Pieter Broertjes: ISIS-krijgers zijn net als joden
Burgemeester Broertjes (PvdA) weer in opspraak. Hij vergeleek op Radio 1 ISIS met Joden die naar Israël gingen na de Tweede Wereldoorlog.
— Alexander Bakker (@alexanderbakker) October 23, 2014
Nou. Dat duurde niet lang. Hier alweer deel 16.790 waarom de PvdA kamelenballen zuigt. Pieter Broertjes heeft op Radio 1 de koppensnellers van ISIS vergeleken met de joden die na de Tweede Wereldoorlog naar Israël trokken. Want moslimfundi's komen net uit een holocaust en kunnen historisch aanspraak maken op het land wat ze nu plunderend, verkrachtend en onthoofdend veroveren. Of zoiets. Voor dit soort uitspraken is de dwangbuis uitgevonden. Dit is dezelfde Pieter Broertjes die bijna een invasie van het Rode Leger uitlokte door op te roepen tot het uitzetten van de dochter van Vladimir Poetin. Die man is niet goed. Broertjes, bedoelen we dan, niet per se Poetin. Sowieso heeft de PvdA een wat rare kijk op ISIS. Eerder kwam PvdA-ambtenaar Yasmina Haifi van het ministerie van Veiligheid en Justitie al in het nieuws door de joden de schuld te geven van ISIS. Waarom wil de PvdA zo dolgraag de joden koppelen aan het brute, barbaarse, primaire geweld van moslimfundi's? Misschien dat Spekman of Samson dat eens kan uitleggen. En dan volgt nu een boze Esther Voet in 3..., 2..., oh, daar is ze al.
Reaguursels
InloggenSocialisten en Joden blijft een problematische combi.
Volgens de booslims had een NSDAP beter zijn best moeten doen voor een Endlösung der Judenfrage de.wikipedia.org/wiki/Endl%C3%B6sung_d... .
Loony Left draait nu helemaal door met figuren als humpie voorop dan.
Feiten en werkelijkheid boeien per definitie voor geen reet.
Onzin uitkraaien alsof je straalbezopen en compleet van de wereld bent en je onderbuikgevoelens als cultuurrelativistiesche islamofiel als hersendiaree vrijelijk laat vloeien is de norm.
We kunnen een fatsoenskloofje constateren. Groot als een Grand Canyon. Het ethisch besef van een pinda.
Waarom moeten dit soort gestoorde randdebielen continu hun gestoorde waandenkbeelden etaleren ?
Mooi voorbeeld wordt nu ook weer geleverd met een tigste "klimaattop" "klimaat" is dan volgens de totaalmalloten synoniem aan "Milieu". Toch eens een woordenboek raadplegen (als men tenminste het ABC kent, dat is)
Weer de kudtwindmolens waar het om moet draaien.
Het CPB heeft net alles doorgerekend en berekend dat dit dus miljarden gaat kosten en dus niet opleveren. Maar even vrolijk al een strontverwend dreinend kind proberen je eigen willetje door te drijven. Doof en blind voor de werkelijkheid.
Kamp blért vrolijk mee.
Wat maakt het uit. Sluiten we toch heel sociaal verzorgingstehuizen en sociale werkplaatsen niewaar ?
Een Nestor van een "newshour" in GB die de redactie verliet even geleden maakte de treffende opmerking dat de hele redactie van nieuwsprogramma´s bestond uit wereldvreemde 13 jarigen die in hun eigen wereldje leefden en die het hun taak achten de wereld te veranderen.
En kijkend naar de Hilversum is het hier niet veel anders.
Ik ben dat overgevoelige gezeik van die joden spuug en spuugzat.
Ik zeg: Broertjes in een gesticht laten opnemen en de PvdA ten grave dragen. Die lui zijn echt niet goed wijs.
-weggejorist-
Wat een complete idioot. Kan die vent niet gewoon aftreden? Lijkt me verstandig als je zulke, stompzinnige opmerkingen maakt.... Bye, bye, dag dag Broertjes (he, ik heb een idee.Broertjes weg en Zwarte Piet blijft!)
Maar nu de hamvraag: is hij vanavond bij rondneuqer Pauw of bij die koffiebruine jongen?
met zn zessen | 23-10-14 | 15:29
Gekeken, dat er verschrikkelijke dingen gebeuren en dat "de waarheid" vloeibaar is en door iedereen wordt gemanipuleerd, is een gegeven. Ik vind al die zaken allemaal vreselijk, met name omdat er daar waarschijnlijk ook hele gewone simpele mensen zoals jij en ik in zo'n conflict worden gezogen zonder dat ze dat willen.
Ik wil toch blijven benadrukken dat ik de zaken ook probeer te begrijpen. Ik doe dat meestal met het neerzetten van een stelling. Die stelling blijft net zolang intact tot het tegendeel wordt bewezen.
Bij het zien van de docu. was dat niet het geval.
Al deze"mythes" worden even weerlegt, maar niet heus. Behalve de boeken van Ferguson en Snyder, heb ik nog een boek als aanrader, zie link.
www.amazon.com/Six-Days-War-Making-Mod...
Verder is de situatie zo dat de staat Israel zich niet meer laat afslachten, door niemand.
Er zijn heel veel vredesvoorstellen geweest die allemaal zijn weggewoven door de Palestijnen.
Ik denk ook dat als alle Joden, morgen om bijvoorbeeld 12.00 uur, moslim zouden worden, het probleem zou zijn opgelost, zo belachelijk is het allemaal.
Daarom is het dus een grote vraag hoe het verder moet.
Holocaust is een verschrikkelijk woord. Niet alleen om wat er gebeurd is, maar omdat het in feite een brandoffer betekend. Hitler zou dus miljoenen Joden hebben geofferd aan God. Het is beter om het te hebben over Shoah, wat vernietiging betekend. Dit haalt de gebeurtenis uit een wrange religieuze context.
.
We moeten Wilders niet willen veroordelen. Dan moeten we Broertjes ook niet willen veroordelen. Als we het geduld kunnen opbrengen om Wilders uitspraken in context te plaatsen, dan moeten we dat geduld ook hebben voor Broertjes. Ja, we kunnen CIDI-waakhonden op ze afsturen. Of het Openbaar Ministerie. Wilders is ook zo'n draaikont. Wordt zelf aangeklaagt, en gaan dan zitten zeuren dat de PvdA'ers niet worden aangeklaagt. Wil dit eventueel zelf wel doen. Wat een Calimero-reactie. Als je voor vrijheid van meningsuiting bent, wees dan consistent voor deze vrijheid. De PvdA verdiend dan net zoveel vrijheid met haar links geslaapwieg, als de PVV, met haar extremistische Joods-Christelijke strijd op het pad van God.
.
Oh, verdomme. Ik krijg net bericht op m'n MSN (Mesjogge Network) dat er een Wikipedia artikel kritisch is op de Joden. Ik moet nu aan de bak!
ristretto | 23-10-14 | 16:27
Pieter broertjes vergelijkt joodse mensen die na WOII Europa verlieten,waaronder overlevenden van de kampen die alles kwijt waren geraakt, met hoofd afhakkende, massa executies uitvoerende IS strijders.
Jij bent ook dom aan het kletsen, ristretto. Broertjes is totaal van het padje of laat zien wat hij eigenlijk denkt. Antisemitisme wordt weer salonfahig. De Speld is ook al lang niet leuk meer:
www.speld.nl/2014/08/22/britten-bieden...
Het gaat maar door, 'incident' na 'incident'.
Alweer een Jodenhater ontmaskerd. Dat zijn ze bij de PvdA bijna allemaal.
De uitspraak van Pieter Broertjes is enigermate uit zijn verband getrokken maar terecht: Nederlandse staatsburgers die dienen in het leger van Israel,
dat zich schuldig maakt aan dubieuze acties tegen Palestijnse burgers, wordt geen strobreed in de weg gelegd; als je de programma's van de Joodse Omroep kijkt dan weet je dat. Overigens zitten er bijna zo weinig echte Israeli's in het leger van Israel, dat er nu dienstplicht is voor orthodoxe studenten: het barst er van de Amerikaanse zevendedagsadventisten.
minimá-armezusvan.. | 23-10-14 | 17:41
Ik ken wel een "Fout in de oorlog"
www.youtube.com/watch?v=Txg5pA2kHHE
fout na de oorlog.
Dom lullen alsof je in een kroeg bent, en vervolgens verdient het nog eens goed ook.
Pietertje, kom maar effjes wisselen jongen!
Achterlijk gezwam en gezever hier. Niemand tegenhouden om te gaan. Je kropt het gevaar alleen maar op. Kijk naar Canada. Laten gaan en daarna paspoorten innemen.
Dus Pieter Broertjes heeft gelijk. De vergelijking was misschien historisch niet helemaal correct maar hij benoemt het feit dat mensen voor hun ideaal ergens gaan vechten. Of het Spanje was met de internationale brigades of de Joodse Brigades in het latere Israel maakt niets uit.
-weggejorist-
asylumstreetspanker | 23-10-14 | 15:09
1?> Ik hoopte stiekem dat de combinatie van mijn reacties gezien konden worden als mijn argumenten
Moi | 23-10-14 | 15:00
Ik doel niet alleen op Israel. Er zijn ook andere landen/unies in de arabische wereld gekomen voor meer dan op koffie komen. Ik beweer ook nergens dat Israel zich niet zou mogen verdedigen of wat dan ook. Ik denk alleen dat de combinatie van deze gebeurtenissen voor onvrede en onbegrip zorgt in het andere kamp. Ik zeg niet dat die onvrede terecht is, maar het is er wel. Daar kunnen we niet omheen. Daarom is het doel gebaseer op het zelfde gevoel en daarom vergelijkbaar (terecht of niet).
'Het probleem is ook absoluut niet van politieke aard maar van religieuze aard' > Nope. Politiek en religie zijn slechts instrumenten. Het probleem is macht en het spel dat daarmee gepaard gaat
Kenpachi3763 | 23-10-14 | 15:04
1?
asylumstreetspanker | 23-10-14 | 14:47
2. Zijn argumenten ongeldig als ze een afkeer van islam bevatten? > Nee zeker niet. Die argumenten kunnen zeker geldig zijn. Alleen niet in deze vergelijking. Het zorgt (in deze gevallen) voor en subjectieve kijk op de kwestie, waardoor er niet neutraal naar de kern (de vergelijking) gekeken wordt.
3.Ik vermoed (in latere reacties ook te lezen.trouwens) dat deze discussie uitmondt in een discussie over Israel. > Het is niet mijn bedoeling geweest om een Isreal discussie te starten. Alleen maar aan te geven de de wil naar een eigen staat vergelijkbaar is.
4.Ik blijf erbij dat jij niet alles hoeft te begrijpen, je bent mij te directief en gesloten om ook maar één zinnige zaak met jou te bespreken. > Directief geef ik je mee. Gesloten? Daar kan ik mij niet in vinden. Ik probeer er neutraal naar te kijken en niet te laten beinvoelde door sentimenten.
5. Punt. > zak friet
aap-noot-mies | 23-10-14 | 14:52
Ja maar ga je je toch niet eens afvragen waarvoor zoveel van die pvda sukkels het overkomt. Zeg maar het eerlijke echte verhaal. Want een timmerfrans,een plasterk,deze burgemeester en tal van pvda-ers met uitspraken waarvoor ze later dan weer excuus moeten aanbieden. Ra ra hoe komt dat. Nou omdat daar gewoon sukkels zitten. En dan komt zoals vanouds het gedraai. Ja zo had ik het niet bedoelt en uit ze verband gerukt en noem maar op. Dan begint ook het jokken weer. Op zijn steelbertjes manier. En sukkels als jij die sukkels maar blijven verdedigen. En het is ook nog eens niet de eerste domme uitspraak van deze man. Hij heeft er net als timmerfrans en kornuiten een abbo op. Deze burgemeester hoort geen burgemeester te zijn. Weg ermee en weggejorist.
Kenpachi3763 | 23-10-14 | 14:02
Nee, ook dat kan men niet.
Israël valt zo nu en dan Gaza binnen omdat Hamas dagelijks raketten op Israëlische burgers afschiet.
-
Israël valt alleen landen binnen als die hen aanvallen of maandenlang met raketten beschieten.
Jij wilt Israël zeker het recht op zelfverdediging ontnemen?.
-
Israël is al duizenden jaren Joods en er hebben ALTIJD Joden gewoond. Ga je in Israël graven dan vindt je in ALLE lagen Joodse spullen hetgeen wijst op een permanente Joodse bewoning.
Het zijn de "Palestijnen" die de nieuwkomers zijn.
Tot voor een paar jaar hadden de meeste zelfs nog een Jordaans paspoort.
Vandaar dat er ook geen enkele "Palestijnse" koning of keizer bestaat. Simpelweg omdat die net als "het Palestijnse volk" nooit bestaan hebben.
-
Het probleem is ook absoluut niet van politieke aard maar van religieuze aard.
De moslims in dat gebied willen de JODEN weghebben.
Dus iedere handreiking die Israël gedaan heeft zal de vrede niet dichterbij brengen (zoals ook is gebleken)
Van mij mogen ze daarom ook volkomen stoppen met moeite doen en gewoon iedere raket door Hamas afgevuurd op Joodse burgers met rente terug betalen aan Gaza.
Volgens mij zegt Broertjes alleen maar dat er geen historisch precedent bestaat om mensen die in het buitenland willen vechten tegen te houden. Tenminste, dat is alles wat ik uit het geluidsfragment op kon maken (over joden heeft ie het verder niet). Eea lijkt een beetje uit z'n verband gerukt te worden.
rowe | 23-10-14 | 14:28
Tuurlijk ook dat valt niet goed te praten. Ik heb ook gezegd dat niet alles goed is. Maar een rusland doet in principe hetzelfde. Reden voor landen om dat te doen is omdat je bepaalde buren niet te dicht op je wil hebben zitten. Israel heeft niet graag een land dichtbij dat maar roept israel moet vernietigd worden. De burgers zijn daar altijd de dupe van. Maar je kan niet gelijk zegfen israel is daar per definitie de enige schildige aan. De palestijnen valt daar net zoveel in te verwijten door nooit eens hun standpunt betreffende israel aangepast te hebben. Ook de laatste keer weer heeft niet israel als eerste raketten gestuyrd maar hamas. En dan daarna gaan lopen miepen als israel keihard terugslaat. Omdat die moeten laten zien het niet te kunnen pikken omdat ze anders een keer overlopen worden. Hamas valt aan zonder aan eigen burgers te denken en israel wordt als agressor bestempelt omdat ze dan hard ingrijpen. Terwijl ze in weze gelijk hebben. Ik zie al dat hier raketten binnen vliegen en wij dat beantwoorden met bonbons. Pleur op dan nodig je ze uit. Nee hoor pallestijnen hebben zichzelf heel veel zelf te verwijten. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Zolang de burgers een hamas steunen die roept uit te zijn op vernietiging van israel hebben ze het zelf in de hand en moeten ze niet zielig doen. Dat is mijn mening.
Liggen de voorgedrukte aangifteformulieren al klaar?
asylumstreetspanker | 23-10-14 | 13:30
Wat een slechte reactie. Kom dan eens met argumenten (die hiervoor nog niet genoemd zijn, want die raken grotendeels kant noch wal)hoe dit in beginsel NIET vergelijkbaar is.
De meeste reacties hier zijn op basis van afkeer van de islam of de vermeende daden. Maar dat neemt niet weg dat het een vergelijkbare situatie is.
Kenpachi3763 | 23-10-14 | 13:45
1.Ik ben al met argumenten gekomen. Als jij die argumenten "kant noch wal" vindt raken, moet jij met tegenargumenten komen.
2. Zijn argumenten ongeldig als ze een afkeer van islam bevatten?
3.Ik vermoed (in latere reacties ook te lezen.trouwens) dat deze discussie uitmondt in een discussie over Israel.
4.Ik blijf erbij dat jij niet alles hoeft te begrijpen, je bent mij te directief en gesloten om ook maar één zinnige zaak met jou te bespreken.
5. Punt.
Wat een gotspe van deze mesjoggene schlemiel. Onmiddellijk op non-actief en voor straf geen wachtgeldregeling.
Antisemitisme is toegestaan in Nederland!In Den Haag is men er in de zomer mee begonnen en deze GEK doet rustig verder!En niemand tik hen op de vingers of straft!Wat een land!!!!
Is dit een cursus 'Hoe een quote onwaarschijnlijk uit z'n verband trekken'? Het mag een eikel zijn. Maar hem beschuldigen van ISIS strijders met Joden te vergelijken slaat als een lul op een drumstel. Daarbij heeft hij gewoon gelijk. Er zijn talloze voorbeelden van Nederlanderse oorlogsvrijwilligers door de jaren heen. Ten tijde van WO I, de Spaanse Burgeroorlog, de Korea Oorlog en zelfs ten tijde van de Boeren Oorlog in Z-A. Het enige dat je kan aanmerken op Broertjes is dat ie wellicht beter een vergelijking had kunnen maken met een van die andere conflicten.
En verder: erken IS als een buitenlandse krijgsmacht. Laat ze dan maar afreizen. Dan kun je ze vervolgens gelijk het Nederlanderschap ontnemen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Oliedomme beschuldiging. Broertjes zegt terecht dat je als overheid geen strafrechtelijke- en nauwelijks bestuursrechtelijke instrumenten in handen hebt om uitreizende radicale moslims tegen te houden. Ter verduidelijking maakt hij de vergelijking met uitreizende zionisten. Hij geeft daarmee een strikt juridisch- en geen moreel oordeel.
tweetybird | 23-10-14 | 13:59
Israël eigent zich steeds meer land toe wat voorheen van Palestina was (GB verkrijgt dit uit overwinning op Ottomanen). Grondstoffen als olie (recent het Meged oliebron) worden afgepakt en de Palestijnen worden vermoord en/of verdreven door Israëli.
Wederom geeft de voorgespiegelde informatie vanuit de MSM een vertekend en eenzijdig beeld!
Iedereen weet toch wel hoe oa Den Haag en Brussel (maar ook alle andere regeringen) liegt, bedriegt, steelt..... dan heb je toch geen enkele grond om te geloven wat zij aan de pers vertellen? Dat geldt niet alleen voor Israël - Palestina maar ook voor de mh 17, ISIS en ga zo maar door.... doe eens wat research buiten de Teleslaap en kornuiten om.
Succes.
waar ik parlementariër zei, moet 'politieker' staan ... stop ...
Toont alleen aan dat gemiddelde parlementariër zwakbegaafd is. Deze meneer heeft de vrijheid om zoiets te zeggen of te beweren en ik heb de vrijheid om hem een onderontwikkelde mongool te noemen (met oprechte verontschuldigingen aan het adres van de Mongolen en afstammelingen van Dzjengis Kahn... of beter een spast
@Jerolimo | 23-10-14 | 12:43
Met Jeroen Pauw als erelid lijkt me dat zo goed als onwaarschijnlijk.
seven | 23-10-14 | 13:15
Zal ook wel niet gebeuren want het Politbureau waakt daar over iedereen.
Kenpachi3763 | 23-10-14 | 14:12
Nee en dat is nu u fout. Ze noemen zich islamitische staat maar staan daarzelf totaal niet achter. Reden ze moorden islamieten die maar iets anders geloven uit. iS is het puur te doen om chaos te creeeren en genocide te plegen op ieder andersdenkende. Hun hoofdtaak mensen de kop afsnijden,misdaden tegen mensen plegen,mensen onderdrukken en alles uitmoorden wat niet in hun straatje past. De naam strookt totaal niet met waar ze op uit zijn. Ze willen ook geen staat maar de hele wereld op hun knieen. Om koppen te kunnen hakken.
tweetybird | 23-10-14 | 14:12
Blijkbaar mis je mijn punt. Ik geef nergens joden de schuld van iets of vergoeilijk IS.
Broertjes moet gaan oppassen: er zitten veel Joden bij de PvdA. De baantjesmachine van Broertjes zal zo piepend en krakend tot stilstand komen. Net als Broertjes zelf trouwens.
tweetybird | 23-10-14 | 13:59
Ik beargumenteer ook niet dat de mindset van deze 2 partijen heel erg kan verschillen. Al helemaal niet dat de een goed bezig is en de ander niet.
Alleen zeg jij dat IS enkel genoicide wil. Dat is volgens mij niet helemaal waar. Mensen willen daar strijden voor een staat. En in de uitwerking van dit doel kan inderdaad heel veel verschil zitten. Maar het principe van het doel is wel vergelijkbaar.
Kenpachi3763 | 23-10-14 | 14:02
Schijnbaar bent u net zo dom als die burgemeester. Die vergelijking is er totaal niet. De joodse mensen zijn daar niet naar toe gegaan om maar oorlog te voeren. Die zijn er naar toe gegaan om een bestaan op te bouwen. IS leeft van oorlog. En is er op uit om alle andersdenkendede kop af te hakken. U bent echt van het domme soort dat dan weer wel. U past dan ook goed thuis bij de pvda weg met ons partij. U vergelijkt appels met peren en probeert ons ervan te overtuigen dat peren appels zijn. En probeert een burgemeester zijn achterlijke vergelijking goed te praten door er weer een zionistisch iets in te zien en te maken want de joden dit en dat. Zeg maar de moslim stijl. Het is de schuld van joden. Het vergoeilijken van IS noem ik dat. IS valt niet te vergoeilijken. Het zijn manikale moordenaars,zo gek als een deur.
Broertjes wilde ook de dochter van Poetin uitzetten www.telegraaf.nl/binnenland/mh17/22887... beetje impulsieve man.
Tis nie waar! | 23-10-14 | 13:57
Dat is omdat het de Nederlandse tak van die klub is!!!
De Sociaal-Democratische Arbeiderspartij (SDAP) was een sociaaldemocratische Nederlandse politieke partij die van 1894 tot 1946 bestond............, in 1946, ontstond de Partij van de Arbeid uit een fusie van de SDAP, de Vrijzinnig Democratische Bond en de Christelijk-Democratische Unie (=CDU).
Altijd al Jodenhaters met arabierenvrienden geweest.
Dan ben toch ook echt van god los... of PvdA'er natuurlijk....
Moi | 23-10-14 | 13:49
Tja, one could argue dat dat gaande is in de gazastrook. Dat de invallen van de afgelopen decenia in arabische landen een vorm hiervan is. Ik zeg niet dat het zo is, maar zo kan men er tegenaan kijken.
Maar verder gaat het om mensen die naar een streek trekken vanuit de wereld omdat een boek zegt dat dit hun beloofde land is en daarvoor willen strijden. De aanleiding daarvoor is nu in een ander jasje gestoken, maar in principe is het dus vergelijkbaar.
Kenpachi3763 | 23-10-14 | 13:45
Tuurlijk israel daar zitten ook niet allemaal lievertjes. Maar wat vaak vergeten wordt is dat vaak islamitische landen wel roepen israel moet vernietigd worden. Waar israel dat andersom niet zegt. Dat is toch wel een heel verschil. IS met situatie israel vergelijken is dan ook onterecht. Israel is er nooit op uitgeweest om hetzelfde te doen wat IS wel doet. Namelijk uitzijn op vernietiging van alles wat maar andersdenkt. Of te wel pure genocide. Als israel dat wel voor ogen had gehad waren de palestijnen allang van de kaart geveegd. Maar dat is toch echt hun doel niet. Wel het verdedigen van hun burgers en zorgen dat de pallestijnen geen macht krijgt. Maar dat is logisch als zo'n hamas maar blijft roepen uit te zijn op de vernietiging van israel. Dan zou ik als land ook niet willen dat ze machtig en zo rijk worden dat ze zich hypermoderne wapens kunnen aanschaffen. De uit tocht van vele joden naar israel isctoch wel heel iets anders als jihadisten die voor IS gaan moorden. Want het doel van IS is enkel genocide op alle andersdenkende omdat hun god dat gezegd zou hebben. Niet naar de toekomst dus maar terug naar de middeleeuwen met mensonterende praktijken. Wat mij betreft was die burgemeester enkelijk reis naar zijn IS vrienden gegeven.
Het socialisten-spul wordt hoe langer hoe meer antisemiet. Steeds meer gedragen deze lui zich als de duitse nationaal socialisten uit de jaren '30. Zit ook niet meer zoveel verschil in!
Socialist, socioloog, journalist, bestuurder .... de bekende formule voor PvdA-bollebozen om in hogere kringen te kunnen verkeren. Minder minder minder.
*** Hé moslims, de PvdA noemt jullie JODEN! ***
-
Zo, weer 10.000 stemmen minder voor de PvdA.
Kenpachi3763 | 23-10-14 | 13:24
Waar is de diaspora?
Waar is de gedwongen ontheemding?
Waar is de vervolging en executies?
Waar zijn de Pogroms en Razzia's?
-
Alle ellende die moslims hebben ondervonden is, net zoals nu met IS, door henzelf veroorzaakt en uitgevoerd.
-
Er is absoluut geen sprake van dat het vergelijkbaar zou zijn.
PvdA probeert hun import stemvee wéér een hand boven het hoofd te houden want als ze de moslimkiezers moeten missen stelt deze partij niets meer voor.
Dit soort volksverlakkerij is bij de PvdA al 20-30 jaar aan de gang.
asylumstreetspanker | 23-10-14 | 13:30
Wat een slechte reactie. Kom dan eens met argumenten (die hiervoor nog niet genoemd zijn, want die raken grotendeels kant noch wal)hoe dit in beginsel NIET vergelijkbaar is.
De meeste reacties hier zijn op basis van afkeer van de islam of de vermeende daden. Maar dat neemt niet weg dat het een vergelijkbare situatie is.
Wennen = even
Er woonden joden daar. Altijd. Na de ineenstorting van het Ottomaanse Rijk en het Britse rijk, wilden de moslims wel wennen IS gaan op de joden. De Europeanen waren al IS op de joden gegaan. De Britten hebben nog geprobeerd de stroom tegen te houden, maar dat is mislukt.
De enigen die vergeleken met IS kunnen worden zijn de moslims en de Europeanen.
Kenpachi3763 | 23-10-14 | 13:24
Ach, laat maar zitten. Je hoeft ook niet alles te snappen.
Skunk57 | 23-10-14 | 12:59
Ach waar maak je je zorgen om. De toekomst voor het middenoosten wordt dat ze derde wereldlanden worden. Dat duurt geen 20 jaar meer en dan is het over voor die landen. Hebben totaal geen enkele macht meer. Hebben het voor zichzelf verstiert want dan is de wereld namelijk allang niet meer afhankelijk van hun olie. Dat gaat beginnen op het moment dat kernfusie het overneemt en er oneindige stroomvoorziening is die schoon is. Dan houdt het in het geheel op voor al die landen. De olie en gas dat dan nog nodig is komt meest uit het westen en amerika ,australie. En dan storten die economieen totaal in. En dan hebben ze het westen pas echt nodig. Geloof mij maar. Of het westen dan nog op oorlogszuchtige landen zit te wachten die constant strijden om religie. Ik betwijfel het. Ik denk dat het geduld dan veelal snel op is. Er ook geen commerciele belangen meer zijn en er dan meer gedacht zal gaan worden. Ze zoeken het maar lekker zelf uit. Het westen wil niet terug naar de middeleeuwen. Die religie gekken wel. En dat wordt uiteindelijk hun ondergang omdat ze de westerse wereld niks meer te biedenbhebben als enkel verwoeste landen. Zie een irak,afghanistan en noem maar op. Zelfs als vakantie landen zullen ze niks meer binnenhalen omdat het voor westerlingen te gevaarlijk wordt. Daarvoor ik ben er van overtuigd dat groepen als IS uiteindelijk die landen de afgrond intrekt. Geen steun meer van het westen en terug naar de middeleeuwen zonder vreten en een nog grotere zandbak als het al is. Omdat ze zelf de structuur van het land hebben vernietigd. Hun toekomst.
In principe is het ook vergelijkbaar. Snap deze ophef ook niet echt.
Blijkbaar kunnen mensen het niet vanuit neutraal oogpunt bekijken, want dan zou de conclusie hetzelde zijn.
In Nederland worden er slechts nog domme dingen gezegd als het joden of Israël betreft. Ooit gidsland, nu hard op weg naar het kalifaat bataviristan, onderdeel van IS.
Senorans | 23-10-14 | 13:01
Broertjes was voor z'n PvdA-burgemeesterschap hoofdredacteur van de Volkskrant. Enfin, uitgelezen kans v Volkskrant & overige kranten in PvdA vehikel St.Democratie&Media (=oud PCM nu PersgroepNL) om hun loyaliteit aan Pieter Broertjes PvdA te bewijzen. VK nl zwijgt vooralsnog in alle talen.
Broertjes mag het vanavond vast komen uitleggen bij een programma van de Nationaal-Socialistische Propaganda Organisatie (NPO).
De gluiperd wist dat hij met deze uitspraken zijn burgemeestersplek op het spel zette en dat was ook juist de bedoeling. De man is van jaargang 52 dus nog zeker 5 jaar te gaan. Die ene miljoen handdruk van de Volkskrant heeft ie al opgemaakt aan sjieke wijnen, exotische trips en een tweede huis?. Dus wat doe je dan? Juist gebruik maken van de wachtgeldregeling. Kan ie samen met die hoogbesnaarde graaier uit Groningen o ja Peter Rehwinkel ergens in Spanje in een riante villa verder gaaan zieken van ons belastinggeld.
Wat een gek die Broertjes. Zijn vergelijking slaat helemaal nergens op. Randdebiel,hoe is zoiets in vredesnaam burgemeester geworden?
Weet je wie er ook goede vrienden was met de arabieren?
@Olieboer | 23-10-14 | 12:51
Nein, nein, nein, dat weet ik niet!
Broertjes vergelijkt (een voorloper van) het IDF met de IS. Ehh, Joden waren in Palestina vanwege de terugtrekking vd Britten hun leven niet zeker, daaruit ontstond IDF. Tis dus eerder omgekeerd. Vanwege het (vergelijkbare?) machtsvacuüm in Syrië/Irak zijn Joden, Christenen&Koerden daar leven vw IS niet zeker. De IDF = Peshmerga (Leger van Koerden die in die regio ook enige soevereiniteit bezitten en willen behouden cq uitbreiden is dan een beter vergelijk.
Tja, wij kunnen het wel walgelijk vinden, maar dit levert de PvdA weer stemmen op binnen de islamitische en extreem linkse gemeenschappen van Nederland. En die mensen hebben nu eenmaal net zo veel stemrecht als wij. Sterker nog, dat is de voornaamste reden dat de PvdA ze in zulke hoeveelheden heeft binnengehaald.
Broertjes, de VolkskrantGöring en Burgemeestergraaier. Beroepsleugenaar.
Ikhoop dat hij in een volgend leven helemaal onderop moet beginnen, liefst als gevangene van ISIS. Wat kan die man een hoop kapotstukmaken in ons land, ongelofelijk. Het houdt niet op.
met zn zessen | 23-10-14 | 12:35
Jeremy Bowen van de BBC is een erg anti-Israël, net als de hele BBC.
Dat jij nog nooit van de Haganah en de Stern groep hebt gehoord, geeft aan dat je of heel jong bent of dat jij nu pas jezelf gaat informeren over Israël.
BBC documentaire "The Real History of Israels origins", begint met het stelregel die de Joden hadden en hebben aangenomen: "Wij zullen ons met alles wat we hebben verdedigen tegen mensen die ons willen vernietigen".
Dat was ook wel te begrijpen.
Als je geïnteresseerd bent, lees Niall Ferguson "De Grote Oorlogen" en Timothy Snyder "Bloedlanden". Daar kun je lezen wat "De Joden" zoal hebben meegemaakt. Iets totaal anders dan de Nederlandse gezinnen die nu afreizen naar het ISIS- gebied.
Is toch ook gewoon hetzelfde?? Mensen moeten gewoon beter een gescheidenis boekjes lezen..
Straks vinden ze bij de PffffvdAargh nog dat jongeren de sociale dienstplicht uitstekend kunnen verrichten bij IS.
Daneel Orlivaw | 23-10-14 | 12:48
Hear, hear!!!
Werkte deze knuppel vroeger niet voor de Telegraaf?
Dan is het niet zo verwonderlijk dat die die dingen zegt.
Hij was ook een vriend van de losse corrupte, vreemdgaande Prins Bernhard.
Natuurlijk, de joden hebben het gedaan. Hoeveel minuten duurt het voor een linkschmensch Ottawa ziet als een zionistisch complot?
tweetybird | 23-10-14 | 12:44
Hoeveel "feet on the ground" heeft de Arabische wereld in het westen gehad en wanneer.
De westerse wereld vermoede al begin vorige eeuw grote voorraden olie in de de arabische wereld, lang voordat de Arabieren zelf begrepen wat dit betekende.
Heb je de kaartje bekeken??
Hup terug naar de schoolbanken, of zit je daar nog in??
De moslim-achterban van de pvda, bijna 1 miljoen zal tevreden zijn met deze uitspraak.
Pvda is allang geen arbeiderspartij meer maar een moslimpartij, logisch want dat kan je heel wat zetels opleveren.
Wat een walgeijke uitspraak. En zo makkelijk en goedkoop.
-weggejorist-
Ach ja, de PvdA, daar kun je ook niets goeds van verwachten..
Ars Vivendi | 23-10-14 | 12:27
Ja, ongeveer ja.
Weet je wie er ook goede vrienden was met de arabieren?
Opzettelijk zonder hoofdletter.
Die burgahvadah spreekt toch niet namems de PvdA?
Dus waarom dan de PvdA er weer bijhalen?
Beetje van het padje af, dat wel.
ei
Zoals wel vaker met nieuws dat goed geframed wordt is er niemand in de echte feiten geïnteresseerd.
Broertjes heeft never nooit het woord joden genoemd. De discussie ging erover of je als land niet je landgenoten moet tegenhouden als zij in het buitenland tegen bondgenoten gingen vechten. Waarop Broertjes zei dat we dat in het verleden ook niet deden toen NEDERLANDERS tegen Engelsen wilden vechten in Israel.
Binnen no time framede Esther Voet dit als een opmerking over joden. En de hele MSM - en Quid/GeenStijl ook - slikken het.
Uiteraard is Broertjes een idioot. En uiteraard: blijf van de joden af.
Maar deze hele ophef slaat nergens op.
@Makro777 | 23-10-14 | 12:39
Prima, maar mensen zonder argumenten hebben het nu eenmaal altijd over joden - en wie zulke "argumenten" tegenspreekt wordt nu eenmaal in het zionistenkamp geduwd.
Dat wekt een raar gevoel van solidariteit. En meten met vreemde maten die helemaal niks met het "debat" te maken hebben.
Broertjes lijdt de aandacht liever af van ISIS - dat zo enorm veel op de zuivere islam lijkt dat hij "de joden" er wel aan de haren bij moet slepen om het maar weer over wat anders-van-hetzelfde te hebben.
We zijn zo geconditioneerd dat als je het woord "jood" noemt, onafhankelijk van de context, er al een stilte valt en mensen ongemakkelijk om zich heen beginnen te kijken. Zullen we anders consquent zijn en joden net als christenen en islamieten gewoon religekkies noemen? Of moet ik nu dood?
Skunk57 | 23-10-14 | 12:30
Daar hebben we de onzin verkoper weer. Nee de arabische wereld had weldegelijk interesse in het westen. Zij hadden namelijk olie. Die ze maar wat graag aan het westen verkochten. Onzin dus weer. Ze zochten elkaar op. En niet net doen of het westen enkel interesse had. Want dat is niet waar.
Zouden er nog 72 maagden lid zijn van de PvdA?
--sql error-- | 23-10-14 | 12:25
Doe dan ook wat research naar de werkelijke eigenaren (aandeelhouders) van de grote persbureaus en kranten, Rothschild, Morgan, Murdoch, Thomson, etc. Het merendeel van deze mensen zijn ook vrijmetselaars.
Ik zal het even duidelijker maken voor Burgemeester Broertjes.
Islam = Nazi's
PvdA = NSB
Nederlanders = Joden
mr. coffee | 23-10-14 | 12:28
Terecht dat "de boel ontploft".
Broertjes had ook de linkse Nederlandse studenten uit de jaren '80, die naar Nicaragua vertrokken, om daar de Sandinisten te helpen (maar wel met een AK-47 op de rug) met de opbouw van een socialistische staat, kunnen aanhalen als voorbeeld.
.. Broertjes doet en zegt gewoon precies wat je verwachten mag en moet van een Burgemeester in oorlogstijd, prominent lid van de (inter)Nationaal Socialistische Beweging, altijd solidair met den Bezetter van het vaderland.
Glanzend voorbeeld van wat Koot&Bie "schoftentuig" noemden. Hoewel die heren natuurlijk tegen de verkeerde boom aanblaften.
Bizarre uitspraak van een bizarre figuur. Toch erger ik me een beetje aan dat geflip om alles wat er over joden wordt gezegd. Er wordt duidelijk met meerdere maten gemeten. Joden zijn goed, punt, want die zijn zielig geweest. Neemt niet weg dat deze man te gek is om los te lopen hoor.
Die Pieter Broertjes denkt ook die Rubberen Robbie van een Plasterk heeft net die keutel van maar 5 jaar wachtgeld ingetrokken! Tis godzijdank 10 jaar gebleven, snel cashen feur het weer ter tafel komt en ik alsnog de pineut ben toedelodoki Barcelona here I come!
mr. coffee | 23-10-14 | 12:28
Och natuurlijk, hij had het over al die protestanten die in het Midden-Oosten hun beloofde land gingen claimen.
Het zal je burgemeester maar zijn.
De Jood heeft wel een imagoprobleempje daar mag je best eerlijk in zijn. Als je overal waar je komt met iedereen ruzie krijgt en/of irriteert dan mag een "stukje" zelfreflectie ook wel eens haar intrede doen bij de Hebreeuwtjes. Neemt niet weg dat de minkukels met baarden een nieuw dieptepunt vormen in wat wij "de beschaafde wereld" noemen en waar deze honden geen deel van uitmaken.
mr. coffee | 23-10-14 | 12:28
u houdt zeker erg veel van de pvda. En wat nu nuancering bij wilders. U draait net als de pvda de zaken om. Die nuancering moet er ook zijn want wilders in tegenstelling tot die pvda smurfen die veel schofferendere dingen hebben gezegd wordt wel vervolgt. Bij wat 2 heren van de pvda over marokanen hebben gezegt is wilders maar een lachertje. Uhh de twee heren waren samson en spekman. Wilders zei minder. Die twee heren benoemde het zelfs. Zo iamand als u die noemen ze nu een wegkijkert.
-weggejorist-
Maar gaat het OM nu ook onderzoeken of ze Broertjes moeten vervolgen?
.
Vragen, vragen...
Over zestig jaar is de islamistische staat een bloeiende oase van rust, vrede en ontwikkeling, want er trekken alleen maar slimme hoog opgeleide mensen naar toe.
Whahahahwhaa.
Pieter Broertjes: sociaal wetenschapper, oud-VK redacteur en PvdA'er. De symptomen moreel verheven en wereldvreemd gedrag kunnen niet uitblijven met zo'n cv. Dit soort typisch zijn verblind door dwangmatig cultuurrelativisme, waardoor ze niet in staat zijn om problemen praktisch te benaderen. En als het dan ook nog bestuurders zijn die zo denken, ontwrichten ze de samenleving alleen maar verder met hun nalatigheid.
@--sql error-- | 23-10-14 | 12:01
Je vergelijking met de NSB slaat nergens op. Broertjes is gewoon een typische 50-plusser die in een soort van 'Twilight Zone' leef. Het 'guttmensch' reflex zeg maar.
www.peterloud.co.uk/palestine/
Kijk maar even naar de kaartjes en dan snap je meteen waarom Israël, het vanuit Nederlands historisch perspectief, zo goed ligt in Nederland.
De Arabische wereld had helemaal geen interesse in het westen, het westen wel in de Arabische wereld.
Broertjes is voor het laten uitreizen naar ISIS. Wat op zich een goed punt is.
Hij maakte een vergelijking: "Nederlanders gingen na de oorlog ook naar Israël om daar tegen de Engelsen te vechten." Hij heeft nergens direct Joden met ISIS vergeleken. Typisch Telegraaf weer. Laat het woord Israël vallen en de boel ontploft.
Maar als Wilders 'Minder, minder, minder' laat scanderen door zijn volgelingen dan wordt er een nuancering van hier tot Tokio aangebracht.
.. en Hans Spekman maakt vanmiddag bekend vanaf vandaag alleen nog maar rond te willen lopen in ongewassen truien van kamelenhaar..
Joden er bij slepen is de nieuwe godwin.
Arnold9638 | 23-10-14 | 12:18
Yep dat noemen ze nu de heers en verdeel strategie. De haat er in brengen. Nou kijk dat is nu de pvda. Om daarna de zieligheidsfactor weer te kunnen brengen voor kiesvee. Ik heb het al vaker gezegd maar helaas niet genoeg. PVDa is ern staatgevaarlijke partij. Een partij die het weg met ons beleid en nederland naar de afgrond draagt. Ze zaaien op alle mogelijke manieren haat en proberen nederland te verdelen en burgers tegen elkaar op te zetten om er zelf beter van te worden. Reden in het pluche blijven.
Een aap verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
@Olieboer | 23-10-14 | 12:24
U bedoelt dat er een islamitische aap uit de mouw komt?
rowe | 23-10-14 | 12:21
Helemaal mee eens, je mag zeggen wat je wilt in dit land, maar commentaar krijg je ook!
Het is goddomme toch wel heel erg dom volk daar bij de PvdA!
rowe | 23-10-14 | 12:21
Je weet dat RT het propaganda-kanaal van Poetin (ex KGB) is?
Kijk ook eens goed naar de lichaamstaal van die persoon, aan alles is te zien dat het niet z'n eigen tekst is die hij daar verteld.
nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van...
Om die paar aanslagen te gaan vergelijken met de regelrechte volkerenmoord door IS, is wel een klein beetje over the top
Toen de PvdA nog SDAP heette hadden ze ook al een hekel aan Joden. Een aap verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Even de feiten: Broertjes gebruikt niet het woord Joden maar Nederlanders en het gaat over vechten tegen de toenmalige mandaathouder Engeland. Hij had ook het voorbeeld Spanjestrijders van de Internationale Brigades kunnen geven. Het gaat erom of je het uitreizen van mensen die ergens anders willen vechten voor hun inziens goede zaak moet verhinderen. Dus niet. Ik ben het verbazingwekkend geheel eens met deze aarts PvdA-er en Goed Volk vertegenwoordiger.
Stuur van Leeuwen ff naar Den Haag en vraag wat random PvdA kukels naar hun standpunt inzake de term genocide over wat ISIS aan het doen is. Die term schijnen ze nogal moeite mee te hebben ivm hun achterban. Levert leuke beelden van spartelende kamerleden op!
En op Twitter zit zo'n links-extremist natuurlijk weer te huilen over Palestina. Vreemd toch altijd, van dat volk. Je mag openlijk pleiten voor het "verwijderen" van 7 miljoen Israeli's, maar als je zegt dat je wat minder immigratie in Nederland wil, DAN ben je een racist. Maar antisemitisme bestaat volgens deze lui dan weer niet, want oh wee als hun obsessie met Joden eens onder loep wordt gelegd.
Nee, de socialist blijft een vreemd en hypocriet wezen.
Waar blijft "onze vrijheid van meningsuiting"? Telkens blijkt weer dat we eenieder verguizen zodra hij/zij iets zegt (of zichzelf afvraagt) wat "het volk" o.g.v. Teleslaap ( www.youtube.com/watch?v=yp-Wh77wt1o&am...) informatie, niet zint. Toch blijven we roepen dat dit een vrij land is?!
Laat eenieder zeggen wat hij/zij wilt is een groot gemeengoed in een wereld die gestuurd wordt naar nwo
Slaap zacht medelanders
Dat is toch die vrind van Benno?
@Einde van de Domheid | 23-10-14 | 12:13
U bedoelt Dè Benno die liggend op een affuit naar Delft werd gereden? Serieus?
PVDA ontpopt zich als een buitengewoon kwaadaardige partij.Wat een enge man! Maken wij ons druk om een stel onaangepasten op een motor. Voor wie het nog niet doorheeft; de PVDA is druk doende om het antisemitisme weer in de samenleving te masseren. Onze islamvrienden worden in die zin dan ook misbruikt om het antisemitisme weer handen en voeten te geven. Dat is inderdaad best wel zielig, ja.
wat een stuk vuil .. en natuurlijk PvdA
eerstneukendanpraten | 23-10-14 | 11:50
Nee hoor, eerder een kras op je tong.
Dat is toch die vrind van Benno?
PB = malochem.
Ben benieuwd hoe hij hier weer mee weg komt.
Onbekwame, oliedomme en wegkijkende lui op invloedrijke posities.
Het is een groter kwaad dan de Nazi's, ISIS en de PVDA bij elkaar.
Omdat juist deze personen hun macht zouden moeten gebruiken om deze genoemde vijandige organisaties te stoppen.
Broertjes was hoofdredacteur van de VK toen dat van A tot Z verzonnen verhaal over martelende Nederlandse soldaten geplaatst werd, twee dagen voor de verkiezingen, om de partij waar hij nu burgemeester voor is een handje te helpen.
Dat hij de Nederlandse soldaten daarmee volkomen onterecht in een verkeerd daglicht plaatste maakte hem niet uit, alles is nu eenmaal geoorloofd voor het partijbelang.
Ethisch en moreel gemankeerd, laten we het daar maar op houden.
Inderdaad bij Geschiedenis geleerd dat Joodse Europeanen naar Jeruzalem vertrokken om de Arabieren aldaar te verkrachten, te vermoorden, te stenigen en te verminken. Israel werd ook niet erkend door de VN of andere landen en Israeliers bliezen zich ook massaal op in Europese hoofdsteden. O, nee wacht...
Maar ja in elk geval weer een burgemeester die van ons geld tien jaar thuis mag zitten tot aan zijn pensioen. Ja nu weet je gelijk waarvoor plasterk er niks aan doet. Hij weet zelf ook wel dat er gigantische smurfen in zijn partij zitten die altijd wel een keer de fout ingaan. Hij weet dat zo goed omdat hij zelf ook zo'n smurf is. Pvda-ers hebben daar namelijk een abbonement op. Het doen van zeer foute uitspraken. Zie een timmerfrans recent nog. Het rotte is ze komen er telkens toch weer goed mee weg. En kunnen dat ook makkelijk doen want mocht het fout gaan krijgen ze riant wachtgeld. Zo'n tien jaar. Als de burger zoiets doet is het bijstand of op ern houtje bijten. Ja dit kabinet zorgt goed voorzich zelf. Nederland wat dat betreft kan ze de reet roesten. De burgers lachen ze keihard uit. Tegenwoordig zelfs opzichtig. We keken er naar en vul de rest zelf maar in.
Wat een domme man. Maar ja, hij draagt een PvdA-partijkaart, dus het zal wel weer met een sisser aflopen.
enge man.
Broertje dood aan inmiddels #pvda
Als ik het artikel op Telegraaf.nl lees, dan zegt hij toch wel iets anders dan de tweet van Alexander Bakker doet vermoeden.
De reden dat er zo heftig op Putin gereageerd wordt is enkel om de aandacht van het klootjesvolk af te leiden van het Grote Gevaar.
James Lastig | 23-10-14 | 11:42
Dat is precies de reden waarom hij dat moet zeggen.Moet zeggen, omdat vertegenwoordigers van die 1,2 miljoen dat afdwingen bij de P v/d A.
Broertjes zou een goede NSB-er geweest zijn.
snag.gy/cpIOS.jpg
Weer een knoepert van een miskleun door een miskleun van een burgemeester.
Wat een vieze hitser, die hoort gewoon niet op zo'n hoge bestuursplek te zitten.
Die gast heeft een paar steken los zitten.
-weggejorist-
PvdA = de gemuteerde NSB
Ik neem aan dat op elk politiebureau nu vooraf ingevulde aangifte formulieren klaar liggen.... oh wacht, hij is niet van de PVV.
Overigens. Als mensen fijntjes samen willen leven in een kalifaat dan moeten ze dat doen. Maar niet op deze manier. Grotere redenen om mensen om te brengen dan wat dagelijks de revu passeert m.b.t. ISIS kan ik niet bedenken.
haidewietska | 23-10-14 | 11:49 Volkskrant is in ieder geval sinds zijn vertrek (me 1 miljoen) een stuk beter geworden. Hilversum absoluut niet. Totale idioot.
BurgerSpionageNummer | 23-10-14 | 11:48
Ja vindt je het nog gek ook. Zijn toch ook de twee partijen die het meest in opspraak zijn. De VVD zo corrupt als de pestpokke en de pvda de partij met het constante weg met ons en de meest rare voorstellen om hun noodlot uit te stellen. De afgrond. Ze hebben namelijk nog niet genoeg baantjes geschept via hun vriendjespolitiek voor als ze straks op hun bek gaan. Want dat is ondertussen onvermijdelijk. Het ene schandaal zit nog niet in de doofpot of het nieuwe schandaal staat al klaar. Dat geldt voor beide partijen.
@El Rico Grande | 23-10-14 | 11:42
Hoezo, precies zijn vader.
Die ken ik niet. Ik weet alleen dat hij als jurist werkzaam is (geweest).
@tweetybird | 23-10-14 | 11:48
Mogelijk. Ik zou toch denken dat zo iemand beter moet weten. Maar goed, ik ben koppig. Friese voorouders, dan krijg je dat.
Misschien moet de PvdA eens wakker worden en weten en begrijpen dat ISIS een kanker is dat heel rap en effectief vernietigd moet worden.
James Lastig | 23-10-14 | 11:42
Maar dat niet alleen, als je zegt dat dit geweld een basis heeft in het geloof van de geyteneuqende pedoprofeet dan ben je xenofoob.
Als de zionisten echt zo wreed waren geweest als Isis nu, zouden er nu binnen Israel geen Palestijnen wonen, want die waren dan allang onthoofd of op andere wijze gedood. Voor de joden zou Broertjes vast niet als excuus hebben aangevoerd dat ze net een holocaust achter de rug hadden. Maar Isis excuseert hij wel omdat ze ook uit een soortement holocaust zouden komen. Dus onze Nederlandse jihadisten die strijden in Irak hebben hier in Nederland volgens Broertjes ook een soort holocaust beleefd. Die gaan daar volgens Broertjes vechten omdat we hun broertjes hebben vergast of uitgehongerd. Broertjes is het toonbeeld van landsverradelijke smeerlapperij. Hij heeft als hoofdredacteur van de Volkskrant zijn onnozele lezers doen geloven dat de islam prachtig is en dat we van moslims niets te vrezen hebben.
Dat minister Asscher lid is van de PvdA verbaast mij dan ook in hoge mate.
El Rico Grande | 23-10-14 | 11:42
Dat je dat verbaast. Dat is 1 van de ergste achterbakse mislukkeling bij de pvda. Het prototype ,weg met ons.
Als er 1 niet te vertrouwen is is het die ascher wel.
Gaat lekker vandaag, 3 topics over de PvdA en de andere gaat over de VVD.
Het is overigens wel mogelijk een overeenkomst tussen Joden en moslims vast te stellen.
De staat Israël is gegrondvest op de Tenach.
Het kalifaat vindt zijn bron in de koran.
Beiden de respectievelijk heilige boeken van beide respectievelijke geloofsgemeenschappen.
* Bukt *
@Corrie-Corky | 23-10-14 | 11:46
Oh ja, opa.
Zal me benieuwen wat voor smoes Pieter gaat verzinnen dat hij het niet zo bedoeld had en verkeerd was opgevat, zoiets.
Wel leuk dit, het partijtje van Spekkie en Sampie kijkt steeds dieper het ravijn in, en dat is dus een voordel van al die pvda'ers met hun onzingebrabbel.
Ik zeg aftreden. Harakiri mag ook...
-weggejorist-
Volgens mij hebben ze bij de PVDA zichzelf wijsgemaakt dat er 72 maagden op ze zitten te wachten wanneer de partij zelfmoord heeft gepleegd. Ze zijn in ieder geval hard op weg.
Haha.
weer een mooi voorbeeldje van meten met 2 maten, en het selectief citeren.
Het was vroeger altijd al zo, dat als je voor een vreemde mogendheid in het buitenland ging vechten dat je je paspoort kwijt was.
Die wet is in de jaren 70 opgedoekt, want anders had men alle in Israelische krijgsdienst getreden Nederlandse joden het paspoort moeten afnemen, en dan waren we bijvoorbeeld Ralph Inbar als Nederlandse cultuurdrager kwijt geweest.
Hoe kan zo'n man burgemeester zijn?
Wat een land...
Tja, PVDA hè.
Goed, Broertjes heeft net zijn ontslag als burgemeester georganiseerd zie ik. Maar niet getreurd, deze elite kaste komt altijd weer op zijn pootjes terecht en krijgt vast wel weer een ander mooi baantje. Duurt even, maar het komt wel goed met Pieter.
En de boom en de rots spraken tegen de moslim: "er heeft zich een PVDA-er achter mij verscholen, kom hem doodknuffelen".
Met een beetje pech/geluk heeft Kobani binnenkort een nieuwe burgemeester dan kan Nederland hem daar mooi naar toe sturen!
Gelukkig beginnen ze ook binnen de PvdA te begrijpen dat die partij kapot moet en laten de leden geen kans onbenut om zichzelf en de partij compleet voor lul te zetten.
@El Rico Grande | 23-10-14 | 11:42
Hoezo, precies zijn vader.
Op naar de 0 zetels dan maar.
"Waarom wil de PvdA zo dolgraag de joden koppelen aan het brute, barbaarse, primaire geweld van moslimfundi's?" Omdat de PvdA graag de stem van anti-semieten heeft. Dat minister Asscher lid is van de PvdA verbaast mij dan ook in hoge mate.
10 procent van de NL bevolking is moslim. 73% daarvan steunt ISIS .... dat zijn dus zo'n 1.2 miljoen randdebielen die de PvdA graag te vriend houdt want stemvee.
Laat het even op u inwerken .... 1.2 miljoen mensen in Nederland die ISIS steunen.
Laat 1% daarvan eens radicaal worden en bereid zijn gekke dingen te doen.
Dat zijn er 12.000 ... maar niks aan de hand hoor. Als u zich daar zorgen over maakt dan bent u een racist.
Van mij mag hij burgemeester blijven, maar wel graag met een muilkorf.
Het CIDI heeft al 14 delen volgeschreven. Kennelijk nog niet voldoende
Volgens mij duidde Broertjes een vraag waarom we jihadisten niet gewoon laten gaan.
Want zei hij, we hielden mensen die indertijd in Israël tegen Engelsen vochten ook niet tegen (1946-48).
Lekker dwepen met slavenhandelaars en massamoordenaars, hij schaamt zich er niet eens voor.
De uitbreiding van Palestina gaat snel. De Golanhoogten zijn nog niet veroverd, Hilversum blijkbaar wel.
Wordt 'PvdA-er zijn' in DSM VI opgenomen?
Broertjes is van God los.
Waarom klaagt het CIDI die Broertjes niet aan? Dit is gewoon smaad, laster en grenst aan Holocaustontkenning! Bewijst maar weer eens dat al die linkse PvdA-ers allemaal stiekem de grootste nazi's zijn als het gaat om het consolideren van hun macht en het paaien van hun favoriete stemvee.
Nee.... tijd voor een dwangbuis
PvdA-logica. Bovendien moet de achterban tevreden gehouden worden, en we weten allemaal waaruit die achterban bestaat: ruifvreters, graaiers, pseudo-intellectuelen, islamisten en antisemieten en/of combinaties van genoemde hobby's.
Neemt niet weg dat Broertjes een schop onder z'n reet moet hebben. Met zo'n 'burgervader' heb je geen vijanden meer nodig. Met andere woorden: *exit*. Helaas met wachtgeld, als altijd.
Pieter kan er niks aan doen. Als dat PVDA-virus eenmaal in je lichaam zit, ga je vanzelf rare dingen roepen.
De PvdA werft electoraat onder de antisemieten.
De vergelijking van joden met isis is ridicuul en kan echt niet voor een burgemeester.
Meteen afzetten die stoethaspel.
De vergelijking van de ene sozialistische partij die meedeed in WO2, met degene die we nu in Nederland hebben kun je echter steeds beter maken.
Voor Gutmenschen blijven joden toch altijd een belangrijke klassenvijand waar alle tegenslag & pech van den Onderhonden aangehaakt kunnen worden.
Het lukt ze altijd wel een of ander parallel te trekken.
Verplichte disclaimer: nee, ik houd niet bijzonder van joden.
Wel heb ik de pest aan alle figuren die joden nodig hebben om hun wereldbeeld begrijpelijk te maken.
REAGEER OOK