Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KAARTJE! Maar wat is het?

maarwatisditnouweervoorkaart.jpgStadskaartje met heel veel rode stippen. Maar welke stad is dit? En waar staan de stippen voor? A) Aantal nieuwe Starbucks-filialen in Seattle sinds 2003. B) Aantal keren 'Hey pssst, kkhoer' in Amsterdam-Oost sinds 2003. C) Aantal geplande windmolens in binnenstad Utrecht sinds 2003. D) Aantal plekken in Maastricht waar Onno Hoes is vreemdgegaan sinds 2003. E) Iets anders, nl... Antwoord in de Lees Verder. Het antwoord vindt u hierrr. En het houdt niet op. Niet vanzelf. Het spookt in Baghdad. ISIS staat aan de poorten en de stad zou zomaar kunnen vallen, met ernstige gevolgen.

Reaguursels

Inloggen

allemaal schuld van het westen: die willen weer aan verkoop nieuwe auto's verdienen ! en aan westerse beveiligingsexperts voor westerse waarnemers etc...

panikh | 20-10-14 | 15:32

-weggejorist-

hak maar | 20-10-14 | 13:22

kaaspieten.....

Ali Nee | 20-10-14 | 12:18

Zullen niet meer zoveel auto's zijn dan...

Lepenseur | 19-10-14 | 23:02

En Angela M. is een überkudt, onze Timmerfrans slechts een flapdrol dus ook zij deugen niet.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-10-14 | 22:46

Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 17:58
Dank je wel, mooie link want interessant en leerzaam. Natuurlijk deugen onthoofdende koranpluizende baarddragers in hun djellaba niet. Laat staan dat zij mensen hun strot mogen doorsnijden. Maar dan GB met hun gare queen, de Fransozen die altijd wel of niet sérieux mede namens die Britten verantwoordelijk waren voor twee wereldoorlogen en nog veel meer ellende zoals het MO herindelen naar eigen belief. En dan de Yanks (net zo besneden als joden en moslims) die atoombommen gooiden op Japanners en extreem veel conventionele explosieven smeten op mensen in Laos, Cambodja, Vietnam, Servië en Nijmegen. Getinte mensen mogen klagen. Maar socialisten en fascisten dan weer niet want ook vuig tuig. En voor de vorm: Fuck Rusland, Turkije en China!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-10-14 | 22:39

Inkoppertje: gepleegde overvallen binnen de ring van Amsterdam door in hun eer gekwetste Marokkanen die geen respect krijgen (maar natuurlijk wel een auwtkiering).

Spielmacher | 19-10-14 | 21:19

Met zo'n bommendichtheid daar in Bagdad mag het werkelijk een wonder heten dat dit nog niet dagelijkse kost is hier in Europa. Het zal wel een kwestie van tijd zijn voordat dat ook hier gaat gebeuren. Gewoon nog meer volk uit die gebieden binnen halen, dan komen de problemen vanzelf hierheen.
Sterker nog de problemen zijn er al volop prominent aanwezig in onze steden.http://www.thepostonline.nl/2014/10/10/jihad-dreigt-duitse-steden/comment-page-1/

www.thereligionofpeace.com/
Ja, Bagdad zit er ook bij deze week. De vrede spat er weer vanaf..

Gaul Shaarad | 19-10-14 | 21:14

@ITEACHYOU | 19-10-14 | 18:03
Welja, we gaan ineens Engels lullen.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 20:48

@Meeroever | 19-10-14 | 15:29

Net zoals we in Nederland schrijven: 'betekent' met 't'

Wanne | 19-10-14 | 20:35

Mooie achtergrond voor een volgende Boomerang kaart.

J. Jarig | 19-10-14 | 20:27

E: aantal nieuw gecreëerde "baantjes" voor pvdarabbers dit jaar in "Nederland"...

G. Raayer | 19-10-14 | 20:26

De woningen die in de jaren 90 onverantwoord veel duurder zijn geworden door misleiding van hypotheekverstrekkers.

kloopindeslootjijook | 19-10-14 | 20:11

E) Te dure betaalde parkeerplaatsen

kloopindeslootjijook | 19-10-14 | 20:06

Carbomya= Baghdad

trioxine245 | 19-10-14 | 20:00

E) Aantal huishoudens in de Schilderswijk waar de Sociale Dienst van de gemeente Den Haag bijstandsfraude heeft geconstateerd.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 19:57

Het antwoord was teleurstellend... het was toch fijner voor de wereld geweest als mijn gok dat iemand roze muisjes had laten vallen over een kaart goed was geweest...

Gezocht, een wereld waar het enige geloof wat gepredikt wordt een geloof in een vredige wereld is of zoiets...

Mr.Nuance | 19-10-14 | 19:35

De woningen in Amsterdam (of welke plaats dan ook in Koninkrijk der Nederlanden) waarbij sprake is van een woningoverval in het 2014 (die nog niet eens is afgelopen).

ProAsfalt | 19-10-14 | 19:12

ITEACHYOU | 19-10-14 | 18:03
Nice :-)
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat we ze hun gang maar moeten laten gaan.

Buggert | 19-10-14 | 19:01

Ach nee,het kaartje van die stad heeft veel weg van Amsterdam (grotendeels buiten de wallen/Stadhouderskade,die goed zichtbaar zijn).De stippen gaan om de plekken waar fietsdiefstallen zijn gepleegd ,tenminste bij de politie aangegeven.Anders was de hele kaart rood.

Dolphi | 19-10-14 | 18:34

Ach, het is een minderheid, ook in ons land. Daarom moet je ook ongestraft kunnen roepen 'minder, minder' dunkt me.

superlutser | 19-10-14 | 18:19

Het wordt eens tijd dat ze richting Europa komen. Bewapen het volk en laat ons wat lol hebben met die kut baarden.

Erectus Giganticus | 19-10-14 | 18:13

Islamofiel | 19-10-14 | 17:57
Dat zeg ik dus.

mr. coffee | 19-10-14 | 18:12

Ies toch logisch? De Kalief zetelt traditioneel in Bagdad. De IS boys zijn daardoor extra gemotiveerd.

postmodernismisdead | 19-10-14 | 18:09

Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 17:58
We created hell; murdered millions, brutalised the inhabitants and then blamed the people that emerged from its ashes for not acting like poets and philosophers.

ITEACHYOU | 19-10-14 | 18:03

Iedere rode punt stelt een plek voor waar sinds de oprichting van ISIS een kind geboren is uit een huwelijk tussen een directe neef en nicht.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 17:58

Het aantal ebolagevallen in Europa?

ITEACHYOU | 19-10-14 | 17:57

mr. coffee | 19-10-14 | 17:51

Moslims exploiteren mensenrechten. Als ze het uitkomt beroepen ze zich er op. Als het ze niet uitkomt gaat de Sharia voor.

De ethiek van de Islam kun je omschrijven als: het doel heiligt de middelen. Volstrekt opportunistisch dus als het om normen en waarden gaat.

Islamofiel | 19-10-14 | 17:57

Tering, je kan nergens meer je auto parkeren vandaag de dag.

ITEACHYOU | 19-10-14 | 17:57

Ik denk dat we langzamerhand eens moeten stoppen met het door een westerse bril kijken naar de politiek die landen. Zelf lopen ze ook niet hard om de boel vredig te krijgen daar. Mensenrechten zoals wij kennen, accepteren zij niet en ze hebben ook al hun eigen set van normen en waarden omtrent goed en kwaad.
En laten we nu niet zo stom zijn om ze daar te gaan helpen want uiteindelijk haten ze de Westerling meer dan hun zelf-exploderende jeugd.

mr. coffee | 19-10-14 | 17:51

Hoe harder we de Islam (speltheoretisch) na roepen dat Islam vrede is, des te harder ze dat gedwongen zijn te bewijzen.
Dus roep ik maar(net als Obama en Cameron): Islam is vrede!

Val Rutte dus niet lastig als hij dat ook doet. Vraag hooguit aan de Islam om Rutte niet in zijn hemd te zetten.

louterspunt.blogspot.nl/2014/09/beteke...

Islamofiel | 19-10-14 | 17:42

Dat er een stel hersenlozen in het Libanese Aarsal zit, verbaast me niet, maar voordat dat uitgeroepen kan worden als deel van dat klote kalifaat... daar ligt toch nog een stukje Syrië tussen dat in handen is van Assad-getrouwen.

Tubantia83 | 19-10-14 | 17:39

Ligt het aan mij of is er in dat stippenpatroon een naakt wijf met dikke tieten te herkennen?

Edelzwijn | 19-10-14 | 17:31

Nou, de binnenstad van Baghdad autovrij maken maar. Met een gezellige winkelboulevard met een Etos en een Hema.

Worst_kaas_scenario | 19-10-14 | 17:28

Ik las ooit in 1 van de sprookjes boeken iets over een oorlog tussen noord en zuid, is die al begonnen?
Of was het nu Nostradamus?

Flipus | 19-10-14 | 17:25

Nogmaals: wij zullen met weemoed terugverlangen naar Saddam, Mubarak, Khadaffi, Musharraf, Ben Ali, Bouteflika, Hassan II en Assad (Hafiz, natuurlijk, Bashir is een watje) en (binnenkort) Abdullah II.
-
Stuk voor stuk geen lekkere jongens, maar ze wisten hoe je vrede tussen clans afdwong: met de knoet.

bisbisbis | 19-10-14 | 17:23

Leuk kaartje. Hierrrrr.... www.globalincidentmap.com ook leuk kaartje.
Kun je ook alle bommen, kapingen, enge ziektes, gifgaslekkages enz die de staatsomroep vergeet te vermelden opzoeken. handige zoekfunctie per land/stad.

ie-wie-waai-weg | 19-10-14 | 17:15

Bush junior had gewoon nooit moeten ingrijpen in Irak. Met Hoessein was iedereen daar beter af, en die had de IS luitjes (inmiddels bestaan ze voor een groot deel uit ex Iraakse militairen) nooit zover laten gaan. Sommige landen hebben nou eenmaal een dictatuur nodig om te functioneren, Irak is daar een goed voorbeeld van.

Grijpgraag&deStier | 19-10-14 | 17:06

Aantal APK keuringstations voor auto,s ouder dan 10 jaar

Zeewolf | 19-10-14 | 17:05

@Geer697943 | 19-10-14 | 15:33
Als we ze allemaal gelijktijdig aan 1 kant van de wereld laten ontploffen zijn we voorgoed van alle problemen af, dat dan weer wel.

francisca van jole | 19-10-14 | 17:04

Koos Knak | 19-10-14 | 16:52
Ja ze moeten eerst de boel zuiveren en dan gaan ze richting het Westen , en natuurlijk zal de EU de rode
loper uitleggen want IS is meer dan welkom in Brussel.
Europa heeft totaal geen antwoordt op IS dus is het maar beter dat ze vrienden worden van IS.

Eurotokkie | 19-10-14 | 16:59

Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 16:50

De optie is die tussen protectionisme: grenzen dicht, primaat van de westerse cultuur in eigen land opleggen, en tussen expansionisme: herkolonisatie van M-O en Afrika. Alleen Amerika kan hierin het voortouw nemen. Doen we niks, de 3e optie, dan desintegreert de maatschappij en is uiteindelijk iedere wandeling op straat een ervaring die doet denken aan het verhaal van de verdwaalde vreemdeling in een duister woud.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 16:58

Desmoulins | 19-10-14 | 16:40

Precies! Van de regen in de drup it is...

eerstneukendanpraten | 19-10-14 | 16:54

Islamofiel | 19-10-14 | 16:48
Je weet dat ze bezig zijn met een non verbale Jihad , in Den Haag weten ze ook dat die dag zal komen maar
kunnen verder niets meer doen voor ons , de point of no return zijn we we al jaren voorbij.

Eurotokkie | 19-10-14 | 16:53

What is all the fuzz about? IS slacht met name andere moslims af.

Koos Knak | 19-10-14 | 16:52

De autodealers zullen dan niets te klagen hebben over de verkoopcijfers.

Steinway | 19-10-14 | 16:51

@Van Duyvenbode | 19-10-14 | 16:41
De kolonisatie is sinds een jaar of 40 in volle gang. Het gaat nu alleen de andere kant op. Nou nog genoeg 'gematigden' met exotische opvattingen in de politiek en we zijn vertrokken.

Wel een fijne gedachte dat de machthebbers van straks zullen beschikken over een fijnmazig net van camera's en dikke dossiers van iedereen. Rebellen moet je niet hebben.

Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 16:50

Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 16:43

En het lontje korter.

DANNY3960 | 19-10-14 | 16:50

In Nederland wordt vooral gestreden met verbale Jihad. Dat levert in sociale zin veel slachtoffers op, waaronder de vrijheid van meningsuiting die onder de dictatuur van politieke correctheid terecht is gekomen. We hebben GS nog, maar die heeft een slecht reputatie bij mensen die GS serieus zouden moeten nemen

Islamofiel | 19-10-14 | 16:48

de Voorzittert | 19-10-14 | 16:38

Bij de eerste bomaanslag vluchten alle moslims Nederland uit , wij kaaskoppen wachten alleen nog op een aanleiding .
Die opgekropte woede moet een keer eruit , maar het zal niet alleen tegen de moslims zijn maar ook tegen die gasten in Den Haag.
Ja het is een donker scenario maar onafwendbaar.

Eurotokkie | 19-10-14 | 16:45

En de olievlek werd alsmaar groter.

Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 16:43

@Einde van de Domheid | 19-10-14 | 16:19

Ach, ach, de Obama-apologeet wijst weer met het morele vingertje naar Bush. Simpele ziel.
Het is toch echt Obama die de wereld in deze ellende heeft gestort met zijn volledige terugtrekking.
Liberals en de gutmenschen alhier willen maar niet beseffen met wat voor een vijand de Westerse wereld in een oorlog verzeild is geraakt.

Desmoulins | 19-10-14 | 16:42

@Meeroever | 19-10-14 | 15:29
"Oja, GeenStijl, in Nederland schrijven we Bagdad zonder h".
En "betekend" schrijven we in 3e persoon enkelvoud met een t.

tum378 | 19-10-14 | 16:42

Wat natuurlijk ook een optie is, is de heroprichting van het Britse Rijk. Afrika kan zichzelf niet besturen, het Midden-Oosten ook niet. Dus. Bezetten die hap, een ieder die zich verzet een kopje kleiner maken.
Wordt het Britse Rijk niet hersteld, en de tragiek van de dekolonisatie ongedaan gemaakt, wordt het westen zelf overspoeld door miljoenen vluchtelingen, gelukzoekers, etc., net zolang de menselijke ellende, de anarchie, de eeuwige oorlog en de islam, verspreid zijn over de hele planeet.
Ik weet, rekolonisatie klinkt idioot, is het misschien ook, maar het alternatief ziet er bepaald bedreigend uit.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 16:41

@eerstneukendanpraten | 19-10-14 | 15:42

Ik heb deze man eigenlijk nooit serieus genomen.
Al bij aanvang van zijn ministerschap kon je eigenlijk al voorspellen dat het een voorstelling met Timmermans in de hoofdrol zou worden. Een beetje mensenkennis leerde al snel dat we met een zelfvoldane, demagoog te maken hadden die nooit op zijn uitspraken afgerekend zou worden, aangezien het om een lid van de goedvolkclub gaat.
En nu kunnen we ons weer mateloos ergeren aan zijn opvolger tevens wanbestuurder met dito utopisch wereldbeeld.

Desmoulins | 19-10-14 | 16:40

Gaat gewoon gebeuren in dit land. Niet op deze schaal maar dat is puur om logistieke redenen. Gewoon lekker blijven vrijlaten! Trouwens op basis van wetten, ingevoerd door de partijen waar wij en masse zelf op stemden (lol). Die aanslagen, die komen er.

de Voorzittert | 19-10-14 | 16:38

Gelukkig heeft het Westen democratie gebracht in Irak,
volgend jaar zien we geen rode stipjes meer.

Eurotokkie | 19-10-14 | 16:38

En nu weer het Iraakse leger versterken totdat die de overhand nemen, Isis verslaan en Iran binnenvallen. Dan maken we het weer goed met Iran en dan zorgen die dat Irak terruggedrongen wordt waarna ze gelijk willen doorstoten naar Israel waardoor we de oppositie in Iran moeten gaan steunen die dan weer toch plotseling nog erger Islamistisch fundamentalistisch blijken te zijn dan IS waarna deze nieuwe isis weer aangevallen moet worden waarna.....

pfff Je moet ze ff bezig houden he.... En dan met z'n allen hier gezellig analyseren en voorspellen.

viridis | 19-10-14 | 16:32

De radicalisering van de soenitische islam wordt gefinancierd en geleid vanuit Saoedie-Arabië, zo'n beetje het meest funeste land ter wereld, maar nu voor de gelegenheid onze bondgenoot.
Vind je het gek dat ik daar een beetje cynisch van word.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 16:32

@trottle | 19-10-14 | 15:16
En dat terwijl de VS beweert ook nog eens de IS aan te vallen vanuit de lucht... Dat zou, gezien 'operation' desert storm een appel en een ei moeten zijn, dus ik begrijp wel dat je het niet meer snapt.

La Bailaora | 19-10-14 | 16:31

Tjeez, who cares?
Na IS komen er wel weer ander engerds, oneindig nutteloos geneuzel.

bakoenin | 19-10-14 | 16:29

@Capt. Iglo | 19-10-14 | 15:13
Dream on...
"The attack on Lebanon comes on the heels of more victories by the terrorist group in the northern, Kurdish portions of Iraq. Fighters there captured the Mosul Dam. With control of this dam, comes the immense power to deliberately flood large Iraqi cities along the Tigris River and withhold water from thousands."
"As ISIS snatches up more oil fields in northern Iraq, they do not merely destroy the facilities. They sell the oil on the black market. Experts estimate the group makes more than $3 million per day selling oil they seized in Iraq and Syria."
Bron: cnsnews.com/mrctv-blog/curtis-kalin/is...

Huh..? | 19-10-14 | 16:28

De tijd dat de vijand is zich onvoorwaardelijk overgeeft is voorbij.
Hoeft ook niet, de beste en snelste knopjesdrukker houdt het geteisem onder controle. Volledig elimineren is een utopie.
Het westen denkt dit te kunnen zonder grondlegers.
Gelijk hebben ze, deze oorlog is geen gesneuvelden waard.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 16:28

Thee drinken, thee drinken, thee drinken en nog eens thee drinken. We kom er wel uit, mensen!

Boris Poepnagel | 19-10-14 | 16:24

Hoelang duurt een oorlog als je zelf geen verliezen lijdt en de vijand wel?
Een week, een maand of een jaar?
I don t care, als IS maar ophoudt te bestaan.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 16:22

@Heau even | 19-10-14 | 15:54
Ehm, wat is er over van de Sovjet Unie? Ideologieën zijn heel goed te slopen.

AbleArcher13 | 19-10-14 | 16:20

George W Bush ging naar Irak om Al Qaida te vinden.
Nou George, ze zijn er inmiddels.
In de 2.0 versie!

Einde van de Domheid | 19-10-14 | 16:19

Dus mocht iemand richting Baghdad gaan dan weet ie dat er op die plekken i.i.g. voldoende parkeerruimte is.

viridis | 19-10-14 | 16:19

Dit is natuurlijk allemaal de schuld van de VS.

AbleArcher13 | 19-10-14 | 16:17

Zonde van al die auto's.
Die schoften hebben werkelijk nergens respect voor.

VanBukkem | 19-10-14 | 16:16

Xan Duyvenbode 16:08
Iraakse leger wilt best wel vechten, tenminste als ze een kans hebben. Met geweertjes win je het niet van kanonnen.
Geef ze goeie wapens en vliegtuigen en dan komt het goed.
Gebeurt nu al, beetje geduld ajb, het duurt altijd even voor een ommekeer.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 16:14

trottle | 19-10-14 | 15:16
Met die vraag worstel ik ook al een hele tijd maar u heeft het nu verwoord!
Ik denk dat het antwoord te maken heeft met het feit dat er slechts een zogenaamde zeer kleine minderheid van de moslims radicaal is. Een minderheid van laten we zeggen zo'n 73%. Wereldwijd zijn dat ongeveer een miljard moslims. Niet iets waar u of ik ons druk over hoeven te maken. De wegkijkende politiek correcte volksvertegenwoordigers adviseren ons om rustig te gaan slapen. Laten we dat doen en bidden dat we 's nachts niet ons hoofd verliezen.

MarcAntony | 19-10-14 | 16:13

Conclusie is dat het Arabierenleger van Irak nou niet echt een goed leger is. Arabieren zijn natuurlijk ook geen Koerden of Israeliers. Vroeger gebruikten Arabieren negerslaven om hun oorlogen voor ze te vechten. Ze kunnen wel koppen afhakken, maar tactisch en strategisch stelt het allemaal niet veel voor.

lekker wijf | 19-10-14 | 16:12

De gevolgen zullen zijn wat het altijd al geweest is ... schreeuwende kerels die als waanzinnigen door elkaar rennen, moeders thuis en de kinderen met hun poten in de viezigheid. Dat is ook hun enige exportproduct.

Rien7847 | 19-10-14 | 16:09

Bagdad kan inderdaad vallen, zoals Patrick Cockburn zegt, omdat het Iraakse leger niet zal vechten. Alleen de shia milities kunnen Isis tegenhouden. Het Iraakse leger is de facto non-existent; het is een spookleger dat alleen bestaat uit salarisstroken.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 16:08

Alleen doemdenkers denken dat vliegtuigen geen verschil maken. Heau even denkt dat ze dat wel krijgen. Van wie dan? Bovendien zijn de vliegtuigen van het westen superieur, maken korte metten met elke (verouderde) staaljager.
De combinatie Koerden en luchtsteun is ook heel sterk.
Wacht nou maar even, tijd zal het leren, over niet al te lange tijd is het gebeurd met IS. Er komt een tijd dat de manschappen niet meer vervangen kunnen worden.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 16:08

Heau even 15:54
Ho even, wie heeft het over winnen?
Is toch zeker alleen? Deze oorlog valt niet te winnen, het enige wat je kan doen is dat tuig uitdunnen. Dat zal misschien nog wel eeuwen duren, so what, goede oefening voor onze jongens en zo houd je dat uitschot onder de duim kwa aantallen.
Over een aantal jaren begint gegarandeerd dat gezeik weer opnieuw, daarom is het wel goed dat dat spul zich verzamelt in een leger midden in de woestijn, maakt het werk makkelijker voor ons.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 16:02

Het is een luchtopname van het mediapark, de rode plekjes zijn de plaatsen waar Paul de Leeuw en Jan Smit afgelopen week een televisieprogramma hebben gemaakt

Einde van de Domheid | 19-10-14 | 16:01

E: het aantal dampende kopjes thee voor Job Cohen.

DikkeLollie | 19-10-14 | 15:59

Er zijn al kinderen onthoofd in Baghdad, ISIS-cellen bezoeken oa christelijke families.

Stir Glenfarclas II | 19-10-14 | 15:59

Heeft gelukkig niets met islam te maken......

Onze man in Mockba | 19-10-14 | 15:58

Terpen-tijn | 19-10-14 | 15:49
U vergist zich volkomen. Geen enkele oorlog tegen een ideologie is tot op heden gewonnen. De reden daarvoor is evident: Het lukt niet om het politiek denken in Westerse landen zo te veranderen om te doen wat nodig is om de voedingsbodem van de ideologie die men denkt en poogt te bestrijden, weg te halen.

Neem als voorbeeld Irak danwel Afghanistan. Daar hadden we niet 5 jaar moeten zitten als we het echt hadden willen oplossen, maar 25 jaar of zelfs langer. Minstens een generatie aan stabiliteit en onderwijs is nodig. Maar nee, wij denken in 5 jaar tijd een gedachtegoed van eeuwen te kunnen veranderen. Wat een utopie.

Geen luchtsteun? Die hebben ze niet nodig. En die krijgen ze uiteindelijk vanzelf. Langzaamaan worden landen gedwongen een kant te kiezen. Dat kan interessante resultaten opleveren, bijvoorbeeld in het geval van Saudi Arabie en Turkije.

Heau even | 19-10-14 | 15:54

Feynman had het net nog over de stad Heet die zou zijn gevallen. english.alarabiya.net/en/News/middle-e... Het werd het de Iraakse soldaten te heet onder de voeten. Kaboem.

Piet Karbiet | 19-10-14 | 15:52

Tutanchamon | 19-10-14 | 15:43
De rechtse hobby van het plakken van stickers met linkse hobby?

kloopindeslootjijook | 19-10-14 | 15:51

@Bokito ergo sum | 19-10-14 | 15:26

En hoeveel procent is gewoon blij met ISIS?
Hoeveel rent hard weg als ze een ISIS vlag zien?

Ze hebben hele regio's "overwonnen", maar met zo'n beperkt aantal strijders kunnen ze dat nooit blijven controleren, waar is het verzet?

BekiekUtMoar | 19-10-14 | 15:49

Heau even 15:40
Ach welnee man, IS is dom.
Ze beginnen een oorlog zonder luchtsteun, moet je nooit doen.
tactisch en strategisch bijzonder onverstandig, gaan ze nooit winnen.
Oorlog is als risk, als je niet zeker weet dat je wint, moet je het laten.

Terpen-tijn | 19-10-14 | 15:49

Waar ligt dat, Baghdad? Gaaaaap

viridis | 19-10-14 | 15:46

@ trottle | 19-10-14 | 15:16
60k verdedigers, maar hoeveel zijn er IS sympathisant? Hoeveel gooien idd de wapens neer bij het zien van 3 IS strijders? Hoe goed zijn die 60k bewapend?

MarcS | 19-10-14 | 15:46

Goed nieuws dus.
Het autobommen gedoe trekt langzaam weg.
Eerst Ira, RAF in Europa.
Over die Tsunami in 2004 hoor ik trouwens niemand meer, die heeft wat meer slachtoffers gemaakt.

Skunk57 | 19-10-14 | 15:44

Tjeempie, da's pas car=pet bombing.

Rest In Privacy | 19-10-14 | 15:44

whitechocolateface | 19-10-14 | 15:43

Als het hierbij het model Fiat Multipla betrof ben ik minder geschokt...

eerstneukendanpraten | 19-10-14 | 15:44

Linksstemmers met IQ onder de 80... Heb ik nu iets gewonnen ?

Rest In Privacy | 19-10-14 | 15:43

Als autoliefhebber kan ik alleen maar denken: heel triest dit!

whitechocolateface | 19-10-14 | 15:43

Desmoulins | 19-10-14 | 15:30

Die man is toch niet meer serieus te nemen? Eerst Oekraïne een halfbakken aspirant lidmaatschap van de EU in het vooruitzicht stellen en daarna verbaasd zijn dat Rusland zich niet erg druk schijnt te maken om een vliegtuig dat in de oorlogszone is neergestort. Daarna huilie-huilie doen over zijn eigen goedheid en tot slot de uitspraak die jij net aanhaalt. Knettergek!

eerstneukendanpraten | 19-10-14 | 15:42

E:) Aantal keren en plaatsen dat Gordon een sterpenetratie heeft gehad op 1 vierkante kilometer.

Machoclown | 19-10-14 | 15:41

De foto in de tweede link... Wat een hartverscheurend beeld.

Het kan niet anders dan dat dit volledig escaleert. WO3 is in feite al begonnen, althans, zo zullen de historici het zeker zien. Met Bagdad valt Irak, is Iran genoodzaakt op te treden en wordt het een regelrechte confrontatie tussen soennieten en sjiieten. De VS zullen zich gedwongen voelen harder op te treden, idem dito voor de VN etc.

Vergis je alsjeblieft niet. IS is een uiterst goed georganiseerde, uitzonderlijk rijke en goed uitgeruste groep die niet zomaar te verslaan is. Met de tactiek zoals zo vele terreurorganisaties, namelijk die van (al dan niet slapende) cellen, lijkt het op een hydra. Hak een kop af, en er verschijnen er twee meer (no pun intended). De hoofdvraag blijft: Hoe versla je een ideologie?

Dit conflict zal de wereld ingrijpender veranderen dan wij nu kunnen voorzien.

Heau even | 19-10-14 | 15:40

IS aanhangers in de Schilderswijk ?

duitse herder | 19-10-14 | 15:39

-weggejorist-

Geer697943 | 19-10-14 | 15:33

@Bokito ergo sum | 19-10-14 | 15:26

Wat je dan krijgt is een soort mega-Beiroet zoals in de jaren tachtig.

brutus68 | 19-10-14 | 15:31

Worden de burgers van Bagdad niet beschermt door de Iraakse grondwet? Onze geweldige, voormalige minister van Buitenlandse Zaken, tevens topdiplomaat en taalvirtuoos -niet onbelangrijk, had dit toch beloofd?

Desmoulins | 19-10-14 | 15:30

Als Bagdad valt zal Iran de sjiieten beschermen en Irak binnenvallen, tevens betekend dit het einde van Irak als land.

Bagdad mag dus echt niet vallen.

Oja, GeenStijl, in Nederland schrijven we Bagdad zonder "h".

Meeroever | 19-10-14 | 15:29

Sjezus q. Linken naar een artikel van 5 augustus? We hebben inmiddels al nieuwe gevolgen.

Alquest | 19-10-14 | 15:28

Volgens Amerikaanse maat die daar jaren is geweest is het vrij onmogelijk dat Baghdad kan vallen, gewoon te groot.

Bokito ergo sum | 19-10-14 | 15:26

@ trottle | 19-10-14 | 15:16
Die 60.000 man droppen hun wapens bij de eerste de beste zwarte Issis vlag die in gezichtsveld wappert.

juntatiger | 19-10-14 | 15:24

wel natuurlijk goed voor de heilige koe WERK-gelegenheid:
* bommenfabrikanten
* artsen
* ziekenhuizen
* begrafenisondernemers
* banken
* garages
* autoverkopers
* bouwondernemers etc. etc.
een win/win situatie.

meneer Q | 19-10-14 | 15:24

@Trottle
Idd. Volgens mij vechten er nogal wat andersoortige groepen mee met ISIS, wrs. de zgn. gematigde oppositie.

Buggert | 19-10-14 | 15:20

Als het "Hey pssst, kkhoer" was geweest, dan was het een grote rode vlek geweest.

von sokkenstopfen | 19-10-14 | 15:19

Aantal plekken waar de thee op was?

P. Peeer | 19-10-14 | 15:18

Ik snap er niks meer van!!! ISIS heeft volgens de berichten ca. 20-30.000 man. Ze vechten in Noord Irak, Noord Syrie en ze staan voor de poorten van Baghdad... Dat wordt verdedigd door ca. 60.000 man.

Leg mij nu eens uit wat er niet klopt!!!

trottle | 19-10-14 | 15:16

Er vanuit gaande dat Baghdad inderdaad valt aan IS, hoeveel dagen hebben de inwoners daar dan daadwerkelijk genoten van de import-democratie ?

netniet | 19-10-14 | 15:15

Verbieden die auto's!

Hobbykip | 19-10-14 | 15:14

Ach dat IS is alweer op z'n retour, door gigantische zelf overschatting mede gevoed door hun religieuze overtuiging maken ze domme tactische en strategische blunders (zie Kobani). Verder kunnen ze hun troepen en materieel niet verplaatsen zonder een paar bommen op hun hoofd te krijgen. Is hetzelfde als Al-Qaida jaren dood gegooid met allemaal bang maak scenario's maar met een poep en een scheet waren ze min of meer uitgeroeid.

Capt. Iglo | 19-10-14 | 15:13

E) Aantal steunpunten voor ronselarij van jihadisten in de Schilderswijk.

vivaldi | 19-10-14 | 15:12

E)Aantal PvdA stemmers in Den Haag

Boris Badass | 19-10-14 | 15:10

Ze hebben daar duidelijk geen Jozias van Aartsen. Die zou de boel wel bij elkaar weten te houden.

De Anaalprofeet | 19-10-14 | 15:09

Maar ook dit heeft niets maar dan ook niets met de ware islam van doen. Echt niet!

eerstneukendanpraten | 19-10-14 | 15:09

Alle bevestigde waarnemingen van ebola-chan in Amsterdam zuid-oost.

Bertus Brulbroek | 19-10-14 | 15:09

Het wordt tijd dat Iran ingrijpt, gewoon totale oorlog tussen soennieten en sjiieten, dat is het beste wat de wereld kan overkomen.

rode peper | 19-10-14 | 15:09

Ze zouden daar een voorbeeld moeten nemen aan groot visionair Job Cohen, hij weet hoe je een stad 'bij elkaar houdt'houdt' na wat 'incidentjes'.

Harry Turtle | 19-10-14 | 15:07

bommen

bovenste_plank | 19-10-14 | 15:07

Wat het is, weet ik niet. Maar ik raad dat het vast niks met de islam te maken heeft...

Hufter | 19-10-14 | 15:06

Niets menselijks is de aanhangers van de vrede vreemd. Zo schieten ze iedereen graag naar de eeuwige MaagdenVelden of doen dat dmv autobommetjes, alles puur in de naam van vrede en liefde, en hun geestelijke leiders verschijnen verder graag lam op nationale tv attenooie.blogspot.co.uk/2014/10/video...

LeakyLeak | 19-10-14 | 15:05

24 maal "vrede" gebracht.... Lijken bijna geen "incidentjes, doorlopen mensen" meer...

D.O.M | 19-10-14 | 15:02

Hetzelfde effect hadden de Yanks in een keer voor elkaar kunnen krijgen met een paar MOAB's. Waren we gelijk van alle ellende af geweest.

rara | 19-10-14 | 15:01

Binnenkort ook in Nederland, in uw straat. Triest.

Ars Vivendi | 19-10-14 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken