achtergrond

Geenstijl

Mensen die huilen om Ziggo en Ajax: AAARRRGGGH!

Natuurlijk. Half Nederland gaat zijn abonnement op Ziggo opzeggen omdat het bedrijf Ajax sponsort. En dat moeten wij zomaar geloven. Weet je hoeveel moeite dat kost, van kabelaar wisselen? Bovendien, hoe ga je dat aan je wijf uitleggen? "Nee, schat, we moeten echt een ander kabelbedrijf. Ziggo geeft centjes aan een voetbalclub die ik superstom vind!" Je wijf lacht je keihard in je bek uit. En terecht. Ben je dan voor kinderachtige kleuter. Kan ons Ajax iets schelen? Geen reet, behalve als ze in Europa spelen. Kan Ziggo ons iets schelen? Nee, integendeel. Maar volwassen mensen die oprecht gaan janken omdat een miljoenenbedrijf een miljoenenclub sponsort en dat als een soort persoonlijke aanval zien, daarmee gaan we dus nooit de oorlog winnen. Mensen die hun keuzes afhankelijk maken van de grillen der commercie zijn onbetrouwbaar, nutteloos voor de samenleving en vooral emotioneel labiel. Echt, zelfs blauwe vinkjes van Whatsapp zijn nog een betere reden om je boos te maken. Commercie gonna commercie, en als dat je boos maakt heb je niks te zoeken in een westerse maatschappij in 2014. Zeg je basispakketje bij Ziggo dan op, hysterische prutsers, doe het dan! En verhuis lekker naar een nomadententje in Soedan, waar dat gemene kapitalisme niet zomaar marketingdeals veroorzaakt tussen je SBS6-dealer en het stomme voetbalclubje uit die gemene stad. Pleur lekker op. Het mooiste zou zijn als al die huilenbalken massaal overstappen op UPC. En dan vervolgens nog een keer moeten overstappen als de fusie met Ziggo plaats vindt. Er zijn heel veel goede redenen om niet Ziggo te nemen, of gebruik te maken van de diensten van ABN Amro en Aegon (oud-sponsors Ajax), maar het feit dat ze marketing bedrijven via een grote club is daar zeker niet één van. Echt, hysterische jankenbalkers terug naar jankenbalkië! Oprotten uit je eigen land, je verdient Nederland niet.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.