Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mensen die huilen om Ziggo en Ajax: AAARRRGGGH!

Natuurlijk. Half Nederland gaat zijn abonnement op Ziggo opzeggen omdat het bedrijf Ajax sponsort. En dat moeten wij zomaar geloven. Weet je hoeveel moeite dat kost, van kabelaar wisselen? Bovendien, hoe ga je dat aan je wijf uitleggen? "Nee, schat, we moeten echt een ander kabelbedrijf. Ziggo geeft centjes aan een voetbalclub die ik superstom vind!" Je wijf lacht je keihard in je bek uit. En terecht. Ben je dan voor kinderachtige kleuter. Kan ons Ajax iets schelen? Geen reet, behalve als ze in Europa spelen. Kan Ziggo ons iets schelen? Nee, integendeel. Maar volwassen mensen die oprecht gaan janken omdat een miljoenenbedrijf een miljoenenclub sponsort en dat als een soort persoonlijke aanval zien, daarmee gaan we dus nooit de oorlog winnen. Mensen die hun keuzes afhankelijk maken van de grillen der commercie zijn onbetrouwbaar, nutteloos voor de samenleving en vooral emotioneel labiel. Echt, zelfs blauwe vinkjes van Whatsapp zijn nog een betere reden om je boos te maken. Commercie gonna commercie, en als dat je boos maakt heb je niks te zoeken in een westerse maatschappij in 2014. Zeg je basispakketje bij Ziggo dan op, hysterische prutsers, doe het dan! En verhuis lekker naar een nomadententje in Soedan, waar dat gemene kapitalisme niet zomaar marketingdeals veroorzaakt tussen je SBS6-dealer en het stomme voetbalclubje uit die gemene stad. Pleur lekker op. Het mooiste zou zijn als al die huilenbalken massaal overstappen op UPC. En dan vervolgens nog een keer moeten overstappen als de fusie met Ziggo plaats vindt. Er zijn heel veel goede redenen om niet Ziggo te nemen, of gebruik te maken van de diensten van ABN Amro en Aegon (oud-sponsors Ajax), maar het feit dat ze marketing bedrijven via een grote club is daar zeker niet één van. Echt, hysterische jankenbalkers terug naar jankenbalkië! Oprotten uit je eigen land, je verdient Nederland niet.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb toevallig net als alle andere huishoudens in Nederland verlichting in mijn huis. En wat staat daar meestal precies voor naam op de gloeipeertjes en spaarlampen? Ook kost al dat over gestap de consument alleen maar extra vermogens aan aansluitkosten ter waarde van een los kaartje voor je favoriete club die daar voor gekocht hadden kunnen worden.
Wat was er mis met die tijd van dat er voor de telefoon en de post alleen de ptt was? En de trein was de ns. Lang leve de marktwerking! Lekker hatelijk gedoe naar elkaar toe daar door en we kunnen hier door niets meer van elkaar tolereren. Wat een kinderachtig volk die nep voetbalfans!

1512 | 10-11-14 | 02:07

Snapt dan niemand het echte sentiment? Ziggo is een kutbedrijf. Dat ze Ajaks sponsoren is de druppel die de emmer doet overlopen, als ik al niet had opgezegd dan zou ik het nu zeker doen. Het is natuurlijk wel zo dat sponsorgeld uiteindelijk wordt betaald door abonnees. Ik gun m'n geld sowieso al niet aan Ziggo, maar als ze Ajakkes sponsoren dan wil ik al helemaal niet bijdragen aan sponsoring van zo'n foute club. Geen wonder dat mensen nu wel opzeggen maar bij aegon gewoon klant bleven.

BluRay | 08-11-14 | 23:08

Stomme naieve topicschrijver! Doe je research goed man en zorg ervoor dat je weet waar je het over hebt! Mensen die Ziggo hebben kunnnen niet overstappen op UPC! Gast, volgens mij ben jij zelf emotioneel labiel door je zo enorm te laten kennen. Onnozele...

mellievanellie | 08-11-14 | 21:51

-weggejorist-

Sander vdbrink | 08-11-14 | 17:24

Nou Quid, volgens mij ben je op een paar pikkies gaan staan. De gemiddelde reaguurder blijkt ook gewoon een tokkie te zijn.

My god, er zijn tegenwoordig zelfs glasvezel/KPN/Tele2/Ziggo/UPC/etc fanboys. How low ken joew gow.

Nohara | 08-11-14 | 15:27

Weten die Rotterdammers wel dat ze al 20 jaar!!! door Amstelbier worden gesponsord en vanaf dit jaar zelfs door het moederconcern Heineken!!
www.feyenoord.nl/de-club/sponsors-part...

Dutch Peanut | 08-11-14 | 14:14

Nou breekt mijn klomp in plaats dat ze dankbaar zijn in Rotterdam,Gaan ze zeiken over een sponsor. Misschien worden ze wel kampioen eerst met Johan en nu misschien met Vermeer ondankbare honden.

yes | 08-11-14 | 10:40

Voetbal = tokkiesport. Het is bewezen, voetbal is vooral populair bij mensen met laag voorhoofd met bijbehorend laag IQ. Het bewijs is nu alweer geleverd.

ecoliner | 08-11-14 | 08:53

wat deze deal betekent is dat ziggo er over een paar maanden weer een verhoging in abonnementskosten doorvoert. dus ja op zich is overstappen geen slecht idee.

wth was dat | 07-11-14 | 20:25

Niet huilen, maar voor te lachen... In Eindhoven staat het kantoor van Ziggo pal naast het Philips Stadion aan -echt waar- de PSV-laan (die weg heeft vorig jaar die naam gekregen). Zie www.dichtbij.nl/eindhoven/sport/artike...

ikhartje040 | 07-11-14 | 20:09

Ziggo is gewoon kudt, word alleen maar duurder en duurder, en met straks de overname voor UPC, denk je dat dit positief bij zal dragen aan de maandelijkse abonnementskosten en wetende dat ze 90% van de kabel dan in handen hebben? Hiep hiep hoera voor Glasvezel, betaal je ook de hoofdprijs voor maar tenminste met uitstekende kwaliteit!

bartjeb1989 | 07-11-14 | 20:08

Al maakte ze 8 miljoen per jaar over naar AVC Sexbierum, het maakt mij niet uit. Dat ze het geld zo klakkeloos overmaken terwijl de klant ongetwijfeld er de dupe van gaat worden wekt meer weerzin bij mij op dan die veredelde provincialen uit Islamsterdam.

JanWillemJaap | 07-11-14 | 20:06

Doet Heineken slimmer, die sponsoren alleen evenementen om dit soort ellende te voorkomen.

hans123 | 07-11-14 | 19:32

in amsterdam heb je geen ziggo
Woods | 07-11-14 | 16:34

Foutje.
UPC heeft Ziggo gekocht en het hele bedrijf heet binnenkort Ziggo. De naam UPC verdwijnt.

Jan Zand | 07-11-14 | 18:51

Wij zijn Ajax. Wij zijn de beste!! Nu ook op de kabel de beste !!!

WhoNeedsWho | 07-11-14 | 18:28

Als ik een mailtje krijg of van UPC of van Ziggo met daarin de naam van die club uit de hoofdstad dan zeg ik mijn abonnement bij UPC gelijk op. Zijn ze nu helemaal bedonderd. Ziggo denkt toch niet dat ik als Feyenoord supporter dat zooitje uit 020 ga sponseren. Ik heb het jaren geleden ook gedaan toen ik nog bij de ABN bank zat en de ABN bank werd sponser van die club uit 020. Het is even wat werk maar mijn geweten is tenminste wel schoon.

hansfeyenoord | 07-11-14 | 18:25

Fuck Ajax.

Coyote | 07-11-14 | 18:06

@Wickie de Fustviking | 07-11-14 | 11:17
Correctie.
Meerknopsmuis = het daarna op + spellingschecker.
Liberty Global is moedermij van UPC en neemt ZIGGO over.
www.telecompaper.com/nieuws/upc-nl-q3-...

hfakker | 07-11-14 | 17:28

@Wickie de Fustviking | 07-11-14 | 11:17
Ziggo heeft upc overgenomen en doekt dat meerknopsmuis.
Daarmee zijn ze straks nagenoeg monopolist.

hfakker | 07-11-14 | 17:21

Ziggo=KUT, *j*x= KUT.
Dan is de beslissing snel genomen he?
Kinderachtig of niet, van mij geen cent meer.

Waakvlam | 07-11-14 | 16:36

wij verwelkomen iedere Ziggo kakkerlak en boer, die vanaf vandaag een vrijwillige maandelijkse bijdrage levert aan ons aller Ajax Amsterdam!

Geld stinkt niet!

Shalom ! ... die een diepe buiging maakt voor Ziggo, en vanaf vandaag zijn KPN abbo opzegt!

haatbaardtaart | 07-11-14 | 16:36

in amsterdam heb je geen ziggo

Woods | 07-11-14 | 16:34

Weet je wanneer je pas triest bent? Als je je druk gaat maken over waarom mensen weggaan bij je o zo geliefde ziggo. Doe normaal joh, pruimlip!!!

rot ei | 07-11-14 | 16:33

Het gaat mij niet om welke club er wordt gesponsord. Het zal mij worst wezen of dat Ajax, Feyenoord of Heracles is.
Het gaat mij erom dat boven hun intellectuele en maatschappelijk relevante niveau opgefokte niksnutten met teveel geld en te weinig ethos ook nog eens extra betaald krijgen van mijn onkosten voor TV, radio, internet en telefonie.
Dit gaat Ziggo duizenden klanten kosten - net als het debacle in buurstreek Twente, waar Cogas Ziggo van de kabel heeft getrapt, maar waar Ziggo mede schuld is aan de ontstane chaos.
Dag Ziggo!

L.E. Raar | 07-11-14 | 15:08

Dat hele voetbal interesseert me geen ene donder!!
Maar Ziggo valt voor mij ook niet meer goed te praten, met hun zeer slechte service! Een half jaar ruis op de tv praktisch alle zenders en dan maandelijks wel de hoofdprijs moeten betalen voor mijn middenklasse abonnementje. Elke maand werd er een snoertje gestuurd maar een monteur ho maar, nee want dan moet u 49 euro bijbetalen, ja anmehoela ik betaal genoeg dan verwacht je toch ook een klein beetje service! In 12 jaar klant te zijn geweest bij Ziggo(voorheen @home) heb ik 4 HD ontvangers versleten dat mij bij mekaar opgeteld nog eens 400 euro extra heeft gekost.
Ik had mijn abonnement genomen dat we van Ziggo naar Ziggo gratis kon bellen, vorig jaar veranderde dat ineens dat je 0,07 cent p.m. moest gaan betalen. Nu lees ik dit bericht dat Ziggo miljoenen aan Ajax sponsord, dan zakt me de broek wel heel ver van af grr..
Gelukkig is het totaal niet moeilijk om van provider te wisselen, 1 maand opzegtermijn en zit nu prima bij KPN 2x sneller en 2x goedkoper!!

Eeeek-A-Mouse | 07-11-14 | 15:01

Dat hele voetbal interesseert me geen ene donder!!
Maar Ziggo valt voor mij ook niet meer goed te praten, met hun zeer slechte service! Een half jaar ruis op de tv praktisch alle zenders en dan maandelijks wel de hoofdprijs moeten betalen voor mijn middenklasse abonnementje. Elke maand werd er een snoertje gestuurd maar een monteur ho maar, nee want dan moet u 49 euro bijbetalen, ja anmehoela ik betaal genoeg dan verwacht je toch ook een klein beetje service! In 12 jaar klant te zijn geweest bij Ziggo(voorheen @home) heb ik 4 HD ontvangers versleten dat mij bij mekaar opgeteld nog eens 400 euro extra heeft gekost.
Ik had mijn abonnement genomen dat we van Ziggo naar Ziggo gratis kon bellen, vorig jaar veranderde dat ineens dat je 0,07 cent p.m. moest gaan betalen. Nu lees ik dit bericht dat Ziggo miljoenen aan Ajax sponsord, dan zakt me de broek wel heel ver van af grr..
Gelukkig is het totaal niet moeilijk om van provider te wisselen, 1 maand opzegtermijn en zit nu prima bij KPN 2x sneller en 2x goedkoper!!

Eeeek-A-Mouse | 07-11-14 | 15:00

@zweistein2000 | 07-11-14 | 14:42

Haha, het kan dus werken, nu blijf ik het helemaal volhouden.

--neus-- | 07-11-14 | 14:46

Meest schokkende vind ik nog wel dat Quid blijkbaar beslissingen als welke kabelboer er komt, uit moet leggen aan zijn wijf. Waar zijn je ballen, jongen?
En nee. Ziggo komt er niet in. Net als TDK, Aegon, ABN Amro of adidas. Mijn wel/of niet klantzijn is immers het enige wat ik kan gebruiken als prikkel naar bedrijven. Wellicht kinderachtig in de ogen van anderen. Dat kan. Ik vind de discussie over de kleur van een fantasiefiguur volkomen infantiel. Ach, iedereen heeft recht op z'n eigen gebrek.

Lof der Zotheid | 07-11-14 | 14:44

Ik koop al jaren niets meer van TDK, heeft gewerkt, ik zie het nergens meer :P

zweistein2000 | 07-11-14 | 14:42

Ik heb nog nooit iets van Fiellips gekocht.

--neus-- | 07-11-14 | 14:39

Clubliefde, merchandise, misschien zelfs marketing in het algemeen, het appelleert aan gevoel en emotie. Zeker niet altijd rationeel, maar moet dat dan?

Clubs en sponsoren verdienen aan deze emotie, zonder emotie geen beleving en topsport. In het voetbal is die irrationele betrokkenheid veel groter dan bij andere sporten, daarom gaat er ook zoveel geld in om.

TDK, ABN AMRO, Veronica (met Ajax TV), AEGON, allemaal hebben ze te maken gehad weglopende klanten vanwege de deals met Ajax. Ziggo wist waar het aan begon...

PKE | 07-11-14 | 14:02

Als men iets goedkoper wilt: www.online.nl/

Nieuws-Lezer | 07-11-14 | 13:53

Overstappen naar een andere kabelaar kan helemaal niet. Kabelaars hebben in de postcodegebieden waar ze leveren een monopolie op de kabel. Overstappen kan alleen naar glasvezel (ook een monopolist voor de glasvezel) of digitenne (ook een monopolie) of naar een DSL-dienst met schotel.
En overigens: Ziggo en UPC zijn gefuseerd en de facto hetzelfde bedrijf. Ja, marktwerking... Mooi hoor.
(Infrastructurele nutsbedrijven verkopen... wat waren de overheden denkende? Maar ja, wij kiezers, inwoners van dit land die de politici kiezen die daarover beslisten stonden er ook bij en keken ernaar.)

Stormageddon | 07-11-14 | 13:38

"gestudeerd" that is. Zat even op niveau Westlandse inteelt te tikken.

Blijdorp Wanderer | 07-11-14 | 13:33

En misschien is het voor achterlijke tomatenplukkers lastig overstappen maar je hoeft er tocht echt geen hogere wiskunde voor gestuurd te hebben: www.tele2.nl/thuis/overstappen-intern...

Blijdorp Wanderer | 07-11-14 | 13:31

Quid heeft hypocriet zijn zo'n beetje uitgevonden. Iedereen moet de Appie boycotten om Zwarte Piet omdat 'hullie' NSB'ers zijn geworden. (Waar wat voor te zeggen valt overigens) Maar nu gaat het om iets wat buiten zijn, zeer beperkte, eigen wereldje valt, zijn consequente mensen kleuters. Ga toch kassen bouwen man, meer jouw niveau.

Blijdorp Wanderer | 07-11-14 | 13:22

wat een kleinzielige reacties van al die Ajax haters. Als je ook maar iets meer dan je humeur tot zo'n 20 minuten na een wedstrijd laat beïnvloeden door voetbal, ben je echt triest bezig. Ik ben Ajax supporter. Moet ik nu niet in een Opel gaan rijden, omdat het toevallig de sponsor is van Feyenoord? Stom gelul. Ik rij niet in een Opel omdat ik het toevallig kut auto's vind, maar dat heeft niets met Feyenoord te maken. Kleinzielige mensen.
Als je niet door hebt dat een keuze van provider het meest af moet hangen van kwaliteit en prijs, ben je echt nog te dom om te schijten.

Beunes | 07-11-14 | 13:21

Leuk al die Rotterdammers die gaan opzeggen en evenzoveel ajax supp gaan een abonnement bij Ziggo nemen. En al die Feyenoord supporters rijden nu opel eg wel en in Eindhoven koopt iedereen lampen van Phillips. En dat allemaal omdat hun club daar miljoenen euries van vangt. Zoals Quid zegt "jankenbalkers pleurt lekker op"

Therapietje | 07-11-14 | 13:19

Toch. De Gouden Gids stopte al na 1 jaar met sponsoring van Feyenoord. In 1981 ofzo. Toen had je nog geen reaguurders maar wel MKB-ers met ballen.

Piet Karbiet | 07-11-14 | 13:15

Gelukkig had ik al Tele 2. Wat Geenstijl bezielt om zich te bemoeien met mensen hun keuze voor een provider is me een raadsel, ongeacht de motivatie daarvoor. Men voelt zich blijkbaar enorm aangevallen, vast een hoop aanhangers van fc neuzenvreugd bij de redactie.

Geurt85 | 07-11-14 | 13:14

Gaap, wat is een Ajax?

Feeb | 07-11-14 | 13:14

Quid moet niet zo zeiken. De mensen staan nog steeds vrij om te doen wat ze willen.

Fuck Ziggo

HaagseSkieldah | 07-11-14 | 13:13

Wat een kneus ben je dan, als je je aboo opzegt bij Ziggo omdat ze sponsor worden bij Ajax.
Ik neem aan dat al deze droeftoeters ook géén verzekeringen hebben bij Aegon. Of spulletjes van Adidas. En ze hebben nog nooit een reis geboekt via Oad ? En Jupiler bier weigeren al deze mensen natuurlijk ook ! Pfff.....

beftekkel | 07-11-14 | 13:08

Telefoon bij ziggo staat roodgloeiend en is zelfs overbelast. Wat jij vindt en denkt over dit onderwerp intetesseert me geen reet, Quid. Geen ziggo meer voor mij als Hagenees Opzouten met je ajax. En ziggo is toch ook al te duur.

rien6139 | 07-11-14 | 13:08

Wat een ongelooflijk inconsequent lulverhaal van Quid. Enerzijds moeten we van Geenstijl vooral niet meer bij de Hema of AH kopen, omdat Zwarte Piet neer meer op reclame-uitingen wordt afgebeeld, tegelijkertijd zijn we huilers omdat iemand besluit zijn kabelabonnement op te zeggen. Totale chaos in de redactie van Geenstijl zou ik zeggen (beetje ongenuanceerd, maar daar houden we toch van bij Geenstijl?)

Het is niet meer dan logisch dat mensen bij Ziggo opzeggen, omdat ze een club sponsoren waar je een hekel aan hebt. Het is trouwens niet zo heel veel werk om dat te doen. De nieuwe leverancier helpt je graag met alles..

Kloaske | 07-11-14 | 13:07

-weggejorist-

neuk jeus | 07-11-14 | 13:04

Ooit ADSL van KPN en later van Planet Internet (ook KPN) gehad. Ellende oplichtersbende. In een opwelling Ziggo kabel genomen. Nooit spijt van gehad, ondanks hun helpdeskmedewerkers met een negatief IQ, hun veel te dure abonnementen en hun inferieure Cisco HD-recorder. Koop liever een Humax, die werkt veel beter. Maar technisch gezien werkt Ziggo best wel goed. Het aantal storingen lijkt in de loop der jaren steeds minder te worden.

Nivelleermarionet | 07-11-14 | 13:03

Prima deze opwinding rond ZIGGO. Voor mij een reminder. Vele jaren lid van ZIGGO TV, terwijl ik al tijden uitsluitend plichtmatig af en toe kijk. Zo van 'ik heb tenslotte een abonnement'. Dus opzeggen!

sastro | 07-11-14 | 12:58

Dat ziggo ajax gaat sponsoren kan ik mij heel goed voorstellen, dat ziggo zit geen snelheid in, dat ajax ook niet.
Tikkie breed en tikkie terug voetbal is het zelfde als tikkie breedband en tikkie snelheid terug.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 07-11-14 | 12:57

-weggejorist-

Dayak | 07-11-14 | 12:54

Rotterdam hier, nee upc/ziggo zeg ik niet op wij hebben nog geen glasvezel helaas. Wel zal elke ziggo medewerker die ik te spreken krijg even een kleinte introductie aan Rotterdam geven. Schijnbaar snappen die mensen daar niet zo goed hoe marketing werkt, dat leg ik ze graag even uit.

Duracell | 07-11-14 | 12:53

Tjong jong jong wat een Johnny Quid artikel weer.
Ik heb zelf totaal niets met voetbal, vind het zwaar over rated. Echter als een specifiek biets doet waar jij op tegen bent moet je ze natuurlijk geen geld geven.
Of het nou de AH en de Hema zijn die Zwarte Piet censureren, of het nou Wallibee is die een gebedsruimte maakt of dat het Ziggo is die een of ander voerbalclubje sponsort die je niet moet. Dan is het beste wat je kunt doen er geen geld meer aan uitgeven. Daarnaast is het ook goed in zulke gevallen om te laten weten dat je het niets vind.

Helemaal niets mis met wat die mensen dus doen. Ik zeg niet dat er niets mis met ze is, als je je werkelijk drukt maakt om voetbal is er waarschijnlijk iets mis met je. Maar als je dat dan doet dan is met deze reactie daarop verder niets mis.

Dat is namelijk precies hoe kapitalisme werkt. Niet dat ik verbaast ben dat een socialist dat niet begrijpt.

DerUnterMensch | 07-11-14 | 12:44

Zojuist opgezegd... helemaal de typhus er mee. En de groeten.

Ik denk trouwens dat ik tokkie als geuzennaam ga gebruiken, naast racist. Deze woorden zijn blijkens veel verontwaardigden op mij van toepassing.

Beiden zijn echter ontkleedt van betekenis door het veelvuldig ongefundeerde gebruik. Tijd om het te omarmen.

Taalerosie gaat het helemaal worden in 2015.

Statler en Waldorf | 07-11-14 | 12:44

KPN KPN KPN!
GS ook al in vak 410 bij de criminelen, bij de tokkies, bij de snuivers en bij de slikkers.
Die zionisten-enclave in de Bijlmer kan oprotten naar Gaza.
Heel Rotjeknor en heel Lichtjesstad zal Ziggo opzeggen. Alle aanhangers van Cambuur zijn al begonnen. Tukkerijers prikken elke Ziggo auto lek. Elke Ziggo monteur zal door IS-limbo's bekeren tot Rodajist. De NS zal neven sponsor zijn om vak 410 te vervoeren in elke windrichting als die maar oostelijk is.
We zullen Ziggo begraven naast der lui kabels.
Goed, genoeg afkeer gespuid. Zeg Ziggo op!!!

eus | 07-11-14 | 12:42

Ik heb Ziggo gebeld vanmorgen. Baal dat ik zo tevreden ben over de Ziggo producten anders had ik alles opgezegd. Belachelijke keuze om die Amsterdammers te sponsoren.

Hypno2050 | 07-11-14 | 12:42

Kijk hadden ze nu amsterdam gesponsord dan hadden we een probleem gehad. Nu niet. Amsterdam dat is waar altijd het gezeik vandaan komt tegenwoordig. Quincys en noem maar op. Een van der laan die liegt. En noem maar op. Ajax sponsoren zal me hema wordt wezen. Beter spelen gaan ze toch niet daardoor. Dus wat maakt het uit. Sterker nog mischien gaan ze wel slechter spelen. Nee is weer een beetje overdreven. En ziggo kan matuurlijk veel goedmaken door zwarte piet te sponsoren en bij het sinterklaasjournaal effe een filtertje over gele ebola leverziekte hoofdpiet te plaatsen. Dan ben ik dat sponsoren van ajax allang weer vergeten.

tweetybird | 07-11-14 | 12:41

Uh, ik bedoel een dochterbedrijf van T-Mobile, excuses.

Nieuws-Lezer | 07-11-14 | 12:40

Online.nl is goedkoper en is een moederbedrijf van T-Mobile, maar ben allang tevreden klant ervan en nooit problemen ermee, ahoewel, hun klantenservice moet echter wel wat verbeterd worden.

Nieuws-Lezer | 07-11-14 | 12:38

De Nijllatten Nemen | 07-11-14 | 12:27
Amen.

pijpenvoorpep | 07-11-14 | 12:38

Wat ik het meest haat aan Ziggo is dat ik niet zonder TV en Telefoon kan. Ik wordt verplicht om die meuk er bij in te nemen terwijl ik alleen die internetlijn wil hebben op die snelheid.
Het kan me niet zoveel schelen wat ik voor het snelste hier leverbare internet betaal, maar het steekt wel behoorlijk dat je wordt gedwongen om producten af te nemen die je niet wilt.
Net zoiets als een verplichte zorgverzekering of bijdragen aan een fucking pensioenfonds wat dat betreft. Je wordt gewoon beroofd.

Den Heerscher | 07-11-14 | 12:37

Kwit, wat ben je toch een droevige columnist.

pijpenvoorpep | 07-11-14 | 12:37

Je kunt ook gewoon een dreambox nemen en ziggo keihard terug pieren.

Roystonvasey | 07-11-14 | 12:30

Ik heb al toestemming van mijn "wijf" mocht ik over willen stappen. Eens kijken wie hier nog meer i-net levert...... Mijn opel heb ik trouwens nog wel. Maar ben geen feyenoordert.

Olc32 | 07-11-14 | 12:30

Het is nogal anders dan een auto of een Bank uitkiezen. ZIGGO en UPC zijn bijna monopolisten. Die ook nog eens zeer dominant overkomen. Ik gebruik de ZIGGO-E-Mailadressen niet, alleen om de rekening van ZIGGO te ontvangen. Ik heb een eigen domein.

Als Feyenoord supporter ben ik witheet op ZIGGO en heb al mijn abonnement opgezegd. Het interesseert mij niet zo welke 'qualifikasies' Johnny Quid mij toedicht'.

Ik begrijp dat Johnny als letterknecht zijn opruiende werk moet doen! Voor zijn baas!

De Nijllatten Nemen | 07-11-14 | 12:27

Voetbal is erger dan oorlog.
Ik betaal nu voor internet bij Online.nl €9,95 per maand, ik heb pre-paid telefoon a 0,0€ en televisie heb ik niet meer want dat stikt toch van de staatspropaganda en de onzinprogramma`s.
Tel uit je winst!

WitteGrunneger | 07-11-14 | 12:23

Korting voor Ajacieden op hun alles-in-enen pakket, zeker ?
*keppel opzet en vinger opsteken doet *

Kaltsnautzige | 07-11-14 | 12:22

Iedereen weet wie Ziggo is. Waarom moeten die gasten nog meer geld door het marketing putje spoelen terwijl ze eigenlijk dus ook aan hun klanten meer kanalen en/of meer snelheid kunnen geven voor dezelfde prijs. En dat even los van welke voetbalclub dan ook.

Dima Beeline | 07-11-14 | 12:18

Bij ziggo kan je 5 tv CI+ kaarten per abo nemen. Kan je met 5 buren de kosten delen.

i-Wonder | 07-11-14 | 12:18

@James St John Smythe | 07-11-14 | 12:11
Zijn ze te dom voor.

Min-of-meer | 07-11-14 | 12:17

Voetbal is voor tokkies!

zeefert | 07-11-14 | 12:16

Gaan die jankerts straks ook twitteren dat ze toch maar weer Ziggo nemen omdat ADSL waardeloos is?

sinar2 | 07-11-14 | 12:16

@De hersenloze | 07-11-14
Nee brandblussers

Dlareg | 07-11-14 | 12:13

Je weet nu in iedergeval wel héél zeker dat je teveel betaalt aan Ziggo en je gaat nog méér betalen wegens winsten van Ziggo die naar de USA vloeien, langleve de liberalisering.
Stem je VVD krijg je VVD.

gebrokenvleugel | 07-11-14 | 12:13

De kabelmarkt is nog steeds een gesloten markt, overstappen naar een andere kabelaar is niet mogelijk. De laatste poging van de Opta om daar verandering in te brengen was in 2010
www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/...

Onderkruiper | 07-11-14 | 12:11

Kan niet wachten tot Durex sponsor wordt van Ajax.

James St John Smythe | 07-11-14 | 12:11

De enige Ajax waar Ziggo indirect wat mee te maken zou moeten hebben...
programmerguru.com/ajax-tutorial/wp-co...
.
Die sponsoring houdt enkel in dat elke ziggo klant een paar euro per jaar aan Ajax betaalt. Ik dus ook. Fuck it. Ga m'n abonnement niet opzeggen zolang hier geen glasvezel ligt en met ADSL geen vergelijkbare snelheden gehaald kunnen worden.
Bovendien is die 3 euro per jaar sponsorgeld voor die kutclub nog altijd minder dan wat er binnen een dergelijk bedrijf wordt weggepist door simpele menselijke fouten.
Niet dat het ze wat uit maakt...
truthfrequencyradio.com/wp-content/upl...

Den Heerscher | 07-11-14 | 12:11

Ziggo is van UPC overigens

poolbar | 07-11-14 | 12:08

@Cuyahoga | 07-11-14 | 11:21
Je hebt de context niet begrepen, kost je 5 minuten dan snap ook jij het.

Sowieso SNS opzeggen is een puik plan, k#tbank met dito 'service'. Hoop dan ook van harte dat Opa Jolink zijn zakken flink vult met deze reclames.

Boris die Sauertopf | 07-11-14 | 12:07

Enige optie is in veel gevallen ADSL. Moet je eens kijken hoe snel ze terug zijn bij Ziggo.

Verder is het niet eens zo verbazend. Ga voor de grap eens een willekeurig Eredivisie of Europees voetbal borreltopic doorlezen. Volwassen mannen die zich als kleine kleuters gedragen.

Bubske | 07-11-14 | 12:06

Ziggo introduceert het AJAX Abonnement!
Te duur, Internet+Bellen met de provincie zit in het Ajax-pakket maar Europa is onbereikbaar. En de eigen snelheid is standaard 100% overschat.

Big Rick | 07-11-14 | 12:03

De Ziggo Dome staat zo ongeveer naast de Arena. Amsterdam is geen dekkingsgebied van Ziggo maar qua naamsbekendheid zijn ze wel aardig bezig daar :).

Sperzie | 07-11-14 | 12:03

"Weet je hoeveel moeite dat kost, van kabelaar wisselen?"
Veel, je zult daarvoor moeten verhuizen en adsl wil je echt niet. Als je geil bent wil je nu pr0rn zien en niet over 10 minuten.

Maar volgens de/het ACM heeft Ziggo geen monopoliepositie en ze doen al helemaal niet aan koppelverkoop.

Boris die Sauertopf | 07-11-14 | 12:02

Dit was de druppel. Ik was al aan het twijfelen om over te stappen op glasvezel maar nu heb ik daad bij woord gevoegd. Ik weiger mee te betalen die zwaar overgewaardeerde, omhooggevallen voetballertjes.

Zaniker | 07-11-14 | 12:01

Toen Zanussi besloot om Real Madrid te sponsoren zakten de verkoop van hun produkten in Catalonië volledig in.
De vraag is dan ook waarom dit soort bedrijven hier eigenlijk voor kiest, vaak heeft het meer met de persoonlijke interesses van de CEO´s dan met weloverwogen marketingdoeleinden te maken.

spanarchist | 07-11-14 | 12:01

@radbraker | 07-11-14
Liefde/haat voor een gesponsord clubshirt is voor zwakzinnigen. Dat heeft met principes niks te maken.

panadol | 07-11-14 | 11:59

Quid... huilebalk... dat heet principes hebben en die kost wat kost doorzetten... Zouden meer hollanders moeten doen, bij die supporters zit meer saamhorigheid dan bij menig hollander. AH zwarte piet in de ban... heel nederland roept huilie huilie boycot AH... nou de rijen bij de kassa zijn er niet minder om....

radbraker | 07-11-14 | 11:57

@ Feynman | 07-11-14 | 11:52
haha, vroeger al mijn cassettebandjes weggepleurd van TDK, wilde ik niets meer mee te maken hebben. Nu ook niet, mocht TDK nog bestaan.

pibasso | 07-11-14 | 11:56

Overstappen naar UPC kan niet, is afgeschermd met goedkeuring van neelie kroes

Triple2K8 | 07-11-14 | 11:56

Verander dit verhaal inhoudelijk met zwarte piet en het is net zo zielig. Van beide kanten btw.

Smerige gluiperd | 07-11-14 | 11:54

Begrijp de ophef wel. Sponsoren per definitie niet van mijn centen. Zou ook weggaan. Ajaks is niet mijn club.

pibasso | 07-11-14 | 11:53

Ik ben al sinds jaar en dag niet verzekerd. Kan bij geen enkele zorgverzekering meer terecht want ze sponsoren allemaal clubs die mij niet aan staan. Ook heb ik mijn geld in een ouwe sok gestopt en gebruik geen bankpas.In mijn huis heb ik de verwarming weg laten halen.etc. #droeftoeter

langsdekant | 07-11-14 | 11:53

Welja weer een commercieel bedrijf dat zn geld in de bodemloze put gooit. Het voetbal. Vanaf nu weet je zeker dat je teveel betaald bij Ziggo. Ha!

ikdenkwat | 07-11-14 | 11:52

Eerdere shirtsponsor ABN AMRO bleek klanten te misleiden en moest aan het staatsinfuus om gered te worden, evenals opvolger AEGON. En wie koopt nog iets van TDK? Het is verbazingwekkend dat überhaupt nog bedrijven daarvoor willen betalen.

Feynman | 07-11-14 | 11:52

haha van kabelaar wisselen, dat gaat vast niet zo snel als van ip wisselen.

001001001 | 07-11-14 | 11:51

Je kunt niet overstappen van kabelboer. Hooguit overstappen naar ADSL of glasvezel.

Meneer de Leeuw | 07-11-14 | 11:47

@Meeroever | 07-11-14 | 11:42
Ja, het zal mij eerlijk gezegd worst wezen dat Pirate Bay de hoofdsponsor is van een Amsterdamse honkbalclub.

Bakito | 07-11-14 | 11:46

zekerheid bij ZIGGO. na jaren een zeer goed bedrijf en zit goed in het geld. Nu AJAX nog.

Joopdehond8994 | 07-11-14 | 11:45

Igor Putkin | 07-11-14 | 11:35

Precies! En ook geen dure directie en dito kantoor.

eerstneukendanpraten | 07-11-14 | 11:45

Of je hebt lef. Gewoon Ziggo bellen en dreigen weg te gaan. Wordt je doorverbonden met afdeling klantbehoud en je krijgt zo een nieuw contract. Met gereduceerde tarieven.

Kwestie van slim zijn. Bespaarde me 180 euro dat telefoongesprek.

Meeroever | 07-11-14 | 11:44

Ach, ik had vroeger ook een verzekering van Stad Rotterdam. En ik vond/vind Feyenoord ook een kloteclub.

diek | 07-11-14 | 11:44

Ziggo moet blij zijn als ze van dat domme voetbaltokkiesvolk af is. Die hebben toch alleen maar het goedkoopste abonnement maar schreeuwen wel meteen de ergste bedreigingen door de telefoon als SBS6 eens een minuutje niet te ontvangen is want dan missen ze hun favouriete pauperserie.

sinar2 | 07-11-14 | 11:43

Van kabelaar veranderen kan geeneens dacht ik.
Je kunt hoogstens overstappen naar iets wat met KPN werkt, toch?

Zit hier in UPC gebied, geen Ziggo te krijgen.
En bij mijn vrienden in Ziggo gebied is geen UPC te krijgen.

happen naar de baas | 07-11-14 | 11:43

Oh ja, alle spaargeld ook weggetrokken bij Rabo, mij 0,8% rente bieden en ondertussen gedrogeerde hardfietsers sponsoren met miljoenen.

witwas | 07-11-14 | 11:43

@Bakito | 07-11-14 | 11:21

Je ontkent een duur abonnement bij Ziggo te hebben omdat je alles van Pirate Bay trekt? Want door te downloaden bij PB kun je bezuinigen op je internet?

Meeroever | 07-11-14 | 11:42

Allang weg bij Ziggo, constant reclame maken voor een HD-recorder die nooit geleverd kan worden daar hou ik niet zo van. En ondertussen wel de prijs verhogen voor bestaande abonnee's. Ben ook weg bij ING, de tarieven verhogen met de belofte van minder storingen slaat natuurlijk als een tang op een varken.

witwas | 07-11-14 | 11:41

Kom maar binnen Ziggo met je 8 miljoen per jaar
Want we zitten er helemaal klaar voor daar,
Misschien heeft het nog even tijd,
Voordat die kakkerlakken zijn broek vol schijt.

#WZAWZDB

ohja... Enne fielips produkten komen er bij mij ook niet in. OProtten met die Senseo bende...

Burnitall | 07-11-14 | 11:40

Huilen om ziggo? Had vanochtend door eigen onkunde geen internet, telefoon en televisie meer, serieus binnen een kwartier stond de monteur bij mij aan de koffie!

dikke p | 07-11-14 | 11:39

@gemeentereiniging | 07-11-14 | 11:13

Bij knp bedoel je. Ook groot sponsor van van alles en nogwat. Overigens is Ziggo ook altijd sponsor van Serious Request vam 3fm. Iets waar GS en reaguurders altijd wat over te zeuren hebben.

Meeroever | 07-11-14 | 11:38

Ik weet genoeg.
Gauw van internetprovider switchen dus.
Goed dat de GeenStijl mij hier even op attent maakt.

VanBukkem | 07-11-14 | 11:38

Voetbal...

ron78 | 07-11-14 | 11:37

Zullen we de pieten discussie hier bij halen? Omdat sommige bedrijven de oude traditie niet steunen doen we er geen boodschappen meer.

?? Of is dat anders?

me | 07-11-14 | 11:36

eerstneukendanpraten | 07-11-14 | 11:31
Zoals de SKV het doet zou een voorbeeld moeten zijn voor de rest van het land.
Zou willen dat wij hier ook zoiets hadden.

Igor Putkin | 07-11-14 | 11:35

Ik weet dat het kinderachtig is maar TDK komt er bij mij niet in, een ABN-AMRO rekening zal ik nooit nemen. Aegon word ik ook nooit klant van.

Wordt pas een problee mzodra de NAM sponsor wordt maar voor alles is een alternatief.

Ikdus | 07-11-14 | 11:35

Eindelijk een stijlloze promotie waar je wel op kunt reageren.

spanarchist | 07-11-14 | 11:32

Wij hebben ons eigen plaatselijke kabelnet. Is een stichting zonder winstoogmerk dus betaal je wat het kost zonder dure sponsorcontracten mee te financieren.

eerstneukendanpraten | 07-11-14 | 11:31

ZIggo lacht zich de ballen uit de broek. Massa's gratis publiciteit en je kunt helemaal niet van kabelaar wisselen.

très cool | 07-11-14 | 11:30

god bless the deep south, gewoon delta hier, die hebben geen voetbalclub om te sponsoren dus ook geen gezeik, daarnaast ze leveren alles op kinderbruiden na dus geen gedoe met 5 verschillende nuts bedrijven. nu kan je eens zeggen proud to be een zeeuw.

populist87 | 07-11-14 | 11:29

Volgens mij heeft Ziggo hier een monopolie qua kabel tv, dus al zou ik willen overstappen.
Snap daarom al die reclames op tv ook niet, zonde van het geld.

Duifmans | 07-11-14 | 11:29

Gazprom past beter bij deze kloep!

venebaas | 07-11-14 | 11:25

Wacht maar tot Ziggo de tarieven gaat verhogen.
Want dat sponsorgeld moet èrgens vandaan komen.

Dostranamus | 07-11-14 | 11:24

Ik blijf zeggen, sla eens een stukkie over als je geen inspiratie hebt.

Lewis | 07-11-14 | 11:23

Toen Riwal sponsor werd van Dordrecht'90 heb ik subiet alle hoogewerkers en heftrucks uit m'n tuin laten verwijderen.... ik wil niks meer met ze te maken hebben.

Prof. Pim Pam Pet | 07-11-14 | 11:22

Quid is onderdeel van een zionistisch complot!
En Ziggo en UPC willen ook een overheidsinjectie hebben. Zie ABN, daarna Aegon als eerder sponsoren.
Doe mij maar lenen.nl!

eheculatie | 07-11-14 | 11:22

Wie neemt er tegenwoordig nog zo'n duur abonnement, aangezien je zowat alles op Piratebay kunt downloaden.

Zit middenin het tweede seizoen van Ajax momenteel en seizoen 3 & 4 worden binnengetrokken as we speak. Zeer verslavende serie.

Bakito | 07-11-14 | 11:21

Kwit je hebt in deze gelijk, maar ik ben wel bezig om mijn bankzaken naar een andere bank te verhuizen omdat SNS de fascistische schilder B. Jolink heeft ingehuurd voor hun reclame's.
Hakenkruizen schilderen en mensen met Hitler vergelijken en er ongestraft mee wegkomen, ok daar zijn we al lang aan gewend in dit land, maar godverdoemme niet van mijn geld.

Cuyahoga | 07-11-14 | 11:21

Kan mij niks schelen. Ik kijk alleen maar PO via de antenne.
En dat blijft zo.

Igor Putkin | 07-11-14 | 11:20

Blij dat ik hier in 020 die onzin niet kan krijgen.

Murk Ratte | 07-11-14 | 11:20

Je kan Ziggo ook een totaal gebrek aan vooruitdenken verwijten, tenzij ze vanaf volgend seizoen alleen nationaal en in obscure Oostblok landjes naamsbekendheid willen krijgen.

Maya de Blij | 07-11-14 | 11:20

Ziggo is een log en klantonvriendelijk bedrijf. Soort zoekt soort.

De Reaguurder | 07-11-14 | 11:19

Geen zak met voetbal, maar vond TDK altijd een mooi merk. Kijk eens wat er daarmee gebeurd is toen ik die ging boycotten, omdat ze Ajax sponsorden.

TheseDays00 | 07-11-14 | 11:17

wanneer wordt quid nu eens vervangen, veruit de slechtste en minst boeiende stukjes op geenstijl.. steeds maar weer

lekker plassen | 07-11-14 | 11:17

Ik ben sinds kort wel eindelijk weg bij Ziggo. Had niks met Ajax te maken, wel alles met loonmatiging en belastingverhogingen. Ziggo is gewoon duur en je moet toch wat om te compenseren voor het feit dat je steeds minder geld over houdt.

panadol | 07-11-14 | 11:17

Om van Ziggo naar UPC over te stappen moet je toch verhuizen?

Wickie de Fustviking | 07-11-14 | 11:17

Helemaal niet kinderachtig. Ik heb mijn Opel Astra ook in de fik gestoken toen ze die sponsordeal met Feyenoord bekend maakten.

B0rat | 07-11-14 | 11:16

Al die mensen die hun supporter-zijn zo serieus nemen, zijn natuurlijk grote kinderen.
Het gehalte getatoeëerde tokkies is ook opvallend hoog.

Paulus de Bk | 07-11-14 | 11:16

"Ik hoop dat Unilever de volgende hoofdsponsor wordt van Ajax. Kijken wat alle haters dan gaan eten... #ziggo"

eindelijk wel gezond?

49 | 07-11-14 | 11:15

Ik heb mijn Opel ook weggedaan omdat ik niet voor Feyenoord ben

Spannend | 07-11-14 | 11:15

Ajax is toch een schoonmaakmiddel ? ;-)

De hersenloze | 07-11-14 | 11:14

Onzin Quid, laat ze het tarief verlagen als ze 32 miljoen kunnen weggeven.
Heeft niets met kleinzieligheid te maken.
En vrouw heb ik niet, dus Ziggo kan wat mij betreft inderdaad de tyfus krijgen.

Maya de Blij | 07-11-14 | 11:13

Geen probleem mee, ik zit bij xs4all.

gemeentereiniging | 07-11-14 | 11:13

Wetende dat Ajax met haar centjes omgaat als een krenterig oud wijf maakt het toch allemaal niet zoveel uit.

OrgulloTulipano | 07-11-14 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken