Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Peiling: 100 procent PvdA-kiezers klaar met Samsom

zwaksteschakeltotziensdoei.png Je hoort 'm weinig, de laatste tijd. Diederik Samsom houdt zich opvallend stil en waar de PvdA z'n gezicht moet laten zien, zien we vooral Lodewijk Asscher de kastanjes uit het vuur glimlachen. Maar gisteren stond hij daar ineens weer, d'n Didi. Op de Politieke Ledenraad van zijn partijtje (al maanden stabiel rond de 11 peilzetels) mocht hij weer eens speechen. En hoewel hij grif toegaf dat hij kiezers tegenwoordig liever ontloopt dan alwéér het gesprek aan te moeten gaan om aan hen duidelijk te maken dat 'nee meneer, nee mevrouw, ú snapt het niet, ik leg het u nog één keer uit...', wist hij toch nog ergens uit zijn lange tenen een Eerlijk Verhaal te trekken. Over dóórgaan en áánpakken en nee, níet zwichten voor het gezeik van al die domme kutkiezers. Maar hij moest erkennen dat ook hij doodsbang is voor het beleid van zijn eigen partij, zo gaf hij toe. Dat was misschien een onbedoelde verspreking, of een faliekant gefaalde moed-der-wanhoopspoging om zijn eigen baan te redden. Het komt namelijk heel vreemd over als de partijleider van regeringspartij PvdA zegt dat hij 'met angst en beven' naar de bestuurskoers van zijn eigen PvdA kijkt. We waren er zelf niet bij, maar na afloop van de toespraak volgde er ongetwijfeld een plichtmatig, lauw applausje. De man is tenslotte Chef de Mission bij de PvdA, en ook al zei hij hele rare dingen, als je daar niet voor klapt valt het nogal op bij de aanwezige pers. Maar op het PvdA weblog, waar Didi's verhaal geplaatst werd, waren de meningen unaniem: alle geplaatste comments (en dan bedoelen we echt 100 procent) onder het stuk zijn zuiver negatief. Het eerlijke verhaal is uitgewerkt. De kiezer trapt er niet meer in. Doei Didi. Didi Daalt: Greet vervolgen = DRIE virtuele zetels er bij voor de PVV (= 27). Didi aan het roer = virtuele dalerrr van de week.

Reaguursels

Inloggen

En ik vind dat Damsom op z'n plek moet blijven. Niks geen 'Doei Didi', dat heeft hij niet verdiend!
Nee. Hij heeft erger verdiend! Dus moet hij blijven zitten-waar-ie-zit.

1. Dan gaat de Partij van de Arbeidslozen "op naar de nul zetels" <taartgooi-incident zelf invoegen>. (Waar herinner ik me dat toch ook alweer van?).

2. Dan scheelt dat de taxpoetbetaler een hoop gratis wachtgeld.

3. Zodra de PvdA tot op het bot is uitgekleed komt de ware aard vanzelf naar boven. En is het zelfs de meest verstokte linksstemmers duidelijk wat zij al die tijd niet hebben willen zien.

Win-Win-Win situatie, toch?

meneer Nielson | 27-10-14 | 11:06

@bdn01 | 26-10-14 | 23:35 @Zaadhaan | 26-10-14 | 19:13
De hele politiek is pvda, van nep-links tot nep-rechts. Dus u heeft niets te klagen. De "oplossingen" van die pvda zijn bekend en kunt u dagelijks om u heen genieten en in uw portemonnee voelen. Typisch pvda om dan te roepen dat andere oplossigen, ofwel de oplossingen die de PVV aandraagt, geen oplossingen zijn. Gewoon, omdat de pvda sinds Drees de partij van de Uitbuitende Klasse is geworden, en helemaal geen "oplossingen" wil. Zeker niet oplossingen die de uitzuigerij dwarsbomen waar de pvda zich--naar boven likkend en naar onder trappend--aan te buiten gaat.

ben kokhals | 27-10-14 | 05:16

Kaboutertje Diederik deinst er niet voor terug om zijn gehandicapte dochtertje in de strijd te werpen.Een misselijk mannetje klein met een veel te groot ego.

h.a | 27-10-14 | 04:43

Het is treurig en een diepe schande dat de PvdA is afgegleden van een partij die opkomt voor de werkende met een eenvoudig salaris tot een corrupte belangenbehartiger van het gajes. Ik ben zelf helemaal niet links maar in gezonde politieke verhoudingen is een "echte" PvdA gewoon nodig. Nu lopen de mensen die eigenlijk PvdA zouden moeten stemmen achter de valse anti-elitaire messias Wilders aan, die met zijn domme praat geen enkele oplossing naderbij brengt.

bdn01 | 26-10-14 | 23:35

Stap op lafaard!
Profiteur...

Mega Mindie 2 | 26-10-14 | 19:54

Dat mensen weghollen van de PvdA snap ik helemaal en ik geef ze helemaal gelijk.
Maar dat mensen naar het klupje van Guurt Wilders rennen snap ik niet. PVV: cynisme, wat roepen voor de tokkie-achterban, vooral geen oplossingen aandragen.
Vermoedelijk is dit het niveau:
"Jao, we stemme op wilders want die es tege beutelaanders".
Ooit in een fabriek gewerkt? U begrijpt.

Zaadhaan | 26-10-14 | 19:13

Hoe kan men op zo'n lul stemmen ?

restman | 26-10-14 | 18:15

De vintage met de Islam en al die frauderende moslimraadsleden breken de PvdA lelijk op. Dat is niet te leren. De baantjesmachine voor vriendjes en subsidiemachine voor vriendjes, loopt op zijn laatste benen.
Er is ook helemaal geen PvdA nodig. SP en GL bieden genoeg voor de werkende mens en linkse intellectuelen

Islamofiel | 26-10-14 | 18:14

Stormageddon | 26-10-14 | 16:47

Jammer, maar ik ben de beroerdste niet dus zal ik er eentje voor je copypasten. Heb er een stuk of 15 gelezen en allemaal negatief, prachtig! Er was ook iemand die aanwezig was en toen er iemand bij de rondvraag een kritische vraag wilde stellen werd die het spreken onmogelijk gemaakt.

Met tranen in mijn ogen heb ik je speech gelezen. Niet omdat ik ontroerd was, maar vanwege mijn verdriet dat mij partij waar ik heel lang lid van ben geweest onder jouw leiding definitief heeft gekozen voor de hardvochtige neoliberale lijn van de VVD. Jouw partij heeft helemaal niets meer te maken met de partij die is opgebouwd door mijn voorouders die werkzaam waren als staalarbeiders bij de Demka en Werkspoor in Utrecht. Ik begrijp dat de PVDA mee moet ontwikkelen met de moderne maatschappij en compromissen moet sluiten met anders denkenden partijen, maar er zijn grenzen. De PVDA is onder Kok begonnen om deze grens op te zoeken. Onder jouw leiding is de PVDA definitief over deze grens heen gegaan. De gevolgen van de crisis worden vooral gedragen door de zwakkeren, mede dankzij de PVDA. Ik roep alle echte sociaal democraten op om na deze door de spindokter geschreven neoliberale speech massaal het lidmaatschap van de PVDA op te zeggen. Alleen dan is er een kans dat Samson opzij wordt geschoven en de PVDA weer een sociaal democratische partij wordt die wel rekening houdt met de zwakkeren in de samenleving.

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 18:06

't Ligt misschien aan mij, maar zelfs met alle script- en adblockers uitgeschakeld zie ik geen comments op dat blog van de PvdA. Daar was ik nu juist wel benieuwd naar. Een stukje beleving van het gemiddelde PvdA-lid, zeg maar. Een inkijkje in de psyche van goed volk werkt soms erg verhelderend (naast immer bevreemdend).

Stormageddon | 26-10-14 | 16:47

De smeerlap. Zijn gehandicapte dochter hoeft zich geen zorgen te maken. Haar vader heeft gezorgd voor een dikke bankrekening.
De gehandicapte dochters en zonen van mensen met een laag of middeninkomen zijn pas echt de pineut, alsmede zieke ouderen en dementen zonder groot eigen kapitaal.
Met dank aan PvdAers van Rijn en Klijnsma, de grote slopers van zorg voor eigen volk.
Verzorgingstehuizen worden wegbezuinigd, om plaats te maken voor asielzoekers. Daarop hoeft niet bezuinigd te worden, integendeel.
.
Las gisteren bij Joop Niemoller dat in Gouda de Prins Willem Alexanderkazerne omgebouwd gaat worden tot moskee! Wie lust er nog peultjes?

appelvink | 26-10-14 | 16:35

En verder wou ik iedereen hier die minder-minder heeft gestemd bedanken!

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 15:38

snapdragon | 26-10-14 | 15:19

Een echte Marcel van Dam 2.0 dus.

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 15:36

Toch blijf ik een beetje tegen hem opkijken, als leider van een arbeiders partij zomaar handje contantje 4 ton op tafel neerleggen voor een optrekje,dan doe je het niet slecht.ik zou zeggen.. welkom tot de orde van de .. salonsocialisten Didi.

snapdragon | 26-10-14 | 15:19

Als je een "moeilijk verhaal" hebt dat je met geen mogelijkheid krijgt uitgelegd aan je doelgroep heb je misschien gewoon een kut verhaal.

supah | 26-10-14 | 15:10

Wie is Samson? Ik kan mij niet meer heugen wanneer ik die voor het laatst heb gehoord.

JanJ | 26-10-14 | 14:53

Didi is de enige politicus die schaamteloos zijn gehandicapte kind prostitueert voor politieke ambities. De man deugt niet.

Dizzydent | 26-10-14 | 14:47

Dat een partij-succes zo afhankelijk is van het imago van de voormens...
Wilders heeft dat wel goed begrepen.

kloopindeslootjijook | 26-10-14 | 14:21

Het kabinet is klaar dus. Het nadeel is dat het volgende kabinet zal bestaan uit d66, cda en nog een partij.

gatverdamme...

lady blabla | 26-10-14 | 14:17

PvdA moet wel gewoon blijven. Is best leuk. Al is het maar 1 zetel met Lutz Jacobi.

kloopindeslootjijook | 26-10-14 | 14:16

Spekman en Samson, Salonsocialisten. That's all folks.

John Doorzon | 26-10-14 | 14:11

Roflol. Socialisten in paniek. Andermans geld is op.

Yeohan | 26-10-14 | 13:21

Boetekleedoffensief: beloof de zaken beter te doen. Zeg problemen te zullen oplossen.Maak duidelijk dat je naar de mensen zult luisteren. Benadruk dat je van je fouten hebt geleerd. Vraag om begrip en een nieuwe kans. Laat merken dat je nog steeds in het goede van je boodschap gelooft. Straal uit dat je door je fouten sterker bent geworden. Beloof bescheidenheid en een luisterend oor, zeg open te staan voor de mening van anderen. Benadruk dat kritiek en een scherp debat welkom zijn. Onderken met gepaste nederigheid dat je niet zonder de kiezer kunt. Wijs terloops op de onvolkomenheden van de andere partijen.

Maar doe en zeg vooral niets waardoor de kiezers te zeer gedwongen zijn ook zélf (na) te denken. Dus beweer dat bij jou – in tegenstelling tot andere partijen - de belangen van de mensen wél in goede handen is. Dat ze jou alleen maar hun stem hoeven te geven en dat jij, in ruil daarvoor, hun vertrouwen niet zult beschamen. Dat je geen gouden bergen kunt beloven maar wel zult opkomen waarvoor je zegt te staan. Laat doorschemeren dat je politiek met passie wilt voeren en dat je geen genoegen zult nemen met woorden alleen, maar dat het nu eens écht tijd wordt voor daden!...

Cellinus | 26-10-14 | 13:19

Didi krijgt zijn dolkstoten pas als er weer nieuwe verkiezingen in aantocht zijn, de tam-tam die bij dat onsmakelijke proces genaamd de PvdA-machtsstrijd levert die partij namelijk weer een hoop zendtijd en daarmee electoraat op.
Zit de PvdA-leider op de shopstoel? Dan zijn verkiezingen het werkelijke doel.

Abject | 26-10-14 | 13:12

Jan Leul | 26-10-14 | 12:41

Heb even een paar reacties gelezen, de meeste mensen hadden tranen in hun ogen na de speech. Niet omdat ze ontroerd waren maar omdat ze er zo verdrietig van werden.

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 12:52

@daytripper | 26-10-14 | 12:07
Denk je dat je mij er mee pakt door VVD graaiers te noemen? Denk nog eens. Praktisch geen enkele politicus zit daar voor jou. Ze zitten daar allemaal voor zichzelf, met als meest in het oog springende voorbeelden de PvdA'ers Kok en Bos. Maar ook Joris Voorhoeve, die ooit als D66'er begon en toen hij eenmaal als VVD'er al zijn doelen had bereikt weer doodleuk D66 lid werd. Wat maakt het mij nou uit van welke partij degene die zijn handtekening onder de nieuwe wet moet plaatsen is? De constatering gaat puur over wie er aan de top staan van al die clubjes die jij als uitspattingen van liberalisme beschouwt. De enigen die hier nog enigszins buiten de verdenking vallen zijn PVV'ers, omdat hun sollicitaties elders zonder enige twijfel ongelezen de versnipperaar in zullen gaan, en Dierenpoes omdat die gewoon teveel buiten de wereld staat.

Pierre Tombal | 26-10-14 | 12:51

WitteGrunneger | 26-10-14 | 12:20

Dank, voordat ik de link plaatste was de score als volgt: voor=18, tegen=113, weetniet=9. Het percentage tegenstemmers is met maar liefst 7 procent gestegen!

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 12:46

ristretto | 26-10-14 | 09:37
Mee eens. Pieterbaas Hilhorst kan de PvdA de nekslag bezorgen :-)

Shareholder II | 26-10-14 | 12:40

Citaat van NOS.nl: PvdA-leider Samsom maakt zich zorgen over de toekomst van zijn gehandicapte dochter Benthe. Het VVD-PvdA-kabinet bezuinigt op de sociale werkvoorziening en de PvdA-leider vraagt zich af "wie er nog een plek voor haar maakt".
.
Aha. Anderen moeten dus die "plek voor haar maken" en dat uiteraard betalen. Terwijl Samsom als jarenlang Kamerlid ruim voldoende middelen heeft. Maar dat wil hij kennelijk niet aan zijn dochter besteden, liever wil hij gratis geld uit andermans zak kloppen. Het moet immers eerlijker.

Zoetwaterpanharing | 26-10-14 | 12:30

De PvdA wil ook heus wel van hem af, maar uit tactische overwegingen wacht men gewoon tot vlak voor de verkiezingen. Dan duwt met weer een andere clown naar voren die zogenaamd wel het echte eerlijke verhaal komt vertellen en blablabla. De gemiddelde PvdA kiezer is Didi na een minuutje of 10 alweer compleet vergeten en de PvdA maakt weer een magische verdubbeling van virtuele zetels door.

Het probleem is niet eens echt de partij, die pakken het gewoon slim aan. Het echte probleem zijn de onmeetbaar naive PvdA stemmers.

broodje_kruidenboter | 26-10-14 | 12:23

Didi de verhalenverteller.

Afgeschminkte Bassie | 26-10-14 | 12:20

@eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 09:40
Ik als rechtgeaarde Grunneger heb ook gestemd! Meer=20 Minder, minder, minder=205!

WitteGrunneger | 26-10-14 | 12:20

necrosis | 26-10-14 | 10:34
Heel goed onthouden van u, verder helemaal met uw comment eens. Vandaag staat in de Televaag dat de PVV de grootste partij is, maar ik ben bang dat de o.a. de media hier een stokje voor gaan steken en zullen, vrees ik, de gladjakker Peggold vooruit gaan schuiven!

Waar moeten de allochtone medelanders anders op gaan stemmen om BLIJVEND macht uit te kunnen oefenen? Daarbij komt dat deze 2 vrienden (D66 was/is bijwagen van PvdA) het altijd goed met elkaar kunnen vinden ook op het gebied van asielbeleid. Hiermee zijn de weigerambtenaren ook tevreden mee!

mom van avezaath | 26-10-14 | 12:07

@Pierre Tombal | 26-10-14 | 10:53

Slechts één voorbeeld : wie heeft het huidige systeem van ziektekostenverzekering op poten gezet?
Je kunt wel constant PvdA roepen en natuurlijk zijn er daar ook veel zakkenvullers.Moet ik nu een lijstje VVD graaiers gaan opsommen? Kom op!
De vraag is allereerst: wie maakt het zakkenvullen mogelijk. Vervol genszijn er van alle partijen voldoende idioten te vinden die graag in de geboden mogelijkheden duiken.

daytripper | 26-10-14 | 12:07

Deze man heeft de hele PvdA naar de kloten geholpen. Maar er zijn nog zo weinig leden van de partij over dat ze geen twee derde meerderheid kunnen krijgen om hem de partij uit te flikkeren.

Schuinsmarcheerder55 | 26-10-14 | 12:04

In de Tweede Kamer luistert de PvdA niet meer naar de PVV. Alle PVV-kiesers worden door de PvdA genegeerd. De mensen die aangifte tegen Geert Wilders hebben gedaan zijn in meerderheid van de PvdA. Dat komt op mij over van: slik het Eerlijke Verhaal van Didi nou maar, edoch als je iets anders wil dan praten we niet meer met je. Van mij mag daarom die hele PvdA van het politieke toneel verdwijnen, ik zie geen andere manier om van hun permaban af te komen. De PvdA is ouderwets en weet niet om te gaan met de nieuwe tijd. Zelfs hun vrouw loopt weg.

HebpermabanvanPvdA | 26-10-14 | 12:02

Samsom, je bent niet alleen een miljeuterrorist maar ook nog een ongelooflijke heaumeau om je semi-debiele dochter weer van stal te halen.

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 12:01

Diederik wie...? Maar even alle gekheid op een stokje, over D666 gesproken: de enige reden dat die partij zo hoog staat is omdat mensen die zich aan de linkerkant van het politieke spectrum bevinden geen alternatief meer hebben.

Mr Dixit | 26-10-14 | 11:56

Het is zwaar voor die gasten van de PVDA om te moeten erkennen dat hun ouderwetse rol is uitgespeeld. Ze zullen met een concept moeten komen dat hout snijdt in de 21e eeuw, namelijk zoiets als een Basisinkomen voor iedereen en dit landelijk moeten invullen, niet slechts als experiment hier en daar. basisinkomen.nu/obi/

Piet van den Hoek | 26-10-14 | 11:51

De PVDA is niets meer dan een bonte verzameling van Brusselse soldaten met als doel om al het persoonlijke en publieke vermogen over te dragen aan een handjevol grootaandeelhouders. We zullen eerdaags wel weer getrakteerd worden op een aantal antisemitische insinuaties om zo doende die vreemde mogendheid nog enigszins aan zich te binden. Gevaarlijke partij!

Arnold9638 | 26-10-14 | 11:47

slechts 2% is lid van een regimepartij (VVD PvdA CDA D66 GL en CU) en daarvan is een fractie echt actief binnen de partij. Hier in het dorp van 25.000 man (9000 stemgerechtigden) heeft de VVD iets van 80 leden waarvan iets van 20 de vergaderingen bezoeken en daarmee een binnencirkel vormen waaruit alle baantjes worden verdeeld zodat de spoeling nog dikker wordt voor deze types. Iemand met politieke ambities hoeft slechts 11 van de 20 vaste bezoekers aan zijn kant te krijgen om verder te komen in de partij. Dus met 11 van de 9000 stemgerechtigden kun je heel ver komen in dit systeem. Rutte is geen premier geworden omdat hij iets beter kan dan anderen maar omdat hij gedurende 10 jaar 500 partijvergaderingen heeft overleefd.

wlodek | 26-10-14 | 11:42

Dat ga je krijgen pvda
als je meegaat met de HUURVERHOGINGEN
gedicteerd door de VVD.

meneer Q | 26-10-14 | 11:38

@the Raging Potato | 26-10-14 | 11:34
Onder de peggol volgers zitten nog verbazend veel hoogopgeleiden ook.
Het is helemaal bon-ton in dat wereldje om te brallen hoe geweldig je Alexander wel niet vindt.
Het blijft een bizar land..

Slipsnifter | 26-10-14 | 11:38

Ali B lijkt me ook wel een goede optie, een mocro minpres met een IQ van sub-80 is exact wat dit land nodig heeft.

Slipsnifter | 26-10-14 | 11:35

Er zijn meer dan een miljoen ambtenaren in dit land. Daarmee is de ondergrens voor de pisvlekken voor den ambtenaar 12 zetels. Als ze daar onder zakken moeten ze zich echt zorgen gaan maken.
En dat er zo'n 2m idioten zijn in dit land die achter die gluiperige peggol aanlopen daar staat m'n verstand bij stil.

the Raging Potato | 26-10-14 | 11:34

Wilders kan wel degelijk regeren, maar dan moet hij wel de juiste mensen om zich heen hebben.Hij is nu zo ingesnoerd door het cordon, dat hij bijna geen kant op kan, en ieder woord moet afwegen.Als je ziet wat voor miskleunen en idioten er nu aan de macht zijn, kan Wilders het niet fouter doen.Maar hij krijgt de tijd niet, men wil gelijk een goed resultaat zien, en dat gaat niet na40jr afbraak.Vindt alleen dat hij wat ingetogener te werk moet gaan, waardoor hij meer serieuzer overkomt, en het geloof in hem versterkt.Hij heeft wel goede ideeen, maar het goed overbrengen daar schort het wel eens aan.Mensen schrikken wel eens, van zijn opmerkingen, maar men vergeet dat de tijden drastisch (dramatisch) veranderd zijn.Zoete koekjes en zo, mensen kijken teveel naar de eigen kraam, maar zien het grote geheel niet.

Archy Bunker | 26-10-14 | 11:32

Tara Singh Varma lijkt me de ideale opvolger, en Volkert schijnt ook weer beschikbaar te zijn.

Slipsnifter | 26-10-14 | 11:31


Machoclown | 26-10-14 | 11:06

Dank u wel! En toch hebben er ook nog twee mensen op meer-meer gedrukt!

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 11:30

Welke arbeider heeft geen tyfushekel aan deze partij? Waarom zou een arbeider op deze partij stemmen?

Machoclown | 26-10-14 | 11:29

@Supermatthijs | 26-10-14 | 11:14
Ben je het met me eens dat Dijksma gewoon een aanfluiting is en gezien haar capaciteiten helemaal geen fuck toevoegt aan hetgeen we toch al niet willen?
Ze kan niets, ze weet niets en in het bedrijfsleven zouden ze haar keihard afserveren.
Leg me eens uit wat ze in de politiek te zoeken heeft.
Je krijgt een maand de tijd.

necrosis | 26-10-14 | 11:27

Het sociale verhaal. Het eerlijke verhaal. Het lastige verhaal... De PvdA is goed in verhaaltjes. Verhaaltjes gebakken lucht. Het werkelijke verhaal is dat de koerswijziging al decennia geleden is ingezet en is gekozen voor massa-immigratie. De immigrant moest en zou erin koste van miljarden. Dat is niet eens aan Samson te wijten maar aan al die roergangers daarvoor. Een restrictief immigratiebeleid is altijd taboe verklaart. Dat was in de jaren negentig al zo. de jaren 2000 en anno nu is het nog steeds droevig gesteld. En dan durven ze te spreken over de toon van het debat?

En Europa. In de verkiezingen heeft niet de PvdA of de VVD een duidelijke koers uitgelegd. Dat verhaal is onder het tapijt geveegd want Europa doet het niet goed bij de kiezer dus wat je dan als PvdA'er of VVD'er je hebt het er niet over in tijden van verkiezingen. Kijk maar eens goed in de spiegel PvdA.

sterke koffie | 26-10-14 | 11:24

We leven in een partijen-oligarchie, een oligarchie met een meerpartijenstelsel. Eigenlijk is dat het model voor het hele Westen, van de USA tot aan de Oekraïne.

Rest In Privacy | 26-10-14 | 11:18

PvdA is nog nooit zo klein geweest.
Didi moet blijven!

jemagookniksmeer | 26-10-14 | 11:17

@Bernard Couperus | 26-10-14 | 10:56. Zo en dan die arrogante kop van Dijsselbloem erbij als hij garandeert dat Nederland geen naheffingen krijgt vanuit Brussel! Weg met die jokkebrok! Kun je het linkje ook even naar Rutte sturen Bernard?

Maria.1 | 26-10-14 | 11:15

@Statler en Waldorf | 26-10-14 | 10:51

En dan heb je nog de extra speciale soort sukkels. Die uit de hoogte kletsen dat het huidige beleid nodig is om staatsfinanciën op orde te brengen. Terwijl slechts een bezoekje aan Rijksoverheid.nl feilloos aantoont dat de overheid met dit beleid elk jaar meer uitgeeft. Miljarden meer.
.
Ach, je moet toch op een manier vergoeilijken dat je zo dom bent om elke keer weer je stem te geven aan dezelfde graaierspartijen die dezelfde leugens verkopen. Wegkijken gaat steeds moeizamer, hè.
.
Lul!

Parel van het Zuiden | 26-10-14 | 11:15

@necrosis | 26-10-14 | 11:07

Ja maar daar hadden we het nu niet over.

Supermatthijs | 26-10-14 | 11:14

@necrosis | 26-10-14 | 11:01

Pvda en VVD hebben nog gewoon de meerderheid in de 2e kamer. We besturen dit land nu eenmaal niet dmv. peilingen. Iedere 3 maanden een andere regering, nee dat schiet op. Met Wilders wil natuurlijk niemand meer regeren na zijn fratsen. Alleen door een absolute meerderheid kan hij een regering vormen. Dat zal een zwarte dag zijn in de geschiedenis van ons land en mij een een nare smaak in de mond opleveren.

Supermatthijs | 26-10-14 | 11:14

Als er nu verkiezingen komen zal er wederom een kabinet van VVD, CDA en PVV worden geformeerd met steun vanuit de eerste kamer SGP en CU. De linkerkant is geïmplodeerd. Trouwens, dit hele land is geïmplodeerd. Als je kijkt hoe een minister van financiën nota bene een simpel JA uit zijn mond durft te persen op de vraag of hij garantie kan geven op geen naheffingen, dan zakt je broek toch af (pfffff. adem halen, was volzin).
Nederland zou er zo veel mooier uit zien als we:
- al die criminelen met een dubbel paspoort er morgen nog uit zetten;
- alle bijstandsuitkeringen, WIA-uitkeringen met een dubbel paspoort € 50.000,- p.p. geven voor de mogelijkheid om te remigreren (met behoud van uitkering voor mij part);
- de grenzen 100% dichtgooien (vluchtelingen kunnen prima in de regio opgevangen worden, hier geven we dan extra geld etc voor), inclusief grenscontroles.
- militairen in vol uniform laten rondlopen;
- politie de bevoegdheid geven om hard op te treden (ook bij beledigingen);
- onderwijs gratis maken (tot en met universitair niveau toe, zodat ook de armere jongere de kans krijgt);
- en - uiteraard, allerbelangrijkste - uit de EU stappen.

Bernard Couperus | 26-10-14 | 11:13

Het zou nu dus onderhand tijd worden dat Didi dit eerlijke verhaal bij vriendje Mark in het torentje op tafel legt,en dat ze gezamenlijk tot de conclusie kunnen komen dat de stekker eruit kan.Omdat ze de verliezen door hun faalbeleid en aanverwanten miskleunen niet meer kunnen verantwoorden naar de kiezers.

deraderendraaien | 26-10-14 | 11:08

@Supermatthijs | 26-10-14 | 11:00
Was je op de hoogte dat PvdA Sharon Dijksma heeft teruggevraagd op een post waar ze niet thuishoort gezien haar 'opleiding'?
Haar kwalificaties zijn zo dun, dat ik me afvraag op welke grond ze opnieuw is aangenomen in de politieke elite.
Het staat je echter vrij om haar competenties hier even ten toon te spreiden.
Ik wens je succes....

necrosis | 26-10-14 | 11:07

Oeps, nog troebele ogen van gisternavond 11:06 bedoelde ik :)

Machoclown | 26-10-14 | 11:07

Ja, bij de PvdA verzinnen ze steeds vaker een nieuwe Vader des Vaderlands, ze moeten wel. Niet alleen PvdA journalisten schrijven tegenwoordig stukjes over de Grote Roerganger. Na Zijn dood worden Hij ook niet meer opgezet in een mausoleum.
Die tijd is wel voorbij sinds Pim Fortuyn.

Jammer dat de PvdA net zo behendig van achterban wisselt als kleven doet aan het pluche.

Jan Passant mk2 | 26-10-14 | 11:06

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 09:40

Ik heb voor je geklikt al woon ik in Den Haag.
86% tegen was het om deze tijd. (11:40)

Machoclown | 26-10-14 | 11:06

Alle comments onder de speech zijn verdwenen. De PvdA kiest voor het moeilijke verhaal, maar nu even niet.

Stijlicoon | 26-10-14 | 11:06

@(c)ZWITSUL | 26-10-14 | 10:45
PvdA en VVD hebben al een hele tijd geen meerderheid meer.
Organiseer NU verkiezingen en dan zal blijken dat ze hulp nodig hebben van de mannenbroeders, D'66 en GroenLinks om een meerderheid te krijgen in de tweede slaapkamer.
Ik opteer voor Wilders I, mocht hij dat niet waar kunnen maken, zal ik niet meer op PVV stemmen.
Maar de huidige machthebbers zal ik met plezier verwijzen naar de uitgang van de tweede kamer, ik ben die 'oude politiek' namelijk meer dan zat!

necrosis | 26-10-14 | 11:01

@Statler en Waldorf | 26-10-14 | 10:51

Scherp gezien. En nu allemaal de Pvda kwalijk nemen dat ze niet meer het geld met bakken over de balk werpt alsof er geen morgen is. Hoe dom kun je zijn ?

Supermatthijs | 26-10-14 | 11:00

Lekker eigenwijs aanblijven tot die partij is teruggebracht naar 0 zetels. Go Samson!

Ih8yousf | 26-10-14 | 11:00

-weggejorist-

ganzo | 26-10-14 | 10:58

Het is april 2014 zegge en schrijven. In deze maand heeft onze MINISTER VAN FINANCIEN, duidelijk en to-the-point gezegd dat er GEEN naheffingen zullen komen vanuit Brussel adhv de nieuwe berekeningsmethode.

www.youtube.com/watch?v=kzbGhJQfrm0&am...

Aftreden pluche-geile klootzakken. Elk jaar 8 miljard richting Brussel NETTO. En daar nog ff 800 miljoen bovenop. Maar niet getreurd, Engeland is in 2017 uit de EU. Nederland en Denemarken zullen volgen voor 2020.

Bernard Couperus | 26-10-14 | 10:56

@ristretto | 26-10-14 | 09:37
Precies, voor dat laatste zetje..

Boris die Sauertopf | 26-10-14 | 10:55

@duitse herder | 26-10-14 | 10:43
Met name op lokaal gebied kan de politiek beter kiezen uit lokale mensen met hart voor de stad, in plaats van uitgerangeerde partijprominenten die nog even een 'job' nodig hebben om het te halen tot aan hun pensioen.
Maar waarom zou je kiezen voor een logische kandidaat als een partijgenoot (doorgaans PvdA) dreigt om twee jaar voor zijn pensioen zonder werk komt te zitten?
Het zou logisch zijn om zelf lid van PvdA te worden om mijn toekomst veilig te stellen, maar ik kan het niet!
Ik heb geen zin om 's ochtends in de spiegel te kijken en vervolgens de wasbak vol te kotsen omdat hetgeen ik doe in strijd is met hetgeen waar ik voor sta!
PvdA kan ongezien de typhus krijgen, inclusief hun nageslacht!

necrosis | 26-10-14 | 10:55

"PvdA-leider Samsom maakt zich zorgen over de toekomst van zijn gehandicapte dochter Benthe. Het VVD-PvdA-kabinet bezuinigt op de sociale werkvoorziening en de PvdA-leider vraagt zich af "wie er nog een plek voor haar maakt"."
Papa is het toch ook gelukt om 'n 'baan' te vinden?

Boris die Sauertopf | 26-10-14 | 10:54

Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden dan stemt slechts 7% op de PVDA.... nog slechter dan de al desastreus verlopen verkiezingen eerder dit jaar.... en wat gebeurd er in de stad Groningen.

Na Wallage, Rehwinkel en Vreeman worden ze weer met een PVDA-er opgezadeld omdat mijnheer zo prachtig in het profielplaatje past.... Pleur eens op met je profielplaatjes, eerst een naam selecteren en dan een profielplaatje er om heen verzinnen, zo werkt het nog steeds en de burger heeft het maar te slikken.

Walgelijke praktijken en het gaat maar door!

Fatwabuster | 26-10-14 | 10:54

@daytripper | 26-10-14 | 10:36
de cowboys van de vrije markt, : PvdA
de woningcorporaties, : PvdA
de conncurrentie bij de ziektekosten verzekeringen : PvdA
de graaiers : PvdA
en zakkenvullers : PvdA</p>

<p><br>
Je verwart socialisme met sociaal. Die twee hebben echter niks met elkaar te maken. Het plaatje van duitse herder is absoluut correct: dat is hoe socialisme werkt. Andermans zakken leegplukken om zichzelf geliefd te maken, hetgeen tevens betekent dat ze armoede in stand moeten houden om als gulle gever die liefde van behoeftigen te kunnen behouden.

Pierre Tombal | 26-10-14 | 10:53

Wie de commentaren leest, moet opmerken dat de meeste mensen daar vinden dat de PvdA te rechts is. Het moet nog linkser. Deze mensen hebben nog niet door dat juist het beleid waarbij ongelofelijk veel geld wordt uitgegeven niet meer houdbaar is. Men heeft over de afbraak van het sociale vangnet. Helaas is men nog niet zo ver dat men erkent dat dit vangnet inmiddels door zo veel mensen wordt gebruikt dat het letterlijk heel Nederland meeneemt naar de diepten van schuld en sanering.

Ze snappen het nog steeds niet. De weg die men volgen wil is de weg naar collectieve armoede, verval en generatielange schulden.

Hoe dom kun je zijn?

Statler en Waldorf | 26-10-14 | 10:51

Als we iets willen veranderen dan zal heel het politieke stelsel op de schop moeten. dan zouden we tot lotingen moeten over gaan, twee mensen uit elke provincie die er uit geloot worden. Ze krijgen ook gewoon de eerste 5 jaar vrijstelling van hun normale baan. Vervolgens mogen er stellingen worden voorgelegd aan het volk wat we zouden moeten doen. Elke beslissing die ze maken met betrekking to grote uitgaven en immigratie zal voorgelegd moeten worden aan het volk. DE wil van het volk zal dan gelden want die uitslag is bindend. Mocht er toch een bewindspersoon in gekte iets doen, dan mag het volk deze via een speciale procedure afzetten.

Stargate | 26-10-14 | 10:50

VVD + PvdA = - 41 zetels tov 2012 !

hou je goed vast aan die laatste restjes pluche mannen..
zonder gekochte steun van die andere landverraders was dit amateurclubje allang omgevallen..

(c)ZWITSUL | 26-10-14 | 10:45

-weggejorist-

Knoekibebo | 26-10-14 | 10:44

daytripper | 26-10-14 | 10:36

Voor alle bestuurlijke benoemingen (van burgemeester, commissaris van de koning, bewindslieden, parlementariërs, hoge ambtenaren) wordt louter geput uit een miniem reservoir van burgers, zijnde leden van politieke partijen. Op dit moment is slechts 2,4% van de 12.689.810 kiesgerechtigden die Nederland bij de Tweede Kamerverkiezingen op 12 september 2012 telde, lid van een politieke partij.

De meeste van deze lieden zijn ambtenaren en welzijnswerkers. Geen ondernemers met daadkracht die een einde kunnen maken aan de trage, smorende en geldverspillende bureaucratie.

duitse herder | 26-10-14 | 10:43

De PvdA is het aller allerslechtste wat ons land ooit overkomen is sinds de Tweede Wereldoorlog.
Deze partij zou fiet voor de gewone mensen moeten staan. In plaats daarvan hebben de elitepartijleden in ruil voor gekd en baantjes de verworvenheden van de gewone man/vrouw verkocht aan de best betalende bieders van VVD, CDA en D66.
Nu zijn ze hetzelfde als hun collega's van die partijen: VVD, CDA en D66. Maar in feite zijn ze veel erger. Deze positie hebben zij slechts bereikt door verraad te plegen aan de eigen bevolking.
Ik noem Kok ING, Bos KPMG. We zijn Melkert nog niet vergeten! Overal zit de graaihadn van de PvdA en kost ons volk miljarden. Het betreft met name de sociaal-economische sectoren. Om maar even enkele grote sectoren te noemen: Onderwijs, Gezondheidszorg, Volkshuisvesting. Leerlingen de klos, zieken en bejaarden de klos, huurders de klos... En dan natuurlijk de immigratie. In 1983 de kans gehad om via voorstel SP de immigranten terug te laten gaan met een flinke zak geld. Als de PvdA toen akkoord was gegaan dan zouden we nu zeker een half miljoen kanslozen minder hebben en zouden de misdaadcijfers een stuk lager liggen.
De PvdA kan zoveel beter zouden ze moeten zeggen in plaats van het om te draaien: ons land kan zoveel beter. Ja Woutertje Bos jij met jouw slogan, jij die bij KPMG ging een van de allergrootste accountants van de wereld en wat blijkt? KPMG is een en al fraude!! Leugenaars en bedriegers en nsb-ers zijn het bij de PvdA en allemaal voor grof geld en altijd weer geholpen door de Volkskrant en de VARA. Ik kots op jullie!

ecologiste | 26-10-14 | 10:42

de VVD is met zo'n rot partij als de PVDA. geen legaliseren van de wietteelt. eeuhh eeuhh eeuhh etc etc etc etc. een dela met Cees H met een onbekend bedrag. De accijnzen op de pompen waardoor 700 pomphouders failliet zijn gegaan en de lijst gaat maar door en door

Stargate | 26-10-14 | 10:41

Socialisme: [IMG]i57.tinypic.com...
duitse herder | 26-10-14 | 10:05

@duitse herder . Nee,dan het liberalisme .. de cowboys van de vrije markt, de woningcorporaties, de conncurrentie bij de ziektekosten verzekeringen .. de graaiers en zakkenvullers. De rijkste 10% die opnieuw veel rijker zijn geworden. En de banken met hun "produkten". Nee , inderdaad .. die kant moeten we op.

daytripper | 26-10-14 | 10:36

Sneu ook hoe hij het heel de tijd in dat verhaal over het moeilijke pad en de lastige keuzes heeft die zij natuurlijk genomen hebben.

Helemaal treurig als je bedenkt dat er eigenlijk best een grote plaats voor de sociaal democratie in de wereld van weg geautomatiseerde banen gaat zijn.

Maar we zijn het er van links naar rechts over eens, voor de PVDA is er geen plaats meer, nepotisten genoeg, en laffe honden. Denk dat het eigenlijk al bij hoeheetieookweer Wim Kok mis is is gegaan, Didi is de uiteindelijke saneerder van links, zou ie een mol zijn van de PVV? dan heeft ie ieder geval nog iets goed gedaan.

nikkipikki | 26-10-14 | 10:36

@eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 10:06
Net gedaan. Wat heerlijk zeg. Het geeft mij kortstondig het warme gevoel dat mijn mening telt.
Maar jah, ik weet wel beter.

Ars Vivendi | 26-10-14 | 10:34

Er is een nieuw soort parasiet ontdekt, genaamd: Tofik Dibi = sordida parasitus

Hollemans | 26-10-14 | 10:34

@eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 10:06
Ik druk liever op het knopje 'minder PvdA', dan wordt hun invloed ook vanzelf 'minder, minder'.
Maar vergis je niet in de PvdA die onzichtbaar aanwezig is op alle ministeries.
Ik herinner me nog een opmerking van ambtenaren die zouden weigeren om PVV beleid uit te voeren als die aan de macht zouden komen.
Uiteraard dienen dergelijke ambtenaren op staande voet te worden ontslagen wegens obstructie van de democratie.
Je kan zeggen wat je wilt van PVV, maar met Fleur als minister van volksgezondheid, kunnen we er alleen maar op vooruit gaan.

necrosis | 26-10-14 | 10:34

Quote: "Maar hij moest erkennen dat ook hij doodsbang is voor het beleid van zijn eigen partij, zo gaf hij toe."
Och gut o gut, Didi toch......
Dan stap je toch op en maak je plaats voor kweeler Asscher !?
O nee, die moet "schade-vrij" blijven voor de verkiezingen van 2016.
Dan krijgen we weer een "Wouter Bosje" c.q. "Job Cohennetje" !
Je weet wel, 5 á 6 maanden van te voren opstappen omdat je impopulair bent en je de PVVDA stemmen kost.
Eigen schuld, dikke bult als je met de Neo-Liberale Taliban in zee stapt.
Gevalletje: "Wie z'n gatje brand...."

Lenco | 26-10-14 | 10:34

Dag Diederik,
dat was het dan; wees verstandig en verdwijn van het politieke toneel.
Laat deze regering exploderen en zorg voor nieuwe verkiezingen. Kom niet aan met het slappe geauwehoer over de macht van de PVV of de verantwoordelijkheid tegenover de bevolking. Dat hebben we van regering en alle kamerleden genoeg gehoord en we blijven maar achteruit hollen met z´n allen.

Knoekibebo | 26-10-14 | 10:32

Paar maanden voor de verkiezingen wordt er een nieuw poppetje geïntroduceerd die heilig beloofd nooit meer met de VVD te regeren en al die dombo's komen (gesteund door de volgende enorme medialobby) weer terug naar het 'sociale nest'.
Of ze verkloten de boel nog meer en dan vliegt het gepeupel naar D66 en dan gaan 'we' nog sneller naar de klote.

Petrus Poortwachter | 26-10-14 | 10:31

@ristretto | 26-10-14 | 09:52
Euh, Lutz Jacobi (da's de 2e keer al vanmorgen!) die, als enige PvdA fractielid, tegen de aanschaf van de JSF stemde?

Wat heb ik nu gewonnen?

Ars Vivendi | 26-10-14 | 10:30

Die Clown van de Partij van de Arabieren, kan nog altijd solliciteren bij het Russische staatscircus.

Snowy2000 | 26-10-14 | 10:28

Go PVV

Jannus13 | 26-10-14 | 10:27

Arm kind.
Heb je het al zwaar omdat je gehandicapt ben, gaat die loser van een vader je ook nog misbruiken in een poging om de kiezers weer terug te halen.
Gadver, wat een enge vent!

Schietmijmaarlek | 26-10-14 | 10:26

Wat een slechte verliezers bij de Partij van de Afgrond, alle reacties zijn weggejorist. Iemand een mirror?

Feynman | 26-10-14 | 10:25

@Bellabella* | 26-10-14 | 10:21

Links en censuur gaan al decennia hand in hand.... dat mag genoegzaam bekend zijn, kijk naar het VARA blogje Joop.nl

Fatwabuster | 26-10-14 | 10:25

PvdA is natuurlijk het politieke lachertje van de 21e eeuw. Met hun zgn. sociale gezicht rammen ze de ene na de andere maatregel die de koopkracht aantast bij Jan Modaal en lager de strot. Die partij is door en door rot. Van lokaal tot aan de eerste kamer.

mr. coffee | 26-10-14 | 10:25

naar mijn idee zou heel dit stelsel op de schop moeten. Gewoon ook echt daadwerkelijk de burger vragen of de beslissing die ze willen nemen ook daadwerkelijk gesteund wordt door de bevolking. Maar dankzij deze Samson heb ik een jaarlijkse huurverhoging opgelegd gekregen. gaat de immigatie door en wordt europa alsmaar onaantrekkelijker (even 642 euro geven aan de europese commissie) ons wordt niets gevraagd door deze zogenaamde politici maar betalen mogen we wel dankzij de PVDA. Oh ja en ze blokkeren ook nog eens debatten over de MH-17, die duidelijkheid geven over de toedracht van die vreselijke ramp. Gewoonweg schandalig

Stargate | 26-10-14 | 10:23

PvdA gaat PvdI worden. Wel zo duidelijk toch?.

Rest In Privacy | 26-10-14 | 10:22

Ik Samson gewoon niet aan het lobbyen voor een commissie baantje ergens? Net doen of je word weggehoond en dan snel ergens aan de slag voor het dubbele.

Balletje Mayo | 26-10-14 | 10:22

Ik zie die negatieve comments niet onder dat eerlijke verhaal... Hebben ze ze verwijderd?

Bellabella* | 26-10-14 | 10:21

Het is natuurlijk wel de uitkomst van het verkopen van ziel en bottom aan de VVD, laten we dat wel in het vizier houden.
Komende verkiezingen deze vermaledijde VVD partij weer kansen geven in weer regering coalitie te komen doet geen enkel recht aan de verontwaardiging over onze salonsocialisten.

gebrokenvleugel | 26-10-14 | 10:21

@Captain_greenbeard | 26-10-14 | 09:56

Exact! Dat is ook de reden dat Didi geen minister is geworden in het PVVDA kabinet. Vanwege zijn criminele verleden kwam hij natuurlijk nooit door de AIVD-screening en het is ook best lastig als je als minister veel op reis moet naar het buitenland om iedereen lekker op z'n PVDA's de les te lezen en de wetten voor te schrijven terwijl je zelf over een strafblad beschikt van hier tot Tokyo. Dat geeft allemaal een hoop gedoe en maakte hem ook nog eens chantabel voor buitenlandse mogendheden. Dus daar is inderdaad maar wijselijk van afgezien door The Powers That Be.

Outsider-Inside | 26-10-14 | 10:20

@ristretto | 26-10-14 | 09:52
Vertel het zelf maar, want ik ben niet van plan om de hele week aan de cappuccino te blijven.

taxhond | 26-10-14 | 10:19

hahah

mtiwi86@hotmail.com | 26-10-14 | 10:19

@eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 09:40

Is het plaatje met al die lekkere wijven een geintje bij dat 1e linkje?

Fatwabuster | 26-10-14 | 10:18

Als het eerlijke verhaal lastig blijkt te zijn, is het meestal niet eerlijk.

Steinway | 26-10-14 | 10:17

De dramatisch lage participatiegraad van de burger in politiek en bestuur is wat mij betreft het grootste politieke probleem van allemaal! Pol. partijen worden besloten feestjes alleen voor abonnementhouders. Het betekent ook dat de democratie in NL al jaren een wassen neus is. En het gevaar is aanwezig dat pol. partijen gaan opereren als gekochte, dan wel gegijzelde vehikels voor lobbygroepen. Nogmaals, het probleem is niet Didi, of de pvda. Want verdwijnt Didi, en met hem de hele plvda, dan kun je er donder zeggen dat in het huidige systeem nog veel grotere brokkenpiloten de stuurknuppel gaan hanteren.

Rest In Privacy | 26-10-14 | 10:15

Excuses voor mijn luiheid. Ik had een deel van mijn onderstaande reactie vandaag al eerder bij een ander onderwerp gezet maar ik vond het voor dit topic nog actueel genoeg.
-
Een goede regering is een rechtse regering met een links oppositie als moreel geweten.

Overigens ben ik van mening dat ons huidige parl stelsel niet meer voldoet. Een keer per 4 jaar kiezen om vervolgens te zien dat alle beloftes niet worden nagekomen zonder dat je de verantwoordelijke minister daarvoor kan straffen.
Om ook nog eens te ontdekken dat je helemaal niets te zeggen hebt over alle idiote plannen die minister bedenken na de verkiezingen. Immers, je hebt al gestemd he
Om tot overmaat van ramp te ontdekken dat ministers leugenaars (Opstelten, Rutte) en incompetent zijn (Rutte) die in dat proces ons land verruinneerd hebben in ruil voor een toekomstige baan bij de EU (Rutte).

appeltjesgroeneweide | 26-10-14 | 10:14

Greenpeace zoekt toch een nieuwe directeur?

Rico den Hollander | 26-10-14 | 10:11

Tja, als je constant het eigen volk beduvelt ten gunste van zogenaamde zielige mensen, dan rekenen ze je daar uiteindelijk op af. Als je contant het eigen volk weg zet als racisten omdat ze een mening hebben over de islam, terwijl deze zelfde islam ongelovigen als minderwaardige wezens ziet en zijn volgers dat leert. Dan rekent men je daar uiteindelijk op af. Als je het volk bewust dom en afhankelijk blijft houden, tja dan rekenen ze je daar uiteindelijk op af. Uiteindelijk komt er een turning point en zal het volk het opgedrongen dictatoriale socialisme niet meer pikken en breekt echt de pleuris uit.

StijlvolRechts | 26-10-14 | 10:10


BekiekUtMoar | 26-10-14 | 10:02

Precies, maar ze stellen dus dat de gemeente opvang moet bieden aan meer-meer asielzoekers. Er zelf eentje in huis nemen is er dus niet bij...

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 10:09

Didi ? Dat is toch een van die buikspreekpoppen van Spekman ?

De hersenloze | 26-10-14 | 10:07

Kiezen voor een nieuw verhaal, kiezen voor een oud verhaal, kiezen voor een ander verhaal, kiezen voor het eerlijke verhaal, kiezen voor het lastige verhaal, kiezen voor het gemakkelijke verhaal ......

Rien7847 | 26-10-14 | 10:07

kapot moeten ze.. helemaal kapot, maar tegen verkiezingstijd zal er wel een nieuw een offensief gestart worden met hulp van de bekende PvdA kanalen zoals vara, npo, nos en natuurlijk de peilingen van Maurice.
Ze laten Koenders een rondje Pallie doen en Nederland de 'eigen' Pallie staat erkennen en hoppa.. al die allahfans terug in het nest... gok ik zomaar.

(c)ZWITSUL | 26-10-14 | 10:06

En die pvdakiezer dacht dat hijhet eeuwige leven had.Moet je nu eens kijken hoeveel kostbare levenstijd er verloren is gegaan, aan meer dan 40jr onzin voor nooit te verwezenlijken doelen, zoals de multicultie waar we nog eeuwen last blijven houden van onwil, en zeer hoge postenkosten.Maar goed de "meerderheid" beslist ook voor degene,die het licht al decennia hebben gezien.Nu maar hopen dar het nog ooit goedkomt, maar de meesten hebbeb geen fut meer, de motivatie en de bezieling, is eruitgebrand, door de hoge lasten.Wat rest zijn de statistieken, en de landgenoten die in de strijdgebleven zijn, en alsnog er zelf een einde aan maken.Datzijn de vruchten, van 40jr links bewind,, gesteund door een graaiend vvd netwerk dat de kleine man leegplukt.Begint u maar zovast te eten, uw pensioen, gaat naar de meeeters.

Archy Bunker | 26-10-14 | 10:06


necrosis | 26-10-14 | 10:00

Wie wil er nu niet op het knopje minder-minder asielzoekers drukken?

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 10:06

Socialisme: [IMG]http://i57.tinypic.com/2s60ew4.jpg[/IMG]

duitse herder | 26-10-14 | 10:05

je zou maar een kind hebben van didi

wordt je als vrouw zijnde ook niet echt vrolijk van, die gedachte.

BRRRR

carenza | 26-10-14 | 10:05

Wat grappig. Ze hebben de comments weggemoffeld. Samson had zeker weer even geen zin in z'n partijleden aan te horen.

wapster | 26-10-14 | 10:05

@aceofspades | 26-10-14 | 09:59
Asscher heeft in Amsterdam de zogenaamde kwaliteits agenda voor het onderwijs uitgevoerd. U raadt het al, veeeeel subsidiegeld. Hij had zijn hielen nog niet gelicht of het hele geval stopt in en wordt nu door D66 in verhoogd tempo afgehandeld en in de bureaula gemieterd. Nu nog: Lerarenagenda in Amsterdam. Een kwart miljoen om te verbrassen. Waaraan? In ieder geval niet aan de leraren of leerlingen. Er gaat zoveel geld over de balk. ( nu ik er aan terugdenk, dat was een aardig programma! )

ristretto | 26-10-14 | 10:04

Oef! Dat stukje van de Hond. 47% van de D66 stemmers die zeggen quarantaine=discriminatie. Wat een hoop domheid heerst er toch onder de zogenaamd slimste mensen van dit land.

Pierre Tombal | 26-10-14 | 10:03

@eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 09:40
Ik denk dat de stemmers het allemaal niet zo goed begrijpen.... misschien moet het nog een keer worden uitgelegd.

BekiekUtMoar | 26-10-14 | 10:02

Didi is helemaal niet interessant, de pvda ook niet. Het gaat om het onderliggende probleem, en dat is al jaren bekend en onlangs door Prof Pinto weer even aangestipt in een niet al te lange bijdrage. Er zijn nog maar heel weinig mensen lid van een pol. partij, net meer dan 2% of zo. Uit deze uitgedroogde vijver moeten de functionarissen van de overheid worden geselecteerd. Het is natuurlijk duidelijk dat dit tot ongelukken moet leiden, herstel, reeds heeft geleid. De politiek heeft geen draagvlak meer, de participatiegraad van de burger aan de politiek en bestuur nadert het nulpunt. Zo kan het niet langer. De partijdemocratie is failliet. Het aandeel is gezakt tot bijna nul.

Rest In Privacy | 26-10-14 | 10:01

@Captain_greenbeard | 26-10-14 | 09:56
Ja maar ...... Ja maar ..... hij overtrad de wet voor het goede doel en dan schijnt het te mogen ...... toch?

MarcS | 26-10-14 | 10:01

-weggejorist-

MarcS | 26-10-14 | 10:01

Ach, Didi.... Ga toch koken en afwassen. Niet de bordjes laten vallen, hoor. Dat doe je alleen maar met je kiezers..........

gamlakuk | 26-10-14 | 10:01

Die peilingen is alleen brood op de plank voor slimme De Hond. In feite volkomen waardeloos zeker gezien de PVV: straks komt er weer een regiment hampels/tokkies op het toneel namens de PVV rondom de verkiezingen en resteren er de gebruikelijke pakweg 13 zetels. Hadden we maar een vent als bv Nigel Farage.... zucht..!

daytripper | 26-10-14 | 10:01

@eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 09:54
What the fuck heb ik met Veendam te maken?
Ik heb het al druk genoeg om de politici van necro-city in de gaten te houden.
En dat zijn geen Pvda'ers, die krijgen hier namelijk geen poot aan de grond.

necrosis | 26-10-14 | 10:00

Die-de-rik zou zijn dochter nog ten huwelijk aanbieden aan de één of andere Arabier als hem dat stemmen op zou leveren.

Overigens wordt er ook hier weer te vroeg gejuicht. De Pvda doet het traditioneel slecht tussen de verkiezingen door, maar als de verkiezingen er aan komen komt heel het bevriende media-apparaat weer in werking, het ene na het andere juichverhaal over de pvda, na Bos, Cohen en Die-de-rik wordt er weer een nieuwe messias uit de hoge hoed getoverd en plotsklaps stijgt de partij weer enorm. Een aanzienlijk deel van het volk wil nu eenmaal bedrogen worden.

spanarchist | 26-10-14 | 10:00

Pdva: hoogmoed komt voor de val.. en komt nog uit ook.

Op naar de 0 zetels.Samson ga vooral zo door!!

ron78 | 26-10-14 | 09:59

@update.
Vooral de blonde SATAN opnieuw gaan vervolgen, dat het proces maar liefst 3 jaar mag duren = gratis reclame en de anti-islam boodschap iedere dag op de telekijk-buis..... droomscenario.

Onze man in Mockba | 26-10-14 | 09:59

Toch gek, ik zou verwachten dat alle VVD socialisten helemaal nat zouden worden van de PvdA. Geen grotere Mark Rutte dan Diederik Samson.

De Anaalprofeet | 26-10-14 | 09:59

Het is beter zo, als Asscher het overneemt gaat het weer richting 25 zetels in de peilingen. Asscher heeft een raadselachtige propaganda vaardigheid, waar uit elke mislukking een succes wordt getoverd. De alchemisten zouden er jaloers op zijn, hij overtreft de zoektocht naar het hermetisch zwart, cold fusion verbleekt erbij.....

aceofspades | 26-10-14 | 09:59

27 zetels voor Wilders, en dan door de overige partijen gewoon genegeerd worden. Die overige partijen ontkennen dus gewoon de democratie door een zeer grote groep (1 miljoen) gewoon uit te sluiten ten behoeve van een paar crimineeltjes.

BekiekUtMoar | 26-10-14 | 09:58

Ik was al klaar met samson al voor de verkiezingen van 2012!

Het NSB-journaal gaf geen enkele kik over zijn verleden, terwijl deze man vaker is opgepakt door de arm der wet dan de politicie van de PVV in de tweede kamer bij elkaar!...

Captain_greenbeard | 26-10-14 | 09:56

Het Eerlijke Verhaal: de staatsschuld is 460 miljard, terwijl we steeds meer uitgeven aan regelrechte onzin zoals 'asiel'-zoekers, uitkeringen, subsidies, de EU, etcetera. Terwijl we ons eigen graf graven door bijv. islamofilie, open grenzen, de EU.

Fijnstoffer | 26-10-14 | 09:56

Je bent ook wel een übertrieste zak hooi als je zelfs het welzijn van je dochter offert op het hoogaltaar van je eigen ambities.
Enfin, nu de kiezer ziet dat zelfs het welzijn van Didi's eigen dochter geofferd wordt, realiseert die kiezer zich ook dat het welzijn van de bevolking de PvdA volkomen aan de aars zal oxideren.

taxhond | 26-10-14 | 09:55

Comments op bloedrood weggejorist?

Rollins | 26-10-14 | 09:55

En vergeten jullie niet te stemmen op het tweede linkje van mijn tegel van 09:40?

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 09:54

Stiekem hoop ik dat zijn ex-vrouw hem stevig kaalplukt.
Zeker na die verkiezingsvideo waar zijn dochter in mocht figureren.
En volgens mij flikte hij dat kortgeleden weer toen hij zich afvroeg of er nog wel plaats was voor zijn dochter in deze maatschappij.
Vraag jezelf dat af met betrekking tot de middenstanders die steeds vaker hun deuren moeten sluiten, met dank aan jouw beleid!

necrosis | 26-10-14 | 09:53

Samsom is duidelijk nog niet eens in staat is de juiste analyse van de oorzaken van het structurele verval van de PVDA te maken (of durft dat niet).

De mensen kotsen de PVDA massaal uit omdat ze steeds duidelijker gaan zien dat het een door en door verrotte hypocriete partij is (met daklozendieven, fraudeurs etc.), die de Nederlanders leegzuigt om er zelf beter van te worden en die uit puur eigen belang het land heeft verkwanseld door als een ondemocratische eenpartijstaat de overheid en de media te annexeren zodat ze hun destructieve agenda uit kunnen voeren.

Het is eigenlijk nog het meest verbazingwekkend dat de Nederlandse bevolking de PVDA nog zo lang getolereerd heeft en er nu pas achter komt hoe de PVDA echt in elkaar zit. Het kan lang duren, maar als de Nederlanders er dan eindelijk achter zijn en de PVDA nu echt helemaal uit de mode is en men er absoluut niet meer mee geassocieerd wil worden dan is er in de Nederlandse politiek geen houden meer aan en gaat het verval steeds sneller. Zelfs andere poppetjes in de top (Asscher) gaan nu geen verschil meer maken.

Outsider-Inside | 26-10-14 | 09:53

Scusi, *zet eerst lekkere cappuchini en espressi neer voor wie wil*

Quiz, of uitdaging zo u wilt: Noem 1 pvda-er die het afgelopen jaar iets zinnigs heeft gezegd of gedaan en beschrijf dat feit.

ristretto | 26-10-14 | 09:52

Die reaguurders onder dat artikel snappen het ook niet helemaal. Er is niets neoliberaal aan het kapot belasten van de private economie om de overheidsbegroting op orde te krijgen. Dit is juist socialistisch beleid. De staat über alles. Terwijl iedere sector banenverlies kent hebben Rijksambtenaren ontslagbescherming tot 2016. Er wordt niet gesneden in ontwikkelingshulp. De subsidies gaan nog steeds met bakken de deur uit. En zo kunnen we wel even door gaan.

Oeleflaffel | 26-10-14 | 09:51

mister niet scherp | 26-10-14 | 09:48

Om als vondeling te worden neergelegd, daar is ze net even te oud voor maar het was een optie geweest natuurlijk.

eerstneukendanpraten | 26-10-14 | 09:50

Oh oh arm kind van Samsom, wat gaat er met haar gebeuren? Ik voorzie een trend
.
Bij de eerste campagne gebruikte Died zijn familie, na de campagne was zijn familie weg.
.
Tweede campagne gebruikt Diedje zijn dochter.... waar zal die eindigen?

mister niet scherp | 26-10-14 | 09:48

Het woord Pvda alleen al: er komen altijd specifieke vertalingen in mijn hersenpan naar bovendrijven zoals: Partij van de afbraak, Partij van de afgunst en Partij van de Allah

drammerd | 26-10-14 | 09:48

Wat een ziek figuur is het toch die Didi. Kok was ook al zo. Een kind met down syndroom in de familie. Hup extra geld. Zoek het maar na. Nu snap je ook dat er door Balkenende en de andere autisten in de politiek zoveel geld en aandacht aan autisme is besteed.

ristretto | 26-10-14 | 09:46

Nu maar hopen dat ze niet van der Laan aanwijzen als leider, want die zegt in de regel verstandige dingen. Nee, laat ze Marcel van Dam maar weer van stal halen om de PvdA nu eindelijk eens definitief electoraal op te heffen.

Chiant | 26-10-14 | 09:45

Nou Died, het eerlijke verhaal ligt dus gewoon op tafel. Doei.

netniet | 26-10-14 | 09:44

De wachtgeldregeling is altijd daar als je hem nodig hebt.

van stampij | 26-10-14 | 09:43

Tsja. En dan?
 
Didi wordt ingeruild voor de volgende rooie geldverbrander en gaat gewoon de baantjesmolen in. Ik hoorde dat de huidige directeur van Greenpeace nogal onder vuur ligt.

pietvanvliet | 26-10-14 | 09:43

Didi gaat enkel en alleen voor het pluche, een salonsocialist pur sang! Hij krijgt nu de afrekening en hopelijk met hem de hele PvdA kliek!

lanexx | 26-10-14 | 09:42

99% van de Nederlanders zijn klaar met de PvdA.

Moonwarrior | 26-10-14 | 09:42

Hoop echt dat-ie aanblijft.
Ervaringen uit het verleden geven het volgende beeld; namelijk wanneer er een nieuwelingetje is aangetreden gaat het stemvee hier weer achteraan hollen…
Dat blijkt recent bij het aantreden van Flapdrol Cohen.
En toen die was "uitgewerkt" hetzelfde patroon bij Flapdrol Samson.
Veel zetelwinst bij leidersvervanging.

Stoned Hengst | 26-10-14 | 09:40

"Nou doet U het weer". Gevijnsde socialist.

ad melkert | 26-10-14 | 09:38

De PvdA is al jaren een partij van afbraak en zelfverrijking, dat is het eerlijke verhaal.

smdyasc | 26-10-14 | 09:38

"Nou doet U weer". Gevijnsde socialist.

ad melkert | 26-10-14 | 09:37

Als het niet meer lukt kan hij nog altijd bankdirecteur worden, zoals zijn voorgangers.

QBert | 26-10-14 | 09:37

Begin eens met de aanpak van verspilling, onkunde, gegraai en nepotisme.

Der Schnitzeljäger | 26-10-14 | 09:37

Mag ik een voorstel doen? Pieter Hilhorst lijkt me een goede kandidaat.

ristretto | 26-10-14 | 09:37

Is Diederik niet stiekem een mol? Door ons aller Geertje bij de PvdA geparachuteerd. Zou wel een stunt van jewelste zijn anders.

IJzervreter | 26-10-14 | 09:36

Plaats maken voor de volgende nietskunner

Emi Grant | 26-10-14 | 09:35

Als ze positieve comments willen moeten ze een paar vertalingen op hun site zetten.

Harry Turtle | 26-10-14 | 09:35

Allemaal aan de Drum dan maar.

* | 26-10-14 | 09:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl