat een verrijking het U gaat brengen.

animalia | 08-11-14 | 15:45

@Muxje | 08-11-14 | 15:13
.
In Nederland heeft een burgemeester geen politieke macht. Dus als we een gekozen burgemeester zouden krijgen heeft diegene nog steeds helemaal niets te zeggen over die ruimtelijke ordening.

Bytemaster | 08-11-14 | 15:44

@Piet van het Padje | 08-11-14 | 15:19
U stemt op welke partij en met welke reden?

MarcS | 08-11-14 | 15:39

@Stormageddon | 08-11-14 | 15:26
Voor de zekerheid zou ik alle verdachte schroefjes in je muren controleren en desnoods met geweld er uit trekken.
Daar wil ik best bij helpen, tegen weekend tarief, that is....

necrosis | 08-11-14 | 15:38

@necrosis | 08-11-14 | 15:35
Inboorlingen hiero noemen deze streek liefkozend West Friesland. De reden waarom ik denk om Duitsers te pesten met hun Ost Friesland.

MarcS | 08-11-14 | 15:38

@Feynman | 08-11-14 | 15:19

Goed om te zien dat je je oude scherpte weer terug begint te krijgen Feynman.

Zo listig zit het inderdaad in elkaar. Er moet nu tijd gerekt worden om de leuke EU-baantjes binnen te kunnen hengelen voordat in Nederland de pleuris uitbreekt. Na ons de zondvloed...

Het grootste probleem blijft toch de desinteresse en naivitiet bij grote groepen Nederlandse kiezers die zich als makke schapen laten leiden door mooie praatjes en vage beloftes in plaats van de moeite te willen nemen om te doorzien wat er echt gaande is. Daardoor kunnen de Haagse wannabe-regenten de steeds snellere verkwanseling van Nederland nu doorvoeren (gesteund door hun kameraden in de media).

Outsider-Inside | 08-11-14 | 15:37

@necrosis | 08-11-14 | 15:27
Gisteravond vroeg ik haar nog "Zullen we een verkrachtingsspelletje doen?" Neeeeeee schreeuwde ze, kijk dat is DE instelling!

MarcS | 08-11-14 | 15:36

Rémy Martin ® | 08-11-14 | 15:23
Ik denk eerder vijf weken.

Feynman | 08-11-14 | 15:36

@MarcS | 08-11-14 | 15:24
Heerhugowaard ligt midden in de kop van Noord-Holland en valt onder West-Friesland.
Kunt u dat even uitleggen, ik snap er geen Zuid-Hollandse reed van....

necrosis | 08-11-14 | 15:35

@lingo star | 08-11-14 | 15:03
1 kamer flatje? Mooi daar kunnen dan rustig 2 Asielzoekers bij in. Slapen kan immers in ploegenschemaatje? O wacht bedje extra en er kunnen zomaar 5 bij u intrekken. Akkoord of toch maar Nimby gedrag?

MarcS | 08-11-14 | 15:35

@lingo star | 08-11-14 | 15:30

Ook dan is de oplossing simpel. Op een doorsnee in Brussel dag zijn er zoveel EU-zetels onbezet daar men daar honderden asielzoekers kan plaatsen.

Rémy Martin ® | 08-11-14 | 15:33

"Ik zou een slechte ondernemer zijn als ik hier niet blij mee zou wezen..." Totdat je vakantiedorp wordt platgebrand door de locals omdat ze er geen zin in hebben...

enopgerot | 08-11-14 | 15:33

@necrosis | 08-11-14 | 15:24
Hoho, die analyse is allang gedaan hoor! Deze kansenparelen gaan binnenkort voor jouw oma zorgen. En onze minfin, breek me daar verder de bek niet over open.

Eerst zeggen dat we geen naheffing krijgen.
Dan zeggen, ja logisch dat dit gebeurt.
Daarna zeggen we betalen wel in termijnen.
Maar, waarom??????
Omdat hij als hij iets meer dan de helft in enen zou terugbetalen aan de EU hij een nieuwe begrotingswet door de kamer dient te moffelen. In delen betalen is dan veeeeeeeel minder omslachtig.

En Rutte en ballen, als die ze heeft zijn ze (nog) niet ingedaald.

MarcS | 08-11-14 | 15:32

Ik begrijp werkelijk waarom mensen dit nog pikken.

Gekozen volksvertegenwoordigers luisteren niet naar de mensen die op hen hebben gestemd maar luisteren naar een politiek correcte elite die hun wil door de strotten van de duwt.

Ik hoop dat de mensen dit niet vergeten bij de volgende verkiezingen. Niet meer stemmen op volksvertegenwoordigers die niet het volk vertegenwoordigen maar een elite die veraf staat van de mensen.

Marteljy | 08-11-14 | 15:32

Rémy Martin ® | 08-11-14 | 15:06
Het is nog erger, als Den Haag/grachtengordel beslist asielzoekers niet op te nemen of uitgeprocedeerde asielzoekers eindelijk een keer willen uitwijzen, dan gaat EU dwarsliggen.

lingo star | 08-11-14 | 15:30

@paulvink | 08-11-14 | 15:23
Wauw!
Niet houdt op met de ongebreidelde import.
Niet houdt op met het weggeven van graties geld.
Niet het ophouden met het verzieken van onze dorpen.
-
-
Nee ophouden met een gezegde.
Wauw!
.
.
p.s. Ik loop, jij loopt -> Houdt eens op.

MarcS | 08-11-14 | 15:28

@MarcS | 08-11-14 | 15:18
Je weet dat ze lid is van de 'Zevende Dag Adventisten'?
(geen grap).
En verder eet ze geen vlees, ik weet dus niet of ze prijs stelt op jouw zwelfrikadel....
*gnehe*

necrosis | 08-11-14 | 15:27

@necrosis | 08-11-14 | 15:09
Firefox. Het zit 'm geloof ik de lengte van m'n betoog. (nooit eerder last van gehad - en je weet hoe breedsprakig ik kan zijn). Ik had in- en uitgelogd, opnieuw opgestart enzovoorts. Nu net een "test" comment gedaan en die kwam wel door. Zeer merkwaardig.

Stormageddon | 08-11-14 | 15:26

@hertog2 | 08-11-14 | 15:19

Soestdijk staat al jaren leeg.... tis wel een opknappertje maar dan hebben ze ook direct wat om handen.

Ik zeg doen!

Fatwabuster | 08-11-14 | 15:26

@Piet van het Padje | 08-11-14 | 15:19

Blanco stem. De onzinnigste stem in dit systeem die er is.

ZKH EénOog | 08-11-14 | 15:25

Ik vind alles best, maar wij hoeven ze ook niet. Er is hier één Somalisch gezin, waarvan ik de moeder nog niet anders heb gezien op straat, een kinderwagen voortduwend, geflankeerd door toekomstige qatkauwers, dan voortdurend bellend. En dat is meer dan genoeg!!

The7thGuest | 08-11-14 | 15:24

@MarcS | 08-11-14 | 15:14
In dat geval zou de MinFin eens goed moeten kijken naar de kosten/ baten analyse.
En dan kan zelfs een blinde zien dat die lui alleen maar geld kosten en (in veel gevallen) nooit iets zullen opbrengen.
Als Rutte 'kloten' had, ging hij NU naar Brussel om die 600-nog-wat miljoen ongedaan te maken omdat onze economie ten tijde van de nieuwe rekenmethode geen rekening hield met duizenden extra monden om gratis te voederen.
En misschien kan hij ook even vragen hoeveel azielzoekers zijn opgenomen door landen als Spanje, Portugal en Griekenland.
Zoals ik al schreef: als Rutte 'kloten' had....
Die heeft hij niet!!!!

necrosis | 08-11-14 | 15:24

@No Mames | 08-11-14 | 15:07
Wij, Heerhugowaard dat is, krijgen er ook 600. Gelukkig hebben wij 70K inwoners dus kan er wel bij. Ongelukkig is het dat het hemelsbreed misschien 1km van mijn hutje is. Nu stond mijn huis al onder water, maar ik denk zomaar dat dit nog erger wordt. Misschien toch maar weer een 2e rottweiler aanschaffen voor de veiligheid. Maar de 1e die mijn dochter verkracht en zich verschuilt achter "Ik wist het niet" gaat zijn god snel begroeten.

MarcS | 08-11-14 | 15:24

Manmanman, je zult maar in de regio wonen en een beetje knappe, blonde dochter hebben.

Betadine | 08-11-14 | 15:24

Inmiddels besluiten de beleidsmakers al dingen te doen waar 80% op tegen is. En die 80% moppert, in zichzelf, tegen de krant of op GeenStijl, maar pikt het uiteindelijk toch. En zolang er van deze beleidsmakers geen voorbeeld wordt gesteld wat er gebeurt of kan gebeuren als de grens bereikt is, is het volgende besluit er eentje waar 81% op tegen is.

Want het houdt niet op. Niet alleen met mopperen.

ZKH EénOog | 08-11-14 | 15:23

Echter, in het dorp valt niet te integreren. Er zijn inderdaad domweg te weinig inwoners om van te leren.
@Feynman | 08-11-14 | 15:19

De PvdA heeft de dorpsbewoners 5 jaar gegeven om zich aan te passen aan deze Somaliërs.

Rémy Martin ® | 08-11-14 | 15:23

Hou alsjeblieft eens op met dat krankzinnige, verkeerd uit het Amerikaans-Engels vertaalde "doe de wiskunde".

"Do the math" betekent: "Reken maar uit" of "Reken maar na".

Dank u.

paulvink | 08-11-14 | 15:23

Doet me denken aan het plaatsen van vele eilanders/Indonesians in de jaren 50/60 in de achterhoek en drente. Of, je hebt geluk en ze assimileren (een treinkaping daargelaten) Óf je hebt een sociaalmaatschapelijke puswond. Ik woon ook in een klein dorp,.. maar wij hebben al een vrouwenbajes en geen leegstaand goed van de overheid.
Er is ook geen f*ck te doen hier. Relax, Rijs, die mensen stromen als een paling in een emmer snot naar alle achterstandswijken in de randstad.

horsteknots | 08-11-14 | 15:23

@Synecdoche | 08-11-14 | 14:59
Zelfde als ambulance broeders in Utrecht toen. Bleek ook dat 3e / 4e generatie marokkanen niet snapten dat dit de goeden waren. Zagen zwaailampje en dachten te moeten matten.

MarcS | 08-11-14 | 15:20

MarcS | 08-11-14 | 15:18
Stem dan gewoon blanco.

Piet van het Padje | 08-11-14 | 15:19

Tip aan het COA: Noordeinde in Den Haag wordt niet of nauwelijks bewoond, biedt riante ruimte voor honderden asielzoekers!

hertog2 | 08-11-14 | 15:19

Ten eerste is het vreemd dat de toestroom van asielzoekers onverwacht is. De oorlogen van de Arabische lente zijn al jaren bezig, en na jaren in onverwarmde Turkse tenten in de regio trekken de Syriërs nu door naar Nederland.

In Den Haag zelf staan vele gigantische ministeries leeg. Geen optie. Liever stoot de staat panden af aan projectontwikkelaars af, om ze daarna voor de hoofdprijs weer terug te huren. Naar deze oplossing is dus jaren toegewerkt.

Onze regenten raken liever geen vrienden kwijt in Europa en daarbuiten, dat zou een toekomstige promotie in de weg staan. Een paar honderd kiezers kwijtraken is totaal onbelangrijk om in de tweede kamer aan de macht te blijven.

Asielzoekers moeten koste wat kost weggehouden worden in de grote steden, om de populariteit van onze geperoxideerde leider niet nog meer electoraat te geven. De afstand tussen stad en opvang wordt gemaximeerd.

De prijs gaan we over tien jaar betalen. Het Midden Oosten zal tegen die tijd eerder meer oorlog dan minder kennen, dus terugkeer zal niet de oplossing brengen. Na jarenlange procedures, mogen ze blijven.

Echter, in het dorp valt niet te integreren. Er zijn inderdaad domweg te weinig inwoners om van te leren. We blijven over met asielzoekers die vijf jaar in ontwikkeling hebben stilgestaan. Of nog duidelijker, die we geleerd hebben vijf jaar lang helemaal niets te doen. Geeneens een dagritme meer.

Als die straks een normale woning krijgen toegewezen, ten koste van een andere Nederlander, hebben ze nog steeds geen idee wat Nederland is, hoe je er kan leven, laat staan spreken, werken is sowieso een no go.

Maar goed, de regenten zijn dan weer twee verkiezingen verder, wie dan leeft, wie dan zorgt.

Feynman | 08-11-14 | 15:19

Tip aan het COA: Noordeinde in Den Haag wordt niet of nauwelijks bewoond, biedt riante ruimte voor honderden asielzoekers!

hertog2 | 08-11-14 | 15:19

@necrosis | 08-11-14 | 15:01
Ik PvdD, gewoon lekker wijf.
Op eind van de dag maakt het klaarblijkelijk geen reet uit. Of ik wordt genomen door Mark of door Samsom.

MarcS | 08-11-14 | 15:18

Toepasselijk om nu Klein Orkest met Over de Muur te draaien.

Boris die Sauertopf | 08-11-14 | 15:17

@VanBukkem | 08-11-14 | 15:06
Ik heb een rubber tegel voor mijn tikplank gelegd (ik speel vals, gnehehe), maar die €400 aan Ibuprofen ga ik natuurlijk wel even claimen.

necrosis | 08-11-14 | 15:15

@necrosis | 08-11-14 | 14:54
Ja logisch, uw premie wordt gespendeerd aan deze mensen.

MarcS | 08-11-14 | 15:14

Ik weet het nu zeker.
In mijn achtertuin volgend jaar alleen nog maar lelietjes van dalen, tulpen, Hollandse heide en vergeetmenietjes.
Er komt geen afrikaantje meer in!
Baas in eigen tuin!

Schietmijmaarlek | 08-11-14 | 15:14

skinart | 08-11-14 | 14:56
En wat voeg je persoonlijk toe, dan? Helemaal niets. Maar wel lekker pretenderen meer verlicht te zijn dan de rest.

Lezen . ik typ toch "we" !
En niet "jullie" of "ik"
Ik pretendeer dus helemaal niets!

skinart | 08-11-14 | 15:14

Waarom niet op rotummeroog?

Oeloeboeloe | 08-11-14 | 15:14

deze mijnheer drukt het goed uit.

3Xniks | 08-11-14 | 15:13

@roze_bril | 08-11-14 | 14:37
Je zal er maar net een 17e eeuws pand hebben opgeknapt omdat jij er een leuke B&B in wilt vestigen. Na een dik jaar renoveren, valt er een brief op de mat. Het perceel naast u worden 500 Asielzoekers geplaatst in heule mooie containers. Weg B&B, weg investering. Klagen bij B&W levert slechts een snauw ala NIMBY op.

MarcS | 08-11-14 | 15:13

@Outsider-Inside 14:51: Waarom denk je dat we geen gekozen burgemeester hebben? De laatste jaren heb ik wel gemerkt dat de staat *niets* geeft om belangen van burgers als ze besluiten over ruimtelijke ordening nemen. Nu ben ik tegen Nimby's, en zaken als de HSL, nieuwe woningen, asielzoekerscentra en gaswinningsprojecten moeten gewoon doorgang kunnen vinden. Mijn probleem is dat men daar blind voor gevestigde belangen blijft. De gevlekte kotsmeeuw weet haar nestje veilig, daar prikken we zelfs een dijkje voor door als het moet; miljoenen om de HSL onder een weiland met 2 koeien en een schaap te laten lopen, maar in Lansingerland loopt dat ding gewoon bij mensen door de achtertuin. Woonwijken worden slecht op bestaande bouw aangesloten, waardoor mensen licht, rust en parkeergelegenheid verliezen. Niet omdat het niet anders kan, maar omdat de laatste vierkante meter moet renderen, en de gemeente bang is de projectontwikkelaar dwars te zitten. En lekker gas boren maar wel moeilijk doen over schadevergoedingen.

In een klein landje als het onze moeten we een staat hebben die belangrijke projecten er door kan drukken als het moet. Maar daar tegenover moeten lokale bestuurders staan die de plannen kunnen beïnvloeden waar nodig. Dat is nu al zo. Het probleem is dat lokale bestuurders net als de staat ook geen oog voor lokale belangen hebben. Rechts ziet wellicht zakelijke mogelijkheden prevaleren, en links krijgt een harde plasser van de gedachte dat ze zich over 500 zielige mensjes in hun gemeente mogen ontfermen.

Muxje | 08-11-14 | 15:13

Ik ook, Fleur en Hans.

Piet Karbiet | 08-11-14 | 15:11

Het is een kwestie van marketing van de asielzoeker zelf. Welke land betaalt het meeste geld uit en wat is allemaal gratis voor mij.

duitse herder | 08-11-14 | 15:10

@Stormageddon | 08-11-14 | 15:03
Gebruik je Chrome?
Ik kreeg dezelfde shit, dus nu gebruik ik vuurvos.

necrosis | 08-11-14 | 15:09

skinart | 08-11-14 | 14:56
En wat voeg je persoonlijk toe, dan? Helemaal niets. Maar wel lekker pretenderen meer verlicht te zijn dan de rest.

En even voor het gemak vergeten dat het VERBOTEN is om je uit te spreken tegen links beleid in Europa. Ondertussen puilt het land uit van de linkse en Islamitische terreurgroepjes. Maarja, de meeste "racisten" hebben gewoon werk, en bovendien een hoop te verliezen. Wat op zich al aanduidt hoezeer deze groep gelijk heeft, tegenover de beroepsverongelijkten.

Maar je zal je opstand zien als deze groep onverhoopt wel alles kwijtraakt. Als deze groep zometeen jaren werkloos thuis zit dankzij het afbraakbeleid. En dan nog, velen zullen verkiezen te emigreren, want het afbraakbeleid is succesvol. U ziet het in uw eigen opmerking zonder ruggegraat: De Nederlander vindt het al de normaalste zaak van de wereld om zijn eigen land af te schrijven.

Piet van het Padje | 08-11-14 | 15:09

Ik zou een qat-kwekerij gaan beginnen.

hotbrasil | 08-11-14 | 15:08

Het zit niet in het zand, niet in het water, niet in de lucht. Ook niet in het eten en zeker niet in de kleur van het gras. Het zit in de mensen. Het zit in de mensen. Daar zit het in. Haal je gras of zand dan blijft het zoals het is. Haal je de mensen, dan haal je de problemen binnen. Zelfs als je denkt dat je goed doet.

Kwijldraad | 08-11-14 | 15:08

@Balletje Mayo | 08-11-14 | 14:18
Ik ben bang dat de reactie op zulks ook relatief Fries zal zijn.

MarcS | 08-11-14 | 15:08

de demotivatie om te werken voor de deur. Je keet geen flikker meer waard, ellende, t.z.t. criminaliteit. Ja, ja mensen, dit moet je willen met zijn allen, generaties lang investeren naar de kloten.
De oplossing plem ik niet die is strafbaar, dat hebben de misselijke honden in Den Haag al geregeld. Iets met hooivorken.

No Mames | 08-11-14 | 15:07

@Piet Karbiet | 08-11-14 | 14:23
"Hoeveel vluchtelingen worden er opgevangen in Saoudie-Arabie, in Qatar en de V.A.R. ?"
Weinig tot geen. De top vier (Pakistan, Jordanië, Syrië en Iran) daarentegen herbergt 70% van alle asielzoekers (ruim 7 miljoen).

alcor | 08-11-14 | 15:07

@Rémy Martin ® | 08-11-14 | 14:17
Uiteraard, maar NIET in hun straat. Vluchtelingen zijn tres cool als ze in een of ander gehucht in Friesland zitten.

MarcS | 08-11-14 | 15:07

Kan iemand trouwens één (1) gemeente opnoemen waar 80% vóór opvang van asielzoekers is?
Rutte luistert niet naar het volk, hij lacht zich een weg door alle kritiek en doet precies wat 'Brussel' hem door zijn strot douwt.
Ik eisch nieuwe verkiezingen.
NU.

necrosis | 08-11-14 | 15:07

Slechts 187 boze Friezen. Daar hebben Den Haag en het COA uiteraard al lang over nagedacht. En op een PvdA-partijkantoor was het al gauw duidelijk: 500 stemmen voor links erbij en veel belastinggeld richting onze subsidieslurpers. Het eigen volk kan zoals gewoonlijk de tiefus krijgen.

Fijnstoffer | 08-11-14 | 15:06

@lingo star | 08-11-14 | 14:52

De politici die besloten hebben tot opvang van deze asielzoekers zijn inderdaad ontzettende nimby's. Den Haag/ grachtengordel beslist en de provincie mag opvangen. Zo rolt men in politieke kringen

Rémy Martin ® | 08-11-14 | 15:06

@necrosis | 08-11-14 | 14:54
Krijgt u ook nooit hoofdpijn van het headdesken? Ik wel. (De eerste 400 euro aan ibuprofen valt inderdaad onder eigen risico. Maar hé, daarna zijn ze gratis.)

VanBukkem | 08-11-14 | 15:06

Kansloos land. Vaarwel Nederland, het begon met een onschuldig gezwelletje, nu is het terminaal.

H.A. Ram 2.1 | 08-11-14 | 15:05

Ik zou zeggen zorg voor een flink aantal krakers om dat leegstaande pand in te nemen, weer zo'n imbeciele project ontwikkelaar die alleen aan geld denkt, kraken die hap!

dutchdj | 08-11-14 | 15:04

Kan ik hier wel commenten? Op de een of ander manier kan ik dat in het vorige topic niet.
(Moveable type error message: geen entry_id)

Stormageddon | 08-11-14 | 15:03

necrosis | 08-11-14 | 14:58
Dat gaat een beetje moeilijk in mijn 1kamer flatje, ik ben geen Marcel van Dam. Wat ik bedoel is, je kunt ze niet alleen naar de Randstad sturen, dat zit al overvol, autochtonen moeten al jaren wachten op hun flatje.

lingo star | 08-11-14 | 15:03

@fietskettingslot | 08-11-14 | 14:57
Ik heb afgelopen jaren op Fleur gestemd, met uitzondering van de EU-stemming, toen stemde ik op Hans Jansen.

necrosis | 08-11-14 | 15:01

@ skinart | 08-11-14 | 14:56
Nou, zeg het eens dan. Wat gaan we doen? Of eigenlijk bedoel ik: wat ben jij aan het doen? Kunnen we je komen helpen.

Lewis | 08-11-14 | 15:01

187 inwoners en 20% is voor?
De 38 voorstanders zijn dus zeker alle leden van de volledige Gemeenteraad.

Haloef | 08-11-14 | 15:01

Jammer Smolders, gegoed links moet helemaal niks weten van klinkende argumenten. Oh, en je bent een Nazi want je gaat in tegen de party line.

Het huidige asielbeleid is een verlengstuk van het rare soort socialisme dat in Europa wordt gebezigd, en dient derhalve compleet stopgezet te worden. Iedereen terug, en daarna beleid voeren dat gestoeld is op het landsbelang, in plaats van het belang van de politieke elite. Oh ja, en de elite de cel in, natuurlijk.

Piet van het Padje | 08-11-14 | 15:01

donjon | 08-11-14 | 14:55
Vooral de comments zijn leuk,ik pik er eentje uit :

Raad eens waarom ik al een hele poos geen lid meer ben van de EO ( trouwens ook niet van de NCRV ) ..??
O.a om dit soort krankzinnige programma's.
Van God los, zeg maar..........

Eo is van:If you can't beat them, join them..

endtotrolling | 08-11-14 | 14:59

Zelfde soort situatie als hier:
www.dailymail.co.uk/news/article-28260...
Excuus van de Libiërs: niemand heeft ons over de Engelse gewoonten en wetten ingelicht. Nee, vast niet. Maar die zijn inmiddels naar huis gestuurd. Kan in Rijs jammer genoeg niet.

Synecdoche | 08-11-14 | 14:59

@lingo star | 08-11-14 | 14:52
Geef je NAW even door aan Mark Rutte, dan mag jij de eerstvolgende 500 azielzoekers opvangen!
Zonder subsidie, that is...

necrosis | 08-11-14 | 14:58

Je zou er maar net een huis gekocht hebben...

Mr. Kendall Mintcake | 08-11-14 | 14:58

Kom allemaal omdat die eikels in Den Haag NIMBY kleautzakken zijn.
Parkeer die scheepsladingen vluchtelingen ff lekker bij die politici in de achtertuin oh en stuur ook maar direct een bus naar dat kantoor in Brussel want die idioten dringen hun idealen op aan Den Haag.

Mastermattie | 08-11-14 | 14:57

-weggejorist-

saidnowomanever | 08-11-14 | 14:57

Ondertussen durf ik te wedden dat van alle verontwaardigde reaguurders boven mij er een groot deel op partijen hebben gestemd die dit mogelijk maken. Als je echt verandering wil moet je PVV stemmen.

fietskettingslot | 08-11-14 | 14:57

En het enige wat er weer gebeurt is online mopperen.
Een paar boze reaguursels en we gaan weer over tot de orde van de dag.
en de overheid zag dat het goed was .......
Zwarte pieten en blauwe vinkjes krijgen hier nog steeds meer mensen op de been dan de echte problemen.
slap en laf kutvolkje zijn we toch , we verdienen het om ten onder te gaan.

skinart | 08-11-14 | 14:56

Weet je hoe moeilijk het is om een woning bij te mogen bouwen in zo'n dorp?
Van de ene kant een uitsterfbeleid, en dan plotseling vol plempen met asielzoekers zeker...

frank87 | 08-11-14 | 14:54

@eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 14:45
Dat vind ik een aardige kostenpost per persoon.
Ikzelf betaal zo'n €1200 per jaar (premie) en moet de eerste €400 zelf betalen (eigen risico).
Dus om aan dat gemiddelde te komen, moet ik €6470 aan kosten maken!
IRL kost ik vrijwel niets wegens nooit ziek...

necrosis | 08-11-14 | 14:54

Nimby. Racisme-alert.

lingo star | 08-11-14 | 14:52

Het COA is een van de meest ondoorzichtige ondemocratische instanties in Nederland.

Hoe is het mogelijk dat zo'n organisatie zo'n enorme macht heeft en over de hoofden van de plaatselijke bevolking in achterkamertjes met hongerige geldwolven a-la Henny van der Most en een paar ongekozen Burgemeesters zo maar op een achternamiddag dit soort zeer ingrijpende beslissingen kan nemen?

Als er iets de dringende noodzaak voor de gekozen Burgemeester aantoont dan is dit het wel. Veel Burgemeesters zijn nu meer gefocussed op hun eigen carrière binnen hun politiek partij ("jas jij dat AZC even door de Gemeenteraad heen dan regelen wij dat je straks Burgemeester van een grotere gemeente wordt") dan met de belangen van de plaatselijke bevolking.

En waar komt al dat geld van het COA eigenlijk allemaal precies vandaan? Subsidies? Postcodceloterij?

Outsider-Inside | 08-11-14 | 14:51

Dus Koningin Juliana heeft een beetje gejokt in haar troonrede van 18 september 1979: ‘ONS LAND IS VOL, ten dele overvol’

sastro | 08-11-14 | 14:50

DoorDraaiDeur | 08-11-14 | 14:29
Hier in Wasssenaar zitten ze ook hoor: in Duinrell.

Mordax | 08-11-14 | 14:50

Peter Smolders, het is je van harte gegund. Sterf er maar in.

Smarties | 08-11-14 | 14:47

@Rémy Martin ® | 08-11-14 | 14:43
*moehahaha*

necrosis | 08-11-14 | 14:46

Pleur alle 24.000 asielzoekers maar op het binnenhof. Kunnen ze in Den Haag ook eens de gevolgen van hun beleid zien.

Old_Spice | 08-11-14 | 14:45

Waarschijnlijk heeft "Den Haag" onze twee noordelijke provincies opgegeven of al opgegeven.
Over driehonderd jaar gaan de nazaten uit deze kolonieën schadevergoeding eisen voor het leed dat hun voorouders is aangedaan. over driehonderd jaar is schaatsen en fierljeppen verboden want racistisch jegens de Fryske en Grunningse voorouders.
Kapodtlandt

Openbaar Mysterie | 08-11-14 | 14:45

In het antwoord op Kamervragen stelt Teeven het volgende: "De gemiddelde kosten voor de (curatieve) medische zorg per asielzoeker bedroegen
in 2013 € 4.870. Het is niet de verwachting dat deze gemiddelde kosten in 2014 zullen stijgen".

Dit zijn dus alleen maar de ziektekosten per persoon per jaar.

eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 14:45

Doe je campings en hotels maar sluiten....

brutus68 | 08-11-14 | 14:43

@necrosis | 08-11-14 | 14:36

Probleem is al opgelost. Sharon Dijksma heeft zojuist deze 500 asielzoekers opgegeten.

Rémy Martin ® | 08-11-14 | 14:43

80% tegen,nou daar trekken ze iets van aan,het komt er gewoon.met Miele wasmachines natuurlijk.want u betaald toch,en de geluk zoekers vinden het prachtig.Het woord uitkering spreken ze vloeiend,dat is meegenomen.

endtotrolling | 08-11-14 | 14:42

Wordt hoog tijd dat de Saudi's en de golfstaten eens vluchtelingen gaan opnemen, geld zat daar en ruimte genoeg in de zandbak.

dutchdj | 08-11-14 | 14:42

Zielige actie dit.

Baasbal | 08-11-14 | 14:42

Een slimme vent met geld teveel zou een paar AZS's in 't Gooi moeten openen. Resulteert ongetwijfeld in meer daadkracht van de politiek op het moment dat de inwoners het niet willen. Schep je eigen precedent.

realiteitswaanzin | 08-11-14 | 14:41

Het begint echt op een soort van omgekeerde deportatie te lijken. Hoe kan het bestaan dat een regering van een land de verhoudingen zo uit het oog verliest en de lokale bevolking zo onder de voet laat lopen en overrompelen.
Een groot schandaal is het, ik kan het niet anders noemen, zoals er met ons Nederlanders wordt omgesprongen door deze verwaande kwasten die pretenderen onze leiders te zijn.
Bah.

Conan de Rabarber | 08-11-14 | 14:41

De economie van het dorp drijft op toerisme! Da's dus einde oefening. Triest.

Ars Vivendi | 08-11-14 | 14:38

Tsja, een provincie die Doekles weet voor te brengen gun ik het eigenlijk wel.

maggoo | 08-11-14 | 14:38

Haha je zal daar maar een koophuis hebben. Dan ben je in de aap gelogeerd.

roze_bril | 08-11-14 | 14:37

@VanBukkem | 08-11-14 | 14:32
Dat is een makkie voor je, ik heb nog nooit obese azielzoekers gezien.
*stuurt Sharon Dijksma in vermomming*

necrosis | 08-11-14 | 14:36

Er zijn nog vier miljard mensen op deze aardkloot die het rotter hebben dan wij. Dus laat ze alle vier miljard maar komen. Ik ga dan wel ergens anders heen, want ik kan het niet langer aanzien.

marcoplarco | 08-11-14 | 14:35

Nu wachten dat de staat daar een megamoskee gaat financieren, dan is de islamificatie van ook Rijs voltooid.

smdyasc | 08-11-14 | 14:34

OK dan, omdat jullie zo aandringen hier nog een plek waar ze het niet zo op asielzoekers hebben oftewel: minder, minder, minder...


www.parkstadveendam.nl/node/16164

eerstneukendanpraten | 08-11-14 | 14:34

Nederland heeft een bloedhekel gekregen aan zijn Hollanders. Die hebben nu nog maar één keuze: zelf emigreren uit Nederland. En dat doen ze dan ook:
Van 2000-2014
Aantal emigranten 1.767.276
Aantal immigranten 2.001.737

duitse herder | 08-11-14 | 14:34

@Balletje Mayo | 08-11-14 | 14:18
Inderdaad, dat dorp word als door een sprinkhanenplaag kaalgevreten.

sinar2 | 08-11-14 | 14:33

@PopperFlopper | 08-11-14 | 14:28
Mooi hè, sprookjes.

necrosis | 08-11-14 | 14:33

Alsof er in de randstad een andere ratio zou zijn. Alsof er in laten we zeggen Alphen aan de Rijn wel aansluiting met de locals zou zijn. Dat hele Friesland mogen ze van mij een groot multiculti paradijs van maken want ze zijn daar al sinds 723 naChr. tegen de germanen en voor buitenlandse geloven toch Bonifatius?

nikkipikki | 08-11-14 | 14:32

@necrosis | 08-11-14 | 14:28
Ze mogen van mij best in mijn achtertuin. Ik flikker ze zo over mijn balkon. Geen probleem.

VanBukkem | 08-11-14 | 14:32

OEI.. mag je dat wel zeggen als "hoger opgeleide"??
Dat riekt naar racisme en fascisme... aan de schandpaal ermee.

meneer Q | 08-11-14 | 14:32

lekker hoor, t is natuurlijk wel zielug van al die azielzoekers enzo.. maar het land gaat steeds sneller en harder naar de kloten.

grenzen sluiten en middelvinger naar de eu is misschien nog zon gek idee niet (ook na de naheffing bullschlage etc.)

TheJesseJ | 08-11-14 | 14:29

Is er geen plek meer in die landhuizen bij Wassenaar?

DoorDraaiDeur | 08-11-14 | 14:29

Maar al deze mensen gaan straks mooi hard werken en ervoor zorgen dat de verzorgingsstaat overeind blijft. Allemaal netto belasting betalers.
Of niet soms? :-/

PopperFlopper | 08-11-14 | 14:28

Waarom moet de politiek dan toch zo nodig haar zin doordrijven?
@VanBukkem | 08-11-14 | 14:26
Omdat er een select groepje mensen is dat er geld aan verdient en er beter van wordt.

Ars Vivendi | 08-11-14 | 14:28

De vraag is op hoeveel meer van dit soort afgelegen plekken PvdA stemmers zijn gedropt en waar we niet van gehoord hebben...

appeltjesgroeneweide | 08-11-14 | 14:28

@VanBukkem | 08-11-14 | 14:26
Wil je ze dan in jouw achtertuin?
Tenzij je een belwinkel hebt, verwacht ik 'nee'...

necrosis | 08-11-14 | 14:28

Die 500 azielzoekers kun je toch opvangen in dat mooie pand in Straatsburg, dat staat drie-kwart van de maand leeg.
En wanneer ze op moeten zouten omdat het EP er moet 'werken', rijden ze mee met de verhuizers naar 'Brussel'.
Die verhuizing is toch al betaald en de meeste azielzoekers houden wel van reizen.
Ik zeg: win-win

necrosis | 08-11-14 | 14:26

80% van de inwoners van Rijs wil dit niet. 100% van die 500 asielzoekers wil dit niet. Waarom moet de politiek dan toch zo nodig haar zin doordrijven? Niemand wil dit!

VanBukkem | 08-11-14 | 14:26

-weggejorist-

Sjaak uit Dordt | 08-11-14 | 14:25

Ongehoord. Een complete samenleving ontwrichten is normaal iets voor terroristen. Conclusie: Nederland wordt geregeerd door terroristen.

DoorDraaiDeur | 08-11-14 | 14:25

Hou Nederlander wen er maar aan. Je mag gaan integreren tussen de asielzoekers.

TheLuggs | 08-11-14 | 14:25

Asielvinders zijn het dan hè, wel even scherp blijven

Den Meester | 08-11-14 | 14:24

Hoeveel vluchtelingen worden er opgevangen in Saoudie-Arabie, in Qatar en de V.A.R. ?

Piet Karbiet | 08-11-14 | 14:23

Effe bukke mense!!

streknek | 08-11-14 | 14:23

Even Off-Topic:

Wat is die Merel Westrik toch een ongelooflijk lekkere MILF.

Arie Neukteugels | 08-11-14 | 14:22

Het is juist prettig dat nu ook het achterland wordt overspoeld.
Daar hebben ze veelal niet de geneugden van de multicul kunnen ervaren en is de roep om opvang e.d. het grootst.
Wanneer ook daar de leefbaarheid achteruit holt, is dat politiek gezien een enorme winst.
.
Juist in het achtrland zitten veel PvdA en CU-stemmers.
In dit geval is de leuze "Meer! Meer! Meer!" dus wel op zijn plaats.

McPhart | 08-11-14 | 14:20

In ander nieuws: 20 procent van de inwoners heeft het syndroom van Down.

Kapitein Stijlvol | 08-11-14 | 14:18

-weggejorist-

Balletje Mayo | 08-11-14 | 14:18

Die 500 asielzoekers hadden toch ook gewoon in de Amsterdamse grachtengordel kunnen worden gehuisvest? Die mensen aldaar zijn immers dol op vluchtelingen.

Rémy Martin ® | 08-11-14 | 14:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken