Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Giro 555: HOERA EBOLA! GEEF GELD!

ebolamap2.jpgEcht? Serieus? Een actie van Giro 555 voor Afrika? Want daar is EBOLA? In heel Afrika? Nee, in slechts drie (3) kleine kudtlandjes hebben ze last van vliegende bloedpoep. Ja, dat is erg. Maar niet heel erg. (LOL @ HVA) 300.000 dode Syriërs, dat is ook erg. 3000 verzopen dobbernegers in de Middellandse Zee, dat is ook erg. Wat veel erger is, is dat Giro 555 weer geld uit uw zak wil kloppen. Wat nog veel erger is: u geeft natuurlijk weer gul. Want met de feestdagen voor de deur is niets fijner alsdan het afkopen van uw witte schuld.

Reaguursels

Inloggen

Is het niet makkelijker om ter plaatse alle hulp te stoppen want dan weet je zeker dat het binnen een paar weken ook in Nederland voorkomt.
Het is veel makkelijker voor hulpverleners om in eigen land een ramp te bestrijden want dan hoeven ze minder ver te reizen.
En Ebola is dusdanig dodelijk dat Nederland na een tijdje minder overbevolkt is en dat is mooi meegenomen.

DonB | 07-11-14 | 13:34

Ik erger me groen en geel aan het gebruik van het woord 'wit' als men 'blank' bedoelt. Een of andere linkse eikel heeft bedacht dat 'blank' een te positief woord zou zijn voor blanken. Dat hij Ebola moge krijgen.

Jan Gerritsen9977 | 06-11-14 | 13:45

Ik werk dus ik heb geen geld over voor dit soort zaken.

Kaposi_Sarcoom | 06-11-14 | 11:58

"men" kan beter een stichting op poten zetten met als enige belang de Nederlandse gezondheidszorg weer betaalbaar te maken. Vroegah was je voor 15 Nederlandsche guldens rondom verzekerd en heette dat "ziekenfonds". Elke stad, elk dorp, elk gehucht had een "bejaardenhuis" waar de oudjes vreedzaam hun laatste jaren konden slijten zonder eerst kaal geplukt te worden om vervolgens (als je geluk hebt) in een hokje van 2m2 gestopt te worden. Tandarts, ziekenhuis, verloskundige, fysio... alles was verzekerd in het ziekenfonds. En verdiende je meer dan Jan modaal dan werd je "particulier". betaalde je wat meer premie. Geen probleem. Waar du fuk is het mis gegaan... Resumé: ik geef geen ene rooie (humor) rot cent meer aan het buitenland. We moeten eerst Nederland maar eens gaan opbouwen. Een goed begin is het uitgummen van alle ellende die van links komt en het kiezen van een nieuwe regering. Herstel van realiteitszin, orde, minder regeltjes maar strenger handhaven van de regels die overblijven. Terug dringen en reguleren (minder moskeen, minder opzichtige moskeen, 1 paspoort, geen uitkeringen naar buitenland, Nederlands leren spreken en Nederlandse cultuur adopteren danwel respecteren etc) van Islam cultuur, respect voor ouderen, onderwijzend personeel, politie, verplegend personeel en de Nederlandse (ja ook de medelanders) mede mens in het algemeen. Het hele land lijkt wel de weg kwijt en holt vol gas orichting de afgrond. Gelukkig lijken steeds meer mensen zich dat te beseffen. Laat die verkiezen dus maar komen. Rekenen we af met de zittende kliek zoals 'Murica dat met Oboema heeft gedaan en nog gaat doen bij de presidentiele verkiezingen over 2 jaar.

batavia1 | 06-11-14 | 11:17

Waarom geld doneren??? We geven ze een hoop verse afrikanen.
Scheelt weer in de criminaliteit, iedereen compleet ingericht huis en we hebben ze teruggestuurd naar hun Roots.

Pierre Nis4409 | 06-11-14 | 06:41

wanneer kan ik doneren voor de vinkentering?

Centauri3 | 06-11-14 | 00:46

milky bar | 05-11-14 | 14:56
2 miljoen

ITEACHYOU | 05-11-14 | 23:18

Ik geef niks meer zit zelf sinds kort al flink in geldnood.. hoe open je een stichting voor jezelf waar men geld op kan storten?@ Klaar met goedendoelengelulwantbetaalalgenoegbelastingervoor.

ikkepraat | 05-11-14 | 22:33

Zodra de Storting ( € 1000,-)van Rutte binnen is zal Dr.bibberrr kijken of er nog Financiele Ruimte is om te Spenderen... maar ik ben er bang voor....

Dr.bibberrr | 05-11-14 | 21:39

mindless | 05-11-14 | 21:24
Dat geld zou veel beter besteed zijn als je bij de Gamma een nieuwe schommel voor de kinderspeelplaats in je buurt zou kopen.

Moi | 05-11-14 | 21:36

Flikker op met je Giro555, ik geef niks meer aan goede doelen, men zoekt 't zelf maar lekker uit.

EdammerKaas | 05-11-14 | 21:32

Ik heb zelf in Tanzania gewoond en weet dat er in Afrika niet meer natuurrampen zijn dan in Europa
In een Afrikaanse landen waar vroeger blanken de baas waren heerste ook geen hongersnood... en vreemd genoeg waren er in de koloniale tijd ook nauwelijks "Natuurrampen".
Afrika is namelijk een heel rijk en vruchtbaar werelddeel.
-
Maar het probleem is de enorme corruptheid van de zwarte regeringen.
Je ziet dit bv in voormalig Rhodesië.
Onder blank bestuur was het de graanschuur van Afrika.
Onder zwart bestuur heeft de bevolking niets meer te eten.
Zelfde land, zelfde klimaat, zelfde bevolking maar andere mentaliteit.
-
Vreemde is ook dat de "natuurrampen" pas kwamen toen Westerse Hulporganisaties geld begonnen te krijgen om "ontwikkelingshulp" te doen
Ik heb 11 jaar in Oost Afrika gewoond en heb geen enkele natuurramp meegemaakt.
De "Vreselijke Droogte" waar hulporganisaties zo graag mee schermen zijn in feite gewoon de droge seizoenen. Al Millennia lang ieder jaar in precies dezelfde paar maanden. Daar hadden we waterbekkens voor die in de "Natte periode" (de andere 6 maanden van het jaar) gratis vol water liepen.
-
Maar ja, rijke westerlingen doneren veel meer om een zielig negertje te redden die honger heeft vanwege een "natuurramp" dan voor de neger die honger heeft omdat zijn regering zo corrupt als de pest is.

Moi | 05-11-14 | 21:32

Afrika.
Ebola; 5000 doden
Tuberculose; 230.000 (250.000 als je daar de HIV geïnfecteerde bij optelt)
Malaria; 627.000 doden
Ongeveer 0.5% van de doden is door Ebola. Misschien zouden we ons om ergere dingen druk moeten maken.

Super Grover | 05-11-14 | 21:29

Ik geef wel iets. Maar ik ben dan ook rijk.

mindless | 05-11-14 | 21:24

Niks, nada, word tijd dat we aan inze eigen mensen gaan denken

machinist1964 | 05-11-14 | 20:59

Jan Passant mk2 | 05-11-14 | 19:00
Het laatste wat deze organisaties zullen gaan doen is echt helpen.
Op het moment dat ze de ellende in Afrika zouden verminderen lopen hun inkomsten achteruit.
Vandaar dat de miljarden en miljarden die in "ontwikkelingshulp" zijn gepompt geen enkel resultaat hebben geboekt.
En als het aan deze organisaties ligt gaat dat ook nooit gebeuren.
-
Het enige wat ze doen zijn een paar Vorführ projectjes starten waar alle grote westerse geldschieters en media langs geleid worden.

Moi | 05-11-14 | 20:56

Geen Zwarte Piet !...... Geen Sinterklaas !

Frimu2 | 05-11-14 | 20:47

Rob Voerman3529 | 05-11-14 | 20:18
Maar valide argumenten heb je verder niet?

Moi | 05-11-14 | 20:47

Ik herinner me nog hoe deze hulporganisaties (lol) een heel verhaal over de ergste droogte in 60 jaar in Somalië ophingen.
Een "vergeten ramp" heette dat toen.
Een ongekende droogte, het was allemaal zo vreselijk. TV vol huilende negerkindertjes, dode koeien en andere diep trieste ellende.
We moesten echt geld storten en veel want dat was nu ècht nodig.
-
Ik heb toen online het weerbericht in Somalië 2 weken lang gevolgd... iedere 1-2 dagen regen.
Die hele droogte inclusief alle filmbeelden van zielige kindertjes en dode koeien en andere ellende waren verzonnen en in scene gezet.
Gewoon ordinaire volksverlakkerij om eigen portemonnee spekken.
Deze "natuurramp" is ook als een nachtkaars uitgegaan
-
Wat me het meeste irriteert is dat deze door en door aso organisaties grof geld verdienen met de ellende in Afrika maar zichzelf een "Goed Doel" blijven noemen.
En ga er maar niet vanuit dat ze ook actueel zullen gaan helpen.
Ze kijken wel uit, ze gaan echt hun kip met gouden eieren niet slachten.
Zo makkelijk verdienen ze nooit meer deze hoeveelheden geld.
-
Kennelijk zien ze nu mooie winsten met Ebola.
Voor hen feest want de eindejaarsbonus zal weer vet zijn.

Moi | 05-11-14 | 20:44

Ebola, soon near you...

Credits;
- The EU
- The national goverments of the EU
- The WHO(who said it is safe to skip quarantine until you get ill)
- The ebola Airlines
- The f*cking retard who still go on with their ebola holiday.
- The monkey f*ckers and bat-eaters

Frits_v_Schuttingen | 05-11-14 | 20:40

Dom rascistisch en nihilistisch stuk. nog niet eens grappig. Het geeft goed de volstrekte domheid van ons land weer. En dan alle dommige reacties. Het IQ blijft schat ik steken op 65...

Rob Voerman3529 | 05-11-14 | 20:18

-weggejorist-

Rob Voerman3529 | 05-11-14 | 20:04

Ja, niet zo moeilijk om ook te zeggen dat ik niks geef.
Al die organisaties willen dat je geld geeft voor het buitenland, of aan andere volken, of aan natuurrampen elders, of...
De eigen nl bevolking kan de pleuris krijgen. Zelfs de eigen regering doet daaraan mee. Geld naar het buitenland, en hier hogere belastingen.
Anderzijds, als mensen geld geven, moeten ze dat zelf weten. Verwacht alleen geen dank, en geen wederkerige hulp indien nodig. Veel buitenland wenst nl gewoon het allerslechtste toe.Vanwege kolonialisme, slavenhandel, Shell, Unilever, zwarte piet, blauwe ogen, blanke huid, blonde haren. Ach, er is zoveel waarom je nl'ers kunt haten. Gelijke rechten voor vrouwen, gelijke rechten voor specifiek sexuelen, entertainment, alcohol, kledinggedrag, mensenrechten, openbaar lachen, feesten, zoenen, praten. Een algemeen gevoel van vrijheid.
Tja, en in Afrika zijn ze goed in onderdrukking, oorlog, totale desorientatie. Het helpt gewoon niet.
Hoeveel geld je ook geeft, voor welke ziekte of hongersnood of wat dan ook. Alleen de hulporganisaties worden er beter van. Goede salarissen. Dat dan weer wel.

blaater | 05-11-14 | 19:23

Afrika is nu al zeventig jaar geleden bevrijd van kolonisatie. Iedere jaar opnieuw gaat er een complete Marshall-hulp heen aan "ontwikkelingssamenwerking" en artsen met- of zonder grenzen. Al dat geld verdwijnt spoorloos en een resultaat is er nooit van terug te vinden, als je de privévliegtuigen van dictators, roverhoofdmannen en hun wapens niet meetelt.

Ondanks al die hulp is het nooit genoeg en krijgen de witte mensen de schuld van alle typisch Afrikaanse toestanden die op dat typisch Afrikaanse continent plaatsvinden. Armoede. Islam. Corruptie van fabuleuze omvang. Criminaliteit. Moord en doodslag. Mensenhandel. Onhygiënische levensomstandigheden. Ziekten. Volkerenmoord. Kortom: donker getint Afrika.

Alles wat werkt of probeert iets op te bouwen is een doelwit voor de rest van Afrika. Dus ja, Ebola kan daar prima ontstaan. Daar is geen witte man in een witte pak in een geheim laboratorium voor nodig.

Ik wens Afrika veel vrijheid en zelfbeschikking toe. Ebola aanpakken moet, maar wel zodra de Artsen zonder Grenzen (of vluchtelingen) Ebola naar Europa brengen om (alweer en nog meer) geld los te peuteren.

Jan Passant mk2 | 05-11-14 | 19:00

Wat ik nou nooit hoor is dat Chinezen, Russen of Moslimlanden acties op touw zetten om hulp te bieden bij rampen, oorlogen o.i.d. Hoe zit dat nou? Moeten wij en de Amerikanen nu altijd alles opknappen?

matrixbluepill | 05-11-14 | 18:37

-weggejorist-

Waakvlam | 05-11-14 | 18:16

Doneer al genoeg aan die geile kudt regering, dus de boom in.
Ze kunnen beter (weer) een actie houden voor KWF. Het enige goede doel waar ik nog aan geef en waar ik nog in geloof.

Waakvlam | 05-11-14 | 18:15

Het zal me nog benieuwen. Ik heb eigenlijk een beetje het idee dat iedereen dit soort acties een beetje zat begint te raken. Zo in mijn omgeving doen mensen liever zelf iets, en dan ook liever voor de lokale bevolking, dan wéér geld gooien in de bodemloze put die Afrika heet.

broodje_kruidenboter | 05-11-14 | 16:04

Geweldige kaart. Het continent dat zo nodig onafhankelijk wilde worden, heeft alleen maar bittere ellende over zichzelf afgeroepen.

milky bar | 05-11-14 | 15:26

@milky bar | 05-11-14 | 14:56
Waarom moet hij oprotten dan, omdat hij zich cynisch uitlaat over de zin en onzin van geld schieten. Na jarenlange humanitaire hulp in allerlei vormen, is het misschien eens tijd om achter de oren te krabben en af te vragen wat al die hulp heeft uitgericht. Bovendien wie zegt dat Ebola zo gevaarlijk is, het lijkt vooral samen te hangen met hoe kan het ook anders, hygiëne.
-
Terecht werd al opgemerkt dat het daar nou net niet zo best mee gesteld is in Afrika. Moet je dan gaan onderwijzen dat men niet in eigen drinkwater moet schijten, om het maar even plat te zeggen? Ik denk dat men dat op ten duur wel begrijpt en zelf moet ontdekken.
-
De chinezen zijn heel actief in Afrika en hebben een totaal andere aanpak die veel effectiever is, om maar wat te noemen.

carramba | 05-11-14 | 15:13

Ik geef niks,ik geef uberhaupt niks meer.Nederlanders zijn helemaal gek met dat geven.

rosher | 05-11-14 | 15:06

Bicycle_Repairman | 05-11-14 | 14:58
Mentale ?

Rammstein | 05-11-14 | 15:04

Tot zover de meting van de mentale armoede in 0031.

Bicycle_Repairman | 05-11-14 | 14:58

Nee

Rammstein | 05-11-14 | 14:57

Een collectieve bijdrage voor een oprotpremie voor ITEACHYOU acht ik zinvoller. Zeg maar wat het moet kosten.

milky bar | 05-11-14 | 14:56

Bizar dat goededoelencynisme hier. Niet alle gulle gevers doen dat uit (blank) schuldgevoel en niet alle goede doelen financiëren een sociale baantjesindustrie, lokale machtshebbers of opportunisten of sektarische strijd.

1. Er bestaat wel degelijk iets als echte medeleven/solidariteit; 2. Geven heeft wel zin 3. Je kan ook gewoon een beetje moeite steken in het kiezen van een echt goed doel die in staat is effectief een probleem te bestrijden. 4. Je hoeft niks.

Maar imho is dat vele cynische gebraak hierboven dom, schadelijk en doet het de waarheid (er bestaan effectieve en echt goede doelen) onrecht aan. Men blaat hier gewoon elkaars bijna 'religieuze' overtuigingen na. Uiteindelijk is dat ook schadelijk voor de mensen die zich wel met hart en ziel inzetten om het leed daar te verzachten (legio artsen, hulpverleners en vrijwilliger).

M-Bozz | 05-11-14 | 14:53

-weggejorist-

CFCR | 05-11-14 | 14:50

-weggejorist-

CFCR | 05-11-14 | 14:50

Piet Karbiet | 05-11-14 | 13:02
Ja, zo is er nóg wel een shipload aan vreemde situaties. Compleet Gutlinksch stond te juigen om de Arabische Lente vanaf eind 2010, want dictatoren boe en democratie jeej, maar dat men (lees: de moslimbevolking) elkaar tot op de dag van vandaag de tent uitvecht en je je leven niet meer zeker bent in Libië, Syrië, Jemen en Egypte hoor je ze dan weer niet over.

Mr Dixit | 05-11-14 | 14:29

@Den Heerscher | 05-11-14 | 12:54
Eens en... jij ook al? Maar bij mij was het de gouverneur van de lokale Centrale Bank?!!

Smuts | 05-11-14 | 14:26

@behangtafel | 05-11-14 | 12:41
Mmmjaa, waren die 555 figuren niet die lui die niet eens alle poen gestort voor de Filipijnse typhoon hadden besteed? Cq Haiti, kan ook?

Smuts | 05-11-14 | 14:23

Mijn GoedeDoelenDonatie is al naar de plaatselijke voetbalvereniging.
Dubbel pech voor de ebolanikkertjes.

kibbesoeb | 05-11-14 | 14:23

@minik | 05-11-14 | 13:22
Wat? Is het GEEN zionistisch complot? [wereldbeeld trilt, siddert en valt om]

Smuts | 05-11-14 | 14:21

Ik heb geen witte schuld dus hoef ook niets af te kopen.

DerUnterMensch | 05-11-14 | 14:19

@Igor Putkin | 05-11-14 | 12:27
Zou jij achter een leeuw aanrennen? Goed, het schijnt te eten te zijn maar een buffel of antiloop is toch lekkerder en heeft minder tanden...

Smuts | 05-11-14 | 14:15

@VanBukkem | 05-11-14 | 12:14
Ebola-outfit? Een Roy Donders huispak? Brrr...

Smuts | 05-11-14 | 14:13

Kunnen we die zwarte pieten geen geld laten brengen naar Afrika? Eens kijken of het dan nog zo racistisch is.

sander3488 | 05-11-14 | 14:13

@impy | 05-11-14 | 12:06
En Koenders.

Smuts | 05-11-14 | 14:11

ik stort een klein legioen anti Zwarte Pieten richting Ebolistan...

batavia1 | 05-11-14 | 14:07

Ik heb alleen maar zwart geld en dat kan ik die arme Afrikaandertjes niet aan doen.

Schietmijmaarlek | 05-11-14 | 13:59

Nee hoor, ik geef traditiegetrouw geen cent.

willem653 | 05-11-14 | 13:59

Witte schuld? Geen last van.

abom | 05-11-14 | 13:56

€ 0,- voor mij

CrapoTheGreat | 05-11-14 | 13:47

@Lewis
Sorry dat ik soms wat bot om de hoek kom.
Is de aard van het beestje.

VanBukkem | 05-11-14 | 13:44

Ik zamelde ruim 40 jaar geleden al oud papier in waarvan de opbrengst naar de arme kindertjes in Afrika ging ( of zou gaan)
Degene die mij voor meer dan 50% met geldige argumenten kan overtuigen dat het allemaal structureel geholpen heeft krijgt weer een bijdrage van me.
Voor de duidelijkheid: het is natuurlijk verschrikkelijk wat er op dat continent allemaal aan de hand is maar het kan er bij mij niet in dat ze hun zaken zelf nog steeds niet kunnen oplossen.
Het sprookje dat het allemaal komt omdat het een grote droge zandbak is en dat ze tijden onderdrukt werden door oneerlijke witmensen gaat op vrijwel alle vlakken mank. Zimbabwe bijvoorbeeld, was onder blank bewind een relatief heel goed renderende graanschuur. Totdat meneer Mugabe de blanke boeren wegjoeg... Sindsdien is het een arm land met een gierende inflatie geworden.
Het valt me in dat kader nog mee dat het in zuid Afrika niet dezelfde kant op is gegaan sinds Frederik Willem de Clerk plaatsmaakte voor Nelson Mandela.
Serieus, ik ben meer dan bereid om financieel en materieel bij te dragen aan het oplossen van de problemen in de wereld maar het is tot nog toe een eindeloos diepe en luid echoënde put gebleken en dat is best triest.

loze stijl | 05-11-14 | 13:44

Geef niet aan 555!

Kijk om je heen in je buurt, wijk , stad of dorp. En kijk of iemand het daar nodig heeft. Ga eens langs het Oude van Dagen huis, de voedselbank, of een lokale basis school.

Geven aan 555 betekent dat je geld gooit in een hele diepe put. Of, en dat ligt meer voor de hand, je geld verdwijnt in de zak van een corrupte politicus of een links mens met waan ideeen.

Mark_D_NL | 05-11-14 | 13:40

Geld geven is nutteloos. Sterker: het werkt averechts. Er zal dankzij uw gulle giften alleen maar nóg meer ongeremde bevolkingsgroei in West-Afrika ontstaan, met de volgende keer een veel grotere en gevaarlijkere virus-uitbraak. Kwestie van tijd voordat daar (en dientengevolge ook hier) een virus de halve wereldbevolking kapotmaakt. Geld geven aan Afrika is per saldo jezelf en je eigen volk een stap dichter bij de afgrond brengen. Succes!

KlunsJohannus | 05-11-14 | 13:29

Ik dacht dat die hulpverleners zeiden dat ze al genoeg geld hadden maar veel te weinig hulpverlenende collega's?

Simpele Boerenlul | 05-11-14 | 13:29

ITEACHYOU | 05-11-14 |

Met zo'n domme kijk vrees ik dat jij het verzorgings tehuis niet zal halen. Voor die tijd ben jij in je kiloknaller gestikt.

Skunk57 | 05-11-14 | 13:22

Snowy2000 | 05-11-14 | 12:33
Die professor is een betrouwbare bron.
Hij zegt over Obama
Obama was bought and paid for by Zionists. That's why Rahm Emanuel was his chief-of-staff, until just recently, when he decided to run for mayor of Chicago. Emanuel was bought and paid for to be put in there, the same way with [Dennis] Ross and the White House."
Zegt over Clinton
Mrs. Clinton sold her soul to the Zionists in New York to get elected as senator from New York."

In interview which aired on Al-Jazeera TV on October 26, 2010 (as translated by MEMRI), Boyle claimed that:

"... all the major US news media sources are Zionist – every one of them.
en.wikipedia.org/wiki/Francis_Boyle

Dus het valt nog mee dat hij niet heeft geclaimed dat Ebola een zionistisch complot is.

minik | 05-11-14 | 13:22

De Karel Doorman is al op weg, ook van onze belastingcenten

Islamofiel | 05-11-14 | 13:18

@ hfakker | 05-11-14 | 12:06
Het wordt wel heel eng..., 'Dan kunnen we het eindelijk over het verleden hebben..' Herstelbetalingen, herstelbetalingen, herstelbetalingen.. En ondertussen jezelf wentelen in je meer dan misplaatste zelfbeklag.

Coyote | 05-11-14 | 13:17

Ebola ola ola voor geld.

roze_bril | 05-11-14 | 13:15

ITEACHYOU | 05-11-14 | 13:05

Gelukkig ben jij 1 van de grootste sukkels. Jij verslaat zelfs een bakito nog met verve. Die oudjes van toen hebben ook gezorgd dat jij nu vreten hebt. Je bent wat dat betreft echt een stuk onbenul en super respectloos naar de ouderen toe. Iets wat de oudjes toch echt niet verdienen. Niet zij hebben het verpest maar grootgraaiers die geen reed uitvoerde maar wel cashte. Nee je bent wat dat betreft een echte l×l

tweetybird | 05-11-14 | 13:13

Van mij allemaal de Ebola, liever nu een week kreperen dan over niet al te lang wegrotten in de luier van modelzoon Marniks van Rijn en zijn maffia.

gebrokenvleugel | 05-11-14 | 13:09

Van mij allemaal de Ebola, liever nu een week kreperen dan over niet al te lang wegrotten in de luier van modelzoon Marniks van Rijn en zijn maffia.

gebrokenvleugel | 05-11-14 | 13:09

@VanBukkem | 05-11-14 | 12:51
Maar zo klinkt het al heel anders. En deels ben ik het ook wel met je eens, het is inderdaad een illusie dat wij als Westen alle misstanden in de wereld kunnen oplossen. Aan de andere kant, er gebeurt daar veel goed werk, en reken maar dat het er in de landen met ebola nog veel erger aan toe zou zijn zonder bijvoorbeeld het werk van AzG en andere hulp.
Ellende zal altijd blijven bestaan, maar dat betekent nog niet dat we niets hoeven doen.
Overigens denk ik dat de aarde in potentie genoeg ruimte en levensmiddelen biedt voor de hele wereldbevolking, maar dat zou weer een heel ander verhaal worden.

Lewis | 05-11-14 | 13:08

gespuisuitleiden | 05-11-14 | 12:58
Al onze artsen zijn artsen zonder grenzen, want we hebben geen grenzen meer. Ons kabinet doet er nog een schepje bovenop, want voor de EU kenden zij ook al geen grenzen,
en overschrijden ze nu nog steeds alle grenzen van het toelaatbare. Oh, en die van de Weerd vult gewoon z'n zakken zonder grenzen, dus die word nog eens politicus.

von sokkenstopfen | 05-11-14 | 13:06

Is de vorige actie van giro555 al verdeeld aan corrupte regeringen in het... waar eigenlijk?

miknic | 05-11-14 | 13:06

Ab Oosterhuis met zijn neplederen gilletje vanavond niet bij de Vara ???

... die van zijn uitgespaarde niet gegeven donaties nog een Makaak op het houtvuur gooit...

haatbaardtaart | 05-11-14 | 13:05

meneer Q | 05-11-14 | 12:57
rot op met je ouderen. de ouderen van nu zijn de babybommers van vroeger, zakken gevuld en nu janken dat ze zoveel moeten afdragen aan de staat nu ze in een verzorgingshuis komen.

ITEACHYOU | 05-11-14 | 13:05

Feitelijk gezien is geven aan giro 555 gewoon blank racisme. Kijk, dankzij onze slavenhandel zijn wij zo rijk geworden dat we nu met geld kunnen strooien. Zo van: "kijk ons een rijk zijn met ons slavengeld, hier arme zwarte ex-slaaf met ebola; dankzij ons blanken kun jij nu medicijnen krijgen". Daarom geef ik niks, ik ben tegen racisme en ons geld is feitelijk bloedgeld. Daar zitten ze toch niet op te wachten daar. Ze kunnen beter in vrijheid sterven door ebola dan geholpen worden door de slavenhandelaren uit Nederland. Toch?

Sioux | 05-11-14 | 13:04

Ik geef alleen nog geld aan slechte doelen. Goede doelen zijn zo
guillaume | 05-11-14 | 12:08


Goede doelen worden uoteindelijk bijna altijd een slecht doel. Twee derde van je geld wat je geeft gaat niet naar de arme sukkel maar naar de bovenlaag van die fijne stichtingen. Zeg maar een directeure een secretaris . Tig zogenaamde toezichthouders of kamerleden die zich eraan verbonden hebben maar het vergeten zijn te melden. Steeds weer. Je kunt dus beter je geld in je zak houden. Hoe cru het ook is. Maar zieligheid is een industrie. Zieligheid is big business. Zieligheid en armoe wordt om die reden ook in stand gehouden. Grootgraaiers verdienen er namelijk heel veel geld mee.Kijk maar naar een pvda. De zieligheids industrie creators om er zelf beter van te worden. En zo is het met al die stichtingen ook. Niet die drommels worden er beter van maar de top van die stichtingen. Van mij krijgen ze om die reden geen cent.

tweetybird | 05-11-14 | 13:04

Als harteloze gierige klootzak geef ik uiteraard niets

Hurdy Gurdy Man | 05-11-14 | 13:04

Giro 555 zijn alle hulporganisaties bij elkaar met een verdeelsleutel. Hoeveel van die hulporganisaties doen het werk in de strijd tegen ebola? Alleen artsen zonder grenzen doen het meeste werk. En een heel klein beetje rode kruis. Voor de rest geen enkele andere hulporganisatie. Als je wilt geven, geef dan aan artsen zonder grenzen. Dan je wordt effectiever besteed aan de strijd tegen ebola.

The Exorcist | 05-11-14 | 13:03

het kan nog krommer. Je geeft uit goedheid geld aan 555. dit geld wordt gespendeerd aan onderzoek. de pillendraaiers brengen tegen een torenhoge prijs een vaccin op de markt, want hee, we moeten onze investering toch terug verdienen. en wij betalen het zelf door middel van het eigen risico. maar wanneer mogen wij ons geld terugverdienen? wie vertelt mij trouwens dat het ebola virus niet in het leven is geroepen door diezelfde pillendraaiers die zo hun zakken vullen? de pillendraaiers zijn de ergste profiteurs van onze westerse samenleving. te beginnen bij IG farben

ITEACHYOU | 05-11-14 | 13:03

Steilloos ten Onder | 05-11-14 | 12:26
Wie zegt dat?

Igor Putkin | 05-11-14 | 13:03

Mr Dixit | 05-11-14 | 12:46

Ja, leerzaam he? Bezet en betwist gebied van Mauretanie, dat al in 1981 de slavernij officieel heeft afgeschaft. op papier dan. nl.wikipedia.org/wiki/Mauritani%C3%AB Er zitten veel grondstoffen.
Dat ook Turkije sinds 1974 een deel van Cyprus bezet hoor je de Internationale Socialisten nooit over. Alleen Joden doen aan bezetting. En Mo heeft het Midden Oosten louter via overreding en met argumenten veroverd.

Piet Karbiet | 05-11-14 | 13:02

Snowy2000 | 05-11-14 | 12:33
bio wapens? ik zeg, vind eens een virus uit die alleen geloofswaanzinnigen treft, want daar zou de wereld enorm van opknappen.

von sokkenstopfen | 05-11-14 | 13:01

Op de HvA hoef je dus ook al niet meer te zijn om aardrijkskunde te studeren.

KropjeSla | 05-11-14 | 12:58

Hoax, want de afgelopen 50 jaar doen ze niks anders dat sterven in afrika, en de paar overlevers hebben allang de boot genomen naar europa, dus op een paar noord en zuidafrikanen na, moet dat continent wel verlaten zijn,
dus al die organisaties die geld inzamelen, houden ons voor de maf!

von sokkenstopfen | 05-11-14 | 12:58

giro 555 voor de ouderen!!!

meneer Q | 05-11-14 | 12:57

Zodra de spotjes van 555 op de staatsomroep harder woekeren dan de zoveelste zielige ziekte, worden de ongeschoren damesokseltjes spontaan nat van geluk. Keiharde linkse strijkstokken in de kaki corduroy bij de heren. Wanneer de traantjes van afrikaanse kindjes rijkelijk vloeien, stromen de huishoudboekjes van NGO's vol. Wie daar voornamelijk beter van worden; de (kinderen van de) bestuurders zelf. Zelf keihard binnen lopen op je socialistische gedachtengoed. Want wat zijn we toch een goed land. Dan laat ik me nog liever oplichten door Don John en zijn familie. Op zondag avond meeklappen met iedereen die een postcode heeft. En een lot natuurlijk. Je weet dat je genaaid wordt -en hard ook- maar john neemt tenminste nog de moeite om 24 lekkere wijven in kittige pakjes synchroon van een trap af te laten lopen. Wat op zich al enorm knap is. Zielige afrikaanse kindertjes worden dr niet beter van, maar het verzacht de pijn enorm.

vaas klaak | 05-11-14 | 12:57

Geen stuiver voor die bodemloze put

tjeemig | 05-11-14 | 12:55

Als ontwikkelingshulp zou helpen, dan zou het budget wat in het westen voor ontwikkelingshulp gereserveerd wordt structureel lager moeten worden. Het tegenovergestelde is het geval en de situatie in Afrika verbetert niet, ongeacht of er sprake van een ebola-uitbraak is.
Als dat nog niet voldoende bewijs is dat het beter is om te kappen met ontwikkelingshulp en gerelateerde goede doelen te stoppen, dan weet ik het ook niet meer.
Ik krijg trouwens ook nog twee miljoen van een prins in Nigeria, maar die lul gedraagt zich als een soort Rutte en kost eigenlijk alleen maar geld.

Den Heerscher | 05-11-14 | 12:54

Allemaal massaal 1 cent geven, minus de transactie kosten is het zo over met ze.

Boris die Sauertopf | 05-11-14 | 12:53

Wanneer zet giro 555 zich eens in voor onze oudjes? Die hebben het inmiddels slechter dan negertjes in Afrika.

Meneert | 05-11-14 | 12:53

kan niks geven .... sta zelf dik in de schulden! help mij eerst maar samen met nog 1000e nederlanders... een goede baan zou al veel helpen rutte !

rob1987 | 05-11-14 | 12:51

@Lewis 12:41
Ik vind het eerlijk waar ook heel erg sneu voor betrokkenen, maar volgens mij is het een illusie om te denken dat wij daar wat aan kunnen doen. We kunnen al die jongetjes gehuld in vuilniszakken wel er bovenop helpen, maar dat is slechts uitstel van executie. Moeder natuur vind gewoon dat er een paar miljard mensen moeten sterven, en daar doe je niks aan. We kunnen wel gaan dweilen, maar dan zet moeder natuur de kraan gewoon nog effe wat verder open.
Ik ben echt geen harteloze klootzak ofzo hoor, maar ik zie mijzelf in dit geval als realist.

VanBukkem | 05-11-14 | 12:51

Reclame voor giro 555 is hier niet echt nuttig Pritt. Hier valt niets te halen.

Deus Absurdia | 05-11-14 | 12:50

Waar is de tijd gebleven dat men, als sociaal bewogen mens, dozen met blikken bonen, dekens en zeep inpakte en die vervolgens opstuurde naar een gebied waar het nodig was? Ik kan me nog herinneren, eind jaren '70, begin '80, onze Poolse buren wekelijks karrevrachten spullen naar hun dorp van herkomst stuurde of het zelfs zelf brachten met een busje. Nul overhead, 100% effect, afgezien van de sporadische douanebeambte die moest worden afgekocht met een fles limonadesiroop of een kistje tomaten. Is er geen organisatie in Nederland die zoiets faciliteert? Of is dan het probleem dat er geen centjes kunnen worden afgeroomd voor riante salarissen? *de vraag stellen is hem beantwoorden*

Mr Dixit | 05-11-14 | 12:50

Van mijn geld is Ploemen al ettelijke keren heen en weer gevlogen.... buisness class wel te verstaan!!!

arretje | 05-11-14 | 12:50

Want het is de schuld van de blanken dat gratis geld gegunt door de blanken is uitgegeven aan wapens en land inplaats van aan ziekenhuizen

niemand specifiek | 05-11-14 | 12:48

De overheden van deze drie landen hebben genoeg geld om een structurele aanpak van ebola te bekostigen.

B. Randnetel | 05-11-14 | 12:47

We kunnen ieder jaar miljarden euro's uit aan ontwikkelingshulp.

We geven als Nederland zijnde al meer dan genoeg.

Waar al het o-geld blijft is overigens compleet een raadsel.

Ik hoor er nooit wat over. Informeer de belastingbetaler die op dit moment al als een citroen wordt uitgenepen eerst maar eens waar al die miljarden aan ontwikkelingsgeld van de afgelopen decennia is gebleven.

Ik geef in elk geval geen cent meer! We geven al meer dan genoeg.

roverheid | 05-11-14 | 12:47

Ze hebben al 1 miljard van de werkende Nederlanders gehad.

Het enige was we voor elkaar hebben gekregen in Afrika is dat er meer mensen in leven blijven zodat er meer naar Europa kunnen vluchten.

vinzDH | 05-11-14 | 12:47

Piet Karbiet | 05-11-14 | 12:25 & Osdorpertje | 05-11-14 | 12:33
Kon het even niet vinden, maar heb ontdekt dat je dit bedoelt: nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_barr...
Weer wat geleerd op de woensdagmiddag, nog nooit van gehoord. Opmerkelijk, want de marokkaanse bekenden die ik heb, hebben doorgaans de mond vol over gaza en de westoever, maar hebben dit nog nooit genoemd. Stelletje hypocrieten.

Mr Dixit | 05-11-14 | 12:46

Waar kan ik storten om Occupied Gaza te laten verplaatsen naar de kust van Afrika, zoals het kaartje reeds toont?

rara | 05-11-14 | 12:45

Nee, ik geef geen cent. Nooit gedaan en dat zal ook niet gebeuren, sowieso 'geef' ik geheel onvrijwillig al genoeg als ik zie wat er van mijn bruto-inkomsten netto over blijft, ten tweede komt dat geld op allerlei plekken terecht behalve op die plekken waar het terecht hoort te komen.

Le Roi | 05-11-14 | 12:44

Optiefen op met je donaties.
Ben goed klaar met een belastingdruk van meer dan 70% en dat constante gelul over "het moet eerlijker"

Cousin Eddie | 05-11-14 | 12:44

Geen cent in mijn beurs die er aan denkt om naar Afrika te gaan via 555. Een paar dooien meer maakt niet uit. Sterker nog: het zal de planeet alleen maar ten goede komen! Oprotten met die 'zogenaamde' hulporganisaties. Bah!

griffin peterson | 05-11-14 | 12:43

ik geef niets meer aan die vage goede graai doelen!

gespuisuitleiden | 05-11-14 | 12:43

@kwark001 | 05-11-14 | 12:31
Dat is een goed argument, zeg. Zo schijnt het Liberiaanse parlement zich laatst nog keihard tegen het bestaan van Zwarte Piet te hebben uitgesproken.

Lewis | 05-11-14 | 12:43

Giros 555 heeft 250 miljard gehad, lijkt me voldoend en niet uit vrije wil dus ophoepelen met 555.

behangtafel | 05-11-14 | 12:41

Artsen zonder grenzen is een humaan initiatief, maar er zijn grenzen.Neem nou dat ebola : Dank zij hen hebben we nu "Ebola zonder Grenzen".

vivaldi | 05-11-14 | 12:41

@VanBukkem | 05-11-14 | 12:27
Wij hebben hier wel makkelijk praten, hè. Herinner je je de foto van die jongen gehuld in vuilniszakken nog? Daarmee krijgt zo'n uitbraak een gezicht en realiseer je je weer dat het om mensen van vlees en bloed gaat die daar dood gaan aan een ziekte.
Ik geef het je maar even mee.

Lewis | 05-11-14 | 12:41

Ik wacht eigenlijk tot Ebola een soort zombie apocalyps gaat veroorzaken. Ben groot fan van "The walking dead". Kan ik in de praktijk eens kijken of ik het echt beter kan dan Rick en zijn clubje.

Babels toren | 05-11-14 | 12:39

Meeroever | 05-11-14 | 12:17

Om vervolgens terug te komen en mensen in je eigen land te besmetten. Onverantwoordelijke egotripperij.

doskabouter | 05-11-14 | 12:39

Nee, ik hoef nooit meer aan liefdadigheid te doen, de collectant met het dwangbevel doet dat al voor mij. Hoeveel hulpbehoevenden uit de hele wereld zijn al op "onze" liefdadigheid afgekomen? Twee miljoen? Vier miljoen?

Ebola is het zorgvuldige resultaat van Afrikaans zelfbestuur, Afrikaanse zorg, Afrikaanse hygiëne - en ik wens ze veel zelfbeschikking toe.

Jan Passant mk2 | 05-11-14 | 12:37

Helaas, ik moet mijn spaarcentjes al opzij zetten voor die megaclaim over onsslavernij verleden.

Sjaak uit Dordt | 05-11-14 | 12:36

SmegmaSmeer | 05-11-14 | 12:18
Precies wat ik bedoel. Gario-logica.

Mr Dixit | 05-11-14 | 12:35

Ik geef niet aan goede doelen. Je financiert er nauwelijks het probleem mee maar altijd wel een hele kermis aan "sociaal bewogen" mensen die allemaal meer verdienen dan ik. Optyfen met je goede doel.
WatZalIkErvanZeggen | 05-11-14 | 12:26
---------------------
Mooi verwoord!

Woelige Wimpie | 05-11-14 | 12:35

Voorspelling over de opbrengst over deze bodemloze put ?
Rken er maar op dat de strijkstok goed zijn werk gaat doen.

Kamervraag | 05-11-14 | 12:34

Alleen dat stukje "occupied gaza" snap ik niet.
Mr Dixit | 05-11-14 | 12:04
Dat slaat op "Westelijke Sahara" dat door Marokko bezet wordt maar waar we geen commentaar op mogen hebben want alleen Israël bezet andermans land en moslims doen zo iets niet.

Osdorpertje | 05-11-14 | 12:33

Voormalig Harvard professor dr. Francis A. Boyle, erkend gezaghebbend internationaal biowapen expert en tevens advocaat en auteur, verklaarde in een interview met Infowars dat de ebola uitbraak in Afrika naar zijn overtuiging afkomstig is van een Amerikaans biowapen laboratorium, zoals we afgelopen dinsdag al schreven.
www.youtube.com/watch?v=V5DOLQ6MN9g&a...

Snowy2000 | 05-11-14 | 12:33

Wij geen zwartepiet? Dan spelen wij ook geen sinterklaas meer voor Afrika!

kwark001 | 05-11-14 | 12:31

@ Steilloos ten Onder

Ik snap je motivatie (gelukkig :)), maar is dat niet te makkelijk. We weten dat er veel aan de strijkstok blijft hangen, maar er gaan ook zaken goed.

Als de hele wereld zo gaat redeneren waren wij ook niet geholpen in/na WOII en in '53 met de watersnoodramp.

Pieter2028 | 05-11-14 | 12:31

Lekker cynisch.
Het domste wat je kan doen is natuurlijk een enorm besmettelijk ziekte bestrijden op een continent dat het zelf niet kan financieren.
Wacht inderdaad maar even af tot het zich heeft verspreidt en we dr zelf last van gaan krijgen ofzo, dan is het makkelijker te bestrijden??
Zelf geen geld willen doneren onder het mom van aan de strijkstok blijven hangen en dergelijke en topsalarissen is een ding, maar een campagne vann geenstij tegen goeie doelen...

-sjaak- | 05-11-14 | 12:31

frummel | 05-11-14 | 12:27
Mijn punt is dus dat een puur kapitalistisch systeem niet voldoet op dit vraagstuk.

Feynman | 05-11-14 | 12:30

Idd Ebola is erg omdat we er zelf last van kunnen krijgen, tenminste zo worden we bang gemaakt. Het is in de US pas echt erg met bangmakerij.
Beter zoek je zelf een afrikaans land uit waarna je kunt doneren. Pak unicef, of rode kruis voor syrie.
als je liever in eigen land wilt doneren, doe dan maar voor vluchtelingerwerk(duikt)
NL60INGB0000123488 t.n.v. VluchtelingenWerk Nederland

doa76 | 05-11-14 | 12:30

Waarom is geven aan Giro 555 erg? Laat mensen dat even lekker zelf weten? Of geldt dan de hier zo gepropageerde vrijheid niet? En flikker op met je moraliserende vingertje inzake 'blank schuldgevoel'. Er bestaat ook nog gewoon echte solidariteit.

Dus geeft vooral gewoon gul, omdat je dat zelf wilt en bv. begaan bent met het leed dat daar plaats vindt of om andere redenen. Of geef niet, om wat voor redenen dan ook. Maar laat je vooral niet weerhouden door die anders-moraalridders (geven = schuldgevoel afkopen) hier. Bedenk het even lekker zelf. (ja geldt ook voor mijn plempsel i.d.d.)

M-Bozz | 05-11-14 | 12:30

Geen witte rotcent

Morris Stockwood | 05-11-14 | 12:29

Zolang die lui in hun eigen drinkwater blijven schijten doneer ik helemaal niets...

Woelige Wimpie | 05-11-14 | 12:27

Ik stuur de Karel Doorman wel.
Een gigantisch duur oorlogsschip dat alleen voor Ploumen lijkt te zijn gebouwd...

MichieldeMuiter | 05-11-14 | 12:27

doskabouter | 05-11-14 | 12:24
Gelukkig bent u al voorbij het beeld dat ze met een rieten rokje en een bot door de neus met een speer achter een leeuw aanrennen.

Igor Putkin | 05-11-14 | 12:27

@Feynman | 05-11-14 | 12:12
In Afrika vallen geen medicijnen te slijten. Dus de investering loont zich niet. Maar nu er gratis LIVE getest kan worden is de investering natuurlijk nihil. En kan het product mits het werkt gewoon netjes over 6 maanden door elke huisarts worden voorgeschreven. Maar natuurlijk niet voordat de industrie zijn zakken heeft gevuld over de rug van 5000+ doden.

frummel | 05-11-14 | 12:27

Geld doneren om ebola te bestrijden is net zoiets als een dijkje bouwen terwijl aan de horizon een reuzentsunami opdoemt. Volkomen zinloos.
Laat het maar over je heen komen en hoop er het beste van.

VanBukkem | 05-11-14 | 12:27

Ik ben best bereid om onder voorwaarden wat te doneren.
Quinsy moet het op een fiets met de assen uit het midden van de wielen en een pieten-pak aan gaan brengen.

Jackanders | 05-11-14 | 12:26

@Igor Putkin | 05-11-14 | 12:15
Het gaat meer om het emotioneel terrorisme hiervan. Geef je niets dan ben je een untermensch of een racist of weet ik veel wat de hippe term is van dit moment.

Dat terwijl ik al 52% van mijn inkomen aan de staat geef.

Steilloos ten Onder | 05-11-14 | 12:26

Ik geef niet aan goede doelen. Je financiert er nauwelijks het probleem mee maar altijd wel een hele kermis aan "sociaal bewogen" mensen die allemaal meer verdienen dan ik. Optyfen met je goede doel.

WatZalIkErvanZeggen | 05-11-14 | 12:26

@Mr Dixit | 05-11-14 | 12:04

Dat is de door Marokko in 1976 bezette Spaanse Sahara.
Daar staat ook een muur, daar kunnen de zionisten een puntje aan zuigen. Hoor je Quincy, Gretta en Dries nooit over.
nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Sahara

Piet Karbiet | 05-11-14 | 12:25

@zeefert | 05-11-14 | 12:20

Steun je toch een doel tegen malaria huftertje.

Meeroever | 05-11-14 | 12:25

Westsider | 05-11-14 | 12:18

Misschien moeten de mensen daar er is wat aan doen. Ik zie ze altijd alleen maar zitten, hangen of klagen. Te lui om een schep te pakken en een riool aan te leggen. Te lui om een waterleiding aan te leggen. Nee, liever zitten hangen of klagen.

doskabouter | 05-11-14 | 12:24

Ik heb geen schuld. Ik eet dan ook geen apenvlees.

Verdorie, weer een 'foute' comment.

Statler en Waldorf | 05-11-14 | 12:24

@carramba 12:17
Ik zit hier ook niet om vrienden te maken.

VanBukkem | 05-11-14 | 12:22

-weggejorist en opgerot-

anus26480 | 05-11-14 | 12:22

@Pieter2028 | 05-11-14 | 12:18
Nu ben ik benieuwd geworden naar uw alternatief.

carramba | 05-11-14 | 12:20

Malaria vraagt in die landen veel meer doden! Ebola is gewoon een nieuwe geldmachine voor de goede doelen. Ik geef niets!

zeefert | 05-11-14 | 12:20

Ik denk dat Bertje Koenders al wel weer meer dan genoeg van mijn zuurverdiende centjes over de Afrikaanse savannen gaat uitstrooien. Op die manier kunnen PvdA'ers hun schuldgevoel dus afkopen met mijn centjes en heb ik zelf geen centjes meer over om mijn schuldgevoel richting de zieligmensjes weer mee af te kopen.

Badderbeest! | 05-11-14 | 12:19

@Mr Dixit | 05-11-14 | 12:10
Afrika-schuldafkooporganisaties-uitlichaamsholtesbloedendeafrikanen-zwarte piet, logisch toch?

SmegmaSmeer | 05-11-14 | 12:18

Ebola is inderdaad niks vergeleken met andere epidemieen of rampen, maar dat kan het in potentie wel zijn. Heel goed dat mensen zich ervoor inzetten om dat te voorkomen.

Westsider | 05-11-14 | 12:18

-weggejorist en opgerot-

Pieter2028 | 05-11-14 | 12:18

Lewis | 05-11-14 | 12:09
Sorry, zal voortaan eerst op F5 drukken.

Igor Putkin | 05-11-14 | 12:17

@VanBukkem | 05-11-14 | 12:14
Ik denk dat uw comment veel mensen boos maakt, daarom niet minder waar hoor.

carramba | 05-11-14 | 12:17

Artsen zonder Grenzen verdient alle steun. Die helden vechten belangeloos en met gevaar voor eigen leven tegen Ebola. Die kunnen zeker weer een donatie van me krijgen. En je bent een harteloze gierige klootzak als je ze niks gunt.

Meeroever | 05-11-14 | 12:17

Wat is er mis met het feit dat iemand geld wil geven voor iemand anders die het goed kan gebruiken?
Of je geeft of je geeft niet. Lekker zelf weten.

Igor Putkin | 05-11-14 | 12:15

Zoals de meeste reaguurders boven mij al stellen, ook bij mij valt niets te halen.

Steilloos ten Onder | 05-11-14 | 12:15

Het klinkt hard, maar laat de natuur nou maar gewoon haar gang gaan. Want er zijn gewoon te veel mensen op de wereld en moeder natuur probeert dat op allerlei manieren te corrigeren. En dan kunnen we er wel een boel geld tegenaan gooien, uiteindelijk trekt de mensheid toch wel aan het kortste end. Dus, doe iets leuks of nuttigs met dat geld (ga gezellig een dagje naar de Efteling met vrouw en koters bijvoorbeeld, of koop zo'n ebola-outfit voor uzelf en uw geliefden) en zet u maar schrap voor wat komen gaat.

VanBukkem | 05-11-14 | 12:14

Lewis | 05-11-14 | 12:09
Ik heb zin zat maar de persoonlijke donatiepot is leeg. Of ik moet mijn plaatselijke zwerver hier benadelen en dat vertik ik.

snakeplisskin | 05-11-14 | 12:14

En Lilianne Ploumen, Partij voor de Arabische zandbakcultuur, geeft zeker weer vele miljoenen weg vanuit de bezuiniging op onze ouderenzorg?

Snowy2000 | 05-11-14 | 12:14

ech nie... geen cent!

meneer Q | 05-11-14 | 12:13

@ De Literator | 05-11-14 | 12:10
Je bedoelt "voor werk zorgen in onze asielzoekindustrie"

the Raging Potato | 05-11-14 | 12:13

Ik trakteer me met kerst op een nieuw lingerie set en als manlief even geen tijd heeft zoek ik een negertoyboy voor tussendoor (wel met XL condoom als hij uit Zuid-Holland komt).

hangtiet met knoop | 05-11-14 | 12:12

Eerst gedocumenteerde Ebola besmetting is uit 1976. We moeten God/Allah/Jahweh/Zeus op onze blote knietjes danken dat die ellende nog niet netjes door de lucht overdraagbaar is geworden in de afgelopen veertig jaar.

Daarnaast moeten wij ons als samenleving eens afvragen waarom onze farmaceutische industrie en al haar knappe koppen onderzoek doet naar het dertigste medicijn tegen hoge bloeddruk en niet dit probleem allang gearchiveerd heeft. Hoge bloeddruk en diabetes heeft als echte pil nog steeds de sportschool als minste bijwerkingen.

Feynman | 05-11-14 | 12:12

Giro555 en gerelateerde ellende staan hier al tijden in de blocklijst. Dat eeuwige gezeik om geld! Optyphen!

Lum-chan | 05-11-14 | 12:12

Geld geven aan een goed doel zou je eigen keuze moeten zijn, maar Ploumen heeft namens mij al gegeven dus dan ga ik het niet nog eens voor een tweede keer doen.

Osdorpertje | 05-11-14 | 12:11

hfakker | 05-11-14 | 12:06
Wacht... Welk verband leg jij hier nu tussen Afrika, giro 555 en Zwarte Piet? Of doe je een Gario'tje?

Mr Dixit | 05-11-14 | 12:10

-weggejorist-

De Literator | 05-11-14 | 12:10

Ik heb nog nooit aan iets gedoneerd of gesmst. Op straat iets aan collectanten gegeven maar nooit via bank of telefoon. Word je ook niet gebeld door allerlei fondsenwerfterroristen.

the Raging Potato | 05-11-14 | 12:10

Geen zin om het IBAN op te zoeken, gaan we dus niet doen.

redje70 | 05-11-14 | 12:09

Ik geef de helft van de beloofde 1000 Euro van Rutte.
Zodra ik het heb ontvangen.

jemagookniksmeer | 05-11-14 | 12:09

Wat zou er tegen kunnen zijn om geld te geven om ebola te helpen bestrijden?
Geef vooral niks als je daar geen zin hebt, maar wat een prutstukje, Pritt.

Lewis | 05-11-14 | 12:09

Ik geef alleen nog geld aan slechte doelen. Goede doelen zijn zo <2014

guillaume | 05-11-14 | 12:08

Dit kaartje is vrij incompleet. USA, Spanje, Congo, Senegal, Mali, Nigeria en waarschijnlijk nog wat oorlogsgebieden die hun besmettingen niet doorhebben of niet melden.

Feynman | 05-11-14 | 12:08

Ik mis Jan Pronk in het plaatje.

impy | 05-11-14 | 12:06

LOL @ Marokko

Sunabalk | 05-11-14 | 12:05

Alleen dat stukje "occupied gaza" snap ik niet.

Mr Dixit | 05-11-14 | 12:04

Eigen ebola eerst!

DeDatumEnTijd-> | 05-11-14 | 12:04

Laatste donatie geld ligt bij Wiebes, ergo: OP!!!!!!

snakeplisskin | 05-11-14 | 12:04

Ze kunnen beter geld inzamelen voor de moeder van staatssecretaris Martin van Rijn.

Willem van Rood | 05-11-14 | 12:04

Gelukkig kan ebola Madagaskar niet bereiken.

Blauwe Oester Sekte | 05-11-14 | 12:04

Ebolaatmaar.

yamahaha | 05-11-14 | 12:04

Als ze van dat geld de grenzen daar dichtflikkeren, alle in- en uitgaande vluchten annulleren, alle economische vluchtelingen annulleren, dan, dan héél misschien doe ik wel een duit in het zakje.

Maar waarschijnlijk ook dan niet.

frummel | 05-11-14 | 12:03

Is goed voor de economie daar: Minder werkelozen

Verwilder(s)t Niet | 05-11-14 | 12:03

Maar ik dacht dat ik juist vóór Ebola stortte.
Zo niet, wil ik graag mijn geld terug.

flowert | 05-11-14 | 12:03

Ik betaal helemaal nergens meer voor!

opblaasschaap | 05-11-14 | 12:02

Geld is op.

carramba | 05-11-14 | 12:02

*Op loonstrookje kijkt, conclusie trekt dat er deze maand alweer genoeg 'gegeven' is

witwas | 05-11-14 | 12:02

Geen cent!

JIP! | 05-11-14 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken