Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opel Astra station diesel, Totale Koning van de Weg

De Opel Astra stationwagen diesel. Dat is een auto voor echte kerels. Stoere mannen die standaard een speciebak en een gereedschapsriem achterin hebben liggen, en van die hondenrekken tussen achterbank & achterbak om de mastiff/Duitse herder/rottweiler bij de kinderen weg te houden. Kinderen die vaak van die kleurige dierenplakkertjes op het achterraam hebben, ook al vindt papa dat eigenlijk een vreselijke ontsiering van de auto die hij zo gretig en stipt iedere twee weken in de was zet. Want papa is de koning van de weg, met zijn Opel Astra stationwagen diesel. Als papa haast heeft, moet iedereen aan de kant. Zéker van die grote logge vrachtwagens, die denken dat ze zomaar even in kunnen halen als papa er langs wil in zijn vorige maand gekochte tweedehands Opel Astra stationwagen diesel met kenteken 33-TD-TP. Niemand houdt papa tegen! En anders laat papa wel eventjes merken wat hij daar van vindt...

Reaguursels

Inloggen

Zeer irritant, vrachtwagens die andere vrachtwagens inhalen met 1 km/u verschil. Dat soort weggedrag zou streng bestraft moeten worden. Een inhaalverbod voor vrachtwagens zou nog beter zijn.

Michiel de Kater | 25-10-14 | 18:39

Al dat commentaar op de vrachtwagenchauffeur plus het gedrag van die opelboer bevestigen hiermede het aantal idioten wat dagelijks op de Nederlandse wegen rijdt. Je bent niet wijs als je het gedrag van die opelboer goed probeert te lullen.

hier openen | 25-10-14 | 17:19

Wat is er mis met een coole Astra?

sjaap.marok | 25-10-14 | 14:39

Lekker met 3 km harder je collega vrachtwagenchauffeur in gaan halen. Pleur lekker op. Kutvrachtwagen.

Aatje | 25-10-14 | 14:02

Toch wel grappig om al die reacties te lezen van mensen die lopen te zeiken op inhalende vrachtwagens en een algeheel inhaal verbod voor ze willen.

Om dan vervolgens te gaan klagen dat hun Latte Macchiato de volgende dag te laat in de supermarkt ligt.

Al Lochtoon | 25-10-14 | 11:21

Wel mooi dat een fucking vrachtwagenchauffeur een 1080P dashcam heeft terwijl de gemiddelde retailer (hallo Slijterijmeisje!) / pinautomaat / bank/ benzinestation het met 480p doet.

th3freeze | 25-10-14 | 09:05

Gelukkig stond mijn zus met kind daar pas de volgende avond op die vluchtstrook met pech !!!

better believe it ! | 25-10-14 | 06:51

Vrachtwagens horen niet thuis tussen het andere verkeer. Voor fietsers worden aparte paden aangelegd. Een auto is vijftien keer zo zwaar als een fiets. Een truck is soms vijftig keer zo zwaar als een auto. Bij ongelukken zijn ze nagenoeg altijd betrokken.
Het zijn vaak jonge gasten met te veel testosteron en te weinig hersens.

j.m.de graaff | 25-10-14 | 00:34

Ik reed laatst tien !! minuten achter twee trucks; de ene tachtig de andere tachtig komma nul nul 1. Dan ga je er dus over denken, de vluchtstrook te nemen. ( was in Frankrijk, waar de max honderd dertig was.)

j.m.de graaff | 25-10-14 | 00:21

Astra rijders......
De goede man heeft waarschijnlijkste enkele weken geleden zijn KadetT ingerolen voor de volgende kansloze bak.

Gele Beer | 24-10-14 | 23:21

Hoe gek moet je zijn om een break-test te doen, met een paar ton vrachtwagen achter je.

flashforward | 24-10-14 | 23:13

Als je al 3 maanden te laat bent voor APK moet je ook niet zeuren als je 30 seconden moet wachten.

Andersom dag | 24-10-14 | 22:46

Een oordeel over de vrachtwagenchaufeur geef ik pas als ik een dashcam zie van hoe die opeldwaas gehinderd wordt. Maar op die wijze remmen om je punt te maken is gewoon zielig.

De Stas | 24-10-14 | 21:47

@Dries112 | 24-10-14 | 16:28
-
U vergeet er nog twee:
-
Bellen met je vooorhistorische Roemeense losermobieltje aan je oor.

bisbisbis | 24-10-14 | 21:02

Die vrachtwagen had best een redelijke inhaalsnelheid. Ik zit er soms wel 5 minuten achter. Elke dag weer. Die opelrijder is gewoon een stomme zak.

Patatter | 24-10-14 | 20:20

-weggejorist-

bahnhof zoo | 24-10-14 | 20:13

waar gebeurd ; praktisch lege A37, op 2 vrachtwagens na.
ambulance komt met licht-en geluidssignalen over de linkerbaan aanvliegen (want haast..).
en dus besluit de achterste 'king of the road' maar eens op z'n dooie akkertje z'n collega in te gaan halen.
kansloze kutpool.

mjdevries | 24-10-14 | 19:22

@Pieter V | 24-10-14 | 18:26

Foutje:
"oftewel 3,37 x 3,6 = 5,37 km/h" moet natuurlijk zijn "oftewel 1,49 x 3,6 = 5,37 km/h"

Pieter V | 24-10-14 | 19:11

@Roger-Rabbit | 24-10-14 | 13:46

Je klets geoon uit je nek!
Overigens, als je in Duitsland met 200 km/h achter op een vrachtwagen knalt omdat je je snelheid niet wilde aanpassen wordt je medeschuldig verklaard. Bij een ongeval waarop de achteropkomende auto harder reed dan 130 km/h wordt dat standaard onderzocht.
Het argument is dat de snelle chauffeur zich aan het verkeer hoort aan te passen.

Pieter V | 24-10-14 | 18:48

@wallie100 | 24-10-14 | 18:02

Waarom was de inhaalmanoeuvre van de vrachtwagenchauffeur hersenloos? Waar maak je dat uit op?
Hersenloos is conclusies trekken zonder de feiten te kennen of te analyseren.

Pieter V | 24-10-14 | 18:35

@Snackbar van Allah | 24-10-14 | 17:31

In dit geval ging het om hoogstens 85 meter hoor.

Pieter V | 24-10-14 | 18:31

@Ap19702010 | 24-10-14 | 15:03

Ik denk ook dat dat de juiste toedracht was.

Pieter V | 24-10-14 | 18:28

@uwesbeki | 24-10-14 | 14:50

Weinig rijervaring zeker? Ik schat het snelheidsverschil op 5 km/h.

Ik heb het na mijn eerste schatting even nagerekend.
De totale afstand afgelegd voor deze inhaalmanoeuvre is 82 meter van moment van uitscheren tot weer opnieuw ingevoegd.
Het geëtter van papa heb ik niet meegerekend en even voor het gemak ben ik uitgegaan van gelijkblijvende snelheid voor beide vrachtwagens. Daar kun je bij vrachtwagenchauffeurs veilig van uitgaan.

82 meter, dat zijn: 3 strepen zichtbaar tussen inhaler en ingehaalde op het moment van uitscheren = 36 meter. Twee maal een trucklengte van 18 meter = 36 meter. Afstand tussen beide vrachtwagens na inhalen = 10 meter (minimaal).

Daar doet de inhaler 55 seconden over. Ergo, 82 meter in 55 seconden = 1,49 m/sec oftewel 3,37 x 3,6 = 5,37 km/h

Met een beetje rijervaring kun je dat soort zaken dus heel redelijk inschatten evenals de snelheid van andere weggebruikers.

U zwetst dus met uw 2 km/h verschil.
Als de afstand tussen de trucks na inhalen groter dan de 10 meter in de aanname was, was het snelheidsverschil nog groter.

Pieter V | 24-10-14 | 18:26

Algeheel 24/7 inhaal verbod voor vrachtwagens. En minimaal 100 meter afstand houden tussen de trucks. Dan zou het leven een stuk aangenamer zijn. Opel rijder is een mongool, maar snap zijn frustratie wel over de hersenloze inhaalactie van de hersenloze vrachtwagenchauffeur.

wallie100 | 24-10-14 | 18:02

ga zelf maar een keer vrachtwagen rijden. niets irritanter dan polen die langzamer rijden om diesel te sparen. de weg is van iedereen en die opel is snel genoeg om weer door te blazen na deze vlotte inhaal actie.

sj_aakie | 24-10-14 | 18:01

En ik maar denken dat ik de enige was die mongolen in Opels voor zijn snufferd krijgt.

ScumbaggusMaximus | 24-10-14 | 17:50

Wie weet hoe die vrachtwagen de linker rijbaan is opgegaan? Misschien moest de opelmeneer nog wel veel harder remmen. Zou mij niet verbazen als deze domme actie een reactie is op een domme actie van de vrachtwagenchauffeur.

Braxator | 24-10-14 | 17:50

@MarcS | 24-10-14 | 12:58
Misschien wilde hij zelfmoord plegen, maar bedacht ie zich op het laatste moment. Expres remmen voor een vrachtwagen is gewoon dom.

Ageless | 24-10-14 | 17:49

Doe ik ook altijd. Weg met die truckers die op een tweebaansweg 3 km willen overbruggen met 5 km/u snelheidsverschil.

Stelletjes klojo's blijven maar gewoon achter elkaar rijden. En anders kunnen we ook het gros via het water ipv de weg gaan vervoeren.

Snackbar van Allah | 24-10-14 | 17:31

Zet die verkeershufters op www.wegmisbruikspotter.nl/verkeershuft...
Trouwens, Opel leverde niet alleen manschaftwagens tijdens WWII, het deed ook mee aan de Entlössung...

Hyppo Kriet | 24-10-14 | 17:26

DerWaarheid4 | 24-10-14 | 16:58
Ja en in Nederland haal je de Duitsers er ook meteen uit.... met 150-200 km/h op die linker baan en lichtsignalen geven.... maar goed de vrachtwagens blijven een grotere ergernis....

Dutchmen32 | 24-10-14 | 17:16

Hier in Duitsland haal je de nederlandse vrachtwagenchauffeurs er ook meteen uit! Halen hier op de rijkswegen in op plekken waar een inhaalverbod is ingesteld voor vrachtwagens! En op de Autobahn trekken ze hun vrachtwagen op het laatste moment ff naar links als je er met 150-200 kmh aan komt rijden! In 80% van de gevallen zijn het vrachtwagens met gele kentekens! 15 % oost europezen, en 5% duitsers!

DerWaarheid4 | 24-10-14 | 16:58

Blijf dan ook met je vrachtwagen op de rechter baan...

ovlovvolvo | 24-10-14 | 16:55

Die chauffeur had hem gewoon even op de bumper moeten nemen. Mijn zegen had hij. Veel te veel mensen op deze aardkloot we zijn beter af met wat minder. Beginnen met deze type klootzakken is prima.

No Mames | 24-10-14 | 16:53

Vervelend hoor eventjes wachten tot een vrachtwagen gepasseerd is. zomaar 34 seconden van je leven kwijt waarin je de wereldvrede had kunnen oplossen. Iedereen moet eens wat kalmer aan doen. Internet is sneller, je kunt op je smartphone bijblijven. Een mens zou dus meer tijd moeten hebben. Helaas lijkt het wel omgekeerd. Wie zich snel ergert heeft meer stress en leeft dus korter. Denk daar maar over na.

Babels toren | 24-10-14 | 16:47

Die gasten in hun shaggietrailers moeten gewoon lekker op de rechterbaan blijven. Maar dat geeft deze tokkie met zijn Astra nog niet de reden om voor de shaggietrailer op de rem te gaan. Stel je voor dat Bram zijn shaggie op dat moment uit de mond was gevallen? Bram had in een reflex zijn hele raison-d'etre willen redden, waardoor shaggietrailer en al dwars over de vangrail bij andere lieve gezinnetjes naar binnen was gereden. Oorzaak -> gevolg. Dus, Astra-rijdertje: lever je rijbewijsje maar alvast in, want dit wordt een artikel 5 op basis van gefilmd materiaal.

Bernard Couperus | 24-10-14 | 16:35

wellicht haalt die klote vrachtwagen chauffeur wel in op een plek waar dit niet mag? Ik maak het dagelijks mee dat vrachtwagens in de spits gewoon inhalen waar dit verboden is, erg gevaarlijk en hinderlijk.... maar ja tegenwoordig verbieden we van alles in dit land, de betutteling ten top en de boetes zijn mega echter de controle en repressie is tegenwoordig ver te zoeken... ze werken het gewoon in de hand.

Dutchmen32 | 24-10-14 | 16:32

1. shag roken
2. overgewicht
3. inhalen als het niet mag
4. tattoo's

Wat heb ik een hekel aan vrachtwagenchauffeurs

Dries112 | 24-10-14 | 16:28

Bokke met je kudtvrachtwagen. Ga maar lekker achter elkaar rijden. Somms is het echt te erg. Inhaalverbod negeren en dan lekker met 1km verschil een stuk of 6 gaan inhalen. En dan is er al een file op de linkerbaan achter hem van 40 auto's. Volgens mij vinden die dikzakken het heerlijk om automobilisten te pesten. Vooral ook hun richtingaanwijzer als dirigeerstok gebruiken. En savonds lekker kontvingeren op de truckstop

defrhymz | 24-10-14 | 15:54

volgens mij geeft Mr Opel even aan Mr Truck aan dat ie niet links moet blijven hangen. prima toch?

Evince | 24-10-14 | 15:49

@EisQonijn | 24-10-14 | 12:42
Rond die tijd kan het nog wel, maar tussen 6 en 19 ben je als chauffeur ook een totale lul als je gaat inhalen imo

Martinspire | 24-10-14 | 15:47

Met dank aan Brussel en hun snelheidsbegrensers anders had vrachtmeneer met 130 bij de schijt Opel rijdert op zijn bumper gehangen .... Maar de Opelrukker gaat van de zomer ook weer met zijn bingosnol en randgroepkindjes naar een tokkie vakantie in Frankrijk ....
Vrachtmeneren schrijf even het kenteken op en gooi ff iets eerder de gehele combi naar rechts als de Opelrukker met zijn plooidoos netjes 80 rijd op de Franse tolweg .... Wat een rukker ... heeft vast van zijn bazin op zijn flikker gehad omdat hij 2 minuten te lang bij de koffie machine stond ....

FapMaster | 24-10-14 | 15:46

Gewoon gas blijven geven. Blijft niks van die Astra over.

Verzuimer | 24-10-14 | 15:44

lulletje zal wel niet weten wat werken is, die jongens rijden vrachtwagen om hun geld te verdienen en verdienen respect. (ook hier zijn rotte appels toegegeven, maar om ze allemaal daarom te veroordelen is racistisch .... toch?? )

ikzelf laat ze inhalen heb ik daarna de hele weg vrij..... gas erop

gentle_giant_58 | 24-10-14 | 15:44

jaja je voegt in terwijl een vrachtwagen op de linker baan zit. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren. Anticiperen en even doordenken is er bij die opel rijder dus niet bij.

ojee1966 | 24-10-14 | 15:43

willemke | 24-10-14 | 13:23

Ken een geval dat een vrachtauto ingehaald wordt en vervolgens gesneden omdat de inhalende auto er plots achterkwam dat ie de afrit moest nemen. Die uitvoeger gaat vol op de rem en vrachtauto knalt er boven op. Vrachtauto wordt schuldig bevonden omdat ie achter in zijn voorganger gereden is.......

Chiefmate | 24-10-14 | 15:20

@bees-t- | 24-10-14 | 14:31
Ik weet niet waar jij ziet dat die vrachtwagen naar rechts wil, want volgens mij was hij op dat punt die andere vrachtwagen nog helemaal niet voorbij, maar lulletje rozewater komt gewoon in één keer helemaal naar links zetten om een remproef te doen. En dan mag hij wel van een invoegstrook komen, maar dat is geen normale manier van invoegen. Tien tegen een dat het ook helemaal geen invoeger was, maar dat hij de invoegstrook gebruikte om rechts in te kunnen halen. Stomme zak. Als die vrachtwagen erop was gegaan had iedereen pas echt vertraging gehad.</p>

<p><br>
Maar wat een hoop opgewonden standjes hier. Je zal toch eens een halve minuut achter een vrachtwagen zitten. Moet je 11,5 seconden langer doortrappen op 130 om dat te compenseren.

Pierre Tombal | 24-10-14 | 15:05

Rechts van de ingehaalde vrachtwagen zit een invoegstrook waar t astraatje op reed. Vermoedelijk scenario: vrachtwagen gooit m weer naar echts na n knippertje van de ander en jaagt de astra meneer de stuipen op het lijf en die astra meneer vond dat niet zo leuk en gaat terugpesten.. Correct me if i'm wrong

Ap19702010 | 24-10-14 | 15:03

Wie was dat op de radio, Giel Beelen? Er was namelijk niets van te verstaan, dan moet hij dat wel geweest zijn.

Multimediaknaller | 24-10-14 | 14:58

Overigens horen anderen ook een geluidstrack die doet vermoeden dat omgekeerd afspelen "Elvis lives" + een adres laat horen?

Of ben ik het?

Smuts | 24-10-14 | 14:58

Niet netjes van die astra meneer... De ene vrachtwagen rijdt 83 en de andere 88.... Inhaalverbod voor vrachtwagens op dit soort snelwegen

Ap19702010 | 24-10-14 | 14:57

Waarom zou je een vrachtwagen willen afremmen, dan heb je ook een klap van een molenwiek gehad.

Hard rijden kan nagenoeg overal (als er geen spits is)
Maar waarom het overige verkeer belemmeren? Dit kost namelijk altijd meer tijd en kost alle betrokkenen een shitload aan overbodige frustratie.
Kan je er niet voorbij, dan moet je maar ff wachten. Het is niet anders! Je bent niet alleen op de wereld.

Een vrachtwagen kan ook niet harder als 80 / 100. Alleen doet dat ding er een halfuur over om dit te bereiken. Laat je deze met afremmen dan hebben er al gauw 5 andere weggebruikers last van.
Lekker egoïstisch ben je dan! Van mij mogen ze een wet invoeren dat als je vrachtwagens opzettelijk afremt, de vrachtwagenchauff je gewoon de weg af mag duwen
(hit & run). Achterlijke gladiool.

Fijn als zo'n chauffeur in de ankers moet en een deel van zijn vracht daar ook mee beschadigd. Heb je daar ook weleens over nagedacht?

TP 1984 | 24-10-14 | 14:54

Vrachtwagens mogen elkaar toch niet inhalen?

Arnoudo | 24-10-14 | 14:51

Ik heb begrip voor de Astra. Die truckerlul heeft hem waarschijnlijk vlak voor zijn neus naar links gegooid. Maakt ze nl. niks uit wie er naast ze rijden. En vervolgens haalt hij in met 87 km/u, wat waarschijnlijk maar 2 km/u verschil is. Bloedirritant.

uwesbeki | 24-10-14 | 14:50

een vrachtwagen rijdt nu eenmaal anders dan die skelter. ik had minstens een poging gedaan de skelter even te mogen aanraken. maar zo snel is de vrachtauto niet. begrip is er daarom ook bijna nooit voor de vrachtautochauffeur. helaas.

Joopdehond8994 | 24-10-14 | 14:44

Ik ben benieuwd waarom de verbeterde Kadett rijder dit gedrag vertoont

none6485 | 24-10-14 | 14:32

Overigens haalt die Astra niet rechts in. Die komt van een invoegstrook.
Die trucker wilde zijn wagen weer naar rechts gooien, zonder te kijken uiteraard. Daar is die Astra rijder zich natuurlijk helemaal de pleuris van geschrokken. Waarop hij die rukker weer laat schrikken.

bees-t- | 24-10-14 | 14:31

Inhalende vrachtwagens zijn kutdt.
No-brainende gevaren op de weg.
Kijken niet, maar rammen gewoon hun moordwapen naar links en naar rechts.
Zien auto's als untermenschen welke ze het liefst zouden pletten en aan hun stuk staal zouden voeren, maar dat mag niet.
Dus proberen ze het per ongeluk.
Het zou mij niet verbazen als de Opellist (inderdaad drama vehikel, moet worden uitgelachen en geridiculiseerd, te allen tijde) al aan kwam zetten op de linkerbaan en de vrachtwagen daar volledig schijt aan heeft gehad, dan wel de Opel schier heeft gemist.
A12 ongeluk gisteren met wegwerkers (stilstaand object met mensen!!1!) &gt;>> vrachtwagen.

hfakker | 24-10-14 | 14:31

Dit soort gasten moest nu eens stelling nemen en vrachtwagenchauffeurs het leven onmogelijk maken door alles wat in of op de vrachtwagen heeft gelegen resoluut te boycotten.

Niet meer tanken, je eigen auto in elkaar trappen, geen boodschappen meer doen, je hele interieur de tyfus slaan en op straat flikkeren en je kudt intra-tuintje in de fik steken. En vergeet je eigen huis niet af te breken.

Dooie droeftoeter.

netniet | 24-10-14 | 14:28

Beide zijn fout. Zowel de Goedkopelrijder als de vrachtwagenchauffeur. Daarbij moet ik aantekenen dat er nog een aardig snelheidsverschil is tussen beide vrachtwagens - vaak zie je dat de ene 89 km/u rijdt en de andere 89,0001 km/u. Dat is echt bloedirritant.

Captain Pervert | 24-10-14 | 14:26

Volgens mij heb ik ooit 'n Opel-rijder ontmoet die geen ongelooflijke trieste pauper tokkie was, maar dat weet ik niet helemaal zeker....

Witlofmaffia | 24-10-14 | 14:24

Oeps! Mijn remmen doen het toch niet zo goed als jij denkt dat ze het doen. Ach, je verzekering betaalt die schade aan mijn bumper wel. Immers reed je gevaarlijk, en is het jouw schuld.

Piet van het Padje | 24-10-14 | 14:21

Trucks gewoon achter elkaar blijven rijden die 2 km/pu maakt zeker wel 10 minuten uit tussen 010 en grens.
In de VS mogen de trucks gewoon 130 nooit geen problemen hier maar dat zijn dan ook echte trucks.

prof Nice | 24-10-14 | 14:19

Enkele lullige opmerkingen hier of een vrachtwagen een andere vrachtwagen zou mogen inhalen? Natuurlijk wel! Ook al is het snelheidsverschil maar enkele kilometers. Het gefrustreerde gajes in de Astra zou echter op grond van deze video zijn rijbewijs moeten inleveren, levensgevaarlijk op de weg! Rechts inhalen en dan ook nog een vrachtwagen hinderen? Ik weet niet wat aan mensen mankeert die het gedrag van deze wegpiraat proberen te rechtvaardigen. Dat kan namelijk helemaal niet!

ProfessorX | 24-10-14 | 14:18

Overigens zat ik gisteren achter een vrachtwagen die rustig met iets meer dan 100 al zijn collega's voorbij aan het tuffen was. Dus dat van die begrenzing is niet per definitie waar. En over tolerantie voor vrachtwagenchauffeurs: Weinig, van mijn kant. Ik heb er al teveel door donkerrood zien rijden.

soggert | 24-10-14 | 14:16

Niet voor niets in de reclame:

"OPEL, WIR LEBEN AUTO'S"

Brulboei_61SB | 24-10-14 | 14:16

Mensen die brakechecks doen zijn QQ achterlijke mongolen.

soggert | 24-10-14 | 14:13

Eindeloos?!?!?! Het geheel duurde ook wel een hele minuut. Opel-rijder had gewoon even aangetikt moeten worden. De tolerantie voor vrachtwagens wordt steeds kleiner. Zij kunnen er ook niets aan doen dat hun truck begrensd is. Ga klagen bij de regering.

Friepeltje | 24-10-14 | 14:12

@Frenkbach | 24-10-14 | 13:55
De automatisering van auto's gaat inderdaad steeds verder. Maar persoonlijk rij ik liever in een auto waarin ik zelf het laatste woord heb. Als ik een beer op de weg zie en ik wil uitwijken, dan wil ik wel graag die mogelijkheid hebben, zonder overruled te worden door de boordcomputer.

VanBukkem | 24-10-14 | 14:12

Dit soort lieden behoren geen rijbewijs te hebben. Niet alleen a sociaal, maar dermate verknipt dat zij te stom zijn om hun eigen risico in te schatten. Het hoeft met die vrachtauto maar even verkeerd te gaan, of het is raak.

goedemorgennederland | 24-10-14 | 14:11

Ik stel voor dat alle trieste kneusjes hier die begrip tonen voor de opel stuurvasthouder een permanente ban krijgen, en bezoek aan huis van een knokploeg.

captainobvious | 24-10-14 | 14:08

Dickhead

TDB | 24-10-14 | 14:07

sinds een tijdje heb ik ook altijd de dashcam aan,
in bovenstaand geval kan je bewijzen dat het opeltje al remmend er voor ging rijden,
art 5

fred1434 | 24-10-14 | 14:07

Bewondering voor de vrachtwagenchauffeur dat die zich weet te beheersen.

Boyo | 24-10-14 | 14:06

@Hanz Ziezo | 24-10-14 | 12:54,

Als vrachtwagens elkaar niet meer mogen inhalen gebeurt er hetzelfde als op trajecten met trajectcontrole, namelijk dat lange colonnes van wagens die allemaal met dezelfde snelheid kort achter elkaar rijden. Probeer dan nog maar in of uit te voegen.

rode peper | 24-10-14 | 13:59

Je zult maar achterop die vrachtwagen klappen met je 2 kinderen in de auto omdat je niet doorhebt wat er voor gwbeurt. Ben je nog fout ook! Zit jij met de brokken omdat een egoistische autist in een opel een IQ heeft van een zwakzinnige. Artikel 5 met terugwerkende kracht voor deze mongool in een opel.

cneaker | 24-10-14 | 13:58

@VanBukkem | 24-10-14 | 13:36 |

Hetzelfde doen (en dat gaat ook gebeuren) voor auto's;
Taken in de auto worden langzamerhand geautomatiseerd, uitvoegen op het laatste moment zit er dan niet meer in, system says no... ;-)

Frenkbach | 24-10-14 | 13:55

A1 is 157 km lang. met de max toegestane snelheid 130 km/u is dat 1 uur en 12 minuten. Met 90 km/uur is dat: 1 uur en 44 minuten.
Het verschil is dus absoluut maximaal een half uur. Mits je overal 130 mocht en je nu de hele tijd achter een truck hangt.

Dlareg | 24-10-14 | 13:52

Volgens de RDW loopt de APK nog tot 8-10-2015 dus recent gekeurd (nu de bestuurder nog)

Verwachtniks | 24-10-14 | 13:52

Gelijk heeft hij !
hoe vaak heb ik wel niet (Duitsland)dat zo een randdebiel gaat inhalen als je met 200 aankomt,En altijd is het er een met een geel kenteken.

Roger-Rabbit | 24-10-14 | 13:46

vrachtwagen en tijdwinst geld ook voor de auto die even geen 1 minuut kan wachten.

auto is 8 oktober dit jaar van eigenaar veranderd.
Vervaldatum APK 08-10-2015BDatum eerste toelating 25-07-2006IDatum tenaamstelling 08-10-2014Tijdstip tenaamstelling 17:28Datum eerste afgifte Nederland 25-07-2006

wel een stel verkeershufters die ik hier heb zien reageren.
Tip, rij eens een dag mee met een vrachtwagen.

ojee1966 | 24-10-14 | 13:45

Wat gaat er aan vooraf? Wellicht dat ie m er gewoon voorgooide. Dat doen ze nl. Of een wegwerker kapot rijden. .

ildib | 24-10-14 | 13:44

Misschien is autoshaming nog wel het effectiefst als de bestuurder zichzelf terug ziet op Geenstijl.nl.

Dus opsturen maar de art 5 filmpjes daar de Roverheid het weer eens laat afweten.

ProAsfalt | 24-10-14 | 13:42

Mensen die op de snelweg remmen om niks mogen ze van mij meteen neerschieten.

voldemort | 24-10-14 | 13:40

@ Johannes de Sloper | 24-10-14 | 13:25 - lezen lastig?

Dat schijf ik namelijk niet, ik schijf dat de vrachtwagen op 400 km Max half uurtje tijdwinst heeft. Als je snelheid verschil zo laag is. Voor auto maakt het wel degelijk uit. Je rijdt er niet 400 km achter, maar wel zomaar met 400 mensen. Kijk eens wat dat kost. En als deze stoethaspel eindelijk weer invoegt, gaat die dwaasdie net ingehaald is hem weer voorbij.

MarcS | 24-10-14 | 13:38

@Frenkbach | 24-10-14 | 13:24
Dan zou je inderdaad ook moeten gaan handhaven op afstand bewaren. Maar u zult zien dat ze dan nog met zijn twaalven tegelijk tussen die twee vrachtwagen door willen, want hé, een paar honderd meter eerder alvast de rechter rijstrook opzoeken is voor veel automobilisten maar moeilijk te verkroppen. Want waarom zou je achter een vrachtauto langs gaan als je er ook nog snel effe voorlangs kunt glippen (= namelijk wel weer 2 seconden tijdwinst, en daar doen we het voor.)

VanBukkem | 24-10-14 | 13:36

Nederlandse burgerzwakzinnige nummer 15.948.483

duitse herder | 24-10-14 | 13:35

@Parel van het Zuiden | 24-10-14 | 13:12
.
Vergelijking slaat kant noch wal.Verkeersvliegers landen op een aangewezen plek net als chauffeurs die van A naar B moeten. Ik weet niet hoe vaak jij gevlogen hebt maar de snelheid varieert nog weleens evenals de vlieghoogte. Tenzij de luchtverkeersleiding anders beslist.
.
De professionaliteit wordt hier bewezen door niet als een malle achterop te rijden. Iemand willen 'straffen' voor iets wat hij gewoon kan en mag doen is een beetje raar. En moraal ridderij van jou door te zeggen dat ze er maar gewoon achter moeten blijven.
.
Maar weet je wat. We zullen jouw auto op 86 km/h begrenzen. Dan ben ik benieuwd of jij een echte professional kunt zijn door er dag in dag uit achter te blijven zitten.
.
Nogmaals wil je inhaal acties voorkomen? Dan moet het beleid duidelijk gehandhaafd worden en trucks ijken op 85. Km/h.

Ik_simpeleziel | 24-10-14 | 13:34

Voor zover ik kan nagaan is voor de A1 in deze regio een inhaalverbod voor vrachtwagens tussen 6.00 uur en 19.00 uur,

en bij het passeren van het bord is de tijd 19:51:51.
Boerzonderkiespijn | 24-10-14 | 13:11

Je hebt gelijk. Toch enigszins gevaarlijk, aangezien het snelheidverschil juist in de avonduren groter wordt.

Brandaan7 | 24-10-14 | 13:27

En papa z'n APK is ook nog verlopen!

J. Jarig | 24-10-14 | 13:26

@MarcS | 24-10-14 | 13:15
Ja, want je rijdt 400 km achter een vrachtwagen die 88 km. per uur rijdt. Simpele ziel.

Johannes de Sloper | 24-10-14 | 13:25

@VanBukkem | 24-10-14 | 13:21 |

Dus behalve een inhaalverbod instellen ook handhaven op afstand bewaren. Wat ik nog veel liever zie is een verbod van vrachtauto's tijdens spits of nog beter: een volledig apparte rijstrook voor vrachtauto's. Zover zal dat echter niet hoeven komen, aangezien automatisering van veilig rijden een kwestie van tijd is.

Frenkbach | 24-10-14 | 13:24

Ik had denk ik niet geremd in deze situatie. Efkes aantikken met je cowbar en je dashcam mee als bewijs naar de poppo. Kijken of hij dit dan nog een keertje probeert...
Je moet toch wel erg suïcidaal zijn om zo voor een 40 tonner te remmen.

willemke | 24-10-14 | 13:23

Iedereen roept hier om het hardst om een inhaalverbod voor vrachtwagens, maar volgens mij zonder de consequenties van een inhaalverbod eerst te overdenken. Ik voorzie eindeloze slierten vrachtwagens op de rechter rijstrook, waardoor gewone automobilisten halsbrekende toeren zullen moeten uithalen om in of uit te voegen. Keihard op de rem springen op de linker rijstrook om op het allerlaatste moment uit te voegen (wat je nu ook al wel eens ziet), wachtend tot die kilometerslange sliert met vrachtwagens voorbij is getrokken. Sta je alsnog stil met zijn allen.

VanBukkem | 24-10-14 | 13:21

Slopel Astma

modderator | 24-10-14 | 13:20

@metdedag | 24-10-14 | 13:11
Zie iets verder naar boven, 80 of 88 op 200km scheelt 15 minuten. Maar is geen 200km, welnee is max 50km dus 4 minuten maar wel heel veel mensen die daardoor 80 ipv 130 kunnen rijden. Maar egoisme kijkt nooit naar anderen.

MarcS | 24-10-14 | 13:17

Ik had denk ik niet geremd in deze situatie. Efkes aantikken met je cowbar en je dashcam mee als bewijs naar de poppo. Kijken of hij dit dan nog een keertje probeert...
Je moet toch wel erg suïcidaal zijn om zo voor een 40 tonner te remmen.

willemke | 24-10-14 | 13:16

@McPhart | 24-10-14 | 13:06
Och gut, ze kunnen het niet helpen. Nee niet dat hun karretje begrenst is maar wel dat ze inhalen.

Reis 400km.
Snelheid 80km/h = 5 uur.
Snelheid 88km/h = 4.5 uur, WAUW wat een tijdwinst.
Snelheid 130km/h = 3.07 uur.
Snelheid 88km/h = 4.5 uur. Niet voor 1 maar voor honderden!

MarcS | 24-10-14 | 13:15

@Ik_simpeleziel | 24-10-14 | 12:58

Het interesseert me vrij weinig wat men "normaal gedrag" vindt. Vrachtwagens zijn in verhouding tot andere weggebruikers enorm massieve objecten. Minimaal 10 keer zwaarder. Wat mij betreft inhaalverbod.
.
Daarnaast zijn vrachtwagenschauffeurs betaalde krachten die door moeten gaan voor professionals. Die houden zich maar gewoon aan dat soort regels. We laten verkeervliegers toch ook niet zelf even bedenken waar ze gaan landen en op welke hoogte en snelheid ze vliegen?

Parel van het Zuiden | 24-10-14 | 13:12

@Hanz Ziezo | 24-10-14 | 12:54

Als die jongens allemaal braaf achter elkaar zouden blijven rijden, dan zou je op de snelweg eindeloze slierten vrachtwagens voorbij zien trekken, allemaal bumperklevend achter het braafste jongetje van de klas. En probeer dan maar eens in of uit te voegen. Dat wordt lastig.
Ze hadden die vrachtwagens gewoon moeten begrenzen op 100 km/uur. Of gewoon niet. Of eindelijk eens een keer gaan handhaven, die 80 km/uur, in plaats van oogluikend toestaan dat die jongens nagenoeg allemaal vol gas (=90 km/uur) rijden. En als er dan eens een keer eentje met 90 km/uur aan het inhalen is, dán zou je dat een keer door de vingers kunnen zien, uit praktische overwegingen.

VanBukkem | 24-10-14 | 13:12

Met maximaal 88 km/uur inhalen...

Mahatma | 24-10-14 | 13:12

Vrachtwagens die op de linkerbaan rijden en alle verkeer tegenhouden omdat ze met een paar km verschil inhalen. Dat zouden ze moeten verbieden. Die paar km verschil zal uiteindelijk misschien 2 à 3 minuten tijdswinst op een rit van 200 km opleveren. Kortom vrachtwagens die inhalen verbieden

metdedag | 24-10-14 | 13:11

Volgens mij geldt 's nachts een inhaalverbod voor vrachtauto's.
Brandaan7 | 24-10-14 | 12:40

Voor zover ik kan nagaan is voor de A1 in deze regio een inhaalverbod voor vrachtwagens tussen 6.00 uur en 19.00 uur,

en bij het passeren van het bord is de tijd 19:51:51.

Boerzonderkiespijn | 24-10-14 | 13:11

Waardeloos gedrag van die opelrijdert maar kan mij zijn frustratie goed indenken. Ik snap werkelijk waar niet waarom er nog steeds geen algeheel inhaalverbod is voor vrachtwagens. Jammer dat er nog nooit onafhankelijk onderzoek is gedaan naar het fileleed wat we dagelijks te danken hebben aan van die klapmongolen die hun bak met 2 km/u verschil lang elkaar laten schuiven. Het zal wel de lobby van transport Nederland zijn want je hoeft geen rocket sience gestudeerd te hebben om te weten dat ze een groot aandeel hebben in het aantal veroozaakte files. www.traffic-simulation.de/

Tukker | 24-10-14 | 13:09

Frenkbach | 24-10-14 | 13:04
Bovendien als een vrachtwagen weet dat vijf vrachtwagens verderop iets gaande is kan ie beter reageren.

kloopindeslootjijook | 24-10-14 | 13:07

Jammer dat die trucker zo netjes was om in de ankers te gaan. Zulke verkeershufters moeten van de weg gehaald worden. Goedschiks of kwaadschiks.

Ik erger mij ook wel eens aan langzaam inhalende vrachtwagens, maar die jongens willen ook gewoon zo snel mogelijk thuis zijn. Zij kunnen het niet helpen dat hun vrachtwaggels begrensd zijn.

McPhart | 24-10-14 | 13:06

Welja jôh... effe de ene vrachtwagen rechts inhalen via de invoegstrook, om vervolgens de andere vrachtwagen tegen te houden.
Hoe sneu ben je dan.
Stel je voor dat die vrachtwagenchauffeur zo schrikt en vol op de rem gaat?
Ben je dan mooi lekker mee als je daar achter rijdt.
Gelukkig hield deze trucker zijn hoofd koel.

Schietmijmaarlek | 24-10-14 | 13:06

@kloopindeslootjijook | 24-10-14 | 13:01 |

Zeker! Automatiseren die hap, geen gedoe meer met begrenzers, tijdkaarten, bezopen chauffeurs, vermoeidheid, minder ongelukken door automatisch afstand bewaren.

Erger mij laatste tijd groen en geel aan vrachtautorijders, op domme momenten inhalen, te langzaam, geen afstand bewaren etc. etc.

Zegt overigens niet dat de slopelrijdert vrij te pleiten is, maar blijkbaar is er iets aan voorafgegaan...

Frenkbach | 24-10-14 | 13:04

inhaalverboden zijn om 19.00 uur afgelopen en zo licht was het ook al weer niet dus ga er maar vanuit dat het na 19.00 uur.
Daarbij als een personenauto met een 2km/h verschil mag inhalen (gebeurd 24/7 op de A2 nl) dan mogen vrachtwagens dat ook.
Astra haalt rechts in over de invoegstrook = verboden = bovenal lomp en associaal.
Ik vraag me hardop af als die vrachtwagen die Astra een stuk korter had gemaakt of hij met de beelden in de hand voor "achterop in rijden" aangesproken kan worden. Er staat nl duidelijk op beeld dat Astra ONNODIG op de remmen trapt, of is er een voorwerp op de rijbaan te zien.

Kijk als een vrachtwagen naar links wil, z'n knipperlicht voor links aan heeft staan en jij wil hem met je kleine pikkie tòch nog ff ervoor gooien . . . . . moet je niet gaan huilen dat het enige wat je voortaan kan besturen je rolstoel is.

rooiebosduivel | 24-10-14 | 13:04

Deze vrachtwagenchauffeurt haalt nog even in,hoe meer je mij probeert op te jagen des te langer ik erover doet. Dikke vinger voor je!

jan1234567890 | 24-10-14 | 13:04

de opel rijder kan gefrusteerd zijn doordat de vrachtwagen chauffeur zonder te kijken zn bak ineens voor de opel heeft geplempt, dat doen ze weleens. In een opel ben je zowiezo al gefrusteerd en dan komt dat er nog even bij.
Dat die chauffeurs elkaar inhalen is omdat het vervelend is dat je net niet op de begrenzer kan rijden, ik denk dan cruise control, maar zo zien chauffers dat niet. Ook als ze al enkele uren achter een bepaalde wagen zitten willen ze ook wel eens wat anders zien. Het zou socialer zijn dat de ingehaalde vrachtwagen even lift als die ziet dat het wel heel langzaam gaat.

doa76 | 24-10-14 | 13:03

@Brandaan7 | 24-10-14 | 12:40

En u bent voor uw rijbewijs geslaagd? Ach ja het CBR!

Pieter V | 24-10-14 | 13:02

@Robuust | 24-10-14 | 12:52
Wel eens gehoord dat je als vrachtwagen niet sneller MAG dan 80? Nee, ook niet tijdens het inhalen. Sommige inhaal acties van vrachtwagens zijn alleen maar omdat ze anders de cruisecontrol iets langzamer moeten zetten. Ze veroorzaken liever een mini file dan gewoon zelf iets langzamer te gaan.

Ja ik weet tijd is geld voor de vrachtwagen chauffeur, maar al die andere mensen zijn daar ook niet voor hun hobby.

Zonder vrachtwagens geen spullen in de supermarkt? Zonder al die andere mensen die die spullen kunnen kopen hoeft er niets naar de supermarkt.

en nu?

MarcS | 24-10-14 | 13:01

Er moet toch wel een 1 of ander technisch trucje zijn om vrachtwagens automatisch achterelkaar te laten rijden met 2 seconden ertussen oid?

kloopindeslootjijook | 24-10-14 | 13:01

@BurgerSpionageNummer | 24-10-14 | 12:39

Natuurlijk kunnen ze daar wel voor bekeurd worden als dat feit van toepassing is.
Vrachtwagens met een snelheidsbegrenzer hebben nog steeds het recht om andere voertuigen in te halen, mits niet expliciet verboden en mits met een redelijk snelheidsverschil. Dat redelijk snelheidsverschil was er in het filmpje wel degelijk.

Meestal zijn het de aso-automobilisten die zichzelf zitten op te naaien.Jeetje zeg, je zou meer eens een halve minuut later aankomen! Dat is natuurlijk onaanvaardbaar, vooral voor al die gasten die gewoon te laat vertrekken of die zichzelf oh zo superieur vinden maar zelf nog nooit in een vrachtwagen hebben gereden.

Die vrachtrijders proberen ook maar een boterham te verdienen en staan onder enorme druk.
Als vrachtrijders zich netjes gedragen kunnen ze van mij de ruimte krijgen.

En ja, ook onder vrachtwagenchauffeurs heb je hufters. Vooral Bulgaren en Roemenen vallen in die zin negatief op.
Ik weet dan ook niet of deze grote jongen vlak voor de opel plots naar links is gegaan maar het feit dat de opel ineens van rechts opduikt geeft wel iets aan over dat personage.

Pieter V | 24-10-14 | 13:01

Ik neem het op voor die Opelsjoof omdat ik me ook mateloos irriteer aan inhalende snelheidsbegrensden van andere snelheidsbegrensden. Rot op toch op met je vol blote kampermeisjes volhangende sleurcontainer die 2 km/u harder gaat dan zijn sleurcontainerkleegaatje. Permanente ban naar de rechterbaan met die ruktruckers. En dat Opelsjoof een beetje irritant op het middelste pedaal gaat staan is verdiend.

web_krijter | 24-10-14 | 13:00

Hanz Ziezo | 24-10-14 | 12:54
Deze haalt met een redelijk sneheidsverschil in, in een minuut is hij er aan voorbij. Als je dat al in een totale vlaag van verstandsverbijstering brengt en kamikaze wil spelen dan moet je serieus overwegen psychische hulp te gaan zoeken.

sinar2 | 24-10-14 | 12:58

@Shadow112 | 24-10-14 | 12:47
Neen niet helaas! Wat opelpapa doet is niet goed, maar om daar nu zijn en jouw leven voor op het spel te zetten? Expres aanrijden is gewoon poging tot doodslag MINIMAAL.

MarcS | 24-10-14 | 12:58

@ Parel van het Zuiden | 24-10-14 | 12:48
.
En jij gelooft in sprookjes? Het feit dat vrachtwagens elkaar kunnen inhalen komt voort uit een slecht uitgevoerd beleid (Goh wat verrassend van ons kabinet). En aangezien er toch een limiet op zit waarom dan niet op deze limiet rijden. Heel normaal gedrag.
.
Dat het soms irritant is soit! Maar als ik me al zo erg moet irriteren aan vrachtwagen-inhaal-acties dat ik zulke Opel-meneer fratsen uithaal dan zou ik mezelf een enkeltje Noordpool geven. Slaat helemaal nergens op.

Ik_simpeleziel | 24-10-14 | 12:58

Datums
Verval APK 3 maanden geleden
Aanvang tenaamstelling 6 jaar geleden

peterTax | 24-10-14 | 12:58

Drukke weg met veel auto's en vrachtwagen gaat inhalen = Grote bokkelol die graag files veroorzaakt. Ook savonds ja.

Opel Astra rijder die remtest doet = Grotere bokkelol die graag ongelukken veroorzaakt.

Beide zijn totale josti's/kleautzakken van de dag. Maar hoofdprijs gaat naar de Opel rijderT.

LangeTijdGeleden | 24-10-14 | 12:57

Nederlandse wegen zijn te smal.
Minstens 3 rijstroken, de twee rechtse voor trager verkeer. En geen geknoei met spitsstroken en onduidelijke bordjes graag.

kloopindeslootjijook | 24-10-14 | 12:57

Astrarijder is een staatsmongool met het IQ van een geroosterde pinda !
Vrachtwagen chauffeur moet gewoon eens lekker achter zijn collega blijven rijden ipv met 2km p/h verschil in te halen.

bob de boarder | 24-10-14 | 12:56

Daarom, i love vrachtwagens.
Ik heb nooit haast, ga vanzelf wel een keer dood, en dus vind ik het prima om met 100 op de eerste baan te tuffen.
Maar dat is tegen het zere been van al die belangrijke mensen die heel belangrijke dingen moeten doen die niet 2 minuten kunnen wachten.
Dus zelfs op de eerste baan zitten de idioten al op je achterspatbord.
Zalig dan om achter een vrachtwagen te kruipen, lekker in alle rust verder tuffen, en zelfs de grootste randdebiel begrijpt dat het geen zin heeft om op de bumper van een vrachtwagen te gaan zitten. .... Alhoewel?

bakoenin | 24-10-14 | 12:56

Dat je enigzins gefrustreerd bent, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar dat je om die reden je leven op het spel zet, nee, daar kan ik met mijn verstand niet bij.

VanBukkem | 24-10-14 | 12:56

Ik heb hier meer sympathie voor de Opel rijder. Wie heeft er niet eindeloos achter een vrachtwagen gereden die met 90.0001 km/pu een andere inhaalt die 90 rijdt. Zeer irritant, laten die jongens gewoon achter elkaar blijven rijden.

Hanz Ziezo | 24-10-14 | 12:54

@belly | 24-10-14 | 12:46
Papa is fout. Geen maar, gewoon fout.

koeberg | 24-10-14 | 12:54

Wat een rare mensen. Soms moet je gewoon even wachten in het leven. Doe je bij de bakker toch ook niet dit?

kloopindeslootjijook | 24-10-14 | 12:54

Weet je, eigenlijk verdient zon tokkie het gewoon om eens een vrachtwagen op de achterbank te krijgen. Oke ze zijn hendig irritant met hun slome inhaal moves maar dit soort acties is gewoon volslagen debiel

BozeHenk | 24-10-14 | 12:54

@Shadow112 | 24-10-14 | 12:47
Misschien wel voor de schade maar die Opelaar kan zeker ook een hele lange tijd de geneugten van het OV gaan proeven

sinar2 | 24-10-14 | 12:53

Brake-check met een vrachtwagen, wat een pannenkoek ben je dan, doet me denken aan de brake-check van deze motor: www.youtube.com/watch?v=NWhTB7uNKJg

Smartazz | 24-10-14 | 12:53

Een kooi voor een duitse herder? Dat onze wannabe Deense mede reaguurder maar uitkijkt dat hij daar niet in beland.

Humpf | 24-10-14 | 12:52

Kansloze Opel!

eerstneukendanpraten | 24-10-14 | 12:52

Ja, en?

Rest In Privacy | 24-10-14 | 12:51

En waar dreigt ie nou precies mee? 'Ga opzij of ik rem en dan maakt de achterbank een niet zo blijde intrede in mijn anus?'

Vergeetput | 24-10-14 | 12:50

Och, over vijf jaar rijden die trucks allemaal zonder chauffeur.

Conan de Rabarber | 24-10-14 | 12:49

APK is 3 maand verlopen?

glasya | 24-10-14 | 12:49

@Sergeant_Peper | 24-10-14 | 12:45

Vrachtwagens kunnen gewoon afremmen en zich op gepaste afstand achter de ietsiepietsie langzaam rijdende collega nestelen, hoor. Inhalen is echt niet nodig.

Parel van het Zuiden | 24-10-14 | 12:48

Zou ook een mama kunnen zijn, dit is weer hopeloos stereotyperend.

Feynman | 24-10-14 | 12:48

Zou ook zomaar een rijdster kunnen, net terug van yoga en niet doorhebbend wat ze doet tijdens het facebookchecken.

Ome Gijs | 24-10-14 | 12:47

Daarom komen die camerabeelden dan goed uit. Die Opelboer kan dan gewoon zijn rijbewijs inleveren wegens geestelijke ongeschiktheid om een auto te besturen.
sinar2 | 24-10-14 | 12:43 | | Reageer+ | 0

Dan moet je ook de ballen hebben om een incident van 1 minuut om te zetten naar een slopende juridische procedure tot aan de rechter. En dan nog zal de rechter waarschijnlijk oordelen dat waggelemeneer de aanrijding had kunnen voorkomen door af te remmen. (helaasch)

Shadow112 | 24-10-14 | 12:47

Tja Papa doet waarschijnlijk terug bij de vrachtwagen chauffeur wat deze net hem heeft aangedaan. Gewoon 'm er voor gooien op een lage snelheid. Papa is fout maar wel te begrijpen.

belly | 24-10-14 | 12:46

VindT, van Rossem.

whetherthouwouldbe | 24-10-14 | 12:45

Wat was hier dan ook het doel van?

kaasindekoelkast | 24-10-14 | 12:45

Vrachtwagen mag gewoon inhalen op dat 's-avonds, ik kan mij soms wel ergeren aan de vrachtwagen die met een km of 2 voorbij kachelen, maar dit was gewoon een acceptable snelheid. Deze kachelpijp kan zich gewoon niet verplaatsen in een ander, als die chauffeurs rekening moeten houden met elke achterligger dan kunnen ze nooit inhalen want de gaatjes worden altijd dichtgegooid als je te lang wacht. Overigens heeft meneer Opel best wel mazzel dat hij het nog zo timed, anders had de 40-tonner het van hem gewonnen.

Sergeant_Peper | 24-10-14 | 12:45

Wat was hier dan ook het doel van?

kaasindekoelkast | 24-10-14 | 12:45

Hoewel een vrachtauto wat wij betreft niets te zoeken heeft op de linker rijbaan betekent dat niet dat je dan de snelwegterrorist moet gaan uithangen.
.
Ik betwijfel echter of het autotype er iets mee te maken heeft. Astra's zitten veelal met 100-110 op de linkerrijbaan. Ze zouden toch eens moeten afremmen voor een vrachtwagen. Nee, dan kunnen andere mensen op de linkerbaan beter voor hun afremmen, hè.

Parel van het Zuiden | 24-10-14 | 12:44

@Shadow112 | 24-10-14 | 12:40
Daarom komen die camerabeelden dan goed uit. Die Opelboer kan dan gewoon zijn rijbewijs inleveren wegens geestelijke ongeschiktheid om een auto te besturen.

sinar2 | 24-10-14 | 12:43

Wat een fucking josti. Lijkt me nuttig als meneer een jaartje tot het OV wordt veroordeeld.

Trekhaas | 24-10-14 | 12:42

Zonder context verder te kennen (mocht je daar bijvoorbeeld 130km/u?) geef ik de slopelrijdert niet helemaal ongelijk. Als je als vrachtauto niets eens 90 km/u rijdt, ga dan vooral ook niet met dat suffe tempo een andere suffe vrachtauto inhalen...

Frenkbach | 24-10-14 | 12:42

bintang | 24-10-14 | 12:38
Inhalert is een vrachtwagen die met 88 km/u inhaalt, lijkt me prima. Die Astra is gewoon een droplul.

EisQonijn | 24-10-14 | 12:42

Nederland heeft een kleingepiemoldigen-probleem.

Cuyahoga | 24-10-14 | 12:41

]]K[[ | 24-10-14 | 12:36 | | Reageer+ | 0

En dan lekker de schade kunnen betalen. Oke je ziet hem rechts inhalen maar dan nog kan hij bijvoorbeeld verklaren dat hij even duizelig was ofzo.. Zo rolt justitie in Nederland. Achter op, is achter op = schuld helaas.

Shadow112 | 24-10-14 | 12:40

BurgerSpionageNummer | 24-10-14 | 12:39

Omdat jij nu net in je nieuwe Astra kachelt wil niet zeggen dat jij je als zo'n idioot mag gedragen.

Skunk57 | 24-10-14 | 12:40

Volgens mij geldt 's nachts een inhaalverbod voor vrachtauto's.

Brandaan7 | 24-10-14 | 12:40

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
www.wetboek-online.nl/wet/Wegenverkeer...
Ik heb nooit begrepen waarom inhalende vrachtwagens niet voor artikel 5 bekeurd kunnen worden.

BurgerSpionageNummer | 24-10-14 | 12:39

3e remlicht [x] check!

met vreselijke groet | 24-10-14 | 12:39

Opel is dan ook het ultieme paupermerk. Soort vrachtwagenchauffeur onder de personenauto's.

Meneert | 24-10-14 | 12:38

Astra zit fout, maar filmert haalt wel erg langzaam in.

bintang | 24-10-14 | 12:38

Waar was de politie op dat moment?

Oh ja, die controleert liever op snelheid. Is makkelijker en levert meer op.

ProAsfalt | 24-10-14 | 12:38

aanrijden!

-Wil- | 24-10-14 | 12:37

die remlichten ook...... totaal kansloos

Illuminator | 24-10-14 | 12:36

Had als vrachtwagenchauffeur gewoon gas gegeven, 40 ton wint het toch wel van die Slopel. Dag papa!

]]K[[ | 24-10-14 | 12:36

Gewoon even aantikken de volgende keer!

Meneer de Leeuw | 24-10-14 | 12:36

Papa is een gefrustreerde zielepiet.

Ars Vivendi | 24-10-14 | 12:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken