Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prof Pinto - Samsom wacht een Obama-besmetting

vreugdeblijdschappinto.jpg Vreugde en blijdschap. Het is wellicht zeer incorrect in de Lage Landen, maar kan geen kwaad dunkt me als tegengif bij zoveel politieke correctheid hier. Ik heb het over de overwinning van de Republikeinen in de VS. Barack Hoessein Obama is hiermee vleugellam geworden. Toegegeven, ik ben nooit fan geweest van de man. Van begin af aan niet. Mooi taalgebruik zonder fouten (zijn moedertaal), gladprater, soft (ex-jongerenwerker), maar niet het type daadkracht, dat vond ik. Ook in kleine kring van familie en vrienden voerde ik verhitte discussies hierover. Euforisch was iedereen over Barack Hoessein. Hij werd gezien als een soort zwarte Messias. Hier ter lande misschien nog meer dan in de VS. En nu blijkt uit de peilingen van eergisteren dat zes van de tien Amerikaanse kiezers negatief over hem denken. Onder Bush zou Poetin nooit de Krim hebben kunnen annexeren, is een van hun decepties. Ik zie wel een parallel tussen Barak Hoessein en Didi Samsom. Ook Didi werd bejubeld op 12 september 2012 vanwege zijn gladde praatjes. En zijn populariteit zelfs onder zijn eigen partijleden laat te wensen over. Ik verwacht, maar hoop het ook om eerlijk te zijn, dat ook Didi en zijn partij zwaar bestraft zullen worden bij de volgende verkiezingen. Een soort Obama-besmetting dus. Nog meer vreugde en blijdschap. Ik verheug me erop!

Reaguursels

Inloggen

wiza | 06-11-14 | 12:00
David houdt niet van Hoessein.
Vooral niet omdat hij mooi en foutloos spreekt.
Hij had liever gezien dat Obama een kansloze was uit het ghetto.
Wen er maar aan Pinto.

gutgutgut | 06-11-14 | 23:37

"Onder Bush zou Poetin nooit de Krim hebben kunnen annexeren,"
Woehaha.
Abchazië en Zuid-Ossetië werden door Poetin geannexeerd in augustus 2008.
Onder Bush. Obama werd verkozen in november 2008 en geinaugureerd in 2009.
Pinto lult uit zijn dikke nek. Weg met die gladde praatjesmaker.

gutgutgut | 06-11-14 | 23:10

Zo is het maar net! | 06-11-14 | 17:01
Pinto geen hoogleraar, laat staan dat hij politicologie geeft aan de UvA.
Iedereen mag zich professor noemen.

gutgutgut | 06-11-14 | 23:02

Zo ik heb weer heel wat geleerd.
Wat weet die professor toch veel.

gutgutgut | 06-11-14 | 21:48

"Mooi taalgebruik zonder fouten (zijn moedertaal)..." U heeft blijkbaar last van stront in de oren.

Tricephalus | 06-11-14 | 18:49

De Democraten zijn inderdaad een beetje eng, met hun nanny state die tegen torenhoge kosten burgers voorschrijft hoe te leven, maar de Republikeinen zijn ronduit terrifying met hun geweldsverheerlijking, bekrompen moraal en ziekelijke neiging iedereeen die het waagt weerwoord te bieden onmiddellijk als vrijheidshatende on-Amerikaanse nazicommunist af te serveren.

Ooit_huisregelneef | 06-11-14 | 17:13

Pinto typt zijn brouwsels om 8.00 uur 's ochtends om vervolgens om 8.30 zijn eerste hoorcollege 'Politicologie' te verzorgen aan de UvA. Hij heeft dus helemaal geen tijd om de reaguursels onder zijn plempsels te lezen, laat staan er iets mee te doen.

Zo is het maar net! | 06-11-14 | 17:01

Wat een non-informatie weer. Pinto, hou ajb de eer aan jezelf en doe je stukjes weer op muren van openbare sanitaire voorzieningen krassen, waar ze thuis horen.

Plap | 06-11-14 | 13:14

De populariteit van de republikein Bush was in januari 2007 ook slecht. 33% van de bevolking kon zich nog in zijn beleid vinden. Dat had alles met de Irak-interventie te maken die zelfs door 70% van de Amerikanen werd afgekeurd. Wat internationale politiek betreft doet de president het waarschijnlijk nooit goed.

Beroerd en slecht onderbouwd stukje dus, waarbij vooral het benadrukken van "Hoessein" en de link naar Samsom nogal gekunsteld is.

triololo | 06-11-14 | 12:19

Pinto heeft al veel nietszeggende columns geschreven. En dat hij het met president Obama niet eens is, mag ook. Maar waarom noemt hij hem consequent Barak Hoessein, wil hij daarmee suggereren dat iemand met een buitenlandse naam niet goed zou kunnen zijn? Dat is ronduit ziekelijk voor iemand die zich professor Pinto noemt en zelf een immigrant is.

wiza | 06-11-14 | 12:00

@drexciya | 06-11-14 | 10:42

goede tegel, maar waarom ga je er van uit dat mensen die hier Obama verdedigen, automatisch links zijn?

Ballenman | 06-11-14 | 11:58

2 x Obama Hoessein. Pinto doet even beroep op de onderbuik. Sterk, Pinto. Maarru, wanneer kom je nou eens uit de kast met je orthodoxe geloof? Of moeten de reaguurders je eerst 'ontmaskeren' net als toen je jezelf introduceerde als Marokkaan maar even vergat dat je vooral Joods bent. Niets mis mee, we hebben allemaal wat, maar om zo met een false flag binnen te komen. Denk je dat we dom zijn hier?

mindless | 06-11-14 | 11:58

Ik verwacht dat deze "professor" uitermate bestraft zal worden bij zijn volgende jaargesprek

RoBD=Skullfucker | 06-11-14 | 10:59

ik verheug me daar ook op,nog een grotere val voor Didi
,maar we krijgen er Pechtold voor terug.
Dat is dan weer een grote bumper.
Dus per saldo schieten wij er niets mee op,behalve dat het dan nog erger gaat worden.

animalia | 06-11-14 | 10:59

president zijn is toch ook een buhnejob. Ik denk dat zei niet eens echt structureel veel bijdragen behalve het gezicht te wezen tijdens hun ambtsperiode voor het gekozen beleid.

Obama had wel de beste speeches en campagne uit de afgelopen 30 jaar. Ook een kunst. Hij bracht mensen dichter bij elkaar wat hem het presidentschap opbracht.

analcharist | 06-11-14 | 10:50

Opvallend dat allerlei linksvolk meteen paraat staat om Obama te verdedigen. Hij is geen haar beter dan George W. Bush en bepaalde zaken had hij heel eenvoudig kunnen inkoppen, maar dat heeft hij niet gedaan.

Hij heeft NIETS gedaan aan de banksters, hij probeert het zeer dubieuze "handelsverdrag" er nog steeds doorheen te drukken, de VS is nog steeds vrolijk overal oorlog aan het voeren en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Oh ja, de ongelijkheid is onder Obama nog verder toegenomen; hij is er alleen voor de 0,1%. Waarom denk je dat hij op het moment een approval rate heeft van pakweg 20%? Amerikanen zijn niet gek, ze zien donders goed dat de economie nog steeds niets is, dat er niets aan het immigratieprobleem wordt gedaan enzovoorts.

De enige reden dat ze op de Republikeinen stemmen is omdat ze niet stemmen of dat ze de Democraten willen straffen. De enige oplossing is een echt alternatief, maar dat zal door de Democraten en Republikeinen direct met alle macht worden getorpedeerd.

drexciya | 06-11-14 | 10:42

Onder Bush was de Krim wellicht niet ingenomen, maar onder Bush is tussen 2000 en 2008 de Amerikaanse economie (en daarmee de wereld economie) in elkaar gezakt(, waardoor Bush hoe dan ook geen militaire interventie in de Krim had kunnen forceren).
.
Bovendien, Obama had een aantal formidabele reformeringsplannen, welke voor Amerikaanse begrippen wellicht als links bestempeld kunnen worden, maar naar Nederlandse maatstaven utopisch in de oren klinken. De reden dat het gros van voorgenoemde plannen niet tot uitvoering zijn gekomen is dat de republikeinen in de senaat en het congres deze keer op keer dwarsbomen.
.
Ondanks dit oneindige gedwarsboom van de republikeinen is de werkloosheid in de VS enorm geslonken en is de economie aldaar wel degelijk enigszins overeind gekrabbeld, op een wijze die in ons koude kikkerlandse onevenaarbaar is. Echter wordt Obama en de democraten alsnog verweten dat een aantal van de verkiezingsbeloften niet zijn uitgekomen. Dat die verwijtbaarheid bij de republikeinen ligt lijkt de domme Amerikaanse stemmert zo als altijd niet in te zien, met als gevolg dat ze in grote getalen op de eigenlijke boosdoener: de republikeinen.

Gualtiero | 06-11-14 | 10:33

Bravo Prima stuk 100% mee eeens.

Lichtstadfan | 06-11-14 | 10:30

Dieptepunt. Triest dat dit soort middelbare school werkstukken op mijn favoriete weblog een podium krijgt.

Igor Putkin | 06-11-14 | 10:23

Obama en Samsom,
Klinkt als appels en peren. Obama is een man van vergezichten en analyses, iemand die niet meteen actie onderneemt en relatief weinig beloftes maakt. De paar zaken die hij belooft probeert hij ondanks een tegenwerkend congres ook na te komen.

Samsom is iemand die zich liet voorstaan op een eerlijk verhaal en daar nu de wrange vruchten van plukt. Het verhaal bleek niet eerlijk, de beloftes werden niet ingelost. Beide gebruiken ze hun familie in de campagne alleen is Didi onlangs gescheiden na diverse strapatsen en dat kun je van Obama niet zeggen.

Conclusie is dat de uitslag van de verkiezingen in Amerika wordt aangegrepen om de PvdA omlaag te halen. Dat is een nobel streven maar daar zijn andere onderwerpen veel geschikter voor. De huisprof kan beter.

Jerolimo | 06-11-14 | 10:10

Ik kan me vrij weinig bij de blijdschap van Pinto voorstellen eigenlijk, aangezien het geen ene reet uitmaakt of een Democraat of Republikein aan de macht is. Bij de verkiezingen lijken de verschillen groot en exact een dag na inauguratie voeren alle presidenten exact hetzelfde beleid: Hogere belastingen, inperking van burgerrechten en over de hele wereld agressieve oorlogen voeren om de grondstoffen te stelen.
.
Het verschil tussen Bush en Obama is nul. En ook het verschil tussen Obama en zijn opvolger zal nul zijn. Ook in de VS is men op weg naar een socialistische heilstaat, al gaat het langzamer dan hier....

De Libertariër | 06-11-14 | 10:06

-weggejorist-

pensionado | 06-11-14 | 10:01

@Desmoulins | 06-11-14 | 09:18
Wellicht enigszins verward tussen beweringen over schandalen en feitelijke schandalen?

De enige feitelijke constituonele overtreding was tot zover het invullen van politieke posities terwijl het Congres pro forma niet met recess was. En dat lijkt mij redelijk marginaal vergeleken met bijvoorbeeld de onconstitutionele martel-praktijken van zijn voortganger.

Obama heeft feitelijk maar zeer kort de macht gehad om echt wat te veranderen voordat de GOP de macht in het Congress kreeg om over alles op de rem te gaan staan. En in de periode heeft hij de gezondheidszorg op een redelijke manier hervormd waar al decennia lang tevergeeft over geouwehoert werd.

Dat de man ook fouten maakt staat buiten kijf, maar ik ben hem in ieder geval dankbaar dat mijn verzekering mij er niet meer uit kan schoppen zodra ze geen winst meer op me kunnen maken. En dat hij geprobeerd heeft om het oorlogsvoeren te minimaliseren vind ik ook niet bepaald erg.

Lagging | 06-11-14 | 10:01

"Onder Bush zou Poetin nooit de Krim hebben kunnen annexeren". Nou ik vrees dat we dan nu hier een echte warme oorlog hadden gehad. Als we nog hadden geleefd....

lulleficatie | 06-11-14 | 09:53

@ mr. coffee

De Arabische lente alweer vergeten?
Irak werd pas echt instabiel na volledige terugtrekking. Bush was allerminst goed maar nog minder desastreus dan Obama.

Desmoulins | 06-11-14 | 09:48

"Onder Bush zou Poetin nooit de Krim hebben kunnen annexeren"
Onder (Jeb) Bush zou de wereld in duisternis gehuld zijn.
Ik zie een hoop commentaar op de stukjes van Prof Pinto. Is hij de Marokkaanse columnist die GS een tijdje terug aankondigde?
Waarom niet een Marokkaanse hipsteranalist die waardig tegengas weet te geven aan Hans Jansen? Een die de islam en de koran op rationele wijze weet te verdedigen en uit te leggen, zoals Hans dat op zijn manier doet inzake de irrationaliteit van dit geloof? Nou dàt zou een uitdaging zijn, GeenStijl!

dedeurs | 06-11-14 | 09:48

Een column dient om interessant te zijn af te wijken van het algemene oordeel door bijvoorbeeld een nieuw inzicht. De teleurstelling over Obamas resultaten zijn alom en de neergang van de Pvda kan iedereen dagelijks waarnemen. Nieuw is misschien Pinto's leedvermaak. Daarom mijn opmerking dat dit stukje- wanneer geschreven in 2008- zeker interessant zou zijn geweest.

J.Slavink | 06-11-14 | 09:46

'Onder Bush zou Poetin nooit de Krim hebben kunnen annexeren, is een van hun decepties.'

Wut?

Is dit daadwerkelijk zo bedoeld of is dit gooien met woorden waarvan je denkt dat het goed klinkt maar het net niet is?

digibeticus | 06-11-14 | 09:45

Desmoulins | 06-11-14 | 09:23
Je vergeet dat Bush het Midden Oosten in de fik gestoken heeft. Obama mocht proberen de brand de blussen, maar zonder Bush had er nu geen IS geweest.

mr. coffee | 06-11-14 | 09:37

@Desmoulins | 06-11-14 | 09:31
Jij noemt Obama de slechtste president ooit, maar geeft daarvoor geen enkel feit, cijfer of argument. Hoe meet je dat, 'slechtse president'?


Bakito | 06-11-14 | 09:35

Reaguurders, dit zijn gelegenheidsstukjes. Dus kort qua lengte, uitgesproken qua inhoud. Nog niet één inhoudelijke reactie gezien waarom de PvdA groter moet worden of waarom Obama een goede president is. Niet één.

Desmoulins | 06-11-14 | 09:35

Ik meen mij te herinneren dat Bush zijn tweede termijn een nog lagere approval-rate had als Obama nu heeft, iets van 25%. Toen kregen de Republikeinen weer een gigantische afstraffing na 2 keer de president geleverd te hebben. Democraten wonnen toen ook verkiezing na verkiezing en maakten van Bush een lame duck.

In Nederland is het hetzelfde. Een regeringspartij krijgt vaak te maken met slechte peilingen en verkiezingsuitslagen.

Moraal: Alleen oppositievoeren wordt door de kiezer beloond. Echt niets nieuws onder de horizon. Waar dit stukje dan ook op slaat is mij een raadsel.

mr. coffee | 06-11-14 | 09:34

Inderdaad: Wanneer krijgt de heer Pinto zijn beoordelingsgesprek?

De vuilnisman | 06-11-14 | 09:32

@ Bakito

U laat weer zien wat voor een hypocriete dwaas u bent. Bakito en inhoud, natuurlijk. Reaguur dan inhoudelijk op mijn tegel en verval niet in de linkse-reflex omdat u simpelweg weinig weet over de race-baiter in office.

Desmoulins | 06-11-14 | 09:31

De misvattingen na de epische nederlaag van de democraten zijn typerend voor de aloude reflex betreft republikeinen en conservatieven in de VS. Low- information voters.

mobile.twitter.com/LifeNewsHQ/status/...

Desmoulins | 06-11-14 | 09:28

Nooit begrepen waarom mensen fan zijn van Obama, aangezien hij het vierde termijn van Bush Jr. vervult. Als je kijkt naar de werking van zijn Obamacare en zijn buitenlandbeleid kun je daar moeilijk positief over zijn. Gelukkig is de Obamaenthousiasme in politieke en burgerlijke kringen duidelijk afgenomen de laatste acht jaar.

Coolchwip_ | 06-11-14 | 09:28

@Desmoulins | 06-11-14 | 09:18
In de VS wordt campagnegeld grotendeels uitgegeven aan hetzes tegen en negatieve beeldvorming over politieke tegenstanders. Inhoud komt nauwelijks aan bod. Beetje vergelijkbaar met jouw tegels dus.

Bakito | 06-11-14 | 09:27

Kan me nog wel de eerste verkiezingen herinneren waar Obama werd gekozen. De Nederlandse media waren helemaal lyrisch. Hij werd aanbeden alsof hij de Messias zelf was. Hij zou 'hope' en 'change' brengen, en het mooiste van allemaal hij was ook nog zwart en zou de eerste zwarte president van de US worden, is dat niet geweldig?
Juist die mensen die tegen rascisme waren, je moet vooral naar de inhoud kijken en niet naar de buitenkant want we zijn allemaal gelijk etc, waren de mensen die zo met Obama dweepten juist omdat hij zwart is.

Julia | 06-11-14 | 09:26

@ Woods

Onder Dronebama zijn er immers geen oorlogen, toch?
De wereld is hartstikke veilig geworden onder zijn appeasement-politiek, toch? Het Midden-Oosten is niet beginnen te branden na zijn legendarisch naieve speech in Cairo, toch?

Desmoulins | 06-11-14 | 09:23

juist. de GOP in het centrum van de wereldmacht. daar wordt de wereld beter van. dom stuk tekst van dhr. Pinto.

zeeman73 | 06-11-14 | 09:21

@ Desmoulins 09:18

ZegeN

Desmoulins | 06-11-14 | 09:21

Prof. Pinto zoekt het soort daadkracht waar oorlogen van komen? Fijn

Woods | 06-11-14 | 09:20

@ Bakito

Op vragen waar er voor u maar één antwoord mogelijk is, geef ik geen antwoord. Zijn kleur is irrelevant zijn politieke overtuiging en karakter daarentegen niet.
Een president die de constitutie niet wenst respecteren, die betrokken is bij schandaal na schandaal, die het land verder polariseert door het continu over ras te hebben en een steeds groter wordende overheid ziet als een zege en noodzakelijke ontwikkeling, is een slechte president.
Linkse, liberal fucktards zoals u Bakito zien de wereld slechts in raciale en sociale verschillen met moeder overheid als de hoeder van ons allen.

Desmoulins | 06-11-14 | 09:18

Maar een kleine pvdA maakt een grote D66? Daar word je dan toch ook niet gelukkig van. Als het gaat om gladde praatjes.....

Wij-gaan-schrijven | 06-11-14 | 09:17

Hoezo zou Poetin onder Bush nooit de Krim hebben kunnen annexeren? Onder Bush pikte Poetin Abchazië en Zuid-Ossetië af van Georgië, wat is daar anders aan?
 
Verder liet George W. wel wat meer steken vallen, qua buitenlands beleid: onder Bush ontwikkelde Noord-Korea de atoombom, onder Bush trok bewoog zowat heel Zuid-Amerika naar links, en niet te vergeten vloog onder Bush een stel Saoedi's met vliegtuigen het WTC en de het Pentagon binnen, nadat Bush verschillende keren nadrukkelijk was gewaarschuwd om op die lui te letten.

simpelman | 06-11-14 | 09:15

Het begint inderdaad zo vermakelijk te worden met de professor(ik .. ik .. ik .. ik .. ik) dat je je echt begint te verheugen op z'n volgende bijdrage .. want een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, nietwaar professor?

daytripper | 06-11-14 | 09:14

Dat van Didi klopt wel. De rest is napraterij.

Islamofiel | 06-11-14 | 09:12

Was een sterker stukje geweest wanneer geschreven in 2008.

J.Slavink | 06-11-14 | 09:12

Prof Pinto is geen hoogleraar "stukjes schrijven" maar de boodschap is nog wel te pruimen.

NACademicus | 06-11-14 | 09:11

Gratis kloosried van Ars.

Vreugde (...) hier.
- Waar is hier? Ik neem aan dat bedoeld wordt 'in de lage landen', maar op dit moment is 'hier' voor de lezer: GS.

Ik heb (...)vleugellam geworden.
- Ja, en, dus?

Toegegeven, ik (...) in de VS.
- 68 woorden, 0 feiten.

En nu blijkt uit de peilingen van eergisteren dat zes van de tien Amerikaanse kiezers negatief over hem denken.
- Ja, en nu?

Onder Bush (...) verheug me erop!
- 87 woorden, 1 feit: een datum.

Wat moet ik hier nou mee?

Ars Vivendi | 06-11-14 | 09:10

@Desmoulins | 06-11-14 | 09:05
Volgens mij doet zo'n neger die iets bereikt heeft jou meer pijn dan die getinte boefjes bij Opsporing Verzocht, niet?

Bakito | 06-11-14 | 09:09

Begin Pinto na Ebru nou ook al slap te ouwehoeren??

popopiepo | 06-11-14 | 09:08

Ik zal deze schrijfdiarree voortaan dan maar gewoon overslaan in den vroege ochtend.

deEerlijkeLeugenaar | 06-11-14 | 09:07

Overigens is Obama de slechtste president ooit.
Dat het merendeel van het goedvolk dit heerschap nog steeds op een voetstuk wenst te plaatsen komt louter omdat ze niet verder willen kijken dan de duiding van de NPO en die lachwekkende correspondent van RTL, of omdat het verdedelde racisten zijn die alleen een kleur zien wanneer ze deze jongerenwerker horen lezen van zijn noodzakelijke teleprompter. Zalvende woorden voor de goedgelovige idioten.

Desmoulins | 06-11-14 | 09:05

Als ze in het rode Noorden (het laatste resterende PVDA bolwerk)ook eens wakker gaan worden en de ware aard van de PVDA ook daar eindelijk gaan doorzien dan is het binnenkort "Game Over" voor de PVDA van Didi Samsom:

www.maurice.nl/wp-content/uploads/2012...

Outsider-Inside | 06-11-14 | 09:05

.. maar goed. Mag Ronald Reagan gekloond worden?

Jan Passant mk2 | 06-11-14 | 09:01

Amen to that professor.
De VVD en de Kunduz-kliek wens ik overigens ook niets dan ellende toe. Decimeren dat zooitje volksverlakkers.

Desmoulins | 06-11-14 | 09:00

Obama met Samsom vergelijken lijkt mij een belediging voor beiden. Beledigen is heel erg in een mislukte multiKul, misschien binnenkort wel weer strafbaar.
Wij laten dat laatste over aan den onpartijdige- linkse rechter, om het "fatsoen" aan de macht te houden.

Jan Passant mk2 | 06-11-14 | 08:59

Ja, het wordt weer tijd voor zo'n rechtse gladjakker uit Texas of zo, die in opdracht van de wapen- en olieindustrie een willekeurig land in Afrika of Azië aanvalt om de aandeelhouders uit die bedrijfstakken koest te houden.

Bakito | 06-11-14 | 08:58

Je zal maar tot President verkozen worden terwijl juist op dat moment de hele wereldeconomie in elkaar stort, de ontslagen, faillisementen, werklozen alleen maar heftiger worden, de spanningen in het MO tot sectarische stammenoorlogen leiden en die lafbek van een Putin op alle fronten tegenwerkt, niets doet om tot een oplossing voor het MO tekomen, de Krim annexeert, bezig is in de Oekraine de boel op stelten te zetten, een burgervliegtuig naar de eeuwigheid schiet. En dan heeft hij in de US nog te maken met een veelvoud van Pechtholds, die alleen maar achteraf lopen te zeiken en politiek voordeel daaruit proberen te halen. Leuke baan. Terwijl hij bezig is om ebola te bestrijden, waar Rusland uiteraard geen kloot aan doet, wordt Putin door Forbes tot machtigste man van de wereld gekozen. Positief puntje, in het Amerikaanse leger mag een neger weer een neger genoemd worden. Een neger is een raskenmerk, net zoals een Chinees of een blanke en dus niet discriminerend.

Baronwater | 06-11-14 | 08:58

Veel geschreeuw weinig wol.
@Windvogel123 | 06-11-14 | 08:48
Voor mij was het meer:
Veel gegeeuw en weinig lol.

Ars Vivendi | 06-11-14 | 08:57

Je bent blij dat Obama is afgestraft. Top, maar ik zou liever een stuk meter iets van inhoud lezen over welk alternatief je dan graag voor Amerika ziet. Obama heeft een afstraffing gekregen, maar zelfs de Republikeinen kunnen niet of nauwelijks aangeven hoe ze het dan wel gaan doen. Ja, Obama's hervormingen ongedaan maken, maar hoe daarna verder? Ik heb het ze nog niet horen zeggen.
Wat is nu het doel van dit stukje? Op een kromme vergelijking met Samsom na is het stuk totaal nietszeggend.

Sirach | 06-11-14 | 08:56

Krijg nou wat, David 'Marokkaan' Pinto haalt het Barack 'Hoesein' Obama trucje van stal.

What's up, waren de argumenten op of zo?

Ballenman | 06-11-14 | 08:48

Veel geschreeuw weinig wol. Zoals altijd met de lege stukjes van deze man. Waardeloze egotripperij. Kan deze zogenaamde columnist niet de prullenbakken gaan legen op de burelen van GeenStijl? Is het nivo van GeenStijl niet waardig.

Windvogel123 | 06-11-14 | 08:48

oh,oh,niet-tendensieus.................. hahahahaha.fout.

asylumstreetspanker | 06-11-14 | 08:47

Wanneer krijgt Pinto zijn beoordelingsgeprek?

Ars Vivendi | 06-11-14 | 08:46

Sorry Fiat Punto, dit stukje vod slaat echt als een tang op een varken. Geknutseld, dwangmatig gezocht naar een verband. Je had ook gewoon twee slechte stukjes kunnen schrijven.

Tweespalt | 06-11-14 | 08:45

amstersan | 06-11-14 | 08:29

Dit is echt het schrijfniveau en denkniveau van geenstijl onwaardig.
Hoezo? Kwetst het te weinig is het gefundeerd en niet-tendensieus?

asylumstreetspanker | 06-11-14 | 08:44

Nou Pinto, voor de binnenlandse politiek heeft Obama veel betekend. Maar dat boeit ons als sensatiebeluste buitenstaanders natuurlijk niks. Je vergelijkt hem met Bush. Bush zou zich inderdaad meer druk maken om de annexatie van de Krim ipv bijvoorbeeld het binnenlandse zorgstelsel. Prima, als dat is wat Republikeinen belangrijker vinden. Kies dan maar nog een keer voor een Bush-bewind. Dat je Obama nu een paar keer Barack Hoessein noemt doe je bewust, om in te praten op onze onderbuikgevoelens die de naam Hoessein oproept. Maar mij krijg je hier niet in mee.

Westsider | 06-11-14 | 08:43

Food for thought

Glas Koning | 06-11-14 | 08:43

Ik ik ik ikke en ik is wel de rode draad in de pinto stukjes aan het worden. Leuk dat je een zeer algemene middle of the road mening hebt. Maar de meerwaarde ervan blijft me onduidelijk. Paginavulling?

Beaulefermier | 06-11-14 | 08:41

Misschien heeft Obama een gehandicapte dochter die hij in de strijd kan gooien om het tij te keren? #tip

vraagstaart | 06-11-14 | 08:40

Mee eens op 1 punt na.
Onder Bush was het voor Poetin niet nodig geweest om de Krim te annexeren want onder hem was de buitenlandse politiek iets reëler dan onder(yes we could) Obama.

BBmetR | 06-11-14 | 08:37

@amstersan | 06-11-14 | 08:29

Een flutstuk van de slechtste columnist ooit.

Rémy Martin ® | 06-11-14 | 08:37

Boeoeoe, PvdA, boeoeoeoe

--prof. T. Cool

très cool | 06-11-14 | 08:34

@David Pinto

Lees het Foreign Policy artikel van David Rothkopf maar eens. Rotkopf is een democraat maar is in de loop der jaren kritischer en kritischer geworden:


www.foreignpolicy.com/articles/2014/11...


"Obama will reap the results of his political and policy narcissism in a way that will not only be difficult for him personally but will be bad for America and its role in the world. "


Aan de andere kant, de schuld ligt niet bij de narcissist Obama. De schuld ligt bij het dwepende kiezersvolk, de blanken die huilend van geluk op een *neger* hebben gestemd, die vol verwachting naar speeches vol "Change" en "Hope" luisterden en een messias zagen daar waar er een amateur stond.

omanders | 06-11-14 | 08:34

Samenvatting:

Pinto is pro republikein en anti PvDA.

Oeloeboeloe | 06-11-14 | 08:33

We zijn allemaal professor!

eerstneukendanpraten | 06-11-14 | 08:30

Als ik nog een zo'n slap stukje tekst van deze man lees ben ik bang dat ik hem voortaan automatisch zal overslaan.... Dit is echt het schrijfniveau en denkniveau van geenstijl onwaardig

amstersan | 06-11-14 | 08:29

Ik kan haast niet wachten op de PVDA meltdown.

snakeplisskin | 06-11-14 | 08:28

Obama met didi vergelijken. Dat is het grootste compliment ooit voor hem.

Oeloeboeloe | 06-11-14 | 08:28

Sluit mij hier bij aan , ga zo door met Didi PvdA .

snapdragon | 06-11-14 | 08:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken